موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

ثبت نام دکتری 92 شروع شد

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

سخنگوی سازمان سنجش گفت: ثبت نام آزمون دوره دکتری نیمه متمرکز سال 92 از امروز آغاز شد و تا 12 آذرماه ادامه خواهد داشت.

دکتر حسین  توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: ثبت نام آزمون دوره دکتری نیمه متمرکز سال ،92 برای پذیرش دانشجو در 9 گروه آموزشی شامل گروه‌های آموزشی علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی،هنر،علوم پزشکی، دامپزشکی، زبان و تربیت بدنی و علوم ورزشی در 286 کد رشته امتحانی از امروز سه شنبه هفت آذر 91 از طریق شبکه اینترنت سازمان سنجش کشور آغاز شد و تا یکشنبه 12 آذر 91 ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: هر داوطلب ضرورت دارد برای ثبت نام و دریافت دفترچه راهنما شرکت در آزمون 31 هزار و 500 تومان و از طریق شبکه اینترنت سازمان پرداخت کرده، ابتدا فرم پیش نویس تقاضانامه ثبت نام را پر کرده و سپس در مهلت مقرر به سایت سازمان سنجش مراجعه و فرم تقاضا نامه الکترونیکی ثبت نام را تکمیل کند .
سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور افزود: در این آزمون علاوه بر مواد آزمون عمومی، شامل زبان انگلیسی و استعداد تحصیلی، مجموعه‌ای از دروس تخصصی از دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد لحاظ می شود.
وی یادآورشد: ضرایب دروس در هریک از کدرشته های امتحانی، زبان انگلیسی با ضریب  2 و استعداد تحصیلی ضریب یک و مجموعه دروس اختصاصی به عنوان یک ماده ضریب 4 است .
توکلی ادامه داد: پذیرش دانشجو در علوم پزشکی منحصرا در دانشگاه تربیت مدرس خواهد بود و کارت شرکت در جلسه آزمون و برگه راهنما مربوط از 14 اسفند 91 برروی سایت قرار دارد تا داوطلبان پس از مراجعه به سایت سازمان نسبت به پرینت کارت ورود به جلسه اقدام کنند.
وی یادآورشد: آزمون صبح و بعد از ظهر روز جمعه 18 اسفند 91 درحوزه های امتحانی مربوط برگزار می شود .
سخنگوی سازمان سنجش تصریح کرد: این آزمون در  286 کد رشته امتحانی و در 9 گروه آموزشی برگزار می شود .
وی تصریح کرد: نتیجه اولیه آزمون به صورت کارنامه در فروردین 92 منتشر می شود و داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده اند از روز سه شنبه 20 فرودین 92 تا شنبه 24 فروردین 92 پس از دریافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته از طریق سایت سنجش فرصت دارند برای انتخاب کد رشته محل‌های تحصیلی مورد علاقه خود از کد رشته امتحانی مربوط اقدام کنند.
توکلی ادامه داد: دانشجو براساس نمره کل حاصل از 80 درصد آزمون کتبی و 20 درصد معدل تراز شده دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد و اولویت کد رشته محل های تحصیلی انتخابی و رعایت تمام ظوابط گزینش علمی انتخاب شده و فهرست اسامی آنان تا چند برابر ظرفیت برای مصاحبه به دانشگاهها ارسال می شود.
وی تصریح کرد: گزینش نهایی آزمون براساس 50 درصدنمره آزمون کتبی و 50 درصد نمره مصاحبه و سهیمه داوطلبان و همچنین نتیجه بررسی صلاحیت های عمومی داوطلبان استخراج و نیمه دوم شهریور 92 از طریق سایت سنجش منتشر می شود .
وی خاطرنشان کرد: همچنین 10 درصد سهمیه مازاد بر ظرفیت برای مربیان رسمی و قطعی دانشگاهها به شرط کسب حداقل 80 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده اختصاص می‌یابد.
ثبت‌نام
باخبرم کن!

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها