موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

اعلام ظرفیت پذیرش در تکمیل ظرفیت آزمون دکتری

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

پذیرش 1603 داوطلب در 644 کدرشته محل اعلامی تکمیل ظرفیت آزمون دکتری.

معاون سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به آغاز مهلت انتخاب رشته مرحله تکمیل ظرفیت آزمون دکتری 91، خبر از پذیرش یک هزار و 603 داوطلب در این مرحله داد.

جلال طباطبایی، معاون سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس با بیان اینکه در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون دکترای 91 داوطلبان می‌توانند از بین 644 کدرشته محل اعلامی انتخاب رشته کنند، گفت: تعدادی از دانشگاه‌ها پس از اعلام نتایج نهایی آزمون برای‌ پذیرش‌ دانشجو اعلام‌ ظرفیت‌ کردند، همچنین ظرفیت برخی از کد رشته‌محل‌های تحصیلی آزمون تکمیل نشده بود بر همین اساس داوطلبانی که در آزمون دکترای 91 ثبت‌نام و شرکت کرده‌اند و در اعلام نتایج نهایی پذیرفته نشده‌‌اند، می‌توانند در مرحله تکمیل ظرفیت این آزمون شرکت کنند.

وی با اشاره به ادامه داشتن مهلت تکمیل ظرفیت آزمون دکترای 91 تا روز 22 مهرماه، افزود: گـزینش‌ نهـایی‌ در هر یک‌ از کدرشته‌‌های تحصیلی‌ اعلام شده، مطابق‌ شرایط و ضوابط دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی آزمون دکترا و اطلاعیه‌های قبلی است.

به گفته معاون سازمان سنجش آموزش کشور، داوطلبانی‌ که‌ اسامی‌ آنها به‌ عنوان‌ پذیرفته‌‌شده‌ نهایی‌ در یکی‌ از کدرشته‌محل‌های‌ تحصیلی ‌اعم از دوره‌های روزانه، شبانه، غیرانتفاعی، مجازی، بین‌الملل و پیام‌نور اعلام‌ شده است‌ حق‌ انتخاب کدرشته محل‌های تکمیل ظرفیت را ندارند.

وی همچنین با اشاره به دوره‌های آموزشی پژوهش محور، گفت:‌ این دوره‌ها با محوریت پژوهش برگزار می‌شود و دستآورد آن ارائه فناوری، نظریه و ایده جدید، تولید دانش فنی، ثبت اختراع و غیره و مشتمل بر اخذ واحدهای درسی محدود و الزام به ارائه پایان‌نامه است.

به گفته طباطبایی تعداد واحدهای درسی در شیوه پژوهش محور  6 تا 10 واحد است و دانشجو می‌تواند هم‌زمان با واحدهای آموزشی، واحدهای پژوهشی خود را انتخاب کند.

وی زمان آغاز تحصیل پذیرفته شدگان تکمیل ظرفیت آزمون دکترای نیمه‌متمرکز 91 را متناسب با امکانات و نظر دانشگاه یا موسسه محل قبولی، در اولین ترم تحصیلی ممکن اعلام کرد و گفت: داوطلبان متقاضی باید در زمان ورود به سایت اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور و انتخاب رشته محل، نسبت به واریز مبغ 28 هزار ریال از طریق سیستم پرداخت اینترنتی اقدام کنند.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها