آزمون دکتری وزیر علوم را به مجلس می کشاند

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

وزیرعلوم تحقیقات و فناری برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان درخصوص تغییر وزن های مصاحبه و آزمون دکتری امروز باید در کمیسیون آموزش حاضرشود.

به گزارش خبرنگر مهر، دکتر رضا فرجی دانا وزیرعلوم تحقیقات و فناری امروز به کمیسیون آموزش فراخوانده شد.

براساس این گزارش، حسین آذین نماینده رفسنجان و انار به نمایندگی از 4 نماینده، مقداد نجف نژاد نماینده بابلسر و حامد قادرمزی نماینده دهگلان به نمایندگی از 4 نماینده دیگر سوالات خود را از وزیرعلوم خواهند پرسید.

عبدالوحید فیاضی سخنگوی کمیسیون آموزش درخصوص سوال نمایندگان از وزیرعلوم گفت: با توجه  به این مساله که وزن مصاحبه آزمون دکتری 92 میزان 50 درصد نمره نهایی آزمون بود به 70 درصد افزایش پیدا کرد و نمره آزمون کتبی از 50 به  30 درصد نمره نهایی آزمون کاهش یافت بنابراین نمایندگان خواستار توضیح وزیرعلوم دراین زمینه هستند.

به گزارش مهر، در دوره قبل وزن آزمون کتبی و مرحله مصاحبه آزمون دکتری 50 50 شد به عبارت دیگر میزان تاثیر نمره کتبی و مصاحبه آزمون دکتری در پذیرش داوطلبان یکسان و به میزان 50 درصد تصویب شده بود که در این دوره تغییرکرد.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

87 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مهندسی مالی
دی ۲۰, ۱۳۹۲ ۱۰:۱۵ ق٫ظ

عزیزان بزرگواران و …
سعی کنید رزومتونو قوی کنید به جای این که با هم دیگه سر درصد مصاحبه بحث کنید. اگه رزومتون خوب باشه بالاخره دکتری میخونین ( البته اگه بخواین ) اینجا نشد خارج از کشور.

شادی
دی ۱۹, ۱۳۹۲ ۸:۴۵ ب٫ظ

دوستان من دانشجوی دکترام الان و بهتون می گم که دکتری خوندن کلا سخته.فرق داره با ارشد.ذهنتون همیشه درگیره.کسیم که بلد نبوده کار پژوهشی انجام بده حتما یاد خواد گرفت با این همه فشار!ولی به نظر منم اینطوری نیست که هرکی مقاله داره خیلی نابغه بوده و اونی که نداره کودن.اکثر استادها هم از بعد ارشدشون مقاله دادن رو شروع کردن.توی رزومه هاشون نگاه کنید. باید هم دانشتون توی زمینه رشته تون بالا باشه و هم بلد باشین کار پژوهشی رو چطور انجام میدن. که اونم به مقاله دادن یا ندادن ربطی نداره بلکه کاریست کاملا اصولی که انشالا همه ما دکترهای آینده یاد خواهیم گرفت.

حسین
دی ۱۹, ۱۳۹۲ ۱:۱۴ ب٫ظ

جالبه … این ۱ دادن امیر کبیر مثل اینکه خیلی جدی بوده . من از دانشگاه تهران و خواجه نصیر ۳۰ و ۴۰ گرفتم … ولی امبر کبیر ۱ داده بود . تازه مثلا دوره کارشناسی هم دانشجوی خودشون بودم. البته این داستان مال ۲ سال پیش هست. بعد از اون مشغول به کار شدم و رزومه ام خیلی تغییر کرده. امسال هم ثبت نام کردم ولی کار تمام وقت خیلی وقت برای مطالعه نمیزاره.
البته مثل ۲ سال پیش عطش دکتری هم ندارم.

دکتربعد از این
دی ۱۹, ۱۳۹۲ ۱۲:۴۰ ب٫ظ

دوست من با رتبه تقریبا افتضاح نه مقاله درست و حسابی داشت و نه رتبه و رزومه و… قبول شد بخاطر روابط یعنی فقط یکم تلاش برای قبولی در امتحان و بعد دیگه هیچی
ولی یکی دیگه از دوستان با رتبه ۴ با کلی رزومه و مقاله و سابقه تدریس معدل عالی و ….
تو همون دانشگاه که اسمش رو نمیبرم قبول نشد چون از دانشگاه آزاد بود تازه مسخره اش هم کرده بودن با اینکه معدل کلش نزدیک ۲۰ بود یعنی در حقیقت نخبه بود
پس مصاحبه و این حرفا همش برای اعمال سلیقه اساتیده.
الان یک بیسواد داره تو یکی از بهترین دانشگاههای ایران دوره دکتری میگدرونه و یک نابغه در یکی از بهترین دانشگاههای آمریکا .
فرار مغزها یعنی این.من با یکدرصد مصاحبه هم مخالفم.
چون بخودم گرفتار بی سلیقگی بعضی اساتید شدم.

مزدک
دی ۱۹, ۱۳۹۲ ۱۰:۱۹ ق٫ظ

همیشه یه راهی برای جبران ناکامی های دانشجو باید وجود داشته باشه. به نظرم باید روشی برای دانشجوی که ارشد ناموفقی داشته و قصد و هدفش اینه که دکتری قوی و پر باری رو بگذرونه قرار بدن.

لیلا 93- موافق صددرصد 70 به 30
دی ۱۹, ۱۳۹۲ ۸:۲۰ ق٫ظ

سلام
بنظرم کسی که کار تحقیقاتی بلد نیست اصلا نباید دکتری بخونه، اصلا دکتر بودن یعنی پژوهشگر و محقق بودن، نه اینکه چهارتا تست بزنی بعدم بشی دکتر، باید تولید علم رو خوب بلد باشی، زبان انگلیسی رو مثل زبان مادری خوب بلد باشی، من کاملا با ۷۰ و ۳۰ موافقم، هستند بچه هایی که فرق مقاله کنفرانسی داخلی و آی اس آی رو نمیدونن چیه، اصلا ایمپکت به گوششون نخورده، الان دانشجوی دکتری هستن، یکی سرکلاس یه حرفی زد استاد بهش گفت از ژورنال خوندی میگه آره، استاد میگه کدوم ژورنال این مطلب رو خوندی؟ میگه سیویلیکا!!!، بنظرتون این الان باید بره چهار تا تست بزنه بره دانشجوی دکتری بشه؟؟
کسی هم که کار تحقیقاتی عالی انجام میده و رزومه قوی داره، نه از آزمون میترسه نه از مصاحبه، شاید یه کم وقت نداشته باشه که بره تست بزنه و کنکوری بخونه، یعنی وقت کافی نداره، تدریس دانشگاه، طرح، تألیف کتاب، ترجمه، مقاله پاسخ به داوران هر مقاله، هیئت تحریریه،… دیگه وقتی نمیمونه وگرنه از چارتا کتابی که ۶ سال براش تکرار شده، فرار نمیکنه…. همین.

M
دی ۱۹, ۱۳۹۲ ۱۰:۱۴ ق٫ظ

بعضی ها یجوری در مورد مقاله صحبت میکنند که انگار قرار طرف شکافت هسته ای انجام بده. اولا امروزه با چند میلیون ناقابل که برای بعضی مثل چرک کف دست میمونه و برای بعضی ها رویا و حیاتی برای نون شب بچش، میشه رزومه توپی تهیه کرد و شد دکترررررر! از اون گدشته تا جاییکه ما میدونیم مقاله نوشتن مادر زادی نیست. هر چند همه یا خوب یا ضعیف یه چیزایی میدونند ولی اوناایی هم که استاد مهربانی نداشتند بالاخره فوقش در عرض یک ماه یاد میگیرند. یه نفر که بیس رشتش رو نمیدونه ترجمه اون چه شود؟؟؟ این رو اونایی که به مطالب علمشون مسلطند میدونند چی میگم. در مورد زبان هم بالاخره زبان هست دیگه هرکسی وقت بذاره یاد میگیره. اونی که از بچگی دستش رو گرفتند و بردند کلاس زبان الان زبانش باید خوب باشه! اساتید که با مصاحبه و پارتی بازی موافقند دوست دارن با کسی که میشناسنش یا سفارش محکم شده کار کنند وگرنه بحث یه مقاله پرمحتوای!!! یکی مثل من و شما نیست.در ضمن هرکسی سواد نداره نباید به کار ترجمه و تدریس و فکر دکتر شدن.. دست بزنه و با کلمات هم یخورده کم بازی کنیم

me
دی ۱۹, ۱۳۹۲ ۱۱:۰۴ ق٫ظ
پاسخ به  M

:)))
آورین گل گفتی

گلاره
دی ۲۰, ۱۳۹۲ ۳:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  M

لایک

me
دی ۱۹, ۱۳۹۲ ۱۱:۳۳ ق٫ظ

مقاله نوشتن کاری نداره فقط تایم میخاد فقط همین ..کسی که تونسته پایان نامه بنویسه مقاله هم می تونه سختی نداره که…حالا شما انقد عصبی نشو واست خوب نیس…
ولی حاضرم شرط ببندم اگه خودت یه مقاله درس حسابی داشته باشی هر چند مهم ام نیست یه بار بری سر مصاحبه می فهمی چی به چی..نرفتی نمی دونی .

نسرین
دی ۱۸, ۱۳۹۲ ۱۱:۴۷ ب٫ظ

خداییش ما تو دانشگامون و بچه هامون اصلا جو مقا له دادن نیس.بلد نیستیم. حالا ارشد یه اشتباهی کردیم رفتیم دانشگاه اینجوری، دیگه نباید قابل جبران باشه؟دیگه ما Iq مقاله دادن نداریم؟نه ولا

milad
دی ۱۸, ۱۳۹۲ ۱۰:۴۱ ب٫ظ

برام جالبه با اینکه توی یکی از دانشگاه های تهرانم اکثر همکلاسی های ارشدم دانشجوهایی رو که کار پژوهشی میکنند رو مسخره میکنن و میگن چقدر پیش استاد میری و همش از پژوهش فرار میکنند….
حالا همینا دکترا ثبت نام کردند و مثه چی دارن درس میخونند و من بیچاره دارم مقاله مینویسم و تو آزمونم شاید نتیجه نگیرم و این دوستانی که زبان انگلیسی هم اصن بارشون نیس میرن برا مصاحبه و دکترا
واقعا متعجبم همین

Agri
دی ۱۸, ۱۳۹۲ ۱۰:۲۷ ب٫ظ

سلام بچه ها
دیروز یکی از اساتید به من گفت که اگه شش تا مقاله آی اس داری واسه دکتری بخون
اگه هم نداری اصلا نخون!!!

آخه این چه حرفیه واقعا؟؟؟

ahmad
دی ۱۸, ۱۳۹۲ ۱:۲۶ ب٫ظ

چقدر خوب..من که از خدام همین ۷۰ به ۳۰ بشه.. خدا نکنه که ۵۰ – ۵۰ بشه..

30نا
دی ۱۸, ۱۳۹۲ ۱۲:۱۹ ب٫ظ

سلام
دوستانی که میگن مصاحبه اصله و مقاله مهمه خیلی آرمانی فکر می کنند. دوست عزیز دکتری ۹۳ تا حال مصاحبه نرفتی ببینی سوال تخصصی یعنی چه؟مقاله چیه؟دوستم رتبه ۳ با کلی رزومه رد شد. خود من ۳بار مصاحبه رفتم هرچی بخوای تو رزومه دارم از طرح و مقاله گرفته تا تدریس و تالیف ولی قبولی به اینا نیست دوستان گرامی.بخدا ۷۰ به ۳۰ ظلم بزرگه

فریبرز
دی ۲۴, ۱۳۹۲ ۸:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  30نا

به ۳۰ تا

سلام دوست عزیز

من امسال مصاحبه رفتم، قبول هم شدم چون مصاحبه فقط مقاله نیست. سابقه تدریس، مدرک زبان، طرح پژوهشی، کتاب، تسلط به مکالمه و اعتماد به نفس زیاد.

و اینکه اساتید همیشه بهترینو انتخاب میکنن مطمئن باش بهترین نبودی.

لیلا
دی ۱۸, ۱۳۹۲ ۱۱:۲۲ ق٫ظ

سلام خداکنه همون ۵۰ به ۵۰ بشه آزمون مصاحبه واقعا تو خیلی دانشکاهها ناحقه
مثلا خود من مقاله مینوسیم میدم استاد راهنمام بعد از ۳ یا ۴ ماه که برام میفرسته خداشاهده ی کامنت خشک و خالیم نذاشته این مقاله های فارسیه تازه مقاله های انگلیسی که رو کلا میگه بده بیرون برات بخونن ادیت کنن من زبانم اوکی نیست واقعا بیچارم……

S.T
دی ۱۸, ۱۳۹۲ ۷:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  لیلا

باید از این کارا درس گرفت، که بدترشو خودتون تکرار کرد!

nemat
دی ۱۸, ۱۳۹۲ ۱۰:۴۳ ق٫ظ

۷۰ درصد مصاحبه انصاف نیست/

nemat
دی ۱۸, ۱۳۹۲ ۱۰:۳۹ ق٫ظ

هر کی باسواد هست در ازمون کتبی معلوم میشه نه در مصاحبه

دکتر93
دی ۱۸, ۱۳۹۲ ۱۱:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  nemat

آره، راست میگی، با زدن چندتا تست !!!!!!!!!!
با سوادها هم از مصاحبه نمیترسن، چون با سوادن دیگه….

M
دی ۱۸, ۱۳۹۲ ۱۱:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  دکتر93

اخه مصاحبه چه ربطی به سطح سواد داره؟؟؟؟؟ خود استادا هم همچین حرفی نمیزنن!!!!

دکتر93
دی ۱۸, ۱۳۹۲ ۱۱:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  M

نه، چند تا تست زدن ربط داره،وقتی رفتی مصاحبه چند تا سوال تخصصی پرسیدن اونوقت معلوم میشه، هیچ جای دنیا با تست دانشجوی دکتری نمیگیرن، همش مصاحبه و رزومست،کاری نداریم که اینجا عدالت تو مصاحبه رعایت میشه یا نه

M
دی ۱۸, ۱۳۹۲ ۶:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر93

عزیزم من مصاحبه رفتم. اصلا مصاحبه برای سنجش سطح علمی فرد نیست. همیشه خودشونم گفتند که:”ما با پرسیدن چند تا سوال در عرض چند دقیقه سطح علمی شما رو نمیتونیم برآورد کنیم” سطح علمی هر شخص در زمینه سواد مربوط به رشته خودش از تو کارنامه آزمون کتبی براشون محرز میشه. اونجا ازت مدرک زبان و مقاله و.. توضیح در مورد پایان نامه میخان. یا طرز پوشش و طرز برخورد و سفارش از قبل و اینجور بحث هاست. و اگه خودت یک روز قربانی در مصاحبه بشی، اینطور قضاوت نمیکنی

me
دی ۱۸, ۱۳۹۲ ۱۰:۰۰ ق٫ظ

سلام
من دیشب با یکی صحبت میکردم میگفت تا سازمان سنجش اعلام نکنه که زبان تخصصی شده نمیشه به طور قطعی نظر داد که تخصصی هست یا خیر،با این اوصاف ما الان چی کار کنیم؟؟تخصصی بخونیم یا عمومی؟؟
آیا میشه یه همکاری دسته جمعی انجام داد و اقلا تکلیف این قضیه را روشن کرد؟؟شما اینکار انجام میدین که ته و تو این قضیه را در بیارین..به قول خودت الان دیگه ۶۰ ثانیه پایانی که خیلی مهمه …

Akbar
دی ۱۸, ۱۳۹۲ ۳:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  me

وقتی خبر ۳۰ دقیقه بودن زبان را شنیدم به این نتیجه رسیدم که آزمون دقیقا شبیه ارشد خواهد بود.
ممکن است باور نکنید ولی امیدوارم سر جلسه یاد گفته من بیفتید.

me
دی ۱۸, ۱۳۹۲ ۵:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  Akbar

مرسی اکبر جان ولی من نگفتم که حرف شما اشتباه…من فقط میخام بدونم تو این مدت باقی مونده زبان عمومی بخونم یا تخصصی..اینم بحث به نتیجه رسیدن نی که بحث اینکه سنجش چی میگه..وگرنه منم مثل شما فک میکنم ولی فکر من مهم نی که..فکر سنجش مهمه..

Akbar
دی ۱۹, ۱۳۹۲ ۱۰:۴۰ ق٫ظ
پاسخ به  me

به نظرم همین آزمون ۳۰ دقیقه ای زبان رو برای ارشد همین سنجش برگزار میکنه

me
دی ۱۹, ۱۳۹۲ ۱۱:۲۹ ق٫ظ
پاسخ به  Akbar

آره سنجش برگزار میکنه ولی دقت کردی که سنجش تو دفترچه ارشد زده آزمون عمومی و تخصصی زبان
الان اینجا نوشته زبان تخصصی..اینه فرقش..

Akbar
دی ۱۹, ۱۳۹۲ ۳:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  me

در هر حال با صحبت یک نفر در خبرگزاری شما نمیتوانید فرض کنید همه سوالات تخصصی خواهد بود. شما هرچه به صلاحتان است آن کار را بکنید و کسی هم نظر من را به شما تحمیل نمیکند. من هم راه خودم را میروم و بر عقیده ام استوارم. امیدورام شما هم در راهتان موفق باشید.

فرانک
دی ۱۸, ۱۳۹۲ ۹:۳۰ ق٫ظ

وای خدای من حالا ما هایی که سال اولمونه و میخوایم ازمون بدیم این تغییر وزن ها یعنی چی؟
اخه وقتی مثل ماها از دانشگاه …..البته جز دانشگاههای خوب کشور استاد راهنماهامون تو دادن مقاله کمکمون نمیکنه چه رزومه ای میتونیم داشته باشییم

اشک
دی ۱۸, ۱۳۹۲ ۱:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  فرانک

قربون آدم چیز فهم بخدا داری حرف دل منو میزنی

ممل
دی ۱۸, ۱۳۹۲ ۹:۲۵ ق٫ظ

در هر دو صورت دست استاد خواهد بود من دوستم پارسال نه مقاله داشت و نه هیچ چیز دیگر ولی استاد راهنمای دوره فوق چون اونو می شناخت برش داشت. به همین سادگی
نمره پژوهشی و مقاله و … همش قصه است.
خواستین اسم و مشخصاتش رو هم می گم

مهدی
دی ۱۸, ۱۳۹۲ ۸:۳۹ ق٫ظ

سلام دوستان عزیز

یک دانشجوی پشت کنکوری امروزی باید یک پژوهشگر به تمام معنا قدرتمندی باشد که هم از لحاظ علمی و پژوهشی باید درصدر قرار گیرد و هم دید پژوهشی و صنعتی بتواند نقش خوبی در جامعه ایفا نماید که بتواند شاید فرزندانی شایسته تربیت نماید.
ملاحظه بفرمایید کسانی با چهار تا کتاب خوندن میخوان مثل ابتدایی وار دکتری قبول شوند بشوند خانم دکتر و یا اقای دکتر ، غافل از اینکه همونها باعث میشوند این التهاب بوجود آید و بگویند برای ما در خور تحصیلاتمان کار نیست.
برادران و خواهران عزیز کسی که فوق لیسانس دارد و با فوق لیسانسش نمیتواند گره از مشکلات کشور رو بگشایند قطعا نمیتواند در مقطع دکتری هم گره بگشایند .
کسانی که از سر بیکاری میآیند سراغ خوندن که نمیتوانند نتایجی از آن برای صنعت ایجاد کنند بروند فکر کنند که ببینند با کارشناسی ارشد چگونه میتوانند شغل ایجاد کنند و به جامعه سود برسانند. این شدنیست. عمرتون رو در کنکور و این بازیهای کنکوری تباه نکنید بروید فکر کنید و با فکر به جایی خواهیم رسید.

موفق باشید
مهدی

math
دی ۱۸, ۱۳۹۲ ۱۰:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  مهدی

آخه مشکل اینجاس که افراد شایسته و متخخصص بژوهشگر وارد دکتری نمیشن

Akbar
دی ۱۹, ۱۳۹۲ ۳:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

من موندم اونیکه ادبیات و عربی و زبان خونده چیکار میتونه برای آن صنعتی که مد نظر شماست بکنه؟ شاید منظورتون گفتن یک بیت شعر برای صنعت باشه. دوست گرامی به همه با رشته خود دید نزنید.

دوست عزیز این مشکلاتی که شما از آن صحبت میکنید و میخواهید یک دانشجوی فوق لیسانس حل و فصلش کند، مربوط به سیاستهای کلان کشوری است. نه در دانشجوی مشکل گشا.
در همه جهان چنین است، کسانیکه قدرت پژوهش دارند و کسانیکه ندارند. برای آنهایی که ندارند کار مهیاست و بساط یادگیری را در یک سطح معین به اختیار میبندد. ولی در اینجا چنین نیست. برای همه کار نیست. وقتی کار نیست چرا بیکار بنشیند؟ میرود دوباره برای سطوح بالاتر میخواند. بلکه فرصت جدیدی پیش آمد.
به نظر من بینش شما از مشکلات کشور سطحی است که به نظرتان دانشجو قادر به حل آن است.

ram
دی ۱۸, ۱۳۹۲ ۸:۳۲ ق٫ظ

سلام
این درسته که بعضی افراد با دادن پول مقاله چاپ میکنند. اما ژورنال هایی که اینطور هستند معلوم اند و میشه در موردشون تصمیم گیری کرد.
اما ژورنال هایی هستند با Impact Factor های بالا که پولی نیستند و خیلی ها مقاله چاپ میکنند.
بیایم یه خورده منصف باشیم مقاله ISI دادن کار مشکلی است.

Akbar
دی ۱۸, ۱۳۹۲ ۳:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  ram

صد در صد چنین است.
بیشتر عزیزانی که ادعای مقاله میکنند برای ژورنالهای پولی است.
برخی از این ژورنالها که دارای IF هم هستند به راحتی مقاله را اکسپت میکنند. اما بیا مقاله رو به ژورنالهای غیرپولی، حتی با IF کمتر بفرست، چه گیرهایی که نمیدند. آدم اصلا از کارش پشیمون میشه.
واقعا مقاله ISI دادن کار مشکلی است.

fathima
دی ۱۸, ۱۳۹۲ ۸:۰۷ ق٫ظ

با سلام
اصلا این مقاله هایی که اکثرا با پول تهیه میشه نباید ملاک سنجش باشه همه دارن خودکشی میکنن پول بدن و در واقع مقاله بخرن!

فاطمه
دی ۱۸, ۱۳۹۲ ۸:۰۱ ق٫ظ

تو رو خدا مجلسی ها یکاری بکنید.ان شا الله خدا پشت و پناهتون باشه. ۷۰ /۳۰ اصلا منطقی نیست

محمدجواد
دی ۱۸, ۱۳۹۲ ۷:۵۴ ق٫ظ

باسلام
این واقعا بی انصافی است که وزن راتغییردادند چراکه براحتی اعمال نظر می شودوافرادشایسته حقشان برای تحصیلات عالی ضایع خواهدشدواین اعلام درصدغیرانسانی است نمایندگان مجلس بایدجلوی اینکاررابگیرند

متفکر بومی
دی ۱۸, ۱۳۹۲ ۵:۲۰ ق٫ظ

دوستان یه سوال مهمی که با توجه به گفته های بعضی از دوستان مبنی بر اینکه با داشتن مقاله حتی نتونستند تو مصاحبه نمره خوبی بگیرن پیش میاد اینه که آیا واقعا به نظر شما لزوما داشتن مقاله اعم از هر نوعی از آن و یا کارهای پژوهشی لزوماً به معنی طیب خاطر و قبولی است؟ واقعیت اینست که من با توجه به جستجوهای میدانی که در این راه کردم فکر می کنم که این در نهایت خود دانشگاهها هستند که با توجه به نگاه و عقیده ای که طی جلسه مصاحبه به دانشجوی خاصی پیدا می کنند تصمیم به قبولی یا عدم قبولی وی میگیرند. سعی نکنید به همه القا کنید که حتما کار پژوهشی باید داشته باشند چون خودتان هم می دانید که داشتن مقاله از هر نوعی و یا کتاب و سوابق آموزشی و غیرو لزوماً به معنی قبولی در دکترا نیست.چرا که تعداد افرادی که حتی با داشتن این رزومه ها قبول نشده اند، کم نیستند.

حامد
دی ۱۸, ۱۳۹۲ ۴:۵۴ ق٫ظ

صدای دانشجوها رو بشنوید .آزمون ۷۰ و ۳۰ درصد مصاحبه میتونه مناسب باشه

me
دی ۱۹, ۱۳۹۲ ۱۱:۲۷ ق٫ظ
پاسخ به  حامد

نه ببین اشتباه گفتی شعارتو
باید بگی صدای حامد را بشنوید،آزمون ۷۰ و ۳۰ درصد مصاحبه میتونه مناسب باشه…
این جمله درسته
چون اصولا دانشجو به من و به همه ی کسایی که اینجا کامنت گذاشتن اطلاق میشه که این صدای من نبود،همون حامد هم بگی اینها می نونن و به حرفت گوش میدن :))

یاسر
دی ۱۸, ۱۳۹۲ ۰:۵۱ ق٫ظ

دوستان وقتی تعدادی دانشجو بعد از شرکت در آزمون به دانشگاهی معرفی میشوند بدین معنا است که حرف آخر توسط مصاحبه زده میشود در غیر این صورت مصاحبه معنی ندارد و چون رتبه های معرفی شده گان برای مصاحبه مشخص است حتی اگر تاثیر مصاحبه ده درصد هم بشود این گروه و دانشگاه است که تصمیم میگیرد چه کسانی پذیرفته شوند و بقول دوستمون آزمون فقط شرط کافی است

علی
دی ۱۸, ۱۳۹۲ ۰:۲۹ ق٫ظ

لطفا جو بد ندید. یکی که به اختیار ایمان نداره و میگه همه چیز جبر هست، زمان گذر از خیابون به هر دو طرف نگاه میکنه،
هدف:دیگه بچه نیستید که به حرفهای دیگران به این سادگی توجه کنید. آزمون دکتراست، کسی که زحمت بکشه و مقالات خوب از مجلات معتبر داشته باشه، پذیرش میگیره،
اونیکه که میگه نمیدونم نمیشه و استاد پارتی بازی در میاره، خو آخه خودت چرا دوباره شرکت میکنی و جای بقیه رو که امید دارن و تلاش مفید میکنن رو میگیری،
تو که میگی نمیشه، اصلا قید دکترا رو بزن، میدون رو خلوت کن برادر

M_T
دی ۱۸, ۱۳۹۲ ۱:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  علی

و خواهر

مریم
دی ۱۷, ۱۳۹۲ ۱۱:۱۰ ب٫ظ

وای من تازه شروع کردم پس من برم بمیرم قبولی کجا بود من که هیچی ندارم فقط یه ارشد خشک و خالی

samira
دی ۱۷, ۱۳۹۲ ۱۰:۵۲ ب٫ظ

سلام دوستان
شماها چرا دارین خودتون رو اذیت میکنین!
اگه خدا بخواد قبول میشین
تلاش همراه با توکل….
این بنده های خدا که کاره ای نیستن…

گرانش
دی ۱۷, ۱۳۹۲ ۱۰:۴۲ ب٫ظ

به نظرتون یه استاد نباید اینقدر حق رو داشته باشه که دانشجویی که خودش میخواد رو بگیره؟

M_T
دی ۱۷, ۱۳۹۲ ۱۰:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  گرانش

به گرانش
مسئله به این سادگی نیست که تو میگی! مگه دانشجو کالای تو بازار است که به استاد این اختیار داده بشه. مسئله سرنوشت و مسیر یک عمر زندگی یک انسانه.

مهندس
دی ۱۷, ۱۳۹۲ ۱۰:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  گرانش

واقعا این چه طرز فکریه که شما دارید
یعنی هیچ دانشجویی بهتر از اونی که استاد میگیره وجود نداره

sanin
دی ۱۸, ۱۳۹۲ ۱۰:۱۶ ق٫ظ
پاسخ به  گرانش

ولی چه فایده،فوق العاده توانمند باشی ،پتانسیلت راببیننن بعد بگن چون یک نفری تعداد مقاله هاش بیشتره باید قبول بشه .بازهم بعضی دانشگاهها نگاهشون فرق میکنه .هرچند بدونند یک دانشجو از دانشجو دیگه بهتره ولی چون قوانین اینجوریه .طبق قوانین عمل می کنند .

مهندسی مالی
دی ۱۷, ۱۳۹۲ ۱۰:۳۳ ب٫ظ

سلام به نظر من نباید برای دکتری ازمون برگزار بشه. دانشجوی دکتری باید مسلط به دروس تخصصی رشته اش باشه نه اینکه اونا رو حفظ کنه. دانشجوی دکتری باید زبان انگلیسیش کاملا خوب باشه ( اگر کسی علاقه به خوندن دکتری داره با یک سال وقت گذاشتن میتونه زبانش رو خوبه خوب کنه ) باید کارای تحقیقاتی زیادی داشته باشه. کلیات رشته را به صورت سطحی بلد باشه و در حوزه پایان نامه و مقالاتش حتی خیلی بیشتر از اساتید مصاحبه کننده بلد باشه. اگه کسی به کارای تحقیقاتی کاربردی توجه کنه مطمئنا با همون تحقیقات کلی رضایش جلب میشه و اگر خواست بیشتر تحقیق کنه میره مقطع دکتری.
مطئن باشین کسی که رزومه اش خوبه و تحقیقاتش در مورد موضوعات جالب و روز باشه هیچ استادی حاضر به رد اون ادم نیست.
یا علی مدد

sanin
دی ۱۸, ۱۳۹۲ ۱۰:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  مهندسی مالی

بانظرمهندس مالی موافقم به شرطی که مدارکتون مستند باشه

منصور
دی ۱۷, ۱۳۹۲ ۱۰:۰۷ ب٫ظ

دوستان
متاسفانه تا کنکور و حتی تا بعدر از اعلام نتایج سیب آزمون مثل فرفره می چرخه…
بی خیال همه مباحث باشین..
اگه خدا بخواد قبول میشین.
فعلا به فکر اولین و یکی از مهمترین سد ها باشین که همون آزمونه.
تا تو آزمون قبول تشین بحث کردن بی مورده.
در خصوص آزمون زبان از سازمان سنجش پرسیدم
جواب دادن :آزمون زبان به صورت عمومی منحصر هر رشته طراحی میشه…
حالا این یعنی چی؟
آزمون هر رشته منحصر بفرده و به صورت همومیه!!! یا…

حامد
دی ۱۷, ۱۳۹۲ ۹:۴۵ ب٫ظ

من هم با معدل خوب و ۳ تا مقاله و ۳ سال سابقه تدریس و داشتن رتبه یک کارشناسی و دو ارشد
تو مصاحبه نتیجه نگرفتم
امیرکبیر به من هم ۰.۱ داده بود
تهران هم که به حد نصاب نرسیدم

amir
دی ۱۷, ۱۳۹۲ ۶:۲۲ ب٫ظ

دوستان عزیز
آیا شما واقعا فکر میکنید آزمون کتبی دکتری میتواند متقاضیان را غربال سازی انجام داده و شایسته ترین ها را مشخص نماید، که اینقدر اصرار بر وجود و تخصیص وزن بیشتر به آن دارید؟ اگر فرآیند مصاحبه خوب انجام نشده، دلیل بر حذف یا اختصاص ارزش کمتر به آن نیست

مهسا
دی ۱۷, ۱۳۹۲ ۴:۵۱ ب٫ظ

…ما که امسال کنکور داریم چی؟؟؟؟؟؟؟۷۰درصد مصاحبه ؟اخه انصافه؟؟

nemat
دی ۱۸, ۱۳۹۲ ۱۰:۱۱ ق٫ظ
پاسخ به  مهسا

ما با ۵۰% با رتبه ۷ قبول نشدیم برای شما…

صبا
دی ۱۷, ۱۳۹۲ ۴:۲۶ ب٫ظ

امیدوارم همون ۵۰-۵۰بشه.

فرهاد
دی ۱۷, ۱۳۹۲ ۳:۴۲ ب٫ظ

آزمون دکتری باید به شیوه قبلی باشد و اگر وزن مصاحبه ۷۰ یا ۵۰ باشه در اینصورت آزمون معنا نداره و فقط مصاحبه کافی است. بلاخره یا باید آزمون باشه یا مصاحبه

با تجربه
دی ۱۷, ۱۳۹۲ ۲:۵۱ ب٫ظ

اصلا فرقی میکنه مگه؟
حتی اگه وزن آزمون ۹۰ درصد هم باشه اون ۱۰ درصد مصاحبه تاثیر می گذاره چون نمرات مصاحبه رو خیلی پایین می دن من خودم امسال تک رقمی اوردم اما تو مصاحبه بهم دادن ۰.۱ از ۱۰۰ .۲تا isi و کلی مقاله کنفرانسی داشتم و دانشگاه تهرانی با معدل خوب بودم.
خب شما اصلا بگو ۹۹ درصد آزمون ۱ درصد مصاحبه تفاوتی می کنه؟
کلا اگه پارتی و آشناییت تو مصاحبه ندارین به این چیزا فکر نکنین مخصوصا تو دانشگاه های بزرگ تهران

مسعود
دی ۱۷, ۱۳۹۲ ۳:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  با تجربه

با سلام
میشه بگین کدوم رشته
آخه یکم دور از ذهنه
دانشگاه تهران
معدل خوب
۲ تا isi کلی کنفرانس
رتبه تک رقمی
قبول نشدین؟!!!!!

آسمان
دی ۱۷, ۱۳۹۲ ۴:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  مسعود

واقعا دور از ذهنه
قابل باور نیست اصلا

me
دی ۱۷, ۱۳۹۲ ۵:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  آسمان

:۰۰۰۰ امکان نداره

با تجربه
دی ۱۷, ۱۳۹۲ ۵:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  me

بله مدیریت ساخت عمران
رتبه ۳،۸،۹و۱۰ تقریبااین شرایط رو داشتند

با تجربه
دی ۱۷, ۱۳۹۲ ۶:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  آسمان

دانشگاه امیرکبیر به من و همه اینها نمره ۰.۱ رو به داده .
دوستان عرض من اینه که این ضرایب اهمیت چندانی نداره چون بین کسایی که دعوت به مصاحبه در یک دانشگاه می شن معمولا تفاوت رتبه ای چندانی نیست و نمره مصاحبه به شدت تعیین کننده است در واقع آزمون فقط شرط لازم هست. در کنار اون معمولا دانشگاه های خوب به یه جمع بندی می رسن که کیا رو بگیرن بعد به بقیه نمره خیلی پایینی می دن
امیدوارم همه موفق باشین

ادیب
دی ۱۷, ۱۳۹۲ ۵:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  با تجربه

با تجربه واقعا حق با تو است

Akbar
دی ۱۷, ۱۳۹۲ ۶:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  با تجربه

این عرض شما شدیدا دور از ذهن است. بهتر است نام دانشگاهی را شما چنین ادعا میکنید بیاورید تا بررسی شود.

شادی
دی ۱۷, ۱۳۹۲ ۷:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  Akbar

دانشگاه امیرکبیر به من هم با یک isi وسه تا کنفرانسی و کارشناسی و ارشد خواجه نصیر مصاحبه ۰.۱ داد و من رد شدم.در صورتیکه ۴تا جای دیگه رو همه رو قبول شدم.حالا بفرمایید بررسی کنید!

مخالف ن
دی ۱۷, ۱۳۹۲ ۷:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  شادی

گرایش شما چیه شادی جان؟

شادی
دی ۱۸, ۱۳۹۲ ۱۲:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  مخالف ن

مهندسی مواد

آ
دی ۱۷, ۱۳۹۲ ۱۰:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  Akbar

این فرمایش شما نه عرض شما!!

me
دی ۱۹, ۱۳۹۲ ۱۱:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  Akbar

نه راست میگه اگه امیرکبیر باشه اینجوری..امیرکبیر به بچه های خودش رحم نمیکنه چه برسه به دانشگاهای دیگه..

ali
دی ۱۷, ۱۳۹۲ ۹:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  با تجربه

ژورنال که مقاله داشتین چی بوده؟ البته بهتر می دونین مقاله از ژورنال های وایلی، تیلور و فرانسیسس، اسپرینگر و الزویر خود برند از یک طرف و باعث اعتبار کار میشه. شما از کدوم انتشارات داشتین؟ اگه یکی از این ۴ انتشارات برتر دنیا که رایگان و بر اساس ارزش علمی کار اکسپت میکنن مقاله داشتین و ردتون کردن جدا حق با شماست. اگه پولی داشتین یه بحث دیگست.

شادی
دی ۱۸, ۱۳۹۲ ۱۲:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  ali

با اجازتون توی الزویر بود. و بنده مهندسی مواد هست رشته ام

M_T
دی ۱۷, ۱۳۹۲ ۲:۱۹ ب٫ظ

واقعا دست این نمایندگان باوجدان درد نکنه که به معنای واقعی صدای ملت شدند

negar (فیزیولوژی گیاهی)
دی ۱۷, ۱۳۹۲ ۱:۵۹ ب٫ظ

چه خوب شد ای کاش درست بشه

امیدوار به قبولی پس از 5 سال
دی ۱۷, ۱۳۹۲ ۱:۳۶ ب٫ظ

مطمئن باشید اگه به حالت قبل برگرده و دست دانشگاه ها بیفته راحت تر قبول میشید
من هر دو نوعش رو شرکت کردم آزمون سازمان سنجش اصلا خوب نیست

خدای را سپاس
دی ۱۸, ۱۳۹۲ ۱:۵۶ ق٫ظ

سن دانشجویان ورودی با درصد تاثیر آزمون رابطه عکس داره.

یه مشت دکتر مسن به چه درد مملکت میخوره.

امیدوار به قبولی پس از 5 سال
دی ۱۸, ۱۳۹۲ ۲:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  خدای را سپاس

منظورتون رو متوجه نمیشم؟

پیر مرد
دی ۲۱, ۱۳۹۲ ۱:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  خدای را سپاس

دوست خوب دکتری در سنین بالاتر بسیار ارزشمند تر است چون هم کار مشخص دارید و هم سابقه پژوهش.

ژنتیک
دی ۱۷, ۱۳۹۲ ۱:۳۵ ب٫ظ

امیدوارم که نمایندگان مجلس بتوانند وزن مصاحبه را کاهش دهند اگر ۷۰ باقی بماند بهتره دیگه آزمون برگزار نکنن چون نتیجه اش از قبل معلومه

مسعود
دی ۱۷, ۱۳۹۲ ۱:۳۵ ب٫ظ

زنده باد دکتر فرجی‌دانا.

حمیده- شیمی معدنی
دی ۱۷, ۱۳۹۲ ۱:۲۳ ب٫ظ

امیدوارم مجلس بتونه یه کاری واسمون بکنه

سارا
دی ۱۷, ۱۳۹۲ ۱:۲۰ ب٫ظ

آخیش بلاخره صدای دانشجوهای مظلوم این مرز و بوم رو کسی شنید
تو رو خدا کاری بکنیم بچه ها
بیاین یه بیانیه بدیم نماینده ها رسیدگی میکنن به نظرتون؟؟