موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

پذیرش تنها 9 هزار نفر در آزمون دکتری تخصصی 91

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

از ده هزار و یکصد و هفتاد نفر ظرفیت آزمون دکتری تنها 9000 نفر وارد دانشگاه ها شدند. این در حالی است که بر اساس نمرات اولیه دانشگاه ها تنها 6700 نفر نمره قبولی کسب کرده بودند.

به گزارش خبرگزاری فارس، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به بررسی مجدد نمرات مصاحبه داوطلبان آزمون دکترای 91 به دستور وزیر علوم، گفت: پس از بررسی مجدد نمرات تعداد پذیرفته‌شدگان 34 درصد افزایش یافت.

ابراهیم خدایی، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس با بیان اینکه تعدادی از دانشگاه‌های کشور به تعدادی از داوطلبان آزمون دکترای نیمه‌متمرکز در مصاحبه نمره صفر داده‌ بودند، گفت: طبق دستور وزیر علوم، معاونت آموزشی وزارت علوم و سازمان سنجش آموزش کشور پس از بررسی درباره نمرات ارسال شده از سوی دانشگاه‌های کشور، با دانشگاه‌ها تماس گرفتند و نمرات تصحیح شد.

به گفته وی نمرات داوطلبان آزمون دکترای نیمه‌متمرکز 91 تصحیح شده و نتایج نهایی تا پایان وقت امشب یک شنبه 26 شهریورماه اعلام می‌شود.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه در آزمون دکترای نیمه‌متمرکز امسال 9 هزار نفر پذیرش می‌شوند، خاطرنشان کرد: تا پیش از اصلاح نمرات مصاحبه داوطلبان آزمون دکترای نیمه‌متمرکز تعداد داوطلبان پذیرش شده حدود 6 هزار و 700 نفر بود اما پس از اصلاح نمرات با افزایش 34 درصدی تعداد پذیرفته شدگان به حدود 9 هزار نفر رسیده است.

وی زمان ثبت‌نام پذیرفته شدگان کنکور دکترای 91 را روزهای 28 تا 29 شهریورماه اعلام کرد و از آغاز تکمیل ظرفیت این آزمون در روز 17 مهرماه خبر داد.

به گفته خدایی همزمان با تکمیل ظرفیت آزمون دکترای 91 کارنامه نهایی داوطلبان نیز برروی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد.

وی پیش‌بینی کرد که حدود هزار و 500 نفر در تکمیل ظرفیت این آزمون پذیرش شوند و از خالی بودن تعدادی از ظرفیت‌ها که بیشتر آنها یا پژوهش محور هستند یا داوطلبان غیبت داشته‌اند خبر داد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از داوطلبان خواست درصورتی که اعتراضی به نمرات خود دارند پس از انتشار کارنامه در سایت سازمان سنجش آموزش کشور اقدام کنند.

 

ثبت‌نام
باخبرم کن!

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها