شرط معدل 17 برای استعداد درخشان شدن دانشجویان دکتری

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی وزارت علوم با اعلام بازنگری آیین‌نامه قبلی پذیرش بدون آزمون دانشجویان استعداد درخشان در مقطع دکتری، جزییات آیین‌نامه جدید را تشریح کرد.

دکتر عبدالرحیم نوه ابراهیم در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: در آیین‌نامه استعداد درخشان فعلا بخش دکتری را تفکیک و بازنگری کرده‌ایم که این کار از آذر ماه سال گذشته با جلسات کارشناسی با روسا و معاونان آموزشی دانشگاه‌ها در شورای برنامه‌ریزی آغاز شد و در نهایت نیز در طول هفته‌های اخیر طی دو جلسه با وزیر و اعضای شورای هدایت استعداد درخشان نهایی شد.

وی افزود: در نهایت با جمع‌بندی که داشتیم برای پذیرش بدون آزمون در دوره دکتری آیین‌نامه جدید تنظیم شد که از سال 94 یعنی سال تحصیلی 94-95 اجرایی خواهد شد و امیدواریم ظرف چند روز آینده به تصویب برسد.

آیین‌نامه جدید مشمول فارغ‌التحصیلان سال گذشته نمی‌شود

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی وزارت علوم با اشاره به کلیات این آیین‌نامه گفت:‌ بر این اساس به دانشگاه‌ها اجازه داده می‌شود که حداکثر 20 درصد از ظرفیت دوره روزانه خود را به پذیرش بدون آزمون دکتری اختصاص دهد.

نوه‌ابراهیم با بیان اینکه این آیین‌نامه سه شرط اصلی و مهم دارد، اظهار کرد: معدل کارشناسی داوطلب باید حداقل 16 و معدل کارشناسی ارشد وی بدون احتساب نمره پایا‌ن‌نامه باید حداقل 17 باشد. از سوی دیگر نباید بیشتر از یکسال از تاریخ فارغ‌التحصیلی متقاضی گذشته باشد. بنابراین این آیین‌نامه برای افرادیست که امسال فارغ‌التحصیل می‌شوند و کسانی که سال گذشته فارغ‌التحصیل شده باشند نمی‌توانند از این آیین‌نامه استفاده کنند.

وی افزود: شرط سوم ارزیابی داوطلبان براساس یک جدول ارزشیابی 100 امتیازی است که داوطلب حداقل باید 70 امتیاز آن را کسب کرده باشد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی وزارت علوم با اشاره به شاخص‌های پژوهشی، آموزشی و مصاحبه در این جدول تصریح کرد: شاخص پژوهشی بخش عمده‌ای از امتیاز این جدول را دارد و 40 امتیاز برای آن درنظر گرفته شده که بر این اساس مقالات علمی و پژوهشی معتبر، گواهی ثبت اختراع، برگزیده شدن در جشنواره‌های معتبر، مقالات چاپ شده در کنفرانس‌های معتبر،‌ تالیف و ترجمه و کیفیت پایان‌نامه در این بخش امتیاز خواهد داشت.

نوه ابراهیم با بیان اینکه برای شاخص آموزشی 30 امتیاز درنظر گرفته شده است، گفت: در شاخص آموزشی معدل، کیفیت دانشگاه محل تحصیل هم در دوره کارشناسی و هم‌ کارشناسی ارشد، طول مدت تحصیلی، برگزیده علمی شدن در المپیادها و مدرک زبان معتبر امتیاز خواهد داشت.

وی افزود: در بخش مصاحبه نیز که برای آن 30 امتیاز درنظر گرفته شده، تسلط علمی داوطلب، نوآوری و کارآفرینی، شخصیت، نحوه تعامل، نگرش‌های فناوری اطلاعات مرتبط با رشته تحصیلی، توانایی فن بیان و انتقال مطالب و همچنین همراستایی زمینه‌های پژوهشی داوطلب با اولویت‌های گروه دیده می‌شود.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی وزارت علوم خاطرنشان کرد: این جدول ما را به عدالت آموزشی بسیار نزدیک تر کرده است.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

291 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ناهید
بهمن ۹, ۱۴۰۰ ۱۱:۰۱ ق٫ظ

من کارشناسی ارشد حسابداری ترم ۳ رو با معدل کل ۱۷.۵ تموم کردم من الان به عنوان نخبه هستم؟؟؟؟معدل لازم برای نخبه بودن چنده ؟

کامی
آبان ۱۳, ۱۳۹۶ ۲:۱۹ ق٫ظ

من کارشناسی فیزیک دانشگاه سیستان و بلوچستان با معدل ۱۲٫۸۷تموم کردم آیا امیدی هست که دکترا بتونم بخونم ارشد هم فعلا همونجا فوتونیک دارم میخونم ولی میخوام بخونم با معدل بالا تموم کنم

مهدی مهندسی مکانیک
اسفند ۱۶, ۱۳۹۶ ۸:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  کامی

سلام
حتما که امید هست البته نه برای استعداد درخشان چون شرط معدل رو ندارین
شما فعلا روی ارشد تمرکز کنین دروس رو با نمرات عالی پاس کنین و روی پایان نامه خوب کار کنین یکی دو تا مقاله از پایان نامه بنویسین.و همزمان روی زبان کار کنین.
توکل بر خدا
البته به معدل کارشناسی هم در مصاحبه دکترا توجه میشه ولی اگه در بقیه موارد کم نقص باشین شانس دارین.

بهزاد
آبان ۱۳, ۱۳۹۶ ۲:۱۷ ق٫ظ

سلام این شرط معدل انصاف نیست حداقل دانشگاه ها را با هم مقایسه کنید ببینید دانشجو کجا بود بعضی از دانشگاهها امتحان از۳۰نمره ملاکه در حالی که دانشگاههای دیگر از ۱۸یا کمتر حساب میکنن… شرط معدل کارشناسی انصاف نیست…هر مقطع جای خودش…

حجت
شهریور ۱۹, ۱۳۹۶ ۱۰:۴۳ ب٫ظ

سلام من معدل کارشناسی ۱۷.۸۰رشته فقه وحقوق کارشناسی ارشد حقوق خصوصی میخونم غیر مرتبطه میخوام بدونم چه جوری میتونم دکترا بدون ازمون شرکت کنم ممنون میشم پاسخ بدید

Kh
خرداد ۳۱, ۱۳۹۶ ۱:۳۲ ب٫ظ

سلام من دانشجوی دوم ورودی خودم در ارشد شدم با معدل بالای ۱۸ حالا دفتر استعداد درخشان میگه فقط نفر اول میتونه از سهمیه دکترا استفاده کنه مگه به ازای هر ده نفر یک نفر نمیتونه بره دکترا بدون آزمون ما ۱۹ نفر بودیم پس دو نفر میتونن برن. مسئولش میگه فقط یه نفر. کسی اطلاعاتی داره ممنون میشم بهم بگه

maryam
آبان ۳, ۱۳۹۵ ۸:۲۷ ب٫ظ

با سلام
من با معدل ۱۲.۱۲ کارشناسی دانشگاه ازاد و ارشد با معدل ۱۸.۹۰ دانشگاه ازاد ,یک مقاله isi و مدرک زبان ایلتس و msrt شانس قبولی در مصاحبه دکتری دارم ممنون میشم راهنمایی بفرمایین ؟

استعداد
تیر ۲۸, ۱۳۹۵ ۵:۲۰ ب٫ظ

نگران معدل لیسانس نباشید، از امسال (سال ۹۵) شرط معدل لیسانس به عهده دانشگاه هابوده، طوری که امیرکبیر اصلاً کاری به معدل لیسانس نداشت، یا گیلان فقط بالای ۱۵ رو ملاک قرار داد و بیشتر جاها هم باهم تفاوت داشتند.

حدیث
تیر ۱۵, ۱۳۹۵ ۲:۳۱ ب٫ظ

سلام و احترام ب همه یمسئولین محترم و دوستان گلم. منم ماننددوستانم عاجزانه تقاضامیکنم در معدل کارشناسی تجدیدنظربفرمایید.خواهش می کنم.حتما خودتون بهترمیدونیدک دانشجوی دانشگاه دولتی واقعا سعیشو کرده که روزانه قبول شده و حقش نیست ک ب خاطر معدل کارشناسی ازاین مزایا محروم باشه.

زینب
اردیبهشت ۲۶, ۱۳۹۵ ۰:۴۹ ق٫ظ

واقعا شرط معدل لیسانس فاجعه است

م
دی ۱۶, ۱۳۹۷ ۸:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  زینب

دقیقا

مرضیه
بهمن ۱, ۱۳۹۴ ۴:۳۳ ب٫ظ

با سلام
من همه شرایط رو دارم ولی شرط معدل کارشناسی رو ندارم اخه کارشناسی چه ربطی به دکتری داره اگه ربط داره باید معدل دیپلمم ربط داشته باشه اونم باید حساب میکردین یهو
پیگیری کنید لطفا همیشه ما ایرانیا باید همه جا و در همه حال مشکل داشته باشیم چرا ؟

شرط معدل واقعا ناعادلانست
آذر ۱, ۱۳۹۴ ۴:۰۸ ب٫ظ

سلام تو دانشگاه های دولتی گرفتن نمره واقعا سخته این معیار معدل نسبت به چه چیزی محاسبه شده و با چه کسانی داریم مقایسه میشیم همون شرط ده درصد نفر اول ورودی رشته خیلی بهتر بود.

معصومه
آبان ۲۱, ۱۳۹۴ ۵:۱۶ ب٫ظ

بخدا انصاف نیست طبق معمول دهه شصتی های بدبخت باز اینجام شانس ندارن بچه ها شما هم اعتراض بزنید

معصومه
آبان ۱۲, ۱۳۹۴ ۷:۲۸ ب٫ظ

واقعاً موندم این چه قانونی هستش که فقط بچه هایی که یکسال از مدرکشون گذشته باشه می تونن شرکت کنند آخه این انصاف من خودم کل این شرایط دارم ولی فقط به خاطر اینکه دو سال از مدرکم گذشته نمی تونم شرکت کنم تو رو خدا این آیین نامتونو تغییر بدید. ممنون

سکینه
آذر ۲۵, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۴ ق٫ظ
پاسخ به  معصومه

گریه نکن خدا کریمه دوست عزیز

مریم
مرداد ۲۸, ۱۳۹۴ ۱۲:۳۶ ب٫ظ

سلام بر همه دوستان
آخه معدل کارشناسی چه ربطی به دکترا داره چرا همه جا یه سنگ میندازن جلو پامون خب معدل هر مقطع مربوط به مقطع بعدیش میشه دیگه حالا از کارشناسی چه ربطی به دکترا هست.
واقعا یه کاری کنیم برا این معدل کارشناسی اعتراضی بشه تا مسیولین رسیدگی کنن این انصاف نیست.

k
مرداد ۷, ۱۳۹۴ ۱:۰۵ ب٫ظ

برای استعداد درخشان که شرط معدل کارشناسی گذاشته اند. همچنین گفته میشود که آزمون دکتری هم قراراست تغییر کند وخود دانشگاهههاازمون تخصصی را برگزارکند وبازبساط آشنا وآشنا بازی راه افتاد

عمرما درکوچه های شب گذشت

زندگی یک دم به کام ما نگشت

تغییررشته
تیر ۲۰, ۱۳۹۴ ۲:۴۴ ق٫ظ

آخه من نمیدونم، بین معدل کارشناسی با دکترا چه ارتباطی هست؟؟؟؟
خصوصا این که شاید یکی از کارشناسی به کارشنای ارشد تغییر رشته داده باشه
اگه شرط معدل کارشناسی رو بردارن خیلی عالی میشه
مسئولین محترم یه کاری بکنن
تشکر

سارا
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۸ ب٫ظ

با سلام شرط معدل کارشناسی و شرط سن و اینکه حتما دو سال از فارغ التحصیلی گذشته باشد از شرطهای ناعادلانه برا ی پذیرش دکترا است ممکن است فردی برایش مشکل پیش بیاید وبعد ازمدتی تصمیم به ادامه تحصیل بگیرد مخصوصا افراد دهه ۵۰ و۶۰ که خیلی نسل سوخته حساب شدند باز هم دارند فرصتهای بیشتر را برای این رده سنی ازشان میگیرند این بی انصافی است. ولی معدل ۱۷ کارشناسی ارشد شرط خیلی خوبی است چون ممکن است فردی برایش مشکل پیش بیاید وبا کم شدن نمره ی یکی دو تا درس معدلش به ۱۸نرسدو با معدل ۱۷ هم میتواند به دکترا امیدوار باشد

حسین
فروردین ۲۷, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۶ ب٫ظ

شرط معدل کارشناسی، ناعادلانه است.باید دوباره بررسی شه مثلا اونایی که شرط معدلو دارد شانس قبولیشون بیشتر شه نه اینکه کسی این شرطو نداشت کلا حذف بشه

شیوا
فروردین ۲۵, ۱۳۹۴ ۵:۰۲ ب٫ظ

حداقل معدل کارشناسی را به تفکیک رشته بیان کنید.مثلا رشته های فنی معدل بالای ۱۵.واقعا اخلاقی نیست که بدون توجه به ماهیت و سطح دشواری رشته ها یک قانون یکسان شرط معدل کارشناسی را اعلام کنیم.لطفا به این موضوع توجه کنید.

امیر
فروردین ۵, ۱۳۹۴ ۷:۴۳ ب٫ظ

معدل لیسانس که گذاشتند از بدترین شروطه برای دکتری استعدادهای درخشان چ ربطی داره

فرزانه
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۱۱:۰۳ ب٫ظ

نمرات دروس عمومی دردوره کارشناسی مانند تربیت بدنی که هیچ ارتباطی با تخصص مورد نظر در دوره دکتری تخصصی ندارند برای ورود به این دوره تاثیرگذار شده که این ملاک غیر علمی نادرست و غیر عادلانه و نیاز به تجدید نظر دارد.

مبینا
اسفند ۱۸, ۱۳۹۳ ۱:۱۷ ب٫ظ

سلام. بچه ها کسی میدونه برا معدل ارشد هم ترازبندی هست یانه؟اگه ارشد علامه طباطبایی معدل١۶.٨٠داشته باشی تراز میشه یا نه. میشه برا دکتری بدون ازمون اقدام کرد؟

ع.ا
اسفند ۸, ۱۳۹۳ ۰:۲۹ ق٫ظ

با شرط معدل لیسانس دکتری پرید…………حیف شد

حمداله جمشیدی
آبان ۱۵, ۱۳۹۳ ۸:۰۰ ب٫ظ

با سلام شرایط پذیرش دانشجو برای مقطع دکترا با معدل بالای ۱۷ چرا معدل کازشناسی را بهش ربط دادن و یکسال فاصله تحصیلی خیلی غیره اصولی هست لطف کنید رو این موضوع دقت کنید همچنین مقالات بیشتر تمرکز بشه با تشکر

حمداله جمشیدی
آبان ۱۵, ۱۳۹۳ ۷:۵۲ ب٫ظ

سلام.شرایط پذیرش معدل بالای ۱۷ دوره دکترا بدون آزمون چند شرط آن منطقی نیست یکی معدل کارشناسی دوم یکسال فاصله تحصیلی خواهشا این موضوع پیگیری شود با تشکر

رامین
آبان ۴, ۱۳۹۳ ۱۱:۳۳ ب٫ظ

شرط معدل کارشناسی اشتباهه. اصولا در برخی رشته ها مخصوصا علوم پایه و یا فنی ها معدل ۱۵ از بهترین معدل ها محسوب می شود. و از طرفی شرایط نمره دهی در دانشگاه ها مختلف است.

ستاره
شهریور ۲۷, ۱۳۹۳ ۲:۳۶ ق٫ظ

شرط معدل کارشناسی ناعادلانه است …

مژگان
شهریور ۹, ۱۳۹۳ ۴:۵۶ ب٫ظ

سلام یه سوال داشتم اگه ممکنه جواب بدید: شرط معدل بالای ۱۷ فقط برای دانشجویان اول تا سومه هر رشته است و اگه رتبه ۴ شده باشی نمیتوانیم از این موقعیت استفاده کنیم؟ و من که فارغالتحصیل مهر ۹۱ هستم شامل این قوانین میشم؟

زهره
مرداد ۱, ۱۳۹۳ ۲:۴۰ ب٫ظ

معدل کارشناسی چه ریطی به دکترا داره؟؟بیشتر باید به کارهای پژوهشی و مقالات توجه بشه و بار علمی دانشجو .
اگه این سالهایی که صرف درس خوندن کردیم دست به کار آزاد زده بودیم الان از همه جلوتر بودیم واقعا حیف که جوونی ما رفت ….

الی
تیر ۲۲, ۱۳۹۳ ۵:۲۳ ب٫ظ

بابا بعضی دانشگاه های دولتی پ.ست آدمو می کنن. تازه این بند مشکل داره. اگر یکی مثل من تغییر رشته ای باشه چی؟
بابا من رشته لیسانسمو دوست نداشت تو دانشگاه دولتی معدلم ۱۴ شد. رشته ارشدمو خودم انتخاب کردم معدلم ۱۹. الان این انصافه؟

تازه… شرط داشتن ۲ مقاله و رتبه ۱ تا ۳ ورودی هم انگار حذف شده درسته؟

ع م
تیر ۲, ۱۳۹۳ ۸:۴۳ ق٫ظ

شرط معدل کارشناسی واقعن این وسط بیخوده نه اینکه چون معدل خودم به این شرط نمیخونه معترضم بلکه معدل فقط یه روی سکه ی توان علمی دانشجوست و البته روی مهمیه ولی نه انقدر که به عنوان شرط مهم و اصلی از سه شرط مصوب باشه. شرط یکسال فارغ التحصیلی وووو در کل این وسط استعداد در حاشیه قرار میگیره…

لیلا
خرداد ۲۷, ۱۳۹۳ ۱۲:۰۴ ب٫ظ

شرط سن و یک سال گذشتن از تحصیل نامناسب و غیر منطقی است کسی که چند سلا از فارغ التحصیلی اش بگذرد و هنوز علاقه مند به تحصیل باشد و سن بالای ۳۰ داشته باشد آیا حتما ناتوان است؟!!!!! شاید در آن زمان شرایط مناسب برای تحصیل را نداشته . آیا باید توانایی ها و استعدادش نادیده گرفته شود!!!!!!

مهدی
خرداد ۲۵, ۱۳۹۳ ۱:۵۳ ق٫ظ

واقعا که شرط یکسال ناعادلانه است.
شرط یکسال رو میذارید در صورتیکه کلی زحمت کشیدیم برای استعداد درخشان شدن و جواب مقاله آی اس آی در ژورنالهای با ایمپکت بالا حد اقل ۵ ماه طول میکشه غیر از revise اون مقاله. میتونستید شرط بذارید که به ازای هر سال اضافه شدن یک مقاله باید اضافه بشه !

تمام دانشجویان شیمی
خرداد ۲۳, ۱۳۹۳ ۴:۱۷ ب٫ظ

با سلام
شرط دوره لیسانی زیاد جالب نمیباشد. اصولا در برخی رشته ها مخصوصا علوم پایه و یا فنی ها معدل ۱۵ از بهترین معدل ها محسوب می شود. و از طرفی شرایط نمره دهی در دانشگاه ها مختلف است. لذا یا باید معدل لیسانس را برای گروههای فنی و علوم پایه از علوم انسانی جدا نمود و یا این شرط را حذف نمود
با تشکر

محمد
خرداد ۲۲, ۱۳۹۳ ۶:۵۰ ب٫ظ

بابا اینا که خوب، هنوز آیین نامه جدید تصویب نشده، دانشگاه هنر فراخوان داده تاریخ فراغت از تحصیل کمتر از ۱ سال !!!!!! یعنی گفته از مهر ۹۲ تا تیر ۹۳ باید فارغ التحصیل شده باشند اونم با حداقل ۲ مقاله علمی و پژوهشی و مدرک زبان. این قضیه استعدادهای درخشان وافعا بی صاحب شده. وقتی تو آیین نامه قبلی عنوان شده ۳ سال پس از فارغ التحصیلی وقت دارید و آیین نامه جدید هنوز نیومده، این چیه که هر دانشگاهی سلیقه ای عمل می کنه و به حداقل آیین نامه مصوب وزارتخونه اهمیت نمی ده؟؟؟

پریسا
خرداد ۲۱, ۱۳۹۳ ۶:۰۹ ب٫ظ

ممنون سحر خانم
که جواب سوال من رادادید
مشخص شد که میشه یانه؟
اگه شد جوابش را برام ایمیل می کنید؟

بهار
خرداد ۲۱, ۱۳۹۳ ۹:۳۷ ق٫ظ

با سلام
تا حالا که قوانین به ضرر ما بود چون کساییکه زودتر فارغ التحصیل شده بودند رزومه قویتری داشتن٬ حالا که نوبت به ما رسید٬ کلا حذف میشیم؟
کجای این قوانین عدالته؟
خیلی از دانشگاهها سطح معدل خیلی خیلی پایینه٬ دانشجوهاش باید دیگه بشینن تو خونه؟ هرچند بعد دکترا هم وضعیت همه جز تعداد کمی خونه نشینیه!!!!!!!!!!

گل‌ناز
خرداد ۱۹, ۱۳۹۳ ۶:۱۹ ب٫ظ

سلام
کسایی که قبلن فارغ‌التحصیل شدن چطور می‌تونن مدرک استعداد درخشان دریافت کنند؟!
با کجا باید تماس بگیرم؟
ممنون می‌شم راهنماییم کنید.

به گلناز
خرداد ۱۹, ۱۳۹۳ ۹:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  گل‌ناز

سلام دوست عزیز

شما باید به دفتر تحصیلات تکمیلی و بخش استعداد درخشان دانشگاه خودتون مراجعه کنید و گواهی رتبه دریافت کنید
حتما پیگیر باشید
موفق باشید
البته در حال حاضر نباید بیش از سه سال از فارغ التحصیلیتون گذشته باشه

سحر معمار
خرداد ۲۰, ۱۳۹۳ ۱۱:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  گل‌ناز

فکر نمیکردم هیچ وقت به این جمله برسم ولى : عجب غلطى کردم که چهارترمه با معدل ١٧/٨٠ فارغ التحصیل شدم!!!
نمیدونم! شاید شانسمه!
این شرط یک ساله واقعا جالبه!!! من که دیگه به حقم اینجا نمیرسم. همون بهتر که آدم بره جایى که قدرش رو بدونن!

s.t
خرداد ۲۱, ۱۳۹۳ ۹:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  سحر معمار

مثلا کجاااااااااااااا!

احسان
خرداد ۱۹, ۱۳۹۳ ۳:۵۴ ب٫ظ

سلام .
روزتون بخیر.
دوستان من دانشجوی کارشناسی ارشد هستم یک سوال از شما عزیزان داشتم و ممنون میشم اگه آگاهی دارید من رو نیز مطلعع کنید.

اینکه در مورد دانشجویانی که شرایط استعداد درخشان رو دارند و بعد از پایان دوره کارشناسی ارشد باید به قسمت دفتر استعداد درخشان دانشگاهشون مراجعه کنند تا اگر در لیست استعداد درخشان باشند :
آیا حتما دانشگاه محل تحصیلشون اون دانشجو رو بدون ازمون وارد مقطع دکتری میکنه؟
مثلا من که دانشجوی ارشد علوم سیاسی یاسوج هستم اگه استعداد درخشان بشم دانشگاه «حتما» باید منو بدون آزمون به مقطع دکترا معرفی کنه؟
یا اینکه میتونه بگه درسته شما دانشجوی استعداد درخشان هستید اما امسال به ما ظرفیت پذیرش بدون ازمون استعداد درخشان رشته علوم سیاسی رو ندادن و از این کار معذوریم.
ایا همچین اتفاقی ممکنه رخ بده؟
ممنون میشم از دوستان منو راهنمایی کنن!

به احسان
خرداد ۱۹, ۱۳۹۳ ۹:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  احسان

سلام دوست عزیز

دانشگاه ها با توجه به ایین نامه ای که از وزارت علوم دریافت می کنند و مطابق باشرایطی که خودشون با اختیارات کامل تعیین می کنند، هر سال اقدام به پذیرش بدون ازمون می کنند (معمولا یکی از دانشجوهای خوشون و یکی از دیگر دانشگاه ها). توجه کنید در تمامی این موارد باز هم اختیارات کامل دارند. شما در فراخوان شرکت می کنید و در صورت داشتن شرایط اولیه به مصاحبه دعوت میشید.
موفق باشید
کمکی بود در خدمتیم

دانشگاه در پذیرش شما هرگز هیچ الزامی ندارد

احسان
خرداد ۱۹, ۱۳۹۳ ۱۱:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  به احسان

ممنونم از احترام و وقتی که برای من قائل بودید و پاسخ دادید . سپاس گزارم

به احسان
خرداد ۲۰, ۱۳۹۳ ۳:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  احسان

موفق باشید دوست عزیز

آنی
خرداد ۱۸, ۱۳۹۳ ۱۱:۱۵ ق٫ظ

کلا شرابط طوری تنظیم شده که اگر یکی دچار یک پیروزی شد و مثلا نمره پایان نامش ۱۹ شد که اون هم معلوم نیست بر اساس چه ضوابطی است، دیگه باید تا آخر عمرش پیروز باشه و اونی که بدشانسی اورده و نمره پایان نامش ۱۷ شده دیگه هیچ در موفقیتی به روش باز نیست و تا آخر عمر باید شکست بخوره.

آزادی
خرداد ۱۸, ۱۳۹۳ ۱۱:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  آنی

سلام به آنی
نمره پایان نامه تاثیری نداره طبق متن بالا نوشته معدل کارشناسی ارشد بدون احتساب نمره پایان نامه

ع.
خرداد ۱۷, ۱۳۹۳ ۱۲:۳۰ ب٫ظ

افرادی که به بندهای اطلاعیه دانشگاه خوارزمی اعتراض دارند بیان تا با نوشتن نامه اعتراض کنیم.

نسل سوخته
خرداد ۱۷, ۱۳۹۳ ۱۱:۲۱ ق٫ظ

سلام. مادهه شصتیا دیگه به این وضعیت عادت کردیم خوب که اذیت شدیم تا به هدفمون برسیم بعدش یک دفعه همه چیز راحت میشه. من با معدل ۱۹ نفر چهارم هم ورودیهام با چند صدم اختلاف بودم. با دو تا مقاله علمی پژوهشی ۳ سال تو استعداد درخشان دانشگامون رفتمو اومدم و چون نفر چهارم بودم هربار گفتن نمیشه؟! سه سال عمرم تلف شد حالا که با کنکور قبول شدم برا خانوما و آقایون محترم ورودی ۹۲ به این طرف شرط معدل بالای ۱۷ گذاشتن! خیلیم شیک و مجلسی!!!! درست مثل کنکور لیسانس و فوق لیسانس کلی اذیت شدیم تا قبول شدیم همین که ما رفتیم در دانشگاهها رو مثل چی باز کردند؟! نمیدونم کی میخاد جواب اینهمه بی عدالتی رو بده؟!

ع.
خرداد ۱۷, ۱۳۹۳ ۹:۴۷ ق٫ظ

سلام. دانشگاه خوارزمی اطلاعیه دکتری بدون ازمون زده و فقط از فارغ التحصیلان ارشد خودش میگیره. من زنگ زدم و استدلالشون اینه که متقاضیهای کمتری شرکت کنند تا ی وقت خسته نشن از بررسی پرونده ها.
اخه اگه یکی دانشگاهشون دکتری اون رشته رو نداره چه کار بکنه؟
زنگ بزنید و شما هم بخواهید عوض کنن این بندشو.
۰۲۶۳۴۵۷۹۶۰۰ داخلی ۲۳۷۳
معاونت تحصسلات تکمیلی

عارف
خرداد ۱۷, ۱۳۹۳ ۱۰:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  ع.

این همون دانشگاهی هست که آقای نوه ابراهیم توش تدریس می کنن!!!

ظاهراً واسه خودشون هیچی عوض نشده از آیین نامه استعدادای درخشان!

سالار12345
خرداد ۱۷, ۱۳۹۳ ۷:۴۹ ق٫ظ

استفاده از معیارهای کمی در یک امر کیفی نشون دهنده بی توجهی مسئولان وزارت علوم به مسئله استعداد درخشان و امر مطالعه و پژوهش در کشوره حالا این معیار کمی میخواد سن باشه میخواد تحصیل در طول ۴ یا ۵ ترم باشه و یا …. اون چیزی که باید مهم باشه میزان تلاش و مطالعه و پژوهش فرده نه این معیارها

شرط معدل لیسانس ناعادلانه س لطفاً واسه اینم اعتراض کنید
خرداد ۱۶, ۱۳۹۳ ۸:۰۵ ب٫ظ

دانشجویان دانشگاهای دولتی برتر ایران که دوره لیسانس معدلشون ۱۶ بود دیگه ایران نیستن تازه خیلی سخته تو دوران کارشناسی معدل بالای ۱۶ بیاری ،مخصوصاً تو رشته های فنی، والا دانشگاه ما که اینجوری بوده، هر کسی هم باور نداره میتونه تشریف بیاره دانشگاه تبریز از دم در ورودی دانشگاه بپرسه آقا برق مخابرات اینجا چه جوریه؟ خودتون متوجه خواهید شد، حالا معدل بالای ۱۶ میخوان با اون وضع امتحان گرفتنو نمره دادنشون !!!!!
سر امتحان تازه میفهمی چه خبره!!!

لیلا
خرداد ۱۹, ۱۳۹۳ ۷:۳۴ ب٫ظ

دقیقا موافقم باهاتون.

منصور
خرداد ۲۲, ۱۳۹۳ ۱۲:۴۷ ب٫ظ

دقیقا منم برق مخابراتم

اصلا نمره دهی ها یکسان نیست..

امین
خرداد ۲۹, ۱۳۹۳ ۵:۲۴ ب٫ظ

با شما موافقم
منم دوره ارشدمو تمام وقت توی یک دانشگاه خوب دولتی درس خوندم و معدل عالی آوردم و شاگرد اول شدم
حالا یه دفعه مواجه شدم با خبر اثر معدل کارشناسی (معدل کارشناسیم ۱۵.۱۹)
واقعا که از این همه وقتی که گذاشتم برای ارشد پشیمونم
تنها وتنها وتنها و… امیدم اینه که برای تحصیل برم خارج
اینجا با این ایین نامه های ۰ و یکی به هیچ جا نمی رسیم شکایتم رو از مسئولینی که این ایین نامه ها رو با دید غلط می نویسن پیش خدا می برم
واقعا نمی دونم چرا این ایین نامه نویسان متوجه نیستند که مجموع سوابق تحصیلی و پژوهشی هست که باید معیار باشد نه اینکه با یک شرط ، کلی از افراد که زحمت کشیدند و وقت گذاشتند رو از میدان بیرون بیندازند

شراره
خرداد ۱۶, ۱۳۹۳ ۲:۴۲ ب٫ظ

با سلام.لیلا جون ۱۵ سال که چه عرض کنم من بعد از ۳۰ سال تصمیم گرفتم شروع به درس خواندن کنم.یعنی توی زندگیم اولویت اول بچه هام بودندبعد که هر دو دانشگاه دولتی قبول شدند گفتم برم سراغ ان خود ارمانی که همیشه تو ذهنم داشتم.عاشق روان شناسی بودم ولی خوردم به تعطیلی دانشگاهابعد از دیبلم.ناراضی هم اصلا نیستم چون اول وظیفه مادری ام را انجام دادم.ولی باید باور داشته باشیم که متغیری به نام انگیزه مهم تر از متغیر سن است.مخصوصا توی روان شناسیکه اگر دانش همراه تجربه زندگی هم باشد.معدل لیسانسم هم چند صدم با ۱۶ اختلاف دارد.چون فراگیر بیام نور شرکت کردم در ابتداومعدل ورودی ام جالب نبودولی خدا شاهد است که چقدر تلاش کردم.ورودی ۸۸ بودم و ۹۱ تمام کردم.ممنون از شما . انشاالله همگی تان به یاری خدوند بایدار وسرافراز باشید.

اهمیت

صدقیانی
خرداد ۱۶, ۱۳۹۳ ۱۰:۴۲ ق٫ظ

بچه ها؛ یکی لطف کنه لینک این صفحه رو به آقای نوه‌ابراهیمی و دیگر مسئولین دست‌اندرکار ایمیل کنه و یه متن خوب هم بالاش آماده کنه به عنوان توضیح این صفحه.
حداقل فایده این کار این هستش که مسئولین محترم،‌ نظرات و دغدغه‌های ما رو بهتر درک می‌کنند.

امیر
خرداد ۱۶, ۱۳۹۳ ۳:۰۴ ق٫ظ

جناب آقای دکترنوه ابراهیم
با سلام و احترام
اینجانب کارشناسی ارشد مهندسی عمران سازه با معدل بدون پایان نامه۱۹.۱۳ و با پایان نامه۱۹.۲۰ می باشم. رتبه اول ورودی ۹۰ که چهار ترمه دفاع کرده اما دارای دو علمی پژوهشی هستم و جواب دو تا مقاله آی اس آیم با گذشت ۹ماه هنوز هم نیامده، . این شرط جدید یکسال استفاده از سهمیه به ضرر همه ماها خواهد شد. این وسط حق خیلی ها مثل بنده ضایع میشه.. زیرا ما الان با کسانی رقابت میکنیم که سه سال از سهمیه استفاده کردند و رزومه قوی دارند و طبیعتا آنهایی که سال سوم استفاده شان از سهمیه خواهد بود موفق ترند. و ما هم از گردونه سال بعد هم با آیین نامه جدید شما حذف خواهیم
شد.در ضمن معدل کارشناسی بنده۱۵.۷۰ بوده و در کارشناسی عمران معدل ۱۶کار سختی است. با این آیین نامه جدید طبیعتا کسی موفق به پذیرش بدون آزمون دکتری نخواهد شد.لطفا در شرایط تجدید نظر بفرمایید. تا آنجا که من می دانم قرار شد شرایط آسان تر از سالهای قبل شود ولی الان شاهد سخت شدن شرایط برای ما ورودی ها ۹۰ و ۹۱ شد که مظلومانه از گردونه حذف خواهیم شد.این شرایط فقط به نفع ۸۹ ایها و بعدهای ما خواهد شد.
قبلا از دستورات و تجدید نظر حضرتعالی کمال تشکر را دارم.
با سپاس

کامپیوتر
خرداد ۱۶, ۱۳۹۳ ۱۱:۴۷ ق٫ظ
پاسخ به  امیر

به نظر میرسه منظور اینه که این آیین نامه چون قراره از سال ۹۴ اجرایی بشه برای کسانی اعمال میشه که امسال یا بعد از آن فارغ التحصیل میشن.
برای کسانی که قبل از امسال فارغ التحصیل میشن همون آیین نامه قبلی اعمال میشه.
من هم بار اول که خوندم مثل همه این فکر رو کردم ولی چند بار نگاه کردم. به نظر میرسه اینجوری باشه

شایان
خرداد ۱۵, ۱۳۹۳ ۹:۲۱ ب٫ظ

دوستان وقتتون رو فقط به درس خوندن اختصاص ندین. اشتباهی که من مرتکب شدم. از همه چی تو زندگی عقب میافتین مگه اینکه شرایطش رو داشته باشین که برید خارج از کشور دکتری بخونین. باور کنین هیچی تو این درس خوندن تو این نظام آموزشی وجود نداره که دلتون رو بهش خوش کنید. عمرتون جوونیتون پای این درس خوندن به این شکلی که هست نذارید بخدا پشیمون میشید. اونایی که اون بالا نشستن یکی نیست بپرسه مدرک خودشون چیه واقعا که هر روز واسه جوونا تعیین تکلیف میکنن قانون جدید میذارن!!!

دانشجوی خواجه نصیر مخابرات سیستم
خرداد ۱۶, ۱۳۹۳ ۲:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  شایان

مشخصه دوست عزیز در کنار دکتری خوندن باید کار کنی که وقتی فارغ التحصیل شدی هم سابقه کار داشته باشی و هم یه خورده سرمایه اولیه

متاسفانه دانشگاههای تهران سخت گیری میکنن و کار کردن در کنار درس کار سختیه. دانشگاههای شهرستان هم اگه سخت نگیرن جا واسه کار کردن تو شهرستان به سختی پیدا میشه.

زمین شناسی
خرداد ۱۵, ۱۳۹۳ ۸:۳۶ ب٫ظ

شرط معدل کارشناسی عادلانه نیست. دانشجوهای زمین شناسی دوره ارشد هزینه ی کارشون زیاده، آنالیز و تهیه مقطع نازک از سنگ دارن دانشگاه ها حتی ی ماشین نمیدن باهاش بری سر زمین همه خرج باخودته،آیا باید با دانشجوهای دیگه هزینه کمکی دانشگاهشون یکی باشه؟ در ضمن ۴ترمه تموم نمی کنن به کی باید اینا رو گفت؟کار یک زمین شناس با یک دانشجوی مدیریت، ادبیات فارسی و… یکی نیست تا حالا که وسطای کارمه ۴میلیون از جیب دادم لطفا ی فکری واسه زمین شناسا بردارین،در آینده کاریم نیست دلمون خوش باشه که بعدا این پول برمی گرده به جیبمون لطفا اینو به مسئولین بگین.

سارا
خرداد ۱۵, ۱۳۹۳ ۷:۵۲ ب٫ظ

بچه ها این قضیه سن چیه؟ چه معنی میده؟ یکی سنش اونور ۳۰ هست یعنی هوشش کمه؟ پس چطور تونسته شرایط بدون کنکورو داشته باشه؟ الان تو مصاحبه شهیدبهشتی سن مطرح کرده. چرا؟ رو چه حسابی؟ این همه جون کندم به اینجا برسم بعد حالا بگن سن؟ کسایی که این حکم رو میدن واقعا فکر میکنن قبل تصمیم؟ تو خارج اینجوری نیست؟ اینا فکر میکنن کی هستن که اینطور با اعصاب آدم بازی میکنن. تو رو خدا یکی صدای ما رو به اون بالاییها برسونه.

لیلا
خرداد ۱۸, ۱۳۹۳ ۱۰:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

من به روسای مربوطه دانشگاه شهید بهشتی قبل از اعلام فراخوان ایمیل زدم که سالهای گذشته شهید بهشتی محدودیت سنی گذاشته، خواهشمندم که امسال این امر رو بررسی بفرمائید و که فلان است و بهمان است و خیلی ها روزمه خیلی عالی رو توی سالهای اخیر بدست آوردند و …، گفتند ما داریم موارد رو بررسی میکنیم و فراخوان در روزهای آتی اعلام خواهد شد، دیدیم که نه تنها محدودیت سن رو برنداشتن بلکه بهش دانشگاه الفی رو اضافه کردن!

علی
خرداد ۱۵, ۱۳۹۳ ۵:۵۲ ب٫ظ

باسلام.دوستان عزیز بهتره برای کنکور دکتری هزینه کنیم تا کارمان به اما واگرهای آقایون بند نباشه.تازه کنکور هم اما واگر زیاد داره ولی باز هم بهتر از استعداد درخشان است.

دانشجوی خواجه نصیر مخابرات سیستم
خرداد ۱۵, ۱۳۹۳ ۶:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  علی

موافق ۱۰۰ درصد

بهار
خرداد ۲۱, ۱۳۹۳ ۴:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  علی

سلام
وقتی نقش مصاحبه ۷۰ و آزمون ۳۰ درصده٬ چیزی بدتر از قوانین استعداد درخشانه!!!!!!!!!!

معترض: شرط یکسال واقعا عادلانه نیست، لطفا این شرط رو بردارین
خرداد ۱۵, ۱۳۹۳ ۵:۰۴ ب٫ظ

سلام

لطفا شرط یکسال و بر دارین. آخه ما چه گناهی کردیم که ۹۲ دفاع کردیم و الن با بچه های چند سال فارغ التحصیل مقایسه میشیم از لحاظ رزومه بع سال بعد که ما رزومه خوب داریم و نوبت ما میشه شرایط عوض میشه.

واقعا زحمت کشیدیم لطفا این شرط و بردارین بزارین ما هم یه خورده اعصابمون آروم باشه. هر سال ایین نامه رو عوض نکنید همون آیین نامه ۳ سال خیلی خوب بود.
مرسی

امینی
خرداد ۱۵, ۱۳۹۳ ۲:۵۴ ب٫ظ

چرا ماباید قربانی این طرح بشیم یه طرحی هم برای فارغ التحصیلان ۹۲ بذارید

علی- شرط معدل کارشناسی = ناعادلانه
خرداد ۱۵, ۱۳۹۳ ۲:۵۲ ب٫ظ

شرط معدل ۱۶ برای ۴ سال کارشناسی نا عادلانه هستش. ورودی ۸۸ کارشناسی و ۹۲ ارشد هستم.

امینی
خرداد ۱۵, ۱۳۹۳ ۲:۴۳ ب٫ظ

با سلام
این طرح به این معنیه که دیگه کسانی که دوسال از فارغ التحصیلشون گذشته نمیتونن با استعداد درخشان وارد دکترا شن؟

همای
خرداد ۱۵, ۱۳۹۳ ۱۲:۵۳ ب٫ظ

باید پرسید چه کسانی؟ وبر چه مبنایی؟و چرا؟ این چنین ایین نامه ای رو نوشتند.سن چراباید ملاک باشد.سطح علمی دانشگاهه باهم تفاوت دارد بار علمی هم به تبع ان متفاوت است اساتید دانشگاههای سطح اول به مراتب سخت گیرترند. باید شیوه مناسبتری اتخاذ گردد

صدقیانی
خرداد ۱۵, ۱۳۹۳ ۱۱:۵۰ ق٫ظ

بچه‌ها؛ آیین‌نامه‌ای که این همه بهش توسط بچه‌ها ایراد و اشکال وارد شده، معلومه که به خوبی طراحی نشده. به زبون ساده‌تر؛ این آیین‌نامه یه چیزیش هست!!!

عادل
خرداد ۱۵, ۱۳۹۳ ۱۱:۱۵ ق٫ظ

باسلام جناب دکتر حتمأ استحضار دارید در دانشگاههای داخلی آنقدر سطح دانشگاهها متفاوت است که بهیچ عنوان عادلانه نیست با یک میزان سنچیده شوند بنظر من ابتدا باید معدل هر نفر با توجه به معدل های اون دانشگاهی که درس خونده سنجیده وسپس اظهار نظر منطقی شود.

وانیا
خرداد ۱۶, ۱۳۹۳ ۱۲:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  عادل

کاملا موافقم

ریاضی1
خرداد ۱۴, ۱۳۹۳ ۱۱:۴۰ ب٫ظ

میگن معدل نمی گن آخه کدام دانشگاه!!
دانشگاه ما به زور به بچه ها نمره می دن.ما حتی برای ریاضی عمومی بجز کتب رایج، کتاب لاتین می خوندیم!!ولی نمره۱۲!!آنقدر سوالات سخت بود که برخی اساتید بعد از دادن سوالات می رفتن تو اتاقاشون می نشستند!چون سوالات بگونه ای بود که نمی شد تقلب کرد.حالا معدل باید این طور بی رحمانه داوری بشه!
در مورد شرایط سنی هم همینطور.ما یکی از بهترین اساتید دانشگاهمون(سراسری در تهران) خودش بعد از ۸ سال تازه دکترا قبول شده.سن چه ربطی به مغز داره!!
من اعتراض دارم.

لیلا
خرداد ۱۵, ۱۳۹۳ ۰:۰۷ ق٫ظ
پاسخ به  ریاضی1

فک کنم دوره اساتیدمون سن و استعداد به هم ربط نداشت الان ربط پیدا کرده!!!!
اکثر اساتید دانشگاهها بین مدرک ارشد و دکتری اونها چندین سال فاصله هست، معمولا هم رفتن دکتری رو خارج از کشور گرفتن،

دانشجوی خواجه نصیر مخابرات سیستم
خرداد ۱۳, ۱۳۹۳ ۱۰:۱۰ ب٫ظ

جالبه این آیین نامه شبیه آیین نامه دانشگاههای تهران مثل بهشتی، خواجه نصیر و … هست؟

خدا کنه این همه ناپایداری در بخش پذیرش دانشجویان دکتری میرایی را تجربه کنه و به تعادل برسه…

دانشجوی خواجه نصیر مخابرات سیستم
خرداد ۱۳, ۱۳۹۳ ۱۰:۰۱ ب٫ظ

آقا من آخرش نفهمیدم چی شد؟ یعنی از امسال اجرا میشه ؟ پس فراخوان دانشگاهها چیه؟ دانشجوها برای مهر امسال با این آیین نامه پذیرش میشن؟

صدقیانی
خرداد ۱۴, ۱۳۹۳ ۲:۵۵ ق٫ظ

نه عزیز
ظاهرا از سال‌ بعد اجرایی میشه
بچه ها پایینتر تو کامنتاشون یه لینکای مرتبطی گذاشتن.

سعید
خرداد ۱۵, ۱۳۹۳ ۱۰:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  صدقیانی

بعد از این ماجرا من رفتم دانشگاه سیستان و بلوچستان…
گفتند ما زنگ زدیم وزارت علوم… اونا گفتند برای مقطع ارشد همون آیین نامه ی قبلی هست… برای مقطع دکتری، هم آیین نامه ی قبلی قابل اجرا هست برای دانشگاه هایی که صبر نمی کنن تا آیین نامه جدید بیاد و هم اگه خواستند صبر کنند تا این آیین نامه جدید بیاد و از این اجرا شه…
دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت ما منتظر می مونیم تا آیین نامه جدید بیاد. حتی شده تو شهریور فراخوان می دیم… مگه این که آیین نامه تا اون موقع نیاد…

امیر
خرداد ۱۶, ۱۳۹۳ ۸:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

آخه یعنی چی؟ چرا اینا اینقدر اشتباه میندازن ملت رو، گفته مشمول فارغ التحصیلان سال قبل نیست و از ۹۴ اجرا میشود.

امیر
خرداد ۱۶, ۱۳۹۳ ۸:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

بابا بهشون بگو کوتاه بیاین که این آیین نامه جدید از ۹۴-۹۵ اجرا میشه. تو رو خدا حق دیگران پایمال نفرمایید

مهندس
خرداد ۱۳, ۱۳۹۳ ۷:۱۷ ب٫ظ

بچه ها شرط معدل بدون احتساب نمره پایان نامه بالای ۱۷ احتمالا جز شروط عمومی حساب میشه؟منظورم اینه اگه کسی این شرط رو نداشته باشه وارد جدول امتیازبندی نخواهد شد، مثل دانشگاه های تهران که امسال این شرط رو عملی کرده بودن!واقعا خیلی زور داره که آدم تو ارشد این همه حرص نمره پایان نامه رو بخوره و آخر سر هم هیچی!!!

لیلا
خرداد ۱۳, ۱۳۹۳ ۸:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  مهندس

اینا باید این شرایط رو توی برد آموزش دانشگاهها نصب کنند تا کسی که ۱۸ سالشه و تازه کنکور قبول شده بدونه که در هر دوره از تحصیلات چه شرایطی رو داشته باشه میتونه بدونه آزمون به مرحله بعد راه پیدا کنه، حالا تکلیف با خودشه یا کنکور میده یا شرایط پذیرش بدون آزمون رو برای خودش فراهم میکنه.
نه برای یکی مثل من که شهریور ۹۲ دفاع کرده بیان بهش بگن باید این شرایط رو داشته باشی، خوب اگه از اول میدونستم میرفتم برای کنکور اقدام میکردم، اینا فکر کردن کسی که شش سال این همه زحمت کشیده نمیتونه توی کنکور موفق باشه!
اینجا بیشترین ضرر رو ورودیهای ۹۰ میکنن، امسال رزومه ندارند باید با کسانی که دو سه سال پیش فارغ التحصیل شدن رقابت کنن، سال دیگه هم چون یکسال گذشته نمیتونند وارد گردونه رقابت بشن، اصلا روی این مساله کارشناسی شده، یا یه شبه آیین نامه رو نوشتن؟

مهندس
خرداد ۱۳, ۱۳۹۳ ۱۱:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  لیلا

تمام حرف های شما رو کاملا درک میکنم چون وضعیت منم دقیقا مشابه شماست.
معلومه که یه شبه نوشتن!!!!
اینا اگه یه ذره فکر می کردن میدونستن باید چه آیین نامه ای بنویسن!
اینا رو فقط باید به خدا سپرد و بس ….

شراره
خرداد ۱۳, ۱۳۹۳ ۶:۲۰ ب٫ظ

باسلام وخسته نباشید.شرط سن هم هست؟

لیلا
خرداد ۱۳, ۱۳۹۳ ۸:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  شراره

اگه باشه واقعا بی انصافی هست، خوب اصلا یکی بعد از دیپلم ادامه تحصیل نداده شرایط نداشته، الان هم تازه از ارشدش دفاع کرده با یه رزومه عالی، چرا نباید بدون کنکور پذیرش بشه؟
این روزمه رو که طی ۱۵ سال کسب نکرده که، همین شش سال اخیر کسب کرده، این واقعا بی انصافی هست، دانشگاه ام آی تی شرایط سنی نداره که ما داریم…..

زهرا
خرداد ۱۴, ۱۳۹۳ ۲:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  لیلا

با سلام
ایا شرط ۴ یا نمیدونم ۵ یا ۶ ترمه تموم کردن هم هست؟

سمیرا
خرداد ۱۴, ۱۳۹۳ ۹:۱۴ ق٫ظ
پاسخ به  لیلا

اتفاقا داره

لیلا
خرداد ۱۴, ۱۳۹۳ ۱۰:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  سمیرا

نه نداره برای پست داک داره برای دکتری نداره تا جایی که میدونم میشه لینکشو بگذارید ببینم کجا دانشگاه ام آی تی محدودیت سنی داره؟

دانشجوی خواجه نصیر مخابرات سیستم
خرداد ۱۵, ۱۳۹۳ ۴:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  لیلا

آخه MIT رو با دانشگاههای ایران مقایسه میکنی!!!
چند روز پیش تزی از این دانشگاه گرفتم و الان میفهمم چقدر از علم دنیا نه علم ما!!! جلوترند.

خوش به حال اونایی که شرایط رفتن رو دارن …

وانیا
خرداد ۱۶, ۱۳۹۳ ۱۲:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  لیلا

سلام میشه منو جهت دانشگاه ام آی تی راهنمایی بفرمایین

دانشجوی خواجه نصیر مخابرات سیستم
خرداد ۱۶, ۱۳۹۳ ۱۲:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  وانیا

سلام
به سایت خود دانشگاه مراجعه کنید

shirvan
خرداد ۱۳, ۱۳۹۳ ۵:۴۷ ب٫ظ

ادمین جان برای بخش نامه بی زحمت اقدام کنید

ممنون و درود

سالار۱۲۳۴۵
خرداد ۱۳, ۱۳۹۳ ۴:۵۶ ب٫ظ

بچه ها اگر آماده نوشتن نامه هستین به ادمین سایت بگین زودتر بخش مربوطه رو راه اندازی کنه ادمین جان لطفا زودتر اقدام کنید

دکتری حقوق بین الملل
خرداد ۱۳, ۱۳۹۳ ۱:۵۳ ب٫ظ

سلام دوستان من از کارشناسی استعداد درخشانم برا بدون آزمون دانشگاه تهران ثبت نام نکردم. نمیدونم کار درستی میکنم یا نه؟؟؟؟؟؟/ چون فکر میکنم اون یکی دو نفر که قراره بدون آزمون پذیرفته بشه کسی نیست جز دانشجویان خودشون لذا صرف نظر کردم. نظرتون چیه دوستان؟؟؟؟

امیر علی
خرداد ۱۳, ۱۳۹۳ ۷:۲۶ ب٫ظ

فکر کردن نداره منم نکردم.همه دانشگاهها مشخصه

s.t
خرداد ۱۳, ۱۳۹۳ ۹:۱۷ ب٫ظ

درسته.

سردرگم
خرداد ۱۳, ۱۳۹۳ ۱۱:۳۶ ق٫ظ

در همه ی جای دنیا مرسوم هست که وقتی آیین نامه ای تصویب میشه باید بعد از اتمام مهلت اجرای آیین نامه ی قبلی اجرایی بشه. این تصمیم گیری های بدون اندیشه بزرگترین لطمه رو به بچه های ورودی ۹۰ یا همون فارغ التحصیلان ۹۲ میزنه. که ما باید امسال با دوستانی که ۲و۳ سال قبل ما فاغ التحصیل میشدن رقابت کنیم و از سال بعد حق شرکت نداریم. عدالت این بود که وقتی آیین نامه تصویب شد همین الان اطلاع رسانی بشه اما اما اما از زمان حداقل ۹۵-۹۶ اجرایی بشه تا هم ورودی های ۹۲ به بعد از همین الان به فکر اونموقع باشن و هم ورودی های ۹۰ حقشون پایمال نشه. پس ب نظرم بهترین راه اعتراض. اعتراض به زمان اجرایی کردن این ایین نامه ی سخت هست که اعتراضی درست و قانونی هست. سخن آخر اینه که مسلما بدلیل یکسان نبودن رشته ها و سطح دانشگاهها، در بعضی رشته ها شاگرد اول حتی معدلش بذون پایان نامه به ۱۷ نمیرسه ولی در دانشگاه دیگه شاگرد ۸ام هم بالای ۱۷ هست. عادلانه ترین راه اینه که شرایط شاگرد اولی موازی شرایط معدل قرار میگرفت. یعنی یا معدل بالای ۱۷ بدون پایان نامه و یا شاگرد اول ها….. این عادلانه تره. بهترین راه اعتراض اینه که این قانون از سال ۹۵-۹۶ اجرا بشه. خوشحال میشم نظر دوستان رو هم بشنوم و بخونم. ممنون

تغذیه phd 93
خرداد ۱۳, ۱۳۹۳ ۱۲:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  سردرگم

موافق ۱۰۰%
اگه قراره معدل کارشناسی هم در نظر گرفته بشه این آیین نامه باید برای بچه هایی که الان کارشناسی هستن اعمال بشه نه برای مایی که ۴ -۵ سال پیش لیسانس گرفتیم

کشاورزی
خرداد ۱۴, ۱۳۹۳ ۸:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  تغذیه phd 93

موافقم کاملا مسخره است بعنی بنده که ۱۰ مقاله علمی پژوهشی دارم و نفر اول فوق با معدل ۱۸ هستم به علت معدل کارشناسی حق شرکت ندارم

ریاضی
خرداد ۱۴, ۱۳۹۳ ۱۱:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  تغذیه phd 93

موافقم.
ما تو دانشگاهی درس می خوندیم که شاگرد اولمون به زور ۱۷شد و بقیه ام اکثرا زیر ۱۵!
حالا که دارم ارشد رو جای دیگه می خونم معدلم ۱۹.۵ شده.در صورتیکه شاگرد اول خود دانشگاه که استعداد درخشانی اومده با ارفاق ۴ نمره در یک درس!!که میانگین ۲ نمره در معدل تاثیر داره معدلش ۱۷ شد!! این یعنی بی عدالتی محض!
یعنی معدل ۱۴ من باید با معدل ۱۴ این دانشگاه یکی باشه!!

آذر
خرداد ۱۳, ۱۳۹۳ ۱۲:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  سردرگم

۱۰۰ در ۱۰۰ موافق. ولی گفتن اینا اینجا فایده ای نداره خواهش میکنم از همه بچه های معترض ۱ نفر به نمایندگی از همه یه نامه اعتراض بنویسه و ببره دفتر جناب نوه ابراهیم یا ایمیل بزنن بهش.به خدا اینجا حرف زدن و نظر دادن فایده ای نداره .مطمئنا بعد از این تعطیلات تصویبش میکنن

دکتری حقوق بین الملل
خرداد ۱۳, ۱۳۹۳ ۱:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  سردرگم

سلام سردرگم منم دقیقا شرایط شما رو دارم و ورودی ۹۰ و فارغ التحصیل ۹۲. بسیار حقوقی و قانونمند صحبت کردین و ارائه استدلال نموده اید. کاملا با شما موافقم.

شیوا
خرداد ۱۳, ۱۳۹۳ ۹:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  سردرگم

دوست عزیز حق با شماست من ایمیل زدم به نوه ابراهیمی و عین این مطالب شما را انتقال دادم و تا حالا که جواب ندادند(البته حرف حساب جواب نداره)بچه ها اینجا به خیلی شرایط مختلف ازجمله سن، نمره کارشناسی و اینها معترضند و شاید این یکی از جوابهای مسئولین باشه که هر آیین نامه ای بگذارند عده ایی مخالف خواهند بود اما این شرط یکسال واقعاً ناعادلانه ست

محمد
خرداد ۱۳, ۱۳۹۳ ۱۰:۳۸ ق٫ظ

گفته که بر این اساس به دانشگاه‌ها اجازه داده می‌شود که حداکثر ۲۰ درصد از ظرفیت دوره روزانه خود را به پذیرش بدون آزمون دکتری اختصاص دهد یعنی چی!یعنی ۲۰ درصد سهمیه دکتری که اینجوری تو همه دانشگاها میشه ۱ نفر
میشه یکی دقیق اینو بگه که معنیش چی میشه؟؟؟؟؟

سمیرا
خرداد ۱۴, ۱۳۹۳ ۹:۱۶ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

بله بیشتر رشته ها یک نفر میشه

شهناز
خرداد ۱۳, ۱۳۹۳ ۱:۲۸ ق٫ظ

لطفا أگر کسی از زمان و مکان مصاحبه دکتری رشته حقوق اطلاعی دارد اطلاع رسانی نماید. سال ٩٣ البته

شهناز
خرداد ۱۳, ۱۳۹۳ ۱:۲۶ ق٫ظ

با سلام لطفا زمان ومکان مصاحبه دکتری رشته حقوق جزا را در سال ٩٣ اطلاع ریانی کنید.

امیر
خرداد ۱۳, ۱۳۹۳ ۱:۰۲ ق٫ظ

جناب آقای دکترنوه ابراهیم
با سلام و احترام
اینجانب کارشناسی ارشد مهندسی عمران سازه با معدل بدون پایان نامه ۱۹.۱۳ و با پایان نامه ۱۹.۲۰ می باشم. رتبه اول ورودی ۹۰ که چهار ترمه دفاع کرده اما دارای دو علمی پژوهشی هستم و جواب دو تا مقاله آی اس آیم با گذشت ۱۳ ماه هنوز هم نیامده، . این شرط جدید یکسال استفاده از سهمیه به ضرر همه ماها خواهد شد. این وسط حق خیلی ها مثل بنده ضایع میشه.. زیرا ما الان با کسانی رقابت میکنیم که سه سال از سهمیه استفاده کردند و رزومه قوی دارند و طبیعتا آنهایی که سال سوم استفاده شان از سهمیه خواهد بود موفق ترند. و ما هم از گردونه سال بعد هم با آیین نامه جدید شما حذف خواهیم شد.در ضمن معدل کارشناسی بنده ۱۵.۷۰ بوده و در کارشناسی عمران معدل ۱۶ کار سختی است. با این آیین نامه جدید طبیعتا کسی موفق به پذیرش بدون آزمون دکتری نخواهد شد.لطفا در شرایط تجدید نظر بفرمایید. تا آنجا که من می دانم قرار شد شرایط آسان تر از سالهای قبل شود ولی الان شاهد سخت شدن شرایط برای ما ورودی ها ۹۰ و ۹۱ شد که مظلومانه از گردونه حذف خواهیم شد.این شرایط فقط به نفع ۸۹ ایها و بعدهای ما خواهد شد.
قبلا از دستورات و تجدید نظر حضرتعالی کمال تشکر را دارم.
با سپاس
فرزند کوچک ایران زمین

لیلا
خرداد ۱۳, ۱۳۹۳ ۱۰:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  امیر

صددرصد موافقم.

آذر
خرداد ۱۳, ۱۳۹۳ ۲:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

۱۹.۱۳؟؟؟؟ بدون پایان نامه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟اونم عمران؟؟؟؟کجا درس خوندین مگه؟؟؟؟؟؟؟؟

فریبا
خرداد ۱۲, ۱۳۹۳ ۱۱:۳۴ ب٫ظ

شرط مهلت یک سال پس از فارغ التحصیلی واقعا ناعادلانه است. با توجه به سه ساله بودن این بخش در آیین نامه های قبلی باید قانون جدید حداقل سه سال دیگه عملی بشه نه اینکه امشب تصویب کنند و فردا عملی کنند!!!!!!!!!!!!!!!!!

حسابداری
خرداد ۱۳, ۱۳۹۳ ۰:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  فریبا

موافقم

صادق
خرداد ۱۳, ۱۳۹۳ ۰:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  فریبا

کاملا درسته.
چرا ما باید با کسانی رقابت کنیم که سه سال از مدرک تحصیلیشون گذشته و به نسبت رزومه قوی تری دارند؟؟؟
و در آینده دیگر نتوانیم از امتیازی استفاده کنیم که قبلا رقیب های ما استفاده می کردند؟
این به دور از انصاف است.
دوستان آیا راهی برای پیگیری است؟

الناز
خرداد ۱۲, ۱۳۹۳ ۱۰:۲۴ ب٫ظ

اولا این شرایط مدرک کارشناسی که خیلی سختگیرانست و ثانیا این رو باید از سالی که بجه هایی که الان وارد دوره کارشناسی شدن و ۶ سال بعدش قراره دکتری بخونن اعمال کنن؛ این که درست نیست ما باید میدونستیم و این معدل رو میاوردیم (حداقل شرط معدل رو کمترش کنن)
ثالثا چه قدر خوبه اون موقع که ۳۰۰۰نفر با معدل زیر ۱۴ بورسیه میشدن هم این قدر سختگیر بودین.
واقعا که!

آقایون و خانمها
خرداد ۱۲, ۱۳۹۳ ۱۰:۲۴ ب٫ظ

من فک میکنم اینا خودشونم برای پذیرش دکتری نمیدونن باید دقیقا چکار کنن؟! حالا چه با آزمون چه بی آزمون.مثلا با آزمون و مصاحبه پارسال ۵۰ به ۵۰ ولی امسال شد ۳۰ به ۷۰ که عملا خودشونم میدونن اشتباه کردن چون دست دانشگاهارو واسه بند پ بازتر کردن.اما در مورد بدون آزمون:توجه کردید که گفته باید مقاله و… داشته باشید؟ خب به نطر من که اینجوری با آزمون قبول شدنش راحتره.یا مورد دیگه معدل هست که مشخصا کار اشتباهیه، چون اگر سطح همه ی دانشگاها یکسان باشه اون وقت میشه اینو گفت ولی وقتی دانشگاها واسه نمره دادن انقد اختلاف دارن که یکی با معدل ۱۸ نفر پنجم کلاسشونه باز یکی با معدل ۱۴ نفر دوم کلاس، پس کاملا معیار اشتباهی هست.
هرکس موافق یا مخالف نظر من هست خوشحال میشم بشنوم.
موفق باشید(البته با این شرایط اگه بتونید!)

لیلا
خرداد ۱۲, ۱۳۹۳ ۱۱:۴۹ ب٫ظ

موافق صددرصد.

آذر
خرداد ۱۲, ۱۳۹۳ ۱۱:۵۷ ب٫ظ

احسنت منم کاملا موافقم. کاشکی همینو به آقای نوه ابراهیم ایمیل میزدین

سمیرا2
خرداد ۱۴, ۱۳۹۳ ۱:۲۸ ب٫ظ

این واقعاناعادلانه است , وقتی شرط میزارن برای معدل کارشناسی ارشد باید برای ورودی های ۹۳ کارشناسی ارشد قابل اجرا باشد و از دو سال دیگر اما حالا که شرط را برای معدل کارشناسی گذاشتن باید این قانون برای ورودی های ۹۳ کارشناسی اجرا شود و از ۶سال دیگر نه از سال بعد. من خودم با معدل ۱۵.۸۵ نفر سوم رشتم بودم و کارشناسی ارشد را با سهمیه استعداد اومدم و الان با معدل ۱۷.۶۰ بدون پایان نامه نفر دوم رشتم هستم , چه طور میشه این معدل کارشناسیم برای ارشدم قابل قبول بود اما برای دکتری غیر قابل قبول ….؟؟؟!!! چرا یه بار میگن باید جهارترمه تموم کنی , یه بار میگن یه سال بیشتر از فارغالتحصیلی نگذشته باشه , یه بار میگن فقط باید نفر برتر کلاس باشی , یه بار دیکه میگن نه علاوه بر نفر برتر معدلت فلان باید باشه …..!!!!من قبول دارم که کسی وارد مقطع دکتری میشود باید بهترین باشد , اما این معیار از بهترین را یکبار برای همیشه برای دانشجوها مشخص کنند.
اگر قراره سخت گیری بشه چرا برای کنکور سختگیری نمیشه که افرادی و میشناسم با معدل ۱۳,۱۴ فقط با درصد زبان بالا قبول شدند هم مقطع دکتری هم مقطع کارشناسی ارشد , این واقعا ناعادلانست که این قانون بخواد از سال بعد اجرا بشه

ali
خرداد ۱۲, ۱۳۹۳ ۸:۰۵ ب٫ظ

واقعا خیلی شرایط بدی گذاشتن…معدل ارشد باید با احتساب پایان نامه باشه

لیلا
خرداد ۱۲, ۱۳۹۳ ۷:۱۹ ب٫ظ

بچه ها محدودیت سنی توی آیین نامه جدید هست؟

علی
خرداد ۱۲, ۱۳۹۳ ۸:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  لیلا

فقط شامل افرادی می شود که امسال فارغ التحصیل کارشناسی ارشد می شوند .

لیلا
خرداد ۱۳, ۱۳۹۳ ۰:۰۵ ق٫ظ
پاسخ به  علی

میشه بیشتر توضیح بدید؟ یعنی چی شامل این افراد میشه؟
ممنون.

خوبه
خرداد ۱۲, ۱۳۹۳ ۷:۱۵ ب٫ظ

معدل لیسانس هم مهمه.استعداد درخشان باید میشه درخشان باشه نه اینکه با پلس کردن ۳۲ واحد ارشد و لابی با اساتید درخشان بشه.اتفاقا من به دکتر نوه ابراهیم ایمیل می زنم و ازش بخاطر این آیین نامه خوب تشکر می کنم

سحر
خرداد ۱۲, ۱۳۹۳ ۹:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  خوبه

باشه اگه قرار بر این باشه که با رضایت یه نفر آیین نامه تصویب و اجرا بشه بذار بشه

شرط معدل لیسانس ناعادلانه س لطفاً واسه اینم اعتراض کنید
خرداد ۱۲, ۱۳۹۳ ۵:۰۸ ب٫ظ

آقا سالار شرط لیسانس رو حرف کنن

سحر
خرداد ۱۲, ۱۳۹۳ ۵:۰۵ ب٫ظ

آقای سالار ۱۲۳۴۵
اطفاً ایمیل رو حاضر کنید
تو رو خدا این شرط لیسانس چیه آخه تازه با ۱۶!!!!
شرط یکسال!!!
فاجعه س تو روخدا ایمیل رو بگید بچه ها تو روخدا شرط لیسانس رو هم اضافه کنید

سالار۱۲۳۴۵
خرداد ۱۲, ۱۳۹۳ ۵:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  سحر

سلام من ایمیل رو ساختم ولی ادمین سایت اجازه نمایش آدرس رو نمیده و گفتن توی خود سایت قراره یک صفحه برای این کار اختصاص بدن

لیلا
خرداد ۱۲, ۱۳۹۳ ۷:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  سالار۱۲۳۴۵

آیین نامه جدید توش شرایط سنی هم اومده؟
یعنی داره مثل دانشگاه خواجه نصیر و بهشتی عمل میکنه؟
من با شرایط سنی، شرط معدل کارشناسی با چندصدم اختلاف و شرط یک سال بعد فارغ التحصیلی مخالفم، حداقل باید دوسال درنظر بگیرند.

امید
خرداد ۱۲, ۱۳۹۳ ۴:۵۱ ب٫ظ

آیین نامه های قبلی که ساده تر بود خوب- و فکر میکنم تعداد بیشتری از افراد رو شامل میشد-عجب هاا- قرار بود ایین نامه جدید تعداد افراد بیشتری رو تحت پوشش بگیره- در ضمن امکان نداره کسی بتونه همون سال مقاله داشته باشه(تو مهندسی هاکه من میدونم)- افراد مجبورن سال بعد شرکت کنن- من ترم چهار تموم کردم- مقاله نداشتم-یک سال صبر کردم تا همشون اکسپت شدن.در واقع اینجوری هیچکی نمیتونه شرکت کنه- چون یا یک سال از فراغتش گذشته و شامل نمبشه و یا مقاله نداره تا امتیاز رو پر کنه و بازم شامل نمیشه…..

سمیرا :شرط یکسال واقعا ناعادلانه است.:اعتراض کنید لطفا
خرداد ۱۲, ۱۳۹۳ ۴:۲۹ ب٫ظ

شرط یک سال رو بردارین آخه ما چه گناهی کردیم که سال قبل فارغ التحصیل شدیم؟ واقعا ناعادلانه است

من ۱۳۹۲ دفاع کردم گناهم چیه چرا این آیین نامه عوض کردن با اعصاب بچه های استعداد درخشان بازی می کنند بابا ما گناه داریم چرا کسی به فکرمون نیست

این شرط یکسال و لطفااااااااااااااااا بردارید

سید صالح صدقیانی
خرداد ۱۲, ۱۳۹۳ ۴:۱۹ ب٫ظ

بچه‌ها؛ ظاهرا این آیین‌نامه از امسال اجرایی نمی‌شود. یعنی از سال ۹۵-۹۴ اجرایی می‌شود. ببینید شما هم همینطور برداشت می‌کنید؟ این لینک خبر در ایسنا
http://isna.ir/fa/news/93031206049/%D8%AC%D8%B2%DB%8C%DB%8C%D8%A7%D8%AA-%D8%A2%DB%8C%DB%8C%D9%86-%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D9%BE%D8%B0%DB%8C%D8%B1%D8%B4-%D8%A8%D8%AF%D9%88%D9%86-%D8%A2%D8%B2%D9%85%D9%88%D9%86-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%B9%D8%AF%D8%A7%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C
تا سال بعد هم خدا بزرگه، شاید مسئولین متوجه اشتباهشون شدند یا حتی عوض شدند!
البته هر چند که هنوز دانشگاه تربیت مدرس اعلام نکرده، و منتظره ابلاغ آیین‌نامه است، ولی امیدوارم دانشگاه مدرس نیز، آیین‌نامه فعلی رو اجرا کنه، چون تاریخ ابلاغ این آیین‌نامه از سال دیگه یعنی ۹۵-۹۴ است.

mohammad
خرداد ۱۲, ۱۳۹۳ ۴:۴۹ ب٫ظ

بله دیگه. کاملا مشخصه. گفته از سال آینده. خیلی از دانشگاهها هم که منتظر آیین نامه جدید بودن دارن دونه به دونه آیین نامه می دن که بر اساس همون آیین نامه قبلی. تربیت مدرس هم احتمالا به زودی اعلام می کنه بر اساس آیین نامه قبلی. چون تاکید شده که از سال ۹۴-۹۵ اجرایی می شه

مهدی
خرداد ۱۲, ۱۳۹۳ ۴:۱۶ ب٫ظ

یک سال اصلاً شزط عادلانه ای نیست
باید این قید رو اضافه کنند که به ازای هر مقاله علمی پژوهشی یک نیمسال به این یک سال اضافه بشه.
من این نکته رو به دکتر نوه ابراهیم ایمیل کردم هر کی موافقه به دکتر ایمیل بفرسته

فهیمه
خرداد ۱۲, ۱۳۹۳ ۴:۰۹ ب٫ظ

سلام
لطفا این شرایط رو مختص دانشجویان همون سال قرار ندید. گناه ما چیه که همیشه بخشنامه ها و … طوری طراحی میشن که شامل حال ما نمیشه!! و ما مظلوم واقع میشیم. معدل کارشناسی من ۱۸/۲۶ از دانشگاه علامه طباطبایی روزانه و رتبه ۴ کلاس ۲۵ نفری و کارشناسی ارشدم با معدل ۱۸/۱۱ دانشگاه شاهد تهران روزانه و فارغ التحصیل ۹۱ هستم ولی با این حال رتبه ۵ کلاس ۱۶ نفریمون هستم. آخه گناه من چیه که همش با بچه درس خونها میفتم؟؟؟؟؟!!!!!!

هادی
خرداد ۱۲, ۱۳۹۳ ۴:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  فهیمه

نه اونا درس خون بودن نه شما ظاهرا اونجا خیلی ….نمره دادن بهتون!!معدل لیسانس ۱۸.۲۶؟تازه نفر چهارم؟

لاله
خرداد ۱۲, ۱۳۹۳ ۶:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  هادی

به هادی
منم با شما موافقم.من که نفر دوم کلاسمون در کارشناسی بودم معدلم شد۱۴.۷و ارشدم که اول بودم معدلم۱۹شد.تمام شرایطو همیشه داشتم ولی معدل کارشناسی و شرط سنی ام مانعی سرراهم بود.حالا هم یک ساااااااااااال رو اضافه کردند.بازم عقب موندم.هرروز یک مصوبه به نفع بچه هایی که در غیرانتفاعی ها خوندن و نمره بهشون داده شده ثبت میکنن.یه کم انصاف و توجه به خدا هم خوب چیزیه

ff
خرداد ۱۵, ۱۳۹۳ ۲:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  هادی

افرین منم هادی را تایید میکنم معدل۱۸/۲۶نفر جهارم

ملیح
خرداد ۱۲, ۱۳۹۳ ۳:۴۲ ب٫ظ

شرط یک سال رو بردارین آخه ما چه گناهی کردیم که سال قبل فارغ التحصیل شدیم؟ واقعا ناعادلانه است

سالار12345
خرداد ۱۲, ۱۳۹۳ ۲:۵۹ ب٫ظ

دوستان من یک ایمیل ساختم که بتونیم از طریقش با هم هماهنگ کنیم که یک نامه بنویسیم و در اون همه با هم نظراتمون رو به وزارت علوم اعلام کنیم لطفا هر کسی نظری و پیشنهادی داره در این ایمیل اعلام کنه تا با هم زودتر هماهنگ بشیم و اقدام کنیم :

سید صالح صدقیانی
خرداد ۱۲, ۱۳۹۳ ۴:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  سالار12345

من مدت‌ها منتظر چنین ظرفیتی هستم. لطفا زودتر ایمیل رو به همه اعلام کنید.

لیلا
خرداد ۱۳, ۱۳۹۳ ۰:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  سالار12345

برداشتن محدودیت سنی اگه توی آیین نامه هست.
حذف شرط معدل کارشناسی.
حذف شرط یک سال بعد از فارغ التحصیلی.

من هم همکاریمو اعلام میکنم.

لیلا- اعتراض به یکسال فارغ التحصیلی و معدل کارشناسی
خرداد ۱۲, ۱۳۹۳ ۲:۵۳ ب٫ظ

بچه ها معدل کارشناسی چرا باید از ۱۶ باشه، من فقط معدلم چندصدم از ۱۶ کمتره،
یک سال بعد فارغ التحصیلی که مقاله ای چاپ نمیشه!
این بود آیین نامه که قرار بود مشکلات دانشجویان را حل کنه؟
باید هممون به این قضیه اعتراض کنیم تا قبل از تصویب نهایی.

یاعلی
خرداد ۱۲, ۱۳۹۳ ۲:۰۶ ب٫ظ

جزییات آیین‌نامه جدید پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در مقطع دکتری مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی وزارت علوم با اعلام بازنگری آیین‌نامه قبلی پذیرش بدون آزمون دانشجویان استعداد درخشان در مقطع دکتری، جزییات آیین‌نامه جدید را تشریح کرد. دکتر عبدالرحیم نوه ابراهیم در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: در آیین‌نامه استعداد درخشان فعلا بخش دکتری را تفکیک و بازنگری کرده‌ایم که این کار از آذر ماه سال گذشته با جلسات کارشناسی با روسا و معاونان آموزشی دانشگاه‌ها در شورای برنامه‌ریزی آغاز شد و در نهایت نیز در طول هفته‌های اخیر طی دو جلسه با وزیر و اعضای شورای هدایت استعداد درخشان نهایی شد. وی افزود: در نهایت با جمع‌بندی که داشتیم برای پذیرش بدون آزمون در دوره دکتری آیین‌نامه جدید تنظیم شد که از سال ۹۴ یعنی سال تحصیلی ۹۴-۹۵ اجرایی خواهد شد و امیدواریم ظرف چند روز آینده به تصویب برسد. آیین‌نامه جدید مشمول فارغ‌التحصیلان سال گذشته نمی‌شود مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی وزارت علوم با اشاره به کلیات این آیین‌نامه گفت:‌ بر این اساس به دانشگاه‌ها اجازه داده می‌شود که حداکثر ۲۰ درصد از ظرفیت دوره روزانه خود را به پذیرش بدون آزمون دکتری اختصاص دهد. نوه‌ابراهیم با بیان اینکه این آیین‌نامه سه شرط اصلی و مهم دارد، اظهار کرد: معدل کارشناسی داوطلب باید حداقل ۱۶ و معدل کارشناسی ارشد وی بدون احتساب نمره پایا‌ن‌نامه باید حداقل ۱۷ باشد. از سوی دیگر نباید بیشتر از یکسال از تاریخ فارغ‌التحصیلی متقاضی گذشته باشد. بنابراین این آیین‌نامه برای افرادیست که امسال فارغ‌التحصیل می‌شوند و کسانی که سال گذشته فارغ‌التحصیل شده… ادامه نظر»

پریسا
خرداد ۱۲, ۱۳۹۳ ۱۲:۵۵ ب٫ظ

سلام
لطفا جواب بدید
یک دانشگاه آزادی با این شرایط میتونه برا دانشگاه دولتی استعداد درخشان اسم بنویسه؟

سحر
خرداد ۱۲, ۱۳۹۳ ۱:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  پریسا

من در این مورد ایمیل زدم پرسیدم پریسا جون جوابشو میذارم برات
آیین نامه در حال اصلاح است و هنوز تمام نشده است
امیدوارم برای دوره دکتری همه دانشجویان از هر دوره و از هر دانشگاهی بتوانند  اگر شرایط را دارند برای دوره های روزانه بدون شهریه درخواست بدهند

پریسا
خرداد ۲۱, ۱۳۹۳ ۶:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  سحر

ممنون سحر خانم
از اینکه جواب سوتال من را دادید.
مشخص نشد که میشه یا نه؟
اگه شد به ایمیلم جواب می دید؟

عمو نوروز
خرداد ۱۲, ۱۳۹۳ ۶:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  پریسا

سلام دوستان
تصور کنید یه پسر
که استعداد درخشان ۹۲بوده و بعد فارغ التحصیلی با توجه به آیین نامه دوره خودش که تا سه سال می تونسته از سهمیش استفاده کنه سربازی رو در اولویت سرنوشتش قرار می ده
اما بعد۲سال که موفق میشه پایان خدمتشوبگیره میبینه همه چی عوض شده
انگار وارد دنیای دیگه ای شده
تصمیمتون خوبه ها اما باید در نظر بگیرید که کی؟ و برای کی؟ اعمالش کنید تا حقی از کسی ضایع نشه
چرا قوانین ما باید اینقدر سست و ناپایدار باشه …

آذر
خرداد ۱۲, ۱۳۹۳ ۱۲:۴۰ ب٫ظ

آقای سالار
خواهشا بگین شرط معدل لیسانسو بردارن به خدا اوناییکه در کارشناسی معدل بالای ۱۶ داشن ۱ بار ازش استفاده کردن برای استعداد درخشان و وارد ارشد شدن حالا اگه دکتری هم بخوان بیان که دیگه هیچی…آخه هر ۲ سال ۱ بار چرا باید آیین نامه عوض بشه؟؟؟؟؟؟حالا تکلیف ماها که مهر ۹۲ فارغ التحصیل شدیم چیه؟؟؟طبق این آیین نامه باهامون برخورد میکنن یا آیین نامه قبلی؟؟؟؟؟اصلا میتونیم سال دیگه شرکت کنیم؟؟؟؟تو رو خدا آقای سالار اینا رو براشون بنویسین که ببینیم تکلیف ما چیه؟؟؟

سحر
خرداد ۱۲, ۱۳۹۳ ۱۲:۰۸ ب٫ظ

آقای سالار
اگه شرط معدل لیسانس هم باشه بردارن لطفاً، !!

144192
خرداد ۱۲, ۱۳۹۳ ۱۱:۵۲ ق٫ظ

سلام بچه ها من دانشگاه گیلان میخوام با استعداد درخشان شرکت کنم
چندین بار تماس گرفتم و حضوری رفتم و گفتن ما گوش به زنگ وزارت علوم هستیم و بلافاصله بعد از اون ایین نامه خودمون رو اعلام میکنیم
خیلی جالبه که ایین نامه امروز اعلام شد و هیچ خبری از یک سال بعد از فارغ التحصیلی نیست!!!!
میخوام بگم که باز هم شانستون رو امتحان کنید اصلا معلوم نیست چی به چیه!!! پارسال که شرط ۴ ترمه رو گذاشتن بسیاری از دانشگاه ها دانشجو های ۵ ترمه رو هم پذیرش کردن…
حتی امسال به صراحت گفته بیش از ۳ سال از فارغ التحصیلی نگذشته باشد…

لیلا
خرداد ۱۲, ۱۳۹۳ ۱۲:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  144192

سلام
آیین نامه وزارت علوم منظورتونه؟
میشه لینکشو بگذارید؟
ممنون.

تغذیه phd 93
خرداد ۱۲, ۱۳۹۳ ۱۲:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  لیلا

منظورشون اطلاعیه دانشگاه گیلان بوده

شادی
خرداد ۱۲, ۱۳۹۳ ۱۱:۴۰ ق٫ظ

سلام. ما سه ماه پیش اعلام کردیم بچه ها بیان که الان به اینجا نرسیم اما کسی نیومد. الان نامه هم آماده هست. من حاضرم بیام اما باید تعدادمون کافی باشه.

سالار12345
خرداد ۱۲, ۱۳۹۳ ۱۱:۴۰ ق٫ظ

بچه ها من از نظراتی که توی این چند تا سایت خوندم متوجه چند ایراد اساسی شدم که در زیر مینویسم اگه چیز دیگه ای هم هست بگین تا اضافه بشه زودتر نامه بنویسیم همه با هم :
۱- شرط یکسال از فارغ التحصیلی (اصلا در مدت یکسال هیچ مجله ای درست و حسابی جواب نداده به مقالات)
۲- شرط معدل (برای برخی رشته ها معدل بالای ۱۷ یک رویاست و باید اصلاح بشه)
۳- شرط ۴ یا ۵ ترم بودن ( در خیلی از رشته ها به دلیل سخت بودن یا جدید بودن رشته اتمام دوره قبل از ۶ ترم اصلا امکان پذیر نیست)
۴- اصلاحات بیش از حد آیین نامه ( سالی دو بار آیین نامه اصلاح میشه و موجب سردرگمی دانشجوها شده)

شادی
خرداد ۱۲, ۱۳۹۳ ۱۱:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  سالار12345

آقای سالار لطفا اینم اضافه کنید که تعداد ورودی ۵ نفر باشه صرفا نفر اول میتونه بره. چون اختلافات صدمی و شش نفر نبودن کلاس باعث بشه کسی نتونه بره دکترا بدون آزمون اونم با معدل نزدیک ۱۹ و رزومه خوب خیلی بی انصافیه. ممنونم

شیوا
خرداد ۱۲, ۱۳۹۳ ۱۱:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  سالار12345

به جای اینکه شرایط رو محدود کنند دانشگاه ها رو تو نمره دهی محدود کنند که همه چیز براشون صرف مقاله یا صرف معدل نباشه…

ذ
خرداد ۱۳, ۱۳۹۳ ۱۰:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  سالار12345

خیلی عالیه
مخصوصا ۴ یا ۵ ترمه دفاع کردن. چون من تو رشته ای خوندم ۵۷ واحد باید پاس می کردیم و اینکه ترم ۵ مجبور بودیم پایان نامه برداریم و خودم ترم شش دفاع کردم. الان اکثر آیین نامه های دانشگاه گفتن ۵ ترمه وقتی ازشون می پرسی میگن یک نیم سال سنوات عیبی نداره و اینکه ۳۲ واحد رو لحاظ کردن ولی تا میگی شش ترمه دفاع کردن انگار قتل کردی. یکی نیست بگه بابا دست خودمون نبود که پایان نامه رو زودتر برداریم خوب ما یک نیم سال سنوات داریم تورو خدا آیین نامه که می نویسن شرایط همه رشته ها رو در نظر بگیرن

عارف
خرداد ۱۲, ۱۳۹۳ ۱۱:۳۸ ق٫ظ

من زنگ زدم دفترشون گفتن امسال (۹۴-۹۳) اجرا نمیشه این اصلاحات!! سال دیگه هم شاید بشه شاید نشه!

اما خوبه که بقیه هم پیگیری کنن

امیر
خرداد ۱۲, ۱۳۹۳ ۱۱:۱۱ ق٫ظ

این آیین نامه اصلا کجاست؟ پس قبل آن می گفتن شرایط دوره های قبل سخت بوده؟ الان اگر شرط معدل کارشناسی و یکسال فرصت گذاشتن که هیچ کس پذیرش نمیشه!

آناهیتا
خرداد ۱۲, ۱۳۹۳ ۱۱:۰۴ ق٫ظ

ممنونم بچه ها که همه زحمت کشیدند و میل زدن
لطفا میل بزنن و اعتراض کنن. لااقل این یک سال بکنن ۱.۵ سال تا بتونیم سال دیگه هم شرکت کنیم. آخه اکثرا ۵ ترمه دفاع میکنن.
این جدول امتیازش هم حتما مثل شهید بهشتیه!!!! واسه معدل بالای ۱۷ بدون پایان نامه اگه کسی نمره اش بالای ۱۷ نشد این جدول به چه درد میخوره آخه!!!
لطفا همه میل بزنن و اعتراض کنن

یزدانی
خرداد ۱۲, ۱۳۹۳ ۱۰:۲۲ ق٫ظ

بچه‌ها چطوره بریم جلو دفتر آقای نوه ابراهیم یه حضور اعتراضی داشته باشیم؟
اگر هستید جواب بدید. مطمئنا اینطوری بهتر صدامون رو میشنوند.

تغذیه phd 93
خرداد ۱۲, ۱۳۹۳ ۱۱:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  یزدانی

شما تشریف میبرید وزارت علوم و میرید طبقه ۴ میپرسید دفتر دکتر نوه ابراهیم بهتون میگن کجاست میرید داخل دفتر و ایشون رو می‌بینید به همین راحتی آدرس وزارت علوم رو هم از توی گوگل سرچ کنید میتونید پیدا کنید، البته من ی نکته رو بگم اونم اینکه ایشون ی معاون جوون و بداخلاق دارن که از شما میپرسن در چه موردی با ایشون کار دارید شما اصلا نمیگید راجع به استعداد درخشان چون پاس میدن به قسمتهای دیگه

مسعود
خرداد ۱۲, ۱۳۹۳ ۱۰:۰۴ ق٫ظ

بچه ها از ایمیل زدن خسته نشید. حتما هر نفر یه ایمیل بزنه تا حداقل از امسال اعمال نکنند.

حسابداری
خرداد ۱۲, ۱۳۹۳ ۱۰:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  مسعود

از امسال که اعمال نمی کنند ،تعداد زیادی از دانشگاه ها شرایطشونو اعلام کردن ، حتی بعضی هام مهلت ارسال مدارکشون تموم شده.

آناهیتا
خرداد ۱۲, ۱۳۹۳ ۱۱:۱۱ ق٫ظ
پاسخ به  حسابداری

دوست عزیز
حرف شما درست اما یادت باشه دانشگاه تربیت مدرس و خوارزمی هنوز فراخوان رو اعلام نکردن.
من در تربیت مدرس درس خوندم میدونم گوش به زنگ وزارت علومن اگه الان اعتراض نشه از همین امسال اجرا میشه.

یزدانی
خرداد ۱۲, ۱۳۹۳ ۳:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  مسعود

آره،‌ حق با مسعود و آناهیتاس، دقیقا دانشگاه تربیت‌مدرس منتظره که وزارت علوم این آیین‌نامه رو اعلام کنه. با این روندی که داره پیش میره، به احتمال زیاد میخواهند آیین‌نامه رو از امسال اعلام کنند، همچنین ممکنه برخی از دانشگاه‌هایی که تا کنون شرایطشون رو اعلام کردند لحظه آخر فقط دانشجویانی رو پذیرش کنند که شرایط مورد نظر وزارت علوم رو داشته باشند (مثل یکسال فارغ‌التحصیلی). به اطلاعیه دانشگاه تربیت مدرس دقت کنید:
http://www.modares.ac.ir/edu/nea/nws?_251800op=view&VIEW_NEWS_PK_ID=312745