ابلاغ آیین نامه استعدادهای درخشان تا نیمه اردیبهشت ماه

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی اعلام کرد که آیین نامه استعدادهای درخشان تا نیمه اردیبهشت ماه تایید و امضا می شود.

عبدالرحیم نوه ابراهیم در گفتگو با خبرنگار مهر درباره آخرین وضعیت تایید جزئیات آیین نامه استعدادهای درخشان، گفت: وزیر علوم هنوز در حال بررسی آیین نامه بازنگری شده استعدادهای درخشان است که از نظر قانونی و حقوقی بعد از ابلاغ، مشکلی برای دانشجویان ایجاد نشود.

وی ادامه داد: دانشجویان هم با ارسال ایمیلهایی به وزارت علوم، پیگیر زمان ابلاغ آیین نامه هستند.

به گفته مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزشی وزارت علوم این آیین نامه پس از تایید و امضا توسط وزیر علوم، تا نیمه های اردیبهشت ماه ابلاغ می شود.

به گزارش مهر، آیین نامه استعدادهای درخشان از زمان استقرار فرجی دانا در وزارت علوم، توسط معاونت آموزشی اصلاح و بازنگری شد.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

126 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
افشار
اردیبهشت ۲۹, ۱۳۹۳ ۲:۴۶ ب٫ظ

پس کی میاد این ایین نامه گفته بودن نیمه اردیبهشت! الان داره خرداد میشه ای خدا…….

ali
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۳ ۱:۵۹ ب٫ظ

منظورشون اردیبهشت امسال بوده یا اردیبهشت سال بعد یا اردیبهشت ده سال بعد؟؟؟

h
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۳ ۲:۰۷ ب٫ظ

سلام .
دکتری بدون ازمون که دانشگاه های مختلف این روزا مرتب دارن پذیرش میدن فقط فارغ التحصیلای دانشگاه های دولتی میتونن شرکت کنن یا دانشگاه ازادی هم میتونن ؟
کلا قاعده و قانون خاصی داره یا هر دانشگاه قانون خودشو داره ؟
تشکر

فیزیکی
اردیبهشت ۲۱, ۱۳۹۳ ۱۲:۱۳ ب٫ظ

استعداد درخشان هم مصاحبه داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
زمانش کی هست؟! همزمان با مصاحبه ی کنکوریهای با آزمون؟

باران
اردیبهشت ۲۰, ۱۳۹۳ ۳:۴۷ ب٫ظ

سلام عزیزان
یکی به من کمک کنه!!!
من فارغ التحصیل ادبیات فارسی شهیدباهنر کرمانم
پنج ترمه
شبانه
رتبه ۱
معدل ارشد۱۹,۲۸
معدل کارشناسی۱۸,۱۶
نمره پایان نامه ۱۹,۷۰
یک مقاله علمی پژوهشی
دو مقا له در دست داوری
امکانش هست از این طریق قبول شم؟؟؟؟

پری
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۳ ۱۰:۱۵ ب٫ظ

سلام دوستان لطفا راهنمایی کنید
من رتبه ۳ معماری دانشگاه تهران و اسفند دفاع کردم ۲ مقاله علمی پژو هشی در دست داوری دارم و ۲ مقاله کنفرانس خارجی به نظر شما فایده داره مدارکمو واسه دانشگاه ها بفرستم ؟ لطفا جواب بدین

داوطلب
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۳ ۱۱:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  پری

سلام
بله
دانشگاه تهران مزیتی هست برای شما
موفق باشید

افشار
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۳ ۱۰:۲۷ ق٫ظ

کی میاد این ایین نامه اردیبهشت داره تموم میشه اینا که گفته بودن نیمه اردیبهشت پس چی شد؟

تغذیه phd 93
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۳ ۸:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  افشار

آیین نامه جدید امسال اجرایی نخواهد شد

m&m
اردیبهشت ۱۶, ۱۳۹۳ ۰:۵۰ ق٫ظ

من مدارک ام رو برای دانشگاه علامه فرستادم، گفتند چون گواهی رتبه ندارید (من چهارم بودم)، پرونده شما بررسی نمی شود! گفتم آیین نامه جدید که تغییر کرده و ابلاغ نشده چی؟ گفتند که ما طبق علامیه ای که دادیم می گیریم، فقط همین و کاری به آییند نامه جدید هم نداریم. ظرف یک روز پس از دریافت مدارک هم بهم زنگ زدند! من یک مقاله پژوهشی پذیرفته شده، و سه تا در دست پذیرش داشتم، چهار تا مقاله سمیناری، و ۵ ۶ تا مقاله در مجلات غیر مصوب حرفه ای رشته ام. به هر حال گفتند صلاحیت بررسی پرونده را نداری. معدلم نزدیک ۱۸ بود و نمره پایان نامه ام ۱۵ صدم از ۲۰ کم داشت! پذیرش بنیاد ملی نخبگان ام هم در حال تایید نهایی بود!

امید
اردیبهشت ۱۶, ۱۳۹۳ ۱۲:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  m&m

من ک از اول همینو میگفتم- دانشگاه ها رو همین اطلاعیه هاشون کار میکنن چون امسال درست دانشگاه ها بازتر هستش تو تصمیم گیری- اگر تعداد دانشجوهای ورودیتون ۲۰ تا بهشه شما میتونید اقدام کنید. باید منتظر باشید تا باقی دانشگاه ها اطلاعیه بزنن- ایشالا ک موفق باشید.

افشار
اردیبهشت ۱۶, ۱۳۹۳ ۱:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  m&m

منم وضعیتم مثل شماست می خواستم منم بفرستم خوب شد شما گفتین حالا منتظرم ایین نامه جدید ابلاغ بشه کاش که زودتر ابلاغ بشه

داوطلب
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۳ ۱۱:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  m&m

مگه علامه جواب داده؟؟؟
با شما تماس گرفتن؟؟؟؟

رها (مدیریت ورزشی)
اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۳ ۹:۰۷ ب٫ظ
Alireza
اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۳ ۲:۳۲ ق٫ظ

سلام خدمت همه دوستان
من ورودى ۹١ ارشدم رشتم مکانیک و تو یکى از دانشگاههاى دولتى منطقه یک درس مى خونم معدلم ۱۸.۵۰است و رتبه اول ورودى ام ولى هنوز مقاله اى ندارم بنظرتون باتوجه به رقابت سخت تو رشته مکانیک شانسى دارم واسه تهران یا الکی خودم ضایع نکنم.

به اقا سجاد
اردیبهشت ۱۳, ۱۳۹۳ ۱۰:۳۹ ب٫ظ

اقا سجاد بر حسب تجربتون از نظر شما شرایط من برا این نوع پذیرش چطوره؟؟؟
کارشناس ارشد شهرسازی از دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه شهیدبهشتی و جز استعداددرخشانهای سال ۸۹ در دوره کارشناسی ارشد.
معدل کارشناسی ۱۷.۸۲ و جز رتبه دوم
معدل ارشد با احتساب نمره پایان نامه ۱۷.۲۵ و دفاع از پایان نامه با درجه عالی و نمره ۱۹ و فارغ التحصیل بهمن ۹۱.
و داری چندین مقاله علمی پژوهشی داخلی و خارجی و مقالات همایشی
امکناش هست؟؟؟
ممنونم

مریم
اردیبهشت ۱۳, ۱۳۹۳ ۱۰:۳۱ ب٫ظ

میخواستم بپرسم واسه رشته جنگلداری برنامه ای دارید ؟ کدوم دانشگاها واسه این رشته فراخوان زدند؟ باتشکر

sajad
اردیبهشت ۱۳, ۱۳۹۳ ۹:۱۳ ب٫ظ

بزارید خیال همه که میخوان بیان دانشگاه های تهران رو راحت کنم این استعداد تحصیلی و پذیرش بدون کنکور همش کشکه دانشگاه ها میزنن دانشجوی خودشونو بگیرن و الکی یک پول بگیرن واسه بررسی مدارکی که هیچ وقت بررسی نمی کنن…
من رتبه دکتری ۱ شد استادم میگه مهم نیس رتبت بدم میشد یک درخواست می دادی حل بود بدون کنکور میگرفتیمت حالا میخوان یکی دیگه رو به جای من بگیرن ….

لیلا
اردیبهشت ۱۳, ۱۳۹۳ ۳:۵۱ ب٫ظ

بچه ها از خواجه نصیر خبر دارید؟ فراخوان زده؟
اگه آره، میشه لینکشو اینجا بگذارید.
ممنون.

به شما
اردیبهشت ۱۳, ۱۳۹۳ ۷:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  لیلا

این هفته میارن رو سایت

sh B
اردیبهشت ۱۲, ۱۳۹۳ ۷:۳۷ ب٫ظ

دوستان کسیکه ارشدشو با سهمیه استعداد درخشانی خوتده باش
شرایطش نسبت به بقیه فرق میکنه؟
امتیاز مثبته یا امتیاز منفی؟

sajad
اردیبهشت ۱۳, ۱۳۹۳ ۸:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  sh B

فرقی ندارد

افشار
اردیبهشت ۱۲, ۱۳۹۳ ۰:۴۲ ق٫ظ

سلام لطفا جوابمو بدین
من می خوام واسه دکتری بدون ازمون شرکت کنم ولی شرایطش نفر اول تا سوم کلاس هست منم نفر پنجم کلاس هستم ولی هفت تا مقاله دارم در حالی که نفرات اول تا سوم و حتی تا اخر بغیر از خودم ی مقاله هم ندارن حالا من چیکار کنم اگه مدارک بفرستم رد می کنن؟

امید
اردیبهشت ۱۲, ۱۳۹۳ ۸:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  افشار

شرایط استعداد درخشان که فقط مقاله نیستش، شرایط دیگه هم داره-باید کنار هم قرارا بگیره-احتمالا رد کنن- ولی خوب هر کسی میتونه مدارک بفرسته

افشار
اردیبهشت ۱۱, ۱۳۹۳ ۱۰:۳۱ ب٫ظ

با سلام
این آیین نامه جدید چطوری می خواد تو دکتری ۹۳ اجرا بشه در حالی که الان اکثر دانشگاه ها با ایین نامه قبلی دارن دانشجو جذب می کنن یعنی دوباره دانشگاه ها اعلامیه می زنن که شرایط عوض شد؟

حامد
اردیبهشت ۱۱, ۱۳۹۳ ۵:۵۸ ب٫ظ

سلام. این چه استعداد درخشانی هستش که وقتی تو کنکور شرکت میکنه نمیتونه درس تخصصی خودشو ده درصد هم بزنه. اونوقت بعنوان دانشجوی استعداد درخشان میاد دکتری میخونه.

امید
اردیبهشت ۱۱, ۱۳۹۳ ۷:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  حامد

کی میگه؟ چند تا مسله هست/ یکی اینکه اون یکی دومورد ک شما دیدید رو نباید به همه نسبت بدید/ بعد اینکه خوب اگر درس خوندن تو دوسال راحت تر از درس خوندن تو دوماهه شما هم بخونید/ بعد اینکه ممکنه اون یکی دومورد ک شما دیدید میدونسته ک استعداد میشه براهمین درس نخونده بعد این که بد نیست افراد استعداد درخشان خارج از ظرفیت قبول میشندپس جا برا بقیه باز تر میشه و ممگنه رتبه افراد حدود ۱۰۰ تا کمتر بشه/چون شاگرد برتر ها از دور رقابت حذف میشن.

ali
اردیبهشت ۱۱, ۱۳۹۳ ۹:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  حامد

این چه رتبه برتر کنکوری هست که معدل چهارده داره!!!!! نمیتونست یکم تلاش کنه و در طول سال تحصیلی درس بخونه؟!!! برادر من کنکور هم ایرادهای خاص خودش را دارد.این قدر به استعداد درخشان بد نگاه نکنید

افشار
اردیبهشت ۱۱, ۱۳۹۳ ۱۰:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  حامد

دوست عزیز اول از همه خودت میدونی که سطح سوالات استاندارد نیست نمی دونم چرا اینطوری صحبت کردی. سوالات دکتری را اکثر اساتید دانشگاههای تهران طراحی می کنن و این اساتید قبل از اینکه بفکر طرح سوال استاندارد باشند به فکر طرح سوال از کتاب های خودشان هستن تا هم مشهور بشن هم فروش کتابشون بره بالا. دوما کی گفته که اگر دانشجویی نتونه به سوالات پاسخ بده هیچ سوادی نداره؟ امسال تو رشته ما ی سوالاتی طراحی کرده بودن که حتما باید فلان کتاب را می خوندی تا جای خالی را پر می کردی. خوب این چه ربطی به سواد من داره؟ حتما باید اون کتابو بخونی، ولی خیلیا نمی دونن اصلا چنین کتابی هست یا نه؟
خیلی دلایل دیگه هم هست…

شیروان
اردیبهشت ۱۱, ۱۳۹۳ ۱۱:۱۷ ق٫ظ

سلام دوستان من از دانشگاه سیستان هستم
رتبه دوم با معدل ۱۸.۴۰ و پایان نامه ۱۹.۹۵
۲مقاله isi
۱۱ پژوهشی که همه آنها در مجلات بین المللی isc
و ۷ مقاله کنفرانسی ملی و بین المللی
به نظر شما شانس قبولی بدون آزمون دارم
ممنون

داوطلب
اردیبهشت ۱۱, ۱۳۹۳ ۴:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  شیروان

سلام
ورودی چه سال؟رشته؟

شیروان
اردیبهشت ۱۱, ۱۳۹۳ ۴:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب

ورودی ۹۱ رشته مدیریت بازرگانی

محمد
اردیبهشت ۱۱, ۱۳۹۳ ۹:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  شیروان

مگه میشه ورودی ۹۱ باشید و الان دفاع کرده باشید؟

شیروان
اردیبهشت ۱۲, ۱۳۹۳ ۰:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

بله آقا محمد میشه دفاع کرد اگه از اسفند ۹۱ شروع کرده باشی برا پایان نامه
البته من اولین نفر و در تاریخ ۱۳/۱۲/۹۲ دفاع کردم یعنی قبل عید

لیلا
اردیبهشت ۱۱, ۱۳۹۳ ۹:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  شیروان

آقا برو برای ام آی تی اقدام کن.
اینجوری حداقل ما اینقد استرس نمیگیرم.
میترسم تو رشته ی ما هم یکی اینجوری باشه، دیگه امسال هم فاتحه ما خوندست.
به این استعداد درخشان نمیگن که، نخبه میگن، میان تازه میپرسن ما شرکت کنیم؟ ما چی بگیم؟؟؟؟
آقا مزاح بود، موفق باشید، با آرزوی بهترین ها.

شیروان
اردیبهشت ۱۲, ۱۳۹۳ ۰:۳۴ ق٫ظ
پاسخ به  لیلا

نه اتفاقا خیلی هم جدی بودم
آخه دانشگاه ما میگه که اگه پذیرش هم داشته باشیم شما را پذیرش نمیکنیم چون تعداد مقالاتت زیاده
الان میترسم مقالاتم را برا دانشگاهها بفرستم، برا یزد هم ۷ تا فرستادم
خوب وقتی تونستم این همه چاپ کنم بنظرتون ایرادی داره؟ که اساتید دانشکده هم تهدید می کنن که نمیگیریمت؟؟

لیلا
اردیبهشت ۱۲, ۱۳۹۳ ۱:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  شیروان

والا ما تا شنیدیم همه میگن اساتید دنباله مقاله هستن، بالاخره ارتقا رتبه و …رو برای اساتید به همراه داره، الان چه کسی بهتر از شما برای استادی که قراره در آینده باهاش کار کنید؟
اساتید شما به دنبال چی هستن؟ یه دانشجویی که موقع دفاع رساله هنوز مقاله ای نداره و دفاع هی تاریخش عقب میفته تا پذیرشش بیاد؟؟؟؟؟؟

محمد
اردیبهشت ۱۲, ۱۳۹۳ ۸:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  لیلا

قصد توهین ندارم. اما اگر مقالات شما این ژورنالهای ISC پولکی هست یا همونی که استادا بهش میگن E journal، پیش اساتید وجه خوبی نداری. حداقل دانشگاه شیراز نسبت به این مقاله ها خوش بین نیستن. چون میدونن این مقاله ها پولکی چاپ میشه.
موفق باشی

شیروان
اردیبهشت ۱۲, ۱۳۹۳ ۹:۱۰ ق٫ظ
پاسخ به  لیلا

انشاالله که خیر باشه
هرچی مصلحت او باشد

لیلا به حتما این را بخوانید
اردیبهشت ۱۱, ۱۳۹۳ ۰:۰۰ ق٫ظ

سلام
خواجه نصیر مگه فراخوان داده؟ تو سایت دانشگاه که چیزی نیومده؟ خواهشمندم راهنمایی کنید با کدوم لینک باید وارد بشم.
ممنونم.

به شما
اردیبهشت ۱۲, ۱۳۹۳ ۹:۴۷ ب٫ظ

من دانشجوی اونجام پرسیدم

عمران
اردیبهشت ۱۳, ۱۳۹۳ ۳:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  به شما

پرسیدین؟ یا میپرسید؟ ظاهرا که توی سایت دانشگاه چیزی نیومده،مهلت ارسال مدارک تا کی هست؟
ممنون میشم لینکشو اینجا بگذارید.

یاسین
اردیبهشت ۱۰, ۱۳۹۳ ۱۱:۱۰ ب٫ظ

سلام
من شاگرد اول تو یه دانشگاه بزرگ دولتی و روزانه هستم
معدلم ۱۸.۶
ترم چهارمم
۸ تا مقاله پژوهشی تو داوری
۱۳ تا مقاله همایشی و
۴ مقاله خارجی تو داوری
۱ کتاب تالیفی و ۴ کتاب در حال بررسی دارم
ولی خب هنوز از پایان نامم دفاع نکردم و مقالاتم مرتبط با پایان نامه نیست هنوز و هنوزم تو داوری همش

بنظرتون استعاداد امسال شرکت کنم؟ یا ردم میکنن؟

لیلا
اردیبهشت ۱۰, ۱۳۹۳ ۱۱:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  یاسین

شرکت کردن که ضرری نداره، هرچند که یه کم هزینه مالی داره، ان شا ء ا… تا روز مصاحبه شاید جواب داوری چند تا اومد و تایید نهایی رو گرفتین.
اگه شرکت کنید حداقل با نحوه مصاحبه دانشگاههای مختلف آشنا میشید که تجربه خیلی خوبی هست. ان شا ء ا… که پذیرش میشید.

الکترونیک
اردیبهشت ۱۱, ۱۳۹۳ ۸:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  لیلا

لیلا جون از نحوه ی جواب دادنتون به دوستان خیلی خوشم میاد…. خیلی با امید و آرامش صحبت می کنید طوری که من احساسش میکنم

لیلا
اردیبهشت ۱۱, ۱۳۹۳ ۹:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  الکترونیک

شما لطف داری عزیزم.
با آرزوی بهترین ها برای همه دوستان.

یاسین
اردیبهشت ۱۲, ۱۳۹۳ ۱۲:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  لیلا

خب اگه مرتبط با پایان نامه نباشه چی؟

لیلا
اردیبهشت ۱۲, ۱۳۹۳ ۱:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  یاسین

ما میگیم شرکت کن ضرر نمیکنی؟ حالا شما هی از الان انرژی منفی بده.
رشتتون چیه؟ ۱۲ مقاله در داوری اونم هنوز مستخرج از پایان نامه نیستن! شما آقا کی درس میخوندید؟اصلاً کار دیگه ای غیر از کار علمی وقت میکنید انجام بدهید؟
موفق باشید، شرکت کن عالیه رزومتون، اما سعی کن نامه سابمیت مقاله ها داخلی وخارجی رو برای ارسال مدارک و روز مصاحبه همرات داشته باشی.
موفق باشید.

یاسین
اردیبهشت ۱۳, ۱۳۹۳ ۱۰:۰۹ ق٫ظ
پاسخ به  لیلا

انرژی منفی نیست خب
واقعیت دیگه!
خب اینم یجور شغله دیگه!
پناه بر خدا و بیاری آقا امام رضا میرم ببینم حکمت چیه. ممنونم از شما خانم مهندس

تغذیه phd 93
اردیبهشت ۱۰, ۱۳۹۳ ۲:۳۵ ب٫ظ

به امید
سلام دوست عزیز من س سوال داشتم شما گفتید بعضی از دانشگاهها گفتن که شرط رتبه رو خودشون میذارن…این دانشگاهها چه دانشگاههای هستن؟؟؟ ممنونم

مالک اشتر
اردیبهشت ۱۰, ۱۳۹۳ ۲:۲۶ ب٫ظ

با سلام.دوستانی که به رتبه ایراد میگیرن.ایکاشک اون شرط که تعداد ورودی لحاظ میکنه حذف بشه.من بیچاره چه گناهی کردم کل ورودیمون شدن با بهمن ۴ نفر؟؟؟؟؟۳ تا ISI دارم.یک علمی پژوهشی و یک علمی ترویجی.دوتا طرح پژوهشی برا صنایع دفاع انجام دادم.همه میگن رزومه ات خوبه هاولی ورودیتون زیر ۴نفرن.معدلم ۱۷/۴۴ شده و پایان نامه ام ۱۹/۷۶.

امید
اردیبهشت ۱۰, ۱۳۹۳ ۴:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  مالک اشتر

رشتتون چیه؟

مالک اشتر
اردیبهشت ۱۰, ۱۳۹۳ ۴:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  امید

شیمی گرایش پیشرانه

لطفا راهنماییم کنید
اردیبهشت ۱۰, ۱۳۹۳ ۴:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  امید

شهرسازی
چرا شرط معدل بدون احتساب پایان نامه است
من معدلم با پایانامه ۱۷.۳۰

الکترونیک
اردیبهشت ۱۱, ۱۳۹۳ ۸:۱۳ ب٫ظ

شاید چون پایان نامه کار پژوهشی حساب میشه نه درسی و برای پایان نامه بحث همون مقاله مطرح میشه.

sh B
اردیبهشت ۱۰, ۱۳۹۳ ۱۰:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  مالک اشتر

دوست عزیز مالک اشتر
اصلا اگه شرط رتبه هم حذف شه. معدل بدون احتساب نمره پایان نامه باید هفده به بالا باشد.
اینطور نیست دوستان؟؟؟

امید
اردیبهشت ۱۱, ۱۳۹۳ ۸:۵۰ ق٫ظ
پاسخ به  sh B

بعله اینطوریه

مالک اشتر
اردیبهشت ۱۱, ۱۳۹۳ ۱۱:۴۷ ق٫ظ
پاسخ به  sh B

موافقم

organic 93
اردیبهشت ۱۱, ۱۳۹۳ ۱۲:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  مالک اشتر

سلام مالک اشتر شما ارشدتون دانشگاه مالک اشتر بودید ؟ اگه بودید ممنون میشم یه اطلاعاتی در مورد جو این دانشگاه و شرایط بورسیه این دانشگاه بدید ؟ اساتید و امکانات گرایش شیمی آلیش در چه سطحیه ؟

مالک اشتر
اردیبهشت ۱۱, ۱۳۹۳ ۹:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  organic 93

سلام.به هیچ وجه بورسیه نمیشید.من دوستان صمیمیم الان دانشجو دکتری شیمی الی شدن اینجا.یک ساله.بورسیه نمیدبه هیچ وجه با تصور بورس به این دانشگاه نیایید.قبلش بیایین خدا وکیلی تحقیق کنید که مثل بعضی از دوستان از دانشگاه یزد و اصفهان اومدن اظهار پشیمونی نکنید.استاد تمام اصلا ندارن.تو هیچ گرایشی جز شیمی فیزیک که اونم دانشجو نمیگیرن. اینجا پروژه هایی میخان ازتون که نیاز شدید به ارشدی داره که مسایل مربوط به مواد منفجره رو بلد باشید و اکثرا سنتز مواد منفجره است.که قاعدتا مجبور میشید یکسری واحدهای اضافی براتون تعریف بشه.امکاناتشم به نظر من که از خیلی دانشگاه ها دیگه کمتره.مثلا دانشگاه دامغان دیدم خیلی بهتره.

organic 93
اردیبهشت ۱۲, ۱۳۹۳ ۱:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  مالک اشتر

مالک اشتر جان خیلی ممنونم که در تصمیم گیری کمکم کردید.

برنامه
اردیبهشت ۱۰, ۱۳۹۳ ۰:۱۶ ق٫ظ

دوستان
خواهش می کنم جواب بدین
خیلی از دانشگاه ها که تاریخ ارسال مدارکشون در حال اتمامه طبق همون ایین نامه قبلی دارن اقدام می کنن.

چیکار باید کرد؟؟

لطفا هر کی میدونه جواب بده.

مهدی
اردیبهشت ۱۰, ۱۳۹۳ ۰:۳۴ ق٫ظ
پاسخ به  برنامه

صبر و بردباری

تغذیه phd 93
اردیبهشت ۱۰, ۱۳۹۳ ۱۱:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  برنامه

هر دانشگاهی مختاره شرایط خودش رو اعلام کنه حالا اگه شرط رتبه هم برداشته بشه از طرف وزارت خیلی از دانشگاهها خودشون این شرط رو لحاظ میکنن مطمئن باشید

ناشناس*
اردیبهشت ۱۰, ۱۳۹۳ ۱۲:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  برنامه

درهرصورت دوست عزیز تصمیم با دانشگاههاست. ممکنه بعضی از دانشگاهها بعد از آمدن آیین نامه جدید دانشجو بگیرن

organic 93
اردیبهشت ۹, ۱۳۹۳ ۸:۲۳ ب٫ظ

کاش میشد وزارت علوم در ایین نامه جدید یه نرخ ثابت برای همه دانشگاهها برای گرفتن پول تعیین کنه تا هر دانشگاهی سلیقه ای عمل نکنه اون هم پول نه بابت فرستادن مدارک، برای وقتیکه دانشگاه مورد نظر مدارک دانشجو را تایید کرد.

حتما این را بخوانید
اردیبهشت ۹, ۱۳۹۳ ۷:۴۰ ب٫ظ

سلام دوستان مطلع شدیم که عده کثیری از دانشگاهها از جمله دانشگاههای تهران شرط معدل کارشناسی را در ایین نامه خود اورده اند ان هم بالای۱۶و۵!از جمله دانشگاه خواجه نصیر…….هفته دیگرآیین نامه اعلام میشود اگر شما هم مخالف این شرط هستیدلطفا به ایمیل معاونت اموزشی ومدیر تحصیلات تکمیلی لیمیل بزنیدومخالفت خود را اعلام دارید باشد که کارگر افتد با تشکر

تغذیه phd 93
اردیبهشت ۹, ۱۳۹۳ ۸:۲۸ ب٫ظ

وقتی میگن دست دانشگاهها برای تکمیل شرایط استعداد درخشان با آیین نامه جدید بازتر میشه یعنی همین!!!!

مهدی
اردیبهشت ۱۰, ۱۳۹۳ ۰:۲۱ ق٫ظ

سلام دوست عزیز
معدل ۱۶.۵ معدل منطقی. دانشجوس استعداد درخشان باید معدل کارشناسی بالایی هم داشته باشد.

samira
اردیبهشت ۱۰, ۱۳۹۳ ۱:۴۰ ق٫ظ

واقعا لازم هست که دانشجوی استعداد درخشان معدل کارشناسی بالایی هم داشته باشه.اصلا دور از منطق نیست

PHD93
اردیبهشت ۱۰, ۱۳۹۳ ۱۱:۲۸ ق٫ظ

منم با مهدی موافقم، بالاخره باید یه سری فیلتر باشه. این چه توقعی ایه که می خواین رتبه حذف شه، معدل حذف شه … . پس چی بمونه؟ تنها چیزی که حذفش منطقیه فارغ اتحصیلی توی چهار ترمه

ناشناس*
اردیبهشت ۱۰, ۱۳۹۳ ۱۲:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  PHD93

دوست عزیز بنده پرسیدم معدل حذف نمیشه .درضمن دانشگاهها تصمیم گیرنده اصلی هستند

لیلا
اردیبهشت ۱۰, ۱۳۹۳ ۲:۵۰ ب٫ظ

سلام خواجه نصیر مگه فراخوان داده؟ تو سایت دانشگاه که چیزی نیومده؟ خواهشمندم راهنمایی کنید با کدوم لینک باید وارد بشم.

پرنیان
اردیبهشت ۹, ۱۳۹۳ ۴:۵۷ ب٫ظ

سلام
بچه ها من رتبه اول هستم و معدلم ۱۸.۶۸ است. یک مقاله ISI دارم و ۳ تا کنفرانسی. اما یک مشکل دارم و اون اینکه پایان نامه من نمرش ۱۸.۴۵ هست- اما پایان نامم یک موضوع جدیده و به خاطر مسائلی این نمرم شدهو به نظرتون امکانش هست تو آیین نامه جدید نمره پایان نامه مدنظر نباشه؟

محسن
اردیبهشت ۹, ۱۳۹۳ ۵:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  پرنیان

با شرایط کنونی نه متاسفانه؛ اما شاید در آیین نامه جدید مشکل شما هم حل شده باشه. موفق باشید.

امید
اردیبهشت ۹, ۱۳۹۳ ۸:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  پرنیان

بستگی به این داره دانشگاه مد نظرتون درجه عالی رو به بالای ۱۸ بده یا ۱۹, در غیر اینصورت طبق ایین نامه های سال های ۸۹ به بعد ک من همه رو رصد کردم خیر.

تغذیه phd 93
اردیبهشت ۹, ۱۳۹۳ ۸:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  پرنیان

از دانشگاههایی که تا الان فراخوان دادن فقط دانشگاه صنعتی اصفهان نمره قابل قبول برای پایان نامه رو ۱۸ اعلام کرده ولی بقیه دانشگاهها همون ۱۹ رو قبول دارن!!!

samira
اردیبهشت ۹, ۱۳۹۳ ۴:۳۷ ب٫ظ

سلام کسی نمیدونه چرا دانشگاه شهید بهشتی پذیرش بدون آزمون رو اعلام نمیکنه؟ ممکنه امسال نخواد استعداد درخشان دانشجو بگیره؟ رشته منو فقط اونجا دارن

تغذیه phd 93
اردیبهشت ۹, ۱۳۹۳ ۷:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  samira

دوست عزیز هنوز خیلی از دانشگاهها اعلام نکردن منتظر باشید

mohammad
اردیبهشت ۹, ۱۳۹۳ ۴:۱۰ ب٫ظ

دوستانی که با وزارت علوم صحبت کردند متوجه شده اند که ۲ سال بعد از فارغ التحصیلی فرصت هست یا ۳ سال؟ ممنون از جوابتون

برنامه
اردیبهشت ۹, ۱۳۹۳ ۳:۰۱ ب٫ظ

یعنی اگه شرط رتبه حذف بشه،
تعداد مقالات علمی پژوهشی چگونه خواهد بود؟
مقالات استخراج شده از پایان نامه باید به اسمه دانشجو و استاد راهنما باشد؟

امید
اردیبهشت ۹, ۱۳۹۳ ۴:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  برنامه

بله، باید اینجوری باشه.

تشکر بابت حذف شرط رتبه از آیین نامه
اردیبهشت ۹, ۱۳۹۳ ۲:۱۰ ب٫ظ

منم تماس گرفتم با وزارت گفتن شرط رتبه رو حذف کردن تو آیین نامه جدید
خدارو شکر داره عدالت اجرا میشه

امید
اردیبهشت ۹, ۱۳۹۳ ۴:۱۷ ب٫ظ

شرط رتبه حذف نشده هنوز، هیچ گسی هم نگفته حذف میشه،درضمن اختیار دست خود دانشگاه هاست و از چندین دانشگاه پرسیدم گفتن ما خودمون میذاریم، چون اگه تو ی گرایش تعداد معدل های بالا زیاد باشه مفهومش مشخصه، بلاخره اون کسی ک ی خورده معدلش بالاتر رتبه بهتری رو کسب میکنه، اگه اینجوری باشه از ی گرایش تو یک دانشگاه سخت گیر شاید یک نفر شرایط معدل داشته باشه و تو دانشگاه دیگه چندین نفر، بلاخره اگه قرار باشه همه استداد دزخشان بشن گ دیگه باید اسمشو گذاشت فراگیررر.

احمدعلی
اردیبهشت ۹, ۱۳۹۳ ۴:۴۹ ب٫ظ

منم دقیقا از معاونت آموزشش پرسیدم همینو گفتن.
رتبه دیگه حذف شده

organic 93
اردیبهشت ۹, ۱۳۹۳ ۴:۵۴ ب٫ظ

مرسی از خبرتون خدا رو شکر خیلی خوشحال شدم. واقعا داره عدالت اجرا میشه. این دانشگاههایی که الان فراخوان دادند دوباره ایین نامشون تغییر میکنه و طبق ایین نامه جدید دانشجو بر میدارن یا نه ؟

تشکر بابت حذف الزام رتبه
اردیبهشت ۱۰, ۱۳۹۳ ۹:۴۴ ق٫ظ

خدارو شکر اگه واقعا شرط رتبه حذف شده باشه

محسن
اردیبهشت ۹, ۱۳۹۳ ۱۲:۴۳ ب٫ظ

شانس ینده از دید عزیزان برای پذیرش استعداد درخشان چگونه است؟
دو مقاله علمی پژوهشی چاپ شده در مجلات علمی پزوهشی. چهار مقاله کنفرانسی و رتبه اول در مقطع کارشناسی ارشد دردانشگاه دولتی روزانه.

خیلی خوب
اردیبهشت ۹, ۱۳۹۳ ۴:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  محسن

با سلام

شانستون خوبه
اقدام کنید
موفق باشید

سارا
اردیبهشت ۸, ۱۳۹۳ ۱۰:۱۰ ب٫ظ

تجربه من که سالِ گذشته دکتری بدون آزمون قبول شدم و البته همه شرایطِ آیین نامه رو داشتم.
هر شخصی که دانشگاه تایید کنه و اسمش رو بفرسته به سازمان سنجش، دیگه حتما قبوله.
بودن افرادی که خیلی از شرایط آیین نامه را نداشتن و پذیرفته شدن.

سجاد مدیریت ورزشی
اردیبهشت ۹, ۱۳۹۳ ۷:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  سارا

سلام سارا خانم
شما کدوم دانشگاه پذیرش گرفتید؟

سارا
اردیبهشت ۹, ۱۳۹۳ ۵:۲۳ ب٫ظ

من در ۲ دانشگاه پذیرش گرفتم. یکی از دانشگاههای تهران و یکی هم دانشگاهِ کارشناسی ارشد خودم در شهرستان. که البته با میل خودم در شهرستان ثبت نام کردم.
البته فقط برای ۳ دانشگاه تقاضا فرستادم، فقط دانشگاههایی که رایگان بود

بهنام
اردیبهشت ۹, ۱۳۹۳ ۸:۳۷ ق٫ظ
پاسخ به  سارا

دقیقا درست میفرمایید
من شخصا خودم در مصاحبه ها دیدم این موضوع رو

ستاره
اردیبهشت ۹, ۱۳۹۳ ۱:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  بهنام

آقای بهنام تاریخ مصاحبه بدون کنکور چه موقعست؟
بچه های بدون کنکور و با کنکور با هم مصاحبه ازشون میشه؟

لیلا
اردیبهشت ۹, ۱۳۹۳ ۲:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  ستاره

تو بعضی از دانشگاه ها آره و بعضی ها هم نه.
مثلا پارسال تربیت مدرس با هم مصاحبه کرد.
بعضی ها هم هنوز شهریور شده بود هنوز میگفتن ما داریم پرونده ها رو بررسی میکنیم همین روزا میگیم بیایین مصاحبه، حالا کنکوریها کی مصاحبه شده بودن خرداد، همه میگفتن فک کنم نمیخوان بگیرن که تا شهریور هنوز اسامی دعوت شدگان بدون آزمون رو توی سایتشون نزدن، که دیدیم نه اینجوری نبود بالاخره زدن.
اوه حالا حالاها راه زیادی در پیش داری از الان زیاد بهش فک نکن. ماه رمضان، تابستون، گرما زنگ زدن به این دانشگاه و اون دانشگاه…..

adel
اردیبهشت ۸, ۱۳۹۳ ۹:۱۴ ب٫ظ

اونقد بدم میاد از این آیین نامه الکی استعداد درخشان. چرا که واقعا حق خوری کسایی هستش که زحمت کشیدن و از پس کنکور سخت دکتری براومدن و راحت طلبی واسه افراد متقاضی هست.

امید
اردیبهشت ۸, ۱۳۹۳ ۱۰:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  adel

شما هم درس میخوندید تو ۲ سال به جای چند ماه، و اینجوری قبول میشدید، راحته که.

ali
اردیبهشت ۸, ۱۳۹۳ ۱۰:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  adel

نظرتون قابل احترامه.ولی الان سراسر دنیا برای پذیرش بهترین دانشگاهها در سطح دکترا از همین روش رزومه فرستادن استفادهمیشه.بنظر من هم کسی که فقط رتبه کنکور خوبی داره و طی دو سال ارشد تنبلی کرده و درس نخونده کارش درست نبوده.اینها بحث سلیقه ایه دوست من

نیما
اردیبهشت ۹, ۱۳۹۳ ۸:۳۱ ق٫ظ
پاسخ به  ali

حرف شما درستهه

فقط باید خود سنجش یه گروه تخصصی هر رشته تشکیل بده و رزومه را برسسی کنه نه دانشگاهها

farnaz
اردیبهشت ۸, ۱۳۹۳ ۱۱:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  adel

این حرفتون اصلا خوب نیست
خیلی ها هستن مثل من که زحمت کنکورم کشیدن و رتبه نسبتا خوبی هم آوردن و شانس استعداد درخشان هم دارن چون در طول تحصیل برای مقاله هم تلاش کردن و خوب هم درس خوندن

ناشناس*
اردیبهشت ۹, ۱۳۹۳ ۰:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  adel

باورکنید لازمه یک محرک برای دانشجویان با استعداد پیدا بشه یک انگیزه ،که این هم یک انگیزه است مثلا یکی ازدوستای من بخاطرشرایط بد محیط کنکور انقدرحالش بد شد که نتونست سر جلسه بشینه بااب قند بردنش بیرون، به نظرمن ارزیابی باید توطول سال باشه نه تویک روز با استرسهای جورواجور، پس شما نمیتونید قضاوتی واحساسی مطالبی رابیان کنید . به نظرمن این آیین نامه حق اون کسایی هست که واقعا دوسال یا حتی ۶ سال ازعمرشونو وقف درس کردند .لطفا انقدر بی انصافانه قضاوت نکنید

ناشناس*
اردیبهشت ۹, ۱۳۹۳ ۰:۲۳ ق٫ظ
پاسخ به  ناشناس*

درجواب دوستمون عادل

به adel
اردیبهشت ۹, ۱۳۹۳ ۹:۴۱ ق٫ظ
پاسخ به  adel

من قبول دارم که بعضی از کسایی که از طریق استعداد درخشان میرن حقشون نیست و به خاطر روابط با اساتید شاگرد اول میشن و شاید مقاله هم زیاد داشته باشن ولی زحمتی هم براش نکشیده باشن ولی این افراد شاید خیلی نباشن و نباید به خاطر عده ای کل صورت مسءله رو پاک کرد. تازه وقتی تو آزمون دکتری هم بی عدالتی میشه و شخصی مثل من هفت ماه به کوب درس میخونه ولی به خاطر کلید غلط سوالات حقش تضییع میشه،باید شانس استعداد درخشان رو داشته باشه چون هم زمان تحصیل زحمت کشیدم،هم رزومه خوب دارم و هم واسه کنکور تلاش کردم و سواد بالایی هم دارم،قطعا خیلی ها مثل من هستن.پس اینجور راحت زحمت دیگران رو راحت طلبی تصور نکنیم.

ناشناس*
اردیبهشت ۸, ۱۳۹۳ ۶:۵۳ ب٫ظ

شاید خیلی ازبچه ها خوشحال باشند که شرط رتبه ومعدل برداشته بشود ولی دلم برای نفرات اول رشته هایی میسوزه که خودشونوبرای آیین نامه قبلی آماده کرده اند .آخه اگر قرارباشه همه بچه ها که مقاله دارند شرکت کنند میدونید رقابت چقدرسخت میشود .این انصاف نیست .باید یک فیلتر منطقی وجودداشته باشه

تغذیه phd 93
اردیبهشت ۸, ۱۳۹۳ ۷:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  ناشناس*

دقیقا

مهدی
اردیبهشت ۸, ۱۳۹۳ ۸:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  تغذیه phd 93

رتبه خودش امتیاز داره و کسایی که رتبه اول تا سوم هستن نسبت به بقیه امتیاز دارن

لیلا
اردیبهشت ۸, ۱۳۹۳ ۷:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  ناشناس*

آه حرف دلمو زدی، بنظرم اینا دست تقدیره که نمیشه کاریش کرد، همیشه همه چی با حساب کتابایی که ما از قبل میکنیم مطابقت نداره و اونجوری که میخوایم نمیشه.
حتما تو آیین نامه جدید معدلم جایی داره، اگه اینجوری باشه همه میگن درس که مهم نیست بریم از اول مقاله کار کنیم شب امتحان برا فردا میخونیم یه نمره ای در حد قبولی میگیریم چون قراره مقاله بدرد پذیرش بدون آزمون بخوره، حتما اونی که هم مقاله کار کرده هم معدل خوبی داره یه پله بالاتره دیگه.
بازهم همه چی خواست خداست وگرنه همین پارسال که قانون یه چیز دیگه بود خیلیا با یه مقاله که روز مصاحبه نامه پذیرشش نمیدونم یه دفعه ای از کجا اومده بود چه دانشگاههایی که پذیرش نشدن و چه کسانی با یه زونکن مقاله از شهرستان پا میشدن میرفتن سنجش که بگن ما که پنج ترمه تموم کردیم جرم نکردیم که بیکار بودیم!!!! ما که به چشم خودمون دیدیم.

الکترونیک
اردیبهشت ۸, ۱۳۹۳ ۸:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  ناشناس*

احتمالا برای نفرات اول شرط مقالات یکی کمتر از بقیه باشه یا بدون مقاله ..

امید
اردیبهشت ۸, ۱۳۹۳ ۹:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  ناشناس*

امکان نداره معدل و رتبه برداشته بشه- چون در غیر اینصورت استعداد درخشان نیست دیگه،میشه فراگیر/ در ضمن اگه تو دانشگاهی تعداد افرادی ک معدلشون به هم نزدیکه زیاد باشه یعنی تو اون رشته اسون گرفته میشه/ حتی در این شرایط هم اولویت بانفرات بالاتر هستند. نهایتا ۴ ترمه بودن رو بردارن مثل قبلا. در اون صورت هم تو مسلما ۴ ترمه ها جلوتر هستند. بعلاوه اینکه ۴ ترمه ها به هرحال از نظر مقاله هم جلوترهستند.پس هیچ مشکلی نیست. من امروز با مسئول دانشگاهمون صحبت کردم گفت شرایط خیلی عوض نمیشه، مقاله و معدل جزوش هست. دست دانشگاه ها باز تر میشه برا تصمیم گیری فقط.

امید
اردیبهشت ۸, ۱۳۹۳ ۱۰:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  ناشناس*

اخه همه ی بچه های ارشد مقاله دارن. اون ک ملاک استعداد درخشان نیست. از هر پایان نامه ارشدی مقاله در میاد چون اکثرا کارهای جدید و نو هستن. پس نگران نباشید. معدل و رتبه سرجاشه. خود دانشکاه ها اصلا بیشتر رو همین حساس هستند. شرط مقاله تو ایین نامه هرسال(از سال ۸۹ ک من رسد کردم) شرط ضمنی هستش. شرط اول معدل و رتبه و بعد مقاله.

عاطفه
اردیبهشت ۸, ۱۳۹۳ ۴:۱۸ ب٫ظ

دوستان من ارشد رشته شهرسازی از دانشگاه شهید بهشتی دارم بهمن ۹۱ فارغ التحصیل شدم.
و مقالات علمی پژوهشی از پایانامه و …. دارم.
معدلم ۱۷.۲۵ و نمره پایانامه ام ۱۹ است.
امت رتبه اول تا سوم نیستم
یعنی امکان هست؟

m&m
اردیبهشت ۱۶, ۱۳۹۳ ۰:۵۱ ق٫ظ
پاسخ به  عاطفه

من مدارک ام رو برای دانشگاه علامه فرستادم، گفتند چون گواهی رتبه ندارید (من چهارم بودم)، پرونده شما بررسی نمی شود! گفتم آیین نامه جدید که تغییر کرده و ابلاغ نشده چی؟ گفتند که ما طبق علامیه ای که دادیم می گیریم، فقط همین و کاری به آییند نامه جدید هم نداریم. ظرف یک روز پس از دریافت مدارک هم بهم زنگ زدند! من یک مقاله پژوهشی پذیرفته شده، و سه تا در دست پذیرش داشتم، چهار تا مقاله سمیناری، و ۵ ۶ تا مقاله در مجلات غیر مصوب حرفه ای رشته ام. به هر حال گفتند صلاحیت بررسی پرونده را نداری. معدلم نزدیک ۱۸ بود و نمره پایان نامه ام ۱۵ صدم از ۲۰ کم داشت! پذیرش بنیاد ملی نخبگان ام هم در حال تایید نهایی بود!

امین
اردیبهشت ۸, ۱۳۹۳ ۴:۱۱ ب٫ظ

هر شرطی که گذاشته بشه فرقی نداره
هر دانشگاهی خودش یک رتبه اول داره که حتما مقاله هم داره ، تازه هر استادی مایله با دانشجویی کار کنه که ازقبل باهاش بوده

فاطمه
اردیبهشت ۸, ۱۳۹۳ ۴:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  امین

منم با شما موافقم ، تازه تعداد افرادی هم که دعوت به مصاحبه میشن دست دانشگاههاست
در ثانی همین الان هم نظرات شخصی دانشگاهها اعمال میشه
این که میگن فقط دانضجوی روزانه باید باشین
پس بهترین راه همونه که کنکور بدیم یا تو دانشگاه خودمون درخواست بدیم

سجاد مدیریت ورزشی
اردیبهشت ۸, ۱۳۹۳ ۳:۰۹ ب٫ظ

سلام
من امروز زنگ زدم استعداد درخشان وزعرت علوم.مسولش گفت به طورحتم شرط شاگرد اول تا سوم برداشته میشه.قرار شده همه سوابق پزوهشی و اموزشی افراد در نظر گرفته بشه.ولی یه نکته وجود داره اونم اینکه دست خوت دانشگاه ها هست که معیار پذیرش رو مشخص کنه.مسؤولش به من گفت اگه دانشگاهی شرط شاگرد اول تا سوم بزاره مختار هست و هیچ منع قانونی نداره

فاطمه
اردیبهشت ۸, ۱۳۹۳ ۴:۱۹ ب٫ظ

حتما اگر شرط رتبه را بردارن شرط معدل میذارن
باید به هرحال یک فرقی بین استعداد درخشان و بقیه باشه

ali
اردیبهشت ۸, ۱۳۹۳ ۲:۱۵ ب٫ظ

یه راه منطقی اینه که همه موارد از جمله رتبه کلاسی و معدل و مقالات امتیازدهی بشن و یک امتیاز حداقلی برای ورود به مصاحبه مدنظر باشه. حالا اگه کسی معدلش پائین باشه میتونه با تعداد مقاله بیشتری که ارائه میده به اون حداقل امتیاز برسه.امیدوارم شرایط جوری باشه که غیر قابل دسترس نباشه و هر داوطلب سخت کوش و مصممی با هر پس زمینه ای که داره بتونه خودشو برسونه

256
اردیبهشت ۸, ۱۳۹۳ ۸:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  ali

خیلی پیشنهادتون جالبه.کاش واقعا اینقدر منطقی به مسائل نگاه بشه.

محمد
اردیبهشت ۸, ۱۳۹۳ ۹:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  ali

منم از این پیشنهاد شما خیلی راضیم. امیدوارم گوش بدهکار وجود میداشت

مهدی
اردیبهشت ۸, ۱۳۹۳ ۱:۴۵ ب٫ظ

امیدوارم این همه وقت کشی برای ابلاغ آیین نامه جدید تموم بشه و شرایط منصفانه ای برای متقاضیان شایسته در پی داشته باشه.

امیر
اردیبهشت ۸, ۱۳۹۳ ۱:۴۰ ب٫ظ

ای بابا تا بخواد اعلام شه، همه دانشگاه ها طبق آئین نامه قبلی دانشجوهاشونو برداشتن.
بهتر دیگه به خودشون زحمت ندن، بزارن واسه سال دیگه

تغذیه phd 93
اردیبهشت ۸, ۱۳۹۳ ۱:۳۸ ب٫ظ

دوستان توجه داشته باشن که توی آیین نامه جدید دست دانشگاهها خیلی بازتره برای اینکه خودشون شرایط رو تعیین کنن به نظر میرسه ی شرایط حداقلی در آیین نامه جدید در نظر گرفته شده که شرایط تکمیلی رو دانشگاهها تعیین میکنن

پلیمر
اردیبهشت ۸, ۱۳۹۳ ۱:۲۵ ب٫ظ

اگر نظر وزارت علوم مهم هست پس چرا برخی دانشگاه ها دارند واسه خودشون با شرایط خودشون دانشجوی استعداد درخشان می گیرند؟؟؟/

فرزانه
اردیبهشت ۸, ۱۳۹۳ ۱۲:۱۹ ب٫ظ

وزارت علوم محترم تورور خدا زود باشید
بابا بحث سرنوشته
دانشگاهها دارن یکی یکی اطلاعیه استعداد درخشانشون رو مطابق قانون سالهای قبل میدن که!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

داوطلب
اردیبهشت ۸, ۱۳۹۳ ۱:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  فرزانه

مگه قراره چه تغییری کنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

لیلا
اردیبهشت ۸, ۱۳۹۳ ۷:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  فرزانه

پارسال هم همینجوری بود فک کنم دوم خرداد قانون پذیرش تغییر کرد که نمیخواد دانش آموخته باشید و ترم چهارمیا تعهد بدن که تا شهریور دفاع میکنن و مقاله هم نداشته باشن ایرادی نداره، تازه فارغ التحصیلا هم یه مقاله کفایت میکنو از این جور داستانها….
حالا همه دانشگاههایی که تا قبل دوم خرداد اطلاعیه داده بودن باز همشون اصلاحیه زدن و گفتن آهای اونایی که مدارک فرستادن طبق فرمت جدید دوباره بفرستین و اونایی که فک میکردید نمیتونید شرکت کنید بیایید مدرکاتونو بفرستین.
حالا ما که دفاع نکرده بودیم گفتیم چه خوب یه سیصد چهارصد تومن ناقابل برای واریز فیش و کپی مدارک و پست هزینه کردیم دیدیم آخرش اونایی که چند سال پیش فارغ التحصیل شدن و با یک زونکن رزومه اومدن جذب شدن، تازه فهمیدیم اِ ما تازه کار بودیم چه هزینه بیخودی کردیما، یکی مثل امیرکبیر پول هم نگرفت قبل اصلاحیه گفت اگه یه مقاله دارین شرکت کنید حالا ما تا زمان مصاحبه هی از شهرستان زنگ میزدیم آخه پرونده ما چی شد دیدیم میگن منظور ما از یه مقاله، مقاله آی اس آی تو ژورنال ایمپکت بالا بوده، ما که سر در نمیاوردیم ایمپکت میمپکت چیه، گفتیم ای بابا اینا دیگه کین.
بچه ها جدی میگم ببینید اگه شرایطشو واقعا دارین مدارک رو ارسال کنید وگرنه تو تابستان و گرما و ماه رمضان از پیگیری شونصدتا دانشگاه اعصاب برا آدم نمیمونه.