رییس سازمان سنجش : داوطلبان خواهان کمتر شدن وزن مصاحبه دکتری

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

رئیس سازمان سنجش با اشاره به نظر سنجی که برای کنکور دکتری صورت گرفته است، ‌گفت: داوطلبان متقاضی کمتر شدن وزن مصاحبه بودند.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم خدایی صبح امروز با اشاره به برگزاری آزمون دکتری در 18 اسفند ماه سال جاری، بار دیگر به مساوی شدن وزن آزمون کتبی و مصاحبه داوطلبان به میزان 50-50 اشاره کرد.

وی در این نشست خبری، همچنین به نظرسنجی اشاره کرد که طی دو سال گذشته از داوطلبان کنکور دکتری و دانشگاههای پذیرنده دانشجوی این مقطع صورت گرفته است.
رئیس سازمان سنجش در این باره گفت: در سال نخست برگزاری آزمون دکتری یعنی در سال 90، این کنکور تقریباً شبیه آزمون GRE برگزار شد اما با درخواستهای زیاد، این آزمون در سال 91 به سمت تخصصی تر شدن رفت.
خدایی ادامه داد: با ارزیابیهای صورت گرفته از داوطلبان و دانشگاهها، 84 درصد داوطلبان متقاضی کمتر شدن وزن مصاحبه بودند که این اتفاق در 91 و کنکور سال 92 افتاد. اما دانشگاهها در این میان متقاضی افزایش کیفیت سوالات بودند.
ثبت‌نام
باخبرم کن!

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها