موافقت وزارت علوم با طرح سنجش و پذیرش دانشجو در تحصیلات تکمیلی

طرح سنجش و پذیرش دانشجو در تحصیلات تکمیلی به گفته طراحش مورد موافقت وزارت علوم قرار گرفته است.

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

رضا صابری در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: جلسات کارگروه طرح سنجش و پذیرش دانشجو در تحصیلات تکمیلی توسط مرکز پژوهشهای مجلس برگزار شد.

وی با بیان اینکه در این جلسات نمایندگان دو وزارتخانه بهداشت و علوم همچنین دانشگاه آزاد حضور داشتند، ادامه داد: نظرات نمایندگان در این جلسه شنیده شد و تمام افراد بر ضرورت این طرح در تحصیلات تکمیلی اتفاق نظر داشتند.

به گفته این نماینده مجلس، مقرر شد تا دو هفته آینده یک مدل ملی و حتی منطقه ای برای این طرح توسط اعضای کارگروه ارائه شود.

صابری درباره نظر وزارت علوم در خصوص این طرح، گفت: وزارت علوم هم اعلام کرد که صرفاً با برخی از مواد طرح قبلی مخالف بوده و دوره های تحصیلات تکمیلی در کشور نیازمند چنین طرحی است.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

115 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ملیحه السادات
شهریور ۸, ۱۳۹۳ ۱۰:۴۰ ق٫ظ

سلام من یکی از شکست خورده های کنکور امسالم با رتبه و رزومه عالی. فکر کنم بخاطر لیسانسم که دانشگاه ازاد بودم ردم کردن/ ولی رتبه های بالاتر از من رو با رزومه ضعیف قبول کردن. دارم میشینم واسه سال بعد میخونم ولی معلوم نیست چی بشه

علی به نیاز
شهریور ۵, ۱۳۹۳ ۳:۱۵ ق٫ظ

سلام میشه بگی سهم معدل که با رتبه کنکور محاسبه میشه دقیقا یعنی چی؟ یعنی رتبه تو معدل تاثیر داره؟ اگه داره چقدر؟

فضل اله محمدی* دوستان راهنمایی کنید
شهریور ۳, ۱۳۹۳ ۱۱:۲۷ ب٫ظ

سلام بچه ها من در یه دانشگاه برا دو گرایش رشته مدیریت به مصاحبه معرفی شدم و شرکت کردم اما تو کارنامه نهایی نمره موسسه فقط برای یه گرایش وارد شده و برای گرایش دوم به جای نمره موسسه غایب نوشتن . دانشگاه میگه سازمان سنجش شتباه کرده و لابد سازمان سنجش هم میگه دانشگاه لیست نمرات مصاحبه را برای یه گرایش فرستاده.
شما بگید من چطور به حقم برسم.

سمیه
شهریور ۴, ۱۳۹۳ ۱:۰۳ ق٫ظ

سلام آقای محمدی مدارکتون رو به همراه مدرک حضورتون تو دانشگاه با پست پیش تاز به سازمان سنجش بفرستین اگرم تهرانی هستین حضورا پیگیر شید برای مشکل مشابه منم سازمان سنجش همین کارو گفت انجام بدم انشاالله موفق باشید

فضل اله محمدی* دوستان راهنمایی کنید
شهریور ۴, ۱۳۹۳ ۱:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  سمیه

سلام خانم سمیه؛ بسیار ممنون از راهنمایی شما، درخواست بررسی مجدد را به همراه کپی کارنامه نهایی، به سازمان سنجش پست پیشتاز کردم و بصورت الکترونیکی نیز درخواست کردم. همین که در یه گرایش در یه دانشگاه نمره مصاحبه داشته باشی ثابت میشه برای گرایش دیگه در همون دانشگاه نیز باید نمره مصاحبه درج بشه نه غائب. درسته؟

سمیه
شهریور ۵, ۱۳۹۳ ۰:۵۳ ق٫ظ

خواهش میکنم انشاالله که به نتیجه برسید ولی این دلیل نمیشه هر چند طبیعی هست که اینطور باشه به هر حال ناامید نشید و پیگیر باشید

سعید
شهریور ۳, ۱۳۹۳ ۱۰:۴۵ ب٫ظ

این حرف اساتیده… حرف من نیست…
اساتید بهم گفتن اگه اختیار از ما گرفته شده و دانشجوی دکتری رو به ما تحمیل کنند، از بند زیر آیین نامه دکتری استفاده می کنیم تا دانشجو اخراج بشه…عین متن آیین نامه است که می تونید تو گوگل بزنید و دانلودش کنید…
“استاد راهنمای تحصیلی باید حداکثر تا پایان اولین نیمسال تحصیلی دانشجو،تعیین شود. تا زمانی که استاد راهنمای تحصیلی انتخاب نشده است، مدیر گروه وظایف استاد راهنما تحصیلی را بر عهده می گیرد”
اونا گفتن ما هیچکدوم استاد راهنما هیچ دانشجویی نمی شیم…

بچه جنوب
شهریور ۴, ۱۳۹۳ ۰:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  سعید

سال قبل آزمون سهمی پنجاه درصدی داشت و کمتر از دوبرابر ظرفیت برای مصاحبه دعوت شدند[این یعنی نقش اساتید به مراتب کمرنگ تر از امسال بود]آیا اتفاقی که ازش حرف می زنید رخ داد؟فراموش نکن استاد هم تابع تصمیمات حکومته کارمند دولته وقتی دولت و مجلس تصمیمی بگیرند اساتید چاره ای جز تمکین ندارند.در ضمن چطور نظر چهارپنج تا از اساتید جنابعالی شده ملاک آزمون دکتری و میشه بر اساسش دکتری ۹۴ رو پیش بینی کرد اما طرحی که مورد قبول نمایندگان مجلس و دولت قرار گرفته نمیتونه ملاک باشه؟

سعید
شهریور ۴, ۱۳۹۳ ۸:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  بچه جنوب

دلیلش حرف دوستمونه که توی کامنتای پایین گفت… گفت که اساتید با چند نمره می تونستند جای نفر اول و آخرو عوض کنند…حتی با سهم ۵۰ درصدی… حتی قبلا خوندم با ۵ نمره این کارو کردند. تازه اونا می دونستن که قراره دولت عوض بشه و این وضعیت ۵۰-۵۰ موقتیه… ببین استاد کالا نیست که تموم شد، دولت و مجلس بگن دوباره تولیدش می کنیم… دانشگاه بدون استاد مدرسه هم نیست…تو این جور مسایل اساتید هماهنگ عمل می کنند. چون منافع خودشون در خطره… الان واقعا فک می کنی این حرف ۵ تا استاد منه… نه.. مگه ندیدی این همه اساتید دانشگاه های تهران و… مصاحبه کردن و از این وضع ناراضی بودن… تو همین سایت مصاحبه شون هست… خودت می دونی که تو دکتری زندگی اساتید به دانشجو وابسته است… چون اگه دانشجویی که دارن نتونه فارغ التحصیل شه، نه از پول خبریه، نه طرح ۲۰۰ میلیونیشون به سرانجام می رسه و نه تا اون فارغ التحصیل نشه بهش دانشجوی دیگه ای میدن و نه می تونن دانشیار و پروفسور شن… توی این طرح نقش اساتید صفره عملا… به نظرت اونا بیکار می شینن؟ من خودم تو مصاحبه استعداد درخشان فردوسی رد شدم… ۱۸ نفر بودیم… یکی از دانشجوهای خودشون رو گرفتن که اونم رفت دانشگاه علامه… البته من به اساتید حق می دم تو گرفتن دانشجوی خودشون… چون تو ۵ دقیقه مصاحبه چی می شه در مورد توانایی های یه دانشجوی دیگه فهمید… واقعا چی می شه فهمید؟؟؟ تصویب یک طرح جامع خوبه… برای اینگه هر سال ۲۰… ادامه نظر»

یعقوب
شهریور ۳, ۱۳۹۳ ۶:۳۴ ب٫ظ

من هنوز تو شوکم که چرا با این رتبه قول نشدم و گریه میکنم.

زهرا
شهریور ۳, ۱۳۹۳ ۹:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  یعقوب

ای بابا
چرا گریه؟
ایراد نداره .خدا بزرگه
چه رشته ای بودی؟!
آخی چقدر ناراحت شدم از این پیام

دکترمعلق قدیم= دکتر ثابت
شهریور ۴, ۱۳۹۳ ۱۲:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  یعقوب

خواست خدا این بوده

بهار.
شهریور ۳, ۱۳۹۳ ۵:۲۸ ب٫ظ

تازه نوشته که دوبرابر ظرفیت دعوت به مصاحبه میشه.نه مثل وزارت علوم که ی طایفه رو دعوت می کنند. بخدا امسال واسه ۳نفر دانشگاه رازی ۲۲نفر دعوت کرده بودند.مطمئنا از این ۲۲نفر ۳نفرش ارشد همون دانشگاه رازی بودن و این همون رابطه بازیه.به امید ایران بدونه پارتی بازی و رابطه…….

بهار
شهریور ۳, ۱۳۹۳ ۴:۴۳ ب٫ظ

سلام آخه من نمیدونم آزمون دکترا توی یه کشور چرا باید نحوه پذیرش انقد متفاوت باشه(برعکس هم)باشند. امروز دفترچه راهنمای ثبت نام دکترای وزارت بهداشت اومده. که توش نوشته:
نحوه پذیرش:
آزمون شامل دو مرحله آزمون کتبی ۷۰٪ نمره و مصاحبه۳۰٪ نمره
وزارت علوم هم از وزارت بهداشت یاد بگیره

بوی بهبود ز اوضاع جهان میشنوم
شهریور ۳, ۱۳۹۳ ۷:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  بهار

وای این خیلی خبر خوبیه!!!!نشون میده موضع دولت تغییر کرده و طرح سنجش و پذیرش رو پذیرفته!!! امیدوارم به زودی خبرهای خوبی از وزارت علوم بشنویم

اذر
شهریور ۸, ۱۳۹۳ ۲:۱۵ ب٫ظ

نه عزیزم.وزن آزمون تو وزارت بهداشت همیشه همین بوده

نیاز
شهریور ۲, ۱۳۹۳ ۱۰:۴۱ ب٫ظ

بچه ها در این طرح اومده که از منابع آزمون دروس کارشناسی ارشد هست ، و امتیاز مقالات هم شورای تحصیلات تکمیلی معین میکند پس چیزی دست اساتید نیست ۷۰درصد آزمون+معدل هست.اون۳۰ درصد هم ازمقالات و پایان نامه و اینجور چیزاست. دوست دارم ببینم این اساتید چطور میخان سلیقه ای عمل کنن امسال؟ خدا کنهطرح اجرابشه تا این سلیقه ای برداشتن دانشجو به حداقل برسه..

نیاز
شهریور ۲, ۱۳۹۳ ۱۰:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  نیاز

اسمی از دروس کارشناسی نبردن.در طرح.

به نیاز
شهریور ۳, ۱۳۹۳ ۰:۰۶ ق٫ظ
پاسخ به  نیاز

بنظرت چرا من اینقدر ناامیدم و مدام فکر میکنم این طرح به ۹۴ نمیرسه؟

دریا گیلان
شهریور ۳, ۱۳۹۳ ۵:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  به نیاز

یعنی ۳۰درصد کمه؟استادهای که من دیدم کارشون را می کنند!کاش ۳۰درصد را بدست اونا ندند!

نیاز به دریا گیلان
شهریور ۳, ۱۳۹۳ ۷:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  دریا گیلان

سلام دوست عزیز انشا..که امسال بهتر از سال قبل بشه و دست اساتید باز نباشه برا تکرار همچین کارایی، والا با این طرح که فعلا چیزی دست اساتید نیست یعنی اگه رتبه خوبی بیاری میتونی مصاحبه رو جبران کنی هر چی باشه کنکور۷۰ درصد هست.

هادی
شهریور ۲, ۱۳۹۳ ۹:۲۷ ب٫ظ

خدمت دوستانی که میگن مصاحبه خوب و آزمون تستی بده!!!!!
من به فاصله یک روز در دو دانشگاه مصاحبه دادم و نمره مصاحبه اولم ۹.۹ و نمره مصاحبه دومم ۴۲.۹ شد!!!
حالا سوال اینه که در فاصله این یک روز چه اتفاقی برای من افتاده که نمره ام اینقدر افزایش پیدا کرده؟؟؟؟ (:

پلیمر
شهریور ۳, ۱۳۹۳ ۱۰:۲۰ ق٫ظ
پاسخ به  هادی

احتمالا فرصت داشتی بین دو مصاحبه خوب و عالی مصاحبه داشتی

سامی-سرباز
شهریور ۲, ۱۳۹۳ ۸:۲۹ ب٫ظ

اول آبان نیرو دریایی ارتش نبود؟!!
اگه یه کار توی ارتش متناسب بارشته براتون باشه میرین دکتری یا میرین دنبال کار؟

هادی
شهریور ۲, ۱۳۹۳ ۹:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  سامی-سرباز

من الان سربازم. اگه به من تو ارتش ۱۰ میلیون هم بدن ترجیح میدم بیکار باقی بمونم!

سروش
شهریور ۴, ۱۳۹۳ ۹:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  هادی

اخ گل گفتی

Geotechnical Engineer
شهریور ۲, ۱۳۹۳ ۷:۳۲ ب٫ظ

درووووووووووووووووووووووووود بر همه ی دوستان. دوستان، سازمان سنجش گفته بود که امسال روش نمره کل سازی تغییر می کند، ولی من با دقت در چندین و چند کارنامه متوجه شدم، که هیچ تغییری نکرده است، یعنی ما حدس می زدیم می خواهند نمرات خام مصاحبه را نیز تراز کنند، ولی متاسفانه (همانند سال های ۱۳۹۱ و ۱۳۹۲) نمره خام مصاحبه را در ۱۰۰ ضرب کرده اند و عدد حاصل را با نمره تراز آزمون، میانگین وزنی گرفته اند (تا خدای ناکرده به رایانه های سازمان سنجش فشار وارد نشود!)، به عبارت دیگر نمره کل نهایی را از فرمول زیر حساب کرده اند: نمره کل نهایی = (۱۰۰ * نمره موسسه) * (۷۰/۱۰۰) + نمره کل مرحله اول آزمون * (۳۰/۱۰۰) یعنی می توان اختلاف ۱۰۰۰ نمره ای در آزمون را به راحتی با چهار ممیز دودهم نمره ، بیشتر نمره گرفتن در مصاحبه جبران کرد. یعنی مثلا اگر اختلاف نمره آزمون اولین نفر و آخرین نفر دعوت شده به یک رشته-محل، ۲۰۰۰ نمره هم بوده (که معمولا کمتر است) استادان محترم مصاحبه کننده می توانسته اند با هشت ممیز چهاردهم نمره بیشتر دادن نمره مصاحبه، جای نفر اول را با نفر آخر عوض کنند (دقت کنید تنها با اختلاف کمتر از ۹ نمره در مصاحبه، جای نفر اول و آخر، عوض می شده است !!!!!!!) یعنی امسال، عملا تاثیر آزمون صفر بوده و ۱۰۰% درصد اختیار، دست استاد بوده به همین دلیل است که انبوهی از رتبه های ممتاز مردود شده اند چون تنها با کمتر از ۹ نمره بالا… ادامه نظر»

مظلومتر ازمن وجود ندارد فریاد....
شهریور ۲, ۱۳۹۳ ۹:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  Geotechnical Engineer

افرین
منرا با رتبه یک ورزومه خوب رد کردند
به کجا دادمان را برسونیم…………….

بچه جنوب
شهریور ۲, ۱۳۹۳ ۱۰:۰۹ ب٫ظ

حتما حتما به مجلس و وزارت علوم برو و مدارکت رو هم ببر.

بچه جنوب
شهریور ۲, ۱۳۹۳ ۱۱:۱۵ ب٫ظ

نمیدونم ما دهه شصتی ها چرا روحیه اعتراض نداریم

رقیه * روانشناسی
شهریور ۳, ۱۳۹۳ ۰:۴۳ ق٫ظ

سلام من هم امسال یکی از قربانیان رفتار سلیقه ای اساتید مصاحبه گرم.
خیلی خوب و قابل تحسین هست که بین اینهمه رفتار هیجان مدار شما (Geotechnical Engineer) دارین انقدر مسئله مدار و منطقی به عمق فاجعه اشاره میکنید. امیدوارم این آگاهی به همه دست اندرکاران منتقل بشه.
بحث یکی دو روز که نیست یکی دو سال از اهدافمون دور شدیم و گاهی برای همیشه. خود من فکر کنم دیگه شانس هیئت علمی شدن رو بخاطر سنم از دست بدم. کی میخواد اینو برام جبران کنه؟!!!!!!! یادمه بعد از کنکور چقدر حساس بودیم حتی سر یک سوال که آیا پاسخ ما درست بوده یا نه. اما مصاحبه گران مثل بقالی کیلویی نمره اینور اونور کردند! بی انصافی ها و اینجور خطاها باید انقدر بزرگ بشن و تکرار و تکرار و از طرف همه مون طلب, تا بلکه دیگه بچه های سالهای دیگه تو این آتش بی عدلی نسوزند و تباه نشن.

سعید
شهریور ۲, ۱۳۹۳ ۱۰:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  Geotechnical Engineer

دوست عزیز… من که این همه داد زدم… گفتم دوستان کلا وزن رو باید بی خیال شید…
مشکل با وزن درست نمی شه… مشکل ریشه ای تر از این حرفاست…
اینی که شما می گی رو من قبلا تو یه سایت دیگه دیده بودم…
مشکل وقتی حل می شه که نمره مصاحبه و آزمون و پژوهشی و آموزشی یک جا توسط سازمان سنجش تعیین شه.. اینجوری برای مصاحبه مجبورن تراز تعریف کنن…
والبته پیشنهادهای دیگه ای که قبلا و حتی تو همین مطلب دادم…

بچه جنوب
شهریور ۳, ۱۳۹۳ ۰:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  سعید

این سعید هم نظرات بامزه ای داره ها!

شادی
شهریور ۳, ۱۳۹۳ ۹:۴۹ ق٫ظ
پاسخ به  Geotechnical Engineer

ممنون

حالا باید به سایت کمیسیون عالی مجلس بریم و اعتراض کنیم یا حضورا بریم ؟

اگه لینکی یا آدرسی هست لطفا بفرمایید.

به شادی
شهریور ۳, ۱۳۹۳ ۱۱:۲۰ ق٫ظ
پاسخ به  شادی

بهترین و موثرترین راه مراجعه حضوریه.برید وزارت علوم یا کمیسیون آموزش مجلس.

زهرا
شهریور ۲, ۱۳۹۳ ۱۲:۲۷ ب٫ظ

واقعا تکمیل ظرفیت هست؟ من به هر دانشگاهی که زنگ زدم گفتن تکمیل ظرفیت نداریم؟

مـــــــــــیلاد
شهریور ۲, ۱۳۹۳ ۳:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

به احتمال زیاد تکمیل ظرفیت بیشتر مربوط به دوره های شبانه و پردیس های پولی خواهد بود و دوره های روزانه رشته های پر ترافیک.

اذر
شهریور ۳, ۱۳۹۳ ۹:۳۰ ق٫ظ

فقط مربوط به پردیس و غیر انتفاعی است. تا اونجایی که می دونم شبانه هم تکمیله

شادی( تاریخ ایران)
شهریور ۲, ۱۳۹۳ ۱۱:۵۶ ق٫ظ

خب خدارو شکر . اگه از امسال اجرا بشه خیلی خوب میشه .

راستی منابع چی . منابع تغییر نمیکنه ؟ اگه کسی اطلاع داره لطفا بگه .

ممنون

بچه جنوب
شهریور ۲, ۱۳۹۳ ۱۱:۴۴ ق٫ظ

یه مسلمونی پیدا شه از سنجش و وزارت علوم سوال کنه این طرح به آزمون۹۴ میرسه یا نه.

شهاب
شهریور ۲, ۱۳۹۳ ۱۲:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  بچه جنوب

اره عزیزم به احتمال زیاد می رسه. ماهواره که نمی خواد هوا شه. یک طرحی هست که می خواد اجرا بشه واحتمالا می رسه

حمید
شهریور ۲, ۱۳۹۳ ۱۰:۱۵ ق٫ظ

بچه ها من به تحصیلات تکمیلی چندتا دانشگاه زنگ زدم.میگن ما در هیچ رشته ای تکمیل ظرفیت نمیگیریم.
یعنی چی.یعنی کارمون تمومه. ای خدا من چرا باید با این همه درس خوندن با رتبه عالی رد بشم.و کسی با یک رتبه نجومی قبول بشه.

دریا گیلان
شهریور ۲, ۱۳۹۳ ۱۱:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  حمید

اونایی که مد نظر اساتید بود گرفتند دیگه نیازی نمی بینند بگیرند!تکمیل ظرفیت هم بزارند به احتمال زیاد بیشتر پولی هست!

سیاسی- سیاستگذاری
شهریور ۲, ۱۳۹۳ ۱۱:۴۵ ق٫ظ
پاسخ به  حمید

یعنی چی؟ واحدهایی که اعلام کردن میگیرن حالا میگن نمیگیریم؟

نیاز به حمید
شهریور ۲, ۱۳۹۳ ۱۲:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  حمید

سلام دوست عزیز اما خود سازمان سنجش گفته تکمیل ظرفیت قطعا دانشجو میگیرن.این چه وضعشه؟؟؟؟؟

نیاز به ناشناس
شهریور ۱, ۱۳۹۳ ۱۰:۳۵ ب٫ظ

سلام دوست عزیزم msrt از همه راحت تره.موفق باشی

ناشناس
شهریور ۱, ۱۳۹۳ ۱۱:۱۷ ب٫ظ

ممنونم

مهندسیییی
شهریور ۱, ۱۳۹۳ ۱۰:۳۴ ب٫ظ

برای تکمیل ظرفیت مصاحبه چند درصد هست امسال ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

حامد
شهریور ۱, ۱۳۹۳ ۹:۴۳ ب٫ظ

امیدوارم در آیین نامه سخت گیرانه دکتری بدون آزمون هم تجدید نظر شود یا حداقل برای دانشجویان ورودی امسال کارشناسی ارشداعمال شود

ناشناس
شهریور ۱, ۱۳۹۳ ۹:۲۰ ب٫ظ

می خوام آزمون زبان شرکت کتن به نظرتون بین آزمون های داخلی کدوم یکی بهتره؟ آزمون Mche یاTELPیا مثلا آزمون دانشگاه تهران؟ قبلا آزمون MCHE شرکت کرده بودم چون با سوالات آشنایی نداشتم نمره ام ۵۰ شد الان می خوام دوباره شرکت کنم نمی دونم کدام بهتره و همچنین کدام راحتر تره و همه دانشگاهها قبول دارن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

بهار
شهریور ۱, ۱۳۹۳ ۹:۰۵ ب٫ظ

خدا خیر بده هرکی ر که داره عدالت رو توی آزمون دکتری برقرار می کنه، جاش تو بهشت باشه، آخه خدا رو خوش میاد یکی کلی درس بخونه و رتبه تک رقمی بشه بعد نتونه جایی که میخواد قبول بشه، یا کسی که دانشگاهه لیسانس و فوق لیسانسش جای توپی نیست نباید به دکتری فکر کنه
آقای صابری اجرت با خدا..

شهاب
شهریور ۱, ۱۳۹۳ ۸:۳۲ ب٫ظ

دوستان با چی مخالف وموافقن؟طرح سنجش وپذیرش هم ازمون هم معدل هم سوابق توش مطرح شده وانصافا هم درصد تعلق گرفته به هر بخش خوبه. مثلا معدل واقعا مهمه که ۲۰ درصده. کنکور ۵۰درصد وسوابق هم ۳۰ درصد. حال اگر فردی رتبش خوب نشه می تونه از طریق رزومه قوی جبران کنه. یا اگر فردی رزومش ضعیفه. از طریق ازمون کتبی ومعدل جبران کنه. بالاخره کنکور هرچیه ام باشه برای دانشگاه های خوب وعالی لازمه.وباید حداقل ۵۰ درصد سهم داشته باشه.

بچه جنوب
شهریور ۱, ۱۳۹۳ ۹:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  شهاب

شهاب جان دادا حالا مطمئنی طرح به۹۴ میرسه؟کاش یکی از وزارت علوم یا سازمان سنجش سوال کنه و خبر نهایی رو بهمون بگه.

علی
شهریور ۱, ۱۳۹۳ ۷:۵۲ ب٫ظ

امیدوارم مسولان محترم بیشتر به کیفیت توجه کنند نه به کمیت آن
متاسفانه در حال حاظر بخصوص در دانشگاه آزاد با داشتن کیفیت بسیار کم از جمله نسبت استاد به دانشجو و در نظر نگرفتن عرضه و تقاضای بازار کار دانشجو می پذیرد
این مساله چندین پیامد منفی دارد.
اول امید به درس خواندن را در تمامی سطوح تحصیلی از ابتدای گرفته تا دانشجوی دکتری را به شدت کاهش می دهد چون گرفتن مدرک دکتری آخرین مدرک تحصیلی است.
در ثانی باعث بیکاری بیشتر آن هم در سطح دکتری می شود.

سارا میمندی نژاد به همه کسایی که بخاطر بی عدالتی با وجود رتبه خوب، قبول نشدن
شهریور ۱, ۱۳۹۳ ۷:۴۶ ب٫ظ

دوستان بنظرتون درست میشه و حداقل میشه سهم مصاحبه رو بکنن ۵۰ دردص؟؟ والا من به ۵۰ درصد هم راضی هستم بخدا ..حالا ۳۰ درصد پیش کش!!!
والا من مصاحبه رفتم باو رکنید از من یه سوال هم نپرسیدن با توجه به رتبه تک رقمیم و باو ربفرمایید حتی رزوممو نیگاه هم نکردن !!! درد بزرگتر اینکه وقتی فهمیدن استاد راهنمام اقای دکتر…..، بوده شروع کردن به تمسخر من!!!
واقعا جای تاسف داره!!!
من ۳ جا مصاحبه رفتم از قبل اینقدر سفارش شده داشتن که نگووووووووووووووووووووووووووووووو
واقعا جواب ما رو کی میده دوستان؟؟

اینجوری ها هم نیست
شهریور ۱, ۱۳۹۳ ۱۰:۴۸ ب٫ظ

قرار نشد هر کی قبول نشه یا جای دلخواهش قبول نمیشه بیاد همه چیزو زیر سوال ببره!!!
چطور دانشگاههای که من رفتم همه چی مرتب بود و نمره های که دادن خیلی به هم نزدیکه و معلومه سوابقو بررسی کردن!!
چطور من سفارش هیچ جا نبودم ولی همه مصاحبه ها رو رفتم قبول شدم ؟
هر کی رتبه خوب میاره دستش درد نکنه زحمت کشیده ولی قرار نیست زحمت بقیه هم نادیده بگیرین!
بعضی ها ۱۲ ساعت از ۲۴ ساعتو نشستن خودندن واسه کنکور بعضی ها هم ۲-۳ یاعت خوندن و چند ساعتشم به کارپژوهشی پزداختن.
کدوم به دکتر شدن شایسه تر هستن؟
والله کلاس اولم دیگه نمره اهمیت نداره بهشون خوب بسیار خوب میدن .دکترا دیگه جای خودشو داره و کنکوری بخون واسه قبولی کاملا اشتباهه …

رقیه * روانشناسی
شهریور ۲, ۱۳۹۳ ۳:۳۴ ب٫ظ

دوست عزیز
قرار نیست چون شما قبول شده ای بیای چشم ببندی به این همه ناعدالتی که امسال رخ داده. من یک نمونه از دهها نفر دلشکسته این کنکورم. رتبه م ۱۴ بود و تخصصی ها رو رتبه ۱ بودم معدلم ۱۸.۳۴ بود کلی هم مقاله چاپ شده عالی (که به جانشون کشته بودم و به جانشون داده بودمشون آب) داشتم اما ردم کردند. چرا چون طرف تو دانشگاه درجه سه که خدارو شکر قبول نشدم دوست نداشت یه فردی که خودش سرش شلوغ تحقیق و تدریس هست رو برداره و اومد رتبه بالای ۱۱۰ بیکار رو برداشت.

م-شیمی
شهریور ۲, ۱۳۹۳ ۱۰:۳۱ ب٫ظ

سلام.منم با شما موافقم رقیه جان البته من یه جای خیلی خوب قبول شدم اما واقعا بی عدالتی رو دیدم.حالا چون یه عده خودشون به چیزی که میخواستن رسیدن بقیه رو زیر سوال میبرن. رزومه بدی هم نداشتم خیلی هم درس خوندم خیلی سختی کشیدم اما واقعا بودن کسایی که لیاقت قبولی داشتن اما نشدن.یه دانشگاه رفتم مصاحبه ۳دقیقه بیشتر نشد مصاحبم،با همون رزومه تو یه دانشگاه نیم ساعت ازم سوال پرسیدن و با وجود ایکه خیلی رتبه های بهتر از من هم اونجا اومده بودن نفر اول مصاحبه شدم با همون رزومه تو یه جای دیگه نفر آخر اما خداروشکر اون جایی که میخواستم قبول شدم. خدا در حقم معجزه کرد فهمیدم که این تلاشا پیش خدا گم نمیشه.مطمئن باشید خدا به وقتش حقتون رو میگیره شک نکنید.شاید دیر بشه اما هیچی از نظر خدا پوشیده نیست.شکایتتون رو پیش خدا ببرید.اگه سنجش جایی برا اعتراض داره اعتراض کنید از حقتون دفاع کنید

رقیه * روانشناسی
شهریور ۵, ۱۳۹۳ ۷:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  م-شیمی

ممنون دوست خوب
قاضی عادلتر از خدا ندارم که شکایتم رو پیشش ببرم. واقعا هم خودمو و هم کسانی که حقم رو گرفتند و دادند به دیگری رو به خدا سپرده ام.
خوشحالم که تلاشهای شما بی نتیجه نمونده. موفق باشید.

hhhhhhhh
شهریور ۲, ۱۳۹۳ ۱۰:۵۷ ق٫ظ

باشما کاملا موافقم ااما انشالله موفق باشید خدابایدهوامونوداشته باشه.

ریرا
شهریور ۱, ۱۳۹۳ ۷:۴۳ ب٫ظ

دوستان کسی اطلاع داره که آیا واقعا فقط دروس کارشناسی و کارشناسی ارشد منبع سوال آزمون دکتری است در این طرح؟ منابع هم تغییر میکند؟

نیاز به ریرا
شهریور ۲, ۱۳۹۳ ۱۲:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  ریرا

سلام در طرح سنجش و پذیرش دانشجو نگفتن دروس کارشناسی، گفتن دروس کارشناسی ارشد،که ضرائب اون دروس هم شورای تحصیلات تکمیلی مشخص میکنن.

ریرا- به نیاز
شهریور ۲, ۱۳۹۳ ۱:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  نیاز به ریرا

نیاز جان منظورم اینه که آیا دروس کارشناسی ارشد علاوه بر منابع دکتریه که در گذشته بود؟

ح
شهریور ۱, ۱۳۹۳ ۶:۲۲ ب٫ظ

من امروز رفتم سنجش واسه معدلم. اصلا معلوم نیس کی به کیه. مثلا چهار تا کارشناس گذاشتن ولی به نظرم غیر کارشناسن. بهشون میگم سنجش اشتباه کرده میگن امکان نداره. بعد پرینت تمام مرحله رو میدم بهشون میبینن آره حق با منه بعد آخرسر میگن شاید ویرایش کردی قبلا. بعد میگم اگه وایرایش کردم تازه که رفتی توسیستم چک کردی درست بود که. میگه نمی دونم. بعد بهشون میگم گناه من چیه؟ میگن بهرحال مغایرت معدله. اخر گفتم از حقم نمیگذرم. بدون هیچ نتیجه ای و هیچ تحویل گرفتن مدارک برگشتم.

نیاز به ح
شهریور ۱, ۱۳۹۳ ۷:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  ح

اره دوست عزیز سنجش اگه اشتباه هم کرده باشه قبول نمیکنه.همه جا احتمال اشتباه هست حتی در سازمان سنجش.

من
شهریور ۱, ۱۳۹۳ ۴:۳۰ ب٫ظ

برای اوردن رتبه تک رقمی در کنکور حداقل سه ماه باید درس خوند و با توجه به مفهومی بودن سوالات خصوصا در رشته های فنی بعید میدونم با حفظ کردن کتاب بشه موفق شد! دست کم مثل خیلی موارد فروشگاه مقاله وجود نداره و وزن ۳۰% عین بیعدالتیه

هادی
شهریور ۱, ۱۳۹۳ ۳:۲۱ ب٫ظ

سلام دوستان کسی تو سیستم گلستان مدرس ثبت نام کرده؟ من تمام مراحل ثبت نام رو انجام دادم اما متاسفانه در مرحله “عملیات درخواست خوابگاه در ترم ورود دانشجو” جلوی این مرحله با خط قرمز رنگ نوشته “دانشجو درخواست خوابگاه ثبت نکرده است” ! آیا شما هم با چنین مشکلی بر خوردین اگه آره لطفا راهنمایی کنین منم حلش کنم/. این آخرین مرحله از ثبت نام هستش. ممنونم

روژینا
شهریور ۱, ۱۳۹۳ ۶:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  هادی

با سلام..بله چون تا آخر شهریور افراد را در خوابگاهها دسته بندی میکنن و شماره اتاق ها آن زمان اعلام میشه بخاطر این است که اخطار میاد ولی شما بقیه مراحل خوابگاه که شامل ارسال مدارک است را انجام دهید..برای اطمینان بیشتر هم میتونید تماس بگیرید با دانشگاه

روژینا
شهریور ۱, ۱۳۹۳ ۷:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  هادی

با عرض سلام..پس از ضمیمه کردن سند تعهد محضری برای من به “دانشجو درخواست خوابگاه نموده است” تغییر پیدا کردو پس از آن دیگر ردیف ۸ برای من باز نمیشود..

ساناز
شهریور ۱, ۱۳۹۳ ۲:۵۹ ب٫ظ

من نمیفهمم چرا میگید رتبه تک رقمی بی ارزشه و بیانگر سواد نیست!!

مگه سوالات دکترا مثل ارشده؟ حداقل در رشته من سوالات دکترا مفهومی است.
۷۰ درصد مصاحبه خیلی وحشتناکه خصوصا وقتی برای یک رشته محل با ظرفیت ۶ نفر ۳۹ نفر را به مصاحبه دعوت میکنند!!

همون ۵۰ به ۵۰ خوبتر است

درضمن خداوکیلی اونهایی که میگن رزومه عالی دارن …. چند تاشون تافل دارن….. چند تاشون کتاب ترجمه کردن….چندتاشون غیراز مقاله های مستخرج از پایاننامه واقعا مقاله نوشتن….البته منظورم همه دوستان نیست

ناشناس
شهریور ۱, ۱۳۹۳ ۲:۴۸ ب٫ظ

حتی اگر درصد مصاحبه یک درصد هم بشه بازم اگه استادی بخواد پارتی بازی کنه بازم کار خودشه میکنه!

نارسیس
شهریور ۱, ۱۳۹۳ ۱:۴۷ ب٫ظ

دوستان احتمالش هست که این طرح امسال اجرایی بشه؟

بچه جنوب
شهریور ۱, ۱۳۹۳ ۲:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  نارسیس

دوست عزیز حتی اگه این طرح برای ۹۴ اجرایی نشه موافقت وزارت علوم با طرح به این معناست که وزن مصاحبه در آزمون ۹۴ کاسته خواهد شد.این طرح میگه ۷۰ درصد آزمون و معدل حالا اگر هم اجرایی نشه بدترین حالت اینه که وزارت علوم برای ۹۴ خواهد گفت ۵۰ درصد آزمون و معدل.

نیاز
شهریور ۱, ۱۳۹۳ ۱:۴۵ ب٫ظ

سهم کنکور دراین طرح۵۰درصدهست-مصاحبه که شامل سوابق آموزشی-پژوهشی وارزیابی ارزش مقالات چاپ شده۳۰ درصد هست-سهم معدل هم که با رتبه کنکور محاسبه میشه۲۰ درصد هست.اینطوری دیگه همه چی دست شورای تحصیلات تکمیلی هست.

شهاب
شهریور ۱, ۱۳۹۳ ۲:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  نیاز

خوی این که خوبه. ۵۰ درصد کنکور با معدل می ششه ۷۰ درصد و ۳۰ درصد هم مصاحبه است. طرح خوبیه. همه چی مشخص ومعین است واعتراض هم به حداقل می رسه

ونوس
شهریور ۱, ۱۳۹۳ ۱:۴۱ ب٫ظ

منم با این دوست عزیز موافقم.کنکور راه درستی برا سنجش علمی نیست.

ونوس
شهریور ۱, ۱۳۹۳ ۱:۳۸ ب٫ظ

یعنی میشه برای سال۹۴ اجراییش کنن؟

نیاز
شهریور ۱, ۱۳۹۳ ۱:۳۲ ب٫ظ

سلام بچه ها من طرحشو خوندم واقعا عالیه،سهم کنکور۵۰درصد-سهم معدل که با رتیه کنکور محاسبه میشه ۲۰درصد-سهم مصاحبه هم ۳۰درصد هست .دروس امتحانی فقط دروس ارشد هست-و ضرایب این دروس رو شورای تحصیلات تکمیلی مشخص میکنه.پذیرش دیگه دست اساتید نیست که سلیقه ای عمل کنن.خدا کنه این طرح برای کنکور۹۴ اجرایی بشه.

به شهاب عزیز
شهریور ۱, ۱۳۹۳ ۱:۲۱ ب٫ظ

خدمت برخی دوستان که همش دم از وزن بالای کنکور میزنن!
دوست عزیزی که میفرمایند همه جای دنیا با آزمون وارد میشن … لطف کنن برن یکم در مورد دنیا! مطالعه بفرماین! مگر اینکه منظورشون از دنیا، دنیای ایران، افغانستان و پاکستان و … باشه…
تا جائیکه من در جریان همهء دانشگاههای اروپائی و آمریکائی هستم، آزمونی جهت ورود به دوره دکترا ندارن و فقط وفقط به نمره زبان و ۱۰۰ البته پژوهشهای متقاضی اهمیت میدن و بقیه مسائل… مطمئنا آزمون راه مناسبی برای ورود به دوره دکترا نیست… هر چند باید جلوی یه سری از اساتید که به قول شما آشنا و فامیلشونو برمیدارن گرفته شه، همه قبول دارن اینو… هیچکس این قضیه رو تائید نمیکنه…
ولی کسیکه قراره بره دوره دکترا باید قدرت تحلیل، پژوهش و روحیه کاری بالا برای تحقیق و تفحص داشته باشه نه اینکه یه تست رو در ۶۰ ثانیه جواب بده!!… مطمئنا چنین دکترهائی به درد لای جرز دیوار هم نخواهند خورد…
به نظر بنده قبل از هر اظهار نظری کمی تامل و البته تعمق فکری خوبه

شهاب
شهریور ۱, ۱۳۹۳ ۱:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  به شهاب عزیز

شا تو ایران زندگی نمی کنی؟اکثرا دارن می گن حق ما رو تو مصاحبه خوردن. شما داری می گی افغانستان و.. ببخشید مگه ایران تو خاورمیانه نیست . پاکستان فکر کردی کم کشوریه. بهترین جراحا مال این کشورن. تو همه جای دنیا ازمون تستی هست چین وژاپن ازمونای خیلی سختی می گیرن. تو امریکا هم هست.بعدش تو این کشورا که شما می گی بقالی فروش مقاله نداریم. تو شرایط فعلی ما زندگی می کنیم وتو ایران نه تو امریکا واروپا. اگه شما راست می گفتی انقدر نمی گفتن حق ما تو مصاحبه خورده شد.

بچه جنوب
شهریور ۱, ۱۳۹۳ ۲:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  شهاب

دوست عزیز مطابق نظر سنجی سازمان سنجش اکثریت مطلق داوطلبان موافق کاهش سهم مصاحبه هستند.بیا مرور کنیم
مجلس موافق با طرح سنجش و پذیرش
دولت موافق
وزارت علوم موافق
سازمان سنجش موافق
اکثریت مطلق داوطلبان موافق
حالا شما میگی باید نظر همه رو نادیده گرفت؟

به بچه جنوب
شهریور ۱, ۱۳۹۳ ۳:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  بچه جنوب

دوست من شما به من بگو تا حالا کی دولت تصمیم درستی واسه سنجش کشور گرفته؟ هیچوقت…
وزیر علوم که اتفاقا مخالف بود… و بدلیل همین مخالفت استیضاح و برکنار شد (البته + مسائل دیگر)
و تا اونجا که من اطلاع دارم اکثر داوطلبان موافق مصاحبه…. ولی مصاحبه عادلانه هستند…

پلیمر
شهریور ۱, ۱۳۹۳ ۲:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  شهاب

آقا شهاب من ۱۰۰ درصد با نظر شما موافق هستم
راستش من ۱۰ ثبت اختراع صنعتی و ۱۱ مقاله isi الزویر با ایمپکت فکتور بالا و ۱۷ کنفرانس داخلی و بین المللی دارم. ولی وقتی میبینم رتبه اول کنکور میاد اینجا میگه من با رزومه عالی در مصاحبه رد شدم این جای تاسف و شرمندگی داره خوب معلومه که مصاحبه درست و واقعی در این فرهنگ هنوز وجود نداره. من ترسیدم و نمیتونم اعتماد کنم الان به جای تمرکز روی درس ها دارم به این فکر میکنم چطوری پارتی پیدا کنم. آیا به نظر شما این عدالت هست. اگه وزن ازمون ۱۰۰ بشه خیلی هم منطقی تر و بهتر میشه… من کسی هستم که واسه مقاله هام شب ها تا ۴ صبح بیدار بودم و واقعا زحمت کشیدم و این روهم بدونید الان دیگه بحث درمورد مقاله داشتن و نداشتن نیست من نمیدونم تو مصاحبه چه چیز ملاک هست. بارعلمی؟ رزومه؟ پارتی؟

مهدی
شهریور ۲, ۱۳۹۳ ۱۱:۵۰ ق٫ظ
پاسخ به  شهاب

آفرین .
یکی از بچه هایی که رتبه تک رقمی داشت می گفت اکه بهم یه”کارمناسب” میدادن دیگه حتی آزمون هم شرکت نمی کردم … توی بقیه کشورها هم متقاضیان تحصیل دکتری اینجوری فکر می کنن…
به نظر شما روش گزینش این دوتا باید مثل هم باشه.؟

بدون شرح
شهریور ۱, ۱۳۹۳ ۳:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  به شهاب عزیز

به نظر بنده تو رشته خودم یعنی حسابداری بچه هایی که تا مقطع ارشد با آزمون در کنکور سراسری بالا اومدن ، بیش از ۹۰ درصدشون بچه های لایق و توانمندی هستن و قدرت تحلیل و پژوهش شون هم خیلی بالاست و نباید صرف پژوهش کمتری داشتن و سایر موارد سلیقه ای بودن آزمون دکترا، حق این بچه ها ضایع بشه، به نظر بنده در مصاحبه باید بیشتر توان بالقوه بچه ها در انجام پژوهش و تسلط علمی آنها آزمون بشه و نه انجام چند مقاله کپی شده و سایر موارد. و این موضوع تحقق نمی یابد جز اینکه نمره آزمون بالا بره و هر که واقعا توانمند و مستعد قبولی هست قبول بشه.

مهندسی مالی
شهریور ۱, ۱۳۹۳ ۴:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  بدون شرح

البته من موافق این نیستم که ازمون حذف بشه اما باید وزن مصاحبه و ازمون کتبی برابر بشه. ممکنه بچه هایی که با کنکور تا ارشد اومدن استعداد بالایی در انجام کارهای پژوهشی داشته باشند اما همیشه این پشتکاره که کار را انجام میده نه استعداد. پس باید انها هم پشتکارشون را زیاد کنند و بعد به فکر دکتری بیفتند.

شهاب
شهریور ۱, ۱۳۹۳ ۱۲:۳۲ ب٫ظ

دوست عزیز ۱۰ ساله قراره کنکور حذف شه تا حالا نشده اصلا برای چی حذف شه. بابا بالاخره رقابت خوبه. تو کشورای دیگه هم هست. تو کشورای دیگه حتی امتحان تستی در پایان ترم می گیرن. کسی از شما نمی خواد سوادتو بریزی رو کاغغد هزار خط بنویسی. اسمش امتحانه. کسی سواد داشته باشه. جواب می ده. یکی می گفت بنده مسائل ریاضی رو خوب حل می کنم تو تست ها ولی جواب من نیست . اخه عزیز برادر دیگه از هر راهی هم حل کنی بالاخره یه جواب داره. تو نمی تونی ۴ تا سوالو حل کنی رفتی مقاله می نویسی. واقعا خنده داره.

شهاب
شهریور ۱, ۱۳۹۳ ۱۲:۲۷ ب٫ظ

برادر عزیز سعید اقا که هی می گفتی مصاحبه با وزن بالا خوبه . تصمیم گیری در این امور بیشتر با مجلس است وعوض شدن وزیر که تصمی گیری رو تغییر نمی ده.

سعید
شهریور ۱, ۱۳۹۳ ۱۱:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  شهاب

شما جوابی رو که به “بچه جنوب” دادم پایین تر از این کامنت حتما مطالعه کن تا متوجه بشی دید من متفاوت تر از اینه که بخوام بگم وزن مصاحبه بالا بره یا هر چیز دیگه ای که به وزن مربوط می شه…
هیچ وقت حدی فک نکن… من هم با آزمون و هم با مصاحبه “به شکل فعلی” مخالفم… چه برسه به اینکه بخوام واسشون وزن تعیین کنم… کامنت پایین و اون لینکی که قرار دادم رو بخون دیدگاه منو متوجه می شی…
اینقد زود قضاوت نکن…

شهاب
شهریور ۱, ۱۳۹۳ ۱۲:۲۶ ب٫ظ

ببخشید ظرفیت ها. متاسفانه به خاطر عجله در تایپ بعضی کلماتو اشتباه نوستم .بعدا متهم به بی سوادی نشم

شهاب
شهریور ۱, ۱۳۹۳ ۱۲:۲۵ ب٫ظ

ببخشید ازمون کتبی

شهاب
شهریور ۱, ۱۳۹۳ ۱۲:۲۴ ب٫ظ

بابا مصاحبه دیگه چه صیغه ای. هرکی سواد داشته باشه ازمون مکتبی رو جواب میدهو قبول می شه وبقیه ظرفیت ها هم به نمرات کمتر می رسه. مصاحبه با وزن ۷۰ خیلی تخیلیه. ای وزارت علوم دولت اعتدال وتدبیر برس به فریاد دانشجوی مظلوم که حقش توسط اساتید خورده می شود وعده ای با فامیل بازی می رن داخل. ومصاحبه را بکن ۲۰ وازمون را ۸۰ درصد تا راه بر کسانی که دنبال اشنا بازی و… هستن بسته شود.

بچه جنوب
شهریور ۱, ۱۳۹۳ ۱:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  شهاب

والا شهاب جان ما به همین هفتاد سی به نفع آزمون و معدل راضی هستیم.خدارو شکر که وزارت موافقت کرد.خدایا شکرت

شهاب
شهریور ۱, ۱۳۹۳ ۱۲:۱۶ ب٫ظ

برای دانشگا های پولی کلی ضرفیت خالیه. حالا بعضی دووستان می گن کلا تحصیل رایگان برداشته می شه. بروید طرح استعداد درخشان را بخونید گفته دانشگاه ازاد وپیام نور و… مشمول این طرح نیستند. حالا با این همه ظرفیت خالی و این شرایط دانشگاه دولتی جمه می شه.

جنوبی
شهریور ۱, ۱۳۹۳ ۱۲:۱۵ ب٫ظ

جناب مدیر لطفا پاسخ بدید.
در انتهای خبر اومده وزارت علوم تنها با بخشی از مواد طرح قبلی مخالف بوده.مگه طرح عوض شده؟مگه طرح جدیدی ارائه شده؟در طرحی که من دیدم سهم معدل و مصاحبه۷۰درصد بود طرح جدید در این زمینه چه پیشنهادی داره؟

شهاب
شهریور ۱, ۱۳۹۳ ۱۲:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  جنوبی

نه همون طرحه. فقط قسمتی رو وزارت علوم مخالفه

بچه جنوب
شهریور ۱, ۱۳۹۳ ۱:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  جنوبی

عذر میخوام انگار انتهای پیام رو اشتباه نوشتم.در طرحی که من دیدم سهم معدل و آزمون ۷۰ درصد بود.

شهاب
شهریور ۱, ۱۳۹۳ ۱۲:۱۴ ب٫ظ

دانشگاه های خوب هیچ وقت پولی نمی شن. الان هم برای دوره های شبانه و… پولی هستن . انقدر دیگه دانشگاه پولی زده شده که کفاف ۴ الی ۵ نسل بعدم می ده.

سعید
شهریور ۱, ۱۳۹۳ ۱۲:۱۳ ب٫ظ

الان از کدوم وزیر علوم داره صحبت می کنه آقای صابری؟؟؟
وزیرو که برکنارش کردن… الان که ما وزیر علوم نداریم…
اگه منظورشون وزیر علوم قبلی بوده که چه موافق بودند چه نبودند الان برکنار شدند…
اگه منظور سرپرست جدید وزار علومه که ایشون تازه اومدند… کی فرصت شده طرحو بررسی کنن…؟

بچه جنوب
شهریور ۱, ۱۳۹۳ ۱۲:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

حال و احوالت چطوره سعیدخان؟

دیدی طرح تصویب شد؟یادته میگفتی اختلاف نظر دولت و مجلس به حدی زیاده که ممکن نیست طرح تصویب بشه؟یادته گفتم وزارت علوم بخاطر استیضاح در موضع ضعفه و اعتراضات ناراضیان از نمرات مصاحبه باعث میشه وزارت علوم کوتاه بیاد؟

بچه جنوب
شهریور ۱, ۱۳۹۳ ۱۲:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

دوست عزیز وزارت علوم موافقتش رو اعلام کرده به عنوان یک شخصیت حقوقی.وزیر استیضاح شده وزارت علوم که از بین نرفته سعیدجان.

سعید
شهریور ۱, ۱۳۹۳ ۱۱:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  بچه جنوب

سلام دوست عزیز… آره درس می گی… نوشته وزارت علوم… ولی شخصیت حقوقی هم یه نماینده حقیقی داره دیگه… من می گم اون کیه… این راجع به این مطلبی که گفتی… اما مطلب دوم: نمی دونم… منم مال نیمه جنوبی کشورم… فک کنم فارسی نوشتم تمام کامنتایی که تو این سایت گذاشتم… خیلی واضح هم نوشته بودم تا اونجایی که یادمه… عجیبه با این همه وجه مشترک زبانی و منطقه ای شما هنوز هم دیدگاه منو متوجه نشدی… یعنی درک این دیدگاه اینقد سخته؟؟؟؟ خب یه بار دیگه هم می گم شاید بالاخره متوجه شدید… این دفعه سعی می کنم واضح تر بنویسم… دید من با دید چه کسانی مخالف است: ۱. کسانی که با کنکور در زمان محدود و به شیوه تستی فعلی، موافقند و خواهان افزایش سهم “این نوع آزمون” هستند. ۲. اساتید و دانشجویانی که خواهان افزایش وزن مصاحبه هستند ۳. کسانی که با پول دادن مقاله نوشتند و حالا انتظار قبولی با اون مقاله ها رو دارند. در واقع من به وزن مصاحبه و آزمون کاری ندارم… با اساتید و دانشجویانی که به هر طریق می خوان حرف حرف خودشون باشه مخالفم… دیدگاه من خیلی متفاوت تر از دعوا سر این این مسایل پیش پا افتاده است… من طرحی که تو ذهنم بود رو نوشتم و به آقای نوه ابراهیم دادم… تو همین سایت هم گذاشتمش تا همه ببینند… توی طرح من ضرب المثل “هر کی به فکر خویشه… کوسه به فکر ریشه” جایی نداره… منفعت همه رو در نظر گرفتم… دانشجو واستاد… این لینک طرح… ادامه نظر»

جنوبی
شهریور ۱, ۱۳۹۳ ۱۲:۰۵ ب٫ظ

مطابق این طرح سهم معدل و آزمون ۷۰ و سهم مصاحبه ۳۰درصد خواهد بود.امیدوارم مخالفت وزارت با این قسمت حیاتی از طرح نبوده باشه

ناشناس
شهریور ۱, ۱۳۹۳ ۱۱:۳۸ ق٫ظ

میشه دقیقا بگین طرح چی هست؟

جنوبی
شهریور ۱, ۱۳۹۳ ۱۱:۲۶ ق٫ظ

امیدوارم مخالفت وزارت علوم با کم شدن وزن مصاحبه در این طرح نبوده باشه

پلیمر
شهریور ۱, ۱۳۹۳ ۱۱:۱۶ ق٫ظ

سلام کسی میدونه طرح سنجش مجلس چی بود که میگن موافقت شده.
من فقط یادم هست گفته بودند ازمون ۵۰ درصد بشه باقیش؟؟؟

دوستان حسابداری
شهریور ۱, ۱۳۹۳ ۱۱:۱۶ ق٫ظ

با تشکر از مدیریت سایت، ایا این به این معناست که امسال نیز با رویکرد جدیدی در ازمون دکتری مواجه خواهیم بود؟ به نظر شما به سمت پولی شدن دانشگاههای دولتی گام برداشته شده است؟

نیما
شهریور ۱, ۱۳۹۳ ۱۱:۲۹ ق٫ظ

مطمئن باش هیچوقت به طور کامل پولی نمیشه. خیلی از استعدادها تو جامعه ما از قشر اقتصادی ضعیف هستن که باعث ظلم به این گروه میشه.

وحید
شهریور ۱, ۱۳۹۳ ۱۲:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  نیما

سلام دوست عزیز انشاء الله اونطور که شما میگید بشه ولی من بعید میدونم…

داوطلب دکتری
شهریور ۱, ۱۳۹۳ ۱۱:۵۲ ق٫ظ

به نظر من تا چند سال دیگر تحصیل رایگان نخواهیم داشت مانند همه جای دنیا.

رد شده سلیقه ای
شهریور ۱, ۱۳۹۳ ۱۱:۰۶ ق٫ظ

خدا بخیر بگذرنه. با فهیم‌های ما دور هم جمع شدند.