معاون آموزشی وزیر علوم: رضایت 70 درصدی از آزمون کتبی دکتری

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

دکتر نادری منش اقدامات مهم دولت دهم را در زمینه آزمون دکتری برشمرد.

به گزارش خبرگزاری مهر ، معاون وزیر علوم در آخرین نشست خود با خبرنگاران،  در خصوص رشته های دکترا تاکید کرد: طی چهار سال گذشته بیش از هزار رشته دکترا در خارج از تهران از سوی وزارت علوم مجوز راه اندازی دریافت کردند که ایجاد ظرفیت توزیع شده، عدالت محورانه بود به عنوان مثال در ابوموسی، قشم و هرمزگان هم اکنون جمعیت دانشجویی افزایش یافته است در حالیکه پیش از انقلاب هرمزگان با 14 جزیره حتی یک دانشجو هم نداشت.

نادری منش در ادامه با اشاره به اقداماتی در خصوص حذف کنکور اظهار داشت: با ظرفیت سازی هایی که صورت گرفت بخش عمده ای از ظرفیت ها در دوره های کاردانی و کارشناسی ایجاد شد اما به علت افزایش حجم ظرفیت متقاضی در دوره دکترا، وزارت علوم مجبور شد یک آزمون نیمه متمرکز برای توزیع عدالت در نظر گیرد که شانس همه برای ورود به دکترا برابر باشد.

وی خاطر نشان کرد: نظرسنجی ها نشان می دهد که 70 درصد داوطلبان از برگزاری آزمون کتبی و دکترا راضی به نظر می رسند و اگر هم نارضایتی وجود دارد در بخش مصاحبه است نه آزمون کتبی.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

86 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فائزه
آذر ۳۰, ۱۳۹۲ ۱۰:۵۹ ق٫ظ

به نظر من هرکی معدل نداره دیگه ول معطله من تجربه کردم میون هم کلاسیام اونایی که استادا بیشتر بهشون توجه دارن و بیشتر بهشون نمره میدن درنتیجه بدون اینکه حتی یک مقاله هم از اونها منتشر شده باشه بدلیل معدل بالا صاف میشینن ارشد بلافاصله هم میشینن دکتری بلافاصله بعد از دکتری هم استاد دانشگاهن بلافاصله بعد از مربی میشن استادیار بلافاصله هم میشن دانشیار و بعدم یهویی استاد تمامن! ماها که پارتی نداریم معدل هم نداریم و در نتیجه تا بیایم مربی هم بشیم شده ۵۰ سالمون! بعدشم که دیگه از پا میفتیم و چون پیر شدی حافظ از میکده بیرون رو!!!!!!!!!!اینه که کسانیکه معدل ندارید زیاد به فکر ترقی در آموزش عالی نباشید این نصحیت از من!

مریم روانشناسی
شهریور ۱۹, ۱۳۹۲ ۴:۲۶ ب٫ظ

کی گفته راضی بوده برای رشته روانشناسی تربیتی که سوالات با منابع اصلا مطابقت نداشت خواهش میکنم به داد بچه های این رشته برسین افسردگی گرفتیم از بس یک سال خوندیم اخرش سولای بی ربط دادن.حداقل منابع رو واضح بگید.

sumac:سماق
مرداد ۲۰, ۱۳۹۲ ۱۲:۳۵ ب٫ظ

خدایا یعنی امسال دیگه قراره چی شه؟…
ایشالا خیر باشه…

فیزیولوژی پزشکی
مرداد ۵, ۱۳۹۲ ۵:۴۸ ق٫ظ

این نظرسنجی ها کی انجام شد؟ ما خبر نداریم . اگه معیارشون سوالای قبل آزمونه که اعتباری بهش نیست. داوطلبا بعد آزمون ناراضی بودن.
سند میگیرن از داوطلب!!

جهان
مرداد ۲, ۱۳۹۲ ۱۰:۵۵ ق٫ظ

من فکر میکنم باید نمره مصاحبه برداشته بشه و مثل ارشد باشه. بجای اون ظرفیتاستهداد درخشانو زیاد کنند که هر کی مقاله زیاد داره از اون طریق بره

فواد
مرداد ۳, ۱۳۹۲ ۱۲:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  جهان

جهان خوب گفتی،کاملا با نظرت موافقم

مژگان
شهریور ۱۳, ۱۳۹۲ ۲:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  جهان

کاملا با نظر معقولتون موافقم.

mohsen
تیر ۳۱, ۱۳۹۲ ۹:۰۳ ب٫ظ

حرف آخر:
در زمانی که همه می خواهند از یک سوراخ وارد شوند شما بهتر است مسیر را دور بزنی تا موفق شوید چگونه است که ما قطب اول نانو در مقالات علمی هستیم ولی هنوز چوب بستنی وارداتی داریم به همه مردم ایران هستم که این مدرک گرایی را هم اکنون مد کردند تو را خدا از توهم بیایید بیرون و به دنبال کار بروید شما تا زمانی تولید نداشته باشید غذا نداشته باشید زنده میمونید(قابل توجه فارغ التحصیلان کشاورزی)؟تازمانی که چوب بستنی تولید نکنیم مقالات نانو بخوره توی سرمون تا زمانی که اساتید مکانیک ما قادر به عیب یابی یک قسمت از خودروی خود نیستند داشتن مقالات به چه درد میخوره جوانان عزیز از توهم و دنیا یی که خودمان درست کرده ایم بییایم بیرون وبه فکر کار وبه کار بردن دانش وتجربمان در صنعت باشیم.وچرخ اقتصاد رابچرخانیم .۱۶ سال عقب افتادگی از دنیای مدرن بس نیست و اگر با همین روال مدرک گرایی پیش رویم دیگر عقب افتادگی ما قابل جبران نیست.پس حداقل از همه مهندسین خواستار کاآفرینی هستم اندکی فکر کنیم وخودمان به دنبال دانش رویم.
مگر انیشتین معدل خوب داشت و در دانشگاه تز نسبیت را بیان واثبات کرد/
در آخر یک جمله از نیوتن :اونهایی که میدونند دنبال چه هستند به دانشگاه احتیاج ندارند و اونهایی هم که نمیدونند در دانشگاه وقت خودشون را تلف میکنند.

شادی
مرداد ۲, ۱۳۹۲ ۶:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  mohsen

مثلا دوست عزیز شما فکر می کنید ما دنبال کار نرفتیم؟ کدوم صنعت؟ صنعتی که درش تخته شده رو من و شمای بی تجربه نمی تونیم چرخشو بچرخونیم!! تازه برای خانومای رشته فنی که اصلا کار تعطیل!! اون چند جایی هم که استخدام می کنن خانوم نمی خوان. بعدم اگه قراره خودمون کارآفرینی کنیم هزینه می خواد سرمایه می خواد که اگه داشتیم مطمئن باش می کردیم. پروژه من مال یه جای دولتی بود قرار بود اجرایی بشه ولی نشد و خودمم که رفتم دنبالش یه مبلغ ناچیز بهم دادنو گفتن دستت درد نکنه خداحافظ!! اینه دلیل دنبال دکترا رفتن. آدم که نباید یه جا متوقف بشه اقلا اینطوری عمرمون هدر نمیره از بیکاری!!

جواد
شهریور ۲۶, ۱۳۹۲ ۳:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  شادی

موافقم

داوطلب روانشناسی تربیتی
تیر ۳۰, ۱۳۹۲ ۱۰:۰۸ ب٫ظ

اگه راست می گید توی سایت سنجش یه لینک برای اعتراض داوطلب ها بگذارین ببینید رضایت از آزمون کتبی چقدر بوده؟؟؟
برگه نظر سنجی رو قبل از شروع آزمون می دن تا همه به به و چه چه براشون بنویسند؟؟
یکبار این برگه رو بعد از آزمون دست داوطلب ها بدید بعد بگید ۷۰ درصد راضی بودند.
آزمون مزخرف آماری رو که برای روانشناسی داده بودند فقط کسی که فوق آمار داشت می تونست جواب بده
من یک کتاب ۶۰۰ صفحه ای آمار و روش تحقیق نوشتم، سر جلسه با دیدن سوالات آمار هنگ کردم، دفترچه رو بستم صفحه اولش رو ببینم فکر کردم شاید دفترچه رو اشتباه دادند.
بعد هم آمار می دند ۷۰ درصد راضی هستند

ح.ق.ج
تیر ۳۰, ۱۳۹۲ ۹:۲۰ ب٫ظ

سلام دوستان.من مطالب دوستان رو درمورد حذف مصاحبه خوندم.منم مثل شما روزمصاحبه واقا با برخورد اساتیدمتاسف شدم.ولی دوستان احساسی حرف نزنید.آیابهترنیست آزمون سراسری هم مثل آزادفقط تخصصی برگذاربشه؟زبان واستعدادبی معنی هست.واقعاهمه دوستان هم میدونندچه کسی خارج از یاد داشتن قدرت ونیروی جسمی بعداز تخصصی واستعدادرو برای زبان داشت؟آیابهتر نیست زبان رو حذف کنندوکسانی که قبول میشوندمدرک زبان روبگیرند.خیلی از دوستان فقط یگ گزینه رو در زبان میزدند۴۰درصدمیشدکه کاملا غیر منطقی هست.درموردمصاحبه،دوستان حال به این نکته هم توجه کنید مثل ارشدبلانسبت برخی ها هستند کلاس وخرید سوال وحتی سفارش(که خداشاهده خودم دراتاق رئیس دانشگاه…شندیدم که سه بار تکمیل ظرفیت بزنندتا برسه به بسرهمکارشون قبول بشه)راهم در نظربگیریدخیلی ها میرند کلاس ورتبه ی عالی میارندآیاهمه خوبند؟نه عزیزان مصاحبه باشه ولی نه در دست دانشگاه.وزارت علوم چارتی درست کنه وبدون دخالت شخص وافرادخاص امتیازدهی به کارهای علمی و…صورت گیرد.من خودم سه ساله مدرس هستم (حق التدریس وبدون سهمیه)من کتابهای کارشناسی وارشدوکامل مسلط شدم خداشاهده کسانی که مدرس هستند متوجه میشندچی میگم وقتی به دانشجونگاه میکنی درجلسه اول متوجه میشی درچه سطحی قرارداره.پس کسی که مقاله خودش نداده ……مصاحبه ۵%دست دانشگاه باشه عالیه و۴۵%وزارت علوم و۵۰%آزمون.موافقید؟

سلام
تیر ۳۱, ۱۳۹۲ ۲:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  ح.ق.ج

دادا اون پنج درصد هم می زاشتی خطای سیستم دیگه وقت داوطلب و اساتید هم گرفته نمی شد :))))
آخه اگه شما مقاله نداشته باشی وزارت علوم از کجا به شما نمره بده که ۴۵ درصد هم براش گذاشتی

به جناب سلام با نمک
تیر ۳۱, ۱۳۹۲ ۸:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  سلام

اولابااحساس نکن خیلی بانمک هستی.دوما جناب سلام باید یه فرقی بین کسی که واقعاکارمیکنه باکسی که مثل شما….باشه.بهترازاینه که دانشگاه هادانشجویان خودشونووبا….بگیرند.

سلام+به جناب بی عصاب
مرداد ۱, ۱۳۹۲ ۳:۱۰ ب٫ظ

دادا خدا وکیلی من بی نمک ولی انصافا ۵ درصد دیگه ارزش داره دانشگاه مصاحبه بگیره؟؟؟ مثلا شما باید کلی پیاده شی از تهران بری فردوسی مشهد اونم برا ۵ درصد که تازه ممکنه از اون ۵ درصد ۲ یا ۳ درصد بگیری؟ اگه دست وزارت علوم هم بیفته کی می یاد نمره می ده یا سیستماتیک می شه یا استادها نمره می دن دیگه. همین جوری ۷ ماه طول می کشه جواب بدن اون جوری باید ۱ سال وایستی تا جواب بیاد که، در ضمن اگه کسی مقاله نداشت که دیگه صد در صد نمره نمی گیره. کلا هر جور بشه همیشه یه سری ضرر می کنن.

به جناب سلام
مرداد ۲, ۱۳۹۲ ۹:۰۳ ق٫ظ

عزیز شما متوجه حرف بنده نشدی.اصلا با نحوه امتیاز دهی مصاحبه آشناهستی؟وزارت علوم برای دانشگاهها فرمی فرستاده وامتیازاتی پیشنهادکرده که متاسفانه دانشگاهها رعایت نمیکنند.خب اگه همین کاروخودوزارت انجام بده پارتی وایمکه دانشجوی خودش هستی و…کمترمیشه.اون ۵درصد هم شما واستاد نیازبه برخورد رفتاری طرف مقابل دارید.شما شخصا حاظرید با آدم به قول شما بی اعصابی مثل من ۵ سال کارکنید؟عزیزدل کسی که مدرس باشه خداشاهده متوجه میشه من چی میگم.به نظرت اینکه فردی معدلش بالا باشه ونخبه محسوب بشه عملکردبهتری داره یااونی که درحدمتوسط هست؟جسارت نشه به عزیزان نخبه،خیلی از نخبه ها فقط معدلشون بالاست وقادر به تحلیل وغیره نیستند.پس اون ۵درصد میتونه کمک به دفاع دانشجو باشه.

به. جناب سلام
مرداد ۲, ۱۳۹۲ ۹:۰۴ ق٫ظ

غلط های املایی به خاطرتایپ سریع بود.شرمنده.

حسام
تیر ۲۹, ۱۳۹۲ ۹:۱۰ ق٫ظ

به طور کلی سنجش دانشجوی دکتری برنامه ی صحیح می خواهد نه حذف مصاحبه یا کنکور. اگر همین ۵۰/۵۰ هم صحیح انجام گیرد خوب است. شنیدم در مصاحبه ی یک رشته/محل که من هم برای مصاحبه رفتم، یکی از اساتید نمره ها را به نفع کسی دستکاری کرده بود که خوشبختانه زود فهمیدند و جلوش را گرفتند و بعد ان استاد را مؤاخذه کردند. خب ببینید مشکل این است که مسائل روزمره در کارهای رسمی و عمومی ما تاثیر زیادی دارد – یکی کمتر و دیگری بیشتر – کنکور دکتری با وضع خوب و استانداردی برگزار نشد که مصاحبه حذف شود و مثلا به قول یکی از کامنت ها سامانه ی رزومه تعریف شود- یعنی اینکه همه در شرایط یکسان و با یک عدالت آموزشی این کنکوررا نداده اند –
مصاحبه تا این کنکور به همین منوال است باید باشد – اگر روزی از منابع دقیقی سوالاتی در حد دکتری برای یک کنکور بدون حرف و حدیث طراحی شود- آن وقت باید دید بدون مصاحبه هم می شود دانشجو گرفت یا نه –
همه می دانیم که برخی از ما رتبه ی خوبی آوردیم ولی خوب نخواندیم این یعنی در این کنکور هم باید تجدید نظر شود

داوطلب 93
تیر ۲۹, ۱۳۹۲ ۸:۱۶ ق٫ظ

زمان برگزاری کنکور رو سازمان سنجش تعیین میکنه ربطی به دولت و وزیر علوم نداره .امسالم اسفند برگزار میشه احتمالا میفته ۱۶ اسفند.

سلام
تیر ۳۰, ۱۳۹۲ ۶:۳۷ ق٫ظ
پاسخ به  داوطلب 93

امسال طبق برنامه قبلی شون، سال ارزیابی کنکور دکتری هستش. در ضمن رئیس سازمان سنجش هم معاون وزیر علومه و کاملا به دولت وابسته هست. اگر دکتر توفیق وزیر علوم بشه خیلی چیزا تغییر می کنه

تینا راد ادبیات 93
تیر ۲۶, ۱۳۹۲ ۸:۱۰ ب٫ظ

سلام یا کنکور یا مصاحبه اگه کسی کنکور قبول شد مصاحبه بیفایده است.

داوطلب 93
تیر ۲۶, ۱۳۹۲ ۱:۱۶ ب٫ظ

با سلام به مدیر محترم سایت.پارسال قراربود آزمون ملی زبان بگیرن چی شد؟؟به علت کمبود وقت موکول شد به امسال اما هیچ خبری نیست چرا؟کاش این برنامه رو عملی کنن تا زبان کنکور دکتری حذف بشه آزمون یک نوبت برگزار بشه.لطفا دراینباره نظرتون رو اعلام کنید.

سلام
دیگر زیاد روی تصمیمات دولت قبلی حساب نکنید.
مخصوصا اینگونه تصمیمات که خودشان هم جدی نبودند.

داوطلب 93
تیر ۲۶, ۱۳۹۲ ۱:۱۱ ب٫ظ

خیلی از دانشگاهها منتظرن وزیر جدید بیاد وسهم مصاحبه رو بیشتر کنه.آیین نامه دکتری هم قراره امسال بازنگری بشه دعا کنید منابع عوض نشه این استعدادتحصیلی هم حذف بشه.پارسال روسای دانشگاهها بیانیه دادن با برگزاری آزمون بصورت متمرکز مثل ارشد موافقند به جز ۳دانشگاه.معلوم نیست حالا سیاستشون بوده بیانیه دادن یا واقعا موافق بودن.درهرصورت گروهها در دانشگاهها موافق این قضیه نیستن ودوست دارن دانشجوی خودشون رو بردارن .من که فکر نمیکنم وزیرعلوم جدید فردعادلی دراین قضیه باشه و طرف داوطلب رو بگیره حالا ببینید.

سلام
تیر ۲۷, ۱۳۹۲ ۸:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  داوطلب 93

کمکور امسال(۹۳) قطعا زمستون نیست فکر کنم مثل دو سال پیشه می شه اردیبهشت. این دولت تا بیاد بفهمه قبلی ها چه گار کردن ۶ ماه طول می کشه

مصطفی
تیر ۲۶, ۱۳۹۲ ۱۰:۰۷ ق٫ظ

به نظر من هر دوتاش باید باشه ولی درصد تاثیر مصاحبه باید کمتر باشه اینجوری مناسبتره.

پیمان
تیر ۲۶, ۱۳۹۲ ۸:۱۳ ق٫ظ

سلام به همه دوستان
من نظر بیشتر دوستان را خوندم حالا هم میخوام نظر خودم را بگم. هدف از دکتری چیست؟؟؟
هدف از دکتری پرورش نیروی قوی و کارآمد در عرصه علمی و پژوهشی است. اینکه بگوییم مصاحبه بر داشته شود و یا آزمون علمی برداشته شود، غلط است. هردو باید باشه با سهم درصد مساوی. فقط باید طوری برنامه ریزی شود که در حق کسی اجحاف نشود. باید عدالت جای پارتی بازی را بگیرد. البته با توجه به نبودن بازار کار در بعضی رشته ها، دوستان به سمت ادامه تحصیل در مقطع دکتری سوق داده میشوند، که این یک مشکل بزرگ است. به امید حل مشکلات جوانان.

سما
تیر ۲۶, ۱۳۹۲ ۵:۵۹ ق٫ظ

به نظر من باید مصاحبه حذف بشه چون همش پارتی بازیه به جاش وزارت علوم به عنوان متولی دور دوم آزمون برای فعالیت های پژوهشی داوطلب ها امتیاز قائل بشه مثلا برای طرح پژوهشی مقاله ISI علمی پژوهشی و …. و با یه ضریبی به عنوان امتیاز پژوهشی دانشجو در کارنامه و به نتیجه قبولیش اضافه بشه … با کلی سابقه و رزومه قوی پژوهشی میری یه دانشگاه برای مصاحبه بعد کلی سوالای بی خود پرسیدن دانشجوی خودشون رو یه مقاله علمی پژوهشی داره بر میدارند !…در ضمن طراحی سوالا وقتی می افته دست اساتید یه دانشگاه اونوقت اینجوری میشه که در رشته من از ۲۰ نفر اول آزمون ۱۸ نفر مال دانشگاه تهران میشن!!!!!

اذر
تیر ۲۶, ۱۳۹۲ ۵:۱۰ ق٫ظ

انچه غیر عادلانه است مصاحبه است.مصاحبه باید حذف شود.

پریسا
تیر ۲۶, ۱۳۹۲ ۸:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  اذر

کسایی که می خوان مصاحبه حذف بشه اعتماد به نفس پایینی در زمینه علمی و رزومه دارن.من که هر جا رفتم مصاحبه، بیشتر دانشجوهای پرتلاش در زمینه آموزشی و پژوهشی رو تحویل می گرفتن. آزمون کتبی واقعا سطحش پایین بود.تازه زبان هم که نمره منفی نداشت و اصلا ملاک درستی برای انتخاب دانشجوی دکتری نبود. با همچین آزمون کتبی آبکی باید به اساتید حق داد در مصاحبه وسواس بیشتری به خرج بدن. همین مونده چند سال دیگه دانشگاهها پر بشه از اساتید بی سواد.چه شود!!!!!!!!!!!!!

شادی
تیر ۲۶, ۱۳۹۲ ۹:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  پریسا

دوست عزیز همین الان هم به جز دانشگاههای سطح بالا بقیه دانشگاهها پر هست از اساتید بی سواد.من موافق حذف مصاحبه هستم چون معیار درستی نداره.ولی موافق حذف امتیاز کارهای پژوهشی نیستم برای همین هم میگم باید از طریق سامانه ای هرکسی کارهای پژوهشی خودشو آپلود کنه و یک هیات کلی امتیازها رو بدن نه اینکه یک سری استاد که احساس می کنن فقط اونا خوبن و کار همکارهای خودشونم که اساتید پروژه ما باشن رو هم قبول ندارن چه برسه به ما!این چیزیه که بچه هایی که از بهترین دانشگاههای دنیا پذیرش می گیرن هم بر همون اساس رفتن یعنی ارسال مدارک و رزومه نه مصاحبه حضوری بی معنی و با پارتی بازی

ناهید
تیر ۲۶, ۱۳۹۲ ۱۰:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  شادی

لایک

محسن
تیر ۲۶, ۱۳۹۲ ۱۰:۴۴ ق٫ظ
پاسخ به  ناهید

لایک

125
تیر ۲۶, ۱۳۹۲ ۱۱:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  پریسا

عزیزم وقتی با گرفتن مبلغی پول در خیابان انقلاب شما اکسپت مقاله ISI رو میگیری باید هم رزومه پرباری داشته باشی ولی کسی که یک سال درسش تمام شده نهایت یک مقاله داره اونم از روی پایان نامه اش که البته اساتید هم میدونند کسانی که کتاب یا مقاله زیاد دارند همچین فقط توهم زدند خودم رفتم مصاحبه کسی با تالیف دو کتاب و چند مقاله امده بود در حالیکه همش سه سال از فارغ التحصیلیش میکذشت اعتماد به نفس همه رو آورده بود پایین وقتی واسه مصاحبه رفته بود داخل کلی واسه کتابا بهش گیر داده بودند که تو اینارو از کجا نوشتی به نظر من کسانی که وارد دوره دکتری میشن بالخره دکتر فارغ التحصیل میشن حالا بگو مقال و کتاب نداشته باشند تو این ۴ سال خیلی کارا میتونند انجام بدهند این خیلی بهتر از این که کسی با شارلاتان بازی وارد بشه بعدا هم نتیجه تحقیق دانشجواش رو واسه خودش بکن تالیف یا به اسم خودش چاپ کنه بهترین روش همون آزمون کتبی مگه آزمون سراسری و ارش چه اشکالی داشتن آیا اونموقع شما سواد رشته تخصصی داشتین؟؟؟ مسلما نه این هم مثل اوناااااااا

امیرحسین
تیر ۲۹, ۱۳۹۲ ۸:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  125

موافق تمام بیانات تون هستم

فیزیولوژی پزشکی
تیر ۲۸, ۱۳۹۲ ۵:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  پریسا

شاید در مورد آزمون کتبی حق با شما باشه اما در مورد رزومه نمیشه گفت از اعتماد بنفس پایینه افراده که مخالفشن. چون الان مقاله نوشتن شده براحتی آب خوردن برا بعضیا. از پس که داده پردازی دیدم میگم.

من
تیر ۲۵, ۱۳۹۲ ۳:۰۱ ب٫ظ

سوالای رشته زبان شناسی اصلا استاندارد نبود. خیلی ناحقی شده بود. فقط با یک هفته درس خوندن میشد نصف سوالا رو جواب داد. سطحش در حد سوالای لیسانسم نبود. خیلیا نخونده و با شانس منفی نزدن سوالای زبان قبول شندند.

من
تیر ۲۵, ۱۳۹۲ ۲:۵۸ ب٫ظ

سلام. من به پنج دانشگاه دعوت شدم. یکی از دانشگاههای تهران وقتی فهمیدند من انتخاب اولم اونجا نیست اصلا از من هیچ سوالی نپرسیدند. در خیلی از دانشگاهها همین طوره. ما ۲۵ هزار و یا برای بعضی دیگه از دانشگاهها ۵۰ هزار پول دادیم اونوقت هم سوالایی که می پرسیدند معلوم بود الکیه ، هم شاگردای خودشونو فقط قبول داشتند.

میترا
تیر ۲۵, ۱۳۹۲ ۲:۳۳ ب٫ظ

منم دعوت به مصاحبه با رتبه خوب بودم چه فایده تو مصاحبه همش سفارش و پارتی بازی بود کنکور زکتری بدون مصاحبه عادلانه است همین

بصیر عسکری
تیر ۲۵, ۱۳۹۲ ۱۲:۰۸ ب٫ظ

دوره دکتری باید مثل ارشد بر اساس نمره علمی باشد ..و زیراامکان ضایع شدن حق وجود دارد

شادی
تیر ۲۵, ۱۳۹۲ ۶:۱۲ ق٫ظ

مصاحبه وقتی ما دهه شصتی ها رد شدیم برداشته میشه.وقتی این بچه هایی که الآنم بدون کنکور دارن می رن دانشگاه رسیدن به این مرحله خیلی راحت وارد دکتری هم میشن!بذارین ما رد شیم همه چی حل میشه!!!

حمیده
تیر ۲۵, ۱۳۹۲ ۹:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  شادی

اینو خوب اومدی شادی جون.
ما دهه شصتی ها از همون اول ،همه چیزو همه کس باهامون مشکل داشته
معذرت میخوام ولی یه جورایی تو اکثر مراحل آموزشی و سنجش، موش آزمایشگاهی بودیم
متاسفم از اینکه هنوز نتونستیم به یک ثبات برسیم
چیزی که حداقل نقص هارو داشته باشه،حداقل ضربه رو بزنه ، …

حسین
تیر ۲۵, ۱۳۹۲ ۱۰:۵۰ ق٫ظ
پاسخ به  شادی

منظورشان این بوده که ۷۰ در صد مسئولین وزارت آموزش عالی از آزمون راضی بودند نه داوطلبان …

سارینا
تیر ۲۵, ۱۳۹۲ ۸:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  شادی

خوشم اومددددددددددد
هرچی بدبختی و سختیه مال شصتیاس
ولی فقط باید به خدا توکل کرد

امیرحسین
تیر ۲۶, ۱۳۹۲ ۸:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  شادی

شادی خانم واقعا همینطوره که میگین
ولی در کشور ژاپن دو نسل وقتی دیدند که چه بخوان چه نخوان بالاخره آینده شون فناست
خودشون را برای نسلهای آینده فنا کردند نه بیخودی
بنظر من ما نباید حسودی دهه ۷۰ یا بقیه رو بکنیم بهتره راه برای اونا باز بشه بهتر از هیچه
مطمئنا یه روزی منافعش به ما هم میرسه
ولی اگر بخواهیم خود را با نسل های بعدی خود مقایسه کنیم کار مایه خراب میشه. و همینه میشه که الان هستیم
نسلهای قبلی ما اصلا به ما فکر نکردند و الان درسته ما به مشکل خوردیم ولی آیا پدر و مادرهامان به مشکل نخوردند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

محسن
تیر ۲۵, ۱۳۹۲ ۴:۴۰ ق٫ظ

سلام
من امسال داخل مصاحبه یکی از دانشگاههای تهران دعوت شده بودم که متاسفانه یکی از مصاحبه گیرنده ها دائم داشت سفارش نفری قبل از من را میکرد و داخل گوشش رزومه اون فرد را خیلی بزرگ جلوه می داد و میگفت:حقش هست که قبول بشه/ ما هم با گوشهای تیزمان ناخودآگاه شنیدیم و با خودم گفتم:کاش یکی هم سفارش ما را میکرد.

امیرحسین
تیر ۲۶, ۱۳۹۲ ۸:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  محسن

واقعیت محض است آقا محسن عزیز
مطالب که گذاشتی

مهران
تیر ۲۵, ۱۳۹۲ ۴:۲۸ ق٫ظ

ای کاش مصاحبه حذف میشد. واقعا میشه گفت یک جور بی انصافی هستش که در حق داوطلبین میشه. خصوصا کسایی که وقت زیادی رو برای آزمون کتبی اختصاص میدند

نیما
تیر ۲۴, ۱۳۹۲ ۸:۳۱ ب٫ظ

منم با حذف مصاحبه کاملا موافقم چون ما هر چی زحمت واسه ازمون میدیم با رد شدن تو مصاحبه حقمون پایمال میشه

کوروش
تیر ۲۴, ۱۳۹۲ ۸:۰۶ ب٫ظ

به نظر بنده کنکور واقعا حرکت مناسبی بوده، اما راجع به مصاحبه اصلا اینطوری نیست. یکی از دوستان یه روش جدید ابدا کرده در رشته خودش که در یه جرنال الزویر با ایمپکت بالا چاپ اکسپت گرفته. در مصاحبه بهش گفتن چیزی که شما میگی اصلا نشده. حتی وقت این که از روش خودش دفاع کنه هم بهش ندادند. همین میشه که بچه هامون همه دنبال فاندند. با یکی دو تا مقاله فاند میگیرند. کل پدر و مادر و همه کسشون رو میگذارند و میشند آواره قربت. که چی؟ چون تو مملکت خودمون مصاحبه های مسخره داریم. واقعا شرم آواره!

ALBAR
تیر ۲۴, ۱۳۹۲ ۷:۵۵ ب٫ظ

امید است دولت اینده ب افزایش سهم کتبی از اجحاف در حق خیلی ها جلوگیری کند.

رضا
تیر ۲۴, ۱۳۹۲ ۵:۵۲ ب٫ظ

با سلام به همه ی دوستان و تشکر از نظراتشان.
ای کاش مصاحبه برداشته می شد و فقط کنکور می بود البته کنکوری که سوالاتش استاندارد باشد و سریع کلید بیرون بدهند.
به امید روزی که مصاحبه برداشته شود. سدی که انشاءاله شکستنی است

سیاوش
تیر ۲۴, ۱۳۹۲ ۲:۵۹ ب٫ظ

ای کاش مصاحبه کلا برداشته بشه و خود سازمان سنجش در بررسی صلاحیت داوطلبها کلیه اطلاعات یک مصاحبه عادلانه و منطقی دریافت کنه و یک نمره به هر داوطلب بده.به نظر من که هر چه درصد نمره مصاحبه کمتر بشه به عدالت نزدیکتر میشیم.به امید فقط یک آزمون دکترای متمرکز

شکست ناپذیر
تیر ۲۴, ۱۳۹۲ ۲:۴۴ ب٫ظ

به نطر من مشکل اصلی بالابودن ظرفیت هاس. اگر کم شه به نفع کشوره.

حمیده
تیر ۲۴, ۱۳۹۲ ۲:۳۶ ب٫ظ

من هم موافق آزمونم
البته به شرط اینکه از ۵۰% مصاحبه کم شه تا مدام نخوایم در حین آمادگی، زیاد نگران اون پارتی بازی ها و … باشیم

حمیده
تیر ۲۴, ۱۳۹۲ ۸:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  حمیده

من هم موافق آزمونم
البته به شرط اینکه از ۵۰% مصاحبه کم شه تا مدام نخوایم در حین آمادگی، زیاد نگران اون پارتی بازی ها و … باشیم

سحر
تیر ۲۴, ۱۳۹۲ ۱:۲۳ ب٫ظ

اقای فرزین اگر خاطر مبارکتان!!! باشه، تو جلسه امتحان دکتری یه فرم نظرسنجی راجع به همین موضوع بین داوطلبان بیدار پخش کردند

مهتاب
تیر ۲۴, ۱۳۹۲ ۱:۱۳ ب٫ظ

این آمار رضایت ۷۰ درصدی آزمون دکتری هم مثل افزایش ۲۵ درصدی ظرفیت دکتراشون هست.
باور نکنین.

سمیه
تیر ۲۴, ۱۳۹۲ ۱۲:۴۶ ب٫ظ

قربون دانشگاه تهران برم که دوباره خودش ازمون کتبی گرفت! واقعا که!!!

من
تیر ۲۴, ۱۳۹۲ ۱۲:۲۳ ب٫ظ

بله خوب ۷۰ درصد زحمت نکشیدن که از این مدل کنکور ناعادلانه که نصفش سهمیه ست راضی اند! خودتون رو می تونید فریب بدین ولی مردم رو نه. مردم رو هم فریب بدین خدا رو نمی تونین فریب بدین.

مجید
تیر ۲۴, ۱۳۹۲ ۱۱:۱۸ ق٫ظ

سلام منم با حذف مصاحبه وتستی بودن آزمون کاملا موافقم اما مشکل اینجاست که اساتید مخالفت می کنند اونا میگن اگه آزمون دکتری فقط تستی باشه ومصاحبه درکارنباشه دیگه دانشجوی ما به حرف ما گوش نمیکنه واصلا دنبال مقاله وپژوهش نمیره ومیگه من می خوام درس بخونم پایان نامه هرچی شد شد .به ممین خاطر با مخالفت اساتید مخصوصا اساتید دانشگاههای تهران قرارشد مصاحبه حتما باشه تازه خیلی از استاد تمام ها هم خودشون می تونند چند تا دانشچو بدون دخالت سنجش بردارند تا اونا ناراحت نشند مشکل اینه وتا حل نشه مصاحبه برداشته نمیشه کم هم نمیشه پارتی بازی هم ازبین نمیره خداییش ارشد چش بود ضعیفها به شریف رفتند یا قوی ها

سعید
تیر ۲۴, ۱۳۹۲ ۱۱:۱۲ ق٫ظ

سلام شما را به خدا در این ازمون دکتری تست هوش را حذف کنید هنوز من نفهمیدم بودن تست هوش تو ازمون برا چیه بجای ایت تست هوش چند تا سوال تخصصی بذارید. بعد هم تو ازمون چرا نباید زبان تخصصی باشه ماها فردا که دکتر شدیم همش کارمون با زبان تخصصیه نه عمومی و همش باید مقالات تخصصی را مطالعه کنیم نه عمومی با تشکر

لیلی
تیر ۲۵, ۱۳۹۲ ۰:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  سعید

هم تست هوش رو بردارین هم زبانو(لااقل فقط تخصصی باشه نه عمومی)
بابا به خدا امتحان تخصصی
نه امتحان برای دریافت مدرک زبان
تا قبل از امتحان جامع هم از بچه ها مدرک زبان بخواین

پاشا
تیر ۲۵, ۱۳۹۲ ۴:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

عزیزم امیدوارم ناراحت نشی، ولی بالاخره دکتری باید یک فرقی با دیگر آزمون ها که می شود با به اصطلاح خرخونی از سدش گذشت داشته باشه یا نه؟ ایا یک استاد فقط به حجم معلومات نیاز داره یا اینکه باید چیزی فراتر، که به آن استعداد و هوش و درک می گویند هم داشته باشد؟

شادی
تیر ۲۶, ۱۳۹۲ ۷:۴۰ ق٫ظ
پاسخ به  پاشا

زیاد خودتو اذیت نکن دوست عزیز اون هوش واستعداد و درکی که شما داری و بقیه ندارن، ضریبش فقط ۱ هست!درضمن توی آزمونی که هم باید دروس تخصصیتو آماده باشی هم زبان هم این استعداد رو که ساعت ۱۲ ظهر که مغز آدم از خستگی و گرسنگی دیگه کار نمیکنه میارن بهت می دن که حل کنی، مطمئنا نمیشه با این سوالا هوش و ذکاوت کسی رو فهمید!

امیرحسین
تیر ۲۶, ۱۳۹۲ ۸:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  پاشا

خب آقا پاشا واقعا حق با شماست ولی با این استادای غیرمتعهد نهههههههههههههههههههه

ss
تیر ۲۴, ۱۳۹۲ ۹:۳۳ ق٫ظ

با اینکه جز بچه های استعداد درخشانم وهمه جا مصاحبه دعوت شدم البته قبول نشدم.با امیر حسین کاملا موافقم.استعداد درخشان راهی برای فرار یک عده خاص شده که مجانی درس بخونن.اگر نه ماهر جا رزومون رو گذاشتیم دهنشون باز موند که مگه تو چند سالته این همه کار کردی.ولی آخرش…..

salam
تیر ۲۴, ۱۳۹۲ ۹:۱۳ ق٫ظ

salam aghaye modir daneshgahe yazd to satesh natayeje ghabool shodegae doktori bedoon konkoore dade(estedade darakhsan ) lotfan to sitetoon elam konid baghe danesh ga ham age jaee elam shod lotfan khabar bedin? mamnon
http://www.yazd.ac.ir/yupr/announcements/1910-اطلاعیه-جدید-اسامی-پذیرفته-شدگان-دانشجویان-ممتاز-سهمیه-استعدادهای-درخشان-مقطع-دکتری

امیرحسین
تیر ۲۴, ۱۳۹۲ ۸:۵۸ ق٫ظ

کلا آزمون باید فقط کنکور باشه
درسته که بعضی ها باسوادند و واقعا حقشونه که بدون کنکور برن دکتر بشن و همه جا دنیا هم همینطوره ولی در دانشگاههای ما فرق میکنه و سواستفاده بسی بیشتر عملی است و بدون کنکور حتی حق اون افراد لایق هم خورده میشه.

پس بنظرم شما که باسوادین بشینید و یه ذره همت کنید در کنور نمره بیارین تا بساط این ناعدالتی ها برچیده بشه .

مگه شما تا حالا استادای بیسواد نداشتین خب اینا همینطوری طبق بندهای مختلف ذکتر شدن که هیچ تعهدی هم ندارن و به امثال خودشان کمک میکنن که دانشگاهها وضعیتشون از همینی که هست هم خرابتر بشه
دوستان یه همت بکنید و بعدا موقعی که دکتر شدین و استاد شدین با تعهدات بالا می توانیم مثل کشورهای پیشرفته کنکور رو برچینیم نه در این حالت و با این تعهدات اساتید که حتی به پژوهانه دانشجویان هم رحم نمی کنند.
مصاحبه و استعداد درخشان و بدون کنکور فقط برای یه عده ساختن تا الکی و با پارتی و پول دکتر بشن و بعدشم بهترین پستها را با بی لیاقتی تمام اشغال کنن.

بخدا که تو دانشگاه ما یکی از بچه ها رو الکی الکی نمره دادند معدلش شده ۱۹.۶۷ (البته توصیه شده بود که نمره بدن)و حتی پایان نامش هم استاد تقریبا زحمت همه چیزشو کشیدو الان میخوان برای استعداد درخشان بگیرندش.

طرفدار فقط کنکور باشین و بس.
با تشکر

بی نام
تیر ۲۴, ۱۳۹۲ ۱۰:۱۰ ق٫ظ
پاسخ به  امیرحسین

تو دانشگاه ماه هم همین اتفاق افتاده واقعاً بی انصافیه

شادی
تیر ۲۴, ۱۳۹۲ ۸:۰۶ ق٫ظ

به نظر من هم ضریب مصاحبه ۵۰% زیاده و باید کم بشه و البته اصلا مصاحبه نباشه که چه بهتر!یک امکانی بذارن همه رزومه و کارهای پژوهشی شونو آپلود کنن و یک هیات نظارت کلی بررسی کنه مدارکو.مگه کساییکه اپلای می کنن میرن خارج مصاحبه می دن؟؟

معین
تیر ۲۵, ۱۳۹۲ ۵:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  شادی

کاملا با نظر شادی موافقم. ارسال رزومه قبل از آزمون و آپلود کردن کل کارهای پژوهشی به وزارت علوم.

mona
تیر ۲۴, ۱۳۹۲ ۷:۴۶ ق٫ظ

واقعا از دوستانم می خوام که یه مقداری واقع بین باشن!! در طی سه دوره گذشته اکثر دانشجویان دانشگاه تهران که در هر دو دوره قبلی در همین دانشگاه تحصیل کرده بودند، در دانشگاه مبدا خودشان پذیرفته نشده اند. صحبت های دوستان در مورد نحوه دادن نمره مصاحبه در دانشگاه های مطرح همانند تهران، شریف، امیرکبیر و .. به هیچ وجه صحت ندارد.چون خودم به عنوان یکی از دانشجویان دانشگاه تهران در هر دو دوره تحصیلی کاملا در جریان تاریخچه سه دوره گذشته نمرات مصاحبه حداقل در دانشکده خودم و همینطور مصاحبه امسال که خودم جز دعوت شدگان بودم، هستم.و جالب است بدونید که به خاطر حساسیت های بیش از حد سایر دانشگاه ها، در جلسات مصاحبه در تمام گروه ها یک نماینده و ناظر حضور دارد که تجربه خودم که علاوه بر تهران به ۴ دانشگاه دیگر هم دعوت شده بودم نشان داد که در سایر دانشگاه ها خبری از ناظر و نماینده ای نیست به همین خاطر به شدت سلیقه ای رفتار می کنند. و نکته جالب تر اینکه دانشجویانی همانند امثال من، هم به خاطر بیش از حد سخت گیر بودن دانشگاه مبدا و محل تحصیلمان فرصت قبولی و نمره مصاحبه بالا را از دست می دهیم و هم در دانشگاه های دیگر به دلیل نگاهی که همانند دوستان به ما می شود از جانب اساتید آن دانشگاه ها نیز کمترین نمره مصاحبه را به دست می آوریم. عملا از دانشگاه خودمون مونده و از سایر دانشگاه ها هم رونده می شویم. پس لطفا عدالت داشته باشید… ادامه نظر»

شکست ناپذیر
تیر ۲۴, ۱۳۹۲ ۲:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  mona

کاملا موافقم.

ناهید
تیر ۲۴, ۱۳۹۲ ۷:۴۵ ق٫ظ

کنکور واقعا عادلانه است. کلا رقابت آزاد خوبه> اگه توی این کنکور پارتی بازی، سهمیه به بعضی ها ، سلیقه وجود داشت خوب بود؟ بعضی ها چرا اینقدر الکی گیر میدن؟! بعدش هم کنکور اگه آسونه واسه همه آسونریال، اگه استاندارد نیست واسه همه نیست. حالا چیش غیر استاندارده؟ ضریب تخصصی ها هم که بالاست دیگه چی میخواین.اینکه مصاحبه نباشه درسته چون واقعا غیر هادلانه هست .اصلا اینها چظوری میتونن توی ۵ دقیقه توانایی علمی ما را تشخیص بدند؟بله سلیقه هم توی مصاحبه دخالت داره. بیایید تلاش کنیم این مصاحبه را بر دارند

لیلی
تیر ۲۴, ۱۳۹۲ ۷:۴۳ ق٫ظ

منم با آزمون تستی “استاندارد” موافقم
به شرطی که بعد از آزمون کلید سوالات منتشر بشه
و تاثیر مصاحبه هم کم شه…

طاها
تیر ۲۴, ۱۳۹۲ ۴:۵۶ ق٫ظ

با سلام و احترام
اینکه برای ورود به مقطع دکتری کنکور سراسری و آزاد برگزار میشود قابل تقدیر است ولی به نظر من و خیلی های دیگر نمره این آزمون باید تمام کننده باشد و دیگر مصاحبه ای در کار نباشد تا عده ای با روابط وارد دوره دکتری شوند.

مهدی
تیر ۲۳, ۱۳۹۲ ۹:۴۳ ب٫ظ

اینکه کنکور سراسری برای دکتری برگزار شد، حرکتی مثبت بود اما در سه دوره ی گذشته سؤالات به شدت غیر استاندارد بوده و از روایی و پایایی لازم برخوردار نبوده است. من به عنوان کسی که فارغ التحصیل رشته ی تحقیقات آموزشی هستم و در سه دوره ی قبلی هم در آزمون دکتری شرکت کرده ام، وضع سؤالات را بسیار نامناسب می بینم. نکته ی دیگر نیز آوردن مبحث استعداد درخشان و دکتری بدون آزمون بود، که این امر نیز ناعدالتی بزرگی را رقم زد؛ بگونه ای که خیلی از دانشگاه ها سطح پایینی داشتند و در برخی از دانشگاه ها استادان سخت گیر تر بوده و برخی دانشگاه ها سهل گیر تر و به نوعی رفتار استادان با دانشجویان در بالا آمدن برخی از افراد به عنوان نفر اول تا سوم بسیار تعیین کننده تر از لیاقت افراد بوده است. کافی است یک استاد به دلیل خودخواهی و زیاده طلبی خود به دانشجویی نمره ی ناعادلانه بدهد، و معدل آن دانشجو را دچار افت کند. به هر حال به نظر من برخی اصلاحات لازم است؛ نوع سؤالات که باید دارای استانداردهای قابل قبول از نظر معیارهای سنجشی بشود و افراد بر اساس لیاقت و سطح علمی که فقط در آزمون از خود نشان داده اند، به مصاحبه دعوت شوند.

فرزین
تیر ۲۳, ۱۳۹۲ ۹:۰۶ ب٫ظ

بر اساس کدوم آمار میگی آقای مسئول ۷۰%؟؟؟ جامعه آماریت کیا بودن؟ اینقد با اعداد بازی نکنید لطفا

کنکوری
تیر ۲۳, ۱۳۹۲ ۶:۱۸ ب٫ظ

ما با آزمون سراسری مخالف نیستیم اگر آزمون استاندارد باشه! انقدر سوالات غیر استاندارد در آزمون وجود داره که رضایت میدیم به شیوه قبلی! موندم اون ۷۰ درصد به چی رأی دادن!؟ صرف سراسری شدن عدالت برقرار نمیشه که، باید ازشون بخوایم که آزمون رو استاندارد کنند، وگرنه وضعیت همینی هست که میبینیم بلکه بدتر….

پویا
تیر ۲۳, ۱۳۹۲ ۴:۴۲ ب٫ظ

یکی از اقدامات قابل تقدیر در این دوره
برگزاری آزمون دکتری به صورت سراسری بود

همه میبینیم که حتی در مصاحبه هم برای دانشجویان خودشان پارتی بازی میکنند پس این ازمون اولیه واقعا لازم است

مرتضی
تیر ۲۳, ۱۳۹۲ ۱۲:۳۵ ب٫ظ

اقدام دولت در این زمینه کاملا عادلانه بوده و باید بهشون تبریک گفت. من تعجب میکنم به اون سی درصد باقی مانده که طرفدار پارتی بازی هستند و ادعا هم دارند!!!!

شادی
تیر ۲۳, ۱۳۹۲ ۲:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی

واقعا منم نمی فهمم کسانیکه به آزمون سراسری اعتراض دارن دنبال چی هستن؟دنبال اینکه هر دانشگاهی خودش امنحان بگیره و هر کی رو خواست قبول کنه؟اگر خیلی هم اعتراض به تستی بودن سوالا دارن باشه حرفی نیست بگن سراسری ولی سوالارو تشریحی کنند تا ببینیم این دوستان موفق میشن یا باز هم بهانه ای هست؟

مهرداد
تیر ۲۳, ۱۳۹۲ ۶:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  شادی

شادی با شما موافقم
اما کاستیهای بسیاری وجود دارد در همین مصاحبه ها برای پذیرش. به نظرم نمره مصاحبه باید کمتر بشه

سمیرا
تیر ۲۴, ۱۳۹۲ ۰:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  مرتضی

من هم فکر میکنم کنکور دکتری بسیار مناسب و عادلانست. به دلیل اینکه دانشگاهها در همین مصاحبه کلی پارتی بازی می کنند دیگه اگر این کنکور هم نبود چه کارها که نمی کردند. واقعا باید از وزارت علوم به خاطر گذاشتن کنکور برای دکتری تشکر کرد چون باعث شد فرصت ادامه تحصیل با عدالت بیشتری برای همه فراهم شود. به هر حال به نظرم باید برای مصاحبه هم مکانیزمی بیابند تا میزان پارتی بازی دانشگاهها کمتر شود.

سارا
تیر ۲۴, ۱۳۹۲ ۱۲:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  سمیرا

در صورتی عادلانه ست که کلیدها اشتباه نباشه! سئوالات استاندارد باشه! سهمیه ها رو بردارن و ملاک رو دانش و پژوهش بذارن! گزینش اساتید سلیقه ای نباشه!

sara
شهریور ۱۰, ۱۳۹۲ ۹:۴۱ ق٫ظ
پاسخ به  سارا

با سلام
واقعا کی گفته با این امتحان غیر استاندارد همه با لیاقتها قبول شدن؟والا تو رشته ما که از یک درس اختصاصی فقط ۲ تا سوال داده بودن.این حتما عدالت بوده؟؟