ممنوعیت جذب دانشجوی دکتری در مؤسسات غیرانتفاعی

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

مدیرکل دفتر گسترش و برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم از ممنوعیت جذب دانشجوی مقطع دکتری در مؤسسات غیرانتفاعی که تبدیل به دانشگاه نشده‌اند، خبر داد.

ابوالفضل حسنی مدیرکل دفتر گسترش و برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس با اشاره به شیوه پذیرش دانشجوی مقطع دکتری در مؤسسات و دانشگاه‌های آموزش‌عالی غیردولتی و غیرانتفاعی گفت: آن دسته از مؤسسات غیرانتفاعی و غیردولتی که تحت عنوان مؤسسه فعالیت می‌کنند و هنوز تبدیل به مرکز دانشگاهی نشده‌اند، اجازه جذب دانشجو در مقطع دکتری را نخواهند داشت.

وی افزود: با این حال همین مؤسسات پس از تبدیل شدن به دانشگاه می‌توانند درخواست‌های خود مبنی بر ارائه رشته‌های تحصیلات تکمیلی و مقطع دکتری را به شورای گسترش وزارت علوم ارسال کنند تا درخواست آنها بررسی شود.

حسنی همچنین خاطرنشان کرد: درحال حاضر تعدادی از دانشگاه‌های غیرانتفاعی بدون وجود هیچ گونه مشکلی در مقطع دکتری پذیرش دارند که اسامی این دانشگاه‌ها در دفترچه راهنمای آزمون دکتری سال 93 نیز درج شده است.

مدیرکل دفتر گسترش و برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم در پایان تصریح کرد: مؤسسات غیرانتفاعی که به دانشگاه تبدیل نشده‌اند با مجوز دفتر شورای گسترش آموزش عالی مشکلی برای جذب دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد ندارند.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

9 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حسابدار
آذر ۴, ۱۳۹۲ ۴:۰۷ ب٫ظ

یا من متوجه نمیشم یا دوستان اشتباه برداشت کردن،
منظور مطلب فوق اینه که چون موسسه غیرانتفاعی سطحش بالا نیست،خانم و آقای دکتر عزیز وقتشون اونجا هدر نره، اما دانشگاه غیرانتفاعی مشکلی نداره. اینکه خوبه به نفع ما تازه دکتر شده هاست

فیزیکی
آذر ۲, ۱۳۹۲ ۹:۰۷ ب٫ظ

موسسه غیر انتفاعی؟مثلا کجا؟

سیامک
آذر ۲, ۱۳۹۲ ۷:۵۵ ب٫ظ

هدف بی ارزش شدن مدارک علمی هست

علی
آذر ۲, ۱۳۹۲ ۶:۰۳ ب٫ظ

میخوان رسما نابود کنن
نمیدونم به کجا خواهیم رسید…..

مجید
آذر ۲, ۱۳۹۲ ۱۰:۰۷ ق٫ظ

دست گلشون درد نکنه که اینقدر به فکر جوونای مردمند.

فریال
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۱۱:۳۰ ب٫ظ

با سلام . اگه این موسسه ها مجوز ندارند پس چرا اجازه ی درج نام آنها در دفترچهثبت نام داده شده؟

negar
آذر ۲, ۱۳۹۲ ۱۱:۵۴ ق٫ظ
پاسخ به  فریال

که بعدا بگن مدرکتون برای کار معتبر نیست

اکبر
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۹:۵۷ ب٫ظ

بنظرتون اینهمه دکترا رو برا چی میگیرن!
دکترا بیکار به چه دردی می خوره!!!!

ویدا
آذر ۱, ۱۳۹۲ ۸:۰۱ ب٫ظ

ممنونم از اطلاعات خیلی خوبتون