مدرسان شریف پنجمین کنفرانس بین المللی علوم و مهندسی کنفرانس رویکردهای نوین در علوم انسانی چهارمین کنفرانس پژوهش های نوین در علوم انسانی کنفرانس بین المللی مدیریت و اقتصاد در قرن 21 ششمین کنفرانس بین المللی مدیریت اقتصاد و حسابداری کنفرانس علوم کشاورزی و محیط زیست  پنجمین کنفرانس بین المللی پژوهش در علوم و تکنولوژی کنفرانس بین المللی پژوهش در هنر کنفرانس بین المللی علوم مهندسی و تکنولوژی موسسه ابن یمین کتابخانه فرهنگ

در انتظار روزهایی زیبا در سال ۱۳۹۲

نوروز ۱۳۹۲ در حالی از راه می رسد که بسیاری از دوستان عزیز منتظر اعلام نتایج خود هستند و برخی شاید روزشماری های خود را نیز آغاز کرده باشند.

این نخستین سالی است که می توان نوروز را در کنار داوطلبان دکتری احساس کرد . سالهای گذشته، آزمون دکتری فروردین را به فرصتی برای مطالعه تبدیل کرده بود اما امسال می توانیم در کنار هم بنشینیم و آجیل و میوه را در ذهن خود تجسم کنیم و به یکدیگر تبریک بگوییم.

ما برایتان آرزوهای خوب داریم. امیدواریم این آخرین نوروزی باشد که با آزمون درگیر هستید. زودتر کوله بار خود را ببیندید و وارد دوره دکتری شوید. خواه دکتری با آزمون خواه بدون آزمون. امیدواریم آنهایی که به دنبال کار و پیشه هستند شغل مناسبی پیدا کنند. همه دوستان خوشبختی را در کنار خود احساس کنند و همه آرزوهای خوب کاربران عزیز برآورده شود. در یک کلام نوروز مبارک و موفقیت همسر سال جدیدتان باد.

 

عضویت در کانال تخصصی آزمون دکتری

نظرات (۴۴۷)

  1. مجتبی می‌گه:

    سلام من گروه علوم سیاسی هستم درآزمون دکترا تخصصی را۳۰واستعداد را۶۰و زبان را۱ جواب دادم احتمال قبولی ام وجوددارد.

  2. داریوش می‌گه:

    سلام عباس اقامیشه لطف کنی نظرت رودرمورددرصدای من اعلام کنی
    مهندسی هسته ای
    تخصصی۴۴
    زبان۵۵
    استعداد۱۵

  3. داوطلب مدیریت آموزشی می‌گه:

    باعرض ادب و احترام به همه دوستان عزیز و مخصوصا آقای عباس خان. من همه کامنتهارو میخونم، به نظرم درصدای خیلی از بچه ها نزدیک بهمه و این مسئله پیش بینی رو دشوار میکنه. زبان هم مزید بر علته. کسی که زبان رو پارسال ۱۰ درصد زده امسال ۶۰ درصد زده….وقتی درصدای بچه هارو میبینم قدری شک میکنم به رتبه هایی که دوست عزیزمون عباس جان پیش بینی میفرمایند. با احترام فراوان به ایشان بنظرم تخمین زدن با این وضعیت خیلی به واقعیت نزدیک نباشه… از این جهت عرض میکنم که دوستان با دیدن رتبه واقعی خودشون شوکه نشن..

    • عباس می‌گه:

      داوطلب جان
      من و پیام محاسباتی که انجام دادیم از لحاظ علمی ثابت میشه که ۱۵-۲۰ درصد زبان امسال معادل صفر درصد پارساله و این مطلب تو تخمین رتبه ها لحاظ شده. اما فرمایش شما هم درسته و همه برآوردها ممکنه با واقعیت منطبق نباشه. که ما هم این را قبول داریم و همه میدونند که یه پیش بینی هر چند دقیق هم ممکنه با واقعیت جور در نیاد ولی حداکثر تلاش ما این بوده که رتبه ای که میگیم تا حدودی برآورد قابل اعتمادی از واقعیت باشد.
      با احترام

  4. حامد می‌گه:

    سلام و احترام(به پیام و عباس عزیز)
    رتبه میانگین وزنی ۴۲ و ۴۷ مجموعه روانشناسی را مقایسه کنید
    با تشکر

  5. حامد سیویل می‌گه:

    عباس اقا
    من عمران-سازه
    تخصصی ۵۰ زبان ۵۳استعداد۲۹ با معدل متوسط ۱۵٫۶ به نظرت چند میارم. گرایش ما حدود ۳۰۰۰ داوطلب داره

    • عباس می‌گه:

      دوست عزیزم سلام
      حامد جان با توجه به توهینی که از طرف دو نفر داوطلب نما بهم شد دیگه هیچ رتبه ای را تخمین نمیزنم. ولی دوست عزیز شما با توجه به درصدهاتون وضعیت خیلی خوبی دارید و با احتمال بسیار زیاد و با توجه به میزان پذیرش رشته شما یه دانشگاه خوب، قبول خواهید شد.
      شاد باشید.

  6. azi می‌گه:

    با سلام
    میشه جواب منو بدید عباس اقا
    من فارغ التحصیل دانشگاه علوم وتحقیقات هستم قبلا براتون پیام گذاشتم.ممنون

    • عباس می‌گه:

      دوست عزیز سلام
      شما با توجه به صفر زدن استعداد و ۲۰ درصد زبان و حدود ۵۰ درصد تخصصی از وضعیت متوسط به بالایی برخوردار هستید و با توجه به پذیرش رشته شما که پارسال فقط ۲۷۱ نفر روزانه پذیرش داشته و با اضافه شدن ظرفیت ها امسال ممکنه به۳۳۰ تا۳۴۰ نفر برسه، حتماً پذیرفته خواهید شد.

  7. محمود می‌گه:

    سلام عباس آقا
    لطفا یه نظری هم به ما بکنید
    رشته مدیریت
    تخصصی:۵۲
    زبان:۲۰
    استعداد:۳۸
    معدل:۱۵
    ممنون

  8. حامد می‌گه:

    سلام و احترام
    عباس جان فقط از درصدهای زبان امسال ۲۰درصد کم کرده ای برای تخمین رتبه ها؟
    با تشکر

  9. حامد می‌گه:

    سلام و احترام(به عباس و…)
    وقت همه دانشجویان بخیر در خصوص تخمین رتبه من جمله عباس آقا باید بگم دوستانی که از محاسبات بدونن و ذهن تحلیلی داشته باشن ملتفت خواهند شد که تحلیل ایشان مطلقا” مبتنی بر اطلاعات و ریزبینی است منتهای مطلب نباید روی رتبه هامون تمرکز داشته باشیم به هر شکل از عباس جان دوست حداقل رتبه یک اخلاقی ممنونم و امیدوارم ایشان رتبه تک رقمی علمی را هم احراز کند
    با تشکر

  10. y.a می‌گه:

    سلام. منم با نظر بعضی از دوستان موافقم. بعضی از دوستان که درصد هاشونو اینجا میگن درواقع خودشون رتبه ی احتمالی خودشونو میدونن فقط میخان دلگرمی پیدا کنن. خب عزیز دل من، شما وقتی میانگین ۴۰ درصد زدی خیلی واضحه که رتبه ت زیر ۲۵ میشه، (هر رشته ای میخای باشید فرقی نخواهد داشت) و یکی از دوستان هم هست که نقش نرم افزار پیش بینی رتبه ی کانون فرهنگی آموزش رو ایفا میکنه ظاهراً. من خودم هم این سوال رو تو یکی از صفحات پرسیدم ببینم ایشون چه جوابی میده. کلی باعث دلگرمی و خنده شد. به هر حال نظر شخصی بنده بود و نظر دوستان هم همه قابل احترامه ولی در کل وجهه خوبی نداره. یکی بیاد ببینه فک میکنه داوطلبان کنکور کاردانی هستیم. بالاخره این سایت یه اعتباری داره که باید حفظ بشه. کانون فرهنگی آموزش هم برای هر رشته ای کارشناسان مخصوص به خودشو میزاره. :)

    • عباس می‌گه:

      دوست من سلام
      در مورد مطالبی که فرمودید بنده و سایر بچه ها هم می دونیم که این پیش بینی ها حدودی هستش و تنها یک برآورده و ربطی به رمالی و کف بینی نداره و این سایت هم این فرصت رو ایجاد کرده تا بچه ها به این طریق یه کم از زیر بار استرس خارج بشن.
      اما شما اگر واسه خنده و سرگرمی درصد گذاشتید به شعور کاربران و هویت این سایت خوب توهین کرده اید.
      برادر یا خواهر عزیز من، شما که من و پیام جان و سایر دوستان را متهم میکنید که بدون اطلاعات در مورد رشته ها نظر میدیم، خودت به استناد به چه سندی مطمئنی که ما اطلاعات کافی در مورد این رشته ها نداریم.مگر شما ما را میشناسی.
      توی این چند روز چند تا از بچه ها از طریق مدیریت محترم سایت ایمیل من را گرفتند و من یه سری مطالب تکمیلی واسشون فرستادم و تلفنی هم با هم بحث علمی داشتیم؛ ای کاش آنها یه کامنت میگذاشتند تا شما متوجه میشدید که بنده به هیچ وجه بدون آگاهی صحبت نمی کنم و مثل شما قصد سرگرم کردن دیگران و خندیدن را ندارم!
      از طرفی به فرض که همه حرفهای شما دوست عزیز و :::بهی!::: را من و همه بچه ها قبول داشته باشیم، این چه لحن صحبت کردنی هستش که بعضی ها دارند. به قول خودتون مگر اینجا سر چاله میدانه؟ نه دوست عزیزم کاربران این سایت از فرهیخته ترین جوانان کشور هستند و کسی حق توهین و سرگرم کردن آنها و بعدش خندیدن را نداره. اتفاقاً این همدلی و بحث و همفکری و نظرات بچه ها( و همین تخمین رتبه هامون)باعث پویایی بیشتر سایت شده و توی بحثهایی که در مورد سوالات کنکور شد کلی اطلاعات داوطلبان دکترا تکمیل تر شده.

      ***از بعضی از دوستانی که توی وبگردی هاشون اشتباهی وارد این سایت خوب میشن و قصد توهین و تمسخر را دارند خواهش میکنم که اگر سواد کافی برای صحبت کردن در جمع علمی داوطلبان کنکور دکترا را ندارند حداقل شعور لازم برای خاموش ماندن و صحبت نکردن را داشته باشند***
      با احترام

      • رها می‌گه:

        جناب y . a
        شاید رتبه و میانگین برای شما جنبه ی فان داشته باشه ، ولی برای امثال من که یکسال زندگیمو گذاشتم خیلی باارزشه
        لطفا زحمات عباس و پیام و بقیه بچه ها رو زیر سوال نبرید

        • عباس می‌گه:

          سلام رها خانم
          دوست خوبم از کسی که درد محدودیتها و بی خوابیها و محروم شدن از خیلی لذت های سایرین که ما به دلیل تمرکز روی دروس واسه دکترا حدود یک سال یا بیشترداشتیم؛ را حس نکرده و فقط من باب تفریح به عنوان یک داوطلب دروغین میاد درصد ساختگی توی سایت میگذاره و فکر میکنه ما علم غیب داریم بدونیم ایشون از لحاظ روانی مشکل داره؛ توقع بیشتری هم نمیشه داشت.
          این جور افراد چوب خودشون را از خدا خواهند خورد، پس بی خیال رها جان؛ خلایق هر چه لایق!
          با احترام

          • سرباز می‌گه:

            از مدیریت سایت بابت توجه، حوصله و زحمت هایی که برای پاسخگویی به سوالات داوطلبین قرار میدن و متحمل میشن بی نهایت سپاسگذارم ممنون ممنون ممنون

      • فریبرز می‌گه:

        سلام عباس جان، خدایی من هر چی کامنت های شما رو خوندم همش با تجزیه و تحلیل درست بوده. ممنون به خاطر همه چیز و امیدوارم با این حرف هایی که بعضی از دوستان می زنن دلسرد نشی و همچنان به بچه ها کمک کنی.

    • تربیت بدنی می‌گه:

      دوست عزیز اشتباهی اومدی؟؟؟؟؟

  11. مریم می‌گه:

    سلام
    من رشته ام کامپیوتره با درصد هایی که گرفتم میانگین به طور متوسط بین ۲۰ تا ۲۵ است…..با معدل ۱۶٫۹۰ به مصاحبه دعوت میشم؟؟؟اصلا شانسی دارم؟؟؟؟
    پارسال ۲۰۹ نفر به مصاحبه دعوت شدن امسال چی؟؟؟؟؟؟؟؟
    کسی هست از دوستان یا مدیریت سایت نطر بده؟
    ممون میشم….

  12. دوست قدیمی می‌گه:

    سلام عباس آقا. شما در حال حاظر چه رشته ای و در چه مقطعی تحصیل می کنید. اطلاعاتی راجع به شبانه میخوام رشته های علوم پایه.

  13. حامد می‌گه:

    سلام عباس جان
    پس متقاضی روانشناسی تربیتی چطور؟
    مجموعه روانشناسی هم متقاضی روانشناسی عمومی هم بالینی داره آخه داداش
    حالا نظرت؟
    ممنونم

  14. azi می‌گه:

    باسلام
    عباس اقا من رشتم زبان وادبیات فارسی است من استعداد صفرزدم زبان ۲۰-درصد اما تخصصی خیلی خوب زدم شاید بالای ۵۰درصد معدلم ۱۶/۴۱درکارشناسی ارشداست .نظرتون چیه؟

  15. amin می‌گه:

    سلام
    پس چرا جواب منو نمیدین، رشته زمین-چینه و فسیل(علوم پایه)زبان۳۰-۳۵،استعداد۲۰-۲۵،تخصصی۲۵حدودا چند میشم؟:(
    رتبه ۱۵ پارسال زبان۰استعداد۰تخصصی۴۵
    مرسی

  16. علی می‌گه:

    سلام عباس

    آقامن امسال خونده بودم ولی تخصصی سخت بودرشته م شیمی تجزیه ست ۲۴درصدتخصصی ۳۲درصداستعداد۲۶درصدزبان معدل۱۵/۱۲لیسانس دانشگاه دولتی فوق لیسانس دانشگاه بیام نورهرجام قبول شم میرم به نظرشماامیدی هست رتبه تخمینیتون برای من چنده ممنون میشسم ازکمکتون

    • بهی می‌گه:

      آقای عباس آقا
      شما رو چه حسابی برای بچه ها رتبه تعیین میکنی؟؟؟؟واقعا باورت شده که داری مشاوره میدی؟؟؟؟آخه شما چه اطلاعاتی از رشته های نامربوط به خودت داری؟؟؟مثلا یه جایی دیدم که به یکی از هم رشته های من”حقوق جزا و جرم شناسی” قول رتبه زیر بیست داده بودی در حالی که من مطمئنم بالای صد میشه.لطف کن اینهمه خودتو نخود هر آشی نکن.فردا که جوابا بیاد خیلی….

      • عباس می‌گه:

        سلام
        آقای بهی بنده اول یه سرچ توی رتبه های سال قبل میکنم و بعدش جواب میدم. در ضمن با قطعیت هم نظر نمیدم و فقط برآورده.
        چشم به پیشنهاد شما هم عمل می کنم و دیگه به هیچ کس مشاوره در مورد رتبه نمیدم.
        در مورد توهینی هم که کردید که جوابی ندارم بهتون بدم.
        کلام و ادبیات هر فردی نشانه شخصیت اونه.
        شاد باشی دوست عزیزم.

        • ahad می‌گه:

          سلام عباس جان
          ما اینجا سعی می کنیم در حد امکان اطلاع رسانی کنیم مرسی بابت لطفت در مورد رشته ما که زبان تخمین نزدیکی زدی امیدوارم خودت ی جای توپ قبول بشی

      • هما می‌گه:

        دوست عزیز شما چیکار به کار دیگران داری. در ضمن حق توهین به کسی رو هم نداری. عباس آقا به جای ایشون من از شما عذرخواهی میکنم.

        • y.a می‌گه:

          خطاب به کاربری با نام “هما”
          چیزی که ازش طرفداری میکنید فالبینی و رمالی هستش که برازنده ی یک دانشجوی مقطع دکتری نیست. کاربر “بهی” اگه قسمت توهین رو حذف میکرد من باهاش موافق بودم ولی عزیز من ادبیاتی که توسط شما به کار برده شده معمولاً تو چاله میدون و وسط خیابون استفاده میشه نه توی یه سایت که محل اجتماع داوطلبین دکتری میباشد. من لقمان حکیم نیستم ولی به عنوان یه کاربر این سایت که مدت زمان زیادی از عضویتم گذشته، خواهش میکنم رعایت کنید. دمتون گرم

      • حسین می‌گه:

        با سلام و احترام به دوست عزیز: آقا یا خانم بهی
        این شکل ادبیات در این سایت قابل قبول نیست…
        با احترام مجدد

    • زمانی می‌گه:

      سلاک شما پیام نور کحا خوندی ار نظر سطح علمی و … چه طور بود

  17. محسن می‌گه:

    ممنون عباس آقا تشکر

  18. حامد می‌گه:

    سلام عباس جان
    از تحمین رتبت یک دنیا ممنونم
    تعداد متقاضی مجموعه روانشناسی چقدر هست؟تقریبی هم بگی متشکرم

  19. هما می‌گه:

    سلام عباس آقا
    اگه میشه لطفا یه تخمینی رتبه من رو هم بزنین
    زبان ۳۵
    استعداد ۳۵
    تخصصی ۵۰- ۵۵ یا شاید بیشتر
    رشته زبان و ادبیات فارسی
    معدل کارشناسی: ۱۸/۶۰
    معدل ارشد: ۱۸/۳۱
    ممنونم

    • عباس می‌گه:

      سلام
      من در مورد رشته شما اطلاعات زیادی ندارم ولی با میانگین حدود ۴۳/۵ تا۴۶/۵ حتماً رتبه خوبی میارید(زیر۲۵) و با توجه به ظرفیت پذیرش رشته زبان و ادبیات فارسی صددرصد پذیرفته خواهید شد.

  20. rose می‌گه:

    سلام عباس آقا لطف کنید جواب بدید
    میشه رتبه منم حدس بزنید؟
    رشته زیست شناسی دریا
    تخصصی ۵۶
    زبان ۲۵
    استعداد۲۰
    معدل ۱۸/۳۰

    • عباس می‌گه:

      سلام
      خواهر عزیزم در مورد رشته شما نیز اطلاعات خاصی ندارم ولی با این درصدها میانگین درصدهای شما ۴۲ و خوبه و معدل بالایی هم دارید و به احتمال زیاد رتبه زیر ۳۰ و حتی بسته به توانایی رقبا خیلی بهتر کسب کنید.

  21. امیرحسین می‌گه:

    من رشتۀ حشره شناسی کشاورزی شرکت کردم
    تخصصی ۳۸ ، استعداد۲۳، زبان ۳۸
    به نظرتون رتبه ام چند میشه…

  22. سمیرا می‌گه:

    سلام عباس آقا
    اگه لطف کنید رتبه مارو هم حدس بزنید با تشکر:
    استعداد ۱۰ درصد
    زبان ۲۰ درصد
    تخصصی ۵۵ تا ۶۰ درصد
    معدل ارشد ۱۷٫۷

  23. حامد می‌گه:

    سلام و احترام
    عباس جان در خصوص رشته روانشناسی به نظرت با درصدهای ذیل چه رتبه ای؟
    تخصصی:۴۰
    زبان:۴۵
    استعداد:۴۰
    معدل موثر:۱۶
    با تشکر فراوان

  24. محسن می‌گه:

    سلام عباس آقا سال نوتون مبارک من رشته شیمی معدنی هستم به نظرتون رتبه من چنده؟
    تخصصی ۵۵ زبان ۲۵ و استعداد هم ۲۷ زدم معدلم ارشدم ۷۵/۱۸ هستش دانشگاه دولتی بودم.

    • عباس می‌گه:

      سلام آقا محسن
      در مورد رشته شما اطلاعات خاصی ندارم ولی این را میدونم که در رشته های شیمی آلی و معدنی معمولاً تخصصی ها را بچه ها بالای ۵۰ میزنند(من خودم در کنکور کارشناسی سراسری شیمی را ۸۸ درصد زده بودم) و زبان را هم بالاتر از درصدی که شما زدین.
      پس با این احتساب و با توجه به معدل شما که خیلی خوبه رتبه شما را حدوداً بین۷۰ تا ۱۰۰ پیش بینی می کنم و با توجه به ظرفیت پذیرش رشته شما انشاءالله قبول هستید.

  25. امید92 می‌گه:

    عباس اقا شما با چرا با پارسال مقایسه میکنید؟
    من سازه
    حدودا زبان۵۵ استعداد ۲۹ تخصصی ۵۲ با میانگین با توجه به ضرایب ۴۹٫۶ هستم پس اینجوری زیر ۵۰ میارم!!!!!!
    در حالیکه مطمئن نیستم حتی زیر ۱۰۰ بشم!
    نظرت چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • امید92 می‌گه:

      البته معدل موثر من ۱۵٫۶ و محض اطمینان میانگین ۴۸ فرض کنید
      میانگین پارسال من ۲۲ بود و زبان ۱۲% بودم!!!!!
      امثال بخصوص بخاطر زبان میانگین همه بالا رفته!!!!
      حالا نظرتون چیه؟؟؟؟

    • عباس می‌گه:

      سلام
      آقا امید اگر به کامنت ها توجه بکنی با اینکه کارشناسی خودم مهندسی برق قدرت هستش و الان هم علاوه بر تدریس در هنرستان و دانشگاه مهندس ناظر شرکت سنگ آهن مرکزی هم هستم؛ اما نظر قطعی در مورد رشته های مهندسی ندادم. چه برسه به رشته مهندسی سازه. بیشتر در رشته های انسانی و به خصوص علوم تربیتی نظر میدم چون سوالات کنکور دکترا ۹۱ و ۹۰ را با رتبه بچه ها کاملاً در جریانش هستم.
      اما در مورد رشته و رتبه شما حدودی یه برآورد میکنم. توی رشته های مهندسی چون بچه ها زبان را معمولاً بالاتر می زنند میانگین درصدهاشون بالاتره.
      شما هم بد جواب ندادید و به احتمال زیاد رتبه شما زیر ۷۰ هستش که فکر کنم برای رشته شما با توجه به پذیرش اون رتبه متوسطی باشه.

  26. صنم می‌گه:

    سلام جناب عباس آقا
    ممنون میشم رتبه من رو حدس بزنید.
    تخصصی حدود۳۵
    استعداد۴۰
    زبان۵۵
    معدل۱۶:۶۴
    رشته جامعه شناسی

  27. داریوش می‌گه:

    برای رشته مهندسی هسته ای این درصداچه رتبه ای میاره خواهشاجواب بدین
    تخصی۴۴
    استعداد۱۵
    زبان۵۵

  28. حسین می‌گه:

    سلام عباس آقا،
    میشه لطفا نظرتون درباره رتبه احتمالی این درصدها بفرمایید؟
    رشته: حسابداری
    تخصصی: ۷۰
    زبان:۵۷
    استعداد:۳۸
    مرسی

    • عباس می‌گه:

      سلام حسین آقا
      میانگین شما ۶۱/۷ درصد میشه.
      اگر این درصدها درست باشند قطعاً رتبه زیر ۳ دارین و احتمال قوی ۱ مگر اینکه سوالات تخصصی حسابداری امسال خیلی خیلی آسان بوده باشند.

  29. عسگر می‌گه:

    عباس جان جواب ما رو هم بده
    راه دوری نمیره

  30. عسگر می‌گه:

    تو رشته ماشین های کشاورزی با
    ۳۵ زبان
    ۳۰ استعداد
    ۳۰ تخصصی
    چه رتبه ای میشه آورد؟
    معدل کارشناسیم ۱۵٫۱۵
    و ارشدم ۱۶
    ممنون از سایت خوبتون

  31. نرگس می‌گه:

    سلام
    عباس آقا

    تخمین شما برای رتبه من با درصدهای زیر چیه؟

    رشته مشاوره

    ممنون

    زبان ۸۰

    استعداد ۱۵

    تخصصی حدود ۴۵

    • عباس می‌گه:

      سلام
      نرگس خانم با این درصدها رتبه شما قطعاً تک رقمی هستش و احتمال رتبه یک شدن شما هم بالای ۸۰ درصده. اگر درصدهاتون درست باشه از همین الان خودتون را دانشجوی دکترا بدونید.
      مبارکه خواهر خوبم.
      شاد باشید.

      • هلیا می‌گه:

        سلام عباس آقا، واقعا شما در حق بچه ها لطف میکنید ایمدوارم با یک رتبه خیلی خوب قبول شید. اگه ممکنه حدود رتبه من هم بگید. ممنون
        فیزیولوزی گیاهی
        تخصصی ۶۰
        استعداد ۲۰
        زبان ۱۵-۲۰

        • عباس می‌گه:

          سلام هلیا خانم.
          اطلاعات خاصی در مورد رشته شما ندارم ولی تخصصی را خیلی خوب و استعداد را خیلی کم و زبان را کم زدید.
          حدوداً و بسته به معدل و سطح سختی سوالات رشته شما(۱۵-۳۵)

  32. دکتر ماری می‌گه:

    سلام
    عباس آقا
    من رشتم کشاورزی-منابع آب هست. و درصدام اینطوریه
    زبان۲۵درصدوتخصصی۴۰ درصد و استعداد ۴۰ درصد. میشه لطف کنید رتبمو تخمین بزنید؟ممنون میشم

  33. آیدین می‌گه:

    ممنون که سایت به این خوبی رو ایجاد کردید.همیشه سربلند و پیروز باشید

  34. دوست قدیمی می‌گه:

    سلام . بچه ها از نظرات معلومه همتون منتظر نتایج دولتی هستین. داوطلیبن متقاضی ورود به دکتری آزاد کجایید ؟ یه کم خرف بزنید .

  35. احمد می‌گه:

    ممنون از لطفت عباس جان واست آرزوی موفقیت میکنم.

  36. misagh می‌گه:

    خسته نباشید
    از رتبه های تک رقمی رشته مشاوره کسی اطلاعاتی داره درصد هاشون چه طور بوده

    با تشکر

  37. امید می‌گه:

    عباس اقا و دیگر دوستان:
    چرا همه میانگین درصد میگیرید؟ باید میانگین وزنی بگیرید…….چرا تخصصی و استعداد یکسان می سنجید؟۵ درصد تخصصی معادل ۲۰% استعداده

  38. روانشناسی تربیتی می‌گه:

    با سلام
    عباس آقا به نظر شما با این درصد ها تو روانشناسی تربیتی حدودا رتبه ام چند میشه
    زبان۳۵ درصد
    استعداد ۲۰ درصد
    تخصصی ۳۵ درصد
    معدل موثر ۷۴/۱۶
    ممنونم میشم شما و بقیه دوستان نظرتون بفرمایید

  39. سعید می‌گه:

    سلام. عباس آقا میشه رتبه من رو تخمین بزنید. البته این رو بگم که رشته من جز رشته های علوم پایه است.
    زبان ۵۰-۶۰
    استعداد تحصیلی ۳
    تخصصی ۳۵
    معدل موثر ۱۷٫۳۲

  40. هدیه می‌گه:

    بچه های فیزیولوژی گیاهی کسی میانگین درصدای رتبه برتر های پارسال نداره؟

  41. آیدین می‌گه:

    با سلام و عرض ادب به همه کنکوری های عزیز
    بنده رشته جغرافیا و برنامه ریزی شهری شرکت کرده بودم.درصدهام به این قرار است.
    تخصصی ۴۰
    استعداد۲۰
    زبان۲۵
    معدل ارشد۱۷٫۸۰
    کارشناسی۱۵٫۲۱

    اگه میشه رتبه ام را تخمین بزنید
    با تشکر

  42. عباس می‌گه:

    با سلام
    بچه ها این هم نمونه کارنامه مدیریت و کارآفرینی و آینده پژوهی.

    نمونه کارنامه کنکور دکتری سراسری (نیمه متمرکز) سال ۱۳۹۱ رشته های مدیریت، کارآفرینی و آینده پژوهی

    رشته مدیریت

    زبان انگلیسی استعداد تحصیلی دروس تخصصی معدل موثر نمره کل (تراز) رتبه کل
    ۵۴٫۶۷ ۴۵٫۵۶ ۲۰٫۹ ۱۸٫۰۹ ۷۲۸۴ ۴۸
    ۱۶٫۶۷ ۵۱٫۱۱ ۳۸٫۴۲ ۱۷٫۲ ۷۱۸۷ ۵۰
    ۲۷ ۵۰٫۵۶ ۳۱٫۶۴ ۱۶٫۹۵ ۷۰۰۱ ۶۹
    ۳۵٫۳۳ ۴۳٫۸۹ ۲۵٫۴۲ ۱۸٫۶۷ ۶۸۳۱ ۹۰
    ۳۸٫۶۷ ۴۱٫۶۷ ۲۴٫۲۹ ۱۷٫۹۳ ۶۷۵۵ ۹۸
    ۲۸٫۶۷ ۴۱٫۱۱ ۲۸٫۸۱ ۱۸٫۲۴ ۶۷۳۰ ۱۰۳
    ۴۰٫۳۳ ۳۷٫۷۸ ۲۳٫۷۳ ۱۷٫۱۱ ۶۶۰۹ ۱۱۴
    ۳۸ ۳۷٫۷۸ ۲۵٫۴۲ ۱۶٫۳۷ ۶۵۸۳ ۱۱۷
    ۲۲ ۳۸٫۳۳ ۳۲٫۷۷ ۱۶٫۸۲ ۶۵۸۱ ۱۱۸
    ۱۵٫۶۷ ۳۷٫۲۲ ۳۶٫۷۲ ۱۶٫۲۵ ۶۵۷۱ ۱۲۰
    ۱۹ ۴۷٫۲۲ ۳۰٫۵۱ ۱۷٫۵۲ ۶۵۱۰ ۱۲۸
    ۳۷ ۳۵٫۵۶ ۲۳٫۱۶ ۱۸٫۲۹ ۶۴۷۱ ۱۳۵
    ۲۱٫۶۷ ۵۰٫۵۶ ۲۹٫۳۸ ۱۵٫۹۷ ۶۴۵۰ ۱۴۰
    ۱۸٫۳۳ ۳۸٫۸۹ ۳۱٫۶۴ ۱۷٫۵۸ ۶۳۹۷ ۱۵۲
    ۶۸٫۳۳ ۴۳٫۳۳ ۵٫۶۵ ۱۶٫۶۴ ۶۳۱۴ ۱۷۴
    ۴۲ ۳۴٫۴۴ ۲۰٫۹ ۱۶٫۶۷ ۶۳۰۵ ۱۷۵
    ۱۸٫۶۷ ۴۲٫۲۲ ۳۲٫۲ ۱۴٫۸ ۶۲۶۴ ۱۸۷
    ۳۷ ۳۸٫۳۳ ۲۰٫۹ ۱۷٫۱۵ ۶۲۱۳ ۱۹۶
    ۲۲ ۲۸٫۳۳ ۳۱٫۶۴ ۱۶٫۱۹ ۶۱۸۴ ۲۱۱
    ۷٫۶۷ ۴۲٫۷۸ ۳۳٫۳۳ ۱۷٫۴۵ ۶۱۴۰ ۲۲۲
    ۳۰٫۶۷ ۲۸٫۳۳ ۲۴٫۲۹ ۱۸٫۲۳ ۶۱۱۲ ۲۳۱
    ۳۴٫۳۳ ۵۴٫۴۴ ۱۵٫۸۲ ۱۷٫۸۹ ۶۰۶۸ ۲۴۳
    ۳۰ ۴۳٫۸۹ ۲۱٫۴۷ ۱۶٫۳۸ ۵۹۹۴ ۲۵۹
    ۲۳٫۶۷ ۴۵ ۲۳٫۱۶ ۱۷٫۴۲ ۵۹۸۹ ۲۶۱
    ۳۸٫۶۷ ۴۲٫۸۷ ۱۵٫۲۵ ۱۷٫۶۸ ۵۹۲۵ ۲۸۴
    ۴۲٫۶۷ ۳۳٫۸۹ ۱۵٫۸۲ ۱۷٫۲۳ ۵۹۱۲ ۲۸۶
    ۱۸٫۶۷ ۴۸٫۸۹ ۲۳٫۷۳ ۱۷٫۱۷ ۵۸۷۶ ۳۰۳
    ۱۹ ۲۹٫۴۴ ۲۸٫۸۱ ۱۶٫۵۸ ۵۸۵۲ ۳۱۰
    ۳۲ ۴۵٫۵۶ ۱۸٫۰۸ ۱۶٫۳۵ ۵۸۱۰ ۳۲۰
    ۱۸٫۶۷ ۳۰ ۲۹٫۳۸ ۱۵٫۰۳ ۵۷۴۷ ۳۴۴
    ۳۳٫۳۳ ۲۹٫۴۴ ۱۹٫۷۷ ۱۶٫۴۷ ۵۶۶۹ ۳۸۳
    ۱۴ ۴۱٫۱۱ ۲۴٫۲۹ ۱۸٫۱۸ ۵۶۳۴ ۳۹۸
    ۹ ۱۸٫۸۹ ۳۳٫۳۳ ۱۶٫۷۹ ۵۵۸۷ ۴۲۴
    ۱۷٫۳۳ ۴۶٫۶۷ ۲۱٫۴۷ ۱۷٫۴۴ ۵۵۸۳ ۴۲۶
    ۱۷ ۳۰ ۲۵٫۴۲ ۱۷ ۵۵۰۳ ۴۶۶
    ۱۵ ۳۲٫۲۲ ۲۵٫۹۹ ۱۶٫۴۹ ۵۴۶۴ ۴۸۳
    ۸٫۶۷ ۳۸٫۳۳ ۲۵٫۴۲ ۱۸٫۴۴ ۵۴۵۶ ۴۸۹
    ۲۸ ۱۹٫۴۴ ۲۳٫۱۶ ۱۵٫۵۱ ۵۴۰۹ ۵۱۳
    ۲۵٫۶۷ ۳۳٫۸۹ ۱۹٫۲۱ ۱۶٫۷۸ ۵۳۹۸ ۵۱۹
    ۴۳٫۶۷ ۵۱٫۶۷ ۷٫۹۱ ۱۴٫۶۶ ۵۳۸۴ ۵۲۴
    ۱۶٫۳۳ ۲۹٫۴۴ ۲۵٫۴۲ ۱۵٫۳۵ ۵۲۹۵ ۵۸۰
    ۳۳٫۶۷ ۳۸٫۳۳ ۱۴٫۶۹ ۱۵٫۰۹ ۵۲۸۴ ۵۸۵
    ۵ ۲۵٫۵۶ ۲۹٫۹۴ ۱۷٫۰۹ ۵۲۷۵ ۵۹۱
    ۶٫۳۳ ۴۳٫۳۳ ۲۵٫۹۹ ۱۵٫۸۲ ۵۲۵۴ ۶۱۱
    ۱۷٫۶۷ ۳۷٫۷۸ ۱۹٫۷۷ ۱۷٫۱۸ ۵۲۱۱ ۶۴۲
    ۲٫۶۷ ۳۹٫۴۴ ۲۹٫۳۸ ۱۴٫۷۹ ۵۲۰۵ ۶۴۵
    ۱۸٫۶۷ ۳۱٫۶۷ ۱۹٫۷۷ ۱۷٫۷۴ ۵۱۷۴ ۶۷۲
    ۲۸٫۶۷ ۳۵ ۱۴٫۱۲ ۱۷٫۱۴ ۵۱۳۰ ۷۰۷
    ۵ ۳۰ ۲۸٫۲۵ ۱۶٫۱۶ ۵۱۲۹ ۷۰۹
    ۱۰٫۶۷ ۳۰ ۲۴٫۲۹ ۱۶٫۶۸ ۵۰۷۶ ۷۵۳
    ۲۳٫۳۳ ۳۲٫۷۸ ۱۶٫۳۸ ۱۷ ۵۰۲۸ ۷۸۶
    ۱۷ ۳۸٫۳۳ ۱۶٫۹۵ ۱۸٫۰۵ ۵۰۲۲ ۷۹۰
    ۸٫۳۳ ۲۷٫۷۸ ۲۷٫۱۲ ۱۴٫۸۹ ۵۰۰۰ ۸۱۱
    ۲۸٫۳۳ ۴۲٫۲۲ ۱۲٫۴۳ ۱۵٫۷۹ ۴۹۹۰ ۸۱۶
    ۲۱ ۴۸٫۳۳ ۱۳٫۵۶ ۱۶٫۵ ۴۹۶۸ ۸۴۲
    ۱۰ ۴۴٫۴۴ ۱۹٫۷۷ ۱۶٫۲۶ ۴۹۲۰ ۸۸۳
    ۱۰٫۶۷ ۲۱٫۱۱ ۲۳٫۱۶ ۱۷٫۸۶ ۴۸۸۷ ۹۱۱
    آخرین رتبه مجاز به انتخاب رشته در مجموعه مدیریت: ۱۱۰۱

    رشته کارآفرینی

    زبان انگلیسی استعداد تحصیلی دروس تخصصی معدل موثر نمره کل (تراز) رتبه کل
    ۵۹٫۶۷ ۳۰٫۵۶ ۳۴٫۴۴ ۱۶٫۳۱ ۹۵۴۴ ۳
    ۱۷٫۶۷ ۴۱٫۶۷ ۴۵٫۵۶ ۱۷٫۵۴ ۸۸۸۷ ۸
    ۲۵٫۳۳ ۵۰٫۵۶ ۲۳٫۸۹ ۱۷٫۴۱ ۷۱۵۴ ۴۳
    ۲۴٫۳۳ ۴۸٫۳۳ ۲۲٫۲۲ ۱۸ ۶۹۱۳ ۵۱
    ۱۳٫۶۷ ۳۶٫۱۱ ۳۱٫۱۱ ۱۶٫۳ ۶۷۹۸ ۵۶
    ۱۷ ۲۷٫۷۸ ۲۹٫۴۴ ۱۷٫۰۷ ۶۶۴۶ ۶۲
    ۱۹ ۵۰٫۵۶ ۱۹٫۴۴ ۱۶٫۶۱ ۶۲۳۶ ۷۶
    آخرین رتبه مجاز به انتخاب رشته در مجموعه کارآفرینی: ۷۱

    رشته آینده پژوهی

    زبان انگلیسی استعداد تحصیلی دروس تخصصی معدل موثر نمره کل (تراز) رتبه کل
    ۴۸٫۶۷ ۴۹٫۴۴ ۲۵٫۵۶ ۱۵٫۸۷ ۹۲۵۵ ۳
    ۲۷٫۳۳ ۳۲٫۷۸ ۲۳٫۳۳ ۱۶٫۵۱ ۷۲۱۷ ۳۰
    ۲۵٫۶۷ ۴۵ ۱۷٫۷۸ ۱۵٫۹۱ ۶۷۴۷ ۵۱
    ۵ ۳۲٫۷۸ ۲۹٫۴۴ ۱۷٫۰۳ ۶۶۴۶ ۵۵
    ۱۶٫۶۷ ۴۲٫۷۸ ۱۹٫۴۴ ۱۶٫۸ ۶۴۱۸ ۶۷
    آخرین رتبه مجاز به انتخاب رشته در مجموعه آینده پژوهی: ۹۶

  43. مسعود می‌گه:

    سلام مریم خانوم الان چند سال پراپرانول یار غار منه ولی مرسی از توجهتون

    • پریسا می‌گه:

      سلام اقا مسعود چندین بار واسه خودت تو خونه جلسه مصاحبه رو تمرین کن و وقتی اونجا رفتی فقط خودت باش فک کن مثل اینجا داریم به گپ دوستانه میزنیم نزار فک کنن ترسیدی به این فک کن که چقد زحمت کشیدی و چه رزومه خوبی داری شما واقعا موفقین ونباید ی مساله کوچیک نقطه ضعفتون باشه قبلش حتماذکر بگین حیف شما نیست با این همه سوابق خوب منم واستون دعا میکنم موفق باشین

  44. احمد می‌گه:

    ببخشید عباس آقا من بااین درصد ها میتونم به یه رتبه خوب امیدوارم باشم؟
    رشته حقوق
    زبان ۴۲
    استعداد ۲۱
    تخصصی ۶۵
    معدل: هم ارشد هم کارشناسی ۱۵/۳۰
    ممنون

  45. محسن می‌گه:

    سلام هدی خانم من شیمی معدنی هستم تخصصی بین ۵۲ تا۵۷ زذم زبان والا نمی دونم شاید بین ۲۰تا ۳۰ بشه ولی استعداد ۳۰ زدم معلل ارشدم ۷۵/۱۸ بوده دانشگاه دولتی بودم. به نظرتون رتبم چنده؟

  46. احمد می‌گه:

    سلام عباس آقا ببخشید میشه رتبه من رو تخمین بزنید : رشته حقوق
    زبان ۴۲
    استعداد ۲۲
    تخصصی ۶۵
    معدل: هم کارشناسی هم ارشد ۱۵٫۳۰

  47. m می‌گه:

    چرا هیچکس حرفی از کلید سوالات نمیزنه؟
    کلیدا کی میان؟
    سابقه نشون داده سازمان سنجش گهگاه با کلید غلط سوالاتو جواب داده و بعد با همونا رتبه ها و درصدا مشخص شده تو آزمون به این مهمی یه درصد هم خیلی زیاده چه برسه به اینکه سوالی واقعاجوب درست داده باشیم و سازمان سنجش غلط جواب داده باشه و بعد با همون جواب کسایی که درست جواب دادن نمره منفی میخورن و اونایی که غلط جواب دادند مثبت میشن
    لذا جهت احقاق حق داوطلبین لطفاً کلید سوالاتو قبل از اعلام نتایج رو سایت بزراین تا حق کسی ضایع نشه و در صورت لزوم بتونه از حق خودش دفاع کنه
    با تشکر

  48. مسعود می‌گه:

    سلام عباس جان
    من مدیریت بازرگانی معدل کارشناسی ۱۶٫۷۰ ارشد ۱۸٫۴۰
    زبان حدودا ۲۰
    استعداد حدودا ۳۰
    تخصصی حدودا ۳۵
    ضمنا میگن تخصصی ما امسال اسون بوده ممنون میشم حدود رتبه من رو لطف کنی

    • عباس می‌گه:

      سلام
      میانگین شما۳۰ و معدل مؤثرتون حدود ۱۸/۲۲ میشه.
      من در مورد رشته شما اطلاعاتی ندارم. ولی احتمالاً با توجه به آسان بودن سوالات رشته شما بین ۲۵-۵۰

      • مسعود می‌گه:

        مرسی عباس اقا واقعا ممنون من در رشته خودم ۶ مقاله بین المللی دارم ۳ تا ازونا ای اس ای ۲ تا مقاله داخلی در مجلات ای اس سی و یک کنفرانس داخلی یک طرح پژوهشی در مرحله داوری هم دارم به نظرتون اوضام خوبه؟

        • عباس می‌گه:

          مسعودجان عالیه.
          چند سالتونه؟

          • مسعود می‌گه:

            عباس جان ۲۸ سالمه خدا میدونه چقدر واسه مقالات زحمت کشیدم نمره پایان نامم هم ۲۰ شد ولی از دو تا مورد خیلی میترسم
            ۱- شخصیت وحشتناک استرسی هستم
            ۲- کارشناسی دانشگاه دولتی و ارشد هم ازاد
            میترسم این دو نکته تو مصاحبه همه زحمتم رو به باد بده

          • مریم می‌گه:

            به آقا مسعود
            اگر فکر میکنید استرس روز مصاحبه واقعا براتون آزار دهنده است از قرص پروپانولول استفاده کنید. البته بهتره با مشورت پزشک باشه. من استرس شدید ندارم اما گاهی برای اینکه راحتتر باشم این کار را میکنم و تاثیر دارد.

        • عباس می‌گه:

          توی مصاحبه فقط کافیه خودت باشی، نه کم و نه زیاد.
          در ضمن خیلی از بچه های دانشگاه آزادی از دولتی ها با سوادتر هستند. من هم توی دانشگاه آزاد تدریس دارم و هم دولتی. مهم جربزه و فهم و شعور طرفه و میزان علم اون.

          • مسعود می‌گه:

            مرسی عباس جان
            امیدوارم رتبه ای که در خور سواد و متانتتان است را کسب بفرمایید.
            در کل وضعیت بنده را خوب ارزیابی می کنید؟

    • عباس می‌گه:

      آره. نسبت به سنتون رزومه شما خیلی عالیه؛ استرست خیلی بی مورده دوست من.

  49. هدی می‌گه:

    سلام
    چرا ازبچه های شیمی فیزیک خبری نیست؟؟بچه هاشما هم درصدهاتونو بذارید دیگه….

  50. عباس می‌گه:

    با سلام خدمت دوستان و مدیریت محترم سایت
    دوستان با تبریک مجدد سال نو و آرزوی موفقیت برای همه شما.
    برای دادن ملاک و معیاری به بچه های گل برنامه ریزی درسی و مدیریت آموزشی به ترتیب درصدها و معدل نفرات اول و هشتم کنکور دکترا برنامه ریزی درسی۹۱ و نفر پنجم و هیجدهم کنکور دکترا مدیریت آموزشی ۹۱ را که از دوستان و آشنایان بنده هستند واستون میذارم، درصدهاتون را با توجه به توضیحاتی که میدم با درصدهای این عزیزان مقایسه کنید تا حساب کار خودتون دستتون بیاد.
    رتبه اول برنامه ریزی درسی۹۱:
    زبان۱۱ تخصصی۵۶ استعداد۴۰ معدلها۱۹/۰۸کارشناسی ارشد و ۱۷/۵۵کارشناسی

    رتبه هشتم برنامه ریزی درسی۹۱:
    زبان۲/۳۳ تخصصی۴۲ استعداد۳۲
    معدلها۱۹/۷۳کارشناسی ارشد و ۱۷/۸۷کارشناسی

    رتبه پنجم مدیریت آموزشی۹۱:
    زبان۱۴ تخصصی۴۹/۸ استعداد۳۹
    معدل مؤثر ۱۸

    رتبه هیجدهم مدیریت آموزشی۹۱:
    زبان۵/۶۷ تخصصی۴۸ استعداد۳۰
    معدل مؤثر حدود ۱۸

    نکته ۱: دوستان همان طوری که دوستمان آقا پیام توی کامنت هاشون به خوبی توضیح دادند توجه داشته باشید که گستره درصدهای زبان پارسال به دلیل داشتن نمره منفی از حدود۱۵- بوده تا ۸۵ درصد. یعنی میانگین درصد زبان پارسال حدوداً میشه ۱۵+۸۵=۱۰۰ که تقسیم بر۲ میشه ۵۰ و منهای ۱۵ میشه ۳۵ درصد. یعنی رتبه درصدی کسی که زبانش را ۳۵ درصد زده پارسال ۵۰یعنی میانگین بوده ولی امسال با توجه به نداشتن نمره منفی اونی که از همه هم کمتر زبانش را پاسخ داده ما فرض می گیریم ۱۰ درصد و بیشترین را ۹۰ فرض می کنیم بنابراین میانگین درصد زبان امسال میشه حدود ۵۰ درصد.
    پس با این تفاصیل تقریباً ۳۵ درصد زبان پارسال با ۵۰ درصد امسال برابره. پس توی مقایسه هاتون یا به درصد زبان نفرات برتر پارسال ۱۵ درصد اضافه کنید یا از درصد زبان خودتون ۱۵ درصد کم کنید.

    نکته ۲:
    توجه به این نکته داشته باشید که کنکور امسال برنامه ریزی درسی و مدیریت آموزشی با توجه به حدود ۱۲-۱۵ تا سؤال آمار غیر استانداردش دارای درجه سختی بیشتری نسبت به پارسال بود و میشه گفت که تخصصی مثلاً۵۵ درصد پارسال با ۵۰ درصد امسال حدوداً برابر هستش ولی ما جهت بالا بردن قابلیت اعتماد محاسبات این رو در نظر نمی گیریم.
    میانگین نمرات نفر اول برنامه ریزی درسی با توجه به نکته ۱(زبان را ۱۱+۱۵=۲۶ گرفتم): ۴۵/۱۴
    بدون توجه به نکته۱: ۴۰/۸۶
    بازه(۴۰/۸۶-۴۵/۱۴)

    میانگین نمرات نفر هشتم برنامه ریزی درسی با توجه به نکته ۱(زبان را ۲/۳۳+۱۵=۱۷/۳۳ گرفتم): ۳۳/۵۲
    بدون توجه به نکته۱: ۲۹/۲۴
    بازه(۲۹/۲۴-۳۳/۵۲)

    میانگین نمرات نفر پنجم مدیریت آموزشی با توجه به نکته ۱(زبان را ۱۴+۱۵=۲۹ گرفتم): ۴۲/۳۱
    بدون توجه به نکته۱: ۳۸/۰۳
    بازه(۳۸/۰۳-۴۲/۳۱)

    میانگین نمرات نفر هیجدهم مدیریت آموزشی با توجه به نکته ۱(زبان را۵/۶۷+۱۵=۲۰/۶۷ گرفتم): ۳۷/۶۲
    بدون توجه به نکته۱: ۳۳/۳۴
    بازه(۳۳/۳۴-۳۷/۶۲)

    ***دوستان با توجه به بحث بالا و با توجه به در نظر نگرفتن سختی سوالات تخصصی امسال در محاسبات جهت بالا بردن قابلیت اطمینان بحث (اثر نداشتن نمره منفی زبان امسال هم که در محاسبات کنترل شد) و با یکسان فرض کردن سطح علمی داوطلبان امسال و پارسال و نرمال بودن توزیع این متغیر؛ می توان با احتمال خطای بسیار کمی ادعا کرد که در رشته برنامه ریزی درسی کسانی که میانگین نمرات اونها بین حدود۳۳ تا ۴۵ هستش باید امیدوار به کسب رتبه تک رقمی باشند.
    و البته با اختلاف فاحشی که بین رتبه ۱ و ۸ برنامه ریزی پارسال وجود داره(البته معدل رتبه ۸ بهتره) باید توجه داشت که میانگین های رتبه یک خیلی آرمانی و بالا هستند یعنی میانگین بالای۴۵ یعنی صددرصد رتبه یک. البته معدل هم میتونه رتبه شما را مثبت و منفی ۵ رتبه بالا و پایین ببره.
    نتیجه گیری که در مورد برنامه ریزی درسی داشتیم، با اطمینان زیادی در مورد مدیریت آموزشی هم صادق هستش و می توان با احتمال خطای بسیار کمی ادعا کرد که در رشته مدیریت آموزشی هم کسانی که میانگین نمرات اونها بین حدود۳۵ تا۴۵هستش باید امیدوار به کسب رتبه تک رقمی باشند.
    امیدوارم مفید بوده باشد.
    شاد باشید و شادی را به دیگران نیز هدیه بدهید.
    با احترام

    • فریبرز می‌گه:

      سلام عباس جان ممنون به خاطر مطالب قشنگتون. نظرتون در مورد این درصدا واسه برنامه ریزی درسی چیه؟
      تخصصی: ۳۶
      زبان :۴۰
      استعداد: ۳۶
      ممنون میشم نظرتون رو بفرمایید.

    • تربیت بدنی می‌گه:

      عباس جان سلام. لطف کنید یه تحلیل بکنید.
      من پارسال با تخصصی ۵۰، زبان ۵ و استعداد ۲۲ و معدل موثر ۱۶/۳۱ با نمره کل حدود ۷۸۰۰ رتبه سی اووردم.
      سوال اول: به نظرتون حدود میانگین نفر اول پارسال چند بوده؟
      سوال دوم: پیش بینیتون از امسال با ۶۵ تخصصی و زبان و استعداد۳۵؟

      • عباس می‌گه:

        سلام
        میانگین شما پارسال ۳۳/۱۴ بوده و معدلتون هم بد نیست ولی خیلی هم خوب نیست و رتبه ۳۰ آوردید. فکر کنم میانگین رتبه یک پارسال توی بازه ۴۲-۴۵ بوده.
        میانگین امسال شما با توجه و بدون توجه به نکته ای که توی کامنت قبل گفتم در بازه۴۷/۸۶-۵۲/۱۴ میشه و این عالیه.
        اگر سطح علمی داوطلبان و سختی سوالات را مثل پارسال فرض کنیم شما به احتمال زیاد رتبه یک تربیت بدنی امسال هستید و در بدترین حالت حدود رتبه ۵٫
        اگر درصدهاتون را درست حساب کرده باشید از همین الان شیرینی را آماده کنید.

      • شاهین می‌گه:

        درصد های رتبه ۳ مدیریت ورزشی پارسال
        تخصصی ۶۵
        استعداد ۳۵
        زبان۵

        • تربیت بدنی می‌گه:

          ممنون شاهین جان. خیلی دنبا درصد پارسالیا می گشتم

        • عباس می‌گه:

          سلام
          نگفتم که نفر اول رشته شما میانگین حدود ۴۲ تا ۴۵ داره.
          الان نفر سوم دارای میانگین۴۳/۵۷هستش.
          کلاً در اکثر رشته های انسانی و حتی سایر رشته ها میانگین نفرات اول بین ۴۰ تا ۴۵ هستش.
          میانگین بالای ۴۵ توی دکترا برای رشته های علوم انسانی رؤیایی هستند چون سوال نگرشی با پاسخ سلیقه ای زیاد دارند.

          • عباس می‌گه:

            …و خیلی از داوطلبان زبان انگلیسی شان ضعیفه!
            البته استثناء هم داریم.

          • تربیت بدنی می‌گه:

            عباس جان بازم سلام. من یه مقاله علمی پژوهشی( نفر دوم با استادم)،همون مقاله بصورت پوستر تو یه سمینار بین المللی- یه مقاله غیر آی اس آی تو ژورنال خارجی، دو تا کتاب مربوط به رشته ولی نامربوط به گرایشم و هفت سال تدریس مداوم تو دانشگاههای دولتی و آزاد دارم. وضعیتم چطوره به نظر شما؟

    • داوطلب مدیریت آموزشی می‌گه:

      سلام بابا دمت گرم
      با این درصدا رتبه من چند میشه حدودا:
      زبان ۵۵ (شایدم بیشتر)
      تخصصی حدود ۳۷
      استعداد حدود ۳۰
      مدیریت آموزشی

    • داوطلب مدیریت آموزشی می‌گه:

      راستی معدل ارشدم ۱۸/۱۰ و معدل کارشناسیم ۱۷ هستش

  51. پی اچ دی آمار می‌گه:

    سین توکلی مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاهخبرگزاری فارس، با ارائه آماری از آزمون دوره‌های نیمه متمرکز سال ۹۲، گفت: در آزمون ورودی دوره‌های دکتری(PHD) نیمه متمرکز سال ۹۲ که جمعه ۱۸ اسفندماه سال ۹۱ در سراسر کشور برگزار شد تعداد ۲۱۷ هزار و ۸۲۷ داوطلب ثبت‌نام کردند که ۸۹ هزار و ۶۷۸ نفر زن و ۱۲۸ هزار و ۱۴۹ مرد بودند به عبارتی دیگر ۴۱٫۱۷ درصد زن و ۵۸٫۸۳ درصد مرد در این آزمون ثبت‌نام کردند.

    وی افزود: همچنین از تعداد ۲۱۷ هزار و ۸۲۷ داوطلب تعداد ۸۵ هزار و ۳۲۷ داوطلب در گروه علوم انسانی، ۳۴ هزار و ۲۵۲ نفر در گروه علوم پایه، ۴۲ هزار و ۷۶۹ داوطلب در گروه فنی و مهندسی، ۲۱ هزار و ۲۹۰ نفر در گروه کشاورزی و منابع طبیعی و ۸ هزار و ۳۰۲ دواطلب در گروه هنر و همچنین ۳ هزار و ۲۴۴ داوطلب در گروه علوم پزشکی در این آزمون ثبت‌نام کردند.

    توکلی ادامه داد: ۱۸۳۶ نفر نیز در گروه دامپزشکی، ۱۵هزار و ۳۰۹ داوطلب در گروه زبان و همچنین ۵ هزار و ۴۹۸ نفر نیز در گروه تربیت بدنی متقاضی شده بودند.

    * بیش از ۹۰ درصد ثبت‌نام کنندگان کارت ورود به آزمون دکتری را دریافت کردند

    مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: از ۲۱۷ هزار و ۸۲۷ داوطلب ۱۹۸ هزار و ۱۳۹ داوطلب نسبت به دریافت پرینت کار شرکت در آزمون اقدام کردند که این تعداد برابر با ۹۰٫۹۶ صدم درصد است.

    توکلی افزود: تعداد ۲۱۷ هزارو ۸۲۷ داوطلب ۱۹ هزار و ۶۸۸ نفر نیز برای دریافت کارت خود اقدام نکردند که این تعداد نیز برابر با ۹٫۰۴ درصد تعداد کل داوطلبان ثبت‌نام شده است.

    وی اظهار داشت: از ۱۹۸ هزار و ۱۳۹ داوطلب که کارت را دریافت کردند تعداد ۱۷۶ هزار و ۱۸۵ نفر در جلسه آزمون حاضر شدند و ۲۱ هزار و ۹۵۴ نفر نیز غایب بودند یعنی ۸۸٫۹۲ درصد از داوطلبان حاضر و ۱۱٫۸ درصد نیز غایب بودند.

    * تعداد مردان شرکت کننده در آزمون دکتری از تعداد زنان بیشتر بوده است

    مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور عنوان کرد: از تعداد ۱۷۶ هزار و ۱۸۵ نفر داوطلب حاضر در آزمون ۷۳ هزار و ۷۲۸ نفر زن و ۱۰۲ هزارو ۴۵۷ نفر مرد بودند یعنی ۴۱٫۸۵ درصد حاضران جلسه آزمون داوطلبان زن و ۵۸٫۱۵ درصد داوطلب مرد در آزمون دکتری شرکت کردند.

    * گروه علوم انسانی بیشترین تعداد شرکت کننده در آزمون دکتری را دارد

    توکلی با اشاره به آمار تعداد ۱۷۶ هزار و ۱۸۵ داوطلب حاضر در جلسه آزمون به تفکیک گروه آموزشی گفت: در گروه علوم انسانی ۶۸ هزار و ۲۳۹ نفر، در گروه علوم پایه ۲۸ هزار و ۷۱۶ نفر، در گروه فنی و مهندسی ۳۳ هزار و ۲۴۵ نفر در گروه کشاورزی و منابع طبیعی ۱۸ هزار و ۱۳۵ نفر در گروه هنر ۶ هزار و ۷۱۲ نفر در گروه علوم پزشکی ۲ هزار و ۲۱ داوطلب در گروه دامپزشکی ۱۴۸۰ نفر در گروه زبان ۱۲ هزار و ۸۹۶ نفر، در گروه تربیت بدنی ۴ هزار و ۵۶۱ نفر شرکت کردند.

    شایان ذکر است، آزمون دوره‌های دکتری سال ۹۲ جمعه ۱۸ اسفندماه سال ۹۱ در ۳۷ شهرستان مختلف کشور در ۱۱۴ حوزه امتحانی و ۹ گروه آزمایشی در ۲۸۶ کدرشته برگزار شد.
    منبع: آزمون پی اچ دی

    • پریسا می‌گه:

      سلام عباس اقا ممنون از این همه توجهتون من طبق گفته های اقا رضا یه موضوع انتخاب کردم چند تا مقاله و مطالب هم جمع اوری کردم برای تالیف یک کتاب ۱۰۰ صفحه ای اما نمیدونم چطور طبقه بندیشون کنم مراحلشو نمیدونم متاسفانه استاد راهنمای دلسوزم ندارم میشه منو راهنمایی کنین.

      • عباس می‌گه:

        سلام پریسا خانم
        من یک کتاب نوشتم و اکسپتش را گرفتم اما هنوز چاپ نشده و توی نوبت چاپه و دو تا کتاب هم ویراستاری کردم که زیر چاپ هستش و یه کتاب در حال تألیف دارم.
        اگر میتوانید میلتون را بذارید و یا از طریق مدیریت سایت با من هماهنگ کنید تا فایل Pdf کتابم را واستون بفرستم.
        خیلی میتونه بهتون کمک کنه و در ضمن بستگی به انتشارات مربوطه هم داره(یه فایل کمکی هم دارم واستون میفرستم). البته کتاب بنده بیش از ۳۰۰ صفحه هستش.

  52. عباس می‌گه:

    با سلام خدمت دوستان و مدیریت محترم سایت
    دوستان با تبریک مجدد سال نو و آرزوی موفقیت برای همه شما.
    قصد بحث بیشتر روی هیچ کدام از سوالات را ندارم چون که به اندازه کافی بحث شد.
    اما برای دادن ملاک و معیاری به بچه های گل برنامه ریزی درسی و مدیریت آموزشی به ترتیب درصدها و معدل نفرات اول و هشتم کنکور دکترا برنامه ریزی درسی۹۱ و نفر پنجم کنکور دکترا مدیریت آموزشی ۹۱ را که از دوستان و آشنایان بنده هستند واستون میذارم، درصدهاتون را با توجه به توضیحاتی که میدم با درصدهای این عزیزان مقایسه کنید تا حساب کار خودتون دستتون بیاد.
    رتبه اول برنامه ریزی درسی۹۱:
    زبان۱۱ تخصصی۵۶ استعداد۴۰ معدلها۱۹/۰۸کارشناسی ارشد و ۱۷/۵۵کارشناسی

    رتبه هشتم برنامه ریزی درسی۹۱:
    زبان۲/۳۳ تخصصی۴۲ استعداد۳۲
    معدلها۱۹/۷۳کارشناسی ارشد و ۱۷/۸۷کارشناسی

    رتبه پنجم مدیریت آموزشی۹۱:
    زبان۱۴ تخصصی۴۹/۸ استعداد۳۹
    معدل مؤثر ۱۸

    نکته ۱: دوستان همان طوری که دوستمان آقا پیام توی کامنت هاشون به خوبی توضیح دادند توجه داشته باشید که گستره درصدهای زبان پارسال به دلیل داشتن نمره منفی از حدود۱۵- بوده تا ۸۵ درصد. یعنی میانگین درصد زبان پارسال حدوداً میشه ۱۵+۸۵=۱۰۰ که تقسیم بر۲ میشه ۵۰ و منهای ۱۵ میشه ۳۵ درصد. یعنی رتبه درصدی کسی که زبانش را ۳۵ درصد زده پارسال ۵۰یعنی میانگین بوده ولی امسال با توجه به نداشتن نمره منفی اونی که از همه هم کمتر زبانش را پاسخ داده ما فرض می گیریم ۱۰ درصد و بیشترین را ۹۰ فرض می کنیم بنابراین میانگین درصد زبان امسال میشه حدود ۵۰ درصد.
    پس با این تفاصیل تقریباً ۳۵ درصد زبان پارسال با ۵۰ درصد امسال برابره. پس توی مقایسه هاتون یا به درصد زبان نفرات برتر پارسال ۱۵ درصد اضافه کنید یا از درصد زبان خودتون ۱۵ درصد کم کنید.

    نکته ۲:
    توجه به این نکته داشته باشید که کنکور امسال برنامه ریزی درسی و مدیریت آموزشی با توجه به حدود ۱۲-۱۵ تا سؤال آمار غیر استانداردش دارای درجه سختی بیشتری نسبت به پارسال بود و میشه گفت که تخصصی مثلاً۵۵ درصد پارسال با ۵۰ درصد امسال حدوداً برابر هستش ولی ما جهت بالا بردن قابلیت اعتماد محاسبات این رو در نظر نمی گیریم.
    میانگین نمرات نفر اول برنامه ریزی درسی با توجه به نکته ۱(زبان را ۱۱+۱۵=۲۶ گرفتم): ۴۵/۱۴
    بدون توجه به نکته۱: ۴۰/۸۶
    بازه(۴۰/۸۶-۴۵/۱۴)

    میانگین نمرات نفر هشتم برنامه ریزی درسی با توجه به نکته ۱(زبان را ۲/۳۳+۱۵=۱۷/۳۳ گرفتم): ۳۳/۵۲
    بدون توجه به نکته۱: ۲۹/۲۴
    بازه(۲۹/۲۴-۳۳/۵۲)

    میانگین نمرات نفر پنجم مدیریت آموزشی با توجه به نکته ۱(زبان را ۱۴+۱۵=۲۹ گرفتم): ۴۲/۳۱
    بدون توجه به نکته۱: ۳۸/۰۳
    بازه(۳۸/۰۳-۴۲/۳۱)

    ***دوستان با توجه به بحث بالا و با توجه به در نظر نگرفتن سختی سوالات تخصصی امسال در محاسبات جهت بالا بردن قابلیت اطمینان بحث (اثر نداشتن نمره منفی زبان امسال هم که در محاسبات کنترل شد) و با یکسان فرض کردن سطح علمی داوطلبان امسال و پارسال و نرمال بودن توزیع این متغیر؛ می توان با احتمال خطای بسیار کمی ادعا کرد که در رشته برنامه ریزی درسی کسانی که میانگین نمرات اونها بین حدود۳۳ تا ۴۵ هستش باید امیدوار به کسب رتبه تک رقمی باشند.
    و البته با اختلاف فاحشی که بین رتبه ۱ و ۸ برنامه ریزی پارسال وجود داره(البته معدل رتبه ۸ بهتره) باید توجه داشت که رتبه یک واقعاً یه سر و گردن از بقیه داوطلب ها بالاتره(من این دوست خوب را میشناسم)
    پس میانگین های رتبه یک خیلی آرمانی و بالا هستند یعنی میانگین بالای۴۵ یعنی صددرصد رتبه یک. البته معدل هم میتونه رتبه شما را مثبت و منفی ۵ رتبه بالا و پایین ببره.
    امیدوارم مفید بوده باشد.
    شاد باشید و شادی را به دیگران نیز هدیه بدهید.
    با احترام/عباس

    • عباس می‌گه:

      در ضمن دوستان این هم از درصدهای رتبه ۱۸ مدیریت آموزشی۹۱(یادم رفته بود)

      رتبه هیجدهم مدیریت آموزشی۹۱:
      زبان۵/۶۷ تخصصی۴۸ استعداد۳۰
      معدل مؤثر حدود ۱۸
      میانگین نمرات نفر هیجدهم مدیریت آموزشی با توجه به نکته ۱(زبان را۵/۶۷+۱۵=۲۰/۶۷ گرفتم): ۳۷/۶۲
      بدون توجه به نکته۱: ۳۳/۳۴
      بازه(۳۳/۳۴-۳۷/۶۲)

      پس با توجه به کامنت بالا و بحث حاضر میشه گفت نتیجه گیری که در مورد برنامه ریزی درسی داشتیم، با اطمینان زیادی در مورد مدیریت آموزشی هم صادق هستش و می توان با احتمال خطای بسیار کمی ادعا کرد که در رشته مدیریت آموزشی هم کسانی که میانگین نمرات اونها بین حدود۳۵ تا۴۵هستش باید امیدوار به کسب رتبه تک رقمی باشند.
      میانگین نفر پنجم مدیریت آموزشی پارسال با توجه به نکات کامنت بالا۴۲/۳۱ و میانگین نفر ۱۸ شده۳۷/۶۲٫

    • پریسا می‌گه:

      سلام عباس اقا سپاس گذار از نوجهاتتون من اماری که دادینو خوندم استرم زیاد شد چون متاسفانه به دلیل مشکلاتی که داشتم معدل ارشدم پایین ۱۵ و معدل کارشناسیم ۱۷بازم میتونم امیدوار به رتبه خوب باشم؟

      • عباس می‌گه:

        سلام پریسا خانم
        شما میانگین وزنی معدلت میشه۱۵/۸ که اگر بهش حدود ۰/۵ نمره اضافه بشه میشه۱۶/۳ یعنی شما از ۲۰۰۰ نمره معدل حدود ۱۶۳۰ نمره اون را میاری و در معدل از نفری که معدل الف را داره حدود ۳۷۰ نمره کمتر داری.
        من محاسبه کردم اگر بالاترین درصد تخصصی رشته ای ۶۰ درصد باشه۵ درصد اختلاف توی تخصصی ها میشه حدود۳۷۵ نمره.
        با این تفاصیل اگر شما از کسی که معدل الف را داشته و ۲۰۰۰ نمره را آورده ۵ درصد تخصصی را بیشتر زده باشید، افت معدلتون را جبران میکنه.
        پس معدل به نظر من در حد مثبت و منفی ۵ رتبه بیشتر اثر نداره چون شمایی هم که معدلت ۱۶/۳ هستش اکثر ۲۰۰۰ نمره معدل را میاری.
        بعد از همه این حرف ها هم مهم اینه که شما زحمت خودت را کشیدی، باقی کار را بسپار دست اون بالایی و توکلت به خدا باشه.

        • پریسا می‌گه:

          من واقعا به سختی درس خوندم واسم دعا کنین اصلا کار اداری دوست ندارم حس میکنم بعد از مدتی غرق کار تکراری میشم و دیگه پیشرفتی ندارمواقعا دوست دارم تو محیط اموزشی باشم واسم دعا کنین

  53. فرهاد می‌گه:

    سلام

    سال جدید رو به همه دوستان تبریک می گم. خیلی خوشحالم که این سایت رو پیدا کردم. اینکه آدم می بینه یه ” علی کنکوری ” تنها نیست خودش واسه آدم دلگرمیه.
    امیدوارم که این آخرین کنکور همه اونهایی باشه که زحمت کشیدن، خون دل خوردن، شب ها تا صبح درس خوندن و کلاً به فکر بودند.
    فعلاً آجیل بخورید که ۲۰ روز دیگه دغدغه های رنگارنگ دیگه شروع می شه. به امید اینکه همه دغدغه هاشون این باشه روز اول مدرسه! واسه کلاس دکتری دفتر چند برگ بردارند…

  54. سینا می‌گه:

    سلام دوستان
    از بچه های صنایع کسی هست؟
    درصدام حدودا اینجوریه
    تخصصی ۴۵
    استعداد ۵۰
    زبان ۴۰
    پیشبینیتون چیه؟
    پس از اعلام نتایج به نزدیکترین رتبه پیشبینی شده به واقعیت، جایزه ای ارزنده اهدا خواهد شد! ;)

  55. منوچهر می‌گه:

    سلام آرزوی سلامتی وموفقیت دوستان کنکوری ،من خوب مطالعه کرده بودم متاسفانه یک ماه آخر مریض شدم خیلی تاثیر بدی روی کنکورم گذاشت آمار خیلی وقت گذاشته بودم ولی حیف از این همه وقت که براش گذاشته بودم،درصدم تخصصی ۳۰درصداستعداد۲۰وزبان۳۵،آیا مجاز میشم؟

  56. باران می‌گه:

    سلام
    از سایت خوبتون ممنون
    رشته من فیزیک و امسال ازمون دادم بعضی از بچه ها می گن شاید با مدارکمون نشه کار پیدا کرد ولی من می گم اگه ادم فعال ، کوشا و با توکل به خدا باشه قطعا خدا کمک می کنه که زندگیمون رو به بهترین نحو بسازیم
    امید رو هیچوقت از دست ندید

    • فضا می‌گه:

      سلام
      آفرین حرفتون منطقی و صحیح میباشد و بنده هم بیوشیمی شرکت کرده ام و حرف شمارو قبول دارم چون ایمان دارم و نظر بنده هم همینگونه هست

  57. هستی می‌گه:

    با سلام و تبریک سال نو
    دکتری تازه اول دپرسی و نگرانی هست. کدوم دانشگاه بورس میکنه؟؟؟ تا زمانیکه ما دکتری تموم کنیم حتی استخدامم نمیکنن…به نظر من هر کس سر هر کاری هست همون سنگر رو حفظ کنه(صحبتم با اونایی هست که شاغل هستن از سنشونم گذشته ولی کنکور دکتری طمع هیات علمی شدن در سرشان…). باید میدان را به اونایی که مثل ما بیکار هستن داد

  58. ناامید می‌گه:

    سلام.مجدداتبریک سال نو.چرا سوالی که پرسیدم حذف شد؟باشه یکبار دیگه میپرسم کسی از بچه های مدیریت اموزشی هست که بدونه با ۲۵ درصد زبان،استعداد۱۵،تخصصی ۵۰ درصد تخصصی رتبه من چند میشه؟خیلی زحمت کشیدم اما….

  59. ارزو می‌گه:

    سلام.سال نو مبارک.کسی از بچه های مدیریت اموزشی هست که بدونه با درصدای زبان ۲۵،استعداد ۱۵،تخصصی ۵۲درصد رتبه من چند میشه.خیلی ناامیدم.با اون همه زحمت نمی دونم چرا درصدام اینقدر بد شد؟

  60. بیوشیمی می‌گه:

    با سلام و تبریک عید باستانی ۱۳۹۲ برای همه دوستان و آرزوی موفقیت و شادکامی
    واقعا عیدهارو این وزارت علومیها خوب از دلو دماغمون در میارن هر روز یک حرفو حدیث واقعا هممون افسردگی گرفتیم!!

  61. زینب می‌گه:

    با سلام
    آقا پیام شما فرمودید که میانگین نفرات اول بعضی از رشته ها را دارید.
    میخواستم اگر براتون امکان داره، میانگین و اگه بشه درصدها و معدل نفر یا نفرای اول برنامه ریزی درسی پارسال و کلاً اطلاعاتی که در این رشته دارید را ارائه کنید.
    ممنون از لطف شما

  62. امید وار به قبولی می‌گه:

    خدمت منصدیان سایت خوب phdtestسلام عرض می کنم و امیدوارم برای شما نیز امسال سال خوبی باشد .برای کسانی که برای ازمون دکترا زحمت کشیدندامیدوارم امسال نتیجه آن را ببینند .از همه التماس دعا دارم . در پناه حق باشید.

  63. aras می‌گه:

    سلام به همه
    شادیتان افزون باد
    سرسبز، سرخوش، سرمست، سرشاد، سرزنده، سربلند و سرافراز باشید
    سه ساله بد جوری گرفتار این آزمون و دردسراشم امسال درصدام تقریبا با دو سه درصد اختلاف شبیه عباس آقاست دعا کنید قبول بشم چون دیگه نمی تونم اینقدر وقت بذارم

  64. دوست قدیمی می‌گه:

    بچه ها دلم گرفته خیلی خسته شدم.

  65. گلی می‌گه:

    با سلام
    من رشته ام علم اطلاعات و دانش شناسی است می خواستم بدونم با این درصدها رتبه ام چند می شه؟
    تخصصی ۴۷ درصد
    زبان ۵۰ درصد
    استعداد ۳۱ درصد
    آیا کسی هم رشته ام من هست؟

  66. ویدا می‌گه:

    با سپاس از شما عزیزان در سایت خوب پی اچ دی، نوروزتان شاد باد

  67. ویدا می‌گه:

    با سپاس از شما عزیزان سایت خوب پی اج دی، نوروزتان شادباد

  68. amin می‌گه:

    سلام بچه ها عیدتون مبارک سال خوبی باشه
    من رشته م زمین شناسی-چینه فسیل
    حدودا تخصصی ۲۵-۳۰ زبان۳۰استعداد۲۰ به نظرتون مجاز میشم؟

  69. ح ج می‌گه:

    با عرض تبریک عید نوروز
    آرزوی موفقیت در آزمون دکتری ۹۲

  70. علی می‌گه:

    سلام
    سال نو مبارک
    اول بر حسب ادب، از همه ی بروبچه های گلی که سایت رو اداره می کنن تشکر و قدردانی می کنم.
    امیدوارم به اون چیزی که دوست دارین،نرسین!مگر اون موقعی که خیر شما باشه…
    مراقب لحظه لحظه های زندگیمون باشیم چون دیگه تکرار نمیشه….
    موفق و پیروز باشین
    در پناه خدای زیبا

  71. زری می‌گه:

    باسلام ودرود خدمت مدیران سایت وهمه دوستان عزیز
    من دبیر هستم و رشته کارشناسی ارشدم فیزیولوژی گیاهی است. اولین سال بود که در آزمون دکترا شرکت می کردم.تقریبا همه سوالات برام آشنا بود ولی چون اصلا نخوانده بودم نتوانستم خیلی درست بزنم. به داوطلبین این رشته عرض می کنم که اگر فقط کتاب تایز وزایگر رادقیق بخوانند ۲۵الی ۳۵ در صد سوالات، شایدم بیشتر، را می توانند درست جواب دهند. به امید موفقیت وسربلندی تمام انسان های باصداقت، شریف و با وجدان.

  72. داوطلب مدیریت آموزشی می‌گه:

    من دهه شصتی نیستم درواقع ۴۲ سالمه اما هم کارشناسی و هم ارشد و حالا هم دکترا با دهه شصتی های عزیز بودم. بر عکس دهه شصتی ها من اول ازدواج کردم بچه دار شدم و فرستادمشون مدرسه بعد در ۳۱ سالگی رفتم دانشگاه (و البته با احترام فراوان به دانشگاه آزادیهای عزیز، من دانشگاه آزادی نبودم بلکه هم کارشناسی و هم ارشد دانشگاه شهید بهشتی قبول شدم)…اما هدفم از طرح این موضوع اینه که درس همه چیز نیست، از ۵ سالگی میرید مهد کودک بعد مدرسه، راهنمایی، دبیرستان، دانشگاه برای لیسانس بعدم فوق لیسانس و در آخر دکترا !!! بعد از گرفتن مدرک دکترا اگر در این سالها فقط درس خونده باشید حدودا یک فرد ۳۰ سال به بالای مجرد خواهید بود که تصمیم گیری برای بقیه زندگی به شدت براتون سخت میشه. من به خیلی از دهه شصتی هایی که تو دانشگاه میدیدم توصیه میکردم که قدری هم به زندگی بپردازید. در بهترین حالت اگر ۹۰ سال بخواهید عمر کنید یک سوم از بهترین سالهای عمر و جوانیتونو با درس خوندن گذروندید! پس کی میخواهید زندگی کنید؟ اصلا در رشته ای که درس میخونید کی میخواهید کار کنید و تجربه کسب کنید؟ با حجم درسهای دانشگاهی ایا فرصت مطالعه آزاد دارید؟ برید چند سال از زندگی لذت ببرید و در کار مرتیط با رشتتون تجربه کسب کنید بعد دکترا هم میگیرید. برید مطالعه آزاد داشته باشید و دانش عمومی تونو بالا ببرید… کلا برید حال کنید!!! دکترا هم میگیرید نگران نباشید. این تجربه شخصیه منه. زندگی فقط درس نیست… دوستتون دارم

    • زری می‌گه:

      اگر خانواده هانذارند ما هدفمون را دنبال کنیم چی ؟ زندگی لذتی داره؟ حالا چه مجرد چه متاهل.

      • داوطلب مدیریت آموزشی می‌گه:

        زری خانم یادتون باشه اولین و آخرین نفری که برای زندگی شما تصمیم میگیره خود شما هستید…و این شما هستید که میتونید از تصمیمتون دفاع کنید یا اینکه نهایتا کوتاه بیایید…

        • زری می‌گه:

          اگر از بچگی توسرت زده باشند و حتی رنگ لباستو خودت انتخاب نکنی می تونی بری یه شهر دیگه ورشته مورد علاقه خودتو بخونی؟ البته پسرها خیلی راحت ترند ومشکلات کمتری سر راهشون قرار می گیره.

        • زری می‌گه:

          البته باید بگم الان دیگه خودم برای خودم تصمیم می گیرم وکاری به کار دیگران ندارم ولی فرصت های طلایی از دست رفته را نمی توان بازگرداند.

    • سعید می‌گه:

      وووووووووووووو بازهم نابسامانی:

      سازمان سنجش آموزش کشور بدین وسیله به اطلاع کلیه داوطلبان شرکت کننده در آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» نیمه‌متمرکز سال ۱۳۹۲ می‌رساند که کارنامه نتایج اولیه آزمون مذکور در هفته آخر فروردین ماه سال ۱۳۹۲ بر روی سایت اطلاع‌رسانی این سازمان قابل مشاهده بوده و داوطلبان با استفاده از شماره داوطلبی یا شماره پرونده و همچنین مشخصات شناسنامه‌ای داوطلب (نام‌ خانوادگی و نام، شماره شناسنامه و تاریخ تولد) به کارنامه نتایج اولیه آزمون خود دسترسی خواهند داشت. همچنین لازم به ذکر است که دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (دفترچه شماره ۲) این آزمون ۲۴ ساعت قبل از اعلام نتایج اولیه از طریق سایت این سازمان (به صورت فایل با ساختار PDF) در اختیار داوطلبان مجاز به انتخاب رشته قرار خواهد گرفت و داوطلبان می‌توانند با توجه به ضوابط و شرایط مندرج در دفترچه راهنما از کد رشته محل های مندرج در دفترچه حداکثر ۵۰ کد رشته محل را انتخاب و به ترتیب اولویت علاقه مرتب نموده و پس از آن نسبت به ثبت انتخابهای خود در فرم انتخاب رشته‌ اینترنتی اقدام نمایند.
      ضمناً لازم به توضیح است که اطلاعیه تکمیلی این سازمان در تاریخ ۱۹/۱/۹۲ در سایت سازمان و هفته نامه پیک سنجش درج خواهد شد.

      روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور

    • تربیت بدنی می‌گه:

      سلام. دمت گرم. منم یه کم از شما جوون ترم. کاملا با حرفاتون موافقم. تجربه های زندگی واقعا بهتر و مفید تر از تجربیات دانشگاس. البته دانشگاه و تحصیلاتم به جای خود….

    • 1364 می‌گه:

      با سلام خدمت و تبریک سال نو به همگی.
      راجع به توصیه داوطلب مدیریت آموزشی که معلومه خانوم هستند, باید خدتتون عرض کنم که واسه شما خانوما به خاطر وقت نسبتا بیشتز از آقایون هیچ وقت مدرک گرفتن دیر نیست و به خاطر دغدغه کم فکریتون دیر نمیشه به خصوصو اگر رشته تون جزو علوم انسانی هم باشه! درس خوندن شاید از دید شخی شما همه چیز نباشه ولی از دید یه جوون ده شصتی با در نظر گرفتن مشکلات روانی, بی کاری, بی کاری, فشار های مختلفی که هر چند در رفاه عمومی (نه شخصی) مادی هستیم ولی در تنگنای مشکلاتی قرار داریم که نشل های گذشته با اونا روبرو نبودند, تقریبا همه چیزش میشه یعنی سرمایه زندگیش امید آیندش و دلخوشی حالا شایدم الکیش! دنیای دهه شصتیا با دنیای دهه چهل و پنجاهیا می فرقه و ما نسل سوخته ایم در شهر سوخته امروزی! ما جوونا به ویژه پسرا درس نخونیم چیکار کنیم؟ کو کار که تجربش بماند…؟! کو توان ازدواج…؟! الان یه کم هوش و حافظه داریم دو روز دیگه همینم سر فشار زندگی تبدیل به آلزایمر میشه خیلی زودتر از سن سالخوردگی و کو حوصله که همین الان طقتمون طاق شده! به هر حال و با کمال احترام خدمت خانومای عزیز ولی خوب دخترا حداقل با فشار کمتر و امید بیشتری درس می خونن چون مدرکشون به درد کار نخوره به درد شوهر جلب کرده میخوره ولی ما چی با یه مدرک خشک و خالی دکتری بریم خواستگاری بازم میگن :”آفرین, ولی کار دارین, سرمایه چی, …چی؟”! حاظرم شرط ببندم که اکثر دانشجو های شاغل کار نامربوط به رشته شون دارند پس تجربه به چه کاری میاد؟ ولی در کل به خاطر استعداد, پشتکار و تجربه ی عالی تون تحسینتون میکنم. به امید موفقیت دوستان و اصلاح امور, بر همه دروود!

      • azizi می‌گه:

        سلام خدمت دوستان
        به ۱۳۶۴ و بهار
        من فکر می کنم نظرات داوطلب مدیریت آموزشی بخشی از واقعیت‌های زندگی ماست که نمی توانیم انکار کنیم منتها باور من این است دوستانی که تا این مقطع رسیدند بی‌شک هدفمند بودند و در مسیر رسیدن به این هدف برنامه های دیگری هم برای آینده دارند من معتقدم فردی که مدرک فوق لیسانس رو گرفته منطقی به نظر نمی‌رسدصرفاً به خاطر نبود کار ادامه تحصیل بدهد اگر دوستان بتوانند توانمندی‌ خود را با توجه به تجربیات و معلوماتی که کسب کردند نشان دهند قطعاً بیکار نخواهند بود من بعد از فارغ التحصیلی ام شش ماه بیکار بودم کارم این بود هر روز از خانه بیرون می رفتم و هرجایی که احساس می کردم به رشته‌ام نیاز هست سر می‌زدم و درخواست می دادم حتی برای اینکه بیکار نمانم پذیرفتم سه ماه در موسسه‌ای بدون حقوق کارورزی نمایم تا بعد اعتماد کنند و در انجا شروع به کار کنم برای تدریس به دانشگاه های مختلف دور از شهر سر زدم قبول دارم تدریس در بیشتر دانشگاه ها مستلزم داشتن آشنا بود که خودم این شرایط لمس کردم اما در این بین یکی از دانشگاهها بادیدن رزومه و انگیزه ام دو واحد!!! گذاشت اما همان دو واحد الان تبدیل به ۱۸ واحد شد من هیچ آشنایی نداشتم الان با وجود اینکه در مراکز و دانشگاه‌های مختلفی مشغولم توانستم تجربیات خوبی کسب کنم من معتقدم جوینده عاقبت یابنده است دست از تلاش نکشید و به خداوند توکل کنید فکر می کنم یکی از دلایلی که موجب شد من و بقیه دوستان در آزمون دکتری شرکت کنیم ارضا میل به دانستن است دکتری فرایند است بعد از ان هم باز به نقطه‌ای می رسیم که می گوییم تا بدانجا رسید دانش من تا بدانم همی که نادانم ارضا این میل مستلزم این است یادگیرندگان خود راهبری باشیم برای همه دوستان آرزوی موفقیت دارم امیدوارم شاد و موفق باشید

      • فیزیک************* می‌گه:

        با سلام ۱۳۶۴ عزیز.همه غلط املایی هان به کنار.این یکی رو نمیشه ازش گذشت.حاضر نه حاظر.یه کم دقت کن دیگه.

      • Masoumeh می‌گه:

        سلام
        ما هم بخوبی در جریان امور هستیم برادر منٰ ولی اینقد ناامید نباش ظاهر امیدوار هم یه سرمایه اس واسه خودش. هر چند علنا به درد کار و خواستگاریو… نخوره

    • ویدا می‌گه:

      درود بر شما، بسیار زیبا نوشتید

    • بهار می‌گه:

      سلام.دوست خوب مدیرت آموزشی. ازتون سپاسگزارم بابت یادآوری مسائلی که ممکن است از خاطر ما دهه شصتی ها رفته باشد. متاسفانه شرایط به ما اجازه نمی دهد تجربه کاری کسب کنیم و خوش باشیم. در شرایطی که با مدرک ارشد از یک دانشگاه معروف و معدل خوب، برای کار مرتبط با رشته و یا تدریس حق الساعتی، وجود پارتی لازم است که ما نداریم و این فرصت را از دست می دهیم؛ بنابراین یا باید بنشینیم گوشه خانه و اوقات را بیهوده بگذرانیم یا باید درس بخوانیم و به فکر ارتقای مدرک باشیم تا بلکه روزی یک کار مرتبط پیدا کنیم تا بتوانیم لذت ببریم و کسب تجربه کنیم. اکثر داوطلب های دکتری برای همین هدف درس می خوانند نه صرفا کسب علم و دانش؛ یا موقعیت کاری خوبی نداریم، یا اصلا کار نداریم. این است که چسبیده ایم به درس خواندن. من برای تجربه شخصی شما ارزش قائلم؛ مسیر زندگی قشنگی را طی کرده اید. ای کاش ما هم می توانستیم!! با این حال این همه ماجرا نیست؛ پرواضح است که ما استرس بیشتری نسبت به شما تجربه می کنیم، دغدغه های بیشتری داریم؛ ولی ناامید نیستیم ، تلاش می کنیم و با امکاناتی که داریم سعی می کنیم خوش باشیم، با وجود رقابت شدیدی که بینمان وجود دارد یکدیگر را دوست داریم ، تفاوت های یکدیگر را قبول داریم ، بهترین هایمان را می ستاییم و به هم کمک می کنیم. درست است که نگرانیم، دغدغه داریم یا خیلی درس می خوانیم و عجله داریم ولی ما هم به شیوه خاص خود از زندگی لذت می بریم. ما نسل صبوری هستیم.
      از همه دست اندرکاران سایت بی نظیر پی اچ دی تست قدردانی می کنم که با فراهم آوردن این محیط گرم و دوستانه، به ما دهه شصتی ها خوشی خاص خودمان را هدیه داده اید.

      • محمد دانش می‌گه:

        بیشتر حرفاتون قبول دارم..ولی همش با پارتی نیست..می تونید از مشاور آموزشی شروع کنید..یا رزومه بنویسن و از موسسات بخواین که باهاتون همکاری کنم ولی با شرایط مالی به نفع اونا..و از تجربه این تدریس ها برای موسسات دیگه استفاده کنید

    • مریم می‌گه:

      آخه دوست عزیز اگه کار بود که خیلی ها تا این مقطع پیش نمیرفتن
      دوره ی شما از لحاظ شرایط کاری خیلی بهتر بود

    • دوست قدیمی می‌گه:

      وای گفتی داوطلبجان. چون از وقتیکه من یادم میاد یعنی از ۷ سالگی دارم درس میخونم بی وقفه و بی فاصله تا دکتزا هم نگیرم ارامش پیدا نمیکنم . بقیه چیزایی که گفتی رو میخوام فذارم بعدش… البته اگر زنده بودم.

    • مه می‌گه:

      ممنون از راهنمایی تون البته فکر کنم شما خیلی قانع هستید اگه ما دهه شصتی ها جای شما دهه ی پنجاهی ها بودیم الان اکثرمون داشتیم دکتری تو دانشگاه های معتبر کانادا یا اروپا می خوندیم یا تو بازار کار برا خودمون برندی شده بودیم
      به سلامتی همه ی بچه های دهه ی شصت :) ))

      • داوطلب مدیریت آموزشی می‌گه:

        مه جان وقتی بری کانادا و اروپا یا آمریکا میبینی که درصد بسیار کمی از افراد به سن و سال جوانان ایرانی در مقاطع بالا درس میخونن! اکثر دانشجویان دکترا و بالاتر افراد مسن هستند البته بجز دانشجویان ایرانی مقیم اونجاها! دوست صمیمی من UCLA بوده و از اینکه اینجا مثلا دانشجوی زیر ۳۰ سال میره فوق لیسانس روانشناسی بگیره سخت در تعجبه! چون برای برخی رشته های علوم انسانی مثل روانشناسی زیر ۳۰ سال نمیپذیرند البته برای کار در کشور خودشون وگرنه دانشجوی خارجی میپذیرند که اجازه کار درمانی توی کشورای اونا رو ندارند. بهرحال این قصه سر دراز داره! بسیاری از دوستان من همین کاری رو که شما میگید انجام دادند یعنی در اروپا آمریکا هستند اما خوب دیگه…!! شما به امید پروردگار ۱۰ سال دیگه متوجه میشی منظور من چی بوده ؛) امیدوارم چرخ زندگی همیشه به مرادشما عزیزان بچرخه! راستی من ۲ فرزند دانشجو دارم که بهشون گفتم لیسانس بگیرید برید دنبال زندگی و خودتونو علاف فوق لیسانس و دکترا نکنید…واقعا دلم نمیخواد مسائلی که توی دانشگاهها دیدم رو فرزندانم تجربه کنند……

    • ماهور می‌گه:

      دوست عزیز، ما دهه ۶۰ایها چاره ای جز درس خوندن نداریم به هزار و یک دلیل، مهمترینش هم نبود شغل و امکانات تحقیقاتی برای افراد تحصیلکرده ست.
      همه ی این توصیه هایی که فرمودید رو خودمون هم می دونیم و در جریان هستیم که عمرمون یه جورایی تلف شده. مطمئن باشید اگه منم مثل شماها از سن ۱۸ سالگی و پس از دیپلم یه جایی استخدام میشدم قید ادامه تحصیل رو میزدم.

    • پری می‌گه:

      سلام و تبریک من به گفته ها و نظراتتون احترام میزارم متولد ۶۶ هستم و از وقتی یادم هست از ۷ سالگی اوایل مهر یا مدرسه بودم یا دانشگاه الانم تدریس میکنم به این دلیل دکتری میخونم که از این محیط آموزشی جدا نشم واقعا حس خوبی بهم میده لذت میبرم همیشه دوست داشتم بین کار پر پول و محیط دانشگاه با حقوق کم محیط دانشگا هو انتخاب کنم مسافرتو مهمونی و تفریحو هم سر جاش داشتم در زمینه ازدواج هم فکر میکنم ازدواج نکردن خیلی بهتر از انتخاب اشتباهه به هر حال ممنون از راهنماییتون شاد و موفق باشین و برای منم دعا کنین قبول شم

    • Masoumeh می‌گه:

      سلام داوطلب مدیریت آموزشی
      منم عشقم تدریس بوده و هست کارشناسیمو پیام نور بودم ارشدو فردوسی مشهد.به تجربیات جنابعالی هم بارها رسیدم. درسته.بعد فراغت از ارشد اومدم به زندگی(به قول شما)برسمٰ قبل از اینکه ادامه تحصیل بدم.حتی تصمیم جدی داشتم ادامه ندم اما دو ماه بعد بعد از کلی سبک سنگین کردن امور و برخلاف میل باطنی ام آزمونو ثبت نام کردم و تا حدی آماده شدم واسه آزمون.حالا میبینم این ادامه دادن به تحصیل هم همون زندگیمونه در اصل و در کنارش باید به جنبه های دیگه زندگی هم برسیم. پروسه تصمیم بعضیامون مختصراً اینه. اشکالی داره بنظرشریف؟؟

      • داوطلب مدیریت آموزشی می‌گه:

        نه عزیزم من نگفتم اشکالی داره فقط عرض کردم زندگی فقط درس نیست اگر برای شما زندگی همون درسه که خوبه و بهتون نبریک میگم

    • اکبر می‌گه:

      شاخ فیلو شکستی هر که از همه جا میمونه میره مدیریت.

      • داوطلب مدیریت آموزشی می‌گه:

        مرسی از لطفت اما من از هیچ جا نموندم…رشته ام روانشناسی تربیتیه و مدتیه تدریس میکنم، کار درمانی هم میکنم اما چون خیلی احساساتی هستم درمان منو اذیت می کنه بنابراین میخوام کار تدریس رو ادامه بدم، به این دلیله مدیریت آموزشی رو انتخاب کردم … بیایید زود قضاوت نکنیم

    • دوست قدیمی می‌گه:

      پریسا خانم به دلایلی نمیخوام رشتمو تو این سایت عنوان کنم و به همین دلیل با اسم دوست قدیمی اومدم که کسی نشناستم.

  73. poya می‌گه:

    سلام
    دمت گرم به مولا
    خیلی ممنون
    سال نوی شما هم مبارک
    زیباترین تبریکی بود که شنیدم امسال چون واقعا اضظراب دارم

  74. masoud می‌گه:

    ba salam khedmate hameye azizan
    omidvaram emsal behtarin sale zendegiyetan bashad
    man modiriyate bazargani hastam ba moadele 18/40
    zaban hodudan 20%
    estedad hodudan 30%
    takhasosi hodudan 30%
    mamnun misham age dar bare rotbam nazar bedin

  75. ali می‌گه:

    سال نو بر همه ی دوستان مبارک باشه به خصوص بر مدیریت صبور و بردبار ابن سایت

    اینجا کسی آموزش زبان نیست از میان دوستان عزیز؟

    • محمد می‌گه:

      سلام، من رشتم آموزش زبانه. آزمون امسالتون چطور بود؟

      • ali می‌گه:

        من کتاب های زیادی خوندم فکر می کنم چالش برانگیز بودند شما هم امتحان دادید؟نظرتون چیه؟ممنونم

        • محمد می‌گه:

          منم شرکت کردم،بجز”آزمون سازی و روش تحقیق” بقیه رو خوب زدم. من از بیشتر بچه ها که پرس و جو میکردم اینطور به نظر میرسید که همگی مشابههم امتحان دادیم. راستی شما منابع رو دارید؟

          • ali می‌گه:

            ۳۰ تا سوال مربوط به روش تحقیق و آزمون سازی بود و سوالات ُSLA هم چالش بر انگیز بود نمی شه گفت راحت بودن هم از sociocultural theory, output hypothesis, parallel distributed model, interaction theory ی بار krashen, ی بار swain هر کدوم ی دنایی دارند فکر کنم نمی شه از ظاهر قضاوت کرد همون تور که تو یکی از کامنت ها دیده بودم مثلا تو ی سوال جزیی اشاره به رابطه bias va variance شده بود خیلی دقت می خواست من سوالا رو چک کردم تو اینترنت از مقالات گوناگون بودند

          • Reza می‌گه:

            اتفاقا ساده ترین سوال دکتری رو امسال دادن. اگه با سوالات پارسال مقایسه کرده باشین حتمابا این نتیجه میرسین. آزمون سازی منبعش کاملا مشخص بود. از روش تحقیق هم میشد نمره گرفت.

      • Reza می‌گه:

        سلام، اگه منابع رو داشته باشی امتحان بسیار راحت بود..

        • محمد می‌گه:

          سلام، شما منابع آموزش زبان رو دارید؟؟سپاسگزارم.

          • Reza می‌گه:

            سلام محمدجان، میتونم بگم تخصصی ها رو حدود ۷۰ درصد و عمومی رو بیش از ۹۰ درصد مطمئنم. اما باید صبر کرد تا نتیجه امتحان. خودم که راضی بودم…………دعاکنید که رتبه ام خوب بشه تا تجربیات و منابع چندساله خودرا در اختیار دوستان بذارم.

        • ali می‌گه:

          منابع روش تحقیق ، آزمون سازی وفراگیری زبان دوم مثل پارسال بود

        • z.m می‌گه:

          سلام به دوستان
          اقا رضا میشه منابع رو معرفی کنید. بنظر میرسید از کتاب ریچاردز و راجرز سوالای زیادی بود.
          شما عمومی چه کتابایی خونده بودید؟
          منتظر جوابتون هستم.
          ممنون

    • Reza می‌گه:

      سلام،
      رشته من آموزش زبانه. درخدمتم.امتحان راحت بود فقط ای کاش منابع رو معرفی میکردن……….

      • ahad می‌گه:

        فکر می کنید درصدهاتون چه طور باش؟ کتاب الیس کامل خوندید؟

      • ahad ranjbar می‌گه:

        سلام رضا جان امیدوارم موفق باشی فکر می کنی چند درصد زده باشی چند تا سوال می تونم بپرسم ازت؟

        • Reza می‌گه:

          من درخدمتم. نمی دونم چندباره توی آزمون شرکت می کنید اما من چندساله که امتحان دادم و یکبارهم به مصاحبه رسیدم. باورکنید با شیوه قدیمی که خوددانشگاهها امتحان می گرفتند قابل قیاس نیست. ۸۰ درصد امتحان متاسفانه براساس حفظیات است و نه تحلیل. خودم حدود ۸۴ تست تخصصی زدم که از ۵۰ تاش مطمئنم. زبان رو فکرکنم که ۷۰ زده باشم. و استعداد هم ۲۱ تست زدم که فکرکنم ۱۶ یا ۱۷ تاش درسته.

          • ahad ranjbar می‌گه:

            ممنون از پاسخ گویی شما
            ۱٫for the measurement to be valid,the attribute does not play the role of a
            a.moderator that homogenizes a set of response processes
            b.rationale for which instructional interventions might be needed
            c.composite of a distinct attributes,which causes differences in test scores
            d.parameter in a homogeneous response process
            2.which of the following is not a concern in a sociocultural theory
            a.the centrality of language as a tool of thought
            b.interaction between novices and experts
            c.interaction amongst group members while doing a task
            d.interaction as a source of pushed input for internal learning mechanisms

  76. rose می‌گه:

    سال نو بر همه مبارک ان شااله سالی پر از سلامتی و موفقیت برای همه باشه
    خصوصا مدیران محترم سایت با این همه زحمتی که می کشند

    پاینده باشید.

  77. هیوا می‌گه:

    کسی اقتصا نیست از دوستان؟؟؟

  78. nargess می‌گه:

    با سپاس فراوان از مدیریت سایت برای شما و همه دوستان آرزوی سالی سرشار از شادی و موفقیت دارم

  79. زینب می‌گه:

    عباس آقا یا آقا پیام
    لطفاً هر کدام از شما دوتا بزرگوار که کامنت درصدهای من(برنامه ریزی درسی) را (چند تا کامنت قبل) دیدید، جواب بدید. تخمین های شما مستند و قابل اعتماد هست.
    ممنون از لطفتون.

  80. مجید می‌گه:

    سلام بر همه دوستان
    آقا چه حالی میده تخمه
    لعنتی قبل کنکور نمیشه خوردش چون اساسی وقتتو میگیره ولی الان که خیلی حال میده
    بهر حال عید همتون مبارک

    نگران نباشید
    ما که کلا هرجا رفتیم جلومون قوانین عوض شد
    اینم روش انشالله که آخرین کنکورمون باشه
    بهرحال اگه بخوان کاری بکنن تو مصاحبه مثل همه جای دیگه کاری از دست ما ساخته نیست
    فقط خدا صبرمون بده و حق اونایی که اینجوری با سرنوشت جوونای مردم بازی میکنن رو بذاره کف دستشون

    مخلص هرچی خانم دکتر و آقای دکتر آینده هم هستیم
    بای

درج نظر