ارائه شیوه‌نامه پیشنهادی برای مصاحبه آزمون دکتری دانشگاهها

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

رییس سازمان سنجش آموزش کشور به همراه دکتر توکلی و مدیرکل روابط عمومی سازمان روز سه‌شنبه و به مناسبت هفته دانشجو در خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) حضور یافت و به پرسش‌های مخاطبان ایسنا درباره این سازمان پاسخ گفت.

در این نشست که حدود دو ساعت به طول انجامید، دکتر ابراهیم خدایی و دکتر حسین توکلی به تمامی پرسش‌های مخاطبان ایسنا درباره این آزمون‌ها پاسخ دادند.

 

شفاف سازی فرایندهای پذیرش دانشجویان دکتری

دکتر خدایی در این نشست از “ارائه شیوه‌نامه پیشنهادی برای مصاحبه آزمون دکتری 93 به دانشگاه‌ها” خبر داد و گفت: حفظ کیفیت ورودی و حداقل‌های آموزشی در کنار آن و دغدغه‌های دانشگاه‌ها و اساتید موضوع بسیار مهمی است.

وی با بیان اینکه مسئله‌ای که برای دانشجویان و اساتید دغدغه است شفاف سازی فرایندهای پذیرش دانشجویان دکتری است، اظهار کرد: ما باید بتوانیم نحوه پذیرش را شفاف‌سازی کرده تا دانشجو بداند دانشگاه از او چه می‌خواهد که اگر اطلاع رسانی درستی نیز در این زمینه شود 99 درصد مسائل مربوط به پذیرش دانشجوی دکتری حل خواهد شد.

وی افزود: در مصاحبه دکتری نیز به این شکل نیست که دانشگاه‌ها خارج از چارچوب خاصی عمل کنند، چرا که بسیاری از سوالات مصاحبه مربوط به سوابق تحصیلی، مرتبط بودن رشته با رشته ارشد و … است.

 

وی تاکید کرد: با این وجود و با بررسی‌های صورت گرفته توسط سازمان سنجش کیفیت دانشجویان دکتری در طی این سال‌ها تفاوت زیادی با هم نخواهند داشت و دانشجویان نیز نگران تغییر وزن مصاحبه نباشند.

 

رئیس سازمان سنجش در این دیدار ضمن پاسخ دادن به دغدغه‌ها و سوالات داوطلبان در حوزه سازمان سنجش، ابتکار عمل ایسنا در خصوص برگزاری «هفته دانشجو» و دعوت از مسئولان ذیربط را حرکت بسیار مناسب و خوبی عنوان کرد و گفت: این حرکت در ایجاد تعامل بین مسئولان و رسانه به ویژه ایسنا که مولود انقلاب و دانشگاه است بسیار موثر است.

 

وی همچنین با اشاره به طرح پرسش ایسنا از مخاطبان درباره سازمان سنجش، اظهار کرد: از برقراری کانال ارتباطی با مخاطبان و طرح سوالات مردم از مسولان مختلف تشکر می‌کنم و این وظیفه دستگاه‌هاست که به این سوالات پاسخ بدهند.

 

خدایی با بیان اینکه این فضا برای اولین بار است که ایجاد شده که مردم بتوانند ارتباط مستقیم با سازمان سنجش داشته باشند، اظهار داشت: حتی پس از مشاهده سوالات داوطلبان نسبت به پاسخ دادن دغدغه‌ها و سوالاتشان اقدام کردم.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

48 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کنعانی
بهمن ۵, ۱۳۹۲ ۰:۵۶ ق٫ظ

رها جان سلام.کاشکی به اندازه تلاشت برای مقاله نوشتن برای نزدیک بودن به ادمها و همدلی با اونها هم……

مرضیه
دی ۲۶, ۱۳۹۲ ۲:۲۹ ب٫ظ

دوستان خوب براتون ارزوی موفقیت میکنم

مرضیه
دی ۲۶, ۱۳۹۲ ۲:۲۳ ب٫ظ

دوستان خوبم براتون ارزوی موفقیت میکنم

خانم دکتر
آذر ۲۲, ۱۳۹۲ ۱۲:۰۹ ب٫ظ

آسمان جان، نظراتت را خوندم، کلی موافقم…
حرفای دلمو زدی.
موفق باشی.

مهندسی مالی به رها
آذر ۲۲, ۱۳۹۲ ۹:۱۱ ق٫ظ

شما اگه به قول خودتون از دانشگاه برتر هستین و فلان کار تحقیقاتی رو انجام دادین و با وزرا نشست و برخواست دارین خب برای چی از مزایای استعداد های درخشان استفاده نمیکنید. اصلا ،به هیچ وجه،… امکان نداره کسی این قدر روی مقاله و امور درسی کار کرده باشه و معدلش پایین باشه!! که نتونه از استعداد درخشان استفاده کنه. پس اگه معدلوتون بالاست از مزایای استعداد استفاده کنین و بدون کنکور راهی دوره به اصطلاح پربار دکتری بشین و اگه نیست به قول دوستان باید در مسلط بودن شما روی تئوری های رشتتون شک کرد.
موفق باشید

کیان
آذر ۲۱, ۱۳۹۲ ۷:۳۴ ب٫ظ

سلام دیر جنبیدید
کسایی که الکی حذب شدن دیگه نزدیکه هیئت علمی هم بشن.
لطفا یه نظارت روی دانشجوهای دکتری زراعت سال۹۱ ایلام بشه.

sanin
آذر ۲۱, ۱۳۹۲ ۸:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  کیان

آقا کیان چه تفاوتی به حال شما میکنه شما بال بال هم بزنید کسی که انتخاب شده دیگر تغییرنمیکنه شما هم تلاشت بکن مثل بچه های دیگه انشالله یک جا هم برحسب عدالت انتخابتان کنند

Bahar
آذر ۲۱, ۱۳۹۲ ۵:۰۷ ب٫ظ

ishala hamee ghabul shan bacheha

مونا
آذر ۲۱, ۱۳۹۲ ۴:۵۲ ب٫ظ

سلام دوستان
خب اینکه باید رزومه قوی داشت درست. ولی قرار نیست که پذیرش دانشجوی دکتری فقط بر اساس رزومه و کارهای پژوهشی باشه. همه ی بچه های ارشد الان تا حدودی رزومه قوی دارن مثل سابق نیست که همه دارن تلاش میکنن. اینکه خانم x یا آقای y دارن طرح یا پروژه کار میکنن وحتما باید پذیرش بشن حرف درستی نیست. هر کس به اندازه تلاشی که کرده و امتیازی که از آزمون کتبی آورده + رزومه اش میتونه بگه که بله حتما قبول میشم. پس اونایی که تو آزمون کتبی رتبه خوب میارن ولی تعداد مقالاتشون کمه که در این صورت حقشون ضایع میشه. باید به هر دو جنبه توجه کرد
موفق باشید

سولان به کیانوش،آسمان،m،رها
آذر ۲۱, ۱۳۹۲ ۱۱:۰۲ ق٫ظ

حال و روز من هم دست کمی از شما نداره،فکر نکنم تا اسفند همین شرایط باقی بمونه!!!
—-قـــصد جسارت به هیچ کسی ندارم—
به استعداد برترهای رزومه پربار،به بچه های دانشگاههای برتر،میگم که اگه جانب عدالت رو بگیریم در هر حال رو به پیشرفت خواهیم بود نه اینکه فقط سنگ خودمون رو به سینه بزنیم
ماها رزومه ای نداریم و دانشگاهمون هم سطح۲ هست ولی همین الان اعلام آمادگی میکنیم که با همون برترهایی که خیالشون داره راحت میشه از قبولی بریم و امتحان قانونمند بدیم و هیچ نگرانی از اعمال سلیقه ای نداشته باشیم
—-امیدوار رسیدن حق و عدالت به همه شایسته ها هستم حتی اگر اون شایسته من نباشم—–

نیلو.فیزیولوژی گیاهی
آذر ۲۱, ۱۳۹۲ ۱۰:۴۰ ق٫ظ

رها جان. نمیدونم از پیامت چه قصدی داشتی. اما اگه واقعا کسی چیزی بلد باشه لازم نیست اینقد سخت بگیره و استرس داشته باشه. بهرحال کم یا زیاد همه تلاش کردیم به اینجا رسیدیم. ضمن اینکه چه توی ایران باشیم یا هرجای دیگه انسانیت حکم می کنه در شرایط استرس کنار بقیه باشیم. تخریب روحیه توی شرایطی که دست هممون فقط رو به اسمونه و به هیچ جا بند نیست هیچوقت جواب نمیده.
در نهایت امیدوارم همه موفق باشیم

مصطفی
آذر ۲۱, ۱۳۹۲ ۱۰:۰۰ ق٫ظ

ا
ز مصطفی به رها
من به عنوان یک مدیر دستگاه دولتی با سابقه زیادقصد دارم امسال خدا بخواهد در آزمون دکتری شرکت کنم از پیام های دوستان خیلی استفاده می کنم فقط این نکته می خوام عرض کنم یه ارزیابی داشته باشید ازپیام هایی که مخالف عقیده شما نوشته اند به تعداد انها توجه کنید اکثرا به یک نکته مشرک اشاره کردند

محمدرضا
آذر ۲۰, ۱۳۹۲ ۹:۵۵ ب٫ظ

بنده برای دوستانی متاسفم که خودشون رو از همه بالاتر میدونن!! اگه طرح ملی دارید یا پایان نامه در حد دکتری پس نگران نباشید، خودتون رو به بنیاد نخبگان معرفی کنید و از مزایای این ارگان استفاده کنید که کم از دکتری هم نیست. دیگه چرا کار و تلاش دوستان دیگه رو زیر سوال می برید!!؟ با نسیم موافقم که میگه اگه این همه در کار پژوهشی قوی هستید پس چطور از پس آزمون دکتری که چند تا سواله برنمی آید!!؟ مگه میشه بدون پشتوانه تئوری و علمی دست به کار پژوهش زد!؟ اینطور اون پژوهش هم به زیر سوال میره!!
من خودم کارشناسی ارشد سازه های آبی هستم اما از کودکی عاشق خودرو بودم بطوری که صدای خودرو واسه من زیباترین ملودی هست!!
قصدم برای آزمون دکتری مکانیک خودرو هست! از نظرلت دوستان هم نمی ترسم. پایان نامه کارشناسی ارشدم رو مرتبط با مکانیک تعریف کردم و دارم از توش مقاله هم در می آرم که انشاالله تا روز مصاحبه دست خالی نباشم.
اصلا هم قبول ندارم که رشته کارشناسی و کارشناسی ارشدم مرتبط نبوده چون اینها دلیل بر چیزی نیست. اگر دوستانی که رشته مرتبط هستند اینقدر غرور و ادعا دارند خودشون رو تو آزمون و مصاحبه نشون بدن نه در فضای مجازی!!
به همه دوستان خوبم هم احترام میذارم و برای همه شون آرزوی موفقیت در تمام مراحل زندگی رو دارم.

pirooz
آذر ۲۰, ۱۳۹۲ ۹:۳۴ ب٫ظ

سلام دوستان . اینجا دوتا لینک براتون میزارم اولی برا وزیر علوم دومی برارئیس جمهره . شکایاتتون را بنویسید شاید فرجی شد: http://erp.msrt.ir/SubSystem/Relate/Answering/Answering_req.aspx
http://www.saamad.ir/Portal/Home/Default.aspx?CategoryID=b215830c-be04-4e06-b849-6aac8438efc7

اعربی93
آذر ۲۰, ۱۳۹۲ ۹:۲۹ ب٫ظ

من ۲تا کتاب دارم ۲تا مقاله علمی پژوهشی و ۴ تا مقاله دیگه .هم لیسانس آزاد خوندم هم ارشد به خاطر همین میترسم. خدا کنه قبول بشم.برام دعا کنید.

sanin
آذر ۲۱, ۱۳۹۲ ۵:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  اعربی93

سلام رزومه شما خوبه نگران نباشید تمام سعیتون رابرای قبولی در آزمون بکنید وبه روز باشید موفق باشید انشاالله که قبولید

sanin
آذر ۲۰, ۱۳۹۲ ۹:۰۹ ب٫ظ

باعرض سلام وخسته نباشید
خانم رها شما مطالبی را مطرح نمودید که کاملا خودخواهانه است. شما باید بدانید افرادی که به این مقطع رسیدند همه برای موقعیتشون تلاش نمودند منتها افرادی بنا به شرایطشون دانشگاه مطرح درس خواندند واین دلیلی برای سطح سواد بیشتر واستعداد برتر نمیشود افراد با استعدادی هم هستند که برحسب شرایطشون نتوانستند دراین دانشگاهها درس بخوانند حالا تلاش شما قابل ستایش ولی دلیل نمیشه کل آزمون ومصاحبه رازیر سؤال ببرید حاضرم بهتون قول بدم که ممکنه شما تومصاحبه رد بشید تنها بخاطر اینکه سطح مصاحبه فقط به مقاله ربطی نداره،شاید مقاله یک قسمت کارباشه شما هم سعی کن تلاشت رابه رخ کسی نکشی ،همه تلاش می کنن . سعی کن رقابتتون سالم باشه واستعداد کسی رازیرسؤال نبری،درضمن برات آرزوی موفقیت میکنم وامیدوارم درمصاحبه رد نشوید چراکه ضربه بدی میخورید بنده هم یکسره آمدم بالا رتبه اولم بودم ورزومه پربارداشتم ولی اعتقادم براین است که همه افراد شرایطشون یکسان نیست وهمیشه باید توکلتان به خدا باشه چراکه ممکنه هرلحظه موقعیتتون روازدست بدهید.برایتون آرزوی موفقیت میکنم.سعی نمایید برای آزمون هم خودتتون را آمده نمایید.دانشگاه برتر نشان دهنده ی دانشجوی برتر نیست

کیانوش به رها
آذر ۲۰, ۱۳۹۲ ۴:۵۳ ب٫ظ

بهتر است دوست عزیزم خود را تافته جدا بافته ندانیم..
حالا به قول خودتان شما بسیار تلاش کرده و بسی مقاله نوشته و کار پژوهشی نموده اید!!!
درست نیست به خاطر وجود چند نفر که ان هم عده شان اندک است بیایم خواستار این باشیم که آزمون کتبی برگزار نشه و فقط ما میفهمیم و ما پژوهشگریم…..
متاسفانه هر کس دو تا مقاله نوشته بدجور حق رو به جانب خودش میگیره

سامان کرمانشاهی
آذر ۲۰, ۱۳۹۲ ۸:۵۲ ب٫ظ

قربون دهنت
دوست من با ۲۰۰ دلار صاحب مقاله ISI پاکستانی شد و اسفند هم از تز دکتراش دفاع می کنه اونوقت ما هنوز اندر خم تغییرات کوچه پر پیچ و خم کنکوریم.
اگه منم پول اضافی داشتم، دستگاه تولیدی مقالات پژوهشی خوبی بودم!

کیانوش
آذر ۲۰, ۱۳۹۲ ۱۰:۵۹ ب٫ظ

بله سامان جان دیگه این روزها مقاله نوشتن و پژوهش مثل قبل مورد قداست نیست!!!! البته منظورم با همه نیست ….چون بازار دلالی و پارتی بازی بدجور گرم شده ….
من تو رشته خودم کسانی رو میشناسم که بواسطه اشنایی با سر دبیر مجله ۳ تا پژوهشی رو سریع اکسپت گرفتن و اجازه چاپ دادن بهشون
باور کنید فقط با پارتی و پاچخه خواری اساتید محترم و صاحب امتیاز مجله!!!
در حالی که تاریخ پزیرش مقالات رو همون استاد به اصطلاح ارجمند برای تابلو نشدن قضیه میزد مثلا دو سال بعد…یعنی ۲ سال بعد تاریخ پذیرش چاپ شده!!!
این آقای محترم الان دانشجوی دکتری دانشگاهمونه
و بعد این قضایا اینقدر این استاد محترم مقالات دوست و آشنا رو چاپ کرد با پارتی که مجله رو از دستشون در آوردن و کاراشو واگذار کردن به افراد دیگه..
جالبه کافی بود ایشون با کسی لج باشه اونوقت مقالش رو راحت رد میکرد…یعنی دو تا استاد بودن در حد تیم ملی با هم باند بازی میکردن در این پروسه پذیرش مقاله!!!
حالا اون همکلاس ما دانشجوی دکتری شد با ۳ مقاله پژوهشی و از رطیق استعداد درخشان با وجود اینکه معدل من حتی از ایشون بیشترم بود…
حالا کی جواب حقی رو میده که ضایع شده؟؟؟ خدا داند و بس….
متاسفم که برخی استادها دارن به مقوله پژوهش و تحقیق گند میزنن و کم هم نیست تعدادشون………..

رها
آذر ۲۰, ۱۳۹۲ ۱۱:۲۳ ق٫ظ

سلام!
بچه ها نمیدونم شما کجا درس خوندید!
همتون واسم قابل احترامید، اما من شخصا با کسایی کار کردم که الان وزیر شدن، روز دفاع کار پایان نامه من که همه معتقد بودن در سطح دکتری است را اونقدر سوال پیچ کردن که داشت اشکم سرازیر می شد.
اونقدر کار را به من سخت میگرفتن که ترم ۲ مقاله نوشتم همه ی کارش با من، اسمم را گذاشتن نفر سوم.
۸۰۰۰ ساعت مطالعه ی ی مرکز بزرگ را ی تابستون خوندم تا بتونم ازش ی مقاله استخراج کنم.
و خیلی کاری دیگه. الان خدا را شکر رزومه خوبی دارم ولی پوستم کنه شد با ۲۴ سال سن فقط تلاش کردم. این بی انصافیه بخوان با آزمون کتبی من را با ی آدم بی تلاش که فقط حفظ میکنه و تست میزنه مقایسه کنن. الان درگیر ی طرح ملی هستم که روزی ۵ ساعت وقتم را میگیره.
خودتون قضاوت کنید.
موفق باشید.

M
آذر ۲۰, ۱۳۹۲ ۱۲:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  رها

دوست عزیز انقدر که برای مقاله وقت گذاشتی باید برای تئوری رشته ات هم وقت بذاری تا فردا استاد یا پزوهشگر بیسوادی نباشی. بالاخره تئوری و اساس یک علم هم مهمه و اینکه تو خارج کم اهمیت میدن کلا حرف !! همیشه تو هر رشته ای قوی ترین کتابها رو اونا نوشتند … بالاخره طرفیت پذیرش در ایران فوق العاده محدوده و تقاضا زیاد و باید رقابت باشه..

سجاد
دی ۲, ۱۳۹۲ ۰:۵۰ ق٫ظ
پاسخ به  M

بعضی دوستان راجع به کار پژوهشی و تولید علم خیلی ساده نگاه میکن، مطمئن باشید برای نوشتن یه مقاله ISI باید هم تئوری و مفهوم موضوع برای پژوهشگر روشن باشه و هم بتونه مشکلی از اون موضوع برطرف کنه، پس مطمئناً از کنکور سخت تر هستش.
از این بحث که بگذریم باید پذیرش از بین کسانی باشه تا هدف از دوره دکتری تامین کنه. چون دوره دکتری بیشتر از ۸۰ درصد کار، بحث پژوهشه که البته تئوری اون موضوع باید مسلط باشه.

آسمان به رها
آذر ۲۰, ۱۳۹۲ ۱:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  رها

مشکل اینجاست که هر کس به فکر خودشه!

شما هم از این قاعده مستثنی نیستی!

حقم داری

خود خواهی در وجود ما آدم ها ریشه داره!

دوست عزیز سیستم باید طوری باشه که همه با هر شرایطی بتونن دکترا بخونن یعنی همون ۵۰% ، ۵۰%…

یعنی هم اونکسی که کار پژوهشی داره بهش نگاه بشه و هم اونی که فرصت پژوهش رو به هر دلیلی نداشته بهش توجه بشه!

در ضمن به قول M دروس تئوری هم برای انجام پژوهش لازمه،کنکور هم امتحان گرفتن از یک سری دروس غیر مرتبط نیست کسی هم تا حالا وجود نداشته که بیاد حفظ کنه و بشینه سر کنکور دکترا و شانسی بزنه و رتبه خوب بیبره و بره مصاحبه!!!

بهتره فقط به فکر خودمون و اینکه چی برای ما بهتره نباشیم!

موفق باشی.

رها
آذر ۲۰, ۱۳۹۲ ۱:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  آسمان به رها

ببخشید؟!
ی سوال دارم. شما مگه کارای پژوهشیتون برپایه نظریات و تئوری های رشتتون نیست؟
فرق کنکور با تسلط روی مفاهیم و نظریه هایی که تو کنکور از ما میخوان همینه. من کاربردی میخونم نه صرفا حفظی. و دوره دکتری که دوره پژوهش هست باید روی کاربرد دروس نظری باشه. در هر صورت ایران باید به معیارهای جهانی نزدیک بشه.
واقع بین باشید نه خودخواه.

نسیم
آذر ۲۰, ۱۳۹۲ ۲:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  رها

نمی دونم برای من هم سوال پیش اومده چطوری این تناقض جواب میدید شما که اینقدر باسواد اینقدر فرهیخته اینقدر پژوهشگر چرا نمی تونی از پس امتحانی بربیای که به قول خودتون با یکی دو ماه درس خوندن میشه توش قبول شد بلاخره اون سوالها هم از همین منابع درسیه دیگه از فضا که نیس. یعنی شما کمتر از اونایی که یه ماه می شینن می خونن شما که دکتری رو حق خودت می دونی شما هم یه ماه بشین بخون عزیز جان
باور کن اونهایی هم که می بینی از آزمون کمی دفاع می کنن همشون به قول شماها بی سواد و هیچ چی نفهم نیستن.
بعضی ها که به رزومه های آنجنانی افتخار می کنن گاهی از سروکول بقیه رفتن بالا شدن این. بعضی هاشون البته مثل دوست خودم که از من و ۴نفر دیگه کار کشید رفت کتاب ترحمه شده به اسم خودش چاپ کرد نپرس چرا گذاشتید و…. که بماند عزیز جان

آسمان
آذر ۲۰, ۱۳۹۲ ۲:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  رها

شما بهتره واقع بین باشین و نه خود خواه دوست عزیز!!

M
آذر ۲۰, ۱۳۹۲ ۳:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  رها

متاسفانه شما با خودتون هم در مورد این قضیه رو راست نیستید. تئوری یک علم به این سادگی ها و به این بی ارزشی نیست…تازه همه که بعد از فارغ التحصیلی که مستقیما با دانشجوی ارشد و دکتری کار پژوهشی نمیکنن باید سواد داشته باشید تا سر کلاش حتی کارشناسی جواب سوالات بعضی دانشجویان واقعا تیزهوش و کنجکاو رو بدی!! ضمن اینکه کسی منکر سابقه پژوهشی در پذیرش نیست ولی باید رقابت باشد، رقابت سالم تا حقی ضایع نشه.

sanin
آذر ۲۰, ۱۳۹۲ ۹:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  رها

شما میدانید که جهان درحال پیشرفته وهرچقدر هم کاربردی بخوانید دارای ضعف علمی هستید چراکه مطالب دائما به روز میشود پس اگربخواهند براساس مطالب روز آزمون بگیرند شاید ۴۰ سال دیگه شما بتوانید دانشجوی دکتری شوید

رسام
آذر ۲۲, ۱۳۹۲ ۱۲:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  رها

با سلام بنده هرچقدر میخوام خودم را متقاعد کنم که کسی در کار پژوهشی اینقدر خوبه ولی نمیتونه از پس یه آزمون که سوالاتش از مریخ نمیاده بر بیاد، یه کم خنده داره، بنده خودم ارشد را با معدل ۱۹ تموم کردم و دانشگاه خودم حاضر بود بدون آزمون مرا پذیرش کنه ولی به خاطر مسائل شخصی خودم اینکار را نکردم، شما از استعداد درخشان استفاده کنید با این سابقه درخشان، بعد علم و عمل لازم و ملزوم هم هستند، انشاالله که موفق بشید. بنده قصد بی احترامی به شما را ندارم ولی میشناسم کسایی را که پول دادند و مقاله چاپ کردند و خودشان هیچ، حالا اینها همینطوری با چندتا مقاله بیاند بالا اونوقت عدالته؟ پس آزمون حداقل توی ایران باید باشه که یه فیلتر کوچک برای عدالت باشه، و اونایی هم که خیلی قوی هستند نگران نباشند از طریق استعداد درخشان اقدام کنند

farzan
آذر ۲۳, ۱۳۹۲ ۱۱:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  آسمان به رها

کی دانشگاهیان ما میخواند بفهمند که هدف از تحصیل یک دیکشنری متحرک بودن نیست. کسی که بالاترین مدرک را باید داشته باشه باید تولید کننده علم باشه.معدل و کنکور فقط واسه افرادی خوبه که بلدن فقط حفظ کنند و هیچ خلقی ندارند. البته مشکل بیشتر از اساتیده که خودشون هم معمولاً همینجور بودن. اگه اساتید مصاحبه گر آدمای باسوادی باشن با دو کلام صحبت می توانند بفهمند که طرف پژوهشگر هست یا نه.

hamidreza
آذر ۲۰, ۱۳۹۲ ۶:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  رها

ببخشید شما کجا درس خوندید؟
چه دانشگاهی و چه رشته ای؟ احتمالا اینجور بشه قضاوت کرد!

محدثه (مدیریت دولتی
آذر ۲۰, ۱۳۹۲ ۱۱:۲۲ ق٫ظ

با این همه اخبار استرس آور من دیگه نمیام اخبار رو بخونم. کار خودمو میکنم. میخواد هر چی بشه بشه. توکلم به خداست

نسیم
آذر ۲۰, ۱۳۹۲ ۰:۳۵ ق٫ظ

تقریبا دارم مطمئن می شم که احتمالا عمر این آزمون کتبی به سال دیگه قد نده…. گویا تغییرات سیاسی دامنگیر تغییرات اساسی پذیرش دکتری هم شده….همه چی باید کن فیکون بشه احتمالا….

مسعود
آذر ۲۰, ۱۳۹۲ ۱۰:۰۹ ق٫ظ
پاسخ به  نسیم

خدا از دهنت بشنوه.

کیانوش
آذر ۱۹, ۱۳۹۲ ۹:۱۷ ب٫ظ

دقت کردین چقدر تبصره و قانون دارن درست میکنند و چقدر نشست برگزار میکنن روسای جدید؟؟
چقدر تند دارن میرن و به کجا ختم خواهد شد خدا داند!!!
بس نیست ؟؟
من که خیلی دلهره دارم میترسم تا روز کنکور و اعلام نتایج نشست پشت نشست و تغییر پشت تغیرو…….
خیلی استرس وارد میکنن بسه دیگه
هر دم باید منتظر تغییر بود و نتایج نشست…

M
آذر ۱۹, ۱۳۹۲ ۱۰:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  کیانوش

کاملا موافقم. این کارا شاید تو دنیا بی سابقه باشه

آسمان
آذر ۱۹, ۱۳۹۲ ۱۱:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  کیانوش

کیانوش

باز که تو دلهره گرفتی.

آخه من چیکار کنم از دست تو!!!

بابا اینارو ول کنین بچسبین به درساتون

اینا هر روز یه چیزی میگن و معلوم نیست چی میخوان از ما،بشین درست رو بخون.

کیانوش به m و آسمان
آذر ۱۹, ۱۳۹۲ ۱۱:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  آسمان

جدی بچه ها معلوم نیست میخوان چیکار کنن
من حس میکنم همش نمایشی هست و میخوان گرد و خاک به پا کنن!!!
آسمان تا میام سایت این خبرا رو میخونم اعصاب معصابم میریزه بهم
شدیم موش آزمایشگاهی
ممنونم که به یادم هستی. برات دعا میکنم
خیلی دلگرمی میدی و واقعا خانم منطقی هستید
موفق باشید

مریلا
آذر ۲۱, ۱۳۹۲ ۱۰:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  کیانوش

سلام شما خیلی منطقی حرف میزنید ولی استرس نداشته باشید شما اگه درس بخونید و مقاله داشته باشید بقیش توکل به خدایک سوال شما رزومه علمیتون چطوره چند مقاله دارید ؟

امیر
آذر ۱۹, ۱۳۹۲ ۴:۵۳ ب٫ظ

هر روز یه حرفی میزنن واقعا برای خودم متاسفم دکتر

marzie_math
آذر ۱۹, ۱۳۹۲ ۴:۴۶ ب٫ظ

گزارش پاسخ مسئولین سنجش به ایسنا در رابطه با کنکور دکتری جایی منتشر شده؟

ممنون میشم اگر لینکش رو کسی داره در سایت قرار بده.

مرتضی
آذر ۱۹, ۱۳۹۲ ۳:۴۸ ب٫ظ

واقعا کدخدایی شورشو در آورده چقدر تناقض

محک
آذر ۲۰, ۱۳۹۲ ۸:۴۹ ق٫ظ
پاسخ به  مرتضی

خدایی نه کدخدایی پروفسور.

آسمان
آذر ۲۰, ۱۳۹۲ ۶:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  محک

:)

آسمان
آذر ۱۹, ۱۳۹۲ ۳:۰۷ ب٫ظ

پس ما دیگه نگران وزن مصاحبه نیستیم طبق گفته دکتر خدایی :)

هانا
آذر ۲۰, ۱۳۹۲ ۱۰:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  آسمان

سلام آسمان جان،بابت کامنتی که درمورد بورس برام گذاشتی ازت ممنونم.شرمنده تازه دیدمش

آسمان
آذر ۲۱, ۱۳۹۲ ۷:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  هانا

نه عزیزم

اشککالی نداره.