توضیحات معاون دانشگاه آزاد پیرامون پذیرش دانشجویان دکتری

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد با ارائه توضیحات در رابطه با پذیرش دانشجویان دکتری در این دانشگاه گفت: سال گذشته حدود 9هزار نفر در مقطع دکتری پذیرش داشتیم که امسال این تعداد به 12هزار نفر رسیده است.

مجتبی علوی فاضل معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در واکنش به صحبت‌های علیرضا زاکانی نماینده مجلس شورای اسلامی پیرامون پذیرش دانشجویان دکتری در دانشگاه‌ آزاد گفت: سال گذشته 9هزار و 171نفر در مقطع دکتری قبول شده اندکه ثبت‌نام از آنها با مقداری افت انجام شد یعنی 6778 نفر ثبت نام کردند و امسال نیز قرار است 12هزار نفر پذیرش داشته باشیم که امکان افت در زمان ثبت‌نام نیز وجود دارد.

وی با اشاره به طبیعی بودن مقداری افزایش در ظرفیت پذیرش دانشجویان گفت: پس از تجمیع 41 واحد علوم و تحقیقات افزایش 3هزارنفری داشته‌ایم که با وجود تصویب رشته‌های جدید طبیعی است.

علوی فاضل ادامه داد: البته همین میزان افزایش ظرفیت را نیز در راستای عدالت آموزشی و پراکندگی در سطح کشور انجام داده‌ایم.

علوی فاضل گفت: اگر قرار بود هشت برابر افزایش ظرفیت داشته باشیم با توجه به اینکه سال گذشته 9هزار و 179 نفر پذیرش کردیم امسال باید بیش از 72 هزار نفر پذیرش داشتیم در حالی که 12هزار نفر را پذیرش کرده‌ایم.

گفتنی است روز گذشته زاکانی اظهار داشته بود که دانشگاه آزاد ظرفیت دکترای خود را هشت برابر کرده است بدون آنکه ظرفیت ارائه خدمات به دانشجویان دکترا را داشته باشد.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

155 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پریسا- ادبیات
شهریور ۲۷, ۱۳۹۳ ۱۱:۴۲ ق٫ظ

با عرض سلام و تبریک خدمت همه دوستان دانشجوو با تشکر از مدیریت سایت
آیا کسی ادبیات تهران شمال قبول شده که بتونه به چند سوال من جواب بده و من باهاش یه مشورتی بکنم؟لطفا….

کاظمی
شهریور ۲۷, ۱۳۹۳ ۰:۰۹ ق٫ظ

باسلام،کسی که هم در مرحله اول قبول شده وهم در تکمیل ظرفیت،تکلیف ظرفیتی که خالی میمونه چی میشه؟

مستانه
مهر ۳, ۱۳۹۳ ۲:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  کاظمی

با سلام
باید تکمیل ظرفیت را بروید.

سعید
شهریور ۲۶, ۱۳۹۳ ۵:۴۳ ب٫ظ

سلام

ali
شهریور ۲۵, ۱۳۹۳ ۲:۰۰ ق٫ظ

دوستان عزیز سلام
عزیزانی که افزایش ظرفیت میکنید و ناراحت اضافه شدن این همه دکتر. شما واسه دل خودت درس میخونی یا واسه عنوان دانشگاه محل تحصیلت کدوم
من هم کارشناسی و هم ارشد آزاد بودم و یکی از مدیران ارگانهای دولتی شهر خودم هستم چرا اسم آزاد رو خراب میکنید شما اول فکر جذب در یه ارگان باش بعد برو ادامه تحصیل که بتونی به نحو احسن از اون استفاده کنی. دوستان من سابقه کار شرط اوله وگرنه صد تا مدرک هم داشته باشی بری باید سالها تلاش کنی تا یاد بگیری کارتو. آرزوی من به عنوان یه همنوع و یه ایرانی قبولی و سربلندی تو هموطنم هست. بیاین یکم منطقی تر صصحبت کنیم.
اگه هر کسی واقعا میتونه بره بخونه بره وگرنه همدیگر رو زیر سووال بردن درست نیس. دکتری مختص علوم تحقیقات نیس هر کس در هر شهری و هر استانی زحمت خودش رو میکشه. وقتی قبول شدی یعنی لیاقتش رو داشتی. اگه این شرایط نبود شخص خودت حسرت میخوردی که چند ساله نتونستی و پشت کنکوری حالا که شرایطش فراهمه این همه حرف و حدیث کم لطفیه
موفق و موید باشید همتونو دوس دارم

نسترن-میکروبیولوژی
شهریور ۲۵, ۱۳۹۳ ۱۱:۲۸ ق٫ظ
پاسخ به  ali

سلام و تشکر از دلگرمی شما دوست میکروب شناس عزیز
من هم با ازمون که قبول نشده بودم هم با ازمون که فارس قبول شدم مجدد لاهیجان رو زدم امیدوارم که همه به ارزوشون برسن منم لاهیجان قبول شم هم راحت از رشت رفت وامد کنم هم به کارم برسم.به امید موفقیت همگی

مریم
شهریور ۲۵, ۱۳۹۳ ۲:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  ali

فکر نمی کنم دکتر فاضل درست گفته باشند پارسال ۵۰۰۰ نفر قبول شده و امسال ۱۷۰۰۰ یعنی افزایش ۳ برابری . البته پارسال ۲۵۰۰ مهرماه و ۲۵۰۰ بهمن ماه بود.

ریاضی محض
شهریور ۲۴, ۱۳۹۳ ۶:۵۰ ب٫ظ

سلام دوستان من با رتبه ۱۶
علوم و تحقیقات قبول شدم
الان موندم ثبت نام کنم یا نه
تمام دانشگاه های شهرم رفتم
میگن اگه فارغ التحصیل دکتری ریاضی هم باشیم
جذب ریاضی نداریم
میترسم این همه هزینه و سختی بکشم
باز با بدبختی چند واحد حق التدریسی بهم بدن… :-(
تو رو خدااااااااا راهنماییم کنید عزیزان…..

یک میکروب شناس
شهریور ۲۴, ۱۳۹۳ ۱۱:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  ریاضی محض

سلام دوست گرامی
منم شرایط عین شما را دارم و در ثبت نام بسیار مردد. اینکه دانشگاه ها دیگر جذب ندارن و نخواهند داشت مگر در شرایطی بسیار خاص. این را هم با سند می گم چون من خودم مدت ها مدرس دانشگاه بودم دیدم اوضاع…..

بی پوله دکتری آزاد قبول شده
شهریور ۲۴, ۱۳۹۳ ۱۱:۳۴ ب٫ظ

والله دارم دق میکنم
کاش اصلاً شرکت نمیکردم

ریاضی محض
شهریور ۲۴, ۱۳۹۳ ۱۱:۳۶ ب٫ظ

رشته شما هم جذب ندارن؟
انقدر فکر کردم که ثبت‌نام کنم یا نه
دارم دیوونه میشم

یک میکروب شناس
شهریور ۲۵, ۱۳۹۳ ۰:۲۰ ق٫ظ
پاسخ به  ریاضی محض

بحث رشته نیست دانشگاه ها حتی دانشگاه های شهرستان مدرس زیاد داره و هیئت علمی به اندازه کافی و در مقابل افت شدید دانشجو علی الخصوص در کارشناسی. حتی در برخی از دانشگاه ها سقف واحد های موظفی اعضای علمی هم پر نمیشه. بهر صورت چاره ای برای ما جز ادامه تحصیل نیست ولو با بدبختی تا شاید امیدی شد… شاید
این شاید ما هم مثل این شد شاید این جمعه بیاید شاید
توکل بر خدا ثبت نام کن.

نسترن-میکروبیولوژی
شهریور ۲۵, ۱۳۹۳ ۹:۴۸ ق٫ظ

سلام .بچه های میکروبیولوژی خصوصا ثنا جون از استرس دارم میمیرم یه سوال داشتم من رتبه با ازمونم با مصاحبه از۵۴به۶۰رسید بی ازمونم فارس قبول شدم دوباره انتخاب رشته کردم لاهیجان رو که گیلانیم زدم با توجه به اینکه شاگرد اول اونجا بودم امکان قبولیم نیست؟فارس خیلی برام دوره.دعا کنین کلی نذر کردم

یک میکروب شناس
شهریور ۲۵, ۱۳۹۳ ۱۱:۰۵ ق٫ظ

با سلام به شما هم رشته ای عزیز
اینکه شما هر سوابقی مثل ای اس ای و شاگرد اولی و… دارید دیگر از این ها گذشته در حال حاضر ظرفیت ها است که در مرحله دوم قبولی شما را تعیین می کند. شما اگر با آزمونتون را انتخاب مجدد کرده باشید با توجه به نزدیکی رتبتون و شهر های جدید و با در نظر گرفتن فقط ۵ دانشجو برا هر شهر جدید برا این ۱۱ شهر. بسیار قوی است احتمال لاهیجان قبول شدنتون. برو و خیالت راحت ببین کی گفتم بهت. فقط شیرینی ما یادت نره. به دکتر خسرو عیسی زاده هم سلام برسونید.

نسترن-میکروبیولوژی
شهریور ۲۵, ۱۳۹۳ ۱۱:۲۴ ق٫ظ

دوست عزیز خدا کنه اینطوری بشه.من ارزومه همین لاهیجان باشه که راحت از رشت رفت و امد کنم به کارم هم برسم . هم با ازمون هم بی ازمون انتخاب رشته کردم با ازمون قبول نشده بودم بی ازمون فارس قبول شدم .خدا کنه که بشه.
شما هم امیدوارم که هر جا دوست دارین قبول بشین.ممنون

یک میکروب شناس
شهریور ۲۵, ۱۳۹۳ ۳:۴۰ ب٫ظ

ایشالا هر دو را قبول می شید مطمئن باش. یه جورایی هم شهری قبلی منم محسوب می شید. من لاکانی بودم بعدش اومدم بلوار اصفهان گلسار. موید باشید

امیر حسابداری
شهریور ۲۴, ۱۳۹۳ ۱۱:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  ریاضی محض

دوست عزیز شرایط همینطوری که میگین. بعضی رشته ها انقدر دکتری زیادن که واسه دل خودتون باید بخونید. باید شرایط خودتون و رشتتونو بررسی کنید

سوال
شهریور ۲۴, ۱۳۹۳ ۶:۰۲ ب٫ظ

کسی میدونه میشه ثبت نام علوم تحقیقات را اینترنتی انجلم داد یا نه؟ ایا باید همه پول را همون روز یه جا بدیم؟ برا ترم اول وامی چیزی نمیدن؟ ۷ ملیون خیلیه..خیلی…اونم برا ما که بیکاریم…

Omid
شهریور ۲۴, ۱۳۹۳ ۴:۲۳ ب٫ظ

رتبه های اخرین فرد قبول مثلا ۱۱ یعنی ۱۱ نفر پذیرش داشتند؟؟چطوریه؟!لطفا جواب؟؟؟؟!!

gol
شهریور ۲۷, ۱۳۹۳ ۴:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  Omid

نه اینطوری نیست.دانشگاه علوم تحقیقات تبریز اخرین رتبه رو ۲۴ زده بودولی ۱۴نفر اسمش از طرف سازمان مرکزی به انجا فرستاده شده بود.موقع ثبتنام دیدم.

طالب
شهریور ۲۴, ۱۳۹۳ ۳:۳۰ ب٫ظ

با سلام
منم رتبه زیر ۵٠ داشتم و مرحله اول قبول نشدم درسته که الان ظرفیت بالا رفته اما هنوز امکان داره قبول نشم دوستان کسی که به تحصیل علاقه داره بلاخره اگه نیازش تو کشور بر اورده نشه میره خارج از ایران دنبالش پس نمیشه جلو ادامه تحصیل را با کم کردن ظرفیت گرفت

gol
شهریور ۲۷, ۱۳۹۳ ۴:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  طالب

نگران نباش.رتبه های صدوچهل به بالا هم قبول شدند.توام که جای خود داری حتما قبول میشی.

به علوم سیاسی
شهریور ۲۴, ۱۳۹۳ ۳:۰۸ ب٫ظ

اگر واحد تهران جنوب ده نفر بگیره تا قبولی شما چهار نفر میمونه که با وجود سه دانشگاه دیگه حتما قبولید گرایش شما اندیشه است یا جامعه شناسی سیاسی؟

سوال مهههههم
شهریور ۲۴, ۱۳۹۳ ۲:۲۶ ب٫ظ

ثنا جان سلام جواب منا هم میدی سوال من این اگر قبولی قبلی افرادی که پذیرفته شدن حفظ بشه و مجدد بتونن انتحاب کنن پس ظرفیت های خالی چطور مشخص میشه مثلا علوم تحقیقات رشته ما ۱۲ نفر گرفت از بین اینا مطمعنم ۴ نفر جایی دیگه را انتخاب کردن از طرفی ظرفیت کلاسا را زده ۱۵ نفر یعنی فقط علوم تحقیقات ۳ نفر دیگه پذیرش داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟

سیاوش
شهریور ۲۴, ۱۳۹۳ ۴:۳۹ ب٫ظ

هیچ کدوم از ما ها دقیقاً نمیدونه که قراره چطور عمل بکنند. حتی کارشناسای مرکز آزمون هم پاسخ مشخصی نمی دهند.
باید صبر کرد و دید

samira
شهریور ۲۴, ۱۳۹۳ ۱:۰۰ ب٫ظ

من هم با افزایش رشته محل و ظرفیت موافقم.چی میشه همه تحصیلکرده باشن شما اگه خیلی تاپ باشی کار هم برات پیدا میشه.

سوزانا
شهریور ۲۴, ۱۳۹۳ ۱۱:۵۸ ق٫ظ

دوستان عزیز مگر دانشگاههای دولتی که در هر رشته بیش از اینها رشته محل دارند بی اعتبار شده اند که ایراد می گیرید یکبار رشته محل های سراسری را ببینید که مثلا در رشته ادبیات چه خبر است؟خوشحال باشید چون با گشایش رشته محل ها زمینه کار در دانشگاه هم فراهم می شود.

محرومیت از کنکور
شهریور ۲۴, ۱۳۹۳ ۱۱:۵۷ ق٫ظ

به نظرم عمران هم پنج برابر با همون امکانات سابق
افزایش شهریه با این امکانات ظلمه

هادی
شهریور ۲۴, ۱۳۹۳ ۱۱:۳۷ ق٫ظ

ظرفیت بعضی رشته ها مثل مکانیک بیش از ۱۲ برابر شده نه ۲ برابر آقای رئیس

امین
شهریور ۲۴, ۱۳۹۳ ۳:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  هادی

چطور شما میفرمایی ١٢ نفر؟؟؟ تبدیل انرژی ١٣٨ نفر دعوت شدن به مصاحبه که قبله ٨٠ نفر میشدن

این نیز میگذرد
شهریور ۲۴, ۱۳۹۳ ۱۱:۲۶ ق٫ظ

سلام انشالله همه قبول شید
اما
فک نمیکنید این تعداد قبولی به ضرر خود قبول شده ها و بعد جامعه و کاهش ارزش مدرک هستش، باز اگه ورود راحت و خروج سخت باشه خیلی خوبه اما همینطور که میدونید فقط کافیه قبول شید ، بعد میتونی بگی درسم تموم شده است.
فک میکنم به همین زودی اگه کسیو صدا کنی دکتر همه سرشونو برگردونند

نینا
شهریور ۲۴, ۱۳۹۳ ۱۲:۲۵ ب٫ظ

واقعا موافقم، باید به این افزایش بی رویه ظرفیت دکتری رسیدگی بشه

حقوق عمومی3
شهریور ۲۴, ۱۳۹۳ ۱۰:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  نینا

سلام شما خودت را ناراحت نکن دلت دریا باشه خوشحال باش تعداد بیشتری از جوانان ایرانی دکتر می شوند

آنا _ ادیان
شهریور ۲۵, ۱۳۹۳ ۱۰:۳۰ ق٫ظ

حالا شما قبول شید بعد بگید افزایش ظرفیت بده

علوم سیاسی به همه دوستان مطلع ظرفیت دانشگاهها
شهریور ۲۴, ۱۳۹۳ ۱۱:۲۰ ق٫ظ

رتبه ام ۴۷ ورتبه آخرین پذیرفته شده ۳۳ودر ثبت نام مجدد یک واحد جدید اضافه شده بعلاوه ۳ واحد قبلی که پذیرش دوم دارن.شانس قبولی دارم/

سیاسی - جامعه شناسی سیاسی
شهریور ۲۴, ۱۳۹۳ ۳:۰۲ ب٫ظ

به نظر من قبولید نگران نباشید شما چه گرایشی هستید

مهدی جمالی
شهریور ۲۴, ۱۳۹۳ ۸:۵۳ ق٫ظ

دوستان من
باروشن شدن چراغی سردرخانه همسایه قطعا خانه ماهم نورانی خواهد شد
من از دانشگاه آزاد برای ایجادفرصت تحصیل ممنونم.عزیزان باران باشیدوببارید ونپرسید کاسه های خالی از آن کیست.سپاس

ابراهیمی
شهریور ۲۳, ۱۳۹۳ ۶:۵۳ ب٫ظ

من با کار دانشگاه آزاد موافقم آقای زاکانی حسادت کرده اند اقدام دانشگاه در راستای تحقق اهداف علمی وآموزشی برنامه پنجم است وحتی قراره در برنامه ششم این هدف دنبال وتنفیذ شود.

....
شهریور ۲۳, ۱۳۹۳ ۵:۵۱ ب٫ظ

عزیرم من پزشکی هستم الان با این دانشگاهای پردیس ببن المللی تعداد دانشجویان پزشکی پنج برابر شده در کلاس ما
فرقی نمبکنه چ مهندسی چ پزشکی الان تو جامعه ی ما مدرک مهم شده

آیسان
شهریور ۲۳, ۱۳۹۳ ۵:۲۰ ب٫ظ

متاسفم برای شماها و خودم که عمرمون رو گذاشتیم برای درس ولی با زیاد شدن کارشناسی ارشد و دکترا مدرکمون رو بی اعتبار کردند. چرا رشته های پژشکی رو اینطور نکردند؟ الان هر روستایی بری مهندسی هر رشته رو داره. دوستان خیلی متاسفم واسه بیکاری مون. خیلی ناراحتم واسه زحماتمون. ما دهه ۶۰ ها واقعا بدشانس بودیم. من دوسال پشت کنکور موندم تا روزانه مهندسی قبول شدم …….

سپیده
شهریور ۲۳, ۱۳۹۳ ۵:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  آیسان

واقعا درست می گی ایسان جان

کیانوش
شهریور ۲۳, ۱۳۹۳ ۶:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  آیسان

درصورت نارحتی دوست عزیز میتوانید از خودتان شروع منید و انصراف دهید

زهرا
شهریور ۲۳, ۱۳۹۳ ۵:۰۷ ب٫ظ

سلام بچه ها رشته منم زمین شناسی اقتصادی از اول همون علوم تحقیقات وتهران شمال داشته تو این افزایش هم فقط همون دوتاست و چیزی اضافه نشده

maryam
شهریور ۲۳, ۱۳۹۳ ۴:۴۶ ب٫ظ

اون که دیگه نمیخواد دکتر بشه و تامین اجتماعی قبول شده
مبارک باشه
موفق باشی

دکتری حسابداری
شهریور ۲۳, ۱۳۹۳ ۴:۱۶ ب٫ظ

من هم متاسفم
برای این همه پذیرش و افزایش واحدها.
رشته حسابداری سال قبل ۱۱۱ نفر امدن مصاحبه و امسال ۴۳۶ نفر. تقریبا ۴ برابر
داوطلب با نمره منفی داره میشه دانشجوی دکتری حسابداری. فردا هم انتظارات شغلی انچنانی هم داره داره

e حسابداری
شهریور ۲۳, ۱۳۹۳ ۶:۳۷ ب٫ظ

نه دوست عزیز مطمئن باش این تعداد ۴۳۶ نفر دعوت به مصاحبه نمره منفی ندارن. خودم کارنامه دوستی رو دیدم که با رتبه حدود ۶۰۰ نمره منفی نداشت و اکثر دروس حدود ۳۰ درصد زده بود.

م حسابداری
شهریور ۲۳, ۱۳۹۳ ۱۰:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  e حسابداری

دقیقا اصلا نمره منفی وجود نداره

امیر حسابداری
شهریور ۲۴, ۱۳۹۳ ۱۱:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  م حسابداری

دوست عزیز شما چیکار کردی؟ رتبت چند شده؟

حسابدار فعال
شهریور ۲۴, ۱۳۹۳ ۸:۳۵ ق٫ظ

اولا که بعید میدونم کسی با نمره منفی بین این ۴۳۶ نفر باشه چون خودم که جزء رتبه های بالای این ۴۳۶ نفر هستم هیچ درصدی زیر ۱۰ ندارم و فقط یک درس زیر ۲۰ دارم…ضمنا شما اگر به بازار کار این رشته سر بزنی نیاز برای دکترهای این رشته بسیار زیاده و اتفاقا شغل های آنچنانی زیادی هست که بدلیل عدم وجود حسابدارای با سواد مهندسین و سایر دوستان با تخصص غیر مرتبط اشغال کردند…خیلی از پست های مدیریتی تو این کشور باید توسط دکتر های حسابداری اشغال بشه تا بهینه ترین وضعیت داشته باشه

امیر حسابداری
شهریور ۲۵, ۱۳۹۳ ۰:۰۸ ق٫ظ

دوست عزیز مثلینکه شما سال قبل قبول شدی یا دعوت به مصاحبه شدی.من پارسال امتحان ندادم ولی دوسال قبل با رتبه ۳۴ دعوت به مصاحبه نشدم!!! خوبه شما سال قبلو با سالهای گذشته مقایسه کنی نه با امسال… ولی خوشحالم که پارسال امتحان ندادم چون ممکن بود دانشجوی اصفهان یا کرمانشاه بشم و خیلی برام رفتنش سخت بود. امیدوارم به شما خوش بگذره دکتر

عدالت آموزشی
شهریور ۲۳, ۱۳۹۳ ۴:۰۹ ب٫ظ

دانشگاه آزاد اسلامی اگه فقط بیاد دانشجوهای معدل الف و بهترین های خودش در تحصیلات تکمیلی بگیره بقیه متوجه میشن که چه اشتباهی کردن از ایراد چنین سخنرانی‌هایی.

تشکر میکنم از حرکت دانشگاه آزاد اسلامی به خاطر عدالت آموزشی و بومی گزینی.

من که دیگه نمیخام دکتربشم
شهریور ۲۳, ۱۳۹۳ ۳:۲۰ ب٫ظ

تامین اجتماعی استخدام شدم دیگه نمیخام دکتر بشم !!!!!!!!!!!!!!!!!

مریم
شهریور ۲۳, ۱۳۹۳ ۲:۰۶ ب٫ظ

سلام
من رتبه ۲۶ ارتباطاتم
در مرحله اول علوم تحقیقات ۱۰ نفررو اعلام کرده
در مرحله دوم دوباره تکمیل ظرفیت داده
تهران مرکزوتهران شمال اصفهان و اردبیل هم بر میداره
به نظر شما اول باید کجا رد انتخاب کنم؟

سیاسی- سیاستگذاری
شهریور ۲۳, ۱۳۹۳ ۲:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

به همین ترتیبی که نوشتی. البته اگر اصفهان و اردبیل حاضری بری و دور نیست برات

هایا
شهریور ۲۴, ۱۳۹۳ ۱:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

سلام مریم خانم. منم ارتباطات امتحان دادم، نمره آخرین فرد قبولی علوم تحقیقات رو تو کارنامه شما نوشته اند؟؟ اگه نوشته اند ممنون میشم بگی نمره اش چنده

مهر بانو
شهریور ۲۳, ۱۳۹۳ ۲:۰۰ ب٫ظ

به نظر من زیاد خوش باور نباشید دوستان عزیزم. تا روز موعود چهارشنبه باید صبر کنیم و ببینیم وضعیتمون چی میشه….
هر احتمالی امکان وقوع دارد…..
فقط امیدوارم مثل اعلام نتایج ۱۸ شهریور هممونو تو شک نزارن…

روانشناسی تربیتی
شهریور ۲۳, ۱۳۹۳ ۱:۵۵ ب٫ظ

دوستان اعلام شده دانشگاه ازاد به طور میانگین در هر واحد ده نفر پذیرش داره

علوم سیاسی به آبتین عزیز
شهریور ۲۳, ۱۳۹۳ ۱:۲۷ ب٫ظ

تشکر از پاسخ جنابعالی.اگه امکان تغییر گرایش نیس ؛چرادر گزینه ۶عنوان رشته امتحانی ودر گزینه ۷ عنوان رشته انتخابی در سامانه ثبت نام امده/؟

جغرافیا اب و هوا شناسی
شهریور ۲۳, ۱۳۹۳ ۳:۳۲ ب٫ظ

سلام واقعا مطمین هستید؟
یعنی من نمیتونم تو رشته ی جغرافیا از گرایش اقلیم به گرایش برنامه ریزی شهری برم؟
یعنی الان که اقلیم قبول شدم همزمان دانشگاهمون برنامه ریزی شهری هم اورده،آیا میتونم تغییر گرایش بدم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ماندانا
شهریور ۲۳, ۱۳۹۳ ۱۱:۴۹ ب٫ظ

سلام دوست عزیز منم رشتم اقلیم شناسیه!شما چه رتبه بعد از مصاحبه بودید؟کجاها را برای انتخاب مجدد زدید؟

مهتاب
شهریور ۲۳, ۱۳۹۳ ۱۲:۲۸ ب٫ظ

سلام
پردیس علوم تحقیقات مشهد ساوه … رو باید جدا انتخاب کنم یعنی جزو ۲۰انتخابم باشه؟؟
چون نوشته تجمیع شدن گیج شدم

کیوان(ادبیات فارسی)
شهریور ۲۳, ۱۳۹۳ ۲:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  مهتاب

تجمیع شدن و هیچ فرقی ندارن با هم

آبتین-علوم سیاسی
شهریور ۲۳, ۱۳۹۳ ۱۲:۲۴ ب٫ظ

دوستان میگن تغییر گرایش در رشته وجود ندارد

دکترا
شهریور ۲۳, ۱۳۹۳ ۱۲:۱۷ ب٫ظ

دوست من با رتبه ۵۰ در ۵ واحد دانشگاهی پذیرفته نشده است . خود من با مدرک زبان انگلیسی و نمرا بالای ۳۰ و ۴۰ درصد قبول نشده ام چطور اینها دم از افزایش ۸ برابری می زنند من نمیدانم . ثانیا چه ایرادی دارد زمینه ادامه تحصیل جوانان این مملکت فراهم بشه تا خارج نروند . دانشگاه ازاد متشکریم

سپیده
شهریور ۲۳, ۱۳۹۳ ۱۲:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  دکترا

خوب در انتخاب مجدد حتما قبول می شن

مهندسی شیمی11
شهریور ۲۳, ۱۳۹۳ ۱۲:۱۵ ب٫ظ

البته این خبر ربطی به شرکت کنندگان ازمون ندارد بلاخره یک جواب به نمایندگان مجلس است در اصل قضیه که پذیرشها افزایش یافته بعد از بهمن معلوم میشه ضمنا هرسال دانشگاه ازاد بیشتر از اون چیزی که اعلام میکنه جذب میکنه

سپیده
شهریور ۲۳, ۱۳۹۳ ۱:۱۱ ب٫ظ

موافقم

عدالت آموزشی
شهریور ۲۳, ۱۳۹۳ ۱۱:۵۲ ق٫ظ

درست که هزینه دانشگاه آزاد زیاده و از مسئولین میخوایم برای در تعدیل هزینه ها فکری کنند اما…
حالا که دانشگاه آزاد اومده یه کار خیلی خوب انجام داده واسه بومی گزینی امیدوارم دانشگاه آزاد مجبور نشه تغییراتی در پذیرش انجام بده … که مطمئنا در این صورت حق خیلی هامون ضایع خواهد شد

حسابدار 68
شهریور ۲۳, ۱۳۹۳ ۱:۵۸ ب٫ظ

دکترا و بومی گزینی؟

در رشته ما که همه کسانی که زحمت کشیدن ناراضی هستن. چطور تا سال قبل فقط ۳ شهر دکترا جذب می کرد و حالا ۳۰ جا؟ کجای دنیا همچین اتفاقی میوفته؟

از ۴ سال دیگه منشی ها هم دکترا باید داشته باشن

تاسف تاسف تاسف

علی
شهریور ۲۳, ۱۳۹۳ ۱۱:۴۹ ق٫ظ

جناب زاکانی وقتی فرموده اند ۸ برابر قطعأ منظورشان تعداد واحدها بوده آن هم واحد هایی که حتی استاد ندارند توجه کنید به ای جمله استاد با مدرک دکتری ندارند می خواهند دانشجوی دکتری بگیرند
در صورتی دانشگاهی می تواند دانشجوی دکتری بگیرد که استاد تمام یا استادیار باشد

امیر حسابداری
شهریور ۲۳, ۱۳۹۳ ۱:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  علی

قبل از استاد تمام دانشیار هست نه استادیار!

گودرزی
شهریور ۲۳, ۱۳۹۳ ۱:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  علی

علی آقا بر عکس وقتی تجمیع صورت گرفته تعداد واحد کاهش پیدا کرده
ضمنا جناب زاکانی شایسته بود قبل از مصاحبه جزییات این موضوع رااز مسوولین دانشگاه سوال می کدند .

شیمی آلی آلی آلی
شهریور ۲۳, ۱۳۹۳ ۲:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  علی

توجه به این جمله کنید منظور از تجمیع واحدها یعنی غنی کردن و تقویت اساتید یک واحد وگر نه منظور تجمیع ساختمان که نیست و وزارت علوم هم به همین دلیل مجوز افزایش ظرفیت را داده .
ضمنا با تجمیع واحدها تعداد آنها کاهش می یابد نه افزایش .

محمدحسین
شهریور ۲۳, ۱۳۹۳ ۸:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  علی

بله نه هیئت علمی و نه امکانات

علوم سیاسی
شهریور ۲۳, ۱۳۹۳ ۱۱:۴۹ ق٫ظ

کدوم افزایش ظرفیت؟سال گذشته توهرگرایش از رشته ماحدود ۴۰نفر هرواحد پذیرش داشت امسال بارتبه زیر ۵۰ پذیرش نشدم

رویا
شهریور ۲۳, ۱۳۹۳ ۱:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  علوم سیاسی

علوم سیاسی رتبه ۵۰ چیه من رتبه ام ۲۳ هست موندم برای انتخاب رشته نوبت دوم .

کامران
شهریور ۲۳, ۱۳۹۳ ۱۱:۴۷ ق٫ظ

با مرور اخبار یکسال گذشته معاونت سنجش دانشگاه آزاد متوجه می شویم ظرفیت سال ۹۲ کمتر از ۳۰۰۰ اعلام کرده شده بود و ظرفیت سال ۹۳ در ابتدا۲۲۰۰ و در مراحل بعد حداکثر ۵۰۰۰ نفر! سپس گفته شد که با تغییر در ساختار واحدهای دانشگاه و تجمیع انها با ژردیسهای علوم و تحقیقات افزایش ظرفیت ۸۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ حاصل شده است و حتی در مقطعی کل ظرفیت سال ۹۳ عدد ۱۷۰۰۰ نیز بیان شد!
حالا این اعداد ۹۱۷۱ و ۱۲۰۰۰ از کجا پیدا شده اند؟!؟

لیلی
شهریور ۲۳, ۱۳۹۳ ۱۱:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  کامران

واقعا درست فرمودید.

ما هم ماندیم چی به چی هست اصلا.

هردم از این باغ………..

جامعه شناسی سیاسی
شهریور ۲۳, ۱۳۹۳ ۱۱:۴۶ ق٫ظ

لطفا راهنمایی کنید امکان تغییر گرایش در یک رشته وجود داره؟

ترکیه
شهریور ۲۳, ۱۳۹۳ ۱۱:۴۴ ق٫ظ

بله هست ما چهار نفر بودیم می خواستیم بریم ترکیه دکترا بخونیم با این کار نرفیتم

شیمی آلی آلی آلی
شهریور ۲۳, ۱۳۹۳ ۱۱:۳۹ ق٫ظ

سخنی با دوستان مخالف افزایش ظرفیت دوستان کشور ایران با این قدمت تاریخی زمانی مشعل دار تمدن بشری بوده است حال شایسته است افراد مستعد و علم دوست این سرزمین جهت تحصیل به کشورهایی امثال هندو مالزی و کشورهای آسیای میانه بروند ؟چرا بجای جو سازی و نشر شایعه هشت برابر کردن ظرفیت دانشگاه به مسوولین ذیربط در این جهاد علمی کمک نمی کنیم تا همه دوست داران علم ودانش راحت تر وارد این عرصه شوند وبه رقابت علمی بپردازند ؟چرا در بسیاری از کشورها خصوصا در مقطع دکتری ظرفیت خالی حتی برای جذب داشجوی خارجی وجود دارد آن وقت ما نداشته باشیم ؟دوستانی که در این خصوص اظهار نظر می کنند وسنگ پایین آمدن کیفیت را به سینه می زنند همه تحصیل کرده هستید و خوب مدانید تحصیل در مقاطع بالا خصوصا دکتری هدفمند می گردد و مانند مقاطع ابتدایی ومتوسطه که نیست . در این مقطع دانشگاه و رشته تحصلی راه را به شما نشان می دهد بقیه آن به تلاش وهمت شخص بستگی دارد که در این عرصه به درجه ای از علم برسد که به مدرک تحصیلی اش و دانشگاه مربطه ارزش و اعتبار می بخشد ومایع افتخار همه می گردد بنا بر این تحصیل علم کالا نیست که بعضا با افزایش تولید کیفیت آن پایین بیاید . قطعا این افزایش ظرفیت کار شناسی شده و وزارت محترم علوم هم جوانب آن را بررسی کرده و به دانشگاه آزاد مجوز داده . جا دارد در اینجاه از دکتر میرزاده و همکارانشان که در این را تلاش… ادامه نظر»

ویدا
شهریور ۲۳, ۱۳۹۳ ۱:۱۳ ب٫ظ

دوست عزیز افزایش بی رویه ظرفیت دکترا فقط باعث کاهش اعتبار مدرک دکترا، بیکاری و هزار ویک مشکل در آینده می شود و هیچ ارتباطی با تمدن و فرهنگ ایران ندارد در صورتی افزایش پذیرش دانشجو (در هر مقطعی) قابل قبول است که آینده کاری آنها تضمین شود اگر قرار باشد ظرفیت دکترا به اندازه کارشناسی باشد در صفحه نیازمندی ها خواهیم خواند: به یک انباردار با مدرک دکتری نیازمندیم!

ویدا
شهریور ۲۳, ۱۳۹۳ ۱:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  ویدا

لطفا کمی آینده نگر باشیم افزایش ظرفیت دکتری به ضرر خود شما نیز هست

شیمی آلی آلی آلی
شهریور ۲۴, ۱۳۹۳ ۱۱:۳۶ ق٫ظ
پاسخ به  ویدا

برای بیکاری باید فکر دیگری کرد از این موضوع نباید استفاده ابزاری شود جهت ممانعت از تحصیل .

حسابدار فعال
شهریور ۲۴, ۱۳۹۳ ۸:۴۸ ق٫ظ
پاسخ به  ویدا

مدرک تحصیلی خوب یکی از ویژگی های یک فرد با صلاحیت برای اشغال یک جایگاه شغلی خوب میتونه باشه…البته من نمیدونم رشته شما چیه…اما عموما اگر کسی که مدرک خوبی داره، توانمدیهای انجام کار و کمی جنم هم داشته باشهبیکار نمیمونه…دوستان بیکار (لااقل در رشته خودم) معمولا نمیدونن از زندگی چی می خوان و فقط درس خوندن

ویدا
شهریور ۲۴, ۱۳۹۳ ۱۲:۱۹ ب٫ظ

من شاغل هستم ولی دلیل نمیشه آینده نگر نباشم با این روند افزایش ظرفیت در پردیس و آزاد و پیام نور مسلما آینده جوانان چیزی جز بیکاری نیست. مسلما کسی که تا مقطع دکتری پیش میره علاقه داره کاری مطابق با رشته ای که تحصیل کرده داشته باشه ولی با این افزایش ظرفیت آیا برای تمام این افراد آینده شغلی تضمین شده؟؟؟ شما الان فقط به قبولی فکر میکنید احتمالا چند سال بعد شاهد حرف های من خواهید بود

ترمه-فیزیولوژی جانوری
شهریور ۲۳, ۱۳۹۳ ۵:۵۵ ب٫ظ

احسنت، احسنت……

محمدحسین
شهریور ۲۳, ۱۳۹۳ ۸:۵۶ ب٫ظ

برادر من بگیره خوبم بگیره. اما نباید حداقل های لازم رو داشته باشه؟
استاد به تعداد کافی نداره، امکانات پژوهشی نداره. ظرفیت هم که الی ماشالله.

حسابداری 3
شهریور ۲۴, ۱۳۹۳ ۶:۳۷ ب٫ظ

دوست عزیز بهتر بود شما الهیات میخوندی. برادر علم چیه؟ اینجا بیسکویت هم توزیع نمیکنند. با کدوم عالم میخوان علم بفروشن. با کدوم استاد؟

مریم
شهریور ۲۳, ۱۳۹۳ ۱۱:۲۷ ق٫ظ

بچه ها چرا اینطوری میگید کجا چند برابر شده رشته ما پارسال ۳ تا دانشگاه ظرفیت داشت امسال ۸ دانشگاه . تازه معلومم نیست هر دانشگاه چند تا دانشجو میگیره . من عمران – اب هستم پارسال دوستم با رتبه ۳۳ البته ارشدشم علوم تحقیقات بود دکتری قبول شد . (حالا امسال زده اخرین فرد قبول ۱۳)بعدشم تعدادش زیاد نیست فکر کنید دانشگاه ازاد ۱۰۰ تا دکترا عمران اب بگیره سهم هراستان ۳-۴ نفر .هر استانم کلی شهرستان داره . بازم تعدادش زیاد نیست نسبت به این همه پذیرش کارشناسی و ارشد . یعنی به نظر شما ۴ نفر تو هر استان واقعا علاقه به درس خوندن ندارن ؟ دولتیم شما فکر کنید ۴ نفره بگیره . ظرفیتا قبلا کم بودن . الان شاید بگیم نرمال شده .هنوزم نشده بازم خیلی ها هستند که واقعا استحقاق دکترا گرفتن و دارن ولی نمیتونن ادامه بدن یا مصاحبه دولتی پذیرش نمیشن . یا پول ازاد رفتن ندارن . به نظر من ظرفیتا زیاد نیست . حالا اگه ظرفیتا کم میشه کلی مینویشتید این چه وضعی ووووو .

ثنا میکروبیولوژی
شهریور ۲۳, ۱۳۹۳ ۱۲:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

سلام دوست خوب
پارسال برای ما علوم تحقیقات ٢٠ وتهران شمال ١۶ ولی امسال
علوم تحقیقات ١٩ و تهران شمال ۴ شده نمیدونم ایا ۴ رتبه ، چهار نفر هستند یا خیر ولی گفته شده علوم تحقیقات نوزده نفر نیستند بلکه کمترند چون عده ای سراسری قبول شدند
برای ما هم کم شده حتی کرج امسال ٨ رتبه برداشت
اما ظرفیت زیاد شده مربوط به شش شهر هست که تازه اضافه شده
اما دوستان دانشگاه های قبلی تعداد را کم کردند تا بقیه به شهر های جدید بروند
این تجربه از روی کارنامه ماست

آرمین
شهریور ۲۳, ۱۳۹۳ ۱:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

من با نظر مریم خانم موافقم یعنی هر استانی سهمش ۱۰ نفر دکتری نیست دانشگاه آزاد واقعا اقدام شایسته ای انجام داد دانشگاه دولتی با این سیستم پذیرش و مصاحبه شان گلوگاهی درست کرده بودند کلی رانت ایجاد شده بود که فقط آشنایان می توانستند بورسیه و دکتری بخوانند الان این بت شکسته شد.

مجید یکی از گرایشهای مدیریت
شهریور ۲۳, ۱۳۹۳ ۱۱:۲۴ ق٫ظ

من با رتبه ۳ علوم تحقیقات قبول شدم . اینو می گم تا بدونید با افزایش یا بدون افزایش در هر صورت قبول می شدم . فقط هم یک انتخاب کرده بودم آنهم علوم تحقیقات تهران بود . چون به هیچ عنوان امکان تحصیل در سایر شهرها را نداشتم . پس برای خودم هیچ دغدغه ای نداشته و ندارم . اما صادقانه می گویم از افزایش پذیرش ها ناراحت نیستم . من کار خودم را کرده ام و به آنچه انجام داده و می دهم ایمان دارم . اینکه دیگران هم فارغ التحصیل می شوند که نباید مانع راه من شود . هیچ بخل و حسادتی هم ندارم . به هر حال آنهائی هم که به مصاحبه دعوت شده بودند ، در آزمون کتبی قبول شده بودند . پس مانعی ندارد که تعداد بیشتری از آنها شانس تحصیل در مقطع دکتری را داشته باشند . چشم ما مدارک دکتری بی کیفیت مالزی و هند و ارمنستان را نمی بیند و فقط دانشگاه آزاد دغدغه ما شده ؟؟ زمانی در آموزشگاه کیش انگلیسی تدریس می کردم . مدرسینی بودند که لیسانس زبان خود را از دانشگاه آزاد گرمسار گرفته بودند . آنها نه تنها نسبت به من نوعی چیزی کم نداشتند ، بلکه حتی بهتر بودند . همه چیز خوب خواهد بود چنانچه نگاه بدبینانه را کنار بگذاریم . این درست است که شهریه دکتری آزاد خیلی بالا است . اما امیدوارم به موازات کنترل تورم توسط دولت محترم ، دانشگاه آزاد هم ضمن عدم هرگونه افزایش شهریه ، در صورت… ادامه نظر»

ثنا میکروبیولوژی
شهریور ۲۳, ۱۳۹۳ ۱۲:۰۶ ب٫ظ

سپاس از نوع نگرش و تفکر مثبت و اینده ساز شما
ولی اینو بدون که چون اینطور فکر میکنی در جامعه همیشه سربلند و با افتخار هستی
هیچ وقت زمان پر ارزشت صرف حسد ورزیدن و اندوه خوردن نمیشه و خداییش هم رتبه و هم دانشگاه خوبی هستی و تبریک به خانواده محترم

مجید یکی از گرایشهای مدیریت
شهریور ۲۳, ۱۳۹۳ ۱۲:۲۳ ب٫ظ

سلام سرکار خانم ثنا . متشکرم . همواره کامنت های خوب شمارا پیگیری می کردم . آرزوی موفقیت برای شما و خانواده محترم تان دارم .

ثنا میکروبیولوژی
شهریور ۲۳, ۱۳۹۳ ۵:۲۱ ب٫ظ

سلام از ما
سپاسگزارم

شیمی آلی آلی آلی
شهریور ۲۳, ۱۳۹۳ ۱۱:۳۸ ب٫ظ

درود بر تو با این نظر بلندت

حسابدار فعال
شهریور ۲۴, ۱۳۹۳ ۸:۵۳ ق٫ظ

آفرین بر شما…اونچیزی که دوستان رو میترسونه از افزایش فارغ التحصیلان دکتری ضعف و عدم اعتماد به نفسه…این خیلی خوبه که برای احراز یک جایگاه شغلی خوب بین ۵ دکتر متخصص اون رشته رقابت باشه و کسی که صلاحیت داره بشینه رو اون صندلی و چهار نفر دیگه هم زیر نظر اونکه قویتره کار کنند

مسعود
شهریور ۲۴, ۱۳۹۳ ۱۰:۳۶ ب٫ظ

آقا مجید سلام
آفرین به این طرز تفکر و نگاه مهربانتون
چقدر خوب است که با هم مهربان باشیم

مادر باران
شهریور ۲۳, ۱۳۹۳ ۱۱:۱۷ ق٫ظ

سلام ببخشید کسی شماره مرکز آزمون رو داره معاونت سنجش

دوستان
شهریور ۲۳, ۱۳۹۳ ۱۱:۴۳ ق٫ظ
پاسخ به  مادر باران

داخل سایت روابط عمومی دانشگاه آزاد هست …
http://www.pubr-azmoon.com/

بهروز
شهریور ۲۳, ۱۳۹۳ ۱۱:۱۱ ق٫ظ

دوستان دیگه هیچ واحدی به جز علوم تحقیقات تهران مدرک علوم تحقیقات صادر نمی کند واحد هایی که در دفترچه تحت عنوان علوم تحقیقات امده مدرکش علوم تحقیقات نیست

ادبیاتیها؟؟؟؟؟
شهریور ۲۳, ۱۳۹۳ ۱۱:۰۷ ق٫ظ

من انتخاب رشته کردم میخوام دوباره تغییر بدم میتونم ۲۵۰۰۰تومان واریز دوباره انتخاب شهر کنم؟

pasha
شهریور ۲۳, ۱۳۹۳ ۱۱:۵۰ ق٫ظ

بله.همین سوال و جواب مثبتش را در قسمت پرسش و پاسخ سایت می توانید ببینید.

فرهاد
شهریور ۲۳, ۱۳۹۳ ۱۰:۵۵ ق٫ظ

سلام. خواهشی که دارم اینه که منطقی و واقع بینانه به موضوع افزایش ظرفیت و امکان پذیرش دکتری برای تعداد بیشتری از داوطلبین نگاه کنیم. چند تا موضوع رو موردی عرض میکنم:
۱-خاطرم میاد زمانیکه دبستان بودم برای اینکه نوبت صبح بری مدرسه و نه عصر، باید پارتی میداشتی.باید یه معلمی، ناظمی کسی شما رو سفارش میکرد تا صبح باشی . حالا الان کلاسهای دبستان با ۱۰-۱۵ نفر برگزار میشه باید گفت ارزش مدرک ابتدایی ما پایین تر از محصلینه الان هست؟ تورم جمعیتی در دهه هفتاد آینده سختی را برای ما خواهد داشت حتی در زمان بازنشستگی و دریافت مستمری از دولت.
۲-بی شک زمانی صرف داشتن مدرک فوق لیسانس، دکترا و حتی عضو هیات علمی بودن، ارزش و سواد محسوب میشد در حالیکه الان سواد داشتن به مفهوم واقعی کلام باید باشد.
۳-متاسفانه در کنکور دولتی رابطه پررنگ تر از ضابطه است و دوستانی هستند که چندین سال با وجود کسب رتبه خوب در مصاحبه مردود میشوند.

pasha
شهریور ۲۳, ۱۳۹۳ ۱۱:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  فرهاد

دقیقا، برای خود من که در چهار دانشگاه دولتی مصاحبه کردم، وقتی فهمیدند ارشدم از آزاد است تقریبا تصمیم خودشان را برای رد کردنم گرفتند و وقتی فهمیدند لیسانسم غیر مرتبط است, حتی با وجود رتبه یک فارغ التحصیلی، مصاحبه را قطع کردند.

عدالت آموزشی
شهریور ۲۳, ۱۳۹۳ ۱۰:۴۹ ق٫ظ

حالا که عدالت آموزشی رعایت شده مجلس داره جلوی تحصیلات دانشجویان رو میگیره … از نظر من کاری که دانشگاه آزاد اسلامی در تجمیع واحدها برای بومی گزینی انجام داده خیلی خوب بوده و جای تقدیر و تشکر داره.

sepideh
شهریور ۲۳, ۱۳۹۳ ۱۰:۵۳ ق٫ظ

بومی گزینی خوبه, اما اینکه با هر رتبه ای بشه دکتری قبول شد, و فقط لازم باشه سر جلسه کنکور بشینی تا قبول بشی اصلا خوب نیست

عدالت آموزشی
شهریور ۲۳, ۱۳۹۳ ۱۱:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  sepideh

اکثر بچه هایی که مصاحبه دکتری دعوت شدن معدل الفای دانشگاه ها مخصوصا دانشگاه آزاد هستن … دانشجوهای دکتری هم از این دعوت شده ها به مصاحبه هستن … حالا کی مدعی میشه رتبه ها بیخودیه و هر رتبه ای داخل تحصیلات دکتری وارد شدن.

بهار
شهریور ۲۳, ۱۳۹۳ ۱۱:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  sepideh

عزیزم صبر کن نتایج بیاد اگه داوطلبین با هر رتبه ای قبول شده بودن اونوقت بیاین اینو بگین.

دوستان
شهریور ۲۳, ۱۳۹۳ ۱۱:۳۴ ق٫ظ
پاسخ به  بهار

دوست عزیز مطمئن باش غیر از اینی که اکثراً معدل بالا هستن نیست و نیازی به اومدن نتایج نیست.

بهار
شهریور ۲۳, ۱۳۹۳ ۱۲:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  دوستان

جواب من مربوط به صحبت خانم sepideh بود

سپهر
شهریور ۲۳, ۱۳۹۳ ۱۱:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  sepideh

اینطوری نیست که هرکس سر جلسه بشینه قبول بشه آمار داوطلبان و پذیرفته شدگان نهایی رو مطالعه بفرمایید و خودتون قضاوت کنید چند درصد اختلاف دارند. ضمنا دانشگاههای سراسری ما خیلی سلیقه ای و حسب کیل استاد دانشجوی دکتری انتخاب میشه و این شانس قبولی رو از کسانی که استحقاقشو دارن سلب میکنه. نمونه های بارزی از جمله رتبه ۱ زمین شناسی امسال این عرض من رو تایید میکنه.. تا پارسال هم ظرفیت پذیرش آزاد قابل مقایسه با سراسری نبود. بر این اساس چه اشکالی داره که ظرفیت پذیرش آزاد امسال بیشتر شده و در حد سراسری رسیده؟ اینجوری افراد بیشتری حق ادامه تحصیل پیدا میکنن

کامران
شهریور ۲۳, ۱۳۹۳ ۱۱:۳۴ ق٫ظ
پاسخ به  sepideh

دوست گرامی فعلا که با رتبه ۹ هم قبول نشیدیم! و با رشته محلهای جدید هم که ظرفیت اضافه شده حداکثر شاید تا ۳۰ قبول بشن ، درحالیکه توی سراسری ( روزانه ، شبانه و پردیس ) حدود ۱۴۰ نفر ظرفیت پذیرش هست !

1فلسفه هنر
شهریور ۲۳, ۱۳۹۳ ۱۱:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  sepideh

در جواب شما دوست عزیز باید بگم تفکر شما غلط است من در دوره کارشناسی و در دوره کارشناسی ارشد فارغ التحصیل رتبه اول بوده ام از دانشگاه هنر تهران و بیشتر کسانیکه مجاز شده اند و به مصاحبه دعوت شده اند چیزی برای گفتن دارند و هر کدام شرایط مطلوب را کسب کرده اند پس زحمت خودمون رو زیر سوال نبریم

سپیده
شهریور ۲۳, ۱۳۹۳ ۱۱:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  1فلسفه هنر

من خودم رتبم ۱۲ شده, قبول نشدم,چون تا ۱۰ برداشته علوم تحقیقات, بعضی رشته ها که می گن ۲۸ واحد داره, خوب در مجموع حساب کنیم خیلی می شه

سارا
شهریور ۲۳, ۱۳۹۳ ۱۲:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  سپیده

من خودم فقط سه محل انتخاب کردم. همه محل ها رو که همه نمیتونن برن. در ضمن منم هر دو مقطع قبلی رو از یکی از بهترین دانشگاههای دولتی تهران گرفتم ولی با این حال مرحله اول قبول قطعی نشدم هر چند رتبم خوب بود الان باید منتظر نتیجه دوم باشم. اگر هم اضافه ضرفیتی باشه نسبت به اضافه ظرفیت دانشگاههای دولتی خیلی کمتر هستش. پس بیخودی قضاوت نکنید. الان مصاحبه دانشگاههای دولتی سلیقه ای شده و خیلیا که استحقااقشو داشتن هنوز وارد دکتری نشدن. پس امیدوارم واقعا اضافه ظرفیت دانشگاه آزاد بتونه عاشقان ادامه تحصیل از جمله من رو به دکتری برسونه مخصوصا در دانشگاههای پر متقاضی

اقتصاد کشاورزی
شهریور ۲۳, ۱۳۹۳ ۱۲:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  سپیده

سپیده جان می شه بپرسم رشتتون چی بوده فقط علوم تحقیقات داره شاید هم رشته باشیم

علی.
شهریور ۲۳, ۱۳۹۳ ۱۲:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  sepideh

سپیده خانم باسرجلسه کنکور نشستن فبول نمیشی ۷۵هزار سرجلسه نشستند ۱۵ هزار برای مصابه دعوت شدند ازاین تعداد باز مقداری رد میشوند پس سنجیده و با مخاسبه خرف بزنی بهتره

سپیده
شهریور ۲۳, ۱۳۹۳ ۱:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  علی.

علی اقا منظورم از سر جلسه کنکور نشستن با بعضی افرادیه که با وجود سه درس منفی و یک درس ۰ هنوز به مصاحبه دعوت شدن, و با این واحد های جدید که اضافه شده جذب می شن,

بهار
شهریور ۲۳, ۱۳۹۳ ۳:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  سپیده

شما رشتتون چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!

نینا
شهریور ۲۴, ۱۳۹۳ ۴:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  sepideh

موافقم

مادر باران
شهریور ۲۳, ۱۳۹۳ ۱۰:۱۷ ق٫ظ

سلام دوستان خواهش میکنم راهنمایی کنید امروز آخرین فرصت من من رتبه ۳ مدیریت دولتی-منابع انسانی قزوین قبول شدم حالا میخوام تو انتخاب رشته مجدد علوتحقیقات مدیریت دولتی رو بزنم ولی نمیدونم علوم تحقیقات چون جلوش مشخص نکرده منابع انسانی من میتونم شرکت کنم یا نه از طرفی نوشته مرحله دوم از بهمن باید بریم یا نه مر کز آزمون جواب نمیده اگه کسی اطلاعاتی داره لطفا راهنمایی کنه

شهرسازی 1
شهریور ۲۳, ۱۳۹۳ ۹:۳۶ ق٫ظ

پس یکی به من بگه بلاخره هر واحد چند نفر بر میدارهههههههههههه

اقتصاد کشاورزی
شهریور ۲۳, ۱۳۹۳ ۱۲:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  شهرسازی 1

منم دقیقا مشکل شما رو دارم
اما انگار خود مرکز اعلام نکرده ظرفیتها چند نفر است پس کسی هم نمی دونه

فیزیولوژی ورزشی
شهریور ۲۳, ۱۳۹۳ ۱۲:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  شهرسازی 1

دکتر میرزاده با بیان اینکه توزیع این رشته محل ها در سراسر کشور موجب بومی گزینی و تحقق عدالت آموزشی مورد نظر برنامه پنجم توسعه شده است، افزود: در سنوات گذشته در رشته محل های یاد شده به طور میانگین ۲۰ نفر جذب می شد، اما در دوره اخیر با توجه به تاکید بر روند کیفی سازی دانشگاه آزاد اسلامی، میانگین جذب دانشجو به ۱۰ نفر کاهش یافته است. منبع سایت مرکزی دانشگاه

فرهاد
شهریور ۲۳, ۱۳۹۳ ۹:۳۴ ق٫ظ

سلام دوستان
معلوم شدکه شهریه ی ثابت واسه رشته های علوم انسانی چقد هست؟

رضا
شهریور ۲۳, ۱۳۹۳ ۹:۲۵ ق٫ظ

آمار زیر در دفترچه ۹۳ دکترا بوده که به عددهای مقابل در تکمیل ظرفیت ۹۳ افزایش یافته:
حسابداری از ۳ به ۳۱ دانشگاه
حقوق خصوصی از ۴ به ۳۲ دانشگاه
حقوق کیفری از ۳ به ۳۲ دانشگاه
روانشناسی عمومی از ۳ به ۲۸ دانشگاه
معماری از ۲ به ۲۸ دانشگاه
برق قدرت از ۱ به ۳۲ و……

الهه
شهریور ۲۳, ۱۳۹۳ ۱۰:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  رضا

لطفا وقتی دارین امار عددی میدین دقیق باشین.
معماری از ۴ به ٢٩!!!

الهه
شهریور ۲۳, ۱۳۹۳ ۱۰:۰۶ ق٫ظ
پاسخ به  الهه

عذر میخوام ٢٨

جزا
شهریور ۲۳, ۱۳۹۳ ۱۰:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  الهه

جزا ۶ تا بوده

علمی
شهریور ۲۳, ۱۳۹۳ ۱۰:۲۹ ق٫ظ
پاسخ به  رضا

حقوق کیفری از ۷ به ۳۲

نینا
شهریور ۲۴, ۱۳۹۳ ۴:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  علمی

وای این چه وضعیه این همه افزایش برای چیه آخه؟

شهرسازی 1
شهریور ۲۳, ۱۳۹۳ ۱۰:۴۴ ق٫ظ
پاسخ به  رضا

این ظرفیتها رو از کجا اوردید؟؟؟؟؟

حقوق جزا/مسعود
شهریور ۲۳, ۱۳۹۳ ۱۱:۱۰ ق٫ظ
پاسخ به  رضا

حقوق کیفری از ۶ به ۳۲

سپیده روان شناسی عمومی
شهریور ۲۳, ۱۳۹۳ ۱۱:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  رضا

روان شناسی عمومی هم ۴ تا بوده …نه ۳تا!

رها
شهریور ۲۳, ۱۳۹۳ ۱۱:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  رضا

علوم سیاسی گرایش جامعه شناسی سیاسی از ۳ به ۴ دانشگاه! این ارقام رو هم داشته باشین!

مهدی
شهریور ۲۳, ۱۳۹۳ ۱:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

امار دروغ ندین

شیمی آلی آلی آلی
شهریور ۲۳, ۱۳۹۳ ۵:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

شما از بین این همه رشته چنتا رو انتخاب کرده اید و سیا نمایی می کنید وگر نه بسیاری از رشته ها افزایش جزیی داشته اند رشته من که شیمی آلی هست از ۸ واحد شده ۱۱ تا و این ۳ واحد چون برای اولین باره که در این رشته پذیرش دارند قراره ۵ نفر بگیرند .

سیما
شهریور ۲۳, ۱۳۹۳ ۹:۲۳ ق٫ظ

سلام
لطفا راهنمایی کنید
با سلام فردی در علوم و تحقیقات دکتری پذیرفته شده است. حالا واحد دیگری در تهران نیز رشته مدنظرش را اورده. اگر انتخاب رشته انجام دهد و در واحد جدید قبول شود، قبولی علوم و تحقیقاتش لغو میشود؟ با تشکر

مدیریت دولتی
شهریور ۲۳, ۱۳۹۳ ۱۰:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  سیما

نه. هرکدوم که دوست داشته باشی ثبت نام میکنی

سیما
شهریور ۲۳, ۱۳۹۳ ۱۰:۳۷ ق٫ظ

با تشکر از شما

داوطلب خسته
شهریور ۲۵, ۱۳۹۳ ۱۰:۵۵ ق٫ظ

سلام چرا غلط ادرس می دهید ؟؟!!!! فقط قبولی اخری ملاک است اگر قبول نشد واحد قبلی که قبول شده است از بین نمی رود

مهسا
شهریور ۲۳, ۱۳۹۳ ۹:۱۱ ق٫ظ

چرا انقدر شلوغش میکنین؟نسل ما همینه فقط درس چون جمعیتمون زیاد بوده و کار برامون نیست پس باید با درس سرگرم شیم. الانم تعداد پذیرش زیاد شده قبول کیفیت پایین میاد قبول اما در تمام این چند وقت من حتی ۱ نفر رو ندیدم بخواد موضوع پایان نامه دکتراشو مطرح کنه و نگرانیش این باشه .قبول کنین تقریبا ما ها خودمونم مقصریم در این زمینه هیچکی به فکر یادگیری نیست فقط میخوایم مدرک جمع کنیمو بس. وگرنه اگه کسی حرفی واسه زدن داشته باشه با همون کاردانی یا کارشناسی هم میتونه بهترین کار رو در حد خودش پیدا کنه.پس اگه تعداد پذیرش زیاد شده دلیل نمیشه سیل جمعیت راه بیفتن برن مدرک الکی بگیرن فقط واسه اینکه مثلا دکتر بشن.

برق، الکترونیک
شهریور ۲۳, ۱۳۹۳ ۸:۴۹ ق٫ظ

زیاد به این خبرها توجه نکنید، پارسال هم گفته بودند تنها ۲۲۰۰نفر برداشتیم، حالا آمار پذیرفته شده های پارسال برابر اون چیزی که گفته بودند، من که فکر کنم حداقل ۱۸۰۰۰نفر بر می دارند، چون امسال تعداد دعوت شده ها به مصاحبه هم سه برابر پارسال بود، پس باید سه برابر هم بردارند!

زاگرس
شهریور ۲۳, ۱۳۹۳ ۸:۰۸ ق٫ظ

پس این خبر چی بود؟ کدومشون راسته؟ این همه تناقض از کجا درمیاد؟
ظرفیت دکتری آزاد بیش از ۸۰۰۰ نفر افزایش خواهد داشت
معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاداسلامی از افزایش هشت تا ده هزار نفری ظرفیت پذیرش دکتری ۱۳۹۳ این دانشگاه خبر داد.

مجتبی علوی فاضل در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: نتایج دوره های با آزمون و بدون آزمون کارشناسی دانشگاه آزاد از دوشنبه هفته جاری اعلام می شود. سپس نتایج مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری و در نهایت نتایج پذیرشهای پزشکی، اعلام می شود.

وی درباره ظرفیت پذیرش در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری، اظهار داشت: در مقطع دکتری بین ۸ تا ۱۰ هزار نفر و در مقطع کارشناسی ارشد ۱۲ هزار نفر به ظرفیت پذیرش پیشین اضافه شده است.

مدیریت آموزشی
شهریور ۲۳, ۱۳۹۳ ۷:۵۹ ق٫ظ

کسانی که یاد گرفته اند در مقابل هر عمل بدون توجه به نتایج آن اظهار نظر کنند باید در نظر داشته باشند که الان دهها هزار نفر ایرانی در دانشگاههای مالزی هند و ترکیه و کشورهای اسیای میانه مشغول تحصیل هستند و میلیونها دلار ارز را به خارج از کشور می برند و تبعات سیاسی و امنیتی ان بیشتر از این حرفهاست.

مهران شهرسازی ی ی ی
شهریور ۲۳, ۱۳۹۳ ۸:۳۹ ق٫ظ

موافقم دوست عزیز
تازه بعده برگشتن معلوم نیست فرصت شغلی براشون پیش بیاد یا نه
زنده بادایران و ایرانی

.............................
شهریور ۲۳, ۱۳۹۳ ۸:۴۵ ق٫ظ

مدیریت آموزشی جان این رقم که فرمودی طی چند سال مثلاً ۱۰۰۰۰ نفر برای ۱۰ سال . آیا این کار علوی تضمینی برای عدم خروج دانشجو از ایران است ؟

فرهاد
شهریور ۲۳, ۱۳۹۳ ۹:۱۱ ق٫ظ

سلام دوستان
معتوم شدکه شهریه ی ثابت واسه رشته های علوم انسانی چقد هست؟

رضا
شهریور ۲۳, ۱۳۹۳ ۹:۳۱ ق٫ظ

phdtest به لحاظ امانتداری مطلب بنده را درج کنید؛
آقا یا خانم مدیریت آموزشی مطمین باشید بدترین دانشگاه های کشورهایی که نام بردید به مراتب امکانات و تعداد اعضای هییت علمی بیشتری از بهترین واحدهای دانشگاه آزاد دارند در ضمن مطمین باشید دانشگاه آزاد دغدغه خروج ارز و غیره نداره