پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه یزد

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

دانشگاه یزد از بین دانش آموختگان ممتاز از طریق بررسی سوابق، مصاحبه و بدون شرکت در آزمون دانشجوی دکتری میپذیرد.

به گزارش پی اچ دی تست، دانشگاه یزد در رشته های شیمی، ریاضی، علوم کامپیوتر، آمار، فیزیک، مهندسی برق، مهندسی کامپیوتر، مهندسی صنایع، مهندسی مکانیک، مهندسی معدن، مهندسی نساجی، علوم جغرافیایی، آب و هواشناسی، علوم قرآن و حدیث، علوم اقتصادی، آموزش زبان انگلیسی، زبان و ادبیات فارسی، زبان و دبیات عربی، فقه و مبانی حقوق اسامی برای نیمسال اول سال تحصیلی 93-92 دانشجوی دکتری بدون آزمون میپذیرد.

متقاضیان باید مدارک مورد نیاز را حداکثر تا پایان وقت اداری 92/2/7 ارسال نمایند.

شرایط پذیرش و مدارک مورد نیاز

 

اطلاعیه تکمیلی جهت دانش آموختگان دوره کارشناسی ارشد آموزش محور جهت پذیرش بدون آزمون در مقطع دکتری دانشگاه یزد

به اطلاع می رساند  به علت اینکه برای دانش آموختگان کارشناسی ارشد آموزش محور ارائه مقاله مستخرج از پایان نامه سنخیت ندارد به این لحاظ ارائه دو مقاله علمی پژوهشی مرتبط با رشته تحصیلی برای استفاده از تسهیلات موضوع 8 آئین نامه کفایت دارد.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

100 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
SN
خرداد ۱۶, ۱۳۹۲ ۹:۱۲ ب٫ظ

سلام
دوستان دانشگاه یزد برای رشته زبان انگلیسی دعوت به مصاحبه رو انجام داده؟ کسی دعوت شده؟

نسترن
خرداد ۱۵, ۱۳۹۲ ۱۱:۴۸ ق٫ظ

سلام. کسی میدونه دانشگاه یزد برای رشته علوم انسانی دعوت کرده یا نه هنوز؟

zohreh
خرداد ۱۶, ۱۳۹۲ ۵:۴۷ ق٫ظ
پاسخ به  نسترن

سلام نسترن جان من رشتم برنامه ریزی شهری- جغرافیا بود دعوت کردن و مصاحبه شد زنگ بزن پیگیری کن

نسترن
خرداد ۱۶, ۱۳۹۲ ۳:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  zohreh

salam, mersi aziz. hatman peygir misham

زهره
اردیبهشت ۳۱, ۱۳۹۲ ۶:۱۶ ب٫ظ

سلام
فاطمه جان زنگ بزنو پیگیرشو. بپرس نتایج رشتتون چه زمانی اعلام میشه. البته ناگفته نماند که من زنگیدم بهم گفتن کسایی که برای بدون آزمون مخابرات بودنو زنگ زدیم بهشون. جالب اینجاست که تا۴شنبه زنگ نزده بودن و مصاحبه تو سایت هم شنبه،۱شنبه و ۲شنبه بود و من ۱شنبه زنگ زده بودم و پرسیده بودم(به من گفتن که پروندت نیست!!!). یعنی اگه کسی برای برق برفرض باهاش تماس هم گرفته بودن باید چه جور کاراشو درست میکردو از اون سر کشور به مصاحبه اونها میرسوند!!!!

fatemeh
اردیبهشت ۳۱, ۱۳۹۲ ۱۰:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  زهره

سلام
ممنون عزیزم انشالا فردا حتما زنگ میزنم میپرسم

fatemeh
اردیبهشت ۳۱, ۱۳۹۲ ۵:۲۰ ب٫ظ

سلام
دوستان برای رشته زبان انگلیسی دانشگاه یزد با کسی تماس گرفتند؟ آخه من تمام شرایطشونو داشتم و حتی الان که وزارت علوم اصلاحیه هم زده ولی هنوز با من تماس نگرفتن.به نظرتون چیکار کنم؟

زهره
اردیبهشت ۲۸, ۱۳۹۲ ۷:۱۰ ب٫ظ

فقط مخابرات رو زدن، یه سری اطلاعیه و فرم صفحه اولش هست که زمان مصاحبه رابرای هرکس مشخص کردن

fatemeh
اردیبهشت ۲۹, ۱۳۹۲ ۶:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  زهره

ممنون عزیزم

زهره
اردیبهشت ۲۸, ۱۳۹۲ ۱۰:۴۵ ق٫ظ

سلام
ممنون فاطمه خانم، ولی فکر کنم با کسایی که قبول شدن تماس گرفتن چون تو سایت دانشگاه یزد اسامی و ساعات مصاحبه رو زده

fatemeh
اردیبهشت ۲۸, ۱۳۹۲ ۲:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  زهره

سلام
من الان دوباره چک کردم سایتشونو ولی اسامی رو ندیدم شما میشه دقیق بگید کجارو ببینم؟و اینکه تمام رشته هارو زده؟

زهره
اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۲ ۶:۲۱ ب٫ظ

سلام
دانشگاه یزد با کسی برای پذیرش از طریق استعداد درخشان تماس گرفته؟

fatemeh
اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۲ ۸:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  زهره

سلام عزیزم نه هنوز

نسرین
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۲ ۱:۳۵ ب٫ظ

سلام. کسی اطلاع داره که نتایج قبولی های استعداد درخشان برای مصاحبه (یزد) رو روی سایت می گذارند یا نه؟

نسرین
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۲ ۱۰:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  نسرین

سلام من زنگ زدم گفتند تا پایان هفته با هاتون تماس می گیریم.

fatemeh
اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۲ ۸:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  نسرین

سلام عزیزم احتمالا تماس تلفنی است ولی هنوز تماس نگرفتند

مهرناز
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۲ ۴:۴۰ ب٫ظ

هیشکی حق نداره به دانشگاه بجنورد توهین کنه هیشششششششششششششششکی! دانشگاه بجنورد در چند سال آینده به قطب علمی شمال شرق کشور تبدیل خواهد شد آقای علی آقا

نسرین
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۲ ۱۰:۱۸ ب٫ظ

سلام خسته نباشید
گواهی اعتبار مجله چیست که ضمیمه گردد؟

مهدی
اردیبهشت ۱, ۱۳۹۲ ۱۱:۱۶ ب٫ظ

با سلام
منظور دانشگاه یزد از گواهی اعتبار مجله چیست؟؟
گفتند به همراه مقاله گواهی اعتبار مجله را ضمیمه کنید؟

sara
فروردین ۲۹, ۱۳۹۲ ۹:۳۷ ق٫ظ

اطلاعیه تکمیلی جهت پذیرش بدون آزمون در مقطع دکتری
۱۳۹۲/۰۱/۲۰ ۱۱:۳۹ بازدید: ۱۷۸۶
اطلاعیه تکمیلی جهت دانش آموختگان دوره کارشناسی ارشد آموزش محور جهت پذیرش بدون آزمون در مقطع دکتری دانشگاه یزد

به اطلاع می رساند به علت اینکه برای دانش آموختگان کارشناسی ارشد آموزش محور ارائه مقاله مستخرج از پایان نامه سنخیت ندارد به این لحاظ ارائه دو مقاله علمی پژوهشی مرتبط با رشته تحصیلی برای استفاده از تسهیلات موضوع ۸ آئین نامه کفایت دارد.

مرکز استعدادهای درخشان دانشگاه یزد

sara
فروردین ۲۷, ۱۳۹۲ ۵:۳۷ ب٫ظ

سلام به مدیر محترم سایت
به من گفتند که دانشگاه یزد
برای بچه های آموزش محور یک تبصره زده
که نیازی نیست مقاله از پایان نامه باشه
آیا این خبر صحت داره؟
سپاس

سلام
بله همین طور است.

ویدا
فروردین ۲۶, ۱۳۹۲ ۷:۱۱ ب٫ظ

سلام
من دانشجوی ترم ۴ مکانیک هستم.یعنی اگه از ازمون قبول نشم امسال نمیتونم دکتری بخونم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اخه من از کجا این مدارکو بیارم؟
هنوز که درسم تموم نشده
لطفا کمک کنید

علیرضا
فروردین ۲۱, ۱۳۹۲ ۰:۱۱ ق٫ظ

با سلام
سوالی داشتم و اون اینکه آیا شرط یکی از سه نفر برتر در بین هم ورودی های خود بودن، شرط لازم است؟

مرجات
فروردین ۱۶, ۱۳۹۲ ۰:۲۰ ق٫ظ

سلام ممنون فاطیما جون
ازمدیرسایت هم ممنونم فکرنمیکردم زود جوابموبدید ولی میشه واسمون پیگیری بفرمایید که آیاازنظرداتشگاه یزر شرکت کردن من فایده ای داره یا طبق معنول فقط پولمون میره و همینطدری منتظر میشیم …
باتشکر

امیر
فروردین ۱۵, ۱۳۹۲ ۳:۳۱ ب٫ظ

آقایون و خانم هایی که فکر میکنن دانشگاه سراسری درس خوندن خیلی عقل کل هستن یادآور میشم که بیشتر ثبت اختراع و ابتکارهای علمی تو دانشگاه آزاد انجام میشهمن خودم تو دانشگاه سراسری کار میکنم از دانشگاه سراسری اکثریت یه مشت تنبل فارغ التحصیل میشن اونم به مدد شانس خوبشونتو کنکور بود اونوقت که ما کنکور دادیم از ۱۰ نفر ۱ نفر میرفت نه الان که از ۱۰ نفر ۱۱ نفر میرن در ضمن دانشگاه سراسری دانشجو های فوق العاده ای هم داره که منظورم این دانشجو های خوب نبود که حدودا ۱۰ درصد هستن …………

saeid
فروردین ۱۶, ۱۳۹۲ ۱:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  امیر

با این طرز فکرت بنده صحبتی ندارم

Ehsan
فروردین ۲۴, ۱۳۹۲ ۸:۰۴ ق٫ظ
پاسخ به  امیر

امیر جان خب اگه دانشگاه آزاد بهتر از دولتی هست عزیزم همون دانشگاه آزاد البته از ورژن علوم تحقیقاتش ادامه تحصیل بده.راستی خبر داری دانشگاه آزاد برای ارشد بعضی رشته ها بیش از ۵۰ تا ۷۰ یا شاید هم بیشتر دانشجو میگیره، بنظرت ارشد آزاد خوبه.؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

بهار
اردیبهشت ۱, ۱۳۹۲ ۶:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

من خودم مدرس دانشگاه آزاد و دولتی هستم؛با نظر شما مخالفم دانشجویان دولتی سطحشون خیلی بالاتر از دانشجویان آزاده. البته این ربطی به استعداد و یا امکانات دانشگاه نداره فقط چیزی که هست اکثر دانشجوهای آزاد دل به درس نمی دهند وگرنه چیزی کمتر از دولتی ها ندارند. البته این موضوع داره کم کم در دانشگاه دولتی هم شایع میشه فکر می کنم علتش نامیدی هست که اکثر دانشجو ها دچارش هستند و فکر می کنند اگه می خوان به جایی برسند باید پارتی داشته باشند نه سواد

اتنا
اردیبهشت ۲, ۱۳۹۲ ۵:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

بنده با نظرت موافقم امیر جان. من رشته صنایع غذایی دانشگاه ازاد تحقیقات خوندم. تا به الانم ۳ تا ثبت اختراع دارم ۳ همایش ملی و ۱ بین المللی شرکت کردم پژوهشگر برتر سال ۹۱ شدم و عضو بنیاد ملی نخبگانم هستمو خیلی مدارک دیگه… بچه های آزاد چیزی کمتر از دانشگاه سراسری ندارن فقط بچه های دانشگاه سراسری چون پول نمیدن دل به درس نمیدن ولی بچه های آزاد واسه پولی که دارن میدن تلاش می کنن

بابک
فروردین ۱۵, ۱۳۹۲ ۱۱:۲۳ ق٫ظ

با سلام
من امروز از یکی شنیدم که امسال سال آخری که بدون کنکور از بچه های استعداد درخشان پذیرش می کنن و از سال بعد اینطوری نخواهد!
کسی از صحت این خبر اطلاع داره؟ اصلا چنین خبری هست؟
ممنونم

fatima
فروردین ۱۵, ۱۳۹۲ ۳:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  بابک

سلام
اقا بابک از کی شنیدی؟من مرتبط چک میکنم ولی هیچ جا اعلام نشده. فکر کنم منظور بدون کنکور پولی بوده, چون چند وقت پیش اعلام کرده بودن که دیگه بدون کنکور پولی رو وزارت علوم قوبل نمیکنه.
موفق باشید

دنا
فروردین ۱۵, ۱۳۹۲ ۳:۵۷ ق٫ظ

مدیر محترم سایت خسته نباشید.در مورد گزینش دانشگاه آزاد:از اونجایی که ما میتوانستیم چند انتخاب دانشگاه داشته باشیم،اگر به طورمثال رتبه کسی ۱۲ شده و اولین انتخابش علوم تحقیقات بوده اما در مرحله اول قبول نشود،حالا آیا در دانشگاه انتخابی دوم برای مثال تهران مرکز،نسبت به کسی که رتبه بدتری مثلا ۲۰آورده،شانس کمتری برای قبولی دارد؟به این دلیل که انتخاب دومش بوده؟

این موضوع در زمان ثبت نام هم بحث زیادی ایجاد کرد و متأسفانه پاسخگویان مرکز آزمون هم هر یک پاسخ متفاوتی می دادند. طبق دفترچه ثبت نام و روال سالهای قبل، در ازمون دکتری ترتیب انتخابی فرد مهم نیست و نمره کتبی مهم است.

مرجان
فروردین ۱۴, ۱۳۹۲ ۳:۳۰ ب٫ظ

سلام
من رشته م فیزیکه گرایشم حالت جامد میتونم توی فراخوان دانشگاه یزد گرایش اتمی شرکت کنم؟ لطفا جواب بدید

سلام
معمولا تغییر گرایش بلامانع است.

fatima
فروردین ۱۴, ۱۳۹۲ ۴:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  مرجان

سلام
به مرجان
من پارسال توی یه گرایش دیگه از رشته خودم شرکت کردم دعوت به مصاحبه شدم ولی نه دانشگاه یزد.منتها چون تازه فارغ التحصیل شده بودم و تعداد مقالاتم هم کم بود با اینکه مصاحبه خوبی داشتم پذیرش نگرفتم البته پارسال گفته بودند که اگه رشته هم پوشانی داشته باشه می تونید ثبت نام کنید

m
فروردین ۱۴, ۱۳۹۲ ۱:۴۲ ب٫ظ

کی میره این همه راهو!
همین تهران خودمون میخونیم بابا نخواستیم شرایطشم ارزونی خودتون..(مخاطبم دانشگاه یزد :))))) )

ph.d
فروردین ۱۳, ۱۳۹۲ ۱۱:۰۲ ب٫ظ

سلام بچه ها.
من پارسال کنکور دادم ، نه دفاع کرده بودم و نه مقاله داشتم، تازه اگه بگم پیام نوری بودم بم میخندین نه!!! منم نمیتونسم استعداد درخشان بشم با اینکه معدلشو داشتم!! اما با همه ی ایناتو آزمون ۹۱ من رتبمم تک رقمی شد، البته یه خورده حقم رو خوردن و نذاشتن برم دانشگاه شریف با اینکه مصاحبه خوبی ارایه دادم. الان توی یه دانشگاه دیگه مشغولم، خواستم بگم فقط درس بخونین تا رتبه خوب بیارین بیقه معیارها درمقابل رتبتون ارزششونواز دست میدن.بعدش با نمره ۲۰ دفاع کردم و مقالاتم هم در اومد،اساتید به این امر واقف اند که ماحصل پایان نامه که مقاله هس لاقل چند ماه بعد دفاع بیرون میاد.
پیروز باشید

دوست قدیمی
فروردین ۱۴, ۱۳۹۲ ۱:۰۴ ق٫ظ
پاسخ به  ph.d

مرسی. کامنتتون دلگرم گننده بود. سلامت و موفق باشید.

مرضیه
فروردین ۱۳, ۱۳۹۲ ۶:۲۷ ب٫ظ

سلام دانشگاه اصفهان یه اطلاعیه زده که جهت دوره پسا دکترا، از بین دانش‌آموختگان مقطع دکتری داوطلب می پذیرد این دوره پسا یعنی چه؟

مریم
فروردین ۱۳, ۱۳۹۲ ۸:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  مرضیه

پسا دکتری دوره ای پژوهشی برای فارغ التحصیلان دکتریست که با همکاری اساتید به تحقیق و پژوهش میپردازند و فکر میکنم مشمول دریافت حقوق هم باشند.

مرضیه
فروردین ۱۴, ۱۳۹۲ ۹:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

سلام ممنون از راهنماییتون

امید
فروردین ۱۳, ۱۳۹۲ ۴:۵۹ ب٫ظ

سلام،
آقای مدیر من یک سوال اساسی داشتم من تمام شرایط رو دارم . فقط تو یکی از مقالاتی که با پایان نامه مرتبط هم هست اسم استاد راهنمام رو ننوشتم. چون واقعا هیچ کمکی نکرد البته تو اون یکیم کمکی نکرد ولی اسمشو نوشتم. بعد دانشگاه هایی مثل علم و صنعت و احتمالا اینجا بعدا تایید استاد راهنما رو هم می خوان که خوب فکر نکنم بتونم بگیرم. حالا این قضیه رو نمی دونم باید چکار کنم؟؟
اصلا نمی دنم چکاری آقا دیگه یکی مقاله ISI داده حالا یعنی اگه با پایان نامه ارتباط نداشته باشه یا استاد تایید نکنه اهمیت نداره!!!

سلام
متأسفانه این ایرادات وجود دارد. به هر حال بهتر است برای پذیرش اقدام کنید.

مالک
فروردین ۱۳, ۱۳۹۲ ۱۲:۱۵ ب٫ظ

سلام من از دانشگاههای خارج کشور مدرک گرفتم و مدت ۳ سال در بهترین دانشگاههای شهرم درس میدم و می خواهم بدونم که من می تونم ثبت نام کنم تو این فراخوان؟ مرسی

سلام
متأسفانه آیین نامه حتی در مورد دوره های آموزش محور هم توضیحی نداده است چه رسد به خارج از کشور. در صورت تمایل با وزارت علوم تماس بگیرید.

mahsa
فروردین ۱۳, ۱۳۹۲ ۲:۲۷ ق٫ظ

شرط رتبه اول تا سوم را حتما باید داشته باشیم؟ معدل بدون پایان نامه ۱۷ به بالا داشته باشیم نمیشه مثل سال های قبل؟!

بله در آیین نامه جدید لازم است رتبه اول تا سوم ورودی خود باشید.

ستاره قیطران
فروردین ۱۳, ۱۳۹۲ ۰:۳۸ ق٫ظ

سلام……بابا همه تون بی خیال دانشگاه یزد بشین معلومه دیگه فقط خودشونو قبول دارن……

نگار
فروردین ۱۳, ۱۳۹۲ ۱۰:۰۸ ب٫ظ

کدوم دانشگاه غیر خودشو قبول داره؟؟

ن
فروردین ۱۲, ۱۳۹۲ ۷:۵۲ ب٫ظ

سلام.
چرا گرایش بعضی از رشته ها مشخص نشده؟! مثلا کامپیوتر؟ تا جایی من می دونم تا حالا فقط نرم افزار داشته یعنی فقط همین گرایشو میخواد یا همه گرایشا که ننوشته؟!!

عباس
فروردین ۱۳, ۱۳۹۲ ۰:۰۷ ق٫ظ
پاسخ به  ن

سلام دوستان عزیز
دانشگاه یزد فقط در گرایش نرم افزار کامپیوتر در مقطع دکترا دانشجو میگیره.
در ضمن بنده یزدی هستم و به نوعی با دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه یزد در ارتباط هستم، متأسفانه این دانشگاه پارسال در مقطع دکترا و ارشد بدون کنکور و از طریق استعداد درخشان صددرصد دانشجویان خودش را پذیرش کرد.
بنابراین دوستانی که مقطع ارشدشون در این دانشگاه نبودند، خیلی به پذیرش استعداد درخشان در دانشگاه یزد امیدوار نباشند.
با احترام

نسرین
فروردین ۱۲, ۱۳۹۲ ۶:۵۹ ب٫ظ

سلام
مدیر سایت من یک مقاله ISI و یک مقاله ISC و دو تا علمی پژوهشی دارم که در راستای پایان نامم نیست. رتبه اول گرایش جبر و رتبه ۳ ریاضیات محض هم ورودی ها را دارم. به نظر شما شرکت کنم؟
ممنون از لطف شما

سلام
به هر حال از ضعف های اساسی آیین نامه جدید این است که مربوط بودن یا نبودن یک مقاله به پایان نامه امر مطلق و شفافی نیست.

امیر
فروردین ۱۲, ۱۳۹۲ ۶:۴۷ ب٫ظ

من فارغ التحصیل دانشگاه یزد هستم به استادم زنگ زدم میگم استاد عزیز دکتری بدون آزمون قراره بگیرید میگه نه رشته ی شما رو نمیگیریم میگم توی فراخوان زده میگه الکی زده.

سارا
فروردین ۱۷, ۱۳۹۲ ۱۱:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

ایول استاد :)

z.m
فروردین ۱۲, ۱۳۹۲ ۵:۵۹ ب٫ظ

با سلام
دوستان ی سوال: اگه همه شرایط جور باشه بجز یکی (رتبه ۱ تا ۳ ارشد) پذیرش انجام میشه؟

مهدی
فروردین ۱۲, ۱۳۹۲ ۵:۱۶ ب٫ظ

دوستان عزیز

خیلی سخت نگیرید راههای وارد شدن به دکتری فقط استعداد درخشان نیست. کنکور- پولی-قراردادی- مربیان- و از همه مهمتر نخونی بهتر است.
آنهایی که در دولتی خوندند امیدوار نباشند دانشجو انتخاب شده است. سنگین این است که بچه های دانشگاه آزاد امیدوار نمیشن.

موفق باشید
مهدی

احسان
فروردین ۱۲, ۱۳۹۲ ۲:۳۹ ب٫ظ

خواستم بنویسم کد قبولی هر گرایش جدا است، عذر می خواهم.

احسان
فروردین ۱۲, ۱۳۹۲ ۲:۳۸ ب٫ظ

سلام مدیر محترم سایت
برای استفاده از سهمیه استعداد درخشان،شاگرد اول تا سوم تو گرایش مطرح هست یا تو رشته، با توجه به اینکه بیش تر رشته ها در چند گرایش جداگانه پذیرش دارند و هنگام پذیرش در ارشد کد قبولی هر رشته جدا است؟خواهشمندم جواب بدید شاید مشکل خیلی ها هم باشد.

سلام
هر کد رشته قبولی سه نفر اول مربوط به خود را دارند.

fatima
فروردین ۱۲, ۱۳۹۲ ۲:۲۶ ب٫ظ

سلام
من تمامی شرایط اعلام شده رو دارم ولی اصلا برای دانشگاه یزد ثبت نام نمیکنم به دلایل زیر:
۱- هدفشون اینه که فقط دانشجویان خودشونو بگیرن
۲- تمامی دانشگاه ها میگن دو سال بعد از فارغ التحصیلی اینا میگن ۴ سال. خیلی جالبه
۳- با این شرایطی که اعلام کردن فقط هدفی که دارن جمع کردن پول دانشجویان بیچاره ایه که وضعیت کاری و دارمد مشخصی ندارن
پس بهتره هیچ کس ثبت نام نکنه

بابک
فروردین ۱۳, ۱۳۹۲ ۱۰:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  fatima

سلام
در مورد بند دوم، فاصله بین ورود به مقطع ارشد تا ورود به دکترا (آخر شهریور ۹۲) نباید بیش از ۴ سال باشد. که معادل همان ۲ سال بعد از فارغ التحصیلی است.

داوطلب 92
فروردین ۱۲, ۱۳۹۲ ۱:۳۳ ب٫ظ

سیتم آموزش عالی تو کشور ما نیاز به یک خانه تکانیه اساسی میخواد تا برای همه هر جای ایران که باشه یکجور باشه
باید این پذیرش های پولی و استعداد رو جمع کنند.فقط و فقط کنکور و السلام
مخالف صد در صد مصاحبه هم هستم فقط و فقط کنکور کتبی و پذیرش با برگه سئوالات میشه عادلانه ترین کنکور دکترا.اما میدونم که نمیشه چون نون خیلیا آجر میشه

مهدی
فروردین ۱۳, ۱۳۹۲ ۱۰:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب 92

داوطلب ۹۲ عزیز

نطرتون یک بعدی است. برای ۹۰ درصد رشته های علوم انسانی میشه حرف شما رو اجرا کرد.
برای رشته های علوم پایه و فنی و مهندسی پوکترین طرح همین کنکور می باشد.
یادم و یادت باشه وزیر علوم شدیم حتما اینکار رو انجام بدهیم.

آرزوی قبولی شما رو از خداوند متعال خواسته و خواهانم.

موفق باشید
مهدی

داوطلب 92
فروردین ۱۴, ۱۳۹۲ ۱:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

آقا مهدی عریز
برای کسی که دانش و علم داره هیچ فرقی نخواهد کرد بخش کتبی میتونه تمام کننده باشه
مخالف بخش مصاحبه هستم شدید چون حق کشی میشه اساسی.با آرزوی قبولی شما

مهدی
فروردین ۱۲, ۱۳۹۲ ۱:۲۱ ب٫ظ

سلام
یکی از شرایط، داشتن نمره پایان نامه ۱۹ به بالااست.
مدیران مخترم، دانشجویانی که ترم ۴ هستند و هنوز دفاع نکردند باید جی کار کنند؟ اطلاعی دارید؟

سلام
سالهای گذشته این شرط برای داوطلبانی که هنوز دفاع نکرده بودند بررسی نمی شد و الزامی نبود.

مجتبی
فروردین ۱۲, ۱۳۹۲ ۱۲:۰۷ ب٫ظ

خیلی جالب نوشته :کسانی ثبت نام کنند که تا تاریخ ۳۱/۶/۹۲ سربازیشون تمام میشه یا تاریخ اعزامشون بعد از این تاریخه!!!!خوب پس کسانی که سربازن باید چیکار کنند؟واقعا که مسخرست

ناشناس
فروردین ۱۲, ۱۳۹۲ ۱۱:۳۶ ق٫ظ

من خودم لیسانس دانشگاه یزد بودم و یزدی هم هستم متاسفانه اصلا سیستم دانشگاه یزد تافته جدا بافته است و خیلی … رتبه جهانیش هم از خیلی از دانشگاههای آزاد پایین تره. متاسفانه دید مدیران برخی دانشگاههای دولتی خیلی خیلی سطحیه و اگر قانون دقیق اجرا می شد شاهد این وضع نبودیم.

قاسم
فروردین ۱۲, ۱۳۹۲ ۴:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  ناشناس

بازم به شما که حقیقتو میگین..

سد ممد
فروردین ۱۲, ۱۳۹۲ ۱۰:۵۵ ق٫ظ

دانشگاه یزد همواره اینطوری بوده است

مهدی
فروردین ۱۲, ۱۳۹۲ ۵:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  سد ممد

البته تربیت معلم آذربایجان رو اضافه کنید.

من و تو
فروردین ۱۲, ۱۳۹۲ ۸:۵۲ ق٫ظ

سلام شرایطش نمیشه دانلود کرد لطفا تصحیح کنید

ستار
فروردین ۱۲, ۱۳۹۲ ۲:۵۰ ق٫ظ

هر کسی ساز خودرا می زند دراین آب و خاک . پاینده باشی ایران!!!

پژمان
فروردین ۱۲, ۱۳۹۲ ۲:۰۸ ق٫ظ

آیااین مسخره نیست که درداخل کشورمدرک دانشگاههای غیردولتی راقبول ندارندچه برسه خارج کشور!!

مهدی
فروردین ۱۲, ۱۳۹۲ ۱:۲۶ ق٫ظ

سلام
یکی از شرایط، داشتن نمره پایان نامه ۱۹ به بالااست.
دانشجویانی که ترم ۴ هستند و هنوز دفاع نکردند باید جی کار کنند؟

قاسم
فروردین ۱۱, ۱۳۹۲ ۱۱:۴۷ ب٫ظ

سلام
خسته نباشید
مدیر عزیز اینجوری که نمیشه این نوشته:
*پذیرش بدون آزمون از دانش آموختگان دانشگاههای غیر دولتی، غیر انتفاعی، آزاد، پیام نور، نیمه حضوری ومجازی صورت نمی گیرد
اخه این چه وضعی اگه قرار باشه هر دانشگاهی واسه خودش یه چی اضافه کنه که هیچی پس اون ایین نامه استعداد درخشان رو بندازان دور..
خوب چرا شما که دستی بر قلم دارید کاری نمی کنید ؟؟؟؟؟؟؟

نازنین
فروردین ۱۱, ۱۳۹۲ ۹:۱۷ ب٫ظ

سلام من آموزش محورم بابا پایان نامه ندارم اما مقاله پژوهشی و سمیناری در حدود ۳۰ تا دارم
و رتبه اول کلاسمون بودم
این شرایط چرا اینجوریه

بابک
فروردین ۱۳, ۱۳۹۲ ۱۰:۳۱ ق٫ظ
پاسخ به  نازنین

ببخشید، میشه بگید چه رشته ای بودید و چطور نونستید ۳۰ مقاله کار کنید در حالیکه پایان نامه هم نداشتید؟ متشکرم.

نازنین
فروردین ۱۳, ۱۳۹۲ ۵:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  بابک

سلام من اقلیم می خونم
یک سال هست که فارغ التحصیل شدم من از دوران کارشناسی با مقاله نویسی آشنا بودم و چند تا از مقاله هام از دوران کارشناسیمه
و سه سال هم هست که مقاله پژوهشی و آی اس آی کار می کنم
تو رشته من اگه مبانی نظری علم و خوب بلد باشی و آمار و نرم افزار های رشته رو یاد بگیری
باتلاش می تونی مقاله های خوبی بنویسی
من علاوه بر این ۳۰ تا حدود ۸ مقاله در دست داوری دارم
مشگل من اینه که زمانی که ارشد قبول شدم گفتن آموزش محور فرقی با پژوهش محور نداره
وقتی ترم دوم بودم خواستم تغییرش بدم گروه تا تونست و در توانش بود اذیتم کرد
من سمینارم در حد پایان نامه است و سه تا مقاله از پذیرش گرفته اما چه کنم ککه فقط اسمش پایان نامه نیست

بابک
فروردین ۱۳, ۱۳۹۲ ۶:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  نازنین

متشکرم از پاسخ شما. من یادم هست برای بچه های آموزش محور این امکان فراهم شد تا به میل شخصی به پژوهش محور تغییر وضعیت پیدا کنند. به هر حال شما که دیگر فارغ التحصیل شده اید ولی زیاد نباید به استعداد درخشان برای ورود به دکترا امیدوار باشید چرا که نمره دفاع برایشان مهم است. من مطمئن هستم که از طریق آزمون کتبی نیز موفق خواهید بود. پیروز باشید.

نازنین
فروردین ۱۳, ۱۳۹۲ ۱۱:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  بابک

مرسی آقا بابک

دوست قدیمی
فروردین ۱۴, ۱۳۹۲ ۰:۰۷ ق٫ظ
پاسخ به  نازنین

سلام نازنین جان. امیدوارم خوب باشی.

یه جورایی از کامنتت تعجب کردم ولی در هرصورت بهت تبریک میگم و برات بازم آرزوی موفقیت میکنم.

من پایان نامه ارشدم یه کاری هست که باید در واقع یه دانشجوی دکترا انجام میداد هم از نظر حجم کار و هم از نظر سنگین بودن کار و هم از نظر هزینه های میلیونی که کردم و جدید بودنش اما هنوز نتونستم مقاله ای چاپ کنم حالا اشنا بودن با نرم افزار ها به کنار چون اون که دلیلی بر نوشتن مقالات نمیشه. مبانی نظری هم که آخه نمیتونه موجب طرح مسئله و تهیه مواد و روش و در نهایت نتیجه و بحث باشه حالا بر فرض ۴ مقاله هم بشه اینطور نوشت ولی ۳۰ تا ؟! پس الان دارم به این پی میبرم بچه های آموزش محور واقعا باهوش اند و رو پای خ.دشون وای میستند ما هم که فقط وقتمون رو با یه موضوع سنگین تو دوره فوق تلف کردیم.

نازنین
فروردین ۱۴, ۱۳۹۲ ۲:۴۹ ق٫ظ
پاسخ به  دوست قدیمی

سلام دوست قدیمی
برا نوشتن مقاله می بایست هر کسی مبانی نظری و پایه علم خودشو بدونه
و تو رشته من آمار و نرم افزار مهمه
و تسلط به اینها خیلی کمک میکنه
تسلط به GIS و SPSS ، مینی تب، مطلب و …
اگه به اولین پیام من توجه کرده باشید گفتم ۳۰ مقاله پژوهشی و سمیناری
از مقالات پژوهشی ۱۰ تا در ایران پذیرش گرفته
۲ تا ژورنال خارجی
و ۱۸ تا همایشی که ۳ تاش همایش بین المللی بوده
و ۸ تا الان در حال داوری دارم
که باز هم ۵ تا پژوهشی و دو تا همایشی هستش
این مقالات نتیجه مطالعه و ساعات طولانیه که تو کتابخونه بوده و هستم
و فکر نکنم نیازی باشه که تو صفحه بیام یه عدد رو رو هوا بنویسم بگم اینقد مقاله دارم
چون چیزی عایدم نمیشه
تعجب داره کسی بعد از ۵ سال ۳۰ تا مقاله داشته باشه؟
فکر میکنید موضوع سمینار من آموزش محور سبک بوده؟
بله بچه های آموزش محور هم میتونن، من اجازه داشتم پژوهشی بشم اما به خاطر مسائلی دانشکده اذیتم کردن و از خودشون قانون درآوردن
بهم گفتن ۱ میلیون بریز به حساب دانشگاه و شبانه پژوهش محور شو
علاوه بر پولی که می بایست بابت پایان نامه به دانشگاه بدم
و جیبم و عقلم اجازه نداد
چون شما موضوعتون سنگین بوده و ان شا الله بعدا مقالاتتون پذیرش میگیره دلیل نمیشه دیگران مقاله نداشته باشن
من از تعجب شما تعجب میکنم

نازنین
فروردین ۱۴, ۱۳۹۲ ۲:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  دوست قدیمی

۳ تا همایشی در حال داوری دارم
که دو تا استرالیا و یکیش نهمین همایش خلیج فارس هستش که هنوز جواب ها نیومده
اونجا اشتباه تایپیه که نوشتم دو همایش در حال داوری ممکنه به این هم خورده بگیرید و سبب تعجب بشه

دوست قدیمی
فروردین ۱۴, ۱۳۹۲ ۱۲:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  نازنین

سلام نازنین جون. مرسی از پاسخگوییت. به اینکه چندتا از این سی تا مقاله شما پژوهشی چندتاش سمیناری و چندتاش بین المللی کاری ندارم اصلا .من هم به آمار ها و نرم افزار ها آشنایی دارم و تو کتابخونم سرتیفیکیت هایی که شرکت کردم تو این کلاسها برای آموزششون زیاد هست. به نکته صحبت های من توجه نکردی . تعجبم از این بود که یعنی چطور میشه فقط با آشنایی با چیزایی که گفتی و بدون گذراندن ۶ واحد پایان نامه و محیط آزمایشگاهی و متریال Article نوشته بشه که الان یک فرد توانمندکه شما هستید تونسته با تکلیه بر خودش و علم خودش بنویسه . اقیم اگر اشتباه نکنم از گرایش های رشته جغرافیا است. در هر صورت موفق باشید.

sara
فروردین ۲۹, ۱۳۹۲ ۴:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  نازنین

نازنین خانم مدارکتو بفرست عزیزم

محمد
فروردین ۱۱, ۱۳۹۲ ۸:۵۷ ب٫ظ

مگه دانش آموختگان دانشگاه آزاد چه مشکلی داره که عنوان کردند نمی توانند در این فراخوان شرکت کنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

سعید
فروردین ۱۲, ۱۳۹۲ ۱۱:۱۱ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

عزیزم مشکلی ندارند
اما خداییش یکم منصف باشید…
امتحانهایی که بچه های دولتی میدن در اکثر مواقع سختر از بچه های ازاده و در نتیجه نمرشون کمتره
پس نمره خوب اوردن تو دانشگاه دولتی سخت تر از ازاده!!!
خواهشا متعصبانه به موضوع نگاه نکن

ناشناس
فروردین ۱۲, ۱۳۹۲ ۱۱:۴۱ ق٫ظ
پاسخ به  سعید

اولا تو همه دانشگاههای آزاد اینطوری نیست و سطح بعضی از دانشگاههای آزاد خیلی بالاتر از سطح بعضی دانشگاههای دولتیه. ثانیا مگه فقط به نمره اوردنه. تو مصاحبه رزومه پژوهشی مهمه نه نمره و معدل. اصلا به نمره و معدل که اهمیت نمیدن.

سعید
فروردین ۱۲, ۱۳۹۲ ۳:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  ناشناس

مطمئن باش سطح دانشگاههای دولتی خیلی بیشتر از همه دانشگاه های ازاده.
شک نکن!!!
اصلا بچه های ازاد که به این موضوع اعتراض دارند چرا به اینکه معدلشون تراز میشه (تو ازمون ارشد و دکتری)اعتراض نمی کنند!!!!
ناشناس عزیز داری متعصبانه به موضوع نگاه میکنی

علی
فروردین ۱۳, ۱۳۹۲ ۹:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

فقط یک سوال:
به عنوان مثال آیا سطح دانشگاه های دولتی مانند بجنورد، ایلام، مراغه، تفرش و …. بالاتر از سطخ دانشگاه های آزادی مانند: علوم تحقیقات تهران، تهران جنوب، مشهد، نجف آباد، تبریز و …. است؟
شما هم کمی تعصب را کم کنید.
بهتر است پارامتری برای ارزیابی و رتبه یندی آموزشی دانشگاه ها باشد و با توجه به اون برخورد بشه

دوست قدیمی
فروردین ۱۴, ۱۳۹۲ ۰:۱۷ ق٫ظ
پاسخ به  سعید

اصلا امتحان ملاک نیست. والله به ما هم همین طوری نمره ندادند ما هم تلاش کردیم و درس خوندیم. منابع دانشگاه دولتی رو ما هم خوندیم. همه جا هم خوب و بد داره پس اینطور مقایسه کردن منطقی نیست.

دوست قدیمی
فروردین ۱۴, ۱۳۹۲ ۰:۳۳ ق٫ظ
پاسخ به  سعید

پاسخ علی آقا : سطح دانشگاه آزاد های واحد هایی که گفتید بالاتر است.

مرتضی
فروردین ۱۴, ۱۳۹۲ ۶:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

دقیقا حرف شما تایید میشه امسال سر ازمون کارشناسی ارشد که من شرکت کرده بودم تمام فارغالتحصیلای ازاد معدلای بالا داشتن و دولتی ها و پیام نوری ها همه تو رنج ۱۳ تا ۱۵ دیگه خیلی بالاش ۱۶ بودن در ضمن دانشگاه تفرش و بجنورد از دانشگاه های خوب ایران هستن و دانشگاه ازاد بهترین واحداشم به گرد پای این دانشگاه ها نمیرسه

Ehsan
فروردین ۲۴, ۱۳۹۲ ۸:۱۰ ق٫ظ
پاسخ به  ناشناس

خب اگه دانشگاه آزاد بهتر از دولتی هست عزیزم همون دانشگاه آزاد، البته از ورژن علوم تحقیقاتش ادامه تحصیل بده.راستی خبر داری دانشگاه آزاد برای ارشد بعضی رشته ها بیش از ۵۰ تا ۷۰ یا شاید هم بیشتر دانشجو میگیره، بنظرت ارشد آزاد خوبه.؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

سارا
فروردین ۱۷, ۱۳۹۲ ۱۱:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

ببخشید آقا سعید اونوقت میشه بگید حالا ما پیام نوری ها که همون کنکور قشنگی رو شرکت کردیم که شما ها شرکت کردید ما دیگه واسه چی حذفیم؟ این مسخره بازی ها ربطی به آسون و سخت بودن کنکور ها نداره می خوام بدونم حالا دانشگاه یزد خیلی خودش ترازش بالاست یا خیلی معتبره که واسه ما قیافه میاد. همین دانشگاه پیام نور تهران که این دانشگاه یزدی ها قبولش ندارند ترازش از دانشگاه یزد که بالاتره.

سعید
فروردین ۲۲, ۱۳۹۲ ۵:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

سارا خانم منطقی باش!!!
دانشگاه ÷یام نور از یزد بالاتره!!!
بنده صحبتی ندارم!!!
مثل اینه بگی تیم پیکان تهران از مثلا فجر سپاسی بهتره..چرا چون تو تهرانه!!!

دوست قدیمی
فروردین ۱۴, ۱۳۹۲ ۰:۱۱ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

عزیز من ما مشکلی نداریم خیلی هم خوب و با سوادیم فقط قدرمونو نمیدونند. نگران نباشید خدا بزرگه ما هم خدایی داریم.

سعید
فروردین ۱۴, ۱۳۹۲ ۱:۴۰ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

سلام علی جان
قبول سطح علوم تحقیقات بالاتر از بجنورد و….
حالا یه سوال به نظرت کسی که تو دانشگاه بجنورد درس میخونه کار سختی داره یا کسی که همون تو بجنورد دانشگاه ازاد میخونه؟!!!
به نظر من ایراد یه جای دیگه است…
جایی که فکر کردد باید به تعداد هر ایرانی یه دانشگاه باشه تو مملکت!!!
حالا ازاد قبول پیام نورم قبول
این غیرانتفاعی عمی کاربردی چه صیغه ایه آخه!!!
به نظر شما بهتر نیست به حای صرف این همه هزینه، بیان همون دانشگاه بیرجندو به سطح عالی برسونند(امکانات ازمیشگاهی، بورس اساتیدو…)
حالا بگذریم
این صحبت ها به کسی کمک نمیکنه مشکلی رو هم حل نمیکنه
به امید موفقیت همه
یا علی

صبا
فروردین ۱۴, ۱۳۹۲ ۱۲:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

به نظرت ما تحصیل کرده بیشتر داشته باشیم بهتره یا معتاد بیشتر؟
قبول دارم خیلیا با دانشگاه رفتن چشم و گوششون باز شد و به خاطر دوری و صد جور بدبختی به اعتیاد کشیده شدن. اما من که یه روانشناسم این بهت می گم تعداد معتادایی که سطح تحصیلاتشون پایینه از معتادای باشسواد بیشترن
. تحصیلات پایین یک ریسک فاکتور برای اعتیاده
حالا تحصیل تو هر جایی که باشه.
موضوع سر چیزه دیگه ایه موضوع اینه که این همه آدم تحصیل کرده باید کجا کار کنن؟
موضوع اینه که اگه من مطمئن باشم با مدرکگم جای خوبی برای کار کردن دارم برام مهم نیست از خدام هم هست که تو فامیلام همه دکتر باشن

مرتضی
فروردین ۱۴, ۱۳۹۲ ۶:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

کسایی که این طوری در مورد دانشگاه بجنورد صحبت میکنن معلومه هیچ شناختی روی سطح دانشگاه ها ندارن و فقط همین طوری میخان یه چیزی گفته باشن دانشگاه بجنورد جزو دانشگاه های خوبه دز ضمن سطح خیلی از غیر انتفاعی مثل دانشگاه شمال امل و دانشگاه امام رضا ازدانشگاه ازاد به مراتب بالاتره

علی
فروردین ۱۶, ۱۳۹۲ ۰:۴۵ ق٫ظ
پاسخ به  مرتضی

دوست عزیز کسی نگفت سطح دانشگاه بجنورد پایینه ولی شما یه سری به واحدهای دانشگاهیی آزادی که گفتم بزن مطمن باش نظرت راجع به دانشگاه آزاد عوض میشه. در ضمن شما به سایت isc مربوط به رتبه بندی دانشگاه های کشور هم مراحعه کنی(http://ur.isc.gov.ir/Default.aspx) میبینی که دانشگاه بجنورد رده ۹۶ بین دانشگاهای دولتی (۳ تا مونده به آخر) را داره. و البته اگر به رده بندی سال ۸۹ مراحعه کنید (در سال ۹۰ به دلایلی رده بندی دانشگاههای آزاد به انجام نرسیده) گه رده بندی دانشگاههای آزاد هم موجود است میبینید که واحدهایی گه عرض کردم از خیلی دانشگاه های دولتی بالاترند هرچند من این رده بندی را هم ۱۰۰٪ قبول ندارم ولی میتونه یک ارزیابی نسبی به ما بده. در مورد معدل هم هر دانشگاهی با دانشگاه دیگه فرق میکنه چه آزاد چه دولتی. به عنوان مثال دانشگاه صنعتی اسفهان معدلش از دانشگاه تهران پایینتر میشه ولی این دلیل بهتر بودنش نیست. یا دانشگاه خواجه نصیر در رشته ما سطح معدلش از دانشگاه یاسوج بالاته اینم دلیل بدتر بودنش نیست. کلا دانشگاه های اصفهان معدل پایین دارند مثلا د دانشگاه آزاد نجف آباد کسب معدل بالای ۱۷ برابر با نخبه بودن هست چون سطح نمرات خیلی وایین هست. خودتون میدونین که معدل ملاک صحیحی در کشور ما نیست و هر کسی که معدل بالاتری داره حتما لایق تر نیست. در یک رشته و یک گروه ممکنه درسی با دو استاد ارایه بشه که یکی کم نمره میده ودیگری زیاد و …. به هر حال هدف من اینه که بگم… ادامه نظر»

ناشناس
فروردین ۱۱, ۱۳۹۲ ۸:۵۳ ب٫ظ

کجای قانون اومده پذیرش از دانشجویان دانشگاههای غیر دولتی ممنوع است…..؟؟؟؟؟؟

سد ممد
فروردین ۱۲, ۱۳۹۲ ۱۰:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  ناشناس

ممنوع نیست عزیزم. من دانشجوی یزدم. دانشگا یزد فقط دانشجوهای دانشگا خودشو برمیداره دیگه نتونسته بنویسه فقط دانشجوهای خودم!
البته می نوشت و خیال دانشجوهای دیگه رو راحتر میکرد سنگین تر بود

مهدی
فروردین ۱۲, ۱۳۹۲ ۵:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  ناشناس

دوست عزیز

اونجاشو در قانون یواشکی نوشته ما نمی بینیم فقط دانشجویان و اساتید دانشگاه یزد و تربیت معلم آذربایجان می بینند.

موفق باشید
مهدی

demon
فروردین ۱۱, ۱۳۹۲ ۸:۰۸ ب٫ظ

ba salam va khaste nabashiaya peygiri kardin ke sharayete estedad derakhshan baraye term akharia ke hanoz payan name defa nakardano moshkele maghale daran chi shod?