بررسی ملاک‌های مصاحبه دکتری در مجلس

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

مسائل مربوط به آزمون دکتری و ملاک‌های مرحله مصاحبه این آزمون فردا یکشنبه 12 آذر در نشست مشترک کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و مسئولان سازمان سنجش آموزش کشور بررسی می‌شود.

علیرضا سلیمی عضو هیات رییسه کمیسیون آموزش مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این مطلب افزود: در این نشست در مورد شفاف‌تر شدن مرحله مصاحبه آزمون دکتری مباحثی مطرح و بررسی خواهد شد.

در همین رابطه دکتر ابراهیم خدایی رییس سازمان سنجش از برگزاری جلسه‌ای در کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس برای بررسی شیوه برگزاری مرحله مصاحبه آزمون دکتری خبر داد و گفت: در جلسه مذکور نحوه برگزاری مرحله مصاحبه آزمون دکتری در راستای شفاف‌سازی بیشتر مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به نظر سنجی صورت گرفته از داوطلبان آزمون دکتری در مورد میزان تاثیر مصاحبه آزمون دکتری در پذیرش داوطلبان، گفت:‌ بر این اساس 4.5 درصد داوطلبان این میزان را بیش از 75 درصد، 15.3 درصد داوطلبان بین 50 تا 75 درصد، 56.5 درصد داوطلبان سهم آزمون مصاحبه را بین 25 تا 50 درصد عنوان کردند و در نهایت 23.8 درصد داوطلبان نیز موافق حذف مرحله مصاحبه آزمون دکتری بودند.

وی با بیان اینکه در سال جاری تصمیم گرفته شد که میزان سهم مرحله مصاحبه و کتبی آزمون دکتری برابر شود، گفت: این تغییرات در دفترچه ثبت‌نام آزمون دکتری درج شده است.

دکتر خدایی با بیان اینکه شفاف‌سازی شیوه پذیرش دانشجوی دکتری خواسته سازمان سنجش و وزارت علوم است، گفت:‌راهکارهایی برای شفاف‌سازی مرحله مصاحبه آزمون دکتری در نظر گرفته شده است که در این رابطه طی جلسه‌ای با نمایندگان مجلس این معیارها بررسی و در رابطه با آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

گفتنی است قبلا ذکر شده بود که این جلسه مربوط به بررسی تصمیم سازمان سنجش در خصوص وزن برابر آزمون و مصاحبه است.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شیمی امیدوار
مرداد ۳, ۱۳۹۲ ۱:۲۵ ب٫ظ

ای کاش مصاحبه کلا حذف شود و فقط نمره آزمون ملاک باشد در حق من که خیلی اجحاف شد در مصاحبه سال ۹۱.آخه وقتی خیلی ها از ظرفیت استعداد درخشان(بدون آزمون)استفاده میکنن دیگه نیازی به مصاحبه در آزمون نیمه متمرکزی که الان برگزار میشه نیست.کاش مصاحبه حذف بشه