وزیر علوم : برخی با نمره سازی مصاحبه دکتری می خواهند تنها دانشجویان خودشان را پذیرش کنند

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

کامران دانشجو از احتمال تغییر وزن امتحان کتبی در ازمون دکتری سال بعد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران،  دکتر کامران دانشجو امروز 20 شهریور طی نشست مطبوعاتی که در حاشیه مراسم نشست روسای دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری برگزار شد، گفت: آزمون دکتری سال دوم است که برگزار می‌شود که طی آن در سال اول آزمون دکتری یک آزمون عمومی گرفته می‌شد و پس از یک غربالگری افراد انتخاب شده جهت مصاحبه به دانشگاه‌ها معرفی می‌شدند اما در این زمینه دانشجویان نسبت به نحوه انتخاب دانشگاه اعتراض داشتند و بنابر این شد که این روند را تصحیح کنیم.

وزیرعلوم ادامه داد: در سال دوم آزمون دکتری نمره مصاحبه دانشگاه‌ها را ضریب 2 و نمره آزمون را ضریب یک قرار دادیم و در رتبه‌بندی نهایی نمره آزمون دخالت داده شد. در این راستا 15 هزار نفر برای مصاحبه به دانشگاه‌ها معرفی شدند که پس از آمدن نمرات مصاحبه‌ها، گزارش‌های مکتوبی به دست ما رسید که نمره مصاحبه برخی داوطلبان صفر بود که این موضوع مورد اعتراض شدید دانشجویان قرار گرفت که در این زمینه برخی گروه‌های آموزشی و برخی دانشگاه‌ها همان اعمال سلیقه‌ای را که قبلا داشتند را در پذیرش دانشجویان انجام می‌دادند و درواقع در نتایج نهایی سلیقه اعمال می‌شد تا دانشگاه‌ها بتوانند دانشجویان خودشان را پذیرش کنند.

دانشجو ادامه داد: موضوع ذکر شده در دست بررسی است که اگر اشتباهی صورت گرفته باشد به دانشگاه‌ها تذکر می‌دهیم ولی اگر رویه‌ای باشد تا حق دانشجو تضییع شود، در روند برگزاری آزمون تغییر ایجاد می‌شود و شاید مجبور شویم در آزمون بعدی در وزن نمرات مصاحبه و آزمون تغییراتی را اعمال کنیم.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها