کلید سوالات زبان انگلیسی دکتری 1392

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

پاسخ کلیدی سوالات زبان عمومی آزمون نیمه متمرکز دکتری 1392

کلید سوالات زبان انگلیسی 92 بر اساس نظرات ارائه شده مخاطبان گرامی به شرح زیر ارائه می گردد.  علاقه مندان می توانند نظرات خود را در خصوص این کلید ارائه نمایند

لازم به توضیح است که این کلید مربوط به دفترچه نوع A می باشد که از طریق صفحه زیر قابل دانلود است.

دانلود سوالات زبان عمومی آزمون دکتری 92

 

kelid-zaban-92-phdtest.ir

ثبت‌نام
باخبرم کن!

295 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
وحیده
اسفند ۲۳, ۱۳۹۲ ۱۱:۰۸ ق٫ظ

ایا سوالمو باید اینجابپرسم؟در دکتری۹۳ اولا برخی جوابهای کلیدسوالها اشتباهه.مثل کدرشته۲۲۲۳ سوال۳۰و۸۱
دوما که خیلی مهمتره:جای گزینه ها درازمون عمومی عوض شده.باوجودی که اسممو چک کردم موقع ازمون ولی الان که سوالات منتشرشده جای گزینه ها متفاوته با ازمون.عمومی ۴ مربوط به کدرشته منه ولی چراجای گزینه ها عوض شده؟دارم سکته میکنم.لطفاکمک………….

سحر
اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۲ ۹:۵۰ ب٫ظ

سلام
آزمون زبان در دکترا ۹۳ چطور برگزار میشه؟
آیا از آزمون دکترا جدا میشه یا نه؟
لطفا پاسخ بدید.
با تشکر

mohammad
فروردین ۱۱, ۱۳۹۲ ۸:۲۰ ب٫ظ

خوب همه رو سرگرم کردن با این آزمون.تعطیلات نوروز حالشوببرین.

پیام
فروردین ۵, ۱۳۹۲ ۱۰:۰۷ ب٫ظ

درس زبان در قبولی چقدر تاثیر دارد؟

باید گفت زیاد مثلا در کنکور دکترای سال ۱۳۹۱ بالاترین درصدی که من دیدم ۸۵٫۳ بوده مربوط به رتبه اول یکی از زیر گروه های هنر که ایشان خودشان مدرس زبان بودند.امسال هم درس زبان اهمیت خود را حفظ کرده چون میانگین درصد اختصاصی ۵ درصد اول که پارسال حدود ۳۵ بوده در درس زبان حدود ۵۰ بوده ودر کل کسانی که زبان را بهتر بزنند رتبه بهتری می آورند.از طرفی با کاهش نمره مصاحبه و اهمیت یافتن بیشتر آزمون شانس قبولی امسال با توجه به افزایش ۳۰ درصدی ظرفیت دکترا و کاهش ۲۰ درصدی ظرفیت سهمیه مربیان واینکه معمولا ۱۰ درصد سهمیه ایثارگران واجد نمره قبولی می شوند عملا ۹۰ درصد ظرفیت براساس رتبه کنکور و سهمیه استعداد درخشان و نخبگان علمی پر می شود.
اگر دوستان شرکت کننده بتوانند میانگین ۳۰ درصد را برای ۳درس زبان-استعداد-تخصصی کسب نمایند و معدل موثرشان حداقل ۱۸ باشد با توجه به رتبه های سال گذشته بی توجه به رشته رتبه ای از ۱۰ تا ۷۰ کسب خواهند کرد. ومیانگین ۴۰ درصد حتما با رتبه های بالا بین ۱تا ۲۰ همراه خواهد بودو میانگین ۵۰ رتبه ۱ تا ۵…

سعید-آلودگی های محیط زیست
فروردین ۶, ۱۳۹۲ ۱:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  پیام

سلام خدمت شما پیام
من ۶ تا گزینه یک, ۶ تا گزینه دو و… به نطرتان چند درصد میارم؟

پیام
فروردین ۶, ۱۳۹۲ ۴:۲۴ ب٫ظ

دوست عزیز همه را ۱ یا ۲ میزدی ۲۵ درصد میگرفتی این جوری نمره زیادی نمیاری بین ۴ تا ۱۰ درصد

عباس
فروردین ۶, ۱۳۹۲ ۴:۳۳ ب٫ظ

طبق پاسخنامه دکتر ناصرزاده دفترچهA:
۱۸سوال رو درست زدید. میشه ۲۵/۷ درصد.

سعید-آلودگی های محیط زیست
فروردین ۷, ۱۳۹۲ ۱۱:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  عباس

تشکر از لطفتان
دفترچه من B بوده شما پاسخنامه این دفترچه رو ندارید؟

عباس
فروردین ۷, ۱۳۹۲ ۲:۳۶ ب٫ظ

سلام سعیدجان
خیر من پاسخنامه اش را ندارم و خودم هم در به در دنبال دفترچهD یا پاسخنامه آن هستم. شما اگر این دفترچه را دارید یا پاسخنامه اش رو برای سایت ارسال کنید.
ولی با توجه به این که گزینه ها را رندوم و ۶ تایی ۱و۲و۳و۴ زدید صددرصد طبق قانون احتمالات بین ۲۰ تا ۳۰ درصد میاد و متوسط همون ۲۵ درصد.

پیام
فروردین ۷, ۱۳۹۲ ۱۱:۰۸ ق٫ظ

ببخشید آقا سعید من متوجه شیوه راندوم انتخاب شما نشدم فکر کردم فقط ۱۲ تا گزینه را زدی آقای عباس حتما متوجه شدند و پاسخ درست را داده اند

عبدالله
فروردین ۶, ۱۳۹۲ ۳:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  پیام

به پیام

اگر معدل موثر دو رقیب یکی ۱۸ باشد و دیگری ۱۶، و سایر شرایطشان مشابه باشد، اختلاف رتبه آنها حدودا چند تا میشود؟

سوال دیگری هم دارم: من درصدای چند تا از رتبه های پارسال رشتمو خدمتتون میگم و شما حدودا بگین که چه رتبه ای میارم

رتبه یک:
تخصی: ۵۳ درصد
زبان: ۲۵ درصد
استعداد: ۲۸ درصد

رتبه سه:
تخصصی: ۴۹ درصد
زبان: ۱۵ درصد
استعداد: ۲۰ درصد

رتبه چهل و پنج:
تخصصی: ۴۰ درصد
زبان: ۷ درصد
استعداد: ۱۰ درصد

رتبه خودم(صد و پنجاه):
تخصصی: ۳۰ درصد
زبان: ۲ درصد
استعداد: ۱۵ درصد

رشته من مهندسی آبخیزداری هست از منابع طبیعی. درجه سختی سوالات تخصصی امسال هم تقریبا مشابه پارسال هست. زبان را هم در نظر بگیرید که پارسال نمره منفی داشت اما امسال نداشت

حدود درصدای امسال من
تخصصی: ۴۸ درصد
زبان: ۳۸ درصد
استعداد: ۲۰ درصد
با تشکر از شما. منتظر جوابتون هستم. خیلی لطف میکنید

عبدالله
فروردین ۶, ۱۳۹۲ ۳:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  عبدالله

به پیام

در ضمن معدل موثرم فکر میکنم حدودا ۱۶.۵ باشه. مرسی

عبدالله
فروردین ۶, ۱۳۹۲ ۳:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  عبدالله

به پیام

معدل موثر رتبه یک ۱۷.۵ بوده است

عباس
فروردین ۷, ۱۳۹۲ ۱۰:۲۷ ق٫ظ
پاسخ به  عبدالله

با اجازه آقا پیام
دوست عزیز رتبه شما امسال بین ۳ تا ۱۰ هستش.

پیام
فروردین ۷, ۱۳۹۲ ۱۱:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  عبدالله

۱ تا ۱۰ حتما…پیش بینی ۳

پیام
فروردین ۷, ۱۳۹۲ ۱۱:۲۲ ق٫ظ
پاسخ به  پیام

به عبداالله :
در مورد معدل اگر در رتبه های ۱ تا ۲۰ باشه زیاد موثر نیست تا ۲-۳ رتبه حداکثر جابجایی داریم و در رتبه های ۲۰۰-۳۰۰ تا ۵۰ رتبه جابجا میکنه

عبدالله
فروردین ۷, ۱۳۹۲ ۲:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  پیام

با تشکر از پیام و عباس

جواباتون خیلی امیدوارم کرد. خیلی لطف کردید.انشاالله همینطور باشه. برای شما و همه دوستان آرزوی موفقیت میکنم. اگر دوباره برام سوالی پیش اومد، مزاحمتان میشم. خواهش میکنم ارتباط خودتون را با ما و دوستان حفظ کنید. مرسی

آسا....
فروردین ۱۱, ۱۳۹۲ ۱۲:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  عبدالله

شاید زیر چهل بشید…اگر درصدهایتان درست باشد…بین سی تا چهل…

میناز
فروردین ۶, ۱۳۹۲ ۸:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  پیام

سلام پیام جان
این چیزی که شما فرمودید هر کس میانگین درصد هاش ۳۰ درصد باشه رتبه خوبی بدست میاره به نظر من درست نیست چون بستگی به بچه های اون رشته داره که چطور زدن . من خودم در رشته شیمی الی ازمون دادم و با میانگین ۳۸ درصد هیچ امیدی حتی به رتبه زیر ۲۰۰ ندارم با توجه به معدل موثرم که ۱۷ است.

پیام
فروردین ۷, ۱۳۹۲ ۱۱:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  میناز

شما درست میگید در مورد رشته تان اما در اکثر رشته ها وضع به همین منواله نمیدونم شاید در رشته شما دروس اختصاصی سطح درصدش بالاتره که این وضع پیش میاد و فشردگی رتبه به درصد های ۴۰ تا ۵۰ منتقل میشه

سمیرا
مهر ۲۱, ۱۳۹۲ ۵:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  پیام

من وضعم بد نیست.
فقط معدل ارشدم ۱۷ است. :((

نسیم آنالیز
فروردین ۲, ۱۳۹۲ ۲:۱۱ ب٫ظ

پاسخنامه زبان دکتر سید محمد رضا ناصر زاده
۱-۲
۲-۱
۳-۱
۴-۳
۵-۴
۶-۳
۷-۳
۸-۱
۹-۴
۱۰-۲
۱۱-۱
۱۲-۴
۱۳-۲
۱۴-۳
۱۵-۳
۱۶-۴
۱۷-۱
۱۸-۳
۱۹-۲
۲۰-۴
۲۱-۴
۲۲-۳
۲۳-۱
۲۴-۲
۲۵-۳
۲۶-۴
۲۷-۱
۲۸-۴
۲۹-۳
۳۰-۴
۳۱-۱
۳۲-۱
۳۳-۴
۳۴-۳
۳۵-۲
۳۶-۲
۳۷-۴
۳۸-۱
۳۹-۲
۴۰-۴
۴۱-۲
۴۲-۱
۴۳-۳
۴۴-۲
۴۵-۱
۴۶-۱
۴۷-۲
۴۸-۳
۴۹-۱
۵۰-۲
۵۱-۳
۵۲-۳
۵۳-۲
۵۴-۱
۵۵-۱
۵۶-۳
۵۷-۴
۵۸-۴
۵۹-۳
۶۰-۳
۶۱-۲
۶۲-۴
۶۳-۱
۶۴-۲
۶۵-۳
۶۶-۲
۶۷-۴
۶۸-۴
۶۹-۱
۷۰-۱

پیام
فروردین ۲, ۱۳۹۲ ۶:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  نسیم آنالیز

پاسخنامه ایشان صحیح است بجز سوال ۶۳ که گزینه ۳ صحیح است .

Amir
فروردین ۳, ۱۳۹۲ ۱۲:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  نسیم آنالیز

سوال ۲۵ گزینه ۱ درسته.
implement=اجرا کردن ،پیاده کردن
مثال لانگمن
We have decided to implement the committee’s recommendations in full

سوده
اسفند ۲۹, ۱۳۹۱ ۶:۰۱ ب٫ظ

سوال ۵۲ گزینه ۱ درسته یا ۳ ؟

گزینه ۱ عینا داخل متن هست …

H
اسفند ۳۰, ۱۳۹۱ ۱۰:۳۴ ق٫ظ
پاسخ به  سوده

منم باهاتون موافقم.
تازه ۵۴ هم باید گزینه ۴ بشه اخه عین این جمله در متن موجود هسش.
۲۴ هم باید گزینه ۳ باشه من از چند نفر از دانشجویان زبان در مقطع دکترا سوال کردم.

پیام
اسفند ۳۰, ۱۳۹۱ ۲:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  H

۵۴ گزینه ۱ درسته…۲۴ گزینه ۲ درسته

پیام
اسفند ۳۰, ۱۳۹۱ ۱:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  سوده

گزینه ۳ درسته

H
اسفند ۳۰, ۱۳۹۱ ۶:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  پیام

از کجا اینقدر مطمئن هسی؟
الان که نظراتو میبینم هر کس یک جوری جواب داده بس زیاد هم نمیشه به جواب شما مطمئن بود.

علی
اسفند ۲۸, ۱۳۹۱ ۱۱:۳۹ ب٫ظ

سلام من در به در به دنبال دفترچه زبان c هستم اگر کسی داره لطفا بگذاره رو سایت

ادبیاتی
اسفند ۲۹, ۱۳۹۱ ۱۰:۳۶ ق٫ظ
پاسخ به  علی

بالاخره کدوم دفترچه رو می خوای؟آ؟ب؟سی؟ دی؟ تو که در به در دنبال همه ای!!!!

پیام
اسفند ۲۹, ۱۳۹۱ ۱۰:۴۷ ق٫ظ
پاسخ به  علی

شما شانسی زدید اگه همه گزینه هارو یکی زدید ۲۴.۲ یا ۲۵.۷ می شوید..اگه یک تعداد رو زدید و بقیه رو یک گزینه زدید شاید بیشتر یا کمتر ازین ۲ درصدی که گفتم بشید

علی
اسفند ۲۸, ۱۳۹۱ ۱۰:۴۵ ب٫ظ

با سلام خدمت دوستان. اگه کلید سولات B را پیدا کنید ما هم استفاده می کنیم.

علی
اسفند ۲۸, ۱۳۹۱ ۵:۰۳ ب٫ظ

سلام بچه هاکسی دفترچه ش Dنبوده جواباروتطبیق داده باشه یاحداقل بگه گزینه هاجابجابودن یانه واگه بودن جابجایی چطوری بوده خواهشااگه کسی میدونه جواب بده خیلی برام مهمه

سارا
اسفند ۲۷, ۱۳۹۱ ۴:۴۳ ب٫ظ

اینجا هر کی یه چیزی میگه

SH.M
اسفند ۲۷, ۱۳۹۱ ۲:۰۰ ب٫ظ

با سلام و خسته نباشید خدمت استاد محترم و دوستان عزیز
می خواستم بگم با توجه به کلید سوالات، من ۷۱ درصد زبان زدم. می خواستم بدونم بقیه دوستان چی کار کردن؟ البته با فرض درست بودن کلید سوالات

eastern star
اسفند ۲۶, ۱۳۹۱ ۱۲:۰۹ ب٫ظ

بچه ها یه سوال؟برای سوال ۴ همیشه بعد کلمه ی each کلمه به صورت مفرد میاد پس strives غلطه باید strive شه پس با این حساب ۱ درسته

مهناز
اسفند ۲۶, ۱۳۹۱ ۱۱:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  eastern star

اصلا strive حالت اسمی نداره. فقط فعل هست. و بعد از each فعل به صورت مفرد می آد پس ۱ صد در صد غلطه

fateme
اسفند ۲۵, ۱۳۹۱ ۸:۳۰ ب٫ظ

لطفا یکی کلید E رو بذاره.

پیام
اسفند ۲۵, ۱۳۹۱ ۱۲:۵۲ ب٫ظ

چگونه نمره کل هر داوطلب برای تعیین رتبه ساخته می شود؟ ۱- بعد از پایان آزمون و جمع آوری پاسخنامه ها هر پاسخنامه در دستگاه نمره خوان صحیح می شود و با توجه به هر پاسخ صحیح ۳ امتیاز و هر پاسخ غلط یک امتیاز منفی درصد شما در هر درس تعیین می شود البته درس زبان امسال نمره منفی ندارد. ۲- برای آزمون ۲ نمره از ۲ مسیر متفاوت بدست می آید.یکی نمره آزمون شماست که در کل ۸۰۰۰نمره خام دارد که با توجه به درصد هر درس تعیین می شود.یعنی هر کسی که بالاترین درصد را در هر کدام از ۳درس اختصاصی-استعداد-زبان زده باشد با توجه به کد رشته انتخابی اش نمره ۱۰۰۰۰ را می گیرد.فقط در درس زبان نمره کل سازی برای همه در یک پانل انجام می شود چون سوالات مشترک بوده است…با مثال هایی این مسئله را روشن می کنم: الف- در نظر بگیرید در میان حدود ۲۰۰ هزار داوطلب شرکت کننده نفر اول درس زبان ۹۴٫۲ درصد آورده باشد.(یعنی ۴ سوال غلط)این فرد نمره کل زبانش ۱۰۰۰۰ می شود. بقیه شرکت کنندگان تابع نمره این فرد هستند یعنی اگر کسی ۲۸ سوال زبان درست بزند و ۴۰ % بیاورد نمره او در تراز زبان ۴۰:۹۴٫۲*۱۰۰۰۰= ۴۲۴۶ می شود. ب- در درس استعداد گستره نمره محدود به گروه آزمایشی چندگانه ای می شود که شما در آن شرکت کرده اید یعنی ۹ گروه سوالات استعداد که طراحی شده است. حال اگر درگروه خودتان مثلا گروه هنر شرکت کرده باشید و نفر اول مثلا به ۶۵… ادامه نظر»

مهناز
اسفند ۲۵, ۱۳۹۱ ۲:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  پیام

بسیار جامع و کامل بود. ممنون از شما

arash
اسفند ۲۵, ۱۳۹۱ ۴:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  پیام

این که توضیح دادی کاملا واضح بود، چیزی که شک دارم اینه که مطمئنی زبان رو بین همه تراز می کنن؟
و استعداد رو بین گروه مثلا فنی مهندسی؟
فکر کنم هر رشته ای تمام دروسش کاملا مستقل در نظر گرفته بشه.

پیام
اسفند ۲۵, ۱۳۹۱ ۶:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  arash

حتما این کارو می کنن یعنی در آزمون های مشابه ملاک جامعه آماری مشابه است و اگرنه در جوامع آماری کوچک در بعضی رشته ها که تعداد شرکت کننده کمه مشکلاتی پدید می آید. البته در مورد دروس اختصاصی تنها هر کد رشته بزرگترین جامعه آماریست…اینکه آزمون زبان رو جدا برگزار کردند با پاسخنامه جدا برای سهولت در این باره می باشد…

cotroller
اسفند ۲۵, ۱۳۹۱ ۸:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  پیام

مرسی پیام خان
یه سوال؟
پس تعداد سوالات توی نمره کل مهم نیست؟مثلا استعداد ۴۰تاس ولی زبان ۷۰تا.هرکدوم ۱۰۰۰۰نمره دارن؟

cotroller
اسفند ۲۵, ۱۳۹۱ ۸:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  پیام

یه مسئله دیگه؟
این مجموع نمره آزمون که محاسبه کردین حداکثر ۷۰۰۰۰هزار میشه که نه ۸۰۰۰۰؟(طبق فرمول خودتون)
(۴۲۴۶*۲+ ۶۰۰۰ + ۷۵۰۰*۴ ) : ۷= ۶۳۵۶
راستی چقدر از این روش محاسبه مطمئن هستین؟

پیام
اسفند ۲۶, ۱۳۹۱ ۵:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  cotroller

ببینید شما ۷۰۰۰۰ را باید بر ۷ تقسیم کنید که ۱۰۰۰۰ می شود و ۸۰% آن ۸۰۰۰ می شود که با ۲۰۰۰ نمره معدل جمعا ۱۰۰۰۰ می شود. درضمن دوست عزیز من یکی از اساتید دانشگاه هستم و ۱۰ سال با سنجش همکاری می کنم…برای اطمینان شما و دیگر دوستمان گفتم.البته دانستن یا ندانستن این مططالب در سرنوشت نمرات کسی تاثیر ندارد…

Ali
اسفند ۲۵, ۱۳۹۱ ۱۱:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  پیام

تراز اینطوری حساب نمیشه که پسر خوب. یک سرچ تو اینترنت بزنی بد نسیت. تراز بر اساس انحراف استاندارد و تعداد شرکت کنندگان بدست می آید.

مهدی
اسفند ۲۵, ۱۳۹۱ ۱۱:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  پیام

پیام جان همه حرفات درست و عالی و کامل بود به جز بهث معدل. کسی که ۱۹.۴۲ شده اگه بشه ۲۰۰۰ دیگه ۱۷.۶۷ که ۱۷۶۷ نمیشه. باید بیشتر از ۱۷۶۷ بشه چون نفر اول که ۲۰ نبوده که شده ۲۰۰۰.
Ok؟

پیام
اسفند ۲۶, ۱۳۹۱ ۰:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  مهدی

منظور اینه که مثلا معدل فرد ۱۷/۳۷ بوده و بعد معدل موثرش ۱۷/۶۷ شده است..

داوطلب 92
اسفند ۲۹, ۱۳۹۱ ۰:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  پیام

مرسی از پیام بخاطر اطلاعات جامعی که گذاشتی
میخواستم بدونم معدل موثر چطور محاسبه می شه؟من سال گذشته با همکلاسی هام که مقایسه می کردم از معدل موثر من بیشتر از اونا کم شده بود با یکسان بودن بقیه شرایط

میلاد
اسفند ۲۵, ۱۳۹۱ ۱۲:۲۳ ب٫ظ

فکرکنم همه زبان رو بالای ۵۰ زده باشند چون نمره منفی نداشت؟!!!!!!!!!

arash
اسفند ۲۵, ۱۳۹۱ ۴:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  میلاد

خودت چند درصد زدی؟
من زبانم در حد متوسطه حدودا با توجه به کلیدی که اینجاست بین ۵۰- ۶۰ درصدزدم.

jam
اسفند ۲۵, ۱۳۹۱ ۱۰:۴۸ ق٫ظ

به نظرم سوال ۴۰ گزینه هاش مشکل داره. چون جواب صحیح باید exhilarated باشه نه exhilarating. نظر شماجیه؟

کاظم
اسفند ۲۸, ۱۳۹۱ ۱۱:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  jam

کاملا موافقم

مهدی
اسفند ۲۸, ۱۳۹۱ ۷:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  jam

دقیقا. استادای بی سواد.

s
اسفند ۲۵, ۱۳۹۱ ۰:۱۷ ق٫ظ

جواب سوال ۱ گزینه ۲
لینک متن
http://coolessay.org/docs/index-131469.html?page=30

It assumes that as society evolves, it grows generally better able to cope with its problems. In contrast, in Marxian theory social …..

سیاوش
اسفند ۲۴, ۱۳۹۱ ۱۱:۲۵ ب٫ظ

با عرض سلام
در مورد تست شماره ی سه، جواب گزینه ی یک هست، با گوگل کردن اینجا می تونید جوابشو ببینید
instructional1.calstatela.edu/bberk/Soc414/Ch9-Feminism.doc

هفت هم گزینه ی سه
ادرس سایت:
http://online.wsj.com/article/SB113355500543712682.html

موفق باشید.

مرتضی
اسفند ۲۴, ۱۳۹۱ ۱۰:۰۶ ب٫ظ

سوال ۷۰گزینه یک.آدرس لینک
http://dictionary.reverso.net/english-synonyms/counter

رسول دریایی
اسفند ۲۴, ۱۳۹۱ ۵:۳۵ ب٫ظ

خدمت دوست عزیزم پیام
شما درست میفرمایید اما همیشه اینجوری نیست در سوالات دکتری ۹۱ از ۱۰۰ سوال برای گزینه ۲ ۲۹ بود ولی برای گزینه ۱ ۱۸ تا بود پاسخنامه دفترچه F را از اینترنت بگبر تا ببینی همیشه اینجوری نیست به احتمال زیاد گزینه ۳ بالاترین در دفترچه Fو A که ترتیب پاسخها یکی است پس سایت و دوستان اشتباه چندانی ندارند.

پیام
اسفند ۲۴, ۱۳۹۱ ۸:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  رسول دریایی

دوست گرامی رسول
البته پاسخنامه سوالات دکترا ۹۱ منتشر نشد.چون بنظر میاد همانطوریکه شما گفتید این تعداد صحیح بوده ولی کلید ارائه شده به ماشین علامت خوان از همان قانون پیروی میکنه و در نتیجه امسال هم همین وضع تکرار میشه یعنی پاسخ های غلط به ماشین علامت خوان داده میشه البته تعداد این جابجایی ها در حد ۲-۳ سواله که در سطوح فشرده نمره در ترازهای ۵۰۰۰ تا ۶۰۰۰ بسیار تاثیر گذار است.و این دلیل عدم انتشار پاسخنامه توسط سنجش است. البته خود من با دوستان مدرس زبان با سوال A زبان در گزینه ۱ به ۱۹ در گزینه ۲ به ۱۵ در گزینه ۳ به ۱۷ ودر گزینه ۴ به ۱۹ پاسخ صحیح رسیده ایم و جواب ۲ سوال در گزینه ۱ و ۴ با شک و تردید مواجه شدیم اما در کل از مدیریت سایت که با سعه صدر نظرات دوستان را مطرح می نمایند بازهم تشکر میکنم

مرتضی
اسفند ۲۴, ۱۳۹۱ ۴:۳۴ ب٫ظ

سوال ۵۲ به نظر گزینه ا درست میاد. آخه کاملا مطابق متن هستش.

مرتضی
اسفند ۲۴, ۱۳۹۱ ۴:۲۵ ب٫ظ

دوستان من بر اساس همین کلید ۲۷ سوال رو درست زدم میشم ۳۸ درصد. خدا کنه همین کلید نهایی باشه بخدا راضی هستم.

زودباور
اسفند ۲۴, ۱۳۹۱ ۴:۰۸ ب٫ظ

یه سوال دیگه؟
آیا هرکس دفترچه زبانش Aبوده تخصصی هاشم Aبود یا نه؟
من دفترچه زبان مسلما آ بود ولی یادم نیست تخصصی چی بود

زودباور
اسفند ۲۴, ۱۳۹۱ ۱۰:۳۳ ق٫ظ

با سلام حضور مسئولین محترم سایت
چرا در رشته ما(ادبیات) همه ی سئوالاتی که میشه از اینترنت دریافت کرد از دفترچه B هستند؟ شما دفترچه A رو ندارید؟
من که فکر نمی کنم فرقی بین دفترچه ها باشه/ اگه باشه در حد سه/چهار تست
لطفا برای رفع ابهام دو نوع دفترچه از هر سری سوال بذارید

امید
اسفند ۲۴, ۱۳۹۱ ۷:۵۹ ق٫ظ

همون کلید اولی از همه کلیدها صحیح تر است

پیام
اسفند ۲۴, ۱۳۹۱ ۰:۳۲ ق٫ظ

به زودباور

دوست عزیز اتفاقا متن سوالات cloze test در دیکشنری اجتماعی موجود است و سوالات ۴۱ تا ۵۰ سایت محترم صحیح می باشد. ولی مثلا کلمه counter در سوال ۷۰ هم معنی با resist است به معنای مقابله کردن که با مراجعه به دیکشنری اکسفورد قابل دسترس است و حتی معانی چندم این کلمه با decrease هم معنا نیست. ویا جواب سوال ۶۶ گزینه ۲ صحیح است چون متن میگه ageism به این علت رخ داده که جامعه سالمندان را به عنوان سربار در نظر میگیرند. ویا در سوال ۲۵ که میگه ما قصد داشته ایم که به توصیه های کمیته علیرغم اعتراضات تعداد کمی از اعضا عمل نماییم گزینه ۱ implementصحیتر از واژه تن دادن یا تسلیم شدن capitulate است.ویا سوال ۲۶ واژه fell through معادل failed گزینه ۴ صحیح است…

در کل زیاد حرف زدم ببخشید…

زودباور
اسفند ۲۴, ۱۳۹۱ ۶:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  پیام

من منظورم کلید سایت نبود، کلید کاربری به نام shahrouz بود

پیام
اسفند ۲۴, ۱۳۹۱ ۱۱:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  زودباور

پوزش

shahrouz
اسفند ۲۳, ۱۳۹۱ ۵:۱۸ ب٫ظ

کلید ارائه شده بوضوح دارای چندین اشکال است. کلید صحیح تر (که احتمالا کمترین اشتباه رو داره اینطوریه:
۱.۴
۲.۱
۳.۱
۴.۳
۵.۴
۶.۱/۳
۷.۳
۸.۱
۹.۴
۱۰.۲
۱۱.۱
۱۲.۲
۱۳.۲
۱۴.۴
۱۵.۳/۴
۱۶.۱
۱۷.۱
۱۸.۲
۱۹.۱/۲
۲۰.۴
۲۱.۴
۲۲.۳
۲۳.۱
۲۴.۲
۲۵.۱
۲۶.?
۲۷.۱
۲۸.۴
۲۹.۳
۳۰.۴
۳۱.۱/۴
۳۲.۱
۳۳.۴
۳۴.۳
۳۵.۲
۳۶.۲
۳۷.۴
۳۸.۱
۳۹.۲
۴۰.۴
۴۱.?
۴۲.۱
۴۳.۳
۴۴.۳
۴۵.۱/۳
۴۶.۱
۴۷.۲
۴۸.۳
۴۹.۱/۴
۵۰.۲
۵۱.۳
۵۲.۳
۵۳.۲
۵۴.۱/۴
۵۵.?
۵۶.۳
۵۷.۴
۵۸.۴
۵۹.۴
۶۰.۳
۶۱.۲
۶۲.۴
۶۳.۳
۶۴.۲
۶۵.۳
۶۶.۲
۶۷.۴
۶۸.۴
۶۹.۱
۷۰.۱

زودباور
اسفند ۲۳, ۱۳۹۱ ۱۰:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  shahrouz

تو رو خدا کلیدتو جمع کن ناامیدمون کردی!!!!
غلط بودن کلیدت از سوال ۴۱و ۴۴ معلومه!!
اینا که دیگه جوابشون توی اینترنت هست خودت سرچ کن می بینی

پیام
اسفند ۲۳, ۱۳۹۱ ۳:۵۱ ب٫ظ

مدیریت محترم سایت و دوستان عزیز:

چون در چیدمان سوالات تعداد مساوی گزینه ها توسط کامپیوتر صورت می پذیرد تا مثلا در آزمونی با نمره منفی جلوی شانس گرفته شود برای آزمون ۷۰ تستی ترتیب ۱۷ ۱۷ ۱۸ ۱۸ به طور شانسی با توجه به دفترچه ها رعایت می شود در نتیجه دوستانی که مثلا گزینه ۴ را پر کرده اند به یکی از ۲ درصد ۲۴/۶ یا ۲۵/۴ دست پیدا می کنند و دوستانی که شانسی راندوم می کنند عملا شانس کمتری به طور میانگین ۱۲-۱۳ درصد زبان می زنند و چون نهایتا یک نفر پیدا میشه که به سوالات پاسخ نداده یا در جلسه زبان حاضر نشده(حدود ۵۰۰۰ نفر به گفته سنجش)و نمره نفر اول زبان هم بین ۸۵ تا ۹۰ درصد می شود شانسس خوبی برای آنهایی که یک گزینه را زده اند بوجود میاید.درضمن مدیریت محترم سایت چون در پاسخنامه شما ۲۰ پاسخ گزینه ۴ و ۱۶ پاسخ گزینه ۱ دیده می شود پاسخنامه شما دارای ایراد است…

———–
ما از دوستان خواسته ایم که نظرات خود را در مورد پاسخ ها اعلام کنند تا هر چه سریعتر پاسخنامه اصلاح شود.

مریم
اسفند ۲۳, ۱۳۹۱ ۱۰:۵۳ ق٫ظ

باسلام مدیریت سایت
اگرکسی دفترچه سوالاتش Dبوده باشه تفاوت گزینه هاچطورمی شه یعنی جابجایی گزینه هابه جه صورت بوده باتشکر.
کسایی هم که میدونن تفاوت گزینه هاچطوریه لطفانظرشونوبگن ممنون

رضا
اسفند ۲۳, ۱۳۹۱ ۸:۵۳ ق٫ظ

سلام تفاوت دفترچه ها در چی است ایا گزینه هاجابه جا شدن

سلام
بله.

hamed
اسفند ۲۳, ۱۳۹۱ ۵:۲۶ ق٫ظ

اما خودمونیم چه سوال مزخرفی بود سوال ۱۲ فکر کنم همه از دم غلط زدیم من فکر می کردم is باید was شه

داوطلب
اسفند ۲۳, ۱۳۹۱ ۹:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  hamed

سلام
می تونم بپرسم شما با این دقتی که دارید زبان رو چند درصد زدید؟

ستار
اسفند ۲۳, ۱۳۹۱ ۰:۲۶ ق٫ظ

و در قسمت vocabulary مطابق با پاسخنامه داده شده به جز:

۲۵=۱
۲۶=۳ یا ۴
۳۱=۲
۳۴=۳
۳۶=۲

بخش کلوز تست که متنش تو گوگل موجوده، فقط اجماع بر سر بخش reading می مونه.

مرتضی
اسفند ۲۳, ۱۳۹۱ ۱۰:۳۴ ق٫ظ
پاسخ به  ستار

سوال ۳۱ گزینه‌ی ۱ درسته. دقیقا مثال لانگمن هست.

عبدالله
اسفند ۲۳, ۱۳۹۱ ۱۰:۴۸ ق٫ظ
پاسخ به  ستار

به ستار
مطمئن هستید که جواب ۳۱، گزینه ۲ میشه؟. آخه من هم همین جوابو دادم. رفرنس دارید؟

ستار
اسفند ۲۳, ۱۳۹۱ ۱۱:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  عبدالله

طبق نظر مرتضی همون گزینه ۱ درسته، هرچند گزینه ۲ هیچ اشکال معنایی به وجود نمی آره.

مهناز
اسفند ۲۲, ۱۳۹۱ ۱۰:۱۸ ب٫ظ

بر اساس نظر دوستان و خودم و جستجو در گوگل برای گرامر به این پاسخنامه رسیدم

۱. ۲/ ۴
۲. ۱
۳. ۱
۴. ۱
۵. ۴
۶. ۳
۷. ۳
۸. ۱
۹. ۴
۱۰. ۲
۱۱. ۱
۱۲. ۴
۱۳. ۲
۱۴. ۳
۱۵. ۳
۱۶. ۴
۱۷. ۱
۱۸. ۳
۱۹. ۲
۲۰. ۴
لطفا قبل از کامنت دادن برای هر سوال ۱. در گوگل سرچ کنید به احتمال زیاد متوجه میشید ۲. نظر دوستان درباره سوال مورد نظرتون رو در این صفحه بررسی کنید. ۳. اگر باز هم مخالف بودید با استدلال و رد گزینه ی داده شده نظرتون رو بفرمایید

مرتضی
اسفند ۲۳, ۱۳۹۱ ۱:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  مهناز

سوال ۴ ترکیب each strive to که با انتخاب گزینه‌ی ۱ ایجاد می‌شه به وضوح نادرسته و گزینه‌ی ۳ صحیح است. غیر از اون هم دقت کنید که وقتی too بیاد معمولا بیش از حد بودنی را می‌رسونه که به نفی چیزی [معمولا مثبت] منجر می‌شه، مثل اینکه گفته می‌شد که the competition is too strong for it to be fair. اینجا چنین حالتی وجود نداره و گفته شده رقابت بسیار سختی وجود داره نظربه‌اینکه هر کدام برای به دست آوردن … تلاش می‌کنند.

سوال ۱ هم با توجه به معنی من گزینه‌ی ۲ را صحیحتر می‌دونم.
البته از لحاظ گرامری هر دو گزینه‌ای که گفتید درستند.

با بفیه‌ی جوابا موافقم.
از تلاشهای شما برای درآوردن جوابهای درست و کامنتهای سازنده‌تون هم تشکر می‌کنم.

مهناز
اسفند ۲۳, ۱۳۹۱ ۱۲:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی

سوال ۴ نظر شما کاملا درسته. اشتباه وارد کردم. جالب اینجاست که یادم اومد خودم هم ۳ رو زدم
در مورد سوال ۱ مشکل من با گزینه ۲ (که خودم زدم) اینه که کاما نداره.

hamed
اسفند ۲۴, ۱۳۹۱ ۵:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  مرتضی

من هم ۱ رو گزینه ۲ زدم

hamed
اسفند ۲۳, ۱۳۹۱ ۵:۲۰ ق٫ظ
پاسخ به  مهناز

من فقط روی سوال ۴ بحث دارم

من این سوال رو گزینه ۳ زدم

اونایی که گزینه ۱ زدن بر اساس اصل معروف too ….to استدلال می کنند اما بچه ها یه نکته که هست اینکه می دونیم که بعد از فعل strive بایستی infinitive استفاده شه ( strive to do sth )
to بعد جای خالی به این همین خاطره با توجه به این موضوع می شه گفت خلاصه سوال بدین شکل میشه

competition is very strong as each strives to achieve a higher rate
as = چراکه معنی کنید

برای درست شدن گزینه ۱ باید می شد
competition is too strong for each (to) strive to achieve a higher rate

۲ و ۴ هم که غلط اند
نظر من گزینه ۳ هستش

مهناز
اسفند ۲۳, ۱۳۹۱ ۱۲:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  hamed

صحیح می فرمایید.

زودباور
اسفند ۲۴, ۱۳۹۱ ۷:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  مهناز

مهناز خانم
مگه نه اینکه بعد از although باید جمله کامل یعنی فاعل+فعل بیاد؟ خب گزینه دو این شرایط رو نداره

مهناز
اسفند ۲۵, ۱۳۹۱ ۲:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  زودباور

خیر. بعد از although یا هر قید دیگه ای می شه از وجه وصفی استفاده کرد که در اون فعل کوتاه شده و یک شبه جمله محسوب می شه که توسط شبه جمله اصلی و فعل اون (در این جا thought) کامل می شه

رسول دریایی
اسفند ۲۲, ۱۳۹۱ ۱۰:۱۳ ب٫ظ

آفرین امیر درسته ۵۸ میشه گزینه ۴
دوستان دفترچه f , A شبیه هستند،من بررسی کردم هیچ تفاوتی ندارند

باران
اسفند ۲۲, ۱۳۹۱ ۶:۲۶ ب٫ظ

سلام دوستان
کلید سوالات f رو نمی دونید؟

امیر
اسفند ۲۲, ۱۳۹۱ ۳:۱۳ ب٫ظ

جواب ۱۶ گزینه ۴ میشه. مثال توی دیکشنری لانگمن نشون میده که گزینه ۳ هم درسته

امیر
اسفند ۲۲, ۱۳۹۱ ۳:۱۰ ب٫ظ

سوال ۱۶ گزینه ۱ ایرادی نداره چون which is حذف شده پس این گزینه نیست

امیر
اسفند ۲۲, ۱۳۹۱ ۳:۰۳ ب٫ظ

و چون بعد ار root , in بعد از رووت و این هم درسته درنتیجه جواب قطعی و نهایی ۴ میشه

امیر
اسفند ۲۲, ۱۳۹۱ ۳:۰۱ ب٫ظ

جواب ۱۴ هم چون بعد از root حرف from باید بیاد پس گزینه ۱ جواب هست

hamed
اسفند ۲۳, ۱۳۹۱ ۵:۴۷ ق٫ظ
پاسخ به  امیر

be rooted in sth= to be based on something or caused by something

امیر
اسفند ۲۲, ۱۳۹۱ ۲:۵۵ ب٫ظ

جواب ۱۱ هم چون حرف اضافه consentrate on mishe پس گزینه ۳ هست

arash
اسفند ۲۴, ۱۳۹۱ ۱۱:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

کلمه consentrate به چند صورت میاد:
۱. consentrate on sth
۲. consentrate sth in sth
سوال ۱۱ مطابق الگوی ۲ هستش پس گزینه ۳ ایرادی نداره امیر جان!!!!

mohammad
اسفند ۲۲, ۱۳۹۱ ۲:۴۲ ب٫ظ

سلام دوستان :
عرض شود که سازمان سنجش نظرات خودش را اعمال می کند اما یک نکته چرا جواب های درست برای گزینه ۲ از تمام گزینه ها بطور باورنکردنی کمتر است یعنی خود سازمان سنجش خواسته داوطلبان را راهنمایی کند با توجه به اینکه در آزمون دکتری ۹۱ بیشترین پاسخ ها مربط به گزینه ۲ بوده امسال نخواهد بود به نظر شما آیا تابحال در هیچ آزمون استانداردی مثل تافل و… چنین وضعیعتی مشاهده شده
باتشکر

raz
اسفند ۲۳, ۱۳۹۱ ۴:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  mohammad

آقا محمد ۴ نوع دفترچه وجود داشته که نوع A این تعداد میشه نوع های دیگه فرق می کنه

امیر
اسفند ۲۲, ۱۳۹۱ ۲:۳۰ ب٫ظ

جواب سوال ۲ گزینه ۴ و جواب سوال ۴ گزینه ۱ میشود . مثال: The coffee is too hot to drink

eastern star
اسفند ۲۲, ۱۳۹۱ ۲:۲۳ ب٫ظ

سوال ۴۱ گزینه ی ۴ به نظر درست باشه.دقیقا مثل عبارت to put the issue into perspective view که میشه به بیان واضح تر.

SSS
اسفند ۲۲, ۱۳۹۱ ۲:۲۳ ب٫ظ

اگر داوطلبی هر ۷۰ سوال را یک گزینه (مثلا همه را گزینه ۳ زده باشد)، آیا سازمان سنجش آن پاسخنامه را تصحیح نخواهد کرد.

مشکلی در این زمینه نخواهد بود.

عباس
اسفند ۲۲, ۱۳۹۱ ۱:۵۵ ب٫ظ

سوال ۳۴ گزینه ۳ سوال ۲۵ گزینه ۱ سوال ۲۶ گزینه ۴

yalda
اسفند ۲۲, ۱۳۹۱ ۱۱:۱۷ ق٫ظ

سوالات من که کد d بود چطور میشه سنجید؟؟؟

سید وحید قوشخانه ای
اسفند ۲۲, ۱۳۹۱ ۱۰:۴۲ ق٫ظ

با توجه به اینکه حتما ۱ یا ۲ تا از سوالات گرامر بخش دوم گزینه ۴ خواهد بود لذا سوالات ۱۸-۲۰ شامل این مساله خواهند شد و همانطور ک آقا حامد گفت ۲۰ گزینه ۴ صحیح است

امید
اسفند ۲۲, ۱۳۹۱ ۸:۰۲ ق٫ظ

سوال ۳۶ و ۱۹ بالاخره گزینه ۲ درست است یا ۳

hamed
اسفند ۲۳, ۱۳۹۱ ۴:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  امید

۳۶ و ۱۹ هر دو ۲ درست هست

hamed
اسفند ۲۲, ۱۳۹۱ ۵:۱۷ ق٫ظ

متن cloze هم که از کتاب
Infancy and Infant Development
ص ۳۹۰ بود که من چک کردم و با توجه به متن کتاب گزینه های درست همان هایی هستند که در کلید داده شده اند

H
اسفند ۲۲, ۱۳۹۱ ۱۰:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  hamed

حامد جان سوال ۲۴ گزینه ۳ درسته با من موافقید؟

hamed
اسفند ۲۳, ۱۳۹۱ ۴:۵۴ ق٫ظ
پاسخ به  H

نه حواب ۲۴ speculated میشه که تو long man هم هستش

H
اسفند ۲۸, ۱۳۹۱ ۹:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  hamed

نه گزینه ۳ درسته من از دانشجوی دکترا دانشگاه تهران هم برسیدم.

hamed
اسفند ۲۲, ۱۳۹۱ ۵:۰۷ ق٫ظ

اینم از سوال ۱۷

Oxford Dictionary of Archaeology:
fieldwalking

A powerful archaeological technique to (systematically) sample the upper surface of cultivated or disturbed ground in an effort to locate or map the distribution and extent of archaeological sites.

hamed
اسفند ۲۲, ۱۳۹۱ ۵:۰۱ ق٫ظ

و اما سوال ۲۰ گه من ۴ زدم و با توجه به دیکشنری اکسفورد فکر کنم درست باشه

Oxford Dictionary of Philosophy:
perfect competition

Economic ideal in which many perfectly informed rational self-interested buyers purchase identified and uniform goods from many producers solely interested in maximizing profit, in a market freely able to expand or shrink.

سید وحید قوشخانه ای
اسفند ۲۲, ۱۳۹۱ ۱۰:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  hamed

That’s right

hamed
اسفند ۲۲, ۱۳۹۱ ۴:۵۲ ق٫ظ

ببخشید الان که فکر می کنم ۱۱ همون ۱ میشه
باید می شد
a loosely structured

hamed
اسفند ۲۲, ۱۳۹۱ ۴:۴۲ ق٫ظ

منظورم صورت سوال بود

۱۹ قطغا ۲ هستش

جمله مشابه از اینترنت

When a committee reports a private Member’s bill back to the House or is deemed to have reported a bill back, the order for consideration of the report stage is placed at the bottom of the Order of Precedence.

hamed
اسفند ۲۲, ۱۳۹۱ ۴:۳۳ ق٫ظ

۱۸ هم ۳ هست اصلا شک نکنید
باید می شد a process it is

دوستان عزیزی که شک دارن می تونن صورت صوال رو ( equal opportunity is an elastic notion ) رو تو گوگل سرچ کنند

hamed
اسفند ۲۲, ۱۳۹۱ ۴:۲۷ ق٫ظ

درمورد ۱۴ مطمئن نیستم اون but کار رو خراب کرده یا ۳ یا ۴ (احتمال زیاد نظر طراخ همون but بوده)

hamed
اسفند ۲۲, ۱۳۹۱ ۴:۱۵ ق٫ظ

دوستان می تونن تو گوگل ای نرو سرج کنند
ص ۲۲ فایل word
CHAPTER NINE: MODERN FEMINIST THEORY 323
ببین از گجا سوال دادن
من با اکثر نظراتی که توسط خانم مهناز داده شده موافقم

hamed
اسفند ۲۲, ۱۳۹۱ ۴:۱۰ ق٫ظ

در مورد سوال ۳ من خودم ۱ زدم و شک نکنید درسته
برگرفته از فصل ۹ کتاب ص ۳۲۳
MODERN FEMINIST
THEORY

Patricia Madoo Lengermann
The George Washington University

Central to this analysis is the image of patriarchy as violence practiced by men and by male-dominated organizations against women.

hamed
اسفند ۲۲, ۱۳۹۱ ۴:۰۱ ق٫ظ

۸ قطعا گزینه ۱ هستش
شک نکنید

hamed
اسفند ۲۲, ۱۳۹۱ ۳:۳۹ ق٫ظ

۲۶ – ۴ میشه fell trough
باز هم دقیقا مثال long man

hamed
اسفند ۲۲, ۱۳۹۱ ۳:۲۴ ق٫ظ

۳۶- قطعا ۲ میشه
یکی از دوستان هم اشاره کرده بوده Sad در صورت سوال کلمه کلیدی که باید به ان دقت شه
گزینه ۲ معنی جمله می شه: خیلی ناراحت کننده بود که روز تولدش صورتش خالی از شادی و گرما بود.

hamed
اسفند ۲۲, ۱۳۹۱ ۳:۱۷ ق٫ظ

۳۴- گزینه ۳ untenable میشه عینا مثال long man
the scandal put the president in an untenable position

javad
اسفند ۲۲, ۱۳۹۱ ۹:۲۴ ق٫ظ
پاسخ به  hamed

بله درسته .در سوال ۳۴این جمله عینا از دیکشنری لانگمن امده بوده و پاسخ همون untenable هست.

hamed
اسفند ۲۲, ۱۳۹۱ ۳:۱۱ ق٫ظ

سوال ۲۵ گزینه ۱ درسته.
implement=اجرا کردن ،پیاده کردن
مثال لانگمن
We have decided to implement the committee’s recommendations in full

hamed
اسفند ۲۲, ۱۳۹۱ ۳:۰۴ ق٫ظ

به نظر من ۱۹ – ۲ میشه
back in the house باید back to the house می بود

hamed
اسفند ۲۲, ۱۳۹۱ ۳:۰۰ ق٫ظ

به نظر من سوال ۱۶ – ۴ هم می تونه بشه
جمله داخل کاما adjective clause هستش و در مورد سانسکریت توضیح میده در این مواقع میشه در صورت مجهول بودن relative pronoun به کار نبرد جمله کامل اینجوری می شه
saknskrit , which is still being used in india as …

hamed
اسفند ۲۲, ۱۳۹۱ ۲:۵۱ ق٫ظ

سوال ۱۱ به نظر من ۲ هستش
و flourishing باید flourished بشه

مهدی
اسفند ۲۲, ۱۳۹۱ ۱:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  hamed

نه حامد جان. flourish فعل لازم هست و مجهول نمیشه.

hamed
اسفند ۲۳, ۱۳۹۱ ۵:۳۶ ق٫ظ
پاسخ به  مهدی

My bad appologies

hamed
اسفند ۲۳, ۱۳۹۱ ۵:۳۷ ق٫ظ
پاسخ به  hamed

apologies

hamed
اسفند ۲۲, ۱۳۹۱ ۲:۴۸ ق٫ظ

سوال ۱۲ گزینه ۲ پاسخ سواله

کاملا مشخصه زمان جمله گذشته هستتش و is جهت هماهنگی باید was بشه

y.a
اسفند ۲۲, ۱۳۹۱ ۵:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  hamed

متن سوال رو تو گوگل بزن واست میاره. گزینه ۴ رو باید انتخاب میکردی

hamed
اسفند ۲۳, ۱۳۹۱ ۵:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  y.a

بله حق با شماست . ولی بازم من نمی تونم هضم کنم اخه همه فعل ها گذشتند اونوقت به هم ربط هم دارند این دیگه خود اوباما هم بود غلط می زد

hamed
اسفند ۲۲, ۱۳۹۱ ۲:۴۲ ق٫ظ

سوال ۷ قطعاگزینه ۳ درسته
تو کلید ۴ ذکر شده

چون جمله gerund هستش و نیاز به فعل داره که is براش فعل می شه و دو حالت رو مقایسه می کنه
reaction to music it likes than to music it doesn’t(like) is difficult

مهدی
اسفند ۲۲, ۱۳۹۱ ۱:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  hamed

حامد جان همه چی که قطعا شد. هر مقایسه ای که با than نمیاد. یکم دقت کن متوجه می شی ۴ میشه

مهدی
اسفند ۲۲, ۱۳۹۱ ۱:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

اصلاح میکنم. به نظر من ۲میشه

مهناز
اسفند ۲۲, ۱۳۹۱ ۷:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

حامد درست می گن. این هم تو گوگل اگر سرچ کنید عین جمله رو پیدا می کنید.
http://www.cerebral-palsy.net/headlines/br2article.html

مهران
اسفند ۲۲, ۱۳۹۱ ۲:۲۶ ق٫ظ

من که میگم خودتون رو اذیت نکنید، صبر کنید کلید معتبر منتشر بشه. ولی اگر این جوابها درست باشه احتمالا من حدود ۴۰ درصد درست زدم

m.h
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۱۱:۰۰ ب٫ظ

سوال ۷۰ گزینه ۴ صحیح است

مهناز
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۱۱:۰۰ ب٫ظ

۳۶ میشه ۲. آخه ۲ و ۳ دو تا معنی کاملا متفاوت ایجاد می کنن. با گزینه ۲ معنی جمله می شه: خیلی ناراحت کننده بود که روز تولدش صورتش عاری از شادی و گرما بود. اگر گزینه ۳ رو بذاریم میشه صورتش غرق در شادی بود. که دیگه ناراحتی نداره مگه این که طرف خیلی بدجنس باشه که از خوشحالی یکی ناراحت بشه!!!

مرتضی
اسفند ۲۲, ۱۳۹۱ ۱:۵۴ ق٫ظ
پاسخ به  مهناز

کاملا همینطوره. تازه حتی اگر طرف بدجنس باشه هم اینجا با توجه به ترکیب any … or نمی‌شه از laden with استفاده کرد.

مهناز
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۱۰:۵۲ ب٫ظ

سوال ۲۵ گزینه ۱ درسته. عینا مثال لانگمن هستش
We have decided to implement the committee’s recommendations in full

مهناز
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۱۰:۴۵ ب٫ظ

سوال ۱۹ یقینا گزینه ۲ غلطه. ازونجا که to حرف اضافه report هست پس حرف اضافه report back هم to هست. amendment هم قابل شمارشه و هم غیر قابل شمارش که اینجا قابل شمارشه.

حجت
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۱۰:۳۹ ب٫ظ

سلام.
با وجود نواقص و مشکلاتی که کلید ارائه شده داره ولی باز هم از مسولین سایت و بچه هایی که کمک کردن ممنون.

——–
لطفا برای رفع نواقص و اصلاح پاسخنامه نظرات خود را مطرح کنید.

ناراحت
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۱۰:۳۶ ب٫ظ

یه سوال دارم من یادم نیست دفترچه سوالم چی بوده راهی هست که بفهمم .تقریبا تمام جوابام با این کلید اینجا فرق داره.حالم خیلی بده الان.یعنی تا این حد افتضاح دادم؟یکی کمکم کنه دارم میمیرم از استرس

y.a
اسفند ۲۲, ۱۳۹۱ ۵:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  ناراحت

شماره سوال هارو ببین و ببین خودت به فلان سوال چه جوابی دادی.
ترتیب سوالا شاید متفاوت باشه ولی خود سوالات رو حتما سر جلسه در صفحات متفاوت دیدی

مهناز
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۱۰:۳۳ ب٫ظ

سوال ۱۶ گزینه ۱ چه اشکالی داره؟

محمد
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۱۰:۲۶ ب٫ظ

سلام دوستان. من شنیدم اگر بیشتر از یه تعداد خاص یک گزینه رو تکرار کنید برای یعنی مثلاً همه گزینه هارو ۳۱ یا ۲ یا … بزنی، کامپوتر از یه تعداد خاص به بعد رو نمیشماره… ترو خدا اگر کسی خبر داره چنین چیزی هست به من خبر بده… خواهش میکنم…

سلام
به هیچ وجه چنین نیست. نگران نباشید.

s.a
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۱۰:۱۱ ب٫ظ

آیا امکانش هست که دفترچه کد C را روی سایت قرار دهید. باتشکر

عبدالله
اسفند ۲۲, ۱۳۹۱ ۹:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  s.a

من هم مثل s.a خواهش میکنم دفترچه کد C را روی سایت قرار دهید. ممنون از شما

حسین
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۹:۲۳ ب٫ظ

اگه سوال ۷۰ واقعا میشه گزینه ۴ دیگه واقعا طرز فکر طراح سوال خیلی مزخرفه. چون بهترین گزینه که به ذهن همه میاد گزینه ۱ هست.

مهناز
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۱۱:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  حسین

نه اتفاقا. مترادف هایی که merriam گذاشته به ۴ نزدیک تره to strive to reduce or eliminate
http://www.merriam-webster.com/thesaurus/counter%5Bverb%5D

F.B
اسفند ۲۲, ۱۳۹۱ ۰:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  حسین

موافقم

reza
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۸:۰۶ ب٫ظ

daftarche c zaban ro plz bezarin

ستار
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۷:۰۳ ب٫ظ

مدیر سایت،
لطفاً در دو قسمت اول (گرامر) تجدید نظر شود.

———-
لطفا نظرات خود را ثبت کنید تا در نهایت پاسخ نامه اصلاح شود.

سید وحید قوشخانه ای
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۵:۴۸ ب٫ظ

در سوال ۱۸ مشکلی مشاهده نمی شود.یا اگر هم باشد بسیار ریز است.گزینه ۴ صحیح است.

ستار
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۶:۵۲ ب٫ظ

!I do agree

به آفرید
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۸:۰۱ ب٫ظ

منم موافقم.

محمد
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۹:۰۲ ب٫ظ

نه عزیزم همان ۳ درسته یعنی غلط داره و اصلش اینه
a process it is … یعنی یه ریزه کم داره و اون یه it ناقابله
پس جواب ۳ است

مهدی
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۱۰:۳۱ ب٫ظ

سوال ۱۸ گزینه ۲ درسته. at اینجا زیادیه و جمله رو بی معنی میکنه. درستش میشه این:
….of deciding what point in a process is appropriate to….

مهناز
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۱۰:۴۰ ب٫ظ

محمد شما راست می گی می شه این طوری درستش کرد اما من فکر می کنم باید گزینه ۲ غلط باشه. اگر at رو حذف کنیم نیاز به اضافه کردن it نداریم چرا که یک it هم آخر جمله اومده و تکرار در زبان انگلیسی مطلوب نیست و ایجاد ابهام و دومعنایی می کنه. موافقید؟ عجب سوال چالشی بود!

مرتضی
اسفند ۲۲, ۱۳۹۱ ۰:۴۴ ق٫ظ
پاسخ به  مهناز

اگر دقت کنید با حذف at در گزینه‌ی دو سوال درست نمی‌شود. همان گزینه‌ی ۳ جواب است (it که باید در گزینه‌ی ۳ اضافه شود ربطی به it آخر جمله ندارد).

مهناز
اسفند ۲۲, ۱۳۹۱ ۶:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی

فرصت برابر مفهومی انعطاف پذیر است به دلیل این مشکل که کدام نقطه در فرایند برای اندازه گیری آن مناسب تر است. (سعی کردم تحت اللفظی ترجمه کنم تا با سوال مطابقت بدید.)what point in a process میشه فاعل برای فعل is ( یعنی subjective complement) اگر at باشه اونوقت what point in a process میشه مفعول حرف اضافه و نیاز به یک فاعل داره که همون it هست که می گید ولی با اضافه کردن it همون مشکلی پیش میاد که گفتم. با حذف at جمله تصحیح می شه
مثل این مثال: I should decide which book is better to read می بینید که به لحاظ گرامری درسته
ولی باید بگم گزینه ۳ درسته :-دی البته به زعم سازمان سنجش که فکر نمی کرده این جمله به دو صورت قابل اصلاحه. I do insist that 2 is much better
اینم که می گم ۳ درسته به خاطر لینک زیره که عینا جمله این تست درش وجود داره به سبکی که دوستان می فرمایند:
http://www.answers.com/topic/equal-opportunity
به هر حال من گزینه ۳ رو زدم اما حذف at انتخاب بهتری هست

محمد
اسفند ۲۲, ۱۳۹۱ ۶:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  مهناز

مهناز خانم اگه باور ندارید که
Equal opportunity’ is an elastic notion because of the problems of deciding at what point in a process it is appropriate to measure it.

درسته بعد از لود کردن لینک زیر جمله را پیدا کنید؛ سایت انگلیسی زبان که اشتباه نمینویسه
http://www.answers.com/topic/equal-opportunity

مهناز
اسفند ۲۳, ۱۳۹۱ ۱:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

دعوا نداریم که. شما کامنت من رو اول کامل می خوندید بعد این حرف رو می گفتید. من نگفتم سایت انگلیسی زبان اشتباه نوشته دقت کنید که خودم لینک دادم بهش (هرچند همونقدر که در کتب و سایت های فارسی اشتباه هست در انگلیسی هم هست) شما استدلال من رو مطالعه بفرمایید این سوال با حذف at هم قابل اصلاح هست و جمله شکیل تر میشه. حال اگر یک سایت یه جمله رو به طرز نازیبایی نوشته و سنجش هم اون رو ملاک قرار می ده دلیل نمیشه ما سواد و فهم خودمون رو نادیده بگیریم. سوالات وحی منزل نیست و من با این که خودم ۳ رو زدم دارم با استدلال به شما ثابت می کنم ۲ گزینه بهتری هست و مقصودم این نیست که بگم این گزینه جواب درسته چرا که سنجش قطعا همون سایت و همون اشتباه رو ملاک قرار داده
اگر دلیلی گرامری بر رد گزینه ۲ دارید خوشحال می شم بگید.

مهناز
اسفند ۲۳, ۱۳۹۱ ۱:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

شما سخنرانی اوباما که تازه معروف به درست صحبت کردن هست رو مطالعه کنید پس از پیروزی در انتخابات می گه: I will promise که دیگه همه عالم می دونن با action verbs مثل promise که گفتنشون به معنای انجام عمله دیگه will نمی یاد

reza
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۵:۴۴ ب٫ظ

lotfan daftarchye c ro ham bezarin bazi solaro ke shansi zadim bebinim chi az abbdar umade

سینا
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۵:۲۷ ب٫ظ

سوال ۱۲ گزینه دو درست است. علاوه بر نظرات آقا وحید و خانم مهناز معمولا قبل از اعداد ترتیبی باید حرف تعریف the قرار گیرد.
the first

الهه
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۵:۱۵ ب٫ظ

سلام به همه خسته نباشین.سوالا که یکی بود ولی گزینه جابجا بودن.اینو از روی سوالای بغل دستیم متوجه شدم.البته اون همه رو گزینه ۱ زد و رفت.کلی خندیدیم.ولی در کل لغاتش خیلی سخت بودن و مشابه هم.باز تقریبا فکر کنم خوب زدم.هرچند فرقی نداشت چون نمره منفی نداشت.حتی یادم نیست مدل دفترچه ام چی بود.بیخیال تا فروردین.آرزوی موفقیت دارم براتون.

امیر
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۵:۰۷ ب٫ظ

سوال ۶۲ بنظرم گزینه ۲ درسته…چون سوال پرسیده هدف اصلی این متن چی بوده(Main Purpose)…هدف اصلی بنظرم دستاوردهای علم فیزیک بوده، نه توضیح ۴ نوع جاذبه(فعل و انفعال)…معمولا هدف یک متن فراتر از جزئیات این چنینی هستش..البته این نظر شخصی منه..دوستان نظر بدن

مهدی
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۱۰:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

خیر…تو سوالات مربوط به هدف متن دقیقا چیزی که از متن برداشت میشه رو باید مد نظر قرار داد و نباید نتیجه گیری کلی انجام داد

arash
اسفند ۲۵, ۱۳۹۱ ۴:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

منظور همان ۴ نوع بر هم کنش است.

سعید
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۵:۰۴ ب٫ظ

سوال ۱ فقط ۴ درسته چرا که گزینه ۲ حرف تعریف a را کم داره. that as a society evolves

رضا
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۵:۰۳ ب٫ظ

با سلام
بنظرم اعتبار این کلید صفره!!!!!!!!!!!!
به دو دلیل
۱) اگر سوالات استاندارد باشه که احتمالا هستش< برای جلوگیری از شانسی زدن. پاسخ های صحیح هر گزینه در نهایت با هم برابر میشه. مثلا شاید ۱۷ تا الف- ۱۷تا ب- ۱۸ تا ج و ۱۸ تادال.
۲) بنظرم تابلو ترین سوال- شماره ۳۲ هستش که اگر دقت کنید گزینه ۳ درسته (dilemmas)

———
لطفا در مورد تمام جواب هایی که فکر میکنید اشتباه هستند نظرتان را مطرح کنید تا در نهایت همه پاسخ ها اصلاح شوند.

arash
اسفند ۲۵, ۱۳۹۱ ۵:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

منم ۳۲ رو dilemmas زدم اما الان که دقت می کنم جواب صحیح همون گزینه ۱ میشه که در کلید اینجا اومده. معنی جمله:( فارغ اتحصیلی و ازدواج نقاط عطف مهمی درزندگی می باشند)

سینا
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۵:۰۳ ب٫ظ

سلام دوستان عزیز بخصوص آقا حامد (فوق زبان و روان پزشکی)
خدمتتون عرض کنم سوال ۷۰ گزینه یک درست است. برای روشن شدن پاراگراف رو براتون ترجمه کردم
” کوشش هایی با درجات موفقیت مختلف، برای مقابله با تبعیض سنی (ایجسم) انجام گرفته شده است. در ایالت متحد و کانادا مقرراتی جهت منع کردن کارفرمایان از ندادن مشاغل به افراد مسن وجود دارد مگر آنکه ثابت گردد که افراد مسن از انجام دادن آن کار ناتوان هستند.”
حال چرا گزینه یک صحیحه ولی گزینه چهار غلطه لطفا به ارتباط سه واژه مقابله با ( to counter) – مقررات (legislation)و منع کردن (prohibit) توجه نمائید. مثلا وقتی در خیابانی تابلو ورود ممنوع داره هدف کاهش ورود ماشینه یا منع و مقابله کردن با آن؛مسلما منع کردن ورود ماشین. پس روشن است با توجه به ارتباط آن سه واژه و معنی عین بعین گزینه یک to counter= resist درست است

سید وحید قوشخانه ای
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۵:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  سینا

Thanks for the sake of clarification

مهدی
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۴:۳۷ ب٫ظ

لطفا اگر می شود دفترچه b را هم بزنید تا ماهم که شماره هایی رو که زدیم رو چک کنیم

رامین
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۴:۲۸ ب٫ظ

مهناز منم با نظر تو موافق کاملا. منم مثل تو زدم. حالا دوستان میگن بدون غلطه. البته این کلید نظر بچه هاست. ولی منم مثل تو زدم تحلیل کردم

مهناز
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۱۰:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  رامین

خوش به حالتون. من از سر بی حوصلگی زدم بعضی هاش رو الان جواب درست به ذهنم میاد
;-(

سعید
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۴:۱۷ ب٫ظ

بازهم خواهش میکنم که در صورت امکان اگر سوالات سری D را در اختیار دارید، منتشر کنید
خیلی برایم ضروری است
با تشکر بسیار

مهناز
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۴:۰۶ ب٫ظ

۱۴ گزینه ۳ درسته. وقتی اول جمله یک مارکر داریم که تضاد رو نشون می ده although نباید تو شبه جمله بعدی دوباره از یک مارکر but استفاده بشه. به طور کل برای ارتباط بین دو شبه جمله دو تا حرف اتصال یا همون conjunction نباید بیاد. فقط از یکی باید استفاده بشه

مهناز
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۴:۰۱ ب٫ظ

۱۲ که دیگه مشخصه ۲ درسته. به طرز تابلویی از فعل حال ساده برای اشاره به انجام عملی در گذشته در سال ۱۴۹۸ استفاده کرده. باقی جمله هم می بینید که به زمان گذشته است و شیفت نادرستی بین زمان های یک جمله رخ داده. نمی دونم نظر بقیه چیه؟

مرتضی
اسفند ۲۲, ۱۳۹۱ ۱:۴۹ ق٫ظ
پاسخ به  مهناز

به نظر من is first documented ایرادی نداره. اگر متن صورت سوال را سرچ کنید به یک entry در مورد Felipe Vigarny از oxford index متعلق به دانشگاه آکسفورد می‌رسید که نوشته:
Burgundian-born sculptor who spent all his known career in Spain. He is first documented in 1498, in Burgos, when he contracted to …

http://oxfordindex.oup.com/view/10.1093/oi/authority.20110803115832270?rskey=xaSMcd&result=4&q=

بنابراین ۴ درسته.

من خودم ۳ را زدم چون نمی‌دونستم contract در معنایی که اینجا استفاده شده، علاوه بر متعدی، لازم هم می‌تونه باشه.

ستار
اسفند ۲۲, ۱۳۹۱ ۲:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی

با توجه به مستنداتی که ارائه کردید حق با شماست آقا مرتضی. پس ۱۲ گزینه ۴ درسته، بر خلاف اکثر نظریات که قاطعانه گزینه ۲ را صحیح می دونن!!

مهناز
اسفند ۲۲, ۱۳۹۱ ۷:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی

بله مشاهده کردم. درست می فرمایید هرچند متاسفم برای طراح این سوال. جمله بدون فعلی که در entry داده شده در دیکشنری ها معموله و معنای documentet مفهومه ولی با تغییراتی که طراح سوال لطف فرمودن من واقعا گیج شدم. آره با معنایی که الان ازش فهمیدم تطابق زمانی نیاز نداره چون یک فعل در حالت صفت و یکی در نقش قید ذکر شده. 

مهناز
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۳:۵۵ ب٫ظ

سوال ۸ اصلا ۴ نیست چون فعل open نیاز به مفعول داره که در این صورت مفعول نداریم. اگر بود was opened باز یه چیزی. گزینه ۱ درسته که می شه: قانون طبیعی که هیوم پذیرفت در بین اسلوب های زمان خودش مورد حمله شکاکان قرار گرفت. قیدی که وسط جمله اومده اطلاعات اضافه می ده داخل کاما قرار گرفته

سید وحید قوشخانه ای
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۵:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  مهناز

گزینه مورد اشاره صحیح است اما فعل open هم transitive و هم intransitive هست و حتما در شکل معلوم نیاز ب مفعول ندارد
George opened the door
The door opened.
هر ۲ جمله بالا معلوم هستند.

مهناز
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۱۰:۲۶ ب٫ظ

درست می فرمایید شاید بد تشریح کردم. پس برای رد گزینه ۴ می شه گفت اول به دلیل حرف اضافه to که برای contemporary اومده و دوما به دلیل عدم استفاده از کاما برای اطلاعات اضافه که آورده (to its contemporary modes) این گزینه نادرسته
ممنون از یاداوریتون

سید وحید قوشخانه ای
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۳:۳۶ ب٫ظ

سوال ۲۶ گزینه ۴ درست است زیرا fall through به معنی به نتیجه نرسیدن است.

استودیو قصد داشت فیلمی از کتاب بسازد اما قرار داد به دلیل مشکلات بودجه ای به نتیجه نرسید.

ستار
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۳:۵۹ ب٫ظ

If an organization, system or agreement falls apart, it fails or stops working effectively:
The deal fell apart because of a lack of financing.
منبع: Cambridge advanced learner’s dictionary

نتیجه: هم fall through و هم fall apart می تونن درست باشن!!
?what do you think pal

سید وحید قوشخانه ای
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۵:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  ستار

I’m on!
Thanks

محمد
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۸:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  ستار

fall through یعنی نقش بر آب شدن یا به عبارتی fail و اما بیشتر قبلش کلمه plan میاد در واقع نقش بر آب شدن یا با شکست مواجه شدن نقشه و طرح و برنامه معنی می ده
و بقیه افعال عبارتی غلطه
رفرنس ص ۱۴۷ longman, hany learners dictionary جیبی زرد رنگ انگلیسی به انگلیسی

سید وحید قوشخانه ای
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۳:۳۰ ب٫ظ

سوال ۱۲ گزینه ۲ صحیح است زیرا ساختار جمله مجهول و معلوم آن در گذشته است و باید نوشته شود was first documented.

سید وحید قوشخانه ای
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۳:۲۱ ب٫ظ

سوال ۴۹ گزینه ۴ محتمل تر است.

مهناز
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۱۱:۲۵ ب٫ظ

۴ درسته ولی اصطلاحا می گن redundency داره چون وقتی ۱ به صورت خلاصه همون رو بیان می کنه نباید صورت طولانی تر رو انتخاب کرد. در واقع باید بین خوب و خوبتر انتخاب کرد و اولویت با گزینه ایست که کوتاتر باشه

ستار
اسفند ۲۲, ۱۳۹۱ ۰:۲۶ ق٫ظ

متنش تو اینترنت هست، گزینه یک درسته

مرتضی
اسفند ۲۲, ۱۳۹۱ ۲:۰۵ ق٫ظ

فعل parallel اینجا به characteristics مربوط می‌شه (چنان که از ادامه‌ی جمله می‌شه فهمید – که وصف خصوصیات جسمانی‌ای است که پارالل خصوصیات روحی هستند). بنابراین گزینه‌ی ۴ که از فعل مفرد استفاده کرده نادرسته.
باز اگه یه تکه از متن – مثلا همین جمله‌ی مربوط به سوال ۴۹- را در گوگل سرچ کنید می‌بینید که قسمتی از صفحه‌ی ۳۹۰ کتاب The Social science encyclopedia هست و گزینه‌ی ۱ درست است.

سید وحید قوشخانه ای
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۳:۱۳ ب٫ظ

در پاسخ به سوالات گرامر بخش دوم چند نظری بسیاری وجود دارد و با توجه به گزینه No Error به قطع یقین نمی توان در مورد آنها نظر داد.

سید وحید قوشخانه ای
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۳:۰۴ ب٫ظ

سوال ۸ گزینه داده شده (۱) جزع گزینه هایی است که کاملا اشتباه است به این دلیل که معنا و ساختار جمله را کاملا بی مفهوم می گذارد.به احتمال زیاد ۴ گزینه صحیح است.

سید وحید قوشخانه ای
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۵:۲۵ ب٫ظ

با عرض پوزش با توجه به اینکه در سوال ۸ پس از was دو ویرگول که نشانگر توضیح اضافی است آمده است جواب گزینه ۱ صحیح است.

حدیث
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۹:۴۰ ب٫ظ

سلام به نظر من هم سوال ۸ گزینه ۴ درست است

مهناز
اسفند ۲۲, ۱۳۹۱ ۷:۱۸ ب٫ظ

با توجه به این که همه سوالات رو میشه از گوگل سرچ کرد بهتره یکی لطف کنه و براساس گوگل یک پاسخنامه تنظیم کنه. این سوال هم پیدا شد.
http://books.google.com/books?id=IKXj9sQ3aqIC&pg=PA666&lpg=PA666&dq=the+natural+law+hume+accepted+as+the+ground+of+political+sciences&source=bl&ots=CNMfhTBA3L&sig=DvP-NzL-EbrmONCl7WWlfEtUVEs&hl=en&sa=X&ei=nk0_UZrTL6rB0AGT34CAAg&ved=0CDAQ6AEwAA#v=onepage&q=the%20natural%20law%20hume%20accepted%20as%20the%20ground%20of%20political%20sciences&f=false
خط اول پاراگراف دوم

سرور
اسفند ۲۱, ۱۳۹۱ ۲:۵۲ ب٫ظ

حالا کی رشته اش کامپیوتره؟ اگر کسی هست بگه چند درصد زده من فکر کنم۵۱ تا ۵۵ درصد زدم

———
در این صفحه فقط درستی یا نادرستی پاسخ ها به بحث گذاشته میشود. لطفا سوالات دیگرتان در صفحات دیگر مطرح کنید تا دوستان نظر بدهند. با تشکر