امکان پیگیری همزمان بورس خارج برای پذیرفته شدگان دکتری 93

مدیرکل بورس و اعزام سازمان امور دانشجویان اعلام کرد: باتوجه به اینکه روند اعزام دانشجویان بورسیه خارج از کشور بسیار طولانی است، بنابراین دانشجویان پذیرفته شده در دانشگاه‌های داخل که واجد شرایط بورس نیزهستند، می‌توانند در دانشگاه محل قبولی ثبت‌نام کرده و تحصیل خود را ادامه دهند و پرونده بورس خود را نیز پیگیری کنند.

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

دکتر احمد غلامی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص اعزام دانشجویان بورسیه دکتری خارج از کشور سال 93 گفت: اداره کل بورس و اعزام سازمان امور دانشجویان هفته گذشته جلسه توجیهی با حضور اکثر واجدین شرایط اولیه بورس دکتری خارج از کشور برگزار کرد.

وی ادامه داد: این دانشجویان چون اکثرا حائز رتبه‌های برتر هستند در دانشگاه های داخل کشور نیز پذیرفته شده اند و از طرفی برای ما نیز از نظر علمی و تخصصی واجد شرایط بورس هستند.

مدیرکل بورس و اعزام سازمان امور دانشجویان افزود: بنابراین اداره کل بورس و اعزام دانشجویان به این دانشجویان مهلت داده است تا مشخص کنند که برنامه آنها چیست اینکه در دانشگاه های داخل تحصیل خواهند کرد و یا اینکه بورس می شوند.

وی افزود: باتوجه به اینکه روند اعزام دانشجویان بورسیه خارج از کشور بسیار طولانی است، این دانشجویان اگر در دانشگاه داخل ثبت نام کردند ، می توانند بورس خود را نیز به طور موازی پیگیری کنند و اگر شرایط بورس آنها درست شد و دانشگاه محل تحصیل نیز رضایت داد از دانشگاه انصراف داده و بورسیه شوند.

غلامی افزود: به عنوان مثال دانشجویی در دانشگاه تهران قبول شده و ثبت نام هم کرده از طرفی واجد شرایط بورس نیز است بنابراین می تواند هم در دانشگاه ثبت نام کرده و هم در اداره بورس پرونده تشکیل دهد. در صورتی که دانشگاهی برای محل خدمت وی اعلام آمادگی کند و صلاحیت عمومی وی نیز تایید شود و نمره زبان دانشگاه مورد پذیرنده را کسب کند می تواند از دانشگاه انصراف از دانشگاه انصراف داده و پرونده بورس خود را پیگیری و اعزام شود.

وی یادآورشد: در سال جاری 100 نفر دانشجوی بورسیه خارج از کشور اعزام خواهند شد.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

6 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
karon
شهریور ۱۱, ۱۳۹۳ ۲:۵۷ ب٫ظ

باسلام
لطفا و خواهشا یکی جواب من بده
من در بورسیه اردیبهشت ۹۳ شرکت کردم قرار شد جوابش تا قبل از ۱۰ شهریور بیاد ولی خبری نیست
کسی خبری داره بگه لطفا

ali
شهریور ۱۱, ۱۳۹۳ ۸:۵۱ ق٫ظ

سلام من رزومه ام عالیه احتمال زیاد شرایط بورس و داشته باشم لطفا در این زمینه که باید کجا برم برای بورس شدن راهنماییم کنید ممنون

بیوتکنولوزیست
شهریور ۱۱, ۱۳۹۳ ۲:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  ali

رزومه رو بیخیال!!!! فقط باید رتبه تک رقمی کنکور بیاری،اونم تو رشته هایی که بورسیه دارن و اینکه چند نفرو بورس می کنن-به دفترچه کنکور دکترا یه نگاهی بنداز.

فهیمه
شهریور ۱۰, ۱۳۹۳ ۹:۵۹ ب٫ظ

شرایط بورس چیه؟

مصطفی
شهریور ۱۰, ۱۳۹۳ ۸:۵۶ ب٫ظ

بورسیه رو بیشتر واسه دانشگا های دولتی در نظر میگیرند.تکلیف کسایی که تئ دانشگاه غیر دولتی مشغول به تحصیل هستند جی میشه پس؟!!

بیوتکنولوزیست
شهریور ۱۱, ۱۳۹۳ ۲:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  مصطفی

همون دانشگاه های غیر دولتی بورسشون کنن!!!
از این حرفا گذشته ربطی به دولتی و غیر دولتی بودن نداره- باید کنکور دکترای وزارت علوم (نه دانشگاه غیر دولتی) رتبه تک رقمی بیارید اونم تو یک سری از رشته ها که بورس می کنن و شامل کلیه رشته ها نیست.