اختیارات گسترده تر دانشگاه ها در آیین نامه جدید استعداد درخشان

آیین نامه جدید دست دانشگاهها را برای شناسایی بهتر دانشجویان استعداد درخشان را باز می گذارد.
مدیر کل برنامه ریزی آموزشی وزارت علوم در گفتگو با خبرنگار مهر از آماده شده آیین نامه بازنگری شده استعدادهای درخشان برای امضا توسط وزیر علوم خبر داد.

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

عبدالرحیم نوه ابراهیم  با اعلام این خبر، اضافه کرد: در بازنگری و بررسی مجدد آیین نامه استعدادهای درخشان، معاونان آموزشی تمام دانشگاههای کشور نظرات خود را اعلام کرده و ده ها جلسه کارشناسی برای این آیین نامه توسط وزارت علوم برگزار شد.

وی با بیان اینکه آیین نامه مذکور هم اکنون برای امضا و ابلاغ در اختیار فرجی دانا قرار دارد، پیش بینی کرد تا پایان سال جاری به تصویب برسد تا به دانشگاهها ابلاغ شود.

به گفته این مقام مسئول وزارت علوم، آیین نامه استعدادهای درخشان برای پذیرفته شدگان  بدون کنکور و با کنکور برگزار شده کارشناسی ارشد و کنکور دکتری 93 که 16 اسفندماه برگزار می شود، اعمال خواهد شد.

نوه ابراهیم تاکید کرد: آیین نامه جدید دست دانشگاهها را برای شناسایی بهتر دانشجویان استعدادهای درخشان باز می گذارد و قرار نیست این آیین نامه چارچوبهای سختی برای این دانشجویان در نظر گیرد.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

118 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
zhina
تیر ۱۶, ۱۳۹۴ ۲:۰۸ ب٫ظ

سلام.من ارشد دانشگاه زنجان قبول شدم و گفته تا آخر ۳۱ تیر برای انصراف وقت دارم.از طرف دیگر به چند دانشگاه دیگر هم درخواست دادم که جوابشون بعد از ۳۱ تیر میاد.می خواستم بدونم اگر از زنجان انصراف ندم و بعدش تهران بدون آزمون قبول شم دیگه نمی تونم برم؟

نگار
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۳ ۲:۵۸ ب٫ظ

سلام
کسی میدونه چرا آیین نامه استعداد درخشان در هر دانشگاه فرق داره؟ مگه قرار نبود همه دانشگاهها یکی بشه؟!!!
یه دانشگاه یه مقاله میخواد یکی دیگه ۲تا
این چه وضعشه؟!!
علنی دارن حق کشی میکنن

مصطفی
اردیبهشت ۲, ۱۳۹۳ ۱۱:۱۴ ب٫ظ

خدا کنه تو ایین نامه جدید شرط عجیب نمره پایان نامه بالا ۱۹ برداشته بشه!!!!!!!!!!!

سحر
اسفند ۱۷, ۱۳۹۲ ۸:۵۱ ب٫ظ

با سلام خدمت همه عزیزان
رتبه را باید به عنوان یک امتیاز محسوب کنند بیشتر کارهای پژوهشی دانشجو را در نظر بگیرند و مقایسه کنند. دانشجویانی هستند در دوره کارشناسی ارشد به دلیل کمبود امکانات در دانشگاهها مجبور هستند اگر بخوان کار آزمایشگاهی انجام دهند بایستی اقدام به ساخت دستگاه کنند و نمی توانند وقت زیادی را برای درس خواندن صرف کنند. این بی انصافیه معدل را شرط اول میذارند. امیداورم هستم در آیین نامه جدید این شرط را بردارند.چون بعضیا صرفا بخاطر معدل قبول میشن.

فرهاد
اسفند ۲۰, ۱۳۹۲ ۰:۱۷ ق٫ظ
پاسخ به  سحر

سحر خانم چی میگی؟!
خوبه یه سری به قوانین بنیاد ملی نخبگان بزنی ببینی که دقیقا همین قوانین استعداد درخشانه
بهتره بعضی قوانین نخبگی رو از استعداد درخشان حذف کنن مثل:
رتبه۱-۳ یا ۲تا مقاله

ایین نامه جدید کی میاد؟؟؟؟
اسفند ۱۲, ۱۳۹۲ ۱۰:۱۵ ب٫ظ

این ایین نامه جدید کی میاد؟؟؟؟؟…………………………………………………………

ژنتیک و اصلاح دام
اسفند ۱۲, ۱۳۹۲ ۱:۲۳ ق٫ظ

سلام بچه ها یه سوالی داشتم ازتون. کسی میدونه جوابش چیه؟من ترم ۴و شاگرد دوم هستم و یه مقاله پژوهشی دارم.توی آیین نامه نوشته نفرات ۱تا۳ درصورتی پذیرفته میشن که دوتامقاله پژوهشی داشته باشن.به نظرتون الان دیگه استعداد درخشان حساب نمیشم؟

علی-آب
اسفند ۱۲, ۱۳۹۲ ۹:۱۱ ب٫ظ

سلام
به نظرم در آخرین آیین‌نامه‌ای که منتشر شد (فکر می‌کنم فروردین ۹۲ بود)، شرط دو مقاله علمی-پژوهشی مستخرج از پایان‌نامه به یک مقاله تغییر پیدا کرد.
در ضمن برخی دانشگاه‌ها برای دانشجویان ترم چهارم این فرصت را قائل می‌شوند که در صورت داشتن سایر شرایط مورد نیاز، یک سال برای استخراج یک مقاله علمی-پژوهشی از پایان‌نامه کارشناسی ارشد وقت داشته باشند (مانند دانشگاه تربیت مدرس در سال گذشته).

موفق باشید!

ژنتیک و اصلاح دام
اسفند ۱۳, ۱۳۹۲ ۱:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  علی-آب

مرسی.ایشاله که درس باشه چون من بعد کنکور توی دوماه تا مصاحبه چه جوری میتونم مقالمو بنویسم و سریع هم که اکسپتش نمیاد چند ماه طول میکشه.خداکنه قبول کنن.

ژنتیک و اصلاح دام
اسفند ۱۲, ۱۳۹۲ ۱:۱۸ ق٫ظ

سلام بچه یه سوال داشتم کسی میدونه جابش چیه؟من ترم چهار هستم و شاگرد دوم کلاس تا الان و تا حاالا یه مقاله پژوهشی داشتم.تو آیین نامه اومده باید افراد ۱تا۳ تا مقاله پژوهشی داشته باشن.ینی من الان یکی دارم بازم قبولم نمیکنن؟

رامین
اسفند ۱۱, ۱۳۹۲ ۸:۳۰ ب٫ظ

دوستان خوبم سلام با آرزوی موفقیت برای همه شماچه آنهایی که استعداد درخشان هستند و چه آنهایی که چندین ماه برای کنکور ارشد مطالعه کرده اند، من به عنوان یک برادر دلسوز جدا به هردو گروه توصیه می کنم که یکدیگر را زیر سئوال نبرید چون هر دو گروه زحمت کشیده اید، با توجه به اینکه سهمیه هر دو گروه نیز جدا از هم است دلیلی برای پرخاش و نامهربانی نیست. بنابراین از هر دو گروه لیاقت ورود به دوره دکترا را دارند، فقط واقعیت این است که در هر دو روش ضعف های جدی وجود دارد از یک طرف با مطالعه وضعیت دانشگاه های پیشرفته دنیا متوجه می شویم که هیچگاه آزمون های تستی ملاک انتخاب خوبی برای گزینش دانشجو در سطح دکترا و حتی کارشناسی ارشد نبوده و نیست و از طرف دیگردرهیچ کجای دنیا برای جذب دانشجوی دکترااین قدر ناهماهنگی و در برخی موارد اعمال سلیقه شخصی وجود نداشته و ندارد در حالیکه باید سیستم مشخص و سازمان یافته و جامعی وجود داشته باشد. بنابراین جای هیچ حرفی نیست الا اینکه یا قید درس خواندن مقطع تحصیلات تکمیلی در ایران عزیز را باید زد یا سر تسلیم فرود آورد و منتظر تصمیم آقایان بود. مگر نه اینکه مدیر کل محترم برنامه ریزی وزارت فرمودند از تعامل با معاونین محترم آموزشی دانشگاه ها به این نتیجه رسیدیم که اختیارات دانشگاه ها در پذیرش استعداد درخشان باید بیشتر شود،خوب پر واضح است که نظرات متقاضیان و احساساتشان مورد توجه نبوده و نیست، پس چرا خود و دیگر دوستانمان رادر… ادامه نظر»

با تشکر از شما
اسفند ۱۱, ۱۳۹۲ ۸:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  رامین

با سلام و تشکر فراوان از شما

دانشجو
اسفند ۹, ۱۳۹۲ ۱۰:۳۲ ب٫ظ

سلام این یعنی چه که دست دانشگاه ها بازه، علامه اومده تو شرایطش نوشته اونی که ارشد از سهمیه استعداد درخشانی اومده، دکتری رو نمی تونه، یعنی چی؟؟ اگر دنبال نخبه هایی باید بگی خب این دانشجو از کارشناسی کوشا بوده، مقاله داشته ، اول شده، دوباره ارشد هم ب این همه فعالیت پژوهشی یه نفر مثل من که تمام تلاششو کرده و معدلش شده ۱۹.۵۰ با این همه مقاله چون ارشد با سهمیه استعداد رفتم ، دکتری نم یتونم، پس یعنی من جز استعداد نیستم!!!!!

حق با شماست
اسفند ۱۱, ۱۳۹۲ ۱:۳۱ ق٫ظ
پاسخ به  دانشجو

با سلام
کاملا درست میگید
صد درصد موافقم

رها
اسفند ۱۱, ۱۳۹۲ ۱۰:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  دانشجو

بنظرم شما باید تمرین کنید از مرز آزمون گذشتن را تا اثبات کنید همه جوره استعداد درخشان هستید.

سارا به رها
اسفند ۱۱, ۱۳۹۲ ۱۱:۲۴ ق٫ظ
پاسخ به  رها

موافقم
خیلیها که یه ضرب دارن از کارشناسی با استعداد میرن بالا تو آزمونها مجازم نمیشن
کسی که درخشانه باید همه فن حریف باشه

دانشجو
اسفند ۱۱, ۱۳۹۲ ۷:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  رها

سلام
من از آزمون دادن نمی ترسم، ولی من تمام وقتم رو صرف مقالات و طرح پژوهشی و … کردم و فکر کردم چون معدلم خوب میشه پس این زحمات من خیلی با ارزشه، خوندن اونم برای دکترای ۳۰ درصدی نهایتا دوماه وقت منو بگیره ولی من حدود سه ساله یعنی از سال آخر کارشناسی و ارشد دارم کار می کنم و اونقدر رزومم پر هست و آمادگی مصاحبه دارم که دارم میگم علامه نباید استعدادها رو خودخواهانه نادیده بگیره، اصلا احساس خوبی ندارم و نا امیدم.

مهندسی مابی
اسفند ۱۱, ۱۳۹۲ ۱۰:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  دانشجو

سلام
چرا نمی رید خارج از کشور؟
مطمئنا اونجا قدر تلاش های مقاله ای را میدانند
به امید روزی که دانشجویان ایرانی برای بهبود وضع خودشون تلاش کنند و نه دیگران.
اگر به امید خدا روزی همه شما دکتر شدید خواهش میکنم این نکته مهم را در نظر داشته باشید و به دانشجویاتون بگید
ممنون

فاطمه به دانشجو
اسفند ۱۲, ۱۳۹۲ ۱:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  دانشجو

شما سریع یه ایمیل به دکتر نوه ابراهیم بزن و شرایطتو بگو شاید تبصره ای چیزی گذاشتتنا برا علامه

شیمی معدنی
اسفند ۹, ۱۳۹۲ ۸:۴۶ ب٫ظ

سلام بچه ها اگه کسی تکمیل ظرفیت از یه جایی قبول بشه (ورودی بهمن) میتونه تو آزمونهای استعداد درخشان شرکت بکنه؟

فکر می کنم خیر
اسفند ۱۱, ۱۳۹۲ ۱:۳۳ ق٫ظ
پاسخ به  شیمی معدنی

با سلام

فکر می کنم امکانش نباشه از بخش استعدادهای درخشان وزارت علوم بپرسید

سزار
اسفند ۹, ۱۳۹۲ ۰:۴۹ ق٫ظ

این شرط که افراد می بایست جزء سه شاگرد اول کلاس باشند واقعا قید بی پایه و اساسی است.
در برخی کلاسها واریانس معدل افراد به ۴۰ صدم هم نمیرسسه و ممکنه همه معدل بالای ۱۹ داشته باشند اونم در دانشگاه های معتبر.
در حالی که در یک دانشگاه سطح پایین تر افرادی هستند با معدل ۱۷ و شاگرد اول کلاس!!!
طبیعتا باید این قید برداشته شود

میثم
اسفند ۱۱, ۱۳۹۲ ۱۱:۱۱ ق٫ظ
پاسخ به  سزار

باعرض سلام و وقت بخیر
اولا موافق این حرف سزار هستم
بعدشم باید بگم دقیقا این قانون سه شاگرد یا ۱۰ درصد واقعا بی انصافیه، چون این قانون تو قوانین بنیاد ملی نخبگان اعمال شده ودیگه نیاز نیست در قوانین استعداد درخشان هم اعمال بشه

زهرا
اسفند ۱۵, ۱۳۹۲ ۸:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  سزار

دقیقا ما این شرائط رو داریم ۶نفر بامعدل بین۱۸/۵تا۱۹/۱

آرش
اسفند ۸, ۱۳۹۲ ۲:۳۹ ب٫ظ

بجه ها یه فکری به حال دانشگاه علامه بکنیم
از الان اومده برای سال تحصیلی آینده طبق آیین نامه قبلی اطلاعیه پذیرش بدون آزمون زده!!!!
در صورتی که آیین نامه جدیدی که بزودی تصویب میشه برای سال ۹۳ تدوین شده!!!
این آیین نامه ها بایستی از سوی دانشگاهها لازم الاجرا باشن نه این که کلیه اختیارات دست دانشگاه ها باشه و کاری به آیین نامه جدید نداشته باشن!! پس این همه جلساتی که دکتر نوه ابراهیم و …برای بررسی آیین نامه صرف کردن اگه از سوی دانشگاهها ملاک نباشه پس به چه دردی میخوره!!!!!!!!!!!

phdmech93
اسفند ۸, ۱۳۹۲ ۲:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  آرش

علامه اولین دانشگاه نیست نوشیروانی هم اینکارو کرده ….نمیخوره دیگه…

رها
اسفند ۸, ۱۳۹۲ ۹:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  آرش

سلام!
ببخشید اطلاعیه اش را کجا دیدید؟

رها
اسفند ۸, ۱۳۹۲ ۱۰:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  رها

رو صفحه اصلی دانشگاه بود.

ناشناس
اسفند ۸, ۱۳۹۲ ۰:۰۳ ق٫ظ

به آقامرتضی ودوست
واقعا اگر میخواهید حقتان ضایع نشودتلاش کنید واستعداد درخشان شوید.شما حق توهین ندارید زمانی که شما بی خیال بودید این بچه ها درحال درس خواندن وکارپژوهشی بودند .گاهی افراد نمی دانند که مقصراصلی خودشان هستند ودیگران رامتهم می کنند واین رابدانید که دوستتان این شایستگی راداشته که دانشجوی دکتری بشود کسی که ادعا دارد هرگز موفقیت را نمی بیند

مرتضی
اسفند ۸, ۱۳۹۲ ۱۱:۰۵ ق٫ظ
پاسخ به  ناشناس

کسی استعداد درخشان باشه حداقل توی کنکور مجاز به انتخاب رشته میشه

سوگول
اسفند ۸, ۱۳۹۲ ۱۲:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی

دقیقا با آقا مرتضی موافقم

اگر زحمت میکشه و تلاش میکنه تلاش کنه تو آزمون هم رتبه خوبی بیاره!!!
دوست خوبم احساسی نظر ندهیم !!
مثلا من که معدلم شده ۱۸/۴ با همکلاسیم که شده ۱۸/۶۰ اینقدر از نظر استعدادی با هم تفاوت داریم. منم مقاله دادم اون هم داده. تعداد مقالاتمونم مساوریست
مدتها هم سر پایان نامه وقت گذاشتم
به نظرم کسی که استعداد درخشانه باید بتونه از پس آزمون بر بیاد
من امسال آزمون میدم و بخاطرش ۶ ماه درس خوندم
امیدم به این استعدادها هم نیست

وحیده
اسفند ۱۳, ۱۳۹۲ ۱۲:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  سوگول

من کاملا با سوگول موافقم. تو مقطع کارشناسی ارشد برای من این اتفاق افتاد. من با اختلاف چند صدم!!!شاگرد دوم بودم و نشستم برای کنکور کلی وقت گذاشتم و قبول شدم ولی شاگرد اول خیلی راحت بدون کنکور پذیرفته شد!!!!حالا برای مقطع دکترا دوباره این شرایط پیش اومده و من چندین ماه برای کنکور وقت گذاشتم اما همون خانوم شاگرد اول با خیال راحت نشسته و منتظره باهاش تماس بگیرن و بیاد بشینه سر کلاس دکترا!!!! من هم مثل خیلی از شماها از کارشناسی تا همین الان استعداد درخشان بودم و قصد توهین ندارم اما متاسفانه این نوع گزینش ایرادات اساسی داره و باید فکری براش بکنن!!!!!

مریم
اسفند ۸, ۱۳۹۲ ۱:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی

نه لزوماً! استعداد درخشان بودن به معنی خوب تست حفظ کردن و تست زدن نیست. بیشتر دقت کنید

phdmech93
اسفند ۸, ۱۳۹۲ ۲:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

مریم خانوم باهات موافقم…

دوستی به مریم
اسفند ۸, ۱۳۹۲ ۲:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

به نظرم استعداد درخشان به معنای مقاله دادن های بدون ارزش علمی و پشت هم هم نیست!!
به معنای نور چشمی بودن اساتید هم نیست!!!

کمی دقت کنیم

سارا به مریم
اسفند ۱۱, ۱۳۹۲ ۱۱:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

پس به معنای چیه؟؟
اینکه مقاله بدی پشت هم اون هم بدون ارزش علمی

و ۴ تا سوال رشته خودت رو نتونی پاسخ بدی؟؟

ناشناس
اسفند ۸, ۱۳۹۲ ۸:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی

شما ازکجا می دانید که مجاز نشدند .بچه های استعداد درخشان سهمیه جدا دارند و جای کسی را نمی گیرند .بچه ها بخدا باید برای کسایی که توانایی دارند ارزش قائل شد. خیلی ازشما عملکردتان درهنگام استرس ناشی ازکنکور کمتر ازتوانایی واقعیتان است .

مرتضی
اسفند ۸, ۱۳۹۲ ۹:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  ناشناس

خودتونم میدونید اینها داستانه دارید میگید کسی استعداد یه دانشگاه درست حسابی باشه بحثش جداست ولی یه کسیو که از یه دانشگاه مثل امام حسین با سهمیه استعداد میارنش تو دانشگاه نتیجش ین میشه این اقای استعداد از همه ورودیها ضعیف تره و برای مقاله و زبان دایم دست به دامن این و اونه این اسم استعداد نیست این فقط کسیه که اومده جای یه نفر دیگه رو تنگ کرده حالا شما باز بیا بگو استرس سر جلسه کسی استعداد یه دانشگاه مثل تهران باشه جنازشم بره سر جلسه کنکور رتبه زیر ۲۰۰ میاره

دوستی به مرتضی
اسفند ۸, ۱۳۹۲ ۱۱:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی

دقیقا اینها حرف منطقیه منم باهات موافقم لایکککککککک

مرضیه
اسفند ۱۰, ۱۳۹۲ ۱:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی

کسی که درسشو خوب فهمیده براش کاری نداره چندتا تست رو زدن.پس باید شرط مجاز بودن رو براشون بذارن لااقل.فهم درس دیگه متفاوت نیس.کسی که واقعا درک کرده که سوالات استاد خودشو جواب داده.بیاد پیش بقیه ببینه میتونه مثل اونها به سوالات صدتااستاددیگه هم جواب بده یانه؟دوست من دوسال تورشته خودش کنکور داد حتی نزدیک مجاز هم نشد.چه برسه به مجاز.بااستعداد درخشان یه رشته دیگه برداشتنش.اونم دوتامقاله داشت که یکیش ترجمه انگلیش فارسیش بود که تومجلات لیست سیاه علوم بود.که نباید براش حساب میکردن.اماحساب کردن.حالا هیچی نمیفهمه.مخصوصا ورشته جدید.

مرضیه
اسفند ۱۰, ۱۳۹۲ ۱:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی

نمونه شو دیدم باچشم خودم که طرف وسایل شخصیصم تو کاغذ مینوشت کجا میذاره و هیچی از رشته نمیفهمه.هیچی

لیلا به مرتضی و مرضیه
اسفند ۱۰, ۱۳۹۲ ۵:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی

فک نمیکنید که داشتن استعداد و امکانات دست خود آدما نیست بنظرم هر دوی اینها خدادادی هستند و اونهایی که هر دو و یا یکیشو دارن باید شاکر خداوند باشندو فروتن، باشه ما قبول کردیم که بچه های دانشگاههای تراز اول کشور استعدادهای برتر کشور هستن اما اونی که میره شهرستان شایدم بی استعداد نبود شاید بی امکانات بود، یکی مثل من تو دوران بچگی نمیدونستیم کلاس زبان چی هست یعنی از بچه پول دارای همکلاسی شنیده بودیم میرن کلاس زبان… حالا که بیست و اندی سالمون شد دیگه برای همه چی دیر شده، پس زبان بلد بودن استعداد داشتن نیست، کسی که کنکور داره شب درس میخونه روز میره عملگی میکنه بی استعداد نیست آخرش میره شهرستان قبول میشه، حالا بعضی ها که ماماناشون آب میوه میدن دستشون و باباهاشون پول کلاس خصوصی های مختلف رو میدن آخرش میشن شریفی دانشگاه تهرانی و… من خودم باور کنید کارتهای ورود به جلسه امتحانای المپیادهای فیزیک و ریاضیمو یادگاری دارم اما اگه یکی بود که به من بگه برای موفق شدن در اونها باید چیکار کنم الان اینجا نبودم، هیچ وقت مغرور نشید استعداد و امکانات دست آدما نیست اینها نعمتهای خداوندی اند شما ها که هر دوشو داشتید نباید دوستان خودتونو مضحکه کنید……

ناشناس
اسفند ۱۰, ۱۳۹۲ ۷:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی

مطمئن باشید که کسی با پارتی اومده باشه به امتحان جامع هم نمیرسه . ولی بنده تاحالا با هراستعدادی برخورد کردم واقعا استعداد بوده

مرضیه
اسفند ۱۰, ۱۳۹۲ ۱:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی

من کالا با شما موافقم

ناشناس
اسفند ۱۰, ۱۳۹۲ ۶:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  مرضیه

من بالیلا جون موافقم.

ناشناس
اسفند ۱۰, ۱۳۹۲ ۷:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  مرضیه

مرضیه جون همه دانشگاهها همچین خبری نیست که به راحتی دانشجو استعدادی که شرایط نداره رابگیرن مطمئن باش گاهی اوقات برخی از دانشگاهها با تبعیضهایی که قائل میشند دانشگاههای دیگررو زیر سؤال میبرند . باورکنید کسی که تونسته تو ۶ سال تو دوتا رشته رتبه اول باشه .اونم با استادای متفاوت یعنی توانمند بوده ، تواین چندساله هم شما میدونید اینقدر تغییر قوانین ، تغییرزمان ومنابع آزمون بوده است که واقعا اکثر دانشجویان با مشکل روبرو شدند . مهم ترین موضوع اینه که بچه ها مجاز میشن ولی مجاز شدن مهم نیست بلکه باید دعوت به مصاحبه بشوند. دوست خوبم این شرایط برای این هستش که دانشجویان مستعد آزمون ندهند .باورکنید تومصاحبه اساتید دانشجورا به چالش میکشونه ،تعداد مقاله مهمه حالا اینکه دوستتون این سد رد کرده دلیل نمیشه شرایط همه دانشگاهها پارتی بازی باشه وشما همه استعداد درخشانها رازیر سؤال ببرید.

ناشناس
اسفند ۱۰, ۱۳۹۲ ۷:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  ناشناس

راستی اینم فراموش کردم عرض کنم که درس خواندن توی کلاس با درس خواندن توکنکور متفاوته برخی از آزمونها تعداد شرکت کننده های بیشتری دارند، سرعت تست زنی عامل مهمی هست، نداشتن استرس؛ باورکنید گاهی سرجلسه بخاطر بحث وگفتگوهای مراقبین نمیتوانید تمرکز نمایید.تازه ازهمه بدتر ۸ ساعت پشت سرهم باید دوتا آزمون تخصصی وعمومی بدهی .در آزمونهای استعداد درخشان عملکرد بچه ها درکل یک ترم وچندسال متوالی بررسی میشه .

به ناشناس
اسفند ۱۰, ۱۳۹۲ ۷:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  ناشناس

خوبه معنای استعداد درخشان رو فهمیدیم
واقعا ده صدم معدل بالا داشتن دلیل استعداد داشتن نیست!!

دانشجو
اسفند ۱۱, ۱۳۹۲ ۷:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی

چه ربطی !!!!!
ببین خوندن درسای تکراری و تست زدن راحت تره یا کار کردن رو مقاله ISI؟؟؟؟؟؟

اگر شماها خونه پرش ۵ماه درس خوندید ما یه عمریه زندگیمون رو گذاشتیم واسه درس!!!!

ناشناس
اسفند ۱۱, ۱۳۹۲ ۹:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  دانشجو

دوست گرامی باورکنید زندگی ماهم تحت تأثیر درس بوده ، روزایی که باید درکنارخانواده لحظه های خوب راسپری میکردیم یادرحال درس خواندن بودیم یا پشت سیستم درحال نوشتن وبررسی مقاله یا توازمایشگاه از۸صبح تا ۱۰ شب مشغول کارکردن بودی تاکارت جواب بده بتونی یک تحول ایجاد کنی اینه که نمیتونید یک طرفه قضاوت کنید

دوستی به مریم
اسفند ۸, ۱۳۹۲ ۳:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  ناشناس

یعنی هر کس معدلش ۱۰ صدم بیشتر شده استعدادش درخشانه
اونی هم که کمتر شده ولو ۱۰ صدم بیخیال؟؟!!
بابا استدلالتون رو یکم قوی تر کنید دوست عزیزم

ناشناس
اسفند ۱۰, ۱۳۹۲ ۹:۰۶ ب٫ظ

دوست عزیزی که نمیدونم نامتون چیه،شما معنای استعداد درخشان درک ننمودید کسی که نفر اول المپیاد باشه، پایان نامه اش توورودیشون قویترین پایان نامه باشه بانمره ۲۰ ، ۲۵ مقاله علمی پژوهشی؛ کنفرانسی و isiداشته باشه کسی که ثبت اختراع داشته باشه و عضو بنیاد نخبگان استعداد درخشان نیست .معدل تنها یک فیلتره تا افراد کمتری انتخاب شوند تازه قسمت اصلی مصاحبه است که مشخص میشه چقدراطلاعات دارید ، حالا طرح پژوهشی هم بماند معدل یک فیلتره ، بماند ۴ترمه فارغ التحصیل شدن وغیره هم شاملشه، نمیدونم چرااین موضوع اینقدر بد جاافتاده، تازه اونایی که معدلشون به قول شما ۱۰ درصد بالاتره باید رزومه خوب داشته باشند ، نمره مصاحبه خوبی کسب کنند وخیلی از ویژگی های دیگه

لیلا
اسفند ۱۰, ۱۳۹۲ ۹:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  ناشناس

سلام
ممنونم که با من موافق بودید.
اما اینی که شما الان دارید مگید جاش ام آی تی هست نه اینکه بیاد برای دانشگاههای داخل با یکی مثل من رقابت کنه.

ناشناس
اسفند ۱۰, ۱۳۹۲ ۱۱:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  لیلا

اگر وابستگی هایی داشته باشید که نتونید دل بکنید مجبور به رقابت داخلی میشوید

سارا به ناشناس
اسفند ۱۱, ۱۳۹۲ ۱۱:۲۸ ق٫ظ
پاسخ به  ناشناس

همه استعداد درخشان ها این امتیازات رو ندارنااااااااااااااا

خیلیها با پول مقاله دادن و حتی معمولی ترین مباحث رشتشون رو بلد نیستند

لطفا استثنا در نظر نگیرید

مسئولین لطفا دقت کنید، و دانشگاه ها رو باز خواست کنید
اسفند ۷, ۱۳۹۲ ۱۱:۴۱ ب٫ظ

باور کنید پارسال یه دانشگاه فراخوان داد و ۸۰ هزار تومن هم گرفت. مدت ۳ تا ۴ ماه منتظر شدم خبری نشد با مسئولین دانشگاه تماس گرفتم گفتن ظاهرا رشته شما رو دانشکده جذب نمیکنه. جالب اینکه در فرم اولیه دفتر استعداد درخشان دقیقا عنوان شده بود که در رشته ما جذب دارن. تماس گرفتم گفتم خب شما که اصلا مصاحبه نگذاشتید برای هیچ کس پس پول ما رو بر میگردونید در جواب گفتن پول شما به حساب دانشگاه رفته و اماکن استرداد نیست گفتم شما که اصلا هیچ کس رو دعوت نکردید و در واقع کلاهبرداری کردید. گفتن نه ما پرونده ها رو بررسی کردیم هیچ کس صلاحیت نداشت. هههههههههه
قسم میخورم تمام این موارد عین حقیقته

ژنتیک و اصلاح دام
اسفند ۷, ۱۳۹۲ ۹:۲۶ ب٫ظ

ممنون رهای عزیز.شماهم موفق باشی.انشاله

ژنتیک و اصلاح دام
اسفند ۷, ۱۳۹۲ ۷:۵۵ ب٫ظ

سلام لیلی عزیز.مرسی از جوابت.من الان ترم ۴ هستم و انشاله تو تابستون دفاع میکنم.تعداد بچه های کلاسمون هم ۷ نفره پس احنمالش هست منم قبول کنن.مرسی خیلی خوشحال شدم.راستی اونایی که جزو استعداد تحصیلی هستند باید آزمون بدهند؟یا اینکه فقط مجاز بشن تو آزمون کتبی؟شرایطش میدونی چیه؟

لیلی -ژنتیک و اصلاح دام
اسفند ۷, ۱۳۹۲ ۱۰:۴۰ ب٫ظ

خواهش می کنم
بله طبق قانون فعلی شما استعداد درخشان محسوب میشید
لازم به ذکر است
رتبه بندی برای دانشجویان ترم ۴
بدون احتساب نمره پایان نامه انجام خواهد شد
بایدی در کار نیست
میتونن در آزمون شرکت کنند و یا نه
بایستی رزومه خوبی برخوردار باشید
البته بچه هایی هم بودن که با ۲-۳ مقاله پذیرفته شدن
ولی من کمتر دیدم…
بستگی به رشته داره
بعضی رشته ها واقعا بچه ها مقاله های خوبی
دارن بعضی رشته ها هم نه
موید باشید….

ژنتیک و اصلاح دام
اسفند ۷, ۱۳۹۲ ۵:۰۹ ب٫ظ

ترووووووووووووووخدا جوابمو یکی بده.سلام.من ترم چهار هستم و تا الان شاگرد دوم هستم البته با تفاوت خیلی کمی از نفر اول.و یه مقاله پژوهشی هم دارم.به نظرتون جزوه استعداد درخشان حساب میشم؟باید فرمی چیزی پر کرد واسه استعداد درخشانی؟

لیلی-ژنتیک و اصلاح دام
اسفند ۷, ۱۳۹۲ ۷:۰۵ ب٫ظ

سلام
ورودی شما چند نفر بوده
طبق قانون فعلی شرایط استعداد درخشان اینا هستش
۱- نمره پایان نامه بالای ۱۹
۲ – دانشجو بایستی در ۴ ترم تحصیلی از پایان نامه دفاع کند(مگر رشته هایی که ۵ نیمسال برای آنها تعیین و تصویب شده باشد)
تعداد ورودی:
۱-۵ نفر فقط نفر اول
۶-۱۰ نفر نفرات اول تا دوم
۱۰نفر و بالاتر نفرات اول و دوم و سوم
استعداد درخشان محسوب میشن و تا سه سال از مزایا و تسهیلات استفاده می کنند
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
ظاهرا آیین نامه جدید در راه است
که بسیاری از این شرایط محلی از اعرب
نخواهد داشت
و دست دانشگاه ها در پذیرش باز خواهد بود
به استعداد درخشان دانشگاه خودت مراجعه کن
نیازی به پر کردن فرم نیست…..
موفق باشید….

رها
اسفند ۷, ۱۳۹۲ ۷:۴۴ ب٫ظ

سلام!
نه فرم لازم ندارید. باید منتظر اطلاعیه باشید. بنابر اطلاعیه سال پیش، بستگی به ورودی دورتون داره. اگه زیر ۵ نفر هستید یک نفر، تا ۱۰ نفر دو نفر و۱۰ نفر به بالا ۳ نفر استعداد درخشان را دانشگاه نامه میده. در ضمن ی سر به مرکز استعداد درخشان دانشگاه خودتون بزن و با کارشناسشون صحبت کن.
موفق باشی

برقی
اسفند ۷, ۱۳۹۲ ۲:۱۴ ق٫ظ

به نظر من به جای تعداد مقاله به کیفیت اونها هم توجه بشه، هستند کسانی که مقاله های بدردنخور از یه پروژه درسی که چند هفته روش کار کردن در میارن و میذارن تو رزومشون، بعد ما نتیجه دو سال کارو یک مقاله می کنیم و تمام. برای هر چیزی قانون بذارن خراب میشه، فقط اساتید می تونن راجع به توانایی یک دانشجو نظر بدن، این سیستم قانون گذاشتن رو قبول ندارم.

برقی
اسفند ۷, ۱۳۹۲ ۲:۰۴ ق٫ظ

به نظر من اگر کسی یک سال به مصاحبه دعوت شد، باید سال بعد بتونه بدون آزمون تو مصاحبه شرکت کنه، اینکه همه عمرش بخواد این درسا رو دوباره و دوباره بخونه بی معنیه!

یک مدیریتی
اسفند ۷, ۱۳۹۲ ۱۱:۲۸ ق٫ظ
پاسخ به  برقی

واقعا موافقم صد در صد

saeed
اسفند ۶, ۱۳۹۲ ۱۱:۲۰ ب٫ظ

به نظر بنده باید شرط استعداد درخشان را فقط برای رتبه های اول کارشناسی ارشد و رتبه های اول کارشناسی (هر دو شرط لازم) قرار دهند و سپس در بین این افراد گزینش صورت گیرد.
چرا که همه می دانیم در سیستم ارشد دانشگاه های ما نمره دهی درست و حسابی وجود نداره. به شخصه در این ۴ ترم شاهد بودم استاد به همه آنهایی که نمره پایین می گیرند بالا نمره می دهد. حال جالب است همین افراد به آن کسی که رتبه اول کلاس (واقعی) است میگوید مگر ما چه فرقی با هم داریم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
و در همین سیستم پژوهشی بسیار افراد را دیده ام که مقالات بسیار فجیع و بی کیفیت و… میدهند و اینان هم مدعی استعداد درخشان هستند. و دوستان بدانید اگر مسئولان وقت شروط را سخت نکنند صرفا برای رابطه بازی آشناهای خودشان هست. فیلتر اصلی ورود به دکتری بدون آزمون باید کارشناسی فرد باشد. امروز با خیلی از بی وجدانی ها مقاله دادن ساده شده و این است دلیلی که کیفیت اساتید دانشگاه ها روز به روز بدتر میشود.

سوران
اسفند ۱۰, ۱۳۹۲ ۱:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  saeed

بچشم هرچی شما بگی

ناشناس
اسفند ۱۰, ۱۳۹۲ ۷:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  saeed

موافقم

فاطمه
اسفند ۱۳, ۱۳۹۲ ۱۱:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  saeed

واقعا تو نمره دادن مقطع ارشد بی انصافی می شه.

مریم روانشناسی تربیتی
اسفند ۶, ۱۳۹۲ ۵:۵۸ ب٫ظ

اسم این کار رو میزارن انتخاب استعداد درخشان ما که دانشجو بودیم و دیدیم چه کسایی با این شرط بدون هیچ توانایی علمی شدن دانشجوی دکترا
در حالیکه خیلی از دانشجوها چندساله دارن زحمت میکشند ولی از سد آزمون رد نمیشن
این کار واقعا ظلمه و بی عدالتی محض که هر سال داره بیشتر میشه

به مریم
اسفند ۶, ۱۳۹۲ ۶:۲۵ ب٫ظ

با شما موافقم خیلی بی عدالتیه این استعداد درخشان ظلم به دوستانیه که تو آزمون زحمت میشکند و مقاله هم دادن فقط معدلشون با نفر اول مثلا ۱۰ صدم اختلاف داره!!۱
اونها درخشانند و ما تاریک؟؟!!!

ریاضی
اسفند ۷, ۱۳۹۲ ۱:۱۶ ب٫ظ

موافقم کاملا.

صدف
اسفند ۶, ۱۳۹۲ ۰:۳۸ ق٫ظ

توی سیستم آموزشی کشور ما بهترین ملاک کنکوره. شک نکنید.

به صدفt
اسفند ۶, ۱۳۹۲ ۹:۴۴ ق٫ظ
پاسخ به  صدف

لایک دقیقا با این پارتی بازی که ما ایرانیا همه جا ازش بهره میبریم..همون آزمون دادن بهترین گزینه هست
خیر استعداد و ..هم باید بزنیم

هادی
اسفند ۶, ۱۳۹۲ ۲:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  صدف

همیشه حرف شما درست نیست. در رشته من فقط ۳ دانشگاه دکتری جذب میکنند و فقط ۱۰ نفر در سال از طریق آزمون جذب میشوند. طراحان سوال از تهران انتخاب میشوند. افراد مثل من که در شهرستان درس خوانده ام و فارغ التحصیل شده ایم، اصلا مفاد امتحانی را به ما تدریس نکرده اند. در حالی که من باید چندین منبع خارجی را بخوانم تا تازه با سرفصل هایی آشنا بشوم که به ما درس نداده اند، دانشجوی دانشگاه … فقط جزوه استاد خود را میخواند (زیرا همان استاد طراح سوال است). با این شرایط رتبه زیر ۱۰ غیرقابل دسترسی است.
(لازم به ذکر هست که به ما مطالبی تدریس شده است که دانشجوهای تهران با آنها آشنا نیستند، ولی آموخته های ما جزء مفاد امتحانی نیست)

ناشناس
اسفند ۱۰, ۱۳۹۲ ۷:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  هادی

موافقم

دانشجوی خواجه نصیر
اسفند ۵, ۱۳۹۲ ۸:۴۷ ب٫ظ

واقعا معدل نمیتونه ملاک باشه. یه معیار براش بزارن. مثلا ملاک رو معدل بالای ۱۸ بزارن ولی اینکه ۳ نفر اول فقط بتونن درخواست بدن واقعا ظلمه.
با تشکر

بهدانشجوی نصیرt
اسفند ۶, ۱۳۹۲ ۹:۴۷ ق٫ظ

حرفتون کاملا درسته . مثلا تو گروه ما گفتم معدل بالا و ۳ نفر اول. جالبه این نمیتونه معیار خوبی باشه چون نفرات ۴ تا ۸ کلاس هم تفاوت چندانی نداشتن تو معدل . خود من ۱۷/۵۹ بودم بقیه دوستامم همینطور. نفر اول ۱۷/۸۰ حدودا
خوب به نظر شما بین نفر اول و ۷ کلاس که من بودم اختلاف زیادی هست؟؟
یعنی ایشان بخاطر این ۳۰ صدم بالاتر استعدادشون درخشان تر از من هست؟؟

واقعا ظلمه …!!۱!

ناشناس
اسفند ۱۰, ۱۳۹۲ ۷:۲۵ ب٫ظ

بهتربین شما هشت نفر یک مصاحبه برگزاربشه وبراساس توانمندی نفربرتر انتخاب شود

فاطمه
اسفند ۵, ۱۳۹۲ ۶:۱۹ ب٫ظ

سلام
مرسی از این همه دقت نظر و رسیدگی
ولی متاسفانه همیشه دانشگاه ها در انتخاب استعداد درخشان بی انصافی و بی عدالتی می کنند

مرتضی
اسفند ۵, ۱۳۹۲ ۶:۰۵ ب٫ظ

از همه چی مسخره تر این قانون استعداد درخشان توی کارشناسی به کارشناسی ارشد هست الان توی دانشگاه ما کسی هست که توی کنکوری که اخرین رتبه مجازش ۴۰۰۰ بوده رتبش شده نه هزار اونوقت با سهمیه استعداد درخشان اومده توی دانشگاه و کلاسی که همه رتبه زیر ۶۰ دارن !!!!!!!!!صرفا به خاطر اینکه توی یه دانشگاه درجه سه شاگرد اول ورودیاش بوده خیلی مضحکه

به مرتضی
اسفند ۵, ۱۳۹۲ ۶:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی

واقعا یا این استعداد درخشان رو بردارن یا ملاکهایی براش بذارن که حق بقیه خورده نشه
اصلا قانون درست و حسابی براش ندارن
نمیدونم این رو کی دیگه از تو چمدان تفکراتش داد بیرون و براش قانون درست کرد؟!!
چقدر فکر و برنامه پشتش بود والا فکر نمیکنم فکری پشتش بوده باشه!!!

بخدا همکلاسی دارم که از کارشناسی با دادن یک مقاله اومد سر کلاس ما که ازمون ارشد داده بودیم

ازش پرسیدن رتبت چند شده گفت مجاز نشدم و روش نشد رتبشو بگه..

فقط یک استاد محترم بزرگش کرد و هنوزم که هنوزه میگه مدیون اون استادم!!!۱

حالا قضیه همینجا تموم نشد…

ایشون الان دانشجوی دکتری در گرایشی غیر مرتبط با گرایش ارشد هستن. یعنی شما فکر کنید گرایشی غیر از گرایشی که توش دو سال واسه ارشد درس خوندن

جالبه برای دکترا هم استعداد درخشان گرفتنش
بدون شرط معدل بخدا بدون معدل

من اصلا نمیدونم چجور با پارتی ایشون شد دانشجوی دکتری یک گرایش دیگه از رشته ما
قبلش هم کلی بهش تابستون اونسال پیش نیاز دادن که بتونه بره سر کلاسای دکترا بشینه
معیارشون هم از انتخاب این شخص دادن ۲ مقاله علمی پژوهشی بود و بخدا دیگر هیچ!!۱۱۱
در حالی که ما و بقیه هم کلاسیهامون داشتیم برای پایان نامه خون دل میخوردیم ایشون راحت پایان نامه رو سمبل کردن تا بشن دانشجوی دکترا……..

مرتضی
اسفند ۶, ۱۳۹۲ ۱۱:۲۸ ق٫ظ
پاسخ به  به مرتضی

حداقل فیلتری که میتونن بذارن ا ینه که اون شخصی که میخواد از سهمیه استعداد استفاده کنه توی ازمون شرکت کنه و مجاز به انتخاب رشته بشه ولی حتی همین کارم نمیکنن

لیلا
اسفند ۵, ۱۳۹۲ ۱۱:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی

من نمیدونم بچه های دانشگاههای تراز اول چقد بخودشون مینازن.
والا ما تو دوره ارشد که دانشگاه تراز دوم بودیم خیلی از همون دانشگاه تراز اولیها همکلاسیمون بودن ما هرچی دیدیم جز تراز اولی!!!!!!

دوست
اسفند ۵, ۱۳۹۲ ۴:۵۳ ب٫ظ

من نمیدونم این استعداد درخشان رو از کجا مدش کردن..!!!
واقعا حق خیلیا مثل من خورده شد….
بخاطر اینکه استاد راهنمای من ادمی نبود که اجازه بده مقاله ما سریع چاپ بشه . با وجود شرایط دیگر را داشتن مثل معدل بخاطر چاپ نشدن و عدم پذیرش به موقع مقاله از این تبصره و ایتعداد جا موندنم..
کسایی که تو کلاسمون تو دکترا مجازم نشدن الان استعداد درخشان هستن و دانشجوی دکتری بخاطر اینکه در مجله ای که مقالاتشون چاپ شد آشنا داشتن …
بر دارن این استعداد رو مگر بقیه بی استعدادن؟؟
درخشانش هم کردن!!!! دیگه بدتر..!!!

یا حداقل شرط مجاز شدن در آزمون رو براش بذارن اونوقت معلوم میشه استعداد درخشان شامل حال چه کسایی میشه!!!۱

واقعا متاسفام با این لفظ چند هزار نفر دانشج.وی دکتری شدن؟؟

خدا بداد دکتری برسه چند سال دیگه از ارشد بدتر شده

ناشناس
اسفند ۱۰, ۱۳۹۲ ۷:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  دوست

شما میتونستید پایان نامه تون رو از سال اول شروع کنید وتاسال دوم مقاله تون هم چاپ میشد محاله اگر کیفیت یک مقاله خوب باشه واستاد اجازه چاپ ندهد دوست عزیز حتی سال پیش قانونی را وزارت علوم تصویب کرد که دانشجوی سال آخر میتواند بدون مقاله درمصاحبه شرکت کند.لطفا منصفانه نظرات خودتان رامطرح نمایید.

ادیب
اسفند ۵, ۱۳۹۲ ۱۲:۲۸ ب٫ظ

با سلام تشکر میکنم که به فکر استعدادهای درخشان هستید اما ایکاش در آئین نامه جدید شرط داشتن مقاله را حذف میکردید. با توجه به تعطیل شدن برخی نشریه ها به خاطر کمبود بودجه واقعا چاپ مقاله کار سختی شده! باور میکنید وقتی به یکی از اساتید بسیار معروفم گفتم میخواهم مقاله بنویسم به من گفتند: مگه آشنا داری؟ بدون آشنا جایی مقاله چاپ نمیکنن. من چند سال است که عضو استعدادهای درخشان هستم اما به خاطر شرط مقاله نتوانستم عضو بنیاد نخبگان شوم.به امید بهبود شرایط موجود

ناشناس
اسفند ۵, ۱۳۹۲ ۳:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  ادیب

چطور عضو استعداد درخشان شدی؟ کارت عضویت داری؟

sahar
اسفند ۵, ۱۳۹۲ ۳:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  ادیب

من حرف شما رو قبول ندارم من خودم تا بحال دو مقاله ای ای ای چاپ کردم با اسم خودم بعد از ارشد

رها
اسفند ۵, ۱۳۹۲ ۶:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  sahar

بچه ها تا جایی که من میدونم چاپ مقالات تو رشته های مختلف متفاوته
مثلا شیمی خیلی راحت میتونن ای اس ای چاپ کنن
دوستای من هر کدوم ۴ تا آی اس آی دارن ولی رشته خود من که مدیریته خیلی سخت میشه آی اس آی کرد. اما اگه تلاش کنی میتونی علمی پژوهشی چاپ کنی

مم
اسفند ۱۰, ۱۳۹۲ ۱:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  ادیب

خب شرط مقاله رو هم بردارن دیگه ازروچی قضاوت کنن؟ازروقیافه یا میزان آشناییت؟مقاله واقعی اونه که آشنا نداشته باشی و چاپش کنی.

ناشناس
اسفند ۱۰, ۱۳۹۲ ۷:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  ادیب

دوست عزیز اگر ژورنال ها رابررسی میکردید هستند ژورنالهایی که نیاز به آشنا ندارند

کنکور
اسفند ۵, ۱۳۹۲ ۱۰:۳۴ ق٫ظ

راستی یک نکته رو هم یادم رفت بگم
این بحث هایی که وجود داره که اگر شما از فلان دانشگاه باشید، ما شما رو به عنوان استعداد درخشان قبول نداریم هم اصلاً عادلانه نیست
چه بسا توی این بچه ها از این دانشگاه ها، کسانی باشند که با تربیت درست و حضور در یک مکان علمی و پژوهشی، بتونن کارهای بزرگی انجام بدهند ولی به همین سادگی محروم می شوند

ناشناس
اسفند ۱۰, ۱۳۹۲ ۷:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  کنکور

موافقم

کنکور
اسفند ۵, ۱۳۹۲ ۱۰:۳۱ ق٫ظ

سلام
به نظر من باید کسانی وارد درس خوندن بشن که واقعاً بهش علاقه دارند.
کسانیکه برای درسخوندن، وقت می گذارند
و می خواهند سودمند باشند
شرط سنی ملاک خوبی نیست
حتی داشتن مقاله هم شرط خوبی نیست
اینجوری استعدادهایی رو داریم با دست خودمون حذف می کنیم که می تونن خیلی کمک کننده و مفید باشند

لیلا
اسفند ۵, ۱۳۹۲ ۹:۴۲ ق٫ظ

سلام
من اصلا با گذاشتن شرایط سنی موافق نیستم مگه همه داشتن بین فاصله ارشد تا دکتری یا کارشناسی تا کارشناسی ارشد مقاله استخراج میکردن و کار تحقیقاتی میکردن که رزومشونو قوی کنن؟؟؟؟
بخدا یکی مثل من که زندگی بر وفق مراد نبود چند سال بین کارشناسی و کارشناسی ارشد رفتم سرکار تا دستم توی جیب خودم باشه و دوره کارشناسی و دوره ارشد شاگرد اول بودم الان باید از ادامه تحصیل و استفاده از استعدادم جا بمونم چون شرایط سنیم گذشته و اونی که مامانش انواع آب میوه براش آماده میکرد که کنکور بخونه و مدرسه سمپاد و غیر انتفاعی رفته و باباش شب داره براش برنامه ریزی میکنه که چطور بخونه بهتر نتیجه بگیره الان استعداد حساب بشه و من جا بمونم، تو رو خدا بچه ها به فکر همه باشین.
التماس دعا.

فارغ اتحصیل دانشگاه شهید بهشتی
اسفند ۵, ۱۳۹۲ ۹:۴۰ ق٫ظ

سلام دوستان خوبم
امیدوارم همه شما موفق و پیروز از این ازمون بیرون بیاید
من پارسال به خاطر دو صدم اختلاف معدل با نفر سوم کلاسمون از خوندن دکتری محروم شدم و کسایی پذیرفته شدن که بگذریم
من امسال بیش از دو سال از فارغ التحصیلیم گذشته یعنی بهمن ماه ۹۰ فارغ التحصیل شدم
به نظرتون اگه شرط رتبه رو بردارن امیدی هست که منم بتونم امسال مدارکمو بفرستم؟

ناشناس
اسفند ۱۰, ۱۳۹۲ ۷:۳۷ ب٫ظ

انشاالله که میتوانید .فقط رزومه تون راقوی کنید

darya
اسفند ۵, ۱۳۹۲ ۸:۴۹ ق٫ظ

حتما یکسری شرایط خود دانشگاهها می زارن اما داشتن رتبه ۱ تا۳ ورودی واقعا انصاف نبود . و دلیل بر استعداد نداشتن بقیه نیست

ادیب
اسفند ۴, ۱۳۹۲ ۹:۳۹ ب٫ظ

با سلام هنوز که آیین نامه اعلام نشده است این پش داوری ها زود است.

asghar
اسفند ۴, ۱۳۹۲ ۹:۳۰ ب٫ظ

ای بابا! ما میخواستیم دست دانشگاهها تو انتخاب دانشجو کوتاهتر بشه ایتطور حق خوری دوباره زیاد میشه کاش به این فکر نمی رسیدید

هادی
اسفند ۴, ۱۳۹۲ ۹:۲۲ ب٫ظ

در رشته من، هیچ دانشگاهی بدون آزمون کسی را جذب نمیکند. اعلامیه میدهند که مدارک را بفرستید و خوب هم پول جمع میکنند، ولی اگه استعدادت مثل انیشتین هم که باشه، با ایرادات الکی حتی به مصاحبه هم دعوت نمیشی.
با این شرایط، واقعا جای تاسف هست که آیین نامه جدید اختیارات اینگونه دانشگاه ها را بازتر هم میکند!

رها
اسفند ۵, ۱۳۹۲ ۹:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  هادی

منم موافقم!
سال پیش من حدود ۵۰۰ تومن هزینه کردم فقط واسه ارسال مدارک و فقط مدرس مصاحبه گذاشت و هیچ دانشگاهی استعداد درخشان برنداشت.

منظور از حذف رتبه چیست؟؟؟؟؟؟!!!!!!
اسفند ۴, ۱۳۹۲ ۶:۵۷ ب٫ظ

با سلام و احترام
منظور از حذف رتبه چیست؟؟؟
ایا منبع موثقی دارید؟
اگر معیار رتبه نیست پس ؟؟؟؟؟

مهدی
اسفند ۴, ۱۳۹۲ ۳:۴۶ ب٫ظ

آیین نامه بدون شرایط و باز گذاشتن دست دانشگاهها باعث آشفتگی هر چه بیشتر میشه
حالا که رتبه بندی رو برداشتن حداقل باید شرایط سنی و مرتبط بدون گرایش تحصیلی با رشته مورد تقاضا رو الزامی می کردن شایدم این بستگی به خود دانشگاهها داشته باشه.
شرایط سنی گذاشتن خیلی مهمه چراکه کسایی که فرصت بیشتری داشتن مقالات بیشتری هم کار کردن.
شایدم سن کمتر امتیاز داشته باشه چون رقایت بین کسب بیشترین امتیازهاست پس سن کمتر، مقالات بیشتر، دانشگاه معتبر، معدل بالا، تعداد مقالات پایان نامه، نمره پایان نامه، شاگرد چندم بودن، سابقه تدریس و… همه امتیاز محسوب میشه

ریاضی
اسفند ۴, ۱۳۹۲ ۳:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

کاملا موافقم.

شاهین
اسفند ۵, ۱۳۹۲ ۹:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  ریاضی

موافقم منم

لیلی
اسفند ۴, ۱۳۹۲ ۵:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

من واقعا موندم
وقتی همه شرایط رو برداشتن
دانشجوی استعداد درخشان
با چه معیاری تعریف میشه
اگه یه کلاس ۱۰ نفره
۷ نفرش معدل بالا، نمره پایان نامه نزدیک به هم(بین ۱۹/۷۰-۲۰)، تعداد مقالات رنج ۲-۳ علمی پژوهشی، به زعم کاربر ” مهدی” شرایط سنی تقزیبا بین ۲۷-۳۰ سال باشه
اونوقت همه استعداد درخشان محسوب میشن؟؟؟
امیدوارم آیین نامه طوری نباشه که
اسفند ماه اعلام شه
بعد اول اردیبهشت چند تا اصلاحیه بهش اضاف شه
امیدوارم جامع و مانع باشه….

اکبر
اسفند ۴, ۱۳۹۲ ۸:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  لیلی

موافقم

لیلا
اسفند ۵, ۱۳۹۲ ۹:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  لیلی

سلام
تو رو خدا شرایط سنی رو بیخیال بشین بچه ها.
همه که شرایط زندگیشون مثل هم نیست که پشت سر هم به تحصیلات عالیه بپردازن. نذارید اونایی که زندگی بر وفق مراد نداشتن از زندگی ناامید بشن.
خدا خیرتون بده.

سهیلا
اسفند ۵, ۱۳۹۲ ۴:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  لیلا

لیلا جان توهم حرفی میزنی ها
حق اونا نیست دیگه انصافا رفته بعد از ۱۰ سال ۱۰ تا مقاله میاره….و حق مارومیخوره واقعا

ژنتیک و اصلاح دام
اسفند ۵, ۱۳۹۲ ۶:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  سهیلا

سلام.من ترم سه هستم و تا الان شاگرد دوم هستم البته با تفاوت خیلی کمی از نفر اول.و یه مقاله پزوهشی هم دارم.به نظرتون جزوه استعداد درخشان حساب میشم؟باید فرمی چیززی پر کرد واسه استعداد درخشانی؟

زهرا
اسفند ۵, ۱۳۹۲ ۸:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  لیلا

موافقم
من خودم تو کنکور سراسری استعداد درخشان دو رشته ای بودم لیسانس هم شاگرد اول شهید بهشتی بودم بعد بخاطر یه سری مشکلات ۱۰ سال از تحصیل دور بودم حالا ارشد شاگرد اولم به نطرتون انصافه از این حق بخاطر شرط سنی محروم بشم

لیلا
اسفند ۶, ۱۳۹۲ ۱۱:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

آی زهرا جان حرف دلمو زدی.
دیگه شرایط سنی بی انصافیه.

میثم به مهدی
اسفند ۱۱, ۱۳۹۲ ۱۱:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  مهدی

آقا مهدی؛ مگه شرایط رتبه ۱ تا ۳ هر ورودی رو برداشتن؟
از کجا فهمیدی؟

مهدی
اسفند ۱۳, ۱۳۹۲ ۱۱:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  میثم به مهدی

برداشتن ولی آیین نامه فعلاً تو هواست. باید تصویب و ابلاغ بشه به دانشگاهها. از جزئیاتش خبر ندارم

میثم به آقا مهدی
اسفند ۱۴, ۱۳۹۲ ۴:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

آقا، شرمنده؛
میشه جسارتاًبگید، از کجا میدونید شرایط رتبه ۱-تا ۳ رو برداشتنش ؟
ممنون میشم

مهدی
اسفند ۱۴, ۱۳۹۲ ۷:۴۷ ب٫ظ

خواهش میکنم
در تماس با وزارت علوم