ارزیابی وزن بالای مصاحبه دکتری در طرح جدید سنجش و پذیرش

طرح سنجش و پذیرش دکتری در مقاطع تحصیلات تکمیلی (دکتری و ارشد) در حال بررسی از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس و کمیسیون آموزش است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان زاهدی رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار داشت: طرح سنجش و پذیرش دکتری در مقاطع تحصیلات تکمیلی شامل کارشناسی ارشد و دکتری در حال بررسی است و با توجه به اینکه فوریت این طرح به تصویب نرسیده است به صورت عادی جزئیات آن از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس در حال بررسی و پیگیری است.
وی گفت: این طرح با بررسی صاحب نظران در حوزه سنجش و دانشگاه در حال سنجیده شدن است و پس از جمع‌بندی در کمیسیون به رای گذاشته خواهد شد، اما فعلا با برخی مخالفت‌ها مواجه شده است که نیازمند بررسی و کارشناسی بیشتر است.
وی افزود: یکی از مشکلاتی که در سال گذشته به آن انتقاد شد این بود که در سنجش دکتری 70 درصد پذیرش‌ها بر اساس مصاحبه‌ی شفاهی بوده و تنها 30 درصد براساس نمره آزمون کتبی است، و این موضوع موجب نارضایتی گروهی از جامعه‌ی دانشگاهیان کشور شد، که این طرح سنجش و پذیرش دانشجو به اصلاح موارد این‌چنینی نیز توجه بسیار دارد.
ثبت‌نام
باخبرم کن!

101 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
متقاضی دکتری 93
مهر ۱۰, ۱۳۹۳ ۱۱:۵۸ ق٫ظ

سلام من به نمره مصاحبه ام اعتراض دارم به سازمان سنجش اعتراض کردم جوابشون این بود که به ما ارتباطی نداره باید به دانشگاه مورد نظر اعتراض کنید، حالا ایا تو دانشگاهها مرجعی مشخص شده که به اعتراض ها رسیدگی کنه. ایها الناس حق من ضایع شده، مسئولین محترم زمانی که کاری انجام می دهید، واقعا تمام ابعاد اون رو مد نظر قرار بدهید. زمانی که ۷۰ درصد مصاحبه تعیین می کنید و مثلا مستند، حالا بفرمایید چطور این مستندات بررسی شده که مرجعی برای رسیدگی آن نیست؟ چرا سازمان سنجش میگه تا برگزاری آزمون مسئوله و نمره های مصاحبه و اعتراض به اون در حوزه مسئولیتش نیست.
الان به یکی از مدیریتهای زیر مجموعه معاونت آموزشی دانشگاه مربوطه ایمیل زدم و منتظر جوابم. لطفا مرا راهنمایی کنی که چکار کنم حق من تضییع نشود.
باتشکر

مهدی
مهر ۱۰, ۱۳۹۳ ۸:۰۸ ب٫ظ

سلام
واقعاً سنجش گناهی نداره.
اونا حتی طراحان سوالات رو قرنطینه می کنن.
با توجه به سابقه طولانی هم که داره، کارشو خیلی خوب و با استاندارد انجام میده . ولی بعد از اعلام نتایج کنکور دیگه مسئولیتی به جز انعکاس نمره مصاحبه نداره.
شما هم پیگیر باش.انشااله قبول بشید.

مسرور
مهر ۸, ۱۳۹۳ ۵:۵۰ ب٫ظ

با سلام خدمت دوستان محترم

لطفا یکی از دوستان بزرگواری کنه و بهم بگه که آیا گواهی ها و مدارک و سوابق غیر مرتبط با رشته در مصاحبه موثر هست؟

رشته ی من کشاورزی هست ولی مدرک کارگردانی دارم و برای یک جشنواره هم فیلم کوتاه ساختم که برنده شد.

مدرک موسیقی و خوشنویسی هم دارم و مربی والیبال هم هستم.
آیا این هاهم دارای امتیاز هست؟

مهدی
مهر ۱۰, ۱۳۹۳ ۸:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  مسرور

سلام
من موقع مصاحبه اینو پرسیدم، گفتن اثری نداره.
اما به نظر شخصیم اینکه دانشجوی دکتری یک وجهی نباشه خیلی بهتره.

مهدی
مهر ۵, ۱۳۹۳ ۷:۲۶ ب٫ظ

سلام
آزمون رو نمی شه معیار مناسبی دونست همین طور مصاحبه ده یا ۵ دقیقه ای رو .
من هنوز خودم مطمئن نیستم نسبت به بقیه بهتر بودم یا بدتر،با رتبه ۱۹ قبول نشدم اعتراضی هم ندارم .
از کجا بدونم اونایی که قبول شدن از من بهتر بودن یا بدتر؟

علی
مهر ۵, ۱۳۹۳ ۱۰:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

سلام
چه رشته ای هستید؟
چندتا روزانه پذیرش داشت؟

محمد
مهر ۶, ۱۳۹۳ ۶:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

سلام مهدی جان در مصاحبه ۵ دقیقه ای من حتی استادا به خودشون زحمت ندادن بپرسن ایا مقاله داری یانه بخدا قسم فقط یک کم در مورد پایان نامه ام به انگلیسی ازم سوال کردن که اونم تا یکم جواب می دادم میگفتن خوب خوب کافیه بعد از کجا فهمیدن رزومه کی قوی تره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟//

سعید
مهر ۶, ۱۳۹۳ ۹:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

دمت گرم مهدی جان…
یه لایک گنده داری پیش من…
چون هم با مصاحبه ۵ دقیقه ای مخالفی و هم با آزمون تستی…
این دید بازتو نشون می ده مهدی جان… تبریک می گم بهت بابت این طرز فکر…
تا حالا تنها کسی بودی که نظرت با نظر من می خونه…
مشخصه آدمی هستی که ایده داره… فکرت فراتر از این حرفاست که سر وزن چک و چونه بزنی… بگی وزن آزمون بیشتر شه یا وزن مصاحبه…
موفق باشی

...
مهر ۷, ۱۳۹۳ ۱۰:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  سعید

اونوقت میتونم بپرسم شما که این دو تا روش رو قبول ندارین دقیقا چه طرحی رو برای گزینش دانشجو پیشنهاد میکنید؟

سعید
مهر ۷, ۱۳۹۳ ۷:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  ...

آره دوست عزیز…
من طرحم رو قبلا برای آقای نوه ابراهیم فرستادم… خیلی مفصله… ۵ صفحه است و تو همین سایتم گذاشتم… من آزمون تستی در زمان محدود رو قبول ندارم… مصاحبه های ۵ دقیقه ای رو هم که توش سوالات تئوریک می پرسن هم به همچنین…
این کلیاتش هست…
۱. آزمون تستی (البته اگه تشریحی امکان داشت بهتر بود) با زمان مناسب برای هر تست… طوری که فرق کسی که ۵۰ تا سوالو بلده و کسی که ۲۰ تا سوالو می تونه حل کنه مشخص شه… چون در حال حاضر نمرات این دو تا ۳-۴ درصد فرق می کنه…
۲. برابری وزن نمرات مثبت و منفی تا کسی شانسی نزنه…
۳. مصاحبه هدفمند و آزمون در کنار هم بررسی شه… یعنی هر کسی ۵ تا دانشگاه رو انتخاب می کنه… به سلیقه خودش… میره مصاحبه و نمره مصاحبه برای سازمان سنجش فرستاده می شه… از طرفی توی آزمون هم شرکت می کنه و نمره آزمون هم دست سازمان سنجشه… نمرات پژوهشی مثل مقالات و غیره و آموزشی کث معدل و … هم جداگانه واسه سنجش فرستاده می شه… در نهایت سازمان سنجش نمره نهایی هر داوطلب رو می ده… نه اینکه اول آزمون بگیریم و بعدش دعوت به مصاحبه و سوابق پژوهشی… باید اینها در کنار هم بررسی شن… البته طرح خیلی مفصله… پینهاد داده بودم آزمون زبان و استعداد چن بار برگزار شه.. حتی آزمون دکتری در چند نوبت برگزار شه و…
اینا رو خیلی کلی نوشتم… گفتم که ۵ صفحه طرح بود

زری
مهر ۸, ۱۳۹۳ ۹:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  سعید

حرف شما متین دوست عزیز
جلوی این موارد رو چجوری میشه گرفت؟
۱-دانشجو میره قبل از مصاحبه با استادهای مصاحبه کننده صحبت میکنه و نظرشونو به نفع خودش تغییر میده مثل اینکه توی مسابقه بری داورو بخری!(مخصوصا توی دانشگاه های معروف تهران به عینه دیدم رسم شده)
۲-برداشتن دانشجوهایی که از قبل سفارش شدن
۳-استادا(نه همه) دانشجوی خودشونو حتی اگر رتبه و سابقه پژوهشیش از بقیه بهتر نباشه، برمیدارن
و…
مصاحبه نباید طوری باشه که رتبه و سابقه پژوهشی افراد نادیده گرفته بشه و کنکور ۹۳ نهایت بی رحمی بود. مصاحبه ۷۰% یعنی عملا قبولی با نظر شخصی اساتید…

نرم افزار
مهر ۵, ۱۳۹۳ ۱۲:۵۱ ب٫ظ

با سلام به همه
من نفهمیدم چه زمانی این طرح به نتیجه میرسه و جزئیاتش چی هست؟ایا تغیری در این روند ایجاد می شه؟ امیدوارم مثل پارسال نشه که ۱ ماه قبل از آزمون فهمیدیم ۱ درس به مجموعه امتحانی کامپیوتر اضافه شده!این جور که معلومه جزئیات این طرح بعد از آزمون مشخص می شه که هیچ دردیو دوا نمی کنه! دیگه خسته شدیم از استرس.حداقل بگن جزئیاتش چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

محمد جواد
مهر ۵, ۱۳۹۳ ۹:۵۵ ق٫ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

نمونه ای از …… (برق-کنترل)

صنعتی اصفهان به بنده ۶.۶۶ داد (انتخاب دوم)
در حالیکه تربیت مدرس بیش از ۴۰ (انتخاب اول)

توضیح:۱-(جلسه مصاحبه عادی بود حتی آقای دکتر مجیری پایان نامه ام را میخواست با اشتیاق نگه دارد)
۲- رتبه کتبی حدود ۴۰ + سابقه تدریس+طرح پژوهشی+فازغ التحصیلل از دانشگاه خیلی خوب در هر دو مقطع + گواهی رتبه خوب در فارغ التحصیلی کارشناسی+ گواهی کار تجربی از استاد+ ۲ توصیه نامه

مسرور
مهر ۴, ۱۳۹۳ ۸:۵۴ ب٫ظ

با سلام خدمت دوستان
لطفا یک نفر بزرگواری کنه و کلا فرآیند پذیرش دکتری رو برام بگه.

اعمال وزن مصاحبه و درصدش چطور مجموعا با رتبه یه عدد میشه در قبولی تاثیر می ذاره؟

خیلی خیلی ممنونم

Javad Ahmadi Fatalaki
مهر ۵, ۱۳۹۳ ۵:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  مسرور

واقعا کسانی که داده سازی میکنند به کجا میرسند؟.حتی اگه تو دکترا هم قبول بشن،باز هم بیسوادن.من برای هر مقاله ۳ -۴ ماه وقت میذارم ولی توی رشته خودم افراد به راحتی تو دو هفته داده سازی میکنند و مقاله چاپ میکنند.ادمیکه برای علم که چیزی معنویه و نشان دهنده ی ارزش والای انسانیه انقد بی اهمیتی نشون میده هیچ وقت موفق نمیشه و اگه خدایی نکرده بر اساس تحقیقش کسی کاری انجام بده.باید در برابر خدا پاسخ بده.

فرهاد
مهر ۷, ۱۳۹۳ ۲:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  مسرور

سلام
نمره مصاحبه با رتبه جمع نمیشه بلکه با نمره کل آزمون کتبی جمع میشه.
نمره کل آزمون کتبی نمره ای است از ۱۰۰۰۰
نمره مصاحبه که دانشگاهها به شما میدهند از ۱۰۰ نمره است. نمره مصاحبه برای همتراز شدن با نمره کتبی در ۱۰۰ ضرب میشه.
سپس با توجه به وزن ۳۰ درصدی آزمون کتبی و وزن ۷۰ درصدی مصاحبه، نمره کتبی در ۳ دهم و نمره مصاحبه (از ده هزار) در ۷ دهم ضرب میشود و اعداد به دست آمده با هم جمع می شوند تا نمره کل نهایی شما به دست بیاد.
پس فرمول محاسبه نمره کل نهایی به این صورت میشه :

(نمره مصاحبه از صد * ۷۰)+( نمره کل کارنامه *۰.۳ ) = نمره کل نهایی

مسرور
مهر ۸, ۱۳۹۳ ۵:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  فرهاد

خیلی ممنونم که جواب دادین
آها متوجه شدم.
یعنی بعدش با این نمره ی جدید افراد دوباره رتبه بندی می شن. در واقع اینطوری هست که کسی با رتبه ی پایین نمره کلش از کسی که رتبه بهتری داشته ممکنه بهتر دربیاد و اون قبول شه؟

محمدرضا
مهر ۴, ۱۳۹۳ ۶:۵۰ ق٫ظ

اگه دانشجو مقاله از خودش باشه ملالی نیست قبولی نوش جانش
اگه دانشجو حتی ۲۰درصد هم تو مقاله سهم داشته باشه بازم خیالی نیست قبولی نوش جانش
دانشجویی رو دیدم تو مصاحبه کارش دیتا سازی بود و مقاله می داد قبولم شد با رتبه ای دو برابر من
چطور میشه استاد در عرض کمتر از ۱۰ دقیقه دانشجو روبشناسه؟
ایهاالناس داره بی عدالتی بی داد می کنه چرا فکری برنمی دارین؟
وقتی با ۸ نمره مصاحبه نمره تراز ۲۰۰۰ فرق کنه شما خودتو بکش و درس بخون

farid
مهر ۴, ۱۳۹۳ ۱۱:۲۳ ق٫ظ
پاسخ به  محمدرضا

ببخشید میتونم ممنظورتونو از دیتاسازی بپرسم؟ بالاخره اونم بخشی از فرایند تولید مقاله است و اصلا زیربنای تولید مقاله است و مقدارش هم از ۲۰ درصد بیشتره.

AR
مهر ۴, ۱۳۹۳ ۸:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  farid

دیتا سازی به معنی تهیه داده نیست منظورشون اینه که یعنی نویسنده مقاله اعداد و ارقام و اطلاعات واقعی رو تغییر بدن تا به هدف مطلوب خود برسن!

فریبا
مهر ۳, ۱۳۹۳ ۸:۰۰ ب٫ظ

یعنی واقعاً خود آقایون که هرسال این تزای عجیب غریبو واسه پذیرش دانشجو میدن متوجه ضعف این روشها نیستن ؟؟؟خیلی جالبه بخدا

مهران
مهر ۳, ۱۳۹۳ ۷:۲۲ ب٫ظ

اینجوری که از تفاسیر بچه ها بر میاد اکثرا خواهان کاهش وزن مصاحبه هستن خواهشا سایت رسمی رو اعلام کنید که همگی در انجا اعتراض خود را منعکس کنیم، موافق باشید.

محمد
مهر ۳, ۱۳۹۳ ۴:۵۲ ب٫ظ

بنده امسال ارشدم رو از دانشگاه تهران گرفتم و سال دیگه تازه میخوام تو کنکور شرکت کنم. درسته دانشگاههایی مثل تهران سعی میکنن تو مصاحبه بیشتر دانشجوهای خودشون رو بگیرن و این طبیعی هست. و اون هم دلیلش اختلاف سطحی هستش که بین دانشگاه های ما مثل پیام نور و غیرانتفاعی و آزاد و خیلی از دانشگاههای سراسری تو شهرستانها وجود داره و تقریبا کسی هم منکر اون نیست! اما این که میگن فقط دانشجوهای خودشون رو میگرن واقعا دروغ محض هستش!! شاید واقعا ۲۰ تا ۲۵ درصد از دانشجوهای خودشون باشن نه بیشتر

ملیحه السادات
مهر ۴, ۱۳۹۳ ۱:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

سلام موافقم چون دانشگاه ارشدم منو تومصاحبه رد کرد درحالیکه هم منو میشناختن هم کارم عالی بود هم رزومه قوی داشتم. نمیشه بگی همه جا دانشجوی خودشون رو برداشتن.البته این شانس بد من بود

ملیحه السادات
مهر ۳, ۱۳۹۳ ۳:۵۱ ب٫ظ

سلام ۵۰ به ۵۰ بچه ها دوباره میشه مثل امسال باید مثل وزارت بهداشت یا ازاد ۷۰ به ۳۰ بشه

نور چشمی سابق- دانشجوی دکتری فعلی
مهر ۳, ۱۳۹۳ ۲:۲۷ ب٫ظ

بایستی تلفیقی از انتظارات داوطلبان و سلایق دانشگاهها لحاظ شود که به تعبیر عام نه سیخ بسوزد نه کباب.

Geotechnical Engineer
مهر ۳, ۱۳۹۳ ۱:۱۷ ب٫ظ

با خواندن نظرات دوستان، لازم دیدم یکبار دیگر، کامنت زیر را که پیشتر درون همین سایت گذاشته بودم، تکرار کنم: درووووووووووووووووووووووووود بر همه ی دوستان. دوستان، سازمان سنجش گفته بود که امسال روش نمره کل سازی تغییر می کند، ولی من با دقت در چندین و چند کارنامه متوجه شدم، که هیچ تغییری نکرده است، یعنی ما حدس می زدیم می خواهند نمرات خام مصاحبه را نیز تراز کنند، ولی متاسفانه (همانند سال های ۱۳۹۱ و ۱۳۹۲) نمره خام مصاحبه را در ۱۰۰ ضرب کرده اند و عدد حاصل را با نمره تراز آزمون، میانگین وزنی گرفته اند (تا خدای ناکرده به رایانه های سازمان سنجش فشار وارد نشود!)، به عبارت دیگر نمره کل نهایی را از فرمول زیر حساب کرده اند: نمره کل نهایی = (۱۰۰ * نمره موسسه) * (۷۰/۱۰۰) + نمره کل مرحله اول آزمون * (۳۰/۱۰۰) یعنی می توان اختلاف ۱۰۰۰ نمره ای در آزمون را به راحتی با چهار ممیز دودهم نمره ، بیشتر نمره گرفتن در مصاحبه جبران کرد. یعنی مثلا اگر اختلاف نمره آزمون اولین نفر و آخرین نفر دعوت شده به یک رشته-محل، ۲۰۰۰ نمره هم بوده (که معمولا کمتر است) استادان محترم مصاحبه کننده می توانسته اند با هشت ممیز چهاردهم نمره بیشتر دادن نمره مصاحبه، جای نفر اول را با نفر آخر عوض کنند (دقت کنید تنها با اختلاف کمتر از ۹ نمره در مصاحبه، جای نفر اول و آخر، عوض می شده است !!!!!!!) یعنی امسال، عملا تاثیر آزمون صفر بوده و ۱۰۰% درصد اختیار، دست استاد بوده به… ادامه نظر»

احمد
مهر ۳, ۱۳۹۳ ۶:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  Geotechnical Engineer

من اینکار رو حتی قبل از کنکور ۹۲ هم انجام داده بودم (نامه نگاری با چند تااز نماینده های مجلس) و الان هم انجام دادم و از شما هم این خواهش رو دارم
برای نمونه جواب یکی از نامه هام رو براتون عینا نقل می کنم (جوابیه سازمان سنجش مورخ ۹۲/۱۲/۰۷)
“جناب آقای دکتر مجد
مدیرکل محترم دفتر امور مجلس وزارت علوم،تحقیقات و فناوری
با سلام و احترام
بازگشت به نامه شماره ….. مورخ ۹۲/۱۲/۰۳ منظم به تصویر نامه شماره ….. مورخ ۹۲/۱۱/۱۳ آقای ….. نماینده محترم مردم …. در مجلس شورای اسلامی در خصوص اعتراض آقای …..(خودم)به نحوه گزینش نهایی در آزمون ورودی دوره دکتری(phd)سال ۹۳ به استحضار می رساند، ضوابط مربوط به نحوه پذیرش درآزمون از سوی وزارت متبوع به این سازمان ابلاغ و در دفترچه راهنمای آزمون درج شده است.
محمودرضا رحیمیان
معاون امور آزمونها”
هرچند همونظوریکه دیدید تاثیری نگذاشت ولی من به عنوان یک نفر از شماها هرکاری که از دستم برمی اومد انجام دادم
و خودمم هم تو مصاحبه نهایی رد شدم و ….

احمد
مهر ۳, ۱۳۹۳ ۱:۰۲ ب٫ظ

یک پیشنهاد
کسانیکه در مصاحبه امسال مردود شدند و فکر می کنند در حق آنها اجحاف شده است لطفا یک نامه خطاب به ریاست و اعضا کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، با شرح حال و نمره های مصاحبه دریافتی در دانشگاه های مختلف تنظیم کنند و به کمیسیون مربوطه و نماینده شهرشون در مجلس فکس کنند.
و خواستار ساماندهی نحوه برگزاری و درصد مصاحبه در کنکور سال بعد بشن

ارش
مهر ۳, ۱۳۹۳ ۱۰:۱۱ ق٫ظ

با سلام
به نظر من همون ۵۰،۵۰ مناسب تره و کمتر حث ضایع میشه

رضا
مهر ۳, ۱۳۹۳ ۴:۵۸ ق٫ظ

به نظر من کاش یه سیستم ضرایب شناور میذاشتن
مثلا توی رنج مختلف رتبه تغییر میکرد
مثلا اگه رتبه ۱ تا ۱۰ وزن ازمون بیشتر
اگه رزومه خیلی قوی مصاحبه بیشتر
بقیه حالات تساوی ۵۰-۵۰
اینجوری همه راضی میشن

الی
مهر ۲, ۱۳۹۳ ۹:۱۴ ب٫ظ

سلام دوستان هرکسی به جای خودش نظرش به جا وارزشمنده وحتما همه ما تومصاحبه تجربه داریم و نظرات متفاوته ولیییییییییییییییییی خداییش قبول دارین که خیلی بی انصافی میشه تو مصاحبه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟من دوساله دارم همه جا این رو میگم اماهرسال بدترمیشه حداقل بیاین همه یک نظرکلی بدین وازاین حرفا به نتیجه ای برسیم بلاخره شاید مسئولی این روبخونه وبرای نسل های اینده خوب باشه نسل ما که سوخت…..ا.ل.ی……

ناصر-آموزش زبان انگلیسی
مهر ۲, ۱۳۹۳ ۹:۰۸ ب٫ظ

به نظر من در راستای برقراری عدالت آموزشی و جلوگیری از اعمال سلیقه و حق کشی و برخوردهای چندگانه حذف مصاحبه و برگزاری یک آزمون چندمرحله ایی استاندارد و کاملا حساب شده و علمی تخصصی بهتر است. حذف مصاحبه و برگزاری آزمون در شرایط مساوی-چندمرحله ایی به خاطر لحاظ کردن نظرات اساتید که بر این باورند که آزمون معیار دقیقی نیست در مراحل دوم یا سوم سؤالات می تواند تخصصی تر از مراحل اولیه باشد

نور چشمی سابق- دانشجوی دکتری فعلی
مهر ۲, ۱۳۹۳ ۹:۰۵ ب٫ظ

صرف مشخص شدن توانایی پژوهشی دانشجو جهت گزینش وی کافی است.

رضا
مهر ۳, ۱۳۹۳ ۱۲:۴۵ ب٫ظ

نور چشمی راه های دیگری هم برای ابراز وجود هست….اینقدر حرصم ندهههههههه

یونس
مهر ۲, ۱۳۹۳ ۸:۰۳ ب٫ظ

ناامید عزیز ،خدا را شکر که به هر حال قبول شدید. متعجب نباشید (لطفا) . سال گذشته در زمان دانشجویی ، بدون ارائه ی پایان نامه و مقاله ، رتبه ی بالای پنجاه، و امسال با ارائه پایان نامه با نمره عالی از سخت گیر ترین اساتید همان دانشکده ،( چهار نفر از اساتید مصاحبه گر از همان دانشکده بودند ) و مقاله چاپ شده ی در مجله همان دانشکده ، با کمال تعجب ، حداقل نمره ی ممکن را(طبق فرمول آقا مجید ). فعلا در حال پیدا کردن پرتقال فروش هستم!!!!!؟؟؟؟

الی به یونس
مهر ۲, ۱۳۹۳ ۹:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  یونس

معلومه دلت خیلی پره؟!!!خدابهت صبربده خوب حالتو درک میکنم..پرتقال فروش رو که هیچوقت پیدانمیکنی چون هیچوقت عدالت کامل نیست موفق باشی دوست عزیز…ا…ل.ل…..

یونس
مهر ۲, ۱۳۹۳ ۷:۱۳ ب٫ظ

سلام با تشکر از محبت دوستان و نظرات ارزشمند و کاربردی ایشان، امیدوارم در انتها ، مدیر محترم سایت ، نتایج حاصله از پاسخ های ما را جمع بندی و ارائه نمایند . این مطالب اگر خوب جمع بندی شده و به چند پیشنهاد کاربردی تبدیل شود و به مسئولان و دست اندر کاران( در زمینه ی تغییر وضعیت نه چندان مطلوب برگزاری ازمون دکتری دانشگاه سراسری و آزاد )ارائه گردد ، قطعا برای آیندگان!! مفید و تاثیر گذار خواهد بود .

sameh
مهر ۲, ۱۳۹۳ ۵:۱۷ ب٫ظ

درمورد من امسال خیلی بی انصافی شد.موضوع من با دیگران کمی متفاوته. دکترا بدون ازمون در رشته خودم در شهر خودم با اساتیدی که سالهاست باهاشون کار میکنم شرکت کردم.رزومه خوبی داشتم و از رقیبام بهتر بود چون اونارو میشناختم اما بدلیل اختلاف دوتن از اساتید گروه مصاحبه با استادی که من باهاش کار میکردم اون دو استادانقدر به من نمره مصاحبه کم دادن که در مجموع نفر سوم شدم!این موضوع باپیگیری از طریق تحصیلات تکمیلی ثابت شد و گفتنداز نظر پژوهشی نفر اول بودم اما چون مصاحبه شخصیه کسی نمیتونه واسم کاری انجام بده!لطفا طرحی بچینید که حق کسی ضایع نشه و دانشجوها هدف غرض ورزی اساتید قرار نگیرند. ممنون

مهلا
مهر ۲, ۱۳۹۳ ۵:۰۲ ب٫ظ

سلام امیدوارم وزن مصاحبه کم شه چون بیشتر سلیقه ای هست بنظرم ملاک آزمون کتبی باشه بهتره البته با طرح سوالات فنی و اصولی که معیاری برای سنجش سواد علمی لازم برا دکتری باشه در اینصورت حقی هم ضایع نمیشه.۷۰ آزمون کتبی و ۳۰ مصاحبه باز بهتره.

من
مهر ۲, ۱۳۹۳ ۲:۵۵ ب٫ظ

بنده یه ایده تازه دارم. میگم هم کنکور سرجاش باشه هم مصاحبه. ولی مصاحبه رو اساتیدی غیر از اساتید خود اون دانشگاه انجام بدن تا موقع گزینش کاملا بی طرف باشند. به عنوان مثال سازمان سنجش خودش اشخاص مصاحبه کننده رو بر اساس معیارهای خاص یک دانشگاه تعیین کنه اما اساتید خود اون دانشگاه مصاحبه رو انجام ندن.

مهتاب
مهر ۲, ۱۳۹۳ ۱۲:۴۵ ب٫ظ

به نظر من امتیاز مصاحبه و ازمون کتبی باید پنجاه پنجاه باشه، خیلی امتیازات مثل امتیاز تدریس و طرح های پژوهشی منصفانه نیستند کسانی که تو شهرهای کوچیک زندگی میکنند یا اشنا و پارتی دارن راحت میتونند تدریس کنن اما تو شهرهای بزرگ باید حتما دکتری داشته باشی که بهت واحد بدن. به نظر من این امتیاز هیچ ارزشی نداره
طرح های پژوهشی اساتید دانشگاه به دانشجوها میدن تو دانشگاه ما این طرح ها رو خود اساتید انجام میدن اما بعضیا تو دانشگاههایی درس خوندن که راحت این طرح ها رو بهش دادن

مهسا
مهر ۲, ۱۳۹۳ ۲:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  مهتاب

البته حرف شما هم خیلی منصفانه نیست! من تو تهران بدون داشتن آشنا و پارتی و با مدرک ارشد، تدریس میکردم! فقط یه کم همت میخواست! و البته میدونم واسه همه رشته ها یه جور نیست! + طرح پژوهشی کار کردم و از قضا ربطی به استادهام نداشت!

...
مهر ۲, ۱۳۹۳ ۳:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

فکر میکنم خانوم مهتاب به طور کلی صحبت کردن. البته تو هر موردی چن تا استثنا هم پیدا میشه.

farzad
مهر ۲, ۱۳۹۳ ۹:۳۱ ق٫ظ

متاسفانه این تبعبض اشکار جنان نرم شده.که بجه های معترض فقط درخواست تقلبل درصد مصاحبه را دارند.غافل ازاینکه با وجود مصاحبه دست نا اساتبد برای اعمال نظراتشان با هر درصدی کاملا بازه.ازهمین نامگذاری طرح معلومه که یه عده رو می خوان به صورت تشریفاتی دعوت کنند برای ارزیابی به اصطلاح طرح در صد.اخر سر هم بگن اره راست میگین شماهم حق دارین یه خورده کمش می کنیم.کلی از ظرفیت رو با بدون ازمون دارن پر میکنن.ازمونم که اینجوری با سه جهار تا سوال صوری مصاحبه به ابتذال کشیده میشود.

علی
مهر ۲, ۱۳۹۳ ۸:۵۱ ق٫ظ

من میگم به جای اینکه این همه دانشجو هر سال میگیرند آیا به فکر کار اینها هم بعد از ۴ سال هستند یا فقط با این کار میخواهند آمار بیکاری را کم کنند؟؟؟؟

زهرا
مهر ۲, ۱۳۹۳ ۸:۴۷ ق٫ظ

سلام خیلی عالی میشه که سهم کنکور،را ۶۰درصد و رژومه ۴۰درصد بشه

AR
مهر ۲, ۱۳۹۳ ۸:۴۶ ق٫ظ

من اصلا راجع به بالا پایین بردن وزن مصاحبه نظر نمیدم اما ۲ تا پیسنهاد دارم:
اول اینکه سازمان سنجش یه آمار بگیره و ببینه که امسال چه تعداد رتبه تک رقمی داشتیم که قبول نشدن؟ (که درصد خیلی کمی هم نیستن!)
دوم اینکه بررسی کنن چرا نمره مصاحبه یک نفر با یک روزومه ثابت در چند دانشگاه مختلف انقد متفاوت است و مقداری از ۰/۱ تا ۹۰ از ۱۰۰ نمره را دارد؟
به نظرشون این مساله جای توجه بیش از پیش نداره؟!
به نظر من باید یا کنکور برداشته شه و مانند اپلای برای خارج برای دانشگاه های خودمون هم درخواست بدهیم یا اگر کنکور هست پس این اعمال سلیقه نابه جارو کنترل کنن!

ناامید
مهر ۲, ۱۳۹۳ ۱۲:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  AR

من دانشجوی قبولی یکی از دانشگاههای تهران امسال هستم. ولی چیزی که برای من جای تعجب دارد دانشگاه فردوسی مشهد بهم ۶ در نمره مصاحبه داده ولی دانشگاه تبریز ۷۰ داده. کارشناسی وارشدم تهران بودم.نمیدونم من با این رزومه ثابت چرا اینقد نمره های دانشگاه ها متفاوت بوده
مدرک زبان تولیمو ۴۷۰
۷ مقاله پژوهشی چاپ
یک مقاله isi
۱۶ مقاله همایشی ملی و بین المللی
سابقه دو ترم تدریس پیام نور
واقعا این نمره ۶ که مشهد بهم داده زیاد نیست؟؟؟حاضرم کارنامه و رزومم رو براتون بگذارم تا تفاوت ۵ دانشگاه مصاحبه رو مشاهده کنید.
واقعا متاسفم با این سبک عدالت محور اساتید ما

بیوتکنولوژی
مهر ۲, ۱۳۹۳ ۷:۵۶ ق٫ظ

با سلام
وزن مصاحبه امسال باعث شد تا دانشگاهها از فرصت بدست اومده استفاده کنند و دانشجوهای خودشون رو گزینش کنند.
رزومه این روزها دیگه ارزش خودشو از دست داده. منو همکلاسیهام میتونیم دور هم جمع بشیم و اسم همدیگه رو توی مقاله هامون بنویسیم و اینطوری شانس قبولیمون رو ببریم بالا. به همین راحتی. پس وزن مصاحبه چه ۳۰ باشه چه ۵۰ چه ۷۰ هیچ ارزشی نداره
مصاحبه های امسال هم نشون داد که دانشگاهها چقدر فرصت طلب هستند.

رضا
مهر ۲, ۱۳۹۳ ۲:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  بیوتکنولوژی

کاملا درسته. جو مصاحبه امسال با پارسال فرق داشت. درصدهای ۳۰ و ۷۰ کار خودشو چطور که پیش بینی میشد خوب انجام داد:بی عدالتی

راد
مهر ۲, ۱۳۹۳ ۷:۳۹ ق٫ظ

امسال قبولی فقط صرف دانشجو همان دانشگاه بودن و پارتی بازی صورت گرفت من با رتبه ۳ و ۲ تا مقاله isi در عین این که هنوز دانشجو ارشد بودم قبول نشدم اما دوستان من با رتبه ۱۶ و بدون مقاله پذیرفته شدند بالا بردن سهم مصاحبه دقیقا مثل گذشته است که اساتید به سلیقه خودشون دانشجو را رد یا قبول می کنند. ای کاش عادلانه رفتار می کردند. حداقل شرایطی که به نفع دانشجوها هم باشه همون نسبت ۵۰: ۵۰ است.

مهران
مهر ۱, ۱۳۹۳ ۱۱:۵۵ ب٫ظ

من خودم دانشگاه ازادیم ، هر ۵ رشته محل به مصاحبه دعوت شدم،ولی نرفتم چون خوب می دونم اگه رتبم زیر ۵ نباشه هیچ شانسی واسه قبولی ندارم…با این وزن مصاحبه رتبه یکم بشی باز ام قبولی جای اما اگر داره…

امیرمسعود
مهر ۱, ۱۳۹۳ ۱۰:۵۹ ب٫ظ

با سلام
وزن بالای مصاحبه دکتری اصلا عادلانه نیست چون به سادگی بر خلاف اصول برخی اساتید در اون اعمال سلایق شخصی می کنند به نظرم خود سازمان سنجش می تونه با نظام مند کردن و امتیاز دهی به برخی مؤلفه های مصاحبه دکتری این مشکل رو تا حدی اصلاح کنه مثلاً تخصیص نمره به فعالیتهای پژوهشی مقالات تألیف ها و سوابق تدریس رو با ارائه مدارک مربوط در زمان ثبت نام خودش از دانشجو بخواد و تخصیص نمره بده و با این شرایط با کاهش وزن مصاحبه اعمال سلایق شخصی کمتری صورت میگیره به نظر من قشر تحصیل کرده این جامعه لیاقت توجه درست و قانون مند رو دارند.

مهرداد نیاسری
مهر ۱, ۱۳۹۳ ۱۰:۳۷ ب٫ظ

سلام دوستان. آن چیزی که از ۵ تا دانشگاهی که برای مصاحبه سال ۹۳ دعوت شدم یاد گرفتم این بود که هر دانشگاه به تمامی بچه هایی که به مصاحبه دعوت شده اند از نظر رتبه یکسان می نگرند و هر فردی که بتواند در راستای اهداف استاد راهنما با موضوع تز مشخص و واضح حرکت کند، به ایشان نمره قبولی می دهند. به امید موفقیت تمامی دوستان این سایت.

یونس
مهر ۱, ۱۳۹۳ ۶:۱۷ ب٫ظ

نور چشمی سابق عزیز درصورت امکان جلسه ی “مصاحبه ی صرف ” خودتان را که موجب قبولی شده برای ما ترسیم بفرمایید .

الی به یونس
مهر ۱, ۱۳۹۳ ۷:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  یونس

واقعا خوب گفتی…ا.ل.ی…

یونس
مهر ۱, ۱۳۹۳ ۶:۰۰ ب٫ظ

نورچشمی سابق ، چگونه می توان چند ده یا چند صد هزار نفر را ،هر کدام چند ساعت مصاحبه نمود و هم رشته ها را با هم مقایسه نمود ؟ یک کوچولو!!؟؟ امتحان کتبی برای کم شدن رقبا بد نیست آآآآآ

انیشتین
مهر ۱, ۱۳۹۳ ۵:۲۰ ب٫ظ

این طرح سنجش چیه؟یکی توضیح بده
مرسی

یونس
مهر ۱, ۱۳۹۳ ۵:۱۹ ب٫ظ

شهر سازی ۲ وضعیت شما کاملا قابل درک است . اگر مصاحبه آزاد از ۲۵ در صد بیشتر بود ، چند نفر مثل ما ، حتی ته صف !!!هم قبول نمی شدیم . سراسری که جای خود دارد ؟؟؟!!!تصور بفرمایید چند سال بعد دانشجویان فقط از گروه مورد علاقه ی اساتید خواهند بود، نه هر کسی که شایستگی و توانایی درس خواندن داشته باشد .

نور چشمی سابق- دانشجوی دکتری فعلی
مهر ۱, ۱۳۹۳ ۵:۱۶ ب٫ظ

بنده فکر میکنم هیچ چیز بهتر از مصاحبه صرف برای سنجش توانایی دانشجو نیست.نظر شما چیست دوستان؟

من
مهر ۲, ۱۳۹۳ ۱۰:۵۳ ق٫ظ

هیچ چیز هم بهتر از عدالت صرف در انجام این سنجش نیست. ولی آیا این عدالت همیشه بر قرار میشه؟

علی علی
مهر ۱, ۱۳۹۳ ۵:۱۳ ب٫ظ

عزیزان!این مقالات چه دردی رو دواکرده،غالبا کپی برداری هست با اندکی تغییرات. باید سهم نمره کتبی خیلی بیشترباشه.کسی که تونسته سوالات در حد دکتری رو خوب جواب بده شایسته تحصیل در دوره دکتری است البته سوالات باید اصولی و فنی باشد.

شهرسازی ۲
مهر ۱, ۱۳۹۳ ۴:۵۲ ب٫ظ

اصلا مصاحبه تو دانشگاههای ما سلیقه ایست.من چوب این مصاحبه ها رو سه سال خوردم.اصلا سلیقه ای هم نیست .اکثرا پارتی بازی یه.من نمیخام تهمت بزنم به کسی ولی مگه میشه کسی هیچی نداشته باشه نمره مصاحبه اش بشه ۷۰.در صورتی که یه نفر کتاب تالیفی، مقالات علمی پژوهشی،چندین سال سابقه تقدریس و داوری همایش ها و ..که خود اساتید هم بشناسن توانایی فرد مورد نظر رو نمره مصاحبه اش بشه ۲۰.حالا امسال که با نمره کتبی خوب قبول شدم ولی در هر حال تو دانشگاه آزادی که من ۳سال رفتم مصاحبه با زندگی خیلی ها توی مصاحبه بازی میشه

یونس
مهر ۱, ۱۳۹۳ ۴:۴۴ ب٫ظ

نورچشمی عزیز ،البته که باید نورچشمی ها فقط از طریق مصاحبه قبول شوند . بیچاره آنانی که نور چشمی نیستند . بالاخره بعد از این همه استرس جمله ی شما لبخندی به لبان ما آورد . از این بابت سپاسگزارم.

پذیرش مرحله دوم
مهر ۱, ۱۳۹۳ ۵:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  یونس

افرین بر شما ..
لپ کلام همینه !

هواشناسی
مهر ۲, ۱۳۹۳ ۸:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  یونس

آفرین به شما آقا یونس خوب گفتی

کرمانشاهی
مهر ۱, ۱۳۹۳ ۴:۲۴ ب٫ظ

به نظر من دکترا اصلش مصاحبه س دانشجویی که حتی یک مقاله آی اس آی ی علمی پژوهشی نتونسته بنویسه باید بمونه تو مقطع ارشد.باید ۸۰به ۲۰بشه. ۸۰درصد مصاحبه نقش داشته باشه

بیوتکنولوژی
مهر ۲, ۱۳۹۳ ۷:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  کرمانشاهی

بله موافقم!!
که شماها ۷-۸ نفری دور هم بشینین اسم همدیگه رو تو مقاله هاتون بنویسین و بعدش با این وزن مصاحبه تو دانشگاه خودتون قبول بشین
واقعا عادلانه است!

شایان
مهر ۱, ۱۳۹۳ ۳:۱۹ ب٫ظ

وزن مصاحبه باید به صد در صد برسه.

علی مدیریت
مهر ۱, ۱۳۹۳ ۳:۱۷ ب٫ظ

امروز بسیاری از رزومه ها پولی و ساختگی است باید مثل تمام کشورها در دانشگاهها بروی همه باز باشد و ملاک استخدام و غیره شایستگی و توانمندی فردی باشد نه چیز دیگر و نه مدرک

یونس
مهر ۱, ۱۳۹۳ ۲:۴۱ ب٫ظ

البته من تهران مرکز ورودی بهمن ماه، قبول شدم . خودم هم مایل بودم بهمن درس را شروع کنم . خوشبختانه اساتید محترم سبب خیر!!!؟؟؟ شدند و در مصاحبه ی دو دقیقه ای ، اصلا مجال ندادند من بنشینم و حرف بزنم . مرتب می گفتند زود باش زود باش وقت کمه !!!؟؟؟ بالاخره حداقل نمره ممکن را به من دادند و باعث شدند که رتبه خیلی خوب من ، به خوب تنزل پیدا کرده و به آرزوی خود رسیده و بهمن ماه !!! قبول شوم .

یونس
مهر ۱, ۱۳۹۳ ۱:۵۱ ب٫ظ

سلام به همه ی عزیزان. آقا مجید کاملا درست حساب کردند. اساتید محترم خیلی غیر منصفانه نمره می دهند . اگر وزن مصاحبه بیشتر شود فقط دانشجویانی که مورد علاقه اساتید باشند ،قبول میشوند .

حمیدرضا کلانتری
مهر ۱, ۱۳۹۳ ۱:۴۸ ب٫ظ

با سلام
در برخی از دانشگاه ها اعمال سلیقه دیده می شود ولی انصافا بنده در مصاحبه هایم اعمال سلیقه ای ندیدم

من
مهر ۲, ۱۳۹۳ ۱۰:۳۸ ق٫ظ

با سلام
میتونم بپرسم شما کدوم دانشگاهها واسه مصاحبه رفتید؟

amin
مهر ۱, ۱۳۹۳ ۱:۳۳ ب٫ظ

با سلام و احترام
به نظر شما دوستان گرامی اساتیدی که می خوان ۳ یا۴ سال با دانشجوی خود زندگی پژوهشی داشته باشند صرفا دست به گزینش سلیقه ای می زنن؟ البته که خیلی اتفاق افتاده و دلیلش مقالات ایرانیهاست (خودتون میدمنید برونداد تحصیل در مقطع دکتراست). البته اگر با مقاله های پژوهشگرای ایرانی مقیم دانشگاههای طراز اول دنیا مقایسه کنید.

رضا
مهر ۱, ۱۳۹۳ ۱:۰۲ ب٫ظ

خود دکترا که /اخر خط کسب دانش نیست خودش حداقل ۴ سال پروسه دانش اموزی و یادگیری بسیار نکاتی هست که قبلا کسب نشده. مته به خشخاش گذاشتن به نحوی که برخی صلاحیت دارند یا ندارند اصلا خوب نیست.تازه اول راهه.ازمون کتبی مشخص میکنه کی بره یا نه.

مجید
مهر ۱, ۱۳۹۳ ۱۲:۳۱ ب٫ظ

وقتی بهترین نمره کتبی داوطلبان در ازمون آزاد بیشتر رشته ها حداکثر ۲۰ از ۱۰۰ بوده، ۷۵درصد آن میشود ۱۵
و اگر به فرض بدترین نمره کتبی ۱ بوده باشد ۷۵ درصد آن میشود ۷۵ صدم
و اساتید مصاحبه میتوانند با دادن نمره۱ از ۱۰۰به نفر اول که ۲۵ درصد آن میشود ۲۵صدم و دادن نمره۱۰۰ از ۱۰۰ که ۲۵ درصد آن میشود ۲۵ نتیجه نهایی نفر اول و آخر را با سلیقه خود اینگونه رقم بزنند:
نمره نهایی نفر اول ۱۵+۰.۲۵=۱۵.۲۵
نمره نهایی نفر آخر ۰.۷۵+۲۵=۲۵.۷۵
با این حساب اساتید مصاحبه میتوانند با همان ۲۵ درصدسهم خود نفر اول را نابود و نفر آخر آزمون کتبی را به اوج برسانند.
راه حل پیشنهادی:هم نمره کتبی و هم نمره مصاحبه ابتدا تراز گردند سپس با یکدیگر جمع و نمره نهایی محاسبه گردند.

الی
مهر ۱, ۱۳۹۳ ۱۲:۰۷ ب٫ظ

سلام لطفا کامنت من رو تایید کنید به نظر من دربیشترمصاحبه ها اصلااااااااااااااااااا عدالتی نیست تا میفهمن دانشجوی فلان استاد هستی ردت میکنن که واسه خودم پیش اومد بعضی ها هم اصلا به رزومه نگاه نمیکنن کم پیش میاد عدالتی رعایت بشه…ا.ل.ی…

50=50
مهر ۱, ۱۳۹۳ ۱۱:۰۷ ق٫ظ

بهتر است درصد هر دو بخش کتبی و مصاحبه حداقل بصورت ۵۰ ،۵۰ باشد تا طرفین قضیه اندکی کوتاه بیایند.
هرچند مصاحبه با وزن ۵۰ هم ظالمانه است…

ملیحه السادات
مهر ۱, ۱۳۹۳ ۱۱:۳۷ ق٫ظ
پاسخ به  50=50

۵۰ ۵۰ که میشه مثل همون. باید بشه مثل وزارت بهداشت ۳۰درصد مصاحبه به ۷۰.

ج-س
مهر ۱, ۱۳۹۳ ۱۰:۵۶ ق٫ظ

بسمه تعالی
باسلام به نظر اینجانب پذیرش دکتری با ۷۰ درصد مصاحبه و ۳۰ درصد کتبی به هیچ وجه منصفانه نیست و کاملا سلیقه و اعمال نظر می باشد مثلا یک نفر با شرایط مساوی و دانش و رزومه واحد در مراکز دانشگاهی در هنگام مصاحبه نمرات کاملا متفاوتی اخذ کرده است خواهشمند است گزینش مانند دانشگاه آزاد یعنی ۷۵درصد کتبی و ۲۵ درصد مصاحبه انجام پذیرد تا اعمال سلیقه و ضایع کردن حق داوطلبان صورت نگیرد .

ناشناس
مهر ۱, ۱۳۹۳ ۱۲:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  ج-س

گفته میشه به مصاحبه شونده چیا رو مدنظر قرار بده دیگه. الکی که نیست.بر اساس ضوابطه مطمئنن.امتیاز بندی داره دیگه. مثلاً مقاله اینقد…و…
براساس عملکرد شماست دیگه.

مرتضی
مهر ۱, ۱۳۹۳ ۴:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  ناشناس

متاسفانه امتیازبندی ها لزوما رعایت نمیشه. و دانشگاه میتونه هر نمره ای که بخواد به داوطلب بده بدون لحاظ کردن رزومه و هیچگونه نظارتی هم در این مورد صورت نمیگیره.
میتونید در بخش مصاحبه با رتبه های برتر ببینید که چطور یک فرد با یک رزومه مشخص و ثابت، نمرات مصاحبه اش در دانشگاههای مختلف بسیار متفاوت بوده است.

رحمان
مهر ۱, ۱۳۹۳ ۱۰:۳۱ ق٫ظ

جناب ارشد قدیمی
دوتا حرف متضاد داری میگی

شایان
مهر ۱, ۱۳۹۳ ۳:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  رحمان

چه تضادی دقیقا؟

رحمان
مهر ۱, ۱۳۹۳ ۱۰:۲۹ ق٫ظ

سلام جناب مهدی عزیز
هیچکس مخالف وزن مصاحبه بالا نیست اما مشکلی که وجود داره اینه که از این وزن بالا سواستفاده میشه و اعمال سلیقه میشه و حق خیلیا ضایع میشه
چه اشکالی داره سیستم مصاحبه نظام مند بشه. همه ما قبول داریم هر کسیکه قویتره باید دکترا بخونه چه علمی و چه رتبه ای اما آیا واقعا اینجوریه؟

ناشناس
مهر ۱, ۱۳۹۳ ۱۲:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  رحمان

قانونمند که هست حتمن. فقط رعایت باید بشه از طرف مصاحبه گیرندگان.
تو انتخاب اساتید مصاحبه گیرنده باید دقت زیادی بشه. طرف چه شخصیتی داره. قانون مند هست به ضوابط مسئولیتی که عهده داره توجه زیاد می کنه یا خیر.
ادامه تحصیل حق همه ادمهاست. مهم عملکرده فرده و میزان تلاش و پشتکار.

ناشناس
مهر ۱, ۱۳۹۳ ۱۲:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  ناشناس

کسی که رتبه یک رقمی اورده یا دو رقمی چرا باید رد بشه تو مصاحبه.!!!!

sara
مهر ۱, ۱۳۹۳ ۹:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  ناشناس

برای ارشد هم قدیم همین بازیا بود بعد برش داشتند فقط ما سوختیم رتبه ۸ مردود!

ارشد قدیمی
مهر ۱, ۱۳۹۳ ۱۰:۱۱ ق٫ظ

به نظرم ٨٠ درصد بأید به مصاحبه اختصاص یابد
بیست درصد فقط برای جلوگیری از اعمال سلیقه أولیه

ملیحه السادات
مهر ۱, ۱۳۹۳ ۱۱:۴۰ ق٫ظ
پاسخ به  ارشد قدیمی

ارشد قدیمی معلوم اس چی دارین میگین
همه مخالف مصاحبه هستن این وسط شما میایین نظر مخالف میدین.؟؟ من تو مصاحبه رتبه ورزومه عالی قبول نشدم که تومصاحبه یک سوال علمی از من نپرسیدن

شایان
مهر ۱, ۱۳۹۳ ۳:۲۰ ب٫ظ

هر کسی حق داره نظر بده خانوم ملیحه السادات

انیشتن
مهر ۱, ۱۳۹۳ ۱۰:۰۲ ق٫ظ

سلام
این طرح سنجش چی هست؟ شامل چه مواردی هست؟توضیح بدین ممنون

مهدی
مهر ۱, ۱۳۹۳ ۹:۴۱ ق٫ظ

پذیرش دکتری در بیشتر دنیا براساس سلیقه استاد هستش . البته تعداد پذیرش هم نسبت به ایران بیشتره.سهم ۵۰ ،۷۰ یا حتی ۱۰۰% هم فرق چندانی نداره .

تینا
مهر ۱, ۱۳۹۳ ۱۱:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  مهدی

در دانشگاههای مطرح دنیا شایسته سالاری هست. دانشجویان زیادی از ایران با اساتید دانشگاههای خوب دنیا کار میکنند، چون برای اون اساتید توانایی دانشجو مهمه. همه اونها بر اساس رزومه انتخاب شده اند.
در ایران اکثر اساتید دوست دارند با دانشجوی خودشون کار کنند. بعضی ها حتی حاضر نیستند به رزومه ها یه نگاه بندازند. فرقی هم نمیکنه قوی باشه یا ضعیف. میبینه دانشجوی خودش هم هست و خوب همونه انتخاب میکنه. مصاحبه با بقیه هم که کلا سرکاریه!

الی به تینا
مهر ۱, ۱۳۹۳ ۱۲:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  تینا

واقعا راست گفتی حرف دل من روزدی چون من خودم واسم پیش اومده….ا.ل.ی…

رتبه یک
مهر ۲, ۱۳۹۳ ۴:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  تینا

موافق نیستم خیلی استادا هم هستن از دانشجویان خودشون بدشون میاد

زهرا
مهر ۱, ۱۳۹۳ ۹:۲۵ ق٫ظ

سلام خدا کنه که در پذیرش دکترا تحول درستی صورت بگیره تا این همه باعث اعمال سلیقه نشه وحق افراد ضایع نشه

فرزانه
مهر ۱, ۱۳۹۳ ۹:۲۱ ق٫ظ

سلام
امیدوام
هر تصمیمی می گیرن بهترین تصمیم باشه

موفق باشید