دلایل عدم انتشار کلید و نمونه سئوالات آزمون دکتری

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور دلایل عدم انتشار کلید و نمونه سئوالات آزمون دکتری سال 92 را اعلام کرد.

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

حسین توکلی در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر در خصوص علت عدم انتشار کلید و سوالات آزمون دکتری و صدور بخشنامه ای در خصوص ممنوعیت انتشار و پیش آمدن این شائبه که ممکن است سوالات کنکور دکتری 92 مشابه سال گذشته باشد، اظهار داشت: سعی شده به علت محدود بودن رشته ها و سوالات، سوالات را برای گنجاندن در بانک سوال مورد بررسی قرار دهند و بعد از برگزاری آزمون سطح دشواری سوالات مشخص شود تا برای طبقه بندی در این بانک مشکلی پیش نیاید.

وی با بیان اینکه بعد از برگزاری آزمون محتوای سوالات ثابت ولی فرم می تواند تغییر کند، به ذکر مثالی در این باره پرداخت و گفت: به عنوان مثال سوالاتی که از رشته فیزیک و از یک کتاب طراحی می شود به هیچ عنوان شبیه هم نیست و در فرم با یکدیگر متفاوتند ولی در محتوا یکی هستند.

مشاور عالی سازمان سنجش، تاکید کرد: در بخشنامه ای که توسط سازمان سنجش صادر شده، سوالات و کلید جمع آوری می شود و در اختیار بانک سوالات قرار می گیرد.

توکلی در ادامه با رد شائبه شبیه بودن سوالات کنکور دکتری 91 و 92 اظهار داشت: مطمئن باشید به هیچ عنوان سوالات این دو کنکور مشابهتی با هم ندارند و دلیل دیگر عدم انتشار کلید سوالات کنکور دکتری 91، تعدد رشته محلها بود زیرا داوطلبان در 286 کد رشته امتحانی با یکدیگر به رقابت پرداختند.

وی در عین حال خبر از احتمال انتشار کلید سوالات کنکور دکتری 92 داد.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها