نظام نمره‌دهی مرحله مصاحبه آزمون دکتری در کلیه دانشگاه‌ها یکسان شود

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

رییس دانشگاه یاسوج با بیان اینکه برگزاری آزمون دکتری به شیوه نیمه متمرکز روش مناسبی است، تصریح کرد: پیشنهاد من این است که آزمون کاملا متمرکز شود، چرا که در این صورت جلوی اعمال سلیقه‌ها گرفته می‌شود و حق داوطلبان بیشتر رعایت می‌شود.

اردلان ارژنگ در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران، با تاکید بر اینکه برگزاری آزمون دکتری به شیوه متمرکز و یا نیمه متمرکز عادلانه‌تر است، اظهار کرد: اغلب داوطلبان از این شیوه برگزاری آزمون رضایت دارند و یک بخش از مسوولیت نیز از دوش اساتید برداشته شده است.

وی با پیشنهاد این موضوع که نظام نمره‌دهی مرحله مصاحبه آزمون دکتری در کلیه دانشگاه‌ها یکسان شود، گفت: با این اقدام مشخص می‌شود داوطلب در هر آیتم چه نمره‌ای را کسب کرده است و در واقع با این کار جلوی برخی اعمال سلیقه‌ها گرفته خواهد شد.

رییس دانشگاه یاسوج در خصوص خواسته یکی از روسای دانشگاه‌های مادر کشور مبنی بر اینکه 10 دانشگاه برتر کشور از شیوه جدید آزمون دکتری و سهم برابر مراحل مصاحبه و کتبی این آزمون، مستثنی شوند، گفت: این موضوع باید برای تمامی دانشگاه‌ها اجرایی شود و استثناء قائل شدن برخی دانشگاه‌ها بی‌عدالتی است.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها