رئیس مرکز آموزش های عالی آزاد: دوره ای به نام DBA در موسسات آموزشی وجود ندارد

رئیس مرکز آموزش های عالی آزاد و خاص دانشگاه جامع علمی کاربردی تاکید کرد: به هیچ وجه دوره ای به نام دکتری  DBA در موسسات آموزشی نداریم.

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

به گزارش خبرنگار مهر، علی معصومیان با بیان اینکه هیچ مرکز و موسسه ای، مجاز به برگزاری دوره‌های MBA و DBA با ادعای اعطای مدرک دانشگاهی نیست و فقط برخی دوره های کوتاه مدت با این عنوان برگزار می شود که منجر به مقطع تحصیلی کارشناسی یا کارشناسی ارشد، یا حتی مدرک معادل نمی شود و صرفاً مدرک یا گواهینامه ای مبنی بر گذراندن آن دوره صادر خواهد شد.

به گفته معصومیان، متاسفانه دانشگاه صنایع و معادن و برخی دیگر از مؤسسات با ادعای ارائه مدرک در دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد، این دوره ها را برگزار می کنند که البته وزارت علوم نیز در برخورد با آن هشدار داده است.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

95 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکتر بخشی
دی ۱۲, ۱۴۰۲ ۲:۴۴ ب٫ظ

جفتشان که با تایید وزارت علوم تو دانشگاه معتبر ارایه مدرک میده دکتری هست باید مدرک ارشد بدی به دانشگاه ،منتها یکی حرفه ای ،دیگری تخصصی و مصاحبه سخت ، ،تو دانشگاه های خارج هر دوش پذیرش داره،کیفیت برخی از دوره ها و اساتید مثل دانشگاه تهران پیام نور مرکز تحصیلات تکمیلی فرمانیه ،عالیه ،گرفتن مدرک از هردو واقعا سخته، مهم به نظرم یادگرفتن و استفاده کردن از دانش برای توسعه مهارت ها و کمک به پیشرفت علم و جامعه باید باشه و تنها دکتر و مهندس بودن صرف دردی رو دوا نخواهد کرد،منتها با فراگیر شدن مدارک دکتری حرفه‌ای مورد تایید وزارت علوم ،این مدارک نیز در ادارات به تدریج اعمال خواهند شد و دربرخی دانشگاه ها و موسسات از اعتبار خیلی زیادی برخوردارند.

خورشید
آبان ۲۹, ۱۴۰۲ ۹:۲۷ ق٫ظ

بزرگواران کسی نگفته DBA همان PH.d هست ، قطعا تفاوت‌های فراوانی دارد و ایضا دکتری مدیریت کسب و کار برای بخش خصوصی ، بازار ، شرکت و … و قطعا از لحاظ جایگاه متفاوت است ، اما اینکه بگوئیم دکتری نیست ، اوج بیسوادی است …

استاد دانشگاه کانادا
تیر ۱۴, ۱۴۰۲ ۱:۴۷ ب٫ظ

دوستان عزیز ، نظر آقا سهیل غلط است ، اول از همه باید بدونیم DBA “دکتری حرفه ای” است نه تخصصی ، هر وقت تفاوت این دو رو فهمیدی بعد بیا کن آقا سهیل …!؟
بنده با DBA دانشگاه تهران دکتری خودم تو دانشگاه کانادا پذیرفته شد و الان استاد دانشگاه کانادا هستم ، امیدوارم کمی هر چند کوچک کرده باشم

فیلسوف بیزینس
فروردین ۱۸, ۱۴۰۱ ۲:۰۴ ب٫ظ

با مدرک دکتری DBA باید کارآفرین شد و میلیاردی پول درآورد ، هزاران نفر را استخدام نمود و در اقتصاد خرد و کلان جامعه شریک شد …!!!؟؟؟
نمیرن دکتری DBA بگیرن و بشوند رئیس یا کارمند فلان اداره ، دکتری DBA میگیرن میشن ایلان ماسک ، جف بزوس …
حیف از فهم ما در مورد دکتری DBA…
در الفبای DBA مانده ایم !!! راجع به آن اظهار نظر میکنیم ؟؟؟!!!

سهیل
فروردین ۱۸, ۱۴۰۱ ۱۱:۲۵ ب٫ظ

دقیقا مشخصه که جنابان فیلسوف بیزینس، مدیر عامل، بیزینس، دکتر DBA، و غلام یک نفر هستن با چندین نام مختلف، واقعا متاسفم برات چون از لحاظ روحی بدجوری نیاز داری که “دکتر” خطاب بشی. گیرم عامه ناآگاه رو قانع کردی، اهل فن رو چیکار می کنی؟

زهرا
تیر ۱۶, ۱۴۰۱ ۱۲:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  سهیل

حالا شما چرا بهش حسودی میکنی بهش بگن دکتر ؟؟؟!!!
خوب شما هم درس بخون بهت بگن دکتر….
امان از حسادت…
کاشکی کمی رقابت سالم داشتیم !!!؟؟؟

سهیل
مرداد ۱۳, ۱۴۰۱ ۱:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

حسودی نمی کنم فقط قصدم اینه که جلوی دروغگویی و مدرک-تراشی و عنوان-سازی رو در حد توانم بگیرم. در ضمن بازم مشخصه که خودت هستی البته اینبار با اسم زهرا! خدایا این مملکت رو از شر دروغ در امان بدار.

مدیر عامل
فروردین ۱۸, ۱۴۰۱ ۱:۵۸ ب٫ظ

میخاید باور کنید می‌آید باور نکنید ، تمام این گفته ها صدق است :

– بنده با ارشد از دانشگاه ملی و جز رتبه های برتر هیچ کجا استخدام نشدم ولی با DBA مدیر عامل ۳ منطقه بزرگ و تجاری شدم
– خیلی از دوستانم از دانشگاه فلان….با DBA دکتری شون در ادارات پذیرفته شد و حتی تعدادی کتاب هم با مدرک دکتری نوشتند
– مدرک DBA رو خیلی از ادارات می‌پذیرند، فقط در دانشگاه معتبر باشد و مورد پذیرش وزارت علوم
– اکثرا بخش نیمه خصوصی دکتری DBA رو قبول دارند
– ۱۰۰٪ بخش کاملا خصوصی و شرکت‌ها دکتری DBA رو قبول دارند
– DBA “آخرین گام برای رهبران بین المللی” هست حیف هست با DBA کسب و کار جهانی نزد و به ادارت رفت واسه ماهی ….!
– در نهایت علم مدیریت با تلفیق تجارت و کسب و کار بسیار شما را در جمع جامعه پیشرو خواهد نمود

بیزینس
فروردین ۲, ۱۴۰۱ ۸:۴۰ ب٫ظ

بزرگواران ، دکتری DBA در ایران هست ، خوب هم هست
-هم دکتری معادل و هم دکتری تخصصی لطفا مقداری مطالعه کنیم و عوام صحبت نکنیم ، دوره ، دوره دانشگاه گوگل هست…
– دوستان خودم با DBA اونهم در ادارات فراوان دکتری شون قبول شد
– یه عده کتاب با نام دکتری نوشتن
– حتی کانادا ، آمریکا و فرانسه DBA رو قبول دارن و WES هم یکی از مراکز ارزیابی هست
در پایان بپذیریم یا نپذیریم ، Ph.d دکتری تخصصی ، DBA دکتری حرفه ای در کسب و کار هست…
امیدوارم به جای حسادت به مدرک دکتری همه چه تخصصی ها و چه حرفه ای ها احترام بگذاریم
موفق و موید باشید

سهیل
فروردین ۱۷, ۱۴۰۱ ۶:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  بیزینس

دی بی ای توی ایران فقط یه دوره آموزشیه و با خارج فرق می کنه، اونجا باید فوق لیسانس مدیریت بازرگانی (business administration) یا یه رشته مربوطه رو داشته باشی بعلاوه اینکه فقط کسب همون دکترای مدیریت بازرگانی (دی بی ای) به صورت تمام وقت چهار سال طول میکشه. اینی که توی ایران برگزار میشه فقط یه دوره هستش که اونم فاقد مجوز از وزارت علومه، فقط یه دوره آموزشی نه چیزی بیشتر، لطفا جعل عنوان نکنید.
اینم منبع چیزی که گفتم، کسایی که شک دارن می تونن برن خودشون بخونن و قضاوت کنن:
https://nl.edu/school-of-business-and-information-technology/programs/doctorate-of-business-administration/

غلام
فروردین ۱۸, ۱۴۰۱ ۱:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  سهیل

متاسفانه اطلاعات شما بسیار ضعیف میباشد ، در خارج کشور DBA توسط مدارس کسب و کار ارائه می‌شود، می‌توان تمام وقت ، مجازی و نیمه حضوری باشد ، توی ایران دوستان خودم با DBA توی اکثر ادارات استخدام شدند ، فقط بستگی به دانشگاهی داره که مجوز صادره میکنه ، WES به راحتی مدرک دانشگاه تهران ، سازمان مدیریت صنعتی و ….قبول میکنه
تازه من دیدم تو کانادا با مدارک موسسات خصوصی که دکتری شون پذیرفته شده

محمد
فروردین ۱۸, ۱۴۰۱ ۱:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  سهیل

دوست عزیز اطلاعات شما بروز نیست ، خیلی از دانشگاه ها دارن با مجوز وزارت علوم DBA میدن ، چطور مورد قبول وزارت علوم نیست !!!؟؟؟
فقط مکان پذیرش DBA و Ph.d در کسب و کار متفاوت است

سهیل
فروردین ۱۸, ۱۴۰۱ ۳:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

بزرگوار، هر وقت شما
۱) “مدرک تحصیلی” نه “گواهی دوره” رو با مهر تایید وزارت علوم
۲) مهر و امضای دانشگاه محل تحصیل
۳) تاییدیه از سوی سامانه سجاد
یه جا توی اینترنت بارگزاری کردی و لینکش رو هم اینجا به اشتراک گذاشتی تا ملت ببینن، اونموقع میگم بله شما درست میگی و گرنه صحبت کردن آسونه

بیزینس
تیر ۱۶, ۱۴۰۱ ۱۲:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  سهیل

برادر گرامی چرا نمیفهمی ، میخای اسم ادارات که دوستانم دکتری DBA رو پذیرفتن بگم ؟؟؟
بابا میگم دوستانم تو ادارات مختلف دکتری شون رو پذیرفتن
اقدام به نوشتن کتاب با دکتری DBA نمودن ، چرا حالیت نیست؟؟؟
باور میکنی بکن ، باور نمیکنی نکن…

سهیل
تیر ۱۷, ۱۴۰۱ ۱:۳۴ ق٫ظ
پاسخ به  بیزینس

نه همین مدارکی که گفتم رو به اشتراک بذاری کافیه راضی به زحمت بیشتر نیستم

شبنم مدیریت
بهمن ۹, ۱۴۰۲ ۳:۱۰ ق٫ظ
پاسخ به  سهیل

آقا سهیل نمیخام فامیلیمو بگم ولی برادر خود من هم با DBA دکتری شون رو تو اداره پذیرفتن

محمد
بهمن ۹, ۱۴۰۲ ۳:۱۶ ق٫ظ
پاسخ به  سهیل

برادر سهیل ، فکر کنم خودتو زدی به اون کوچه ، حوصله ندارم همشو بگم ، شما که داری با ملت فک میزنی ، فقط چند نمونه میزنم اگر زحمت نیست سرچ کن ، لینکش با خودت ، شکر خدا سواد داری سرچ بزنی ؟
۱- dba دانشگاه تهران با سوئیس
۲- dba سازمان مدیریت صنعتی با گرانوبل فرانسه
۳- dba شریف با دانشگاه هلند
۴- dba مدیریت صنعتی با آلمان
و …
وقتی میگه مدرک Dba یعنی دکتری …
آخه فیلسوف کی میاد ۵۰ میلیون بده واسه یه دوره…
کشته ما رو نخبه

مهوش
تیر ۱۶, ۱۴۰۱ ۱۲:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

نه برادر عزیز DBA دانشگاه تهران، تربیت مدرس و …دانشگاه های کانادا و…قبول دارن برو تحقیق کن
دوست خودم با DBA تو کانادا با بالاترین سواد داره درس میده عزیزم ، تو شنیدی من دیدم

سهیل
تیر ۱۶, ۱۴۰۱ ۱۱:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  مهوش

اصلا قبول ندارن فقط دوره گواهی طی کردن رو میدن دیگه نمی خواد شما در مورد دانشگاهی که خود من توش دانشجو بودم بهم اطلاعات بدی

سمانه شجاع
بهمن ۹, ۱۴۰۲ ۳:۰۷ ق٫ظ
پاسخ به  سهیل

با احترام به سهیل آقا خیر ، پسر عمه خودم با mba همین دانشگاه تهران الان داره دکتری میخونه تو کانادا ، پس قبولش دارن بزرگوار ، تو این مورد حق با مهوش است

دکتر DBA
خرداد ۲۲, ۱۴۰۰ ۱۰:۱۲ ب٫ظ

جر بحث نداره که !!!!!!!
DBA دکتری حرفه ای (عملی ، سازمانی )
Ph.d دکتری تخصصی(آموزشی ، مثل استاد دانشگاه )
هر دو دکتری هستند یک تخصصی یکی حرفه ای اما تفاوت ها :

– یکی عملی و اجرایی (DBA)
– یکی تخصصی و آموزشی (Ph.d)

محل فعالیت :

Ph.d آموزشگاه و دانشگاه (تئوری تر)
DBA در سطح عمل و بازار و اجرایی شرکت و…

و….
موفق و موید باشید انشاالله روشن شده باشید.

سعید
بهمن ۱۳, ۱۴۰۰ ۱:۰۷ ق٫ظ
پاسخ به  دکتر DBA

شما هر سایتی در مورد دی بی ای بوده این عوام فریبی ها رو کپی پیست کردی، اما بالا بری پایین بیای، دی بی ای دکترای حرفه ای نیست، دکترای حرفه ای تعریف داره مثلا پزشکی، دامپزشکی، داروسازی، و دندانپزشکی.
احتمالا صاحب یکی از همین مراکزی هستی که با این عنوان مردم ساده لوح و تشنگان لقب دکتر رو سرکیسه می کنی.
مثلا طرف مدرک زبان پیام نور داره بعد پول داده یک سال هفته ای یه روز اومده یکی از این دوره ها حالا خودش بخودش میگه دکتر کسب و کار!!!!! یعنی یک سال ایشون برابر با هفت سال پزشکی بوده که میگی دکترای حرفه ای هستش؟ یعنی رشته کسب و کار اینقدر الکیه که از هر رشته ای بیای توش بعد از یک سال میشی دکترای حرفه ای اون؟ یعنی رشته شما زبان باشه، زیست شناسی دریا باشه، کشاورزی باشه، ریاضی محض باشه، هرچی باشه بعد از یکی دو سال دوره دیدن تازه اگر ببینی میشی دکتر کسب و کار!!!!!

رضا
فروردین ۲, ۱۴۰۱ ۸:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

با سپاس ، فکر کنم ایشون تنها کسی باشم که کپی پیست نکرده…
اگه در مورد دکتری حرفه ای مقداری مطالعه داشته باشید می‌فهمیدید…
آخه برادر عزیز ماهیت MBA و DBA این هست که شما از رشته های غیر مدیریتی بیای رشته مدیریتی بخونی …
حداقل وقتی میای مطلبی مینویسی ۴ خط قبلش بخون ، لاقل سواد خودت رو زیر سوال نبر ؟؟؟!!!

سهیل
فروردین ۱۷, ۱۴۰۱ ۱۱:۰۹ ق٫ظ
پاسخ به  رضا

شما اگر ایرادی به مطلب داری با ذکر مثال عنوان کن، دکترای حرفه ای تعریف داره و ۶ الی ۷ سال زمان میبره.
چهارتا موسسه پول بگیرن و بعد از یکی دو سال دکتری!!!!! بدن، شد دکترای حرفه ای؟
حالا اگر با این جعل عنوان کمبوداتون جبران میشه و از لحاظ روحی احساس بهتری بهتون دست میده، باشه دکتر که چه عرض کنم اصلا شما برنده جایزه نوبل

غلام
فروردین ۱۸, ۱۴۰۱ ۱:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  سهیل

برادر عزیز مدرک ۲ نوع است :
یکی تخصصی که در دنیا و جهت آموزش و دانشگاه هست
دیگری حرفه ای که در حد عمل هست
دکتری تخصصی مدیریت جهت آموزش دانشگاه و تخصصی تر و دکتری DBA جهت عمل و در کسب و کار هست مثل دندانپزشک که پزشک دندان هست ، دکتری DBA پزشک کسب و کار هست…
قصد جر و بحث با شما رو ندارم ، ربطی به سال نداره ، فردی ممکنه با ۳ سال مکانیکی ماشین شما رو درست کنه ، به این میگن مدرک حرفه ای و شخصی با دکتری مکانیک بلد نیست پیچ ماشین رو باز کنه و فقط حرف میزنه به این میگن دکتری تخصصی ، جای ایندو فرق داره ، دکتری حرفه ای عملا پزشک خودرو هست و دکتری تخصصی تو دانشگاه هست
مدرک آرایشگاه زنانه هم همینطور…
امیدوارم فهمیده باشید….

سهیل
فروردین ۱۸, ۱۴۰۱ ۳:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  غلام

بدین ترتیب از شما یاد گرفتیم که کسی که یکی دو سال دوره کمک های اولیه رو می گذرونه پزشکه و دکترای حرفه ای داره، کسی که دو سال دوره دستیاری دندون پزشکی رو می گذرونه دندون پزشکه و دکترای حرفه ای داره، کسی که دو سال دوره تکنسینی داروخونه رو می گذرونه داروسازه و دکترای حرفه ای داره، کسی که دو سال دوره تکنسینی یا کاردانی دامپزشکی رو می گذرونه دامپزشکه و دکترای حرفه ای داره، و الی آخر!
احتمالا طبق همین منطق هم برای شما کسی که یکی دو سال دوره دی بی ای می گذرونه دکترای حرفه ایه!!!!!!
واقعا جای تاسف داره که اینقدر بر عوام فریبی تون پافشاری می کنید

ارشد
تیر ۱۶, ۱۴۰۱ ۱۲:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  سهیل

بله اگه در مدرک کلمه دکتری قید شود
D در DBA به معنی دکتری هست نه دوره

غلام
فروردین ۱۸, ۱۴۰۱ ۱:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  سهیل

برادر عزیز منظور شما از دکتری حرفه ای همون گرایش های پزشکی هست ، اما DBA دکتری حرفه ای است و پزشک کسب و کار هست…
اگر بخایم مثال بزنیم در سطح پایین مثال دانشگاه علمی کاربردی میزنم :

کاردانی “حرفه ای ” تولیدات برنج
کاردانی “حرفه ای” حقوق ثبتی

منظور از مدرک “حرفه ای” زمان خاص نیست…؟؟؟!!!
منظور از تخصصی تئوریک بودن و منظور از حرفه ای حرفه ای بودن عملی تر بودن هست…
لطفا در مورد “تخصصی” و “حرفه ای” بیشتر تحقیق کنید

سهیل
فروردین ۱۸, ۱۴۰۱ ۳:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  غلام

بخایم؟؟؟ با همین یه واژه دیگه کلا قانع شدم!!!

سایا
تیر ۱۶, ۱۴۰۱ ۱۲:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  سهیل

خودت رو خسته نکن من‌ و شما کسی نیستیم بخایم نا نخایم
مهم جهان هست بپذیره یا نه که پذیرفته
حالا شما قبول نکن شاید D رو کلاس ۶ ترجمه کردن

مهندس
تیر ۱۶, ۱۴۰۱ ۱۲:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  سهیل

آقای سهیل بخای یا نخای ایشون DBA داره ، میتونی D رو معنی کنی ؟؟؟؟
خوب بجای کل کل با ایشون برو DBA بخون
یه شاهین تو آسمون دیدی عقاب شو ، پرهاشو نچین

سهیل
مرداد ۱۵, ۱۴۰۱ ۱:۲۰ ق٫ظ
پاسخ به  مهندس

همون دیگه ملت رو با همین D گذاشتی سر کار. فکر کردی چون توی عنوانش دکتر داره با گذروندن یه دوره یک ساله واقعا دکترای حرفه ای می گیری؟ کجای سیستم آموزشی ایران همچین چیزی هست که طرف لیسانس ادبیات فارسی داره بعد یه سال بیاد یکی از این دوره ها رو بگذرونه از فرداش بشه دکتر؟!!! لطفا الکی نگو هست، آدرس و لینکش رو اینجا بذار تا همه ببینن که با تایید وزارت علوم و تحقیقات همچین امکانی وجود داره. فکر کردید اگر داشت نمیذاشت؟ نداره

محمد جواد
تیر ۱۶, ۱۴۰۱ ۱۲:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

برادر گرامی DBA دکتری حرفه ای است ، دکتری حرفه ای یعنی در عمل ….
یه سرچ بزن ویکی پدیا
لاقل ۴ خط بخون بعد بیا

سمیه
تیر ۱۶, ۱۴۰۱ ۱۲:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

داداش شما برو ماهیت DBA و MBA رو بخون بعد بیا اینجا اظهار نظر کن
هدف MBA و DBA این هست از رشته های غیر مرتبط بیای
کمی تحقیق کن دوست عزیزم

سهیل
تیر ۳۱, ۱۴۰۱ ۵:۳۱ ق٫ظ
پاسخ به  سمیه

ماشالله با ۸۰۰ تا نام مستعار هم کامنت میدی آدم نمی دونه کدوم رو مخاطب قرار بده!
بالا بری پایین بیای دی بی ای دکتری نیست. هیچ دانشگاهی توی ایران با گذروندن یه دوره یک ساله به کسی دکترای حرفه ای نمیده. اگر میده مدرکت رو یه جا بارگذاری کن همراه با تاییده سامانه سجاد تا همه ببینن و من رو هم ضربه فنی کرده باشی و دهنم رو هم یکبار و برای همیشه بسته باشی.
درضمن شما تشریف ببر همون جاهایی که به قول خودت قبول دارن و توی ایران از این ادعاها نکن چون امثال من آدمای آگاه به این عنوان-تراشی ها توی این جامعه زیادن.

رضا یاری
دی ۳, ۱۳۹۹ ۱:۱۸ ب٫ظ

متاسفانه عده ای سودجو با طی دوره های کوتاه مدت هفتگی ادعای مدرک دکتری دارند و از آن برای سوء استفاده از مردم و مجموعه های بهره می برند که به شدت بایستی با این نوع کلاه برداری برخورد شود. دوره های MBA و DBA صرفا دوره های آموزشی مانند سایر دوره هاست و اصلا نبایستی از این عنوان برای آنها استفاده نمود.

علی
فروردین ۲, ۱۴۰۱ ۸:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  رضا یاری

برادر کمی بروز تر باش ، خیلی دوره های بلند مدت اومده ، این که من و شما و…اون رو قبول نکنیم ماهیت قضیه عوض نمیشه…
DBA دکتری حرفه ای مدیریت کسب و کار هست و مورد پذیرش جهانیان

مستعار
آبان ۱۵, ۱۳۹۹ ۲:۲۳ ق٫ظ

قطعا اون نوع دوره های “دی بی ای” که بعضی دانشگاهها اون هم در ساعات تعطیل و آخر هفته ها برای پول درآوردن برگزار می کنن و یه برگه مقوا چاپ میکنن و میدن دست بچه های مردم دکتری نیست. برای اطمینان میتونین با یکی از آگهی های استخدام دولتی تماس بگیرید و بگید من دی بی ای دارم و آیا شما مدرک منو به عنوان مقطع دکتری قبول دارید یا خیر. راحت تر اینه که جذب هیئت علمی ها رو ببینید. به شخصه عنوان “دکتر ” برام جذاب هست اما ابدا پولی بابت دکتری که دکتری نیست هدر نمی کنم. ضمنا به کار گرفتن عنوان دکترایی که وزارت علوم قبول نداره جرم هست و مجازات داره و همین طور اگه باهاش حتی خواستگاری برید و عروس خانوم رو حساب دکتری شما با ازدواجتون موافقت کنند هم مشمول جرم “تدلیس در ازدواج” میشید.

شهلا
فروردین ۱۸, ۱۴۰۱ ۱:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  مستعار

باور کنید خیلی از مدارک هم دانشجویان خودم که DBA گرفتن در اداراتشون پذیرفته شد ، به شخصه دیدم ، باورش با خودتون

سیمین
فروردین ۱۸, ۱۴۰۱ ۱:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  مستعار

نیازی به تماس نیست ، هم دانشجوهای خودم تو چندین اداره پذیرفته شدم حالا نمیشه اینجا اسمشون رو بگم ، ۲ تا از دوستانم با دکتری DBA کتاب نوشتن و روش نوشتن فلانی دکتری مدیریت کسب و کار

محمد
تیر ۱۶, ۱۳۹۸ ۱۰:۰۴ ق٫ظ

هم PhD و هم DBA هر دو رشته های تحقیق محور هستند. به عبارتی بخش عمده‌ مقطع DBA مانند مقطع PhD صرف تحقیق می‌شود. اما تفاوت اصلی PhD و DBA در این است در PhD تحقیق ها بر موضوعات تئوریک و در DBA بر موضوعات کاربردی متمرکز است. به همین علت، برخی از مدارس برتر کسب و کار جهان برنامه DBA‌ نداشته باشند و دوره دکترای مدیریت را که علمی‌تر و تخصصی‌تر محسوب می‌شود بر عهده مراکز علمی و حرفه ای گذارده تا اجرا کنند. و امیدوارم برای جلوگیری از سردرگمی و … وزارت علوم یا از برگزاری این دوره ها جلوگیری کرده یا خود به عنوان متولی و مسئول وارد شده و مثل تمام دنیا ارزش علمی این مدرک رو مشخص کنه

منتقد
تیر ۳۱, ۱۳۹۶ ۳:۳۵ ب٫ظ

دوستان سلام من میخوام با نگاه معمولی با شما صحبت کنم
یه زمانی دوره ی دی بی ای خیلی خوب بود و تمام بزرگان و نمایندگان مجلس و سایرین گرفتند
اون زمان همه برای تبلیغات از دکتر استفاده کردند و کسی هم بهشون چیزی نگفت. حالا که ظرفیت دانشگاهها اومده پایین تازه یادشون افتاده؟
تمام دنیا دی بی ای رو قبول دارند حتی بالاتر از سایر مدارک
اما ما طبق معمول چون تافته ی جدا بافته ایم میگیم نه

عزیزان دی بی ای همون دکتری حرفه ای هستش و این تو ترجمه ی رسمی ش هم قید میشه اما اینکه اینجوری میخوان با چهارتا بخش نامه زمین گیرش کنن مطمعن باشید تو این کشور تا چیزی جواب بده و ببینند داره پیشرفت میکنه با چهار تا نامه ای به اعتبارش بدرد خود اون وزارت خونه میخوره زیر سوال میبرند
چه خوبه ما خودمون لااقل برای خودمون احترام قایل بشیم و در سیستم آموزش مزخرف کشورمون گم و گور نکنیم تلاش های بزرگان دی بی ای رو

التماس تفکر

حسین
آبان ۲۰, ۱۳۹۷ ۱۰:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  منتقد

دمتون گرم

محمدرضا صیحانی
خرداد ۷, ۱۳۹۸ ۱۰:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  منتقد

دقیقا همینطوره ودکتری حرفه ایی بسیار ارزشمند تر از پی اچ دی در تمام دنیا ست

امیر
خرداد ۱۲, ۱۳۹۸ ۵:۰۳ ق٫ظ

دقیقا همینطوره

وحید
اسفند ۱۹, ۱۳۹۵ ۹:۴۷ ب٫ظ

توهم دکتری با DBA! واژه دکتر زمانی ارزش و احترام خاصی داشت و وقتی قبل از نام کسی قرار می گرفت، اعتبار و شخصیت اجتماعی والایی به او می بخشید. دکترهای روزگار گذشته همگی سالها در رشته تخصصی خود مطالعه بی وقفه داشته و به مرتبه ای از علم و دانش رسیده بودند که حتی در کشورهای بزرگ و پیشرفته نیز نام آنها به عنوان شخصیتهای علمی برجسته شناخته شده بود. زمانیکه دوره های آزاد DBA در کشور شروع به کار کرد، به جای اینکه خلا مهارتی موجود بین مدیران کشور را پر کند، به میانبری برای افرادی تبدیل شد که رویای چسپاندن لقب دکتر به ابتدای نام خود را داشتند. این روند ناخوشایند نه تنها شان و منزلت علم و دانش را در کشور تنزل داده، نگاه مردم به دوره های آزاد DBA را نیز منفی کرده است. این دوره ها در کشورهای پیشرفته با قیمتهای نجومی پذیرای مدیران ارشد سازمانهای بزرگ جهت ارتقای مهارتهای مدیریتی آنها می باشد، ولی هیچگاه از مدرک آنها به عنوان PhD استفاده نمی شود. بیماری مدرک پرستی و توهم اینکه مدارک تحصیلی بالاتر لزوما نشانه شخصیت اجتماعی فرد است، سالهاست که گریبانگیر نظام آموزشی کشور شده و علاوه بر پایین آوردن سطح علمی دانشگاه های کشور به چنین دوره های مهارتی نیز ضربه وارد کرده است. سو استفاده های مکرر و عدم آگاهی کافی این معضل را روز به روز وخیمتر مینماید. شاید تنها راهی که برای مقابله با این معضل وجود دارد مطالعه است. هر دوره ای محتوا و هدف خاص خود… ادامه نظر»

لادن
مرداد ۲۹, ۱۳۹۶ ۱۰:۳۶ ق٫ظ
پاسخ به  وحید

بابا ای ول کپی پیست!
چار خطم از خودت می نوشتی . . .

دا
اسفند ۲, ۱۳۹۵ ۱:۲۶ ب٫ظ

با سلام

احتراماً، باعنایت به نامه شماره ۲/۲۲/۲۴۴۵ مورخ ۱۳۹۵/۱۱/۰۳ مدیر کل محترم دفتر گسترش آموزش عالی و نامه شماره ۲/۱۲۶۴۱ مورخ ۱۳۹۵/۱/۲۹ معاون محترم آموزشی وزارت متبوع مستند به مصوبه مورخ ۱۳۹۴/۱۲/۱۶ شورای گسترش آموزش عالی (تصویر پیوست ) ، هر گونه فعالیتی تحت عنوان دانشگاه صنایع و معادن، فاقد وجاهت قانونی است. در ضمن به استناد نامه شماره ۲/۲۲/۱۸۵۷۳۳ مورخ ۱۳۹۳/۱۰/۰۹، دفتر گسترش آموزش عالی تا کنون هیچگونه مجوزی برای ایجاد شعبه تحت عنوان دانشگاه صنایع و معادن ویا نمایندگی اعطا ننموده است. لذا ضرورت دارد، علاوه بر اقدام قانونی در خصوص توقف مراکزی که به عنوان نمایندگی دانشگاه صنایع و معادن در حوزه آموزش عالی فعالیت می نمایند، موضوع به کلیه ادارات، سازمان ها و نهاد های دولتی و غیردولتی آن استان اطلاع رسانی شده و رونوشتی از آن به این مرکز ارسال گردد.

باآرزوی توفیق الهی

سعدان زکائی
رئیس مرکز نظارت و ارزیابی آموزش عالی

محمدی
بهمن ۴, ۱۳۹۵ ۱:۲۹ ق٫ظ

سلام دوستان . بنده دوره MBA دانشگاه صنایع و معادن را گذراندم.برای پذیرش در دوره DBA هم یک مصاحبه دادم و OK دادند . حالا نمیدانم واقعا” ادامه بدم یا خیر ؟ از یک منظر که نگاه می کنم دروس ارائه شده در این دوره و دوره کارشناسی ارشد خیلی رو ارتقاء سطح فکری من و باز شدن پنجره های بسته ای که در ذهن من بود کمکم کرد . برای تصمیم گیری و راه اندازی کسب و کار و به قولی کارآفرینی هم خوبه. فقط دردش اینه که ۲.۵ سال باید بخونی بعدشم مدرک اون هیچ ارزشی نداره . البته نظر من اینه که آدم باید خودش رو توانمند کنه تا بر مشکلاتی که دور و برشه غلبه کنه . صرف گرفتن مدرک نون و آب نمیشه . توانمند سازی بهتر از مدرک گرفتن و کار پیدا نکردنه . قبول دارید دوستان ؟

sasan
آبان ۱۷, ۱۳۹۵ ۱۰:۰۰ ب٫ظ

سلام
دوست عزیز من مدرک دانشگاهی در سطح دکترا به شکل مکاتبه ای دریافت کردم و همچنین آنرا ترجمه رسمی کردم ولی از آنجاییکه وزارت علوم ارزشیابی نمی کند آیا امکان استفاده از آن مجاز است یا مشکل حقوقی دارد.آیا می توان در همایش ها از این عنوان استفاده داشت.

امیر
آبان ۱۴, ۱۳۹۵ ۱:۰۰ ب٫ظ

سلام
امروز خواندم که یکی از معاونین وزارت علوم گفته وزارت علوم رشتهDBA راتحت عنوان مدیریت استراتژیک یامدیریت آینده پژوهی دردست مطالعه داردوبا۴۸واحدبجای۵۸بزودی تعیین تکلیف میشود
وزارت علوم اینکارراباتاخیر چندساله انجام میدهد….ولی بازازبلاتکلیفی وسردرگمی بهتره

الهام
آبان ۱۱, ۱۳۹۵ ۱۱:۳۰ ب٫ظ

فقط مدارکی که از طریق شرکت در کنکور سراسری در دو رشته مدیریت اجرایی و مهندسی صنایع توسط سازمان مدیریت صنعتی ارائه میشود دارای اعتبار علمی می باشد چون از طریق کنکور سازمان سنجش وارد این موسسه غیرانتفاعی شده اید بقیه مدارک صادره از طرف این سازمان داخلی بوده و بیشتر یک مدرک معادل حساب میشود تا یک مدرک دانشگاهی معتبر

فرهاد فروتن.اهواز.کارمندشرکت نفت
مهر ۱۶, ۱۳۹۵ ۳:۴۸ ب٫ظ

من در دورهی d b aمشغول شدم.حیف شد.عمرم تباه شد.چون نادانسته دراین دوره آموزش آزادشرکت کردم وفریب خوردم.کلی هزینه کردم ووقت تلف کردم.ارزش دانشگاهی هم ندارد.لطفا بقیه گیر نیفتند مثل من وامثال من.چون بی ارزش وبی اعتباره.ووزارت علو هم هشدار داده بود اما من بی اهمیتی کردم.نمی دانم چکار کنم.در حق ما نامردی کردند دانشگاه ودوستان ناباب که راهنمایی غلط کردند

اکبر
خرداد ۲۰, ۱۳۹۵ ۱۰:۳۹ ق٫ظ

ارزش استخدامی گواهینامه های «پایان دوره های آموزش عالی آزاد (MBA، DBA)، تکمیلی، تخصصی و…» و «گواهینامه نوع دوم» صادره از سوی دانشگاه ها، مؤسسات آموزش عالی کشور و شرکت های پژوهشی (بخشنامه ۱۵۸۷۹/۹۲/۲۰۰ مورخ ۱۶/۰۹/۱۳۹۲) بخشنامه به کلیه دستگاه های اجرایی کشور با توجه به ابهامات و سؤالات دستگاه‌های اجرایی کشور در خصوص ارزش استخدامی گواهینامه هایی که تحت عناوین «پایان دوره های آموزش عالی آزاد (MBA، DBA)، تکمیلی، تخصصی و…» و «گواهینامه نوع دوم» که از سوی برخی از دانشگاه ها، مؤسسات آموزش عالی کشور و شرکت های پژوهشی صادر می گردد، اعلام می دارد: ۱- تمامی مدارک تحصیلی که در یکی از مقاطع تحصیلی رسمی از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری و وزارت بهداشت درمان، و آموزش پزشکی با ارزش علمی و بدون ذکر کلمه «معادل» صادر شود، و برای ادامه تحصیل در یکی از مقاطع تحصیلی بالاتر ملاک عمل قرار گیرد، این مدارک دارای ارزش استخدامی بوده و دستگاه های اجرایی می توانند در چارچوب رعایت کلیه قوانین و مقررات مربوطه در وضعیت استخدامی کارمندان خود ملاک عمل قرار دهند. ۲- مدارک و گواهینامه هایی که فاقد شرایط بند (۱) این بخشنامه بوده و با الفاظ فوق الاشاره (آموزش عالی آزاد MBA، DBA، تکمیلی، تخصصی، دوره های معادل سازی شده و…) صادر شده و یا شوند، از ارزش استخدامی معادل با مقطع تحصیلی خاص در نظام آموزش عالی کشور برخوردار نیست. ۳- گواهینامه های آموزشی که با عنوان «گواهینامه نوع دوم» توسط این گونه مراکز صادر می گردد، وجاهت قانونی نداشته و فاقد ارزش استخدامی… ادامه نظر»

علی احمدی
بهمن ۲۶, ۱۳۹۴ ۵:۲۷ ب٫ظ

سلام خواستم بدانم اگر کسی کنکور ندهدو مدرک dba بگیرد و وزارت علوم آن را تایید کندآیا اتفاقی نمیفتد

یاس
بهمن ۶, ۱۳۹۴ ۴:۵۹ ب٫ظ

سلام دوستان،از موسسه با من تماس گرفتن که انتخاب شدم واسه دوره mba ،کارشناسی دارم و غیر از مدرکم آرایشگاه هم دارم،قبول کنم؟دوره غیر حضوری و آزمون الکترونیکی هست

ناصر
آذر ۲۶, ۱۳۹۴ ۸:۱۴ ق٫ظ

سلام
کارشناسی ارشد حسابداری دارم
میخوام واسه دکتری اقدام کنم با اساتید زیادی صحبت کردم که برای مقطع دکتری چه رشته ای رو بخونم اکثریت گفتن اگر میخوای برگردی ایران حسابداری رو ادامه بده ولی من شرایط موندن رو دارم در اینصورت چه رشته ای یشنهاد میکنید.
با تشکر

حمید رضا عیدی
شهریور ۶, ۱۳۹۴ ۳:۵۶ ق٫ظ

با سلام،
بنده مدتی است در مورد این موضوع (dba)تحقیق کرده ام.از نظر وزارت علوم کشور این مدرک فاقد درجه علمی است و فقط برای شرکت کننده گان یه گواهینامه از طرف ان موسسه صادر میشود نه دانشنامه ای که بتوان با ان از لحاظ اکادمیک به سطح بعدی رفت.
این گواهینامه را فقط جهت رزومه میتوان ارائه داد.

حسن علی
خرداد ۴, ۱۳۹۴ ۴:۰۰ ب٫ظ

سلام-اگر مدارک وموسسات ازاد بی اعتبار هستند ومدارکشان فاقد هر گونه اعتباری است چگونه فعالیت میکنند وچرا جمع نمیشوند؟

علی
اسفند ۱۴, ۱۳۹۳ ۰:۲۴ ق٫ظ

از هر راهی وارد دانشگاه بشید مهم نیست، مهم نیست کی و کجا چه ارزش و اعتباری برای مدرکتون قایل باشند، مهم مهارتیه که به مدرک شما ارزش میده یا اونو بی ارزش میکنه.،
در راه کسب و کار یه شخصی که دوره DBA رو با بهترین اساتید و نمره ها گذرونده، بهتر از دکترای بدون ارتباط باکسب و کاره.

کارشناس ارشد مدیریت اجرائی
تیر ۶, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  علی

کاملا صحیحه
من خودم یه شرکت کوچک دارم و مدرک دکترام هیچ جا به کار نمیاد(تنها مدرک)
اما خودم مطمینم که دکترا سطح دانش,مهارت,فرهنگ و تفکر منو بسیار ارتقاء میبخشه همون اتفاقی که با گرفتن ارشد برای من افتاد.
به خاطر همین تصمیم دارم دوره DBA رو بگذرونم

مححد
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۰ ۲:۳۴ ق٫ظ
پاسخ به  علی

دمت گرم عالی بود باید دید تو عمل کی حرف واسه گفتن داره اصلا ایراد کار نظام اموزشی ما همین دلخوشی به مدارکی است که غاز هم باهاش نمی شه در اکثر مواقع چروند پس تو میدون عمل حزف بزنن دوستان نه از پشت میله های ذهنی دانشگاهی اونم تو راه کسب و کار

علی بازرگان
بهمن ۶, ۱۳۹۳ ۶:۲۲ ب٫ظ

اینجاب از اکادمی Q.L.Aانگلیس مدرک گرفتم D.B.Aگرفته ام گواهنامه فارسی ذکر شده دوره دکترا بازرگانی. ترجمه کرده ام به انگلیسی توسط مترجم رسمی و مهر دادگستری هم دارد این مدرک چقدر اعتبار دارد

MBA
آبان ۱۹, ۱۳۹۳ ۱۱:۰۳ ق٫ظ

سلام
من فارغ التخصیل رشته MBAگرایش IT از دانشگاه مالتی مدیای مالزی هستم
متاسفانه بس از ارزشیابی عنوان فارسی مدرک من به مدیریت بازرگانی ترجمه شد!!!
در صورتیکه سیلاب درسی مدیریت بازرگانی کاملا با دروس MBA متفاوته
این رشته تنها رشته ایه ک ۴٨ واحد درسی داره و نه ۳۲ تا
منظورم از درج این مطلب اینه که ایران هنوز برای این رشته جایگاهی نداره و

برای اطلاع دوستان نام این رشته( business administration( BA است
در ایران دانشگاههای معتبر که زیر نظر وزارت علوم و نه صنایع و معادن باشه مدرک شما معتبر و قابل ادامه است
اگر شما در مقطع لیسانس باشید( bachelor )مقطع شما BBA است
اگر ارشد باشید (master) مقطع شما MBA است
و اگر دکترا باشید مقطع شما DBA است
اگر خارج از کشور تحصیل کرده باشید مدارک شما در هرمقطعی معادل ایران ارزشیابی میشه فقط در مقطع DBA باید یک تز یا مقاله نیز ارایه بدید

ادیب
شهریور ۳۰, ۱۳۹۳ ۱:۰۸ ق٫ظ

سلام
من فوق لیسانس مهندسی شیمی دارم.امکانش هست واسه دکتری mba بخونم؟
ممنون میشم اگه زود جوابمو بدین

پرفسورمندلی
دی ۳, ۱۳۹۳ ۲:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  ادیب

بله می توانید ولی هزینه آن تا جای که اطلاع
دارم بالا می باشد اقلب افراد این رشته ها
را ادامه می دهند که از امنیت شغلی کامل یا
خود کارفرما هستند وتنها برای رزومه کاری
و پسوند دکتری براول اسم خود انتخاب می کنند

علیرضا (MBA Graduate)
بهمن ۱۱, ۱۳۹۲ ۷:۱۸ ب٫ظ

امیدوارم ۲ تا نظر قبلی کمک به سوالات دوستان کرده باشد. واقعا جای تاسف است بعضی از موسسات معتیر (اسم نمیارم) حتی یک جدول مقایسه از DBA , MBA ارائه کردند که واقعا خنده دار است (تو همه سایت ها تبلیغ دارند!).. خیلی جالب است که دکتری یک رشته ای را با کارشناسی ارشد آن رشته به عنوان ۲ گرایش مجزا معرفی کنیم!!! مثل این است که کارشناسی ارشد رشته عمران را با دکتری عمران مقایسه کنیم و به عنوان ۲ رشته مجزا ارائه کنیم و هر جفتش هم ۱ سال طول بکشد!!!!! پس با این حساب حق دارند خیلی ها سر در گم شوند.

علیرضا (MBA Graduate)
بهمن ۱۱, ۱۳۹۲ ۷:۰۳ ب٫ظ

البته لازم به ذکر است، این دوره های کوتاه مدت مانند یک گارگاه آموزشی مدیریت است که میتوان یرای افزایش مهارت از آن استفاده کرد. ولی این دوره ها نه MBA و نه DBA هستند، این فقط اسم گذاری برای بالا بردن جذابیت و جذب متقاضی بیشتر بوده. MBA و DBA واقعی (یعنی همان مدرک دانشگاهی معتبر)به همین سادگی به دست نمی آید. یعنی باید مثل رشته های دیگر ۲ , ۳ , ۴ سال در دانشگاه درس خواند و زحمت کشید و هیچ راه میانبری یرای به دست آوردن مدرک واقعی نیست

علیرضا (MBA Graduate)
بهمن ۱۱, ۱۳۹۲ ۶:۵۲ ب٫ظ

سلام دوستان. متاسفانه موسسات آموزشی ارزش این رشته را با این دوره های کوتاه مدت از بین بردند. آنچه که در دانشگاه به عنوان مدرک ارئه می شود و ۱.۵ سال (حداقل) زمان می برد، همان مدرک معتبر دانشگاهی است که می توان با این مدرک، برای دکتری اقدام (چه در ایران و چه در خارج) . کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار MBA (حداقل ۱.۵ سال)و دکتری همین رشته DBA (حداقل ۳ سال زمان می برد)نامیده می شود. پس هر آنچه یه عنوان DBA و MBA در موسسات آموزشی کشور ارائه می شود ارزش مدرک دانشگاهی نداشته و هر ادعایی تو این زمینه کلاهبرداری محسوب می شود.

Pouria
مهر ۲۴, ۱۳۹۲ ۰:۵۸ ق٫ظ

اگر میخواین برین DBAیاMBA بگیرین بعد برین ازمون استخدامی این اداره ها رو شرکت کنین هیچ وقن نگیرین بهتره
این دوره رو من به افرادی پیش نهاد میکنم که میخوان با چالش های کسب و کار دست و پنجه نرم کنند و وارد حرفه های تخصصی خصوصی شوند
چون دولت که نیاز به چنین فردی نداره کارشناس میخواد برای ۴ تا نامه زدن و گرفتن

mr.MBA
مرداد ۳۱, ۱۳۹۲ ۶:۳۳ ب٫ظ

هم چیز بسته به نیاز ماست .(مدرک گرایی !!!!ویا مهارت گرایی؟؟؟؟؟)
اگر فقط دنبال مدرک هستید!!!شک نکنید دوره های mba,dbaبه هیچ وجه مناسب شمانیستند.
اما اگر دارای تخصصی هستید و قصد دارید از این تخصص به نحو احسن بهره برداری کنید ،حال چه با سرمایه شخصی و یا جذب سرمایه، باید مجهز به مهارتهای مدیریتی باشید.
دوره های MBA ,DBA به شما کمک میکنه با قوانین نانوشته و اصول دنیای کسب و کار آشنا شده و بهترین تصمیمات را بگیرید و به بهترین شکل تصمیماتتون رو اجرا کنید.مسائلی که در دانشگاهها هیچ خبری از اون نیست.
پس کمی عمیق تر بیاندیشیم …

حبیب
بهمن ۲۸, ۱۳۹۷ ۲:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  mr.MBA

بسیارعالی، بنده این دو دوره رو گذروندم و همینطوره

که ایشون فرمودند.

نیر
مرداد ۳۰, ۱۳۹۲ ۷:۵۱ ق٫ظ

آیا می توان با مدرک mbaسازمان مدیریت صنعتی آزمون phd شرکت کرد? ممنونم

پرفسورمندلی
دی ۳, ۱۳۹۳ ۲:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  نیر

نه متاسفانه مدارک سازمان مدیریت صنعتی
فقط یک گواهی داخلی کوتاه مدت هست که ارزش ندارد!؟

برای پروفسورمندلی
شهریور ۱۹, ۱۳۹۴ ۴:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  پرفسورمندلی

جناب پروفسور
بهتره اول تحقیق بفرمایید و بعد با قطعیت نظر بدین

وحیدی
مهر ۷, ۱۳۹۴ ۶:۲۶ ب٫ظ

مدرک سازمان مدیریت صنعتی قاطعانه می گویم
برای استخدام درهیچ شرکت دولتی و اقلب شرکت
های خصوصی معتبر هیچ گونه ارزش علمی و دانشگاهی ندارد و صرفا تخصص غیرآکادمیک است

محمد
تیر ۱۶, ۱۳۹۸ ۹:۴۳ ق٫ظ
پاسخ به  وحیدی

دوست عزیز در مورد سازمان مدیریت صنعتی ابتدا تحقیق کرده بعد اظهار نظر کنید تا اونجا که من اطلاع دارم سازمان مدیریت صنعتی دو جور مدرک میده یکی دوره ها که حق با شماست که دارای ارزش استخدامی و آموزشی نیست دومین مدارک و مقاطع تحصیلی است که تحت عنوان کاردانی و کارشناسی و … هستش که در داخل طبق مصوبه مجلس دارای ارزش استخدامی و آموزشی هست من تعصبی روی سازمان ندارم چون ذینفع نیستم من تحصیلاتم رو خارج از کشور گذروندم یک نکته رو بگم برای دانشگاه سوربن فرانسه و خیلی از مذراکز علمی معتبر مدرک سازمان مدیریت صنعتی( نام قبلیش بوده مرکز مطالعات وتحقیقات ایران و امریکا) رو بدون قید و شرط و آزمونی به عنوان مقطع تحصیلی قبول میکردن( ساال ۲۰۱۲ به قبل که من بودم الان رو اطلاع ندارم) و در مورد دی بی ای این مناقشه همه جای دنیا هست و خیلی جاها در صورت داشتن مدرک مستر یا فوق لیسانس خودمون به عنوان پی اچ دی قبول دارن و در غیر این صورت فقط به عنوان دوره فکر کنم تو ایران هم به زودی همین بشه

یوسف
فروردین ۱, ۱۳۹۹ ۹:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  وحیدی

بزرک DBA سه ساله معادل دکتری سازمان مدیریت صنعتی رو آلمان و فرانسه قبول دارن…
بیشتر از این جای توضیح نیست لطفا بیشتر مطالعه بفرمایید (FHM آلمان)و (FNEGE فرانسه)

احسان
مرداد ۲۹, ۱۳۹۲ ۱:۱۷ ق٫ظ

گواهی صادر دانشگاه صنایع ومعادن را اگر بررسی کنید یک گواهی خاص هست .درسایت خراسان رضوی موجود هست که رسما به فرد اطلاق می نماید که دکترا مدیریت استراژیک گرفته با مجوز وزارت علوم لطفا راهنمایی بفر مایید

با وزارت علوم تماس بگیرید. با تشکر .

احسان
مرداد ۲۹, ۱۳۹۲ ۱:۱۳ ق٫ظ

دانشگاه صنایع ومعادن واحد خراسان رضوی گواهی پایان دوره با آرم وزارت علوم صادر کرده و قید کرده شماره مجوزی را .آیا این دوره مورد تایید می باشد

پریسا
مرداد ۲۷, ۱۳۹۲ ۱۲:۰۰ ب٫ظ

ایا سازمان مدیریت صنعتی مجوز صدور این دوره را دارد

خیر. در متن خبر هم تأکید شده که هیج کجا ندارد.

محمدی
مرداد ۳, ۱۳۹۳ ۱:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  پریسا

چرا در مورد هر چیزی الکی اظهار نظر می کنید من خودم موسسه ماهان این دوره را دیدم که خود موسسه ماهان مجوز رسمی از وزارت علوم ودانشگاه جامع علمی کاربردی داره وهیچ وقت هم ادعای ارائه مدرک دانشگاهی را نداره کلاس ها خیلی خیلی خیلی مفید هستند از هزار تا مدرک کارشناسی ارشد که به هیچ دردی نمی خورند بهتر است .من با قاطعیت عرض می کنم اگر به پیشرفت واقعی درزمینه کسب وکارعلاقه دارین این دوره های ارزشمند را ازدست ندین.خیلی کاربردی هستند .

پرفسورمندلی
دی ۳, ۱۳۹۳ ۲:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  محمدی

دوست عزیز به جای حل مسئله صورت مسئله را
حذف نکنید!!
مدرک دانشگاهی کارشناسی وکارشناسی ارشد و بالاتر که تخت نظارت وزارت علوم جوانان این
کشوراخذ کرده اند نه تنها معتبرهست بلکه اتفاقا از مدارک که تنها که گواهینامه
کوتاه مدت است بسیار بسیار بالاتراست وقابل
مقیاس با این دوره های موسسات نیست!
بله دوره های مدیریت ارزشمند هست ولی برای افرادی که حداقل با داشتن مدرک لیسانس به بالا
اقدام کنند و با مطالعه دقیق!!

دکتر مسعودی(فارغ التحصیلDBA لندن)
مرداد ۲۴, ۱۳۹۲ ۹:۱۳ ب٫ظ

این رشته در تمام دنیا چون اروپا،امریکا،کانادادارای اعتبار است،مثل
harvard business school , لندن و … جای تاسف است که درایران هنوز جهان سومی فکر می کنند.

وحیدی
مهر ۷, ۱۳۹۴ ۶:۲۸ ب٫ظ

اینجا ایران هست کاری به تمام دنیا چه جوری
ارزشیابی می کند مختص خود کشورشان هست نه ایران

غلام
شهریور ۳۱, ۱۴۰۰ ۴:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  وحیدی

اتفاقا بالعکس چون ایران هستیم باید بدانیم دنیا چه می‌کنند ، این آینده ماست که به آنها نزدیک می‌شود نه آنها به ما…

محمدرضا صیحانی
تیر ۳۱, ۱۳۹۲ ۷:۴۲ ق٫ظ

با سلام خدمت دوستانی که نظر دادن خواستم عرض کنم نحوه ورود به دانشگاه اصلا مهم نیست بلکه این نکته مهمه که اساتید شما چه کسایی باشن وشما چقد یاد میگیرید همین سازمان مدیریت صنعتی دوره dbaرو گذاشته با حضور پروفسور اعرابی که حداقل ۲۰۰کتاب ومقاله نوشته ویقین داشته باشید دانشجوهاش خیلی زحمت میکشن وحقشون نیست مورد بی مهری باشن

حمید رضا
تیر ۲۹, ۱۳۹۲ ۸:۳۲ ق٫ظ

باسلام
اگر ممکن است بفرمایید که DBA دانشگاه تهران که معادل دکترا می دهد چیه و آیا اعتبار دارد یا نه؟ لطفا صریح جواب بدهید.

سلام
در ایران DBA مورد تأیید به عنوان دکتری تخصصی وجود ندارد.

محمد ایراوانی
تیر ۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  حمید رضا

لطفا کلمه DBAرا در گوگل سرج کنید
خودتان متوجه می شوید چه چیزی نوشته اند
دکترای تحقیقاتی درزمینه بیزینس تجارت کاملامعتبر قانونی درسطح بین الملل به عنوان یک مدرک تخصصی است

یوسف
فروردین ۱, ۱۳۹۹ ۹:۴۵ ب٫ظ

باریکلا کاملا پخته و بخردانه

یوسف
فروردین ۱, ۱۳۹۹ ۹:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  حمید رضا

معادل دکتری وجود دارد…لطفا بیشتر تحقیق کنید

احسان میری
فروردین ۲, ۱۴۰۱ ۸:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  حمید رضا

در ایران هست ، خیلی هم هست ، همه رو با ذکر نام میگم :

– هم دکتری معادل (مراکز ۳ ساله با پایان نامه و…)
– هم دکتری دانشگاه تهران با دانشگاه سوئیس
– دکتری مدیریت صنعتی با FHM آلمان
– دکتری مدیریت صنعتی با FNEGE فرانسه
و….

DBA دکتری حرفه ای هست

حامد
تیر ۲۸, ۱۳۹۲ ۱۲:۵۰ ب٫ظ

بسیار موافقم، انشاءالله مجددانه از فعالیتشون جلوگیری شه.

یک موافق
تیر ۲۸, ۱۳۹۲ ۱۰:۳۲ ق٫ظ

عالیه/ بایستی این هشداروتذکرات بیش از این باشددرحال حاضرکه ورود به دانشگاه بسیار راحت شده توجیهی برای بی ارزش کردن مدارک واقعی دانشگاهی وبی انگیزه کردن دانشجویان بخاطر نقل ونبات شدن اینچنین گواهیها وجود ندارد.

محمد مدیریتی
فروردین ۳, ۱۴۰۱ ۳:۱۰ ق٫ظ
پاسخ به  یک موافق

DBA آبروی ایران هست ، هم مدیریت ، هم بیزینس و کسب و کار…
نمیتونی بخونی ، نخون ، چرا بهانه میاری ؟