عضو کمیسیون آموزش: اعمال سلیقه‌ در پذیرش دکتری زیاد است

رضا صابری ، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ،  در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: طرح سنجش و پذیرش دانشجو در مقطع دکتری و ارشد در مرکز پژوهش‌های مجلس و با همکاری کارشناسان حوزه آموزش و سنجش کشور در حال پیگیری و دنبال است و به محض تکمیل کلیات و جزئیات این طرح به تصویب نهایی خواهد رسید و دستگاه‌های ذیر‌بط ملزم به اجرای قانون و تبعیت از آن خواهند بود.
وی گفت: یکی از مهمترین دلایل پافشاری جامعه علمی بر اعمال طرح سنجش و پذیرش دانشجو توجه به این نکته است که هیچ پیوستگی و انسجامی بین مقاطع تحصیلی در بحث سنجش وجود ندارد.
وی با بیان اینکه به علت نبود شیوه متمرکز در این بخش اعمال سلیقه ها در پذیرش دکتری بسیار زیاد بوده است، خاطرنشان کرد: پذیرش در تمام مقاطع تحصیلی بخصوص این دو مقطع اثر‌گذار باید هدفمند و بر اساس قاعده و قانون خاص صورت گیرد تا دست نفوذ  سلیقه‌ها در این بخش کوتاه گردد.
وی افزود: این طرح زمینه نظارت را در پذیرش در مقاطع تحصیلی نیز افزایش می‌دهد که در کاهش تخلفات احتمالی در این بخش نیز اثر‌گذار خواهد بود.
ثبت‌نام
باخبرم کن!

102 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کیوان
شهریور ۱۵, ۱۳۹۳ ۱۰:۰۰ ق٫ظ

با سلام
اکثر دوستان مخالف سهم بیشتر مصاحبه هستند لطفا از دادن اختیار بیشتر به دانشگاهها خوداری کنید ۹۰ درصد دانشگاهها سلیقه ای عمل میکنند تا بررسی رزمه ی علمی
پیشرفت در گرو علم هست لطفاسهم مصاحبه را کم کنید به %۲۰ تا شایسته سالاری صورت گیرد

حسابدار 68
شهریور ۱۴, ۱۳۹۳ ۳:۳۶ ب٫ظ

جزییات طرح چیه؟ وزن مصاحبه کم میشه؟ مباحثص امتحانی تغییر می کنه؟ چرا کسی واضح و روشن ما رو از سر در گمی خارج نمیکنه.

ملیحه السادات
شهریور ۱۴, ۱۳۹۳ ۱:۴۰ ب٫ظ

سلام بچه ها کسی هستش که کارشناسیش آزاد باشه ولی ارشد ملی بعد دکترای امسال قبول شده باشه؟؟
خواهشا هرکی ازدوستانشم خبرداره جواب بده

حسن
شهریور ۱۴, ۱۳۹۳ ۳:۵۲ ب٫ظ

شما از تکمیل ظرفیت خبر دارین؟اعلام میشه امسال؟

متین
شهریور ۱۳, ۱۳۹۳ ۱۱:۳۰ ب٫ظ

دوستان نظر شخصی من اینه که هردو گروه یه جورایی حق دارن اینکه ممکنه تفاوت بین رتبه ها در حد یک یا دوتست باشه و همینطور بی عدالتی و اعمال سلیقه بعضی اساتید که باعث میشه در حق خیلی هاظلم بشه و علارغم رتبه خوب و رزومه خوب قبول نشند . و اینم درسته که رزومه هم مهمه.فکر کنم بهترین شرایط اینه که مصاحبه باشه ولی نه به این شکل .مصاحبه باید متمرکز باشه و اساتید از دانشگاههای مختلف باشند و نماینده سازمان سنجش هم در مصاحبه حضور داشته باشه و هر سال مصاحبه کننده ها تغییر کنند و روزای آخر اساتید مصاحبه کننده معلوم بشند که امکان اعمال سلیقه و تبانی اساتید کمتر بشه .

سعید
شهریور ۱۳, ۱۳۹۳ ۷:۵۰ ب٫ظ

آقا اینم خبر… به لحاظ برگزاری ازمون بهتر شد… مثل اینکه قراره در سال چن تا آزمون بگیرن… تازه گفته از مقطع دکتری آغاز می شه یعنی در مقاطع دیگه هم اعمال خواهد شد…
سرپرست وزارت علوم تحقیقات و فناوری گفت: طرح جدید تفکیک سنجش علمی و پذیرش در دانشگاه های کشور اجرا می شود.
محمدعلی نجفی امروز در دومین روز همایش روسای دانشگاه های سراسر کشور در مشهد با اشاره به این که این طرح از دوره دکتری آغاز می شود افزود: سنجش علمی سالی چند بار و پذیرش بر اساس قوانین به صورت جدا از سنجش صورت می گیرد.
وی گفت: بین المللی کردن دانشگاه ها ، آینده پژوهی و تربیت انسان های کار آمد و کار آفرین از سیاست های جدید این وزارتخانه است.
سرپرست وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری همچنین گفت: تلاش می شود سال تحصیلی جدید با آرامش در مسائل علمی و آموزشی آغاز شود.
نجفی افزود: دانشگاه ها نباید میدان رقابت های سیاسی باشد و سبب شود تحقیقات و علم به حاشیه رود.
وی با اشاره به اینکه ، براساس تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی دانشجو باید اهل تحلیل سیاسی باشد افزود: راهبرد وزارت علوم این است که دانشگاه ها از درگیری های سیاسی دوری کنند.
۱۲۰ نفر از رئیسان دانشگاه های دولتی سراسر کشور در قالب این همایش درباره سیاست های جدید علمی و آموزشی گفتگو و تبادل نظر می کنند.
همایش روسای دانشگاه های سراسر کشور تا فردا در دانشگاه فردوسی مشهد ادامه دارد.

خداحافظ دکتری
شهریور ۱۳, ۱۳۹۳ ۵:۵۱ ب٫ظ

جناب مدیر عاجزانه استدعا دارم به این سوال من پاسخ بدید.باور کنید از صبح که خبر رو شنیدم بدجوری کلافه ام.جناب مدیر سایت آیا صحبتهای دیروز سرپرست وزارت علوم مبنی بر اجرایی شدن طرح تفکیک سنجش از پذیرش در مقطع دکتری به این معنیه که آزمون صرفا نقش غربالگر داره و دانشگاهها در پذیرش دانشجوی دکتری استقلال کامل دارند؟خواهش میکنم پاسخ بدید.
——-
خیر این گونه نیست. نگران نباشید.

تکمیل ظرفیت
شهریور ۱۳, ۱۳۹۳ ۹:۲۱ ق٫ظ

کی تکمیل ظرفیت اعلام میشه؟

کریمی
شهریور ۱۳, ۱۳۹۳ ۷:۳۹ ق٫ظ

سلام دوستان
دیروز
ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در اجلاس روسای دانشگاه‌های کشور در دانشگاه فردوسی مشهد اهداف اساسی سازمان سنجش آموزش کشور را به ترتیب استقرار نظام کارآمد سنجش و ارزشیابی آموزش کشور در تمام سطوح و مقاطع مختلف تحصیلی، سنجش و اندازه‌گیری و ارزیابی دانش داوطلبان متقاضی ورود به آموزش عالی کشور در سطوح مختلف آموزشی و ارزیابی و اعتبارسنجی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و دانش‌آموختگان در راستای تضمین کیفیت آموزش عالی عنوان کرد.

بچه جنوب
شهریور ۱۳, ۱۳۹۳ ۹:۲۸ ق٫ظ
پاسخ به  کریمی

دوست عزیز سرپرست وزارت علوم دیروز در همین همایش اعلام کردند طرح تفکیک سنجش از پذیرش برای دکتری امسال اجرایی خواهد شد.این یعنی آزمون فقط نقش غربالگری داره و دانشگاهها از نتایج اون برای پذیرش دانشجو استفاده می کنند.راستی جناب مدیر سایت چرا خبر به این اهمیت رو پوشش نمی دید؟

سپنتا
شهریور ۱۳, ۱۳۹۳ ۱۲:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  بچه جنوب

با سلام
میشه دقیقتر توضیح بدین.غربالگری یعنی اثر آزمون بیشتر هست؟

خداحافظ دکتری
شهریور ۱۳, ۱۳۹۳ ۱:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  سپنتا

خیر.یعنی ۱۰۰درصد نقش رو مصاحبه ایفا میکنه

سعید
شهریور ۱۳, ۱۳۹۳ ۲:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  کریمی

دوستان عزیز…
تا دفترچه ثبت نام نیومده هیچی مشخص نیست…
چیزی که مشخصه امسال تغییراتی رو خواهیم داشت…
ولی چه تغییراتی مشخص نیست… به هرحال فعلا در مرحله آزمون و خطا هستند…
هزار ساله آزمون و خطا می کنن

سپنتا
شهریور ۱۵, ۱۳۹۳ ۱۱:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

و عمر ما با آزمون و خطا تموم شد…..

مانی- مصاحبه ساختارمند هم لازمه
شهریور ۱۲, ۱۳۹۳ ۴:۴۲ ب٫ظ

سلام به همه دوستان عزیز و گرامی. دوستان من خودم پارسال به خاطر اعمال سلیقه و با یک نفر اختلاف در دانشگاه دوره ارشد خودم قبول نشدم. شاید اگر گرایش دیگری زده بودم در پنل دیگری مصاحبه می شدم و قبول شده بودم. همه اینها درست، اعمال سلیقه، شانس، وضعیت سایر داوطلبان در روز مصاحبه، مصاحبه کنندگان مختلف در روزها و حتی ساعت های مختلف و …. همه اینها هست، درسته، ولی به هرحال علیرغم همه اینها مصاحبه لازم هست، برای کسی که فردا می خواد معلم و استاد بشه و تدریس کنه سطح علمی نصف قضیه است، تازه اگر یک آزمون تستی بتواند این سطح را درست تعیین کرده باشد. ولی نصف دیگر شخصیت، اخلاق، توانایی تدریس و ارائه مطلب، قدرت انتقال مطلب، برخورد، سوابق و تجربیات پژوهشی است. راه حل این مشکل حذف مصاحبه نیست، مصاحبه ها باید ساختارمند گردند. با آرزوی موفقیت برای همگی

سعید
شهریور ۱۲, ۱۳۹۳ ۱۰:۰۳ ب٫ظ

بله حرف شما درسته…
منم مشهد قبول نشدم…
مصاحبه استعداد درخشان…ولی یه طرفه به قاضی نرفتم و نمی رم…
مشخصا یه ازمون تستی سطح معلومات کسی رو مشخص نمی کنه… اگه کسی ادعای معلومات با آزمون رو داره باید بتونه به سوالات تشریحی پاسخ بده… نه اینکه ۲ تا تست نزده یا غلط ۶۰ نفر آدما رو جابجا کنه…!!!! اونوقت بگه معلومات من ۲ درصد بیشتر از رفیقم بوده…پی من حقم بوده برم…
مصاحبه ها هم باید هدفمند شه… نه به صورت فعلی…بله برخی از دوستان در بعضی رشته ها حق دارن… یه جا یک دهم یه جا ۷۵ اصلا منطقی نیست… باید سوالات درست و هدفمند پرسیده شه…

کریمی
شهریور ۱۲, ۱۳۹۳ ۴:۰۷ ب٫ظ

میلی منفرد:
طرح نیازسنجی آموزش عالی امسال تدوین و اجرا می‌شود

معاون آموزشی وزارت علوم بر توجه به مباحث بازنگری در شیوه های سنجش و پذیرش دانشجو، نظارت و ارزیابی و به کارگیری فناوری اطلاعات برای بهبود و ارتقای کیفی فعالیت ها و فرآیندهای اجرایی تأکید کرد و افزود: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های حوزه معاونت آموزشی در سال جاری تدوین و اجرای طرح نیازسنجی آموزش عالی و پژوهشی به منظور توسعه متوازن مؤسسات آموزشی و پژوهشی است. –

بچه جنوب
شهریور ۱۲, ۱۳۹۳ ۵:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  کریمی

این یعنی چی؟طرح نیازسنجی دیگه چیه؟منظور همون طرح سنجش و پذیرشه؟نسبت مصاحبه و آزمون تئی این طرح چطوریه؟

بچه جنوب
شهریور ۱۲, ۱۳۹۳ ۵:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  کریمی

جناب مدیرچرا نظرات منو منتشر نمیکنید آخه؟کلی مضطرب شدم بابت این طرح نیاز سنجی.نظراتمو منتشر کنید تا جوابمو از دوستان بگیرم

کریمی
شهریور ۱۲, ۱۳۹۳ ۸:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  بچه جنوب

منم دقیق نمیدونم تو سایت خبرگزاری فارس دیدم

بچه جنوب
شهریور ۱۲, ۱۳۹۳ ۹:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  کریمی

کاش از آقای صابری سوال کنید

شیرین
شهریور ۱۳, ۱۳۹۳ ۰:۲۸ ق٫ظ
پاسخ به  کریمی

با سلام خدمت مدیریت سایت
اگه ممکنه در مورد طرح نیاز سنجی آموزش عالی توضیح بدین؟ منظور از این طرح چی هست؟

دشتستان
شهریور ۱۲, ۱۳۹۳ ۱:۵۷ ب٫ظ

من برای استعداد درخشان دانشگاه تبریز رفتم
هیچکدومشون از موضوع پایان نامم و مقاله ای که تو کنفرانس بین المللی قبول شده بود سوال نکردند بجاش از درسهای دوره لیسانسم ازم سوال کردند که من ۴سال پییش خونده بودم
همش آدم رو مسخره میکردند فرض کن حتی از عکسم

sara
شهریور ۱۲, ۱۳۹۳ ۳:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  دشتستان

خوبه شما دعوت شدین
من که کلا دعوت به مصاحبه نشدم !!!!

پریا
شهریور ۱۲, ۱۳۹۳ ۵:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  دشتستان

دانشگاه زنجان و تبریز متاسفانه بومی خودشون رو میگیرن

مهران
شهریور ۱۲, ۱۳۹۳ ۱۲:۳۹ ب٫ظ

سهم مصاحبه نباید بالای سی درصد باش، در غیر این صورت عدالت رعایت نمی شه ، از دست اندر کاران می خواهیم به این مورد توجه کنند.

sina
شهریور ۱۲, ۱۳۹۳ ۱۲:۲۹ ب٫ظ

با سلام خدمت دوستان
من امسال رتبه ۱ با رزومه
– شاگرد اول تو دوره کارشناسی ارشد
– ۱ مقاله isi
– ۲ علمی – پژوهشی داخلی
-۵ کنفرانس بین اللملی
– ۱۳همایش ملی
– گواهی مختلف دوره های آموزشی
—-
از اولویت چهارم خودم قبول شدم
—-
دانشگاه تهران و تربیت مدرس رد شدم هر چند که بهترین مصاحبه را داشتم.
—-
من حتی با رتبه ۱ بودن و با این رزومه نمیگم تهرانو تربیتو باید میآوردم؟ اما اونایی که تهرانو تربیت قبول شدند از هر نظر از من ضعیف تر بودند —–
من خودم طرفدار اینم که دانشجو هم از نظر رتبه باید خوب باشه و هم از نظر رزومه و دوتاشونم برای یه دانشجوی تحصیلات تکمیلی نیازه..ولی متأسفانه خیلی از اساتید بجای بررسی سوابق علمی – پژوهشی و آموزشی تومصاحبه ها، بررسی سلایق شخصی میکنند. و بنظرم اینطور میرسد که وزن مصاحبه حتی ۳۰ هم بشه خوب نیست.

sara
شهریور ۱۲, ۱۳۹۳ ۹:۳۳ ق٫ظ

لطفا یه چارچوب قانونی محکمی وضع کنین که دست بعضی از اساتید که تحت عناوین مختلف در مصاحبه ها و پذیرش دکتری چه از طریق آزمون و چه از طریق استعداد درخشان در حق دانشجویان اجحاف میکنن گرفته بشه
و وقتی اعتراض میکنی ارجاعت میدن به این حرف که دانشگاه های آزاد و پردیس برو ثبت نام کن
وقتی حق من دانشگاه دولتی بوده که حقمو زیر پا گذاشتن چرا پردیس و آزاد !!!
به خدا ما بی پارتی ها و کم درآمدها هم حق داریم از تحصیلات عالیه استفاده کنیم

ارام
شهریور ۱۲, ۱۳۹۳ ۱:۲۷ ق٫ظ

سلام لطفا اگر کسی مصاحبه دانشگاه شیراز رفته ویا اطلاعی از شیوه مصاحبه و اساتید آن دارد اطلاع دهد؟ (رشته تاریخ اسلام)

مهرداد
شهریور ۱۲, ۱۳۹۳ ۹:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  ارام

سلام دوست عزیز. دانشگاه شیراز به دلیل پیشینه ای که دارد بسیار سخت گیر بوده و فقط دانشجویانی را انتخاب می کنند که بتواند هدف آن استاد را دنبال کند و دادن هرگونه نظر را رد می کنند و خیلی با غرور فراوان برخورد میکنند. من که شکر خدا تربیت مدرس قبول شدم اما خاطره خوبی از برخورد آنهاندارم و علنا گفتند چرا اینجا آمدی؟ امید وارم موفق باشید

ارام
شهریور ۱۳, ۱۳۹۳ ۵:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  مهرداد

سلام ارام هستم خیلی نا امید شدم یعنی شانس ندارم ؟؟

سمیه
شهریور ۱۲, ۱۳۹۳ ۱۰:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  ارام

ارام جان من همکلاسیتم… دانشگاه شیراز به دلیل پیشینه قوی بسیار سخت گیرانه عمل میکند…

ارام
شهریور ۱۳, ۱۳۹۳ ۵:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  سمیه

سلام ارام هستم خیلی نا امید شدم یعنی شانس ندارم ؟؟

ارام
شهریور ۱۶, ۱۳۹۳ ۱۱:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  سمیه

سلام سمیه خانم شما برای مصاحبه پردیس شیراز چه رزومه ای داشتید ؟ لطفا جواب دهید ممنون

...نینا...
شهریور ۱۱, ۱۳۹۳ ۱۰:۰۴ ب٫ظ

اگر اساتید محترم در مصاحبه دکتری به دانشجویی با رزومه عالی امتیاز بسیار پایین همچون ۱/۵ و به دانشجوی دیگری با رزومه ضعیف امتیاز بسیار بالا همچون ۸۰ بدهند و شما با ارائه کارنامه و مدرک به سیستم شکایات وزارت علوم این موضوع را ثابت کنید، حداقل این اساتید از لیست مصاحبه سال بعد حذف خواهند شد و اعتبار مصاحبه گروه آموزشی مروبطه کم می شود.
البته تعدا شاکیان و مدرک بسیار مهم است.

یه دوست
شهریور ۱۲, ۱۳۹۳ ۱:۱۷ ق٫ظ
پاسخ به  ...نینا...

عزیزم یه بار برو تو بخش پاسخگویی سازمان سنجش رزومت رو شرح بده و اتفاقی که برات افتاده رو براشون بگو (حالا تو خودتو بذار جای کسی که در حقش ظلم شده). جوابی که بهت میدن این هست که “پذیرش دکتری بدون آزمون صرفا به عهده ی دانشگاهها می باشد. با تشکر”. اگه این کارو کردی و این جوابو نگرفتی، که کاملا محاله، بیا اینجا بگو کساییکه میگن بی عدالتی شده از خودشون میگن و حرفشون درست نیس.من یکی منتظرتم.

منتظر
شهریور ۱۱, ۱۳۹۳ ۹:۵۷ ب٫ظ

این واقعیت را فراموش نکنیم که وقتی شکست میخوریم تقصیر بقیست و وقتی می بریم حقمون بوده
وقتی نتیجه نمی گیریم بدون شک بی عدالتی شده! خداییش اینطور نباید قضاوت کرد.
دوستان عزیزی که با اراده و پشتکار و تلاش زحمت کشیدن و رتبه خوب کسب کردن و شایسته ورود بودن ولی اینطور براشون رقم نخورده ناراحتیشون کاملا درک میشه ولی هر جا واسه استخدام هم برید مصاحبه میبینید باید یه سری مهارت ها رو در لحظه مصاحبه باید داشت و در زمان کم باید از خودشون دفاع کنن و اساتید به اون لحظه نمره میدن
یه سری از مقالات هم به صورت تیمی انجام شده و مصاحبه شونده نقش همکار رو در اون داشته
یه سری از مقالات در مجلاتی چاپ شدن که قوی نیستی و یا خود مقاله کار قوی نبوده
نتیجه اخلاقی: اون چیزی که ما تو ایینه میبینیم مصاحبه کننده تو خشت خام میبینه
ایشالله دوستانی که قسمتشون قبولی نبوده در اولین فرصت ممکن بهترین دانشگاهی که علاقه دارن فبول شن و همیشه موفق باشن
بیاین همیشه به اساتید احترام بذاریم به هر تصمیمی که میگیرن

مریم
شهریور ۱۱, ۱۳۹۳ ۱۰:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  منتظر

وقتی خود اساتید می فرمایند که سلیقه هم بی تاثیر نیست دیگه دفاع از نمره ی بالای مصاحبه بی مورده.من امسال با رتبه ی خوب موندم پشت کنکور هیچ کدوم از این شرایطی که شما فرمودید رو هم نداشتم

ریاضی کاربردی
شهریور ۱۱, ۱۳۹۳ ۱۱:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  منتظر

به نظر من بد نیست کارنامه دوستان رتبه اولی که توی سایت هست رو ببینید…

رتبه اول رشته مهندسی نفت – مخازن با رزومه ثابت در یک دانشگاه نمره مصاحبه یک دهم و در دانشگاهی دیگه نمره مصاحبه صد کسب کرده!
بگذریم از نوسانات نمره مصاحبه در کارنامه دیگر دوستان…

این یعنی دانشگاه ها در نمره دهی مصاحبه سلیقه شون رو بسیار زیاد اعمال می کنن!

رها
شهریور ۱۲, ۱۳۹۳ ۰:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  منتظر

چرا باید همیشه به هر تصمیم اساتید احترام بگذاریم؟؟؟ اساتید انسان های عادی هستند و امکان خطا و اشتباهشون زیاده (همین ما که ارشد هستیم هم میتونیم مدرس باشیم، شما خودتون اشتباه نمیکنین؟)
اجرای عدالت خیلی خیلی مشکله و خیلی از اساتید هم ثابت کردند نمیتونن اجراش کنند.

یه دوست
شهریور ۱۲, ۱۳۹۳ ۱:۲۳ ق٫ظ
پاسخ به  منتظر

تو رشته ی ما داشتن مقاله ژورنالی شاهکاره. در کنارش یه مقاله علمی پژوهشی با حداقل ۸ تا کنفرانسی و یه طرح پژوهشی و سابقه کار تو یه محل خوب از نظر استاید رو هم در نظر بگیر. با این رزومه خودتم شاهد باشی که از بقیه سرتری. ولی دانشگاهیکه رفتی مصاحبه حق تورو که از طذیق بدون آزمون رفته بودی مصاحبه بگیره و بده به یه نفریکه با آزمون رتبه نه چندان مناسب برای اون دانشگاه آورده.
عزیزم حرف بعضیا عدم قبولی تو هیچ دانشگاهی نیس. حرف سره این هس که جایی که باید میشد نشده. دیگه ماها سنی ازمون گذشته و بهتر میتونیم تشخیص بدیم که چی حقمون بوده. لطفا اینجوری قضاوت نکن. شاید برای عذه کمی حرف تو صادق باشه دوست عزیز.

دانشگاه شیراز
شهریور ۱۲, ۱۳۹۳ ۹:۲۰ ق٫ظ
پاسخ به  یه دوست

تو کنکور هم ادم دلش میخواد خیلی جاها قبول شه ولی نمیشه! در نهایت این حق مصاحبه کنندست هر نمره ای صلاح دید بده حالا اسمش هر جی که میخواد باشه
این از اختیارات اساتیده و شاید بشه قانونمندترش کرد ولی باز هم وجود خواهد داشت
بهتره خودمون قوی تر کنیم و بیشتر تلاش کنیم
چون چیزی عوض نمیشه و شرایط قبولی سخت تر هم میشه مطمین باشید

fateme
شهریور ۱۲, ۱۳۹۳ ۱:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  منتظر

با سلام دوست عزیز من قبول شدم امسال
ولی میدونم که با ۷۰ مصاحبه شانس آوردم
نمیگم حقم نیست اما کسای دیگه هستند که حقشون از من بیشتر بود و قبول نشدن …

رضا
شهریور ۱۱, ۱۳۹۳ ۹:۴۵ ب٫ظ

بالا بودن وزن نمره ازمون حداقل در شرایط موجود قربانیان کمتری خواهد داشت.

بچه جنوب
شهریور ۱۱, ۱۳۹۳ ۹:۳۱ ب٫ظ

به امید خدا سهم مصاحبه کم میشه فقط امیدوارم عناوین درسی تغییر نکنن

نوری
شهریور ۱۱, ۱۳۹۳ ۷:۴۱ ب٫ظ

مصاحبه یا کاملا باید حذف بشه یا وزن آن به حداقل مقدار ممکن برسه

دریا گیلان
شهریور ۱۱, ۱۳۹۳ ۹:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  نوری

موافقم به نظرم باید کلا حذف بشه!اگه ارشد هم مصاحبه بود ما قبول نبودیم!وقتی استادان گرامی اصلا به رزومه اهمیت نمیدند چرا باید باشه!؟ای کاش تکمیل ظرفیت باشه!من که امیدی ندارم!رشته ما ظرفیت خیلی کمه!

یه دوست
شهریور ۱۲, ۱۳۹۳ ۱:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  دریا گیلان

و ای کاش امتیاز تعداد مقالات رو هم عین معدل خود سازمان ستجش مستقیما تو نتیجه آزمون دخالت بده.آمین!

90
شهریور ۱۲, ۱۳۹۳ ۸:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  نوری

چرا مصاحبه باید حذف شه؟
چقد زیادن اونایی که استعداد کار علمی رو ندارن و با دو ماه خوندن قبول شدن
دکتری که لیسانس نیست

شیمی
شهریور ۱۱, ۱۳۹۳ ۷:۳۶ ب٫ظ

به علی رتبه ۹
شما چه رشته ای بودید؟ آزاد درس خوندید یا سراسری که مصاحبه رد شدید؟؟

علی
شهریور ۱۱, ۱۳۹۳ ۹:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  شیمی

سراسری بودم

شیلان
شهریور ۱۲, ۱۳۹۳ ۰:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  علی

شیمی آلی؟

فریاد
شهریور ۱۱, ۱۳۹۳ ۶:۴۲ ب٫ظ

من از یکی از بهترین دانشگاه های تهران فارغ التحصیل شدم. مقاله ISI ، علمی پژوهشی، طرح و ثبت اختراع هم دارم. مصاحبه من هم طبق گفته اساتیدم خوب بود ولی پذیرفته نشدم و استادم کسی رو برداشت که هم رتبش از من بالاتر بود و هم مصاحبه خوبی نداشت، اونو بیشتر دوست داشت. اگه این اعمال سلیقه نیست پس اسمش چیه؟!! به وضوح حقو نا حق میکنن. من که نمیگذرم. امیدوارم در سیستم جدید عدالت بیشتر رعایت بشه.

نیما
شهریور ۱۱, ۱۳۹۳ ۷:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  فریاد

آره به خدا. دوستم با رتبه ۲۰ در رشته ای که ۶۳ نفر روزانه میگیره هیچ جا قبول نشد. هر ۵ دانشگاه ردش کردن. واقعا من از خودش بیشتر ناراحتم.

علی
شهریور ۱۱, ۱۳۹۳ ۹:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  نیما

من با رتبه ۹.در رشته ای که ۱۵۰تا روزانه میگرفت رد شدم.استادمو دیدم بهم میگه شرمنده.فقط همینو بگم خودشون فهمیدن چه ظلمی در حقم کردن.هیچ وقت ازشون نمیگذرم.و از خدا میخام بدترین بلاهارو سرشون بیاره

یه دوست
شهریور ۱۲, ۱۳۹۳ ۱:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  علی

آمین!

90
شهریور ۱۲, ۱۳۹۳ ۸:۲۳ ق٫ظ
پاسخ به  نیما

برای یکی از دوستای منم همین اتفاق افتاد

زهرا
شهریور ۱۲, ۱۳۹۳ ۳:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  نیما

اتفاقا از قدیم گفتن ظالم همیشه سالم

کریمی
شهریور ۱۱, ۱۳۹۳ ۴:۴۶ ب٫ظ

توروخدا با دکتر صابری تماس بگیرید بخدا جواب میده

لطفا راهنمایی کنید
شهریور ۱۱, ۱۳۹۳ ۳:۴۵ ب٫ظ

دوستان سلام
طرح سنجش و پذیرش دانشجو در مقطع دکتری و ارشد چیست میشه توضیح بدیدین قرار چه طور بشه
کجا میتونم این طرح رو بخونم

اذر
شهریور ۱۱, ۱۳۹۳ ۳:۰۶ ب٫ظ

بچه ها من ارشدم را آزاد خونده بودم ۳ مقاله داشتم. در دانشگاه اصفهان مصاحبه ۳ قسمت بود. اول امتحان کتبی گرفتن بعد مقاله ها و سوابق را بررسی کردن و مصاحبه شفاهی.
من کتبی را خوب دادم نسبت به بقیه. نسبتا تعداد مقاله هام هم بالاتر و بهتر بود. در مصاحبه حضوری احساس کردم از من خوششون نیومد. با نامیدی بیرون اومدم. اما نتایج که دادم پذیرفته شده بودم. خدا شاهده هیچ کس منو اونجا نمی شناخت. پس نا امید نباشید. خدا باید بخواهد تا رقیباتون قوی تر نباشن

ثنا
شهریور ۱۱, ۱۳۹۳ ۳:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  اذر

آذر جان برای من هم دعا کن.. شرایطم شبیه شماست..

بهار
شهریور ۱۱, ۱۳۹۳ ۲:۱۵ ب٫ظ

دوست داریم جناب آقای صابری
خدا پشت و پناهت باشه…

ملیحه السادات
شهریور ۱۱, ۱۳۹۳ ۱:۴۶ ب٫ظ

سلام تشکر از دکتر صابری.
ولی الان چه فایده داره که نتیجه ها رو دادن.مگر تکمیل ظرفیت کاری کنن که اون هم شاید شبانه و پردیس بزنن. من اعتراضمو بنماینده شهرمون که رییس کمسیون اموزش عالی و تحقیقایه زدم. شماهم همینکاروکنین.هرکسی بنماینده شهر اعتراض خودشو بزنه. نشینین تا وقت بگذره.انشاا که حقمون روبگیریم

زهرا
شهریور ۱۱, ۱۳۹۳ ۵:۲۰ ب٫ظ

سلام من سازمان سنجش رفتم. برای گرایش ما اصلا تکمیل ظرفیت ندارند ای خدا حالا با رتبه ۲۴ و کلی رزومه باید باز بشینم برا دکترا بخونم

نرگس
شهریور ۱۱, ۱۳۹۳ ۷:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

زهرا تکمیل ظرفیت اصلا گفتن اعلام میکنن امسال؟

یه دوست
شهریور ۱۲, ۱۳۹۳ ۱:۲۸ ق٫ظ
پاسخ به  نرگس

آره هست. اول گفتن نیس، بعدش بلافاصله گفتن هس

زهرا
شهریور ۱۲, ۱۳۹۳ ۳:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  نرگس

بستگی به رشته داره ولی برای رشته ما نیست

منتظر
شهریور ۱۱, ۱۳۹۳ ۱:۳۷ ب٫ظ

دوستان عزیز منم تو مصاحبه خیلی از دانشگاهها شرکت کردم و دیدم که نظر رو کدوم دانشجو هست ولی اسم این رو بی عدالتی نمیزارم هرچند رزومم قوی بود. فقط نظر استادا رو اشخاصی بود که با زمینه پژوهشیشون منطبق باشه ولی این باعث نمیشه از اساتید محترم گله بکنم و با سیاه نمایی خیلی از مسایل را زیر سوال ببرم. قرار نیست اگه من قبول نشم بگم بی عدالتی و اعمال سلیقه بوده که. احتمالا افراد دیگه از من بهتر بودن و براشوت قلبا ارزوی موفقیت میکنم.
منظور نماینده محترم هم این نیست که بی عدالتی میشه بلکه منظورشون اینه که آیین نامه جامع تری تدوین بشه تا حتی مصاحبه هم به صورت جامع تری اریابی از دانشجو را پوشش بدن و بین مصاحبه دانشگاهها هماهنگی وجود داشته.
درود بر همتون ایشالا بهترین و شادترین لحظات براتون رقم بخوره همیشه

صدیقه
شهریور ۱۱, ۱۳۹۳ ۲:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  منتظر

سلام. اما همیشه هم اینطوری نیست. خیلی مواقع استادها بین دونفر که زمینه کاریشون یکیه اونی که رتبه بدتر داشته رو گرفتن فقط برا اینکه دانشجوی خودشون بوده یا یه شناخت قبلی ازش داشتن. خب بیچاره اون یکی که رتبش هم بهتر شده و زمینه کاریش هم با استاد مصاحبه کننده یکی بوده فقط چون دانشجوش نبوده یا اینکه واسه یه دانشگاه دیگه بوده نگرفتنش. اینو به عینه دیدم که میگم. همه ما به این اعتقاد داریم که باید زمینه کاری تقریبا یکی باشه اما حجم بی انصافی ها هم بسیار زیاد هستش. چه بسیارند دانشجوهای دانشگاه های درجه ۲ و ۳ که به دلیل اعمال صلیقه استادها شانس پذیرفته شدن در دانشگاه های خوب رو از دست میدهند حتی با رتبه و رزومه خوب. انشاا… روزی برسه که واقعا عدالت واقعی حکم فرما بشه.

سروش
شهریور ۱۱, ۱۳۹۳ ۳:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  صدیقه

صدیقه خانم شما خوب میدونین که بین رتبه ۱ و ۱۰ فقط و فقط ۲ تا سوال اختلاف هست پس نمیشه گفت اونی که رتبه ۱ شده حقشه بلکه باید تمام جوانب رو در نظر بگیرن

علی
شهریور ۱۱, ۱۳۹۳ ۵:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  سروش

بنظر تون بین من که رتبه ام ۹ با رتبه ۲۱۸ چقدر باید از لحاظ علمی فاصله باشه؟ که ردم کردن و اونو گرفتن با رزومه صفر.

م
شهریور ۱۱, ۱۳۹۳ ۶:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  علی

سلام علی آقا
به نظر من بین رتبه ۹ و ۲۱۸ شاید واقعا از لحاظ علمی تفاوت نباشه و فقط تفاوت در دقت و شانس باشه باور کنید. حداقل من اینو دیدم
دوستی داشتم رتبه حدود ۶۰ داشت و تخصصی ۲۲ و دوستی داشتم با رتبه ۴۰۰ و تخصصی ۲۰ به نظر شما بین این دو نفر تفاوت علمی هست این دو نفر فقط در استعداد تحصیلی با هم تفاوت داشتن اولی ۳۸ و دومی ۱۵ شما به این میگین تفاوت علمی؟ من خودم اصلن پذیرفته نشدم ولی به نظر من تفاوت علمی با آزمون تستی معلوم نمیشه

علی به م
شهریور ۱۱, ۱۳۹۳ ۹:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  علی

من ۴۹ تخصصی زده بودم رتبه ۲۱۸ ۱۹ درصد.من ۳۶ استعداد زدم اون۵ درصد.من زبان ۲۸ زدم اون صفر. این تفاوت علمی نیست.؟ پس چیه؟
دلم اینقدر درد داره داره که نگو.اساتید فقط بهم گفتن شرمنده .باورتون میشه خودشون فهمیدن چه ظلمی در حقم کردن.

سعیده
شهریور ۱۱, ۱۳۹۳ ۲:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  منتظر

دوست عزیز موافقم.چند سال پیش ازمون هم نبود همین قضیه ها باز بود من خودم چند تا دانشگاه برای مصاحبه رفتم ولی توو دانشگاهی قبول شدم که پروزه هامون مشابه بود اینم بگم مقاله و کنفرانس و رتبه خوب و شاگرد اولی توو هردو مقطع و المپیادی .. هم داشتم.امیدوارم مسولین بفکر اینده ما باشن.الان اینقد جذب داشتیم بفکر اینده کاری ما باشند.

ندا
شهریور ۱۱, ۱۳۹۳ ۴:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  منتظر

درست میگید زمینه کاری خیلی مهمه که حتما منطبق باشه و شاید اختلاف رتبه چندان مهم نباشه اینو کامل قبول دارم، اما بنده هم دیدم که وقتی دونفر در زمینه تقریبا مشابه کار کردند، استاد دانشجویی رو ترجیح میده که دانشجوی خودش هست و رزومه ضعیفتری داره. اکثر اساتید در بیش از یک زمینه کار میکنند و در حیطه های تجربشون دانشجو زیاده. برعکس هم وجود داره که دانشجویی رو انتخاب کرده که زمینه کاریش کمی متفاوت هست اما دانشگاه ارشدش بالاتر هست.

ندا
شهریور ۱۱, ۱۳۹۳ ۱۲:۵۱ ب٫ظ

فقط در حد اعتراف هست. فکر میکنید واقعا کاری انجام میشه؟ رزومه بی معناست. استاد اگر واقعا استاد باشه رزومه علمی و تلاش دانشجو بیشتر از شناخت براش اهمیت پیدا میکنه..

بچه جنوب
شهریور ۱۱, ۱۳۹۳ ۱۲:۴۸ ب٫ظ

دوستان پیش بینیتون چیه؟بنظرتون ممکنه امسال هم وزن مصاحبه هفتاد درصد باقی بمونه یا حتی اونطور که وزیر سابق میگفت بیشتر هم بشه؟

شیمی
شهریور ۱۱, ۱۳۹۳ ۲:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  بچه جنوب

امکان نداره درصد مصاحبه کمتر کنن…هر سال دارن سختتر میگیرن

تربیت بدنی
شهریور ۱۱, ۱۳۹۳ ۷:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  شیمی

امید به خدا … ایشالله که میشه … شاید یکی صدای مارو هم شنید

کریمی
شهریور ۱۱, ۱۳۹۳ ۱۲:۲۱ ب٫ظ

ممنون جناب صابری
دوستان بنده با نماینده منطقه خودمون دکتر منوچهری صحبت کردم.گفتن پیگیری میکنن

مریم
شهریور ۱۱, ۱۳۹۳ ۱۱:۵۳ ق٫ظ

من دانشگاه الزهرا پذیرفته شدم اونجا فرم تعهد اشتغال باید پرکنیم آخه سازمان ما نه نامه میده و نه مرخصی سالانه، من چیکار کنم خواهشا یکی جواب بده چیکار کنم؟

روزبه
شهریور ۱۱, ۱۳۹۳ ۱۱:۵۲ ق٫ظ

به نظر من اصلا مصاحبه معنی نداره. وقتی شما برای کار و هیئت علمی باز باید مصاحبه بری و باز سوابقت بررسی بشه مصاحبه دیگه معنی نداره!
آخه به ما چی میدن که این همه مصاحبه میکنن؟نه استخدام میکنن؟نه کار میدن؟ نه پستی میدن؟ فقط برای اینکه درس بخونیم باید مصاحبه بشیم؟صلاحیت عمومی رو تایید کنن؟ مگه رشته های پزشکی مصاحبه دارن؟هر کی درس خوند رتبه اورد میره تخصص میخونه. ما چرا باید از هزارتا فیلتر رد بشیم؟؟؟؟

نینا
شهریور ۱۱, ۱۳۹۳ ۱۱:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  روزبه

با عرض معذرت رشته های Phd تخصصی پزشکی هم مصاحبه دارن فقط تخصص مصاحبه نداشت که اونم از امسال اعمال میشه

دوست
شهریور ۱۳, ۱۳۹۳ ۱۱:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  نینا

مصاحبه اونا ۳۰ درصده محض اطلاعتون

Reza
شهریور ۱۱, ۱۳۹۳ ۱۱:۴۱ ق٫ظ

سلام دوستان .سپاس فراوان ازجناب صابری و افراد دیگری که پیگیر ماجرا هستند. وقتی روزانه باشبانه ۶۰ تا ۷۰ میلیون تومنتفاوت داشته باشه قطعا” ظلمی اتفاق می افته.من ۴ سال ازعمرم را صرف آزموندادن کردهام و هربار با تغییر سیستم پذیرش دکتریضربه خورده ام دو سال به مصاحبه دعوت شده امو باکمال تعجب رد شده ام. ۹ سال هنهم بطور همزمان در چند دانشگاه سابقه ی تدریس دارم و شاگرد اول دانشگاه دوره ی ارشد هم هستم. آخه این چه مصاحبه ای هست که بقول یکی از بچه ها نمره ی یک موسسه ۹.۹ بدند و فردا تو یک موسسه۴۱.۹ بدند. این دقت در دادن نمره مورد پذیرش چه آدم با انصافی هست.

ساعی
شهریور ۱۱, ۱۳۹۳ ۱۲:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  Reza

سلام رضا جان
منم شرایط مشابه شما رو دارم. امسال هم با رتبه خوب به جهت این اعمال سلیقه ها هیچ جا قبول نشدم و این دو هفته که از اعلام نتایج می گذره کلا مریض شدم.واقعا بی انصافیه ، باید پذیرش این مقطع هم قانون مند بشه و اعمال نظر شخصی رو تا حد امکان کم کنن. از جناب صابری هم تشکر ویژه داریم.

بهار
شهریور ۱۱, ۱۳۹۳ ۱۱:۲۰ ق٫ظ

دوستان هرکس از طرف خودش پیگیری کنه.لطفا هرکس با نماینده منطقه خودش تماس بگیره بخدا من تماس گرفتم و بخدا عیب نیست و و طیفشونه که حرف های مارو بشنوند.لطفا تماس بگیرید

علی
شهریور ۱۱, ۱۳۹۳ ۱۱:۱۷ ق٫ظ

تو رو خدا اقای نماینده بگید حداقل تکمیل ظرفیت رو اعلام کنند که شاید فرجی بشه کسایی که مثل من رتبه تاپ بودیم و به لطف اساتید مهربون و با انصاف هیچ جا ما پذیرش نکردن بتونیم جایی قبول بشیم.

وحید حقوق
شهریور ۱۱, ۱۳۹۳ ۱۲:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  علی

منم همین دردو دارم. رتبه ۵۵ دکتری رو آوردم، ۵ دانشگاه واسه مصاحبه رفتم و با این که در همه اون ها رتبه های اولیه بسیار بالایی داشتم، در هیچکدوم از دانشگاه ها حتی غیرانتفاعی، پردیس و پیام نور هم پذیرفته نشدم. خدا نگذره از اونایی که حقمو خوردن

علی
شهریور ۱۱, ۱۳۹۳ ۱:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  وحید حقوق

من ۹بودم. دردمو به کی بگم. ای خدا ما را از دست این ظالمها نجات بده.من هیچ جا قبول نشدم.کدوم منطق به استاد اجازه میده رتبه ۹ چنان نمره پاینی بده که بره رتبه ۲۱۸بگیره.این ظلمه

توحید
شهریور ۱۲, ۱۳۹۳ ۲:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  علی

من رتبه ۱۶ بودم. رتبه ۴۰بدون رزومه و بدون دفاع پایان نامه ارشد رو برداشتن ولی من که رزومه ام خوب بود و مسلطه بودم برناشتن.
آخه نمیدونم این چه دردیه که دانشجوی خودشونو برمیدارن.

سامی
شهریور ۱۱, ۱۳۹۳ ۱۱:۰۰ ق٫ظ

درستش هم همینه که وزن مصاحبه رو کم کنن…مثلا ۷۰ وزن آزمون ۳۰ وزن مصاحبه اینجوری عدالت بیشتر میشه و سلیقه استادان کمتر!

زهرا
شهریور ۱۱, ۱۳۹۳ ۱۰:۵۳ ق٫ظ

ای خدا حالا که نتایج اعلام شده تازه به این نتیجه رسیدن. پس حقی که از ما ضایع شده چی میشه؟؟؟؟؟؟؟؟

رحمان
شهریور ۱۱, ۱۳۹۳ ۱۰:۵۰ ق٫ظ

یک سری به این دانشگاه های به اصطلاح تاپ کشور بزنید
بخاطر همین اعمال سلیقه ها
دانشجوها باید التماس استاداشون بکنن که بگیرنشون در صورتیکه راحت میتونن پذیرش بگیرن

رحمان
شهریور ۱۱, ۱۳۹۳ ۱۰:۴۷ ق٫ظ

خدا خیرتون بده لطفا پیگیری هاتون ادامه دار باشه که بقیه دوستان که شایسه هستند در سال های بعد متضرر نشوند
بنده فردی هستم که بخاطر بی عدالتی و اعمال سلیقه اساتید محترم در مرحله مصاحبه در کمال ناباوری مردود شدم و دیگه هم تصمیم ادامه تحصیل در کشور را ندارم
هم مقاله ژورنالی هم علمی پژوهشی هم کنفرانسی و هم گواهی ممتازی داشتم

ملک
شهریور ۱۱, ۱۳۹۳ ۱۰:۴۷ ق٫ظ

ای کاش زودتر یک اقدامی انجام می گرفت!
به خاطر همین اعمال نظر سلیقه ای بسیاری از رتبه های خوب متاسفانه قبول نشدن!
یک سال عمر اینهمه جواناز بین میره و کسی اهمیت نمیده

سپیده روان شناسی عمومی
شهریور ۱۱, ۱۳۹۳ ۱۰:۴۰ ق٫ظ

خدارو شکر یکی پیدا شد این اعمال سلیقه رو اعتراف کنه……….. کاش زودتر کاری کنن…. واقعا که امسال با بعضی از بچه ها چه کار که نکردن…کل امید و آرزوشونو گرفتن در حالیکه رتبه های برتر بودن اما چون مدرک ارشدشون آزاد بود و یا چون دانشجوهای اون دانشگاه ها نبودن محروم شدن از تحصیل در سال جدید…
خدا یا تو تمام این ها رو شاهد باش….

بهار
شهریور ۱۱, ۱۳۹۳ ۱۰:۴۰ ق٫ظ

سلام
توجه توجه
دوستانی که ارشد پیام نور دانشگاه آزاد و دانشگاه های شهرستان دارند یا باید قید دکترای دانشگاه های تهران رو بزنند یا این طرح باید به تصویب برسه.دوستان بی عدالتی تا کجا؟یعنی در ۵تا مصاحبه میشه یه نفر از ی دانشگاه ۱۰۰ بگیره از یه دانشگاه دیگه ۰.۱ بگیره؟سندش موجوده.تو همین سایت قسمت مصاحبه با نفر اول دکتری مهندسی نفت-مخازن