توصیه‌های توکلی به داوطلبان آزمون دکتری

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

مشاورعالی سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه سومین آزمون نیمه‌متمرکز دکتری فردا برگزار می‌شود، در توصیه به داوطلبان، ممنوعیت‌های آزمونی را تشریح کرد.

حسین توکلی در گفت‌و‌گو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به برگزاری آزمون دکتری با رقابت 217 هزار و 827 در 9 گروه آموزشی و 286 کد رشته امتحانی در دو نوبت صبح و بعدازظهر روز جمعه، درباره شرایط ورود به جلسه آزمون، اظهارکرد: داوطلبان برای حضور در جلسه آزمون باید علاوه بر کارت شرکت در آزمون که امضا شده و دارای اثر انگشت داوطلب است، کارت ملی و شناسنامه عکس‌دار، چند مداد سیاه نرم پررنگ، مداد پاک‌کن، مداد تراش و سنجاق نیز به همراه داشته باشند.

وی افزود: داوطلبان از آوردن وسایل اضافی مانند کیف دستی، ساک دستی، کتاب، جزوه، هر گونه نت و یادداشت، پیجر، تلفن همراه (حتی خاموش) و … به جلسه امتحان و حتی از نت‌برداری و یادداشت کردن جواب پاسخ‌ها برای اطلاع خود جدا پرهیز کنند.

وی با بیان اینکه رد و بدل کردن هر وسیله (از قبیل لوازم التحریر و …) در جلسه آزمون و همچنین خارج کردن اوراق امتحانی (از قبیل کارت شرکت در آزمون، دفترچه سوال و پاسخ‌نامه) از جلسه امتحان به عنوان تخلف تلقی می‌شود، اظهارکرد: در غیر اینصورت با فرد متخلف برابر قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم در آزمون‌های سراسری رفتار می‌شود.

مشاور عالی سازمان سنجش با بیان اینکه محلی برای نگهداری وسایل اضافی در حوزه‌های امتحانی پیش‌بینی نمی‌شود، تصریح کرد: از داوطلبان تقاضا می‌شود که به هیچ وجه این قبیل وسایل اضافی را همراه خود به محل حوزه امتحانی نیاورند.

نحوه پاسخگویی به سوالات آزمون دکتری

وی درباره نحوه پاسخگویی به سوالات، گفت: از آنجایی که سوالات رشته‌های امتحانی به گونه‌ای طراحی شده که برای پاسخگویی به سوالات دروس، نیاز به ماشین حساب نیست، بنابراین از ورود داوطلبانی که ماشین حساب برای شرکت در جلسه آزمون (از هر نوع آن) به همراه داشته باشند، ممانعت می‌شود.

و افزود: چنانچه داوطلبی در جلسه آزمون ماشین حساب به همراه داشته باشد، متخلف شناخته شده و با وی برابر قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم در آزمون‌های سراسری رفتار می‌شود.

چگونگی اصلاح سهمیه رزمندگان و بنیاد شهید

مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به داوطلبان متقاضی استفاده از سهمیه رزمندگان، گفت: داوطلبانی که در تقاضانامه ثبت‌نام اینترنتی متقاضی سهمیه رزمندگان شده‌اند و سهمیه آنان مورد تایید ارگان ذیربط قرار گرفته، در کارت ورود به جلسه در قسمت سهمیه، کلمه رزمنده قید شده است ولی آن دسته از متقاضیانی که سهمیه آنان از سوی ارگان ذیربط مورد تایید قرار نگرفته است، در کارت شرکت در آزمون آنان در مقابل عنوان سهمیه، آزاد درج شده است.

وی ادامه داد: در صورتی که ارگان سهمیه این داوطلبان، بنیاد شهید و امور ایثارگران است، باید پس از پرینت کارت شرکت در آزمون نسبت به درج کد ایثارگری پدر و یا مادر و یا خود داوطلب در قسمت ویرایش کارت شرکت در آزمون اقدام کنند، تا اطلاعات آنان مجددا برای بررسی به ارگان بنیاد شهید و امور ایثارگران عودت داده شود.

وی افزود: همچنین متقاضیان استفاده از سهمیه رزمندگان ارگان‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، جهاد کشاورزی و نیروهای مسلح جمهوری ایران لازم است برای بررسی مجدد وضعیت خود حداکثر تا 21 اسفندماه و در ساعات اداری به واحدهای تابعه ارگان ذیربط مراجعه و نسبت به تایید سهمیه خود اقدام کنند.

به گفته توکلی اسامی این داوطلبان پس از تایید از طریق ارگان ذیربط به سازمان سنجش آموزش کشور ارسال خواهد شد.

وی تاکید کرد: داوطلبانی که متقاضی سهمیه رزمندگان بوده، اما در کارت شرکت در آزمون، عنوان سهمیه ثبت‌نامی آنان سهمیه آزاد است و متعاقبا متقاضی سهمیه رزمندگان می‌شوند، چنانچه ارگان ذیربط سهمیه آنان را تایید نکند، در گزینش نهایی از سهمیه رزمندگان حذف و با سهمیه آزاد گزینش خواهند شد.

 

مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به شروع فرآیند برگزاری آزمون برای جلسه صبح از ساعت 8 صبح و برای جلسه بعدازظهر از ساعت 14 و 30 دقیقه، گفت: در ورودی حوزه‌های امتحانی صبح راس ساعت 7 و 30 دقیقه و بعدازظهر راس ساعت 14 بسته می‌شود، بنابراین از ورود داوطلب پس از بسته شدن در سالن‌های امتحانی ممانعت می‌شود.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها