توضیحات زاهدی در باره سهم مصاحبه در پذیرش دانشجویان دکتری 93

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت که براساس اعلام وزیر علوم سهم مصاحبه در آزمون دکترا 70 درصد نیست.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمد مهدی زاهدی ظهر امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران پارلمانی اظهار کرد: مدتی قبل در رسانه‌ها به نقل از وزیر علوم آمده بود که نحوه پذیرش دانشجو در مقطع دکترا با سال‌های قبل متفاوت شده و در روش جدید 30 آزمون اختصاصی و 70 درصد مصاحبه اختصاص می‌یابد.

وی افزود: این موضوع تبدیل به سوال شد و چند تن از نمایندگان از وزیر در این رابطه سوال کردند، ایشان هم روز گذشته در کمیسیون حاضر شد و در پاسخ به این سوال گفت که نگفته 70 درصد سهم مصاحبه در آزمون دکتراست.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به موجب آن که تصمیم گرفته شده و به کمیسیون آموزش ارائه شده در آزمون دکترا 30 درصد سهم آزمون اختصاصی و 70 درصد بقیه توزیع می‌شود به این ترتیب که 21 درصد به مصاحبه و 30 درصد به کارهای پژوهشی داوطلبان و بخشی هم به سوابق آموزشی مثل توصیه نامه‌های علمی، معدل و دروس مربوطه اختصاص می‌یابد.

زاهدی ادامه داد: بنابراین سهم 70 درصدی مصاحبه در آزمون دکترا صحت ندارد واین سهم 21 درصد است، 49 درصد سوابق آموزشی و پژوهشی و 30 درصد هم آزمون اختصاصی برای داوطلبان موثر خواهد بود و ما امیدواریم براساس صحبت‌های وزیر همین موضوع اجرایی شود و نگرانی قشر عظیمی از داوطلبان برطرف شود.

وی یادآور شد: البته نماینده سوال کننده از پاسخ وزیر در این رابطه قانع نشد و قرار شد ظرف سه روز موضوع مورد مطالعه قرار گیرد که این تغییرات چقدر به نفع داوطلبان است.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس به مصوبه امروز (چهارشنبه) این کمیسیون نیز اشاره و خاطرنشان کرد: طرح نظام جامع آموزش مهارت فنی و حرفه‌ای در کمیسیون مورد بحث و بررسی قرار گرفت که در آن برای سیاست گذاری، برنامه‌ریزی مدیریتی، ارزشیابی و اجرای روش آموزش مهارت فنی و حرفه‌ای پیش‌بینی ایجاد یک نهاد ملی شده است که همه نهادها و دستگاه‌های دولتی و غیردولتی که در این زمینه کار می‌کنند می‌توانند تحت پوشش قرار گیرند.

وی در پایان گفت: هدف ما این است که در یک نظام یکپارچه بتوانیم اهدافی که در این طرف مترتب شده ازجمله توجه به کاریابی، کارآفرینی، اشتغالزایی و افزایش درآمد مردم و به تبع آن کشور و تاثیر آن در اقتصاد ملی با اولویت اقتصاد دانش بنیان را تحقق بخشیم.

لطفا نظرات خود در مورد این مطلب را در نوشته اعلام جزییات مصاحبه دکتری 93 ابراز فرمایید.

2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
maysam
بهمن ۲, ۱۳۹۲ ۶:۴۳ ب٫ظ

وقتی ترم اول برای کار کلاسیم یه پرسشنامه دادم بچه های خوابگاه پر کردن، استادم بهم گفت تحلیل آماری انجام بده بدیم برای چاپ! من با تعجب گفتم نه.
وقتی هم که برای پایان نامه ام حداقل ۲۰۰ برابر اون زحمت کشیدم ولی مقاله اش رو جایی برای چاپ قبول نکرد، فهمیدم که ارزش علمی بری ما یعنی چی؟
یعنی واقعا اون کار کلاسی باید تقریبا ۴۰% توی قبولی دکترا تاثیر داشته باشه؟
!!!!!!

امین
بهمن ۲, ۱۳۹۲ ۵:۳۴ ب٫ظ

من موندم ۲۱و۴۹ رو چطدری قرار بدننننننننننننن؟؟؟؟؟؟۱ نمره این حرفارو نداشت که