نیاز به طراحی مدل جداگانه پذیرش برای کارشناسی ارشد و دکتری

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

با توجه به بررسی‌هایی که بر روی طرح سنجش و پذیرش دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی صورت گرفته است، ضرورت دارد طرحی جداگانه برای سنجش و پذیرش دانشجو در این مقطع مهم تحصیلی در نظر گرفته شود.

رضا صابری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران  اظهار داشت: طرح سنجش پذیرش دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی در حال تکمیل و بررسی با کارشناسان مربوطه است و تاکنون هم پیشرفت‌های خوبی داشته است.
وی گفت: با توجه به تأکیدی که نسبت به افزایش حساسیت بیشتری در این زمینه نسبت به سنجش و پذیرش دوره دکتری وجود دارد.
وی افزود: این دو مقطع از مقاطع مهم تحصیلی هستند و نیازمند اصلاح رویه سنجش و پذیرش شامل آزمون و مصاحبه هستند.
وی یادآور شد: بررسی‌های صورت گرفته روی این طرح حاکی از آن است که مدل‌ها و شیوه‌های متفاوتی برای این دو  دوره بیان شده است و برای حصول نتیجه مطلوب‌تر باید جلسات با کارشناسان در این زمینه ادامه یابد.
به گونه‌ای که چگونگی اجرا، طراحی و پذیرش‌ها دارای یک مدل جامع و کامل باشد و شاید نیاز باشد سنجش پذیرش این دوره حیاتی از مدلی جداگانه نیز الگو پذیرد.
ثبت‌نام
باخبرم کن!

78 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نیاز
شهریور ۲, ۱۳۹۳ ۱۰:۲۶ ب٫ظ

بچه ها امسال دانشگاه تهران-امیر کبیر-شریف-از ۱۴نفری که برا دکترا گرفته فقط ۲نفرش از جای دیگه بودن یعنی۱۲ نفر از خود دانشگاه.این یعنی چی….؟؟؟؟؟

صدیقه
شهریور ۲, ۱۳۹۳ ۸:۱۳ ب٫ظ

سلام. دوستان من هم مثل همه شما هستم . امسال قبول نشدم. پس درک میکنم که چی میگید اما میخوام یه پیشنهاد بدم. اینکه با غصه خوردن که چیزی درست نمیشه. سعی کنیم هممون بعد یه استراحت دوباره شروع کنیم به خوندن وبه خدا توکل کنیم. مطمعنم خدا خودش کمک میکنه. انشاا… این طرح هم قطعی میشه. پس دیگه غصه نخورید و بچسبید به سال بعد. باشه؟

علی فوق لیسانس
شهریور ۲, ۱۳۹۳ ۴:۲۳ ب٫ظ

سلام دوستان. زمانی که ترم ۴ ارشد بودم (سال ۹۱) تو آزمون شرکت کردم و رتبه خوبی هم آوردم رتبه تکرقمی ارشد و معدل الف بودم. چون رشته لیسانسم با ارشدم یکی نبود تو مصاحیه منو انداختن. اون سال درصد آزمون ۳۳ و مصاحبه ۶۶ بود. ولی اساتید با نمره‌هاشون براحتی میتونن این درصد کم رو عملا حذف کنن. الان ۲ ساله که تو آزمون شرکت نمیکنم چون میدونم که آخر سر تو مصاحبه به خاطر رشته لیسانسم منو میندازن. امروز هم متوجه شدم که حق با من بوده چون رتبه یک رشته ما که همکلاسی منم بود قبول نشده. نمیدونم طرف بهتر از رتبه یک چی میتونست به دست بیاره

صدیقه
شهریور ۲, ۱۳۹۳ ۷:۵۶ ب٫ظ

سلام. حرفتون درسته اما نه اینکه دیگه دکترا شرکت نکنید. مطمعن باشید استادهایی هم پیدا میشن که اینقد بی انصاف نباشن. پیشنهاد میدم امسال شرکت کنید جون قراره درصد مصاحبه کم شه. موفق باشید.

متین
شهریور ۳, ۱۳۹۳ ۷:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  صدیقه

کاملا با صدیقه جان موافقم. منظور منم دقیقا همین بود ولی سحرجان برداشت دیگه یی کردند.

مهران
شهریور ۲, ۱۳۹۳ ۳:۲۲ ب٫ظ

واقعا این طرح مورد موافقت قرار گرفت،من بعید می دونم.

زهره
شهریور ۲, ۱۳۹۳ ۱:۰۱ ب٫ظ

والا این چیزا که آدم میشنوه دیگه انگیزه ای واسه خوندن نداره در دانشگاه ارشد خودم چون طرف استاد راهنماش بود چون همو میشناختن اون استاده ،دانشجو رو بعنوان استعداد درخشان معرفی کرد به دکترا،در حالکه طرف نه رزومه ای داشت نه درسش تمام شده بود ،رشته من نبود اما بچه های اون رشته جرات اعتراض نداشتن چون استاد راهنما ریئس دانشکده بود.بعد بگین الکی جو میدیم…بابا خودم دیدم…حق بچه هایی که از تهران وجاهای دیگه اومده بودنو ضایع شد..

mohsen
شهریور ۲, ۱۳۹۳ ۱:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  زهره

من خودم یکی از قربانی های همین ماجرا هستم ظرف دو نمره معدل کمتر داره و مقاله هم نداره . پذیرش گرفت مفت و مجانی …

نیاز
شهریور ۲, ۱۳۹۳ ۱۲:۵۶ ب٫ظ

سلام بچه ها ، من طرحو خوندم کاملا عادلانه است اگر اگر اجرا کنن امسال،سهم کنکور۵۰ درصد هست سهم معدل که با رتبه کنکور محاسبه میشه ۲۰درصد و سهم مصاحبه ۳۰ درصد آزمون دکرا از دروس ارشد هست ،ضرائبشو شورای تحصیلات تکمیلی مشخص میکنه و اعضای شورا به کار اساتید نظارت دارن و همانطور که میدونید این اعضا شامل وزیرعلوم (ریئس شورا)-وزیر بهداشت-ریئس دانشگاه آزاد اسلامی-ریئس سازمان سنجش و آنوزش کشور-یک نفر از نمایندگان عضو کمیسیون آموزش…..امیدوارم این سلیقه ای برداشتن دانشجو به کمترین حد خودش برسه..

روابط بین الملل
شهریور ۲, ۱۳۹۳ ۳:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  نیاز

منظور از دروس ارشد چیه؟؟؟یعنی مثل ارشد هر گرایشی درسهای خودش توی آزمون میاد؟؟

نیاز به روابط بین الملل
شهریور ۲, ۱۳۹۳ ۱۰:۱۵ ب٫ظ

سلام دوست عزیز بله دقیقا هر گرایشی دروس مربوط به خودشو در آزمون میاره در حقیقت در این طرح اصلا اشاره ای به دروس کارشناسی نکردن این بخشی از طرح است.حتی امتیاز مقالات رو هم شورای تحصیلات تکمیلی مشخص میکنه.

صدیقه به نیاز
شهریور ۲, ۱۳۹۳ ۸:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  نیاز

سلام. منظور از دروس ارشد چیه؟ یعنی همون دروسی که سنجش برا سال های قبل گفته بود؟ یا اینکه درس هایی که برا دانشجوهای ارشد تو دانشگاه تدریس میشه؟ زبان و استعداد چی ،هست؟

نیاز به صدیقه
شهریور ۲, ۱۳۹۳ ۱۰:۱۹ ب٫ظ

سلام دوست خوبم فکر کنم دروسی که در دانشگاه تدریس میشه منظورش بوده.در این طرح اومده که آزمون متمرکز دکترابراساس دروس تخصصی کارشناسی ارشد انجام میشودنوع دروس و ضرائب آنهابر حسب هررشته شورای تحصیلات تکمیلی تعیین میکند.

صدیقه
شهریور ۳, ۱۳۹۳ ۲:۴۱ ب٫ظ

ممنون عزیزم از پاسخت. انشاا.. که طرح تصویب شه.

مهندس هسته ای
شهریور ۱, ۱۳۹۳ ۱۱:۰۱ ب٫ظ

با سلام به همه من همیشه این سایتو چک میکنم و کمتر نظر میدم. از وقتی که فهمیدم رتبه های بدتر از من با رزومه های ضعیف تر قبول شدن حرصم میگیره اما بدتر از اون باید فاتحه مملکت رو با این استاداش خوند که برای ارتقاء خودشون تن به هر کاری میدن. خداییش ما شدیم پله ترقی اونها. به خاطر دروغشون که گفتند مصاحبت عالی بوده من سه جا از انتخابامو نرفتم و آخر سر هم که قبول نشدم و فهمیدم که بهم ۳۲ دادن. خدا ازشون نگذره که در حقم نامردی رو به جا آوردن. اما اوس کریم اون بالاست و حکمتش …………

حامد
شهریور ۱, ۱۳۹۳ ۹:۴۳ ب٫ظ

امیدوارم در آیین نامه سخت گیرانه دکتری بدون آزمون هم تجدید نظر شود یا حداقل برای دانشجویان ورودی امسال کارشناسی ارشداعمال شود

متین
شهریور ۱, ۱۳۹۳ ۷:۵۷ ب٫ظ

سلام دوستان عزیز
منم قبول دارم که بعضی جاها ممکنه پارتی بازی بشه و استادا دانشجوهای خودشونو بگیرن ولی همه جا اینطور نیست.راستش من خودمم خیلی نگران بودم وبهمین دلیل اصلا امیدی به قبولی نداشتم چون من دانشگاه علوم پزشکی تهران بهداشت مواد غذایی خونده بودم وبعد اومدم تکنولوژی موادغذایی وزارت علوم شرکت کردم و رتبه م هم از ظرفیت قبولی روزانه بالاتر بود و تو مصاحبه ها هم چند جا بهم گفتند رشته ت مرتبط نیست و خلاصه یه جوری برخورد کردند که فکر کردم مردودم ولی با کمال تعجب دیدم همه انتخابام بغیر از یکی قبول شدم (حتی روزانه هم قبول شدم )اون یکی هم که رد شدم با اختلاف یه نفر بود و خودم چون از جو اونجا خوشم نیومده بود یه سری مدارکمو ازجمله مقاله و شاگرد اولی رو ارایه ندادم.میخوام بگم که درسته ممکنه ناحقی هم بشه ولی امیدتون بخدا باشه و تلاش کنید اگه اون بخواد هیچکس نمیتونه حق شما رو بخوره.از حرفای بقیه ناامید نشید بلکه بیشتر تلاش کنید که نتونن حقتون رو بخورن.رزومه خیلی براشون مهمه بچه ها و مدرک زبان

sahar
شهریور ۲, ۱۳۹۳ ۲:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  متین

خوب این یعنی که حقت نبوده قبول بشی ولی شدی ،بقیه هم از همین ناراحت هستن دیگه.

متین
شهریور ۳, ۱۳۹۳ ۷:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  sahar

در ضمن من شبانه تهران قبول شدم ولی بعد اومدن کارنامه دیدم که تو روزانه های شهرستان هم نمره قبولی داشتم. سحر جان کاملا قبول دارم که خیلی جاها به بچه ها ظلم میشه و حالتون کاملاقابل درکه ولی نباید ناامید شدو البته باید برای عادلانه شدن مصاحبه ها تلاش کرد.

متین
شهریور ۴, ۱۳۹۳ ۱:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  sahar

عزیزم شما از حرفای من برداشت اشتباه کردی. من هیچکدوم از اساتید رو در مصاحبه هام نمیشناختم و هیچ پارتی نداشتم. رتبه م یه کمی از ظرفیت روزانه ها بالاتر بود( لب مرزی بود) وبه شبانه ها میرسید. ولی ۴ تا مقاله چاپ شده و چند تا در مرحله اصلاح داشتم و ۴ تا طرح تحقیقاتی و کتاب و کنفرانس بین المللی. در ضمن رتبه ۲ کنکور ارشد و در دوره ارشدرتبه ۱ دانشگاه با معدل بالای ۱۹ بودم . ولی بخاطر همین ترس از سلیقه یی بودن فکر نمیکردم قبول شم وحتی برای مصاحبه نمیخواستم برم. چون واقعا میدونم خیلی جاها سلیقه یی عمل میشه . حرف من این بود که این سلیقه یی بودن و اجحاف باعث ناامیدیتون نشه و تلاش کنید و بخدا توکل کنید انشاله که قبول میشید. مدرکی که به قیمت ضایع شدن حق بقیه بدست بیاد هیچ ارزشی نداره

سازه گرا
شهریور ۱, ۱۳۹۳ ۷:۲۷ ب٫ظ

سلام
من فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی اصفهانم
۵ سال سابقه محاسباتی شامل طراحی سد و پل و مخزن و تونل و سوله و مسجد و ساختمون دارم
پروانه محاسبات نظام مهندسی رو گرفتم
یک مقاله کنفرانس جهانی دارم
کتابهای بتن و فولاد رو تالیف کردم
۳ سال سابقه تدریس برای دانشجویان دوره لیسانس عمران رو دارم
استاد برنامه نویسی با متمتیکا هستم
به برنامه های آنسیس و سپ و ایتبس و سیف مسلطم
تمام دانشگاهها به این رزومه نمره حدود ۳۰ دادن
تقریبا همه بچه های فوق لیسانس معتقدن که مصاحبه باید کاملا حذف بشه و گزینش از طریق امتحان کتبی انجام بشه
اما امتحان باید کاملا تخصصی باشه یعنی فقط از دروس فوق لیسانس سوال مطرح بشه
همچنین امتحان باید کاملا سخت باشه تا فقط شایسته ترین بچه ها بتونن توش قبول بشن
پژوهش مهمه اما جاش توی دوره دکتریه نه قبل از دکتری
اگه کسی تو رشته خودش بر درسهای تخصصی مسلط باشه بعدا از پس نوشتن مقاله هم برمیاد
اما اگه کسی کم سواد باشه بعدا در نوشتن مقاله هم دچار مشکلات اساسی خواهد شد
استاد باسواد دانشجوی باسواد تربیت خواهد کرد و دانشجوی باسواد ایران عزیز رو پیشرفت خواهد داد
همه دانشگاههای ایران متعلق به همه بچه های ایران هستن
موفق باشین

مرتضی مکانیک
شهریور ۲, ۱۳۹۳ ۱:۵۴ ق٫ظ
پاسخ به  سازه گرا

حذف مصاحبه عقلانی به نظر نمیاد.
صرف پذیرش کنکور در دکتری هیچ جای جهان وجود نداره.
معتبرترین دانشگاه های آمریکا هم با توجه به رزومه و سطح زبان و نظر استاد دانشجو رو بر میدارن. دوستانی که برای اپلای کردن تلاش کردن میدونن چقدر نظر یک استاد مهم هست.

ولی قبلا هم عرض کردم بهتره رزومه در کنار آزمون هدفمند تر بشه و دقیقا مشخص بشه برای رزومه هر پارامتر مثل مقاله، پایان نامه، زبان و… چند امتیاز داره و امتیازات رو کارشناسان سنجش بررسی کنن تنها با نظر اساتید جمع بزنن.

صدیقه به نیاز
شهریور ۲, ۱۳۹۳ ۸:۰۵ ب٫ظ

دقیقا حرفتونو قبول دارم.

صدیقه
شهریور ۳, ۱۳۹۳ ۲:۴۲ ب٫ظ

ببخشید منظورم صدیقه به مرتضی مکانیک بود.

آرش -بیوتکنولوژی
شهریور ۱, ۱۳۹۳ ۶:۳۰ ب٫ظ

با سلام و خسته نباشید. خدمت کلیه دوستان. شکر خدا من قبول شدم. منم رزومه بسیار خوبی داشتم.ولی رتبه ام بالا بود. دانشگاهی هم که فوق لیسانس گرفتم بود اصلا دکتری رشته من را نداشت.فقط و فقط براساس اطلاعات خودم و رزومه ام در دوره دکتری قبول شدم خدا وکیلی نه من اونا را می شناختم نه من آنها را.فقط نتیجه دانسته های خودم بود. مصاحبه دکتری هفتاد درصد واقعا صحیح است. تا هر کسی نتونه وارد بشود.و فکر نکنم لازم باشد ظرفیت ها بیشتر از این شود تا باز هم بیکار بمونیم.فقط یک چیز مهم است. اول خدا. دوم تلاش.سوم رزومه. این که می گویید پارتی بازی می شود واقعا چرت و پرت. خدا به همه ما کمک کند.

abcd
شهریور ۱, ۱۳۹۳ ۷:۴۲ ب٫ظ

من مجبورم پیام فبلی ام را تکرار کنم

کی گفته سلقه ای نمره دادن؟؟
من ۵ جا رفتم مصاحبه به ترتیب این نمره ها را به من دادن:
۰٫۱
۳۱
۵۴
۹۴
۷۵
جالبه من که تغیر نکردم ولی تفسیر اساتید از رزومه من جالب بوده.
این را هم بگم که من وضع رزومم هم نسبتا خوبه اگه نگیم عالیه. نمره آزمونم هم خوب شده.
ولی ۳ انتخاب اولم که همگی مربوط به دانشگاههای تهران است کاملا نشون میده که ۷۰ درصد مصاحبه چه بلایی سر آیندگان میاره. من که قبول شدم و لی این احساس دین رو کردم که این مسئله را مطرح کنم تا یک فکری براش بشه.

سحر
شهریور ۱, ۱۳۹۳ ۷:۵۰ ب٫ظ

با سلام.
دوست عزیز شاید در مورد شما متفاوت باشه ولی خیلی از ما به طور واضح دیدیم که در مصاحبه پارتی بازی میشه و براش نه در مورد خودم که بگین چون قبول نشده این حرفو میزنه نه، در مورد سایر دوستانم میگم که در دانشگاهی یکی از دوستانم با رزومه عالی حقشون بوده قبول شن ولی دانشگاه مذکور دانشجوی خودش با رتبه پرت و رزومه ضعیف رو قبول کرده. بنده خودم دانشجوی همون دانشگاه بودم. چه در مرحله مصاحبه با آزمون و چه بی آزمون این ناعدالتی صورت گرفت. جالب توجه بنده خودم برای مصاحبه اصلا دانشگاه محل ارشدم نرفتم.
درسته همه دانشگاهها و اساتید اینطور نیستن ولی حتی به فرض مثال اگر این پارتی بازی ها اگشت شمار هم باشن، ناعدالتیه و باید جلوش گرفته شه و وقت شورای نظارت وزارت علوم با کم کردن وزن مصاحبه میتونه به دانشجویان داوطلب کمک کنه.

ali
شهریور ۱, ۱۳۹۳ ۸:۰۲ ب٫ظ

مخالفم شاید ۲۰درصد افراد مثل شما باشند اما ۸۰ درصد دیگر نا حق جای دیگران نشسته اند

دانشجوی دکتری(ترم 3)
شهریور ۱, ۱۳۹۳ ۴:۵۶ ب٫ظ

مسئولای محترم هر کاری که میکنن فقط لااقل فکری هم به حال ظرفیت دکتری بشه که فردا با خیل عظییییییییییم تری از دکتراهای بیکار مواجه نشن.خواهشاً یا هارو اصلاح کنن یا زمینه اشتغال رو برای این همه دانشجوی دکترای بیکارو افسرده ای که وجود داره فراهم کنن.

دانشجوی دکتری(ترم 3)
شهریور ۱, ۱۳۹۳ ۵:۲۷ ب٫ظ

منظورم از ها رو ظرفیت ها رو بوده؛ ببخشید اشتباه تایپی بود.

دکتر تکمیل ظرفیت
شهریور ۱, ۱۳۹۳ ۲:۳۸ ب٫ظ

سلام من ۲ سال که براکنکور دکتری میخونم سال ۹۲ که نمره منفی آزمون زبان را برداشتن خیلیا شانسی دکتر شدن و منم رتبه خوبی نیاوردم با اینکه خونده بودم برای سال ۹۳ هم یکسری منابع رو خودم اضافه کردم و بیشتر خوندم از چندتا استادم منابع رو پرسیدن سر جلسه که رفتم دیدم سوالا از جای دیگه اومده و منابع من اصلا به درد نمیخوره. درصورتیکه از پارسال هم بیشتر خونده بودم. رتبه ها اومدن و من هم ۱۰تا از آخرین نفر پذیرش رتبه ام بیشتر بود و همه هم که زبان منفی یا صفر زده بودن رتبه های تک رقمی آورده بودن. با هر بدبختی بود ۳جا به مصاحبه دعوت شدم یکی از دانشگاه ها که فقط ۲ نفر میخواست اونا هم از قبل تعیین شده بود و اصلا زمینه کاری من به سلیقه استاداش نمیخورد محل دوم هم که امتیازم بالاتر بود رفتم امید کامل داشتم که قبول میشم چون رزومه ام از نصف کسایی که اومده بودن بهتر بود و اونا هم ۴ میخواستن اما مصاحبه که انجام ندادن فقط صدا میزدن میرفتیم اتاق مدارکمون میدادیم و میومدیم یه لیوان آب هم بهمون ندادن ۵۰ تومن هم هزینه مصاحبه اشون بود همون موقع باید میدونستم من تو اون دانشگاه جایی ندارم اما با چندتا از داوطلب ها با استادا رابطه خوبی داشتن!!!!! جای سوم برا مصاحبه رفتم اونجا هم دانشجوهای خودشون از قبل رزو کرده بودن سهمشون و من در این دو جای آخر با اختلاف ۲ نفر که در کارنامه ام دیدم با اون رتبه… ادامه نظر»

دکتر تکمیل ظرفیت
شهریور ۱, ۱۳۹۳ ۲:۴۲ ب٫ظ

حالا در همین رشته من امسال چندتا از رتبه های زیر ۲۰ مردود شدن . آخر ما باید به کجا پناه ببریم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

سپید
شهریور ۱, ۱۳۹۳ ۳:۴۱ ب٫ظ

سلام دکتر تکمیل ظرفیت عزیز.من به خوبی شما رو درک میکنم.اینک دانشگاه ارشدت دکتری رشته ات رو نداشته باشه و هر دانشگاهی میری غریبه محسوب میشی و اولویت مال دانشجوهاشونه ادم خیلی ناراحت میکنه.منم دانشگاه سراسری خوندم معدل ارشدم۱۸/۲۱ بوده و شاگرد اول بودم اما تو مصاحبه هایی که به قول شما همش فرمالیته بود….نمیدونم با این روند سال بعد ارزش داره ادم بخونه یا نه.

مهندسی مالی
شهریور ۱, ۱۳۹۳ ۴:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  سپید

دوستان این قدر بی انصافی نکنید، اگر کسی بخواد دکتری بخونه لازم نیست دانشجوی همان جا باشه بلکه لازمه تو زمینه کاری یکی از استادای اونجا کار کرده باشه. یا این قدر موضوع پایان نامه اش قوی باشه که استاد خوشش بیاد رو اون موضوع کار کنه. در ضمن تعداد مقاله در هر رشته متفاوت است. البته قبول دارم پارتی بازی میشه اما نه این قدر که شما میگین. به هر اساتید روی دانشجویان خودشون از قبل شناخت دارند. اگر کسی رزومه خوبی داشته باشه مطمئنا قبول میشه.
دوستانی که قبول شدند البته نه در دانشگاه ارشدشون، این قضیه را میتونند تایید کنند.

بچه جنوب
شهریور ۱, ۱۳۹۳ ۴:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  سپید

امسال حقمونو میگیریم.خداروشکر وزن مصاحبه به سیدرصد کاهش پیدا کرده.من میخوام دوباره شروع کنم.هرکی هست یه یا علی بگه

به بچه جنوب
شهریور ۲, ۱۳۹۳ ۹:۴۸ ق٫ظ
پاسخ به  بچه جنوب

شما اهل کجایی؟ منظورم کجای جونبه:) رشته تون چیه ؟

دکتر تکمیل ظرفیت
شهریور ۱, ۱۳۹۳ ۴:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  سپید

مرسی از لطفت سپید عزیز. منم دست و دلم به هیچی نمیره. مثل مرغ سرکنده ام.

سپید
شهریور ۱, ۱۳۹۳ ۱۰:۲۷ ب٫ظ

دکتر تکمیل ظرفیت من وقتی نتایج دیدم خیلی شوکه شدم.باورم نمیشد هیچکدوم از ۵ جا قبول نشدم.تازه امیرکبیر بهم امتیاز ۰/۱ داده بود.واقعا تا چند روز حالم خیلی بد بود.دوستام همه میگفتن تو که انقد قوی هسی چرا اینجور افسرده شدی؟ اونقد ناراحت رد شدن نبودم بیشتر ناراحتیم این بود که با این وضع با چه انگیزه ای واسه سال بعد بخونم.سال به سال بدتر میشه.اما از اونجایی که تو کتاب ول کنی کتاب ولت نمیکنه باز تصمیم گرفتم بخونم.اگه واقعا وزن مصاحبه کم شه انگیزه بیشتری ب ادم میده.اونایی ک در حقشون ناحقی نشده نمیفهمن ما چ میکشیم و چه میگیم

رقیه * روانشناسی
شهریور ۱, ۱۳۹۳ ۱۰:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  سپید

آی گفتی سپید جون!

دکتر تکمیل ظرفیت
شهریور ۱, ۱۳۹۳ ۱۱:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  سپید

دقیقا سپید جان.منم خیلی ناراحت شدم ۹۰ درصد فکر میکردم قبول میشم. اما مردود شدن خودم از یه طرف و شنیدن خبر قبول نشدن رتبه های تک رقمی از طرف دیگه واقعا منو از پا درمیاورد. به هر حال خدا بزرگه و ما همه چیز رو به خدا میسپاریم من ترجیح میدهم تا حالا که با تلاش خودم بالا اومدم بقیشم با تلاش خودم بالا برم نمیخوام حتی دین یک نفر بر گردنم باشه خدا خیلی بزرگه توکل بر خدا. منم امروز یه کم حالم بهتر شد با شنیدن این خبر.

تکمیل ظرفیت
شهریور ۱, ۱۳۹۳ ۵:۳۸ ب٫ظ

من دقیقا دو ساله دارم این مشکلات رو تجربه می کنم…شما درست میگین من رتبه ۱۰ مدیریت آموزشی امسال بودم،مقاله ی کنفرانس های ملی و بین المللی ۸ تا داشتم و یک مقاله آی اس آی و سابقه تدریس و… دانشگاه خودم هم دکترا نداشت.دانشگاه تهران با رتبه ۵ قبول نشدم تا رتبه ۴ بر داشت علامه دانشجوهای خودش، همه رتبه های تک رقمی بودن، من طبعا نباید امتیاز می آوردم، ولی دو تا از دانشگاههای دیگه ی تهران و یک دانشگاه شهرستان هم به من نمره ندادن دوتاشون که صددرصد مطمئنم دانشجوهای خودشونو حتی با رتبه های بالاتر از ۲۸ و…برداشتن در حالی که رقیبی برای من محسوب نمیشدن!! توی یکی از این سه تا دانشگاه حتی یک مدرک هم از ما نگرفتن فقط فیش پرداختیو خواستن!!یک موردجالب دیگه در مورد پذیرش دکترا که شاید بعد بومی بودن دانشگاه قرار میگیره نژاد و جنسم بنظر من با تجربه ای که امسال داشتم مهم بود و رزومه چندان ارزشی نداشت، حداقل توی دوتااز جاهایی که من مصاحبه دادم. انتخاب سه تا از دانشگاهام اشتباه بود.الانم که منتظر تکمیل ظرفیتم واقعا هم ناامید. سال قبل که باز خیلیلا بدون تخصص جذب شدن و فقط با نمره زبان، امسال هم که باز یه جای دیگه مشکل داشت!روندی که امسال بود وامتحان انقد تفهیمی و سخت برگزار شد نمره منفی هم داشت، دیگه غیرممکنه کسی که درس نخونده باشه بتونه شانسی قبول بشه. بنظر من امسال باید مصاحبه ۵۰ درصد می بود نه پارسال!!! امیدوارم یک راه بهتری برای گرفتن دکترا بگذارن که… ادامه نظر»

دکتر تکمیل ظرفیت
شهریور ۱, ۱۳۹۳ ۸:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  تکمیل ظرفیت

قطعا برخی دانشگاه ها نژادی و بومی برخورد میکردند خودم به عینه ۲تا شونو دیدم

دکتر تکمیل ظرفیت
شهریور ۱, ۱۳۹۳ ۱۱:۳۸ ب٫ظ

ان شاالله شما هم مشکلتون حل بشه و موفق بشید

سارا
شهریور ۹, ۱۳۹۳ ۱۱:۵۰ ب٫ظ

شماها چرا بدون آزمون شرکت نکردید. من یکی رو میشناسم فقط معدلی مثل شما داره دیگه مقاله و زبان و… هیچی نداره ولی بدون آزمون دانشگاه تهران و.. قبول شده!

شهاب
شهریور ۱, ۱۳۹۳ ۲:۳۰ ب٫ظ

مصاحبه ۳۰ درصد شد.وزن کنکور۵۰ ووزن معدل ۲۰/یعنی ۷۰ درصد ازمون ومعدل/۳۰ درصد هم ازمون کتبی

داوطلب
شهریور ۱, ۱۳۹۳ ۵:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  شهاب

این موضوع قطعیه؟

مصطفی
شهریور ۱, ۱۳۹۳ ۶:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب

بعید میدونم اساتید دانشگاه ها زیر با این روش برن. فکر کنم خوشبینانه تریم حالت ۵۰ ۵۰ بشه.

یک پیشنهاد بسیار خوب
شهریور ۱, ۱۳۹۳ ۲:۰۵ ب٫ظ

پذیرش دکترا بایستی به صورت “کد رشته محل-استاد” باشد. بدین معنا که برای هر استاد در یک دانشگاه یک کد رشته مجزا در جدول انتخاب رشته باشد. به هر حال دکترا تخصصی است و ضمنا با این کار هم استاتید و هم دانشجویان با طیب خاطر بیشتری در حوزه تخصصی خودشان انتخاب میکنند و دیگر اینکه انتخاب چندم فرد، دانشگاه مورد نظر بوده در نظر اساتید تاثیری نخواهد داشت.

کیوان
شهریور ۱, ۱۳۹۳ ۱:۱۰ ب٫ظ

به خاطر همین اوضاع بد رفتم دانشگاه آزاد فقط شرکت کردم لااقل اونجا وزن مصاحبه ۳۰ درصده. البته اونجام باید کلی شهریه بدی ولی خوب چاره ای نیست..

بچه جنوب
شهریور ۱, ۱۳۹۳ ۱:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  کیوان

گویا وزارت علوم با طرح سنجش و پذیرش موافقت کرده.مطابق این طرح وزن مصاحبه برای دکتری سراسری هم مثل آزاد ۳۰ درصد خواهد بود.

مرتضی
شهریور ۱, ۱۳۹۳ ۱۲:۴۹ ب٫ظ

ادم واقعا داره چیزای عجیب غریبی میبینه تو پذیرش نیمه متمرکز یه استاد از یه دانشجو خوشش نمیاد یا به خاطر اینکه اون دانشجو با استاد و نحوه تدریسش مشکل داشته تو مصاحبه ردش کرده ازون ور یه دانشجو رو فقط به خاطر اینکه همشهری و همزبانش بوده ورداشته اینا فاجعست درده ادم به کی بگه همه میدونن توی یه مصاحبه یه ربعه هیچی بررسی نمیشه و یه گپ و گفت کوتاهه واقعا این مصاحبه فرمالیته ده دقیقه باید ۷۵ درصد نمره رو داشته باشه؟؟؟؟کیه که اینها رو بگوش مسیولین وزارت علوم برسونه واقعا خودشونو به خوا بزدن یا واقعا نمیدونن تو دانشگاه ها چه خبره تو مصاحبه باید این شیوه مصاحبه و این درصد تاثیر بیاد پایین بهترین شیوه همون ازمون تستی چهار گزینه ای هست چون اگر ازمون تشریحیم بشه بازم سلیقه اساتید اعمال میشه

محمدحسین
شهریور ۱, ۱۳۹۳ ۱:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی

چرا شایعه درست میکنید؟
کدام استاد؟ کدام دانشگاه؟
من امسال ۵ جا مصاحبه رفتم. دانشگاه آزادی هم بودم. همه چیز خوب بود هم برخوردها هم سوالات.
یکی از مصاحبه هام زنجان بود. ۱۰ نفر بودیم که ۵ نفر زنجانی بودن. نه زبان و نه لهجه ترکی بلد نیستم ولی نمره بالایی در مصاحبه آوردم و جزو پذیرفته شدگان بودم.
امیدوارم این طرح هر چیزی که هست منجر به برداشتن سقف پذیرش مثل ارشد نشه.
وضعیت ارشد رو در دانشگاه آزاد و پیام نور ببینید! همه چیز افتضاحه افتضاح!

مرتضی
شهریور ۱, ۱۳۹۳ ۱:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  محمدحسین

اولا اگر قرار بود اسمشو بگم نمیام همه جا جار بزنم در ثانی بحث ما الان دانشگاه های تهران نه دانشگاه های شهرستان حالا چون شما رو قبول کردن قرار نیست همه چی گل و بلبل باشه گروه به گروه رشته به رشته دانشکده به دانشکده و دانشگاه به دانشگاه حتی استان به استان شرایط مصحابه و سلیقه استادا فرق میکنه در کل یه مصاحبه ده دقیقه ای مثل یه جک میمونه که سرنشت یه نفرو بخواد تعیین کنه توی دانشگاه های خارج از کشور روال بر اینه که چند ماه دانشجو برای پذیرش با استاد مکاتبه میکنه و استاد به دقت رزومشو بررسی میکنه نه مثل اینجا که توی یه مصاحبه ده دقیقه ا که بعضی دوستان گزارش کردن بعضی جاها به خاطر تعداد زیاد حتی به ۵ دقیقه هم کاهش یافته بخواد سروشت فردو تعیین کنن

به آقا مرتضی
شهریور ۱, ۱۳۹۳ ۲:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی

آقا مرتضی فکر میکنم شما مکانیک جامداتید درسته؟ میشه بگید کجا قبول شدید؟

امیر
شهریور ۱, ۱۳۹۳ ۲:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی

من موافقم/ خودم رتیه ۲۰ زبان بودم از ۴دانشگاه تهران .بهشتی. تربیت مدرس و خوارزمی رد شدم. بنا نیست که همه تو شهرستان درس بخونیم / خدا وکیلی مصاحبه ها چرت و خنده دار بود همش گپ و گفتگوی کوچه بازاری/ واقعا متاسفم

سپید
شهریور ۱, ۱۳۹۳ ۳:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

دقیقا همینجوره اقا امیر.دیگه اخرش این بود که میگفتن پایان نامتو توضی بده

نیما
شهریور ۱, ۱۳۹۳ ۴:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

امیر خان انتخاب پنجمت چی شد؟ تو اون قبول شدی یا نه؟ چون رتبت خیلی خوب بوده.

فندق
شهریور ۱, ۱۳۹۳ ۶:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی

ایشون راست میگن تو دانشگاه شهرستانی بومی و همشهری بودن خیلی واسشون مهمه.

yan
شهریور ۱, ۱۳۹۳ ۱:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  محمدحسین

سلام
دوست عزیز بهتره بی جا به آقای مرتضا تهمت نزنید!شما بر اساس رشته تون و اینکه ۵ جا رفتید مصاحبه نمی تونید قضاوت درستی داشته باشید.لطفن سری به رشته های دیگه و دانشگاه های دیگه بزنید تا ببینید دقیقن چه خبره.
موفق باشید.

سپید
شهریور ۱, ۱۳۹۳ ۳:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  yan

این بچه هایی که راضین کسایی هستن که رشته شون رو همه دانشگاه های ایران داره اگه مس ما رشته شون رو کل کشور فقط ۶ تا دانشگاه واسه دکتری داشت و همه از همه جا با مدرک ارشد هجوم میارن به این چند تا دانشگاه و ظرفیتا زیر ۲۰، ۳۰ بود.اونوقت حرف ما رو میفهمیدن

ali
شهریور ۱, ۱۳۹۳ ۸:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی

سه تا از دانشگاه که من خودم شاهد بودم -اردبیل – ارومیه -سنندج

شهاب
شهریور ۱, ۱۳۹۳ ۱۲:۴۴ ب٫ظ

استادی که بنده رفتم مصاحبه. به من گفت شما شاگرد این حایی در حقت باید پارتی بازی کنیم. با خنده هم می گفت. خوب استاد داره خودش تو روت می گه. بعد می خواای رد نشی.دوستان عزیز که رد شدن به امید تغییر شرایط وتوجه به خواست دانشجویان برای افزایش وزن ازمون

شهاب
شهریور ۱, ۱۳۹۳ ۱۲:۴۱ ب٫ظ

کجا بری. خوب معلومه با مصاحبه ۷۰ رد می شی. قبلش باید فکر می کردید نه الان. الان چی کار می خوان برای شما بکنن. اقا که اسمشو نمی برم اومده بود گفته بود دانشجوها خواستن وزن مصاحبه بالا بره. کدوم دانشجوها اقای عزیز خواسته بودن احمدلله دیگه تصمیم گیر نیستی.. می شستی برای خودت از طرف اینو اون حرف می زنی .

ص
شهریور ۱, ۱۳۹۳ ۱۱:۴۱ ق٫ظ

حتی اگه تاثیر مصاحبه یک درصد هم بشه فرقی نمیکنه اساتید کار خودشون رو میکنند!

شهاب
شهریور ۱, ۱۳۹۳ ۱۲:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  ص

عزیز شما طوری حرف می زنی انگگار استاد پادشاهه. استادم حقوق بگیر دولته وباید از ضوابطی تبعیت کنه والا…../ یعنی چی شما می گی سلیقه.مگه بقالیه که سلیقه ای باشه

نظر
شهریور ۱, ۱۳۹۳ ۶:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  شهاب

یعنی این قدرت جو دادن الکی را از ملت بگیرن ملت میمیرن

کدوم استادی میاد دانشجویی که دوسال باهاش کار کرده و اخلاق اون را میشناسه و دانشجو هم همینطور رها کنه و یه آدم غریبه که مثل هندونه دربسته میمونه انتخاب کنه که حداقل باید ۴ سال باهاش کار کنه.

برید بابا

ma
شهریور ۱, ۱۳۹۳ ۱۱:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  نظر

استادای داشگاه ما این کارو میکنن
واسه اونا همیشه مرغ همسایه غازه!!!

برای اینکه میترسن دانشجوهای خوبشون دکتری بخونن موقعیت خودشون به خطر بیفته

من هرجا رفتم مصاحبه یه جور به من نگاه میکردن انگار مثل من تا حالا ندیدن

بهترین استاد یکی از درس ها تو رشتمون اینقدر از من تعریف کرد که من شرمنده شدم

ولی اساتید دانشگاه خودمون هر چی که لایق خودشونه به ادم میگن

برای خودم متاسفم که ۶-۷ سال عمرمو تو دانشگاهمون تلف کردم

مظلومتر ازمن وجود ندارد فریاد....
شهریور ۱, ۱۳۹۳ ۱۱:۳۱ ق٫ظ

امسال همه شاهد بودیمچه فاجعه ای بود من را با رتبه یک و کلی رزومه خوب رد کردند فقط فقط فقط فقط بخاطر انتخاب سلیقه ای

sasa
شهریور ۱, ۱۳۹۳ ۱۱:۵۸ ق٫ظ

دوست عزیز شما تنها نیستی
من رو هم با رتبه تک رقمی و رزومه خوب در دانشگاه خودمون رد کردن چون اساتیدی که سهمیه داشتن و دانشجو میگرفتن سلیقه اشون به کار من نمیخورد!

من
شهریور ۱, ۱۳۹۳ ۴:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  sasa

من هم با رتبه ۵ و معدل ۲۰/۱۸ رد شدم چون ضعف جسمانی دارم

آموزش
شهریور ۱, ۱۳۹۳ ۱۱:۲۳ ق٫ظ

مصاحبه داره حق رو ناحق میکنه. باید تاثیر مصاحبه به حداقل برسه. همه باید اعتراض کنن. خیلی ضد حاله یه نفر تو کنکور رتبه عالی بیاره بعد با سلیقه شخصی پذیرفته نشه.امسال این مشکل خیلی زیاد بود خیلی ها بارتبه عالی حتی با رزومه قوی رد شدن. باید اعتراض رو به گوش آقای نجفی برسونیم تا حداقل در دفترچه ثبت نام که آذر ماه میاد تغییرات اعمال بشه.

من
شهریور ۱, ۱۳۹۳ ۳:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  آموزش

کاملا موافقم

مایکروبایالوجی
شهریور ۱, ۱۳۹۳ ۱۰:۵۸ ق٫ظ

باید سقف نمره جایگزین این طرح بشه.مصاحبه هم ۱۰ درصد کار باشه

شهاب
شهریور ۱, ۱۳۹۳ ۱۰:۲۲ ق٫ظ

بابا تمام این ایرادات مربوط به پارتی بازی و.. مال مصاحبه هست.دیگه قرائن وشواهد هم داره اینو نشون می ده. کل وزنو باید بدن ازمون کتبی .بعد اعلام کنند اگه افرادی حداقل ها رو ندارن از طریق مصاحبه می تونن جبران کنن. تو ۵ دیقه کی سوادش معلوم می شه. تو مصاحبه هم از بنده سوال می پرسید ادم دهنشو بازنکرده می رفت سوال بعدی. امتحان تستی در قالب مصاحبه بود

داوطلب دکتری
شهریور ۱, ۱۳۹۳ ۱۰:۱۰ ق٫ظ

سلام. خدا به خیر بگذرونه. امیدوارم طرحی باشه که ما افرادی که در دانشگاه آزاد درس خوندیم به خاطر آزادی بودن در مصاحبه دولتی مردود نشیم. خدایا خودت کمک کن خسته شدم

جنوبی
شهریور ۱, ۱۳۹۳ ۱۰:۰۸ ق٫ظ

کسی هست که حضورا برای اعتراض رفته باشه سنجش؟چه جوابی بهتون دادن؟

رد شده سلیقه ای
شهریور ۱, ۱۳۹۳ ۱۰:۴۷ ق٫ظ
پاسخ به  جنوبی

قرار بود فردا برن، اما دوستان جا زدن. جناب صادقی هم نتونست اینا رو قانع کنه

رد شده سلیقه ای
شهریور ۱, ۱۳۹۳ ۸:۳۱ ق٫ظ

ما منتظر طرحی جامع و عادلانه هستیم تا از بی عدالتی های چند سال اخیر رنج نبریم. رزومه مهنای حقیقی خود را داشته باشد و مصاحبه، جلسه اعمال سلیقه شخصی بعضی اساتید نباشد. توان علمی، ارزش خود را داشته باشد و دانشجوی دکتری، علاقه مند به پژوهش باشد، نه حامل پژوهش.