موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

جزییات بورس دکتری بنیاد ملی نخبگان

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان از اعطای بورس شهید احدی برای ادامه تحصیل نخبگان در دوره دکتری خبر داد و گفت: کل شهریه دریافت کنندگان این بورس از سوی بنیاد ملی نخبگان پرداخت خواهد شد.

دکتر سعید سهراب پور، در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه بورس شهید احدی هر ساله به تعدادی از نخبگان اعطا می‌شود، افزود: این بورس برای ادامه تحصیل نخبگان در مقطع دکتری در دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی داخل کشور اعطا می‌شود و در این راستا تعدادی از نخبگان واجد شرایط به دانشگاه‌ها معرفی می‌شوند.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان با تاکید بر اینکه پذیرش این دسته از دانشجویان سهیمه مازاد دانشگاه‌ها است، اظهار داشت: هزینه شهریه این دوره برای دانشجویان بورس شهید احدی از سوی بنیاد ملی نخبگان به دانشگاه‌ها پرداخت خواهد شد.
شرایط اعطای بورس شهید احدی
وی با اشاره به شرایط اعطای بورس، خاطر نشان کرد: متقاضیان باید جزء حائزین افتخارات مشمول جوایز علمی و تحصیلی بنیاد ملی نخبگان و کمتر از 30 سال سن داشته باشند. علاوه بر این دارای معدل بالا و مقالات منتشر شده باشند.
سهراب پور با بیان اینکه متقاضیان باید رزومه و امتیازات علمی و پژوهشی خود را به بنیاد ارائه دهند، ادامه داد: متقاضیان همچنین باید انتخاب‌های اول تا سوم و دانشگاه انتخابی خود را به بنیاد ملی نخبگان اعلام کنند.
وی یادآور شد: بنیاد ملی نخبگان بر اساس رزومه متقاضیان آنها را به دانشگاه‌ها معرفی می‌کنند و دانشگاه‌ها برای پذیرش این دانشجویان با آنها مصاحبه خواهند کرد.

عدم الزام دانشگاهها در تعهد استخدام
وی با تاکید بر اینکه دانشگاه‌های پذیرنده این دانشجویان الزامی به تعهد استخدامی ندارند، اضافه کرد: دانشگاه‌ها برای پذیرش این دسته از متقاضیان تعهدی برای استخدام ندارند و پس از فارغ التخصیلی از دوره دکتری بر اساس عملکرد می‌توانند نسبت به استخدام آنها اقدام کنند.
پرداخت هزینه شهریه از سوی بنیاد ملی
سهراب پور پرداخت هزینه‌های تحصیل را از حمایت‌های بنیاد برای نخبگان مشمول ذکر کرد و یادآور شد: دانشجویانی که مشمول بورس شهید احدی می‌شوند کل هزینه‌های شهریه تحصیل دوره دکتری آنها از سوی بنیاد ملی نخبگان پرداخت خواهد شد.
به گفته وی هزینه تحصیل در دوره دکتری 50 میلیون تومان می‌شود.
تعداد معرفی شدگان به دانشگاهها
قائم مقام بنیاد ملی نخبگان با اشاره به تعداد دریافت کنندگان بورس، اظهار داشت:  سال گذشته 106نفر مشمول دریافت بورس شهید احدی برای دوره‌های دکتری شدند.
وی با بیان اینکه در سال جاری تعداد دریافت کنندگان این بورس مشخص نشده است، گفت: در سال جاری نیز بیش از 100 نفر این بورس را دریافت خواهند کرد.
سهراب پور هدف از اعطای این بورس را جذب نخبگان در کشور دانست و ادامه داد: این افراد می‌توانند برای ادامه تحصیل به خارج از کشور بروند ولی با اعطای این بورس به آنها، نخبگان در کشور ماندگار می‌شوند.قائم مقام بنیاد ملی نخبگان با اشاره به آمارهای خروج نخبگان، خاطرنشان کرد: آمارها نشان می‌دهند نخبگانی که دوره‌های مختلف تحصیلی خود را در کشور گذرانده باشند کمتر به خارج می‎‌روند و در کشور ماندگار می‌شوند.
جزئیات بورس شهید احدی

به گزارش خبرنگار مهر، بنیاد ملی نخبگان به منظور حمایت از استعدادهای برتر و نخبگان، هرساله تعدادی از متقاضیان بورس را که دارای مدرک کارشناسی ارشد و جزء حائزین افتخارات مشمول جوایز علمی و تحصیلی بنیاد هستند، از طریق معرفی به وزارتخانه‌های علوم و بهداشت برای تحصیل در مقاطع دکتری بورس می‌کند.
کلیه مشمولان حمایت‌های تحصیلی بنیاد ملی که متقاضی استفاده از بورس دکتری شهید احدی هستند می‌توانند حداکثر تا روز 25 بهمن ماه سال جاری نسبت به ثبت نام از طریق سامانه ثریا بنیاد ملی نخبگان اقدام کنند.
علاقه مندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و پرسیدن سوالات خود به سایت بنیاد ملی نخبگان مراجعه نمایند و یا با شماره 22414193 تماس حاصل فرمانید.
ثبت‌نام
باخبرم کن!

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شوکا
مهر ۱۰, ۱۳۹۵ ۱۰:۱۳ ب٫ظ

سلام برای امسال زمان ثبت نام کی هست