دفاع دانشگاه آزاد اسلامی از وزن 75 درصدی آزمون کتبی

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

رئیس مرکزآزمون دانشگاه آزاد اسلامی با اعلام اینکه دانشگاه آزاد از شیوه پذیرش دوره دکتری خود دفاع خواهد کرد، گفت: اگر در طرح اصلاح سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی تصمیم خاصی گرفته نشود دانشگاه آزاد در سال‌های آینده نیز از شیوه 75 درصد سهم نمره آزمون و 25 درصد هم مصاحبه استفاده خواهد کرد.

علوی فاضل در گفت‌و‌گو با  خبرگزاری دانشجویان ایران، افزود: درکمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس جلسه‌ای با موضوع طرح اصلاح سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی برگزار خواهد شد و طبق اطلاعاتی که در دست داریم بیشترین بحث در این طرح بر روی دکتری تخصصی است.

وی با بیان این که در حال حاضر در دانشگاه آزاد اسلامی پذیرش دکتری از طریق 75 درصد سهم نمره آزمون و 25 درصد مصاحبه انجام می‌شود، گفت: این مسئله در وزارت علوم کاملاً‌ برعکس است و پذیرش بر اساس 30 درصد سهم نمره آزمون و 70 درصد مصاحبه صورت می‌گیرد.

علوی فاضل با تاکید بر این که دانشگاه آزاد از شیوه خود دفاع می‌کنیم، گفت: برای آنکه عدالت به درستی اجرا شود باید سهم بیشتری برای آزمون در نظر گرفت چرا که سنجش به صورت یکسان انجام شده اما در مصاحبه سلایق و دیدگاه‌های مصاحبه کننده بسیار موثر است.

رئیس مرکز سنجش دانشگاه آزاد با بیان اینکه اگر سهم مصاحبه بیشتر باشد شانس قبولی افراد برابر نیست، اظهارکرد: دراین صورت دانشجویانی که در محل تحصیل کارشناسی ارشد خود مصاحبه می‌کنند قطعاً شانس بیشتری برای قبولی خواهند داشت؛ چراکه با فضا و اساتید و سلایق آنها بیشتر آشنا هستند.

وی با بیان اینکه با وجود سهم 25 درصدی هنوز برخی داوطلبان از اعمال سلیقه‌ها در نمره کلی دلخورند، گفت: اگر ملاک سنجش بیشتر باشد با شرایط یکسان سنجش به عدالت نزدیک‌تر هستیم و دانشگاه آزاد از شیوه خود دفاع خواهد کرد.

وی افزود: در شورای راهبردی سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد بر این مسئله پافشاری کرده است و امسال نیز پذیرش بر همین اساس صورت می گیرد. برای سال آینده نیز اگر مجلس قانون جدید تصویب کند تابع آن خواهیم بود، درغیر این صورت این شیوه در سال آینده نیز اجرایی خواهد شد.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

125 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نگران
شهریور ۸, ۱۳۹۳ ۴:۴۶ ب٫ظ

آقای سروش این خبر را که گذاشتین از کجا شنیدین؟ من میخواستم بدونم علوم تحقیقات تهران بالاتر از سراسری شهرستان هست؟ممنون میشم راهنمایی کنید

سروش حقوق عمومی
شهریور ۹, ۱۳۹۳ ۷:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  نگران

از نظر علمی گفتم به هر حال سراسری شهرستان دولتی محسوب میشه اما اگه علمی برات مهمتره علوم و تحقیقات تهران /

چه خبر؟
شهریور ۷, ۱۳۹۳ ۱۲:۵۲ ب٫ظ

بچه ها کسی خبر جدییدی از دکترای۹۴ نداره؟طرح سنجش و پذیرش به کجا رسید؟به آزمون امسال میرسه؟زبان امسال تخصصیه یا عمومی؟

سروش
شهریور ۷, ۱۳۹۳ ۸:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  چه خبر؟

دوستان نپرسیددانشگاه علوم تحقیقات تهران بهتره یا فلان / دانشگاه علوم و تحقیقات تهران اگه کسی مشکل مالی نداشته باشه مساوی هست با شهید بهشتی

پذیرفته شده ی ارشد تبدیل انرژی
شهریور ۷, ۱۳۹۳ ۱۱:۲۲ ق٫ظ

سلام. ببخشید گرایش تبدیل انرژی نسبت به گرایش های دیگر مکانیک چطوره؟ من اطلاعی از این گرایش ندارم. لطفا دوستان مکانیکی جواب بدن.

حسن
شهریور ۷, ۱۳۹۳ ۱:۰۶ ب٫ظ

گرایش تبدیل و جامدات هردوشون بهترین گرایش از مکانیک هستند

علی به بچه های اقتصادددددددددددددددددددد
شهریور ۷, ۱۳۹۳ ۱:۰۱ ق٫ظ

سلام
خوبین؟چرا خبری ازتون نیست؟کسی خبر تازه ای داره؟

matin .R
شهریور ۶, ۱۳۹۳ ۸:۴۴ ب٫ظ

باسلام.من درکنکوردکتری دانشگاه ازاد ۱۳ نفر از قبولی فاصله دارم ایا برای تکمیل ظرفیت امید وار باشم لطفا راهنمایی کنید.متشکرم

رضا.حقوق کیفری
شهریور ۷, ۱۳۹۳ ۲:۳۴ ق٫ظ
پاسخ به  matin .R

یعنی اگه به مصاحبه دعوت نشدین امسال رو بیخیال بشین و بخونید برای سال بعد .. تکمیل ظرفیت و انتخاب مجدد و این حرفها برای دعوت شدگان به مصاحبه هست ..

زبان
شهریور ۶, ۱۳۹۳ ۹:۵۸ ق٫ظ

سلام – سلام کسی میدونه شهریه امسال دان ازاد چقد میشه؟ رشته اموزش زبان – کسی اطلاع داره که وام شهریه صندوق رفاه میدن؟

رضا.حقوق کیفری
شهریور ۷, ۱۳۹۳ ۲:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  زبان

هر ترم تقریبا نصف شهریه وام میدن ..
برای رساله ۱۰ تومان …
وزارت علوم یا صندوق رفاه …

زبان
شهریور ۹, ۱۳۹۳ ۱۱:۰۳ ق٫ظ

ممنون رضا

دکترهای عزیز چه خبر جدید؟؟
شهریور ۵, ۱۳۹۳ ۱۰:۲۶ ب٫ظ

ایشا همه کسانیکه اینجان قبول شوید ..مرا نیز دعا کنید ..
یک مدیریتی بدون آزمون..منتظر

سوال
شهریور ۵, ۱۳۹۳ ۶:۴۳ ب٫ظ

خواهشا یکی بگه پردیس بهتره یا علوم تحقیقات تهران؟؟ ازمون پردیس ۲۱ هست تازه ولی نتایج ازاد زوتر میاد ثبت نام کنیم یا بمونیم منتظر پردیس؟؟؟

سمیرا
شهریور ۵, ۱۳۹۳ ۷:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  سوال

بنظرم علوم تحقیقات بهتره حداقل در آینده شانس بیشتری برای هیات علمی شدن در دانشگاه آزاد دارید

توتونچی
شهریور ۵, ۱۳۹۳ ۳:۵۶ ب٫ظ

باسلام من باشیوی برگزاری آزمون دکترا دانشگاه آزاد کاملا موافق هستم وامیدوارم دانشگاه سراسری نیز چنیین گردد.

ببخشید یک سوال....
شهریور ۵, ۱۳۹۳ ۱:۱۵ ب٫ظ

ببخشید من بدون آزمونم، معدل کلم۷۰/۱۸و نمره پایان نامم ۵/۱۹ است و مصاحبه هم نسبتا خوب بود…(از ۶نفری که مصاحبه میکردند بجز دونفر به بقیه تقریبا سوالاتشون رو جواب دادم) ..متن لاتین رو خوندم البته از اواسط خط دومش که خیلی سخت شد ترجمش کنم و مکث کردم یعین ترجمه نکردم(گفتندکافی)..اما در آخر گفتند بسیار خوب اما شما با بقیه سنجیده میشوید…حالا بنظر شما من امید به قبولی داشته باشم؟؟
مدیریتم و نیمدونم برای هر گرایش بدون آزمون جدا میگیرند یا در کل میدیرت دولتی یک نفر بدون آزمونه ؟؟چطورایست؟؟ممنون میشم دوستانی که میدونید راهنمایی کیند…ایشا همتون قبول شوید

سلام دوستان
شهریور ۵, ۱۳۹۳ ۱۱:۵۸ ق٫ظ

ببخشید برای بدون آزمونها چطور این وزن حساب میشه؟؟معمولا در هر رشته چندنفر بدون آزمون میگرند؟برای هر گرایش یکنفر پذیرش میشود؟؟

مارال
شهریور ۵, ۱۳۹۳ ۱۲:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  سلام دوستان

این سوال من هم هست لطفا اگه کسی میدونه کمک کنه

پریسا
شهریور ۵, ۱۳۹۳ ۷:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  سلام دوستان

یکی از وستان گفتن:
من دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد شرکت کردم
به این صورت هست که
معدل بالای ۱۷ داشته باشی اون ۷۵ درصد رو گرفتی حالا باید بری مصاحبه واسه ۲۵ درصد
معمولا همه قبولند

نازی2
شهریور ۵, ۱۳۹۳ ۱۱:۵۲ ق٫ظ

واقعا من موندم کسی که بدون ازمون شرایط داره پس دیگه مصاحبه واسه چی هستش

فکرکنم....
شهریور ۵, ۱۳۹۳ ۱۲:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  نازی2

فقط برای اینکه شک دارن واقعا طرف باسواده و تا جایی که بشه سوال پیچش میکنن ..من خودم بدون ازمونم ۴۵ دقیقه سوال و جواب شدم از ۶ داور ..که هر کدوم پشت سر هم سوال میکردند….و دونفرشون فقط میخواستند بهت بفهموندند خیلی چیزها هست که نیمدونی..چون از بعضی از متون می پرسیدن که جز سرفصلها هم نبود…اما ۴تای دیگه خوب بود… دراخر گفتند بسیار خوب(اما نسبت به دیگران سنجیده میشوید)..اما من ایمدم ۵۰ به ۵۰ است به قبولی…نمیدونم بقیه چطور بودند؟؟

مدیریت ورزش
شهریور ۵, ۱۳۹۳ ۹:۴۶ ق٫ظ

من در مدیریت ورزش در هر دو دانشگاه شرکت کرده بودم و خودم فارغ التحصیل دانشگاه سراسری هستم .هم آزمون دانشگاه آزاد دارایی روایی وپایایی بالایی بود هم وزن مصاحبه آنها منطقی تره
در آزمون تخصصی آنها امتحان زبان تخصصی میگیرند دولتی زبان عمومی . به نظر میرسد آزمون زبان تخصصی منطقی تر از عمومی باشه . چون شما باید حین تحصیل مدرک زبان ارائه خواهی داد.آنها بجای استعداد تحصیلی یک درس تخصصی امتحان گرفتند.که باز منطقی به نظر میرسد.ولی دیوارشون کوتاهه سراسریها نمیخان قبول کنند کار آنه درست تره

مهدی
شهریور ۵, ۱۳۹۳ ۹:۳۳ ق٫ظ

سلام

تحصیلات تکمیلی یعنی کارآفرین شدن نه کتاب تئوری خوندن و نتونستن عمل به آنها.
هزاران کتاب رو حفظ کنید و رتبه یک هم بیارید تا نتونید یکی از اون مطالب رو عملی کنید هیچ چیزی یاد نگرفته و تازه اول راهید.
دوستان نکند روز برسد که فقط مدرک داشته باشیم و دنبال کار بگردیم و بلد نباشیم خود کار تولید کنیم. و شاید اون روز رسیده است.

موفق باشید
مهدی

اسی باحال
شهریور ۵, ۱۳۹۳ ۸:۴۹ ق٫ظ

باسلام به نظرمی رسد دانشگاه ازاد ازتدبیر بالایی برخوردار است زیرا کسی که درازمون کتبی رتبه خوبی کسب کرده معنی ان این که این فرد کتابهای متعددی را در زمان طولانی مطالعه کرده تا به این حدازامادگی رسیده وروزمصاحبه اساتید دریک زمان محدودچطور می توانند امادگی فرد را بسنجند بنابراین به نظربنده این استراتژی پذیرش می توتند بسیار عادلانه تر باشد

دانشجو دکتری علوم و تحقیقات
شهریور ۵, ۱۳۹۳ ۸:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  اسی باحال

تحصیلات تکمیلی = پژوهش، کتاب، مقاله

امیر
شهریور ۵, ۱۳۹۳ ۸:۲۱ ق٫ظ

برای دکترای بدون آزمون وزن چطوریه؟

پلیمر
شهریور ۵, ۱۳۹۳ ۸:۴۹ ق٫ظ
پاسخ به  امیر

من دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد شرکت کردم
به این صورت هست که
معدل بالای ۱۷ داشته باشی اون ۷۵ درصد رو گرفتی حالا باید بری مصاحبه واسه ۲۵ درصد
معمولا همه قبولند

شما مطمئنید؟؟
شهریور ۵, ۱۳۹۳ ۱۱:۴۴ ق٫ظ
پاسخ به  پلیمر

ببشخید من بدون آزمونم، معدل کلم۷۰/۱۸و نمره پایان نامم ۵/۱۹ است و مصاحبه هم نسبتا خوب بود…(از ۶نفری که مصاحبه میکردند بجز دونفر به بقیه تقریبا سوالاتشون رو جواب دادم) ..متن لاتین رو خوندم البته تانتونستم از اواسط خط دومش که خیلی سخت شد ترجمش کنم(گفتندکافی)..اما در آخر گفتند بسیار خوب اما شما با بقیه سنجیده میشوید…حالا بنظر شما من امید به قبولی دشاته باشم؟؟ مدیریتم و نیمدونم برای هر گرایش بدون آزمون جدا میگیرند یا در کل میدیرت دولتی یک نفر بدون آزمونه ؟؟چطورایست؟؟ممنون میشم دوستانی که میدونید راهنمایی کیند…ایشا همتون قبول شوید

پریسا
شهریور ۵, ۱۳۹۳ ۷:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  پلیمر

خه ما ۲۰ نفر بودیم که بدون آزمون دعوت شدیم که ۱۳ نفرشون اومده بودن – چطور ممکنه ۱۳ نفر رو قبول کنن؟
من معدلم ۱۸/۲۸
دو تا مقاله داشتم
و نمره پایان نامه ام ۱۹
اما وسظ مصاحبه یکی از اساتید یه سوال پرسید – من بلد نبودم – تا دید نتونستم جواب بدم – انقدر پشت سر هم سوال پرسید که من رشته افکارم پاره شد و بد که از پیشش اومدم – گریه ام گرفت – به حدی که وقتی مدیر گروه دید دارم اشک میریزم گفت بذارید این خانوم از سوال بپرسم – من کماکان اشک میریختم شروع کرد باهام انگلیسی حرف زدن و من جواب دادم – بعدش- گفت دخترم من همش دارم باهات صحبت میکنم – دیگه اشک نریز – انقدر حالم بد بود که نتونستم درستو درمون از پایان نامه ام دفاع کنم – بعد گفتم دکتر ما با امادگی کامل اومدم – خیلی خونده بودم با اینکه مصاحبه ام خرداد بود – گفتم برام خیلی مهمه – من زبانمم عالی دادم – مدیر گروه گفتم دکتر من قبول میشم – گفت ایشالا که قبولی … من هنوز عذاب دارم میکشم که چرا گریه اکم گرفت

پریسا
شهریور ۵, ۱۳۹۳ ۷:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  پریسا

تصحیح میکنم – ۱۹/۳۳ معدلم بود

شیمی الی
شهریور ۶, ۱۳۹۳ ۱:۴۳ ق٫ظ
پاسخ به  پریسا

سلام وقت بخیر. من پارسال هم با ازمون قبول شدم هم بدون ازمون. با ازمون هر دانشگاه فقط یک نفر قبول میشه مثلا پارسال ۲۵۰ نفر دعوت به مصاحبه شدند ولی فقط شش نفر قبول شدن. علاوه بر معدل نمره پایان نامه ومقالات استخراجی از پایان نامه بسیار مهم است.موفق باشید.

پریسا
شهریور ۶, ۱۳۹۳ ۵:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  شیمی الی

فقط یکی؟ مگه میشه؟

پریسا
شهریور ۶, ۱۳۹۳ ۵:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  شیمی الی

با آزمون یک نفر؟ بقیه یعنی بدون آزمونن؟

آنا - ادیان
شهریور ۶, ۱۳۹۳ ۱۱:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  پلیمر

اصلا اینطور نیست که همه قبولند

قبولی در بدون آزمون خیلی سخته

مصاحبش تخصصی تر سوال میکنند و تعداد کمی میخوتن ظرفیت خیلی کمه

ه دو نفر گاهی اوقات

بهار
شهریور ۵, ۱۳۹۳ ۷:۴۹ ق٫ظ

!!!!!!!!!توجه توجه!!!!!!!!!
دوستانی که با رتبه خوب قبول نشدن حتما به این لینک برن و شرایطشون رو برای جناب دکتر صابری توضیح بدن

http://www.rezasabery.ir/AddFaq.aspx

میثم . بازاریابی آزاد
شهریور ۵, ۱۳۹۳ ۸:۳۴ ق٫ظ
پاسخ به  بهار

عجب سایت به روزی دارن ایشون !!! آخرین خبر مربوط به شش ماه قبله . شما مطمئن هستین به پرسش ها پاسخ می دهند؟

محسن
شهریور ۵, ۱۳۹۳ ۸:۴۸ ق٫ظ
پاسخ به  بهار

دوستان من لطفا هر چه سریعتر همه برین و به دکتر صابری پیام بدین مطمئن باشین هر چه تعداد پیامها بیشتر باشه اونا هم جدیتر موضوعو پیگیری میکنن

مرتضی
شهریور ۵, ۱۳۹۳ ۰:۰۰ ق٫ظ

یکی جواب بده شهریه امسال دانشگاه آزاد چنده؟

بیشه - حسابداری
شهریور ۴, ۱۳۹۳ ۱۱:۴۲ ب٫ظ

قبل از هر چیز مسئولین دانشگاه آزاد ( به عنوان بزرگترین دانشگاه دنیا ) باید از علت این میزان از شهریه های هنگفت هر یک از مقاطع تحصیلی دفاع کنند. مدیریت ناکارای اکثر واحدها گویای همه هرج و مرج های پی در پی این دانشگاه است.
برآورد درآمد حاصل از شهریه یک ترم تنها یکی از واحدها ( مثلا در یکی از شهرستان ها با حدود ۱۰ هزار دانشجو ) به طور میانگین حدود ۸ میلیارد تومان می شود.
مدیران مدافع لطفن بگویید چه هزینه هایی و با چه روشی مدیریت هزینه صورت می گیرد که اکثر واحدها اعلام زیان می کنند؟
قابل توجه دوستان، جدیدا آقایون پیشنهاد طرح احداث یک خط تله کابین در واحد علوم و تحقیقاتو نیز دادند….
دانشگاه آزاد دانشگاه غیرانتفاعی و غیر دولتی است، هیچ کس در آن سهمی ندارد و تمام درآمدهای دانشگاه در خود آن هزینه می‌شود. تراز مالی دانشگاه نیز قابل عرضه به عموم است در حالی که هیچ عمومی تا به حال این تراز را ندیده است . . .
با اندکی تخلص و تأسف …

ناصر مدیریت
شهریور ۴, ۱۳۹۳ ۱۱:۵۰ ب٫ظ

گل گفتی .
واقعا شما باید دکترای حسابداری بگیری
دانشگاه ازاد پولاشو کجا خرج میکنه که میگه ترازش منفی هست؟!

دکتر
شهریور ۵, ۱۳۹۳ ۸:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  ناصر مدیریت

به علامه و بیشه-حسابداری و ناصر مدیریت
سلام، بنده قصد دفاع از عملکرد دانشگاه آزاد را ندارم، اما دوستان عزیز توجه داشته باشید که شما بحث «نحوه گزینش دانشجو در مقطع دکتری» را با توضیحاتی، البته صحیح، درباره نحوه مدیریت از جمله مدیریت منابع مالی پاسخ داده اید. بنده امسال در دکتری سراسری روزانه پذیرفته شده ام، اما باید به عرض برسانم که اعمال سلیقه در مصاحبه دانشگاه سراسری بیداد می کند. ضمن اینکه دانشجو مجبور است به اقصا نقاط کشور جهت مصاحبه سفر کند. مصاحبه هایی که ۱۰ دقیقه بیشتر طول نمی کشند و معیارعایی چون کمیت مقالات به جای کیفیت در آهنا تعیین کننده هستند. حقیقت کلام این است که در دانشگاه آزاد وزن اعمال سلیقه به ۲۰ درصد کاهش یافته و مصاحبه نیز صرفا در یک واحد برگزار می شود. بنده امیدوارم هرچه سریعتر راه حل مناسبی جهت دستیابی به عدالت اندیشه شود. با آرزوی موفقیت برای شما دوستان عزیز

سلام اقای ناصر- مدیریت
شهریور ۵, ۱۳۹۳ ۱۱:۴۸ ق٫ظ
پاسخ به  ناصر مدیریت

ببشخید شما یمدویند بدون آزمونها در مجموع مثلا میدیرت دولتی چندنفر میگیرند..یا برای هر گرایشش جدا که رفتیم مصاحبه یکنفر ..لطفا راهنمایی بفرمائید ..مرسی

علامه طباطبایی به شمییم
شهریور ۴, ۱۳۹۳ ۱۱:۱۱ ب٫ظ

ممنونم شمییم ولی میشه بگی چرا

علامه طباطبایی
شهریور ۴, ۱۳۹۳ ۱۱:۰۵ ب٫ظ

سلام. تورو خدا یه باانصاف گیر بیاد بگه پردیس علامه بهتره و می ارزه یا واحد شهرستانی دانشگاه ازاد آخه پردیس علامه قبول شدم اول هفته هم باید ثبت نام کنم مردددددددددددددددم کمکم کنید

شمییم
شهریور ۴, ۱۳۹۳ ۱۱:۰۸ ب٫ظ

قطعا علامه بهتره شک نکن

نگاه منتظر
شهریور ۴, ۱۳۹۳ ۱۱:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  شمییم

دانشگاه علامه معلومه که بهتره

مجید
شهریور ۵, ۱۳۹۳ ۸:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  نگاه منتظر

کامنتهای شما با این نام را قبلا می دیدم . ناگهان غیب تان زد ! فکر کردم شاید خدای ناکرده قبول نشده باشید . پس شما هنوز هم منتظرید ! خدا این دانشگاه آزاد را از ما نگیرد که علیرغم برگزاری زودتر آزمون همه ما را ” منتظر ” نگاه می دارد !
اساسا کلاس یک مدیر به این بر می گردد که ارباب رجوع را ” منتظر ” بگذارد !
خدا را شکر که به هیچ لقبی مفتخر نشدیم اما دانشگاه آزاد همه ما را به لقب ” منتظر ” مفتخر نمود !

جامعه شناسی
شهریور ۴, ۱۳۹۳ ۱۱:۲۲ ب٫ظ

پردیس علامه با علوم تحقیقات برابری می کنه و قطعا بهتر از آزاد شهرستانه

بهار
شهریور ۴, ۱۳۹۳ ۱۱:۰۵ ب٫ظ

دوستان عزیز
لطفا به لینک زیر مراجعه فرمایید و درخواست خود را به دکتر صابری (عضو کمیسیون آموزش مجلس و رییس کمیته آموزش عالی) ارجاع فرمایید.ایشان پیگیر طرح افزایش سهم آزمون هستند.خواهشا بهشون ایمیل بزنید
http://www.rezasabery.ir/AddFaq.aspx

بهار
شهریور ۵, ۱۳۹۳ ۱:۰۶ ق٫ظ
پاسخ به  بهار

مررررررررررررررررررررررسی بهار خانم

میثم جغرافیا و برنامه ریزی روستایی
شهریور ۴, ۱۳۹۳ ۱۰:۵۵ ب٫ظ

شیوه پذیرش دانشگاه آزاد منصفانه است اما وقتی نمره کتبی ما۳۰درصد باشه که ظریب ۳ داره ونمره مصاحبه رو به ما ۵ از ۲۰ بدن که معادل ۲۵ درصد میشه که ظریب ۱ داره که ۳۰ ضربدره ۳ به اضافه ۲۵ ضربدره ۱ مساوی ۱۱۵ تقسیم بر ۴ که نمره کل میشه ۷۵/۲۸ و به شرکت کننده دیگه که نمره کتبی ۲۰ درصد داره نمره مصاحبه ۱۵ که معادل ۷۵ درصد بدن نمره کل میشه ۷۵/۳۳ درصد که رتبه نهایی بهتری می آورد پس انصاف مصاحبه کنندگان در روش پذیرش دانشگاه آزادهم مهم وتاثیر گذاره.

استرس دارم کمک
شهریور ۴, ۱۳۹۳ ۱۰:۲۵ ب٫ظ

سلام .یک فرد با تجربه من را راهنمایی کنه:
مقاله ISI و ثبت اختراع چقدر رتبه مصاحبه را بهبود میده؟ممنون

حسین
شهریور ۴, ۱۳۹۳ ۱۰:۵۴ ب٫ظ

درمصاحبه دانشگاه سراسری تقریبا هیچی

sara
شهریور ۴, ۱۳۹۳ ۱۰:۱۶ ب٫ظ

خودم هم کارشناسی و هم ارشد روزانه بودم. امسال با رتبه ی تک رقمی مردود این ازمون دکتری شدم. این بیان نا امیدی نیست . یه واقعیته اما تلخخخخخ

بهار
شهریور ۴, ۱۳۹۳ ۸:۱۴ ب٫ظ

دوستان عزیز لطفا به لینک زیر مراجعه فرمایید و درخواست خود را به دکتر صابری (عضو کمیسیون آموزش مجلس و رییس کمیته آموزش عالی) ارجاع فرمایید.ایشان پیگیر طرح افزایش سهم آزمون هستند.خواهشا بهشون ایمیل بزنید
http://www.rezasabery.ir/AddFaq.aspx

بچه جنوب
شهریور ۴, ۱۳۹۳ ۸:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  بهار

بهار خانوم لطفا این نظر رو هر چند ساعت یک بار تکرار کنید تا پایین نره و توجه همه بهش جلب بشه.ممنونم

بهار
شهریور ۴, ۱۳۹۳ ۹:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  بچه جنوب

شمام بفرستین

بچه جنوب
شهریور ۴, ۱۳۹۳ ۱۱:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  بهار

دوستانی که با رتبه خوب قبول نشدن حتما به این لینک برن و شرایطشون رو برای جناب دکتر صابری توضیح بدن

فرشته (کودکان استثنایی)
شهریور ۴, ۱۳۹۳ ۷:۰۹ ب٫ظ

دوستان عزیزم
من واقعا موندم اگه علوم و تحقیقات تهران قبول شم برم یا بمونم واسه سراسری سال دیگه؟
دوروبریام مرددم کردن
گه کسی اطلاع یا نظری داره لطفا کمکم کنین

برق
شهریور ۴, ۱۳۹۳ ۸:۱۵ ب٫ظ

سلام مشخصه که به سن و سالت … وضعیت مالی … و شرایط کاری ات بستگی دارد …درکل هیچ دکتری نمی تواند دردت را دوا کند یا داروی تجویز کند ؟؟؟ این مشکل اکثر ماست … برسر دو راهی و در بعضی موارد چند راهی گیرکرده ایم ….پس توکل برخدا کن و یک تصمیم بگیر…ان شا… موفق باشی !!!

حسین
شهریور ۴, ۱۳۹۳ ۱۰:۵۱ ب٫ظ

اگرعلوم تحقیقات قبول شدی برو چراکه مصاحبه در دانشگاه سراسری پارتی بازی میشه

بهار
شهریور ۴, ۱۳۹۳ ۶:۲۴ ب٫ظ

سلام
دوستان چرا دانشجو های وزارت بهداشت تا هر تصمیمی که به ضرر دانشجو ها باشه سریع میرن جلو وزارت بهداشت و اعتراض می کنند.ما هم باید از اونا یاد بگیریم.بیاید باهم بریم جلو وزارت علوم و اعتراض خودمون رو بکنیم مطمئنا جواب میده.

بچه جنوب
شهریور ۴, ۱۳۹۳ ۶:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  بهار

من هستم.تاریخ و ساعت رو اعلام بفرمایید

مدیریت بازرگانی
شهریور ۴, ۱۳۹۳ ۶:۱۸ ب٫ظ

باسلام و احترام به همه صاحبنظران گرامی
من هم به نوبه خودم از وزن پذیرش دانشجو در مقطع دکتری رضایت دارم.به اعتقادم منصفانه است ولی مصاحبه و رزومه علمی جهت پذیرش دانشجو اجتناب ناپذیر است.با بیش از ۸سال سابقه تدریس در دانشگاه ، وقتی روبروی اساتید معروف هم رشته ایم قرار گرفتم هم از بیاناتشان فیض بردم و هم استرس داشتم.ای کاش معیارهای مصاحبه ها هم عینی و ملموس گردد.بااین حال به خودم نمره قبولی می دهم.

بهار
شهریور ۴, ۱۳۹۳ ۶:۱۵ ب٫ظ

آقای فاضل حرف دل ما رو گفتی، چی میشد ما هم پول داشتیم میومدیم دانشگاه آزاد، درود خدا بر تو ای مرد عادل

شهاب
شهریور ۴, ۱۳۹۳ ۶:۰۷ ب٫ظ

دوستان می توانند از سایت دکتر رضا صابری که پیگیر حق دانشجویان در باب ازمون دکتری واحقاق حقوق در این مقطع هستند ((در گوگل سرچ کنید می اید)) درخواست های خود را مطرح کنند. ایشان طرفدار طرح سنجش وپذیرش هستند واز تدوین کنندگان این طرح مبنی بر سهم ۷۰ درصدی کنکور دکتری ومعدل و وزن ۳۰ درصدی مصاحبه هستند.

حسین
شهریور ۴, ۱۳۹۳ ۴:۵۸ ب٫ظ

مسئولین دانشگاه ازاد بسیار عاقل تر از مسئولین وزارت علوم هستند.دورد برشما

زینب.ادبیات
شهریور ۴, ۱۳۹۳ ۵:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  حسین

دمشون گرم.لااقل در این صورت اجحافی به کسی نمی شود.کاش وزارت علوم هم این روش را در پیش بگیرد.از قربانیان ۷۰ درصد مصاحبه وزارت علوم… .

لیلا
شهریور ۴, ۱۳۹۳ ۴:۵۳ ب٫ظ

واقعا دست دانشگاه آزاد درد نکنه این روش خیلی خوبه ۷۵ درصد کتبی و ۲۵ درصد مصاحبه کاش دانشگاه سراسری هم یاد میگرفت از دانشگاه ازاد

reza-ahvaz
شهریور ۴, ۱۳۹۳ ۳:۴۱ ب٫ظ

بنام خدا
با سلام و احترام
روش فعلی که دانشگاه آزاددرنحوه پذیرش مقطع دکترا پیش گرفته بسیار عالی و مناسب میباشد چون همانطور که خود اساتید و دانشجویان میدانند فقط با وزن درصد بالای مصاحبه نمی توان بنیه علمی دانشجویی راسنجید. با تشکر

تربیت بدنی
شهریور ۴, ۱۳۹۳ ۳:۳۳ ب٫ظ

منم به نمایندگی از طرف همه دوستان و هم رشته ای های عزیزم با این طرح موافقم … هر چقدر آزمون، بیشتر ملاک قرار گیرد، عدالت بیشتر برقرار خواهد شد … مسئولین گرامی شما رو به مقدساتتون قسم خرفهای ما رو در مورد دردهای خودمون بشنوید …

محمدی
شهریور ۴, ۱۳۹۳ ۳:۳۰ ب٫ظ

بسیار عالی.قبولی در تخصص پزشکی بر اساس ۱۰۰% آزمون کتبی است ودرست همین است که تاثیر امتحان کتبی بیشتر باشد.

جباری
شهریور ۴, ۱۳۹۳ ۳:۲۶ ب٫ظ

بچه سایت روابط عمومی برای من باز نمیشه؟ شما این مشکل رو ندارید؟

معترض
شهریور ۴, ۱۳۹۳ ۲:۵۲ ب٫ظ

واقعا خیلی ایدۀ بدی ه. کسی که دانشجو دکتری میشه باید قدرت دفاع از خودشو در مقابل اساتید رو داشته باشه اینجور که مثل امتحان کلاسیه . اینجور که دیگه آزمون اعتبار دکتری هم زیر سوال میره ، بابا مگه چند استاد نظر شخصی میدن کسی که لایق باشه قبول میشه

صنایع
شهریور ۴, ۱۳۹۳ ۶:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  معترض

وقتی ۵ دقیقه به شما اختصاص میدن تایمی هم میمونه که خودتو ثابت کنی.اگر همه دارای شرایط یکسان باشند در روز مصاحبه، حرفتون درست ولی وقتی این شرایط نیست چه خوبه وزن آزمون کتبی بیشتر باشه

FAZEL
شهریور ۴, ۱۳۹۳ ۸:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  صنایع

اینکه دانشگاه آزاد اینطوریه دلیل نمیشه همه جا پنج دقیقه مصاحبه بگیرن. مصاحبه من نزدیک یک ربع طول کشید. رشته منم فنی مهندسیه. وقتی ۴۰۰ نفر واسه رشته ما دعوت میکنن باید به فکر اینا هم باشن. من مصاحبه دانشگاه صنعتی شیراز رفتم مصاحبه من نیم ساعت طول کشید. به من ماژیک دادن پای تخته مساله حل کردم. با این اوصاف شیراز قبول نشدم. دانشگاه آزاد بجای اینکه توی یه رشته ۴۰۰ نفر بگیره بهتر بود ۲۰۰ نفر میگرفت ولی درست و حسابی مصاحبه میگرفت نه اینکه من توی مصاحبه شخصی رو دیدم که به این وقت عزیز قسم، رفت داخل خدا شاهده به علی قسم دو دقیقه طول نکشید اومد بیرون. گفتیم چی شد. گفت فقط خودمو معرفی کردم گفتن بسیار عالی خسته نباشی.
اینا انصاف نیست. اینجاست که حق خوری میشه

صنایع
شهریور ۴, ۱۳۹۳ ۱۰:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  FAZEL

دقیقا منظور من هم همینه. حتی از من نپرسیدن اصلا پایان نامت چی بود؟

FAZEL
شهریور ۴, ۱۳۹۳ ۱۱:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  صنایع

باور میکنی بیشتر به قیافه ت نگاه میکردن و سر وضعت تا اینکه به سطح علمیت؟ میدونی چرا؟ چون قبولی در دکتری به نظر شخصی استاد بستگی داره. نمیگم سوابق پژوهشی رو نگاه نکن. میگم کمتر دعوت کنن بجای اینکه به کمیت بچسبن به کیفیت نگاه کنن

باران
شهریور ۵, ۱۳۹۳ ۰:۰۷ ق٫ظ
پاسخ به  FAZEL

با سلام جناب فاضل رشته من ریاضی کاربردیه و مصاحبه دقیقا ۳۵ دقیقه طول کشید و روی دو تابلو کامل اثبات قضایای پایان نامه رو خواستند که الحمدلله عالی بود.وکلی سوال تخصصی پرسیدند اینطوری نیست که شما در مورد همه قضاوت بفرمایید در مصاحبه دانشگاه آزاد اونطور که من دیدم با دقت کار رو انجام میدادن .حالا اون طور مواردی هم شاید باشه ولی عمومی نیست به امید قبولی تمامی شما عزیزان و خودم.

بینا
شهریور ۵, ۱۳۹۳ ۳:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  FAZEL

من هم دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات مصاحبه دادم هم دانشگاه سراسری رتبم خوب بود هنوز دانشگاه آزاد نتایج و اعلام نکرده ولی به نظرم منصفانه تر از سراسری باشه خودم فارغ التحصیل روزانه فردوسیم هم کارشناسی و هم ارشد ولی با این وجود سراسری البته نمیشه گفت همه دانشگاهاش ولی مطمئنا بیشترشون غیر منصفانه امتیاز میدن. فقط این نیست حتی به نظرم نحوه آزمون دانشگاه آزادم بهتر و سئوالاتش منطقی تر بود.
فقط الان یه مشکلی دارم اونم اعتبار دانشگاه آزاده نمیدونم آزاد بخونم پیشیمون میشم یانه می ترسم بیام آزاد بعدا هیچ دانشگاهی سراسری و پیام نور و غیر انتفاعی هیات علمی نکنه آخه استادم این طوری می گفت. میگن حتی خود دانشگاه آزادم بیشتر از دانشگاه سراسری میگیره تا آزاد.

نیما
شهریور ۵, ۱۳۹۳ ۴:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  FAZEL

شاید استثنا بوده واسه شما چون برای من و سایر هم رشته ای هایی که در روز مصاحبه حضور داشتند زمان مصاحبه حدود نیم ساعت برای هر نفر بود ۶ استاد که سوال تخصصی پرسیدند،سوال تخصصی به زبان انگلیسی و پاسخ سوال به زبان انگلیسی سوال از پایان نامه،کارهای پژوهشی و ..

دوست معترض
شهریور ۵, ۱۳۹۳ ۲:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  معترض

چندنفر استاد نطر میدادن؟؟ برای ما که کرمان مصاحبه بودیم ۶ نفر..که هر نفر یک دیدگاه متفاوت داشت و خیلی استرس زا بود جو…
بهرحال همیشه بحث سلایق و یا دانشجوی همون واحد بودن و…تاثیر یمذاره و اینکه ۲۵ درصد بیشتر نباشه عادلانه تره ..موفق باشید

نیما
شهریور ۵, ۱۳۹۳ ۴:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  معترض

سلام معترض عزیز
نظر شما قابل احترامه به شرطی که اعمال سلیقه،توصیه نامه های غیر علمی و … در این امر دخیل نباشند که فعلا چنین شرایطی در جلسات مصاحبه بویژه در دانشگا ه های دولتی وجود نداره

سعیدپور
شهریور ۴, ۱۳۹۳ ۲:۱۱ ب٫ظ

نتایج رتبه بندی سایمگو سال ۲۰۱۴ منتشر شد

حوزه پژوهش و شاخص استعداد علمی

رتبه در ایران

۱- دانشگاه علوم پزشکی تهران
۲- دانشگاه تهران
۳- واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد

مرتضی
شهریور ۴, ۱۳۹۳ ۲:۰۲ ب٫ظ

سلام اکر کسی اطلاع دقیق داره بکه کل ۴ سال هزینه دانشکاه ازاد جقدر میشه؟مرسی

درود بر کسانی که حرف حق می زنند.
شهریور ۴, ۱۳۹۳ ۲:۰۰ ب٫ظ

واقعا این موضع گیری مسوولان دانشگاه آزاد بسیار سنجیده و بجا است. چر که همه ساله بابت سهم مصاحبه حق بسیاری از داوطلبان پرتلاش به دلایل مختلف ضایع می شود.

ثنا میکروبیولوژی
شهریور ۴, ۱۳۹۳ ۱:۵۴ ب٫ظ

سلام
من خیلی از مصاحبه ناراضی بودم واسترس زا بود
هر جور دوست داشتند هر چی دلشون میخواست سوال میکردند
باز هم وزن نمره کتبی ٧۵ درصد عالی بود اما مصاحبه ٢۵ درصد خیلی سلیقه ای بود،،ما که سوال علمی را کتبی امتحان دادیم ولی دوباره در مصاحبه بی معنیه که سوال علمی بپرسند
وزن ٧۵ به ٢۵ خیلی خوبه ایکاش به کیفیت سوالها بپردازند
من که رزومه خوبی نداشتم بنفع شد که سوال علمی پرسیدند و نمره کتبی خوبی داشتم
ولی اونی که رزومه عالی داشت با یه پوشه بزرگ از مقاله و ،،ولی نمره کتبی بد داشت
انقدر سرش گرم تحقیق بود که درس نخونده بود خوب خیلی راحت رد میشه
این واقعا کیفیت مصاحبه را زیر سوال میبره

FAZEL
شهریور ۴, ۱۳۹۳ ۸:۴۳ ب٫ظ

دوست من واقعا فک میکنی کسی که “رزومه عالی داشت با یه پوشه بزرگ از مقاله داشته و انقدر سرش گرم تحقیق بوده” درس نخونده؟
توی دانشگاهی درس میدادم دانشجو بلد نبود معادله درجه ۲ حل کنه. واقعا دیگه حرفی ندارم

لوک خوش شانس
شهریور ۵, ۱۳۹۳ ۰:۱۱ ق٫ظ
پاسخ به  FAZEL

حرف جالبی زدی. با ی دانشجو ترم سیزدهم ی بار صحبت میکردم میگفت سه واحد دیگه داره تا کارشناسیش رو بگیره. ی سوال از درسای ترم سوم ازش پرسیدم موند توش. خیلی دلم براش سوخت خیلی.

ثنا میکروبیولوژی
شهریور ۵, ۱۳۹۳ ۹:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  FAZEL

سلام
یعنی چی ؟؟؟؟؟؟؟استاد ما هم میگفت :در رشته ما محیط کشت برای باکتری چاکلت اگار هست که همه بچه ها در لیسانس اینو میدونن،،یه دانشجوی دکتری علوم پزشکی ایران میگفت این چاکلت اگار شکلاته؟؟؟یعنی نمیدونست چیه!!!!!!اگر ازاد بود میگفتند بیسواده ولی سراسریه و حسابی درس خونده و قبول شده ،،،حالا شما میفرمایید معادله درجه دو را نمیدونن!!!!!!!!!واقعا یه چیزایی پایه محسوب میشه و باید بدونن دیگه منم حرفی ندارم

نیما
شهریور ۵, ۱۳۹۳ ۵:۰۰ ب٫ظ

سلام ثنا خانم
اساتیدی که در جلسه مصاحبه حضور دارند از این موضوع اطلاع دارند که دانشجو به تمام مباحث علمی مسلط نیست (که اگه اینطور بود نیازیبه ادامه تحصیل نداشت) مهمترین هدف اساتید در زمان مصاحبه محک زدن دانشجو در نحوه ی برخورد با موقعیت ها و چالش های علمی پیش روست.

ثنا میکروبیولوژی
شهریور ۵, ۱۳۹۳ ۹:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  نیما

سلام
بله درسته
منم سعی کردم برخورد بسیار مودبانه و محترمی داشته باشم
حالا ببینیم با بر خورد واقعا خوب و عالی که داشتم ایا نمره مصاحبه ام خوب میشه یا بخاطر اینکه خوب جواب ندادم نتیجه بد میشه
باید منتظر ماند
اونها حتی روپوش رسمی منو مسخره میکردند و بلند به هم میگفتند شبیه استاداست نه!!!!!!شاید هم خوششون اومده بود و تمجید میکردند !؟!؟!؟
خلاصه اصلا به روی خودم نیاوردم چی شنیدم،،بگذریم حرف زیاده

علی
شهریور ۴, ۱۳۹۳ ۱:۵۳ ب٫ظ

عادلانه است

بچه جنوب
شهریور ۴, ۱۳۹۳ ۱:۳۸ ب٫ظ

دعا کنین سراسری هم اینطوری بشه

مریم
شهریور ۴, ۱۳۹۳ ۱:۳۳ ب٫ظ

آفرین به دانشگاه آزاد. شوهرم رتبه ۱۴ دانشگاه ملی آورده، مصاحبه ها هم رفته رزومه قوی هم داره مثل کتاب، مقاله ای اس ای، طرح پژوهشی و ….. ولی چون ارشد آزاد بوده قبول نشده. واقعا بی انصافیهو متاسفم برای سنجشی که دانشگاه ملی در نظر گرفته.

معماری 3
شهریور ۴, ۱۳۹۳ ۱:۳۳ ب٫ظ

واقعا این شیوه عادلانه تر هست ممنون

روزبه
شهریور ۴, ۱۳۹۳ ۱:۲۲ ب٫ظ

واقعا درستش همینه. طرف یه سال وقت میزاره کلی کلاس میره زبان میره تست میزنه یه رتبه بیاره فقط برای ۲۵ درصد؟؟؟؟ تازه وقتی میری مصاحبه باز ازت زبان می پرسن سوال می پرسن معدل می پرسن!!! خوب اگه یه بار معدل رو حساب کردین باز دیگه چرا تو مصاحبه میزنین توی سرشش؟ یه بار زبان امتحان داده توی آزمون باز ازش مدرک زبان می خواین؟باز توی مصاحبه هم سوال زبان می پرسین؟ آخه اینا یعنی چییییییییییییی؟

بهار
شهریور ۴, ۱۳۹۳ ۱:۲۰ ب٫ظ

احسنت بر دانشگاه آزاد.واقعا عدالت یعنی همین

پوریا - حقوق جزا
شهریور ۴, ۱۳۹۳ ۱:۰۹ ب٫ظ

اونهایی که دانشگاه آزاد رو زیر سوال میبرن به نظرم اصلاع چندانی ازش ندارن .. مثلا در رشته ما و خیلی از رشته ها علوم تحقیقات تهران خیلی از نظر علمی قوی هست … استادهای توپ دانشگاه تهران و شهید بهشتی دارن در علوم تحقیقات تهران درس میدن ..
یا در رشته های فنی استادهای توپ شریف و تهران و امیرکبیر در علوم تحقیقات هستند ..
به نظرم علوم تحقیقات تهران از خیلی از دانشگاههای تهران قویتره … و قبولی در علوم تحقیقات تهران هم خیلی سخته …. کجایی علوم تحقیقات تهران ک
آماده باش که دارم میام …

سجاد
شهریور ۴, ۱۳۹۳ ۶:۲۶ ب٫ظ

آقا جان! شریف و امیرکبیر که اساتید حقوق ندارن برادر!!!!!

شیمی
شهریور ۴, ۱۳۹۳ ۷:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  سجاد

نگفتن حقوق!!!متن رو با دقت بخونید گفته امیر کبیر و شریف برای فنی!!!

سجاد
شهریور ۴, ۱۳۹۳ ۱۱:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  شیمی

بله من حرفمو پس گرفتم و عذر می خوام

پوریا - حقوق جزا
شهریور ۴, ۱۳۹۳ ۱:۰۶ ب٫ظ

اره اینجوری خیلی بهتره …
همین وزن در کتبی و مصاحبه خیلی بهترره و عدالت بهتر و بیشتر رعایت میشه …
یعنی حق به حق دار میرسه و ادمهایی که مستحق تر هستند کرسی های دکتری رو بدست میارن …
اما دولتی خیلی سلیقه ای و پارتی بازی هست …
به نظرم حال افراد مهمه نه گذشته افراد ..
الان توی ایان مقاله نوشتن هم پارتی بازی شده ..
هر کس آشنا داره راحتتر مقاله مینویسه و من اعتقادی به نوشتم مقاله و کتاب و اینا ندارم یعنی هر کس مقاله بیشتری داره پی باسوادتره ..
الان با این موسساتی که در بازار هست و پول میگیرن و مقاله مینویسن راحت میشه خیلی مقاله داد .. یعنی حالا اگه کسی خودش هم مقاله مینویسه و راهشو یاد گرفته خیلی افتخار نیست .. یعنی به نظرم مقاله نوشتن قلق میخاد و باید راهشو یاد گرفت و خیلی ارتباط به سواد نداره …. ؟؟؟؟
حالا چون یکی دانشگاه کارشناسی و ارشدش خوب بوده و مثلا در دانشگاههای مادر درس خونده و باصصلاح رزومه اش خوبه پس اون مستحقه که بره دکتری خونه و اونی که قبلا دانشگاه نچندان مطرح بوده .. حقش نیست .. اگه ملاک آزمون کتبی باشه خیلی خیلی بهرته و مثلا همین ۲۵ درصد نمره مصاحبه آزاد خیلی هم خوبه … ملاک کتبی باشه خیلی بهتره .. به نظرم اگه کسی باسواد باشه در آزمون کتبی خودشو میتونه نشون بده .. وزن ۷۵ درصد مصاحبه در دولتی خیلی زیاده و اعمال سلیقه زیاد میشه .. واقعا بی انصافیه ..

قبول شده دانشگاه آزاد سال قبل
شهریور ۴, ۱۳۹۳ ۱۲:۵۱ ب٫ظ

درود بر این روش سنجش و ارزیابی دانشگاه آزاد. منصفانه ۷۵کتبی در برابر ۲۵ مصاحبه .

سپیده روان شناسی عمومی
شهریور ۴, ۱۳۹۳ ۱۲:۴۷ ب٫ظ

کار این دانشگاه آزاد تو یه جاهایی خیلی درسته….
مرحبا…امیدوارم همچنین این وزن پابرجا بمونه….من یکی از دوستام با رتبه ی ۱۴ در دانشگاه دولتی هیج جا قبول نشد با رزومه ی خیلی خیلی خوب چون مدرک ارشدش از دانشگاه آزاد بود……. البته ایشون فقط دانشگاه های روزانه تووپ رو زده بودن شاید جاهای دیگه قبول می شد اما خب شما اگه رتبه ۱۴ باشین نمی رین تهران و شاهد و الزهرا رو بزنین؟
دیگه اعمال سلیقه بیشتر از این….؟!!! حالا موندیم برای این دوستمون چی دعا کنیم..؟بگیم به امید خدا رتبه ات بهتر میشه که رتبه اش عالی بود….بگیم رزومه تو قوی کن که چند تا کتاب نوشته و ISI یه عالمه داره….
اما خدا بزرگه…

عزیز زاده
شهریور ۴, ۱۳۹۳ ۱۲:۴۱ ب٫ظ

احسنت

در آرزوی قبولی دکترای 94
شهریور ۴, ۱۳۹۳ ۱۲:۳۸ ب٫ظ

آفرین به جناب آقای دکتر علوی فاضل. باور کنید ۶۵ درصد از ۷۰ درصد مصاحبه امسال سلیقه اساتید و پارتی بود.

آینده نگری 6 سال دیگه
شهریور ۵, ۱۳۹۳ ۰:۴۴ ق٫ظ

در آرزوی قبولی دکتری ۹۴ یعنی چی ؟
مدرک دکتری روزای آخر عمرشو داره میگذرونه من و شما فعلا حسون به مدرک دکتری مثل حسی هست که زمان دانشجویی بع اساتید دکترمون داشتیم ولی ۴ الی ۵ سال دیگه سیل عظیم ما دهه شصتی ها که دکتر میشیم میایم بیرون تو جامعست و موارد زیر عادی میشه.
کارمند بانک دکتر …
کارمند دکتر ولی کار درحد کار معمولی …
دبیر با مدرک دکتری …
دکتری رو میشناسید که سوپری زده …
دکتری که مسافر کشی میکنه…
دکتری که کلاس خصوصی ریاضی برای مقطع راهنمایی میزاره …
البته اون موقع مثل الان که حداقل شغل برای نگهبان و راننده در ادارات دولتی دیپلم هست اون موقع مدرک لیسانس حداق مدرک برای رانندگان و نگهبانان اداره میشه

داوطلب دکتری
شهریور ۴, ۱۳۹۳ ۱۲:۳۷ ب٫ظ

دوستان اگر بخواهیم منصف باشیم دانشگاه آزاد واقعاً دانشگاه خوبیه. اساتید که همون اساتید دانشگاه های دولتی هستند (حداقل در رشته من که فقط علوم و تحقیقات تهران داره اساتیدش تیم صنعتی امیرکبیر و تربیت مدرس هستند) پس از لحاظ هیئت علمی چیزی کم نداره. مجهز هم که هست. در رتبه بندی هم که وجود داره. در تولید علم کشور هم که سهیم هست. پارتی بازی هم نمیگم نداره ولی در برابر پارتی بازی دانشگاه های دولتی اصلاً به چشم نمیاد و خیلی کمه. تنها مشکلش میزان شهریه هست که اونم اگر تدبیری اتخاذ بشه و تسهیلات مالی ارائه کنند دیگه حرف نداره. حداقل باید بیان و برای مقطع دکتری تسهیلات خاص و خوبی قرار بدهند.

par
شهریور ۴, ۱۳۹۳ ۱:۱۳ ب٫ظ

موافقمممم

سجاد
شهریور ۴, ۱۳۹۳ ۱۲:۳۲ ب٫ظ

با سلام – واقعا منصفانه است. دانشگاه دولتی واقعا بیعدالتی محض است. کاش مجلس این شیوه غلط در دانشگاه دولتی را برچیند. درود بر ازاد

جزا
شهریور ۴, ۱۳۹۳ ۱۲:۲۷ ب٫ظ

بدون آزمون چه جوری محاسبه میشه؟

روزبه
شهریور ۴, ۱۳۹۳ ۱۲:۲۴ ب٫ظ

دمت گرم دانشگاه ازاد جون. بخاطر این حرفت اگر قبول بشم میام

نیما
شهریور ۴, ۱۳۹۳ ۱۲:۲۳ ب٫ظ

طرز تفکر قابل احترامیه،واقعا برای قبولی در مقطع دکتری دانشگاه های دولتی مسائل غیر علمی تاثیر بسیار زیادی دارند.

سمیرا_ روانشناسی تربیتی
شهریور ۴, ۱۳۹۳ ۱۲:۲۳ ب٫ظ

همین درسته ….متشکریم

آنا - ادیان
شهریور ۴, ۱۳۹۳ ۱۲:۰۷ ب٫ظ

خیلی خوشم میادد از این تفکر دانشگاه آزاد

مهندسی پزشکی
شهریور ۴, ۱۳۹۳ ۱۲:۰۰ ب٫ظ

ممنون از تلاشتون برای اجرای عدالت

آنا _ ادیان
شهریور ۴, ۱۳۹۳ ۱۱:۵۹ ق٫ظ

تو این موضوع برتر و روشن اندیشتر از دولتیه

آنا _ ادیان
شهریور ۴, ۱۳۹۳ ۱۱:۵۸ ق٫ظ

از این تفکر دانشگاه آزاد خیلی خوشم میاددد
آفرین

سیاسی- سیاستگذاری
شهریور ۴, ۱۳۹۳ ۱۱:۴۸ ق٫ظ

منم موافقم. این روش عادلانه تریه .. واقعا اخبار بدی از اعمال سلیقه های شخصی اساتید هنگام مصاحبه به گوشم رسید امسال …

علی اقتصادی
شهریور ۴, ۱۳۹۳ ۱۱:۴۸ ق٫ظ

آقا دم همه شما گرم.حداقل تو این مورد خیلی تصمیم درست و بجایی گرفتید.

شیمی
شهریور ۴, ۱۳۹۳ ۱۱:۳۰ ق٫ظ

اگر به سلیقه استاد باشه که با ۱۰ درصد مصاحبه هم کار خودشون رو میکنن :D

شهرزاد،روانشناسی عمومی
شهریور ۴, ۱۳۹۳ ۱۱:۳۰ ق٫ظ

درود بر شما . شیوه پذیرش دکتری دانشگاه ازاد بسیار منصفانه و به عدالت نزدیکتر است. امیدوارم این شیوه را تغییر ندهید.

پلیمر
شهریور ۴, ۱۳۹۳ ۱۱:۲۵ ق٫ظ

علوی فاضل با تاکید بر این که دانشگاه آزاد از شیوه خود دفاع می‌کنیم، گفت: برای آنکه عدالت به درستی اجرا شود باید سهم بیشتری برای آزمون در نظر گرفت چرا که سنجش به صورت یکسان انجام شده اما در مصاحبه سلایق و دیدگاه‌های مصاحبه کننده بسیار موثر است.

سپاسگزارم.