اعمال تغییرات گسترده در کنکور دکتری 93

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

 علی رغم مصاحبه های  مسئولین سازمان سنجش با خبرگزاری ها مبنی بر عدم اعمال تغییرات در کنکور دکتری 93 امروز اطلاعیه غافل گیر کننده ای روی سایت سازمان سنجش منتشر شد که بیانگر تغییرات محسوسی در آزمون 93 است.

–          گزینش نهایی در این آزمون بر اساس 30% نمره آزمون و 70% نمره مصاحبه دانشگاهها و موسسات آموزش عالی انجام خواهد شد.

–           آزمون منحصراٌ در یک نوبت (یک جلسه) در روز جمعه مورخ 16/12/92 برگزار خواهد شد و داوطلبان می‌بایست به کلیه دروس (زبان خارجی، استعداد تحصیلی و دروس تخصصی) در همین نوبت پاسخگویی نمایند. ضمناٌ ضریب آزمون درس زبان خارجی در کلیه گروههای آزمایشی یک می‌باشد.

–          آزمون دروس امتحانی به صورت تستی بوده و کلیه دروس دارای نمره منفی می باشد.

مطالعه متن کامل اطلاعیه

ثبت‌نام
باخبرم کن!

671 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ایاد
اسفند ۲۷, ۱۳۹۲ ۱۱:۴۷ ق٫ظ

چیز عجیب اینکه اکثر دوستام پارسال بدون مقاله دکتوری قبول شدن الان که نوبت ما رسید همه داد میزنن مقاله…. بخاطر همین بازار فروش مقاله گرم شده

Agri
دی ۱۸, ۱۳۹۲ ۱۰:۱۶ ب٫ظ

سلام بچه ها
دیروز یکی از اساتید به من گفت که اگه شش تا مقاله آی اس داری واسه دکتری بخون
اگه هم نداری اصلا نخون!!!

آخه این چه حرفیه واقعا؟؟؟

وحید
آذر ۹, ۱۳۹۲ ۶:۳۹ ب٫ظ

با سلام
من الان ترم اول دکتری دانشگاه آزاد هستم. با توجه به اینکه حداقل یک ترم دیگه هم تا اعلام نتایج سپری میشه به نظر شما توجیه داره که مجدد برای آزمون دانشگاه ملی اقدام کنم؟

مهدی
آذر ۶, ۱۳۹۲ ۱۲:۴۲ ب٫ظ

سلام دوستان.
اطلاعات ردیف ۲۱الی۲۴ فرم ثبت نام رو از کجا میتونم گیر بیارم؟

نینا
آذر ۷, ۱۳۹۲ ۱۱:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

زمانیکه ثبت نام میکنید جلوی این بخشها(۲۱تا۲۴) گزینه ی اطلاعات بیشتر وجود داره. اونو کلیک کنید بعد مثلا اگر دانشگاه کارشناسیتون تهران بوده بنویسید تهران. جستجو رو بزنید کد دانشگاه رو میده.اونو در بخش مربوطه وارد کنید. برای رشته هاتونم همینطور. منتها حتما دقت کنید که هر بخش جداست و اطلاعات کارشناسی رو بجای ارشد وارد نکنید و هر بار از گزینه ی اطلاعات بیشتر مربوطه استفاده کنید.
موفق باشید

سپیده به آقای فارسانی
آذر ۶, ۱۳۹۲ ۱۰:۳۵ ق٫ظ

ممنونم از کمتون مثل همیشه بزرگوارید و قابل احترام. چشم پس ادامه میدم این راهه و پیش میرم به جلو
برامون دعا کنید اقای فریبرز

هانا-شیمی آلی
آذر ۵, ۱۳۹۲ ۷:۰۴ ب٫ظ

سلام
بند ۱۹ رو علامت بزنیم یا شرایط خاصی داره؟
لطفا جواب بدید

نینا
آذر ۵, ۱۳۹۲ ۵:۱۱ ب٫ظ

کسی تونسته سریال رو خریداری کنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

برای من دائم میزنه ناموفق. و پولی هم از حسابم کسر نمیشه.
از ظهر تا الان ۱۰ بار امتحان کردم.

کممممممممممک:-(

شادی شادی
آذر ۵, ۱۳۹۲ ۵:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  نینا

تاریخ کارتی ک باهاش پرداخت میکنی چک کن.. شاید گذشته باشه..

نینا
آذر ۵, ۱۳۹۲ ۱۰:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  شادی شادی

مرسی شادی جان حل شد.
کلا با یه کارت دیگه خرید کردم.(الکی مینویسن تمام کارتهای عضو شتاب) :-)

ثنا
آذر ۵, ۱۳۹۲ ۱۲:۴۵ ب٫ظ

استعداد درخشان واسه پارتی بازی استادای نازنین مملکت ما کافی نبود که با این ۷۰ درصد باعث شدن دست استادا باز تر شه واسه پارتی . فقط در صورتی عدالت رعایت میشه که به آدم خاصی نظر نداشته باشن

محسن
آذر ۴, ۱۳۹۲ ۹:۰۹ ب٫ظ

آی خونه دار و بچه دار !!
مجردای بیخیال !

همه بیان خبر دارم !
از اون ور قله قاف

تست و سوال داره میاد!

هرکی که بیشتر بخونه
خوب میدونه که آسونه!!

دکتر میشیم ما همه مون
احسنت میگیم به خودمون!!

فقط بدونیم ما همه
دکتری آخرش غمه !

هر کی که بیشتر بدونه
از همه بیشتر می مونه!!

تو خرج ودخل زندگی
دکتری پولی نداره!

هرکی بدونه دکتری!
نسخه میخاد براش بدی!

وقتی که نسخه ندادی !
نون بربری هم نداری !

باید بری نسخه بدی
تا بتونی نون ببری!

نسخه نداری بخدا !!!
نون نداری تو دکترا !!

گلناز - فیزیک
آذر ۵, ۱۳۹۲ ۱۰:۰۹ ق٫ظ
پاسخ به  محسن

ممنون جالب بود!!!!!!!

آسمان
آذر ۵, ۱۳۹۲ ۱۰:۴۱ ق٫ظ
پاسخ به  محسن

:)

به آقای فریبرز فارسانی
آذر ۴, ۱۳۹۲ ۹:۰۱ ب٫ظ

سلام آقای فارسانی عزیز میخواستم در صفحه مربوط به مصاحبه خودتان کامنت بگذارم ولی متاسفانه گویا زیاد به ان صفحه سر نمیزنید و کامنتها به روز نبود.. آقای فارسانی من همیشه کامنتهای شما رو میخونم شما برای من یک الگوی بزرگ در اخلاق و علم هستید..واقعا از این بابت ازتون تشکر میکنم یک سوال داشتم اگر فرصت کردید و در صورت امکان به بنده پاسخ دهید من به مدت ۵ روز هست که شروع به درس خوندن کردم و جزوات و کتابها رو آماده کردم. با توجه به زمان کم باقی مانده و دوره ای که باید بشه((چون سرفصلها و دروسم خیلی فرار و حالت حفظی دارن و باید حداقل ۳ هفته اخر مررو بشن)) به نظر شما دیر نیست؟؟البته استارت رو تازه زدم و این ۵ روزه دو تا از دروس رو که برام تازگی دارن و نا آشنان دارم میخونم ولی انقدر که سخته هیچی یادم نمیمونه و دارم مرتب خلاصه مینویسم و وقتم برا ی حفظ کردن این دروس گرفته میشه و تا بر میگردم به عقب میبینم با اینکه زمان زیادی سرش مکث داشتم ولی همه چی یادم رفته و انگار نه انگار((یعنی فقط مطالب برام نا اشنانیست و فقط انگار خوندم و نمیتونم تو ذهنم دسته بندی کنم)) اقای فارسانی به نظر شما میشه در فرصت سه ماه تا کنکور با روزی ۸ ساعت خوندن رتبه خوبی به دست اورد..مطالبم حفظی و فراره و رفرنسهامم در حد متوسطه حجمش نمیدونم بذارمشون کنار یا ادامه بدم؟؟ لظفا در صورت امکان پاسخم رو بدین با تشکر فراوان… ادامه نظر»

فریبرز
آذر ۵, ۱۳۹۲ ۴:۲۰ ب٫ظ

سلام بر شما. واقعا ممنونم که این همه لطف دارید. با توجه به این که درس هاتون حفظی هست شما زمان بسیار زیادی تا کنکور دارید.مخصوصا با روزی ۸ ساعت. ببینید این که درس های جدید فرار هست خیلی طبیعیه. برای دروس و کنکور مبتنی بر مطالب حفظی، شما باید بارها و بارها مطالب رو از نظر گذرونده باشید. برای همین من توصیه میکنم که سریع بخونید و زیاد بر مطالب متمرکز نشید که بتونید هر کتاب رو بارها تا روز امتحان بخونید. البته خیلی مطالب رو هم تصور می کنید که فراموش کردید. مطمئن باشید اگر سوال ۴ گزینه ای جلوتون بذارن خیلی هاشون یادتون میاد. واقعا زمان زیادی دارید. تو این زمان می تونید خودتونو برای دو تا و نه یک امتحان آماده کنید.آرزوی موفقیت دارم براتون. (البته من به صفحه مصاحبه خودم هر روز سر می زنم).

الهام
آذر ۴, ۱۳۹۲ ۱۲:۲۲ ب٫ظ

به همه دکتر های عزیز
نمیخواهید نامه ای به مجلس بنویسم که کاری انجام بدهند یا حداقل قوانینی را برای مصاحبه در نظر بگیرند به همین زودی تسلیم شدید

niki
آذر ۴, ۱۳۹۲ ۱۲:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  الهام

بنظرتونئفرقی می کنه.من که حاضرم.واسه شروع چیکار کنیم؟اگه واسه شروع چیزی به ذهنتون می رسه توروخدا بگین

Prcn
آذر ۴, ۱۳۹۲ ۲:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  الهام

دوست عزیز کسی تسلیم نشده سه سال داریم میگیم این مصاحبه ها همش باند بازی و پارتی بازی و تماما فرمالیته است اما هیچ کس گوش نمیده و هر کاری که دلشون بخواد انجام میدن و اصلا براشون مهم نیست !!!!!هر سال الکی چند برابر ظرفیت اعلام میکنن که فقط پول بگیرن.
این مصاحبه ها فقط شده یک منبع درآمد همین و بس.

شادی
آذر ۴, ۱۳۹۲ ۹:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  الهام

سلام. من و دوستم برا بدون آزمون به وزارت نوشتیم اگه مایلید شما هم برا این موضوع به ما بپیوندید فقط نفرات پیدا کنید

زنگ تفریح به فریبرز
آذر ۳, ۱۳۹۲ ۱۰:۴۴ ب٫ظ

سلام گل پسر. حالت چطوره فریبرز خان؟
امروز اتفاقی اومدم یه سری بزنم و یاد حال و هوای پارسال بیوفتم که دیدم بعله انرژی مثبت پارسال هم هست.
بچه ها از نعمت فریبرز استفاده کنید تو این سایت.
شاد باشی رفیق

فریبرز
آذر ۴, ۱۳۹۲ ۳:۰۱ ب٫ظ

سلام زنگ تفریح عزیز، من هم دلم برای اون روزها تنگ شده. ممنون از لطفتون دوست گرامی.

رضا
آذر ۳, ۱۳۹۲ ۱۲:۳۷ ب٫ظ

اصولا برای دکترا کنکور محک مناسبی نیست. کجای دنیا برای دکترا کنکور چهار گزینه ای برگزار میکنند. سیاست جدید اموزش عالی نیز در این راستا میخواهد ضریب تاثیر کنکور دکترا را به حداقل برساند. توی این چند دوره کنکور دکترا که برگزار شد چه بسیار داوطلبانی که صرفا با خوندن چند کتاب وارد دانشگاه شدند. اساتید صرفا از آن داوطلبانی که از کانال بدون کنکور وارد شده اند راضی هستند. برای دانشجوی دکترا شدن باید استعداد پژوهش داشته باشید. مهمترین نشانه هم داشتن رزومه پژوهشی خوب است. به نظرم بهتر است عین این تقسیم ۳۰-۷۰، داوطلبان هم ۳۰ درصد وقتشان را برای کنکور و ۷۰ درصد وقتشان را برای کارهای پژوهشی بگذارند. حالا امسال نشد سال دیگه.

آسمان
آذر ۳, ۱۳۹۲ ۲:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

ببخشید دوست عزیز

نظر شما محترم

ولی آیا کسانی که رفتن دانشگاه با مطالعه کتابهای رمان و شعر رفتن؟؟؟؟یا با کتابهای مطالعه مربوط به رشتشون؟؟

و آیا هر کس رزومه پژوهشی داره یعنی به نظر شما واقعا همه اون کارها رو خودش انجام داده؟یعنی احتمال نداره خوش شانس بوده باشه و استادش توی یک ژورنال آشنا داشته و تند و تند مقاله چاپ کرده؟

بهتره تو این فضا اینقدر قاطع نظر ندیم و برای دیگران راه و چاه تعیین نکنیم.

موفق باشید.

حبیبی
آذر ۳, ۱۳۹۲ ۱۱:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

باهات موافقم. من تو یک سال اخیر فقط پژوهش انجام دادم انقدر عاشق این کار شدم که حیفم میاد وقتمو برای خوندن استعداد تحصیلی و یا دروسی که غیر مرتبط هست بزارم.
کاش همین ۳۰ درصد هم برداشته بشه.

سپیده
آذر ۴, ۱۳۹۲ ۱:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  حبیبی

آره کاش برداشته بشه چون به هر حال کار پژوهش زحمتش خیلی خیلی کمتره..درس خوندن و شب بیداری و تلاش واسه آزمون هوش و استعداد میخواد…

لایک به سپیده
آذر ۵, ۱۳۹۲ ۹:۲۴ ق٫ظ
پاسخ به  سپیده

واقعا که لایک دارین شما..درسته درس خوندن هوش و استعداد میخواد ولی مقاله نوشتن زیاد دردسر نداره نهایت یک هفته ای نهایت یک ماه روز و شب کار کنی میتونی جمعش کنی..
ول یکنکور زحمت چند ماهه مداومه مهمتر از همه قرار گرفتن در اون جمع استرس زا و مصاحبه و رقابتش..
دوستان علاقه مند بالا رفتن وزن مصاحبه احتمالا آزمون رو به این دلایل دوست ندارن

phdmech93
آذر ۵, ۱۳۹۲ ۹:۰۴ ب٫ظ

شما مثه اینکه تا حالا اسم کلاس تستارو نشنیدین؟؟؟چه استعدادهایی تو این کلاسا شکوفا میشن!!!نه بابا مقاله نوشتنش یک هفتست تو مقاله که نمینویسن سلام حال شما.نتایج حداقل ماهها کاره کسی ام که مقاله دزدی میده و کار خودش نیست تابلو میشه چون اونایی که مقاله مینویسن دلالن و همه لم ها رو به طرف نمیگن اگه بگن که واسه خودشون رقیب ایجاد میکنند و تو مصاحبه اینارو تشخیص میدن.من تا الان فکر میکردم کار یک دکتر تولید علمه نه حفظ کردن.ما کنکورو یکماه میخونیم شما ببین تهش رتبه مون چیمیشه.همه عالمو آدمم میدونن استرس چقد واسه آدم ضرر داره مخصوصا در سنین بالا.شما یکم اطلاعات جمع کنین بد نیست آخه این استرس چه تاثیری تو پیشرفت علم داه من نمیدونم؟؟برین مصاحبه هارو بخونین ببین رو کنکور هرکی چقد وقت گذاشته معنی ماهها رو من نفهمیدم!!اکثرا دو سه ماه بود!!!!

لایک به سپیده
آذر ۶, ۱۳۹۲ ۱۰:۳۳ ق٫ظ

نه من هم به اندازه کافی با داده های ۳ ساله تزم مقاله نوشتم و زحمت کشیدم براش منتهی ازمون رو نمیشه گفت که از مقاله دادن راحتت تره ..شما کجای کارید؟؟ واقعا اگر راحته خب بخونید سه ماه ببینید نتیجشو

phdmech93
آذر ۶, ۱۳۹۲ ۱۲:۳۶ ب٫ظ

کسی که از یک کار جدید جواب میگیره میخاد همه جوانبشو کار کنه اگه حتی یکماه کار نکنه چون مقاله هاش در میاد بقیه میفهمن چیکار کرده و خیلی راحت زحمته دوسال تلاشش نصیب یکی دیگه میشه….چون همه فبلد نتایج و کارا تحویل اساتید میشه و اونام کارو نمیخابونن به دلیل اینکه من باد کنکور بدم فیلدهای منو میدن به سال پایینی اونوقته که بعضی ها دوماه رو پایان نامه کار میکنند بعضی ها سه سال منم هیچ اختیاری ندارم اگر نرم دانشگاه.این باید طبق یک فیلتر بررسی بشه کی چیکار کرده تو ارشدش واسه پایان نامه

امین
آذر ۴, ۱۳۹۲ ۱۱:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

واقعا خوشحال شدم
مرسی از نوع نگاهی که داشتی

123
آذر ۳, ۱۳۹۲ ۱۱:۲۷ ق٫ظ

بچه ها من خیلی نگران شدم!!
هیچکس اطلاع نداره که جریان چیه که رشته کارآفرینی توی دفترچه اعلام نشده؟؟ اطلاعیه ای چیزی نزدن؟؟

مهدی
آذر ۳, ۱۳۹۲ ۳:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  123

سلام
از دانشکده و سازمان سنجش پیگیری کردم نگران نباشید کد تا قبل از ثبت نام(۵ ام) از طریق اصلاحیه اعلام خواهد شد.
۱-گرایش مورد نظر شما چیست؟
۲-در عوض شما هم منابع و پیشنهاداتون رو با ما به اشتراک بگذاریدٰ‌. من تازه قصد شروع دارم.

123
آذر ۳, ۱۳۹۲ ۸:۳۸ ق٫ظ

چرا کارآفرینی نیست توی دفترچه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

مجید
آذر ۴, ۱۳۹۲ ۹:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  123

عزیزم منم متعجبم چرا نیست از کجا باید پرسید

مینا
آذر ۳, ۱۳۹۲ ۲:۴۸ ق٫ظ

نهههههههههههههههههههههههه
مادر بگرید
یعنی چی من تازه چند روزه پایان ناممو دفاع کردم امشب اومدم ببینم چه خبره برم برای ثبتنام میبینم به به مسئولین محترم عجب تصمیماتی گرفتند
منو بگو با چه امیدی میخواستم شروع کنم
برم دنبال همون پیشنهاد کاریمو بگیرم انگار بهتره تا ادامه تحصیل
واقعا که متاسفم فقط همین

لطافت
آذر ۳, ۱۳۹۲ ۲:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  مینا

اره عزیزم حتما برو دنبال کار
تو این کشور شایسته سالاری معنا نداره…
حتما برو

بیوانفورماتیک
آذر ۲, ۱۳۹۲ ۱۱:۵۸ ب٫ظ

سلام و خدا قوت به همه ی دکترهای آینده
من میخوام بیو انفورماتیک امتحان بدم آیا کسی هست که اطلاعاتی داشته باشه و من رو راهنمایی کنه؟؟!!

با سپاس و آرزوی موفقیت

الهام
آذر ۲, ۱۳۹۲ ۱۱:۳۷ ب٫ظ

به نظر من با کم کردن سوالات زبان و استعداد معیار اصلی سنجش دروس تخصصی هست در نتیجه تصمیم دارند افرادی که رتبه میارند و از لحاظ علمی قوی هستند به مصاحبه بروند ودیگه مثل سالهای گذشته دو یا سه برابر افراد را دعوت نمی کنند

امین
آذر ۳, ۱۳۹۲ ۰:۱۷ ق٫ظ
پاسخ به  الهام

با احترام به نظر شما من کاملا بر عکس فکر می کنم
احتمالا امثال تعداد بسیار بیشتری رو برای مصاحبه دعوت می کنن تا دانشگاه ها بتونن به خوبی وظیفه انتخاب دانشجو های مناسب را انجام بدن

سمیه
آذر ۴, ۱۳۹۲ ۱۱:۲۳ ق٫ظ
پاسخ به  امین

منم با نظر شما موافقم

مبین
آذر ۳, ۱۳۹۲ ۹:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  الهام

تعجب میکنم ! چرا اینقد اساتید دانشگاه رو به پارتی بازی متهم میکنید!؟ اسامی قبول شدگان به مصاحبه توسط نرم افزار رایانه ای برای دانشگاه ها اعلام میشه و اصلا نمیشه گفت کدوم دانشجو میره کدوم دانشگاه اگه شما درس خون باشید از هر دانشگاهی هم که باشید میرید به جلسه دفاع و شاید هر ۱۵ نفر دعوت شده به جلسه دفاع دانشگاه تهران از دانشگاه آزاد یه شهرستان کوچیک باشن!!! دست آخر اساتید از بین همینا باید انتخاب کنن ! بیایید بهانه نیاریم و فقط درس بخونیم

امین
آذر ۳, ۱۳۹۲ ۱۰:۴۳ ق٫ظ
پاسخ به  مبین

من کاملا جدی گفتم و کامل هم با این کار موافقم
به نظر من تنها اساتید هستند که می تونند دانشجو های مناسب رو انتخاب کنن

گلاره
آذر ۳, ۱۳۹۲ ۷:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  امین

لایک

آریان
آذر ۲, ۱۳۹۲ ۱۰:۲۲ ب٫ظ

این حرفو یکی از اساتید و مشاورین گفته:
ببینید مثلا یک کد رشته خاص ۳ نفر ظرفیت داره، ۱۵ نفر رو دعوت می کنن به مصاحبه، شما با نمره آزمون تون می تونید برید جزو این ۱۵ نفر که مرحله بعد نمره آزمون ۳۰ درصد تاثیر داره و مصاحبه ۷۰ درصد، پس شما باید وقت بذارید رتبه خوبی در آزمون بیارید که اصلا بتونید برید جزو مصاجبه شوندگان

payam
آذر ۲, ۱۳۹۲ ۹:۵۰ ب٫ظ

دوستان عزیز:

با توجه به اعلام مدت زمان آزمون ۶۰ دقیقه استعداد باید ۳۰ سوال باشه و ۳۰ دقیقه زبان باید ۳۰ سوال زبان به شکل سوالات کنکور کارشناسی ارشد به صورت تخصصی ۱۰ سوال لغت-۵ سوال cloze test ;i که میشه ۱۵ سوال مشترک زبان عمومی و ۱۵ سوال تخصصی به صورت ۳ قسمت درک مطلب است که برای هرگروه آزمایشی متفاوت است…این باعث کاهش استرس ناشی از آزمون زبان میشه.توصیه میکنم دوستان روی درس استعداد حساب ویژه باز نمایند.اگر مجموع درصد استعداد و زبان شما عدد ۱۰۰ باشه رتبه بسیار خوبی کسب خواهید کرد.اگر مجموع زبان و استعداد را کمتر از ۵۰ بزنید باید با اختصاصی بیشتر جبران نمایید. بنظرم دوستانی که اختصاصی را بالا بزنند حتا با زبان ضعیف رتبه مناسبی میارند.بازهم تاکید میکنم رتبه اهمیت زیادی برای قبولی در دانشگاه های برتر در تهران بازی میکنند. برای دانشگاه های درجه ۲ تهران و درجه ۱ شهرستان در مجموع رتبه و مصاحبه اهمیت مشابهی دارند حتا در وضعیت ۳۰-۷۰ ولی در سایر دانشگاه ها مصاحبه حرف اول را میزند…

آسمان
آذر ۲, ۱۳۹۲ ۱۱:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  payam

مرسی آقا پیام.

این حدستون هست یا حتمیه؟

یعنی گرامر حذفه؟ و درک مطلب ها تخصصی؟

payam
آذر ۳, ۱۳۹۲ ۰:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  آسمان

نه گرامر محدود میشه به ۵ تا ۱۰ سوال…لغت ۱۰ سوال…و درک مطلب ۱۰ تا ۱۵ سوال…البته شاید هم ۳۵ تا ۴۰ سوال زبان با وقت ۳۰ دقیقه طراحی شود واینها فقط یک حدسه تا حتم…

محمد
آذر ۲, ۱۳۹۲ ۹:۴۷ ب٫ظ

چرا منابع گرایش های علوم سیاسی را تفکیک نمی کنید؟ جالبه کارشناسی ارشد تفکیک شده است ولی آزمون دکتری منابع تمام گرایش های علوم سیاسی یکی است.

پژوهش محور
آذر ۲, ۱۳۹۲ ۹:۴۱ ب٫ظ

سلام
من امروز رفتم مصاحبه پژوهشکده زلزله جهاد دانشگاهی – روزانه ، صاف تو چشمام زل زدن و میگن ترمی ۶ میلیون باید شهریه بدی، میگم مگه روزانه نیست، میگن نه ، شهریه کلش ١٠٠ میلیون هستش نصفشو ما میدیم نصفشو شما بدین، همچین چیزی میشه مگه؟

هادی
آذر ۳, ۱۳۹۲ ۷:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  پژوهش محور

باز هم پنجاه – پنجاهه، سی – هفتاد که نیست!

مرتضی
آذر ۴, ۱۳۹۲ ۹:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  پژوهش محور

پژوهش محور همینه دیگه پژوهش محور برای کسایی هست که بورس یه ارگانین اونجا هزینه شونو میده

عبدالحق
آذر ۲, ۱۳۹۲ ۹:۳۶ ب٫ظ

بازم پارتی بازی میشه لا اقل نظارت بر مصاحبه انجام بشه…

خلیل
آذر ۲, ۱۳۹۲ ۹:۲۳ ب٫ظ

با سلام
می خواستم بدانم با توجه به رشته های مرتبطی که در هر عنوان رشته علوم انسانی در دفترچه درج شده است الان رشته مهندسی مدیریت صنایع نساجی مورد قبول برای شرکت در رشته مدیریت نیست. با توجه به این که اکثر واحدهای این رشته مدیریتی بوده و با رشته مهندسی صنایع گرایش مدیریت سیستم و بهره وری یکی بوده است آیا می توان در رشته مدیریت ثبت نام و امتحان داد؟ آیا اگر رتبه خوبی اخذ شد در پذیرش مشکلی پیش نخواهد آمد؟ با تشکر

جعفری
آذر ۲, ۱۳۹۲ ۸:۴۷ ب٫ظ

بجه ها من یکی از قبول شده های امسالم و علامه قبول شدم
امسال هم همینطوری بود همه جی مصاحبه است الان وقت رو تلف نکنید و درست و حسابی درس بخونید تا مصاحب ها هم خدا بزرگه انقدر قبول شدن راحته فقط تلاش کنید. من نه درس آنچنانی داشتم نه معدل خوبی اما با تلاش چه در امتحان و چه در مصاحبه ها تونستم موفق بشم یادتون باشه که در مصاحبه هم یکی از ملاک هاشون این هست که بتونید سوالات علمی که ازتون میبرسن رو جواب بدید برای همتون دعا می کنم موفق باشید

حسین
آذر ۲, ۱۳۹۲ ۷:۲۸ ب٫ظ

.اقعا برای خودمون وهمه مسئولین متاسفم که همه مارو بازیجه دست خودشون کردند چرا واقعیت گرانیستید ۷۰ درصد یعنی تمام دانشجویان دانشگاه آزاد ودانشگاههای شهرستان تا همین مقطع ارشد براشون کفایت میکنه ونیازی به درس خوندن در مقازع بالاتر نیست؟؟؟متاسفم برای کسانی که چنین با ما برخورد میکنن

گلاره
آذر ۳, ۱۳۹۲ ۷:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  حسین

دانشجوهای خوب قربانی میشن

فریدون
آذر ۲, ۱۳۹۲ ۶:۰۷ ب٫ظ

سلام سال گذشته در رشته ما یک نیم برابر برای مصاحبه دعوت شد کسی می دونه امسال چند برابر برای مصاحبه دعوت می کنند؟

مهسا
آذر ۲, ۱۳۹۲ ۵:۳۸ ب٫ظ

سلام دوستان تلاشگر.اصلا نا امید نشین به فکر هیچی نباشین جز امتحان و سوالاش. همین و بس. بخونین با تمام وجود. قبول شدین که چه بهتر نشدین هم که شما تلاشتونو کردین پس گناهی گردن شما نیست. همه ی زندگی هم دکترا نیست.

خورشید
آذر ۲, ۱۳۹۲ ۸:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

من که از اول مهر دارم برای دکترا می خونم امروز با شنیدن این خبر کاملا نامید شدم. رشته من سالانه ۳ یا ۴ نفر بیشتر دانشجو نمی گیره اونم دانشگاه شیراز، آیا به نظر شما من که ارشدمو از فردوسی گرفتم دانشگاه شیراز منو قبول میکنه!!؟ مطمئنا قبول نمیکنه من حتی اگه نمره آزمون رو کامل هم بیارم باز هم شانس قبولی ام خیلی پایینه

فریبرز
آذر ۲, ۱۳۹۲ ۹:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  خورشید

چه کسی گفته که مطمئنا شما قبول نمیشید؟ چه کسی تونسته با یقین در مورد آینده نظر بده؟ دارید با افکارتون خودتونو از شانس قبولی محروم می کنید. مثل اسمتون باشید. غیر از این که به خودتون روشنایی میدید به بقیه هم گرما وروشنی بدید… شما می تونید جزء اون ۳ نفر باشید.

علی
آذر ۳, ۱۳۹۲ ۱:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  فریبرز

اتفاقا اینکه کدوم دانشگا ارشدتو بگیری خیلی هم تاثیر داره. یعنی تاثیر میزارن. من دو سال پیش رتبه ۶ رو تو ذشته خودم اوردم، ۱۰ نفر هم پذیرش نهایی می شدند. با سه تا مقاله و معدل بالای ۱۸ و پاسخگویی خوب به سوالاتشون نتونستم قبول بشم. کسایی هم بودن که وقتی بیرون میاومدن از اتاق مصاحبه میگفتند که هیچ سوالی ازشون نشده. ۷۰ درصد مصاحبه یعنی سلیقه ای و پارتی بازی. کسی که استعداد داره و حقشه لیاقتشو تو آزمون نشون میده. دلیلی نداره کسی که رتبه ۱۵ رو آورده بیاد مثلا به جای رتبه ۵ بشینه. من دیگه نمیخوام ازمون بدم.پول و وقتمو بیشتر از این حروم نمیکنم.

اعظم
آذر ۳, ۱۳۹۲ ۸:۴۷ ق٫ظ
پاسخ به  علی

موافقم………………..

کوثر
آذر ۳, ۱۳۹۲ ۵:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  علی

کااملا صحیح میفرمایید…۷۰ درصد یعنی سلیقه ی اساتید!!! یعنی باند بازی و پارتی بازی!!!

گلاره
آذر ۳, ۱۳۹۲ ۷:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  علی

در سلیقه ایی بودن شک نکنید

Prcn
آذر ۴, ۱۳۹۲ ۱:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  علی

کاملا با شما موافقم. ٧٠٪ مصاحبه یعنی اینکه آزمون فقط نقش غربالگری داره و کسانی که به مصاحبه های فرمالیته دعوت میشن میتونن با اعمال سلیقه اساتید که هیچ ملاک ومعیار مشخصی هم نداره به راحتی رد بشن و هیچ کس هم پاسخگو نیست و نخواهد بود!!!!!!!!!

اعظم
آذر ۳, ۱۳۹۲ ۸:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  خورشید

سلام.من ارشدمو به خاطر اینکه شاغل هستم و متاهل.خواستم تو ازاد تو شهر خودمون بخونم که مجبور نشم شهر دیگه ای برم.حتی برای دانشگاه دولتی.حالا دیگه من عمرا دکتری دولتی قبول بشم.چون منو تو مصاحبه رد میکنن؟؟؟؟؟؟

سارا(فیزیولوژی گیاهی)
آذر ۲, ۱۳۹۲ ۴:۴۳ ب٫ظ

خیلی جالبها اینجا اکثر بچها هر کی قبول نشده میگه حقش ضایع شده.چرا فکر میکنید با این تغییرات هر کی قبول بشه لیاقتشو نداشته!!!!!!!

محسن
آذر ۲, ۱۳۹۲ ۳:۲۸ ب٫ظ

تو رو خدا یکی بگه اینجا کی به کیه؟ تصمیمای مسخره ی اینا داره به چه قیمتی واسه ما تموم میشه؟ چرا نمیذارن اون کسیکه لیاقتشه، دکترا قبول بشه؟ چرا امروز یه حرفی میزنن، فردا نقضش میکنن؟ چرا برنامه ریزی ما رو به باد میدن؟ ما چی هستیم، موش آزمایشگاهی؟؟؟…

افشین
آذر ۳, ۱۳۹۲ ۰:۴۰ ق٫ظ
پاسخ به  محسن

دوستان عزیز خودتون رو نبازید شرایط واسه همه یکسان هستش، تلاش کنید مطمئن باشید خدا جواب تلاشتون رو میده همونجور که از سد کنکور ارشد گذشتین میتونید این رو هم پشت سر بگذارین
یا حق

siiiiiima
آذر ۲, ۱۳۹۲ ۱:۱۲ ب٫ظ

یه دفعه بگن نیاید کنکور بدین دیگه…آخه ۷۰% مصاحبه که خیلی زیاده…استادا فقط دانشجوهای خودشون رو برمیدارن اینطوری…

رومیسا
آذر ۲, ۱۳۹۲ ۱۲:۱۷ ب٫ظ

معنی این تغییرات یعنی: هرکسی که اونا دوست دارن دکترا می خونه !!!!!!!!!!!!!!

متحیرم چه نامم...
آذر ۲, ۱۳۹۲ ۱۱:۵۳ ق٫ظ

سلام
امیدوارم حال شما خوب باشه چون واقعاً با این تناقض گویی و این حرفای به اصطلاح مسئولین من که خوب نیستم!!!
یه روز می گن با کمترین تغییر آزمون دکتری ۹۳ برگذار می شه و هزار و اندی سایت و مجله و ا… ااین خبر رو پوشش می دن بعد نزدیک ثبت نام میان و اینطوری خبر می دن!!! چقدم کم تغییر کرده واقعا!! یکی نیست بگه بابا این همه تغییر از نظر شما یعنی بدون تغییر!! البته ممکنه از نظر مسئولین بسیار محترم کلمه تغییر معنی غیراز تغییر در فرهنگ لغت و عرف داشته باشه!!!!!!!!
تغییرات آزمون نسبت به سال ۹۲:
زبان: نمره منفی نداشت، امسال دارد؛ سوالات ۷۰ سوال، سوالات امسال ۳۰ سوال؛در نوبت عصر برگذار شد، در نوبت صبح برگذار می شه؛ضریب دو بود، امسال ضریب یک شده؛
استعداد تحصیلی: ۴۰ سوال بود،امسال هم مثل اینکه همون ۴۰ تا باشه البته اگه هر سوال ۱.۳۰ دقیقه فرصت داشته باشه اگر دو دقیقه باشه ۳۰ سواله؛
تخصصی اونجوری که مشخصه باید ۱۵۰ سوال حداقلش باشه چون معمولا هر سوال (حداقل تو علوم انسانی) یک دقیقه فرصت داره،
آزمون در یک نوبت برگذار می شه،
از همه مهمتر این ۷۰ به ۳۰ خیلی عجیبه!!!!!
من که موندم دیگه تغییر یعنی چی!!!!!!!!!!!!!! خدایا به داد این جوان ها برس

مهدی
آذر ۲, ۱۳۹۲ ۸:۵۶ ق٫ظ

بازهم رابطه برضابطه پیروز شد

kiana
آذر ۲, ۱۳۹۲ ۱۰:۱۴ ق٫ظ
پاسخ به  مهدی

عالی گفتی.

Prcn
آذر ۲, ۱۳۹۲ ۱۲:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

شما تغییرات سازمان سنجش را در یک جمله خلاصه کردید عالی بود٠

saleh
آذر ۲, ۱۳۹۲ ۷:۵۳ ق٫ظ

این تغییرات اصلا خوب نیست. باعث پارتی بازی میشه.

رضا
آذر ۲, ۱۳۹۲ ۳:۱۰ ق٫ظ

درباره این تغییرات باید بگم از جهتی خوب و از جهتی هم بد هستن. اون نمره منفی واقعا خوبه دیگه نمیشه تو ۲ دیقه ردیفی زد و یه دفعه شد ۴۰ درصد. اما به هر حال جا واسه پارتی بازی تو دانشگاههای معتبرتر خیلی باز شده .

رضا
آذر ۲, ۱۳۹۲ ۳:۰۵ ق٫ظ

با سلام و خسته نباشید من ارشد کامپیوتر خوندم و نفر اول بین هم ورودی ها شدم اما آموزش محور هستم تو موضوع پروژه و سمینار چند تا مقاله دادم (داخلی و بین المللی)و یه کتاب تالیفی حوب هم دارم
الان سوالم اینه میتونم تو آزمون دکترا و همچنین برای استعداد درخشان شرکت کنم؟

آرمین
آذر ۲, ۱۳۹۲ ۲:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

بله دوست عزیز،یکی از دوستان من آموزش محور بود و الان دانشجوی دکتراست،مهم اینه که علاقتونو به پژوهش نشون بدید که شما این کارو کردید،اصلا نگران نباشید.

ریاضی91
آذر ۲, ۱۳۹۲ ۱:۱۷ ق٫ظ

سلام کسی از بچه های ریاضی محض هست که مقاله داشته باشه؟؟؟؟

شادی
آذر ۲, ۱۳۹۲ ۱:۱۱ ق٫ظ

سلام آقا فریبرز. اگر کسی اینجا کل حرفاش درست و دلنشین باشه اون شمایید. من تازه به جمع شما پیوستم هرچند که هم نام من اینجا هست. شما اصلا به دل نگیرید صحبت دوستان رو. من خودم برا اعتراض از همه پایه ترم بخصوص که از لطف اساتید گرانقدر و همون پارتی بازی های معروف حقمو تو دکترا بدون آزمون تو روز روشن زیر پا گذاشتند پس من چی باید بگم. امیدوارم مثل همیشه حضورتون پررنگ باشه و دلتون دریا. التماس دعا

فریبرز
آذر ۲, ۱۳۹۲ ۸:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  شادی

سلام، ممنونم از لطف بی نهایت شما. من فقط کمی کلافه شده بودم. دوستان همه به بنده لطف دارن. ان شاء الله که همتون با این دل های صاف و روشن امسال قبول بشید. در پناه خدا…

مهسا
آذر ۲, ۱۳۹۲ ۰:۴۴ ق٫ظ

اینجا واسه خودش یه پا فیسبوک شده )))): به نظر من ۷۰ درصد برای مصاحبه واقعا ناعادلانه است همین و … قبولم دارم که خیلی سلیقه ای اجرا میشه اما واقعا از همه اینها مهمتر اینه که آزمون کتبی قبول شویم.

ali
آذر ۲, ۱۳۹۲ ۷:۴۰ ق٫ظ
پاسخ به  مهسا

مهسا خانوم کاملا با شما موافقم. ۷۰% واقعا زیاده.

pirooz
آذر ۲, ۱۳۹۲ ۰:۲۶ ق٫ظ

بچه ها اولا سلام . دوما همتون دانشجو بودین و هستین . ایا واقعا استادا همه دانشجو هارا به یک دید نگاه میکنن ؟استادا و دانشگاه ها دانشجویان خودشونو بر میدارن . پارتی بازی زیاد میشه . بچه ها با این قانون بد بخت میشیم . چیکار کنیم ؟

prcn
آذر ۲, ۱۳۹۲ ۱:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  pirooz

کاملا مشخصه که اساتید پارتی بازی میکنن تازه الان که ضریب مصاحبه هم زیاد شده دیگه هر کاری که بخوان انجام میدن و به هیچ کس هم پاسخگو نیستن!!!!!!
پارسال که ضریب آزمون کتبی و مصاحبه برابر بود اون همه پارتی بازی و حق کشی شد چه برسه به امسال!!!!!
اساتید از اول با برگزاری آزمون دکتری به صورت سراسری مخالف بودن و هستن و هر کاری هم برای برداشتن این آزمون انجام میدن و تا حالا هم حرف اول و آخر تو پذیرش دانشجو میزنن و سازمان سنجش هم این وسط دکوره!!!!!

یک واقع بین
آذر ۲, ۱۳۹۲ ۱:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  prcn

بهتره حرفی نزنیم و فقط نظاره گر باشیم. ذهن حقیر ما درک کننده وقایه عجیب این دنیا نیست این را گفتم و خواهشا” دوستانی که دکترا قبول شدند این قدر پز ندند.

فریبرز
آذر ۲, ۱۳۹۲ ۹:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  یک واقع بین

سلام، اینجا کسی پز نمیده دوست گرامی. همه در حال کم کردن بار روی دوش دیگرانند… :)

شادی
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۱۱:۵۹ ب٫ظ

سلام
میشه یکی دقیقا توضیح بده :

زبان ضریب یک باشه یعنی چی ؟

همه درسا نمره منفی دارن یعنی چی ؟

یک نوبته شدن آزمون چه معنی میده ؟

جواب اینها رو خودم می دونم ولی خواهشا یکی برام توضیح بده ، نمی دونم چرا دارم سکته میزنم.

رینولدز
آذر ۲, ۱۳۹۲ ۸:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  شادی

خیلی باحالین شادی خانم . کلی خندیدم . یعنی اینقدر استرس دارین ؟ بابا بی خیال فوقش همین فوق لیسانسو که دارین . والا .

یک مدیریتی
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۱۱:۳۰ ب٫ظ

سلام و تشکر

معلومه چه خبره اینجا ؟ دوستان ،ما می خواستیم زبان نمره منفی داشته باشه که سطح آزمون واقعی بشه.می خواستیم آزمون در یک نوبت باشه تا خسته کننده نشه.خب شد.بالاخره یه جاهایی هم بنا به میل ما نشد .مثلا استعداد رو برنداشتند و .. به نظر من روند کلی قضیه مثبت ه. همه ما از عهده رقابت های بدتر از این در دوران ارشد و لیسانس برآمدیم.با تجربه تر شدیم.الان هم می تونیم.این هم می گذره. در آرامش ، متمرکز و آسوده درس بخونید.ذهن ما دنیای ما رو می سازه.

الهام-شمی کاربردی
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۱۱:۱۴ ب٫ظ

سلام
مشاور محترم لطفا شما جواب بدید به نظر شما منابع دروس تخصصی عوض میشه .اگه زمزمه ای هم هست لطفا بگید.تشکر

ادبیاتی ها ادبیاتی ها
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۱۱:۱۲ ب٫ظ

سلام بچه های .شماها چندتا مقاله دارین دوستاتون چی؟
من ادبیاتی هستم یا صفر تا مقاله شهرهای انتخابیم هم نیمه جنوبی کشور هست شما چی اگه مقاله ددارید قبول شدید نیمه شمالی رو بزنید خدا خیرتون بده.

ادبیات
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۱۱:۰۷ ب٫ظ

به جای این تصمیات مسخرهدرس عربی رو از آزمون ما حذف میکردن ونفهمیدم رشتمون زبان و ادبیات فارسیه یا زبان و ادبیات عرب یا زبان و ادبیات انگلیسی.
کیا میشینن با هم تصمیم میگیرن.دقت کردین همه چی داره با شکل چند سال قبل در میاد. سیر نزولی نزولی
چه وزارت علومی داریم به جای پیشرفت و حل معضلات پس رفت داره .
کسی نمی دونه چه جوری میشه با وزیر علوم یا وزرات خونه تماس داشت.خیلی حرف برا گفتن داریم

سایه
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۱۰:۵۷ ب٫ظ

من که تا حالا بظور جدی شروع به خوندن نکردم با ۳تا مقاله علمی پژوهشی بنظرتون اگه از الان شروع به خوندن کنم شانسی دارم؟

شیمی آلی
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۱۰:۵۵ ب٫ظ

من میخاستم تازه کلاس های آمادگی کنکور دکتری شرکت کنم….با این وضعیت باید بی خیال شم و بشینم رزومه خودمو قوی کنم.
ولی اصلا عادلانه نیست.
سواد یه شخص هیچ وقت با مقاله و نوشتن کتاب و…نباید سنجیده بشه!!!

فریبرز- نتیجه گیری بحث های امروز
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۱۰:۳۳ ب٫ظ

وقت است که همراه شوی و سفری را آغاز کنی.. وقت است که بالهایت را بگشایی و بر سینه آسمان شگرف درونت به پرواز درآیی.. وقت است روح عظیمت را در آغوش بگیری و بر رویش بوسه عشق زنی… جنس ما روحی عظیم است که برای اندک زمانی بر این کالبد جسم به میهمانی دعوت گشته است… پس دریاب روح شگرف آورت را…. همسفر!! همه چیز انرژی است! همه چیز.. وقتی بدنت را به کوچکترین ساختارهایش تجزیه میکنی بعد از سلولها و مولکولها به اتمها و الکترونها و پروتونها میرسی.. این یعنی ما در بنیان ترین شکل از انرژی ساخته شده ایم و همچنین جهان و عالم اطراف ما… یعنی ما به عنوان یک انتقال دهنده انرژی خلق شده ایم که محیط اطراف میتواند بر ما اثر بگذارد… و ازآن مهمتر که ما می توانیم انرژی مثبت و یا منفی از خود ساطع نمائیم… همچنانکه میتوانیم تاثیر پذیریم… اگر ما ساطع کننده انرژی مثبت با نوسان بالا باشیم، این انرژی با انرژی بیرونی از همان نوع مثبت ترکیب میشود و ما را در میدانی عظیم از انرژی مثبت قرار میدهد… بنابراین است که می گویند : «شما هر کار که کنید به خودتان باز میگردد.» اندکی تامل کن … اینک به چه می اندیشی؟؟ تو مقدسی .. تو آسمانی هستی… تو فرشته ای که پای بر این خاک نهاده ای… به کجا میروی؟؟ آسمان در خود توست… همراه شو با روح عظیمت… نگاهت را به آسمان در لابلای قدرت شگرف خدایی گره بزن… ……………. قسمتی از کتاب “به کجا می… ادامه نظر»

phd 93 تغذیه
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۱۱:۲۳ ب٫ظ

ممنونم واقعا به جا و زیبا بود.

سپیدار
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۱۰:۳۲ ب٫ظ

سلام
با اینکه دوست ندارم بحث پیش آمده را کش بدم.
ولی باید بگم انصافا آقا فریبرز اصلا حرف بد و توهین آمیزی نگفتند.
تو رو به خدا بیاین یه ذره انصاف داشته باشیم و حرفا رو اونجوری که واقعا هستند تفسیر کنیم نه اونجوری که خودمون دلمون میخواد.

رتبه 2رقمی قبول نشده سال پیش
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۱۰:۲۰ ب٫ظ

سلام من سال پیش رتبه دو رقمی شدم ظرفیت رشتم هم در کل ایران حدود۳۶۰نفر بود اما من میخواستم فقط یک دانشگاه خاص قبول شم و فقط همون جا رو انتخاب کردم آخ که مقاله نداشتم و رد شدم با اختلاف اندک. مقاله حرف اول رو میزنه و من که از شهریور شبانه روز داشتم درس میخوندم که امسال رتبم یک رقمی بشه تا کمبود مقاله جبران بشه حالا با این خبر داغون شدم داغون.خیلی ها مقالشون رو خودشون ننوشتن یا پایان نامهشون رو خلاصه کردن شده مقاله این انصاف نیست .

هانا-شیمی آلی
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۱۰:۴۱ ب٫ظ

سلام مگه عیبی داره خلاصه پایان نامه بشه مقاله! من هم دارم خلاصه پایان نامم رو مقاله میکنم البته هنوز نصفش رو نوشتم ایشالا زود تموم شه.آخه چه عیبی داره خلاصه پایان نامه مقاله بشه؟

خلیلی
آذر ۲, ۱۳۹۲ ۰:۰۹ ق٫ظ

اینکه اولین مقالات هر فارغ التحصیل کارشناسی ارشد از پایان نامه و نتایج بدست آمده باشه یک امر کاملا منطقی و رایج هست.این دوست عزیزمون هم تا دیر نشده باید مقاله مرتبط با پایان نامه خودشون رو بنویسن و به چاپ برسونن تا کمی از نگرانیشون کم بشه.

خاک و پی عمران
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۱۰:۱۴ ب٫ظ

با سلام حدمت دوستان
اینکه وزن مصاحبه ۵۰% یا ۷۰% باشه هیچ فرقی نمیکنه. چون اگه حتی ۱۰% هم مصالحبه وزن داشته باشه اون استادی که بخواد شما رو پذیرش بده و وارد دکتری بشین میگیره. بنابراین اصلاً به خودتون نگرانی راه ندین. بهر حال باید مصاحبه هم یک وزنی داشته باشه. مهم اینکه آزمون رو قبول بشین.

توکل
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۱۰:۰۷ ب٫ظ

از مهدی به فریبرز
همه کامنت های شما را خوندم و برای شما و همه دوستان
آرزوی سریلندی را دارم.
آقا فریبرز دعامون کن امسال قبول شیم، قسمت زیادی از آینده ام به قبولی بستگی داره.
شاد باشید.

فریبرز
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۱۰:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  توکل

قربان شما مهدی عزیز، مطمئنا با توکل به خدا و باور درونی قبول میشید… فقط هر چی میتونید تلاش کنید و با خوش قلبی به دوستان دیگه هم که داوطلب هستن کمک کنید.
در این دنیا عمل و آثار اون همیشه زنده میمونه و اگه عمل خوبی باشه خیر و برکتش تا ابد به خود انسان برمی گرده. از صمیم قلب آرزو دارم موفق باشی مهدی جان.

شهروز
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۹:۲۸ ب٫ظ

حالا دکترا رو ول کنید ارشد رو بچسبید که ۹۵۰ هزار نفر داوطلب داره و برید شکر کنید که لااقل تونستید این مقطع رو تموم کنید

سارا(فیزیولوژی گیاهی)
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۱۰:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  شهروز

آق شهروز اینم بگید نسبت به زمان ما کلی ظرفیتا زیاد شده

شهروز صبوری
آذر ۲, ۱۳۹۲ ۱:۲۲ ب٫ظ

بله زیاد شده ولی نه به نسبت داوطلب الان ۳۰۰ هزار نفر داوطلب اضافه شده ایا این مقدار ظرفیت هم اضافه شده؟؟؟ در ضمن مهم قبولی نیست مهم اینه که فردا با یک میلیون نفر که مدرک ارشد دستشونه و کاری واسشون نیست چیکار کنیم؟؟؟ طرف یه لیسانس تزرتی داشت ۱۰ سال بیکار موند و سراغ کار ازاد نرفت که مدرک گرفتم پشت میز بشینم الان فوق لیسانس بگیره که تا اخر عمر باید بشینه خونه و جدول حل کنه

سارا(فیزیولوژی گیاهی)
آذر ۲, ۱۳۹۲ ۴:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  شهروز صبوری

در مورد آینده شغلی من نظری ندادم فقط ظرفیتها رو عرض کردم خدمتتون.در نبودن کار که شکی نیست

علی
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۹:۲۱ ب٫ظ

اگر فرض کنیم ۱ درصد هم پارتی بازی بشه و یک نفر نخبه هم حقش خورده بشه کی جواب میده. به نظر من مصاحبه باید ۱۰ درصد بشه . اینو قبلا هم نظر سنجی کردن ولی مهم نیست

مهدی صادق زاده
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۹:۱۰ ب٫ظ

آنقدر بعضی اساتید غرض ورز و سلیقه ای در مصاحبه عمل میکنند که با این افزایش ۷۰ درصدی سهم مصاحبه درس خونهای واقعی که بعضا قربانی مصاحبه میشوند خیلی ضرر میکنند. درست است که آزمون تستی است اما چون منابع آزمون دکتری گسترده است هر کس که یک تست بیشتر زده واقعا مطالعات عمیق داشته .

maysam
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۹:۱۰ ب٫ظ

مثل اینکه برای سازمان های ما عادت شده که برگشت به عقب کنیم. اون سیستم بدون شک ایرادات جدی داشت که عوضش کردن. اینجوری که نمیشه، کار نشده و دیمی هی برنامه ها رو عوض کنیم. لااقل بیایم اعتراض کنیم که هر دانشگاه بیاد امتحان داخلی هم بگیره. مثل دانشگاه تهران.

مهدی صادق زاده
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۹:۰۶ ب٫ظ

یکی از تعاریف سازمان ملل از سواد دانش در مورد زبان دوم است. با این اهمیت زیاد زبان انگلیسی در ارتباطات جهانی و استفاده علمی از آن در سطح گسترده وقتی مسئولین که ذره ای احتیاج به نظر سنجی و مشورت ندارند و از همه لحاظ عالمند ، ضریب زبان انگلیسی رادر همه رشته های دکتری از دو به یک تقلیل میدهند ، معنیش چیست؟

شادی شادی
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۹:۵۶ ب٫ظ

ما چی مون جهانیه ک این آزمونمون باشه…
سوال تست برا فیزیک.. اونم تو دکترا…
بابا مسلمون لااقل میدادین دست همون دانشگاها نظارتتونو قوی تر میکردین…

رها- عربی
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۹:۰۲ ب٫ظ

سلام به همه
اونهایی که از پارسال تو این سایت بودن احتمالا منو یادشون هست. من الان ترم اول دکتری عربی دانشگاه تهران هستم. میخام به همه بگم که الان زمانی نیست که شما ذهنتون رو درگیر ۵۰/۵۰ و یا ۳۰/۷۰ بودن کتبی و مصاحبه بکنید.
رزومه شما هر کیفیتی هم که داشته باشه، در وهله اول نقشی در آزمون کتبی نداره. شما باید از سد آزمون کتبی بگذرید و بعد داستان مصاحبه شروع میشه. الان همه تمرکزتون رو روی آزمون کتبی بذارید. به حرف افرادی که میگن مصاحبه فقط مقاله اس اصلا توجه نکنید. مصاحبه فاکتورهای متفاوت و بسیار متنوعی داره. اعتماد به نفس، نحوه صحبت کردن و بیان، معدل، دانشگاه محل تحصیل ارشد، عنوان پایان نامه و میزان تسلط شما به اون، شناخت محورهای پژوهشی مورد علاقه اساتید مصاحبه گر و خیلی فاکتورهای دیگه به جز مقاله، که ان شالله در زمان خودش برای کمک به دوستان مفصل توضیح خواهم داد، همه اینها با هم در مجموع نمره مصاحبه شما خواهد بود. این که افرادی میگن اکثر اساتید سلیقه ای برخورد میکنن واقعا دور از انصافه. من ارشد تهران بودم ولی بالاترین نمره مصاحبه رو از دانشگاه اصفهان گرفتم و بعدش تربیت مدرس وبعد از اون دانشگاه خودم (که البته من تهران رو اول زده بودم و اونجا قبول شدم نهایتا). در هر ۵ مصاحبه ای هم که رفتم واقعا جو مصاحبه عادلانه و علمی بود.
به خدا توکل کنید و الان فقط درس بخونید.
خواهر شما رها- عربی

مورخ
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۱۱:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  رها- عربی

ممنون رها خانم. موفق باشید

خلیلی
آذر ۲, ۱۳۹۲ ۰:۱۶ ق٫ظ
پاسخ به  رها- عربی

از اینکه با راهنمایی های مفیدتون باعث دلگرمی ما شدین بینهایت ممنونم.
موفق باشید.

سایه
آذر ۲, ۱۳۹۲ ۰:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  رها- عربی

مرسی از شما از تحلیل قشنگتون
من هم متقاضی دکتری ۹۳ هستم سال اولی هم که هست شرکت می کنم با خوندن کامنت های متفاوت از دوستان بیشتر از محتوای پیام از نگرششون متعجب هستم شاید خیلی ها با خوندن این متن با خودشون فکر کنند که من بی تجربه هستم و نمی توانم درکشان کنم…اما واقعیت چیزی هست که شما اشاره کردید چطور ممکنه که ۳۰درصد آزمون را نادیده و بی اهمیت تر از مصاحبه می بینند دوستان گرامی اگر نتونیم در آزمون سی درصدی رتبه کسب کنیم هر چند تا مقاله و حتی به عنوان مربی مدرس در دانشگاه هم باشید ورود به عرصه دکترا برایتان مهیا نخواهد بود پس بیایید بجای این همه تشویش و اضطراب روی دروس اختصاصی فوکوس کنیم اکثریت ماها در درس زبان ضعف داریم بنابر این خوشایند است که زبان نقش کمتری نسبت به تخصصتان داشته باشد در ضمن همانطور که خانم دکتر فرمودند از بعد ازمون کتبی تا اعلام نتایج قطعی (مهر) زمان زیادی برای نوشتن مقاله و رزومه دارید…

علی
آذر ۳, ۱۳۹۲ ۱:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  سایه

وفتی جزئ نفرات اول شدی و تو مصاحبه ظالمانه از میدون بدر شدی میفهمی ما چی میگیم.

گلاره
آذر ۳, ۱۳۹۲ ۷:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  علی

منم با نظر شما موافقم

مرضیه1385
آذر ۲, ۱۳۹۲ ۳:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  رها- عربی

مرسی رهاجون با این دلگرمیت. امیدوارم موفق باشی

فریبرز
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۷:۵۷ ب٫ظ

دوستان تا حالا این تجربه رو داشتید؟ بعضی وقتا آدمو انقدر حرص میدن که دلش میخواد این ۴ تا مویی هم که تو سرش مونده بکنه! :)
فکر کنم من الان این طوری شدم. سر اون کامنت طنزی که با هدفی دیگر گذاشتم همه اون هفت مورد ادعا میکنن که به ما توهین شده. :) خدا خودش به خیر بگذرونه!

عسل
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۸:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  فریبرز

آقا فریبرز
شما حتما بهتر از من می دونید که طنز موقیتی با طنز شخصیتی متفاوته. بچه ها الان در وضعیت حساسی هستن. مضطرب و نگران آینده و سرنوشتشونن. من نیت خیر شما رو از کامنت ها و روحیه دادن هاتون می دونم. اما مرز طنز و تحقیر خیلی باریکه و وقتی شرایط استرس زا باشه این مرزها کمتر به چشم میان. بهشون حق بدین و بیایم تا این اوضاع متشنج آروم نشه طنز رو برای انتقاد به کار نبریم.

فریبرز
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۱۰:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  عسل

سلام بله کاملا حق با شماست. ممنونم که یادآوری فرمودید.

مرتضی -شیمی
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۹:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  فریبرز

دوست خوبم نیت پاک تو و انگیزه دادنهای پر محتوات برای همه محرز. وقتی کامنتات رو میخونیم واقعا استفاده میکنیم چه بصورت جدی گفته باشی چه طنز! با کلمات کاری نداریم با مفهوم حرفات باید ارتباط داشته باشیم. شاید نشه خوب توضیح داد ولی دانشجوی دکتری بودن و دکتر بودن از هر لحاظ برازندته.

فریبرز
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۱۰:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی -شیمی

شما بسیار لطف دارید دوست عزیز. همه دوستان اینجا دکتری برازنده شونه.

آسمان
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۹:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  فریبرز

من خیلی این تجربه رو داشتم آقا فریبرز.

توی این سایت هم دو تن از دوستان بودن که به من کم لطف بودن و از حرف من برداشتی نادرست میکردند و به سخره میگرفتند.

بهترین را بی محلیه.
همه شما رو میشناسن و از حسن نیت شما مطمئنن.

فریبرز
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۱۰:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  آسمان

ممنونم از شما که هیچوقت دوستان رو ترک نمی کنید و با حوصله به همه پاسخ میدید.

نخودی
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۷:۳۹ ب٫ظ

ببینید دوستان، هر طور شده تا امتحان دو مقاله جور کنید. درس بخونید ولی نه به امید قبولی فقط برای اینکه چیزی یاد بگیرید و احتمال بدید که اگه به مصاحبه دعوت هم شدید شاید قبول نشید…
اینطوری چه قبول بشید چه نشید شکست نمی خورید. البته بگم دکتری زیاد هم مهم نیست چون هر کی واقعا خوشبخت باشه با دکتر شدن فقط چند سال وقت تلف کردنه…
من خودم بیشتر برای این میخونم که یک امتحان سراسری هست که تبعیض توش نیست و اگه تو زندگیم بعضی آدمها با قدرتشون تونستن منو کمرنگ کنن من البته می تونم در چنین آزمونی اگه ادعا دارم برتریم رو نشون بدم، والا اگه همه چی متمرکز بشه عمرا بتونم از سد اساتید رد بشم.

گلاره
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۸:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  نخودی

خیلی با حالی
بدون اینکه ابن همه به خودت استرس و سختی بدیم میتونی به معلوماتت بیفزایی

مژده
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۷:۲۳ ب٫ظ

چیزی که تو مصاحبه خیلی مهمه صبوری و تحمل شماست. احتمال اینکه با تحقیر و تمسخر مواجه بشید خیلی زیاده. فقط خودتونو کنترل کنید. من در حالی که هیچ امیدی به قبولی نداشتم، وارد دوره دکتری شدم.

خدا همه کاره است وبس
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۷:۲۱ ب٫ظ

سلام به همه دوستان
ازآقا فریبرز وپیرمرد وچندتای دیگه تشکر کنم اول. نیازی نیست شما متقابلا جواب بگذارید فقط خواستم بگم خیلی خوبه شما ها هستید و بقیه
اما حرف من این بود:
واقعا حرف اول رو فقط خدا میزنه وبس
شما فقط تلاش کنید درحد توانتان (لا یکلف الله نفسا الا وسعها) بقیش رو خدا می رسونه.
یادتونه یوسف وزلیخا .یوسف با اینکه به چشم خودش دید که زلیخا دراتاق رو قفل کرد اما تلاش خودش رو کرد وبه سمت دردوید (دربسته) خدا همین مقدار تلاش رو ازاون قبول کرد ودرها همه باز شدند این مفهوم تلاشه
یادمه یکی ازمسابقات مردان آهنین مرحوم داداش زاده بود و چند تای دیگه که دوتاشون خیلی خیلی قوی بودند متاسفانه فامیلیاشون یادم نیست من پیش خودم گفتم این داداش زاده هیچ شانسی برای موفقیت نداره نمی دونم چرا شرکت کرده اما اتفاق جالبی افتاد یکی از قهرمانها درحین بلند کردن وزنه رگش پاره شد وانصراف داد ودومی هم به خاطر اولی صحنه مسابقه رو ترک کرد وداداش زاده نفر اول مردان آهنین شد .یک سال قبل ازفوتش
اینجوریاست خدا بخواد برسونه می رسونه
ببخشید مزاحم شدم

فریبرز
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۸:۳۴ ب٫ظ

خدا ایشون رو رحمت کنه.
واقعا آزمون و مقاله و … فقط حرفه اگه تلاش کنید و بسپارید به خدا.
باور قلبی و توکل به خداوند، خیلی از غیرممکن ها رو ممکن میکنه.
از سر راه خودتون برید کنار؛
تنها تو خود حجاب خویشی…

امید
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۱۰:۴۱ ب٫ظ

عالی بود ممنون

بی نام
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۷:۱۸ ب٫ظ

سلام به همه دوستان.
من دکتری تربیت بدنی هستم
ورودی ۹۰
بنده با ۱ مقاله قبول شدم.
مقاله شرط هست اما نه اونقد که فکرش بکنین.
مهم همت خودتون هست.
خدا تلاش هیچکسو بی نتیجه نمیذاره.
کار خدا حکمت داره.
هر جا به چیزی نرسیدید بدونید که واقعا خدا نمی خوایسته اونو داشته باشید.
پس بخونید.
آرزوی موفقیت برای همتون دارم.

محسن
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۶:۴۹ ب٫ظ

“الآنه که یه سری ها دوباره سر و کلشون پیدا بشه بگن آقا ما ۱۶ مقاله آی اس آی دادیم و اساتید با پارتی بازی در مصاحبه ها ما رو رد کردن کنکور بهتر بود” حالا گیرش بیاری میبینی که یه پوستر تو یه کنفرانس داغون داخلی داده.

.ت.
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۷:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  محسن

چه ادبیات محترمانه و در خور یک دانشجویی!! آدم کیف میکنه. بارک الله

سارا(فیزیولوژی گیاهی)
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۸:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  محسن

:-)

محسن
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۶:۴۴ ب٫ظ

خدا رو شکر که نقش این کنکور مسخره کم شد.

امین
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۱۱:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  محسن

فراوان فراوان لایک

سارا(فیزیولوژی گیاهی)
آذر ۲, ۱۳۹۲ ۹:۲۷ ق٫ظ
پاسخ به  محسن

دقیقا همینه

issa
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۵:۱۲ ب٫ظ

سلام به دوستان عزیز
من رشته ام روانشناسیست و میخام در مورد محتوای آزمون تخصصی آسیب شناسی روانی اطلاعاتی کسب کنم اینکه با توجه به تغییر محتوای آسیب روانی، آیا سوالات از DSM-5 طرح خواهد شد یا DSM-IV- TR؟ اگه کسی از این موضوع اطلاعی داره لطفا راهنمایی کنه. ممنون

ستاره
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۵:۰۰ ب٫ظ

بچه ها کسی نمیاد با هم متحد بشیم نامه بدیم؟

فریبا
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۶:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  ستاره

فکر میکنی موثره؟؟؟؟ابدا

maysam
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۹:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  ستاره

فکر نکنم بعد از دادن دفترچه تغییری بدن. اگه میشه هر دانشگاه آزمون داخلی بگیره میشه یه ذره تعدیلش کرد.

شادی دانشجوی دکترای 92
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۴:۳۷ ب٫ظ

دوستان کسی زیاد به کامنتهای من اهمیتی نداد ولی باسه خودتون میگم مصاحبه همه اش مقاله نیست.شخصیت شما صداقتتون و اشتیاقتون به تحقیق و تحصیل چیزیه که استادهای خوب میفهمن و برهمون اساس تصمیم میگیرن.درسته یک عده دنبال پارتی بازین ولی بقیه اساتید خوب میدونن که مقاله چاپ کردن الان سخته.من الان دانشجوی دکترام.دکتراها با دوتا مقاله دارن دفاع می کنن با اینکه کار شاخصی هم کردن.درستونو بخونید و توکتون به خدا باشه مطمئنا موفق میشین

آسمان
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۵:۳۵ ب٫ظ

مرسی شادی جونم.

اینقدر اینجا کامنتهای نا امید کننده زیاد بود مال تو گم شده بود!

مرسی از اینکه تجربیاتتو در اختیار میذاری

من به حرفت گوش میکنم و حرفت رو قبول دارم

شاد باشی و موفق خانم دکتر
برای ما هم دعا کن دوستم.

پری
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۵:۵۰ ب٫ظ

ممنون شادی جان…

یک واقع بین
آذر ۲, ۱۳۹۲ ۱:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  پری

اینها همه داستانهاییست که باید بگذرد تا بشود معنی زندگی…
دوستان زیاد به دنیای مادی و دکتزی و … وابسته نباشید به خدا ارزش ندارد … شاید مقطعی خوشحال بشید ولی با این چیزا کسی واقعا” خوشبخت نمیشه …
این اساتیدی که بی عدالتی میکنند یک روز دانشجو بودند که همین بلاها سرشان آمده …
آنها هم از این دنیا رنجیدند و حالا میخواهند ما را برنجانند تا دلشان راضی شود…
به خدا اینها ارزش نیست..
از خدا بخواهیم که به ما بصیرت بدهد و قدرت انسانی و آرامش روح و روان چرا که مقام و ثروت و مسائل مادی بیشتر ما را به این دنیای فانی علاقه مند میکند. درس و علم را برای آرامش خودتان بخوانید و اصلا” همین الان فکر کنید مدرک دکترا را گرفتید و خوشبخت شدید و کار خوب دارید و همه چیز خوب است ، خوب بعدش می خواهیم چه کار کنیم ؟؟؟؟؟؟؟؟
همان کاری که الان یه عده دارند می کنند و ما آدمها مدام آنها را لعنت و نفرین می کنیم …
ببینید ارزش د ارد>؟؟؟؟؟
این همه زحمت بکش آخرش باز هم اسیر دنیایی شدی که باز هم خوشبختی نمی آورد …

بی نام
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۶:۳۰ ب٫ظ

سلام.
شادی جون معلومه نفست از جای گرم بلند میشه.
ای بابا نگو که دلم خونه

مهدی
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۶:۴۴ ب٫ظ

سلام جناب دکتر
من یه ساله که دفاع کردم و مقالشو هم آماده کردم و دادم به استادام که ادیتش کنن ولی با اینکه نزدیکه یک ساله مقاله دستشونه ولی هنوز نفرستادنش (اولش جنگ سر اسمای تو مقاله بود و حالاهم هیچ کدوم کاری نمیکنن و فقط منو از تحقیق و مقاله و . . . بیزار کردن )و به خاطر همین هم من امسال نتونستم به دکتری برم. چون تو رزومه ای که تقریبا هم بد نیست، چیزی به عنوان آی اس آی نبودو راحت منو کنار گذاشتن. منظورم اینه که بعضی وقتا آی اس آی ملاک انتخاب دانشجو برا اساتیده.

کامی. حقوق خصوصی
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۷:۲۱ ب٫ظ

ممنون ازت شادی مگر اینکه فقط حرفای دوستایی مثل شما ناامیدیمونو امید کنه.

نخودی
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۷:۵۲ ب٫ظ

دانشگاه تهران که شناسنامه آدم رو با آی اس آی میبینن

ss
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۹:۲۰ ب٫ظ

شادی جان ممنونم که بهمون روحیه میدی

موفق باشی

سارا
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۴:۰۸ ب٫ظ

من بر خودم واجب دونستم از دوستان گلی چون فرهنگی عزیز کشورمان اقای فریبرز فارسانی که علی رغم فشار کاری و درسی ما رو تنها نمیذارن و همیشه به واسطه کامنتهای پر انرژیشون مایه آرامش هستند تشکر کنم.. ایشون همیشه جو سایت رو پر روحیه میکنن و انگیزه میدن..واقعا دکتری برازنده افراد با اخلاقی چون شماست..با ما بمانید که واقعا نیازمند شماییم..
همچنین از خانم اسمان عزیز به پاس انرژِ های مثبت و روحیه خوبشون متشکرم….
همچنین ارگانیک عزیز که همیشه جو سایت رو روحیه میدن
واقعا پاینده باشید

organic
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۴:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

ممنون از لطفتون
بهترین ها رو برای شما وهمه فرزندان ایران آرزو میکنم.
امیدوارم که همه کسانی که تلاش کردن و زحمت کشیدن به جایگاهی که حقشونه برسن

آسمان
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۴:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

خواهش میکنم دوست خوبم

موفق باشی سارای عزیزم.

فریبرز
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۴:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

سلام بر شما. نهایت لطف رو به بنده دارید. من وظیفه مو انجام میدم. ان شاء الله همه تون امسال قبول بشید.

مرتضی
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۳:۴۰ ب٫ظ

دوستانی که خوشحالن ه ازمون تخصصی مهم تر شده واقعا شما رو چه حسابی الان خوشحالین؟؟؟اولا ازمون تخصصی کلید هاش ایرادات فراوان دارد ثانیا منابعش اصلا مشخص نیست ثالثل اساتید طراح سوالات تخصصی و منابع را با دانشجویانشان کار میکنند و این طوری به ضرر سایر داوطلب ها هست خوبیه زبان این بود حداقل کلیدش کمترین ایراد را داشت یکم تحلیل گر باشید بعدشم مطمین باشید اگر بخوان میتون سوالات تخصصی رو طوری بپیچونن که کسی نتونه بهش جواب بده ولی توی زبان ازین کرها نمیشه کرد

سیما
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۳:۱۱ ب٫ظ

من هم مثل شما امسال داوطلب آزمون هستم.بچه ها تعجب می کنم چرا این قدر استرس دارید؟اگر همه ما به هدفی که به خاطر آن درس می خونیم واقف باشیم این همه نگرانی واظطراب معنی نمی ده؟اصل یادگیری ما در تمامی رشته ها برای تفکر وتعمق در خلقت های خداست وبرای این که هر چه در هررشته ای سرآمد باشیم وبیشتر پیشرفت کنیم بیشتر به کوچکی وناتوانی خودمان پی می بریم ؟پس کسی که زمان زیادی را برای مطالعه قرار داده بیشتر از لذت مطالعه بهره مند شده؟ویادتان باشد هر کسی در هر جایگاهی باشد اگر بی عدالتی کند ضررش به خودش برمی گرده؟بیایید وجود خدا را در هر آن ببینیم آن وقت استرس معنی نخواهد داشت.به امید آن که همیشه هدفمان را در زندگی از یاد نبریم.

هانا-شیمی آلی
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۲:۵۵ ب٫ظ

آقا فریبرز و ارگانیک
از اینکه تا حالا تنهام نذاشتین و همیشه با راهنماییهاتون مسیر رو برام راحت کردین یــــــــــــک دنیا ممنونم.
پیرمرد پشمک مو شما هم واقعا کامنتهاتون محشره.
آسمان جان(قسمت زبان) و آقا مهدی (بخش مقاله نویسی)کارتون واقعا درسته :)
مشاور گرامی شما که دیگه جای خود دارید و همیشه پاینده باشی :D

آسمان
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۳:۱۰ ب٫ظ

خواهش میکنم،لطف داری هانا جون.

ایشالا موفق باشی دوستم.

و حتما یه جای خوب قبول شی عزیزم.

هانا-شیمی آلی
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۳:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  آسمان

آسمان جون تشکر،ایشالا شما هم به هرچی دوست داری برسی

organic
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۳:۱۵ ب٫ظ

خواهش میکنم دوست عزیز من که کاری نکردم .
درنهایت این تلاش شماست که حرف آخرو میزنه و براتون موفقیت رو به همراه داره
بازم اگه سوالی داشتید که من بتونم جواب بدم در خدمتتون هستم

هانا-شیمی آلی
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۳:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  organic

سپاس

پیرمرد پشمک موی زیرک و آدم ضایع کن
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۳:۵۱ ب٫ظ

ممنون هانای عزیز.
باعث افتخاره که کامنتهام مورد توجه دوستان خوبی چون شما باشه

هانا-شیمی آلی
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۴:۰۲ ب٫ظ

شماهم موفق باشی سرباز گرامی و چموشت همیشه چالاک

فریبرز
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۴:۴۸ ب٫ظ

سلام، خواهش میکنم. وظیفه است. با آرزوی موفقیت

هانا-شیمی آلی
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۵:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  فریبرز

باز هم سپاس

وانیا
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۲:۱۳ ب٫ظ

با سلام
از مسوولین عزیز خواهش میکنم ضریب زبان رو با سوالات استعداد یکی نکنند. اگر زمان آزمون انقدر کم باشه پس حداقل سوالات استعداد رو حذف کنند. درصد بالایی از شرکت کنندگان موافق با درس استعداد در ازمون دکتری نیستند.
امیدوارم این نظرخواهی ها نتیجه ای داشته باشه و کسی بررسی کنه

شادی شادی
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۲:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  وانیا

لایک وانیا.. خیلیییییییییی.. آخه این سوالات استعداد مثلا میخاد چی رو تو وجود ما ثابت کنه… اون چیزی ک باید ثابت بشه الان دیگه دیره… باید توی کنکور لیسانس باشه مسلمون!…. الان تمرکز باید روی اصول تخصصی و زبان باشه.. سعی کنید بعد ۵+۱ ک ایشالا حل شد ی جلسه بذارید واس حل مشکل این جماعت.. دلتون بسوزه برامون… ی مشت آدم مث مام درگیر این دکتری شدن از بیکاری و اینکه نشستن درس خوندن به امید هیچی… وشماهم انگار نه انگار… ضریب زبان ا خیلیییییییی کمه .. الله اکبر از این برنامه ریزی .. ای خدااااااااااااااااااااااااا

نرگس
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۷:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  وانیا

خداکنه، آخه این چیه که ما باید جواب بدیم! بخدا وقتی میخونمش افسرده میشم و از خودم نا امید

چرا زبان ضریب 1؟؟؟
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۱:۵۵ ب٫ظ

(بدون شرح)

samyi
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۸:۰۸ ب٫ظ

چون برای کسی که رشته ای جز زبان میخونه داشتن یه سواد عمومی تو زبان کافیه نه این که بیاد با اونایی که سالها از بچگی فلان لغت گمنام را یاد گرفتند رقابت کنه. اگه مثل سالهای قبل زبان تعیین کننده باشه به جای افراد متخصص تو فیزیک و ریاضی و برق و مکانیک و … یکی که تو اینا تنبله و زبان کار کرده میاد دکتر میشه. شاهد اینم افرادی هستند که سالهای قبل دکتر شدند و وقتی سازمان سنجش بیوگرافی اونا رو نگاه کرد تازه فهمید که چی کار کرده و خواست اونو جبران کنه.

سمیرا
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۸:۲۵ ب٫ظ

اتفاقابهتره
چون کسی که فهم و شعورش از دروس اختصاصی زیاده حقش هست که بره دکتری
نه کسی که زبان رو از یک موسسه خصوصی داغون یا نهایتا دانشگاه پیام نور یادگرفته
نمره منفی هم خیلی خوبه
من هزاران نفر میشناسم که پارسال زبانشون درحد اول راهنمایی بود و شانسی همه رو ۲ یا ۳ زدن و درصدشون خوب شد و قبول شدن
بیاییم تغییرات رو به فال نیک بگیریم بچه ها

خداحافظ دکترای 93
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۱:۵۲ ب٫ظ

داوطلب
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۲:۰۱ ب٫ظ

والا به خدا! جدا باید خداحافظی کرد باهاش.
هر روز یک خبر یک تغییر!
هر روز بدتر از دیروز!

یلدا
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۱:۴۷ ب٫ظ

سلام
به نظرم اینجوری خیلی بهتر شد که زبان ضریب ۱ دارد دیگه تمام وقت رو روی ازمون تخصوصی میشه گذاشت چون سوالات زبان دکتری اصلا استاندارد نبودند ازمون تافل خیلی راحتر از سوالات کنکور بود البته اونهایی که خوندن خیالشان راحت باشه چون حالا دیگه خیلی از بچه ها زبان رو گذاشتن کنار و این برای شمایی که زبان خوندین یک امتاز است همچنین برای رزومه اونهایی که مقاله ندارند سعی کنن مقاله هارو از پایان نامه دربیاورند تا قبل مصاحبه حداقل نامه پذیرش داشته باشند انهایی که مثل من از زمان دانشجویی شون میگذرد بهترین کار گرفتن مدرک زبان است که رزومه رو قوی کنیم
موفق باشید

امین
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۱:۴۴ ب٫ظ

امین به فریبرز
من فقط می خواستم این موسسات رو بررسی کنم و کنجکاو شدم که می تونن مقاله بدن یا نه
واسه همین اون مطلب رو نشوتم
من خودم سه تا isi دارم و هرکدوم حداقل ۶ ماه وقتو زندگیم رو گرفته

این مطلب رو گفتم ثابت کنم نمیشه از انقلاب مقاله درست حسابی در هر رشته ای خرید و شما دارید تهمت میزنید

فریبرز
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۲:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  امین

بله دوست عزیز. من هم میدونم که قصد شما خیر بوده. این ها رو نوشتم که بدونید از حرف های شما هم میشه خیلی چیزها برداشت کرد. با الفاظ به راحتی میشه کسی رو تخریب کرد. اما وقتی که ما میخوایم از صحبت های دیگران برداشت کنیم، اصل بر برائته. کاش شما هم در برداشت از طنز من این اصل رو رعایت می کردید. به هر حال دوست ندارم از من برنجید. من هم فقط برای این که به همدیگه آرامش بدیم اینجام. دوستدار شما.

امین
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۳:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  فریبرز

خوب من هم با شما موافقم که باید به هم کمک کنیم
دیدگاهها،اهداف و حتی منافع امثال من با شما کاملا متفاوته
و تنها احترام به همدیگه می تونه باعث بشه به هم امید بدیم

امیدوارم اون چیزی که به عدالت نزدیکتره اتفاق بیفته

Mona
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۷:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  فریبرز

شما به بچه های استعداد درخشان هم کم لطفی کردین :( من خودم از این طریق قبول شدم. ولی زیاد از دستتون ناراحت نشدم. البته من رتبه هم آورده بودم. و به دانشگاه هایی دعوت میشدم. اما چون مسافت برام مهم بود از طریق سهمیه استعداد درخشان در یک دانشگاه نسبتا نزدیک تر اقدام کردم. به هرحال همه فکر نکنن که بچه های استعداد درخشان لایق نیستن و توانایی رقابت در آزمون ندارن. خیلی از ماها شرایط کنکورمون هم خوب بوده.. :( و خیلی ها به خاطر درگیری های چاپ مقاله در ژورنال های معتبر فقط چند روز برای کنکور درس خوندیم. در هر صورت من چون متوجه شدم که هدف شما بیان موضوع دیگه ای بوده خیلی به دل نگرفتم :) برای همه کسایی که تلاش میکنن آرزوی موفقیت میکنم. و واقعا به این رسیدم که خدا هیچ تلاشی رو بی جواب نمیذاره. حالا به شکل های مختلفی که ما آدما ممکنه حکمتشون رو درک نکنیم…

Mona
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۷:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  Mona

یک نکته دیگه اینکه بچه های استعداد درخشان هم سد مصاحبه رو پشت سر میگذارن و اینطور نیس که همشون پذیرفته بشن. و اتفاقا ممکنه برای یک دانشگاه تعداد زیادی با این سهمیه دعوت بشن در حالیکه نهایتا یک نفر پذیرفته میشه. مخصوصا وقتی اون دانشگاه محل تحصیل سابق خود شخص نباشه، پذیرفته شدن به منزله توانایی علمی و قوی بودن رزومه شخص هست.

فریبرز
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۷:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  Mona

دوست گرامی اون فقط یک طنز بود. اصلا مطالب داخلش توهین به کسی نبود. من از مدافعان استعداد درخشان بودم و همه می دونن که سال قبل به خاطر دفاع از این دوستان، اینجا کلی بحث کردم. واقعا اون فقط و فقط یک طنز بود… من هیچ جای این طنز به کسی توهین نکردم. عرض کردم سازمان سنجش این تغییرات رو اساسی میدونه. کجا گفتم این تغییرات خوبن یا بد؟ کجا به کسی توهین کردم. الان فکر میکنم کشورهای خارجی هم بیان شکایت کنن که تو اسم ما رو آوردی؟ پس حتما به اونا هم توهین شده؟ دوستان شیک پوش و خوش اخلاق هم بیان اعتراض کنن. درس استعداد تحصیلی هم احتمالا احساس میکنه بهش توهین شده. عزیزان در شوخی من با شما هیچ توهینی به کسی نشده. باور بفرمایییییییییییییییییییید.

شادی شادی
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۸:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  Mona

ببین منا جان.. همه چیز استثنا داره .. اصلا این واژه “استثنا” رو برا همین خلق کردن.. گلم شما ک استعدادتون درخشان هستند باید بدونید مفاهیم نهفته در اعماق واژه ها رو و بفهمید فحوای طنز رو، خیلییییی بیشتر از ما که با وسیله های اندازه گیری کاملا غیر استاندارد میزان درخشانی تعیین کن استعداد ونبوغ، غیر درخشان و کدر ظاهرا مشاهده شده ایم!.. چ بسا مقاله هایی ک… چ بسا معدل هایی ک.. من از همه معدلم کمتر بود شب امتحان من حلال مساله های شاگرد اولامون بودم.. تو میتونی ب کامنت xxx درینباره مراجعه کنی برا چراش؟… ک واقعا حرف دل منو/و شاید جماعتیو/ زد.. آدم میشناسم مسئله فیزیک حفظ میکرد راه حلشو از توی حل تمرین الان یدک میکشه لقب استعداد درخشان را با چه خرامشی و چه نازی….آدم میشناسم بگو بخند بااستادا چmale چ female سوالارو میگرف از استادا.. ی بار اون آخرین امتحان بهم گف منم باورم نشد ولی دیگه بعد امتحان مثنوی هفتاد من رو خوندم…و … و….و…. و….. و…. و…. و…. و…. و…. تو رو قرآن دهن من یکی رو باز نکن از مثالهای بسیاری ک در این حافظه خاک میخورد…الانم دارم گریه میکنم.. الهی این اشکای من دامن همه شونو بگیره.. خدااااااااااا من راضی نیستم……..

شادی شادی ب ادمین مهربان
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۹:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  شادی شادی

female درسته.. اگه ممکنه درستش کنین.. مرسی

Mona
آذر ۲, ۱۳۹۲ ۶:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  شادی شادی

شادی و آقا فریبرز:
چرا عصبانی میشید؟؟؟؟ من فقط گفتم کم لطفی کردید نه توهییییین :۰ تازه همون حرفم رو هم پس میگیرم :( من سعی کردم یه جوری فقط از بچه هایی که با این سهمیه قبول شدند و جزو اون مواردی که شادی جان گفتند نبودن دفاع کنم… حالا آقا فریبرز یکم چون زیاد توی این پیچ بهشون اعتراض شده با اینکه منظور بدی از طنزشون نداشتند حق دارن یه خورده ناراحت باشن که ناراحتی شونو هم در برابر حرف من بیچاره بروز دادن :( ولی شادی جان من با شما کاری نداشتم. توروخدا ناراحتید مثالها و بی عدالتیایی که دیدید رو در قالب یه کامنت بیان کنید نه در پاسخ به من. به هرحال ببخشید اگه ناراحتتون کردم :(

سونیا
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۱:۴۰ ب٫ظ

دوستان چرا اینچوری به قضیه نگاه می کنید و می گید وزن آزمون ۳۰ درصد، به نظر من این نوع نگاه اشتباه است شما برای اینکه به مصاحبه دعوت بشید باید یک رتبه خوب داشته باشید مثلا جایی مثل دانشگاه تهران وقتی ۲ نفر میگیرن شما باید مثلا تا رتبه ۱۰ باشید، خوب حال معلوم نیست این ۱۰ نفر از تهران توشون هست یا نه، رزومه خوبی دارن یا نه؟ که بخوان اونا رو بردارن

سونیا
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۱:۳۴ ب٫ظ

سلام دوستان
به نظر من هیچ تفاوتی این ضرایب با همدیگه ندارن، چون اگه شمارتبه یک هم داشتید ومصاحبه و آزمون هم ضریب مساوی داشت اگه شما رو نمی خواستن انقدر نمره پایین بهتون میدن که قبول نمیشید

phdmech93 به همه
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۱:۱۱ ب٫ظ

منم اگخ جای سازمان سنجش بودم با این کامنتا گیج میشدم چی درسته کلا هرکسی دوست داره چیزی که توش قویه پر رنگ بشه.من بشخصه دلیلم از این که سهم مصاحبه بره بالا اینه که باید تفاوت باشه بین کسی که کار تکراری کرده و یکی که دوسال عمر گذاشته روی پایان نامشو یک کار جدید و بروز کرده اینا همه ریسک و استرسی بود که بما اعمال شد دیگ.اما خب از یطرفم حق با بعضی دوستانه که متاسفانه بعضی از اساتید اهل زد و بند هستن اما مطمئن باشید همه اینجوری نیستن من خودم کلا دانشجوی شهرستان بودم اما با پایان نامم بدون هیچ آشنایی حق خودم میدونم که برم دانشگاه تهران اما آزمون برای من استرس داره و سر جلسه استرس اذیتم میکنه.بیاید بجای این همه دعوا با هم دوست باشیم و به پیشرفت هم کمک کنیم خدا تهش نمیزاره حق کسی ضایع شه شاید ما فکر کنیم توی کنکور که شاید ۵ درصد از زندگیمون نباشه حق ما رو میخورن اما یجای دیگه توی کار و یا خیلی چیزای دیگه خدا جوری برامون جبران میکنه مگه اینکه به عدالت خدا شک کنیم…..آرزویم موفقیت برای همه است

xxx
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۱:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  phdmech93 به همه

عدالت خدا میگه که دور از جون همه مرگ حق است.. پس نمیشه از عدالت خدا همیشه انتظار خوشبختی دنیوی داشت…شاید عدالت اخروی باشه پس دوست خوبم عدالت همیشه خوشبختی تو دنیا نیست..

مبارز
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۱:۰۸ ب٫ظ

سلام به همه دوستان عزیز
می خوام بدونم چرا اینقدر داغونید.
من وضعیتمو براتون توصیف می کنم اونوقت بینید شرایط شما بهتره یا نه!
من دانشجوی ترم ۳ مکانیک دانشگاه تهرانم
تصمیم قطعی گرفتم که بمونم. از نظر معدل هم کارشناسی و هم ارشد بالای ۱۷ هستم. تا حالا ۵ تا کنفرانس داخلی ۳ تا کنفرانس خارجی و یک مقاله ژورنال دارم. از ترم یک ارشد پایان نامه رو شروع کردم و کارم صنعتی و ساخت و تحلیله. مقالاتم بیشتر از تز ارشده چون مثل یه مرد تلاش کردم تا اینجا رسیدم. بعضی وقت ها میشد که روز ۳ ساعت می خوابیدم. این ترم هم کارهای پایان نامه هست هم ۹ واحد درس دارم و هم برای کنکور می خونم. اوضاع از نظر خودم و استاد خیلی خوبه و تمام وقتم مشغولم. میدونم که از تزم حداقل ۴ تا مقاله دیگه بیرون میاد. استاد هم گفته واسه دکتری هوامو داره. اینا رو گفتم واسه اینکه اگر نتونم بدون کنکور دکتری بخونم مجبورم با آزمون قبول شم پس باید رتبه زیر ۲۰ بیارم تا برم واسه مصاحبه پس میبینید که موفقیت من در مرحله مصاحبه همش بستگی به کسب ۳۰ درصد به نحو احسنت هست. پس مثل بچه های خوب یه وقتی هم برای موفقیت بذارید
با آرزوی موفقیت واسه همه

phdmech93
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۱:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  مبارز

آفرین به شما با این همه تلاش

xxx
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۱:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  مبارز

نگران اون ۳۰ درصد نباش عزیز مطمئن باش همه سوالات تخصصی از پایان نامت طرح میشه قربون.

فرنوش
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۲:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  مبارز

آفرین پسر خوب.معلومه که فکر و ذکرت درس و مشقه ها.

Mona
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۱:۰۱ ب٫ظ

دوستای گلم خواهش میکنم با این خبرها روحییتونو از دست ندین. بحث مصاحبه رو بذارید کنار. فعلا تا اسفند ماه فقط درس بخونید.. به اینکه هر کدوم چه درصدی سهم دارند توجه نکنید. در حال حاضر فقط به این فکر کنید که آزمون رو باید به خوبی پشت سر بگذارید تا وارد مرحله بعد یعنی مصاحبه بشید. من هم پارسال شرایط شما رو داشتم و درک میکنم که شنیدن بعضی تغییرات استرس زاست. ولی به عنوان یک تجربه یاد گرفتم که فقط باید به هدف متمرکز شد. شنیدن هیچ خبری نباید شما رو مایوس کنه. چه بسا این تغییرات به نفعتون باشه و شما با محاسبات خودتون، عکس اون فکر میکنید. فقط توکل به خدا و تلاش…انشا الله هرکی زحمت میکشه پیروز میشه

فریبا
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۱۲:۵۶ ب٫ظ

منی که اصلا رزومه ندارم ودارو ندارم یه گواهی همایشه.حتی پایان نامه دفاع نکردم و همه وقت وانرژیمو گذاشتم واسه درس خوندن حالا ۳ ماه مونده به کنکور با این ۳۰ درصدآخه چه کنم؟؟؟؟؟؟؟

حمیده- شیمی معدنی
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۳:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  فریبا

نگران نباش دوست خوبم، یکی از دوستای من دانشگاه آزاد تهران شمال میخوند هنوز دفاع نکرده بود و … الان شبانه خوارزمی میخونه

پویا
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۷:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  فریبا

خانم فریبا ، ببخشید ولی شمایی که هنوز پایان نامه ات رو دفاع نکردی و حتی ادبیات نوشتن مقاله رو بلد نیستی (البته معذرت میخام جسارت نشه)نباید به این زودی بری سر کلاس دکتری.
متاسفانه سالهای قبل اشتباه سازمان سنجش و وزارت علوم باعث شد افراد زیادی مثل شما که تازه فوق لیسانسشونو تموم کردن و هنوز یه مقاله هم ندارن و اصلا پژوهش رو هنوز نشناختن برن بشینن سر کلاس دکتری و ظاهرا به همین دلیل یه سری مشکلاتی ایجاد شده که دوباره سازمان سنجش و وزارت خونه به فکر برگشت افتادن ، بهرحال خاهشا برای دکتری سر و کله نشکونید و دکتری رو به خاطر اسمش نخواهید ، ببینید واقعا توانایی یک دانشجوی دکتری رو دارید و آیا میتونید در مجامع علمی دنیا سر در بیارید یا نه؟ اگه اینجوری بود بسم اله…

بی نام
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۷:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  فریبا

بازم بخون

Mona
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۷:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  فریبا

عزیزم موضوع پایان نامت اگه خوب باشه کافیه در مصاحبه با اعتماد به نفس اطلاعاتت رو بیان کنی. در ضمن همیشه توجه خاصی به دانشجوهای ترم ۴ میشه. چون همه میدونن که اونها دفاع نکردن و ایرادی نداره که مقاله ندارن..

payam
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۱۲:۵۳ ب٫ظ

دوستان توجه نمایند:

تفاوتی بین ۳۰-۷۰ و ۵۰-۵۰ نیست اگه مصاحبه ۱۰۰ % بشه تغییرات محسوس خواهد بود. در کل نکته مهم ضریب دعوت و اعمال نمره آزمون است.با کم شدن ضریب زبان- زبان و استعداد با ضریب ۱ و ۱ ارزش مساوی دارند و دروس اختصاصی با ضریب ۴ در مجموع ۶۶٫۶ درصد کل نمره را دارد و این یعنی عالی…مهمترین تغییر نمره زبان است. با مثالی براتون وضع را روشن می کنم:

سال۱۳۹۲
داوطلب ۱: زبان ۸۰-اختصاصی ۲۵- استعداد۲۰
رتبه: ۱ میانگین دروس: ۴۰%

داوطلب ۲: زبان ۳۰- اختصاصی ۴۵ -استعداد۲۰
رتبه: ۱۵ میانگین دروس: ۳۷%

سال ۱۳۹۳:
داوطلب ۱:زبان ۸۰-اختصاصی ۲۵- استعداد۲۰
رتبه: ۱۵تا۲۰ میانگین دروس: ۳۳٫۳%
داوطلب ۲: زبان ۳۰- اختصاصی ۴۵ -استعداد۲۰
رتبه: ۱تا۵ میانگین دروس: ۴۱٫۱%

اگر دقت کنید داوطلب ۱ در کنکور ۱۳۹۲ با زبان بالا رتبه ۱ و در کنکور ۱۳۹۳ با ضریب ۱ زبان رتبه میان ۱۵ تا ۲۰ با فرض ثابت بودن آزمون کسب میکنه در حالیکه داوطلب ۲ با همان شرایط و نمره بالای دروس اختصاصی از رتبه ۱۵ به رتبه ۱ تا ۵ جابجا میشه…این یعنی موفقیت افرادیکه درس اختصاصی را بهتر میزنند…

A
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۱۲:۵۱ ب٫ظ

با سلام
این تصمیم به نفع افراد صاحب نفوذ و ثروتمند است چون اونا با پول مقاله ISI میگیرن با پول و قدرت مصاحبه کنندگان رو تطمیع خواهند کرد اونا با قدرت و پولی که دارن خیلی راحت میتونند به ابزار و امکانات دسترسی داشته و با کمک گرفتند از سایر افراد برای خود مقاله چاپ کنند در حالی علم انرا ندارند. و خیلی راحت در ازمون دکترا قبول بشن ؟ در حالی که فردی در مناطق محروم که هیچ امکاناتی ندارد اما استعداد علمی و پژوهشی بالایی دارند به دلیل عدم امکانات و رانت و پول محروم میشود.

علی نوری زاده
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۱۲:۴۰ ب٫ظ

من مدتی هست که صفحات مختلف این سایت رو می خونم. از اونجا که حوزه تخصصی من تحلیل گفتمان هست، نکته ای رو مشاهده کردم که دوست دارم با دوستان عزیز در میون بگذارم. دیالوگ و ادبیات دوستان صفحه استعداد درخشان بسیار متفاوت با دیالوگ دیگر دوستان در این صفحه ست.اطلاعی ندارم که ایا مدیریت سایت هم متوجه این قضیه شده اند یا نه! در شرایط بحران، تغییرات، و بیان عقاید و اختلاف نظرها، خط قرمز های ادب و احترام در این صفحه کاملا کمرنگ شده اند.البته خدایی ناکرده من قصد جسارت به شخص یا گروهی رو ندارم. فقط حاصل مشاهداتم رو پس از سالها تحصیل و تدریس تحلیل گفتمان خدمت دوستان عزیز گفتم و فکر می کنم این نکته برای متقاضیان مقطع دکتری قابل تامل هست.

———–
تشکر از توجه شما
و البته متاسفانه بسیاری از دوستان با بیانی تند و توهین آمیز یا به دلیل ذکر مسائلی که اجازه انتشار را به ما نمیدهد، گلایه مند میشوند و عدم انتشار نظرشان را دلیل بر جانبداری خاص میدانند. تمام نظرات موافق و مخالف برای ما قابل احترام است و هیچ سانسوری در کار نیست مگر اینکه مطلب غیر قابل انتشاری که همه دوستان خود به این مسائل واقفند وجود داشته باشد. امیدواریم که زین پس همه این موارد بیشتر رعایت شود.

فاطمه
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۱:۴۸ ب٫ظ

چقدر جالب!حق با شماست متاسفانه آدم بعضی وقت ها یه چیزهایی میخونه که ناخواسته نمیتونه خشم خودش رو کنترل کنه و میدونم که این اشتباهه

شادی شادی
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۲:۱۲ ب٫ظ

صفه استعداد درخشان نداره اینجا polite dialogue جان!..نکنه صفه استعداد تحصیلی رو میگی :).. حالا مثلا میخای بگی هرکی پرچم استعداد درخشانو بدوش میکشه الزاما مودبه.. ماها بی ادبیم چون توی اون صفه نیسیم!؟!..بعدشم مث اینکه تا حالا حقتو نخوردنا!… آیه قرآن: لا یحب الله الجهر بالسوء من القول ال من ظلم:آیه ۱۴۸ سوره مبارکه نساء: /خداوند بلند کردن صدا را به بدگویی دوست ندارد مگر کسی ک ب او ظلم شده باشد/ ..
حالا فحش دادن بده ولی حرف حق هم گاهی خیلی تلخه طرف فک میکنه دارن بهش فحش میدن..

پیرمرد پشمک موی آدم ضایع نکن
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۲:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  شادی شادی

شادی شادی
واقعا” حرفت به دلم نشست.

پیرمرد پشمک موی زیرک و آدم ضایع کن
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۲:۴۹ ب٫ظ

یه لحظه فکر کردم خودم هستم!!
چه شباهتی هست بین نام کاربری شما
“پیرمرد پشمک موی آدم ضایع نکن”
با نام کاربری بنده
“پیرمرد پشمک موی زیرک و آدم ضایع کن”
!!!
بیشتر از اینکه از شنیدن خبر سازمان سنجش تعجب کنم از این موضوع تعجب کردم :)
خوبه حالا اسم خودت رو گذاشتی “…ضایع نکن”! آخه این اسمت که حق پیرمرد پشمک موی اصلی رو ضایع کرد! نکرد؟!
:)

شادی شادی
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۴:۴۰ ب٫ظ

بابا پیرمرد تو رو چشم ماها جا داری :) .. ناراحت نشو.. از بس دوست دارن ملت مشابه اسمیتو گذاشتن رو خودشون.. مث نوه ها هسن اسم آقاجون ننه جونشونو میذارن روشون.. ببین حکم پدرجونو داری تو این قلبا تو :) ..

پیرمرد پشمک موی زیرک و آدم ضایع کن
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۵:۱۴ ب٫ظ

شما تاج سری شادی شادی عزیز
:) تحلیل جالبی بود
نه ناراحت نیستم. فقط نگرانم مجبور بشم برای تایید اصالت کامنتهام از “طرح شبنم” استفاده کنم :)

شادی شادی
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۴:۳۴ ب٫ظ

خدا دلتو نگه داره پیرمرد ضایع نکن…

مهرزاد
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۳:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  شادی شادی

آیه ۱۴۷ . و چه زیبا گفته

xxx
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۱۲:۳۹ ب٫ظ

عزیزان برای اطلاع بیشتر من کسی را میشناسم که در آزمون ورودی قبول شد و چون مقاله نداشت در فرصت موجود از یک موضوع ده تا پوستر با عناوین مختلف تنظیم کرد و به یک همایش ارسال کرد تا در زمان مصاحبه دست خالی نباشه و این را هم بگویم که پذیرفته هم شد. ببینید دوستانم کسی با مدرک ارشد نباید انتظار بره که چندین مقاله داشته باشه، ما در دوره ارشد تحقیق رونه یاد می گیریم ولی در دوره دکتری محقق میشیم این جمله رو یکی از اساتید ما گفت و من وقتی وارد مصاحبه میشم و یکی ده تا مقاله آورده و این عدالت نیست که از یک دانشجوی ارشد انتظار بیش از دو مقاله پژوهشی و همایشی داشته باشی. و مدرک زبان خیلی اهمیت داره به نظرم…بعلاوه اینکه اطلاعات تخصصی خوبی داشته باشه و از رقباش جلو بیفته ، که نشون میده در دوره ارشد بار علمی داشته و احتمالا این دانشجو در دوره دکترا کولاک خواهد کرد چرا که هم در آموزش و هم در پژوهش و هم در زبان دستی دارد و ای چنین افرادی برای جامعه علمی در دوره دکتری افتخار یک کشور میشوند…

فریبرز به ایمان
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۱۲:۲۴ ب٫ظ

دوست عزیز، توهین به پژوهشگران کشور زمانی است که شخصی با ۴ میلیون تومان پول به موسسه ای مراجعه و تقاضای مقاله ISI میکند و بعد هم با افتخار در یک محل عمومی مانند اینجا مطرح می کند. تا افرادی این چنین وجود دارند، نسل این گونه موسسات در کشور ما باقی خواهد بود. اگر من در طنزی که پایین نوشتم به دوستان عزیز پژوهشگر کشور که خودم هم جزء آنان می باشم توهین کرده ام صمیمانه عذرخواهی می کنم. قصد اصلی، توهین نبوده است. در ضمن به صلاح نیست که بحثی اینچنین در این محفل گرم دوستان ادامه یابد. بنابراین نه شما و نه آقای امین دیگر پاسخی از من دریافت نخواهید کرد. موفق باشید.

آسمان
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۱۲:۳۹ ب٫ظ

آفرین آقا فریبرز

شما همیشه مایه آرامش این سایت هستید

و خواهش میکنم که ما رو تا روز کنکور تنها نذارین.

داوطلب
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۱:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  آسمان

به نظر من این که بیان درست سه ماه به آزمون یکهو از وزن جدید آزمون خبر بدن اصلا درست نیست. چرا باید مصاحبه اینقد اهمیت داشته باشه؟ هر دم از این با بری می رسد! والا به خدا مثلا استاد راهنمای من در تهیه تز من هیچ کمکی نکرد و آخرشم سر جلسه دفاع اصن در جریان موضوع من نبود! به زحمت دو تا مقاله ازش چاپ کردم. دانشجویی که بلافاصله ارشدشو می گیره و میره دنبال کار، کی وقت کنه مقاله بنویسه؟ مخصوصا الان که خیلی از مؤسسات پول می گیرن مقاله میدن این اصلا انصاف نیستتتتتتتتتت

مریم
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۱:۲۳ ب٫ظ

تمام دوست های من براشون دیگران مقاله نوشتند و خوشون میگن که این کار را انجام دادیم. همش سرقت ادبی

فاطمه
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۱:۵۸ ب٫ظ

لایک

عربی ۹۳
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۱۲:۱۳ ب٫ظ

سلام به نظر من یک دفعه بیخود جو گیر شدیم تخصصی الان حرف اول وآخر رو میزنه خیلی بهتر شد توکلتون به خدا باشه ‘

کامی. حقوق خصوصی
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۱۱:۳۳ ق٫ظ

خدا میدونه این انصاف نیست که این بلاهارو سر ما میارن. من سال قبل ۱۴ شدم ولی ثبت نام نکردم به این امید که امسال بتونم رتیه تک رقمی بیارم. ولی با این تصمیم آنی که گرفتن تمام زندگیم به هم ریخت. کاش حداقل زودتر اعلام میکردن که تکلیفمونو بدونیم. مجبورم دیگه قید دکتری رو بزنم و برم سربازی. ممنون از این همه خیانت به دانشجوهای رنجدیده.

داوطلب
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۲:۰۵ ب٫ظ

منم موافقم. کاملا. ضمن این که مصاحبه ها اکثرا شخصی، سلیقه ای و کلا subjective هست و ای کاش شرایط مصاحبه برای مصاحبه گیرنده ها هم استاندارد می شد! به نظر من آزمون دکترا خودش به اندازه کافی استرس زا هست و خود سازمان سنجش بیشتر از همه با این اطلاعیه های دقیقه نودی، آدمو به هم می ریزه و کاری می کنه قید این درس خوندنو بزنه

شیر آز شیراز-حقوق خصوصی
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۳:۱۳ ب٫ظ

فکر میکردم اول مهر ۹۳ رو صندلی دکترا میشینم ولی الان با این اوضاع اول مهر ۹۳ تو آموزشی هستم.

معذرت می خوام ولی...
آذر ۲, ۱۳۹۲ ۱۱:۴۹ ق٫ظ

هرجند با تمام نظرات شما موافقم دوست عزیز ولی جسارتا رتبه ۱۴ خصوصی دوست صمیمی بنده بود و در دانشگاه تربیت مدرس مشغول تحصیل هستن!! در ضمن بر فرض که شما ۱۴ هم بوده باشید(که نیستید) می تونستید در یکی از دانشگاههای بهشتی یا مدرس قبول شید و خودتون هم خوب می دونید این دو دانشگاه چقد معتبره!! در ضمن در همین سایتphd test مصاحبه آقای یوسف براری رتبه ۲۱ که الان بهشتی می خونن آورده شده!!! با عرض معذرت
ولی نظرات شما رو کاملا قبول دارم

xxx
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۱۱:۲۸ ق٫ظ

اگه از من می پرسیدن که پذیرش چطور باشه میگفتم: اولا کسایی می تونن تو آزمون کتبی شرکت کنن که حتما یک مقاله علمی-پژوهشی داشته باشن.یعنی دیگه مقاله بازی تموم میشد. هرکس به عنوان کارشناس ارشد میومد و با یک مقاله حالا چه صد تا داشته باشه چه یکی مثلا ده امتیازش رو میگیره. و بعد که در کتبی هم قبول شد، یک مصاحبه که دیگه فقط در حد یه مصاحبه باشه و به نظرم با این کار همه دانشجویان سعی می کنند که یک مقاله علمی پژوهشی داشته باشند که این خودش ارزش داره. نه اینکه مجبور بشن برای داشتن مقاله که ممکنه هیچ ارزش علمی خوبی نداشته باشه دست به دامان یک سرس کلاهبردارها بشن که با این قضیه واسه خودشون بازار درست کردن. در ضمن از یک پایان نامه مگه چند مقاله درمیاد که یه عده به زور اون رو هزار تا مقاله میکنن. این روش ارزش علمی یک کشور رو زیر سوال برده و آبروی پژوهش رو میبرند و واقعا این کساله باید رسیدگی بشه.

Mona
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۱۲:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  xxx

نظر شما میتونه یک پیشنهاد عالی باشه. من دانشجوی دکتری ورودی ۹۲ هستم. اگر شرط داشتن یک مقاله پژوهشی برای شرکت در آزمون اجرا بشه کیفیت فوق العاده میره بالا. کاش میشد این پیشنهاد رو یک جوری مطرح کنیم. شاید کسی از مسوولین پیدا بشه که به جای کمیت به کیفیت اهمیت بده.

xxx
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۱۲:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  Mona

ممنون از حمایتت. برای این روزا که یکی میگه اصلا مقاله ندارم و یکی میگه ده تا مقاله ای اس ای دارم خیلی منصفانست چون یک معیار واحد درست میتونه بهترین شیوه باشه ، نه اینکه یک دانشجوی ارشد با اون احترامی که جامعه براش قائله بیاد و بگه من مقاله ندارم ولی می خوام رتبه یک بشم تا پذیرش بشم. اینجوری ارزش ها زیر سوال میره.

حمیده- شیمی معدنی
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۱۱:۱۶ ق٫ظ

راستی دوستان کسی داوطلب ۹۲ رو یادشه؟
جاش خالیه، نه؟
:)
نفهمیدیم چیکار کرد!

آرامش
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۱۱:۰۷ ق٫ظ

سلام دوستان من موافق این طرحم به این دلایل:
۱. برگزاری دو جلسه امتحان از ۸ صبح تا حدود ۴ بعدازظهر بسیار برای داوطلب خسته کننده است و بازدهش رو کاهش میده.۲. داشتن نمره منفی برای همه دروس بسیار به عدالت نزدیکتره.۳. اگه هدفمون از دکتری رفتن واقعا علم آموزی باشه، پس باید بتونیم ثابت کنیم که قدرت بیان علمی، توانایی نوشتن مقاله و روحیه پژوهش رو داریم.
با نظر برخی دوستان در مورد بیعدالتی استادها در مرحله مصاحبه موافقم. اما معتقدم اگه توانایی های لازم رو به دست بیاریم میتونیم چیزی نمیتونه مانع موفقیتمون بشه. فقط تلاش. تلاش. تلاش

xxx
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۱۱:۵۱ ق٫ظ
پاسخ به  آرامش

خانم آرامش به نظرم به جای تلاش تلاش تلاش باید میگفتید. خدا خدا خدا چون بعضی اوقات تلاش جواب نمیده.

آرامش
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۵:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  xxx

جواب نمیده چون کافی نبوده.

بچه زرنگه شیمی معدنی
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۱۰:۵۷ ق٫ظ

سلام
به نظر من اصلا زبان برای کنکور دکتری نباید لحاظ بشه چون همه دانشجوها برای امتحان جامع باید یک مدرک زبان معتبر ارائه کنن و اگر کسی زبانش ضعیف باشه فرصت خوندن و گرفتن نمره زبانو تا امتحان جامع رو داره
بدی بالاتر بودن نمره زبان این هست که کسانی که در دیگر رشته مرتبط به خود شرکت میکنن و زبانشان خوب هست احتمال قبولی اون رشته را دارن
در ضمن کنکور دکتری سال ۹۰ یک حسنی داشت این بود که کسانی که مدرک زبان داشتن معادل سازی میشد و نمره زبان براش در نظر گرفته میشد از این نظر خوبه که اگر سازمان سنجش اینکارو بکنه همه در طول سال چنذبار میتونن زبان امتحان بدن و اون نمره ای که بالاتر شذن برای کنکور و ثبت نانم اقدام کنن و مزیت بسیار مهم تر اینکه سر جلسه کنکور چون داوطلب آزمون اختصاصی و استعداد داده توان نشستن بر روی صندلی و جواب دادن سوالهای زبانو نداره هر چند اگر زبانش خوب باشه
در مورد ۳۰ به ۷۰ هم اینکه کل رتیه شما بر اساس نمره کتیی لحاظ میشه و مصاحبه نقشی نداره
حالا وقتی رفتی برای مصاحبه با هر رتبه ای چه ضریب مصاحبه ۳۰ باشه چه ۵۰ چه ۷۰ آنچنان فرقی نمیکنه چون اگه بر فرض نمره مصاحبه ۳۰ ذرصد هم باشه بازم استاد جوری نمره میده که دانشجوی مورد علاقش قبول بشه

سمیه
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۱۱:۴۰ ق٫ظ

کاملا موافقم_‏  ولی به نظرمن علاوه بر این تغییرات ضریب دعوت هم باید اصلاح بشه تا افراد بیشتری دعوت به مصاحبه شن _ دانشگاهها بتونن افراد با رزومه قویتر رو انتخاب کنند_‏ والا این تاثیر ۳۰ و ۷۰ درصدی فایده نداره

ح
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۱۲:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  سمیه

۵ برابر کمه!!!!!!!!!!!!!!

سمیه
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۱:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  ح

به کاربر ح : نمیدونم رشته شما چیه که ۵ برابر ظرفیت به مصاحبه دعوت شدن_‏ والله برای رشته ما و اکثر رشته ها تقریبا همون تعدادی که ظرفیت بود به مصاحبه دعوت شدن و همون افراد به چهار یا پنج جا دعوت شدن_نمیدونم شاید متوجه منظورم نشدین_یعنی اگه رشته تون ۲۰ تا ظرفیت داشت تا رتبه ۱۰۰ دعوت به مصاحبه شدن‏!‏‏!‏‏!‏‏!‏‏!‏‏!‏‏!‏‏!‏

xxx
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۱۰:۴۴ ق٫ظ

من دوت ندارم اظهار نظر کنم ولی تا این حد بگم که زمانی که افسار یک داوطلب به دست استاد بیفته مسلما یا بادانشجو دوستی یا دشمنی داره، مخصوصا در مورد رزومه که رزومه خودش مربوط به احساس استاد به دانشجو هست. من کسایی رو میشناسم که فقط به همت استاداشون موفق شدن رزومه جمع کنن چون زمان فارغ التحصیلی از ارشد استاد همایتش کرد. در مورد معدل هم که در تحصیلات تکمیلی همش به استاد مربوط می شه. پس سهم دانشجو کجاست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
احتمالا در امتحان کتبی و البته اون هم معدل تاثیر داره.. در واقع این سبک آزمون که دانشجو رو محتاج استاد میکنه یعنی هر کس که درسش خوب هم باشه باسواد هم باشه ولی چون بعضی ها از یک رفتار اون شخص خوششون نیاد فاتحش خوندست. یعنی باید دور دکترا رو خط بکشه . مخصوصا اینکه اکثر کسایی که هوش درسی بالایی دارن مغرورن و اخلاق خاصی دارن که استادان عزیز خوششون نمیاد.
پس اینجا حق اون داوطلب ضایع میشه…
یا مجبوره که بره با زبون بازی با استادها رفیق شه که باز هم کارساز نیست…
کلا این روش پذیرش که بیشترین فضا رو به اساتید داده اصلا عادلانه نیست و مسلما کسانی که استعداد خوبی دارند در ای پروسه به شدت ضربه خواهند خورد و خواهشا این نظر را ثبت کنید.

شادی شادی
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۱۲:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  xxx

الهی من فدای تو بشم xxx… خدا برات خووب بخاد بحق صاحب این ماه عزیز.. ک اونم با بیداد و ظلم و ناحقی مخالف بود… واقعاااا حرف دل منو زدی.. همه خاطرات تحصیل دانشگاهیم داره جلو چشام رژه میره.. هرچند من با این شیوه تستی تودکترا اصلا موافق نیستم..خدا پدرمادتو برات نگه داره .. توی این مملکت فهمیده هایی مث xxx نیازشون بشدت احساس میشه…

xxx
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۱۲:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  شادی شادی

مرسی شادی شادی
این حرف دل همه داوطلباست که برای ترویج علم و پژوهش زحمت می کشند.

علی
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۱۰:۳۲ ق٫ظ

همه اعتراض کنن و مطمئن باشین تاثیر داره،نگذارین هر کاری دلشون خواست انجام بدن این یعنی ظلم….

عیسی
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۱۰:۱۱ ق٫ظ

کاش این همه نخونده بودم… کاش میشد اعتراضی کرد…

مایوس
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۱۰:۳۱ ق٫ظ
پاسخ به  عیسی

من تو آزمون سال گذشته اشتباه دردناک انجام دادم و پردیس البرز دانشگاه تهران قبول شدم. از روز قبولی تا الان فقط خودخوری می کنم و بس…. ای کاش من هم میتونستم امسال آزمون شرکت کنم ولی اشتباه کردم و حالا حسرت می خورم حسرت. از مهر تا الان کلاسها تشکیل نشده و از هفته بعد قراره اونایی که از آزمون داخلی قبول شدند به ما بپیوندد و کلاسها تشکیل بشه. نمیدونم این تاوان چه اشتباه و گناهی تو زندگیم بود که به این مصیبت مبتلا شدم….. بشینید درس بخونید

داوطلب
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۲:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  عیسی

اگه گذاشتند آب خوش از گلومون پایین بره! یه روز می گن تغییر نمی کنه فرداش یهو زلزله چند صد ریشتری میاد می زنن زیر حرفاشون. من هم به این اطلاعیه جدید اعتراض دارم و صد در صد مخالفم

عیسی
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۱۰:۰۷ ق٫ظ

خب چه کاریه این همه هزینه میکنین آزمون برگزار میکنین.رشته اقتصاد نفت و گاز فقط ۱۰ نفر علامه می گیره. لابد اونم بچه های خودشون هستن دیگه……..
ناامید،ناامید شدم….

sh
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۱۰:۰۴ ق٫ظ

به نظر شما سال دیگه آزمون چه طوری خواهد بود؟ من برای سال دیگه می خوام. امسال که قرار بود تغییری نباشه اینطوری شد. سال دیگه چی میشه یعنی؟اختصاصی حذف میشه یا نه؟