اعمال اصلاحات در کنکور دکتری 93

معاون آموزشی وزارت علوم، با اشاره به آخرین تصمیم گیریها درباره کنکور دکتری 93، تاکید کرد: دانشگاهها هنوز هم بیشترین دخالت را در پذیرش دانشجو دارند.

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

حسین نادری منش در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره آخرین تصمیم گیریها برای برگزاری کنکور دکتری 93، اظهار داشت: معمولاً بعد از هر کنکوری، سازمان سنجش یک نظرسنجی از دانشگاههای مختلف دریافت می کند که در کمیته ای مورد بررسی قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه کنکور دکتری امسال هم شامل این اقدام خواهد شد، ادامه داد: سازمان سنجش گزارشهای کنکور دکتری امسال را در شورای معاونان وزارت علوم ارائه خواهد کرد و بر اساس این ارزیابیها، اگر لازم باشد اصلاحاتی اعمال می شود.

معاون آموزشی وزارت علوم خاطرنشان کرد: تاکنون تصمیم خاصی برای کنکور دکتری 93 در نظر گرفته نشده اما حتماً بررسی خواهد شد.

نادری منش در پاسخ به این سوال که آیا احتمال دارد روند کنکور دکتری به حالت قبل بازگردد، تاکید کرد: همین الان هم دانشگاهها بیشترین دخالت را در پذیرش دانشجو دکتری دارند، تنها یک غربالگری عمومی است که توسط سازمان سنجش اعمال می شود.

وی ادامه داد: این تغییرات هر ساله بر اساس ارزیابیها و مطالعات در روند کنکور دکتری صورت می گیرد.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

96 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مینا ادبیات
بهمن ۳۰, ۱۳۹۲ ۱۲:۱۱ ب٫ظ

نفثه المصدور از زیدری نسوی هست و خیلی هم کتاب مهمیه. هم در زمینه اشعار عربی و هم نثر واقعا مصنوعش. از کتابهای نظامی هم در اصل باید پنج گنج خونده بشه اما مخزن الاسرار و مقدمه خسر و شیرین خیلی مهم است.

مریم چینه وفسیل شناسی
آذر ۷, ۱۳۹۲ ۷:۵۷ ب٫ظ

سلام من ارشدم دانشگاه ازاد بودم وفقط هم توانستم با زور یک مقاله پوستری در همایش داشته باشم معدلم ۱۶ است ایا امیدی است در دانشگاه دولتی دکترا پذیرفته شوم اگه رتبه کنکورم خوب باشد

مهدی
بهمن ۲۳, ۱۳۹۲ ۳:۲۶ ب٫ظ

چراکه نه

علی
آذر ۲, ۱۳۹۲ ۱:۵۵ ب٫ظ

۳۰ درصد کنکور و ۷۰ درصد مصاحبه ، جریانش چیه؟

مینا
آذر ۵, ۱۳۹۲ ۸:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  علی

این موضوع ۳۰% کنکور و ۷۰% مصاحبه چیه؟ مگه نگفتن امسالم مثل پارساله و هیچ تغییری نمیکنه؟ چه خبره اینجا؟

قاسم
بهمن ۲۷, ۱۳۹۲ ۱۲:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  مینا

اینا فقط روکاغذن دانشگاه هرکی را بخواد بگیره میگیره.

ستایش
مهر ۸, ۱۳۹۲ ۱:۳۷ ق٫ظ

سلام دوستان،کسی اطلاع نداره که شرط مرتبط بودن مدرک ارشد روبا دکتری که واسه مهندسی وعلوم پایه برداشتن،آیا امسال واسه علوم انسانی هم برمیدارن یانه؟

فریده
مهر ۴, ۱۳۹۲ ۷:۰۲ ق٫ظ

لطفااگر از منابع دکتری فلسفه اطلاع دارید معرفی کنید.

آبراهام
مهر ۱, ۱۳۹۲ ۱۱:۲۶ ب٫ظ

سلام میخواستم ببینماگر کسی رشته فیزیک هست و دکتری قبول شده یا منابع رو میدونه لطفا بگه

شیمی آلی
مهر ۱, ۱۳۹۲ ۰:۰۱ ق٫ظ

سلام. کسی رشته من نیست قبول شده باشه ازش راجع به منابع بپرسم ازش؟

somayeh
شهریور ۳۱, ۱۳۹۲ ۱:۲۹ ب٫ظ

سلام من لیست منابع و جزوات خوب واسه ازمون بیوتکنولوژی کشارزی رو می خوام..منون میشم کسی داره بهم بگه

مهتاب
شهریور ۳۰, ۱۳۹۲ ۶:۲۰ ب٫ظ

سلام
کسی اینجا رشته اش شیمی آلی نیست ؟؟؟؟؟
چه منابع خوبه واس کنکور دکتری ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

فاطمه سیستماتیک گیاهی
شهریور ۳۰, ۱۳۹۲ ۳:۰۳ ب٫ظ

سلام دوستان عزیز
اگر کسی منابع دکتری زیست شناسی-سیستماتیک گیاهی رو میدونه من لازم دارم متشکرم

بهناز
شهریور ۳۰, ۱۳۹۲ ۲:۳۳ ب٫ظ

سلام.لطفا یکی منابع دکتری چینه وفسیل رو به من بگه.وبگه از چه جزواتی ومال کدوم دانشگاه استفاده کنم.

عربی
شهریور ۳۰, ۱۳۹۲ ۱۰:۵۳ ق٫ظ

سلام به دوستان ادبیات فارسی رشته من ادبیات عربه .توصیه میکنم کتاب هزار ویک تست انتشارات دارالعلم خیابان دوازده فروردین را تهیه کنید ۲جلد کتابه که یکی مربوط به صرف و یکی مربوط به نحو است.تستهای پردازش هم برای تمرین خیلی خوبه.اگر سوالات ترجمه شما مربوط به متون دوره های قدیمه مثل جاهلی،عباسی،اسلام،و اندلس کتاب گزیده المجانی الحدیثه خیلی مفیده چون این کتاب مهمتریت ابیات ادبیات عربی رو جمع آوری کرده مگر این که شعرهای مهم رو ندن به شما توصیه میکنم سوالات ۳ سال قبل دکتری رو با ابیات این کتاب مقایسه کنید اگر دیدید تعداد زیادی از اشعار دراین کتاب است بگیرید و بخونید .کتاب دیگری هم پردازش داره به نام شاهکارها که ۶۰ قصیده را به فارسی وعربی ترجمه کرده اون هم مکمل این کتابه . موفق باشید.

روانشناسی عمومی- خانم دکتر
شهریور ۲۹, ۱۳۹۲ ۲:۰۶ ب٫ظ

سلام -چ دوستان عزیز به تجربیاتتون نیاز دارم لطف کنید بفرمایید چه منابعی را برای روانشناسی عمومی بخونم تا شانس قبولی داشته باشم؟ با تشکر

دکتری شبانه
شهریور ۲۸, ۱۳۹۲ ۳:۴۱ ب٫ظ

با سلام در شیوه نامه جدید دکتری که اسفند گذشته تصویب شد کلمه نوبت دوم در مدرک دکتری شبانه قید می شود.در حالی که سالهای قبل این کلمه در مدرک دکمتری قید نمی شد و در حال حاضر در مقطع لیسانس و فوق لیسانس قید نمی شود. چرا با ید به دانشجویانی که از کنکور سراسری و با رتبه خوب پذیرفته می شوند اینطور ظلم شود. استدعا داریم همانند گذشته درج کلمه نوبت دوم را از مدرک دانشجویان دکتری حذف نمایند.

معماری
شهریور ۲۸, ۱۳۹۲ ۱۱:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  دکتری شبانه

موافقم. من خودم امسال رتبه ام خوب بود ولی در هیچ کدام از روزانه وشبانه پذیرفته نشدم.زمانی که از طریق کنکور سراسری پذیرفته می شی و کلی مصاحبه علمی و عمومی و صلاحیت میدی دیگه چه لزومی داره کلمه شبانه قید بشه حتی کلمه پردیس نیز نباید قید بشه تازه هزینه شبانه خیلی بیشتر از پردیسه .
البته من از شیوه نامه جدید خبر ندارم اما سالهای قبل قید نمی شد.

رویا
شهریور ۲۹, ۱۳۹۲ ۳:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  دکتری شبانه

حالا یک چند سال که بگذره و این دهه ۶۰ ای ها رد بشن اون موقع حذفش میکنن.

الهام
شهریور ۲۸, ۱۳۹۲ ۳:۳۴ ب٫ظ

سلام.جواب تکمیل ظرفیت دکتری پس کی میاد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

لیلی
شهریور ۲۸, ۱۳۹۲ ۷:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  الهام

جوابش که طول میکشه
پارسال بهمن ماه بودش
ولی ثبت نام تکمیل ظرفیت
۲۹ مهر

الهام
مهر ۳, ۱۳۹۲ ۶:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  لیلی

سلام لیلی جون مرسی

پرستو ادبیات فارسی
شهریور ۲۸, ۱۳۹۲ ۳:۲۶ ب٫ظ

سلام من هم رشتم ادبیاته و مشکلم عربیه.شنیدم کتاب زبان قرآن خوبه دوستان کسی هست این کتاب رو دیده باشه ۱-میخوام بدونم آیات قرآن در این کتاب تجزیه ترکیب شده یا در مورد دیگری هست؟ ۲- واینکه از همین کتاب دقیقاتجزیه ترکیب های کنکور میآید؟
۳-یک سوال دیگه از اقای علی رضا که در جواب یکی از دوستان گفته بود گزیده مجانی الحدیثه ضیغمی از این کتاب هم دقیقا ترجمه میآد؟یا صرفا برای تمرین کردن خوبه؟
اگر کتابی باشه که جملات ترجمه دقیقا از اون میاد حداقل نصف سوالات ترجمه ممنون میشم بگید.۴-و اینکه امسال از کتاب نفثه المصدور سوالی اومده ما این کتاب رو در دوره ارشد نخوندیم گویا بعضی از دوستان اختیاری در بعضی دانشگاه ها خوندن میشه اگر شما خوندید بگید از چه نویسنده ای؟
۵- ازخمسه نظامی در دوره ارشد چه کتابی رو خوندید؟
۶-شما از کتب موسسات مثل ماهان و شریف و… استفاده کردی ؟اگر آره خوب بودن.
خیلی خیلی ممنون از اینکه این همه سوال من رو جواب بدید؟

الهام
شهریور ۲۸, ۱۳۹۲ ۳:۲۶ ب٫ظ

سلام دوستان.میشه لطف کنیدبگیدکدومتون رشتتون زیست گرایش تکوین سلولیه.چندتاسوال داشتم

ح
شهریور ۲۸, ۱۳۹۲ ۱۱:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  الهام

سلام
بفرمایید
من رشتم نیست اما اطلاعاتم بد نیست

الهام
مهر ۳, ۱۳۹۲ ۶:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  ح

سلام خواستم راجع به مصاحبه دراین رشته سوال کنم

زبان وادبیات فارسی
شهریور ۲۷, ۱۳۹۲ ۴:۰۱ ب٫ظ

سلام از دوستانی که جواب سوال من رو راجع به راهنمایی درباره منبع عربی دادن آقای محمد و علیرضا و دوست دیگرممنون. میشه بگید خودتون همه این ها رو خوندید چن سوال از ۲۰سوال دکترا رو تونستید بزنید؟
دوستی هم که برای تست گفت۱۰۰+۱۰۰۰ تست صرف و نحو رو بخونم این کتاب در حد آزمون دکترا هست؟
دوستان از کتب موسسات استفاده نکردن تا راهنمایی کنن؟
من مبادی العربیه جلد۴ کاملا بلد هستم منتها اگر تشریحی بدن تستی ۱ سوال هم نمی تونم.چه جوری بخونم؟قسمت ترجمه از کتبی که گفتید می آید یا اینها صرفا برای کمک هست یعنی عینا از آن ها جمله یا بیتی آمده؟
با سپاس از تمام دوستانم

علیرضا
شهریور ۲۷, ۱۳۹۲ ۶:۰۶ ب٫ظ

اگه این طوره حتما تست زیادکارکن ببین گزینه های غلط چه تفاوت هایی با گزینه اصلی دارند.کم کم درتست زنی قوی میشی.گزیده مجانی ازضیغمی میتونه کمکت کنه .خودم نصف سوالات راجواب دادم.بیشترترجمه کارکن.

shokofeh
شهریور ۲۷, ۱۳۹۲ ۱۰:۵۷ ق٫ظ

سلام میشه کسی که دکتری شیمی معدنی قبول شده بگه از چه منابعی استفاده کرده.؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ممنون.

شیمی تجزیه
شهریور ۲۶, ۱۳۹۲ ۱۱:۵۸ ب٫ظ

خواهش میکنم یکی از دوستایی که رنبه خوبی در آزمون دکترا آورده منابعی رو که خونده بود بنویسه. ) در رشته شیمی تجزیه(

حامد
شهریور ۲۶, ۱۳۹۲ ۶:۰۳ ب٫ظ

دوستان سلام
من دانشجوی ترم چهار کارشناسی ارشدم که دکتری هم زنجان قبول شدم ولی هنوز نتونستم دفاع کنم احتمالا تا اواخر مهرماه دفاع کنم. میخواستم ببینم میتونم ثبت نام کنم یا چون بعد
۶/۳۱ فارغ التحصیل میشم نمیذارن ثبت نام کنمو محروم میشم؟
ممنون

ریحانه
شهریور ۲۶, ۱۳۹۲ ۷:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  حامد

بستگی به دانشگاه داره ولی طبق قانون باید تا زمان حذف و اضافه ترم جدید دفاع کرده باشی.
البته هر دانشگاهی با دانشگاه دیگه فرق داره

آمار
شهریور ۳۱, ۱۳۹۲ ۲:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  حامد

سلام
اولا تبریک میگم.
در ثانی اگه از مسیولای دانشگاهتون بخواین که تاریخ دفاعتون رو قبل از ۳۱شهریور بزنن مشکلی پیش نمیاد! در غیر اینصورت محروم میشید. اما خب شک نکنید میتونن تاریخ دفاع رو بزنن مثلا ۳۰ شهریور کما اینکه شما اخر مهر هم دفاع کنید…
موفق باشید

پاسخ به زبان و ادبیات فارسی
شهریور ۲۶, ۱۳۹۲ ۰:۵۶ ق٫ظ

صرف و نحو: مبادی العربیه جلد۴
تست: ۱۰۰+۱۰۰۰ تست طبقه بندی شده صرف و نحو عربی(تالیف علی ضیغمی و حبیب کشاورز)

محمد
شهریور ۲۵, ۱۳۹۲ ۱۱:۳۷ ب٫ظ

با ارزوی موفقیت برای همه کسانی که واقعا می خواهند در آزمون دکتری قبول بشوند و برای این هدف مهم تلاش می کند. در طی سال گذشته از اطلاعات ارزنده سایت پی اچ دی تست استفاده کردم . باتشکر

——–
موفق باشید

رضا
شهریور ۲۵, ۱۳۹۲ ۱۰:۵۶ ب٫ظ

salm.bary hamamon doaa mikonam chon vazaemun eftezahe.

زبان و ادبیات فارسی
شهریور ۲۵, ۱۳۹۲ ۲:۲۰ ب٫ظ

سلام دوستان کسی رشته من هست با هم تبادل اطلاعات کنیم مشکل عربی دارم چه کتاب هایی بخونیم؟

محمد
شهریور ۲۶, ۱۳۹۲ ۹:۳۹ ق٫ظ

سلام دوست عزیز:من فکر می کنم مبادی العربیه می تواند تا اندازه ای کمکتان کند هر جند کافی نیست.با تشکر

علیرضا
شهریور ۲۷, ۱۳۹۲ ۰:۴۷ ق٫ظ

صرف ونحودکترماهیاربا تمرینات وپاورقی ها-متون نظم ونثرعربی رادمنش-زبان قرآن محمدی-اشعارعربی متون نظم ونثرفارسی-نحوبرای دانشجو راد منش -تست های عربی ارشدادبیات وعربی-برگزیده مجانی الحدیثه

لیلی
شهریور ۲۵, ۱۳۹۲ ۲:۰۰ ب٫ظ

کاشکی نتایج نهایی
تکمیل ظرفیت رو قبل از ثبت نام آزمون دکتری ۹۳ اعلام کنن
لااقل بچه هایی که تکمیل ظرفیت
قبول میشن
یا احتمال میدن قبول شن
کنکورو دیگه ثبت نام نکنن….

ملیحه
شهریور ۲۶, ۱۳۹۲ ۱۰:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  لیلی

سلام من هم موافق خانم لیلی هستم. من که رتبه یک تو گرایش خودم بودم و با نامردی تو مصاحبه رد شدم حقم نیست دوباره آزمون بدم. هنوز هم دست دانشگاه ها خیلی باز است من خواهشم از سازمان سنجش اینه اجازه ندن دانشگاه ها سلیقه ای عمل کنن.

آموزش محور
شهریور ۲۵, ۱۳۹۲ ۱:۰۲ ب٫ظ

۵ ساله دارن دانشجوی آموزش محور در مقطع کارشناسی ارشد میگیرن ولی برای ادامه تحصیلشون در مقطع دکترا هیچ فکری نکردن،عملا با وجود مصاحبه دانشجویان آموزش محور شانس قبولی ندارن و تازه با شرکت در آزمون و آوردن رتبه خوب و معرفی شدن به مصاحبه شانس رو از بقیه دانشجویان برای قبولی میگیرن،امیدوارم امسال تمام این مشکلات حل بشه(حذف مصاحبه، یا حداقل تعدادی از دانشگاهها فقط با آزمون بدون مصاحبه دانشجو بپذیرند)

پژوهش محور
شهریور ۲۵, ۱۳۹۲ ۵:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  آموزش محور

دوست عزیز باید بین ماها که مو سفید کردیم تا پروپوزال نوشتیم و ثبت کردیم و پایان نامه نوشتیم و دفاع کردیم با شماها که چندواحد بیشتر پاس کردید,تفاوت باشه. کارشناسی ارشد آموزش محور بدون پایان نامه! میشه بگید فرقش باکارشناسی چیه؟؟؟؟؟؟؟
اتفاقا مصاحبه به خاطر همین تفاوتها هم که شده باید به قوت خود باقی بمونه.

آیدا
شهریور ۲۵, ۱۳۹۲ ۱۱:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  پژوهش محور

بله منم با شما موافقم

من که سر پایان نامه واقعا اذیت شدم. کلی هم موهام سفید شده

باید فرق باشه بین اونی که پایان نامه نداشته و اونی که داشته!

به آموزش محور
شهریور ۲۶, ۱۳۹۲ ۲:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  آموزش محور

نگران نباش دوست گرامی
من فارغ التحصیل آموزش محور هستم و امسال مقطع دکتری در اولویت اولم پذیرفته شدم به خاطر اینکه در رشته خودم مقاله هایی داشتم که ارزشش از ۱۰۰۰ تا پایان نامه کپی پیست شده و غیر کاربردی که محل دائم نگهداریش کتابخانه های دانشکده هاست بیشتر بود این حرف من نیست حرف اساتید مصاحبه کننده است،مهم فقط و فقط اثبات علائق پژوهشی تون در جلسه مصاحبه و ثابت کردن این موضوعه که شما توانایی انجام پژوهش رو دارید.

پِژوهش
شهریور ۲۶, ۱۳۹۲ ۳:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  آموزش محور

با سلام. همون اول که آموزش محور پذیرش کردن شایع شد که افرادی ثبت نام میکنن که قصد ادامه تحصیل ندارن. به هرحال باید بین کسی که زحمت بیشتری کشیده و توانمندتره با دیگری یه تفاوتی باشه. درسته؟

به آموزش محور
شهریور ۲۶, ۱۳۹۲ ۸:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  پِژوهش

سلام دوست گرامی،هیچ وقت ملاک تصمیم گیری شایعه ها نیست بلکه واقعیاته،دراین خصوص دفترچه آزمون ملاک عمله که اونجا هم همچین چیزی که شما می فرمایین ننوشته بود چه بسا افراد زیادی که دوره آموزش محور یک دانشگاه برجسته رو به دوره روزانه یک دانشگاه شهرستان(که در اون راحت قبول هم می شدند) به خاطر بهره مندی از مزایای تحصیل در اون دانشگاه برجسته ترجیح بدن در ثانی معمولا افرادی که وارد مقطع ارشد میشن این تمایل رو دارن که به مرحله بعدی هم ورود کنن،و اما نکته سوم؛در دوره دکتری تا اونجا که بنده در جلسات مصاحبه متوجه شدم تصویب موضوع و پروپوزال و پر کردن ۲۰۰ -۳۰۰ صفحه پایان نامه و به طور کلی روال خسته کننده اداری جهت برگزاری جلسه دفاع هر چند زحمت محسوب میشه اما زحمتی نیست که حتما و الزاما عنصر کیفیت هم در دل خودش داشته باشه،در حالی که از نظر بسیاری از اساتید(طبق تجربه خودم)مهم کیفیته و نه زحماتی از این دست،(البته بحث من در مورد پایان نامه هایی است که واقعا طرف زحمت کشیده و کاری به پایان نامه های کپی پیست شده و پولی و … ندارم)شما فکر می کنید هدف از برگزاری دوره های آموزش محور در کارشناسی ارشد چی بوده؟ یکی از عمده ترین دلایل دقیقا همین موضوع کیفیت پایین پایان نامه ها و غیر کاربردی بودن اونها است،مسلما اگه روشی مطلوب به نتیجه باشه عوض کردن اون منطقی نیست،در هر صورت هدف از دکتری کار پژوهشی جامع و در خور، و یکی از اهدف مصاحبه دکتری اثبات… ادامه نظر»

ﭘﮋﻭﻫﺶ ﻣﺤﻮﺭ ﺑﻪ: ﺑﻪ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﻣﺤﻮﺭ
شهریور ۲۶, ۱۳۹۲ ۹:۳۷ ب٫ظ

ﺩﻭﺳت ﻋﺰﻳﺰی ﻛﻪ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﻣﺤﻮﺭﺑﻮﺩی ﺩﻛﺘﺮا ﻗﺒﻮﻝ ﺷﺪﻱ و اﻳﻨﮕﻮﻧه ﺩاﺭﻱ ﻏﻴﺮﻣﻨﺼﻔﺎﻧه ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﭘاﻳﺎﻥ ﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎی ﻣﺎ ﻛﺎﻣﻨﺖ ﻣﻴﺪﻱ(ﻛﭙﻲ ﭘﻴﺴﺖ ﻭاﺯاﻳﻦ ﺟﻮﺭﺣﺮﻓﻬﺎ) ﭼﻘﺪﺭ ﺧﻮﺏ ﻛﻪ ﺩﻛﺘﺮا ﻗﺒﻮﻝ ﺷﺪﻳﺪ! ﺧﻮﺷﺤﺎﻟﻢ ﻛﻪ ﺗﺰ ﻧﻮﺷﺘﻦ و ﺩﻓﺎﻉ ﻛﺮﺩﻥ ﺭﻭ ﺗﺠﺮﺑﻪ ﺧﻮاﻫی ﻛﺮﺩ,ﺷﺎﻳﺪﺳﺨﺘﻲ ﻫﺎﻱ اﻳﻦ ﺭاﻩ ﺷﻤﺎ ﺭﻭ ﻣﺘﻮﺟﻪ ﻭاﻗﻌﻴﺖ ﻛﻨﻪ ﺗﺎ ﺩﻳﮕه ﺑﻪ ﭘﺎﻳﺎﻥ ﻧاﻣﻪ ﻫﺎﻱ ﻣﺎﻫﺎ ﻣﺎﺭﻙ ﻛﭙﻲ ﭘﻴﺴﺖ ﻧﺰﻧﻲ…..اﻣﻴﺪﻭاﺭﻡ…..

به پژوهش محور
شهریور ۲۶, ۱۳۹۲ ۱۱:۵۱ ب٫ظ

دوست گرامی!اولا نه بنده شما رو میشناسم که بخواهم کیفیت پایان نامه وزین شما زیر سوال ببرم و نه اساسا به خودم چنین اجازه ای میدم، داوطلبی که کارشناسی ارشد رو به شیوه آموزش محور خونده بود عنوان کرده بود که فارغ التحصیلان آموزش محور نمی تونند به دوره دکتری راه پیدا کنند،به عنوان کسی که این راه رو رفته گفتم که اثبات توانایی های پژوهشی است که مهمه و این طور نیست، هنوز هم همینو میگم، از طرفی قصد هم ندارم اینجا یه بحث دو طرفه حول این موضوع راه بیفته چون فایده ای نداره،با تمام احترامی که برای شما و نظر ارزشمندتون قائلم ولی ای کاش کامنت منو بادقت می خوندین تا منو متهم به بی انصافی نمی کردین؛کجا بنده ادعا کردم همه پایان نامه هایی که نوشته میشه کپی پیست و غیر کاربردی هست اگه همچین چیزی گفتم بگو تا منم متوجه بشم کجا بوده،کافی است عبارت “پایان نامه کاربردی”در خط یکی مانده به آخر کامنتمو دوباره ملاحظه کنین،اگر پایان نامه شما محصول یک کار ناب پژوهشی است که قطعا هم همین طوره دلیل نمیشه که همه پایان نامه ها این طور باشن،بنابراین استفاده از قید”پایان نامه های ماها” زیاد مفید نیست چون شما نماینده تمام کسانی که پایان نامه نوشتند نیستید،عرض بنده اینه که یک مقاله آی اس آی یا علمی و پژوهشی که مرز دانش باشه از یک پایان نامه کپی پیست شده بیشتر ارزش داره منظور من از مقالات اشاره شده در کامنت اولم دقیقا همین مقالاته و نه هر مقاله ای،حالا اگه شما… ادامه نظر»

اموزش محور خطاب به دیگر اموزش محورها
شهریور ۲۹, ۱۳۹۲ ۱۱:۰۷ ق٫ظ

بنده هم با داشتن یک کتاب و یک مقاله قبول شدم پس نا امید نشوید و از الان به فکر مقاله باشید

سعید
شهریور ۲۵, ۱۳۹۲ ۱۲:۴۹ ب٫ظ

به نظر من چون بعضی چون حتی در دانشگاهها نیز در روش پذیرش دانشجو اختلاف سلیقه هست بهترین روش اینه که دانشگاهه رو به ۲ دسته تقسیم کنند یه دسته فقط از طریق آزمون و یه دسته از طریق مصاحبه دانشجو بپذیرند.و دانشجو قبل از انتخاب رشته خودش بدونه که کدام دانشگاه مصاحبه داره وکدام مصاحبه نداره

صبا
شهریور ۲۴, ۱۳۹۲ ۹:۵۹ ب٫ظ

سلام یکی بگه زمان تکمیل ظرفیت کیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

منم
شهریور ۲۴, ۱۳۹۲ ۱۰:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  صبا

۲۹ مهر

برنامه ریزی منطقه ای
شهریور ۲۴, ۱۳۹۲ ۹:۲۰ ب٫ظ

تو رو خدا این بی عدالتیها رو با حذف مصاحبه کم کنید . کلی جون می کنیم کتاب می خونیم ، آزمون می دیم و قبول میشیم ، ولی به خاطر ناحقی تو مصاحبه از قبولی محروم میشیم . بعدشم مجبوریم یکسال دیگه به جون کندنمون ادامه بدیم . هزینه ها و تبعات هدر رفتن یکسال از عمرمونم که جای خودشو داره .

مریم روانشناسی
شهریور ۲۴, ۱۳۹۲ ۸:۰۶ ب٫ظ

خواهش میکنم اصلاحات رو برای منابع روانشناسی تربیتی اعمال کنید که واقعا همه مارو افسرده کرده ومعلوم نیست از چه کتابایی سوال میارن که کسی منبع رو نمیدونه.

صادق
شهریور ۲۴, ۱۳۹۲ ۷:۳۸ ب٫ظ

دوستان اطلاع دارید آیا در کنکور ۹۳ شیوه آزمون زبان تغییر خواهد نمود یا خیر؟ منظورم بودن یا نبودن نمره منفی است؟ چون خیلی در برنامه ریزی تاثیر دارد.

abtin
شهریور ۲۵, ۱۳۹۲ ۱:۰۶ ق٫ظ
پاسخ به  صادق

هیچ کس خبر نداره. این اطلاعات معمولا دو روز مونده به آزمون به داوطلبا داده میشه!

صادق
شهریور ۲۶, ۱۳۹۲ ۲:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  abtin

دتشون درد نکنه. بازم از مرامشونه که دو روز قبل از آزمون میگن و ما رو دچار شوک نمیکنن.

مرجان
شهریور ۲۴, ۱۳۹۲ ۷:۳۲ ب٫ظ

بنظرم یهویی آزمون رو بردارید و هر کی رو دوست دارین انتخاب کنید و خیال خودتون رو راحت کنید!!

عمرمون هدر رفت از بس نشستیم پای این کتابا

نظر
شهریور ۲۴, ۱۳۹۲ ۵:۵۸ ب٫ظ

به نظر من بیاید ۷۰ به ۳۰ باشه یعنی آزمون کتبی ۷۰ و مصاحبه ۳۰
اینطوری فکر کنم خیلی بهتره و اساتیدکمتر می تونن سلیقه ای تصمیم بگیرن هرچند که خودم بسیار قربانی سلیقه اساتید شدم و نتونستم قبول شم

حمیده- شیمی معدنی
شهریور ۲۵, ۱۳۹۲ ۱۲:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  نظر

شاید بهتر باشه اینجوری ولی بازم اگه بخوان میتونن…
آخه ظاهرا دانشگاه آزادم با این وزن ها بازم سلیقه ای رفتار کردن!
فقط خدا کمکمون کنه

لیلی
شهریور ۲۴, ۱۳۹۲ ۵:۵۶ ب٫ظ

میشه خواهش کنم غربالگری
رو شما انجام ندید…
بذارید کنکور مثل همون قبلش برگزار شه
دستتون درد نکنه…

علی
شهریور ۲۴, ۱۳۹۲ ۴:۲۲ ب٫ظ

دوستان در دولت جدید مطمئن باشد که روش فعلی تغییر خواهد کرد ولی زمان دقیقش مشخض نیست.
به هر حال دولت جدید و بسیاری از اساتید دانشگاهی مخالف روش فعلی هستند و مسلما اگر تغییری صورت بگیرد در جهت کاهش میزان تاثیر آزمون خواهد بود.
یا آزمون به شیوه فعلی برگزار شده و درصد تاثیر آن کم می شود.
یا آزمون به مرور حذف می شود.
و یا اینکه مانند سال اول آزمون تنها جهت غربالگری استفاده خواهد شد.

یه سوال از همه دوستان
شهریور ۲۴, ۱۳۹۲ ۹:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  علی

شما از کجا چنین نظری دارید تو رو خدا بگید من خیلی نگران شدم اگه این طور باشه خیلی بد میشه

حمیده- شیمی معدنی
شهریور ۲۵, ۱۳۹۲ ۱۲:۵۵ ب٫ظ

دوست عزیز هنوز هیچ چیز معلوم نیست و هرکس فقط نظر خودشو میگه
پس اصلا نگرانی معنایی نمیده!
فقط سعیتو بکن برای هر نوع آزمون یا سنجشی آماده باشی

بیزار از مصاحبه دکتری
شهریور ۲۴, ۱۳۹۲ ۳:۱۷ ب٫ظ

باحذف مصاحبه از اعمال سلیقه شخصی جلوگیری میشه. بعضی از استادها توی جلسه مصاحبه انگار پدرشون کشتی .برخوردشون بده و ادمو تحقیر میکنن.

siamak
شهریور ۲۴, ۱۳۹۲ ۲:۲۵ ب٫ظ

با سلام – به نظرم نظر بعضی از دوستان صحیح می باشد. نظر سلیقه ای اساتید مهم تر از رتبه است. درضمن تا سطح سوالات تخصصی نشود و دروس زبان واستعداد حذف نشود کیفیت به سطح خوبی نمی رسد.

مخالف صد در صد مصاحبه
شهریور ۲۴, ۱۳۹۲ ۲:۰۵ ب٫ظ

باید مصاحبه کاملا حذف بشه این جوری هم الاف مصاحبه میشیم هم وقتی نتایج اومد از قبول نشدنمون با یک رتبه خوب شگفت زده نمیشیم قبول نشدن صرفا به خاطر نداشتن مقاله مثلا خیلی هنره پایان نامه رو خلاصه کردن و مقاله دادن. حداقل رشته های انسانی هیچ مقاله داشتن نشان برتری نیست باز رشته های فنی رو بگی یه چیزی.مصاحیه تا هست بی عدالتی هم هست مگر ارشد چه طور بود مصاحبه نداشت هر کی رتبه بهتر دانشگاه بهتر.در ضمن نمی دونم چرا سنجش در نمیکنه بعضی رشته ها مثل زبان و ادبیات فارسی و زبان و ادبیات عربی چرا آزمون زبان با ضریب دو باید باشه ما دوره ارشد هم زبانون ضریب ۱ داشت حالا چی شد اهمییت پیدا کرد. اصلا درک نمیکنن که هر رشته اقتضاات خودشو داره . بیچاره بچه های ادبیات باید ازمون ادبیات و عربی و زبان رو بدن یعنی ۳ زبان زنده دنیا.

ادبیاتی
شهریور ۲۴, ۱۳۹۲ ۵:۵۸ ب٫ظ

موافقم

ادبیاتی به مخالف صد درصد مصاحبه
شهریور ۲۴, ۱۳۹۲ ۷:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  ادبیاتی

موافق این جمله شما هستم
(بیچاره بچه های ادبیات باید ازمون ادبیات و عربی و زبان رو بدن یعنی ۳ زبان زنده دنیا)

مریم
شهریور ۲۵, ۱۳۹۲ ۹:۱۷ ق٫ظ

یعنی چی که مقاله تو فنی مهم تر و سخت تر از انسانیه؟یعنی چی ادبیات و عربی و …. زبان امتحان ندن؟ به نظرم شما هنوز نه میدونید ازمون چیه نه اصلا یه مقاله خوندید که بدونید مقاله چیه. واقعا ادم میمونه چه طور میخواین دکتر شین

به مریم
شهریور ۲۵, ۱۳۹۲ ۲:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

سلام اینکه مقاله در رشته های فنی مهمتر هست ازبرخی رشته های انسانی مثل ادبیات این هست که اغلب مقالات رشته های فنی اغلب به درد میخورند یعنی کاربردی هستند.اما مقاله انسانی اغلب نظری هست مثلا در ادبیات مییان یک موضوع را در یک کتاب بررسی می کنند یا عناصر روایی را در یک رمان یا وزن یک مجموعه دیوان و….. این ها به چه دردی میخورند واقعا پس کسی که مقاله انسانی داره با انی که نداره از نظر علمی یکی هست میشه.

Mary
شهریور ۲۴, ۱۳۹۲ ۱:۵۰ ب٫ظ

منم با دوستای خوبم موافقم واقعا ما شدیم بازیچه این دوستان،یکم درکمون کنیدبایدبابرنامه پیش بریم البته اگرکسی درک کنه

سولماز
شهریور ۲۴, ۱۳۹۲ ۱۰:۲۱ ق٫ظ

من یکی از قربانیان نظر اساتید در جلسه مصاحبه هستم که با رتبه ۵ در رشته سخت افزار که جمعا ۱۸ نفر قبول شدند به خاطر نمره کم مصاحبه قبول نشدم! البته دانشگاه علوم تحقیقات تهران امیدوارم قدرت اساتید ازشون گرفته بشه تا حق کسایی مثل من رو نخورند

احسان
شهریور ۲۴, ۱۳۹۲ ۱۲:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  سولماز

برای شرکت در دوره دکتری ربته کنکور کمترین اهمیت را دارد. مهمترین ملاک ارزیابی صلاجیت فرد رزومه علمی و کارهای علمی و پژوهشی است. صرفا با داشتن ربته خوب در کنکور نمی توان مدعی قبولی بود

حمیده- شیمی معدنی
شهریور ۲۴, ۱۳۹۲ ۱:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  احسان

درسته دوست عزیز، رزومه خوب میتونه ملاک خوبی باشه ولی نداشتن رزومه نمیتونه دلیل بر صلاحیت نداشتن طرف باشه!
توی بعضی از رشته ها پول =رزومه خوب
مثلا من شخصا اگه میتونستم از پس بعضی هزینه ها بربیام فقط حداقل از پایان نامم ۳ تا ISI در میومد

پِژوهش
شهریور ۲۶, ۱۳۹۲ ۳:۰۹ ب٫ظ

من اگه پولشو داشتم الان کلی isi میتونستم داشته باشم. هزینه ها خیلی زیاد شده. واقعا قادر به پرداخت نیستیم. همایش هایی هم که برگزار میشن فقط میخوان پول بگیرن:(

مرجان
شهریور ۲۴, ۱۳۹۲ ۷:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  احسان

ولی بعضیا فقط با یه رتبه قبول شدند ! مصاحبه ها سایت با نفرات برتر رو بخونید

حسین
شهریور ۲۴, ۱۳۹۲ ۱۰:۰۶ ق٫ظ

روش قبل بسیار بهتر از روش فعلی بود
کنکور فعلی بیشتر بر اساس شانس افراد را به مصاحبه می فرستد
۴۵ تست در مدت ۳ ساعت آن هم در رشته ای مانند ریاضی محض یک شوخی بزرگ است

ستاره
شهریور ۲۴, ۱۳۹۲ ۱۱:۰۴ ق٫ظ
پاسخ به  حسین

موافقم شانس دخالت زیادی داره

با ۴۵ سوال نمیشه توانایی علمی کسی رو سنحید، باید حداقل به اندازه کنکور ارشد سوال بدن!

نوید
شهریور ۲۴, ۱۳۹۲ ۱۲:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  حسین

شمای یا پارتی دارید یا از جریان بی خبرید
من به شیوه درست یا غلط آزمون کتبی کار ندارم
ولی من خودم امسال مصاحبه یکی از دانشگاه ها رفتم، استاده چون دید استاد پایان نامه طرف استاد خودش بوده اونو برداشت
به نظر شما این یعنی عدالت؟؟!!
خدا رو شکر من اونقد رتبم خوب بود که انتخاب بعدیم قبول شدم، ولی بی عدالتی و حق خوری هنوز تو مصاحبه ها بیداد میکنه
در آخر به نظر من تنها کار مثبت دولت قبل واسه دانشکاه ها همین برگزاری کنکور به شیوه نیمه متمرکز بود

حمیده- شیمی معدنی
شهریور ۲۴, ۱۳۹۲ ۱:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  نوید

منم موافق آزمونم
ولی با توجه به دردودل های دوستانی که مصاحبه رفتن و واقعا اذیت شدن بهتره وزن مصاحبه کمتر شه

آنا
شهریور ۲۴, ۱۳۹۲ ۲:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  حسین

آره بخدا واس فیزیکم همیطورس..راس میگه حسین

منم
شهریور ۲۴, ۱۳۹۲ ۲:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  حسین

به نظر منم روش قبلی خیلی بهتر بود

نوید
شهریور ۲۳, ۱۳۹۲ ۴:۱۹ ب٫ظ

خدا رحم کرد ما که جستیم
ولی امیدوارم روند مصاحبه ها بهتر شه

بی قانونی
شهریور ۲۳, ۱۳۹۲ ۳:۵۸ ب٫ظ

چرا یه نظر سنجی از کسانی که نام نویسی کردند و رفتندبه مصاحبه دکتری بعمل نمی آورید تا هرآنچه دانشگاه ها و اساتید روز مصاحبه بر سر دانشجویان آوردند را در یک مرجع رسمی بگویند..

عباس
شهریور ۲۳, ۱۳۹۲ ۳:۲۴ ب٫ظ

پس کی تاریخ آزمون امسال اعلام می کنن؟ کسی خبر داره؟

والا چی بگم
شهریور ۲۳, ۱۳۹۲ ۱:۴۸ ب٫ظ

بسم الله.. خدایا خودمونو میسپایم دست خودت.. آخه لابد از استادا میپرسن؟ خب باید از دانشجوها هم بپرسن…..

رویا
شهریور ۲۳, ۱۳۹۲ ۱:۲۳ ب٫ظ

با سلام
بالاخره تکلیف کنکور ۹۳ کی مشخص میشود؟
ضمنا این امتحان غربالگری عمومی نبود.یک امتحان غیر استاندارد هست که تقریبا”به تعداد ظرفیت قبولی دانشجوها انتخاب شدند.نقش رزومه هم روز به روز داره کمتر میشه.بعبارتی هر کی میخواد دکتر بشه فقط باید بگرده جزوه پیدا کنه…

مداد
شهریور ۲۳, ۱۳۹۲ ۱:۰۷ ب٫ظ

من از اعمال نظر مستقیم دانشگاه ها سوختم و بسیار غمگینم!

گلناز
شهریور ۲۴, ۱۳۹۲ ۲:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  مداد

منم همینطور

کیانوش
شهریور ۲۳, ۱۳۹۲ ۱:۰۶ ب٫ظ

واقعا دست دانشگاهها رو کوتاه تر کنید تو رو خدا و وزن ازمون رو ببرید بالا تا شاهد حق کشی نباشیم

منم
شهریور ۲۳, ۱۳۹۲ ۱۲:۵۰ ب٫ظ

الان این خوبه یا بده؟؟؟ الان این یعنی کنکور چطوره؟؟ مثل پارسال یا نه؟؟؟

مرصا
شهریور ۲۳, ۱۳۹۲ ۱۲:۰۴ ب٫ظ

بابا جون تو رو به خدا تکلیف ما رو مشخص کنید. یعنی چی مگه ما مسخره ی دست شماییم.
اگه دانشگاه ها هنوز هم بیشترین تاثیر رو دارند پس به شیوه ی قبلی برگردونید تا همه ی داوطلبین هم تکلیف خودشون رو بدونند.

حمیده- شیمی معدنی
شهریور ۲۳, ۱۳۹۲ ۱۲:۰۱ ب٫ظ

من که متوجه نشدم منظورشون چیه؟
یعنی میخوان دخالت دانشگاه هارو کمتر کنن یا اینکه وقتی میبینن اینجوریه میخوان کلا بیخیال کنکور شن؟!
مدیر سایت ممنون میشم شما نظرتونو بگین
برام خیلی مهمه
احتمال کدوم بیشتره؟ آزمون دکترا با دخالت کمتر دانشگاه ها یا لغو آزمون
ممنون

————
با توجه به اینکه هنوز وزیر علوم هم انتخاب نشده است فعلا نظر قطعی نمی توان داشت آنچه مسلم است برگزاری آزمون کتبی قطعی است ولی در زمینه مواد امتحانی و وزن مصاحبه فعلا نمی توان نظر خاصی داد.

حمیده- شیمی معدنی
شهریور ۲۴, ۱۳۹۲ ۲:۰۱ ب٫ظ

ممنون