بررسی جزئیات “طرح سنجش و پذیرش” در مقاطع تحصیلات تکمیلی در هفته آینده

جزئیات طرح  سنجش و پذیرش دانشجو  در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری از هفته آینده در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بررسی می‌شود.
عبدالوحید فیاضی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اظهار داشت:  اجرای این طرح می‌تواند تاثیر شگرفی در اصلاح نحوه جذب و پذیرش دانشجو در بخش تحصیلات تکمیلی داشته باشد.
وی با بیان اینکه نگاه تازه‌ای به برگزاری آزمونهای این دو مقطع در این طرح شده است، خاطر نشان کرد: ساختار جدیدی برای آزمون با مصاحبه‌های دکتری، بررسی طرح‌های پژوهشی و نحوه پذیرش ها، شامل اعمال ضرایب نمرات نیز در این طرح آمده است که در صورت تصویب جزئیات آن می‌تواند تاثیر به سزایی در این دو مقطع مهم تحصیلی داشته باشد.
ثبت‌نام
باخبرم کن!

49 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حامد
مرداد ۲۲, ۱۳۹۳ ۹:۵۳ ب٫ظ

خوش به حال اونایی که امسال قبول شدند ما که خودمان را برای سال دیگه آماده کرده بودیم با این آیین نامه جدید و کاملا سخت گیرانه وزارت علوم کلی از زندگی ناامید شدیم … امیدوارم این آیین نامه لغو شود یا حداقل در آن تجدید نظر شود

بچه جنوب
مرداد ۲۱, ۱۳۹۳ ۱۰:۱۹ ب٫ظ

سلام جناب مدیر

سوالی داشتم.بنا بود طرح سنجش و پذیرش امروز یعنی بیست و یکم مرداد در کمیسیون آموزش بررسی بشه.از خروجی این جلسه اطلاعی دارید؟خیلی ها چشم امیدشون به این طرحه لطفا پیگیر باشید.ممنونم.

سعید
مرداد ۲۲, ۱۳۹۳ ۱۰:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  بچه جنوب

آره دیگه…
تو خود این سایتم زده… دولت مخالفت خودش رو به شدت با این طرح اعلام کرده…
نماینده ها هم گفتن دولت بیاد دلایل قانع کننده خودشو بیاره…
بعدشم قرار شد استیضاح شه وزیر علوم…
ولی کلا طرح رو هواست…
اساتید می گن مطمئن باش تصویب نمی شه…
چون خودشون می دونن که ما نمی تونیم یه طرح پژوهشی ۲۰۰ میلیونی رو بدیم به کسی که راجع به پژوهشی بودنش هیچ اطمینانی نیست

مهندسی مالی
مرداد ۲۱, ۱۳۹۳ ۱۰:۱۸ ق٫ظ

سلام خیلی از دوستان در مورد دکتر بیکار، ارشد بیکار و … بحث می کنند اما بسیار مشاهده می شود که یک نفر بی سواد یک کار تولیدی، خدماتی و … راه می اندازد و کلی کسب درامد می کند. مشکل ما دانشجویان این است که به نوشتن ۴ عدد مقاله به درد نخور بسنده می کنیم و فکرمان را در راه ایجاد کسب و کار کوچک (که مطمئنا بعد از مدتی به کسب و کار بزرگ می انجامد اگر همه جوانب سنجیده شود) به کار نمی گیریم. انسان های تحصیل کرده اگر وارد این حوزه شوند کارایی بیشتری خواهند داشت چرا که راحت تر اوضاع اقتصادی را تحلیل می کنند، طرح توجیحی پروژه مورد نظر را دقیق تر می نویسند و به صورت کلی همه جوانب را در نظر می گیرند. کسانی که اعتبار وارد شدن به طرح را ندارند(پولشو ندارند) راحتتر می توانند سرمایه گذاران را متقاعد کنند که در این طرح سرمایه گذاری کنند اگر سواد کافی داشته باشند. پس خواهشا به دنبال این نباشید که کار برای شما ایجاد کنند خودتان کار ایجاد کنید ( شما حداقل ارشد رشتتون هستین و ادمای کم سواد که فکر اقتصادی ندارند باید منتظر دولت باشند که کار ایجاد کنه براشون). برتری یک فرد تحصیل کرده نسبت به فرد تحصیل نکرده، دست کم زبان انگلیسی اش است. با کمی وقت گذاشتن می توان با محصولات جدید خارجی اشنا شد که پتانسیل رشد در ایران را دارند. از همین الان شروع کنید که فردا دیر است. باور کنید قصدم نصیحت نیست… ادامه نظر»

آزمون 94
مرداد ۲۱, ۱۳۹۳ ۱۰:۳۴ ق٫ظ
پاسخ به  مهندسی مالی

سلام من کاملا باشما موافقم
میدونید الان ۲ ساله دونبال مقاله و رزومه خوب هستم ۵ مقاله isi دارم کلی کنفرانس دارم
از درس خوندن هم زحمتش بیشتر بود
اما واقعا جایی به دردم نخورد

رها
مرداد ۲۱, ۱۳۹۳ ۵:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  مهندسی مالی

سلام. دوست عزیز کارآفرینی سرمایه زیاد میخواهد و هیچ سرمایه گذاری هم یک فارغ التحصیل بدون سابقه را برای همکاری انتخاب نمیکند (حق هم دارد). این دیدگاه شما خوب است ولی هیچ واقعیت عینی در ایران ندارد.
این که دانشجوی ارشد و دکتری به دنبال تحقیق باشد نه سرمایه گذاری و فروش کالای خارجی! مورد عجیبی نیست و اتفاقا در جهان پیشرفته هم از علم دانشجویان ارشد و دکتری برای کارهای تحقیقاتی استفاده میکنند. کما اینکه برخی رشته های پایه و نظری کارشان همین تحقیقات است.

داود
مرداد ۲۲, ۱۳۹۳ ۱۰:۴۹ ق٫ظ
پاسخ به  رها

آفرینی فراگرد شکار فرصتها به وسیله افراد بدون توجه به منابع موجود میباشد.در واقع اشخاص کار آفرین به هنگام تصور فرصتهای جدید ،محدودیتهای منابع جاری را نادیده می گیرند.پس سرمایه گذاری و کار آفرینی دو مقوله جدا از هم دیگرند.

رها
مرداد ۲۱, ۱۳۹۳ ۵:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  مهندسی مالی

سلام. دوست عزیز کارآفرینی سرمایه زیاد میخواهد و هیچ سرمایه گذاری هم یک فارغ التحصیل بدون سابقه را برای همکاری انتخاب نمیکند (حق هم دارد). در ضمن رشته های پایه و نظری کارشان فقط تحقیقات است.

مهندسی مالی
مرداد ۲۲, ۱۳۹۳ ۱۰:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  رها

درسته منظور من هم صرفا فروش محصولات خارجی نبود بلکه پیدا کردن محصولات جدید و تغییر آنها به نحوی که قابلیت استفاده در ایران را داشته باشد. اگر خودتان یک طرح جدید داشته باشید که چه بهتر، نیازی به مورد مشابه خارجی ندارد که البته در این صورت باید از قبل بازارسنجی و بازاریابی محصول انجام شود که یک مقدار سخت است. به هر حال تحقیقی که منجر به نتیجه کاربردی نشود و صرفا در فضای تئوری به پیشبرد علم بپردازد شاید در اینده به درد بخورد اما الان هیچ منفعتی نخواهد داشت. کارافرینی طرح های کسب و کار کوچک، سرمایه انچنانی نمیخواهد، مشکل این است که ما به دنبالش نیستیم. خود شما رها خانم تا به حال به این قضیه حتی فکر هم کرده بودید؟

سعید
مرداد ۲۱, ۱۳۹۳ ۹:۳۷ ق٫ظ

سلام دوستان…
من شنیدم طبق آیین نامه دکتری -که می تونید تو گوگل بزنید یا از سایت وزارت علوم دانلودش کنید- اگه بعد از یک ترم یا یک سال -دقیق نمی دونم- کسی استاد راهنمای شما نشه، شما از دانشگاه اخراج می شید…
اساتید می گن اگه همچین طرحی تصویب شه ما دانشجوی دکتری نمی گیریم و استاد راهنماش نمی شیم… چون انتخابش نقشی نداشتیم…
حالا به نظرتون می شه سهم اساتید از مصاحبه رو حذف کرد!!!!؟؟؟
خونه آخرش چه این طرح تصویب شه و چه تصویب نشه، ما ضرر می کنیم…
به من گفتن شک دارید آیین نامه دکتری رو بخونید…

بچه جنوب
مرداد ۲۱, ۱۳۹۳ ۱۰:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

بسی بدبینی پسرجان

سعید
مرداد ۲۲, ۱۳۹۳ ۱۰:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  بچه جنوب

نمی دونم… شاید قانون بد بینی باشه… شاید واقعا بد بینم…
فقط همینقد بهت بگم که اساتید بهم گفتن اگه از ما اختیار گرفته شه ما هم دانشجو نمی گیریم… راه قانونیشم بلدیم…

مهندسی مالی
مرداد ۲۲, ۱۳۹۳ ۱۰:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  سعید

درسته منظور من هم صرفا فروش محصولات خارجی نبود بلکه پیدا کردن محصولات جدید و تغییر آنها به نحوی که قابلیت استفاده در ایران را داشته باشد. اگر خودتان یک طرح جدید داشته باشید که چه بهتر، نیازی به مورد مشابه خارجی ندارد که البته در این صورت باید از قبل بازارسنجی و بازاریابی محصول انجام شود که یک مقدار سخت است. به هر حال تحقیقی که منجر به نتیجه کاربردی نشود و صرفا در فضای تئوری به پیشبرد علم بپردازد شاید در اینده به درد بخورد اما الان هیچ منفعتی نخواهد داشت. کارافرینی طرح های کسب و کار کوچک، سرمایه انچنانی نمیخواهد، مشکل این است که ما به دنبالش نیستیم. خود شما رها خانم تا به حال به این قضیه حتی فکر هم کرده بودید؟

مهندسی مالی
مرداد ۲۲, ۱۳۹۳ ۱۰:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  مهندسی مالی

ببخشید باید بالاتر می نوشتم لطفا اگه میشه متن بالا را تایید نکنید در عوض یه مقدار بالاتر همون متن را نوشتم
ممنون

arash
مرداد ۲۰, ۱۳۹۳ ۱۰:۵۹ ب٫ظ

خدا پشتتون باشه، انشالله بتونید باعث بشید عدالت تو پذیرش دکتری برقرار بشه

حقوق جزا
مرداد ۲۰, ۱۳۹۳ ۶:۴۶ ب٫ظ

salam dostan roze mosahebe kasi dar morede pazireshe pazhohesh mehvar az ma naporsid.az dostan kasi dar in mored etela dare

ماندانا
مرداد ۲۱, ۱۳۹۳ ۱۱:۰۹ ق٫ظ
پاسخ به  حقوق جزا

من هم گرایشم مثل شماست..قاعدتا فقط باید از بچه های پژوهش محور مصاحبه به عمل بیاد ..

مدیریت - علی
مرداد ۲۰, ۱۳۹۳ ۱۲:۱۳ ب٫ظ

اگه توی مصاحبه هیچ سئوالی از زبان نپرسن یعنی چی ؟؟/

دکتری
مرداد ۱۹, ۱۳۹۳ ۸:۱۶ ب٫ظ

امیدوارم برای ظرفیت ها هم فکری بشه تا لااقل به دکتراهای بیکار سال به سال افزوده نشه.

آزمون 94
مرداد ۱۹, ۱۳۹۳ ۹:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  دکتری

یعنی میفرایید ظرفیتا رو هم بیارند پایین.

کار از دکترای بیکار خیلی وقته گذشته.

مهسا اقتصادی
مرداد ۲۰, ۱۳۹۳ ۹:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  دکتری

بانظر شما موافقم.با مدرک دکتری بیکار بودن خیلی عذاب آوره.

کیان
مرداد ۱۹, ۱۳۹۳ ۲:۳۱ ب٫ظ

سلام. کسی ادبیات انگلیسی هست؟

لطفا راهنماییم کنید
مرداد ۱۹, ۱۳۹۳ ۱:۲۰ ب٫ظ

دوستان من یکی از شرایط یکی از دانشگاه ها رو نداشتم ولی دانشگاه من رو دعوت کرد مصاحبه و تو مصاحبه پذیرش شدم.حالا چقدر احتمال داره پرونده م که میزه وزارت رد بشه؟ایا احتمال داره رد بشم؟
ممنون از پاسخها و نظراتی که میدید.

آزمون 94
مرداد ۱۹, ۱۳۹۳ ۸:۱۷ ب٫ظ

ببین دوست خوب
من در این مورد اطلاعات دارم
اگر واقعا بخوان پروندتون رو بفرستند وزارت یعنی از نظر دانشگاه پذیرش شده باشی. حتما اونها با دلیل در غالب یک نامه این کار رو میکنند. یعنی برای وزارت باید دلیل بیارند.
و در غیر این صورت مدارک شما رو نمیفرستند وزارت. چون خودشون زیر سوال میرند من دقیقا شرایط شما رو داشتم.
البته بستگی به اون شرطی که فرمودید داره
به نظر من مثبت فکر کن و نا امید نباش. ما به هر چیزی که بخواهیم می رسیم. موفق باشی

دوست
مرداد ۱۹, ۱۳۹۳ ۱۰:۴۷ ق٫ظ

سلام خیلی واضحه که اگه قانونی وجود نداشته باشه برخی از افراد بر مبنای سلایق شخصی عمل می کنند مخصوصا که بعضی ها بر خلاف آموزه های دینی همواره منافعشون رو بر صلاح جمعی تشخیص میدن!!! حال چطور انتظار داریم در شرایطی که درصد بالایی از افراد دعوت به مصاحبه شدند (سال ۹۳) و وزن مصاحبه بسیار بیشتر از آزمون است و به اصطلاح دست اساتید باز است که دانشجویانی را حداقل دو سال آنها را میشناسند به گونه ای به آنها عادت کرده اند یا به زبان دیگر با هم جور هستند را نادیده گرفته و دانشجویی از دانشگاه دیگر را در شرایطی یکسان یا غیرحتی یکسان بپذیرد.بنده منکر برخی از موارد نیستم کمااینکه برای خودم هم پیش اومد آنطور که از اساتید ایمیل دریافت کردم از تمامی انتخاباتم قبول شدم و اولویتم تعیین میکنه که کدوم دانشگاه رو برم اما شرایط من رو شاید درصد کمی از افراد داشته باشن. در کل به عنوان فردی که سومین بار کنکور دکتری را داده و دوم رشته ی خود شده و واقعا احساس آمادگی ورود به این مقطع را کسب کرده و در این مدت با انواع تجربیات شغلی آموزشی و پژوهشی درگیر بوده باید بگم: متاسفانه نقش آزمون برای ورود به این مقطع حداقل در سیستم آموزشی ما اجتناب ناپذیر است و وزارت علوم ما نباید در این مورد و موارد مشابه خود را با سیستم های کشورهای دیگر مقایسه کند. برای دوستانی که مخالف آزمون هستن: طلا که حسابش پاکه … آزمون تستی ساده ترین راه آزمون هم… ادامه نظر»

سعید
مرداد ۱۹, ۱۳۹۳ ۱۲:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  دوست

ساده ترین راه هست ازمون تستی اما آیا بهترین راه هم هست؟؟؟
آزمونی که توش به جای سواد و درک مطلب فقط بحث زمان مطرحه عادلانه است؟
این می شه که تو آزمون امسال همه در یک حدوده درصداشون و ۱ تست (درست، غلط یا نزده)افراد رو به عرش می بره و یا به فرش میاره…
من گفتم موافق آزمونم به شرط اینکه وقت باشه تا هر چی بلدیمو بزنیم نه هر چی زمان بهمون اجازه داد…
چرا درصد منی که ۵۰ تا سوالو بلدم با درصد کسی که ۳۰ تا رو بلده فقط به خاطر زمان باید برابر باشه؟؟؟؟
این عدالتیه که شما می گی؟؟؟؟
مصاحبه هم که تکلیفش روشنه…! بله اصلا وضعیت مصاحبه جالب نیست…

دوست
مرداد ۱۹, ۱۳۹۳ ۸:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

اعتراض شما کاملا بجاست و منم موافقم که آزمون باید از هر لحاظی استاندارد باشه تا حق کسی ضایع نشه اما متاسفانه با حجم عظیم داوطلبان فکر نمیکنم سازمان سنجش بخواد آزمون تشریحی برگزار کنه و باید واقع بین بود در شرایطی که صداتون بجایی نمیرسه پیشنهادم اینه که روی تکنیک های تست زنی کار کنید که سرعت عملتون بالا بره تا انشاالله در آزمون موفق باشید.

سعید
مرداد ۱۹, ۱۳۹۳ ۱۰:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  دوست

مرسی از تاییدت…
من از همین تکنیکای تست زنیه که بدم میاد…
من اگه یه راه تستی بلد باشم که هیچی از مفهوم سوال نفهمم به چه درد می خوره…
اگه من با این روش برم بالا به ناحق رفتم سر کلاس دکتری… باور کنم ترجیح می دم از همین راه های طولانی برم سوالارو… الان به خودمون نگا کنیم دیگه… واقعا چقد سواد داریم؟؟؟
تشریحی بهتره ولی متاسفانه بحث هزینه برگزاریش هست…
من می گم اگه تستی هست با دو شرط باشه:
۱. وقت تشریحی رو داشته باشه تا زمان دخیل نباشه و فقط فهم افراد سنجیده شه… امتحان رو هم در چند نوبت برگزار کنن… واسه وقتش می گم…
۲. جوابای مثبت و منفی هم وزن باشن نه ۳ به ۱ تا عملا شانس به حداق برسه… البته دوستانی مخالفت کردن با این شرط دوم…
آزمون تستی و سوابق پژوهشی و … در کنار هم محاسبه بشن… نه اینکه آزمون فیلتری باشه برای روزانه و شبانه…
قبل آزمون هر دانشجو هم ۵ تا دانشگاه انتخاب کنه بره مصاحبه و عد آزمون هم برگزار شه…
نمره ها در کنار هم تاثیر داشته باشن

داود
مرداد ۱۹, ۱۳۹۳ ۹:۵۷ ق٫ظ

امیدواریم کمسیون آموزش مجلس هر چه سریعتر تصمیم عادلانه وثابتی بگیره چون همه منتظر نتیجه آن هستیم تا برای مطالعه برنامه ریزی کنیم.شما را به خدا فقط یک تصمیم بگیرید.مثل سال قبل نباشه که اول اطلاعیه دادید زبان تخصصیه ،بعد اطلاعیه دادید عمومیه ،سپس گفتید ضریب ۲ ،بعد گفتید ضریب یکه ،در آخر گفتید نمره منفی نداره ،بعدها مشخص شد نمره منفی داره !!!!!!!!!!!!

روانشناسی تربیتی
مرداد ۱۹, ۱۳۹۳ ۲:۱۸ ق٫ظ

کسی از دانشگاه مازندران خبر داره؟قراره مصاحبه بذارن یا نه؟ لطفا جواب بدید

ماندانا
مرداد ۱۹, ۱۳۹۳ ۱۱:۳۵ ق٫ظ

برای دکتری بدون آزمون منظورتونه؟ من که رشته دیگه ای بودم دعوت شدم به مصاحبه هفته پیش.تماس بگیرید به آموزش بخش بپرسید.

آزمون 94
مرداد ۱۸, ۱۳۹۳ ۵:۱۷ ب٫ظ

امیدوار وزن آزمون و مصاحبه برابر بشه تا حق کسی رو هم که رزومه خوبی داره ضایع نشه.

سحر
مرداد ۱۸, ۱۳۹۳ ۱۱:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  آزمون 94

مطمئنید عدالت برقراره اینجوری؟ من که مطوئنم اگه آزمون ۸۰ درصد باشه و مصاحبه ۲۰، باز هم همون ۲۰ درصد تاثیر اصلی رو داره…
خودتون رو هلاک کنید بازم بیشتر دانشگاهها دوست ندارن مارو بگیرن هرچند رزومه قوی باشه، حقیقتیه که نباید انکار کرد..

آزمون 94
مرداد ۱۹, ۱۳۹۳ ۰:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  سحر

خانوم سحر اینطوری هم که شما می گید نیست
هرگز مصاحبه ۲۰ در صد نمیشه زیرا اینطوری ارزش مقاله و کنفرانس خیلی میاد پایین و دیگه کسی دنبال رزومه نمیره و اساتید بدون مقاله میمونند
و این اتفاق هیچ وقت نمیافته خانم
اگر مقاله نداری از وقت استفاده کن.
به امید مصاحبه ۲۰ درصدی نشین. موفق باشید

سحر
مرداد ۱۹, ۱۳۹۳ ۱۲:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  آزمون 94

نه من فقط مثال زدم. من آزمون ندادم امسال اما رزومم خوبه. منظورم این بود که اساتید سلیقه ای عمل میکنن نه بر مبنای کارهای پژوهشی و آزمون. البته یکم بد گفتم، منظورم از مصاحبه کار علمی نبود چون توی مصاحبه بدون آزمون که شرکت کردم کارها کمتر اهمیت داشت و اینکه آیا دانشجویی شناخته شده و بخصوص دانشجوی اون دانشگاه هستم یا نه صد در صد تاثیر داشت..

محمد
مرداد ۱۹, ۱۳۹۳ ۹:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  سحر

موافقم با سحر.
منم در حقم ظلم شد. با اینکه برای دکتری بدون آزمون یه دانشگاهی بین چهار پنج نفر رزومه من بهترین بود و بعد مصاحبه هم به من گفتن که اسمتو قراره به عنوان نفر دوم رد کنیم سنجش، چند روز پیش متوجه شدم که اسم من حتی به عنوان نفر دوم هم رد نشده و اساتید کاملا رفتار و برخورد متناقض باهام داشتن!
هنوز هم که هنوزه حرفای بعد مصاحبه و چند روز پیششون رو مدام مرور میکنمو حتی الانم باور نمیکنم که این ناحقی برام اتفاق افتاده باشه.
دستمم به جایی بند نیس. نمیدونم چیکار میشه کرد.

sianor
مرداد ۱۸, ۱۳۹۳ ۳:۲۹ ب٫ظ

ثبت نام تولیمو http://sanjesh.org/group.aspx?gid=9

شیرین
مرداد ۱۸, ۱۳۹۳ ۳:۲۱ ب٫ظ

با من تماس گرفتن گفتن امسال استعداد درخشان مصاحبه داریم.

بهنوش
مرداد ۱۸, ۱۳۹۳ ۳:۱۲ ب٫ظ

بیخیال دکترا. حالا راحت شدین مسئولین وزرات علوم؟

الهام به شیرین
مرداد ۱۸, ۱۳۹۳ ۲:۱۶ ب٫ظ

البته شیرین جان اینکه دانشگاه مازندران مصاحبه نداره مربوط به پذیرش بدون ازمون یا استعداد درخشان میشه
با ازمون که مصاحبه حتما داره

شیرین
مرداد ۱۸, ۱۳۹۳ ۳:۲۵ ب٫ظ

ممنون عزیزم
امسال مصاحبه گذاشتن.

الهام به شیرین
مرداد ۱۸, ۱۳۹۳ ۲:۱۵ ب٫ظ

عزیزم دانشگاه مازندران اصلا مصاحبه نداره-اونا فقط از روی پرونده ای که براشون ارسال کردی نمره و امتیاز می دن-سال های قبل معمولا یکی از دانشجوهای خودشون و یکی از دانشجوهای خارج از دانشگاشون رو قبول می کردن-سال قبل هفته اول مهر نتایج اعلام کرده بودن امسال نمی دونم چه جوریه-البته اگه تو گروه مربوطه اشنا داشته باشی می تونی امار بگیری ببینی کی قبول شده فکر اسامی قبولیشون تا الان دیگه اماده شده و فقط کلاس میذارن دیر اعلام می کنن
به هرحال عزیزم موفق باشی

ماندانا
مرداد ۱۹, ۱۳۹۳ ۱۱:۴۰ ق٫ظ

امسال دانشگاه مازندران مصاحبه گذاشت و ااحتمالا اوایل شهریور با نتایج اصلی اعلام می کنن اسامی رو.پارسال مهلت ارسال مدارک ۱۵ مرداد بود امسال ۱۵ تیر..سنجش گفته اسامیو بفرستن تهران تا ۳۱ مرداد..

مهران
مرداد ۱۸, ۱۳۹۳ ۱۲:۳۱ ب٫ظ

زودتر تکلیف ازمون رو روشن کنید ، بدونیم چیکاره ایم؟

داود
مرداد ۱۸, ۱۳۹۳ ۱۰:۵۳ ق٫ظ

در طی ۴ سال اخیر هر سال آزمون دکترا با یک مدل متفاوت برگزار میشه ! چرا یک رویه ثابتی برای آین آزمون ندارید ؟دانشجو گناه داره.آنها نمیدونن چه بخونن ، کی بخونن.برن سراغ رزومه و مقاله یا کتابهای درسی .استعداد تحصیلی -زبان عمومی یا تخصصی!!!!!
چقدر سر در گمیم ما !!!!!!!!!!!
بابا دانشگاه سازمانیست که باید الگوی نظم وانضباط سایر سازمانها باشد.

سحر
مرداد ۱۸, ۱۳۹۳ ۱۱:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  داود

چقدر شما ایده آل فکر میکنید! من که از زمان ارشد کاملا آمادگی هر نوع تغییر اعجاب برانگیزی رو دارم!

شیرین
مرداد ۱۸, ۱۳۹۳ ۱۰:۱۸ ق٫ظ

سلام
کسی دانشگاه مازندران رفته مصاحبه؟‌‌‌ می خواستم بدونم برا رشته ادبیات بیشتر چی می پرسن؟
ممنون

سحر
مرداد ۱۸, ۱۳۹۳ ۷:۴۸ ق٫ظ

ما که هر مقطعی وارد میشیم طرح قبلی بلافاصله در همون سال عوض میشه. به نحوی که برنامه ریزیمون کلا بهم میخوره..
نمیدونم چرا هرجا میرم درها فورا بسته میشن …

امیر
مرداد ۱۸, ۱۳۹۳ ۹:۲۳ ق٫ظ
پاسخ به  سحر

دقیقا”. قانون استعداد درخشان رو هم هی گفتن اصلاح می کنیم، مشکلاتش رو بر طرف می کنیم، کاری کردن که دیگه هیچ کس قبول نشه! اینم همین طوره.