اصلاح پذیرش دانشجو در پردیسهای پولی/ برخورد با پذیرش های بی رویه

مدیر کل دفتر گسترش آموزش عالی از اصلاح روند پذیرش دانشجو در پردیسهای خودگردان و برخورد با دانشگاههای متخلف در این زمینه خبر داد.

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

حسین حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره سیاست جدید وزارت علوم در خصوص پردیسهای خودگردان دانشگاهها، با یادآوری اینکه پردیسهای خودگردان بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه شکل گرفته است، ادامه داد: این قانون به دانشگاههای جامع هر استان اجازه داد که پردیسهای خودگردان را بر اساس رویکردی که دارند، تاسیس کنند و تاکنون هم بر اساس این مجوز بیش از 50 پردیس خودگردان در دانشگاهها شکل گرفته و برخی دانشگاهها از جمله تهران دارای سه پردیس کیش، ارس و البرز هستند.

وی گفت: آنچه امروز سیاست کلی وزارت علوم در زمینه پردیسهای خودگردان به شمار می آید، متمرکز شدن فعالیت این پردیسها در پذیرش دانشجوی تحصیلات تکمیلی و بازنگری جذب این دانشجویان است.

به گفته مدیر کل دفتر گسترش وزارت علوم، روند اصلاح شده ای برای پذیرش دانشجو مورد نظر این وزارتخانه دنبال می شود.

حسینی درباره این سیاست با بیان اینکه این موضوع در حال بحث و بررسی است، گفت: در همین باره با برخی معاونان آموزشی دانشگاههای بزرگ کشور جلسه برگزار شده و در روزهای آینده تصمیم گیری خواهد شد.

این مقام مسئول وزارت علوم درباره تغییر رقم شهریه های پردیسهای خودگردان با بیان اینکه وزارت علوم در این باره می توان حداقل و حداکثری اعلام کرد، ادامه داد: این رقم بر اساس نرخ تورم و رشته تحصیلی مورد نظر همچنین هزینه های سخت افزاری و نرم افزاری مورد نیاز این پردیسها معین می شود.

حسینی افزود: تعیین دقیق میزان شهریه به عهده هیأتهای امنای دانشگاههاست، بنابراین این هیأتها می توانند بر اساس اختیاراتی که قانون برایشان مشخص کرده رقم شهریه ای متناسب با شرایط اقتصادی و بضاعت دانشجویان باشد.

مدیر کل دفتر گسترش وزارت علوم ضمن تاکید بر اینکه ظرفیتهای پذیرش دانشجو در این پردیسها متناسب با ظرفیت اعضای هیأت علمی باید تعریف شود، ادامه داد: تلاش خواهد شد جلوی پذیرشهای بی رویه گرفته و با این موضوع برخورد می شود چرا که برخی دانشگاهها این قواعد را مورد توجه قرار نداده اند.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

64 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
موافق پردیسم!!! ١٠٠٪
شهریور ۳۰, ۱۳۹۴ ۵:۴۴ ب٫ظ

سلام

پدرام
خرداد ۴, ۱۳۹۴ ۳:۲۱ ق٫ظ

منم مخالفم با پردیس خودگردان یجوارایی میشه گفت راهی باز شده برای بچه پولدارها تا بتونند به دانشگاههای نامدار راه پیدا کنند .به جای اینکه پردیس پولی بیارید ظرفیتارو یخورده افزایش بدید تا اونایی که لایق دانشگاه دولتی هستند و وضع مالی مناسبی برخوردار نیستن بتونن راه پیدا کنن به دانشگاههای خوب. من با رتبه ای که دارم میتونم پردیس خودگردان دانشگاه تهرانم قبول بشم اما پولشو ندارم. و این یعنی یکی پولدار بیاد جای من تو دانشگاه دولتی بشینه. خلاصه تو این مملکت همه چی واسه پولدارا شده. پس فردا همون روزانه هم جمعش میکنن میگن هر کی پوله بیشتری داره میتونه بیاد دانشگاههای خوب. …

امیر
دی ۲۳, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  پدرام

دوست عزیز،
طرف اگر پول داشته باشه و پردیس خودگران هم نباشه خیلی راحت می ره از خارج پذیرش می گیره و می رو اونجا!!!! با این منطق شما پول دار ها باید ممنوع الخروج هم بشن تا یه وقت نتونن برن خارج مدرک بگیرن و بعد یکی مثل شما بگه اون جای من رو تو خارج پر کرده!!!! آخه این که نشد منطق.

حسام
اسفند ۱۰, ۱۳۹۳ ۲:۰۴ ق٫ظ

با مدرک پردیس میشه هییت علمی شد؟؟

امیر
بهمن ۵, ۱۳۹۲ ۷:۴۹ ق٫ظ

از مسئولین صادقانه تقاضا دارم یک نظارتی هم بر شهریه های پردیس داشته باشند، متاسفانه پردیس ها نگاه کاملا مالی به این قضیه دارند و این خیلی دردناک است.

####
آذر ۲۴, ۱۳۹۲ ۱۱:۱۶ ب٫ظ

سلام
ببخشید یکی میشه توضیح بده نحوه ی قبولی پردیس ها چطوریه؟ با همون کنکوره سراسری یکیه؟
کلا شرایطش چیه؟

سلام
دولت جدید با پذیرش بدون آزمون مشکل دارد و فعلا در دست بررسی است.

صبا
آذر ۱۹, ۱۳۹۲ ۱۱:۰۶ ق٫ظ

من خود پردیس پولی نیستم. برخی دوستان گمان می کنند آنانی که دیروز و امروز از کشورهای کم پایه مانند تاجیکستان ، ارمنستان ، گرجستان ، هند ، مالزی ، اکراین و. .. شگفت انگیز تر این که از شهرهای کوچک و بدون کنکور استرالیا ، کانادا ، روسیه ، چین و حتی آمریکا و انگلیس و آلمان و. .. مدرک آورده اند با سواد تر از دانش جویان پردیس پولی که با کنکور وارد شدند هستند. به خدا نه ، من آدمیان بزرگی را می شناسم که در ارشد آزاد پذیرش نشدند با ناباوری امروز نام دکتر را یدک می کشند چون از آن سوی آورده و از مزایای استاد هم برخوردار شده اند.

مخالف صددرصدپردیس پولی
آذر ۱۹, ۱۳۹۲ ۷:۴۴ ق٫ظ

سلام
واقعا متاسفم که با پول میشه دانشگاه دولتی هم قبول شد!!! انسانی که با هزار زحمت تلاش می کنه دوره دکتری روزانه قبول بشه، درست نیست که ببینه یک نفردیگه چون پولداشته، از امکانات دانشگاه استفاده کنه، دانشگاه دولتی قبول شدن آرزوی بچه پولدار ها بود که به لطف مسئولین داغ دانشگاه ملی رو دلشون نموند…. بس کنید دیگه همه چیز رو میشه با پول خرید. اگر طرف استعداد داره، از راه روزانه، یا شبانه وارد دانشگاه بشه، کمبود بودجه دانشگاه باعث شده که دانشگاه وابسته پول این دانشجوهای گرامی بشه، واقعا جای تأسف داره،دانشگاه جدید برای دکتری بزنید دانشجو بگیرید، بخدا حق الناس داره، از امکانات دولتی استفاده کرد، برای دانشجویان پولدار، حرمت اونا هم بیشتره، خرج دانشگاه رو میدن دیگه، تر خدا از این کارا نکنید، آدم دلش می گیره…

reza
آذر ۱۵, ۱۳۹۲ ۱۰:۳۲ ب٫ظ

با سلام
من خودم دوره دکتری پردیس دانشگاه مازندران قبول شدم البته از طریق کنکور
اساتید با دوره های روزانه یکی هستند و کیفیت آموزش هم خوب.
این دوره ها برای افراد شاغل بسیار مناسب هستند البته اگه بتوانند هزینه هاشو پرداخت کنند.در کل از لحاظ هزینه ای از دانشگاههای خارج از کشور ارزون تر در میاد و از نظر کیفیت هم از اکثر دانشگاههای آزاد ایران مدرکش بالاتر است فقط چون اول کاره یه خورده طول میکشه که جا بیفته

دکتری مدیریت مالی
آذر ۱۸, ۱۳۹۲ ۵:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  reza

>من هم کاملا با نظر شما موافقم
من هم دکتری پردیس دانشگاه تهران قبول شدم و شرایط مطلوب و راضی کننده هست

سردرگم!
آذر ۲۰, ۱۳۹۲ ۱۱:۰۸ ب٫ظ

یک سوال دارم از دو دوستی که پردیس می خونن. من شنیدم مدرک پردیس های پولی معتبر نیست و نمی شه باهاش هیئت علمی شد. این درسته؟

===========
آذر ۲۳, ۱۳۹۲ ۹:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  سردرگم!

سلام سردر گم نباشید. با کمی فکر کردن. سه جا پردیس شرکت کردم ولی فقط به دلیل اینکه شاغل هستم اگر شاغل نباشی این احتمال را بده هیئت علمی نشوید حتی یک در صد احتمال . حال با همین احتمال کم شرایط خود را بسنجید و ببینید اگربه احتمال کم هم پذیرفته نشویدتحمل ضرر های وارد شده به خود را دارید یا خیر؟ و بررسی کنید اگر با مدرک دکترا شاغل نباشید چه منافعی خواهید داشت ؟ودر جمع شرایط خود را بسنجید انسانها متفاوتند با تواناییها و بینشهای متفاوت. سپس تصمیم بگیریرید.

سردرگم!
آذر ۲۴, ۱۳۹۲ ۱۱:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  ===========

ممنونم آقا یا خانم ===== :) پاینده باشید.

nanazi
مرداد ۲۶, ۱۳۹۳ ۲:۲۹ ب٫ظ

سلام
بنده متقاضی دکترای مدیریت مالی هستم.
میتونم بپرسم شرط قبولی در پردیس دانشگاه تهران چیه؟
خیلی سخته؟

کاظم
آذر ۱۵, ۱۳۹۲ ۱۰:۴۷ ق٫ظ

ضمن تشکراز مدیریت سایت نتایج نهایی تکمیل ظرفیت دکتری ۹۲ کی اعلام میشه؟

مرتضی
آذر ۱۵, ۱۳۹۲ ۹:۴۱ ق٫ظ

واقعا به چه امیدی ملت میرن پردیس درس میخونن؟؟؟وقتی جایی برای جذب نیست برای چی الکی میرن این همه هزینه میکنن؟؟؟؟واقعا موندم دکتری خوندن حتی توی روزانه تو ایران وقت تلف کردنه باید کم کم ۴ سال قید کار و زندگیتو باز بزنی

رضا
آذر ۱۵, ۱۳۹۲ ۱۱:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  مرتضی

دوست عزیز بالاخره دکتری هست و یک روزی به درد خواهد خورد نمیشه به خاطر اوضاع حاکم دل از همه چیز برید امیدوار باشیم بهتر وامیدوارم اوضاع عوض شه و همه دکتراهای مملکت جذب بشن

سعید
آذر ۱۶, ۱۳۹۲ ۱۰:۳۶ ق٫ظ
پاسخ به  رضا

آخه بستگی داره اون یه روزی که می فرمائید کی برسه!!!

رستم
آذر ۱۴, ۱۳۹۲ ۱۰:۲۹ ب٫ظ

شنیدیم و بسیار پرس و جو کردیم ، بیشتر دانش جویان و استادان رشته های زبان و انسانی از پردیس دانشگاه علامه رضایت دارند، بهترین استادان گروه ها در آن جا درس دارند. پس از علامه ، خوارزمی ، بهشتی و تهران کیش و البرز خوب هستند، در استان ها فردوسی ، شیراز ، اصفهان ، سمنان ، ارومیه ، سبزوار و زاهدان از رتبه خوبی برخوردارند.

م.الف
آذر ۱۴, ۱۳۹۲ ۶:۱۶ ب٫ظ

سلام
من پردیس خوارزمی تهرانم.نظم برگزاری کلاسها و اساتید عالی است ، از اول مهر حتی یک مورد تعطیلی کلاس نداشتیم .
در ضمن من بین بچه های پردیس بچه پولداری ندیدم. اکثرا کارمندانی هستند که تصمیم گرفتند به هر قیمتی بخونند . لطفا منفی بافی نکنید.

شیوا
آذر ۱۴, ۱۳۹۲ ۵:۴۱ ب٫ظ

سلام .امسال پردیس منابع طبیعی ساری پارتی بازی رو کاملا علنی کرده .طرف اصلا به مصاحبه دعوت نشد امادر زمان اعلام نتایج نهایی نفر اول شد.
(در رشته دکتری صنایع غذایی برید یه سر ببینید)

مهدی
آذر ۱۴, ۱۳۹۲ ۱۲:۱۲ ب٫ظ

با این وضعیت خراب استخدام هیئت علمی شما اگه پولشو داری چرا میمونی ایران.۶ ماه بخون واسه GRE,تافل.ماشالا که الان بازار مقاله هم داغه.یه سر بزنی به انقلاب میبینی با ۲ تومن ۵-۶ تا مقاله ISI میتونی ثبت کنی.به قول معروف هر چی پول بدی همونقدر IF میره بالا.الان بچه هایی که موندن ایران فقط دنبال فول فاند هستن.شما که پولشو داری چرا ایران….واقعا چرا؟؟؟

پردیس البرز
آذر ۱۴, ۱۳۹۲ ۱۱:۳۷ ق٫ظ

پردیس البرز تو یه رشته ۷ نفر از طریق آزمون داخلی پذیرش کرده و همگی هم ثبت نام کردند….

میثم
آذر ۱۴, ۱۳۹۲ ۱۱:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  پردیس البرز

سلام لطفا بپرسید بقیه رشته ها را کی اعلام می کنن برا مصاحبه اطلاع رسانی کنید با تشکر

بابک
آذر ۱۳, ۱۳۹۲ ۵:۲۱ ب٫ظ

سلام.میخواستم بدونم زمان ثبت نام دکتری پولی چه تاریخیه؟باتشکر

تربیت مدرس به بابک
آذر ۱۳, ۱۳۹۲ ۵:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  بابک

دکترا پولی همین آزمون دکتراست منتها بعضی رشته ها تو پردیس هم جذب میکنند که باید واسه اونم رتبه بیارید و دعوت به مصاحبه شید

هشدار
آذر ۱۳, ۱۳۹۲ ۶:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  بابک

بابک جان بشین واسه روزانه بخون….

رضا
آذر ۱۴, ۱۳۹۲ ۷:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  هشدار

سلام ببخشید جمعا ۲ نفر روزانه میگیرن که اونم یک نفر با سهمیه میاد واقعا اگر منتظر روزانه باشیم که میشه آرزومون مثل سراب!! من خودم پردیس هستم هیچ فرقی نداره خیلی هم منظم و عالی هست اساتید هم همون اساتید دانشگاهن خواهشا بعضی ها شایعه درست نکنند

پردیس البرز
آذر ۱۴, ۱۳۹۲ ۱۱:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

شایعه نیست عزیزم حقیقته حقیقت….

ناهید
آذر ۱۳, ۱۳۹۲ ۵:۰۷ ب٫ظ

لطفا شروع ثبت نام ارشد مدریریت پرستاری و مدیریت اجرایی را اطلاغ دهید

محمد
آذر ۱۳, ۱۳۹۲ ۳:۲۳ ب٫ظ

اساتید پردیس فرقی با بقیه نداره فقط بحث پولش و اعتبارشه که هم گرون در میاید و هم اعتبارش پایینه . برااستخدام مشکل می خوری…. یه ضره بخونین انشا الله دولتی و با اعتبارش قبولید

مریم
آذر ۱۳, ۱۳۹۲ ۲:۲۶ ب٫ظ

سلام دوستان
من امسال دکترا روزانه قبول شدم امیدوارم شما هم سال دیگه دانشجو دکتری باشین بنظر من ارزششو داره که یک سال سخت تلاش کنین ولی از پردیس و ازاد و . . . صرفنظر کنین پردیس برای خرپولاست اگه بابای میلیونر دارین برین وگرنه نه. باورکنین ادم با مدرک دکترا از نظر کسب و کار پیشرفت چندانی نمیکنه ارزش این همه خرج نداره اشتباه نکنین

ریاضی
آذر ۱۷, ۱۳۹۲ ۱۱:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

شما دکترا میخونین؟ واژه خرپول در شان و منزلت شما نیست… زشته. درست صحبت کنید و توهین هم نکنید. همون روزانه ای که شما رفتی برای خودت خوبه

ال
شهریور ۱۸, ۱۳۹۴ ۵:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  ریاضی

چی میگی بنده خدا

ساسان
آذر ۱۳, ۱۳۹۲ ۱:۴۱ ب٫ظ

مدیر محترم سایت سلام”
لطفا راهنممایی کنید نحوه پذیرش از طریق آزمون سراسری در پردیس ها چطوره؟در آزمون اختصاصی چطور؟(دفترچه کنکور ارشد۹۳ رو پرکردم)

در زمان انتخاب رشته می توانید این کدرشته ها را هم انتخاب فرمایید.

rez
آذر ۱۳, ۱۳۹۲ ۱:۱۵ ب٫ظ

هیشکی نبایددراین پردیس هاشرکت کند.مجبورمیشن پایین بیارن.

یاس
آذر ۱۳, ۱۳۹۲ ۱۱:۲۰ ق٫ظ

با نگین کاملا موافقم

علی
آذر ۱۳, ۱۳۹۲ ۱۰:۴۱ ق٫ظ

واقعا قیمتهایی که پردیس ها گذاشتن سرسام آوره، مسئولین تو رو خدا رسیدگی کنید.

نگین
آذر ۱۲, ۱۳۹۲ ۱۱:۵۵ ب٫ظ

با سلام من دانشگاه پردیس تهران قبول شدم و راضی هم هستم به نظر من استرس پشت کنکور و زندگی پر تشویش اصلا ارزش عمر گذاشتن نداره و برای همه آرزوی قبولی دارم در انتخاب پردسهای دانشگاهی از دانشگاههای معروف و خوب استفاده کنید.

فاطمه
آذر ۱۳, ۱۳۹۲ ۵:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  نگین

بله خب پول مانعی برای استرس است

مریم
آذر ۱۳, ۱۳۹۲ ۱۱:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  نگین

من هم همینطور. با اینکه رتبه و رزومه بدی نداشتم پردیس تهران قبول شدم. الان هم که وارد دوره شدم از شرایطش راضیم و دارم جدی و خوب درس میخوانم

دانشجوی بیچاره
آذر ۱۲, ۱۳۹۲ ۹:۰۱ ب٫ظ

واقعا حتما باید برخورد شه
تا امثال دانشگاه سمنان دانشجوی دکتری معمولی ریاضی نگرفتن و ۱ نفر به زور گرفتن و استعداد درخشان نگرفتن و گفتن اساتید ظرفیت ندارن و اونوقت ۷ نفر دکتری پردیس گرفتن!!!

marzie_math
آذر ۱۲, ۱۳۹۲ ۱۰:۱۷ ب٫ظ

توی تکمیل ظرفیت هم انگار برای رشته ریاضی شبانه و پردیس دعوت به مصاحبه داشت!
برای پولی ها اساتید وقت دارن!

مخالف
آذر ۱۲, ۱۳۹۲ ۷:۳۵ ب٫ظ

پردیس ارزش خوندن نداره. بیایید از تجربه تلخ پردیس البرز دانشگاه تهران عبرت بگیرید.

یاس
آذر ۱۲, ۱۳۹۲ ۱:۰۶ ب٫ظ

اگه پولشو دارین و پردیس یه دانشگاه پدر مادر دار قبول بشید خیلییییییییییییی بهتر از اینه که چند سال پشت کنکور بمونید

یاس
آذر ۱۲, ۱۳۹۲ ۱:۰۲ ب٫ظ

سلام دوستان . اصلا هم اینجوری نیست من خودم پردیش شهیدبهشتی هستم.کلاسهامون هم از اول مهر شروع شد با بچه های روزانه هم سر یک کلاس میریم.اصلا هم ایجوریا نیستکه یعضی ها میگن.مهم اینه که پردیس کجا قبول بشید

مرتضی
آذر ۱۵, ۱۳۹۲ ۹:۴۴ ق٫ظ
پاسخ به  یاس

با روزانه سر یک کلاس؟؟؟دانشجوهای روزانه اعتراض نمیکنن؟؟؟؟

پردیس البرز
آذر ۱۵, ۱۳۹۲ ۱۰:۳۶ ق٫ظ
پاسخ به  مرتضی

به خاطر همین برداشت هاست که مخالف پردیسم مگه مائیکه پذدیس قبول شدیم وبا یا طاعون داریم!!!!!!!

1631
آذر ۱۲, ۱۳۹۲ ۱۲:۲۳ ب٫ظ

با سلام:

دوستان پردیس ارزش خوندن نداره. من از ازمون سراسری قبول شدم و ثبت نام کردم و تا به امروز کلاسهامون تشکیل نشده و تشکیل هم بشه ارزش نداره. چند سال پشت کنکور بمونید بهتر از این وضعیته. واقعا تجربه تلخیه.

شادی شادی
آذر ۱۳, ۱۳۹۲ ۳:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  1631

الهی ۱۶۳۱ .. بچسب این مدرکه رو بگیر بیخیال این حرفا شو .. پروژه توووپ بردار .. انشالا اگه مهندسی هستی یا علوم پایه تو این شرکت نفتو برقو.. ی پروژه خوب بردار .. تمومش کن ک خانومتو خانواده ت چشمشون ب توست.. ناامیدشون نکن.. مرد باش بابا! اصن اگه ارزششم نداره بگو من بخاطر شماها میخونم و قول میدم ک موفق شم و تازه انگار پردیسای تهران هم مسی.. خب چ بهتر!.. دانشگاتم ک خوبه.. فقط این وسط این پول میمونه! ک اینم بخاطر خانواده ت واست مهم نباشه و عوضش بکوووبتر بدرس و بگو خدایا شکرت ک برا بیماری یا هزاران مشکلو مسئله دیگه نیست.. مطمئن باش ک خدا مشکلات تو رو میبینه و اگه تو تونسی خودتو با این شرایط وفق بدی و کظم غیظ کنی، وعده ی خود خداست ک ده برابرشو بهت میده.. وعده خدا راسته مث وعده های ما نیست..کظم غیظ یکی از مصادیقش الانه .. این موقعیت critical جنابعالی.. اولین گامو بردار برا این بیخیال شدن و چسبیدن ب درس بقیه شم بسپار دس خدا… البته انگار گفتی کلاساهم تشکیل نشده.. اینو دیگه نمیدونم چی بگم…

سپاس
آذر ۱۳, ۱۳۹۲ ۶:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  شادی شادی

بسیار از همدردی تون سپاسگذارم ولی هیچ جور نمیتونم خودمو راضی کنم…. خوش به حالت بعضی وقتا فکر میکنم تمام ایمان و اعتقادی که داشتم سراب بوده و خدا از این طریق خواست من واقعیمو بهم نشون بده. نمیدونم اونقدر هم خودخوری کردم که تموم شدم!

شادی شادی!
آذر ۱۳, ۱۳۹۲ ۷:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  سپاس

میدونی اشکال آدمایی مث ما/باید بگم خودمم متاسفانه almostاینطوریم../ اینه ک دنیارو خیلی جدی گرفتیم! و فک کردیم مثلا قراره چ اتفاقی بیفته.. هیچوقت نمیتونیم خوش واقعی باشیم” با اینکه” میدونیم میشه خوش بود با همین اتفاقات گاه و بیگاهی ک میفته جلوی چشممون.. ولی سعی کن بی خیال بشی..
میدونی توی فیزیک میگن ک ما هولوگرام ی اتفاقاتی هسیم ک در دنیای دیگه ای بجز اینجا داره اتفاق میفته/ن ک اتفاق افتاده بشه ها!.. بلکه داره اتفاق میفته/ ..اگه اینجا فضا زمان ۴ بعدی یه اتفاقی واسه تو میفته ی جهان ۵ بعدی یابیشتر دیگری هس ک ی اتفاقاتی اونجا داره میفته ک تو میشی هولوگرامش!..دیگه چیکار کنیم ما هولوگرامیم:)..ما ک ماییم جهان ما یه هولوگرامه.. من بعضی وقتا ناراحت میشم اینجوری فک میکنم یکم آرومتر میشم…

متعجب
آذر ۱۳, ۱۳۹۲ ۸:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  شادی شادی

میشه این قضیه فیزیکو ساده تر توضیح بدی اصلا متوجه نشدم!!!!

مریم
آذر ۱۳, ۱۳۹۲ ۱۱:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  متعجب

با همه صحبتهای شادی بجز ان قضیه هولوگرام کاملا موافقم. آن جریان هولوگرامه دیگه چی بود؟!!!!!

مهدی
آذر ۱۴, ۱۳۹۲ ۱۲:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

این از تاثیرات کتاب دنیای هولوگرافیک تالبوته.فعلا رو موج هولوگرافیک هستیم

شادی شادی!
آذر ۱۴, ۱۳۹۲ ۷:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

هولوگرام برچسبایی ک برا شناسایی /همین خط ها ک بغل همن چن تا/میزنن مثلا روی رب گوجه فرنگی.. خب اینو میدن کامپیوتر میتونه شکل این رب گوجهه رو بده توی تصویر.. منظ.ر اینه ک اطلاعات سه بعدی یا دوبعدی جسمو با چن خط بهت میده.. خب اینو داشته باش… قبلا میگفتن ک سیاهچاله ها تمام ماده و نور اطرافشونو جذب میکنن و بمعنای واقعی کلمه جسم سیاهند و نوروجسم جذبیده ب این سیاهچاله دیگه هیچ اطلاعاتی نمیشه ازش یافت و کان لم یکن شیئا مذکورا..ولی امروزه ثابت کردن همین هاکینگ اینا، ک اون موادو نوری ک جذب سیاهچاله میشه یه افق رویدادی ک گویی مث همین خط ها و هولوگرامای کالاها هست بجا میذارهو خلاصه اینطوری نیس ک کاملا ماده یا نور توی سیاهچاله از بین بره و اطلاعات توی افق رویداد باقی میمونه.. خلاصه اومدن ی عده گفتن لابد این واس مام و این جهان صادقه…

گلناز - فیزیک
آذر ۱۴, ۱۳۹۲ ۷:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

دیروزها آرزو داشتم دست اتفاق را بگیرم که نیفتد. اما امروز فهمیده ام اتفاق هم بیفتد باز هم زندگی خواهم کرد.

آرمان
آذر ۱۲, ۱۳۹۲ ۱۱:۵۳ ق٫ظ

سلام مدیر محترم سایت این سوال رو از شما می پرسم: قراره شهریه های پردیس واسه ورودی های بهمن ۹۲ و مهر ۹۳ افزایش پیدا کنه یا خیر؟ ممکنه دقیقا توضیح بدید؟ مچکرم

سلام
فعلا که قراری نیست.
البته این مسائل به نحوه برخورد دانشجویان هم بستگی دارد. هر چه دانشجویان اعتراض کمتری کنند احتمال افزایش شهریه ها بیشتر است.

آرمان
آذر ۱۲, ۱۳۹۲ ۱۲:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  آرمان

مچکرم که پاسخ دادید ولی با آن داوطلبانی که من روز مصاحبه دیدم…. اگر بجای ۴۵ میلیون ۴۵۰ میلیون هم بخوان با جون و دل میدن! بازم ممنونم:)

me
آذر ۱۳, ۱۳۹۲ ۸:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  آرمان

:)))
خوش به حالشون والا
من حتی تو خوابم نمی بینم دانشگاه آزاد یا پردیس انتخاب کنم
ندارم …..نــــــــــدارم…نداشتن که عیب نیست :) خدای ما فقیرهام بزرگه ایشالا روزانه قبول میشیم :)

1631
آذر ۱۳, ۱۳۹۲ ۹:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  me

انشاءالله توبهترین دانشگاه ایران و دوره روزانه قبول بشید.