نحوه اصلاح معدل درآزمون دکتری ، منع تغییر رشته، گرایش و انتقال دانشجو در مقطع دکتری

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری تا فردا، گفت: کد محل‌های انتخابی مندرج در فرم انتخاب رشته‌های تحصیلی اینترنتی پس از تکمیل و تایید نهایی به هیچ عنوان قابل تغییر و یا تعویض نیست.

حسین توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با تاکید بر انتخاب کد رشته محل‌های امتحانی با الویت علاقه، گفت: به داوطلبان توصیه می‌شود انتخاب کدرشته محل‌های آنان بر اساس اولویت و متناسب با رتبه اعلام شده انجام شود، چرا که پس از اعلام فهرست داوطلبان برای شرکت در مصاحبه امکان معرفی داوطلبی که قبلا معرفی نشده و یا معرفی و تغییر کد رشته‌محل‌های داوطلبانی که معرفی شده‌اند حتی در صورت داشتن نمره علمی لازم در مقایسه با سایر داوطلبان معرفی شده به اولویت‌های بعدی امکانپذیر نیست.

وی با بیان اینکه معدل‌های مندرج در این کارنامه، ‌بر اساس معدل‌های اعلام شده توسط داوطلب در تقاضانامه اینترنتی و یا اصلاحات مورد درخواست داوطلب بعد از ثبت‌نام درج شده است، خاطرنشان کرد: داوطلبان باید به هنگام شرکت در مصاحبه و همچنین در صورت قبولی اصل مدرکی که نشانگر این معدل باشد را به همراه سایر مدارک ثبت نامی، به موسسه محل قبولی خود ارائه کنند. در غیر این صورت موسسه محل قبولی از ثبت‌نام داوطلب دارای مغایرت معدل خودداری می‌کند.

نحوه اصلاح معدل اعلام شده در کارنامه

وی با اشاره به نحوه اصلاح معدل اعلام شده در کارنامه، گفت: آن دسته از داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته هستند، پس از بررسی کارنامه نتایج اولیه در صورتی که معدل یا معدل‌های اعلام شده در کارنامه، معدل واقعی آنان نباشد و یا اینکه مطابق ضوابط ذیل معدل خود را اعلام نکرده باشند، باید به سایت سازمان مراجعه و طبق ضوابط نسبت به تغییر معدل خود اقدام کنند.

وی افزود: آن دسته از داوطلبانی که به هنگام پرینت کارت ورود به جلسه و یا درخواست‌های کتبی پس از آن، نسبت به اصلاح معدل خود اقدام کرده‌اند، همان معدل اصلاح شده در این کارنامه درج شده است.

جزییات انتخاب رشته آزمون دکتری

توکلی با اشاره به نحوه انتخاب رشته ، اظهارکرد: داوطلبان باید با مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی آزمون، نسبت به انتخاب کد رشته محل‌های مورد علاقه از دوره‌های موجود روزانه، شبانه، موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی، مراکز پیام نور و … حداکثر تا 50 کد رشته محل در صورت وجود اقدام و به ترتیب علاقه مندی، ‌در فرم انتخاب رشته اینترنتی درج کنند.

وی افزود: در صورت انجام صحیح انتخاب رشته رسید انتخاب رشته 15 کاراکتری از طریق سایت در اختیار وی قرار می‌گیرد که نشانگر مراحل طی شده بوده و داوطلب باید آن را یادداشت و نگهداری کند، همچنین چنانچه داوطلبان به هر دلیل موفق به دریافت رسید انتخاب رشته نشده باشند، انتخاب رشته آنان در سایت سازمان سنجش ثبت نشده و به عبارت دیگر فرآیند انتخاب رشته برای این دسته از داوطلبان انجام نشده است.

وی با بیان اینکه مدت زمان پیش بینی شده برای تکمیل فرم انتخاب رشته 30 دقیقه است و تنها یک بار قابل ویرایش است، تصریح کرد: به داوطلبان توصیه می‌شود در تکمیل این فرم نهایت دقت داشته باشند.

مشاور عالی سازمان سنجش ادامه داد: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته به هنگام ورود به فضای اینترنتی انتخاب رشته، اطلاعات اعلام شده در خصوص معدل دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد، نام موسسه محل تحصیل یا فارغ التحصیلی دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد و سهمیه مربی را مشاهده می‌‌کنند و در صورتی که اطلاعات مذکور توسط داوطلب مورد تایید قرار گیرد به آنها اجازه انتخاب رشته داده می‌شود.

به گفته وی، در صورتیکه این اطلاعات مورد تایید نباشد داوطلب باید نسبت به ویرایش و اصلاح مورد یا موارد مغایرت در سایت اقدام کند و سپس وارد مرحله انتخاب رشته شود، البته هر زمان مشخص شود که داوطلبان حقایقی را عمدا یا سهوا کتمان کرده است، در هر مرحله که باشد، از این آزمون و آزمون سال بعد محروم خواهد شد و حق هرگونه اعتراضی از وی سلب می‌‌شود.

تغییر رشته، تغییر گرایش و انتقال دانشجویان در مقطع دکتری امکانپذیر نیست

وی با تاکید بر اینکه تغییر رشته، تغییر گرایش و انتقال دانشجویان در مقطع دکتری امکانپذیر نیست، خاطر نشان کرد: البته این مورد در حیطه وظایف سازمان سنجش آموزش کشور نیست، بنابراین هیچگونه اقدامی نیز از سوی این سازمان میسر نخواهد بود.

وی افزود: به داوطلبان توصیه می‌‌شود قبل از اقدام به انتخاب رشته ‌های تحصیلی در اینترنت، کد رشته محل‌های انتنخابی خود را به ترتیب علاقه در فرم نمونه مندرج در فرم پیش نویس انتخاب رشته درج کنند تا در مدت زمان کوتاهتر نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته‌های تحصیلی خود اقدام کنند.

 

نتایج نهایی 20 شهریور ماه اعلام می‌شود

توکلی با بیان اینکه دانشجویان اخراجی، انصرافی، ترک تحصیل تا پایان خدمت دوره ضرورت، مجاز به شرکت در آزمون و تحصیل در دانشگاه نیستند، تصریح کرد: سقف سنوات دوره دکتری حداکثر 5 سال است و دانشجویانی که طی این مدت موفق به اتمام تحصیل نشوند، شرایط ادامه تحصیل را از دست خواهند داد.

 

مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به پذیرش 10 هزار داوطلب در این دوره از آزمون، گفت: نتایج نهایی داوطلبان 20 شهریور ماه اعلام می‌شود.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها