نحوه معرفی و بررسی شرایط متقاضیان بورس تحصیلی دستگاههای اجرایی

شیوه نامه بورسیه تحصیلی کارشناسان و متخصصان حوزه های کاربرد برای تحصیل در مقطع دکتری پژوهش محور در هشت ماه و 31 بند به تایید و تصویب وزیر علوم، تحقیقات و فناوری رسید و نحوه معرفی و بررسی شرایط متقاضیان بورس تحصیلی دستگاههای اجرایی اعلام شد.

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

به گزارش خبرنگار مهر، شیوه نامه بورس تحصیلی کارمندان دستگاههای اجرایی کشور در راستای اجرایی کردن بند ” د ” ماده یک قانون اهداف، وظایف و تشکیلات وزارت علوم در خصوص تامین نیروی انسانی متخصص و توسعه منابع انسانی کشور به منظور هدفمند کردن ارتقا سطح علمی کارشناسان دستگاههای اجرایی، آموزشی، فنی و خدماتی کشور همچنین ایجاد ارتباط نزدیک بین دانشگاه و جامعه صنعتی و خدماتی در انجام پژوهش های کاربردی مورد نیاز کشور، مستندسازی علمی دستاوردهای طرح های که توسط کارشناسان و متخصصان این دستگاهها انجام می شود.

همچنین با استناد به بند ” ب ” ماده 20 قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران اجازه داده می شود وفق مقررات جاری و مفاد شیوه نامه حاضر حوزه های کاربرد بتوانند با پرداخت هزینه های تحصیلی نسبت به معرفی افراد واجد شرایط جهت ادامه تحصیل در داخل کشور با روش دکتری پژوهش محور به موسسات به عنوان بورسیه حوزه کاربرد اقدام کنند.

شرایط متقاضیان

داشتن صلاحیت عمومی ورود به آموزش عالی، فقدان منع قانونی ادامه تحصیل از لحاظ خدمت نظام وظیفه عمومی برای متقاضیان مرد، داشتن دانشنامه دکتری عمومی یا کارشناسی ارشد از یکی از دانشگاههای داخل یا خارج از کشور که حسب مورد به تایید وزارت علوم یا وزارت بهداشت رسیده باشد، دارا بودن حداقل 5 سال سابقه فعالیت در حوزه کاری مرتبط با موضوع رساله مقطع دکتری، دارا بودن توانایی و مهارت لازم، قدرت شناخت و حل مساله که از طریق مصاحبه ورودی مشخص می شود، فقدان منع قانونی ادامه تحصیل از لحاظ قوانین و مقررات کشور و صدور تاییدیه حوزه کاربرد مبنی بر پرداخت تمام هزینه های تحصیلی و شهریه برای متقاضی بورسیه آن حوزه طبق اعلام موسسه، شرایط متقاضیان برای شرکت در این بورس به شمار می آید.

نحوه معرفی و بررسی شرایط متقاضیان برای شروع تحصیل

مراحل بررسی وضعیت متقاضیان شامل ثبت نام مجازی متقاضی در سامانه اداره کل بورس(سامانه کاربرد)، صدور معرفی نامه و تاییدیه برای متقاضی توسط حوزه کاربرد، بررسی مدارک و صلاحیت علمی و عمومی متقاضی و احراز توانمندیهای لازم توسط شورا، معرفی به موسسات مورد نظر تا سقف سه موسسه، بررسی تقاضا در هیئت و ارسال نتیجه به همراه عنوان رساله تقاضا محور و دلایل نیاز حوزه کاربرد به انجام این رساله و اسامی استادان راهنما و مشاور رساله به اداره کل توسط موسسه، بررسی و صدور حکم بورسیه جهت تحصیل در موسسه توسط رئیس سازمان امور دانشجویان، تدوین و انعقاد قرارداد بین موسسه و حوزه کاربرد، ارسال رونوشت قرارداد و اعلام شروع به تحصیل به اداره کل بورس می شود.

تادیه تمام هزینه ها اعم از پرداخت شهریه ( طی دو قسط ) و هزینه اجرای طرح و دریافت تعهدات لازم و پاسخگویی به بورسیه در خصوص حقوق مکتسبه راساً به عهده حوزه کاربرد بوده و وزارت علوم در این خصوص کوچکترین مسئولیتی نخواهد داشت.

به گزارش مهر، ثبت نام این بورسیه تا هفته آینده در سامانه اداره کل بورس وزارت علوم ادامه دارد، تاکنون یک هزار و 119 نفر برای بورسیه در دستگاهها ثبت نام کرده اند.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

8 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
راشا
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۲ ۹:۵۷ ب٫ظ

از دوستان و یا مدیران سایت کسی می دونه رشته های بورسیه رو از کجا میشه دید؟

سیامک
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۲ ۱۱:۱۲ ق٫ظ

اطلاعات من برای ثبت نام از جمله رشته های بورسیه – هزینه _ سازمانها و……کافی نیست اون۱۱۱۹ نفر چگونه ثبت نام کردند؟ یک نفر کمک بده که چه باید کنیم . جداول راهنما کجاست و……

وحید
اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۲ ۸:۵۳ ب٫ظ

چرا هیچ تلفن یا آدرسی برای تماس وجود نداره؟!!
مبلغ شهریه و هزینه های دکتری پژوهش محور چقدر هست؟
آخه بدون مشخص شدن بار مالی کدوم دستگاه اجرایی درخواست ما رو بررسی میکنه؟!!!!!

ویانا
اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۲ ۱۲:۱۲ ب٫ظ

لطفا اسامی رشته ها را اعلام کنید وهزینه چقدره معرفی نامه ازسازمان اجرایی چه زمانی باید ارائه گردد

somayeh
اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۲ ۷:۵۵ ق٫ظ

باسلام

از مدیریت سایت سوالی داشتم مبنی بر اینکه اگر سازمانی قبول کنه که مارو برای دکتری بورس بکنه ولی ما استخدام اون سازمان نباشیم می تونیم در این سامانه ثبت نام کنیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟

امیر
اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۲ ۳:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  somayeh

بله

سعید
اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۲ ۷:۳۳ ق٫ظ

از دوستان و یا مدیران سایت کسی می دونه رشته های بورسیه رو از کجا میشه دید؟

Ehsas
اردیبهشت ۱۳, ۱۳۹۲ ۵:۵۵ ب٫ظ

باسلام

اگر یک سازمان یا یک شرکت قبول کنه که برای دکتری بورس کنه ولی در سازمان استخدام نباشیم و حکم کارگزینی نداشته باشیم می تونیم ثبت نام کنیم؟