افزایش غیر قانونی شهریه دکتری دانشگاه آزاد اسلامی

دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد نسبت به افزایش شهریه این دانشگاه اعتراض داشته و این افزایش شهریه را غیرقانونی می‌دانند.

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

به گزارش خبرگزای فارس، تعداد بسیاری از دانشجویان دانشگاه آزاد در مقاطع مختلف با اعتراض به افزایش شهریه، به ویژه شهریه ثابت دانشگاه، این افزایش را غیرقانونی دانسته و اعلام کردند: بر اساس قانون دانشگاه آزاد از ابتدای تأسیس تاکنون، افزایش شهریه شامل ورودی‌های سال‌های گذشته نمی‌شده، در حالی که امسال دانشگاه آزاد به صورت بی‌سابقه، افزایش شهریه ثابت و متغیر را به ورودی‌های حتی سال‌های گذشته این دانشگاه نیز اعمال کرده است.

برخی دانشجویان دکترای این دانشگاه نیز در تماس با خبرگزاری فارس اعلام کردند: سال 92 برای مقطع دکترا هر ترم 2 میلیون و 400 هزار تومان به عنوان شهریه ثابت پرداخت می‌کردند که  این شهریه در سال‌های گذشته یعنی 88-89-90 و 91 نیز به همین صورت بوده است، ولی برای ترم جدید، باید 3 میلیون و 50 هزار تومان پرداخت کنند.

این دانشجویان حتی ادعای حقوقی دارند و می‌گویند عملکرد دانشگاه آزاد در افزایش شهریه‌ها تخلف است و پیگرد حقوقی دارد.

در پیگیری این اعتراضات با مجتبی علوی فاضل معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد صحبت کردیم.

علوی فاضل در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس گفت: افزایش شهریه در دانشگاه آزاد بر اساس افزایش شهریه دانشگاه‌های غیرانتفاعی است که از سوی وزارت علوم اعمال می‌شود.

وی افزود: وزارت علوم امسال سقف 25 درصد را برای شهریه دانشگاه‌ها و موسسات غیرانتفاعی در نظر گرفته و دانشگاه آزاد نیز شهریه را 15 درصد افزایش داده است.

وی در پاسخ به اعتراض دانشجویان دانشگاه آزاد مبنی بر غیرقانونی بودن افزایش شهریه ثابت دانشجویان در ترم‌های یک دوره خاطرنشان کرد: برخی از شهریه ثابت تعریف نادرستی دارند، شهریه ثابت به معنای ثابت بودن مقدار شهریه نیست، بلکه به معنای بخشی از هزینه‌های ثابت دانشجو است که با اضافه و کم شدن واحدها تغییر نمی‌کند، ولی شهریه متغیر به تعداد واحدها بستگی دارد.

علوی فاضل اظهار داشت: شهریه ثابت، هزینه‌های ثابت دانشجو در طول ترم است، مانند هزینه آب، برق و خدمات که به تعداد واحدها مرتبط نیست، ولی هر سال افزایش می‌یابد و این افزایش هزینه در شهریه ثابت اعمال می‌شود.

به گزارش فارس، برخی دانشجویان دانشگاه آزاد پس از مواجه شدن با افزایش شهریه‌ها از پرداخت شهریه امتناع کردند و پیگیر بازگشت میزان شهریه‌ها به حالت قبل هستند.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

134 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ترانه
مهر ۱۰, ۱۳۹۳ ۶:۰۴ ب٫ظ

با دیدن شهریه هشت میلیون تومنی برای ترم اول انگیزه و امیدم برای ادامه تحصیل را از دست دادم.

محیط زیست
مهر ۴, ۱۳۹۳ ۰:۵۹ ق٫ظ

سلام
کسی اطلاع داره تعدا واحدهای پایان نامه چندتاست؟
مثلا من رشتم آلودگی محیط زیست هست، چند واحد پایان نامه داریم؟
با تشکر

مهرداد
مهر ۵, ۱۳۹۳ ۹:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  محیط زیست

فکر نکنم فرقی بین رشته ها باشه..مال ما که ۲۴ واحده

به محیط زیس-----------ت عزیز
مهر ۵, ۱۳۹۳ ۸:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  محیط زیست

سلام میشه بگید کجا قبول شدید چن نفر ثبت نام کردن منم رشته شمام اما قبول نشدم خواهش میکنم جوابمو بدید

شیلان
شهریور ۲۷, ۱۳۹۳ ۷:۵۰ ب٫ظ

وای بچه ها من روزانه چمران قبول شدم اینقدر از محیط جدید و هوا بدم اومد خواستم انصراف بدم حالا شماها ماشاالله چقدر پولدارین!
واقعا ارزششو داره؟

کک
شهریور ۲۷, ۱۳۹۳ ۶:۳۹ ب٫ظ

دکترا ازاد خبری ازهیئت علمی نیست سرابی بیش نیست

نیما
شهریور ۲۷, ۱۳۹۳ ۳:۰۴ ق٫ظ

یه سوال دارم, به نظرتون وقتی داریم ترمی هفت میلیون می دیم تا درس بخونیم, پس چرا دانشگاه آزاد ده میلیون تومان چک یا سفته میگره تا اگه یه وقت دانشجو انصراف داد اون چک یا سفته تضمینی رو نقدش کنه. از مدیریت محترم سایت و همچنین از دوستان تقاضا دارم با یکدیگر پیگیری کنیم تا حداقل این یک مورد را حذف نماییم, زیرا واقعا ناعادلانه و غیر منطقی است.
با تشکر.
این هم لینک درخواست چک یا سفته تضمین عدم انصراف
http://srbiau.ac.ir/Files/engineer/93/scan004.jpg

میاد ..نیماد...میاد....خب حالا که اومد!!!!!!
شهریور ۲۷, ۱۳۹۳ ۰:۰۴ ق٫ظ

دوستان با این افزایش شهریه چکار کنیم؟؟

با تبریک به همه دوستان چه اونها که پذیرش شدن..و چه اونهایی که نشد (شاید راهشون مسیر دیگه باید باشه و چیزی دیگری مقدر شده..
لطفا دکترای عزیز برای کاهش شهریه ۱۵ درصدی راهکار عملی بدید

منتظریم …ممنونم

مهرداد
شهریور ۲۶, ۱۳۹۳ ۶:۰۱ ب٫ظ

من ایلامم و دوستام دولتی خوندن خداوکیلی ول سر کار بودن .بخدا دانشگاه دولتی فقط اسم و رسمش خوبه الان بیشترین مقالاتو دانشگاه ازادی ها دارن…به امید زوزی که افراد بر اساس درک و فهم شان وازد مقطع دکتری شن نه بر اساس …. لطفا اگه دکتری معماری داریم بهم کمک کنه

ساناز
شهریور ۲۷, ۱۳۹۳ ۳:۴۰ ق٫ظ
پاسخ به  مهرداد

من معماری ام بفرمایید سوالی دارین؟

زهرا
شهریور ۲۷, ۱۳۹۳ ۸:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  مهرداد

چه جالب.
یه ایلامی پیدا شد
بهتره برین همون دانشگاه ازاد ایلام و واحدهاشو نگاه کنین ببینین بیشترین مقالات رو کی ها نوشتن.
خیلی ها دولتی خوندن ولی به اسم آزاد مقاله میدن واسه اینکه تشویقی اشو بگیرن .بله برادر اینجوریاست.

ریاضی کاربردی
شهریور ۲۸, ۱۳۹۳ ۹:۱۶ ق٫ظ
پاسخ به  زهرا

درسته از این موردها زیاد داشتیم،

فارغ التحصیل دکترا
شهریور ۲۶, ۱۳۹۳ ۳:۴۱ ب٫ظ

دوستان اعتراضتان واقعا بی مورد است در همه جای دنیا همین است. در کشور امریکا نیز شهریه های ورود با دانشگاه بسیار بالاست برای کسانی که بورس تحصیلی ندارند.استدلال هم این است که یا توانایی فرد بالاست که بورس میشود و یا توان پرداختش بالاست میتواند به بودجه دانشگاه کمک کند در هر حال دانشجو باید سودی برای دانشگاه داشته باشد یا سود مالی یا توانایی بالای علمی. تعیین کننده سطح علمی هم اساتید هستند. حتی بنیاد نخبگان نیز به این نکته پی برده و ایین نامه ود را در چند روز اخیز تغییر داده و برای اعلام نخبگی تنها براساس نظر اساتید عمل میکند . پس این شهریه بالا مشکلی ندارد اتفاقا دانشگاه ازاد دقیق و هوشمندانه برای بالابردن سطح علمی خود قدم برمیدارد چون کار علمی بودجه پژوهشی میخواهد تامین بودجه از بعضی افراد صورت میگیرد و بعضی افراد خاتص نیز با توان علمی بالا تولیدد علم میکنند و این یک معمله دو سر سود است. حال اگر شخصی واقعا تواناست چرا معترض است خارج از کشور به راحتی افراد مستعد را قبول میکند با بورس مناسب اگر هم توانا نیستید انقد زا زمین و زمان ننالید

ساناز
شهریور ۲۶, ۱۳۹۳ ۲:۱۴ ب٫ظ

بچه ها به نظرم باید همگی پافشاری و اصرار بر کاهش شهریه داشته باشیم تا همانند بچه های پیام نور بتونیم موفق بشیم

دانشجو
شهریور ۲۶, ۱۳۹۳ ۱۰:۵۵ ق٫ظ

به پایگاه اطلاعرسانی مقام معظم رهبری مراجعه و مشکل را مطرح کنید در قسمت نامه ها . اینها حرف کس دیگه ای رو گوش نمیدن تا اینکه عمل کنند

دانشجوی ناراحت
شهریور ۲۶, ۱۳۹۳ ۱۱:۱۰ ق٫ظ
پاسخ به  دانشجو

من به دفتر مقام معظم رهبری نامه ارسال کردم.

دانشجوی ناراحت
شهریور ۲۶, ۱۳۹۳ ۱۰:۳۵ ق٫ظ

دیروز واحد فنی تهران جنوب بودم. دارن یک سوله کنار زمین ورزش آماده میکنن. استادم گفت کلاسهای بچه های دکتری اونجا برگزار میشه. چون واحد ما امسال دکتری معدن، عمران، مکانیک و … را آورده و کمبود فضا دارن. من وقتی شهریه رو دیدم و فضای برگزاری کلاسها یکم دو به شک شدم. دوستان نظر بدن لطفاً

سحر_دانشجو دکتری علوم و تحقیقات
شهریور ۲۶, ۱۳۹۳ ۱۱:۵۳ ق٫ظ

تو یه درس دو واحدی استاد چقدر به هر دانشجو یاد میده که ۶۰۰ تومن هر کس باید پرداخت کنه.؟؟

ناامید
شهریور ۲۷, ۱۳۹۳ ۱:۳۳ ق٫ظ

وای این همه پولو از کجا میارین…
من ترمی صدهزار تومان برای خابگاه روزانه یکی از دانشگاههای تهران میدم واقعا زورم میاد…
خوش بحالتون که اینقد دانش دوستین این همه پول براش خرج میکنین

وحید
شهریور ۲۸, ۱۳۹۳ ۱۱:۰۱ ب٫ظ

من هم با توجه به شهریه قبلی برنامه ریزی کردم. به امید اینکه وام میدن… به امید اینکه هیات علمی میشم… به امید اینکه بورسیه میشم… با کلی امید ۵۰۰ کیلومتر راه رو دو ترم رفتم و اومدم…
حالا که ترم سوم هستم نه وامی دادن، نه امیدی برای جذب هست… تازه شهریه ثابت رو هم افزایش دادن!!!
مگه این مدرک مسخره چه فایده ای داره برام؟ چجوری قراره اینهمه هزینه برگرده؟ برای هر درس مقاله ISI میخوان. حداقل ۷۰۰ هزار تومن هزینه چاپ مقاله هست فقط!!!
من که تو فکر انصراف هستم. نمیصرفه برام، پولشم ندارم دیگه.
شما خود دانید!

مدیریت آموزشی به نیما
شهریور ۲۶, ۱۳۹۳ ۹:۴۲ ق٫ظ

راست میگی نیما
اگه شش تومن باشه من میتونم برم علوم انسانی ام
برنامه ریزیم روی شش تومن بود
ولی اگر یک تومن اضافه بخواهند بگیرند ندارم باید قرض بگیرم یا دانشگاه نرم
جرا شهریه رو اضافه کردن
مگه ما به جز شهریه خرج دیگه نداریم
فردا کلی پول بابت کتاب و و در کنارش ترجمه و تحقیق داریم

احسان حسابداری
شهریور ۲۶, ۱۳۹۳ ۹:۳۷ ق٫ظ

دوستانی که اینقدر از شهریه شکایت میکنن حق دارن واقعا شهریه ها کمرشکنه ولی واقعیت اینه که هزینه ها باید یه جوری تامین بشه دیگه، دانشگاه ازاد که بودجه دولتی نداره، شرایط اقتصادی همینه دیگه، من تازه یه اموزشگاه خصوصی راه انداختیم اونجا متوجه شدم که واقعا هزینه ها زیاده، دانشگاه آزاد همینه دیگه چاره ای نیست اگر تعطیل بشه خیلی ها باید برن قرقیزستان و هندو… درس بخونن.

رویا
شهریور ۲۶, ۱۳۹۳ ۸:۳۰ ق٫ظ

از آیت اله هاشمی بعنوان رئیس هیات امنا دانشگاه آزاد اسلامی توقع داریم به فکر قشر متوسط به پایین جامعه هم باشند.

نیما
شهریور ۲۶, ۱۳۹۳ ۳:۴۴ ق٫ظ

ورودی سال ۹۲ دکتری عمران هستم.
در دو ترم گذشته شهریه ثابتمان ۳ میلیون و ۹۰۰ بود که الان برای ترم سوم شده ۴ میلیون و ۶۰۰ . من که فعلا ندادم. امیدوارم به حالت قبل برگرده. این اقدام دانشگاه ازاد از بدو تاسیسش بی سابقست و قابل پیگرده… به این خاطر که دانشجوی دکتری با هزار برنامه ریزی روی اون شهریه اومده درس می خونه و وقتی یه دفعه شهریه ها زیاد میشه، بدون اطلاع قبلی و کاملا بی سابقه و خودسرانه، تمام برنامه ریزیهای دانشجو بهم میخوره….. من که شهریه نمی دم تا درست بشه.

ناشناس
شهریور ۲۶, ۱۳۹۳ ۱۰:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  نیما

سلام آقای نیما . من کلا رشته لیسانس و فوقم با رشته ی دکتری که قبول شدم فرق داره و هیچ واحد مشابهی هم ندارم که تطبیق کنن با تجربه ای که دارید چند واحد باید جبرانی بگذرونم و آیا اگه تمام واحدهای ترم اولم جبرانی باشه باید شهریه ثابت دکتری رو بدم یا به اندازه شهریه ثابت فوق باید بدم ؟ گذشته از این واحد های جبرانی رو به نرخ دکتری حساب میکنن یا فوق ؟ممنون میشم اگه اطلاعات بدید من علوم تحقیقات تهران قبول شدم هنوزم ثبتنام نکردم

وحید
شهریور ۲۸, ۱۳۹۳ ۱۱:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  نیما

والا من که همون شهریه ثابت قبلی رو پرداخت کردم؛ سایت برای انتخاب واحد باز شد. اما درسهای گرایش ما رو که علوم و تحقیقاتی بودیم نگذاشتن داخل سایت!!! یعنی بجای ۴ تا گرایش رشته ما ، فقط ۲ تا گرایش رو برامون درساشو گذاشتن، ۲ تای دیگه که بهتر بوده رو گذاشتن برای دانشجوهای خودشون.
ما هم منتظر موندیم که درستش کنن، مهلت انتخاب واحد تموم شد!!!

مهدی
شهریور ۲۶, ۱۳۹۳ ۳:۳۲ ق٫ظ

بچها اخبار امشب اعلام کرده ک این افزابش شهریرو مجلسس غیر قانونی اعلام کرده ولی از پس مسولای دانشگاه ازاد بر نمیاد

ببب
شهریور ۲۶, ۱۳۹۳ ۱:۵۲ ق٫ظ

خدایا هرچه خیره پیش بیاد

تکتم جون، ،روانشناسی عمومی به داوطلبین
شهریور ۲۶, ۱۳۹۳ ۰:۲۵ ق٫ظ

من خیلی نگرانم…خدایاکی سپیده دم خواهدزد؟؟

niki
شهریور ۲۶, ۱۳۹۳ ۰:۴۴ ق٫ظ

دقیقا الان چند ماهه که خواب و خوراکمونو ازمون گرفتن.من که دیگه کلن امیدمو به زندگی از دست دادم.چند وقته زندگی راحتی ندارم.همش فکر.همش خیال که می خواد چی بشه:(

آزی
شهریور ۲۵, ۱۳۹۳ ۸:۲۶ ب٫ظ

سلام دوستان
آیا کسی میدونه سال قبل برای تکمیل ظرفیت مهرماه رشته ژنتیک مولکولی چند نفر پذیرش شدند؟

Sara به آلاله
شهریور ۲۶, ۱۳۹۳ ۹:۲۲ ق٫ظ
پاسخ به  آزی

سلام دوست عزیز
پارسال واحد علوم و تحقیقات تهران اصلا تکمیل ظرفیت نداشت ولی واحد فارس فکر کنیم ۵ نفر برداشت
راستی خوشحالم بالاخره یه ژنتیک اینجا دیدم
رتبه ات بعد از مصاحبه و قبل از اون چند بوده؟

صبا
شهریور ۲۵, ۱۳۹۳ ۸:۱۵ ب٫ظ

بچه های علوم انسانی
هزینه پردیس بیشتره یا آزاد ؟

منابع انسانی قزوین
شهریور ۲۵, ۱۳۹۳ ۸:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  صبا

امسال هزینه آزاد بیشتره

مدیریت ورزشی
شهریور ۲۵, ۱۳۹۳ ۷:۲۱ ب٫ظ

دوستان سلام خواهشا کمک کنید.
اول اینکه اولویت بندی در انتخاب محل های جدید مهمه یا نمره و یا رتبه فرد؟

دوم اینکه عزیزی هست که بدونه شهریه هر ترم دکتری حداقل و حداکثر چقدر میشه؟ طبق دستور جدید؟

ممنون میشم راهنمایی بفرمایید…
موفق باشید

میکروبیولوژى منتظر جان به کف
شهریور ۲۵, ۱۳۹۳ ۸:۲۳ ب٫ظ

براساس رتبه است شهریه علوم پایه ثابت میشه چهار میلیون و ششصد هزار تومان.
متغیر واحدی ۳۰۰ تومان و هر واحد پایان نامه ۱ میلیون تومان
ترمی ۷ تا ۸ میلیون در میاد ترم های آخر که پایان نامه است ترمی تا ۱۲ میلیون تومن برات آب میخوره.
موفق باشی

11111111111
شهریور ۲۵, ۱۳۹۳ ۱۰:۳۳ ب٫ظ

فرقش چیه رتبه رواز روی نمره بدست میارن دیگه.

منابع انسانی قزوین
شهریور ۲۵, ۱۳۹۳ ۸:۳۱ ب٫ظ

نرم افزار کاملا بر اساس رتبه عمل میکنه شهریه فنی ۷ میلیون برای ترم اول علوم انسانی ۶ میلیون

داوطلب سردرگم
شهریور ۲۶, ۱۳۹۳ ۷:۵۹ ق٫ظ

اقا یا خانم منابع انسانی قزوین با سلام لطفا جواب منو بدهید من با رتبه ۳۳ قزوین قبول نشدم شما از ظرفیتها ، تعداد روزهای کلاس و اگه اطلاعات مفیدی دارید به من می فرمائید؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ممنون از شما

nima
شهریور ۲۵, ۱۳۹۳ ۹:۲۹ ب٫ظ

سلام
دوست عزیز شهریه کامل در حدود هفت میلیون تومان برای رشته های علوم پایه و فنی است و برای رشته های انسانی در حدود شش میلیون تومان را در نظر بگیرید

فاطمه / آموزش زبان
شهریور ۲۵, ۱۳۹۳ ۶:۲۰ ب٫ظ

سلام هم کنکوری های عزیز. اطلاع ندارین فردا چه ساعتی نتایج اعلام میشه!!!؟؟؟؟؟؟

میکروبیولوژى منتظر جان به کف
شهریور ۲۵, ۱۳۹۳ ۶:۵۲ ب٫ظ

۱۹

فاطمه / آموزش زبان
شهریور ۲۵, ۱۳۹۳ ۷:۰۵ ب٫ظ

ممنون عزیز. لطف کردی.

میکروبیولوژى منتظر جان به کف
شهریور ۲۵, ۱۳۹۳ ۸:۲۴ ب٫ظ

خواهش

دریا- اقتصاد
شهریور ۲۵, ۱۳۹۳ ۸:۰۹ ب٫ظ

از کجا میدونی

مهدی
شهریور ۲۵, ۱۳۹۳ ۵:۵۲ ب٫ظ

بچها با ابن وضعیت اینجا نمیشه دکترا گرفت من سال پیش قبول شدم با اینکه هزینها ابنجوری نبود ولی نرفتم بابت همبن موضوعات چون ارشدمو اراد بودم و خیلی اذیت شدم الان خارج درس میخونم و باور کنبن هم امکانات بهتره هم ارامش اخه با ابن وضعبت گرونی باید ب فکر جوونا باشبن وایه چی ابنجوری شهریرو افزایش میدین شهریه ثابت از اسمش پیداست باید ثابت باشه
من خواهرم امسال قبول شده با این وضعیت داره میاد پیش خودم درس بخونه

شهرسازی
شهریور ۲۵, ۱۳۹۳ ۶:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

خوش به حال شما و خواهرتون.
من از خدامه بیام. اما موقعیتشو ندارم.

هانا
شهریور ۲۵, ۱۳۹۳ ۱۰:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

مهدی اقا کدوم کشوری،هزینه هاش جطوریه

ساناز
شهریور ۲۵, ۱۳۹۳ ۵:۲۴ ب٫ظ

انصاف نیست که هرسال با روند افزایش شهریه مواجه بشیم.اصلا از اسمش مشخصه شهریه ثابت یعنی اینکه ثابت می مونه. من از قبول شدگان امسالم همین الان هم برای پرداخت شهریه مشکل دارم.

خبر
شهریور ۲۵, ۱۳۹۳ ۵:۰۱ ب٫ظ

من اگر وزیر علوم شم اولین کاری که می کنم اینه دانشگاه آزاد و دانشگاه های غیر دولتی رو تعطیل می کنم.

سیاسی- سیاستگذاری
شهریور ۲۵, ۱۳۹۳ ۸:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  خبر

بعد ظرفیت سراسری رو چند برابر میکنید؟! اساتید مصاحبه کننده رو بر اساس چه شرایطی انتخاب میکنید ؟

لطفا یکی از مسئولین فکری بکند
شهریور ۲۵, ۱۳۹۳ ۴:۵۵ ب٫ظ

از کلیه کسانی که دستشان به جایی بند است و دلشان به حال جوانان کشورشان می سوزد عاجزانه تقاضای یاری داریم. لطفا آنالیز شهریه های ثابت بررسی شود. به امید این که روزی تحصیل در ایران رایگان گردد.

میکر.وبیولوژی
شهریور ۲۵, ۱۳۹۳ ۳:۵۹ ب٫ظ

شهریه ثابت ۳ میلیوون و نهصدی شده ۴میلیون و پانصد و پنجاه هزار تومن و هم متغیر افزایش یافته خداییش خیلی به دانشجوها فشار میاد تو را خدا یک فکری به حال ما بکنید

مهدی جامعه
شهریور ۲۵, ۱۳۹۳ ۳:۴۵ ب٫ظ

سلام دانشگاه آزاد باید برای جبران وکسری درامد شهریه پذیرفته شدگان جدید و دانشجویان سالهای قبل را اضافه نکند وبه جای آن دانشجوی به صورت آزادبدون آزمون بگیردمشروط به پرداخت حداقل ۵۰درصد شهریه یکجا بگیرد

یاکریم
شهریور ۲۵, ۱۳۹۳ ۳:۴۴ ب٫ظ

دوست عزیز زبان انگلیسی ظاهرا شما قبول نشدین و حتی راضی هستین حتی اونایی که قبول شدن ثبت نام نکنن تا برای شما جا باز شه این روحیه خوبی نیست حس خوبی نسبت به شما ندارم
این جا محل بیان نظرات هستش به نظرات هم احترام بذاریم وبه جای این حرفا خوب مطالعه میکردین و مطمعنا شما نیز یکی ار معترضین بودین
موفق باشی

نسیم
شهریور ۲۵, ۱۳۹۳ ۴:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  یاکریم

موافقم با شما. ایشون میخوان دکترا بخونن و اصلا براش اهمیت نداره این افزایش غیر منطقیه شهریه چقدر برای دیگران ناگواره.

سحر 2
شهریور ۲۵, ۱۳۹۳ ۶:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  نسیم

ناگواره!!!!! دانشگاه آزاد یعنی شهریه یعنی پول….. اگه انقد ناگواره کی مجبورتون کرده که حتما برید؟؟؟

نسیم
شهریور ۲۵, ۱۳۹۳ ۱۰:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  سحر 2

من گفتم میخوام برم؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!
من تازه بعد از ۱۲ سال متوجه شدم تعریفم از شهریه ثابت دانشگاه آزاد غلط بوده!!!

سحر 2
شهریور ۲۶, ۱۳۹۳ ۷:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  نسیم

شهریه ثابت دانشگاه آزاد برای ورودی های همون سال ثابته، مثلا شما ورودی ۹۲ بودید شهریه ثابتتون بالفرض ۳،۵۰۰ هست و تا آخر همونیه که از اول بوده، اما یکی دیگه ورودی ۹۳ ، شهریه ثابتش میشه ۴۰۰۰ و مال اون هم تا آخر ثابت میمونه و زیاد نمیشه
نمیدونم ثابت امسال چنده، ولی هرچقد هست تا ترم آخر تحصیل ثابت میمونه و هر سال بالا نمیره

مهدی
شهریور ۲۵, ۱۳۹۳ ۳:۴۳ ب٫ظ

من تو دانشگاه آزاد تدریس می کنم. خدا می دونه که چند ساله یک ریال مبلغ حق التدریس رو اضافه نکردن. الان من از سال ۸۶ تا کنون مبلغ حق التدریسم ساعتی بین ۷۰۰۰ تا ۸۰۰۰ تومنه. تازه اول کارم غذا رو مجانی می دادن و الان چن ساله که بابت غذا پول می گیرن. وضع فجیعه…..

تکتم جون، ،روانشناسی عمومی به مهدی
شهریور ۲۵, ۱۳۹۳ ۶:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

سلام منم حق التدریسم .میفهمم چی میگی؟

1111111
شهریور ۲۵, ۱۳۹۳ ۱۰:۳۹ ب٫ظ

خدایی پس آموزش وپرورش خیلی بهتره . حق التدریسش تقریبا ساعتی ۱۰۰۰۰تومان در میاد تازه اون هم با مدرک لیسانس .

سحر_دانشجو دکترای علوم تحقیقات
شهریور ۲۵, ۱۳۹۳ ۳:۴۲ ب٫ظ

شهریه و هزینه های دکترا بعد از ازمون جامع خیلی سنگین میشه. تا ازمون جامع میشه پرداخت کرد معمولا کسی مشکل نداره . ولی بعد جامع سه ترم با شهریه دوازده تومنی هست که خیلی سنگینه . یه وام ده ملیونی قرار بوده بدهند ولی به تصویب نرسیده . بقیه ترم ها هم فقط شهریه متغیر وام داره .

سوال هزینه
شهریور ۲۵, ۱۳۹۳ ۶:۰۴ ب٫ظ

سلام
میشه بگین چرا ترمی ۱۲…آخه بعد امتحان جامع که فقط ۱ بار پایات نامه را میگیری…چرا؟؟؟

سحر_دانشجو دکتری علوم و تحقیقات
شهریور ۲۵, ۱۳۹۳ ۶:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  سوال هزینه

پایان نامه ۲۲ واحد هست در سه ترم ارایه میشه هر ترم هم شهریه ثابتش جداست .
هر واحد پایاننامه یک میلیون میشه ۲۲ .

۲۲+۱۲+۳۴

۱۲ میلیون مجموع شهریه ثابت سه ترمی که تز رو ارایه میدن البته ورودی ما ۴ تومن بود که الان ۱۵ درصد برای ما هم زیاد شده.

۳۴ تقسیم بر سه ترم میشه تقریبا ۱۱.۵ میلیون.

سحر_دانشجو دکتری علوم و تحقیقات
شهریور ۲۵, ۱۳۹۳ ۶:۵۶ ب٫ظ

ببخشید
۲۲+۱۲=۳۴

بابک زنجانی
شهریور ۲۵, ۱۳۹۳ ۳:۰۷ ب٫ظ

برای ترم اول از وام خبری هست دوستان؟سپاس از پاسختون.

سحر_دانشجو دکترای علوم تحقیقات
شهریور ۲۵, ۱۳۹۳ ۳:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  بابک زنجانی

سلام. ترم اول نه .

سیاسی- سیاستگذاری
شهریور ۲۵, ۱۳۹۳ ۳:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  بابک زنجانی

خیر

هیات علمی
شهریور ۲۵, ۱۳۹۳ ۳:۰۲ ب٫ظ

انشاا بعد اتمام تحصیل واستخدام با افزایش حقوق نسبت به امسال حدود ۷ تا ۸ میلیون حقوق سال اول همه هزینهاتان در میاید به شرط انکه خوب درس بخوانید وبا بار علمی خوب برید بیرون

سحر_دانشجو دکترای علوم تحقیقات
شهریور ۲۵, ۱۳۹۳ ۳:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  هیات علمی

خدا کنه یعنی استخدامی وجود خواهد داشت!!!
مشکل خیلی از قبول شده ها اینکه الان این پول رو ندارند و براشون سنگینه

اسی
شهریور ۲۵, ۱۳۹۳ ۷:۱۴ ب٫ظ

سلام خواهر خوبم. اصلا نگران نباش. هر آدمی با رزق و روزی که خدا بهش داده به دنیا میاد.
از تو حرکت …. از خدا برکت

سحر_دانشجو دکتری علوم و تحقیقات
شهریور ۲۶, ۱۳۹۳ ۹:۱۶ ق٫ظ
پاسخ به  اسی

ممنون

ناشناس
شهریور ۲۶, ۱۳۹۳ ۱۰:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  هیات علمی

عزیزم من شوهرم ۱۲ ساله که هیات علمی دانشگاه دولتی است مدرکش هم دکتراست هنوز حقوقش به ۴.۵ میلیون نرسیده تازه اگه دانشیار بشه حقوقش شاید به ۶ تومان برسه .شما چطور میگید که سال اول ماهی ۷ یا ۸ میلیون بهت میدن و تلافی میشه .. رو اینکه اگه هیات علمی بشی ده ماهه خرجت رو در بیاری حساب نکن عزیز

فیزیک
شهریور ۲۵, ۱۳۹۳ ۲:۵۱ ب٫ظ

خیلی زیاده شهریه!!!!!!!!!!!!!!!یعنی هر سال بخواد به این ترتیب افزایش پیدا کنه …. مثلا امسال بدیم ۷ میلیون سال بعد باید بدیم ۸.۵ میلیون ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟///خیلی زیاد میشه که :(

علی خطاب به فیزیک
شهریور ۲۵, ۱۳۹۳ ۳:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  فیزیک

صد میلیون باید حداقل روش حساب کرد دوست عزیز قطعا کمتر نمیشه.

مریم - مدیریت اموزشی
شهریور ۲۵, ۱۳۹۳ ۳:۱۰ ب٫ظ

دقیقا بیشتر از صد میلیون هزینه دکتراست

محسن
شهریور ۲۵, ۱۳۹۳ ۲:۲۴ ب٫ظ

رشته های دکتری تخصصی

رشته تحصیلی

تعداد واحدهای نظری

شهریه ثابت(ریال)

شهریه ثابت و متغیر(ریال) + ۲۰۰۰۰ریال بیمه

دکتری علوم انسانی

۸ واحد نظری

۳۰،۴۸۶،۰۰۰

۵۴،۸۷۷،۰۰۰

دکتری غیر علوم انسانی

۸ واحد نظری

۴۵،۵۹۲،۰۰۰

۶۹،۹۸۳،۰۰۰

زبان انگلیسی
شهریور ۲۵, ۱۳۹۳ ۳:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  محسن

این شهریه های امساله یا پارسال؟

ناشناس
شهریور ۲۵, ۱۳۹۳ ۲:۲۴ ب٫ظ

افزایش شهریه به خاطر ساخت تله کابین در علوم و تحقیقات هست. برید روی سایتش زده

mohammad
شهریور ۲۵, ۱۳۹۳ ۲:۱۶ ب٫ظ

ورودی های جدید باید با هم متحد بشیم تا زمانی که شهریه را پایین نیاوردن هیچ کس ثبت نام نکنه

سازه
شهریور ۲۵, ۱۳۹۳ ۱:۴۵ ب٫ظ

علوی فاضل اظهار داشت: شهریه ثابت، هزینه‌های ثابت دانشجو در طول ترم است، مانند هزینه آب، برق و خدمات که به تعداد واحدها مرتبط نیست، ولی هر سال افزایش می‌یابد و این افزایش هزینه در شهریه ثابت اعمال می‌شود.
خیلی جالبه هزینه آب و برق دانشجویان لیسانس و ارشد و دکترا خداتومن فرق دارد
دانشگاه آزاد باز هم حماسه آفرید

nima
شهریور ۲۵, ۱۳۹۳ ۱:۴۴ ب٫ظ

با سلام
دوستان این مبلغ شهریه در رشته های علوم پایه به صورت زیر است
۱- شهریه ثابت ۴میلیون و ششصد هزار تومان
۲- شهریه هر واحد نظری ۳۰۰ هزار تومان
۳- شهریه هر واحد پایان نامه یک میلیون تومان
یعنی در هر ترم دوستان مبلغی دال بر ۷ میلیون تومان را باید بپردازند.
که نسبت به ترم پیش یکمیلیونو دویست هزار تومان افزایش پیدا کرده است که در حدود بیست درصد می باشد

دکتری حسابداری
شهریور ۲۵, ۱۳۹۳ ۱:۲۶ ب٫ظ

دوستان بلاخره باید شهریه رو یکجا داد موقع ثبت نام یا نه فقط شهریه ثابت؟؟

میکروبیولوژى منتظر جان به کف
شهریور ۲۵, ۱۳۹۳ ۵:۵۸ ب٫ظ

فقط شهریه ثابت تا انتخاب واحد کنی

صبا
شهریور ۲۵, ۱۳۹۳ ۱:۲۵ ب٫ظ

بچه ها کسی می دونه شهریه ما که لوم انسانی هستیم چقدره ترمی؟

وحید
شهریور ۲۸, ۱۳۹۳ ۱۱:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  صبا

به نرخ قبلی ترمی ۵ تومن
وام هم خبری نیست
اول ترم شهریه ثابت رو میدی، قبل از امتحان بقیشو باید پرداخت کنی

سید احسان
شهریور ۲۵, ۱۳۹۳ ۱:۲۱ ب٫ظ

سال ۸۴ خدمت یکی از مسئولین بلند پایه دانشگاه آزاد که اسم نمیبرم رسیدم و پرسیدم چرا اینقدر شهریه دانشگاه آزاد گران هست؟ گفتند تعداد دانشجو خیلی کمه در مقطع دکتری و ظرفیت پایین هست و برای همین شهریه گران هست. تحقیق کردم و دیدم بله، در رشته من اون زمان فقط علوم و تحقیقات دکتری داشت در آزاد که اونم ۱ نفر میگرفت در اون رشته. دیدم خب حرف این مسئول عزیز درست هست و برای ۱ دانشجو کلی کارمند و پرسنل و استاد و … کار میکنند و منطقی است که شهریه گران باشد. اما الان چی؟ برای مثال در همین مرحله اول علوم و تحقیقات در همان رشته ۱۰ نفر را پذیرش کرده. جدا از آن همان رشته در واحد تهران جنوب، تهران مرکز، تهران شمال و سیرجان اضافه شده است. جدا از بحث افزایش ظرفیت تکمیل ظرفیت های متعددی نیز وجود دارد. پس چرا کماکان شهریه سیر صعودی دارد؟ آخر من متوجه نمیشوم وقتی دانشجو کم است شهریه گران است و وقتی که دانشجو زیاد است باز هم شهریه گران است.

ناشناس
شهریور ۲۶, ۱۳۹۳ ۱۰:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  سید احسان

من در خبر ها خوندم که ۸۰ درصد هزینه دانشگاه آزاد از دانشجویات تحصیلات تکمیلی تأمین میشه

بر سر دوراهی
شهریور ۲۵, ۱۳۹۳ ۱:۱۱ ب٫ظ

درستش اینکه قبل از ثبت نام شهریه ها رو اعلام میکردند هر کس می دونست تکلیفش چیه . حالا پیش از ۷-۸ ماه تلاش و استرس که قبول شدیم چیکار کنیم ؟ کدوم را فدای دیگری بکنیم . رفتن یا نرفتن؟

بابک زنجانی
شهریور ۲۵, ۱۳۹۳ ۳:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  بر سر دوراهی

از من میشنوی نرفتن!

مدیریت صنعتی
شهریور ۲۵, ۱۳۹۳ ۱۲:۵۳ ب٫ظ

واقها با این شهریه ها دارم کم کم نا امید میشم. از کجا بیاریم این همه پولو. یهو ۱۵% اضافه شدن یعنی فاجعه!

علوم تحقیقات پذیرش مرحله دوم
شهریور ۲۵, ۱۳۹۳ ۱:۳۷ ب٫ظ

اگر بخواهیم برای سال بعد بخونیم دانشگاه دولتی
روابط و ضوابط مصاحبه های کنکور دولتی را چیکار کنیم ؟
وقتی دانشجوی ارشد یک دانشگاه ( ..) از پایان نامه خود دفاع نکرده ولی دکترا قبول شده را چیکار کنیم ؟؟؟

مدیریت صنعتی
شهریور ۲۵, ۱۳۹۳ ۳:۲۴ ب٫ظ

قبولی دکترا چه ربطی به دفاع از پایان نامه داره؟
من خودم ۳۱ شهریور دفاع میکنم اما توی مصاحبه رتبه خوبی آوردم و الان امید زیادی به قبولی تو این مرحله دارم. صرف دفاع از پایان نامه نمیشه کسی رو مستحق رفتن به مقطع دکتری دونست. من و امثال من هم میتونستیم تو رزوممون تنها کار پژوهشیمون فقط پایان ناممون باشه ولی تو بهار دفاع کنیم!

صنایع
شهریور ۲۶, ۱۳۹۳ ۹:۰۰ ق٫ظ

دوست عزیز قانون دانشگاه آزاد برای دکتری که در دفترچه قید شده این است که زمانی می توانید برای ثبت نام اقدام کنید که حتما از پایان نامه تا اون تاریخ (۳۱ شهریور) دفاع کنید.

مریم
شهریور ۲۵, ۱۳۹۳ ۱۲:۵۰ ب٫ظ

در ضمن دیگه هیج جا دانشجوی دکتری را هئیت علمی نمیکنه . میگن باید درست تموم بشه بعدا. یا جاهای خیلی خیلی دور و پرت . پس دانشگاه که ظرفیت هاش رو زیاد می کنه همون ظرفیتهای قبلیم خالی میمونه وکسی نمیره

مریم
شهریور ۲۵, ۱۳۹۳ ۱۲:۴۷ ب٫ظ

میگن شهریه ثابت مربوط به پول اب و برقه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ یعنی چی ؟ اب و برق چه تاثیری داره . خوب تازه تعداد دانشجویان بیشتر شده برق مصرفی که تغییر نمیکنه . پس چرا حق الزحمه حق التدریس ها ۱۰۰ تومن ۱۰۰ تومن زیاد میشه بعد پول اب و برق میلیونی . مثلا از کجا ادم باید ۷ میلیون بیاره خرج کنه که بعد بهت دانشگاه ۶ واحد درس بده ساعتی ۵۰۰۰ تومن . این انصافه . من که قبول شدم ولی ثبت نام نکردم و نمیکنم

زبان انگلیسی
شهریور ۲۵, ۱۳۹۳ ۲:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

مریم خانم شما که قادر نبودی شهریه آزاد بدی چرا شرکت کردی، مگه از اول نمیدونستی که نمیتونی شهریه بدی، چرا حق یه نفر دیگه رو ضایع کردی؟
خیلی ها هستن که میخوان برن آزاد، با وجود این شهریه ها، البته اگه شماها که واسه محک زدن خودتون شرکت میکنین بزارین……..

علی خطاب به زبان انگلیسی
شهریور ۲۵, ۱۳۹۳ ۲:۲۱ ب٫ظ

از کدوم حق شما صحبت میکنین برادر یا خواهر گرامی؟مگه دولتیه که اگه کسی قبول بشه و نره حقش ضایع بشه؟اونی که به جای ایشون نتونسته بره خب معلومه توی تکمیل ظرفیت میره میشینه جای ایشون یه مقدار رعایت حال همو بکنیم بد نیست همه چی هم درس و دکتری نیست.

زبان انگلیسی
شهریور ۲۵, ۱۳۹۳ ۲:۵۴ ب٫ظ

شک ندارم اینهایی که قصد ندارن برن آزاد تو تکمیل ظرفیت هم شرکت میکنن، همین الان از کامنت ها معلومه ، طرف قبول شده، دوباره تکمیل ظرفیت هم شرکت کرده، و جالب اینجاست که میگه شهریه ها بالاست و من ثبت نام نمیکنم!!!!

اسی
شهریور ۲۵, ۱۳۹۳ ۷:۲۳ ب٫ظ

گل گفتی………….

نسیم
شهریور ۲۵, ۱۳۹۳ ۲:۳۳ ب٫ظ

شما هم با این استدلال! خب بنده خدا نمیدونسته که انقدر شهریه ها اضافه میشه!! واسه خیلی ها یک میلیونم یک میلیونه! تازه هر سال هم با این وضعیت حتی شهریه ثابت هم اضافه میشه. چیزی که من با اینکه هر دو مقطع قبل رو دانشگاه آزاد بودم اولین باره میبینم! شما نفستون از جای گرم بلند میشه. منم قبول شدم با رتبه ی ۲. علوم تحقیقات.میخواستم برم ولی با این شرایط نمیرم. اصلا هم ناراحت ضایع شدن حق کسی نیستم.

ریاضی کاربردی
شهریور ۲۵, ۱۳۹۳ ۲:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  نسیم

آفرین به شما نسیم خانم، منم با شما موافقم

mona
شهریور ۲۸, ۱۳۹۳ ۲:۴۶ ب٫ظ

احسنت
منم ریاضی گرایش جبر
با رتبه ۹ علوم تحقیقات قبول شدم ولی
نمیرم… دوست مقطع قبلی دولتی خوندم

بهمن از عسلویه
شهریور ۲۵, ۱۳۹۳ ۲:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

منم شاید قبول شدم ثبت نام نکنم.پولشم دارم .من نمیدونم این چه داستانیه که باید به بچه ها هم جواب پس بدیم که چرا انتخاب رشته کردیم!آخه وقتی این همه طرفیت زیاد شده دیگه گرفتن جای کسی معنی نمیده.حق کشی رو اونایی میکنن که بدون زحمت و از کانالهای دیگه دکترا میخونن.مثل همون ۳۰۰۰ نفر بورسیه!

نسیم
شهریور ۲۵, ۱۳۹۳ ۳:۱۸ ب٫ظ

دقیقا. آدم حرصش در میاد از اینایی که به زور میخوان قبول شن و نصف اونی هم که رتبش خوب شده زحمت نکشیدن، تازه حرف از حق هم میزنن!!! همینا هستن که ارزش مدرک دکترای آزاد رو بردن زیر سوال.

ناشناس
شهریور ۲۵, ۱۳۹۳ ۱۲:۴۶ ب٫ظ

حداقل برای ورودی های جدید زیاد کنید که اگه نتونن پرداخت کنن از همین اول ثبت نام نکنند نه اینکه ما دو سال رو خوندیم حالا نه را پیش داریم نه راه پس.واقعا بی انصافی است اگه از اول میگفتن قراره اضافه بشه شاید جور دیگه ای تصمیم میگرفتیم .تو رو خدا برای سال اولی ها اعمال کنید نه برای ما که کلی حساب کتاب کردیم

سحر_دانشجو دکتری علوم و تحقیقات
شهریور ۲۵, ۱۳۹۳ ۱:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  ناشناس

سلام. بله واقعا. اینکار قانونی نیست.

هانا
شهریور ۲۵, ۱۳۹۳ ۱۰:۵۷ ب٫ظ

سحر خانم،من با۵ازاد قبول شدم،شاغل هم نیستم،به مظرت جکار کنم

siiiiiima
شهریور ۲۵, ۱۳۹۳ ۱۲:۲۱ ب٫ظ

آخه به قول بعضی از دوستان فلسفه ی شهریه ی بالای مقطع دکترا این بود که تعداد دانشجوها کم هست و هزینه ی تحصیل اون ها بین تعداد کمی تقسیم میشه، ولی حالا با این افزایش ۱.۷۷ برابر جمعیتی نسبت به سال قبل اگه شهریه کم نمیشه حداقل دیگه نباید از اینی که قبل تر بود بیشتر بشه… من نمیدونم چه جوری حساب میکنن

بابک ز
شهریور ۲۵, ۱۳۹۳ ۱۲:۱۶ ب٫ظ

۱۵درصد افزایش شهریه برای دکتری خیلی زیاده،اقای دکتر علوی هم تعریف جدید ی از شهریه ثابت ارائه میدن انگار با بچه دبستانی سر و کار دارند.

ریاضی کاربردی
شهریور ۲۵, ۱۳۹۳ ۱۲:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  بابک ز

نه عزیز من شهریه خیلی بیشتر از ۱۵ درصد افزایش داشته حدودا ۲۰ درصد به بالا

سیاسی- سیاستگذاری
شهریور ۲۵, ۱۳۹۳ ۱۲:۱۵ ب٫ظ

پس اینکه تو مرکز زده لازم نیست یکجا بدین چیه؟

ریاضی کاربردی
شهریور ۲۵, ۱۳۹۳ ۲:۰۵ ب٫ظ

اون واسه ترم های بعد است که اقساطی میشه پرداخت کرد. واسه ترم اول بصورت یکجا و نقدی و یا یک چک با مبلغ کل شهریه ترم اول تا تاریخ ۱۵ مهر

سیاسی- سیاستگذاری
شهریور ۲۵, ۱۳۹۳ ۳:۴۵ ب٫ظ

ای وای . ۱۵ مهر . خب کسی که الان نتونه همه رو بده تا ۱۵ روز دیگه میتونه؟؟؟

روزبه
شهریور ۲۵, ۱۳۹۳ ۱۱:۵۳ ق٫ظ

شهریه ها بی اندازه بالاست. من که هنوز پرداخت نکردم و قصد ندارم پرداخت کنم. توصیه میکنم شما هم ثبت نام نکنید

ریاضی کاربردی
شهریور ۲۵, ۱۳۹۳ ۱۱:۴۵ ق٫ظ

سلام به همگی
من روز ۲۳ام شهریور برای ثبت نام رشته ریاضی کاربردی به واحد تهران مرکزی مراجعه کردم و با پرداخت نقدی شهریه ترم اول به مبلغ ۷۱۰۰۰۰۰ تومان مواجه شدم و این در حالیست که شما باید هزینه اجاره خانه در تهران و سایر هزینه ها را نیز به مبلغ فوق اضافه کنید، بی پرده بگویم بنده همان موقع از ثبت نام منصرف شدم و فکر میکنم قطعا این مبلغ برای خیلی از اقشار جامعه نامتعارف است، به بقیه دوستان هم توصیه میکنم به جای اینکه وقت و پول خود را چهار سال صرف کنید و در نهایت چیز خاصی عاید شما نشود بهتر است روی کنکور سراسری سال بعد سرمایه گذاری کنید. موفق باشید

طاهر
شهریور ۲۵, ۱۳۹۳ ۱۲:۲۳ ب٫ظ

واقعا زیاده این مبلغ. من خودم تواناییشو ندارم و کلی هم انگیزه برای خوندن دارم. سراسری قبول نشدم. این هم که اینجوری شد

تهران مرکزی و علوم تحقیقات پذیرش مرحله دوم
شهریور ۲۵, ۱۳۹۳ ۱:۲۸ ب٫ظ

دوست من روابط و ضوابط مصاحبه های کنکور دولتی را چیکار کنیم ؟
وقتی دانشجوی ارشد یک دانشگاه ( ..) از پایان نامه خود دفاع نکرده ولی دکترا قبول شده را چیکار کنیم ؟؟؟
همه این مسایل که دانشگاه ازاد اینقدر داره شهریه می گیره چون میدونه دولتی گرفتار ضوابط هست برای همین همه هجوم میارن سمت ازاد …

ریاضی کاربردی
شهریور ۲۵, ۱۳۹۳ ۲:۵۴ ب٫ظ

حرف شما کاملا درسته، من همین امسال چندجا برای مصاحبه دولتی رفتم ولی خب به قول شما رابطه نذاشت قبول شم، ولی ناامید نیستم سال بعد هم شرکت میکنم و حتما به تحصیل خارج از کشور هم فکر خواهم کرد. موفق باشید

سهیل
شهریور ۲۵, ۱۳۹۳ ۱۱:۴۱ ق٫ظ

احسنت

مهدی فنی
شهریور ۲۵, ۱۳۹۳ ۱۱:۴۱ ق٫ظ

باهیچ منطق واستدلالی قابل توجیه نیست من به شخصه حاضر به پرداخت شهریه نیستم
شهریه ترم قبل دکتری ۹۵۰/۳ ولی این ترم ۶۰۰/۴ میلیون تومان
به علت مشکل کاریم مجبور شدم آزاد علوم تحقیقات تهران را با سراسری شیراز جابجا کنم با این توصیف شهریه دکتری بعد از ۴ سال بالای ۱۰۰ تومان تموم میشه …با این قوانین مضخرف

بابک
شهریور ۲۵, ۱۳۹۳ ۱۱:۳۶ ق٫ظ

جالبیش اینه که حق التدریس ما اساتید دانشگاه آزاد که تغییری نکرده. پول آب و برق و حقوق کارمند هم که تغییر خاصی نکرده. امکانات جدیدی هم که اضافه نشده پس چرا باید نیاز به افزایش شهریه باشه خدا داند.
این رفتار دانشگاه آزاد باعث میشه دانشجوهای مقاطع پر هزینه مثل دکتری همیشه در ترس و دلهره باشن که نکنه ترم بعد کلی هزینه تحصیلشون اضافه بشه.
با این وضع اعلام نتایج که حتی یه کارنامه مصاحبه به من که بدون آزمون و با معدل بالا و مقاله شرکت کردم ندادن و این وضع شهریه فکر کنم ادامه تحصیل در خارج از کشور هم هزینه اش و هم آرامشش خیلی منطقی تر هست. من که دیگه کم کم دارم از دکتری خوندن تو ایران ناامید میشم.

ف
شهریور ۲۵, ۱۳۹۳ ۱۲:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  بابک

کاملا با نظرتون موافقم

روانشناسی 11111111
شهریور ۲۵, ۱۳۹۳ ۱۱:۳۱ ق٫ظ

تو رو خدا شهریه ها رو بیشتر نکنید همون شهریه قبلی هم برای خیلی ها سنگین بود.

نیما
شهریور ۲۵, ۱۳۹۳ ۱۰:۵۸ ق٫ظ

آخه وقتی تعداد پذیرش رو زیاد می کنند شهریه رو باید کم کنند نه زیاد,از طرفی خدمات آموزشی و امکانات جدیدی هم که ندارند که بگیم این افزایش شهریه برای اونه. کلا دانشگاه آزاد اینطوری ه. هر چی دلش بخواد شهریه می گیره, کسی هم نمی تونه اعتراض کنه, دلیلش هم اینه که وصل به…..