شرایط جدید پذیرش بدون آزمون دکتری

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم شرایط جدید پذیرش بدون آزمون دانشجویان استعداد درخشان در دوره دکتری دانشگاه‌ها را اعلام کرد.

دکترعبدالرحیم نوه ابراهیم در گفت‌وگو با خبرنگار«دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، گفت: 95 درصد مراحل تصویب آیین نامه دکتری طی شده است. آخرین جلسه امروز چهارشنبه با حضور وزیر و اعضای شوری برگزار و نتیجه آن اعلام خواهد شد و تلاش می‌شود تا آیین نامه جدید در سال جاری اجرایی شود.

وی در مورد شرایط جدید آیین‌نامه دکتری توضیح داد: کسب معدل 17 در مقطع کارشناسی ارشد و معدل 16 در مقطع کارشناسی، فاصله یک سال بین زمان فارغ التحصیلی مقطع کارشناسی ارشد و دکتری، کسب امتیاز 70 از 100 در جدول، کسب حداقل 10 امتیاز در بخش پژوهش و دارا بودن مدرک زبان از جمله آیلس و تافل و… مورد جدیدی است که به تازگی اضافه شده و از شرایط آیین نامه دکتری است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم در خاتمه تاکید کرد: آیین‌نامه جدید مشمول فارغ‌التحصیل امسال می‌شود و کسانی که سال گذشته فارغ‌التحصیل شده باشند نمی‌توانند از این آیین‌نامه استفاده کنند.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

134 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سیما
تیر ۲۰, ۱۳۹۳ ۲:۰۰ ب٫ظ

معدل کارشناسی به نظر من خیلی مهمه
ضمن اینکه دکتری ادامه مقاطع تحصیلی دیگه س و کسی باید پذیرفته بشه که در دوره ی قبل هم استعداد درخشان محسوب میشده ( که اونم یکی از شرایطش کسب معدل بالای ۱۷ هست)
در ثانی این دوستان که این همه تلاش میکنن برای تغییر این بند از آیین نامه توجه داشته باشن که برای هر دانشگاهی که به عنوان استعداد درخشان معرفی بشن، حتما معدلهای بالاتر از اونها هم اونجا حضور دارن و امتیاز قسمت سوابق اموزششیون بیشتر خواهد بود و باز هم شانسشون کاهش پیدا میکنه.
یک نمونه تجربی رو میگم خدمتتون
دانشگاه علامه طبق آیین نامه قبلی باید معدل بالا۱۷ رو که جزو نفرات اول تا سوم کارشناسی هستند رو برای کارشناسی ارشد پذیرش میکرد. اما در عمل با تصویب آیین نامه داخلی، فقط کسانی رو برای ارشد روزانه پذیرش کرد که معدل بالای ۱۸ داشته باشند! بین ۱۷ تا ۱۸ رو برای دوره شبانه ( که اونم بدون پایان نامه هستن و مشکلات خاص خودش رو داره) پذیرش کرد. یعنی شما حتی اگه نفر اول هم باشید ولی معدلتون زیر ۱۸ باشه، دوره روزانه ی ارشد رو از دست میدید!)
سایر دانشگاه ها هم قوانین نانوشته ی این چنینی دارند.
امیدوارم همه موفق باشیم و اینو بدونیم که خوشحالی و موفقیت فقط در دکتری گرفتن خلاصه نمیشه.

الناز مکانیک
تیر ۶, ۱۳۹۳ ۱:۵۴ ب٫ظ

خوب این اعتراضها رو خواهشا برین تو ایمیل بنویسین
من اعتراض کردم.naveh1954@yahoo.com
۱.باید از دو سال بعد اجرا بشه نه سال بعد
یعنی در سال ۹۵-۹۶
الان که ما داریم ارشد میخونیم چه گناهی کردیم؟

دانشگاه آزادیها
تیر ۹, ۱۳۹۳ ۰:۴۳ ق٫ظ

سلام دوستان من دیروز وزارتخانه بودم. آنها می گویند ممنوعیتی در استفاده دانشگاه آزادیها از تسهیلات برگزیدگان علمی ندارند و هرگز دانشگاه آزاد غیر انتفاعی محسوب نمی شود.
تربیت مدرس هم می گوید اگر اینطور باشد آیین نامه را اصلاح می کند. لطفاتلاشتان را بکنید
تلفن وزارتخانه:۸۲۲۳۳۸۶۱
۸۲۲۳۳۸۶۲
۸۲۲۳۳۸۶۳
تلفن آقای ملایری در دانشگاه تربیت مدرس
۸۲۸۸۳۱۵۶

علی
تیر ۴, ۱۳۹۳ ۶:۱۰ ب٫ظ

با سلام. اگر فردی در مصاحبه دکتری بدون آزمون چند دانشگاه پذیرفته شود و اسم آن فرد به سازمان سنجش کشور ارسال شود. حق انتخاب با خود شخص است یا سازمان سنجش. نحوه پذیرش نهایی آن فرد چگونه است. چنانچه دانشگاه هایی که او را پذیرفته باشند اختلاف سطح داشته باشند، کدام دانشگاه مورد نظر خواهد بود. نحوه آن را شرح دهید. سپاسگزارم

مهدی
تیر ۴, ۱۳۹۳ ۳:۰۴ ب٫ظ

اگر کسی در مصاحبه دو دانشگاه پذیرفته شود، تکلیفش چیست؟

مهندسی مالی
تیر ۴, ۱۳۹۳ ۱۱:۴۰ ق٫ظ

نمیدونم چرا همش می خواهیم منفعت خودمونو ببینیم.
یکی معدل نداره میگه معدل که لازم نیست
یکی مقاله نداره میگه مقاله رو که میشه خرید
یکی سنش بالاست ….
اگر شرایط معدل لیسانس را ندارید خب از طریق کنکور شرکت کنید. این شرایط استعداد درخشان است به این معنی ست که کسی که همیشه تلاش کرده است. به نظر بنده استعداد درخشان باید فقط مختص کسانی باشد که در انشگاه های دولتی درس خواندند. کمااینکه این قانون نانوشته توسط بسیاری از دانشگاه ها اجرا میشه. دانشجویان بقیه دانشگاه ها هم میتوانند از طریق کنکور شایستگی خودشان را نشان دهند.
موفق و پیروز باشید

لیلا
تیر ۴, ۱۳۹۳ ۹:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  مهندسی مالی

واقعا که…

saba
تیر ۳, ۱۳۹۳ ۱۱:۴۰ ق٫ظ

سلام به همه دوستان. من کارشناسیمو سراسری و ارشد آزاد خوندم شرط معدل دارم اما شرط سنی نه . یعنی نمیتونم شرکت کنم؟؟

رها
تیر ۲, ۱۳۹۳ ۱:۲۵ ب٫ظ

چرا دانشگاه تهران شرط گذاشته معدل ۱۷ به بالا در صورتی که در آیین نامه مصوب وزارت علوم در سال ۹۱ که آخرین آیین نامه مصوب و موجود در وزارت علوم است، بسته به تعداد ورودی ها فقط نفرات اول (تا ۵ نفر ورودی) و نفر دوم (تا ۱۰ نفر ورودی رشته) و رتبه سوم (بیش از ۱۰ نفر ورودی رشته) با داشتن سایر معیارها حق استفاده را دارند. این چه وضعیتیه دانشگاه ها یه چیز ساده را فراخوان میزنن ولی در نهایت وزارت علوم باید تایید نهایی را بده و این معیارهای دانشگاه ها با معیارهای وزارت علوم متناقضه
آخرین ایین نامه اجرایی در سایت وزارت علوم هست میتونین ببینین.

سارا
تیر ۲, ۱۳۹۳ ۱۱:۵۹ ق٫ظ

برا سال ۹۴ میشه از ازمون دکترا بدون ازمون شرکت کنیم

ازاده
تیر ۲, ۱۳۹۳ ۹:۵۳ ق٫ظ

باسلام دوستان
این قوانین برای استعداد درخشان دانشگاه آزاد اسلامی می باشد یا خیر؟

farnaz
تیر ۱, ۱۳۹۳ ۷:۵۱ ب٫ظ

سراسری ها که نمیتونن تو رشته ما ازین قانون استفاده کنن
احتمالا منظورشون اینه که دانشگاه آزادیا استعداد درخشانن
!!!!!!!!!

نسترن
تیر ۱, ۱۳۹۳ ۹:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  farnaz

با شما موافقم.تو کلاس ما یک نفر دانشگاه آزادی هست که معدل لیسانسش از همه بیشتره.و اصلا نمیتونه مسئله حل کنه ولی چون دائما از حافظه استفاده می کنن نمره بدی نمی یارن.این یعنی اینکه اینجور افراد استعداد درخشانن!

farnaz
تیر ۱, ۱۳۹۳ ۷:۴۸ ب٫ظ

این یعنی تو رشته ریاضی هیچ کس استعداد درخشان نیست!!!!!
معدل کارشناسی ۱۶ تو رشته ریاضی!!!
من شاگرد دوم بودم معدلم به ۱۵ نمیرسه!!!!!!!!!!!!!!

فاطمه
تیر ۲, ۱۳۹۳ ۵:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  farnaz

ولی من ریاضی ام معدل کارشناسی ام ۱۶ به بالاست ولی تو همکلاسی هام همه ۱۴ هستن

سارا
تیر ۱, ۱۳۹۳ ۶:۲۲ ب٫ظ

آخه کسی که کارشناسی شو در دانشگاه پیام نور خونده باشه متوجه میشه که اوردن معدل ۱۶ به بالا سخت هستش من تمام شراط استعداد درخشان دکتری رو دارم به جز معدل کارشناسی رو که معدلم ۱۴ هستش حالا شاید یکی چهار سال پیش مشکلات داشته و نتوسته خوب درس بخونه معدلش رو بالا ببره اما بعد در مقطع ارشد تلاش کرده معدلش رو بالابرده کارای تحقیقاتی زیادی انجام داده حالا باید چوب کارشناسی رو بخوره این واقعا ظلم نیست پس چیه؟؟؟؟

رها
تیر ۱, ۱۳۹۳ ۱۱:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

چه ربطی داره خوب اونی که لیسانس آزاد بوده و الان ارشد سراسری میخونه با کسی که لیسانس سرش به سنگ نخورده درس نخونده فرق نداره.تازه دانشگاه آزادیه بهترم هست که تلاش بیشتر کرده

Mohammadd
تیر ۱, ۱۳۹۳ ۳:۳۸ ب٫ظ

اگر سوالی دارید از آقای نوه بپرسید. ادرسش رو سایت شخصیش هست من اینجا میذارم اگر خواستید استفاده کنید.
naveh1954@yahoo.com

محدثه
تیر ۱, ۱۳۹۳ ۱:۵۵ ب٫ظ

با سلام و خسته نباشید
من همه شرایط رو دارم فقط فارغ اتحصیل سال ۹۲ هستم آیا برای سال تحصیلی ۹۴-۹۵ می تونم بدون آزمون شرکت کنم؟
ممنون از راهنمایی های خوبتون

احمد
تیر ۱, ۱۳۹۳ ۲:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  محدثه

محدثه خانم دوست دارم بگم آره اما متاسفانه نه
شما فقط امسال سال تحصیلی ۹۳-۹۴ میتونید بدون آزمون شرکت کنید (با این آیین نامه جدید) خوب همین امسال اقدام کنید انشالله موفق میشید.

به محدثه
تیر ۲, ۱۳۹۳ ۱۰:۴۰ ق٫ظ
پاسخ به  محدثه

سلام محدثه خانم. آره میتونید شرکت کنید چون آیین نامه تغییر کرده و شرط یک سال به دو سال تغییر کرده.

مهدی
تیر ۲, ۱۳۹۳ ۱:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  محدثه

طبق تغییر در ایین نامه بله میتونید

احمد به محدثه خانم
تیر ۳, ۱۳۹۳ ۲:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  محدثه

محدثه خانم تبریک میگم با جدید ترین بروز اطلاعیه وزارت واسه استعداد درخشان اگه شرایط دیگه رو داشته باشید ۲ سال فرصت دادن و فارغ تحصیلان ۹۲ سال بعد هم میتونن شرکت کنن انشالله موفق باشید

کنکور
تیر ۱, ۱۳۹۳ ۱:۰۴ ب٫ظ

من که از هر چی درس خوندنه بیزار شدم
خسته شدم از این تبعیض ها و این قانون ها

ستاره
تیر ۱, ۱۳۹۳ ۱۱:۳۷ ق٫ظ

این قانون شامل دانشگاه آزادی ها هم میشه؟
من لیسانس دانشگاه آزاد بودم میشه استفاده کنم؟

علوم پزشکی
تیر ۱, ۱۳۹۳ ۱۰:۲۷ ق٫ظ

خوشبحال شما بچه های وزارت علوم. ما وزارت بهداشتیا که اصلا یه همچین شانس بزرگی برای دوره دکترا نداریم. بدون آزمون فقط واسه شماهاست. برین کلاتونم بندازین هوا

s.t
تیر ۱, ۱۳۹۳ ۶:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  علوم پزشکی

دکترای پژوهش پس واسه کیه!

محمد
تیر ۱, ۱۳۹۳ ۹:۴۷ ق٫ظ

من موندم کسانی که این طرح ها رو می ریزند، خودشون تا حالا مقاله چاپ کردند؟

دوما چطور همه رشته ها رو با یک ملاک و میزان می خواهند بسنجند؟

فاطیما
تیر ۱, ۱۳۹۳ ۹:۰۹ ق٫ظ

سلام
مصاحبه مسخره است
وقتی دوباره توی مصاحبه همون مطالب امتحان رو می پرسن
وقتی میشه مقاله خرید
مثل دانشگاههای خارج برگزار کنید ورودی راحت
وقتی دانشجو وارد شد اگه نتونست از ادامه تحصیلش جلوگیری کنید

maryam
تیر ۱, ۱۳۹۳ ۹:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  فاطیما

سلام دوستان

سعی کنید دنبال کار برید

ادامه تحصیل چیزی بهمون اضافه نمیکنه توی این مملکت

من کارشناسی ارشد دانشگاه تربیت مدرسم. خیلی تحقیق کردم و فهمیدم زودتر جذب بازار کار بشی بهتره

یونس
تیر ۱, ۱۳۹۳ ۱۰:۴۰ ق٫ظ
پاسخ به  maryam

درود بر شما واقعیتم همینه، اول کار بعد ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر

باتجربه
تیر ۱, ۱۳۹۳ ۷:۵۸ ق٫ظ

سلام این قانون برای امسال نیس ، فک کنم از سال آینده اعمال بشه، چون خیلی از دانشگاه ها مصاحبشون هم برگزارکردن

نسترن
تیر ۱, ۱۳۹۳ ۰:۳۰ ق٫ظ

یعنی شرط سنی رو بر داشتن؟

Mohammadd
تیر ۱, ۱۳۹۳ ۰:۲۲ ق٫ظ

بر اساس کامنت شما من ایمیلی به آقای نوه ابراهیم زدم. ایشان هم کمتر از ۱ روز جواب داد. در ایمیل ذکر کردم که آئین نامه برای چه تاریخی است و ایشان فرمودند برای مهر ۹۴ یعنی سال آینده و در ادامه گفتند که بزودی ائین نامه ابلاغ خواهد شد. لذا به نظر دکتر نوه پاسخگوی ایمیل ها هستند لذا اگر انتقادی یا پیشنهادی دارید زودتر به ایشان ایمیل بزنید.

بهار
تیر ۱, ۱۳۹۳ ۱۰:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  Mohammadd

با سلام
میشه آدرس ایمیلشون رو لطف کنید
ممنونم

عباس موزیری
تیر ۱, ۱۳۹۳ ۱۲:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  Mohammadd

ادرس ایملشونو بدید تا بزنیم

Mohammadd
تیر ۱, ۱۳۹۳ ۳:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  عباس موزیری
mohsen
خرداد ۳۱, ۱۳۹۳ ۱:۵۱ ب٫ظ

خخخخخخخخخخ

همه ما سر کاریم …

مهم مهم
خرداد ۳۱, ۱۳۹۳ ۱۲:۰۴ ب٫ظ

موندم که چرا میایید اینجاحرفاتونو میزنید هم سایت وزارت علوم هس هم ایمیل نوه ابراهیم برید اونجا اعتراض کنین بچه ها شاید فرجی شد

امیر
تیر ۱, ۱۳۹۳ ۱۲:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  مهم مهم

به خود اقای نوه ابراهیم ۵ بار ایمیل زدم فرمودند هیچ کس نظرمان را عوض نمی کند.۹۲ ایها میخواستن زودتر به دنیا بیایند.

یه امیر دیگه
تیر ۲, ۱۳۹۳ ۰:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  امیر

واقعاٌ آدم متأسف می شه…..

مهندسی مالی
خرداد ۳۱, ۱۳۹۳ ۶:۵۵ ق٫ظ

با سلام
به نظر بنده سواد علمی دانشجو فقط با برگزاری ازمون تشریحی مشخص می شود. معدل در بسیاری از دانشگاه ها به سلیقه اساتید بستگی دارد. ازمون تستی زیاد قابل اعتماد نیست. مقاله ممکن است پولی باشد. اما ازمون تشریحی هیچ بهانه ای را برای دانشجو باقی نمی گذارد. خداییش دانشگاه تهران سیاست خوبی دارد که از مصاحبه شوندگان ازمون کتبی(تشریحی) می گیرد.

دل سوخته
خرداد ۳۱, ۱۳۹۳ ۱۰:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  مهندسی مالی

صد درصد موافقم-بعلاوه اینکه در زمینه مقاله باید بین رشته ها و موضوعاتی که افراد کار میکنند هم باید تمایز قایل شد.

بهار
خرداد ۳۱, ۱۳۹۳ ۱۲:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  مهندسی مالی

منم حسابی موافقم

neda
تیر ۱, ۱۳۹۳ ۱:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  مهندسی مالی

با سلام
آقا یا خانم مهندسی مالی بنده نیز با نظر جنابعالی کاملا موافق هستم .درخیلی از دانشگاه ها الان با یک جزوه ی ساده همه نمره ی ۲۰ میگیرن و اکثرا معدل ها بالاست صرفا ملاک پذیرش نباید معدل بالا باشه باید اگه این افراد قراره کنکور ندن ،مصاحبشون باید سخت تر و به شکل تشریحی باشه

امیر
خرداد ۳۱, ۱۳۹۳ ۱:۲۱ ق٫ظ

من نمیدونم چرا برخی از دوستان ندیده نشناخته و بدون مطالعه در مورد دیگران حرف می زنن. عزیز من منو میشناسی، دیدی، باهام بودی، خبر داری من چقدر سختی کشیدم. شب ها تا ساعت ۴ صبح رو مقالات isi کارکردم. به هیچ کس هم رو ننداختم. تو کارشناسی هم حدود ۷ بار نمره واقعی ام رو استاد نداده و الان چوب دست همون استاد میخورم. جالبه معدلت ۱۹ باشه و حق نداشته باشی چرا کارشناسی ات ۱۵.۵ هست. بعد کسی که تو ارشد ۱۷ بوده و لیسانس ۱۶ میتونه. ما که موندیم.

امیر
خرداد ۳۱, ۱۳۹۳ ۰:۵۰ ق٫ظ

وقتی شما می تونید براساس معدل قضاوت کنید که برای علوم پایه، فنی مهندسی و رشته های علوم انسانی معدل یکسان در نظر نگیری. تازه باید سطح دانشگاهها رو هم درنظر بگیری. حتی توی ارشد هم که تعداد واحدها کمتره سطح دانشگاهها یکی نیست، توی بعضی دانشگاهها ۹۰ درصد دانشجوها معدلشون بالای ۱۷ است ولی بعضی دیگه حتی شاگرد اول هم معدلش بالای ۱۷ نیست.

بهشت
خرداد ۳۱, ۱۳۹۳ ۷:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  امیر

دقیقن!
من رشته ام ژئوتکنیکه. شاگرد اول دوره لیسانس ما معدلش ۱۶/۰۹ بود!
و ارشدش زیر ۱۷!
عوضش منی که در دوره ی ارشد شاگرد اول شدم و معدلم بالای ۱۷ شده لیسانسم زیر ۱۶ است! این واقعن انصاف نیست!

به امیر
خرداد ۳۱, ۱۳۹۳ ۱۱:۰۴ ق٫ظ
پاسخ به  امیر

با حرفاتون موافقم گرچه خودم هم معدل کارشناسی و هم ارشدم خوبه و مقاله هم از همه نوع دارم و حتی با وجودیکه خیلی از اساتید در دوران لیسانس حقمو ندادند ولی من بیشتر تلاش کردم و جبران اون نمرات رو کردم، ولی با صحبتای شما به شدت موافقم. کاش زمانی قوانینی تصویب می کردن که عدالت در مورد همه اجرا شه.

شیما
خرداد ۳۱, ۱۳۹۳ ۱۲:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

منم موافقم الان دوست من رشتش مدیریته خیلی هم باسواده شاگرد اول کارشناسیه توی یکی از بهترین دانشگاههای تهران با معدل ۱۸.۵. میگفت معدل بقیه بچه های کلاسشون بین ۱۶ تا ۱۸ بوده. معدل ارشدش هم ۱۹ است. من رشتم ریاضیه شاگرد اول کلاس تو کارشناسی بودم توی همون دانشگاه با معدل ۱۵.۸، معدل ارشدم هم با اینکه نفر اول بودم ۱۶.۷۳ است. این ایین نامه یعنی همه بچه های مدیریت دانشگاهم می تونن توی فراخوان شرکت کنن ولی هیچ کدوم از بچه های رشته ریاضی نمی تونن! اینجا نه عدالتی برای من رعایت شده و نه دوستم که این همه زحمت کشیده.

بهار
خرداد ۳۱, ۱۳۹۳ ۱۲:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  شیما

دقیقا حرف دل مارو زدی٬ منم شرایطم تقریبا مشابه شماست

محمد ریاضی
تیر ۱, ۱۳۹۳ ۹:۴۳ ق٫ظ
پاسخ به  امیر

با سلام به همه دوستان
نظرات شما همه منطقی و صحیح است، من در دوره کارشناسی با معدل ۱۶.۵ نفر اول بودم ولی در دوره ارشد معدلم ۱۷.۵ شد و نتونستم رتبه اول تا سوم باشم، من مدت ها روی این قضیه معدل فکر کردم در هر صورت یک جور بی عدالتی به وجود میاد، اما به نظر من از اونجا که مقطع ارشد ادامه مقطع کارشناسی است و تقریبا ۳۲ واحد رو میگذرونیم، باید معدل وزنی این دو تا حساب بشه و با یک کف معدل معقول متناسب با رشته های مختلف (مثلا معدل در رشته ریاضی یا برق به هیچ عنوان با معدل در رشته حسابداری یا الهیات یا فقه و حقوق قابل مقایسه نیست) مثلا در رشته ریاضی کف معدل ۱۵ تا ۱۶، و بابقیه شرایط شامل مقاله و…. دعوت به مصاحبه کنن.

سردرگم
خرداد ۳۱, ۱۳۹۳ ۰:۳۶ ق٫ظ

هر قانونی بزارن یه سری معترض داره و یه سری موافق. این طبیعیه. مثلا خود من برق خوندم از دانشگاه درجه اول تهران. شاگرد اولم اما معدلم به این قانون نمیخوره. اعتراضی هم به نوع قانون نیست. نمیتونم بگم شرط معدل بهتره یا همون شاگرد اولی. یه سری دانشگاه هستن که معدل شاگرد پنجمشون هم بالای ۱۷.۵ هست و بعضی دانشگاه ها هم سطح نمره دادن پایین تره. و یا اینکه رشته ها باهم فرق داره. چون خودم برقم میدونم سخته. راجع به بقیه رشته ها چون اطلاعی ندارم اظهار نظر نمیکنم. اما به دوستان موافق_ این قانون عرض میکنم مشکل من و بعضی از دوستان مخالف با این قانون راجع به محتوای این آیین نامه نیست. بلکه به زمان اطلاع رسانی و اجرایی این آیین نامه هست. ما فارغ التحصیلان ۹۲ به هوای اینکه طبق قانون مصوبه ی قبلی دو سال وقت داریم برای آینده مون برنامه ریزی کردیم. خیلی ها مثل من از طریق آزمون دکتری دعوت به مصاحبه شدن اما تصمیم گرفتیم یه سال رزومه مون رو فوی کنیم که سال ۹۴-۹۵ بتونیم دانشگاه معتبرتر از طریق استعداد درخشان وارد شیم. اگه قانون یک ماه زودتر اعلام میشد الان حسرت نمیخوردیم. همه جای دنیا قبل اجرای قوانین از این قبیل ابتدا اعلامیه میدن و چند سال بعد اجرا میکنن. عدالت و انصاف این بود که این ایین نامه که الان اعلام شد از سال ۹۵-۹۶ اجرایی میشد تا هم فارغ التحصیلان ۹۳ به بعد از همین الان فکر اینده شون باشند و هم حق فارغ التحصیلان ۹۲… ادامه نظر»

سالار۱۲۳۴۵
خرداد ۳۱, ۱۳۹۳ ۰:۰۲ ق٫ظ

دوستان به نظر میرسه که این آیین نامه منطقی تر از آیین نامه قبلیه به جز مسئله یکسال مهلت استفاده از سهمیه استعداد درخشان که با توجه به زمان داوری مقالات در مجلات خیلی با واقعیات موجود فاصله داره

امید
خرداد ۳۰, ۱۳۹۳ ۱۰:۰۵ ب٫ظ

دوستان عزیز همه خوب میدونن که آنچه پایه علمى هر دانشجوى موفقى رو میسازه دوره کارشناسى است. البته من منکر اىن نىستم که در دوره ارشد دانشجوهایى هستند که خودشون مقاله مینویسن ولى قبول کنید که تعدادشون خىلى کمه . در ضمن در دوره کارشناسى با حدود ۱۳۰ واحد درسى حق کشى نمىتونه معنا داشته باشه

امیر
خرداد ۳۱, ۱۳۹۳ ۰:۵۴ ق٫ظ
پاسخ به  امید

اره اقا امید راس میگی، من دو بار تو یه درس انداخته استاد که شکایت کردم برگه ها اوردن دیدن ۶ نمره تعریفی بهم صفر داده جالبه اول سری هم یه دوستی رو دستم تقلب کرد به اون داد ۱۶ به من داد ۹.۵. خدا خودش جای حق نشسته. یه بار دیگه من پروژه انجام دادم و دوستم مادرش مریض بود منم دلم سوخت به من داد ۱۲ به اون که دست نزده بود داد ۱۸. یکبار من امتحان مکانیک خاک از ۱۶ امتحان ۱۶ گرفتم دوستم شد ۱۵ . به اون نمره کامل تمرین ها داد شد ۱۹ به من گفت هیچ کس نمیتونه از دست من نمره کامل بگیره پس تو تقلب کردی داد ۱۶ خودم از ۲۰. و الی آخر.

دانشجوی خواجه نصیر مخابرات سیستم
خرداد ۳۰, ۱۳۹۳ ۹:۳۲ ب٫ظ

دوستانی که میگن مت فلان تا مقاله داریم و ۰۰۰
مهم تعداد مقاله نیست کیفیت مهمه

تو مصاحبه دانشجو داشتیم که فلان تا مقاله داشت ولی استاد گفت من هیچ کدوم قبول ندارم و دانشجوی بدون مقاله رو ترجیح داد

امیر
خرداد ۳۱, ۱۳۹۳ ۰:۵۵ ق٫ظ

اونی که مقاله نداشته کیفیتش تو چی بوده تو ریش پروفسوریش یا آشنا داشته؟

دانشجوی خواجه نصیر مخابرات سیستم
خرداد ۳۱, ۱۳۹۳ ۷:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

نه دوست عزیز
معدلش بالا تر بود یعنی تو شرایط یکسان اونی که معدلش بالاتر بود رو انتخاب کردن.

از طرف دیگه من منظورم هیچ شخص خاصی نبود اصلا یه من مربوط نیست که کی چند تا مقاله داره و ….
هر کسی خودش میدونه چکار کرده و نیازی به هیچ توضیح نیست چون اساتید کاملا مجلات و کنفرانس ها رو میشناسن و تا بگی من تو فلان مجله یا کنفرانس مقاله دارم کافیه
موفق باشید

امیر
تیر ۱, ۱۳۹۳ ۱۰:۳۵ ق٫ظ

منم معدلم ۱۹ شد تو ارشد عمران. به این چیزاست یا به سفارشات

مهدی
خرداد ۳۱, ۱۳۹۳ ۱۲:۲۷ ب٫ظ

دقیقا درسته…
الان رسم شده واسه هرکاری یک الگوریتم تکاملی (تو خیلی از رشته های فنی) برمیدارن و یکاری باهاش میکنن میشه آی.اس.آی، با کیفیت دقیقا موافقم. مقاله باید علمی باشه و ببینن چقدر به درد پژوهشهای بعدی میخوره این کار یا اینکه آیا میشه در عمل استفاده بشه یا صرفا فقط یک مقالست؟

آناهیتا
خرداد ۳۰, ۱۳۹۳ ۹:۰۳ ب٫ظ

به امید و امیر آقا

بنظر من حرف همه منطقیه! ببینید منم قبول دارم نباید صرفا به یک معدل نگاه بشه یا حداقل قبلش به همه اطلاع رسانی بشه که قراره چنین قانونی گذاشته بشه!
ولی بنظر من این قانون جلوی دست و پای همه رو میگیره. ببنید یکی معدل کارشناسی اش نمیخوره یکی ارشدش یکی هم تا بخواد مقاله بده یک سال از فارغ التحصیلیش میگذره و با این روند در سال های آینده کسی اصلا نمیتونه به این روند حتی پذیرش فکر کنه.

امیر
خرداد ۳۰, ۱۳۹۳ ۸:۲۷ ب٫ظ

عزیز همیشه اینطور نیست من الان ۹ تا مقاله دارم، ۴ تاشون خودم انگلیسی کردم.
معدل لیسانسم برا اثر حق کشی های دانشگام شد ۱۵.۵ و ارشد جبران کردم و شدم ۱۹. حالا ما تنبلیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ کی همچین حرف هایی میزنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟بیاد رو در رو کنه. مهندسی عمران هم خوندم.

موافق
خرداد ۳۰, ۱۳۹۳ ۸:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

منم اینو صد در صد قبول دارم
منم از این حق کشیها خیلی خیلی دیدم٬ معدل کارشناسی هم برام خیلی مهم نبود

امید
خرداد ۳۰, ۱۳۹۳ ۸:۲۶ ب٫ظ

به نظر من شرط معدل دوره کارشناسی (البته تراز شده) بایستی خیلی زودتر در شرایط پذیرش دکتری بدون آزمون قرار می گرفت. در شرایطی که داشتن معدل بالا در دوره ارشد یک موضوع عادی شده و همچنین شانس بعضی از دانشجوها در داشتن استادی که به راحتی ISI چاپ میکنه درحالی که خود دانشجو یک جمله انگلیسی هم نمیتونه بنویسه، این شرط بسیار عادلانه و منطقی است.
من افرادی رو می شناسم که شرایط دکتری بدون آزمون رو دارند اما در آزمون دکتری نیمه متمرکز حتی مجاز هم نشدند. حالا خودتون قضاوت کنید!!!

احمد
خرداد ۳۰, ۱۳۹۳ ۵:۴۷ ب٫ظ

بچها و سامان جان
خیلی دمتون گرم و مرسی
انشالله همیشه خبرای خوبی توی زندگی بشنوید
لینک تون عالی و انرژی زا بود

محمد
خرداد ۳۰, ۱۳۹۳ ۹:۱۳ ق٫ظ

این یعنی چی؟ من فارغ التحصیل ۹۲ هستم… طبق آیین نامه های دانشگاه ها ۲ سال وقت داشتم و برنامه ریزی من برای سال ۹۴ بود… الان یهو میگن از سال دیگه نمیتونم شرکت کنم؟!!

دکتری
خرداد ۳۰, ۱۳۹۳ ۱۲:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

سلام بچه ها بالاخره فارغ التحصیل ۹۲ از این سهمیه خود با توجه به شرایط اعلام شده برای سال ۹۴ محروم میشه یا نه؟؟؟؟؟

سامان
خرداد ۳۰, ۱۳۹۳ ۱:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  دکتری

سلام
اره دیگه

امیر پلنگ
خرداد ۳۰, ۱۳۹۳ ۱۰:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  دکتری

اگه متن رو درست بخونی متوجه میشی که آیین نامه جدید برای فارغ التحصیل های امسال به بعد اعمال میشه و فارغ التحصیل های سالهای قبل مثلا ۹۲ همچنان از آیین نامه قبلی استفاده میکنن

سامان
خرداد ۳۰, ۱۳۹۳ ۱:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

توکلت به خدا باشه

رها
خرداد ۳۰, ۱۳۹۳ ۴:۴۵ ق٫ظ

نمیشه به این آیین نامه اعتراض کرد؟ آخه معدل کارشناسی چرا باید برای دکتری لحاظ بشه؟

سامان
خرداد ۳۰, ۱۳۹۳ ۱:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  رها

این ایین نامه برای مهر ۹۴
فعلا هم قطعی نشده
اما بعید میدونم بشه اعتراضی کرد

امید
خرداد ۳۰, ۱۳۹۳ ۱:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  رها

نه دوست عزیز. به نظر من شرط معدل دوره کارشناسی (البته تراز شده) بایستی خیلی زودتر در شرایط پذیرش دکتری بدون آزمون قرار می گرفت. در شرایطی که داشتن معدل بالا در دوره ارشد یک موضوع عادی شده و همچنین شانس بعضی از دانشجوها در داشتن استادی که به راحتی ISI چاپ میکنه درحالی که خود دانشجو یک جمله انگلیسی هم نمیتونه بنویسه، این شرط بسیار عادلانه و منطقی است.
من افرادی رو می شناسم که شرایط دکتری بدون آزمون رو دارند اما در آزمون دکتری نیمه متمرکز حتی مجاز هم نشدند. حالا خودتون قضاوت کنید!!!!!

به امید
خرداد ۳۰, ۱۳۹۳ ۸:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  امید

با سلام به نظر من آزمون بحثش جداس یه سری فرمول و وقت گذاشتن برای یه آزمون تستی هیچ وقت نشان دهنده با استعداد بودن نیست من اصلا آرمون قبول ندارم

مهدی
خرداد ۳۱, ۱۳۹۳ ۱۲:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  به امید

موافقم. خیلی از اوقات اساتید کل مباحث رو در یک درس از مقطع ارشد پوشش نمیدن مثل بیشتر اساتیدی که داشتم و موضوعی کار میکنن. اما برای بعضی از موضوعات یک ایده جدید میخوان که نیاز به مطالعه یک سری مقاله توی اون زمینه داره.
اما بعضی اساتید مطابق سرفصل پیش میرن یعنی مطابق با کتاب، و تمریناتی هم که میدن تمرینات کتاب هست و معمولا اکثرا برای پروژه تحلیل و پیاده سازی یک مقاله رو به عنوان پروژه پایانی میخوان.
خوب مسلمه که اولی احتمالا از نظر مقاله قویتر هست چون موضوعات محدودتری رو به صورت کامل مطالعه کرده اما از نظر آزمون دومی مشکلی نداره. پس هیچ وقت نمیشه گفت دانشجویی که کنکور پذیرفته نشده ضعیف هست. اگر کنکور ملاک بود بیشتر نمره رو برای مصاحبه نمیذاشتن.

مخالف
خرداد ۳۰, ۱۳۹۳ ۹:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  امید

هزار و یه دلیل برای خوب نشدن کنکور وجود داره٬ مثلا سرجلسه حالش خوب نباشه یا ….
خیلیا تو تست زدن مشکل دارند خیلیا هم خیلی بدشانسند و خیلیا هم قدرت حفظیاتشون بالاست نتیجه خوبی میگیرند…. نمیگم همه اونایی که نتیجه خوب میگیرند خوب حفظ میکنند خیلیا اینجوریند
آزمون رقابت سالمی نیست٬ بدون آزمون هم خیلی سالم نیست ولی بازم از آزمون بهتره

آناهیتا
تیر ۱۱, ۱۳۹۳ ۹:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  امید

من معدل کارشناسیم۱۵.۹۸شده.این چیش انصافه که با این همه زحمتی که الان دارم تو ارشدم میکشم و این همه مطالعه و پزوهش نمی تونم تو این پذیرش شرکت کنم؟!

به همه دوستان
خرداد ۲۹, ۱۳۹۳ ۸:۵۲ ب٫ظ

برای پیدا کردن جواب سوالاتون به لینک زیر مراجعه کنبد-طبق اظهارات نوه ابراهیم ایین نامه جدید از سال آینده اجرایی میشه و از اون زمان دیگه فارغ التحصیلای ۹۲ شامل نمیشن.
http://isna.ir/fa/news/93031206049/%D8%AC%D8%B2%DB%8C%DB%8C%D8%A7%D8%AA-%D8%A2%DB%8C%DB%8C%D9%86-%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D9%BE%D8%B0%DB%8C%D8%B1%D8%B4-%D8%A8%D8%AF%D9%88%D9%86-%D8%A2%D8%B2%D9%85%D9%88%D9%86-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%B9%D8%AF%D8%A7%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C

خیلی لطف کردید
خرداد ۲۹, ۱۳۹۳ ۹:۵۶ ب٫ظ

سلام دوست عزیز
از لطف شما بی نهایت ممنون
موفق باشید

زهرا
خرداد ۲۹, ۱۳۹۳ ۱۰:۳۲ ب٫ظ

الان بر اساس این، سال بعد اجرایی میشه؟
و یرا سال بعد هم دیگه اونایی که ۹۲ تموم کردن، نمی تونن اقدام کنن؟

امید- تشکر از همه دوستان و سامان
خرداد ۳۰, ۱۳۹۳ ۰:۰۸ ق٫ظ

درسته ممنون ازتون واقعا که این لینک رو گذاشتید،نوشته از ۹۴ اجرایی میشه، ولی بازم وسطش سوتی داره. بازم ممنون ازت.

سعیده
خرداد ۲۹, ۱۳۹۳ ۸:۰۸ ب٫ظ

خب شرایط بخصوص کم کردن فاصله بین ارشد و دکترا کار را برای دوستان سختتر کرده . چاپ مقاله خیلی سخته و جوابی که میاد ممکنه مدتهازمان ببره.بنظرم در موردش یک تصمیم دیگه گرفته بشه.

سامان
خرداد ۲۹, ۱۳۹۳ ۵:۱۷ ب٫ظ

سلام بچه ها
خیالتون راحت باشه از یه مقام عالی رتبه وزارت علوم پرسیدم،ایین نامه جدید دکترا بدون ازمون برای سال تحصیلی ۹۵-۹۴ اجرا میشه.

امید
خرداد ۲۹, ۱۳۹۳ ۶:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  سامان

سامان جان مطمین؟؟ اخه خدا وکیلی متنش با هم تناقض داره. یجا گفته پارسالیا نه، یه جا دیگه گفته فاصله یک سال.

به امید
خرداد ۲۹, ۱۳۹۳ ۹:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  امید

سلام
همین تناقض یعنی ایین نامه واسه سال اینده اجرا میشه
نگران نباشید
موفق باشید

سامان
خرداد ۲۹, ۱۳۹۳ ۱۱:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  امید

خیالت راحت راحت باشه
مطمئن مطمئن

امید
خرداد ۳۰, ۱۳۹۳ ۰:۰۴ ق٫ظ
پاسخ به  سامان

سامان جان، با قول دوستموم خیر ببینی جوان، ایشالا خبرای خوش بشنوی همیشه که ما رو شاد کردی.

samira
خرداد ۳۰, ۱۳۹۳ ۰:۰۹ ق٫ظ
پاسخ به  سامان

ممنون نگران شدم
احه من ثبت نام کردم امسال ولی مدرک زبان نداشتم

امید
خرداد ۳۰, ۱۳۹۳ ۰:۱۶ ق٫ظ
پاسخ به  سامان

سامان به قول دوستمون خیرببینی جوان، ایشالا کسی هم خبرای خوبی به شما بده. ممنون ازت

فاطمه
خرداد ۲۹, ۱۳۹۳ ۹:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  سامان

الهی یک در دنیا و صد در آخرت ببینی برادر :)داشتم دیونه میشدم انشالله بهترین خبرهارو بهت بدند

به سامان
خرداد ۲۹, ۱۳۹۳ ۹:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  سامان

سلام دوست عزیز
خیلی ممنون از لطف شما
موفق باشید

سال جاری شاید یعنی نیمسال دوم
خرداد ۲۹, ۱۳۹۳ ۱۲:۴۶ ب٫ظ

دوستان عزیز
سلام
به نظرم منظور از سال جاری اولا همون طور که دوستان گفتند برای دانشگاه هایی هستش که هنوز فراخوان نزدند و ثانیا ممکنه منظور دکتر نوه ابراهیم پذیرش بدون ازمون در نیمسال دوم (تکمیل ظرفیت) بعضی دانشگاه ها باشه
نگران نباشید
توکلتون به خدا باشه

man
خرداد ۲۹, ۱۳۹۳ ۱۲:۳۵ ب٫ظ

سلام.آخه چرا دیگه برا کارشناسی شرط میزارن؟؟؟؟
اگه کسی شرایط خوبی نداشته و معدل کارشناسیش کمه ولی تو ارشد حسابی جبران کرده باشه، باید چوب اون زمونا رو بخوره!!!!!!!!!!!!!
واااای خدای من ….آخه این انصافه؟؟؟؟؟

بهار
خرداد ۲۹, ۱۳۹۳ ۲:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  man

اصلا انصاف نیست٬ خیلی از دانشگاهها معدل دانشجوهای کارشناسی خیلی کمه٬ تازه درست حسابی هم نمره نمیدن٬ هزار و یه دلیل واسه کم شدن نمره وجود داره٬ ولی دوره ارشد تخصصی تره٬ حساب کار دستمونه
بنظرم اصلا اصلا انصاف نیست

سردرگم
خرداد ۲۹, ۱۳۹۳ ۱۲:۰۷ ب٫ظ

عزیزان، دوستان سروران این دیگه فکر کردن نداره… این آیین نامه از سال ۹۴-۹۵ اجرایی میشه چون واسه سال ۹۳-۹۴ تقریبا همه ی دانشگاه فراخوان دادند. اما باز هم عدالت رعایت نشده. چون طبق قانون قبلی فارغ التحصیلان ۹۲ دو سال باید وقت داشته باشند یعنی ۹۳-۹۴ و ۹۴-۹۵ و خیلی از ما طبق قانون قبلی برنامه ریزی کردیم و از طریق کنکور دانشگاههای درجه ۲ دعوت به مصاحبه شدم اما نرفتم، گفتم رزومه م رو تو این یه سال قوی تر می کنم. یه شبه قانون عوض شد. این قانون طبق همه جای دنیا باید بعد از زمان اتمام قانون قبلی اجرایی شه. یعنی همین الان اطلاع رسانی میشد که از سال ۹۵-۹۶ با این قانون جذب میکنیم تا فارغ التحصیلان ۹۳ به بعد از همین الان آمادگی داشته باشن و هم فارغ التحصیلان ۹۲ حقشون ضایع نشه

بهار
خرداد ۲۹, ۱۳۹۳ ۲:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  سردرگم

دقیقا

الناز
تیر ۶, ۱۳۹۳ ۱:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  سردرگم

دقیقا و کاملا صحیح
خوب این رو خواهشا برین تو ایمیل بنویسین
من اعتراض کردم.
باید از دو سال بعد اجرا بشه نه سال بعد
یعنی در سال ۹۵-۹۶
الان که ما داریم ارشد میخونیم چه گناهی کردیم؟

سامان
خرداد ۲۹, ۱۳۹۳ ۱۱:۲۱ ق٫ظ

سلام بچه ها ، اگر به خط اخر حرف دکتر نوه ابراهیم توجه کنید گفته ” آیین‌نامه جدید مشمول فارغ‌التحصیل امسال می‌شود و کسانی که سال گذشته فارغ‌التحصیل شده باشند نمی‌توانند از این آیین‌نامه استفاده کنند.”این حرف یعنی ایین نامه جدید برای سال ۹۵-۹۴ اجرا میشه نه امسال، خودشون هم در اطلاعیه های قبلی گفتن که ایین نامه جدید برایسال ۹۵-۹۴.

کاملا موافقم
خرداد ۲۹, ۱۳۹۳ ۱۲:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  سامان

دقیقا همینه

بهنوش
خرداد ۲۹, ۱۳۹۳ ۱۱:۲۱ ق٫ظ

ای بابا، آدم رو مجبور به مهاجرت میکنن. وزارت علوم خیلی داره سختگیری میکنه

امید
خرداد ۲۹, ۱۳۹۳ ۱۱:۳۷ ق٫ظ
پاسخ به  بهنوش

اصل این ایین نامه برا جلوگیری از مهاجرت تصویب شده اونوقت هر سال دم اخری یه بازی سرش در میارن، بجه ها لطفا جواب منو بدید تو متن اومده”فاصله یک سال بین زمان فارغ التحصیلی مقطع کارشناسی ارشد و دکتری” و در ادامه اومده فارغ التحصیلای پارسال نمیتونن، خوب تناقض داره که اخه؟ بعد تا الان میگفتن که از سال دیگه اجرا میشه.

امید
خرداد ۲۹, ۱۳۹۳ ۱۱:۰۶ ق٫ظ

“فاصله یک سال بین زمان فارغ التحصیلی مقطع کارشناسی ارشد و دکتری” خوب این یعنی فارغ التحصیلای سال قبل(۹۲) دیگه اخه/ بچه ها برداشت دیگه ای میکنید از این جمله؟ بعد در اداممه اومده سال قبلیا شاملش نمیشن.

امید
خرداد ۲۹, ۱۳۹۳ ۱۱:۰۳ ق٫ظ

اخه فارغ التحصیلای پارسال که سال قبل چون مقاله ای نداشتند نمیتونستن قبول شن، بعد خود اقای نوه ابراهیم که گفته بود ایین ناه از سال بعد اجرا میشه /یهویی برا خودشون میان میخوان بچه های فارغ التحصیل ۹۲ که پارسال اصلا نمیتونستن قبول شن رو حذف کنند>>>؟؟؟
تو تمام اطلاعیه های قبلی گفته بودن که از سال اینده اجرا میشه که اخه

احمد
خرداد ۲۹, ۱۳۹۳ ۵:۰۰ ق٫ظ

سلام
دوستان عزیزان
مدیریت محترم سایت خواهشمند است جواب بنده و خیلی از دوستان رو بدید
تکلیف ماهای که با اطلاعیه های قبلی سازمان و اطلاعیه های دانشگاه ها ثبت نام و مصاحبه هم رفتیم چی میشه؟؟
این ایین نامه جدید واسه امسالم هست؟ یا سال بعد؟
اگه هست این همه هزینه و سرکاری داوطلبان رو کی میخواد جواب بده
هرچند اگه باشه میریم اعتراض خیلی رسمی و منطقی همه جمع میشیم میریم وزارت
ممنون میشم مدیریت سایت جواب بدید

سعید جعفری
خرداد ۲۹, ۱۳۹۳ ۹:۲۷ ق٫ظ
پاسخ به  احمد

دوست عزیز خیلی از دانشگاه ها با آیین نامه قبلی اطلاعیه دادن… این آیین نامه رو اون دانشگاه هایی اجرا می کنن امسال که هنوز اطلاعیه ندادن.. بقیه همون آیین نامه قبلیه.. نگران نباش..

somayeh
خرداد ۲۹, ۱۳۹۳ ۱:۲۴ ق٫ظ

یعنی دانشگاه آزادی ها هم می تونن شرکت کنن؟!!!!!!!!!!!

مسیح
خرداد ۲۸, ۱۳۹۳ ۹:۱۴ ب٫ظ

اگر وزارت علوم همه دانشجوای دکتری رو با ازمون بگیره خیلی بهتره- با این قانون فقط دارن کسایی رو که خودشون میخوان انتخاب میکنن- فقط دارن با این قانون و اون قانون هممونو سرگرم میکنن- این از وض بدون آزمونتون- اونم از وض با ازمونتون ۷۵ درصد مصاحبه

طیبه
خرداد ۲۸, ۱۳۹۳ ۹:۰۴ ب٫ظ

آقا این معدل کارشناسی که باعث میشه کسانی که از دانشگاه های الکی هستن می تونن برن !
این انصافه
کسی که توی ارشد قوی هست نمیتونه حتی بره مصاحبه

فاطمه
خرداد ۲۸, ۱۳۹۳ ۸:۱۷ ب٫ظ

بیشتر دانشگاهها بر اساس آیین نامه قبلی از داوطلب ها مصاحبه کردن یعنی همه اونها کنسل میشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پس تکلیف اون همه پولی که ما به حساب دانشگاهها واریز کردیم چی میشه

نسیم
خرداد ۲۸, ۱۳۹۳ ۸:۱۳ ب٫ظ

تکلیف مایی که مدارکمون بر اساس آیین نامه پارسال فرستادیم چی میشه ؟؟؟؟؟؟

فیزیکی
خرداد ۲۸, ۱۳۹۳ ۷:۳۸ ب٫ظ

یعنی چی؟ الان مدارکی که فرستادیم چی میشه؟ این شرایط جدید برا من صدق نمیکنه اما با آیین نامه قبلی پول واریز کردم و مدارک فرستادم.الان یعنی همش حذف شد؟!؟ یا این آین نامه فقط برا فارغ التحصیلای جدید هست؟

سالار۱۲۳۴۵
خرداد ۲۸, ۱۳۹۳ ۷:۳۲ ب٫ظ

سلام دوستان
تا اونجایی که من پیگیری کردم آیین نامه جدید فعلا اجرا نمیشه و آگهی های دانشگاهها هم طبق روال پیش میره و آیین نامه جدید برای فارغ التحصیلان امسال اجرا خواهد شد
موفق و پیروز باشید

به سالار12345
خرداد ۲۸, ۱۳۹۳ ۱۰:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  سالار۱۲۳۴۵

با سلام

یک دنیا ممنون دوست عزیز

خیالمون راحت شد

موفق باشید

فیزیکی
خرداد ۲۸, ۱۳۹۳ ۱۱:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  سالار۱۲۳۴۵

سالار جان از کجا پیگیری کردین؟ چقد معتبره؟

سالار۱۲۳۴۵
خرداد ۲۹, ۱۳۹۳ ۴:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  فیزیکی

بزرگوار طبق ماده ۴ قانون مدنی و قانون اساسی جمهوری اسلامی قانون عطف به ماسبق نمیشه بعلاوه من حدود ده روز پیش وزارت علوم بودم مسئول بخش استعداد درخشان وزارتخونه گفت آیین نامه جدید به امسال نمیرسه به متن دو خبر ۲۷ و ۲۸ خرداد دکتر نوه ابراهیم هم توجه کنید همین مطلب برداشت میشه

فیزیکی
خرداد ۲۹, ۱۳۹۳ ۶:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  سالار۱۲۳۴۵

سالار جان ممنون از پاسخ کاملت.

مهندس
خرداد ۲۹, ۱۳۹۳ ۸:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  سالار۱۲۳۴۵

سلام
یعنی واسه فارغ التحصیلان سال ۹۲ شرط معدل بدون احتساب پایان نامه و یک سال فارغ التحصیلی اجرا نمیشه؟؟

امید
خرداد ۲۹, ۱۳۹۳ ۱۱:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  مهندس

دوست عزیز میگن سال قبلیا نمیتونن، در حالی که خوب یکسال فاصله بین فراغت و دکتری یعنی ۹۲ ای دیگه،البته به نظر من. من که خودم گیج شدم. بعد تو خبرای قیلی گفتن که از سال بعد اجرایی میشه.

روژین
خرداد ۲۸, ۱۳۹۳ ۶:۵۸ ب٫ظ

سلام به همگی
کسی میدونه در چه صورت ترجمه یا تالیف کتاب برای مصاحبه نمره داره؟
آیا با داشتن فیپا- شابک (شناسنامه کتاب)نمره مصاحبه را می گیرم یا باید حتماً چاپ شده باشه تا نمره بگیرم؟
مدیر محترم سایت نظر شما چیه؟

فریبرز
خرداد ۲۸, ۱۳۹۳ ۷:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  روژین

سلام، بله امتیاز داره. میزان امتیازش در دانشگاه های مختلف متفاوت هست و همون شابک هم کفایت میکنه.

زهرا
خرداد ۲۸, ۱۳۹۳ ۵:۵۵ ب٫ظ

یعنی چی فارغ التحصیلان سال قبل نمی تونن از این ایین نامه استفاده کنند؟
مدرک زبان نداشته باشیم حذف میشیم، یا بهمون فرصت میدن؟

افشین
خرداد ۲۸, ۱۳۹۳ ۴:۰۷ ب٫ظ

سلام خواهشا مدیر گرامی سایت و بقیه دوستان به این سوال بنده پاسخ بدهند:
پردیس البرز دانشگاه تهران برای پذیرش دانشجوی دکتری در سال ۹۳ تا حالا اطلاعیه داده یا اینکه قبلا داده بوده شهید بهشتی چه طور ؟
ممنونم

به افشین
خرداد ۲۸, ۱۳۹۳ ۱۰:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  افشین

سلام دوست عزیز
دانشگاه بهشتی که فراخوان زده
شنبه اخرین مهلت ثبت نامش هستش
بجنبید

به افشین
خرداد ۲۸, ۱۳۹۳ ۱۰:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  افشین

حتما به سایت دانشگاه تهران و دانشگاه بهشتی بخش اخبار مراجعه کنید

mehdi
خرداد ۲۸, ۱۳۹۳ ۲:۵۹ ب٫ظ

واقعا دیگه چیزی ندارن که بگم!!!!!!!!

حامد
خرداد ۲۸, ۱۳۹۳ ۱:۳۵ ب٫ظ

من ثبت نام کردم .۲۰۰ تومان پول هم دادم. لی شرایط وزارت علومو ندارم.

به جواد
خرداد ۲۸, ۱۳۹۳ ۱:۲۷ ب٫ظ

سلام دوست عزیز
نه این طور نیست

مهدی
خرداد ۲۸, ۱۳۹۳ ۱:۰۱ ب٫ظ

این قانون یک سال واقعا ظلمه. بخدا تصویب اینکه یک مقاله آی اس آی به ازای هر سال اضافه بشه منطقیه. آخه محدودیت یکسال که هیچ ارتباطی به پایه علمی نداره..
برای دوره کارشناسی ارشد هم به ما ظلم شد بابت نحوه پذیرش بدون کنکور که تحت نظر سنجش نبود اون زمان الانم همین شد.
نسل سوخته ای که میگن یعنی نسلی که ورودی من هستن.

اعتراض
خرداد ۲۸, ۱۳۹۳ ۳:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

موافقم باید بشه هر سال فاصله بین ارشد و دکترا رو با مقاله جبران کرد

به مهدی
خرداد ۲۸, ۱۳۹۳ ۴:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

سلام آقا مهدی منم باهات موافقم هر بلایی سر ده ۶۰ میاد.یعنی چی یک سال فاصله هر سال هر قانونی دلشون میخواد میزارن.نحوه اعتراض مشخص کنید اگر ایمیل نیاز هست بگید ادرس ایمیل نوه ابراهیم هر کی داره بزاره و سایت

سروش
خرداد ۲۸, ۱۳۹۳ ۵:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  به مهدی

این قضیه چه ربطی به دهه ۶۰ داره !!!!
۲ سال پیش ۲ تا از دوستام مثل اب خوردن بدون ازمون رفتن بدون مدرک زبان و بعضی شرایط سخت اصلا نبود و پارسال هم یکی دیگه از دوستام بدون ازمون رفت بدون هیچ شرایطی و همه شاخ در اوردیم اینو گرفتن چون دانشجوی استاد مربوطه بود و واقعا هیچ شرایطی از همه لحاظ نداشت و همشون دهه ۶۰ بودن یکی متولد ۶۵ و اون ۲ تای دیگه ۶۴

جواد
خرداد ۲۸, ۱۳۹۳ ۱۲:۴۵ ب٫ظ

یعنی فراخوان دانشگاهها و شرایطی که گذاشتن لغو میشه؟

امیر
خرداد ۳۱, ۱۳۹۳ ۰:۴۱ ق٫ظ
پاسخ به  جواد

وقتی شما می تونید بر اساس معدل قضاوت کنید که برای علوم پایه، فنی مهندسی و رشته های انسانی معدل یکسان در نظر نگیری. تازه باید سطح دانشگاهها رو هم در نظر بگیری! حتی برای ارشد هم که تعداد واحدها کمتره دانشگاهها مثل هم نیستند. بعضیها ۹۰% دانشجوها معدلشون بالای ۱۷ است ولی بعضی دیگه حتی شاگرد اول هم معدلش بالای ۱۷ نیست!