رییس دانشگاه بوعلی‌سینا: شیوه پذیرش دوره دکتری بازنگری شود

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

رییس دانشگاه بوعلی‌سینا بر لزوم بازنگری در شیوه پذیرش دانشجوی دکتری تاکید کرد.

دکتر زلفی گل در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به ارائه طرح پیشنهادی برای شیوه جدید پذیرش دانشجوی دکتری، خاطرنشان کرد: پذیرش دانشجوی دوره دکتری باید صورت پژوهش محور و آموزشی پژوهشی انجام شود، بر اساس این طرح دانشجوی پژوهش محور در واقع بورس صنایع خصوصی و یا دولتی شده و هزینه تحصیل و پایان‌نامه وی را سازمان و صنعت مربوطه بر اساس قرارداد فی مابین به دانشگاه پرداخت می‌کند که در این شیوه دانش‌آموختگان نمی‌توانند عضو هیات علمی آموزشی پژوهشی دانشگاه‌ها شوند.

وی با بیان اینکه بر اساس طرح پیشنهادی پذیرش دانشجوی دکتری آموزشی پژوهشی باید به دو شیوه متمرکز و دانشگاهی یا غیرمتمرکز انجام شود، اظهار کرد: شیوه متمرکز صرفا برای داوطلبان علاقه‌مند به پایان نامه کاربردی است که از طریق کنکور سراسری شبیه دوره کارشناسی ارشد مستقیما به دانشگاه‌ها معرفی می‌شوند و صرفا بر اساس نمره در کنکور انتخاب رشته کرده و در نهایت پذیرش انجام می‌شود.

وی افزود: در این طرح پیشنهادی روش غیرمتمرکز یا دانشگاهی به گونه‌ای است که دانشجویان، داوطلب پایان‌نامه‌های بنیادی و یا کاربردی می‌شوند که در این روش، پذیرش دانشجو در اختیار دانشگاه‌ها بوده و بر اساس شیوه‌نامه مصوب هیات امنای دانشگاه پذیرش دانشجوی دکتری از طریق آزمون و مصاحبه داخلی انجام می‌شود.

زلفی گل با بیان اینکه بر اساس این طرح پذیرش دانشجوی استعداد درخشان باید از طریق شیوه‌نامه مصوب هیات امنای دانشگاه انجام شود، گفت: دانشگاه‌ها مکلفند به میزان ظرفیت پذیرش دانشجویان از طریق غیرمتمرکز و یا استعدادهای درخشان، از روش متمرکز هم دانشجو بپذیرند.

رییس دانشگاه بوعلی‌سینا با اشاره به هدف اجرای این طرح، اظهار کرد: هدف از اجرای این شیوه متمرکز و غیر متمرکز پیشنهادی، تقویت پژوهش‌های بنیادی و کاربردی به صورت همزمان است، از سویی دیگر امکان رقابت برای دانشجویان دانشگاه‌های کوچک‌تر و شهرستانی فاقد دوره‌های دکتری هم مهیا می‌شود.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

56 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نا امید
آذر ۲, ۱۳۹۲ ۱۰:۳۵ ق٫ظ

با توجه به اینکه گفته بودن در کنکور امسال هیچ تغییری ایجاد نمی شه اما حال درصد مصاحبه رو ۷۰ درصد اعلام کردن من مطمئن این طرح اصلا اجرا نمی شه.روند دکتری دوباره داره بر میگرده به سیستم قبل و اعمال نظرات شخصی اساتید و عملا حذف شانس دانشجوهای دانشگاه های شهرستان.

سونیا
آبان ۲۹, ۱۳۹۲ ۱۰:۵۲ ب٫ظ

سلام نه دانشجوی دکتری نیستم

سونیا
آبان ۲۷, ۱۳۹۲ ۹:۰۶ ب٫ظ

سلام به phd93تغذیه
من دوسال که چه عرض کنم چند ساله دارم زحمت می کشم امسال هم تو آزمون دکتری ۹۲ رتبم تک رقمی شد ولی باز اعتقادی به استعداد درخشان ندارم

phd 93 تغذیه
آبان ۲۷, ۱۳۹۲ ۱۰:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  سونیا

دوست عزیز چطوره چند ساله داری زحمت میکشی و نتونستی از سهمیه استعداد درخشان استفاده بکنی؟ خب شما که رتبه ات تک رقمی شده دیگه از چی ناراحتی؟ یکی مثل من که ۲ سال خودکشی کرده وتوی تابستون با زبون روزه ساعت ۸ صبح رفته آزمایشگاه ۸ شب اومده خوابگاه و ۴ ترمه دفاع کرده و مقاله توی بهترین ژورنالها داره ولی به دلیل بیماری مادرش نتونسته خوب بخونه واسه آزمون مسخره ای که حتی تو دوست عزیز هم بهش اعتراض داری چون خیلی مزخرفه که علم یکنفر با ۸۰ سوال تستی اونم از جزوه فلان استاد فلان دانشگاه سنجیده بشه آیا نباید ی راه دیگه براش باشه که زحمات اون ۲ سالش به باد نره؟ بالاخره هر قانونی ی تبصره داره حتی قانونهای دین و شریعت

شیمی
آبان ۲۷, ۱۳۹۲ ۱۰:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  phd 93 تغذیه

باید قبول کنیم که سوالات تخصصی هر رشته چه تستی باشه چه تشریحی… واقعا قدرت علمی، پشتکار، انگیزه و استعداد و ضریب هوشی شخص رو بخوبی میسنجه و ما اگه از یه سری عبارات: ۸۰ تا تست و چند تا تست استفاده کنیم انکار واقعیت هست و فقط اسمش رو “توجیه کردن” میشه گذاشت. سوالات بعضی رشته ها شاید با خوندن جزوی خاصی قابل حل باشه، که من این رو بعید میدونم، ولی تو بعضی رشته ها شما برای یه رقابت سخت باید بر رشته خودت تسلط کامل علمی داشته باشی

phd 93 تغذیه
آبان ۲۸, ۱۳۹۲ ۰:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  شیمی

نه دوست من بعید ندونید چون من امسال جزوه فلان استاد رو توی دانشگاه تهران پیدا کردم و امروز که در حال مطالعه اش بودم دیدم از ۲ صفحه پشت سر هم ۶ سوال از سوالات پارسال طراحی شده بدون کوچکترین تغییری، ربطی هم به تسلط نداره به خوندن اون جزوه ربط داره. تسلط کامل علمی اینه که کسی با خوندن این جزوه ها ( به گفته خودش) رتبه ۵ آورده!!!! اینو میگید تسلط علمی؟ خیلی جالبه

سارا
آبان ۲۸, ۱۳۹۲ ۹:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  phd 93 تغذیه

کاملا موافقم. اونایی که از دکتری با آزمون (کنکوری و تستی!=شانسی و تصادفی) دفاع می کنند لازمه به عرضتون برسونم تو رشته ما فیزیک، به دلیل پراکندگی منابع آزمون و مشکل بودنِ سوالات، تقریبا ۹۰% داوطلبان تخصصی شون رو بین ۲ تا ۴% می زنند و تنها نمره زبان هست که رتبه رو جابجا میکنه. می دونید این یعنی چی؟ یعنی فاجعه! دوست خودم با درصد تخصصی منفی و زبان بالا، الان تو یکی از بهترین دانشگاههای ایران دکتری میخونه. اونوقت من و امثال من با ۹% تخصصی و زبان رو به متوسط نتونستیم. بیاید واقع بین باشیم که این نوع برگزاری آزمون دکتری برای یک سری از رشته ها و به ویژه فیزیک، فاجعه ست. اساتید هم ازین موضوع اطلاع دارند ولی تنها ابراز نارضایتی می کنند و به جایی اعتراض نمی کنند.

سارا
آبان ۲۸, ۱۳۹۲ ۹:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  phd 93 تغذیه

و البته همانطور که “phd 93 تغذیه” عزیز گفتند، یه سری رشته هایی که تنها در دانشگاههای معدودی و بخصوص تهران پذیرش دکتری دارند، سوالاتشون دقیقا از جزوه اساتیدِ دانشگاههای قطب اون رشته طرح میشه و متاسفانه در این مورد هم مثال دارم که دوستم با تهیه جزوه ی دانشگاههای مذکور، رتبه ش خوب شد و الان در یکی از دانشگاههای تهرانه!

phd 93 تغذیه
آبان ۲۸, ۱۳۹۲ ۰:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  شیمی

و ی نکته دیگه اینکه چطور ۸۰ تا تست میتونه قدرت علمی، پشتکار، انگیزه و استعداد و ضریب هوشی شخص رو بخوبی بسنجه ولی خوب درس خوندن در طول ۲ سال و داشتن مقاله خوب نمی تونه نشون دهنده این مسائل باشه؟؟؟

امین
آبان ۲۸, ۱۳۹۲ ۳:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  phd 93 تغذیه

شما لطفا کنکورو زیر سوال نبر
اتفاقا تنها روشیه که بدون زدوبند بازی حق به حق دار میتونه برسه البته اگه ضریب دخالت استادا رو کم کرد.چه ۲۰تا تست. چه ۸۰تا چه ۱۰۰۰تا اونی رتبش بالاتر میشه که زحمت بیشتری کشیده . شما که استعدادت خوبه نباید از کنکور بترسی.
اینکه سوالا فقط از جزوه میاد اصلا قبول ندارم و یه جور توجیه. میبینم که از روشهای غیر رقابتی منجمله استعداد درخشان و پارتی حمایت می کنه.الکی زیر سوال نبرید لطفا همین ۸۰تا سوال دست کم ۷تا ۱۰ کتاب بالای ۳۰۰ صفحه برا من و خیلیای دیگه وقتو زحمت می خواد. جزوه دیگه چیه

شیمی
آبان ۲۸, ۱۳۹۲ ۴:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  phd 93 تغذیه

شما یا مثل یه داوطللب دوره کارشناسی با قضیه برخورد میکنید یا رشته خودت رو کاملا زیر سوال میبری! جواب دادن به چند تا تست!! تخصصی از منابع نا معلوم و چند تا تست زبان فراتر از آزمون تافل و .. ظاهرا خیلی راحتر؟! شما که دیگه کار سختی ندارید؟

phd 93 تغذیه
آبان ۲۸, ۱۳۹۲ ۱۰:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  phd 93 تغذیه

من کنکور رو زیر سوال نمیبرم این کنکور زیر سوال هست وگرنه چرا باید دنبال حذفش باشن؟

سارا
آبان ۲۸, ۱۳۹۲ ۹:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  شیمی

عزیزِ دلم یعنی شما واقعا فکر می کنید قهار بودن در تست زنی، شرط لازم و کافی برای دکتری ست؟ باید به عرضتون برسونم تا ۳ سال قبل که کنکور دکتری برگزار نمی شد، کسی جرات نمیکرد تو آزمون های مجزای هر دانشگاه برای دکتری شرکت کنه چون سوالات تشریحی بود و توان علمی لازم رو در خودشون نمی دیدند ولی حالا که کنکوری شده کلیه فارغ التحصیلان ارشد اقدام می کنند برای دکترا بدون رزومه علمی جالب توجه!

شیمی
آبان ۲۸, ۱۳۹۲ ۱۱:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

اون عدم استقبال قبلی بخاطر تشریحی بودن سوالات نبود چه ربطی داره اصلا بحث، بحث تستی تشریحی بودن کنکور نسیت. اون موقع پارتی بازی بیشتر از این بیداد میکرد.همین.بعدشم هنوزم کسی منکر رزومه قوی نیست! مثل اینکه تو مصاحبه بحث رزومه هم حسابی مطرح میشها!! شما که از رزومه (علمی جالب توجه) و آسان بودن تست انقدر میگی چرا از کنکور و رقابت سراسری واهمه داری!!!!

عسل
آبان ۲۸, ۱۳۹۲ ۷:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  سونیا

ببخشید! یه سوال! استعداد درخشان اضافه بر ظرفیت پذیرش می شه. پس الان جای کی تنگ شده که دوباره این بحث قدیمی رو شروع کردید؟ می شه کسی به کسی کاری نداشته باشه؟ اونایی که استعداد درخشانن برن دنبال رزومه و اونایی که علاقه به کنکور دارن وقتشون رو بذارن برای مطالعه.
فکر می کنم تو کار همدیگه فضولی کردن یه کم در شان داوطلبین مقطع دکتری نیست.

شیرین !!!!!!!!!
آبان ۲۸, ۱۳۹۲ ۸:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  عسل

جمله، پذیرش اضافه بر ظرفیت بی معنی! بالاخره هر دانشگاهی با توجه به امکانات و ظرفیتش دانشجو برمیداره. وقتی استعداد درخشان هم برداره یعنی از ظرفیت واقعی خودش کم کرده و به اون اختصاص داده!

مایا فیزیک
آبان ۲۹, ۱۳۹۲ ۱۰:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  شیرین !!!!!!!!!

پذیرش دانشجو با کنکور دست وزارت علوم و بدون کنکور دست دانشگاهه.من ترم ۱ ارشدم استادم میگفت ما برای ارشد ذرات۹نفر برای هسته ای ۸ نفر درخواست کرده بودیم از طرف وزارت خونه دقیقا ۱۸نفر هسته ای و ۱۹ نفر ذرات فرستادن.استعدادهای درخشان و معدلی و…هم خود داانشگاه پذیرش میکنه و یه عده که دانشگاه اصلی قبولشون نمیکنه رو وزارت علوم تو دانشگاه های دیگه جا میده.هرچند منم با پشتوانه علمی بیشتر موافقم.با این کنکور دوباره مملکت مملو میشه از پی اچ دی های بیکار و بی استعداد مگر چندتا رتبه برتر و محقق واقعی.

شیرین !!!!!!!!!
آبان ۲۹, ۱۳۹۲ ۱۱:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  مایا فیزیک

درسته کاملا حق با شماست! کنکور نماد بی عدالتی و پارتی بازی هستش.دانشگاهها دانشجوهای خودشون رو بردارن، دکترهای باسوادی خواهیم داشت!!!

لیلی
آبان ۲۸, ۱۳۹۲ ۸:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  سونیا

سلام به سونیا:
شما الان دانشجوی دکتری هستی؟ یا نه

سمیرا
آبان ۲۷, ۱۳۹۲ ۸:۰۰ ب٫ظ

امیدوارم که این شیوه از امسال اجرا بشه که دیگه دانشگاهها سلیقه ای عمل نکنند و عادللانه بشه

سهراب
آبان ۲۷, ۱۳۹۲ ۳:۴۶ ب٫ظ

روش خوبیه،موافقم

نرگس
آبان ۲۷, ۱۳۹۲ ۷:۴۶ ق٫ظ

به نظر من عادلانه اونه که حداقل به حرف خودشون عمل کنند نه اینکه به یه سری از استعداد درخشان بگن ما اصلا استعداد نمی گیریم بعد ببینی یکی که از یه جای دیگه به دانشگاهت مهمان بود و به عنوان استعداد درخشان این دانشگاه قبولش کردن و داره به جای تو اونجا درس میخونه!

الهام
آبان ۲۶, ۱۳۹۲ ۹:۲۷ ب٫ظ

با سلام و تشکر
به استحضار می رساند که بر اساس ماده ۲ آئین نامه دکتری، این دوره به دو شیوه آموزشی- پژوهشی و پژوهش محور برگزار می شود و مدارک تحصیلی صادر شده، از ارزش یکسانی برخوردار بوده و فارغ التحصیلان دوره دکتری آموزشی- پژوهشی یا دکترای پژوهش محور می توانند به عنوان عضو هیات علمی اعم از آموزشی و یا پژوهشی فعالیت نمایند.

حامد
آبان ۲۶, ۱۳۹۲ ۷:۴۱ ب٫ظ

پیشنهاد منطقی و عادلانه ای بود.

عمران
آبان ۲۶, ۱۳۹۲ ۷:۳۶ ب٫ظ

باسرنوشت فرزندان مردم این قد بازی نکنین این روز یه جور فرداجوردیگه بسه دیگه

فرهاد
آبان ۲۶, ۱۳۹۲ ۷:۰۰ ب٫ظ

نظر خوبی نیست
مثل تغییرات دوره های اموزشی اموزش و پرورش که. مدام هر سال یکی خواب میبینه و سرنوشت مردم رو بهم میریزه
در ضمن دکتری پژوهش محور اگه درست أجرا بشه هیچ فرقی نداره و تازه بهتر هم هست چون إفرادی که میان تجربه دارن و نه اینکه فقط یه سری تىوری و محفوظات داشته باشند
لطفا اقایان با زندگی و سرنوشت مردم بازی نکنند

پری
آبان ۲۶, ۱۳۹۲ ۵:۴۲ ب٫ظ

پیشنهاد خوب و منطقی به نظر میاد

مجید
آبان ۲۶, ۱۳۹۲ ۵:۲۷ ب٫ظ

مهم این هستش که در عمل درست اجرا بشه…برای مصاحبه هم باید کاری کرد و معیاری مشخص و قابل پیگیری قرار داد تا تبعیض و بی عدالتی و پارتی بازی صورت نگیره..

معصومه
آبان ۲۶, ۱۳۹۲ ۵:۱۴ ب٫ظ

با سلام من هم عضونخبگانم هم استعداد درخشان و پایان نامهه عای دارم با نمره عالی از وقتی دفاع کردم فقط در و دیوار را می بینم نه کار است نه پیشرفت نه کسی است قدر ما را بدانه

حوریه
آبان ۲۶, ۱۳۹۲ ۴:۴۶ ب٫ظ

خیلی طرح خوبیه،کاش از امسال این طرح اعمال بشه

zahra
آبان ۲۶, ۱۳۹۲ ۲:۱۴ ب٫ظ

امیدوار بودیم آزمون بتونه پارتی بازی را برداره مثل اینکه درست بشه نیست.

نرم افزار کامپیوتر
آبان ۲۶, ۱۳۹۲ ۱:۴۵ ب٫ظ

بسار پیشنهاد خوبیه اکه دانشجو به صورت متمرکز پذیرش بشه شانس برای دانشجوهای دانشگاهای کوچک تر زیاد میشه و رقابت بیشتر،اونوقت هر دانشجویی که زحمت بیشتری بکشه موفق می شه نه دانشجویی که استادای آشناتری داره!

دنبال عدالت
آبان ۲۶, ۱۳۹۲ ۱:۴۲ ب٫ظ

الان متاسفانه نمره دادن در برخی دانشگاه ها به دانشجویان خاص زیاد شده و متاسفانه دربرخی دانشگاه ها درنمره دادن هم پارتی رواج پیدا کرده.به نظر من استعداد نباید باشه تاهمه بتوانند از سهمیه یکسان استفاده کنند. صرفا داشتن معدل بالا معنی نداره یعنی با معدل بالا طرف همه چی رو بلد هست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟خیلی از دوستان هستند واقعا کار پژوهشی زیادی دارند مقالات و ثبت اختراع وطرح ملی و…… ولی شانسی ندارند چون از دانشگاه غیر مطرح و با معدل کمتر درسشون تموم شده.چرا استعداد هم با آژمون سنجیده نشه؟اگه قرار باشه دانشگاه دانشجوی استعداد خودشو بگیره ودانشجویان خودشونو در مصاحبه ها برای دانشگاه و پردیس ها قبول بکنند اینکه کلا پارتی بازی و بی عدالتی شد که الان تقریبا شاهد هستیم پس تکلیف دانشگاههایی که دکتری ندارند چی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟بهترین راه حل اینه که دخالت دانشگاهها در پذیرش به حداقل ممکن برسه.سازمان سنجش آزمون برگزار میکنه ومعدل رو هم تاثیر میده خب بیاد بخشی هم طراحی کنه که به مقاله ها کارهای پژوهشی و…….امتیاز بده و دانشگاه نیاد دانشجوی که ۳تا ISI داره رو صرفا بخاطراینکه دنشجوی خودش نی رد کنه.
دوستان نظرها رو برای همه دوستان بررسی کنید ونظر بدید نه برای منطقه و شهر ویا دانشگاه خاصی.

مژگان
آبان ۲۶, ۱۳۹۲ ۱:۱۲ ب٫ظ

بسیار معقول و منصفانه هستش.

صادق
آبان ۲۶, ۱۳۹۲ ۱:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  مژگان

یکی از شرایط دانشجویان استعداد درخشان معدل هست ولی آیا معدل دانشجویی که سی صفحه جزوه خونده و پایان نامه اش هم بیرون با پول خریده با دانشجویی که در یکی از دانشگتاههای معتبر درس خونده یکی هست ؟ به نظر من همه باید در ازمون شرکت کنند و از لحاظ شرایط برابر بتوانند در مصاحبه دکترا شرکت کنند

phd 93 تغذیه
آبان ۲۶, ۱۳۹۲ ۱:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  صادق

اساتیدی که نشستن اونجا و مصاحبه میگیرن رو فراموش کردی؟ شایدم فکر میکنید اونا از همه جا بیخبرن و نمیدونن کی از کجا میاد و چطور کار انجام داده؟ البته من منکر این نیستم که پارتی بازی هست ولی چیزی که من امسال دیدم سخت گیری خیلی بالایی بود که برای استعداد درخشان در بیشتر دانشگاهها وجود داشت

ﻟﻨﺎ
آبان ۲۸, ۱۳۹۲ ۵:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  صادق

ﮔﻔﺘﻪ ﺗﻮﻥ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﻣﻨﻂﻘﻴﻪ, ﻛﺎﻣﻼ ﻣﻮاﻓﻘﻢ.

بهار
دی ۱, ۱۳۹۲ ۸:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  صادق

آقای صادق حرفتون اصلا منطقی نیست و بیشتر از سر حرض و بغضه!!! کی گفته از یه دانشگاه معتبر نمیشه معدل بالا گرفت و همش جزوه خونی بوده؟
جناب من تربیت مدرس خوندم. معدلم هم ۱۹ شد در ضمن جونم هم سر نوشتن پایان نامه در اومد تا چیزی بنویسم که به دردبخور در بیاد. خداروشکر نمره کاملمو هم گرفتم. پس لطف کنید ا این نسخه های کیلویی نپیچید.

حسین
آبان ۲۶, ۱۳۹۲ ۱:۰۴ ب٫ظ

دوست اول درست می گه وقتی طرف استعدادش درخشانه کنکور که کاری نداره. منظور اینه که شیوه متمرکز از طریق ازمون وامکان رقابت بین همه دانشجویان است ولی شیوه غیر متمرکز فقط بین دانشجویان همون دانشگاهه

رها
آبان ۲۶, ۱۳۹۲ ۶:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  حسین

به نظرم پذیرش از طریق آیین نامه استعدادهای درخشان منافاتی با آزمون ندارد حتما افرادی که بهتر درس خوندن و فعال بودند باید دارای امتیاز اضافی باشند که به درستی مثلا ۱۰% کل پذیرش به آنها اختصاص پیدا کند یا ۱۰% کل بتونند استفاده کنند.
شما اونورم ببینید که افرادی که فقط با پرداخت پولهای آنچنانی و کلاسهای خصوصی و تست و تهیه کتابها و حتی ملاقات با طراحان سوال آزمون را پشت سر گذاشته و تنها با یک تلفن از فلان آشنا به استاد دانشجوی دکتری میشوند بدون داشتن رزومه خوب. پس لطفا به استعداد درخشانی ها گیر ندهید که هچکس بیشتر از اونها حق ادامه تحصیل را ندارد.

مریم - شیمی آلی
آبان ۲۶, ۱۳۹۲ ۹:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  رها

کاملا باهات موافقم

لیلی
آبان ۲۷, ۱۳۹۲ ۱۲:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  رها

رها منم موافقم…..

بهار
دی ۱, ۱۳۹۲ ۸:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  رها

کاملا موافقم…یه عده از دوستان فقط غم کنکور دارن…وارد دانشگاه که میشن یادشون میره اومدن درس بخونن…خوب قطعا باید فرقی بین کسی که زحمت کشیده و ۲ سال شبانه روزی درس خونده با سایرین باشه…

سونیا
آبان ۲۶, ۱۳۹۲ ۱۲:۴۳ ب٫ظ

ولی من اصلا پذیرش به شیوه استعداد درخشان رو قبول ندارم، اگه کسی واقعا استعدادش درخشانه دیگه کنکور که نباید براش چیزی باشه

phd 93 تغذیه
آبان ۲۶, ۱۳۹۲ ۱:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  سونیا

دوست عزیز بالاخره باید بین کسایی که توی ۲ سال بهتر درس خوندن و مقاله دارن و کلی زحمت کشیدن که همه چیزشون عالی باشه با کسایی که اینکارا واسشون مهم نبوده ی تفاوتهایی باشه یا نه؟ در ضمن خیلی ها از طریق کنکورم راحت تر قبول میشن تا از طریق استعداد درخشان و من مطمئنم اگه شما هم ۲ سال زحمت میکشیدید و مقاله داشتید محال بود این حرفو بزنید!!!!!

شیمی
آبان ۲۶, ۱۳۹۲ ۱:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  phd 93 تغذیه

منطقی تر اینه که همه بطور عادلانه با هم رقابت کنند و اونی که ادعای تلاش زیاد و مفید رو میکنه بتونه خودش رو ثابت کنه چه تو ازمون سراسری چه وقتی که پای رزومه تو مصاحبه پیش میاد. بنابراین لزومی نداره از ازمون نیمه متمرکز انقدر واهمه داشته باشیم!!!اگه چیزی تو کنته داریم

آناناس
آبان ۲۶, ۱۳۹۲ ۳:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  شیمی

استعداد درخشان ها همیشه باید از بقیه جدا باشند حتی از دوران ابتدایی ، این موضوع تو دنیا کاملا جا فتاده حالا تو ایران هم برای تحصیلات تکمیلی یه فرقایی برا این مخلوقات درخشان گذاشتن چرا شما ناراحت می شید ؟ شما هم درخشان هستید ولی نه الزاما تو درس که عزیز جان

داوطلب پارسال
آبان ۲۷, ۱۳۹۲ ۱۲:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  آناناس

من از حرف آناناس فقط بوی توهین به بچه ها رو احساس کردم! بنظرم مدیر سایت اظهارنظرهای بی ادبانه رو نباید تایید کنه!

رها
آبان ۲۶, ۱۳۹۲ ۶:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  phd 93 تغذیه

استعداد درخشان ظرفیت مازاد هست و جای با آزمونی ها رو تنگ نکرده است.
مثلا ۱۰% کل ظرفیتی که دانشگاه میگیرد مازاد استعداد درخشان میتواند بگیرد میتواند اصلا نگیرد.
در ضمن عدالت این هست کسی که تلاش بیشتری کرده است امتیاز بیشتری داشته باشد.
شاید شما بگویید اصلا ضریب معدلم بردارند اینجوری عادلانه تره!
هر وقت چیزی به نفعمون نیست میشود ناعادلانه!

شادی شادی!
آبان ۲۶, ۱۳۹۲ ۷:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  رها

believe me honey, with this situation that i see & have “been” seen in this particular 4-dimmensional space-time …, : اصلا ضریب معدلم بردارند اینجوری عادلانه تره / تازه بعدشم نقطه سر خط و نه علامت تعجب/

مجید
آبان ۲۶, ۱۳۹۲ ۱۲:۱۱ ب٫ظ

منظورش چی بود؟ منکه نفهمیدم.

رامینا
آبان ۲۶, ۱۳۹۲ ۱۱:۵۵ ق٫ظ

به نظر من هم طرح از اصول درستی پیروی می کند
اما ذکر جزئیات و اهداف و قبول مسئولیت سایر نهادها امری ضروری بنظر می رسد.

سها
آبان ۲۶, ۱۳۹۲ ۱۱:۴۴ ق٫ظ

خوبه

phd 93 تغذیه
آبان ۲۶, ۱۳۹۲ ۱۰:۵۲ ق٫ظ

به نظر پیشنهاد خوبی میاد

فریبرز
آبان ۲۶, ۱۳۹۲ ۱۰:۴۲ ق٫ظ

بالاخره یک پیشنهاد درست و حسابی داده شد :)

هدی
آبان ۲۶, ۱۳۹۲ ۹:۴۹ ق٫ظ

به نظر می رسد مبانی طرح خوب باشد چرا که در بردارنده همه نظر ها واهداف خواهد بود.