18 درصد مجازین انتخاب رشته نکردند

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

به گفته مشاور سازمان سنجش 8156 از افراد مجاز به انتخاب رشته آزمون دکتری 1392 نسبت به انتخاب رشته اقدام نکرده اند.

دکتر حسین توکلی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه 45 هزار و 106 داوطلب مجاز به انتخاب رشته آزمون دکتری شده‌اند، گفت: 36 هزار و 950 داوطلب مجاز، نسبت به انتخاب رشته اقدام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه اسامی واجدین شرایط شرکت در مصاحبه حداکثر در پنج کد رشته محل استخراج روز یکشنبه 15 اردیبهشت ماه اعلام می‌شود، اظهارکرد: بدیهی است پس از انتخاب رشته توسط داوطلبان مجاز به انتخاب رشته با توجه به ظرفیت هر یک از کد رشته‌ محل‌های تحصیلی و بر اساس اولویت کد رشته محل‌های انتخابی و نمرات علمی آزمون و همچنین با در نظر گرفتن سایر ضوابط (سهمیه رزمندگان، مربی و سایر…) از بالاترین نمره تا چند برابر ظرفیت هر کد رشته محل فهرست اسامی داوطلبان واجد شرایط شرکت در مصاحبه از طریق سایت سازمان سنجش  اعلام می‌شود.

وی افزود: داوطلبانی که فهرست اسامی آن در ردیف معرفی‌شدگان برای مصاحبه اعلام می‌شود باید با توجه به جدول زمانی اعلام شده در اطلاعیه‌ای که به همراه فهرست اسامی آنان بر روی سایت سازمان قرار می‌گیرد، با به همراه داشتن مدارک لازم به شرح مندرج در اطلاعیه و مدارکی که موردنظر دانشگاه مصاحبه کننده است به موسسات آموزش عالی ذیربط مراجعه و در مصاحبه شرکت کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به آغاز زمان مصاحبه معرفی‌شدگان از دهه سوم اردیبهشت ماه، گفت: این دسته از داوطلبان باید با همراه داشتن مدارک لازم و بر اساس برنامه زمانی که آن زمان اعلام می‌شود، به دانشگاه‌های پذیرنده دانشجو مراجعه کنند.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

122 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نرگس
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۲ ۴:۲۴ ب٫ظ

باسلام
واقعا متاسفم که چندنفرمتقاضی دکترااینطورباهم صحبت میکنید.من اومدم ببینم بچه هادرموردپذیرش چه اطلاعاتی دارن،دیدم همه دارن باهم دعوامیکنن.هرکسی ۱نظری داره.قرارنیس دیگران قبول یاردش کنن.انقدراین مسئله روکش ندین.هم پولداراحق درس خوندن دارن هم بی پولا.بستگی به سطح سواد علمی وتلاششون داره…

؟
اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۲ ۱۲:۴۷ ب٫ظ

عزیزان یه دلیل اینکه ما مناطق محرومیا پا میشیم میام شهرای معتبر اینه که شهر خودمون نه کارشناسی رشته مونو داره نه ارشد چه برسه به دکترا!
اتفاقا از نظر مالی هم واسمون گرون تموم میشه، اونی که نداره ممکنه تو کرایه اتوبوسش هم بمونه. شما فکر میکنین از خوشیمونه که میریم شهرای معتبر دور.البته علیرغم مشکلات مادی خونواده تحصیلکرده ای داریم سه نفر داوطلب دکترا فارغ التحصیل دانشگاههای درجه ۱ و۲. با انگیزه تحصیل بالا علیرغم مشکلات مادی.حالا شما بگید( سحر خانم و اقا رضا)، ما استعداد نداریم یا انگیزه؟کدومش؟امسال دکتری شبانه بیارم اصلا جز قبولی به حساب نمیاد نه برا من نه خونواده ام.دارم تلاشمو واسه سال اینده میکنم. بهتره بدونی مشکلات مادی تا خود پایان نامه هم کشیده شد.چون خرج ورمیداشت ومجبور بودم از جیب خودم بدم اجبارا بخشی از کارم رو زمین گذاشتم.که اثر خودش رو روی رزومه ام خواهد داشت.اشکالات ویرایشی ناشی از نداشتن سیستم شخصی دوره ارشد در نمره نهاییم تاثیر گذاشت.بارها مجبور شدم واسه اینکه هزینه پرینتم برسه صفحات پایان نامه رو خلاصه تر کنم باورت شاید نشه واسه ۱۰۰ تک تومنی. اینا قطره ای از کل بود اصلیاشو نگفتم.(تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل) اما این مسایل انگیزه منو واسه تحصیل چندین برابر کرده… شما نمیدونی چی میکشن بماند خدای ماهم بزرگه.
من یکی از دوستای همیشگی این سایتم، منتها الان با اسم مستعار اومدم

پیام
اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۲ ۵:۱۹ ب٫ظ

دوستان عزیز:

خیلی متاسف شدم که اظهار نظر های عجیبی رو از سوی جامعه فرهیخته دانشگاهی در این بخش میبینم. من خودم بچه تهران هستم ولی از کاربرد بعضی القاب چون شهرستانی یا روستایی یا هرچی در این باره متاسف میشم. شما باید بهتر بدانید که استعداد مسئله ای ژنتیکی و گوهره خدادادیست .بسیاری هستند دراین مملکت که از هوش بالایی برخوردارند ولی حتی به مرحله گرفتن دیپلم وحتی سیکل نرسیده اند ولی از IQ بالایی برخوردارند که پرورش پیدا نکرده است من مدت هاست در دوره های کنکور ارشد تدریس میکنم و بسیاری از شاگردان ممتازم از بچه های شهرهای کوچک ایران هستند نه اینکه بخوام استعداد بچه های تهران را زیر سوال ببرم.در مورد دانشگاه ها هم بنظرم آزمون دکترا تا ۶۰-۶۵ % در پذیرش استعداد های بهتر درست عمل میکند. و مابقیش هم مشکلاتی است که شیوه برگزاری این ازمون داره که باید تحملش کرد تا بهتر بشه…درضمن ۱۰% افراد جامعه توانایی پرداخت شهریه پولی دکترا را دارند که بنظرم تعدادشونو امسال بخاطر افزایش قیمت دلار و اینکه ۱۰۰ هزار دلار حداقل یک دکترا گرفتن اب میخوره زیاد کردند…

رضا - مدیریت ورزشی
اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۲ ۹:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  پیام

سلام پیام عزیز
حرفهای شما متین
ولی کنکور حاضر از روایی(validity) بسیار پایین برخوردار می باشد.
یعنی نمی تواند خصیصه مورد نظرش را به درستی بسنجد.
من خودم پارسال خیلی خونده بودم ولی نتونستم نتیجه بگیرم ولی امسال با اینکه خدمت سربازی بودم و یک روز هم مطالعه نداشتم رتبه ام خیلی بهتر شده است.
بیشتر بچه ها هم همین عقیده رو دارند.
نسل ما که سوخت ایشالا فکری به حال نسل آینده بکنند.

مشکل کنکور دکترا
اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۲ ۵:۳۵ ق٫ظ

دقیقا. علت اصلیشم اینه که تعداد و کیفیت منابع و سوالات تخصصی پایینه. هم نیاز به اشراف جامع نیست برا قبول شدن!!! هم اینکه کنکور استاندارد اونیه که هم سوال سخت هم راحت و هم متوسط داشته باشه تا داوطلبا خوب از هم تمیز داده شن.

پیام
اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۲ ۱:۱۹ ب٫ظ

شما درست میگید..ببینید از ۵ نفر ۳ نفر درست پذیرش میشن…قبلا که کنکور دکترا را هر دانشگاه خودش میگرفت از هر ۵ نفر ۱ نفر درست پذیرش میشد . نتیجه اش این استادای کم سوادی هستند که در دانشگاه ها پس از بازنشستگی قدیمی ها اومدن…من مطمئنم به همین شیوه عمل بشه ما نسل جدیدی از استاد های بهتر را خواهیم داشت من خودم ۳ پیشنهاد اساسی برای کنکور دکترا دارم:

۱- آزمون زبان و استعداد با سقف نمره خاص دوبار درسال برگزار بشود و نمره آن ۳۰% آزمون دکترا را شامل شود.

۲- آزمون اختصاصی با منابع مشخص که حداقل ۷۰ % سوالات از این منابع طراحی شود با ۷۰% نمره آزمون دکترا در نظر گرفته شود.

۳- نمره کل هر داوطلب شامل ۵۰% نمره آزمون دکترا، ۳۰% رزومه علمی و ۲۰% معدل موثر قرار بگیرد وبر اساس آن انتخاب رشته صورت بگیرد.

۴- مصاحبه علمی تنها به منزله جایابی صورت بپذیرد.

parnaz
اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۲ ۱:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  پیام

سلام جناب پیام
از هر لحاظ قابل تحسین هستین از این که صادقانه همدلی و راهنمایی میکنین بی نهایت ممنون

نرگس به سحر
اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۲ ۴:۱۸ ب٫ظ

سحرجان امیدوارم نظرت در مورد روستایی ها و شهرستانیها این نبوده باشه که اونها حق درس خوندن ندارن
من کسانی رو میشناسم که با وجود اینکه روستایی بودن یا از شهرستانهای خیلی محروم اما استعدادی که اونها دارن صدتا شهرنشین پولدار نداره
به یاد بیاریم که یکی از کسانی که توی دو تا کنکور زبان و ریاضی توی یک سال با هم اول شد یه پسر شهرستانی بود از یه خانواده کم درآمد
فکر نمیکنم کسی برای مقطع دکترا برای کسی سهمیه مناطق محروم درنظر گرفته باشه شاید نظر شما روی کنکور کارشناسی بوده که باز هم من فکر میکنم نمیشه امکانات شهرهای بزرگ رو با شهرهای کوچیک مقایسه کرد
من کاری به پول داشتن یا نداشتن دیگران ندارم اما سواد و استعداد افراد باید ملاک باشه نه وضع مالی خودشون یا پدرشون

اندیشه
اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۲ ۲:۳۶ ب٫ظ

سلام دوستان
اکثرروسای دانشگاه هایی که شبانه وپردیس می گیرند اعلام کردند که این شهریه های ۶۰-۷۰ میلیونی برای رفع نیازهای مالی دانشگاه هاست، بهترنیست به جایی که قانون بزارند که نصف ظرفیت روزانه ، شبانه بگیرند، تصویب کنند که دو-سه برابر ظرفیت روزانه را شبانه یا پردیس یا….بگیرند ولی با هزینه یک پنجم یا یک ششم…..
دراین صورت هم دانشگاه ها ظرفیت هاشون با دانشجوهای بهتر پرمیشه وبه پولشون میرسند و هم برای دانشجوها امکان پرداختش بیشتره.
واقعیت اینه که دانشجوی دکترا هرگز ۶۰ میلیون خرج برنمی داره ودانشحویان شبانه در واقع منابع مالی هستند وکسی به فکراموزش باکیفیت برای انها نیست.

شاهین
اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۲ ۲:۳۰ ب٫ظ

از نشانه های ذهن فرهیخته آن است که در عین مخالفت با نظر کسی به آن احترام می گذارد

رضا جان سحر جان پیرمرد جان و سایر دوستان
نظر همه شما منطقی و قابل قبول است هر کس هر جوری که فکر می کند قابل احترام است
بیان دیدگاه مخالف دلیل بر بی سوادی یا با سوادی نیست قطعا در هر بحثی تعدادی مخالف و موافق وجود دارد که همه قابل احترامند

نیلوفر
اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۲ ۱:۲۶ ب٫ظ

دوستان عزیز
کاش همیشه یادمون باشه که فقیر و غنی رو ما آدما ساختیم و گرنه همه به یک اندازه بنده خداوند هستیم…

فریبرز
اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۲ ۱:۲۱ ب٫ظ

سلام به همگی. من با این لحن فرمایشات رضا و سحر موافق نیستم. ولی خداییش وقتی دستت تو جیبت باشه و نگرانی مالی نداشته باشی، وقت آزاد بیشتری واسه مطالعه و تحقیق داری. خود من مجبورم بیشتر ساعت ها کار کنم تا هزینه خانواده رو تأمین کنم. واسه همین کمتر مجالی واسه درس خوندن پیدا می کنم. حالا موندم بعد قبولی دکتری چکار کنم. اینکه میگن بیشتر بچه های روستایی و … میان دانشگاه های خوب، نه به خاطر اینه که سهمیه دارن. بلکه یکی از دلایلش می تونه این باشه که از وقت آزاد کمی که دارن نهایت استفاده رو می برن که البته این واسه کنکور صادقه. ولی این زمان کم برای پژوهش کافی نیست و یه دانشجوی دکتری برای اینکه حداکثر کارایی رو داشته باشه باید از نظر مالی تا حدی آسوده باشه. من فکر می کنم نظر رضا و عباس هم همین بوده و ما بد برداشت کردیم. کسی به روستایی ها یا شهرستانی ها قصد توهین نداشته. آرزوی موفقیت دارم برای همه تون.

فریبرز
اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۲ ۱:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  فریبرز

سحر رو عباس نوشتم و همین جا عذر خواهی می کنم.

مرتضی
اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۲ ۱:۱۳ ب٫ظ

اقایون خانوم ها خودتونو ناراحت نکنید این دوره های شبانه و پولی دکتری رو راه انداختن تا اون کسایی که توانایی قبول شدن توی ازمون دکتری در سال های قبل رو نداشتن به جای اینکه برن خارج اینپولو هزینه کنن بیان اینجا هزینه کنن یه مدرکم دستشون بدن اینها هم دلشون خوش باشه شدن دکتر وگرنه خود وزارت علوم و دانشگاه ها هم میدونن که مدرک دکتری شبانه و پولی ارزش علمی نداره

آیسان
اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۲ ۸:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی

واقعا که گل گفتی،عجب آدم پخته ای هستی که اینقد مسائلو خوب تحلیل میکنی.
اضافه بر این حرف شما،به نظر من کسایی هم که دکتری پولی میخونن هدفشون مدرکه نه کسب علم.

هما
اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۲ ۹:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی

آخه شما خودتونو چرا دارین اینجوری راضی می کنید؟ چرا فکر می کنید چون کسی پول می ده اعتبار نداره ؟ کسی که به خاطر تحصیل هزینه می کنه خیلی علاقه مند هست که حاضر شده ۶۰ میلیون پای درس هزینه بده پس چرا بی اعتبار ؟ این نظر خود شماست نه وزارت علوم و نه دانشگاه ها همچین نظری ندارند من خودم پردیس هستم اگر گفته شما درست باشد نیمی از دانشجویان مدرکشان بی اعتباره، یعنی چی آقا مرتضی این حرف که دلشون خوش باشه مدرک دارن؟؟ چون خودت نمی تونی با این شرایط درس بخونی نظر این شکلی نده که اگر می تونستی هیچ وقت این اعتقاد را نداشتی

مرتضی
اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۲ ۱۰:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  هما

من توی یه پست دیگه هم گفتم من اگر این قدر پول داشتم ترجیح میدادم برم خارج از کشور توی یه دانشگاه معتبر که رنک جهانی داشته باشه ادامه تحصیل بدم نه بیام پولمو توی پردیس خرج کنم که هم پول خرج کرده باشم هم فردا موقع فارغ التحصیلی مثل یک داغ روی مدرک بزنن پردیس که عملا با این اسم این مدرک فقط به درد قاب گرفتن روی دیوار میخوره الان کلا دوساله دانشجوی پولی برای دکتری مطرح شده والا قبل از اینکه ازمون دکتری متمرکز شه چیزی به اسم دکتری پولی وجود نداشت حالا اگر یکم هوشمند باشید خودتون میفهمید علت راه افتادن دوره های پولی دکتری برای چیه

هما
اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۲ ۱۱:۳۱ ق٫ظ
پاسخ به  مرتضی

اصلا هم اینطور نیست که به درد قاب گرفتن بخوره اگر اینطور باشه که این همه دانشجو سر کارن دیگه؟؟ چون تازه تاسسیس هست این همه شایعه هست و ۲-۳ سال آینده کلا چیزی به نام روزانه نخواهد بود و همه باید شهریه بدن و این کار داره تدریجی صورت می گیره، خارج از کشور هزینه های جانیب داره دوست عزیز و برای خود من این صرف می کرد که اینجا باشم در ضمن فرقی از نظر تحصیل بین پردیس و روزانه وجود نداره و فقط این واژه در مدرک نوشته میشه وگرنه مگر ما درس نمی خونیم باور کنید از روزانه ها بیشتر از ما کار می کشن پس از راه دور قضاوت نفرمایید

فاطمه
اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۲ ۱:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  هما

دوستان دانضجوهای شبانه و پردیس همون درسهایی را می خونن که روزانه ها خوندن با همون اساتید پس لطفا نگید فایده نداره هرکی پول داره میتونه بره ما هم که نداریم انشالله سال بعد

تقدیر و سرنوشت-صنایع غذایی-تکنولوژی
اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۲ ۱:۰۰ ب٫ظ

سلام به همه داوطلبان دکتری.
برای ورود به مقطع دکتری اولین چیزی که باعث پیشرفت میشه فکره بازه. تمام مردم جامعه اعم از فقیر یا غنی محترم اند. اینکه به گفته برخیا پول ارامش میاره درست نیست. پول آسایش میاره نه ارامش. گرفتن دانشجوی شبانه هم کار اشتباهی نیشت ولی اینکه ظرفیت پذیرش در برخی دانشگاهها زیاده هم کار درستی نیست.
جدا از همه این بحث و جدل های گاهی تند بیاییم نظرهای منطقی و سنجیده را بیان کنیم شاید به جایی هم نرسه. افراط و تفریط یعنی شکست.
با ارزوی موفقیت برای تمام عزیزان

رها _ عربی
اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۲ ۱۲:۳۶ ب٫ظ

به سحر و رضا
شما که در این مقطع تحصیلی هنوز هم دنبال انگیزه شهرنشینی و دهاتی بودن و روستایی بودن و پولداربودن هستید واقعا جالبید!!!
به نظر میرسه که لازمه یکم فراتر از این مسائل فکر کنیم چون داریم درباره بالاترین سطح تخصص در یک رشته ی علمی صحبت میکنیم مثلا!

نوشین
اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۲ ۱۲:۰۱ ب٫ظ

بچه ها نظر رضا باز بهتر بوده، برید نظر خانم سحر رو بخونید که اعتقاد داره “همه دهاتی ها و بی بضاعت ها میرن دانشگاههای تهران”
به نظر من اگه کسی چنین تفکری داشته باشه باید خودشو از درس و دانشگاه دور کنه چون بعد از این همه تحصیلات هنوز خودشم نمی فهمه چی میگه.

پیرمرد پشمک موی زیرک و آدم ضایع کن
اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۲ ۱۱:۳۱ ق٫ظ

به سحر خانم متنی نوشتید و جمله ای”درس خوندن و انگیزه پیشرفت در خانواده های مرفه بیشتره اینو تحقیقات نشون داده” اگر لطف کنید و منبع این حرف رو که به گفنه خودتون نتیجه تحقیقات هست رو ارائه بدین؟!ممنون خواهم بود. گفته بودین”- ٩٠ درصد ظرفیت روزانه های دانشگاه های دولتی تهران توسط شهرستانی ها و روستایی ها پر میشه شاید ، بخاطر سهمیه ی مناطق محرومی که دارند!” باید عرض کنم نسبت جمعیت کل شهرستان های کشور به شهر تهران قابل توجه هست و حتی ۱۰درصد باقیمانده برای تهران دور از عدالت نیست! از طرفی اگر به قول شما انگیزه در مرفهین بیشتر هست(انگار شما مرفهین رو مردم تهران میدونین فقط!!)چرا در آمارها این رو نشون نمیدن؟! با توجه به اینکه در دوره دکتری نه سهمیه ای برای شهرها و روستاها(به قول شما مناطق محروم!) وجود داره و نه امتیاز دیگری غیر از عدم دسترسی به خیلی از منابع! **کسی احساس اجبار نکرده سحرخانم!!!ولی همین افرادی که با پول قراره به جایی برسند با چنین طرز فکری بعید است فردا خون باقی دوستان را در شیشه نکنند!! پس حداقل برای داشتن جایگاه مناسب باید همه تلاش کنند. **لحن برخی دوستان تند بوده درست ولی واقعا اگر کسی توهینی به شما کرد از او تشکر میکنید؟!همین متن شما خودش نشون میده که حساس هستید به نظرات دیگران و این طبیعیه. آیا احساس نمی کنید شک کردن در شرایط و موقعیت کنونی افراد و یاعذرخواهی از سوی گروهی دیگر از شخصی، توهین بزرگیست به اون گروه و عقایدشون؟! متن را به… ادامه نظر»

فاطمه
اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۲ ۱۱:۱۲ ق٫ظ

بچه ها تورو خدا کوتاه بیاین حالا یک ادم تازه به دوران رسیده یک جیزی گفت شماها نباید بهش توجه میکردین بذارین دلش خوش باشه که پول داره ماهم بهش میگیم آقا رضای بچه مایه دار تا دلش بیشتر خوش باشه ، حالا برو کلی ذوق کن با اعصاب بچه های مردم هم بازی نکن مردم خودشون هزارتا گرفتاری دارن شما خواهشا رواعصابشون قدم نزن بچه پولدار جامعه

عرفان 92 به آقا پیام
اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۲ ۱۰:۰۸ ق٫ظ

سلام

امروز یه مصاحبه از دکتر توکلی خوندم که حدود ۲۱ هزار نفر از انتخاب رشته کنندگان به مصاحبه دعوت شدند.
تحلیلتون چیه؟ چون این عدد حدود ۵۰۰۰ نفر (۲۵%) بیش از عدد پارسال هست اگه اشتباه نکنم. این یعنی ضریب دعوت افزایش پیدا کرده؟

مهرزاد
اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۲ ۱۰:۳۴ ق٫ظ

سلام
نه مثل پارساله شما ۷۰ درصد رو ضربدر ۲۰ هزار کن می شه ۱۴ هزار نفر پارسال ۶ هزار نفر یا سی درصد معرفی شده ها سهمیه مربیان یا رزمندگان دارند

عرفان 92
اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۲ ۱۲:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  مهرزاد

آخه پارسال سهمیه مربیان جزء ظرفیت بود ولی امسال مازاد شده

به مشاور دکترا و پیام
اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۲ ۱:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  عرفان 92

از کجا میدونین امسال مازاده بر اینه؟ چیزی که نگفتن!!

عرفان 92
اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۲ ۲:۲۷ ب٫ظ

دوست عزیز، صفحه ۵ دفترچه (سهمیه مربیان) دقیقا نوشته شده ۱۰% مازاد بر ظرفیت، و این در حالیست که سال قبل در دفترچه صحبتی از مازاد نشده بود و در واقع سهمیه مربیان جزو ظرفیت آزاد بود. امسال فقط ۲۰% سهمیه رزمندگان وجود داره.

عرفان 92
اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۲ ۲:۲۹ ب٫ظ

البته این قضیه خودش رو در ضریب دعوت هر کد رشته نشون می ده نه کل دعوت شدگان

mona
اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۲ ۹:۴۱ ق٫ظ

به همه دوستانی که با افزایش ظرفیت البته به صورت پولی موافقن: کاش به جای اینکه مثلا ۲۰ تا روزانه و ۲۰ تا پولی بگیرن در کل ۳۰ تا روزانه میگرفتن و بعد اسمش رو میذاشتن افزایش ظرفیت. اینجوری حداقل دکترا رو هم مثل ارشد کشکی نمیکردن. فرض کنید من امسال با رتبه ۱۸ روزانه قبول نمیشم و پول شبانه رو هم ندارم. یکی با رتبه ۳۰ وارد دکتری شبانه میشه.. سال بعد من با رتبه ۱۵ به دلیل کم شدن ظرفیت روزانه و نداشتن پول شبانه باز هم میمونم و یکی با رتبه ۴۰ به دلیل داشتن پول وارد دکتری میشه و همین طور تا سالهای بعد.. اونوقت چه کسایی وارد مقاطع تحصیلی بالا میشن؟؟؟ اونهایی که لایقن؟؟؟ پول نشون دهنده ی استعداد و پشتکاره؟؟؟ این مملکت به بی پول رحم میکنه؟؟؟ هر روز به اختلاف طبقاطی اضافه میشه چون جا فقط برای پیشرفت پولدارها هست و اونها مدام پول روی پول میارن… حداقل درس رو پولی نکنند. بگذارن اونی که بی پوله حداقل با درس به جایی برسه.. و اونی هم که پولداره در شرایط مساوی با بقیه رقابت کنه.. هر روز بر شمار دانشگاه های پولی اضافه میشه و تمام سدهایی که ما فقرا با پشتکار رد میکنیم افراد پولدار با ثروتشون پشت سر میذارن. کسی که با پول تا اینجا رسیده بیشتر هنر کرده یا من که با سیلی صورتم رو سرخ نگه داشتم و شاید اگه پول کلاس کنکور رو داشتم مثل رقبای دوران مدرسه الان به جای اینکه استرس قبولی در دکتری رو داشته… ادامه نظر»

به آقا پیام
اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۲ ۹:۲۳ ق٫ظ

با عرض سلام و خسته نباشید آقا پیام،من سوالی در مورد مصاحبه داشتم، اینکه در مصاحبه هر مصاحبه کننده امتیازی میده و در نهایت این امتیازات جمع میشه و نفرت مقایسه میشن یا اینکه یک استاد فقط اونجا باید یکیو انتخاب کنه و حاضر باشه استاد راهنمای اون فرد باشه.ممنون از لطفتون

مرتضی
اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۲ ۸:۱۲ ق٫ظ

من که اگر ۶۲ میلیون پول میخواستم خرج کنم ترجیح میدادم برم خارج از کشور توی یه دانشگاه معتبر درس بخونم نه برم توی پردیس دانشگاه هایی ک توی رنک جهانی هیچ جایگاهییم ندارن

afrooz
اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۲ ۱:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی

like

ali
اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۲ ۲:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی

به نظرتون با ۶۲ میلیون میشه رفت خارج از ایران ۵ سال درس خوند؟؟

مرتضی
اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۲ ۷:۱۶ ق٫ظ
پاسخ به  ali

قرار نیست عین ۵ سالو کسی که میره اونور برای دکتری بخوره و بخوابه بلاخره اگر چیزی تو چنته داشته باشه تو همون دانشگاه میتونه مشغول شه یه درامدیم کسب کنه اگر کسیم که نخبه باشه حتی شاید بورسم بهش تعلق بگیره دکتری خوندن توی کشورهای مثل امریکا خودش اصلا یه شغل محسوب میشه و دانشجوی دکتری همه جوره ساپورت میشه از کمک مالی بگیر تا مسکن وبقیه چیزها اون ۶۲ میلیونم درسته به پول اونور چیزی نمیشه ولی حداقل تا یه سال میتونی روش حساب کنی بعدشم دیگه کسی یکم جربزه داشته باشه میتونه گلیمشو از اب بکشه بیرون من این چیزهایی که میگم به عینه تو دورو وریایی خودم دیدم که دارم تعریف میکنم والا شما از ایران ۲۰۰ میلیونم ببری نتونی اونجا گلیمتو از اب بکشی بیرون سر دو سال پولت ته میکشه باید برگردی

عمران
اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۲ ۲:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی

۶۲میلیون=۱۸۰۰۰$ یعنی شهریه یه ترم دانشگاهای اونور!
برکات بالا بودن ارزش واحد پول !

هما
اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۲ ۱۱:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  عمران

دقیقا

فرزانه
اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۲ ۱۰:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی

me too

هما
اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۲ ۱۱:۴۴ ق٫ظ
پاسخ به  مرتضی

ببخشید ۶۲ میلیون مگه چقدره که باهاش بری خارج هم درس بخونی هم زندگی کنی؟ انگار از اوضاع خبر نداری؟ با ۵۰۰ میلیون هم نمی تونی ۵ سال خارج بمونی یکم عمیق تر حساب کنی می فهمی ۱ یورو ۴۵۰۰ تومان پوله ایرا هست که یک بطری آب هم در خارج نمیدن حالا بشین خوب حساب کن دوست من، خیلی هم خوب شده که پولی پذیرش می کنن با هزینه کمتر در مملکت خودم درس می خونم

ali
اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۲ ۱۲:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  هما

۲۵% همین هزینه شبانه فقط صرف خرید مدرک، ترجمه ها و مکاتباتتون میشه…شهریه دانشگاه و زندگی بماند…دیگه با ۶۰ میلیون مالزی باید برین..فکر آمریکا نباشین که قبل رسیدن به فرودگاه تموم شده..خوشحالینا…

LBM
اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۲ ۸:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  ali

خارج فقط در صورت گرفتن فاند انم حداقل ماهی ۲۰۰۰ دلار خوبه که واسه بی پولا خیلی زحمت داره چون باید مخارجشو کار کنن بعد برند هیچ کس حرفی از بعد گرفتن مدرک دکتری و بعدش چه بلایی سر آدم میاد نکرده چون مهم گرفتن دکترا و قبول شدنش نیست مهم اینه که بعدش باید کجا استخدام بشین ؟……………..

ناشناس
اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۲ ۷:۲۶ ق٫ظ

خطاب من به رضا***
آقا رضا شاید به احترام اسمت که خیلی مقدسه ومتاسفانه تو لایق این اسم نیستی ! باید بگم شما از همون قشر مرفهین بی دردی که همش داری از جیب بابات می خوری و این را بدان باد آورده را باد خواهد برد اگه جیب بابات نباشه و روزی ورق برگرده تو اولین کسی خواهی بود که از گشنگی خواهی مرد.تو دیگه وارث خانها و طاغوتهای زمان نباش خانها و طاغوتها و طبقه اشراف که همه را برای خود می خواستن به زباله دان تاریخ پیوستن اگه طرز فکرتو عوض نکنی شک نکن تو هم دیر یا زود به زباله دان تاریخ خواهی پیوست!!!!!.

بی عدالتی
اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۲ ۳:۰۷ ق٫ظ

۱۸ درصد! قابل توجه سنجش و وزارت علوم. امیدوارم سال دیگه وزارت علوم این ظرفیت شبانه رو کم کنه که یه سریا که استعدادشو دارن ولی انقدر پول ندارن از خوندن دکترا محروم نشن. اگرم شبانه ها امسال پرنشد تو تکمیل ظرفیت تبدیل به روزانه بشن.

dana
اردیبهشت ۱۳, ۱۳۹۲ ۱۱:۵۳ ب٫ظ

با سلام جوان باید ارزوهاش بلند مرتبه باشه خدا هم کمک میکنه مگه اعلام ان که شمریه را رویش وام میدهند نشنیدیدپس از شروع به کارازتون قسطی پس می گیرندواونوقت شما ادعا میکنید جانب ضعفا را ندارند

پانته آ
اردیبهشت ۱۳, ۱۳۹۲ ۱۱:۵۱ ب٫ظ

سلام.کی نتیجه دانشگاه آزاد میاد؟

سلام
طبق آخرین اخبار غیر رسمی هفته آخر اردیبهشت.

پانته آ
اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۲ ۵:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  پانته آ

ممنون

دوست قدیمی
اردیبهشت ۱۳, ۱۳۹۲ ۱۱:۴۱ ب٫ظ

دوستان عزیز واقعا این موضوع جالب نیست که درس خواندن و دکتر شدن پولی باشه.
اما یه کم منطقی به موضوع نگاه کنیم. در طی سه سال گذشته تا به امروز ما چند نفر فارغ التحصیل کارشناسی ارشد داریم که اکثرا بیکار هستند .منظورم کار مربوط با رشته است البته.
خب این سیل عظیم فارغ التحصیل به این امید اومدند ارشد که روزی دکترا بخونند و دکتری هم امتحان میدهند.
خب بودجه دولت هم این اجازه را نمیده که همه قبول شوند و اون هم روزانه. پس ایا نباید یه میانبری باشد که سریعتر وارد این مقطع شد ؟ که پاسخگوی این جمعیت کارشناس ارشد باشد. که نتیجه اش بوجود امدن دکترای پولی و شبانه هست. حالا یکی تلاش بیشتر میکنه وارد روزانه میشه.

رضا
اردیبهشت ۱۳, ۱۳۹۲ ۱۱:۰۹ ب٫ظ

دکترای شبانه نمی صرفه دقیقا ۶۲ میلیون بدون ایاب و ذهاب و خوابگاه هزینه داره و منطقی نیست

sky
اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۲ ۹:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  رضا

۶۲ میلیون یا ۵۰؟؟وای هر سال بدتر داره میشه واقعا:( حداقل واسه شبانه مثل روزانه خوابگاه مجانی باشه،آخه این چه وضعشه؟؟؟

مهرزاد
اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۲ ۱۰:۴۷ ق٫ظ
پاسخ به  sky

سلام برا روزانه هم خوابگاه مجانی نیست!!!!!!!!!!

sky
اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۲ ۱۲:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  مهرزاد

سلام
واقعاٌ؟؟ولی بعضی از دانشگاهها امکانات خوابگاه دارن.

علیرضا
اردیبهشت ۱۳, ۱۳۹۲ ۱۰:۱۶ ب٫ظ

با سلام
یه نکته جهت امیدوارى
یکى از دانشجو هاى دوره ما پارسال ترم ۲ رتبه ش شد ۵۰ ولى انتخاب رشته نکرد.خوب چون دو ترم دیگه داشت.
خیلیا هم اونور آب پذیرش گرفتن.
بعضیا هم اصلا از خودشون راضى نبودن و از حالا شروع به خوندن کردن!
در ضمن خواهش میکنم متقاضیان دکترى کمى منطقى تر و با احتمالات قوى تر اظهار نظر کنن. با عرض پوزش

حمیدرضا
اردیبهشت ۱۳, ۱۳۹۲ ۸:۰۴ ب٫ظ

سلام:کسی از زمان اعلام نتایج دکتری آزاد خبر داره؟
البته بجز اینکه گفتند اردیبهشت ماه!!!!!!!!!!

سماواتی
اردیبهشت ۱۳, ۱۳۹۲ ۷:۳۱ ب٫ظ

کاش می شد یکی این تردیمل رو خاموش می کرد انقدر روش نمی دویدیم. آخه با این شتاب کجا داریم می ریم. آخرشم قلبمون وای میسته

حامد
اردیبهشت ۱۳, ۱۳۹۲ ۶:۵۲ ب٫ظ

من رتبم ۲۵ شده اگه برای شبانه به مصاحبه دعوت بشم نمی رم
آخه دکترا ارزشش به ۶۰ میلیون می رسه؟
من که نیستم

محمودی
اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۲ ۷:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  حامد

پس چرا شبانه رو انتخاب کردی دوست عزیز؟ بهتر نبود که فرصت دیگران رو هم ضایع نمیکردی بزرگوار؟

آقایان سنجش و وزارت علوم
اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۲ ۱۱:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  محمودی

واسه چی زدی پس؟؟؟؟؟ حقتونه محرومتون کنن اگه نرین مصاحبه.

Amin
اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۲ ۱۰:۱۶ ب٫ظ

واقعا

مدرسی
اردیبهشت ۱۳, ۱۳۹۲ ۶:۱۲ ب٫ظ

من برای اون رضا نامی که ظاهرا خیلی به جیب باباش مینازه متاسفم که با چنین لحنی در مورد فقرا صحبت میکنه، خواشا با همچین دید و اندیشه و ادبیاتی وارد تحصیلات تکمیلی نشین خیلی بهتره.

sam
اردیبهشت ۱۳, ۱۳۹۲ ۴:۴۱ ب٫ظ

با سلام خدمت دوستان. به فرض ظرفیت دکترا رو در دوره روزانه زیاد کنن. بعدش چی؟ اونوقت ۴-۵ سال هم باید وقتتو واسه دکترا بذاری بعدش باز بیکاری.
با این وضعیت بازار کار و اشتغال، این همه دکترا هر سال فارق التحصیل میشن هم زیادیه

sky
اردیبهشت ۱۳, ۱۳۹۲ ۴:۰۸ ب٫ظ

اینهمه به خاطر شهریه واسه مصاحبه نمیرن، ۱۸ درصدم انتخاب رشته نکردن،رتبه بدی هم نداری، تازه چند برابر ظرفیت هم معرفی میکنن ولی باز هم به مصاحبه معرفی نمیشی!!!! واقعا چه جوریه؟؟

sky
اردیبهشت ۱۳, ۱۳۹۲ ۴:۰۴ ب٫ظ

این همه هم نمیرن واسه مصاحبه به خاطر شهریه، ۱۸ درصد هم انتخاب رشته نکردن تازه چند برابر ظرفیت هم اعلام میکنن ولی آخر سر نمیدونم چه حوریه که به طرز عجیبی مصاحبه هم معرفی نمیشی واسه مصاحبه!!!! تازه رتبتن بد نیست!!!

Amir
اردیبهشت ۱۳, ۱۳۹۲ ۴:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  sky

دقیقا! با رتبه بدتر از من، پارسال روزانه قبول شدن ولی الان شاید با اون رتبه به شبانه هم دعوت نشی(چه برسه به قبولی!)

بابک
اردیبهشت ۱۳, ۱۳۹۲ ۴:۰۱ ب٫ظ

حالا هی بنالید که چرا شهریه دکتری شبانه بالاست. وقتی که علمت نمی تونه واسه خودت ثروتی داشته باشه، چطور می تونه برای دیگران مفید باشه.

بابک
اردیبهشت ۱۳, ۱۳۹۲ ۳:۵۷ ب٫ظ

یه سوال؟ میشه یکیتون به من بگه مثلاً اگه فکرتون آزاد بود و تحقیق کردین می خواست نتیجش چی بشه!!! فوقش ۱۰تا مقاله؟؟
خوب که چی!! این معنیش اینه که کلی زحمت کشیدن تا بشین پژوهشگر مجانی واسه کشورهای دیگه. یعنی دو دستی نتایج کاراتونو مفت و مجانی تقدیم کنید به کشورهای دیگه. برای یه پروژه مشترک با یکی از استادای شفیلد از ما تعهد گرفتن که مقاله نکنیم !!! بعدا فهمیدم که چرا ما جهان سوم شدیم و اونا از چطور از تحقیقات خودشون پول در می آرن. بقول پروفسور بی رشک، علمی که منجربه ثروت نشه ارزشی نداره. مخصوصا تو رشته های فنی

آرش
اردیبهشت ۱۳, ۱۳۹۲ ۳:۵۴ ب٫ظ

دوستان کسی اطلاع داره آزمون زبان دانشگاه آزاد چند روزه جوابش میاد و آیا دانشگاه های تهرانی قبولش دارن یا نه ؟

پیمان
اردیبهشت ۱۳, ۱۳۹۲ ۳:۳۴ ب٫ظ

سلام با توجه به نظر دوستان باید بگم که چرا همه باید دنبال دکتری گرفتن باشن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟این دکتری پولی برای پیشرفت و سر کار رفتن هیچ ارزشی نداره به همین دلیل پولدارها ازین برای فقط مدرک داشتن استفاده میکنند. اگر ظرفیت دکتری روزانه را هم بالا ببرند آیا فکر کردید چه فاجعه ای میشه با این وضع کار؟؟؟؟آیا شما با داشتن دکتری حاضرید کاری بکنید که یک کارشناسی ارشد هم میکنه؟ به نظر من این شرایط خوبه.

هما
اردیبهشت ۱۳, ۱۳۹۲ ۱۱:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  پیمان

ببخشید آقا پیمان کی گفته که برای کار کردن و پیشرفت هیچ ارزشی نداره ؟ این نظر شخصی خودته درسته؟؟؟ این همه دانشجو در پردیس ها دارن درس می خونن و هزینه می کنند یعنی همه کشک ؟ :) جالب بود حرفت! اتفاقا هم کار هست هم می تونن پیشرفت کنن، آدمایی مثل شما فقط با این حرفا می خوان انرژی بچه ها را بگیرند، من خودم پست اداری دارم و می دانم که وقتی کسی مدرکشو میاره کسی نمی پرسه روزانه هستی یا شبانه یا پردیس :)

مهرزاد
اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۲ ۱۰:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  هما

سلام
فکر کنم منظور پیمان کسی بود که الان شاغل نیست وگرنه اگه شما شغل اداری دارید که این مدرک کاملا کافی و مورد استفاده است

هما
اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۲ ۱۱:۳۶ ق٫ظ
پاسخ به  مهرزاد

دوست عزیز من شاغل هستم ولی در کلاس ما هستند کسانی که هیچ شغلی ندارند و قرار هست با همین مدرک در آینده برن سر کار، اینکه با مدرک پردیس نمیشه رفت سر کار یک حرفیه که فقط شایعه کردن کسانی که پولشو ندارن در این دانشگاه ها درس بخونن ما از اساتید و همه جا تحقیق کردیم و به ما این جواب را دادن که اینها همه در حد حرفه که مردم شایعه کردن و کاملا معتبر و دقیقا مانند مدرک های دیگر هست

amir
اردیبهشت ۱۳, ۱۳۹۲ ۲:۴۳ ب٫ظ

خواهش میکنیم شبانه ها وپردیس را ببرید زیر نظر دانشگاه آزاد تا هم ما فکرمون راحت بشه و هم مسئولین هی نگن ظرفیتها را افزایش دادیم

موافق
اردیبهشت ۱۳, ۱۳۹۲ ۴:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  amir

بسیار عالی. شبانه رو زیاد میکنن اسمشو میذارن افزایش ظرفیت!!!!!!

دوست قدیمی
اردیبهشت ۱۳, ۱۳۹۲ ۴:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  amir

چه ربطی داره اقای امیر؟ دانشگاه ازاد حسابش از پردیس و غیر انتفایی و شبانه ج جداست, چرا فکر میکنید چون به اندازه ازاد پول میگیرن برن زیر نظر دانشگاه ازاد؟,اصلا حرفتونو قبول ندارم. ازاد با بودجه خودش دانشجویان دانشگاه رو اداره میکنه از روزی هم که بوجود اومد پول میگرفت.
ولی این شبانه و … باب شدند تا در کنار کسایی که خودشون شهریه نمیدن و دولتی حساب میشن یه عده هم کنارشون باشه ولی خودشون هزینه کنند یعنی امکاناتی که هردو گروه استفاده میکنند یکجوره ولی یه عده به هزینه دولت و یه عده به هزینه خودشون در یک مکان.
ولی ازاد همه یکدست پول میدن که اینطوری ارزشش بیشتره. همه عین هم هستند.

یه بدشانس
اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۲ ۷:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  دوست قدیمی

ارزش مدرک شبانه خیلی بیشتر از ازاده….
دو تا از دوستام یکی سمنان یکی مازندران با میانگین منفی -۱.۵ .منفی ۱ ارشد ازاد یک رشته مهندسی قبول شدن!!!!!!!!
۲بار تکمیل ظرفیت گرفتن..
الانم ترم ۲ میخونن..
فقط ۲-۳ دانشگاه ازاد هستن ارزش داره دکتری خوندن بقیه نه!!!

دوست قدیمی
اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۲ ۳:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  یه بدشانس

خب عزیز من هر دانشگاه ازادی مقطع دکترا نداره. ۸۰ درصد رشته ها مثل رشته خود من فقط فقط در واحد علوم تحقیقات تهران پذیرش دکتری دارند. باید دید که چه دانشگاهی را با چه دانشگاهی مقایسه میکنید نه صرفا دولتی باشه یا ازاد.

ALBAR
اردیبهشت ۱۳, ۱۳۹۲ ۵:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  amir

حیف دانشگاه ازاد نیست؟

parnaz
اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۲ ۸:۲۸ ق٫ظ
پاسخ به  ALBAR

واقعا حیف نیست؟ من نمیدونم چرا اسم این دانشگاه آزاد بد در رفته البته با احترام به نظر آقای امیر و دوست قدیمی

مونا
اردیبهشت ۱۳, ۱۳۹۲ ۲:۲۱ ب٫ظ

پول باید بدن ما جونه افتخار بیاریم برای مملکتمون نه اینکه پول بدیم از ترس نداشتن قسط ها فکرمان دایما مشغول باشه پس کی تحقیق کنیم؟ کی؟ واقعا جای تاسف داره یه جون با نداشتن یه کاره هنوز تازه می خواد به فکر ازدواج هم باشه این همه پول رو از کجا بیاره؟ پولدار ها که اهل درس خوندن توشون کمتر پیدا میشه. چه کنیم؟ باید دکتری پولی برداشته بشه!

رضا***
اردیبهشت ۱۳, ۱۳۹۲ ۳:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  مونا

خانم چرا فکر می کنی چن کسی پول داره نباید درس بخونه و تو پولدارا درسخون کم پیدا می شه؟ چه ربطی داره؟ هر چی امکانات دادن به فقیرا، مگه درس خوندن فقط برا بی بضاعتاست؟اتفاقا بر عکسه کسی که پولداره و در رفاه بیشتر به فکر پیشرفته تا کسی که پول تاکسی رفتن تا دانشگاه نداره

حسام ک
اردیبهشت ۱۳, ۱۳۹۲ ۳:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  رضا***

رضا: میشه بگی کدوم امکانات دادن به فقیرا؟؟ استدلالت بعدیت که ((هر کی پولداره بیشتر به فکر پیشرفته تا کسی که پول تاکسی رفتن تا دانشگاه را نداره)) منو به این فکر انداخت که نکنه جمله ی مونا خانم صحیح باشه؟!
ناسلامتی قراره دکتر شی به یه کار این جامعه بخوری، حالا یا دکتری پولی یا رایگان،این جور حرف زدن مناسب شما نیست.

حسام ک
اردیبهشت ۱۳, ۱۳۹۲ ۳:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  حسام ک

در ضمن فکر می کنم دیگه هر کسی الان تو ایران وقتی میخاد دکتری بخونه پول تاکسیش تا دانشگاه رو حداقل داره! بقیشو نیز بعد دکتریش به دست میاره:)شما فکر پیشرفت باش، اونا پول تاکسیشون رو میدن

parnaz
اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۲ ۸:۳۶ ق٫ظ
پاسخ به  حسام ک

آفای حسام یکی باید به ایشون بگه دلبندم اونجا هنده نه ایران که پول تاکسی ندارن…..

مونا
اردیبهشت ۱۳, ۱۳۹۲ ۳:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  رضا***

آقا امیر من نگفتم کسی که پول نداره نباید درس بخونه؟؟؟ اتفاقا پر استعداد ها ولی کم پول ها باید راهی براشون وا بشه درسشون ادامه بدهند. اما در مورد پولدار ها باید بگم آره توی اونها قشر بیشترشون از درس بیزارند. نگفتم پولدار ها همشون.

سارا
اردیبهشت ۱۳, ۱۳۹۲ ۴:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  رضا***

این چه طرز صحبت کردنه رضا خان.خوبه شما به بنده های خدا رزق و روزی نمیدید.

به رضا
اردیبهشت ۱۳, ۱۳۹۲ ۴:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  رضا***

خسته نباشی با این دیدگاه! اولا توضیح بده که کجا امکانات به بی بضاعتا دادن که شما وضع خوبا جا موندین؟؟ بعدشم اگر شما واقعا درسخون و با استعدادین خب در رقابت برابر روزانه قبول شین!!! ثالثا اکثر دانشمندای بزرگ جهان در سختی بودن. رفاه زیاد احتمالش زیاده تنبلی و ادعا بیاره!!!

رضا***
اردیبهشت ۱۳, ۱۳۹۲ ۱۱:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  به رضا

ارتباطی به پول نداشته بحث من در جواب به جمله ای بود که نوشته شده پولدارا اهل درس خوندن نیستن این حرف خیلی مزخرفه میدونم که خوب میدونین چقدر این حرف مسخره ست

سحر
اردیبهشت ۱۳, ۱۳۹۲ ۱۱:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  رضا***

آقا رضا
من کاملاً با شما موافقم

درس خوندن و انگیزه پیشرفت در خانواده های مرفه بیشتره
اینو تحقیقات نشون داده
حرف من و شما نیست
در جواب اون دوستانی که معتقدند حقّ اونایی که ۶٠ میلیون ندارند ، ضایع شده :
١- ٩٠ درصد ظرفیت روزانه های دانشگاه های دولتی تهران
توسط شهرستانی ها و روستایی ها پر میشه
شاید ، بخاطر سهمیه ی مناطق محرومی که دارند!
٢- هیچ اجباری در ادامه ی تحصیل نیست
اگر فردی توان مالیش رو نداره ، میتونه به فکر مسیر دیگه ای برای رشد و پیشرفتش باشه
٣- متأسفانه، بیشتر دوستانی که در پاسخ به دوستمون رضا، اظهار نظر کردند
لحن بسیار تندی داشتند
در حالیکه، یکی از ویژگی های ضروری برای موفق بودن در مقطع تحصیلی دکترا
برخورداری از توان مباحثه با استفاده از استدلال در عین احترام به نظرات مخالفِ
بعضی اوقات، شک میکنم
که آیا واقعاً، این دوستانی که اینقدر ناپخته و یا توهین آمیز و با طعنه ، پاسخ سایرین رو میدن
جداً، کارشناس ارشد!!!! هستند

یادمون باشه، هر کسی این حق رو داره که مخالفتش رو با نظر ما اعلام کنه
ولی
هیچکس حق نداره، مستقیماً به فرد مشخصی با ذکر نامش توهین کنه
رضای عزیز، من بخاطر لحن تند و به دور از متانت برخی از دوستان
از شما، عذرخواهی میکنم .

مدیریت
اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۲ ۰:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  رضا***

منم شدیدا با رضا موافقم. چیز واضحیه اصلا

رضا***
اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۲ ۱۰:۵۴ ق٫ظ
پاسخ به  رضا***

سلام من نظر شخصی خودم را گفتم چون تجربه اینو به من ثابت کرده بازم هرکی میگه نه می تونه تجربه کنه در آینده به حرف من می رسید
من وابسته به جیب بابا یا کس دیگه نیستم این حرفا خیلی بچه گانست نظر من اینه که رفاه مالی آرامش میاره و شحصی که آرامش داره راحت تر پیشرفت می کنه نه شخصی که به قول دوستمون فقط طول ترم ب فکر جور کردن شهریه اش هست
من خودم بچه پولدار نیستم ولی چون شرایط سخت را کشیدم نظرم این هست حالا هر کی هر چی دلش می خواد فکر کنه

n
اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۲ ۲:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  رضا***

خانوم سحر طرز فکرت اینه؟؟؟ شهرستانی و روستایی!!!!!
درست می‌فرمایید اجباری در ادامه تحصیل نیست اما مگه مسیر دیگه ای برای رشد و پیشرفت وجود داره ؟؟؟؟ اگه داره به ما هم بگین؟؟؟ یا باید پول داشته باشی یا درس بخونی دیگه.
متاسم واقعاً که خیلی حق به جانب هم از افکارتون دفاع می‌کنین.

نرگس
اردیبهشت ۱۳, ۱۳۹۲ ۴:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  رضا***

حرف شما هم صحیح نیست گرچه به صورت عموم در نظر بگیریم کلا به وضعیت اقتصادی ربط ندارهکسی که ۶۰ میلیمون پول داره بده پردیس بره ممکنه به اندازه کسی که توی شرایط یکسانی از لحاظ ربطه وضعیت مالی بدی داره هم علم نداشته باشه اما به خاطر مشکلات مالی اون مجبوره یه بخشی از زمانشو برای کار کردن بگذرونه

پیرمرد پشمک موی زیرک و آدم ضایع کن
اردیبهشت ۱۳, ۱۳۹۲ ۷:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  رضا***

“هرچی امکاناته دادن به فقیرا!!!!” چقدر جالب!!!!!:))
من تو دفترچه ندیدم گفته باشن پولدارا حق روزانه خوندن ندارن!!!

آقا رضا فکر نمی کنی همین حرفت که”هر چی امکانات دادن به فقیرا، مگه درس خوندن فقط برا بی بضاعتاست” خودش نشون میده انتظار نداری یک شخص پولدار روزانه قبول شه؟! و این رو یکی از امکانات برا بی بضاعت ها تلقی میکنی؟!!!:))(البته نظر بنده این نیستا حرف شما این رو میرسونه!!)

بحث پولداری و بی پولی نیست دوست عزیز!!بحث کم شدن سهم دولت تو دانشگاه هاست!!

متاسفم این حرف رو میزنم (و مخاطبم جنابعالی هستید نه خدای نکرده دوستان پولدار)، شما با این طرز واقعا فکر فکر میکنید میتونید سهمی تو پیشرفت!!مملکت داشته باشید؟!!من افرادی رو میشناسم که نداشتن کرایه تاکسی سهله!تو سخت ترین شرایط بودن ولی خدمتی به جامعه کردن که پول هزاران پولدار نتونسته!!!

امیدی
اردیبهشت ۱۳, ۱۳۹۲ ۱۰:۵۹ ب٫ظ

نه عزیزم اشتباه نکن می دونی جیه دوست عزیز من پولدار نیستم کلی گفتم که خیلی ها هستا وضع مالی خویب دارن و دارن روزان می خونن ربطی نداره به این مسایل که مونا خانم نوشتن پولدار ها که اهل درس خوندن توشون کمتر پیدا میشه!!! این جواب این جمله ایشان بود

رضا***
اردیبهشت ۱۳, ۱۳۹۲ ۱۱:۰۷ ب٫ظ

شما هم سعی کن حتما ب جامعه خوب خدمت کنی آفرین

پیرمرد پشمک موی زیرک و آدم ضایع کن
اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۲ ۱۲:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  رضا***

اگر درد وجود “برخی تفکرات عصر حجر”! اجازه داد چشم!!

امیدوار!
اردیبهشت ۱۳, ۱۳۹۲ ۷:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  رضا***

موافقم
کسی که پول دکتری نداره بیشتر درس بخونه خوب!
البته ۵۰ ۶۰ میلیون برای هر کسی زیاده شهریه قبلی که ۲۰-۳۰ میلیون بود بهتر بود

علی 29
اردیبهشت ۱۳, ۱۳۹۲ ۸:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  رضا***

این چه جور حرف زدنیه!!! مگه پولدارا نمیتونن روزانه درس بخونن یا تو کنکور راهشون نمیدن که می گی همه امکاناتو دادن به فقیرا؟!!!!

نوشین
اردیبهشت ۱۳, ۱۳۹۲ ۸:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  رضا***

آقا رضا با این تفکری که دارید بهتره اصلا درس نخونید کسی که پول تاکسی رفتن به دانشگاه نداره هم میتونه پیشرفت کنه خیلی ها هستن با کمترین امکانات بهترین پیشرفت رو تو درس دارن.در ضمن هیچ کس اعتقاد نداره که پولدارها نباید درس بخونن.

Fh
اردیبهشت ۱۳, ۱۳۹۲ ۹:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  رضا***

واقعا ،خود من تو تمام طول تحصیلم شاگرد اول تا سوم بودم حتی لیسانس و ارشدم … ترجیح میدم پول بدم و با خیال راحت تو شهر خودم و کنار بچه هام درس بخونم تا اینکه برم روزانه یه شهر دور … چرا نگاهتون به پولی بودن دکترا اینقدر بده …

سماواتی
اردیبهشت ۱۳, ۱۳۹۲ ۷:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  مونا

قربونت بیا نمایشگاه ماشینی که پشت در دانشکده علوم پزشکی شهید بهشتیه بهت نشون بدم . متوجه میشی پولدارا درس می خونن یا نه

کامران
اردیبهشت ۱۳, ۱۳۹۲ ۱۱:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  مونا

واقعا برات متاسفم رضا
فکر کنم نفست از جای گرم در میاد
کسی که نمیدونه فقر و بیکاری چیه و اونو تجربه نکرده هر گونه اظهار نظر و راهکاری که به فقیرا مربوط باشه صرفا یه حرفه غیرمنطقی خواهد بود…
یه لحظه به اون چیزی که نوشتی یه نگاه بنداز، واقعا برات متاسفم
همین چندتا مثه شماست که چند نفر بیگناه و بی بضاعت زیر دستشونه و داره براشون تصمیم میگیره

احمد
اردیبهشت ۱۳, ۱۳۹۲ ۱۱:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  کامران

مگه هر کی بی بضاعته بی گناهه؟؟؟ اصلا من رفتم اینجا اعصابم خورد میشه بیا من یه سرتقای بی بضاعت نشونت بدم که دلم می خواد خفشون کنم بس که اینا عقده دارن ، چون کمبود دارن من که رفتم بای

be sahar
اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۲ ۹:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  احمد

are to ba in tarze fekro tarze harf zadan daneshjooye arshadi maha hame sikl darim.sharmande.

امید
اردیبهشت ۱۳, ۱۳۹۲ ۱:۳۷ ب٫ظ

با سلام به همه دوستان و داوطلبان دکتری و آرزوی روز افزون برای همه شما عزیزان
بنده هم حرف همه دوستان را تایید می کنم باید سازمان سنجش فکری برای دانشجوی با استعداد و بی بضاعت فکری بکنه.کسی که پول نداره محکوم به شکسته؟ از مسئولین تقاضا داریم به حال مستضعفین و افراد کم درآمد فکری کنند و ظرفیت روزانه ها را افزایش بدن آخه این همه پول را از کجا بیاریم!!!!!!!!!!؟

اعتراض به بی عدالتی
اردیبهشت ۱۳, ۱۳۹۲ ۴:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  امید

یه مثال بارز بی عدالتی. امیرکبیر تو رشته مکانیک جامدات در هر دو سال اخیر ۶ دانشجوی دکترا گرفته که نصفش شبانه بودن! یعنی استعداد مهم نیست پول داری بیا درس بخون تو دانشگاه خوب…

بابک
اردیبهشت ۱۳, ۱۳۹۲ ۱:۳۴ ب٫ظ

با سلام و خسته نباشید
من یه سوالی از آقا پیام داشتم ممنون میشوم هرچه زودتر جواب مرا بدهید
من رتبه ام ۲۳ شده آخرین رتبه مجاز روزانه ۴۰ ظرفیت کل روزانه ۱۰ .انتخابهای من به این ترتیب بود به نظر شما دعوت به مصاحبه میشوم؟ لازم به ذکر است که من فقط روزانهها را انتخاب کرده ام
اردبیل ۳ نفر
تهران ۳ نفر
مشهد ۴ نفر

اشکان
اردیبهشت ۱۳, ۱۳۹۲ ۳:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  بابک

سلام
طبق تجارب پارسال متاسفانه هیچ امیدی نیست مگر اینکه امسال سازمان سنجش رویکردی دیگر را اتخاذ نماید.

یه بدشانس
اردیبهشت ۱۳, ۱۳۹۲ ۳:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  بابک

اگه مثل پارسال باشه دعوت نمیشی

مینا
اردیبهشت ۱۳, ۱۳۹۲ ۳:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  بابک

دوست عزیز این همه صبر کردی دو روز هم تحمل کن. روز یکشنبه میبینی کجا دعوت شدی. ایشااله هر جا رو که دوست داری دعوت بشی

احسان
اردیبهشت ۱۳, ۱۳۹۲ ۴:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  بابک

دوست عزیز، اولا رشته شما چی بوده؟ ثانیا حداقل ظرفیت دعوت به مصاحبه سه برابر ظرفیت قبولی اون دانشگاه خاص است و معمولا هم تا پنج دانشگاه داوطلب را دعوت می کنند. شما بهتر بود همه جا رو می زدی و حالا اگه جایی اسمت در میومد که نمی خواستی، اونوقت نمی رفتی مصاحبه که در صورت قبولی نهایی، برای نوبت بعدی محروم نشی. این که نخوای بزنی با این استدلال که من مثلا شبانه نمی رم یا پردیس بده، اصلا درست نیست. شاید سال بعد انسان نتوانست رتبه ای بهتر بدست بیاره و یا حتی ظرفیت ها باز هم کمتر بشه و صد احتمال دیگه. امیدوارم معاف سربازی باشید و با این استراتژی موقعیتتون رو خراب نکرده باشین. موفق باشین.

sam
اردیبهشت ۱۳, ۱۳۹۲ ۴:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  بابک

با سلام. متاسفانه احتمالش کمه دعوت بشید. چون فوقش ۴ برابر ظرفیت برا هر دانشگاه معرفی میشن. مثلا ۱۲ نفر اول به سه محل که گفتین دعوت میشن. از رتبه ۱۳-۱۶ هم به مشهد دعوت میشن حتی اگه ۵ برابر هم دعوت کنن از رتبه ۱۵ تا رتبه ۲۰ فقط مشهد دعوت میشن

امیر
اردیبهشت ۱۳, ۱۳۹۲ ۶:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  بابک

دعوت میشی

پیام
اردیبهشت ۱۳, ۱۳۹۲ ۱۰:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  بابک

تا ۱۶ دعوت میشن

هیوا
اردیبهشت ۱۳, ۱۳۹۲ ۱:۱۰ ب٫ظ

واقعا برای این فضای تجاری که به علت کمبود بودجه دانشگاهها در مقطع دکتری بوجود اومده هزاران بار تاسف

آبتین
اردیبهشت ۱۳, ۱۳۹۲ ۱:۰۴ ب٫ظ

سلام. بعضی از پذیرفته شده های سال قبل گزینش نشدن و رد صلاحیت شدن.میخواستم بدونم چه چیزی باعث رد شدن توی گزینش میشه؟

سلام
رد صلاحیت بسیار نادر است و مثلا سال گذشته تنها سی نفر رد صلاحیت شدند.
داشتن پرونده های خاص قضایی و سیاسی می تواند منجر به این موضوع شود.

مرتضی
اردیبهشت ۱۳, ۱۳۹۲ ۱۲:۱۷ ب٫ظ

دکتری پولی معنا نداره دانشجوی دکتری باید تامین باشه تا بتونه به کار پژوهش و تحقیق بپردازه نه اینکه توی طول ترم دنبال جور کردن شهریش باشه

CN
اردیبهشت ۱۳, ۱۳۹۲ ۱:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی

احتمالا این جوری فرض کردن که اینا برن دنبال جور کردن پول و خرج بقیه رو بدن:(

از علیرضا به مشاور و پیام-فوری
اردیبهشت ۱۳, ۱۳۹۲ ۱۲:۱۳ ب٫ظ

واقعا حق با شماست. کی اینقدر پول داره

z.j
اردیبهشت ۱۳, ۱۳۹۲ ۱:۱۱ ب٫ظ

دانشجوی دکتری باشی اون هم بیکار وافعا زور داره شهریه هم بدی درس بخونی کاره که نایابه، اما اول کار بعد درس.

ف
اردیبهشت ۱۳, ۱۳۹۲ ۱۲:۰۰ ب٫ظ

۱۸ درصد مجازین انتخاب رشته نکرند که هیچ تعدادی از دعوت شدگان به مصاحبه شبانه، پردیس و … نیز به مصاحبه نخواهند رفت. واقعا با این شهریه‌های هنگفت و مخارج بالای زندگی درس خوندن در دانشگاه‌ه‌های غیرروزانه سخته و کار هر کسی نیست.
امیدوارم مسولان یه فکری برای این مسئله بکنند از طرفی ظرفیت روزانه‌ها را کم کردند و از طرف دیگر شهریه‌های شبانه را افزایش دادن.

حسن
اردیبهشت ۱۳, ۱۳۹۲ ۹:۴۹ ق٫ظ

با این شهریه ها خوب حق داشتن دیگه !