موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

معاون دانشگاه علم و صنعت:بدون تغییر در روند کنکور دکتری، برابر کردن وزن آزمون به صلاح نیست

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

معاون آموزشی دانشگاه علم و صنعت گفت: آزمون فعلی دکتری به دقت کیفیت لازم نرسیده است و اگر تغییری در روند آزمون ایجاد نکنیم، برابر کردن وزن آزمون و مصاحبه و یا کم کردن وزن مصاحبه به مصلحت نیست.

دکتر محمد فتحیان در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: درمورد چگونگی پذیرش دانشجو دکتری، نظرهایی متفاوتی وجود دارد.

وی ادامه داد: باید برای آزمون دکتری دروس مناسب تری انتخاب شود تا کیفیت ورودی‌ها بهتر شود، سال گذشته این آزمون تا اندازه ای بهتر شد ولی بازهم برای رسیدن به وضعیت مطلوب باید کارهایی انجام داد.
معاون آموزشی دانشگاه علم وصنعت گفت: به نظر من باید، جایگاه مصاحبه را به نحوی حفظ کنیم، چرا که بالاخره در مصاحبه است که یک سری شرایط مشخص‌تر می شود، ممکن است متقاضی در تست زنی مهارت داشته و بتواند نمره آزمون را کسب کند، اما این مصاحبه است که نشان می دهد که آیا وی توانایی کار پژوهشی را دارد یا خیر.
فتحیان تصریح کرد: بهتر است سهم مصاحبه برای رشته‌های متفاوت، یکسان اعمال نشود و برای هر گروه جداگانه این موضوع در نظر گرفته شود.
وی با بیان اینکه لحاظ کردن شرایط ثابت برای همه رشته‌ها درست نیست، یادآورشد: در برخی رشته ها مانند مهندسی، اهمیت مصاحبه بیشتر و در برخی رشته‌ها هم مثل علوم انسانی شاید کمتر باشد.
معاون آموزشی دانشگاه علم و صنعت گفت: اگر آزمون تخصصی برگزار شود و دروس بیشتری در آزمون لحاظ شود درآن صورت اشکالی ندارد که وزن مصاحبه را کاهش دهیم ولی اگر آزمون تخصصی نباشد، بهتر است که وزن مصاحبه بیشتر باشد.
وی ادامه داد: آزمون فعلی دکتری به دقت کیفیت لازم نرسیده است و اگر تغییری در روند آزمون ایجاد نکنیم، برابر کردن وزن آزمون و مصاحبه و یا کم کردن وزن مصاحبه به مصلحت نیست.
فتحیان یادآورشد: پیشنهاد من این است که کنکور دکتری را تخصصی تر کنیم و همچنین معدل کارشناسی ارشد را هم تاثیر دهیم در این صورت می توان سهم مصاحبه را کم کرد.
ثبت‌نام
باخبرم کن!

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها