بررسی جدی طرح سنجش و پذیرش دکتری پس از عیدفطر

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به مخالفت وزارت علوم با طرح سنجش و پذیرش دانشجو در مقطع ارشد بر افزایش وزن آزمون در مقطع ارشد، تاکید کرد.

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

رضا صابری در گفتگو با خبرنگار مهر با انتقاد از مخالفت سازمان سنجش با طرح سنجش و پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد، اظهار داشت: رئیس سازمان سنجش معتقد است طبق تعریف تهیه شده از طرح سنجش و پذیرش دانشجو در مقطع ارشد باید ابتدا وضعیت پژوهشی و آموزشی داوطلبان مورد بررسی قرار گیرد و مطابق آن بحث آزمون مطرح می شود اما عملاً این امر نشدنی است.

وی ادامه داد: اصل بر این است که افراد با استعداد به مجموعه وزارت علوم ورود یابند اما بسیاری از افرادی که برای مصاحبه پذیرفته شدند از سوی مصاحبه کنندگان به علت معدل بسیار پایین شان مورد انتقاد قرار گرفتند و نشان می دهد آزمون فیلتر مناسبی نیست.

به گفته صابری، حتی اگر فرض کنیم که آزمون مقدم بر سوابق پژوهشی است اما طرح سنجش و پذیرش دانشجو مخالفتی با این امر ندارد، وقتی آزمون به 80 درصد داوطلبان می گوید که حق ورود به دانشگاه را ندارند چرا وزن آزمون 30 درصد باشد بلکه می تواند بیشتر شود.

عضو کمیسیون آموزش مجلس، اظهار داشت: ما در این طرح معتقدیم که باید مصاحبه ها شفاف شود و هر داوطلب به هر دلیلی حذف نشود.

وی از آغاز جلسات رسمی کمیسیون آموزش با وزارت علوم درباره طرح سنجش و پذیرش دانشجو در مقطع ارشد خبر داد و گفت: بعد از تعطیلات عید فطر جلسات رسمی ما با وزارت علوم رسماً آغاز می شود، از مرکز پژوهشهای مجلس هم خواسته ایم مباحث کارشناسی را انجام دهند و نتایج را اعلام کنند.

 

توضیح پی اچ دی تست : به نظر می رسد این خبر اشکالات متعددی دارد و قاعدتا منظور از ارشد در این خبر دکتری است. به هر حال این خبر در جهت پوشش کامل خبرگزاری ها در زمینه دکتری درج شده است و امیدواریم به زودی اخبار دقیق تری در این زمینه منتشر شود.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

131 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
اکبر عبدالهی
مرداد ۱۹, ۱۳۹۳ ۱۱:۴۷ ب٫ظ

با سلام بنده امسال در آزمون کتبی دکترا پذیرفته شدم و جهت مصاحبه به ۵ دانشگاه مختلف مراجعه کردم چیزی که بوضوح در هر ۵دانشگاه مشاهده کردم این بود که مصاحبه از هیچ چارچوبی پیروی نمی کنه اساتید محترم یه سری سوالات پراکنده پرسیدن و واقعا برای خود من خیلی مبهمه که چه جوری از بین داوطلبان گزینش انجام خواهد شد به نظر می رسد راه اعمال نفوذ وسلیقه بخصوص با افزایش ضریب مصاحبه افزایش پیدا خواهد کرد امیدوارم مسولین به داد داوطلبان برسند

مرتضی
مرداد ۱۲, ۱۳۹۳ ۹:۳۵ ق٫ظ

فقط کاشکی استعداد تحصیلی حذف میشد. واقعا این بخش از آزمون خیلی دردناکه مخصوصا بعد از امتحان تخصصی که دیگه مغز آدم واقعا نمیکشه. خداییش کسی هم پیدا میشه که از وجود آزمون استعداد در دکتری رضایت داشته باشه؟ مرد باشید همه اعتراض بفرستید تا این بخش حذف بشه. تو رو خدا اگه ازش راضی نیستید کاهلی نکنید اعتراض بفرستید.

nemi
مرداد ۹, ۱۳۹۳ ۹:۲۴ ب٫ظ

سلام خسته نباشید به همه دوستان که مصاحبه رفتن خصوصا دوستان رشته میکروبیولوژی دانشگاه آزاد، یه سوال داشتم خواهشا اون دوستانی که مصاحبه میکروبیولوژی رفتن جواب بدن؟
سوال های مصاحبه چی بودن؟

نسیم
مرداد ۸, ۱۳۹۳ ۲:۰۵ ب٫ظ

چقدر ناراحت کننده ست…:(
شاید من خیلی نا امید شدم. نمیدونم. ولی نه برای اونایی که قبول میشن، آینده ی خوبی میبینم..نه برای اونایی که نمیشن :(
این همه دکتر میخوایم چکار؟ این همه فارغ التحصیل…کو کار؟!!!!

دکترمعلق
مرداد ۱۳, ۱۳۹۳ ۸:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  نسیم

موافقم!!!

ناشناس
مرداد ۸, ۱۳۹۳ ۱۲:۱۴ ب٫ظ

اونایی که همت دارند بیان و تو این قسمت اعلام آمادگی کنن که همه با هم به وزارت علوم اعلام کنیم که عاجزانه از وزارت علوم بخواهیم که در سال دو بار یا سه بار آزمون زبان و استعداد تحصیلی برگزار کنند و نمره شو ذخیره کنن و بعد تنها کسانی بتونند تخصصی بدهند که نمره بخش عمومی را گرفته باشند اینطوری همه به فکر میفتند اول زبانشون که خیلی هم مفیده رو تقویت کنن و هم از بابت زبان دروس عمومی که مطمئن شدیم دیکه تو تخصصی واقعا با علم قبول شده ها مشخص میشن نه اینکه طرف تخصصی هاشو زیر بیست درصد زده باشد اما چون نمره زبانش و استعدادش بالا بوده جبران شده و وارد دانشگاه شده باشه . هر کی موافقه تو این قسمت نظرش رو اعلام کنه و راه حلی بگه که بتونیم حرفمون رو به وزارت علوم برسونیم .ممنون

سعید
مرداد ۸, ۱۳۹۳ ۱:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  ناشناس

من یه طرح جامع و متفاوت برای دکتر نوه ابراهیم ارسال کردم و ایشون گفتند که به همکارانشون ارجاع می دن…
طرحی که دادم ۵ صفحه بود توی ورد با قلم BNazanin و فونت ۱۳… هم برای آزمون طرح دادم و هم برای مصاحبه و سوابق آموزشی و پژوهشی…
یکی از پیشنهادهای من این بود که آزمون زبان و استعداد می تونه در طول سال به فاصله هر ۲ ماه برگزار بشه…

ناشناس
مرداد ۸, ۱۳۹۳ ۹:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

خدا رو شکر یکی پیدا شد که عمل کنه و حرف نزنه اگه درست بشه دعای یک خیل عظیمی از تحصیلکرده ها پشت سرتونه .لطفا نتیجه شو بهمون اعلام کنید

سعید
مرداد ۹, ۱۳۹۳ ۹:۳۶ ق٫ظ
پاسخ به  ناشناس

چشم دوست عزیز…
دکتر پاسخ دادند که طرح به مسولین ارجاع خواهد شد…
البته بعیده اجرایی بشه طرح… چون به هر حال مجلس و دولت تزهای خودشونو دارن…
ولی خب باید تلاش خودمونو بکنیم…

سعید
مرداد ۱۰, ۱۳۹۳ ۲:۳۷ ق٫ظ
پاسخ به  ناشناس

سلام ناشناس عزیز…
من تمام نکات مهم نامه رو بولد کردم… کاملا مشخص هست… کل نکات مهمش به ۲۳ خط نمی رسه که همشو بولد کردم… هم پی دی اف فرستادم و هم ورد… سعی کردم تا جایی که می شد دقیق و کامل بنویسم…
ولی گفتم بعید می دونم استقبال بشه… ولی دیگه باید امید داشت که هر چی قراره بشه انشاا… به نفع دانشجوها باشه…

داوطلب
مرداد ۱۰, ۱۳۹۳ ۲:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

آقا سعید پیشنهادتون عالی بوده خدا کنه برای امسال اجرایی بشه و بهمون اهمیت بدن کاش میگفتید به نمایندگی از داوطلبان آزمون این طرح رو پیشنهاد دادید.

مینا
مرداد ۱۰, ۱۳۹۳ ۱۰:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

من با اون قسمتش که گفتید هر سوال یک نمره منفی داشته باشه خیلی مخالفم آقا سعید.
سوالات تعدادشون کمه حالا هر سوال بک نمره منفی داشته باشه چه شود..

Geotechnical Engineer
مرداد ۸, ۱۳۹۳ ۹:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

دروووووووووووووووود بر شما جناب سعید.
خیییییییییییییییییییییییییلی در مورد طرح پیشنهادی شما کنجکاو شدم!!!
از شما خواهش می کنم بر روی وبلاگ شخصی خود، آن طرح ۵ صفحه ای را قرار دهید تا من و دیگر دوستان مطالعه کنیم.
منتظر پاسخ شما هستیم.
تندرست و پاینده باشید
بدرود.

سعید
مرداد ۹, ۱۳۹۳ ۰:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  Geotechnical Engineer

ممنون دوست عزیز… موضوع وبلاگم یه چیز دیگه است… اصن درسی نیست…واسه همین اونجا نمی تونم بذارم… نمی دونم اگه بشه همین جا بذارم بهتره… این طرح پیشنهادی من بود: بسمه تعالی استاد محترم جناب آقای دکتر نوه ابراهیم با سلام و احترام به پیوست طرح پیشنهادی اینجانب در مورد سنجش و پذیرش در مقطع دکتری تقدیم می گردد. در این طرح پیشنهادی، منافع هر دو گروه اساتید و دانشجویان در نظر گرفته شده است. این طرح با تمام طرح هایی که تاکنون توسط دانشجویان و اساتید مطرح شده ، تفاوت دارد و به عدالت آموزشی و پژوهشی نزدیک تر است. بنابراین خواهشمند است طرح پیشنهادی را تا انتها مطالعه فرمایید و در صورت امکان آن را با مسئولین ذیربط مطرح نمایید. در حال حاضر برای پذیرش در مقطع دکتری ۴ عامل مهم وجود دارد: آزمون، مصاحبه، سوابق آموزشی و سوابق پژوهشی. طرح پیشنهادی اینجانب نیز به بررسی و ارایه راهکار برای هدفمند شدن این ۴ عامل می‌پردازد. ۱. آزمون در حال حاضر آزمون دکتری به صورت چهار گزینه ای (تستی) و در زمان محدود و معین برگزار می شود. همانگونه که استحضار دارید آزمون تستی به دلایل فراوان، آزمون مناسبی برای تشخیص سطح علمی دانشجویان نیست. به همین دلیل طرح ۵ ساله‌ای برای حذف کنکور و جایگزینی سوابق آموزشی برای پذیرش دانشجو در مقطع لیسانس پیشنهاد شده است. معایب فراوان آزمون تستی به هیچ وجه قابل انکار نیست. معایبی که خود جنابعالی و مسولین ذیربط به آن احاطه‌ی کامل دارید. از طرفی آزمون تشریحی اگر چه نزدیک‌ترین گام به… ادامه نظر»

بچه جنوب
مرداد ۹, ۱۳۹۳ ۳:۰۹ ق٫ظ
پاسخ به  سعید

نسبت آزمون به مصاحبه در این طرح چطوره؟چند درصد آزمون چند درصد مصاحبه؟

ناشناس
مرداد ۱۰, ۱۳۹۳ ۱:۱۰ ق٫ظ
پاسخ به  سعید

درود بر شما آقا سعید . درسته مطالبتون جالب و کارشناسی شده است اما من مدتی تو قسمت اداری دانشگاه کار میکردم اگر چه وزارتخانه با دانشگاه خیلی فرق داره اما تجربه ثابت کرده مطالب طولانی را معمولا حوصله نمیکنن که بخونند نامه های اداری باید ترجیحا کوتاه باشه من اگه جای شما بودم در چند خط حرف اولم رو میزدم بعد به پیوست مطلب باز شده رو براشون مینوشتم اما خدا کنه تو وزارتخونه حوصله کنند و طرح شما رو بخونند .موفق باشید و به امید خبرهای خوش برای اهمیت دادن به طرح های پیشنهادی داوطلبین

برق
مرداد ۱۱, ۱۳۹۳ ۱:۵۴ ق٫ظ
پاسخ به  سعید

آقا سعید واقعا به خاطر وقتی که برای ایجاد شرایط بهتر گذاشتید از شما تشکر می کنم.
علاوه بر انتقادی که سایر دوستان مطرح کردند مثل طولانی شدن پروسه ی بررسی سوابق با توجه به افزایش تعداد داوطلبین، منم یک انتقاد دارم.
از نظر من برابر شدن نمره سوال اشتباه و درست، برعکس هدفی که شما مطرح کردید، نتیجه آزمون تستی رو در بسیاری از موارد از آزمون تشریحی دورتر می کنه.فرض کنید کسی سوالی رو با راه حل درست حل کرده و فقط در بدست آوردن جواب نهایی با بی دقتی مثلا در یک مثبت و منفی اشتباه کرده باشه،در این صورت در آزمون تشریحی ممکنه فرد حتی امتیاز کامل اون سوال رو بگیره ولی با طرح پیشنهادی شما نه تنها امتیازی از این سوال نمی گیره بلکه امتیاز کامل یک سوال دیگه رو هم که درست جواب داده از دست میده.

سعید
مرداد ۱۰, ۱۳۹۳ ۶:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

سلام بر “داوطلب” عزیز…
ممنون از نظر لطفت راجع به طرح…
خب گفتم شاید دوستانی مخالف باشند… به همین خاطر درست نبود که از طرف همه صحبت کنم…
از طرفی برای اینکه بگم از طرف تعداد کثیری از داوطلبان بوده، باید مدرک می داشتم دیگه…
من فقط گفتم به عدالت نزدیک تره و منافع داوطلبان و اساتید هر دو در نظر گرفته شده…

سعید
مرداد ۱۱, ۱۳۹۳ ۱۰:۱۷ ق٫ظ
پاسخ به  ناشناس

سلام بر مینا خانم و دوست عزیز با عنوان برق.. ممنون از نظرات ارزشمندتون… بله دوستان… اینجوری شرایط خیلی سخت تر می شه و من هم به این مواردی که اشاره کردید فکر کردم… ولی دلیلشو نوشتم داخل متن… شما وقتی بین دو گزینه شک دارید بر اساس احتمالات، منطقی هست که تستو بزنید… من از این جهت دیدم موضوع رو… خواستم نقش شانس و روش های مهندسی معکوس به حداقل برسه… از طرفی وقتی شما زمان آزمون تشریحی رو داشته باشید و استرس وقت رو نداشته باشید خیلی با آرامش به تست ها جواب میدید و احتمال اشتباه کردن خیلی کم می شه…چون دقت جایگزین زمان می شه… اگه واقعا به جواب آخر نرسیدید نباید به تست جواب بدید…منم “توی طرح نوشتم که باید افزایش زمان و مسئله برابری سهم با هم اجرا بشه”…البته منکر این نیستم که مثل آزمون تشریحی نمی شه… ولی خب این دیگه ایراد روش تستی بوده و هست متاسفانه… به هر حال ممکنه یه همچین اتفاقات ناعادلانه ای که برق عزیز اشاره کرد هم بیفته…ولی خب چون زمان داریم می تونیم کاری کنیم که کمتر اتفاق بیفته…. مینا خانم ۹۰ تا سوال کم نیست ها…! تا حالا هیچ ازمونی تو هیچ مقطعی نداشتیم که یه پک تخصصیش ۹۰ تا سوال داشته باشه…تازه تو بعضی رشته ها بیشتره… شاید اگه ۱ به ۳ باشه شانس ما بیشتر شه ولی شانس افرادی که شانسی و با شک می زنن هم به طور قابل توجهی میاد بالا…نمره شما میاد بالا ولی اونم نمرش بالا می ره… اما… ادامه نظر»

سعید
مرداد ۱۱, ۱۳۹۳ ۱۰:۳۶ ق٫ظ
پاسخ به  ناشناس

اما راجع به طولانی بودن پروسه…
برای این هم توی طرح راهکار دادم…
گفتم هر کسی فقط ۵ تا دانشگاه رو انتخاب می کنه… تقریبا شبیه قبل از دورانی که این ازمون تستی بیاد(البته اون موقع فک کنم محدودیت تعداد دانشگاه نبود)…حالا یکی می خواد بزنه دانشگاه تهران یا دانشگاه های تاپ دیگه… چون یا علاقه داره به هر قیمتی اونجا قبول شه و واقعا براش مهمه و اصن فک می کنه اونجا می تونه قبول شه… یکی هم می زنه دانشگاه های پایین تر… انتخاب با داوطلبه..
اون ۵ تا دانشگاه مثل الان که سوابقو بررسی می کنن، اون موقع هم بررسی می کنن…پس پروسش طولانی نیست… فرقش اینه که آزمون و مصاحبه در کنار هم بررسی می شن… نه آزمون مقدم بر مصاحبه و سوابق پژوهشی…
عادلانه و منطقیش هم همینه که هم نظر دوستان در آزمون تامین شه و هم دوستانی که سوابق پژوهشی خوبی دارن… البته در کنار هم…

ناشناس
مرداد ۶, ۱۳۹۳ ۱۱:۲۵ ب٫ظ

اگه استعدادتحصیلی رو حذف کنن خیلی خوبه یعنی بعد از حداقل ۱۸ سال تحصیل حالا باید بیان استعداد ما رو برای تحصیل بررسی کنن؟خوب کسی که تا این مرحله اومده حتما استعدادش رو داشته دیگه . گذشته از این تقریبا درصد اختصاصی اکثر داوطلبین در یک حد هست فقط این استعداد و زبان هست که داره رتبه ها رو تک رقمی میکنه میگید نه توی همین سایت کارنامه داوطبین موفق و رتبه تک رقمی که باهاشون مصاحبه کردند و کارنامه شون رو تو سایت گذاشتن ببینید متوجه میشید . من که امسال برای کنکور گفتم دیگه تخصصی نخونم فقط برم استعداد تحصیلی کارکنم شانس قبولیم بیشتره

سعید
مرداد ۷, ۱۳۹۳ ۱۰:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  ناشناس

سلام دوست عزیز… بله کاملا درسته… متاسفانه تخصصی ها نقش کمی داره… با این که من استعداد ۴۱ درصد زدم و وجودش طبیعتا خیلی به نفع منه ولی منم موافق وجودش نیستم… چون برای دکتری لازم نیست…
بله همین رتبه من با استعداد بالا اومد…

دانشجو
مرداد ۸, ۱۳۹۳ ۹:۵۴ ق٫ظ
پاسخ به  ناشناس

سال گذشته من رتبه کتبی ام ۱۷ شد در حالیکه درصد تخصصی من بالاتر ازدرصد تخصصی رتبه ۲ بود !
دلیل مهمی که باعث شد من روانه دکتری آزاد بشم!
می شناسم افرادی که رشته تحصیلی دوره لیسانس آنها زبان انگلیسی است و اکنون درمقطع دکتری علوم پایه بهترین دانشگا ه ها درس می خوانند طبیعی است که آنها با یک زبان نزدیک صددرصد گوی سبقت را از بقیه ببرند !
اگر نمی شود هوش وزبان رو حذف کنند پیشنهاد من این است که:
بگویند شرط قبولی این است که مثلاً ۴۰ درصد نمره هوش زبان را بیاوری ! وگرنه به آزمون تخصصی راه پیدا نمی کنی ! می تونن در سال چند بار هوش وزبان که عمومیه رو برگزار کنند ! اما نمره آن را فریز کرده ومبنای رتبه بندی افراد درصد تخصصی انها باشد والبته خود جای بحث است که تخصصی هم باید کامل تر وپر محتوی تر باشد!.. در نتیجه افرادی میان بالا که در رشته خودشون واقعا ً کا رکردن .
مثلاً علاقه یک دانشجو شرط اساسی وپایه است ولی آیا درست است که بخواهیم با آزمونی میزان علاقه را اندازه بگیریم ! هوش افراد را آیا می توان با یک آزمون اندازه گرفت !
شاید تا حدودی ! ولی هر شخصی نوعی هوش دارد .. در این زمینه دوستان روانشناس بسیار بیشتر مطلعند و من آنچه که خوانده ام را باز گو کردم ! و البته نظر دوستان ارجح تر است …

رتبه یک
مرداد ۹, ۱۳۹۳ ۶:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  دانشجو

در آزمون ۹۳ این مسئله رفع شده بود چون بیشترین وزن رو تخصصی داشت

مینا
مرداد ۶, ۱۳۹۳ ۱۱:۱۸ ب٫ظ

از دوستانی که تو مصاحبه دانشگاه آزاد تهران شرکت کردید رشته مدیریت میشه توضیح بدید از اول تا آخر روند مصاحبه به چه صورت بود ؟ دوستی میگفت اول از همه می پرسن خرج تحصیلت رو از کجا میخوای بیاری؟ آیا همینطور بود یا علمی بود برای تجربه سال بعدم میخام .ممنونم

سیما
مرداد ۶, ۱۳۹۳ ۴:۲۵ ب٫ظ

این یه واقعیت گرچه برای عده ای تلخه: اساتید مصاحبه گر خیلی فاکتورها رو لحاظ میکنن موقع مصاحبه. صرفا آشنایی با اخلاق و علم دانشجو نیست. ما اگر دانشگاه و اساتید اون رو انتخاب میکنیم برای دوره ی دکتری، باید اونها هم ما رو بخوان واقعا! یکی دو تا آیتم نیست که لحاظ میکنن برای پذیرش. قبول شدن حاصل برآیند همه ی اون آیتمهاست. بالاخره انتخاب در دستان اونهاست و به جای بینهایت اعتراضاتی که میکنیم؛ باید بیشتر با اساتید و تخصصشون آشنا بشیم. اکثر کسایی که دانشجوی همون دانشگاه بودن و قبول شدن؛ این مسءله رو میدونستن که اساتید دانشگاه توی چه حال و هوایی هستن و عمده دلیل قبولیشون هم همینه؛ نه اینکه اساتید اونا رو میشناختن! در واقع دانشجوها به دلیل شناختشون رفتار کردن و منابعی رو خوندن که میدونستن خوشایند اساتید و در حیطه تخصصی اساتید هست. این به نظر من اصلا فاکتور بدی نیست چون اونا اگر نخوان قبول نمیشیم و حتی اگر هم قبول بشیم؛ باهامون همکاری لازم رو صورت نمیدن و از قبولی دکتری پشیمونمون میکنن! من توی دوره ارشد خیلیها رو دیدم که با همین عدم همکاری اساتید الان ترم ۶ رو هم رد کردن و نتونستن دفاع کنن و معلق شدن! دیگه چه برسه به دکتری که همش باهاشون در ارتباط باید بود. از کل ورودیهای سه سال اخیر در گرایش ما در دکتری فقط دو نفر قبلا در دانشگاه ما درس خوندن حتی یه دختره که یادمه خیلی درسش خوب بود توی کارشناسی و دانشگاه خودمون درس خونده بود و… ادامه نظر»

سعید
مرداد ۶, ۱۳۹۳ ۱۰:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  سیما

نه دلیلش این نیست که اونا لم اساتیدو می دونن… دلیلش اینه که استاد تو ۵ دقیقه مصاحبه نمی تونه همه چیزو در مورد طرف بدونه… ولی در مورد دانشجوی خودش اینو می دونه… پس استاد حق داره اعتماد بیشتری داشته باشه نسبت به دانشجوی خودش… منطقی هم هست… شما برای استاد مثل هندونه دربسته می مونید… یه براندازتون می کنه ببینه کدومتون احتمالن بهترین… ولی بازم احتماله دیگه… ولی دانشجوی خودش مثل هندونه ایه که شکستنش و دیدن هم رنگ و لعاب خوبی داره و هم یرینه… خب هر آدم عاقلی باشه، کسی که امتحانشو پس داده رو ترجیح می ده به کسی که معلوم نیس چیکاره است…
البته با نظرت موافقم… فقط به نظر من این دلیلشه… و باید حق داد به اساتید تو انتخاب دانشجوی خودشون.. گرچه یه عده ای این وسط قربانی می شن…
البته من با آزمون تستی و مصاحبه های ۵ دقیقه ای این شکلی کلا مخالفم… پیشنهادم دادم تو چن تا کامنت پایین تر…

سیما
مرداد ۷, ۱۳۹۳ ۰:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  سعید

فرمایشتون متین
ولی همین آشنایی استاد یه بدی هم داره
اونم اینه که ممکنه از همون موقع ارشد یا کارشناسی از اون شخص خوشش نیاد!
شاید کسی رتبه خوب آورده ولی سابقه ی ذهنی استاد در موردش خوب نباشه، مثلا بحثی قبلا کرده باشه باهاش یا نمره درسهای اونو خوب نیاورده باشه و… از این موردها زیاد پیش میاد توی دانشگاه
یه بدی استادهای ما هم اینه که عمدتا حافظه تصویریشون خوبه و حتی اگه اسم رو به یاد نیارن قولی قیافه رو یادشونه!

همه اینا که میگیم حالت حدس و گمان داره البته و هیچی توی هیچ مصاحبه ای همیشه ۱۰۰% نیست دوستای عزیزم.

سعید
مرداد ۷, ۱۳۹۳ ۸:۴۲ ق٫ظ
پاسخ به  سیما

بله… موافقم…اینم هست واقعا… ممکنه استاد چون شما رو می شناسه ازتون خوشش نیاد… البته بستگی هم داره به اینکه چه اساتیدی تو جلسه مصاحبه باشن…
بله… این مسایل خیلی نسبیه

شاهین
مرداد ۶, ۱۳۹۳ ۴:۲۱ ب٫ظ

موافقم

نازنین
مرداد ۶, ۱۳۹۳ ۴:۰۷ ب٫ظ

سلام آقای نماینده
لطفا نظارت کنید که از بین گروه دعوت شده به مصاحبه در هر دانشگاه و هر رشته کسانی که نه رتبه بهتر و نه رزومه قوییتری نسبت به گروه دعوت شده ندارند نمره مصاحبه تاپی !! از اساتید اخذ نکرده باشند.
چطور این اتفاق میافتد ؟؟
به سادگی!!
زمانی که اولویت های انتخاب دانشگاه اولین سوال اساتید است .۴ دانشگاه به من صراحتا گفتند به خاطر اینکه این دانشگاه انتخاب اول شما نبوده مد نظر اساتید نیستید شما احتمالا درانتخاب اول قبول میشوید و نمره مصاحبه من را یه عمد پایین تر از انچه که باید در نظر گرفتند
مگر نتیجه نهایی را نباید سازمان سنجش اعلام کند ؟

امیر
مرداد ۶, ۱۳۹۳ ۴:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  نازنین

کاملا” با حرف شما موافقم. من برا بدون ازمون هم اقدام کردم اولین سوال یا بهتره بگم مهمترین سوال که فکر کنم ۱۰ دفعه پرسیدن همین بود!!!! من نمی دونم یعنی ما تا این اندازه هم حق انتخاب نداریم؟

سینا
مرداد ۸, ۱۳۹۳ ۹:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

سلام بد نیست این قضیه انتخاب چندم رو از یه دید دیگه هم نگاه کنیم. فرض کنید شما دانشجوی خوبی هستید و اکثر اساتید زمینه‌ای که کار میکنید خواهان شما هستند. شما چند دانشگاه رو انتخاب می‌کنید و برای مصاحبه مراجعه می‌کنید به دانشگاه‌ها، خوب همه شما رو میخوان، پس احتمال اینکه در اولین انتخاب قبول نشید خیلی کمه. در دومی احتمال عدم قبولی خیلی کمتر میشه و … در نتیجه احتمال اینکه مثلاً سه تا انتخاب اول، شما رو رد کنن خیلی کمه و عملاً شما به دانشگاه چهارم نمی‌رسید. حالا به نظر شما استاد دانشگاه چهارم میتونه روی شما حساب باز کنه؟ اگه شما رو انتخاب کنه و شما در دانشگاه اول قبول بشید چی؟ سهمیه استاد نسوخته؟ نباید یه سال دیگه صبر کنه تا شاید دانشجوی دیگه‌ای بیاد؟ من خودم این اتفاق رو دو سال متوالی دیدم که استاد بیچاره دو سال سهمیه‌اش سوخت. شما حق انتخاب دارید و این حق همون زمانی خودش رو نشون میده که شما ترتیب دانشگاه‌ها رو مشخص می‌کنید. خب اگه دوست دارید با فلان استاد کار کنید، دانشگاه اون رو اول بزنید. ببینید دوری دکتری خیلی با دوره‌های دیگه فرق داره. زمینه کاری شما خیلی واضح‌تر و دقیق‌تر از دوره کارشناسی یا کارشناسی ارشد هست. توی دوره دکتری خیلی دانشگاه مطرح نیست بیشتر استاد مطرحه. شما دوست دارید در فلان زمینه کار کنید و فقط یه استاد در کشور در این زمینه کار میکنه و اون استاد مثلاً در دانشگاه شیراز هست. حالا شما انتخاب اول رو میزنید شریف و شیراز… ادامه نظر»

بهار
مرداد ۶, ۱۳۹۳ ۸:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  نازنین

منم موافقم از دوستم شنیدم

Faezeh
مرداد ۶, ۱۳۹۳ ۲:۵۴ ب٫ظ

سلام دوستان. به نظر شما امکانش هست برای پذیرش امسال تغییری در وزن آزمون و مصاحبه اعمال شود یا ۳۰ به ۷۰ ؟

mechanics
مرداد ۶, ۱۳۹۳ ۳:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  Faezeh

نه امکان نداره چون اعلام کردن فقط برا سال اینده امکان تغییر وجود داره

Faezeh
مرداد ۷, ۱۳۹۳ ۵:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  mechanics

ممنون از پاسخ شما. با آرزوی موفقیت

سامان
مرداد ۶, ۱۳۹۳ ۱۱:۳۲ ق٫ظ

سلام. تینا خانم و …. دوستان در ارشد نه دکتری رتبم ۴۹ شده. می خواستم بدونم روزانه تهران تو علامه یا تربیت مدرس یا تهران وبهشتی کدومو قبولم؟تو ارشد نه دکتری ؟

سعید
مرداد ۶, ۱۳۹۳ ۰:۴۶ ق٫ظ

ببینید دوستان… من تست رو تنها در یک صورت به عدالت نزدیک می بینم… گفتم نزدیک چون بازم رعایت کامل عدالت نیسست…
۱. جوابهای مثبت و منفی وزن برابر داشته باشن… نه ۳ به ۱… تا نقش شانس حداقل بشه…
۲. زمان پاسخگویی به تست مثل زمان پاسخگویی به یک امتحان تشریحی باشه… اینجوری تنها سوالایی پاسخ داده نخواهد شد که بلد نیستیم… در واقع سوالایی رو که بلدیم به خاطر زمان از دست نمی دیم… اینجوری سهم افرادی که مطلبو فهمیدن به طور نسبی بالا می ره نسبت به دوستانی که فقط با روش های تستی به سوال جواب میدن و حفظ کردن جواب آخر… داشتیم سوالایی که اینجوری بوده… حداقل تو رشته خودم… کم هم نبوده تعدادش…
۳. الف)نمره آزمون، ب)مقالات و سوابق پژوهشی(پس از بررسی توسط اساتید خبره که مشخص شه طرف خودش کار کرده یا نه پول داده)، پ)مصاحبه (چون می دونیم که تو دکتری نمیشه سهم اساتید رو حذف کرد) و در نهایت ت)سوابق آموزشی رو بهش نمره بدیم… بعد این موارد “الف تا ت ” در عرض هم و در کنار هم (نه اینکه اول آزمون بعد مصاحبه و پژوهش یا بالعکس)توسط سازمان سنجش بررسی بشه… در نهایت افراد با نمره های بالا برگزیده بشن برای ادامه تحصیل در دکتری…
اینجوری هم نظر اساتید تامین می شه، هم نظر دانشجوها… هم سوابق پژوهشی داریم و هم آزمون… بازم تاکید می کنم اینا در کنار هم باشن و یکی بر دیگری تقدم پیدا نکنه…

سیروان
مرداد ۶, ۱۳۹۳ ۳:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

سلام
این پیشنهاد شما مستلزم این است که رزومه پژوهشی تمام داوطلبان آزمون بررسی بشه. یعنی بیش از دویست هزار نفر که سال به سال هم تعدادشون بیشتر میشه.
“بررسی توسط اساتید خبره که مشخص شه طرف خودش کار کرده یا نه پول داده”… اساتید که ماشین نیستند. در شرایط فعلی که باید رزومه ۲۵۰۰۰ نفری که به مصاحبه دعوت شدند را بررسی کنند به دلیل تعداد بالای افراد و فرصت کم، امکان سهو و خطا وجود داره (امکان حق خوری و پارتی بازی به کنار) حالا فرض کنید این ۲۵۰۰۰ نفر بشه ۲۰۰۰۰۰ نفر…

سعید
مرداد ۶, ۱۳۹۳ ۵:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  سیروان

خب پس اینجوری باید به اساتید اعتماد کامل کرد یا نه کلا فرض کنیم همه تمام مقالات رو خودشون کار کردن و صرفا سازمان سنجش نمره بده…
من حرفم اینه که باید همه در کنار هم بررسی شه… نه اینکه اول آزمون یا اول مصاحبه و کار پژوهشی… توی رشته ما کلا ۲۸۱۰ نفر شرکت بودند. کلا ۱۳۰ نفر برای روزانه و شبانه و پیام نور و پردیس و غیر انتفاعی قبول می شن… رزومه تو جلسه مصاحبه بررسی می شه…
یعنی شما یه تعداد دانشگاه رو تو رشتتون انتخاب می کنید… بعد می رید اونجا برای مصاحبه… اونا رزومه رو بررسی می کنند. همزمان در ازمون هم شرکت می کنید و نمره آزمون و نمره مصاحبه و مقاله و آموزشی همش برای سازمان سنجش ارسال می شه و در کنار نمره آزمون در قبولی نقش دارن… البته اگه آزمون اونجوری باشه که گفتم

سیما
مرداد ۷, ۱۳۹۳ ۰:۲۲ ق٫ظ
پاسخ به  سعید

پیشنهادتون خیلی عالیه
البته با این تعداد شرکت کننده در عمل مشکل میشه بررسی این همه مدارک و اعلام نتایج خیلی به درازا میکشه. مگر اینکه یه سری فیلتر ها رو اعمال کنن که بتونن راحت تر شخص مورد نظرشون رو پیدا کنن. مثلا یه تعداد مجله معتبر رو ملاک قرار بدن و … کارایی از این قبیل.
با این سیستم فعلی خیلی دانشگاه ها سختشون شده انتخاب
ولی به نظر من باید این سختی رو به خاطر انتخاب افراد شایسته تر(چون بیشتر شرکت کننده ها شایسته هستن) برای عالی ترین دوره تحصیلی مملکت تحمل کنن

سعید
مرداد ۷, ۱۳۹۳ ۵:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  سیما

آره اجراش سخته… موافقم کاملا… می دونید قبل از اینکه دکتری آزمونی بشه اینجوری بوده که دانشجوها چند رشته محل رو انتخاب می کردن و می رفتن واسه آزمون تو اون دانشگاه و مصاحبه و همه چی دست دانشگاه بود…
الانم می تونیم بگیم آقا هر دانشجویی ۵ دانشگاه رو انتخاب کنه… بعدش سوابق پژوهشی و آموزشی توسط اساتید اون دانشگاه ها بررسی شه و بعد دانشجو مصاحبه شه… از اون طرف یه آزمون البته با اون شرایطی که گفتم برگزار شه…( یعنی پاسخ مثبت و منفی وزن برابر داشته باشن و وقت آزمون به اندازه آزمون تشریحی باشه)… خب نمره مصاحبه و سوابق آموزشی و پژوهشی و نمره آزمون بره به سازمان سنجش و اون در نهایت افراد رو انتخاب کنه… البته در کنار هم…
اگه بگیم وقت آزمون اگه مثل تشریحی باشه وقت گیره و این جور حرفا… می شه پیشنهاد داد تو چند نوبت آزمون برگزار شه…همونجور که برگزار هم شده قبلا…
چون واقع ناعادلانه است که سوالی رو که بلدی صرف به خاطر کمی وقت از دست بدی

سمیرا
مرداد ۵, ۱۳۹۳ ۱۱:۰۵ ب٫ظ

مطمئن باشید هیچ کس که رتبه خیلی خوبی آورده شانسی تست نزده آزمون اون قدر ساده و پوشالی نبود که به راحتی با شانس یا با روشهای عجیب تست زنی بشه رتبه خوب کسب کرد حداقل در مورد رشته ما که اینطور بود سوالات تخصصی پیچیده‌تر از اون بودند که با این جور کارا می شد درست جواب داد خود من کم کم حدود سی کتاب بسیار تخصصی رو مطالعه کردم اونم با تحلیل نه صرف حفظ کردن کسایی که این حرفارو می زنن هدفشان فقط پایین نشان دادن ارزش امتیازی که بچه های دیگه کسب کردند و اونا نتونستد و گرنه کسی که رتبه خوبی آورده باشه امکان نداره این جور نظری بده

سعید
مرداد ۶, ۱۳۹۳ ۰:۲۰ ق٫ظ
پاسخ به  سمیرا

خب اگه اینجوری قضاوت کنیم دوستانی که پژوهش انجام دادن هم می تونن بگن اونایی که مقاله کار نکردن آدمای ناتوانی هستن…اونا هم می تونن بگن کسایی که آزمون شرکت می کنن و قبول می شن و مقاله ندارن آدمایی هستن که چون خودشون نمی تونن کار پژوهشی کنن می گن نباید باشه…
پس می بینی که صرفا اینجور قضاوت کردن درست نیست…این که هدفشون پایین نشون دادن ارزش امتیاز بقیه است…!
سوالات سال پیش رشته ما فقط ۵ تا سوال داشت که خود سازمان سنجش گفته بود غلطه… چندین سوال بود که کلید اولیه اشتباه بود…. در حالی که به عقیده ی بسیاری از بچه ها سوالات زیاد دیگه ای هم بودن که شبهه داشتن…
حالا از اینا بگذریم یه سوالایی بود که ۵ دقیقه وقت می بره حلش حداقل… اما دوستانی که فرمول آخرو حفظ کرده بودن تونستن جواب بدن بهش… راه حلشو نمی دونستن چیه… فقط فرمولو می دونستن… مثل اینه که یه سوال پیچیده ریاضی بهت بدن… شما فقط بدونی جوابش می شه عدد ۳. چون تو کتاب دیدیش قبلا این سوالو با جوابش…
ایناس که درده…

roya
مرداد ۶, ۱۳۹۳ ۱:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  سعید

مساله سابقه ی پژوهشی نیست .بلکه مشکل اصلی مصاحبه های سلیقه ایه . مطمئنا فردی لایق دکتریه که هم سابقه پژوهشی خوب و هم رتبه آزمونی خوبی داشته باشه اما با انجام مصاحبه های غیر اصولی و اعمال سلیقه ها ی بعضی از اساتید محترم بی عدالتی زیادی وجود داره پس باید یا وزن مصاحبه پایین بیاد یا به صورت کاملا کنترل شده و اصولی و با نظارت انجام بشن.

رتبه یک
مرداد ۶, ۱۳۹۳ ۱۲:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

پژوهش فقط ۳۰ نمره از ۱۰۰ نمره مصاحبه رو به خودش اختصاص میده. هفتاد نمره بقیه دست خود استاده که اگه شامل فاکتورهای به جایی هم هست ولی نکته مهم اینجاست که وقتی منصفانه و صادقانه با این قضیه برخورد نشه چه مشکللاتی رو به وجود می آره وگرنه مصاحبه کار درست و منطقیه کسی با خود ذات مصاحبه فکر نمی کنم مشکلی داشته باشه

رتبه یک
مرداد ۶, ۱۳۹۳ ۱۲:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  سمیرا

باهات موافقم سمیرا جان
اگه تست زدن شانسی بود انقدر فشار و دشمنی روی آزمون کتبی نبود
ما تومقطع کارشناسی و ارشد هم آزمون می دیدیم
چرا اونجاتست شانسی نیست؟
اونوقت هم ما می ریم دکترا که پژوهش کنیم اگه این همه پژوهش داریم برای چی دیگه بریم دکترا بخونیم مگه تو دروسه دکتری چیزی به سواد ما اضافه میشه؟

سارا
مرداد ۹, ۱۳۹۳ ۴:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  رتبه یک

سلام و تبریک به شما
ممنون میشم بفرمایید شما رشته تون چیه و چه درصدهایی داشتید؟

علی
مرداد ۶, ۱۳۹۳ ۲:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  سمیرا

با سلام
قبل از اینکه نتایج مرحله اول اعلام بشه، اکثرا میگفتن آزمون خیـــــلی آسون بود…
به هر حال آنچه مسلمه اینه که اگر تغییر هم در کار باشه برای سال بعده… زیرا در غیر اینصورت هم عده زیادی معترض وجود خواهد شد؛بالاخره سهم آزمون- مصاحبه، چیزی بوده که از قبل “مصوب” شده… مطمئنا داوطلین “دکتری” اینو میدونن.
بعضیا اینجا هستن که با نام های کاربری مختلف ، کامنت بذارن که یه جوری ثابت کنن که طرفدارای حرفاش زیادن. دوستان بهتره جوسازی نکنید و به آینده امیدوار باشید.
موفق باشید

ناشناس
مرداد ۶, ۱۳۹۳ ۵:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  سمیرا

سمیرا خانم.رتبه خوب در کنکور آوردن کار آسونی نیست. اما در آزمون امسال حداقل در رشته ما ۵-۶ تا سوال اشتباه وجود داشت که هیچ وقت تصحیح نشد، شما میدونید که این تعدادسوال چه قدر رتبه را تغییر میده؟ و از طرف دیگه خیلی از افرادی که رتبه خوب در کنکور میارن بازدن تست نیست، از جواب ندادن به تست هست.دوست من که رتبه اش ۲۰ شده ۳۵% تخصصی زده ومن که رتبه سه رقمی آورده ام ۳۰% تخصصی زدم اما ایشون استعدادتحصیلی را ۲۰% از من بیشتر زده. ورتبه اش دورقمی شده.پس من نباید وارد دکتری شوم چون فقط ۵% از ایشون تخصصی کمتر زدم؟در ضمن شرایط همه آدمها برای مطالعه کردن یکسان نیست.

سمیرا
مرداد ۵, ۱۳۹۳ ۱۰:۵۳ ب٫ظ

در جواب آقا محمد
من نگفتم سر جلسه دکترا شغل پدرو می پرسن هرچند که اتفاقا حداقل در دو مصاحبه از بنده پرسیدن منظورم این بود که این مصاحبه شونده ای که مثلا پدرش آشناها زیادی توی دانشگاهها داره سعی می کنه از طریق برقراری ارتباط با اساتید دانشگاه مصاحبه کننده اونارو تحت تاثیر قرار بده یا از راه آشنا بازی یه مصاحبه فرمالیته ارایه بده البته که همه اساتید اینگونه نیستند ولی اگر وزن مصاحبه پایین بیاد احتمال چنین اتفاقات ناپسندی پایین میاد

سامان
مرداد ۵, ۱۳۹۳ ۱۰:۱۳ ب٫ظ

با سلام دوستان در ارشد حقوق خصوصی رتبم ۴۹ شده. کسی اطلاع داره با این رتبه روزانه تهران کدام دانشگاه شانسم بالاست؟بین تهران .بهشتی.علامه.تربیت مدرس

تینا ازاد
مرداد ۶, ۱۳۹۳ ۱۰:۴۳ ق٫ظ
پاسخ به  سامان

تهران و بهشتی اگر نگم صفر خیلی خیلی کم شانس دارید تربیت مدرس اگر دعوت شده باشی (چون تو روز مصاحبه من تا رتبه چهل و دو و سه بیشتر نشنیدم برا مصاحبه آمده باشن) بازهم شانست خیلی کمه علامه بسته به مصاحبه ات داره دیگه خوب داده باشی شانس داری

سارا
مرداد ۵, ۱۳۹۳ ۶:۵۹ ب٫ظ

تا الان که دم از پژوهش و.. بود واین که کنکور وتست ملاک نیست حالا حمید جان می گی که دانشجوی ازاد نباید بیاد تو دانشگا های تاپ/ پس هدف چیز دیگری است

سارا
مرداد ۵, ۱۳۹۳ ۴:۲۴ ب٫ظ

خدا کمک کنه هرچه زودتر این مصاحبه یا وزنش ۲۵ شه یا حذف شه . همین ایین نامه استعداد درخشان رو ببینید چی نوشته. گفته دانشجویان دانشگاه ازاد و…. نمی تونن از این طرح استفاده کنن.

حمید
مرداد ۵, ۱۳۹۳ ۵:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

خوب این یه چیز طبیعیه
یک فارغ التحصیل دانشگاه آزاد که نباید بیاد تو یه دانشگاه تاپ کشور آن هم بدون آزمون درس بخونه.

ناشناس
مرداد ۵, ۱۳۹۳ ۷:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  حمید

من لیسانسم رو توی دانشگاه دولتی خوندم و رتبه اول هم شدم ! فوق لیسانس مهندسی رو توی دانشگاه آزاد خوندم و علیرغم حقکشی ها ی مدیر گروهمون که استاد اصلی بیشتر درسهامون هم بود ، بازهم معدل فارغ التحصیلیم ۱۷/۲۱ و پایان نامه ام ۱۹ شد !اما رتبه ی اول تا سوم نشدم ، چون استاد اصلی بیشتر درسهامون با رشوه گرفتن ، معدل بعضی ها رو که بیسوادن به ۱۹ و ۱۹/۵۰ رساند ! اما توی آزمون دکترای دولتی باوجود اینکه اولین بار بود که شرکت کردم ، رتبه ام یک رقمی شده و مقالات ISIو مقالات برگزیده در کنفرانس های بین المللی معتبر هم دارم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
لطفا همه رو به یک چشم نبینید ! هر گردی که ، گردو نمیشه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

حمید
مرداد ۵, ۱۳۹۳ ۹:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  ناشناس

موافقم، درست میفرمائید.
مسلماً در بین فارغ التحصیلان دانشگاههای کوچک، دانشگاه آزاد و همچنین دانشگاه پیام نور، افراد زبده و نخبه وجود دارند که خود را به سطح بالای علمی در رشته تخصصی خود می رسانند و و بنده خودم هم دیده ام که این افراد در کنکورهای ارشد و دکتری رتبه های عالی کسب کرده اند؛ اما چنین افرادی خیلی خیلی کم پیدا می شوند و انگشت شمارند.

سارا
مرداد ۵, ۱۳۹۳ ۴:۱۴ ب٫ظ

ببین دوست عزیز اقا سعید دااشتن حافظه قوی خود یک امتیازه. بالاخره باید قبول کرد کسی که تک رقمی میاره استعدادشم داره. الکی که نبوده .ببین شما همین بورسیه های غیر قانون که کلی سر وصدا کرد . به دلیل این بود که طرفو می گن با یه مصاحبه الکی اوردن نشوندن سر دکتری بدون داشتن شرایط شما خودتم می دونی جایی که مصاحبه باشه اونم با وزن خیلی بالا از ایت دست اتفاقات که باعث ناراحتی اقشار مختلف به ویژه تحصیل کرده را باعث می شود. یه گشت وگذار تو اینترنت نشان می ده که با تضمین واخذ وجوه بالا بهترین مقالاتو چاپ می کنن. البته همه این جور نیستن. ولی در مصاحبه ۵ ال ده دقیقه ای چطور ناصره از غیر ناصره تشخیص داده می شه. ازمون متبی با وزن بالا حداقل کارش اینه که حق اونایی که واقعا مثلا زیر ۱۰ می ارن رو ضایع نمی کنه.

پاسدار ادبیات!
مرداد ۵, ۱۳۹۳ ۴:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

سره از ناسره!!!!
با غلط املایی که کنار بیام با عبارت غیرناصره هیچ جور نمی تونم!

زهرا
مرداد ۵, ۱۳۹۳ ۵:۱۲ ب٫ظ

:D

شاهین
مرداد ۶, ۱۳۹۳ ۴:۲۲ ب٫ظ

عحب!

صادق
مرداد ۵, ۱۳۹۳ ۶:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

از جهت دیگر اگر بخوایم بررسی کنیم.
درباره مقالات پولی: به راحتی می توان فهمید کدامیک از مجلات پولی هستند و کدام معتبر.
درباره کنکور: هدف از دانشجوی دکتری پژوهش است نه تست چهار جوابی. یه نظر من کنکور یک اشتباه اجتناب ناپذیر است.
در مورد مصاحبه: من در مصاحبه استعداد درخشان ۶ دانشگاه شرکت کردم. یکی از دانشگاه ها حق دانشجوها رو نادیده گرفت، اما مابقی خیلی عالی بررسی کردند.
در مورد دانشگاه آزاد: صحبت درباره این موضوع رو به خود شما می سپارم. شما بهتر از دیگران مشکلات عدیده این دانشگاه را می دانید.

سعید
مرداد ۵, ۱۳۹۳ ۱۱:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

سارا خانم منظورمو متوجه نشدی…
من احترام می ذارم به تمام کسایی که واقعا با فهم مطلب تست ها رو جواب میدن و جزو رتبه های خوب می شن و وارد می شن به دانشگاه…کسایی که بدون استفاده از روش های تستی هم می تونن به سوال، تشریحی جواب بدن… مطلب رو کاملا فهمیدن… این ها باعث افتخار جامعه اند و من شخصا شخصا به وجود این افراد افتخار می کنم… چه جزو رتبه های برتر باشن و به دانشگاه راه پیدا کنن و چه جزو رتبه های آخری باشن که وارد دانشگاه می شن…
منظورم از عکس این بود که یه سری افراد بدون فهم مطلب، با استفاده از روش های تستی، مهندسی معکوس و این جور چیزا، فقط یه مطلبو حفظ می کنن و تستو می زنن… نمی فهمه چی می خونه، فقط می خونه، حفظ می کنه… مشکل من با این افراده…
در ضمن من با مصاحبه ها هم به شکل فعلی موافق نیستم…
من نه با آزمون تستی در وقت محدود مخالفم و هم با مصاحبه های این شکلی…

سعید
مرداد ۶, ۱۳۹۳ ۰:۰۵ ق٫ظ
پاسخ به  سعید

اصلاح کنم… من هم با آزمون تستی در وقت محدود مخالفم و هم با مصاحبه های این شکلی…
گر چه آزمون تشریحی عادلانه تره ولی چون برگزاریش هزینه داره می گیم ازمون تستی باشه… ولی چه جوری…
۱.آزمون تستی باید وقتش مثل آزمون تشریحی باشه… یعنی داوطلب اونقد وقت داشته باشه که سوالاتی رو که بلده بزنه… در واقع به خاطر محدودیت زمان تستی رو از دست نده…فقط تستی رو که جوابشو بلد نیست از دست بده… اینجوری شانس افرادی که می فهمن مطلبو بالا می ره نسبت به افرادی که فقط حفظ می کنن…
۲. ضریب نمره منفی به مثبت ۱ به ۳ نباشه…
در واقع هر غلط یه نمره منفی و هر درست یه نمره مثبت… اینجوری کسی نمی تونه وقتی شک داشت شانسی بزنه و قبول شه… احتمال شانسی قبول شدن خیلی کم می شه…
با وجود هر ۲ تا شرط بالا می شه گفت “تا حدودی” عدالت تو آزمون برقرار می شه…

حسین
مرداد ۵, ۱۳۹۳ ۱:۱۲ ب٫ظ

دوستان ببینید یعنی رتبه ۱ تا ۵ بر حسب بهترین دانشگاه ها از دانشگاه تهران تا مثلا شریف برن بدون مصاحبه که در حقیقت هر دانشگاه یک نفر رو پذیرش ی کنه مثلا رتبه یک می ره تهران. رتبه دو بهشتی و به همین ترتیب. که این کار باعث هم رقابتی شدن ازمون می شه وهم جای خالی به ترتیب برای بقیه هست که از طریق مصاحبه و رزومه قوی ونمره کتبی خوب وارد شن. حداقل کار اینه که امتیازی برای دانشجویان رتبه برتری ۱ تا ۵ در ازمون کتبی دکتری قائل شن.

سعید
مرداد ۵, ۱۳۹۳ ۲:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  حسین

بدون مصاحبه و بدون مقاله؟؟؟؟؟ لزوما اینطور نیست…
من فقط یه نفرو می شناسم که جزء رتبه های برتر بود البته تو دوره کارشناسی و واقعا حقش بود بره ارشد… چون می دونستم فقط سر کلاس به درس گوش می داد و بدون اینکه جزوه حتی بنویسه یا روی کتابو باز کرده باشه امتحاناشو با نمره خوب پشت سر می ذاشت… چرا؟؟؟ چون فهمیده بود مطلبو سر کلاس… تو ارشدم اتفاقا خیلی موفق بود تو بحث پژوهش…
اما یه عده ی دیگه رو می شناسم رتبه اولن ولی ابتدایی ترین مباحث درسی و پژوهشی رو بلد نیستن… حتی یکیشون اینقد یه استادو اذیت کرده بود به لحاظ پژوهشی که استاده مونده بود باهاش چیکار کنه… استاده می گه این هیچی از درس نفهمیده چه برسه به پژوهش…
اینا افرادی هستند که حافظه کوتاه مدت خوبی دارن… هاردشون بالای ۷ ترابایته… فقط عکس می گیرن از مطالب تو ذهنشون… فردا پیست می کنن رو کاغذ…
پس لزوما جزو رتبه های برتر بودن ملاک نیست…

حسین
مرداد ۵, ۱۳۹۳ ۱:۰۹ ب٫ظ

خوب رقابت همینه یعنی امکان اشتباه در پاسخ گویی به سوالات وجابجا زدن سوالات یا غلط زدن. این دیگه به خود افراد برمی گرده . متاسفانه وزن ۷۰ درصدی یعنی نابودی عده کثیری از داوطلبان ومهاجرت گسترده به خارج.به نظر بنده ۵ نفر اول هر رشته در هر گرایش باید بدون مصاحبه قبول شن ومصاحبه صرفا برای بقیه باشه. صد درصد معلومه کسی که رتبش یک تا پنجه شایستگی داره . این بهترین کاره که هم رقابتو بالا می بره و هم باعث می شه داوطلبانی که رزومه قوی ندارن دست به کار شن ورزوشون رو قوی کنن.

فاطمه
مرداد ۷, ۱۳۹۳ ۱:۱۴ ق٫ظ
پاسخ به  حسین

بدون شک شما رتبه ات ۵ شده ک اینقد سنگ رتبه های یک تا پنج رو ب سینه میزنی!!!

sepanta
مرداد ۵, ۱۳۹۳ ۱۱:۴۲ ق٫ظ

با سلام
چیزی که واضح هست اگه قرار باشه ۸۰ درصد را اجازه شرکت در ازمون دکترا بهشون ندهند، تعداد زیادی ازشون مجبور به تحصیل در خارج از کشور میشن.
بعدشم اینقدر شور معدل میزنن اینها که با استعداد درخشان دارن میرن دکترا.از اون گذشته این چه معدل علمی هست که از عهده تست ها بر نمیاد.
به نظر من همه معیارها را دارن ظاهری میکنن.
حتی دانشگاه های معتبر خارجی هم وقتی رزومه پژوهشی را میبینن روی معدل ها تجدید نظر میکنن.

اذر
مرداد ۵, ۱۳۹۳ ۲:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  sepanta

نگفته ۸۰ درصد حق شرکت در ازمون را ندارند. می گوید”وقتی آزمون به ۸۰ درصد داوطلبان می گوید که حق ورود به دانشگاه را ندارند ”
این یعنی وقتی بچه ها ازمون دادند فقط ۲۰ درصد مجاز و وارد پروسه مصاحبه می شوند که حرف خارج از منطقی نیست

سعید
مرداد ۵, ۱۳۹۳ ۳:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  sepanta

برعکسشم هست دوست عزیز… بگیم چه رتبه خوب کنکوریه که نتونسته تو دانشگاهشون جزء رتبه های اول بشه… پس لزوما نمی شه اینو گفت…
نه کسی که تو دانشگاش جزو رتبه های برتره نه کسی که تو کنکور رتبش خوب می شه، تضمینی نیست که تو دکتری موفق باشه… چون باید حتما بحث پژوهشیشم خوب باشه…

reza
مرداد ۵, ۱۳۹۳ ۱۰:۴۹ ق٫ظ

هدف از آزمون یعنی قبول شدن در یک دانشگاه خوب و در نتیجه کارهای پژوهشی علمی. پس هدف کار علمی می باشد نه چند تا تست که با جزوه و شانسی (بدلیل تعداد کم تست ها) زده شود.
قرار بوده که کنکور به مرور حذف شود، خوب یک راه ارزش دادن به کارهای علمی است.
مصاحبه هم به این دلیل است که روشن شود که خود فرد کار علمی کرده یا انرا جور دیگری بدست آورده!

محمد
مرداد ۵, ۱۳۹۳ ۹:۲۵ ق٫ظ

سال قبلی که ۵۰ به ۵۰ بود چرا پس کردین ۷۰ مصاحبه ۳۰درصد آزمون امسال؟؟ درصورتی که اکثر داوطلبان تقاضای افزایش درصد آزمون دارند و این سیاست ها هیچکدام مطابق نظر اکثریت داوطلبان دکتری متاسفانه نیست.

mechanics
مرداد ۵, ۱۳۹۳ ۱۰:۴۲ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

نمیشه براساس حداکثر داوطلبین تصمیم گرفت این باید کارشناسی بشه

امیری
مرداد ۵, ۱۳۹۳ ۲:۴۱ ق٫ظ

به نظر من منصفانه است که اول سوابق پژوهشی و آموزشی بررسی بشه . من رزومه خیلی بالایی داشتم که حتی رقبام هم بهم تبریک می گفتند. رقبام هیچکدام قابل مقایسه با من نبودند. اما فقط به خاطر چند تا تست که نمی تونه ملاک سواد باشه اونا روزانه دعوت شدند و من شبانه. در حالیکه من هم برا روزانه مجاز بودم هم شبانه. سوابق تجربی کسی که قرار دکترا بخونه باید خیلی بیشتر بها داده بشه. یعنی کسی که صلاحیت داره باید برای دکترا انتخاب بشه نه کسی که چند تا تست رو شانسی زده. البته من منظورم به همه نیست و از کسانی که واقعا از نظر علمی بالاترند عذرخواهی می کنم.

محمد
مرداد ۵, ۱۳۹۳ ۹:۲۹ ق٫ظ
پاسخ به  امیری

سلام
جناب امیری رقابت تو دکتری بحدی شدیه شده که تست شانسی نمیتونه کسی رو قبول کنه، هر کسی بنظرم تلاش کنه مزد زحماتش رو میگیره.

mechanics
مرداد ۵, ۱۳۹۳ ۱۰:۴۴ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

من دقیقا سه تا سوال رو اشتباهی تو پاسخ نامم جواب دادم و در صورتی درست بود رتبم امکان داشت ۱ بشه

محمد
مرداد ۵, ۱۳۹۳ ۱۲:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  mechanics

خب کنکور بخشیش به دقت برمیگرده که باید با برنامه سوالات رو جواب داد، البته اینو قبول دارم که تعداد سوالات خیلی خیلی کمه و یکی دو سوال میتونه خیلی رتبه ها رو تغییر بده.

سعید
مرداد ۵, ۱۳۹۳ ۳:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

بحث شانسی بودن تست نیست… بحث اینه که لزوما کسی که تستو جواب میده کسی نیست که مطلبو فهمیده… ممکنه به علت بالا بودن حافظه تصویری یا روش های تستی و مهندسی معکوس و این جور چیزا تونسته باشه تستو بزنه ولی هیچی از سوالش نفهمیده باشه… من دیدم سوالایی رو که ۵ دقیقه راه حل داره ولی یه نفر فرمول آخرو حفظ می کنه و به سوال پاسخ میده، بدون اینکه راه حلو فهمیده باشه

پاسخ
مرداد ۵, ۱۳۹۳ ۱:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  امیری

چه تضمینی هست رزومه تون کار خودتون باشه؟؟؟؟؟

شادی( تاریخ ایران)
مرداد ۴, ۱۳۹۳ ۱۱:۳۶ ب٫ظ

من دارم برای سال آینده شروع به خوندن میکنم. یعنی شروع کردم. و امیدورام وزن آزمون بالا بره تا عدالت برقرار بشه.

به امید روزهای خوب

حسن تاریخ ایران اسلامی
مرداد ۵, ۱۳۹۳ ۳:۴۶ ق٫ظ

سلاممیشه منابتون رو معرفی کنید مرسی

sepanta
مرداد ۴, ۱۳۹۳ ۱۱:۱۰ ب٫ظ

شما میدونین این یعنی چی ؟
وقتی آزمون به ۸۰ درصد داوطلبان می گوید که حق ورود به دانشگاه را ندارند

علی
مرداد ۴, ۱۳۹۳ ۱۰:۰۳ ب٫ظ

سلام خدمت دوستان گرامی کسانی که میخواند درخواستی به مجلس شورای اسلامی بدهند می توانند از طریق لینک زیر درخواست خود را ارسال فرمایند.

http://www.parliran.ir/index.aspx?fkeyid=&siteid=1&pageid=377

صدای ما را بشنوید
مرداد ۴, ۱۳۹۳ ۸:۳۱ ب٫ظ

نمایندگان عزیر به فریاد ما برسید
مصاحبه را حذف کنید و فقط کنکورش کنید.
بنده خدا با رتبه یک و با رزومه علمی عالی توی مصاحبه رد شد
خدایا خودت کمک کن………….

fizic
مرداد ۵, ۱۳۹۳ ۲:۴۴ ق٫ظ

سلام با رتبه یک و رزومه عالی رد شد.
امکانش صفر مطلق هست.

رها
مرداد ۵, ۱۳۹۳ ۱۰:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  fizic

سلام دو سال پیش رتبه ۴ روانشناسی در مصاحبه رد شدند و آن سال قبول نشدند!!!

رتبه یک
مرداد ۵, ۱۳۹۳ ۱:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  fizic

نه عزیز خود من هم با رتبه یک و مصاحبه عالی می ترسم امسال همچین سرنوشتی داشته باشم

reza
مرداد ۵, ۱۳۹۳ ۸:۵۵ ق٫ظ

میشه بگید کدام رشته!!!
در ضمن کنکور هم بی عدالتی ست، مثلا مقایسه خواندن یک جزوه ۱۰۰ صفحه ای از فلان استاد با خواندن سه کتاب کنکوری ناقص

بچه جنوب
مرداد ۴, ۱۳۹۳ ۷:۲۷ ب٫ظ

دمت گرم جناب نماینده.پیگیر باش عزیز.ما همه پشتتیم

رتبه یک
مرداد ۴, ۱۳۹۳ ۶:۵۷ ب٫ظ

ماچشم امیدمون به شما نمایندگان محترم است

جنوبی
مرداد ۴, ۱۳۹۳ ۷:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  رتبه یک

عزیز شما که رتبه یکی نباید نگران باشی.ضمنا این تغییر برای آزمون آینده خواهد بود برا شما که همون هفتاد سی اعمال میشه چشم امیدت به چیه؟

رتبه یک
مرداد ۵, ۱۳۹۳ ۱:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  جنوبی

پارسال هم رتبه سه بودم رد شدم

فاطمه
مرداد ۷, ۱۳۹۳ ۱:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  رتبه یک

رزومه ات رو قوی کن

رتبه یک
مرداد ۴, ۱۳۹۳ ۶:۵۶ ب٫ظ

لطفاوزن آزمون را بالا ببرید تا وزن اغراض شخصی پایین بیاید

حامد
مرداد ۴, ۱۳۹۳ ۴:۳۰ ب٫ظ

آقای نماینده لطفا به آیین نامه جدید دکتری بدون آزمون هم که یک آیین نامه کاملا سخت گیرنه و غیر منصفانه است نیز رسیدگی فرمایید

صدای ما را بشنوید
مرداد ۴, ۱۳۹۳ ۴:۱۷ ب٫ظ

اگر وزن آزمون را بالا نبرند عدالت آموزشی نابود میشه.
برای رضای خدا و برای جلوگیری از تضییع حقوق داوطلبان وزن ازمون را بسیار بالا ببرید و مصاحبه را حذف کنید.

Ramin
مرداد ۴, ۱۳۹۳ ۲:۱۸ ب٫ظ

می شه کمی هم منصف بود؟ شاید اساتید هم بی جهت دست روی بعضی دانشجوها نزارن

رتبه یک
مرداد ۴, ۱۳۹۳ ۷:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  Ramin

واقعا به این حرفی که میزنید ایمان دارید

reza
مرداد ۵, ۱۳۹۳ ۸:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  رتبه یک

جناب رتبه ۱
یک استاد بدنبال یک دانشجوی عالی است نه یک دانشجوی ضعیف
اگر به سطح علمی خود اطمینان دارید نگران مصاحبه نباشید

رتبه یک
مرداد ۵, ۱۳۹۳ ۱:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  reza

اگه به سطح علمی خودم اطمینان دارم؟!
نمی دونم باید شرایط منو داشته باشید تا متوجه بشید چرا نگران مصاحبه هستم

سمیرا
مرداد ۴, ۱۳۹۳ ۲:۰۴ ب٫ظ

چرا من با رزومه خوب و رتبه بالا باید تا این حد نا امید باشم و دوست من با اعتماد به نفس در از پذیرش بزند آیا تنها تفاوت ما در این نیست که ایشان آشناها زیادی در دانشگاهها دارد و پدر این جانب یک کارمند ساده!

پریا
مرداد ۴, ۱۳۹۳ ۵:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  سمیرا

موافقم با سمیرا…واقعا چرا؟!

رتبه یک
مرداد ۴, ۱۳۹۳ ۷:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  سمیرا

اره واقعا خیلی دردناکه امیدوارم خدای بزرگ صدامونو بشنوه

محمد
مرداد ۵, ۱۳۹۳ ۳:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  سمیرا

درسته که اساتید دستشون بازه و مواردی از پارتی بازی رو به چشم دیدم
ولی بهرحال اساتید هم انسان هستند و امکان اشتباه دارند ولی شریف هم هستند. شاید اگر فزرند همکارشون به مصاحبه دعوت بشه تحت تاثیر قرار بگیرند اما از هیچ داوطلبی شغل پدرش رو نمیپرسن

پریا
مرداد ۵, ۱۳۹۳ ۱۰:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

اتفاقا دانشگاه فردوسی اولین سوالش شغل پدره!

سمیرا
مرداد ۴, ۱۳۹۳ ۲:۰۰ ب٫ظ

خواهش می کنم از مسوولین وزن آزمون را حداقل تا ۵۰درصد افزایش دهند مگر پذیرش بدون آزمون نیز صورت نمی گیرد پس چرا در جای دیگر دوباره دست اساتید را تا این حد باز بگذاریم چه سازمان یا شخصی جوابگوی.تبعیض هایی که روی می دهد خواهد بود چرا اعتماد ما را سلب می کنید بعد از اتفاقاتی که در آزمون های استخدامی روی می دهد آیا تنها نقطه امید امثال من را که پارتی ندارم از بین می برید؟

فریبرز
مرداد ۴, ۱۳۹۳ ۱:۲۵ ب٫ظ

یعنی تا الان جدی نبوده؟؟

مینا
مرداد ۴, ۱۳۹۳ ۱:۲۲ ب٫ظ

یک چیزی رو هم دوستانه بگم. خیلی بخونید روزی ۱۰ ساعت بخونید از حالا شروع کنید.
قرار نیست کسی به نظر من و شما توجه کنه.
وزن آزمون اگر ۱۰% بشه و اگر هم ۱۰۰% یک فیلتره واسه رسیدن به مقطع دکتری پس وقت رو از دست ندید.

رتبه یک
مرداد ۴, ۱۳۹۳ ۷:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  مینا

من خیلی خوندم پارسال سه شدم امسال یک

reza
مرداد ۵, ۱۳۹۳ ۸:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  رتبه یک

رشته تون!!

روانشناسی بالینی
مرداد ۴, ۱۳۹۳ ۹:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  مینا

موافقم شدیدا

phd candidate
مرداد ۵, ۱۳۹۳ ۰:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  مینا

بنده که اصلا واسه دکتری نخوندم ولی الان دکتری میخونم
زیادم ربطی به خوندن نداره

مینا
مرداد ۴, ۱۳۹۳ ۱:۰۶ ب٫ظ

سلام دوستان
امیدوارم که شاد و پر انرژی باشید. دوستان من سال ۹۱ فارغ التحصیل شدم و میتونم بگم کمتر کسی رزومه من رو داره. من ۱۰ مقاله isi با ایمپکت فکتور بالا از انتشارات الزویر و ۹ ثبت اختراع و ۲۰ کنفرانس دارم که ۱۱ تا بین المللی خارج از کشور بوده و همه رو هم جهت سخنرانی حضور داشتم.
اما ای کاش آزمون دکتر متمرکز بود یعنی ۱۰۰ آزمون بود. میدونید چون اینجا ۱۰۰ از طرف اساتید پارتی بازی میشه. من اینو بارها و بارها تجربه کردم.
اگر من رزومه دارم و یا ندارم این به خودم برمیگرده
میدونید چرا؟ اگر مقاله و کنفرانس دارم خوب فردا به راحتی استخدام میشم. اگر هم رزومه ای ندارم بعد از مدرک دکتری ضرز میکنم.
هر کسی خودش میدونه باید چیکار کنه. به نظر من اگر فقط آزمون باشه رابطه مداری حذف میشه و همه برابر میشند.

رتبه یک
مرداد ۴, ۱۳۹۳ ۶:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  مینا

خب این مسئله رو خیلیا درک نمی کنند مشکل اینجاست

روانشناسی بالینی
مرداد ۴, ۱۳۹۳ ۹:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  مینا

کاملا درسته حرفتون

sahar
مرداد ۵, ۱۳۹۳ ۱:۲۳ ق٫ظ
پاسخ به  مینا

میشه بگید شما چه کاری انجام دادید که نتیجش ۱۰ ای اس ای بوده اخه با نهایت ۲ سال کار پژوهشی که اونم نصفش به نوشتن مقاله و پایان نامه میره چند تا کار در میاد.هر کس که کار پژوهشی کرده باشه میذونه از یک کار خیلی خوب نصف این مقدار هم مقاله در نمیاد

مینا
مرداد ۵, ۱۳۹۳ ۱۱:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  sahar

من رشته شیمی بو و ۹ پروژه متفاوت اما مرتبط با پایان نامم انجام دادم. مقاله نویسیم هم خیلی خوبه ۱ سال کلاس مقاله نویسی رفتم.

...نینا...
مرداد ۵, ۱۳۹۳ ۲:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  مینا

حتما استعداد شرکت کن حتما قبول میشی

reza
مرداد ۵, ۱۳۹۳ ۹:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  مینا

یا بقیه از شما بالاترند یا بروید استعداد درخشان، موندم هااااا

مینا
مرداد ۵, ۱۳۹۳ ۱۱:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  reza

معدل ارشدم ۱۶.۷۸ نمیتونم استعداد شرکت کنم.

sedimentologist minatoa
مرداد ۵, ۱۳۹۳ ۱۰:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  مینا

با سلام، واقعاً جای تعجب است، از اساتید بزرگ کمتر کسی دیده ام که ظرف ۲ سال ۱۰ ISI و ۲۰ کنفرانسی اونم ۱۱ تاش خارجی و سخنرانی داده باشد. امیدوارم بهتون برنخوره ولی اصلاً امکانش نیست شما تو این دو سال اگه از یه موضوع میگیمخیلی تاپ هم باشه ۳ مقاله میفرستی برای ژورنالی نه ۱۰ تا بعدش شاید ۳ سال داوری این مقالات زمان ببره نمیدونم شما چطور ۱۰ تای چاپ کردی؟ اگه ممگن هست در مورد مقالاتتون و چاپ کردن اونها توضیح بدین که ما هم بریم دنبال مقاله.

سعید_ رتبه 3
مرداد ۵, ۱۳۹۳ ۳:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  مینا

با سلام
این مینا خانم بیراه نمیگه!
من خودم دوستی دارم که در دو سال شاید دو برابر ایشون کار کرده!!
اتفاقا سر جلسه دفاع یه استاد به ایشون گیر داد که چرا انقدر مقاله داری!! مگه دستگاه چاپ مقاله ای!!
ولی خب این جور کیس ها نادر هستند.
ولی اینا ربطی به موضوع پیدا نمیکنه! همین دوستم به خاطر همین مقالات رد شد تو مصاحبه استعداد درخشان!! و قصه اونجا جالب میشه که دانشگاه calgary بهش پذیرش داده (scholarship) سالیانه ۳۰۰۰۰ دلار بدون در نظر گرفتن درامدهای مربوط به T.A OR R.A

معمار
مرداد ۵, ۱۳۹۳ ۶:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  سعید_ رتبه 3

اره میشه. من دوستم در عرض یک ماه ونیم دو تا ISI ]چاپ کرد البته ۲ میلیون پول داد !! مقاله ای که پول بدی چاپ کنن مقاله اس؟؟؟؟؟!!!!

مینا
مرداد ۵, ۱۳۹۳ ۱۰:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  معمار

من هیچکدوم از مقالاتم پولی نبوده
دوست داشتید ایمیلتون رو بدید واستون بفرستم

sepanta
مرداد ۴, ۱۳۹۳ ۱:۰۱ ب٫ظ

با سلام
یعنی میخوان فیلتر اولیه را بر اساس معدل و مقاله انجام بدن به نحوی که ۸۰ درصد داوطلبان حذف بشن؟
بعد معدل ی دانشگاه خوب را چجوری میسنجن؟

مهران
مرداد ۴, ۱۳۹۳ ۱۲:۲۳ ب٫ظ

حداقل وزن ازمون کتبی باید ۵۰درصد باشه

امیر
مرداد ۴, ۱۳۹۳ ۱۲:۱۰ ب٫ظ

عاجزانه مستدعی است در جهت جلوگیری از تضییع حق دانشجویان ترتیب اثر بفرمایید…