موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

اعلام نحوه برگزاری آزمون دکتری 92 سراسری

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

آزمون دکتری نیمه متمرکز سراسری 1392 همانند آزمون  91 برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد که آزمون دکتری 92 بدون هیچ گونه تغییری و همانند سال گذشته برگزار خواهد شد.

ابراهیم خدایی در گفتگو با خبرنگار مهر، اضافه کرد: آزمونهای کارشناسی ارشد و نیمه متمرکز دکتری سال 92 دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور کماکان بدون تغییر همانند سال گذشته در زمانهای اعلام شده، برگزار خواهند شد.

به گفته وی تکرار شخصی سازی دفترچه های کنکورهای مذکور همچنین کنکور سراسری همانند سال گذشته اعمال شده است.

رئیس سازمان سنجش همچنین خاطرنشان کرد که تمام سوالات کنکور دکتری 92 به صورت تستی طراحی شده است.

به گزارش پی اچ دی تست نحوه برگزاری آزمون دکتری 91 در روزهای نزدیک برگزاری آزمون در خبرهای مختلف به شرح زیر اعلام گردیده بود :

1- سطح سوالات امتحان تخصصی حسب مورد در حد دانش و تجربیات فارغ‌التحصیلان دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد است

مشاورعالی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به نحوه سوالات دومین آزمون نیمه متمرکز دکتری، گفت: سوالات عمومی و اختصاصی آزمون هر یک از رشته‌های امتحانی به صورت تستی چهار گزینه‌ای است.

حسین توکلی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در این آزمون داوطلبان در هر کد رشته امتحانی علاوه بر مواد آزمون عمومی که شامل زبان انگلیسی و استعداد تحصیلی است، به مجموعه‌ای از دروس تخصصی از دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد کد رشته مورد نظر باید پاسخ دهند، اظهارکرد: ضرایب دروس امتحانی در هر یک از کد رشته‌های امتحانی عبارت است از زبان انگلیسی با ضریب دو، استعداد تحصیلی با ضریب یک، مجموعه دروس اختصاصی به عنوان یک ماده امتحانی با ضریب چهارو ضرایب هر یک از دروس اختصاصی گروه آموزشی علوم پزشکی در مقابل هر درس در دفترچه راهنمای آزمون دکتری 91 مشخص شده است.

وی با بیان اینکه سطح سوالات امتحان تخصصی حسب مورد در حد دانش و تجربیات فارغ‌التحصیلان دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد و در هر رشته مطابق فهرست برنامه‌های مصوب شورای عالی برنامه ریزی است، با اشاره به تستی بودن سوالات کلیه رشته‌ها، گفت: در تست‌های چهار گزینه‌ای برای هر پاسخ صحیح، سه نمره مثبت و برای هر پاسخ غلط، به منظور خنثی کردن پاسخ‌های حدسی یا تصادفی، یک نمره منفی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: به داوطلبان پیشنهاد می‌شود که اگر پاسخ سوالی را اصلا نمی‌دانند، به آن سوال جواب ندهند؛ چرا که به سوال‌های بدون جواب، نمره نفی تعلق نمی‌گیرد و اگر به سوالی بیش از یک پاسخ داده شود، همه پاسخ‌های آن سوال غلط محسوب خواهد شد و به این سوال یک نمره منفی تعلق می‌گیرد.

2- نحوه برگزاری آزمون / امکان تصحیح معدل

سوالات تخصصی در آزمون صبح ارائه خواهد شد و در بعد از ظهر روز جمعه آزمون عمومی برگزار می‌شود که دارای دو دفترچه زبان انگلیسی و استعداد تحصیلی است که پاسخنامه سوالات عمومی همراه با دفترچه زبان در یک بسته در اختیار داوطلب قرار داده می‌شود.

وی با بیان اینکه معدل‌های مندرج در کارت شرکت در آزمون داوطلبان بر اساس اطلاعاتی که توسط داوطلب به هنگام ثبت نام اینترنتی ارائه شده، درج شده است، اظهار کرد: چنانچه داوطلبی در زمان ثبت نام برای شرکت در آزمون موفق نشده است که معدل مقطع کارشناسی ارشد خود را بنا به دلایلی ثبت کند، در این مرحله می‌تواند با ورود به مرحله ویرایش نسبت به اصلاح معدل واقعی خود اقدام کند

. وی افزود: در غیر این صورت قبولی آن دسته از داوطلبانی که در ردیف پذیرفته شدگان نهایی قرار گرفته شده باشند لغو می‌شود و مسئولیت هر گونه تبعات بعدی به عهده خود داوطلب می‌باشد.

3- ممنوعیت استفاده از ماشین حساب در آزمون دکتری 91

توکلی در توصیه به داوطلبان آزمون دکتری، با بیان اینکه داوطلبان باید از آوردن وسایل اضافی شامل کیف دستی، کتاب، جزوه، هرگونه نت و یادداشت، پیجر، ماشین حساب، تلفن همراه (حتی خاموش) و … به جلسه امتحان خودداری کنند، تصریح کرد: به داوطلبان اکیدا توصیه می‌شود حتی از نت برداری و یادداشت کردن جواب پاسخ‌ها برای اطلاع خود جدا پرهیز کنند.

وی افزود: همچنین رد و بدل کردن هر وسیله از قبیل لوازم التحریر و … در جلسه آزمون و همچنین خارج کردن اوراق امتحانی از قبیل کارت شرکت در آزمون، دفترچه سوال و پاسخنامه از جلسه امتحان به عنوان تخلف تلقی و با فرد متخلف برابر قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم در آزمون‌های سراسری رفتار می‌شود، همچنین از آنجایی که محلی برای نگهداری وسایل اضافی در حوزه‌های امتحانی پیش بینی نمی‌شود، از داوطلبان تقاضا می‌شود که به هیچ وجه این قبیل وسایل اضافی را همراه خود به محل حوزه امتحانی نیاورند.

4- تعداد سوالات کنکور دکتری 91

tedadsoalat

ثبت‌نام
باخبرم کن!

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها