بیانیه روسای دانشگاه ها در حمایت از آزمون نیمه متمرکز دکتری

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

روسای دانشگاه های ایران به جز سه دانشگاه تهران، صنعتی شریف و صنعتی امیرکبیر با صدور بیانیه ای حمایتشان را از برگزاری آزمون نیمه متمرکز دکتری اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، در بخشی از بیانیه روسای دانشگاههای کشور آمده است: “به بهانه برگزاری آزمون دوره دکتری، تاکید می شود که اصلاح شیوه پذیرش دانشجو در این مقطع تحصیلی به دلایل ذیل امری اجتناب ناپذیر است: پاسخگویی مناسب به تقاضای روز افزون متقاضیان ادامه تحصیل در مقطع دکتری، بسترسازی برای اجرای عدالت آموزشی که قطعاً منجر به کشف و تربیت نیروهای متعهد و کارآمد جهت استمرار موفقتیهای روزافزون نظام در عرصه های علم و فناوری خواهد شد، جلوگیری از برخوردهای گزینشی و سلیقه ای و حذف تبعیض در نحوه پذیرش دانشجویان مقطع دکتری، ناکارآمدی روشهای سنتی(غیرمتمرکز) با توجه به حجم بالای متقاضیان و استقرار یک نظام پاسخگو و شفاف برای پذیرش دانشجو.

در این راستا، سیاست برگزاری آزمون به روش نیمه متمرکز اجرایی شد که طی چند سال پس از اعمال اصلاحات و رفع نقص، اجرای این طرح موجبات رضایتمندی، افزایش انگیزه و نشاط علمی را در بین متقاضیان به وجود آورد، به گونه ای که به نظر می رسد با توجه به نتایج مثبت میدانی و نظرسنجیهای علمی از متقاضیان و هیأتهای علمی، زمینه تغییر فرایند مذکور به آزمون با روش متمرکز فراهم شده باشد.

بر این اساس، هر گونه اصرار بر اجرای شیوه ناقص و ناکارآمد گذشته، غیرعلمی و غیرکارشناسانه بوده و قابلیت اجرایی نخواهد داشت.

لذا ما روسای دانشگاههای کشور حمایت کامل خود را از سیاست کارآمد و عدالت محور ابلاغی وزارت متبوع در برگزاری شیوه آزمون دکتری در سال جاری اعلام کرده و خود را ملزم و متعهد به اجرای کامل آن می دانیم و از طرفی انتظار داریم که با توجه به دلایل ذکر شده آزمون مقطع دکتری، مشابه آزمون های کارشناسی و کارشناسی ارشد به روش متمرکز اجرا شود.

روسای دانشگاههای اراک، ارومیه، الزهرا(س)، ایلام، آموزش عالی جهرم، بوعلی سینا همدان، بیرجند، بجنورد، بین المللی امام خمینی(ره)، تبریز، تحصیلات تکمیلی صنعتی کرمان، تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان، تربیت مدرس، جیرفت، حکیم سبزواری، خلیج فارس بوشهر، تفرش، دریانوردی و علوم دریایی چابهار، رازی کرمانشاه، زابل، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، شهرکرد، شهید باهنر کرمان، شهید بهشتی، شهید چمران اهواز، شیراز، صنعت آب و برق، صنعتی ارومیه، صنعتی اصفهان، صنعتی اراک، صنعتی بیرجند، صنعتی جندی شاپور، دزفول، صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، صنعتی سهند تبریز، صنعتی سیرجان، صنعتی شاهرود، صنعتی شیراز، صنعتی قم، صنعتی همدان، طباطبایی، علم و صنعت، علوم پایه دامغان، علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری، علوم و فنون دریایی خرمشهر، علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، علوم کشاورزی و منابع طبیعی رامین، فردوسی مشهد، فنی و حرفه ای، فنی مهندسی گلپایگان، کاشان، کردستان، گلستان، گیلان، لرستان، مازندران، مراغه، محقق اردبیلی، ملایر، هرمزگان، هنر اسلامی تبریز، هنر اصفهان، هنر تهران، ولیعصر، رفسنجان، ولایت ایرانشهر، یاسوج، یزد، خوارزمی، صنعتی نوشیروانی بابل در این بیانیه از آزمون دکتری حمایت کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، در میان این 69 دانشگاه کشور، اسامی دانشگاههای بزرگی مانند تهران، صنعتی شریف و صنعتی امیرکبیر دیده نمی شود.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها