پذیرش دکتری استعداد درخشان در اختیار دانشگاه ها

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

اختیار کامل  پذیرش بدون آزمون داوطلبان  استعداد درخشان  دوره دکتری تخصصی  بر عهده دانشگاه ها خواهد بود.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور در مصاحبه با خبرگزاری ایسنا در پاسخ به ابهامات داوطلبان در زمینه سلیقه ای عمل کردن دانشگاه در پذیرش بدون کنکور گفت: در بحث پذیرش دانشجوی استعداد درخشان بدون آزمون، سازمان سنجش تنها نقش تعیین‌کننده و نظارتی دارد و دانشگاه‌ها هم طبق آیین‌نامه اجبار ندارند که هر سال دانشجویان استعداد درخشان را بدون آزمون در دوره دکتری پذیرش کنند. بلکه هر دانشگاه بر اساس امکانات و وضعیت هر سال تحصیلی خود تصمیم می‌گیرد که با در نظر گرفتن سوابق تحصیلی یک دانشجو و وضعیت علمی وی، این دانشجو را در دوره دکتری پذیرش کند.

دکتر ابراهیم خدایی در این باره افزود :نقش سازمان سنجش آن است که در مورد افراد پذیرفته شده نظارت داشته باشد که این افراد در چارچوب ضوابط پذیرش شده باشند.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

35 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نگار
مرداد ۳۱, ۱۳۹۵ ۹:۲۴ ق٫ظ

سلام
من قبولی کارشناسی ارشدم از طریق استعداد درخشان البته بصورت با آزمون بود (وزارت بهداشتی هستم) حالا می خواستم بدونم آیا واسه PHD هم میتونم از سهمیه استعداد درخشان استفاده کنم؟

سحر
اسفند ۱۰, ۱۳۹۲ ۴:۳۱ ب٫ظ

سلام

دانشجوی استعداد درخشان برای دکتری چند بار میتونه از سهمیه اش استفاده کنه. یعنی چند بار میتونه درخواست بده و تو مصاحبه رد بشه؟

امین
اسفند ۲۱, ۱۳۹۲ ۱۰:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  سحر

سلام دو بار

زهرا
دی ۲۰, ۱۳۹۲ ۱۰:۱۴ ق٫ظ

سلام من شاگرد اول ورودی خودم هستم مقاله علمی پژوهشی هم دارم اما تا زمان مصاحبه پذیرش نمیشه و دو تا هم کنفرانسی دارم شانس قبولی سال اول را دارم.
ممنون می شم جواب بدید .معدلم هم ۱۸.۶۵

sanin
دی ۲۰, ۱۳۹۲ ۱۰:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  زهرا

سلام دوست عزیز اگر کسی درسطح شما نباشه یعنی رزومه پژوهشی قوی نداشته باشه شما امکان قبولیتون هست البته بستگی به اساتید هم داره درغیر این صورت احتمال رد شدن هست

phdmech93
دی ۲۰, ۱۳۹۲ ۱:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

انشاالله علمی پژوهشیتون پذیرش میشه تا ۶ماه دیگه.انشاالله که میشین اما اگه وقت دارین این یکماه هم بخونین که شانستون رو بیشتر کنین

امین
اسفند ۲۱, ۱۳۹۲ ۱۰:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

سلام..نه منم همین مشکل رو داشتم…اگه نرسه بی اثر میشه واست…کنفرانس ۱۲ تا شم بی ارزشه..

فائزه جعفری
دی ۱۹, ۱۳۹۲ ۵:۴۲ ب٫ظ

سلام بچه ها من کنکور بدون آزمون ثبت نام کردم فقط یک سوال ایا باید مدارکمون رو تا اخر دی جایی بفرستیم اخه امسال تو دفترچه هیچی ننوشته بود تروخدا اگر کسی می دونه جواب بده لطفا نگرانم

سورن
دی ۲۶, ۱۳۹۲ ۸:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  فائزه جعفری

ببخشید مگه واسه کنکور بدون آزمون هم باید ثبت نام کنیم. تا جایی که من می دونم ثبت نامی نیست تو مهلتی که بعد از عید اعلام می کنند مدارک رو باید تحویل دانشگاه مربوطه بدهیم. غیر از این است؟

مهتاب
دی ۱۹, ۱۳۹۲ ۰:۱۵ ق٫ظ

سلام ببخشید میخواستم بدونم واسه دکترا بدون آزمون دانشگاه آزاد ایا مقاله ها را الان باید بفرستیم یا نه اخه سال پیش این جور بود ولی امسال ندیدم کجا بفرستیم میشه من را راهنمایی کنید

نسیبه
دی ۱۸, ۱۳۹۲ ۱۱:۳۳ ق٫ظ

سلام
چرا هیچکی جواب منو نمیده؟؟؟؟
اکثر جاها نوشته شرط استعداد درخشان سه نفر اوله اما پس چرا تو ایین نامه نوشته بود نفر سوم درصورتیکه ورودیشون ده نفر به بالا باشه حق شرکت داره؟
واقعا اینطوریه؟
ما نه نفربودیم

مژده
دی ۱۸, ۱۳۹۲ ۱۱:۴۸ ق٫ظ
پاسخ به  نسیبه

نفر دوم و سوم با توجه به تعداد افراد ورودی امکان استفاده از تسهیلات رو دارن. یعنی اگر ورودی ۵ نفر بوده باشه فقط نفر اول و ۹ نفر فقط ۲ نفر اول می تونن از این امتیاز استفاده کنن. در ضمن باید در کل ورودی (روزانه و شبانه) شاگرد اول تا سوم باشید.

ایدا
دی ۱۸, ۱۳۹۲ ۹:۵۴ ق٫ظ

سلام دوستان من معدل الف کارشناسی و ارشد هستم دوتا مقاله پژوهشی ویه تالیف دارم اما مقالاتم از پایان نامه اام نیست چون پایان نامه ام کتاب بود ونمیشه ازش مقاله در اورد ایین نامه جدید چیه ایا ممکنه من نتونم از شرط استعداد درخشانم استفاده کنم تورد خدا کمکم کنید کلا بهم ریختم

phdmech93
دی ۱۸, ۱۳۹۲ ۱۱:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  ایدا

آیین نامه ی جدید سه شاگرد اوله حالا گفتن میخان عوض کنن فقط سه شاگرد اولی مهمه نه معدل

sanin
دی ۲۰, ۱۳۹۲ ۱۰:۳۷ ق٫ظ
پاسخ به  ایدا

بستگی به اساتیدون داره ولی یکی ازالزامات دانش آموختگان رتبه اول درلیسانس یک مقاله علمی پژوهشی مرتبط به رساله است

سردرگم!
دی ۱۶, ۱۳۹۲ ۱۱:۰۱ ب٫ظ

دوستان شما سوالاتتون رو توی کدوم سایت دانشگاه ازاد می پرسید؟
اون سایتی که هست مخصوص سوالات مربوط به ثبت نام امسال هست ولی من ۳ تا سوال کلی دارم در مورد استعداد درخشان آزاد. کجا باید بپرسم. کسی می تونه راهنمایی کنه؟

سوالاتم این ها هستن:
۱- از سهمیه استعداد درخشان-بدون ازمون- چند بار می شود استفاده کرد؟ ایا با یک بار استفاده این امتیاز می سوزد؟

۲- مقالات مستخرج از پایان نامه حتما باید در مجلات و نشریات غیر پولی به چاپ رسیده باشند تا مورد تائید باشند؟ یعنی پولی ها پذیرفته نمی شوند حتی اگر ای اس ای باشند؟

۳- شرط گحداکثر فارغ التحصیل ۳ دوره قبل باشدگ حذف شده است؟ یعنی اگر کسی ۱۰ سال پیش فارغ التحصیل شده و شرایط بدون ازمون را دارد می تواند شرکت کند؟

با تشکر

phdmech93
دی ۱۶, ۱۳۹۲ ۱۱:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  سردرگم!

خیلی دوست داشتم بتونم کمکتون کنم اما اطلاعی ندارم..

علوی
دی ۱۷, ۱۳۹۲ ۶:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  سردرگم!

۱-با یکبار نمیسوزد. حداقل دو بار میتونید اقدام کنید. بیشترشو اطلاع ندارم. اما برای بیشتر دانشگاه دوبار سه بارش مطرح نیست. اغلب رزومه نقش اساسی داره
۲- نمیدونم
۳- حذف که نشده. آخرین آیین نامه این شرط رو داره. توی متن بالا هم حرفی از آیین نامه جدید و … نزده! فقط گفته بیشتر به خود دانشگاه ها .واگذار می کنیم. اونم که زحمت کشیده! همین الانش اغلب دانشگاه های خوب آیین نامه های خودشونو داشتن!!!مثلا سلزمان سنجش گفته بود ۲ تا مقاله، اینا بدون مقاله و با یک مقاله هم میگرفتن!

سردرگم!
دی ۱۹, ۱۳۹۲ ۳:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  علوی

بچه ها این پاسخ مرکز آزمون هست:

به شرح زیر می باشد: ۱- در مقطع دکتری بدون آزمون بدون محدودیت دفعات می توانید شرکت نمائید.۲- در این خصوص در صورت دعوت به مصاحبه با شما هماهنگی و اطلاع رسانی می گردد. ۳- بله حذف شده است.
با تشکر
واحد پاسخگویی به سوالات

سردرگم!
دی ۱۹, ۱۳۹۲ ۵:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  سردرگم!

بچه ها یه سوال دیگه هم پرسیده بودم که سوال یکی دیگه از بچه های سایت هم بود. اینم جوابش:

سوال: با تشکر از شما اگر امسال بدون ازمون در مقطع دکترا شرکت کنیم ولی در مصاحبه قبول نشویم ایا این رد شدن برای سال بعد امتیاز و سابقه منفی محسوب می شود؟ یا این که هر سال داوطلب را با شرایط همان سال می سنجند و نتایج ازمون های قبلی تاثیر منفی روی روند انتخاب او ندارد؟
پاسخ: خیر محسوب نمی گردد. بله با شرایط همان سال می سنجند.

مهسا
دی ۱۶, ۱۳۹۲ ۱۰:۱۵ ب٫ظ

سلام بچه ها من یه سوال دارم البته ربطی به این قسمت نداره. اونم اینه که چندتا جواب منفی چندتاجواب مثبتو از بین میبره؟ لطفا جوابمو بدین.

phdmech93
دی ۱۶, ۱۳۹۲ ۱۰:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

والا اینجور که شما پرسیدین من شک کردم.
مگه فرق داره با آزمون های قبلی؟تاحالا که هر سه تا غلط یک درستو از بین میبرد..

مهسا. اصلاح نباتاتی
دی ۱۶, ۱۳۹۲ ۵:۰۹ ب٫ظ

من یک سوال دارم. تا الان فکر میکردم دانشگاه های دولتی هم مثل آزاد همزمان با ثبت نام کنکور، استعداد درخشان رو هم ثبت نام میکنن. امسال دیدم که اینطور نیست. میشه بگین چه زمانی و کجا اعلام می کنن که ثبت نام استعداد درخشان دانشگاه تهران و یا دانشگاه تبریز انجام می گیره؟؟؟

مژده
دی ۱۸, ۱۳۹۲ ۱۱:۵۱ ق٫ظ

معمولا تو اردیبهشت از طریق همین سایت و سایت دانشگاهها فراخوان ها اعلام میشه.

maryam mohamadi
دی ۱۶, ۱۳۹۲ ۴:۰۵ ب٫ظ

لطفا لینک آخرین آیین نامه پذیرش استعداد های درخشان و شرایطش رو در دکتری اعلام کنید تا ما هم ببینیم. البته تا اونجا که می دونم دانشگاه ها هم برای خودشون شرایطی اضافه می کنن.

شادی
دی ۱۶, ۱۳۹۲ ۳:۳۷ ب٫ظ

با سلام،من دانشجوی کارشناسی ارشد هستم که از طریق استعداد درخشان پذیرفته شده بودم و اکنون نیز عضو استعداد هستم،آیا باز هم میتونم برای دکتری از این طریق درخواست بدم؟

phdmech93
دی ۱۶, ۱۳۹۲ ۶:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  شادی

بله می توانید

بابک
دی ۱۷, ۱۳۹۲ ۳:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  شادی

چرا برای ادامه تحصیل خارج از کشور اقدام نمیکنید؟

سحر
دی ۱۵, ۱۳۹۲ ۹:۵۰ ب٫ظ

فرناز عزیز پارسال که آیین نامه این بود که دانشجوی پردیس فقط تو پردیس پذیرش میشد حالا امسال رو من نمیدونم آیین نامه چی هست ولی نظر من اینه که باید این محدودیت رو وردارن ، مثلا چه اشکالی داره که یکی پردیس خونده باشه ولی سطح علمیش مثل بچه های دیگه باشه یا حتی بیشتر ، و یا آزاد خونده باشه ولی بار علمیش خوب باشه و اینا هم روزانه درخواست بدن اگه ملاک معدل و مقاله و پژوهش باشه دیگه پولی یا غیر پولی بودن چه تاثیری داره،

نوید
دی ۱۵, ۱۳۹۲ ۷:۲۱ ب٫ظ

دیگه واقغا شورشو در آوردن
من با معدل ۱۷.۵۹ و داشتن ۲ تا مقاله isi و ۴ تا علمی پژوهشی پارسال تمام دانشگاه هایی که هوش مصتوعی داشتم رو رفتم
همه مخصوصا بوعلی همدان فقط به دانشجوهای خودشون بها میدن

فقط ما رو از اون سمت کشور میکشن اونجا که بعد بگن نمیخواییم

اگه از اول دعوت نکنن والا بهتره

farnaz
دی ۱۵, ۱۳۹۲ ۴:۳۴ ب٫ظ

… این عدالت نیست که دانشجوی استعداد درخشان رو نگیرن و بعد دانشجوی پردیس پولی رو بگیرن!!!
آیین نامه رو تغییر بدید و استعداد درخشان واقعی رو شناسایی کنید اما حتما ثبت نامش کنید نه مثل پارسال که یه عده دانشجو که پولدار بودن (حالا باسواد یا بی سواد) جایگزین ما شدن یا تو بعضی دانشگاهها دانشجوهایی که حتی مقاله نداشتن و مدرک زبان نداشتن و به زور معدل بالا داشتن، شدن دانشجوی دکتری استعداد درخشان دانشگاه خودشون و ما موندیم!!!

نظر شخصی
دی ۱۵, ۱۳۹۲ ۱:۰۹ ب٫ظ

خیلی خوب است به شرط آنکه:
محدودیت سنی برداشته شود
کیفیت مقالات شرط باشد نه تعداد آن‌ها
توانایی زبان انگلیسی به عنوان یک اصل مهم در نظر گرفته شود
و در یک کلام افراد از قبل انتخاب نشده باشند.

phdmech93
دی ۱۵, ۱۳۹۲ ۲:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  نظر شخصی

آیین نامه جدید که مقاله نمیخاد.منظورشون آیین نامه جدیده یا کلا بدون آیین نامه؟؟

لیلا
دی ۱۵, ۱۳۹۲ ۵:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  نظر شخصی

تا حالا که محدودیت سنی وجود نداشت، چرا باز الکی میخواین حرف دهن مسئولین بذارین، تو رو خدا این یکی محدودیت شماها دیگه بهش اضافه نکیند.

phdmech93
دی ۱۵, ۱۳۹۲ ۱۲:۵۵ ب٫ظ

حالا این ضوابط چی هستند؟؟؟کدوم آیین نامه؟