موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

پذیرش دکتری بدون آزمون در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان برای سال تحصیلی 92-91 اقدام به پذیرش دانشجوی دوره دکتری بدون آزمون ورودی نموده است.

به گزارش پی اچ دی تست، شرایط و مدارک لازم برای پذیرش بدون آزمون در مقطع دکتری در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان به شرح زیر است.

 

شرایط پذیرش برای داوطلبان ورود به مقطع دکتری تخصصی (Ph.D.):

1- دارا بودن صلاحیت عمومی

2- نداشتن منع قانونی برای ادامه تحصیل از لحاظ خدمت سربازی برای داوطلبان مرد

تبصره (1) : ارائه گواهی مبنی بر اتمام دوره خدمت تا پایان شهریورماه

تبصره (2) : داشتن دفترچه آماده به خدمت برای مهرماه

1- دانشجویان کارشناسی ارشد که کلیه واحدهای درسی خود (غیراز پایان نامه) را حداکثر در 3 ترم و دوره کارشناسی ارشد خود را حداکثر در 5 ترم و با حداقل معدل 17 (بدون احتساب پایان نامه) و پایان نامه خود را با درجه عالی گذرانده باشند

2-حداقل یک مقاله پذیرش شده در مجلات علمی – پژوهشی نمایه شده معتبر ملی یا بین المللی باشند.

تبصره (1) : مقالات بایستی در راستای رشته تحصیلی دوره کارشناسی ارشد متقاضی بوده و از کار پژوهشی متقاضی در طول دوره کارشناسی ارشد ایشان، تهیه شده باشد. چنانچه مقاله مربوط به هر نوع فعالیت پژوهشی مستقل از تز در دوران کارشناسی ارشد باشد، لازم است مدرکی دال بر تایید آن از سوی مرکز سفارش دهنده پژوهش ارائه گردد.

2. دانشجویان نمونه کشوری در دوره کارشناسی ارشد با معرفی نامه معتبر از معاونت دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با حداقل معدل 17.

تبصره (1) : دانشجویان کارشناسی ارشد فعلی دانشگاهها باید گواهی مبنی بر فراغت از تحصیل تا پایان شهریور ماه سال 91 ارائه نمایند.

تبصره (2) : الویت استفاده از این آیین نامه در شرایط یکسان برای متقاضیانی است که دوره کارشناسی ارشد آنها هم رشته و گرایش با دوره دکترای مورد تقاضا باشد (تشخیص میزان همپوشانی بعهده گروه برگزار کننده دوره دکتری است).

تبصره (3): داوطلبانی که در یکی از آزمون های زبان انگلیسی به شرح ذیل آمده است، شرکت نموده و حداقل نمره قبولی را احراز نمایند (حداقل نمره 50 درMSRT ، نمره 50 از MCHE،  نمره 500 در TOLIMO، نمره 500 در TOFEL، نمره 50/5 در IELTS است) در شرایط یکسان در اولویت پذیرش خواهند بود.

تبصره (4): داوطلبانی پذیرفته شده ای که فاقد نمرات زبان در هنگام قبولی باشند پذیرش قطعی آنها مشروط به کسب حدنصاب یکی از آزمون های فوق تا زمان امتحان جامع می باشد.

تبصره (4) : پذیرش نهایی پس از تایید مدارک ارسالی داوطلبان، انجام مصاحبه علمی و رعایت مقرارت مربوط به پذیرش دانشجو انجام خواهد شد. لذا داشتن شرایط اولیه و تحویل مدارک، به منزله پذیرش قطعی تلقی نمی‌شود و هیچ‌گونه حقی برای متقاضی ایجاد نمی‌کند.

تبصره (5) : تحصیل در دوره دکتری به صورت تمام وقت و تابع مقرارت حاکم بر سایر داتشجویان در دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان است.

تبصره (6): در زمان تقاضا نبایستی بیش از 2 سال تحصیلی از تاریخ فراغت از تحصیل مقطع کارشناسی ارشد متقاضی گذشته باشد. صورت چاپ یک مقاله علمی و پژوهشی پس از فارغ التحصیلی در مجلات علمی معتبر یک سال تحصیلی به مدت زمان بند 2-3 اضافه می گردد (حداکثر سه مقاله علمی پژوهشی پس از فارغ التحصیلی در مجلات علمی معتبر حداکثر سه سال به مدت زمان بند 2-3 اضافه شود) .

مدارک مورد نیاز برای داوطلبان ورود به مقطع دکتری تخصصی (Ph.D.):

1- فرم تکمیل شده تقاضانامه ثبت نام (دریافت فرم)

2- گواهی قبولی زبان انگلیسی

3 – ریز نمرات دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد

4 – فتوکپی صفحه نتیجه ارزشیابی پایان نامه دوره کارشناسی ارشد

5– یک نسخه از مقالات چاپ شده یا پذیرش قطعی رسمی با ذکر دقیق تاریخ و شماره چاپ

6– فتوکپی صفحه اول شناسنامه

7 – فتوکپی کارت ملی

8- فتوکپی دانشنامه مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد

9-تصویر کارت پایان خدمت وظیفه عمومی یا معافیت یا دفترچه آماده به خدمت معتبر برای داوطلبان مرد.
10- ارائه C.V. کامل داوطلب.

11- دو قطعه عکس 3*4

دفتر حفظ و هدایت استعداد درخشان دانشگاه

به اطلاع دانشجویان و دانش آموختگان ممتازی که واجد شرایط ذکر شده می باشند می رساند که مدارک و فرم های قید شده را حداکثر تا تاریخ 5/6/91 به دفتر حفظ و هدایت استعداد درخشان دانشگاه (واقع در معاونت آموزشی و پژوهشی) دانشگاه ارسال نمایند.

آدرس پستی: خوزستان- ملاثانی- دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان- معاونت آموزشی و پژوهشی- دفتر حفظ و هدایت استعداد درخشان دانشگاه- کد پستی 6341773637

ثبت‌نام
باخبرم کن!

11 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
هستی
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۳ ۱۲:۲۰ ب٫ظ

باسلام میخواستم بدونم اخرین رتبه ی دولتی ارشدبیوتکنولوژی پذیرش شده سال ۹۲ دانشگاه رامین چند بوده

هستی
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۳ ۱۲:۱۶ ب٫ظ

باسلام میخواستم بدونم اخرین رتبه ی دولتی ارشد بیوتکنولوژی در دانشگاه رامین چند بوده

علیرضا
آذر ۸, ۱۳۹۱ ۹:۲۸ ق٫ظ

کتاب مروری بر طرح و آزمایش های کشاورزی با تأکید بر آزمون دکترا، نوشته سیدعلیرضا سیدمحمدی، صفورا کیانی و نسرین سادات سیدمحمدی توسط انتشارات بهتاپژوهش اصفهان منتشر شد. این کتاب ۱۵۲ صفحه ای به بهای ۱۳۰۰۰ تومان و با شمارگان ۱۰۰۰ جلد چاپ شده. جهت آشنایی کلی با کتاب، پیش گفتار اون رو این جا درج می کنم: پیش گفتار یکی از مواد امتحانی مهم و مؤثر در آزمون های ورودی دوره ی دکتری رشته ی زراعت (گرایش های فیزیولوژی و اکولوژی)، درس طرح و آزمایش های کشاورزی (با ضریب دو) است که با توجه به ضعف نسبی بیشتر دانشجویان کشاورزی در این درس، تسلط و توانایی پاسخ گویی به پرسش های آن در آزمون دکترا، یک امتیاز ویژه به شمار می رود که می تواند در رقابت سخت کنکور دکترا، موجب سبقت گرفتن از رقبا شود! (مشابه با آن چه در درس زبان تخصصی هم وجود دارد). اغراق نیست اگر بگوییم موفقیت یا شکست داوطلبان ادامه تحصیل در مقطع دکترای زراعت (گرایش های فیزیولوژی و اکولوژی) را میزان اطلاعات آنها در دو ماده ی امتحانی زبان تخصصی و طرح و آزمایش های کشاورزی تعیین می کند. گوناگونی سطح اطلاعات داوطلبان ورود به دوره ی دکتری زراعت در دو مبحث زبان و طرح، تفاوتی است که ایجاد تفاوت می کند و از لحاظ سایر مواد امتحانی، نمرات بسیار به هم نزدیک و رقابت پایاپای است! در این مجموعه تلاش شده در کنار نگاهی کلی بر طرح ها و آزمایش های کشاورزی، پرسش های سال های قبل این درس در آزمون… ادامه نظر»

سپیده
مهر ۱۱, ۱۳۹۱ ۱۱:۱۷ ب٫ظ

سلام
پس کی قراره اسامی پذیرفته شده ها رو اعلام کنن ؟؟؟

مژگان
مهر ۲, ۱۳۹۱ ۹:۰۲ ق٫ظ

سلام حداقل معدل کارشناسی باید چند باشه؟ ایا معدل کارشناسی مهمه؟

سلام
به عنوان یک پیش شرط خیر مهم نیست.
ممکن است در انتخاب شما موثر باشد.

مریم
مرداد ۲۱, ۱۳۹۱ ۲:۴۶ ب٫ظ

من ارشد شیمی هستم . امکان شرکت دارم؟یعنی میشه تغییر رشته داد؟اخه من رشته زراعت رو دوس دارم یکسری مطالعاتی هم به صورت ازاد داشتم.

——

احتمالا خیر ، نمی توانید.
با دانشگاه تماس بگیرید.

مسعود
مرداد ۱۲, ۱۳۹۱ ۲:۵۵ ب٫ظ

با سلام
اینجانب تمام شرایط ذکر شده را دارم بجز نمره زبان امکان ارائه آن بعد از قبولی نیز هست؟ ظرفیت پذیرش برای زراعت چند نفر می باشد؟

——

سلام
با دانشگاه تماس بگیرید.

سحر
تیر ۱۶, ۱۳۹۱ ۱:۱۷ ب٫ظ

با سلام
معدل اگه با پایات تامه ۱۷ باشه ولی بدون پایان نامه ۱۶.۵۱ باشه میشه ثبت نام کرد؟
با تشکر

—–

سلام
طبق آیین نامه باید معدل بدون در نظر گرفتن پایان نامه ۱۷ به بالا باشد.

مریم
تیر ۱۶, ۱۳۹۱ ۱:۱۲ ب٫ظ

salam
age kasi faghat moadelesh bedone payan name 17 nabashe chi mishe???

میترا
تیر ۱۳, ۱۳۹۱ ۱:۵۲ ب٫ظ

دانشگاه رامین خوزستان فقط همین چهار رشته را برای دکتری بدون آزمون انتخاب می کند؟

——

در پذیرش با آزمون رشته دیگری دارد؟

فاطمه
تیر ۱۱, ۱۳۹۱ ۱۰:۵۰ ب٫ظ

سلام
رشته رو اعلام نکردن.
توی سایت دانشگاه هم نبود. امکانش هست که رشته ها رو هم اعلام کنید؟
ممنون از مدیریت خوب سایت

———
سلام
ژنتیک و اصلاح دام
علوم دامی – تغذیه دام
زراعت – زراعت