اصلاح آیین نامه استعداد درخشان دکتری 93

مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزشی وزارت علوم از سردرگمی دانشگاهها در اجرای آیین نامه های ابلاغ شده و اصلاح آیین نامه استعدادهای درخشان خبر داد.

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

عبدالرحیم نوه ابراهیم در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه برخی آیین نامه های آموزشی برای دانشجویان و به خصوص دانشگاهها سردرگمی ایجاد کرده است، گفت: در این زمینه، آیین نامه ابلاغ شده استعدادهای درخشان برای دانشجویان مشکلاتی در اجرا ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: تتظیم، اصلاح، بازنگری و یک دست کردن این آیین نامه ها به شرط عدالت و پوشش هر چه بیشتر خواسته های دانشجویان به خصوص استعدادهای درخشان در دستور کار قرار دارد.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزشی وزارت علوم درباره ایجاد دفتر استعدادهای درخشان که پیش از این قرار بود توسط معاون سابق آموزشی این وزارتخانه اجرایی شود، اظهار داشت: این تصمیمات چندین بار تغییر کرد و به این دلیل که با آغاز سال تحصیلی روبرو شدیم موجب سردرگمی دانشگاهها شد و تصمیم گیریها را سخت کرد.

نوه ابراهیم افزود: برای سال تحصیلی آینده، برررسی این آیین نامه در دستور کار قرار گرفته و با معاونان آموزشی دانشگاهها برای یکدست شدن آن و بازنگری به منظور رفع ایرادات،چندین جلسه خواهیم داشت.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

127 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پیمان
شهریور ۱۳, ۱۳۹۳ ۷:۳۲ ب٫ظ

سلام دوستان من ورودی سال ۹۱ هستم.معدلم بدون پایان نامه ۱۷.۰۹ است.شاگرد دومم.مصاحبه دکتری رفتم و قبول شدم و اسممو رد کردن.فقط نامه برای شاگرد اولی استعداد درخشان ندادم.چون فکر میکردم اولم ولی دوم بودم.میگن جزء ۱۰ درصد ورودی باید باشی.ورودی ما هم هفت نفر هستش.آیا وزرات علوم منو مردود میکنه.کسی تجربه این قضیرو داره

فاطیما
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۳ ۱:۳۸ ب٫ظ

سلام کسی از انتشار آیین نامه ی جدید اطلاع نداره؟

دکترسلام
اردیبهشت ۱۶, ۱۳۹۳ ۸:۱۴ ق٫ظ

توروخدایکی بگه تاچند سال بعد فارغ التحصیلی میشه از ازمون بدون دکتری استفاده کرد

چیستا
اردیبهشت ۲۰, ۱۳۹۳ ۶:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  دکترسلام

تا ۳ سال بعد

من
فروردین ۱۴, ۱۳۹۳ ۶:۰۲ ب٫ظ

سلام دوستان کسی میدونه این دانشگاه علامه که تو شرایط دکتری بدون ازمون استعداد درخشانش نوشته مدارک رو تا ۱۵ اردیبهشت بفرستیم کی باید دفاع کنیم اخه؟؟ کی پذیرش مقاله هامون بیاد؟

فاطی ما
فروردین ۹, ۱۳۹۳ ۱۲:۴۹ ب٫ظ

با سلام
اگر کسی اطلاع داره که واسه پذیرش دکتری دانشگاه های مختلف چه موقع اطلاعیه میزنند لطفا اطلاع بدید.

رتبه سوم دانشگاه ناکجا آباد،استعدادش درخشان تر از رتبه چهارم یا پنجم یا حتی... دانشگاه تهرانه!!! اونم با اختلتف چند صدم از رتبه سوم
فروردین ۶, ۱۳۹۳ ۲:۵۸ ب٫ظ

سلام
آخه کجای دنیا چنین معیاری واسه تعیین استعداد درخشان دارن؟؟؟!!!من نمیدونم این آیین نامه ها رو کیا تصویب میکنن!!! کدوم منطقی میتونه بپذیره که رتبه سوم دانشگاه فلان جا که کسی اصلا اونجارو اتخاب نمیکنه، از رتبه ۴ یا ۵ یا … دانشگاه شریف، تهران،امیرکبیر یا… که با اختلاف چند صدم رتبه ۴،۵ یا شدند و معدلاشون به هم نزدیکه، استعدادش درخشان تر باشه!!!
واقعا چرااااا؟؟؟
کدوم منطق اینو میپذیره؟؟؟!!! هاااان؟؟؟

mahshid
خرداد ۱۱, ۱۳۹۳ ۱:۲۲ ب٫ظ

واقعا با شما موافقم.من دانشجوی ترم ۴ دانشگاه تهرانم…فقط ۲ صدم با رتبه ۳ اختلاف دارم….این چه ایین نامه بی منطقیه….

شاگرد چهارم با یک صدم اختلاف استعدادش درخشان نیست!
اسفند ۱۷, ۱۳۹۲ ۱۱:۴۱ ق٫ظ

سلام دوستان. من با اختلاف ۱ صدم شدم چهارم.اونم با بی انصافی تمام.پایان نامه ام با یه مقاله پژوهشی پذیرفته شده از پیان نامه و دفاع توی ترم ۴ شد ۲۰. اونوقت رقیبم با یه مقاله کنفرانسی اونم تو ترم ۵ پایان نامه اش شد ۱۹/۷۵.شرط اول تا سوم عادلانه نیست و ملاک معتبری نیست. کاش برش دارن.

فاطمه
اسفند ۳, ۱۳۹۲ ۱۰:۳۲ ب٫ظ

مشکل اینجاست که منم شاگرد چهارمم اما درسایی که پاس کردم با شاگرد اول تا سوم یکی نسیت از اون طرف تو گرایش خودم که جامد هس نفر اولم ولی با گرایش لیزر باید سنجیده شیم.چند صدم اختلاف با نفر قبلی هم به لطف یکی از اساتید بودتوروخداااا این نفر ۱-۳ رو بردارین.یکی به داد ما برسه توروخداااااااااا

کامیار
اسفند ۲۶, ۱۳۹۲ ۱۲:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  فاطمه

منم کاملا موافق حرفتم خانمم فاطمه
اونطورکه از وزارت پرسیدم بهم گفتن این قانون مزخرفه ۱-۳ برداشته شده و منتظر امضای وزیریم
امیدمون حداقل به این دولت جدیده ببینیم چی میشه

alireza master
فروردین ۱, ۱۳۹۳ ۴:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  فاطمه

من متعجبم از حرف شما….هر فردی توی رشته گرایش خودش باید اول یادوم یا سوم باشه…..

فاطمه
اسفند ۳, ۱۳۹۲ ۱۰:۲۱ ب٫ظ

ای خدا این شرط نفر اول تا سومو کی برمیدارن؟من بخاطر چند صدم نفر چهارم شدم اونم تو گرایش خودم نفر اولم ولی چون ماگرایش جامدرا با گرایش لیزر در نظر میگیرن اینطور شدم.این انصافه ؟؟؟؟؟؟؟بخاطر درسایی که مشترک نیستم با اونا؟و این چند صدم بخاطر لطف یکی از اساتیدم بود.این انصافهههههههههههه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟کی به داد ما میرسه؟؟توروخدا این آیین نامه نفر ۱-۳روبردارین

محمد
بهمن ۲۹, ۱۳۹۲ ۷:۳۴ ب٫ظ

با سلام.استهد من به همه نمره کمک کردهو به دو نفر نه.چطور میتوانیم اعتراض کنیم ؟
البته دانشگاه ما همه با هم هستند.
تو رو خدا به این سوال من جواب دهید.
با تشکر.

فائزه
بهمن ۲۹, ۱۳۹۲ ۱:۴۹ ب٫ظ

سلام. به نظر من، نمره نمیتونه ملاک درخشندگی استعداد باشه. مخصوصا تو دانشگاه های شهرستان. ماها که مظلوم واقع شدیم و به اندازه زحمتمون نمره نمی گیریم چی؟!متهمیم که چندین سال پیر بشیم تا برسیم دکتری؟!آخه مگه دکتری کشکه که بدون کنکور؟! اونم تا سه نفر! هر دانشکده ای واسه دکتری نهایتا ۵-۶ نفر بیشتر میگیره که سه تاشون بدون کنکور باشن و بقیه هم با پارتی بازی در مصاحبه؟!چرا آخه؟!

ساراد
بهمن ۱۴, ۱۳۹۲ ۷:۴۸ ب٫ظ

سلام.من دانشجوی ارشد پردیس بین المللی ارس هستم. وقتی وارد دانشگاه شدم از رئیس دانشگاهمون پرسیدم گفتند که اگه رتبه اول تا سوم باشید و مقاله داشته باشید برای دکترا میتونید بدون کنکور وارد روزانه بشید .اونطور که می بینم گویا چنین قانونی وجود نداره!!!!!!من فقط و فقط به این امید با کلی قرض و قوله و زجر و فشار روحی پدرم با این وضع اقتصادی اومدم اینجا درس خوندم.الآن معدلم ۱۷.۹۸ و دو مقاله آی اس آی با ایمپکت به ترتیب ۲.۱و ۳.۱۴ دارم. صبح تا شب تو آزمایشگاه واسه مقالاتم تلاش کردم.یکی به من بگه واقعا اینایی که میشنوم راسته؟!!!یعنی رتبه ۲ من با این معدل و مقالاتم با اونی که معدلش ۱۴ شده هیچ فرقی نداشته و من اومدم پردیس اینهمه جون کندم؟؟؟؟؟دارم سکته می کنم!!!!!!!!

سحر
بهمن ۳۰, ۱۳۹۲ ۱۰:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  ساراد

ساراد عزیز من چند وقته همینو میگم که بیاین اعتراض کنیم که این قانون رو وردارن ولی کو گوش شنوا، هیشکی پایه نیست، هیشکی کاری نمیکنه، کسایی که دانشگاه بین الملل یا همون پردیس درس میخونن اگه شرایط استعداد درخشانی رو داشته باشن باید بتونن وارد روزانه شن ،
این به نظرم حق هر استعداد درخشانیه

ساراد
اسفند ۴, ۱۳۹۲ ۹:۴۹ ق٫ظ
پاسخ به  سحر

سلام.من به آقای نوه ابراهیم یه ایمیل نوشتم مبنی بر همین موضوع، ایشون گفتند انشائالله شما هم مشمول این قانون بشید!!حالا نمیدونم منظورشون از این دعای خیر چی بوده.ولی من پایم. من قصد دارم استعداد درخشان های دانشگاه خودمونو جمع کنم و یه نامه بنویسیم و اعتراض کنیم به برنامه سالهای قبل در مورد استعداد های پردیس.منتظر حرفای شمام هستم

منتظر
بهمن ۹, ۱۳۹۲ ۰:۱۳ ق٫ظ

مگه آیین نامه جدید ارائه شده؟ چرا انقدر استرس وارد می کنید من همه شرایط و دارم فقط نمره دفاعم ۱۸.۵ شده همه امیدم به آیین نامه جدیده. اگه کسی خبردار شد حتماً اطلاع بده.

فرهاد
بهمن ۹, ۱۳۹۲ ۱:۲۲ ق٫ظ
پاسخ به  منتظر

خدا کنه رتبه بندی ۱ تا۳ رو بردارن… تا بلکه فرقی بین استعداد درخشان و نخبگی باشه چون قانون حال حاضر استعداد درخشان دقیقاً همان قانون بنیاد ملی نخبگان هستش متاسفانه… و کسانی میتونن استعداد درخشان بشن و بدون کنکور ادامه بدن که نخبه هم هستن که این با اعتدال اصلاً سازگار نیست به والله.

مریم
بهمن ۹, ۱۳۹۲ ۱۱:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  فرهاد

دقیقا منم همین مشکل ۱-۳ دارم فقط دعا میکنم وردارم اونم بخاطر یک استاد بیشرف باید ۴ام بشم

HAMIDREZA
بهمن ۱۳, ۱۳۹۲ ۲:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

وااااااای آره توروخدا… کاش این قانون ۱- تا ۳ رو بردارن تا عدالت برقرار شه…
ومن الله توفیق

ساره
بهمن ۸, ۱۳۹۲ ۳:۱۶ ب٫ظ

سلام
سوال من اینه که شرط ۴ ترمه بودن برای استعداد درخشان تا چه حد اعمال میشه؟
من شاگرد اول هستم اما همه ورودی ما ۵ ترمه دفاع کردن…
و دیگه اینکه برای استعداد درخشان کی باید اقدام کرد دقیق و مدارک رو فرستاد؟

رز
بهمن ۶, ۱۳۹۲ ۱۰:۲۴ ب٫ظ

اخرین اصلاحیه وزارت علوم مربوط به مرداد ماهه!

مریم
بهمن ۶, ۱۳۹۲ ۱:۰۳ ق٫ظ

سلام دوستان
من دانشجوی ترم چهارم ارشد حسابداری یکی از دانشگاههای غیرانتفاعی با معدل ۱۸/۷۰ هستم که نفر اول و دارای ۴ مقاله علمی-ترویجی و ۴ مقاله علمی-پژوهشی نیز هستم. آیا می توانم در پذیرش دکتری بدون آزمون شرکت کنم؟

منتظر
بهمن ۷, ۱۳۹۲ ۲:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

طبق ایین نامه قبلی خیر ولی ببینم جزییات ایین نامه جدید چیه

فاطمه
بهمن ۵, ۱۳۹۲ ۱۰:۰۹ ب٫ظ

لطفا اگر کسی متن اصلاحیه جدید استعداد درخشانو داره لینکشو بذاره تا ماهم ببینمش. مرسی ،
خیلی خیلی منتظرم

فاطمه
بهمن ۵, ۱۳۹۲ ۷:۳۳ ب٫ظ

با سلام
لطفا اگر کسی متن اصلاحیه جدیدو داره بگه از کدوم سایت مام بگیریمش؟ خیلی خیلی منتظرم

رضا به یوسف
بهمن ۴, ۱۳۹۲ ۱۱:۴۴ ب٫ظ

آقا یوسف خبر داری علامه به اینکه ترم چند دفاع کردی حساس هستش یا نه؟!

یوسف
بهمن ۴, ۱۳۹۲ ۵:۴۸ ب٫ظ

با اوصاف گفته شده با معدل هجده و نیم و نمره پایان نامه ۱۹ و دو مقاله مستخرج باز هم شدیم نفر چهارم در حالی که اگر فقط در هم ورودیهای خودم محاسبه میشد نفر اول یا دوم بودم حالا تو ۷۵ نفر با اوصاف گفته شده نفر چهارم شدم

یوسف
بهمن ۴, ۱۳۹۲ ۵:۴۴ ب٫ظ

باز هک بی عدالتی
من ورودی ۹۰ دانشگاه علامه هستم متاسفانه آموزش تعداد ۷۵ نفر از همه گروه های روزانه شبانه و حتی کد رشته های همسو را در یه هم ورودی به حساب آورده یعنی ما که ۱۰ نفر بودیم شدیم جزء ۷۵ نفر کل پذیرفته ها
حالا من که در ۷۵ نفر، نفر چهارم شدم هیچ امتیازی ندارم قبلا ۱۰ درصد هم ورودی ها بود ظاهرا عادلانه تر بود
آیا کسب رتبه اول تا سوم تو ۱۰ نفر راحت تره یا همین رتبه رو تو ۷۵ نفر به دست بیاری

sepehr
بهمن ۵, ۱۳۹۲ ۲:۲۲ ق٫ظ
پاسخ به  یوسف

سلام
اطلاع دارید که چه زمانی این ۷۵ نفر اعلام شدن؟ این قاون از کجا اومده؟ از کجا میدونید که بین ۷۵ نفر چندم شدید؟ من نمی تونم هیچ اطلاعاتی بدست بیارم. فقط به من میگن بین همه ی ورودی های خودت سال ۹۰ نفر اول هستی

علیرضا
بهمن ۳, ۱۳۹۲ ۲:۰۴ ق٫ظ

با سلام- خوب هستین- من دانشجوی مکانیک ارشد ورودی ۸۹ دانشگاه تبریز (لیسانسم شریف) بودم- اما به دلیل حجم فوق العاده سنگین پروژه ام که مربوط به جای خاصی بود من ترم ۶ دفاع کردم….استاد راهنمای من هم با جذب من موافقه- معدل من هم ۱۹/۱۰ شد… شاگرد اول هم شدم….چند تا مقاله هم (۴تا) تو Elsevier با امپکت های ۴٫۱۲- ۳٫۰۰-۲٫۶۲-۱٫۷۶ دارم….پایان نامه رو هم با نمره ۲۰ دفاع کردم….من می تونم استعداد بخونم یا به فکر کار و درس و رفتن باشن…نمره زبانم IBT هم ۱۰۳ دارم…GRE هم دارم…الته اگه نرفتم چون تو دنیا یه مامان دارم که اونم بعد خدا منو داره…..حالا می تونم بخونم یا نه….اصلا حال کنکور رو هم ندارم…خواهشا زود جواب بدید

phdmech93
بهمن ۳, ۱۳۹۲ ۱۱:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  علیرضا

دوست عزیز از آیین نامه ی جدید که گفتن قراره اصلاح شده کسی خبر نداره اما طبق آیین نامه فعلی نمیشه به احتمال زیاد اما از دانشگاهتون بپرسین به شما نامه میدن یا نه بسته به تعداد دفاع کرده های قبل شما داره

daneshjo
بهمن ۷, ۱۳۹۲ ۳:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  علیرضا

سلام خوب هستین من هم وضعیتم مثل شما هست ورودی ۸۹ هستم ۶ ترمه دفاع کرده ام شاگرد اول کلاس هستم و دو مقاله هم دارم ولی نمیدونم میتونم از سهمیه شاگرد اولی استفاده کنم یا نه اگه شما دونستین ممنون میشم راهنمایی کنین

میلاد
دی ۲۸, ۱۳۹۲ ۱۱:۲۸ ب٫ظ

سلام به همه دوستان، من سال گذشته ۵ ترمه دفاع کردم (البته تمامی هم ورودی هام همین طور بودن) و شاگرد اول هم شدم، اخیرا هم یک مقاله علمی پژوهشی مستخرج هم دادم! از سوی استادهای دانشگاهمون هم تقریبا حمایت میشم، آیا امیدی هست؟

phdmech93
دی ۳۰, ۱۳۹۲ ۱۱:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  میلاد

سلام دوست عزیز انشاالله
حالا تا ببینیم آیین نامه ی جدید چیه؟
اما اگه میتونین آی اس آی هم بدین که ۱۰۰ درصد مطمئن شین
تو این وقت مونده هم یک نگاه به درسا بندازین این نسخرو واسه خودمم پیچیدم

میلاد
بهمن ۱, ۱۳۹۲ ۱:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  phdmech93

ممنون از پاسخ شما!

comet
دی ۲۶, ۱۳۹۲ ۳:۱۴ ب٫ظ

خداوکیلی این بی انصافیه که شرط رتبه ۱ تا ۳ را برای ورودی های ۹۰ اعمال کردن!!… ما خودمونو طبق اون آیین نامه ی قبلی آماده کردیم و درس برداشتیم و سرمونو به مقالات گرم کردیم… این نهایت بی انصافیه!!!
اگه میدونسیم ما هم عین خییییلیا رتبه ۱ تا ۳ می شدیم!!!
باید اینو به گوش مسئولین رسوند تا حق بچه های ورودی ۹۰ پایمال نشه! شما میدونین به کجا باید اینو انتقال داد؟ کدوم قسمته وزارت علوم یا سنجش؟!

phdmech93
دی ۲۷, ۱۳۹۲ ۱:۴۰ ق٫ظ
پاسخ به  comet

والا منم این مشکلو دارم اصن درسام با سه شاگرد اول فرق داره ای خداااا

sepehr
بهمن ۵, ۱۳۹۲ ۲:۱۴ ق٫ظ
پاسخ به  comet

سلام
واحد مربوط دفتر استعدادهای درخشانوزارت علوم هستش. آئین نامه جدید اصلاح شده و بعد از عید در اختیار دانشگاه ها قرار می گیره. اطلاعاتی که من دارم اینه که تقریبا همه چیز رو به دانشگاه ها واگذار کردن و خود دانشگاه ها تصمیم می گیرن که چطور دانشجوی نخبه رو پذیرش کنن

mehdi
بهمن ۷, ۱۳۹۲ ۱۱:۳۷ ق٫ظ
پاسخ به  comet

منم با شما موافقم ای کاش اینجور که گفتن آیین نامه جدید شامل حداکثر دانشجویان می شود منظورش برداشتن این رتبه بندی ها باشه

بیوسیستماتیک
دی ۲۰, ۱۳۹۲ ۰:۰۹ ق٫ظ

ممنون از راهنمایتون. میشه بگین برای استفاده از سهمیه استعداد درخشان چکار باید کرده؟ با توجه به ایین نامه شرایط استعداد درخشان دارم ولی دانشگاهم دکتری رشته ام نداره. تاحالا هیچ اقدامی در این مورد نکردم. اصلا نمیدونم از کجا بایدشروع کنم. ممنون.

phdmech93
دی ۲۰, ۱۳۹۲ ۱:۱۶ ب٫ظ

یک مقداری صبر بخرج بدین تا ببینیم آیین نامه ی جدید چیه.دانشگاه ها خودشون جداگانه اعلام میکنند که خوشبختانه در این سایت همش اعلام میشه اکثر دانشگاه ها هم بعد عید مدارکو میخان بجز چند تایی(پارسال که اینجوری بود)اگر هم میتوانید این مدت با قی مانده را بخونید برای کنکور تا شانس خودتون رو بیشتر کنید.خودم هنوز دفاع نکردم دفاعم بهمنه بعدش میخام بخونم هنوز زمان کافی دارین

بیوسیستماتیک
دی ۱۷, ۱۳۹۲ ۱۱:۲۲ ب٫ظ

سلام وخسته نباشید.من ورودی ۸۹ بودم و ۴ ترمه تموم کردم. شرایط استعداد درخشان دارم.کسی میدونه که من میتونم امسال برا استعداد درخشان اقدام کنم یانه؟ خواهش میکنم جواب بدید.

phdmech93
دی ۱۸, ۱۳۹۲ ۷:۳۵ ب٫ظ

با گذشت یکسال باید یک مقاله اضافه بر دیگران داشته باشید بعضی از دانشگاه ها هم تبصره گذاشتن که فقط تو دوره ی اول فارغ التحصیلی می توانید شرکت کنید اما در اکثر دانشگاه ها میشه

sanin
دی ۲۴, ۱۳۹۲ ۸:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  phdmech93

شرمنده حق بادوستمونه من اشتباه مشاهده نمودم من فکرکردم فارغ التحصیل ۸۹ هستید بازهم عذرخواهی مینمایم

sanin
دی ۲۰, ۱۳۹۲ ۱۰:۴۰ ق٫ظ

چقدردیر فکرکنم فقط تا ۳سال بعد از فارغ التحصیلی بتوانید ازاین قانون استفاده نمایید

phdmech93
دی ۲۰, ۱۳۹۲ ۱:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  sanin

ایشونم فقط یک سال و نیم از فارغ التحصیلیشون میگذره

sanin
دی ۲۳, ۱۳۹۲ ۱۰:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  phdmech93

ولی بیشترازیک سال ونیمه،ایشون فارغ التحصیل ۸۹ هستند

sanin
دی ۲۳, ۱۳۹۲ ۱۰:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  sanin

اینجوری محاسبه نمایید۸۹-۹۰،۹۰-۹۱،۹۱-۹۲،۹۲-۹۳،

phdmech93
دی ۲۴, ۱۳۹۲ ۲:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  sanin

نه بابا ورودی ۸۹ هستند نوشتن دیگه…

رسول
دی ۱۶, ۱۳۹۲ ۶:۱۰ ب٫ظ

من خودم به اندازه چها سال از ورودی های دانشگاه مقاله ISI دارم ولی بخاطر درس خواندن زیاد شبکیه چشمم /اسیب دید و نمره امتحاناتم پایام ترمم کم شد ولی این انصاف نیست بخاطر معدل نتونم از شرایط استعدادهای درخشان استفاده کنم

فاطمه
دی ۱۶, ۱۳۹۲ ۱:۰۸ ب٫ظ

با سلام
با توجه به کم بودن تعداد واحدها و تعداد اساتید که دوره ارشد باهاشون درس داریم و قراره نمره رد کنن فک میکنم عدالت برقرار نشه اگه نفر اول دوم سوم استعداد درخشان معرفی بشن. چون فاصله نفر اول با نفر چهارم شاید فقط جند صدم باشه که اونم با توجه ویژه اساتید در حتی یک درس به یک دانشجو حاصل شده باشه

phdmech93
دی ۱۶, ۱۳۹۲ ۲:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  فاطمه

واقعا موافقم…اما چجوری بگوش مسولین برسونیم؟؟؟؟

نیما
دی ۱۷, ۱۳۹۲ ۱۰:۱۱ ق٫ظ
پاسخ به  phdmech93

این شرط شاگردی خیلی کوتاه فکرانه است. باید متأثف بود برا وزارتی که نمیفهمه استعداد و نخبگی چیه

sanin
دی ۲۳, ۱۳۹۲ ۱۰:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  نیما

ولی اگرمیخواستن تعداد نفرات را بیشتر نمایند میدونید چقدررقابت سختر می گردید. به نظرم این هم یک فیلتر برای غربالگریه

milad
دی ۱۵, ۱۳۹۲ ۱۰:۲۶ ب٫ظ

خواهشاً یکی از دوستان میشه تمام شروط لازم این اصلاحیه استعداد درخشان رو لیست کنه؟

سردرگم!
دی ۱۵, ۱۳۹۲ ۶:۵۸ ب٫ظ

دوستان مقالات مستخرج از پایان نامه حتما باید در مجلات و نشریات غیر پولی به چاپ رسیده باشند تا مورد تائید باشند؟ یعنی پولی ها پذیرفته نمی شه؟

phdmech93
دی ۱۵, ۱۳۹۲ ۸:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  سردرگم!

بله مقالات ژورنال پولی بی ارزش هست و مقاله در صورتی امتیاز داره که متقاضی اسم اول یا قبل اون اساتید راهنماش باشن من از بخش پژوهش دانشگاه پرسیدم

هی خدا!!
دی ۱۵, ۱۳۹۲ ۱۱:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  phdmech93

فعلا که اگه توی مجله ی خانواده هم مقاله داشته باشیم مشکلی نیس. بستگی داری شانست چه جوری باشه.

phdmech93
دی ۱۶, ۱۳۹۲ ۳:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  هی خدا!!

نه بابا الکی جو ندین…هر مقاله ای ارزش نداره من از خیلی ها پرسیدم.علمی پژوهشی داخلی رو به ISI پولی ترجیح میدن

sanin
دی ۲۳, ۱۳۹۲ ۱۰:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  سردرگم!

باید ژورنال مورد تأیید وزارت علوم باشه،لطفا دوستان جوندهید

سحر
دی ۱۵, ۱۳۹۲ ۳:۲۷ ب٫ظ

مریم جون منم با شما موافقم این شرط اصلاً عادلانه نیست که از دانشجوهای بین الملل برا روزانه یا شبانه دانشجو نمیگیرن ، خوب وقتی استعداد درخشان یعنی معدل بالای ۱۷ و مقاله ی ISI و پژوهش برتر خوب این افراد که تو دانشگاههای بین الملل هستند هم این شرایط رو دارن
والا به کجا باید بگیم من نمیدونم ولی وقتی یکی پردیس میخونه با اساتید همون دانشگاه دولتی به نام همون دانشگاه با همون سطح علمی واقعاً بی انصافیه باید این بند حذف بشه،

passerby
دی ۱۵, ۱۳۹۲ ۲:۴۱ ب٫ظ

چراااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا مدام آئین نامه عوض میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ قبلا شامل حال من هم می شد ولی حالا نه!!!
معدلم بالای ۱۸ از دانشگاه دولتی دارای ۳ تا مقاله و ثبت اختراع هستم ولی متاسفانه صدمی با شاگرد سوم اختلاف دارم اونم به خاطر لطف!!!!!!! یکی از اساتیدمون که به دانشجوی خودشون نمره بالایی دادند….. اگه آئین نامه قبلی بود حق من و امثال من ضایع نمی شد ای خداااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا…

phdmech93
دی ۱۵, ۱۳۹۲ ۸:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  passerby

منم مثه شمام…

samin
دی ۱۵, ۱۳۹۲ ۲:۴۱ ب٫ظ

کی میدن ایین نامه جدید؟؟؟؟؟؟بخونیم ما که شرایط ایین نامه فعلی روداریم یا نههههههههههههه؟؟؟؟؟؟

phdmech93
دی ۱۵, ۱۳۹۲ ۹:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  samin

منم موندم وقت بزاریم رو مقاله یا کنکور؟؟؟

navid89
دی ۱۶, ۱۳۹۲ ۲:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  samin

در حال بررسی هست تا چند روز دیگه اعلام میشه.. ولی عمدتا مثل آیین نامه پارسال هست…میتونید از همینجا دانلود کنید

فاطیما
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۳ ۱:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  navid89

سلام کسی بند های این آیین نامه ی جدید را می دونه

ش
دی ۱۵, ۱۳۹۲ ۱۲:۵۰ ب٫ظ

سلام یکی به من بگه نمره معدل همراه با نمره پایان نامه برا استعداد مهمه؟؟

phdmech93
دی ۱۵, ۱۳۹۲ ۱۲:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  ش

بله معدل فارغ التحصیلی مهمه

navid89
دی ۱۶, ۱۳۹۲ ۲:۵۱ ق٫ظ
پاسخ به  ش

آره معدل باید بالای ۱۷ باشه نمره پایان نامه هم باید عالی باشه…یعنی بالای ۱۹

phdmech93
دی ۱۶, ۱۳۹۲ ۱۲:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  navid89

اینکه گفتین آیین نامه قبلیه.الان معدل باید بالای ۱۷ باشه یا سه شاگرد اول؟

sanin
دی ۱۵, ۱۳۹۲ ۱۰:۵۳ ق٫ظ

البته خودخواهی نمیکنم باید شرایط شفاف وبرای تمام دانشگاهها یک دست باشه ولی زودتر نتیجه اش مشخص بشه وطوری نباشه که حق بچه هایی که تلاش کردند ضایع بشه

sanin
دی ۱۵, ۱۳۹۲ ۱۰:۵۱ ق٫ظ

خواهش میکنم اینقدر این آیین نامه ها راعوض نکنید کسایی که خودرا برای شرایط قبلی آماده کردند حقشون ضایع میشه

phdmech93
دی ۱۵, ۱۳۹۲ ۱۱:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  sanin

ورودی ۹۱ به بعد آیین نامرو موقع تحصیل میدونستند اما ما ۹۰ ایها تا واحد هامون پاس شد آیین نامرو عوض کردند مام طبق قبلی خودمونو آماده کرده بودیم دقیقا خرداد ۹۱ آیین نامه عوض شد…

ram
دی ۱۵, ۱۳۹۲ ۹:۳۹ ق٫ظ

خدایی راست میگه مهدی جواب تکمیل ظرفیت دکتری ۹۲-۹۳ که یک ماه پیش رفتیم مصاحبه کی اعلام میشه
موندیم درس بخونیم نخونیم بخونیم نخونیم
جون مادرتون هرکی خبر داره بگه؟

ram
دی ۱۵, ۱۳۹۲ ۹:۳۷ ق٫ظ

سلام
اولین آئین نامه استعداد درخشان بهترین بود میپرسید چرا؟
واسه اینکه تمام افراد دارای معدل ۱۷ به بالا بادر مقطع ارشد(بدون احتساب نمره پایان نامه) با داشتن ۲ مقاله ISI یا علمی پژوهشی میتونستن شرکت کنند. و برای دانشجویان رتبه اولی با یک مقاله هم قبول بود. امیدوارم به اصل خودمون برگردیم
با تشکر

phdmech93
دی ۱۶, ۱۳۹۲ ۱۲:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  ram

موافقم

farnaz
دی ۱۶, ۱۳۹۲ ۱:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  ram

موافقم

سولماز
بهمن ۹, ۱۳۹۲ ۰:۵۱ ق٫ظ
پاسخ به  ram

کاملاً مخالفم… چونکه باید معیار انتخاب دانشجوی نخبه با معیار انتخاب استعداد درخشان، فرق کنه… در حالیکه الان قانون بنیاد نخبگان عین قانون استعداد درخشان هستش!! هزاران تاسف

مهدی
دی ۱۵, ۱۳۹۲ ۹:۰۳ ق٫ظ

آقا اینارو بیخیال به من بگید نتایج نهایی تکمیل ظرفیت مصاحبه دکتری ۹۲ کی اعلام میشه؟ و ما که مردیم

navid89
دی ۱۵, ۱۳۹۲ ۱:۰۹ ق٫ظ

سلام…. لطفا یکی به من جواب بده که دانشجویان کارشناسی ارشد ورودی ۹۰ که ۵ ترمه تموم کردن اما از لحاظ علمی برتر هستند آیا میتونن بدون آزمون قبول بشن یا نه؟ لطفا یه نفر جواب بده

phdmech93
دی ۱۵, ۱۳۹۲ ۱۱:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  navid89

اینو باید از دانشگاهتون بپرسین که بهتون نامه میده یا نه.دانشگاه ما که داد

navid89
دی ۱۶, ۱۳۹۲ ۲:۴۸ ق٫ظ
پاسخ به  phdmech93

ینی ربطی به سازمان سنجش یا وزارت علوم نداره؟

phdmech93
دی ۱۶, ۱۳۹۲ ۱۲:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  navid89

نه فقط شش ترمه هارو سازمان سنجش قبول نمیکنه ۵ ترمه بستگی به دانشگاه داره که چند نفر از ورودی ۹۰ شون تونستند ترم ۴ دفاع کنند دانشگاه ما کلا ۳ نفر از بیست و چهار نفر ترم ۴ دفاع کردند که دو تاشون معدلشون زیر ۱۶ است اونارو استعداد نگرفت دیگه واسه همین به پنج ترمه ها داد

دانشجو
دی ۲۵, ۱۳۹۲ ۹:۲۰ ق٫ظ
پاسخ به  phdmech93

من ورودی ۸۹ کارشناسی ارشد بودم و شش ترمه دفاع کردم شاگرد اول کلاس بودم ولی همه همکلاسی هاییم پنج ترمه تموم کردند ولی هیچکدامشون معدل بالای ۱۷ نبودن الان تکلیف من چی میشه آیین نامه شامل من می شود ممنون اگه یکی جواب بده

phdmech93
دی ۲۵, ۱۳۹۲ ۳:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  phdmech93

متاسفانه دانشگاه ما به ۸۸ ای هایی هم که ۶ ترمه دفاع کردن نامه نداد از دانشگاهتون باید بپرسید..

وحید
دی ۱۵, ۱۳۹۲ ۰:۰۹ ق٫ظ

من فقط به یک نکته اشاره میکنم: وقتی قانونی گذاشته میشه باید از همون زمان و برای ورودی های از همون تاریخ به بعد لازم الاجرا باشه و نه برای همه، در نظر بگیرید که دانشجو بر اساس یک آئین نامه مشخص فارغ التحصیل می شود و جزء استعداد درخشان تلقی می شود و یکباره قانونی تصویب می شود که او دیگر استعداد درخشان نیست.مسئولین باید این نکات رو در نظر بگیرند تا حق کسی ضایع نشود.

استعداد درخشان و دکتری
دی ۱۴, ۱۳۹۲ ۱۰:۳۳ ب٫ظ

برای دانشگاه ما که نفر اول تا سوم، آموزش محور هستند و جایگاهی برای پژوهش محور قائل نشدند.

مقاله نوشتن و گرفتن پذیرشش سخته و زمان می بره.

سجاد[
دی ۱۴, ۱۳۹۲ ۱۰:۲۶ ب٫ظ

سلام دوستان
میخواستم بدونم ایین نامه استعداد درخشان برای دکترا شامل چه افرادی میشه ؟ فقط نفر اول هر ورودی یا شرط معدله؟ فارغ التحصیل مشاوره ارشد معدل ۱۸/۸۰

هانی
دی ۱۴, ۱۳۹۲ ۱۰:۱۹ ب٫ظ

این شرط که دانشجویان غیرانتفاعی نمی تونن واسه دولتی درخواست بدن بی معنیه،شما به مصاحبه دعوت کنین اگه سطح علمی نداشتن رد کنین نه اینکه این شانس رو از این بچه ها بگیرین(من رتبه دوم در یکی از دانشگاههای غیر انتفاعی رو دارم ۱ مقاله ISI و۳ تا علمی پژوهشی و ۸ تا کنفرانس بین المللی دارم اما پارسال با توجه به شرایط جدید نتونستم از طریق استعداد های درخشان اقدام نمایم.

سد ممد
دی ۱۵, ۱۳۹۲ ۹:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  هانی

همه ما موافقیم اما …

استعداد درخشان و دکتری
دی ۱۴, ۱۳۹۲ ۹:۵۷ ب٫ظ

سلام
خواهشن قانون رو یک جوری بگذارید که همه دانشگاه ها بتونن استفاده کنند و حق کسی پایمال نشه

مریم
دی ۱۴, ۱۳۹۲ ۸:۳۹ ب٫ظ

سلام من کارشتاسی روزانه دانشگاه شیراز بودم وارشد واحدبین الملل دانشگاه شیراز ،شرایط پذیرش ممتازین را دارم ولی شنیده ام چون واحدبین الملل بوده ام نمی توانم برای دوره های ممتازین غیرازواحدهای بین الملل اقدام کنم چندتا واحدبین الملل هم تماس گرفته ام عنوان می کنند ما پذیرش ممتازین نداریم واقعا چرا ما نمی توانیم از این سهمیه استفاده کنیم ؟

سحر
دی ۱۵, ۱۳۹۲ ۱۰:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

مریم جون منم با شما موافقم این شرط اصلاً عادلانه نیست که از دانشجوهای بین الملل برا روزانه یا شبانه دانشجو نمیگیرن ، خوب وقتی استعداد درخشان یعنی معدل بالای ۱۷ و مقاله ی ISI و پژوهش برتر خوب این افراد که تو دانشگاههای بین الملل هم این شرایط رو دارن
والا به کجا باید بگیم من نمیدونم ولی وقتی یکی پردیس میخونه با اساتید همون دانشگاه دولتی به نام همون دانشگاه با همون سطح علمی واقعاً بی انصافیه

آرش
دی ۱۴, ۱۳۹۲ ۳:۱۸ ب٫ظ

یک بند ضروری که جاش تو آیین نامه خالیه:
دانشگاهها می بایست ملزم به انتخاب یکی از متقاضیان رشته مربوطه شوند. در صورتی که نفر اول نرفت نفر دوم و یا نفر سوم…
سال گذشته بعضی از دانشگاهها ظرفیت بدون آزمون بعضی رشته ها را خالی گذاشتن با این که مصاحبه هم برگزار کردن.

farnaz
دی ۱۴, ۱۳۹۲ ۳:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  آرش

دقیقا…..
دانشگاه ما مصاحبه برگزار کرد اما حتی یک نفر رو هم قبول نکرد….بعد دانشجوی پردیس بین الملل گرفتن!!
و ما هنوز با این شرایط معطلیم!!!!!!!!!!

هانیه
دی ۱۴, ۱۳۹۲ ۵:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  farnaz

دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان هم با بی انصافی ظرفیتو خالی گذاشت

نظر شخصی
دی ۱۴, ۱۳۹۲ ۸:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  هانیه

حق دارند. خیلی ها معلشون بالاست ولی الزاما در حد دوره دکتری نیستند. مقاله هم که این روزها خریدنی شده. ضمن احترامی که برای همه قائلم ولی الزاما هر کسی که مقاله داشته باشه، با استعداد نیست.

احمد
دی ۱۴, ۱۳۹۲ ۹:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  نظر شخصی

اگر میشد ۱۰۰۰۰ تا لایک به نظر “نظر شخصی” میدادم. البته اگر منظورشون فقط مقاله های خریدنی باشه و نه مقاله های دیگه

farnaz
دی ۱۴, ۱۳۹۲ ۱۰:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  نظر شخصی

در مورد مقاله های خریدنی و تو ژورنالهای پولی موافقم اما نه مقالات امثال من که هر کدوم یک سال طول کشیده تا ژورنال اکسپتشون کنه و تو بهترین ژورنالها با بهترین ایمپکت فاکتورها چاپ شدن!! بعد به جای امثال من که زحمت کشیدیم کسایی که با پارتی نمره گرفتن بدون مقاله تو دانشگاهها دانشجوی دکتری شدن و دانشگاه ما ظرفیت رو خالی نگه داشت!!!

asghar
دی ۱۴, ۱۳۹۲ ۳:۱۴ ب٫ظ

سلام به نظر من ایین نامه فعلی خوبه به شرطی که باندبازی نشه دانشجوی خودشونو برندارن شایسته سالاری بشه چون تو ارشد بگن معدل بالای ۱۷همه بالای ۱۷و به نظر من باید اون دو مقاله از بایان نامه هم باقی می موند تا شایسته ها بیان بالا بخدا الان حتی با این شرایط هم شایسته سوزی میشه چه برسه به این که شرایط رو اسونتر کنن که اونوقته که واویلا میشه برید خداروشکر کنین که حداقل این شرایطو گذاشتن

farnaz
دی ۱۴, ۱۳۹۲ ۳:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  asghar

امسال بدون مقاله ها همه دانشجوی دکتری شدن و ما با تمام شرایط آیین نامه هایی که بوده و هست تو مصاحبه رد شدیم که اونارو بگیرن!!

asghar
دی ۱۴, ۱۳۹۲ ۳:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  farnaz

دیگه وقتی این همه اعتراض میشه که ایین نامه رو اسونتر کنن این میشه که شایسته ها پشت در بمونن من خودم ۷مقاله علمی پزوهشی دارم رفتم شهید بهشتی گفتن دانشگاهت در حد اونجا نیس خود دانشگاهم چون تو دانشگاههای ترک زبان بود یه دانشجوی ترک رو برداشت معلوم نیس کی به کیه

phdmech93
دی ۱۴, ۱۳۹۲ ۳:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  asghar

درست بود اگه همه یکسری درسو پاس میکردند جدا من اگه میدونستم ترم دو اون درسای سنگینو بر نمیداشتم همهشونو نمره ی اول کلاس شدم اما باز شاگرد چهارمم چون شش واحد متفاوت از سه تای اول گرفتم چون مفید بودن درس برام مهم بود کارشناسی نیست که بگیم ۱۴۰ واحده یجا دیگه جبران میشه ۲۴ واحد بیشتر نبود…

phdmech93
دی ۱۴, ۱۳۹۲ ۴:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  asghar

درست بود اگه همه یکسری درسو پاس میکردند جدا من اگه میدونستم ترم دو اون درسای سنگینو بر نمیداشتم همهشونو نمره ی اول کلاس شدم اما باز شاگرد چهارمم چون شش واحد متفاوت از سه تای اول گرفتم چون مفید بودن درس برام مهم بود کارشناسی نیست که بگیم ۱۴۰ واحده یجا دیگه جبران میشه ۲۴ واحد بیشتر نبود…

phdmech93
دی ۱۴, ۱۳۹۲ ۵:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  phdmech93

این معدلم کلی باند بازیه دانشگاه ما کلا ۲۴ واحدو ۴تا استاد ارائه دادند یکسری درس اختیاری دیگم ارائه شده.پایان نامه دو تا استاد راهنما داشت طرف ۱۲ واحد بیست داره این یعنی چی؟؟اونوقت ایشون با استادا سختگیر اصن درس بر نداشته دو شاگرد اول ما ۱۲ واحد بیست دارند این اصن انصاف نیست استاداشون بهشون نمره دادند دیگه

همتا
دی ۱۴, ۱۳۹۲ ۲:۳۳ ب٫ظ

کاش می شد ازشون خواهش کرد هر کاری می کنن فقط در آخر باز دست دانشگاه ها رو در اجرا باز نذارن!

عسل
دی ۱۴, ۱۳۹۲ ۲:۳۰ ب٫ظ

امیدوارم اصلاح بشه واقعا نه اینکه فعل و فاعل جملات مبهم رو عوض کنن و همون شیوه نامه رو اجرا کنن.
امروز من با وزارت صحبت کردم گفتم اگه ما می دونستیم پایان ناهه های سبک تری انتخاب می کردیم که۴ ترمه بشیم. جالب اینکه می گفتن “بله حق با شماهاست”!!!

آرش
دی ۱۴, ۱۳۹۲ ۲:۱۵ ب٫ظ

این آیین نامه می بایست جهت برگزیدن بهترین ها این شرط شاگردی را بردارد. شاگردها الزاماً بهترین نیستند.

farzin
دی ۱۴, ۱۳۹۲ ۲:۱۰ ب٫ظ

با سلام..دوستان برای استفاده از سهمیه ممتازین مگر نباید حتما جزو نفرات اول تا سوم بود؟ چه شرط دیگه ای وجود داره؟ ممنون

لیلی
دی ۱۴, ۱۳۹۲ ۳:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  farzin

دوست عزیز
۱- شرط معدل با توجه به ورودی
۲- شرط ۴ ترمه دفاع کردن از پایان نامه
۳-و شرط نمره پایان نامه(بایستی بالای ۱۹ باشه)
از شروط اصلی پذیرش بدون آزمون هستش
موید باشید…

سما
دی ۱۵, ۱۳۹۲ ۹:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  لیلی

دوست عزیز طبق ماده ۸ آیین نامه مورخ خرداد سال ۹۱ که رو همین سایت هم هست اینایی که شما نوشتی توش نیست !!!
۱.رتبه های اول تا سوم دانشجویان هم رشته و هم ورودی
۲.دفاع از پایان نامه با درجه عالی
۳.داشتن حداقل دو مقاله مستخرج از پایان نامه در نشریات علمی پژوهشی یا بین المللی و یا دارای طرح پژوهشی
بندهای دیگه هم داره که باز اشاره به ۴ ترم دفاع کردن نداشته ضمن اینکه دوستان من که ۶ ترم دفاع کردن سال قبل یدون آزمون پذیرش شدند(دانشگاه تربیت مدرس و هنر) با دو شرط اصلی نمره پایان نامه و شاگرد اول تا سومی …..

سما
دی ۱۵, ۱۳۹۲ ۱۰:۰۹ ق٫ظ
پاسخ به  سما

شرط ۴ ترم بودن تا اونجایی که من اطلاع دارم فقط مختص به دانشگاه تهران بود که در پذیرش بدون آزمون سال ۹۲ اعمال کرده بود و برای سال های آتی هم به شروطش اضافه کرده که باعث اعتراض شده….

phdmech93
دی ۱۵, ۱۳۹۲ ۱۲:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  سما

آیین نامه آخرین بار مرداد ۹۲ اصلاح شد این چیزی که شما میگین سری اوله که آیین نامه تغییر کرد بعد اون سه بار اصلاح شد
۱-شرط دو مقاله شد یک مقاله
۲-برای چهار ترمه ها شرط مقاله رو برداشتن و نمره پایان نامه
۳-سنوات گذاشتن شش ترمو دیگه هیچ دانشگاهی به خاطر دشتور سنجش نامه نمیده تا ترم پنج هم برای ۹۰ بعد اون فقط چهار ترمه یکسری از دانشگاهها ترم پنج رو واسه ۹۰ نامه نمیدن چون به اندازه کافی چهار ترمه دفاع کردند این به تصمیم دانشگاه بر میگرده

بهار
اردیبهشت ۲۱, ۱۳۹۳ ۴:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  لیلی

سلام خانمی ازراهنمااییهاتون به دوستان متشکرم.منم سوال داشتم شهریور۹۲در۴ترم تموم کردم رتبه اول گروه۱۰نفرمون هستم.مقالموازشهریورفرستادم اکسپتش نیموده ایمیلی مبنی بردریافتش ازمجله اومده اماهنوزاکسپتش نه.میخواهم برای استعدادمشهداقدام کنم بنظرشماشانسی دارم؟چیکارکنم که دعوت بشم به مصاحبه؟ واقعادلم میخوادادامه بدموخیلی تلاش کردم فقط بدشانسی مقالم اکسپتش نمیادکنکورهم دادم امانتیجه نگرفتم یعنی خوندمودادم امانشد.راستی رتبه ۵کارشناسی هم هستمودو۲همایش بین المللی دارم.یه مقاله دیگه هم کارکردم به غیرپایان نامه امااون دیگه اصلابه مصاحبه نمیرسه.باتشکرازشمامیشه راهنماییم کنیدکه چیکارکنم که بتوم برم برامصاحبه هامن فقط بخاطریه مقاله دارم شانس شرکتوازدست میدم واین خیلی اذیتم میکنه افسرده شدموحال خوبی ندارم لطفامنوراهنمایی کنید مرسی خانمی؟ میتونم مدارکموبفرستمومنتظرباشم تااکسپتش بیادوازاون دانشگاه بخوام که حذفم نکنه تااکسپتش بیادچیکارکنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

علی
دی ۱۴, ۱۳۹۲ ۱:۲۱ ب٫ظ

ببخشید یکی میتونه دقیق و کامل بهم بگه شرایط نفرات اول تا سوم شدن در بین ورودی های خودشون چطوریه؟؟ آخه ما ۸ نفر بودیم من سوم شدم با معدل ۱۸/۱۰ و پایان نامه ۱۹/۴۰ شدم الان بهم نامه نمیدن> تورو خدا مدیر سایت اگه اطلاعاتتون کامل هست لطفاً راهنماییم کنید

tata
دی ۱۴, ۱۳۹۲ ۵:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  علی

دوست عزیز! از ۵ نفر ورودی یک نفر، تا ۱۰ نفر ورودی ۲ نفر و از ۱۰ به بالا ۳ نفر میتونن استفاده کنن.

شیمی معدنی
دی ۱۴, ۱۳۹۲ ۱:۱۷ ب٫ظ

کاش برای مخترعینی که تاییدیه از سازمان های معتبر دارند نیز سهمیه قرار دهند

phdmech93
دی ۱۴, ۱۳۹۲ ۲:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  شیمی معدنی

تو بند آیین نامه هست از طریق نخبگان اقدام نکردید؟

phdmech93
دی ۱۴, ۱۳۹۲ ۱۲:۲۱ ب٫ظ

ایکاش حالا که قراره بررسی کنن نظراتمون رو بتونیم به گوششون برسونیم.کسی ایمیلی نداره ازشون؟؟

علی
دی ۱۴, ۱۳۹۲ ۱۱:۲۸ ق٫ظ

با سلام حرف آقا مهرداد کاملاً منتقیه منم با ۷ مقاله علمی پژوهشی که البته دوتاش تازه رفتن برای چاپ و ۷ تا همایشی ولی شاگرد سوم شدم الان که رفتم نامه استعدادهای درخشان بگیرم میگن شما تعداد ورودی هاتون کمتر از ۱۱ نفر بوده فقط به دو نفر اول نامه میدیم

مهرداد
دی ۱۴, ۱۳۹۲ ۹:۵۹ ق٫ظ

… من با چهار مقاله علمی پژوهشی پذیرفته شده اونم ۴ ترمه دفاع کردم اما شدم شاگرد چهارم .
ترم اول شاگرد اول بودم.
حتی نفرات اول تا سوم یه دونه کنفرانس داخلی هم ندارن و نمره پایان نامشونم از من کمتر شد.
امیدوارم اصلاح اساسی بشه این آیین نامه.چرا که خیلیا فقط به ظاهر جز نفرات اول تا سوم هستن و واقعا افراد بسیار با استعدادی هستن که بخاطر اساتید در نمره دادن حقشون خورده شده و در جایگاه اصلیشون قرار نگرفتن.امیدوارم که این نکات مهم هم در نظر گرفته بشه

phdmech93
دی ۱۴, ۱۳۹۲ ۱۲:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  مهرداد

مشکل اینجاست که منم شاگرد چهارمم اما درسایی که پاس کردم با شاگرد اول تا سوم یکی نسیت چون خیالم از استعداد جمع بود که فقط معدل بالای ۱۷ مهمه درس های آبکی رو که هیچ جا بدرد نمیخوردو اصن بر نداشتم تا واحدها تموم شد آیین نامه رو عوض کردن