توضیحات تکمیلی مرکز آزمون دانشگاه آزاد در خصوص دکتری پژوهش محور

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

دکتر علوی فاضل با اشاره به مهلت ثبت نام داوطلبان پذیرش دکتری پژوهش محور گفت : هر فرد فقط یک بار می ‌تواند در دوره‌های دکتری تخصصی پژوهش محور ثبت نام کند.

به گزارش پی اچ دی تست، معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: هر داوطلب فقط یک بار می‌تواند در دوره ‌های دکتری تخصصی پژوهشی محور ثبت‌ نام کند. لذا حتی اگر داوطلبی چند طرح پژوهشی برای ارائه داشته باشد، فقط باید یکی از آنها را انتخاب و ثبت نام نماید.

علوی فاضل در ادامه افزود:‌ داوطلبان باید در نظر داشته باشند که رشته انتخابی آنها باید متجانس با رشته مقطع کارشناسی ارشد باشد. البته داوطلبان می ‌توانند گرایش ‌های متفاوت رشته انتخابی را انتخاب کنند. به عنوان مثال یک فرد می تواند با مدرک کارشناسی ارشد عمران- سازه در دوره دکتری پژوهش محور عمران – مهندسی زلزله یا مدیریت ساخت یا ژئوتکنیک شرکت نماید.

معاونت سنجش و پذیرش در خصوص این که استاد راهنمای انتخابی این دوره چه ویژگی‌ هایی باید داشته باشد، تأکید کرد: استاد راهنمای دوره‌ های دکتری تخصصی پژوهش محور باید عضو هیأت علمی تمام وقت دانشگاه آزاد اسلامی باشد، اما برای داوطلبان امکان انتخاب استفاده از استاد راهنمای دوم از سایر دانشگاهها وجود دارد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا دو دانشجو می ‌توانند در یک طرح پژوهشی مشارکت داشته باشند، گفت: در حال حاضر امکان این که دو دانشجو بر روی یک طرح پژوهشی به طور مشترک همکاری و مشارکت نموده و در دوره‌ی دکتری تخصصی پژوهش محور ادامه تحصیل دهند، وجود ندارند.

وی همچنین افزود: طرح ‌های تحقیقاتی درون واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی نیز نمی ‌تواند به عنوان طرح تحقیقاتی دانشجویان دوره‌ی دکتری پژوهش محور ارائه شود.

علوی فاضل در ادامه گفت: ثبت ‌نام این دوره‌ ها از روز سه‌شنبه مورخ 8/7/93 آغاز و تا روز یکشنبه 27‌مهرماه ادامه خواهد داشت که داوطلبان لازم است فرم تقاضا اجرای طرح تحقیقاتی به عنوان رساله دکتری که در سایت www.azmoon.org وجود دارد دریافت کرده و پس از تکمیل و امضاء داوطلب و استاد راهنما در قالب یک فایل pdf آماده نمایند و سپس با مراجعه به همین پایگاه نسبت به ثبت نام قطعی خود اقدام کنند .

وی در پایان گفت: متقاضیان این دوره باید در گروه علوم انسانی دارای معدل حداقل 18 و در گروه غیرانسانی حداقل دارای معدل 17 در مقطع کارشناسی ارشد باشند

ثبت‌نام
باخبرم کن!

42 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علوم و تحقیقات
شهریور ۲۸, ۱۳۹۴ ۹:۱۲ ق٫ظ

نمیدونم چرا کسی متوجه نمیشه از لحاظ هزینه دوره پژوهش محور با آموزشی- پژوهشی تفاوت چندانی نداره علت تفاوت بخاطر میزان واحد پروژه است در آموزشی-پژوهشی ۲۴ واحد و در پژوهش محور بین ۲۸ تا ۳۲ واحد است و باید بگم دانشگاه با ارگان یا سازمانی قرارداد نمی بندد بلکه فقط با استاد طرف است میشه گفت قرارداد یک مبحث صوری است

یاامام رضا
مهر ۱۹, ۱۳۹۳ ۶:۳۷ ب٫ظ

به گزارش آنا، دکتر علوی فاضل با اعلام این خبر افزود: سایت http://www.azmoon.org برای ثبت تقاضای داوطلبان دکتری پژوهش محور همواره باز خواهد بود. وی در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ممکن است هماهنگی و سفارش طرح از سوی سازمان‌ها، مراکز صنعتی و خدماتی به استادان زمان نیاز داشته باشد، لذا این امکان و تسهیلات فراهم شده است که داوطلبان بتوانند بدون نگرانی و استرس، طرح پیشنهادی خود را در هر زمانی که میسر شد با هماهنگی استاد راهنما در سایت معاونت سنجش و پذیرش ثبت کنند. علوی فاضل اظهار داشت: پس از آنکه فایل داوطلبی در سایت معاونت سنجش و پذیرش ثبت شد، مدارک داوطلب به معاونت پژوهشی ارسال و زمان مصاحبه به وی اطلاع رسانی خواهد شد. وی در پاسخ به این سوال که زمان آغاز به تحصیل این دسته از داوطلبان از چه زمانی خواهد بود، گفت: در مورد زمان ثبت نام در سایت هیچ محدودیتی وجود ندارد اما در صورت پذیرفته شدن داوطلب پس از مصاحبه، زمان آغاز به تحصیل وی با توجه به ظرفیت واحدهای پذیرفته شده در نیمسال اول و دوم سال تحصیلی (مهر و بهمن ماه) خواهد بود. علوی فاضل خاطرنشان کرد: برای ثبت نام در دوره های دکتری پژوهش محور حداقل معدل کارشناسی ارشد ۱۸ در رشته های علوم انسانی و ۱۷ در رشته های غیرعلوم انسانی است. فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد ۱۵ دانشگاه برتر کشور مطابق بانک اطلاعاتی SCOPUS و واحدهای جامع دانشگاه آزاد اسلامی می توانند با ضریب معدل فارغ التحصیلی معادل ۱/۱ برای رشته های با… ادامه نظر»

فرناز
مهر ۱۷, ۱۳۹۳ ۱۰:۵۲ ق٫ظ

سلام من تو این چند روز این را فهمیدم هرکی پارتی داشته باشه میتونه تو پژوهش محور ثبت نام کنه من هم که ندارم هیچی

سلام
مهر ۱۷, ۱۳۹۳ ۱۲:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  فرناز

من هم به همین نتیجه رسیدم…..

بابک
مهر ۱۶, ۱۳۹۳ ۱۱:۰۲ ب٫ظ

دوستای عزیز من هم شرط معدل رو دارم و هم استاد رو هماهنگ کردم و از همه مهمتر بسیار علاقمند به ادامه تحصیل در مقطع دکتری هستم. چند روزه که به چند سازمان سر زدم و راجع به موضوع حمایت مالی از تز دکتری صحبت کردم. موضوع براشون تازگی داشت اونم با اون مبلغ هنگفتی که باید متعهد بشن که پرداخت کنن.
متاسفانه بایستی به اطلاع برسانم این طرح در کشور ما بدلیل عدم اطلاع رسانی مناسب از جانب دانشگاه(حتی برای ماها که متقاضی هستیم) برای سازمان ها و صاحبان صنایع نا آشناست و رغبتی برای حمایت از خودشون نشون نمیدن،مگر اینکه خودشون ذینفع باشند(منظورم رو که میفهمید).
نتیجه ای که توی این چند روز عاید من شد اینه که عزیزانی که علاقمند به ادامه تحصیل میباشند اول اینکه بایستی به خدا توکل کنند و دوم اینکه از الان تا آزمون دکتری ۵ ماه دیگه فرصت دارن که بدون منت و فقط با همت خودشون به هدف مورد نظر برسند. به امید روزی که ارتقا تحصیلی به مدارج بالاتر فقط بر اساس عدالت و شایستگی رقم بخوره. انشاالله

ساناز
مهر ۱۶, ۱۳۹۳ ۱:۴۹ ب٫ظ

سلام. یه سوال دارم.اگه با ارگانی قرارداد ۸۰ میلیونی ببندیم بعدش.تو مصاحبه مارو رد کنند.جریان خسارت قرارداد چی می شه که به عهده ماست

عصبانی
مهر ۱۶, ۱۳۹۳ ۱۲:۴۲ ب٫ظ

ایشالا همه قبول شن ما هم ساله دیگه دولتی قبول شیم.

روانشناسی
مهر ۱۶, ۱۳۹۳ ۱۲:۱۳ ب٫ظ

مهلت زیادی نداریم برای ثبت نام ای کاش سریعتر اطلاع رسانی میشد در مورد پژوهش محور اخه از کجا ارگانی بیاریم که ساپورت کنه طرح ما رو این واقعا یعنی چی

دقیق
مهر ۱۶, ۱۳۹۳ ۱۱:۱۶ ق٫ظ

من ارشدمدیریت داشتم با مقاله کنفرانس ولی بامعدل ۱۷.۱۳وDBAهم خوانده بودم باتوجه به شرایطی که داشتم وارشد مطالعاتم که معدلش بالای ۱۸ بود شرکت کردم رزومه واستاد ونامه ازصنعت وتمام شرایط رو ردیف مردم.حالا میبینم بعد از ۳ روز ثبت نام توسایت اعلام شده رشته باید متجانس باشه موندم تکلیف من چی میشه جناب دکتر علوی فاضل بهترنبود مشگلات رو قبل ازدرج شرایط توسایت اعلام میکردید یک ماه دویدیم استا وصنعت رو راضی کردیم حالا موندیم وحوض. خواهشا تجدید نظر بفرمایید.

s
مهر ۱۶, ۱۳۹۳ ۱۲:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  دقیق

می شه بگید هزینه به چه صورت هست؟ شما در رابطه با هزینه ها چه کار کردید؟ واطلاع دارید دانشجو خودش چه قدر باید هزینه کنه؟

ت
مهر ۱۵, ۱۳۹۳ ۹:۲۸ ب٫ظ

من نمی فهمم چرا باید دو برابر آموزش محور هزینه داشته باشه؟!!!!! خب هر کی همچین پولی داره راحت می تونه بره آموزش محور با نصف هزینه!!!!!! آخه کدوم صنعت یا استادی همچین هزینه ای رو برای دانشجو متقبل می شه ؟؟؟؟!!!!!! نتیجه ی این طرح به چه درد صنعت می خوره که بخواد هزینرو بده؟؟ یعنی باید یه چیز جدیدی اختراع کنیم ؟؟؟!!!!!!! که بعدش آیابه تولید انبوه برسه یا نرسه!!!!!

نیلو
مهر ۱۵, ۱۳۹۳ ۸:۳۴ ب٫ظ

سلام
اول از همه به این نکته توجه کنید که هر کس فقط یک بار میتواند شرکت کند یعنی اگر امسال شرکت کردی دیگه سالهای بعد نمیتونی شرکت کنی
ولی یک سوال برای من ایجاد شده که برای چه نیمسالی دارند دانشجو میگیرن؟؟؟؟؟ اگر کسی میدونه جواب بده و اینکه طول دوره و هزینه چقدر است؟
ممنون

رها
مهر ۱۶, ۱۳۹۳ ۱۰:۳۱ ق٫ظ
پاسخ به  نیلو

نیلو جان اشتباه متوجه شدی فقط یکبار شرکت کردن یعنی امسال نمیتونی با دو پرو‍ژه مختلف دو بار ثبت نام کنی فقط یک پروژه ویکبار ثبت نام

ت
مهر ۱۵, ۱۳۹۳ ۸:۲۸ ب٫ظ

بچه ها خواهشا جواب بدید، کسی هست که مهندسی باشه و بدونه این طرح باید چه قدر هزینه داشته باشه؟ واقعا حداقل باید ۳۰ میلیون باشه؟!!!

امید
مهر ۱۶, ۱۳۹۳ ۸:۴۳ ق٫ظ
پاسخ به  ت

حدود ۱۲۰ میلیون تومان می شود که نصف را دانشگاه و نصف را با گرند استاد پرداخت می شود که البته هیچ استادی زیر بار این موضوع نمی رود

رها
مهر ۱۶, ۱۳۹۳ ۱۰:۳۱ ق٫ظ
پاسخ به  ت

حدود ۶۰ میلیون میشه نصف هزینه که باید صنعت حمایت کنه

ت
مهر ۱۶, ۱۳۹۳ ۱۰:۴۹ ق٫ظ
پاسخ به  رها

خب پس این یعنی به پژوهش محور هم نمی شه فکر کرد، کدوم استاد یا صنعتی میاد همچین هزینه ای می کنه اونم برای یه دانشجوی عادی!!! ۶۰ میلیون؟!!!!

سلام
مهر ۱۵, ۱۳۹۳ ۸:۱۹ ب٫ظ

به نظر من این طرح نشدنیه، حداقل برای دانشجوی عادی، باید خودت به صنعت وصل باشی تا حاضر به تامین هزینه باشه، مگه می شه استاد طرحی ارائه بده که فقط حداقل ۳۰ میلیون هزینه داشته باشه؟ آخه این چه شرطیه؟
کدوم استاد حاضره این هزینرو برای دانشجو متقبل بشه؟

تاریخی
مهر ۱۵, ۱۳۹۳ ۸:۰۳ ب٫ظ

من رفتم پیشمدیر گروه تو علوم و تحقیقات گفتند که هیچ اطلاعی از اینقضیه ندارند در ضمن دانشجوحتما هزینه رو پرداخت می کنه. نمی دونمچرا نگفتن که انسانی ها نمی تونند شرکت کنند

ت
مهر ۱۵, ۱۳۹۳ ۷:۲۸ ب٫ظ

چرا جزییات گزارش نمی شه؟ ما می تونیم از دانشگاه خودمون استاد برداریم و در شهر خودمون کار انجام بدیم یا باید از دانشگاهی که دکترای رشتمونو داره استاد پیدا کنیم؟ آخه این جوری که نمی شه. هر استادی با دانشجویی که می شناسه کار می کنه. اگر شهر خودمون دکترای رشتمونو نداشته باشه چه می شه کرد؟

خانم دکتر
مهر ۱۵, ۱۳۹۳ ۷:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  ت

سلام این سوال من هم است میتونم استاد راهنما از شهر خودم انتخاب کنم چون شهر من این رشته را نداره و استادای شهرهای دیگه را نمیشناسم

زیست شناسی
مهر ۱۵, ۱۳۹۳ ۹:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  خانم دکتر

با سلام
اگه کسی در این مورد اطلاعی داشت به منم بگه. والا رشته مارو فقط دانشگاه علوم تحقیقات تهران داره که اونم هر استادی از دانشجوهای خودش برمیداره تا اینکه بخواد منو که ی غریبه ام رو انتخاب بکنه.
اگه میشد از شهر خودمون انتخاب کنیم عالی میشد

j
مهر ۱۶, ۱۳۹۳ ۸:۰۷ ق٫ظ
پاسخ به  زیست شناسی

دوست عزیز شما در مورد هزینه ها اطلاعی دارید؟

رها
مهر ۱۷, ۱۳۹۳ ۱:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  ت

دوستان عزیز از شهر خودتون استاد انتخاب کنید مشکلی نیست شرایط استاد این هستش که استادیار باشه و قبلا دانشجوی دکتری داشته یعنی در مقطع دکتری درس داده یا پروژه دکتری را راهنمایی کرده باشه حالا برای انتخاب واحد واحدی را انتخاب کنید که به شهرتون نزدیکه و رشته شما را دارد موفق باشید

y
مهر ۱۵, ۱۳۹۳ ۶:۵۷ ب٫ظ

من دوشنبه رفتم علوم تحقیقات مدیرگروه رشته زیست شناسی من و از اتاق بیرون کرد وقتی که شنید می خوام درمورد دکتری پژوهش محورحرف بزنم و یالحنی تند گفت بفرما اتاق پژوهش اونجام هیچی نگفتن گفتن هم طرح وهم استادش و خودت باید سراغ داشته باشین. من ازشهرستان رفته بودم کلیم پول خرج کردم و بی نتیجه برگشتم پس شهرستانی ایه عزیز پولتوتن و هدر ندین بشینن فقط برای سراسری تلاش کنینیین چون امید دارم سال اینده هممون قبولیم چون هیچ استادی آدم و تو طرحش شریک نخواهد کرد و جوابگویه خواستتون هم نخواهد بود.

زیست شناسی
مهر ۱۵, ۱۳۹۳ ۹:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  y

راه کار خوبی بود که آشناهاشون رو بردارن. ما هم با ثبت ناممون و پولی که واریز میکنیم هزینه تحصیل اونا رو میدیم.
باور کنین :v

مهدا
مهر ۱۵, ۱۳۹۳ ۵:۴۸ ب٫ظ

سوالم این است که استاد چه سودی براش داره که پژوهانه اش را در اختیار دانشجو بزارد؟؟؟؟؟؟؟///////////

فرح دخت
مهر ۱۵, ۱۳۹۳ ۴:۴۹ ب٫ظ

خواهشمندم بطور کامل طرح دکتری پژوهش محوررو توضیح بدیددانشجو خودش باید طرح تحقیقاتی داشته باشه وارائه کنه یا استاد راهنما یا یک مرکز پژوهشی من از دانشگاه سوال کردم گفتند در این رابطه بخشنامه ای به دست ما نرسیده ما باید از چه کسی جزییات این طرح رو بپرسیم؟>

الی
مهر ۱۵, ۱۳۹۳ ۳:۱۸ ب٫ظ

با سلام، یعنی استاد راهنما اگر تا بحال راهنمای دانشجوی دکترا نبدوده مشگلی نیست؟ فقط تمام وقت باشه کافیه؟ تو رو خدا جواب بدید

کاویانی فر
مهر ۱۵, ۱۳۹۳ ۱۰:۰۴ ق٫ظ

سلام
تکمیل ظرفیت برای رشته جغرافیا وبرنامه ریزی شهری هم هست یانه واگه هست کدام شهرها تکمیل ظرفیت اعلام می کنن راهنمایی بفرمایید؟

عادل
مهر ۱۵, ۱۳۹۳ ۰:۴۴ ق٫ظ

سلام بچه ها من که از مسئولین سئوال کردم گفتن که ارزش طرح پژوهش شما حداقل باید ۳۰ ملیون باشه تا با شهریه دانشگاه تناسب داشته باشه .کسی میدونه کدوم ارگان یا نهاد دانشگاهی طرح های پژوهشی با این مبالغ بالا ارائه میدن؟ (البته برای رشته روانشناسی)

به عادل
مهر ۱۵, ۱۳۹۳ ۳:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  عادل

یعنی دقیقا هزینه ی رشته شما کلا چقدر می شه؟

رها
مهر ۱۷, ۱۳۹۳ ۱:۴۱ ق٫ظ
پاسخ به  به عادل

کلا ۱۲۰تومان که ۶۰ تومن استاد تامین میکنه ۶۰تومن هم خود دانشگاه ازاد با تامین استاد وآزمایشگاه و….

عادل
مهر ۱۸, ۱۳۹۳ ۰:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  به عادل

به من گفتن ۶۰ ملیون هزینه اش میشه تازه توی دستورالعمل نوشته ۵۰ درصد دانشگاه تقبل میکنه ۵۰ درصد استاد راهنما از محل اعتبارات پژوهشی ، جالبه مسئولین میگن اشتباه نکنین دانشگاه پولی پرداخت نمیکنه -من که سر در نیاوردم

دکتری بدون آزمون امیرکبیر
مهر ۱۵, ۱۳۹۳ ۰:۱۲ ق٫ظ

سلام. اگر بخوای ثبت نام کنی و استاد راهنمایی نشناسی چه کار باید کرد؟ از کجا باید شروع کرد؟

روانشناسی مشاوره
مهر ۱۴, ۱۳۹۳ ۷:۳۲ ب٫ظ

استاد من دکتری روانشناسی بالینی دارد و استاد یار است ، کارشناسی ارشد من مشاوره است.آیا استادم حتما” باید دکترای مشاوره داشته باشد؟

روانشناسی مشاوره
مهر ۱۵, ۱۳۹۳ ۴:۴۵ ب٫ظ

استاد من دکتری روانشناسی بالینی دارد و استاد یار است ، کارشناسی ارشد من مشاوره است.آیا استادم حتما” باید دکترای مشاوره داشته باشد؟خواهشمند است جواب دهید

رها
مهر ۱۷, ۱۳۹۳ ۱:۴۳ ق٫ظ

گرایش مهم نیست هم رشته باشه استادیار باشه سابقه دانشجوی دکتری داشته باشه

فیزیولوژی
مهر ۱۴, ۱۳۹۳ ۶:۳۲ ب٫ظ

پس اینایی که ثبت نام کردند چرا میگن فرم قرداد استاد با جایی که هزینه رو میده بهمراه پروپزال رو میخواد!! بابا تو را خدا هر کی ثبت نام کرده دقیقا مراحل ثبت نام رو توضیح بده. خواهش میکنم!

رها
مهر ۱۴, ۱۳۹۳ ۱۱:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  فیزیولوژی

دوست عزیز به متن آیین نامه دقت بفرمایید:
شیوه ثبت نام

متقاضی موظف است ظرف مدت ۲۰ روز از تاریخ صدور این اطلاعیه فرم مربوط به پذیرش این دوره را از پایگاه اینترنتی معاونت سنجش و پذیرش به آدرس http://www.azmoon.net یا پایگاه ثبت نام الکترونیکی معاونت سنجش و پذیرش به آدرس http://www.amoon.org دریافت و پس از تکمیل به همراه مستندات دیجیتالی مربوطه در این خصوص شامل مشخصات اشخاص با موسسات و شرکتهای حقیقی یا حقوقی دستگاه اجرایی یا نهاد عمومی حمایت کننده از طرح پژوهشی، استاد راهنما و طرح تحقیقاتی را در قالب فایل پی دی اف، آماده کند. سپس متقاضی لازم است با مراجعه به پایگاه ثبت نام الکترونیکی معاونت سنجش و پذیرش به آدرس http://www.azmoon.org نسبت به ثبت نام در دوره دکتری تخصصی پژوهش محور اقدام کند.
این دقیقا گفته آیین نامه هستش

تکمیل ظرفیت
مهر ۱۴, ۱۳۹۳ ۵:۴۲ ب٫ظ

یعنی فعلا از تکمیل ظرفیت خبری نیست

میثم
مهر ۱۴, ۱۳۹۳ ۵:۳۵ ب٫ظ

ممنون که این مطلب رو گذاشتید. من از قسمت پرسش و پاسخ سایت آزمون سوال کردم گفتن که میتونید هر رشته ای رو بخوایین انتخاب کنید و تجانس ملاک نیست. حالا چه کنیم؟

بهتر است دوباره سوال خود را مطرح نموده و به این خبر نیز اشاره کنید.