افزایش 15 درصدی شهریه دوره دکتری دانشگاه آزاد اسلامی

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

رییس دانشگاه آزاد اسلامی از افزایش شهریه دوره دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر ، حمید میرزاده در نشست روز چهارشنبه با خبرنگاران ، در پاسخ به پرسش درباره افزایش شهریه دانشگاه آزاد برای سال تحصیلی آینده اظهار داشت: بر اساس مصوبه جلسه پیشین هیات امنای دانشگاه آزاد مقرر شد شهریه تمام مقاطع این دانشگاه برای سال تحصیلی آینده با میانگین 15 درصد افزایش یابد.

وی با بیان اینکه مصوبه وزارت علوم برای افزایش شهریه دانشگاههای شهریه پرداز تا سقف 25 درصد است خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد 10 درصد کمتر از این سقف شهریه را افزایش داده است.

دکتر میرزاده تاکید کرد: افزایش این میزان شهریه بر اساس رشته ها در واحدهای دانشگاه آزاد متفاوت است و واحدها می توانند برای افزایش رقابت بیشتر شهریه را بر اساس میانگین 15 درصد کاهش یا افزایش دهند.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

103 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آوا
مهر ۹, ۱۳۹۳ ۸:۱۷ ب٫ظ

سلام میشه بپرسم اونایی که دکترا قبول شدن چه کتابایی خوندن من رشته ام حقوق عمومی هستش. بعضی از بچه ها میگن کتاب تست مدرسان شریف خیلی خوبه .نمیدونم .زبان چقدر تاثیر داره برای دانشگاه سراسری میخوام .سپاس

زهرا
شهریور ۲۳, ۱۳۹۳ ۴:۱۰ ب٫ظ

من یک سوال داشتم
این افزایش شهریه شامل ورودی های سالهای قبل هم هست و متأسفانه شهریه ثابت حدود ۴۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده است سوالم اینه که آیااین قانونیه که شهریه ثابت افزایش پیدا کنه؟ پس چرا اسمش ثابته؟ اگر بخواد شهریه ثابت افزایش پیدا کنه باید فقط برای ورودی های جدید باشد نه برای همه ورودی های سالهای قبل؟

سارا حقوق عمومی
شهریور ۱۹, ۱۳۹۳ ۱:۰۳ ب٫ظ

سلام دوستان کسی اطلاع داره شعریه دکترا رشته حقوق ترمی چقدع و الان برای ثبت نام چقد باید واریز کرد؟ متاسفانه تلفنهای دانشگاه اصفهان هم بی پاسخه!! ممنون میشم اگه شما کمک کنید

تینا
مرداد ۲۵, ۱۳۹۳ ۸:۳۹ ق٫ظ

چرا انقد غر شهریه میزنین بخدا من حاضرم قبول شم دکترا دیگه هیچی نمی خوام …..

نیما
شهریور ۳, ۱۳۹۳ ۱۲:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  تینا

سلام تینا خانم ،واقعا خوشحالم که استرس شهریه رو ندارید و دعا می کنم که به آرزوتون که قبولی در آزمون دکتری است برسید.ولی خیلی ها به خاطر شرایط مالیشون(مثلا خود من که به احتمال زیاد علوم تحقیقات تهران قبول میشم)پرداخت شهریه کمی دشواره واسه همینه نمی تونیم (نمیتونم)از قبول شدن، خیلی خوشحال باشیم(باشم).

مسعود
آذر ۱۱, ۱۳۹۴ ۲:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  نیما

سلام.من دکترای علوم تحقیات رشته زیت را تامرحله پایان نانامه ادامه دادم ولی بعلت شهریه سنگین دیگه نتونستم پایان نامه را تمام کنم.نزدیک دو سال است که دیگه درس را رها کردم .ولی دارم افسرده میشم نه میتونم شهریه سنگین را جور کنم ونه میتونم درس نیمه تمامم را رها کنم .بین زمین واسمان معلق شده ام .به هرکجا وهر دری سر زدم ولی هیچ چاره ای نشده برام .از در خواست از دفتر رهبری وریسس جمهور ووزیر علوم وریس دانشگاه ونمایندگان مجلس و……درخواست کمک کردم ولی چاره ای نشد که نشد

مهرداد
مرداد ۲۴, ۱۳۹۳ ۷:۲۱ ب٫ظ

سلام من ارشد معماری دارم اگه دکترا امتحان بدم شانسی برا قبولی دارم

به مهرداد
مرداد ۲۸, ۱۳۹۳ ۳:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  مهرداد

اره چرا که نه. با کمی تلاش حتما

لیلا
مرداد ۱۴, ۱۳۹۳ ۹:۴۲ ب٫ظ

یکی بگه واقعا ارزش داره ۶۰ تومن خرج کنی ، دکترا بگیری ….
ارشد دانشگاه ازاد گرفتم ….
وضع مالیمم خوب نیس..
باید هرچی کار میکنم ، پس انداز کنم
تا بتونم شهریه بدم
یکی بگه ، چکار کنم ؟

شمیم
مرداد ۱۵, ۱۳۹۳ ۱۱:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  لیلا

ببخشید من یه فکری دارم شاید بدرد شما هم بخوره بیست میلیون از مهر اقتصاد وام میگیرم البته دوازده میلیون سپرده گذاری کردم طرح میثاق ۴که سود باز پرداختش ۷درصد هستش این میشه ۳۲تومن ۲۲میلیون یه صندوق محلی داریم که قبلا دوتا سهم باز کردم ۶ میلیون هم از اداره وام میگیرم مجموع میشه ۶۰ میلیون این پولها رو سپرده با سود ۲۰تا ۲۲ در بانک میگذارم سودش که یک میلیون وصد هزار تومنه رو میدم به دانشگاه چون وامهایی که من گرفتم تقریبا کم سود وقرض الحسنه هستندماهیانه یک میلیون وپانصد باید قسط بدم که حدود ۴۵ماه باید قسط بدم خیلی سخته ولی بعد ۴۵ماه شصت میلیون توی بانک دارم ودکتری هم خوندم ان شا الله
البته این برنامه را از دوسال قبل طراحی کردم وپیش بردم همه وامها تا اول مهر کامل میشه
امیدوارم هر کس درس خوندن رو دوست داره بتونه بخونه ومسائل مالی راه کسی رو نبنده

سارا
مرداد ۲۵, ۱۳۹۳ ۸:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  لیلا

لیلا جان اگه وضه مالیت خوب نیست هیج وقت دکترا آزاد نخون مثلاً اگه دکترا باشی چقدر پول در میاری ؟؟؟؟؟ اینو یادت باشه اولویت های زندگی عوض شده دیگه مدرک نیست پول و آرامش سعی کن به جای فشار مالی برای مدرک تحصیلی از زندگی لذت ببری

مریم
تیر ۳۱, ۱۳۹۳ ۸:۴۳ ب٫ظ

دوستانی که دارید سطح علمی دانشگاههای آزاد و دولتی رو یکی میبینید فک نمی کنید دیگه خیلی بی انصافی می کنید؟!!!اونایی که تجربه هر دو نوع دانشگاه رو دارن حتما بهتر می دونن منظور من چیه!دوستی داشتم که با دوترم مشروطی در دانشگاه دولتی و فارغ التحسیلی با معدل ۱۲.ارشدش رو در دانشگاه آزاد با معدل ۱۹.۸۰ و با پایان نامه ۲۰ به پایان رسوند.کسی هست اینجا موردی رو در دانشگاه دولتی با پایان نامه ۲۰ بشناسه؟۱۱۱

dooooooostaaan
مرداد ۱, ۱۳۹۳ ۱:۱۴ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

اره داداش خودم. از دانشگاه گرگان.

دانشجوی دکتری علوم تحقیقات
مرداد ۲, ۱۳۹۳ ۱:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

در مقطع تحصیلات تکمیلی اصلا معدل ملاک یطح سواد نیس.کارهای پژوهشی هر فرد نشون میده چقد تو رشتش فعال بوده و به تحقیق و پژوهش پرداخته. خدارو شکر دانشگاههای ازاد هم سهم زیادی در تولید مقاله داشتند.

dooooooostaaan
مرداد ۲, ۱۳۹۳ ۱:۳۰ ق٫ظ

لااااااااااااااااااایییییببییک

مهدی
مرداد ۸, ۱۳۹۳ ۱۲:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

درسته ولی برا همه صحت نداره.

منصوره
دی ۲۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۰ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

من ۱۹.۵ از دانشگاه شیراز

mahdie
تیر ۲۶, ۱۳۹۳ ۴:۰۸ ب٫ظ

البته من خیلی مایه دار نیستم ولی اینکه میبینم همه حتی دانشجوهای غیرانتفاعی من دارن ارشد قبول میشن و با من که خیلی واسه درس زحمت کشیدم یکی میشم خیلی اذیت میشم
من عاشق درس خوندن هستم
خیلی دوست دارم دکتری بخونم
ولی چون تبریز رو رفتم مصاحبه اگه قبول بشم نرم محروم میشم
به نظرتون امسال شروع کنم به خوندن و پول بدم بهتره یا دو سال دیگه وقفه بیفته؟؟؟
سال ۹۰ فارغ التحصیل شدم
چند نفر کمکم کنن لطفا
مغزم داره میترکه :(

مهلا
تیر ۲۸, ۱۳۹۳ ۸:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  mahdie

سلام دوست عزیز چه عیبی داره دانشجواتون ارشد قبول میشن. شما به خودتون ببالید که دانشجواتون استاد باسوادی چون شما دارن که قبول میشن یاد بگیریم بخیل نباشیم. شما که مطمنید دولتی قبول میشید بمونید این همه هزینه رو هدر ندید حیفه وقتی دولتی قبول میشد البته اکه مطمنید قبول میشید بمونید وگرنه همون ازاد رو بدید. من ل اکه خودم بودم همون ازاد رو انتخاب میکردم موفق باشی دوست خوبم

دانشجوی دکتری علوم تحقیقات
مرداد ۲, ۱۳۹۳ ۱:۲۴ ق٫ظ
پاسخ به  mahdie

من احساس شما رو کاملا درک میکنم. حتما ادامه بدید به امید خدا

عبدالرضا
تیر ۲۱, ۱۳۹۳ ۲:۰۷ ق٫ظ

در دانشگاه آزد برای دکتری ۹۳ سه نوع شهریه وجود دارد
۱: شهریه ثابت حدود ۴۵۵۰۰۰۰ تومن برای هر ترم و دکتری ۸ ترمه که میشه حدود ۳۶۵۰۰۰۰۰
۲: شهریه متغیر برای ۲۴ واحد حدود ۸۰۰۰۰۰۰تومن
۳: شهریه پایان نامه ۲۴ واحد حدود ۲۰۰۰۰۰۰۰ تومن

عبدالرضا
تیر ۲۱, ۱۳۹۳ ۲:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  عبدالرضا

البته این ها واسه ی فنی و مهندسی هستش
واسه علوم انسانی ۱۱۰۰۰۰۰۰ کمتره

1
تیر ۳۱, ۱۳۹۳ ۱۱:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  عبدالرضا

سلام.اشتباه حساب نکردین.چون ثابت پارسال حدود دو میلون و نهصد هزار بود که با افزایش ۱۵ درصد می شه سه میلیون و پانصدهزار تومان.

عبدالرضا
تیر ۲۰, ۱۳۹۳ ۰:۴۲ ق٫ظ

شهریه دکتری دانشگاه آزاد تقریبا ۷۰ میلیون تومنه و شهریه پردیس دانشگاه دولتی ۶۶ میلیونه. من اگه پولشو داشتم میرفتم پردیس دولتی هم ارزونتره هم دولتیه

شهرسازی 2222222
تیر ۱۷, ۱۳۹۳ ۸:۵۵ ق٫ظ

من رتبم ۲ شده امسال.دکترای شهرسازی ولی پول ندارم …چکار کنم؟ ارشدم دولتی خوندم ولی حوصله چند سال رد شدن مصاحبه دولتی را ندارم

یه دوست به شهرسازی2222222
تیر ۱۷, ۱۳۹۳ ۵:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  شهرسازی 2222222

دوست خوبم منم وضع شما رو دارم. پیشنهاد می کنم مصاحبه رو برو چون میتونه تجربه خوبی باشه. با ناامیدی و ناراحتی چیزی عوض نمیشه. کاری که از دستت برمیاد رو تا آخرین لحظه با قدرت انجام بده و بقیه اش رو بسپار به خدا. تنها راه خوشبخت شدن ورود به مقطع دکترا نیست. مهم اینه که در هر مرحله ای که هستیم از داشته هامون به بهترین شکل استفاده کنیم. برای شادی، آرامش و رفع مشکل هم دعا کنیم و اگه میتونیم قدم برداریم. من هم در حالی که پولی ندارم با دلی پر از امید دارم میرم مصاحبه. چون میدونم آنچه مقدر باشه اتفاق میفته. با آرزوی موفقیت برای شما دوست عزیز

عبدالرضا
تیر ۲۰, ۱۳۹۳ ۰:۵۴ ق٫ظ
پاسخ به  شهرسازی 2222222

دوست عزیزم همیشه امیدوار باش موفق باشی

یه دوست
تیر ۵, ۱۳۹۳ ۹:۴۱ ب٫ظ

سلام امیدوارم دوستانی که از نظر مالی مشکلی ندارند تحصیلاتشون رو در مقطع دکترا با موفقیت آغاز کنند و هم در دکترای علمی و هم در دکترای ارزش های انسانی موفق باشند. سوال من از مسئولین اینه که چرا تو مملکت ما در زمینه ادامه تحصیل به تنها چیزی که توجه نمیشه، انگیزه و شوق و استعداد افراده؟؟؟؟ عزیزانی که لطف خدا شامل حالشون شده و امکان مالی خوبی دارند که در دانشگاه آزاد ادامه تحصیل میدن.. دوستانی هم که درس خوندن و بخت هم یارشون بوده و ارشدشون رو تو دانشگاه دولتی خوندن شانس دکترای سراسری شون زیاده که حقشونه..اما مگه با این وضعیت که تو دانشگاه سراسری ۷۰ درصد به مصاحبه اختصاص داره چند نفر از بچه های درس خون و با انگیزه جذب میشن؟؟ و تکلیف بقیه که پول ندارند ولی وجودشون پر از انگیزه و شوق یادگیری و ادامه تحصیله چی میشه؟؟ بنده از دوران دبستان تا حالا همیشه جزو شاگردای ممتاز بودم. از نظر رتبه هم جزو نفرات برتر کنکور آزادم. مقاله ISI و داخلی،طرح پژوهشی،ترجمه و… دارم. پایان نامه ام ۲۰ و معدل ارشد بالای ۱۸٫ از نظر درسی هم واقعا زحمت کشیدم و مطالعه زیادی داشتم و در نتیجه اگه حمل بر خودستایی نباشه میتونم ادعا کنم که به مطالب درسی رشته خودم مسلطم.. علاقه به یادگیری و ادامه تحصیل تنها چیزیه که باعث خوشحالی و آرامش من میشه.اما نمیتونم هزینه بالای دانشگاه آزاد رو بپردازم. ای کاش مسئولین بزرگوار واسه دوستانی مثل بنده که واقعا مشتاق ادامه تحصیل هستند اما مرفه نیستند… ادامه نظر»

فقه و مبانی حقوق
تیر ۳, ۱۳۹۳ ۳:۲۶ ب٫ظ

میشه یا ریاضی دانی محاسبه کنه :
فرض اینکه سال گذشته ۵۰ میلیون باشد با این ۱۵ درصد چه مقدار خواهد شد

محسن (عمران - سازه)
تیر ۲, ۱۳۹۳ ۵:۱۰ ب٫ظ

سلام دوستان گکم
خودتونو به خاطر نداشتن پول سرزنش نکنین، همیشه تو زندگیتون وقتی ناامید شدین این جمله رو به خاطر بیارین ” هیچگاه به خدا نگین مشکل بزرگی دارم بلکه به مشکلات بگین خدای بزرگی دارم ”

موفق باشین

امین. سازه
تیر ۲, ۱۳۹۳ ۱۱:۴۵ ب٫ظ

محسن جان من رتبه ام زیره ۱۰ شده چیکار کنم از کجا این همه پول تهیه کنم بله خدا بزرگه ولی ترمی ۸میلیون هم کمرشکنه پارسال ۳درصد به شهریه ها اضافه شده بود

امین
تیر ۳, ۱۳۹۳ ۱۱:۲۷ ق٫ظ
پاسخ به  امین. سازه

جناب دکتر میران زاده رییس محترم دانشگاه ازاد ممنونم که از بدو ورودتون به این دانشگاه فکر فشار وارده به قشر متوسط و کم درامد رو می کنید و فقط ۱۵ درصد به شهریه ها اضافه می کنید. رییس قبلی ۳درصد اضافه کرده بود.
بیشتر هزینه هایی که میدیم صرف ساخت و ساز تو سطح دانشگاه هایی میشه که جدیدا بدون دانشجو شدند یا خواهند شد. شما هم بسازید ما هم نداریم میریم میمیریم

خانم دکتر شهرسازی
تیر ۵, ۱۳۹۳ ۷:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  امین

خدا نکنههههههههه، ایشالله همیییییشه سلامت باشین.

زلزله
تیر ۳, ۱۳۹۳ ۱:۰۸ ب٫ظ

سلام درسته خدا بزرگه ولی من بیکار با این گرونی دیگه بیخیال دکتری شدم ولش منم مصاحبه نمیرم اگه ترمی ۸ میلیون داشتم یا ۸۰ میلیون پول داشتم میرفتم پیمانکاری میکردم دکتری میخواستم چیکار ولششششششششششششش

سعیدی
تیر ۲, ۱۳۹۳ ۱۰:۴۴ ق٫ظ

چیکار کنم با این شهریه؟ یعنی مصاحبه نرم؟

مهران
تیر ۲, ۱۳۹۳ ۹:۱۵ ق٫ظ

دانشگاه سراسری وازاد باید بطور متمرکز مثل کنکور سراسری با هم ادقام بشن و تفاوتهاشون حذف بشه!

دکتر
تیر ۲, ۱۳۹۳ ۲:۰۰ ق٫ظ

پس با این اوصاف شهریه رشته های مهندسی نزدیک ۸۰ میلیونی تموم میشه!!!!
من که دیگه مصاحبه نمیرم!!!
فوق لیسانس عمران

سحر_ دانشجو دکتری علوم و تحقیقات
تیر ۱, ۱۳۹۳ ۷:۰۹ ب٫ظ

۱۵ در صد افزایش خیلی زیاد و غیر منطقیه به فاصله یک سال. با این تفاسیر تحصیل در دکترای آزاد در انحصار گروه خاصی میشه.

سعیدی
تیر ۱, ۱۳۹۳ ۷:۴۲ ب٫ظ

از اول هم در انحصار گروه خاصی بود خانم دکتر.

داوطلب
تیر ۱, ۱۳۹۳ ۷:۴۴ ب٫ظ

سلام سحر – کل شهریه چقدر میشه؟ ایا وام شهریه میدن؟

سحر _ دانشجوی دکتری علوم تحقیقات
تیر ۱, ۱۳۹۳ ۹:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب

فنی و مهندسی و علوم پایه حدود شصت تومن بدون احتساب هزینه های تز. علوم انسانی کمتر. البته این رقم برای کسانیست که الان دانشجو هستند. اگر ۱۵ درصد سال اینده بیشتر بشه شهریه این رقم بیشتر میشه مسلما.

وحید آموزش زبان
تیر ۱, ۱۳۹۳ ۵:۱۸ ب٫ظ

ابتدا از دوستان عذرخواهی میکنم که به جای تصویه گفتم تصفیه….!!!؟؟؟
دیگه جزئیاتشو نپرسیدم فقط میدونم اون ٣ ترمی که کلاس داشتن نزدیک ۴٧٠٠ واسه هر ترم میدادن.شهریه پایان نامه هم که گفتم به چه صورته.
اون موقع که واسه آزمون جامع میخونن رو نمیدونم چقدر باید بدن چون کلاس تشکیل نمیشه،ولی فکر کنم همون ۴٧٠٠ باید بدن.
به هر حال زیر ۵٠ میلیون نمیشه

وحید آموزش زبان
تیر ۱, ۱۳۹۳ ۵:۲۱ ب٫ظ

منظورم تسویه بود.
اینقدر انگلیسی خوندیم فارسی یادمون رفته.
:))))))

مریم
تیر ۱, ۱۳۹۳ ۲:۳۰ ب٫ظ

سلام
آیا شهریه پایان نامه جزو شهریه متغیر محسوب میشه؟

سحر_ دانشجو دکتری علوم و تحقیقات
تیر ۱, ۱۳۹۳ ۷:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

خیر.

سحر_ دانشجو دکتری علوم و تحقیقات
تیر ۱, ۱۳۹۳ ۷:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

هم ثابت هم متغیر.

سعید
تیر ۴, ۱۳۹۳ ۲:۲۵ ب٫ظ

منظور از هم ثابت و هم متغیر چیه؟

سحر _ دانشجوی دکتری علوم تحقیقات
تیر ۵, ۱۳۹۳ ۱۰:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

یعنی هر ترم همراه با هزینه شهریه متغیر پایاننامه شهریه ثابت هم باید بدین.

عبدالرضا
تیر ۲۱, ۱۳۹۳ ۲:۰۶ ق٫ظ

در دانشگاه آزد برای دکتری ۹۳ سه نوع شهریه وجود دارد
۱: شهریه ثابت حدود ۴۵۵۰۰۰۰ تومن برای هر ترم و دکتری ۸ ترمه که میشه حدود ۳۶۵۰۰۰۰۰
۲: شهریه متغیر برای ۲۴ واحد حدود ۸۰۰۰۰۰۰تومن
۳: شهریه پایان نامه ۲۴ واحد حدود ۲۰۰۰۰۰۰۰ تومن

یک میکروب شناس
مرداد ۱۱, ۱۳۹۳ ۰:۵۱ ق٫ظ

سلام خدمت سحر خانم
اگر کسی از آزمون زبانش ۲ سال و ۳ ماه گذشته باشه تو امتحان جامع یا فراغت از تحصیل اشکالی ایجاد نمیکنه؟ یعنی لازمه که دوباره امتحان بده؟ جواب بدین ممنون می شم.

علی
تیر ۱, ۱۳۹۳ ۲:۰۹ ب٫ظ

شیب ملایم رو هم دیدیم،

فاطیما
تیر ۱, ۱۳۹۳ ۹:۱۵ ق٫ظ

سلام
منظورتون از افزایش هزینه دانشگاه ازاد چیه
مردم تو هزینه فعلی شم موندن
عجب گیری کردیم

زلزله
خرداد ۳۱, ۱۳۹۳ ۱۱:۱۳ ب٫ظ

سلام باافزایش شهریه دکتری من فاتحه مصاحبه را امروزخواندم بهترین راه این است که برای سال دیگر دردانشگاه دولتی بخوانیم همتی میخواهد این عزمی بلند

سعیدی
تیر ۱, ۱۳۹۳ ۱۲:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  زلزله

دوست عزیز حرف شما متین. ولی وقتی دو سال پشت سر هم تو مصاحبه دولتی اذیتم کردند چیکار کنم؟ من فارغ التحصیل رتیه یک ارشد آزاد هستم. رتبه یک کنکور دکتری آزاد هم شدم. دانگشگاه دولتی هم امسال رتبم شد ۸ سال پیش شد ۱۱. سال پیش تو مصاحبه مردودم کردند امسال هم امیدی ندارم بازم ردم میکنند چون دانجشوی آزاد بودم. خود آزاد رو هم دو هفته دیگه مصاحبم هست ولی فکر نکنم برم چون از پس شهریش بر نمیام. رزومه خوبی هم دارم. ولی … ای روزگار

دکتر
تیر ۲, ۱۳۹۳ ۱:۵۴ ق٫ظ
پاسخ به  سعیدی

به فکر کار باش!!!

سعیدی
تیر ۲, ۱۳۹۳ ۱۱:۱۰ ق٫ظ
پاسخ به  دکتر

دوست عزیز با کار هم نمیشه هزینه هر ترم به طور متوسط ۸ میلیون تومان رو بدست آورد. چه حقوقی باید گرفت که هیچیش رو خرج نکرد تا بشه ۸ میلیون تومان تا داد به دانشگاه. از پس هر کسی بر نمیاد. سیستم باید درست بشه که همه هزینه روی دوش دانشجو نباشه. وقتی قرار باشه همه هزینه رو دانشجو متحمل بشه که دیگه هنر نیست. پس دانشگاه چیکار باید بکنه؟ ماشا الله هر سال دا ظرفیت زیاد میشه ولی هزینه ها به جای سرشکن شدن دارن دائم بالا میرن. رشته من تو دانشگاه دولتی ظرفیت روزانش ۹ نفر هست که اوضاع قبول شدن در روزانه رو خودتون بهتر میدونید. شبانش هم شهریش در مجموع حدود ۱۰ میلیون از آزاد ارزون تر در میاد. آزاد هم که شهریه اش مشخصه. بعضی وقتا میمونم پس فارغ التحصیل رتبه یک بودن و رتبه یک کنکور شدن و پژوهشگر برتر بودن و مقاله و …. داشتن به چه درد میخوره؟

خانم دکتر شهرسازی
تیر ۵, ۱۳۹۳ ۷:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  سعیدی

کاملا حق با شماست.

شمیم
مرداد ۱۶, ۱۳۹۳ ۰:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  سعیدی

باید برون کشید از این ورطه رخت خویش
رفت ومهاجرت کرد یا ماند و تف کرد براین بخت خویش

شمیم
مرداد ۱۶, ۱۳۹۳ ۰:۰۵ ق٫ظ
پاسخ به  سعیدی

ما آزموده‌ایم در این شهر بخت خویش بیرون کشید باید از این ورطه رخت خویش
از بس که دست می‌گزم و آه می‌کشم آتش زدم چو گل به تن لخت لخت خویش
دوشم ز بلبلی چه خوش آمد که می‌سرود گل گوش پهن کرده ز شاخ درخت خویش
کای دل تو شاد باش که آن یار تندخو بسیار تندروی نشیند ز بخت خویش
خواهی که سخت و سست جهان بر تو بگذرد بگذر ز عهد سست و سخن‌های سخت خویش
وقت است کز فراق تو وز سوز اندرون آتش درافکنم به همه رخت و پخت خویش
ای حافظ ار مراد میسر شدی مدام جمشید نیز دور نماندی ز تخت خویش

آموزش زبان انگلیسی
خرداد ۳۱, ۱۳۹۳ ۱۰:۵۸ ب٫ظ

سلام – کسی میدونه شهریه پارسال برای رشته های زبان چقد بوده؟ لطفا هر کسی که میدونه جواب بده. من تک رقمی شدم اما اگه از ۵۰ میلیون بیشتر بشه نمیتونم برم واقعا- دست مریزاد دولت یازدهم – وقتی پردیسهای سرگردان رو به مرز صد میلیون میرسونن نتیجه این میشه-

وحید آموزش زبان
تیر ۱, ۱۳۹۳ ۱۲:۱۵ ب٫ظ

دوست من ورودی سال قبل هر ترم ۴٧٠٠ میده.در ضمن شهریه پایان نامه رو باید تو ٣ ترم تصفیه کنید که حدودا ٢٠ میلیونه به علاوه شهریه ثابت که تغریبا میشه ٢٧ میلیون در ٣ ترم.البته این برای پارسال بود

آموزش زبان انگلیسی
تیر ۱, ۱۳۹۳ ۲:۲۴ ب٫ظ

ممنونم وحیدجان

مریم
تیر ۱, ۱۳۹۳ ۲:۲۶ ب٫ظ

سلام
آیا شهریه پایان نامه جزو شهریه متغیر محسوب میشه؟

عبدالرضا
تیر ۲۱, ۱۳۹۳ ۲:۰۴ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

در دانشگاه آزد برای دکتری ۹۳ سه نوع شهریه وجود دارد
۱: شهریه ثابت حدود ۴۵۵۰۰۰۰ تومن
۲: شهریه متغیر برای ۲۴ واحد حدود ۸۰۰۰۰۰۰تومن
۳: شهریه پایان نامه ۲۴ واحد حدود ۲۰۰۰۰۰۰۰ تومن

مینا
تیر ۱, ۱۳۹۳ ۲:۴۴ ب٫ظ

سلام وحید – من متوجه نشدم – روی هم رفته چقد می شد پارسال؟ پایان نامه که سه ترم و ۲۷ م – چندتا ترم باید ۴۷۰۰ داد؟ کلا چقد میشه؟ لطف میکنی جواب بدی

دکتر
تیر ۲, ۱۳۹۳ ۱:۵۵ ق٫ظ

مطمئن باش زیر ۷۰ میلیون برات نمیوفته…چون تازه میخوای قبول شی!!!!

مهران
خرداد ۳۱, ۱۳۹۳ ۷:۱۵ ب٫ظ

تا دقایقی دیگه نتایج آزمون زبان وزارت علوم(msrt) روی سایت خواهد آمد

یاکریم
خرداد ۳۱, ۱۳۹۳ ۳:۵۱ ب٫ظ

مایکل، راننده اتوبوس شهری، مثل همیشه اول صبح اتوبوسش را روشن کرد و در مسیر همیشگی شروع به کار کرد. در چند ایستگاه اول همه چیز مثل معمول بود و تعدادی مسافر پیاده می شدند و چند نفر هم سوار می شدند. در ایستگاه بعدی، یک مرد با هیکل بزرگ، قیافه ای خشن و رفتاری عجیب سوار شد او در حالی که به مایکل زل زده بود گفت: «تام هیکل پولی نمی ده!» و رفت و نشست. مایکل که تقریباً ریز جثه بود و اساساً آدم ملایمی بود چیزی نگفت اما راضی هم نبود. روز بعد هم دوباره همین اتفاق افتاد و مرد هیکلی سوار شد و با گفتن همان جمله، رفت و روی صندلی نشست! و روز بعد و روز بعد این اتفاق که به کابوسی برای مایکل تبدیل شده بود خیلی او را آزار می داد. بعد از مدتی مایکل دیگر نمی تواست این موضوع را تحمل کند و باید با او برخورد می کرد. اما چطوری از پس آن هیکل بر می آمد؟ بنابراین در چند کلاس بدنسازی، کاراته و جودو و … ثبت نام کرد. در پایان تابستان، مایکل به اندازه کافی آماده شده بود و اعتماد به نفس لازم را هم پیدا کرده بود. بنابراین روز بعدی که مرد هیکلی سوار اتوبوس شد و گفت: «تام هیکل پولی نمی ده!» مایکل ایستاد، به او زل زد و فریاد زد: «برای چی؟» مرد هیکلی با چهره ای متعجب و ترسان گفت: «تام هیکل کارت استفاده رایگان داره.» دوستان همش تقصیر خودمونه ۱۰ برابر هم بشه باز… ادامه نظر»

شیمی از نوع آلی
خرداد ۳۱, ۱۳۹۳ ۴:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  یاکریم

یا کریم منم مثل شما فکر میکنم. منم رتبم تکرقمی شد تو آزاد اما سراسری هم ۵ جا روزانه دعوت شدم و رزومه ام بد نیست اما خدا میدونه که تو یکی از مصاحبه هام با من چجوری برخورد شد فقط به خاطر اینکه ارشدم رو آزاد خونده بودم به همین خاطر واقعا منتظر شهریور موندم ببینم خدا چی رو برام رقم میزنه سراسری یا آزاد؟ اما تو مصاحبه دو تا از شهرها خیلی خوب برخورد کردن حتی اگه من رو هم نمیخواستن اما رفتارشون عالی بود. این آزاد و سراسری فقط مثل یه پتک شده که دانشجوها باهاش همدیگه رو بکوبن

حسین
خرداد ۳۱, ۱۳۹۳ ۲:۲۳ ب٫ظ

به به چه خبر میمون و مبارکی !!!!!!!!!!!!!!! دانشگاه آزاد در حق متقاضیان و داوطلبین الطاف بلا انقطاع دارد!!!!!!!!!!!!!

محمود انداچه
خرداد ۳۱, ۱۳۹۳ ۱۱:۳۲ ق٫ظ

من سال گذشته با رتبه ۶ دردکتری رشته شیمی کاربردی – تهران شمال قبول شدم.اما برای ثبت نام که رفتم گفتند باید اول کل پولتو بدی تا ثبت نام کنیم. گفتم مقداریشو بدم باقیشو بعدا.قبول نکردند.
من ۳تا مقاله ISI و یکی دیگه در حال نگارش دارم.۲ تا کنفرانس بین المللی با ۵ تا ثت اختراع.

سپیده روان شناسی عمومی
خرداد ۳۱, ۱۳۹۳ ۲:۰۵ ب٫ظ

کل پول ۴ سال منظورتونه آیاااااااا؟من که اولین باریه چنین چیزی می شنوم.حتی دکترای پولیشم این طور نیستااااا.

سعیدی
تیر ۲, ۱۳۹۳ ۱۰:۴۶ ق٫ظ

دوست عزیز دکتری پولی اتفاقا اینطور هست. دانشگاه کاشان برای ثبت نام ۳۳ میلیون را اول میگیرد و بعد ثبت نام میکند/

اسدی
خرداد ۳۱, ۱۳۹۳ ۱۰:۰۱ ق٫ظ

شیب ملایم مهم نیست

سعیدی
خرداد ۳۱, ۱۳۹۳ ۱:۴۰ ق٫ظ

برای من واقعا جای تعجب هست، مسئولین دائم در رسانه ها اعلام میکنند که باید کاری کنیم که جلوی خروج نخبگان رو بگیرم. مسئولین عزیز عمده ترین دلیل خروج نخبگان از کشور هزینه بسیار بالای تحصیلات تکمیلی است . جای تعجب هست با این اوضاع روز به روز هم شهریه ها بالا میره. واقعا نمیدونم چی باید گفت. من بالای ۱۰ نفر رو میشناسم که به خاطر سنگینی شهریه از کشور رفتند و بعد هم ماندگار شدند. افرادی که واقعا در رشته خودشون نخبه و ممتاز بودند.

مدیریت دولتی ها
خرداد ۳۱, ۱۳۹۳ ۰:۰۶ ق٫ظ

کسی اینجا سهت؟از مصاحبه راضی بودید ؟/

دانشجو
خرداد ۳۰, ۱۳۹۳ ۹:۳۵ ب٫ظ

اصل سی ام قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
دولت موظف است وسائل آموزش و پرورش رایگان را برای همه ملت تا پایان دوره متوسطه فراهم سازد و وسائل تحصیلات عالی را تا سر حد خود کفائی کشور به طور رایگان گسترش دهد.

وحید
خرداد ۳۱, ۱۳۹۳ ۹:۴۷ ق٫ظ
پاسخ به  دانشجو

شب عالی بخیر…

دکتری زراعت
خرداد ۳۰, ۱۳۹۳ ۶:۱۳ ب٫ظ

شهریه دکتری باهزینه فعلی سرسام آوره لطفا تجدید نظر فرمایید.

شیمی از نوع آلی
خرداد ۳۰, ۱۳۹۳ ۲:۵۸ ب٫ظ

۱۵ درصد خیـــــــــــــلی زیاده :( . خدایا کمکم کن روزانه هام رو قبول شم :D

mehdi
خرداد ۳۰, ۱۳۹۳ ۱:۴۸ ب٫ظ

با توجه به صحبت های که سرپرست دانشگاه ازاد گفت احتمالا اینکه مثلا دانشگاه علوم تحقیقات در رشته برق بالای ۳۰ درصد افزایش داشته باشیم خیلی زیاده. اخه گفته با توجه به رشته و واحد دانشگاهی افزایش خواهیم داشت. مثلا ممکنه رشته های ادبیات و باستان شناسی ۵صد افزابش شهربه داشته باشه و رشته برق و مکانیک و صنایع ۳۰ درصد و در نهایت طوری بشه که با. میانگین ۱۵ درصد افزایش شهریه در تمام واحد های دانشگاهی داشته باشیم. اگر اینطور باشه خوب مثلا دکترا برق یا مکانیک ۷۰ تا ۸۰ ملیون درمیاد. واقعا نمی ارزه؟

احسان
خرداد ۳۰, ۱۳۹۳ ۱۱:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  mehdi

سلام
حالا چرا میگین که بیشترین افزایش مربوط به رشته برق هستش؟

----
خرداد ۳۰, ۱۳۹۳ ۱:۰۳ ب٫ظ

این همه پول بده و آخرش هم در رقابت برای هیئت علمی شدن در برابر کسانی که در دانشگاههای دولتی به صورت رایگان تحصیل کردن، تقریبا شانسی نداشته باشی، بگن دانشگاه آزادی هستی؟!!! یک فارغ التحصیل بیکار سن بالای بدهکار !!!

دانشجو
خرداد ۳۰, ۱۳۹۳ ۷:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  ----

خوب شما که تا آخرشو می دونی چرا میای وقت و پولتو از دست می دی؟!
همه میگن بده اما دم در دانشگاه آزاد صف کشیدن ، تکلیفتون رو با خودتون روشن کنید ببینید با خودتون چند چندین!؟

مریم
خرداد ۳۰, ۱۳۹۳ ۸:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  دانشجو

واقعا!!

سجاد
خرداد ۳۰, ۱۳۹۳ ۹:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  دانشجو

سلام – نگفتیم بده گفتیم نمیتونیم بیایم. شما که دانشجو شدید حتما پول داشتید. قشر ضعیف رو چه به ادامه تحصیل؟ پولدار درسخونده و بی پول وامونده- منصفانه است

...
خرداد ۳۰, ۱۳۹۳ ۹:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  ----

خوب نیااا اجبارت کردن نه

...
خرداد ۳۱, ۱۳۹۳ ۵:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  ...

من جوابم با اونیه میکه ازاد بدرد نمیخوره

عسل
تیر ۱, ۱۳۹۳ ۱۲:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  ...

به نظرم بهتره مودبانه موضوع رو بیان کنید.

سعید
تیر ۱, ۱۳۹۳ ۶:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  ...

اینم یه جور پاک کردن صورت مساله است.

وحید
خرداد ۳۱, ۱۳۹۳ ۹:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  ----

کاملا حق با شماست ولی چاره چیه موفقیت نهایی ماله دولتی هاست چون اونها همه جا شانس برتریت دارند و این مشکل سیستم وزارت علومه که ماها با اینکه شاید از اونها هم شایسته تر هستیم در حاشیه قرار بگیریم…

جامعه شناسی فرهنگی
خرداد ۳۱, ۱۳۹۳ ۴:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  وحید

اگه شایسته تر بودی قبول می شدی

مدد یاعلی(ع)
خرداد ۳۱, ۱۳۹۳ ۵:۵۰ ب٫ظ

دوست عزیز
من لیسانس و فوقم را دولتی خوندم روزانه
دکتری دولتی هم سیزده شدم
شما انگار توی باغ نیستی چون کسی که رتبش تک رقمی شده و روزانه خوب قبول میشه با کسی که رتبش به پردیس هم نمیخوره نهایتا ۱۰ یا ۲۰ درصد توی تخصصی تفاوت دارن تازه خیلی وقت ها تفاوت در زبان یا مثلا استعداد(بخوانید بازی با اعداد) بوده
دوست عزیز ارجاع میدم شما را به صحبت های پرفسور سمیعی «سمیعی با نکوهش عناوین و اسم‌هایی که برخی با تحصیل در دانشگاه‌های صاحب نام جهان تحت عنوان پروفسور و دکتر برای خود قائل هستند، اظهار کرد: صرفاً نام و اسم کافی نیست بلکه خدمات فرد به مردم و جامعه و میزان تولید دانش‌های کاربردی ارزشمند است.»
هر وقت مشکلات کشور به دست ما(اگه شما هم دولتی خوندی) بچه های دولتی حل شد اون وقت ادعا کنیم نه حالا که فرق ما با دیگر دوستان در چند درصد بالا و پایین و پرداخت یا عدم پرداخت شهریه هست وگرنه خداوکیلی تمام کتب که ترجمه هست و خیلی استاد قوی باشه لاتین رفرنس میده و تدریس می کنه شاخ غول که اساتید دولتی نمیشکنن

التماس دعای بسیار

کنکور
تیر ۱, ۱۳۹۳ ۱:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  مدد یاعلی(ع)

موافقم

سعید
تیر ۱, ۱۳۹۳ ۶:۲۹ ب٫ظ

دوست عزیز، همیشه هم اینطور نیست.

محمد
خرداد ۳۰, ۱۳۹۳ ۱۲:۲۰ ب٫ظ

۱۰۵ میلیون به اضافه مجارج پنج سال که حداقل ۴۵ میلیون می شه ۱۵۰میلیون اگر این مبلغ در بانک روزشمار سپرده گذاری کنی حداقل ماهیانه سه میلیون میگیری .ایا می دانی یک هیت علمی دانشگاه دربدو استخدام ماهیانه کمتر ازدو میلیون می گیره.

...
خرداد ۳۰, ۱۳۹۳ ۹:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

نه دکتلا بهتله

وحید
خرداد ۳۱, ۱۳۹۳ ۹:۴۲ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

دوستان عزیز فارغ التحصیل دکتری دانشگاه آزاد فقط شانس هیئت علمی شدن در دانشگاه های آزاد رو داره سایر دانشگاهها قبول نمی کنن پس خواهشا حداقل در دانشگاههای درجه یک آزاد بخونین تا شانس جذب !!!! داشته باشین

محمد به مدریت
خرداد ۳۰, ۱۳۹۳ ۱۱:۵۶ ق٫ظ

دستتون دردنکنه من دیگه مصاحبه نمی رم

hasan
خرداد ۳۰, ۱۳۹۳ ۱۰:۳۸ ق٫ظ

سلام
دستتون درد نکنه که به فکر افراد کم درآمد هستید.

پیشنهاد میشه برای جذب دانشجو در بعضی رشته هایی که سالهای پیش کمتر دانشجو ثبت نام کرده اند شهریه افزایش نیابد

با سپاس