پخش برنامه تلویزیونی «متن و حاشیه» در مورد افزایش ظرفیت دکتری آزاد

معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد و نماینده مردم تهران در مجلس در برنامه تلویزیونی «متن و حاشیه» پیرامون افزایش ظرفیت دکتری در دانشگاه آزاد بحث و گفت‌وگو کردند.

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

به گزارش  خبرگزاری فارس، مجتبی علوی فاضل معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد در قسمت پایانی برنامه تلویزیونی «متن و حاشیه» در  گفت‌وگویی تلفنی در رابطه با علت افزایش ظرفیت دکتری در دانشگاه آزاد، ضمن اشاره به  ابلاغ سیاست‌های کلی «علم و فناوری» گفت: در این برنامه گزارشی پخش شد که دقیقا مغایر مطالبی است، که در فرمایشات رهبری و سیاست‌های ابلاغی ایشان در بحث علم و فناوری است.

وی ضمن قرائت بند 2-2 سیاست‌‌های کلی «علم و فناوری» که توسط رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده است، اظهار داشت: این سیاست‌ها توسط بالاترین مرجع نظام به تمام دانشگاه‌ها ابلاغ شده‌است و حرکت دانشگاه آزاد دقیقا منطبق با این بند و فرمایشات مقام معظم رهبری است.

علوی فاضل تاکید کرد: افزایش ظرفیتی که در دوره‌های تخصصی دانشگاه آزاد رخ داده است حاصل تأمین امکانات، استخدام اعضای هیأت علمی و نیازی است که به عنوان یک حق اجتماعی در جامعه وجود دارد.

معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اضافه کرد: حرکت دانشگاه آزاد در بحث افزایش ظرفیت دکتری با توجه به مباحثی که گفته شد در راستای اهداف نظام و منطبق بر استاندارهای آموزشی است.

علوی فاضل تصریح کرد: دانشگاه آزاد بر اساس ظرفیت‌هایی که به صورت قانونی داشته است این افزایش ظرفیت‌ها را انجام داده است و از اینکه خوشحالی را در چهره خانواده‌های دانشجویان ایرانی می‌بینیم خوشحالیم.

وی ادامه داد: ثمره این حرکت در دانشگاه آزاد به نفع نظام و انقلاب است و باعث افزایش دانش و سطح تحصیلات در جامعه است.

زاکانی: افزایش ظرفیت با سیاست‌های ابلاغی در تضاد است

در ادامه این برنامه علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی که بصورت تلفنی در بحث شرکت کرد، در رابطه با بحث افزایش ظرفیت دکتری در دانشگاه آزاد و در پاسخ به مباحث مطرح شده از طرف علوی فاضل گفت: یکی از مظلومیت‌های نظام اسلامی این است که هر اشتباهی را که صورت می‌گیرد به سیاست‌های ابلاغی ربط می‌دهند.

وی گفت: این اتفاقی که در دانشگاه آزاد رخ داده است کاملاً با سیاست‌های ابلاغی «علم و فناوری» متفاوت است و من از آقای علوی فاضل تعجب می‌کنم که چنین نکاتی را مطرح می‌کنند.

زاکانی تصریح کرد: نوع نگاه ما به علم و فناوری تضمینی برای توسعه آینده کشور برمبنای الگوی پیشرفت اسلامی، یک نگاه اساسی و اصلی است و سیاست‌های ابلاغی «علم و فناوری» مبتنی بر این نوع نگاه اعلام شده است.

وی گفت: آنچه امروز دانشگاه آزاد انجام می‌دهد مانند همان اشتباه بزرگی است که در گذشته و در یک مقطع تکرار کرده‌است و امروز هم بزرگ‌تر از آن را در مقطعی دیگر تکرار می‌کند.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: اگر مبنا این است که توسعه‌ای صورت گیرد باید برمبنای توسعه کشور باشد نه عطش دانشگاه برای امکانات و توسعه‌ای که به صورت نامتوازن رقم می‌خورد.

وی خاطرنشان کرد: مشکل در این بحث مشکل رشد بدون زیرساخت‌های لازم است و این شالوده نظام را از بین می‌برد.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

101 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دانشجوی دکترا - واحد قزوین
مهر ۲۲, ۱۳۹۳ ۹:۳۱ ب٫ظ

من دو سال پیش دوره دکترا را شروع کردم الان با وضعیتی که میبینم به هیچ عنوان این دوره را شروع نمیکردم. دوستانی که علاقمند به تحقیق و مطالعه هستن حواسشون باشه که در دانشگاه آزاد با چه افرادی هم دوره خواهند شد و در چه محیطی قرار میگیرن. متاسفانه در طول دوره با هم دوره ای های بی حالی که به هیچ عنوان علاقمند به تحقیق و مطالعه نیستن مواجه خواهید شد که برای من این موضوع خیلی سنگین بود این افراد اساتید با مدرک فوق لیسانس دانشگاه آزاد هستن که بدون کنکور و به تشخیص دانشگاه مربوطه خودشون صرفا برای ارتقای شغلی دوره دکترا رو شروع کردن که معمولا نصف هزینه هم با دانشگاه مربوطه انها هست با دیدن چنین افرادی که صرفا برای ارتقا شغلی اومدن و واقعا از نظر معلومات پایین هستن ادم افسوس میخوره که چرا چنین دوره ای را شروع کرده و تازه افسوس بزرگتر این هست که این افراد اساتید حال حاضر و آینده دانشگاه ازاد هستن
به نظر من کیفیت دوره دکترا دانشگاه ازاد از سال گذشته به شدت کاهش پیدا کرده و این کاهش احتمالا ادامه داره. افرادی که این دوره را شروع میکنن حتمن باید دلایلی غیر از ارتقاعلمی و تحقیقاتی داشته باشن و حواستون باشه اگر این دو هدف رو دارید به شدت افسوس خواهید خورد که چرا دوره دکترا در دانشگاه آزاد را انتخاب کردید (مثل بنده). در هر حال رفتار و خصوصیات هم نشینان به شما نسبت داده خواهد شد.

صبا
مهر ۲۲, ۱۳۹۳ ۱۱:۴۵ ب٫ظ

درست میفرمایید دقیقا من اینو تو دوره ارشد احساس کردم چون لیانسمو تو دانشگاه دولتی خونده بودم تفاوت رو کاملا احساس کردم و خیلی بهم سخت گذشت

بهمن از عسلویه رشته مکانیک
مهر ۱۹, ۱۳۹۳ ۶:۲۴ ب٫ظ

اینم سال ۹۱ علوم تحقیقات قبول شده.اون موقع هم همچین خبری نبوده(نمرات از ۲۰):ریاضی۱۲-محاسبات۰-دروس طراحی۲.۵-مقاومت مصالح۰-زبان تخصصی۱۳-مکانیک محیط های پیوسته۱۰-دینامیک و ارتعاشات۱-۱۳ نفر گرفتن این نفر ۱۳ بوده.البته با احتساب سهمیه.

آرتین
مهر ۲۲, ۱۳۹۳ ۱:۴۷ ب٫ظ

بهتر بود نمرات درخشانتون رو نمیزاشتین حالا یکی مثل من که با درصدای بالا هیچ جا قبول نشده چه فکرایی میکنه؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

احمدی
مهر ۱۹, ۱۳۹۳ ۱:۲۱ ب٫ظ

تورشته های فنی مهندسی رقابت زیادی نیست ولی رشته های علوم پایه واقعا درصدای بالایی لازم دارن و رقابت بالاست

بهمن از عسلویه رشته مکانیک
مهر ۱۹, ۱۳۹۳ ۷:۴۳ ق٫ظ

این درصدهای منه:ریاضیات۱۸.۶۷-محاسبات عددی۸-دروس طراحی۸-مقاومت مصالح۳۷.۳۴-زبان تخصصی۱۳.۳۴-مکانیک محیط های پیوسته۲۹.۳۴-دینامیک و ارتعاشات۱۶.قبولی واحد اراک.

محمد
مهر ۱۹, ۱۳۹۳ ۴:۰۸ ب٫ظ

به بابا افرین به شما من در الودگی محیط زیست با رتبه های ۵۰ ونزدیک به۵۰ هیچ جا قبول نشدم حتی یک منفی هم ندارم فقط زبانم یکم پایین تر بود خوش به حال شما

ادرین
مهر ۱۸, ۱۳۹۳ ۵:۵۰ ب٫ظ

من حاضرم کارناممو بذارم تو سایت ، زبان و منفی زدم و همه درس ها مو زیر ٣٠ زدم ، در یک رشته پر طرفدار انسانی قبول شدم ،

الناز
مهر ۱۸, ۱۳۹۳ ۶:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  ادرین

ثبت نام هم کردی؟

علوم انسانی
مهر ۱۸, ۱۳۹۳ ۶:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  ادرین

کدوم رشته
بگذار خب مگه میشه؟؟؟؟؟؟
پس چرا من با درصدهای خیلی خوب قبول نشدم

آرتین
مهر ۱۸, ۱۳۹۳ ۸:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  ادرین

پس لطف کن بزار

متقاضی دکتری it
مهر ۱۷, ۱۳۹۳ ۶:۳۷ ب٫ظ

دررشته it کسی بادرصد منفی پذیرفته نشده .نمرات
پذیرفته شده ها بالا بوده وهمینجوری پذیرفته نشده اند. تازه تعدادزیادی بانمرات خوب پذیرفته نشده اند.
من خود شاهد این مسیله ام .افزایش ظرفیت بسیار
کار درستی است واز هزینه بی مورد درکشورهای دیگر
توسط دانشجویان خواهان ادامه تحصیل جلوگیری میکند. چرادر کشورهای دیگرارز متعلق به کشورمان
راخرج وهزینه کرد؟ سیاست افزایش ظرفیت دکتری
کاری خردمندانه است و دیگر انکه چراجوانان علاقمند به تحصیل وبااستعدادمان دراین مملکت پشت درهای دکتری بمانند وازناچاری باخروج ارز باعث بخشی از شکوفایی اقتصاد ممالک دیگر شوند؟

....
مهر ۱۸, ۱۳۹۳ ۱:۱۷ ق٫ظ

درسته ..اما مشکل آینده اینهمه دکتر بیکاره..اگه بله برنامه های توسعه مربوط به اشتغال کمی متناسب با شایسته سالاری و دانش باشه
خوبه..اما واقعیت اینکه هرچی تحصیلات بالتره میره..جز حوزه دانشگاه ..در بقیه مشاغل …امکان حضور کمتره بخصوص اگه از مدیران بالاتر باشی….

دلسا
مهر ۱۷, ۱۳۹۳ ۳:۰۶ ب٫ظ

سلام
بچه ها من رفتم کلاس اساتید ناراضی هستند که کیفیت افت میکنه خوب راست میگن ما ۴ تا استاد داریم کلا” .چطوربرا پایان نامه و سمینارها برنامه ریزی کنند.
تازه آینده شغلی ما چی میشه حداقل بستر سازی میکردند فقط تو فکر افزایش ظرفیت هستند.این چه وضعیه؟

...به دلسا...
مهر ۱۷, ۱۳۹۳ ۴:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  دلسا

برای من یک سواله خدایی از لحاظ کیفیت تدریس..بین ۴تا ۱۰ نفر چه فرقی…؟؟که استادها هم بهانه دارن افت کیفیت؟؟یعنی بین ۴ تا استاد مثلا ۱۰ تا ۱۵نفر هم تقسیم شوند خیلی راحت میتونند برای پایان نامه و سمینارها برنامه ریزی کنند…!
کدوم کیفیت اموزش واقعا منظورشونه که افت میکنی..خدا میدونه…!!

علی
مهر ۱۷, ۱۳۹۳ ۶:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  ...به دلسا...

دوست عزیز دکتری کاردانی یا کارشناسی نیست کلاسها باید مثل سیمینار داشته باشه نه اینکه صدا به صدا نرسه استاد حوصله کافی داشته باشه دانشجو را توجیه کنه بیشتر از ۴ نهایت ۵ نفر کار سختی است

شیوا
مهر ۱۷, ۱۳۹۳ ۲:۲۷ ب٫ظ

درس خوندن تنها راه هست واسه اینکه فقط به یه چیزی مشغول باشی!

وقتی درست تموم می شه و نتونی کار پیدا کنی و موقعیت ازدواج هم برات پیش نمیاد مجبوری خودت رو با درس خوندن مشغول کنی که نگن دختر فلانی خونه نشین شده!

دلسا
مهر ۱۷, ۱۳۹۳ ۱:۳۰ ب٫ظ

سلام
بچه ها من رفتم کلاس اساتید علوم تحقیقات ناراضی هستند که کیفیت افت میکنه خوب راست میگن ما ۴ تا استاد داریم کلا” .چطوربرا پایان نامه و سمینارها برنامه ریزی کنند.
تازه آینده شغلی ما چی میشه حداقل بستر سازی میکردند فقط تو فکر افزایش ظرفیت هستند.این چه وضعیه؟!

نگار
مهر ۱۷, ۱۳۹۳ ۱۲:۱۳ ب٫ظ

افزایش ظرفیت دانشگاه آزاد هیچ ربطی به توسعه علم و.. نداره! با توجه به کمبود دانشجو در مقطع کارشناسی دانشگاه آزاد مجبور هست کمبود بودجه هاش رو از این طریق جبران کنه

دانشجو دکترا علوم و تحقیقات
مهر ۱۷, ۱۳۹۳ ۱۱:۲۲ ق٫ظ

دوستان بیایید به دور از هر دیدی به این سوال جواب بدید؟ کیا واقعا درس خوندن رو دوست دارند و با درس خوندن به آرامش می رسند و برای مدرک و عنوان دکتری نیومدند دکتری بخونند؟ حقیقتا راست بگید؟

ریاضی
مهر ۱۷, ۱۳۹۳ ۴:۳۴ ب٫ظ

به نظرم بهتر بود گزینه ای به نام کیا درس خوندن را دوست دارن اما یافتن شغل مناسب هم براشون مهمه را هم تو گزینه هاتون میذاشتید.

رها
مهر ۱۷, ۱۳۹۳ ۱۰:۰۹ ق٫ظ

دوستان سلام
به نظر بنده دکتری ازاد خوندن برای کسی هستش که سر کار هستش و میخواهد خودش را از نظر شغلی وعلمی ارتقا بده کسی که کار نداره نباید هزینه سنگین دکتری را به خانواده تحمیل کنه مثل ماکه چند سال بعد آمدیم برای دکتری حالا کار داریم خودمون هزینه هامون رو میتونیم پرداخت کنیم و نگرانی شغلی کمتری داریم خیلی از دوستان همه زندگی را برای دکتری گذاشتند ازدواج نکردند کار ندارند چهار سال دیگه هم که دکتری میگیرند با یک روحیه خسته تازه باید دنبال کار بگردند چون برای این افراد کار نیست که نباید صورت مسئله را پاک کرد من خیلی از اقایون وخانمها را میبینم که سنشون افزایش پیدا کرده حالا مجرد وبی کار هستند
بعضی ها مشکل سربازی هم دارند خوب دوست عزیز اول اون مسائل زندگیت رو حل کن بعد با شرایط بهتری بیا برای دکتری افزایش ظرفیت دانشگاه ازاد هم برای اونهایی که درس میخونن بد نیست هر کس توانایی علمی خوبی داشته باشه حتما موفق میشه هم کلاسی های لیسانس من توی ایران کارهای پروژهای میگرفتند شرایطشون چند سال اول خوب نبود الان خدا رو شکر قطر وعمان واروپا بهترین درامد ها رو دارن الان بگی بیا ارشد ودکتری بخون به ما میخندند

دانشجو دکترا علوم و تحقیقات
مهر ۱۷, ۱۳۹۳ ۱۱:۲۹ ق٫ظ
پاسخ به  رها

سلام رها جان. الان من بیکار و مجردم آخه واقعا نمیشه با مسیولیت های دیگه درس خوند. هفته ای دو روز کلاس داریم هرجلسه باید مقاله ترجمه کنیم و آماده سرکلاس بریم سمینار داریم ٰ بعضی از درس ها برای رشد شدن نمره مقاله چاپ شده در مجله میخواد. باید برای زبان خوندن وقت گذاشت ٰ وقتی هم که تز شروع میشه باید دو سال تمام وقت کار کرد بخصوص اگر علوم پایه باشی باید هر روز بری آزمایشگاه ٰ، با مقاله isi اجازه دفاع میدن و کلی کار دیگه و خستگی و …. اگر کسی مسیولیت های دیگه زندگی در کنارش داشته باشه نمیتونه به نحو احسن بهشون برسه.

پاسخ
مهر ۱۷, ۱۳۹۳ ۹:۴۲ ق٫ظ

کسانی که موافق افزایش ظرفیت به بهانه فراگیری علمند یا نادانند یا واقعا نمی فهمند، آخه یکی نیست بگوید کسانی که نفرات آخر دعوت شده به مصاحبه هستند اکثر درصدهای آزمونشون منفی بوده، این یعنی ،فراگیری عللللللللللللللم؟؟؟؟
تا سال قبل حداکثر ۴۰ یا ۵۰ نفر دعوت به مصاحبه می شدند امسال ۳۱۵ نفر؟؟؟؟؟؟
قبلا فقط واحد علوم تحقیقات ۱۰ نفر جذب می کرده حالا ۲۶ واحد واحد دانشگاهی جذب کردند.
آخه فراگیری علم یعی دانشجوی دکترا بیاد به دانشجوی دکتر درس بده؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آخه فراگیری علم یعی استاد هنوز دکترا نگرفته بیاد به دانشجوی دکترا درس بده؟؟؟؟؟؟؟
عزیزان موافق افزایش بی حساب و کتاب ظرفیت لطفا خودتان را گول نزنید……..

دانشجو دکترا علوم و تحقیقات
مهر ۱۷, ۱۳۹۳ ۱۱:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  پاسخ

لایک

مدیریت آموزشی - امیر
مهر ۱۷, ۱۳۹۳ ۱۱:۱۴ ق٫ظ
پاسخ به  پاسخ

دوست عزیز حداقل در دکترا فعلا چنین نبوده است چون من با درصدهای بالاتر و زبان عالی هنوز منتظر تکمیل ظرفیتم

pasha
مهر ۱۷, ۱۳۹۳ ۱۱:۳۱ ق٫ظ

درصدهای بالاتر از چی؟ نمی دانم چرا ما خودمان را هم می خواهیم گول بزنیم. من خودم قبول شده امسال هستم و کارنامه زیاد دیده ام. با درصدهای زیر ۳۰ و بعضا منفی به مصاحبه دعوت شدند.

محمد
مهر ۱۷, ۱۳۹۳ ۱۱:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  پاسخ

منم با امیر اقا موافقم چون من درصدام بالای ۵۰ بود فقط زبانم کم بود که اونم منفی نزده بودم الانم منتظر تکمیل هستم اینجور که شما می فرمایید نیست حداقل در رشته ما که نبوده بقیه رو نمی دونم

pasha
مهر ۱۷, ۱۳۹۳ ۱۱:۴۴ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

تمام این افزایش ظرفیت با یک کاری مثل چشم بندی انجام شد، اول آمدند و تمام واحدهای یک استان را در علوم و تحقیات اون استان ادغام کردند و بعدش گفتند که استادهای علوم و تحقیقات مال همه واحدها هستند پس ما در همه واحدهای اون استان دکتری می گیریم. مگه وقت استاد بیشتر از قبل شده؟ مثلا ۳۶ساعت در روز می تونه درس بده؟؟؟؟

بخشنده باشیم
مهر ۱۸, ۱۳۹۳ ۹:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  پاسخ

اونیکه با درصد منفی دعوت به مصاحبه می شند در کارشناسیه نه دکتری با نگاهی به کارنامه دوستان در صفحات تجربه مصاحبه دانشگاه آزاد در همین سایت پی اچ دی تست متوجه پیش فرض اشتباهت می شی
کاش کمی دلهامون دریایی بود. اگر یه دوست و هموطن دیگه ما هم دکتر بشه جای ما رو نمی گیره رزق و روزی دست خداست مگه فقط باید خودمون دکتر بشیم ؟؟!!!!!!!

کمی انصاف داشته باشید
مهر ۱۷, ۱۳۹۳ ۸:۴۵ ق٫ظ

سلام، اگر افزایشی هم بوده در همه زشته ها نبوده است، جهت مثال در رشته جامعه شناسی گرایش گروههای اجتماعی مانه تنها شاهد هیچ گونه افزایشی نبودیم بلکه کاهش هم داشته است، کمی انصاف داشته باشید.

pasha
مهر ۱۷, ۱۳۹۳ ۲:۵۱ ب٫ظ

اگر نبوده باید خدا را شکر کنید که تراکم مدرک در رشته شما زیاد نشده و اگر کاری باشه به شما هم میرسه، شما جوانید و تا سال بعد بنیه علمی و پژوهشی خود را قوی کنید.

معماری
مهر ۱۷, ۱۳۹۳ ۸:۲۸ ق٫ظ

نه تنها دانشگاه آزاد بلکه دولتی هم باید افزایش ظرفیت بده.چرا اونایی که به تحصیل علاقه دارن پشت سد کنکور بمونن.آیا این سد کنکور در کشوری مثل امریکا یا کشورهای اروپای وجود داره.هر کدوم از دوستان من که علاقه به تحصیل داشتن و سد کنکور در ایران مانع بوده رفتن و خارج از ایران پذیرش گرفتن.ما هم باید به خاطر سد کنکور بزاریم بریم خارج از کشور بخونیم.کشور ما محکوم به فرار مغز هاست.؟.!بیشتر بچه ها به امید تحصیل میرن و برنمی گردن.من و خانوادم از آقای فاضل تشکر می کنیم.

دانشجو دکترا علوم و تحقیقات
مهر ۱۷, ۱۳۹۳ ۱۱:۱۷ ق٫ظ
پاسخ به  معماری

آخه تو آمرکا و کشور های اروپایی همه دنبال ادامه تحصیل نمیرند نخبه ها واقعا در زمینه علمی تا آخرش میرند و با سوادند بقیه هم که تحصیلات آکادمیک ندارند هم سراغ حرفه ای میروند و ادامش می دهند و بهترین در اون زمینه می شوند. ولی تو ایران همه دارند همه کار با هم می کنند شغل های آزاد متفرقه دارند میخوان ارشد و دکترا هم بگیرند خوب این یعنی جی ؟؟؟ واقعا یعنی می پسندید اینطوری باشه؟ من که نگران این موضوعم برای جامعمون .

pasha
مهر ۱۷, ۱۳۹۳ ۱۱:۳۳ ق٫ظ
پاسخ به  معماری

مثل همه جای دنیا کسانی که می خواهند به بالاترین درجه علمی برسند باید سرآمد علمی باشند نه این که با یک مدرک الکی ارشد و بدون سواد بیایند و هی بگویند تکمیل ظرفیت تکمیل ظرفیت!!!!

دانشجوی دکتری بیکار
مهر ۱۷, ۱۳۹۳ ۳:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  معماری

به نظرت اینجا اروپاست؟؟!! اینجا میشه مثل اونها عمل کرد!!؟

مدیریت آموزشی - امیر
مهر ۱۷, ۱۳۹۳ ۸:۲۲ ق٫ظ

تجربه من می گوید کسی که با مدرک دیپلم نتوانسته کار پیدا کند با مدرک لیسانس هم نخواهد توانست و کسی هم که با مدرک لیسانس قادر به پیدا کردن شغل نیست یقینا با مدارک بالاتر هم نخواهد توانست . بنابراین افزایش تعداد فارغ التحصیلان بمعنای کم شدن فرصت شغلی نیست بلکه افرادی که واقعا علم و مهارتی را توامان دارند میتوانند حرفی برای گفتن داشته باشند.دوستان عزیز من بعنوان فردی که با مدرک فوق لیسانس تابحال نتوانسته ام شغلی دست و پا بکنم اگر اینقدر درک درست از شرایط مملکت نداشته باشم که ۸۰ میلیون پول بی زبان را بجای ایجاد شغل به حساب دانشگاه ازاد بریزم همان بهتر که با مدرک دکترا هم بیکار بمانم و دراینصورت نباید از کسی گله ای داشته باشم.

امید
مهر ۱۷, ۱۳۹۳ ۶:۳۹ ق٫ظ

سلام دوستان
تا سال گذشته بعضی رشته ها مقطع دکتری در دانشگاه دولتی فقط یک نفر الی ۳ نفر پذیرش داشت حال شما سهمیه ۱۰% هیات علمی و مربی ها و سهمیه پذیرش بومی و … رو از این ظرفیت کم کنید دیگه خودتون حساب کنید چی ازش می مونه آقای دکتر زاکانی شما چرا به این ظرفیت محدود پذیرش دانشگاه دولتی اعتراض نمی کنید با وجود هزاران متقاضی دانشگاه دولتی فقط یه نفر پذیریرش در فلان رشته داره اون هم مشهد!!! اگه دواطلب شب و روز مطالعه کنه و جونش هم روش بذاره عملاً هیچ فرقی نداره چرا چون ظرفیتی وجود نداره !!! با این نابسامانی احسنت به دانشگاه آزاد چون یک عده ای مثل گذشته می خوان علم فقط برای طیف خاصی از جامعه باشه! ضمناً بهتره شما به فکر دانشجویان دکتری فارغ التحصیل باشید .

همش منافع!!
مهر ۱۷, ۱۳۹۳ ۵:۵۴ ق٫ظ

سلام
آقای علوی که دم از هیات علمی امکان و …. میزنید همین شما ها چند وقت پیش نبود کلی امریه و دانشجوی دکتری بورسیه رو عذرشون رو خواستید و فرستادید بروند!!!!!
اینم لینکش http://www.tabnak.ir/fa/news/427556/%D8%AA%D8%BA%DB%8C%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%A2%D8%B2%D8%A7%D8%AF-%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%D9%86-%D8%A7%D8%B3%D8%A7%D8%AA%DB%8C%D8%AF-%D8%B1%D8%A7-%D8%A7%D8%B2-%D8%AC%D8%B0%D8%A8-%D8%A8%D9%87-%D8%A7%D8%AE%D8%B1%D8%A7%D8%AC-%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D9%86%D8%AF
جالبترین قسمت حرفهای معاونت این سه تا بند :
علوی فاضل تاکید کرد: افزایش ظرفیتی که در دوره‌های تخصصی دانشگاه آزاد رخ داده است حاصل تأمین امکانات، استخدام اعضای هیأت علمی و نیازی است که به عنوان یک حق اجتماعی در جامعه وجود دارد.

معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اضافه کرد: حرکت دانشگاه آزاد در بحث افزایش ظرفیت دکتری با توجه به مباحثی که گفته شد در راستای اهداف نظام و منطبق بر استاندارهای آموزشی است.

علوی فاضل تصریح کرد: دانشگاه آزاد بر اساس ظرفیت‌هایی که به صورت قانونی داشته است این افزایش ظرفیت‌ها را انجام داده است و از اینکه خوشحالی را در چهره خانواده‌های دانشجویان ایرانی می‌بینیم خوشحالیم.

خدا گواه داستان فقط پول پول پول پول پول……
یک ذره کیفیت و آینده نگری نیست مطمئن باشید این اتفاقات در تاریخ برای آیندگان سالها بعد ثبت میشه

...
مهر ۱۷, ۱۳۹۳ ۰:۴۴ ق٫ظ

خب حالا جای اینهمه حرف ..راهکار چی؟؟مشکل ما ایراینها اینکه فقط انتقاد میکینم. دم از مشکلات میزنیم..خب راهکار باید مشخص بشه…

دانشجوی دکتری بیکار
مهر ۱۷, ۱۳۹۳ ۰:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  ...

به نظر من اگه کار باشه تو جامعه، واقعا کسایی که مشتاق علم هستند دانشگاه میرن و تحصیلات تکمیلی رو ادامه میدن.. در اینصورت میشه انتقاد کرد که چرا راه پیشرفت علم رو باز نمی کنید! میشه انتقاد کرد که چرا دانشگاه آزاد پذیرش رو زیاد نکنه! البته اگه اون موقع همچین متقاضی وجود داشته باشه که جذب کنه!!!

pasha
مهر ۱۸, ۱۳۹۳ ۷:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  ...

متاسفانه چون امثال ما هیچ اهرمی نداریم اگر هم راهکار ارائه دهیم برای خودمان در این سایت است .

دانشجوی دکتری بیکار
مهر ۱۷, ۱۳۹۳ ۰:۲۴ ق٫ظ

ضمن اینکه در ایران ۵۰ درصد افراد شاغل برای بهتر شدن شرایط شغلی، ۱۰ درصد مشتاق علم و ۴۰ درصد از سر بیکاری ادامه تحصیل می دهند..

دانشجوی دکترا----
مهر ۱۷, ۱۳۹۳ ۰:۲۲ ق٫ظ

اگر دانشگاه ازاد تضمین می کند که دانشجویان دکتری بعد از فارغ التحصیلی جذب خواهند شد افزایش ظرفیت مانعی ندارد . در غیر این صورت بایستی جلوی افزایش ظرفیت حتی در مقطع ارشد گرفته شود.

دانشجوی دکتری بیکار
مهر ۱۷, ۱۳۹۳ ۰:۲۱ ق٫ظ

شیمی آلی عزیز نیاز فطری و علم دوستی که می فرمایی درست.. من هم علم و پیشرفت رو دوست داشتم که برای رسیدن بهش تلاش کردم اما اگه قبول هم نمی شدم باز می گفتم افزایش ظرفیت نه! دوباره تلاش می کردم.. خیلی خوب بود که در کشور ما هم انتخاب آزادانه برای ادامه مسیر و ورود بی دغدغه به مقطع دکتری وجود داشت! اما اینجا اروپا نیست، ایرانه.. سیاست های ما، شرایط جامعه ما فرق میکنه با کشورهای دیگه.. البته در کشورهای دیگه هم باز غربال گری علمی بین دانشجویان صورت می گیره و افراد مستعد وارد این مقطع میشن.. اینطور نیست که هرکی از راه برسه و ثبت نام کنه و بسم ا..، چه بسا که خود ما هم باید فرایند اپلای و پذیرش رو برای ادامه تحصیل در کشورهای دیگه رو طی کنیم..!

شیمی آلی آلی آلی
مهر ۱۸, ۱۳۹۳ ۱۱:۵۴ ق٫ظ

دوست عزیز دکتری به این موضوع فکر کردی که چرا در کشورهای خارجی برای ادامه تحصیل ما صندلی خالی وجود دارد ؟ وحتی بسیاری از افراد پشت کنکوری ما که به نظر بعضی ها مستعد نیستند در آنجا وارد دانشگاه شده وراحت ادامه تحصیل می دهند ؟ حتما خواهی گفت که در آنجا امکانات آموزشی متناسب با ظرفیتها می باشد. با فرض درست بودن این مطلب با شما موافقم اما ایراد من به شما و بقیه دوستان مخالف افزایش ظرفیت این است که بجای حل مسئله صورت آن را پاک می کنید یعنی اینکه همه می دانیم این پتانسیل جهت ادامه تحصیل وجود دارد وبجای اینکه متناسب آن از مسئولین امکانات و سازوکار آنرا طلب کنیم راحت با ادامه تحصیل افراد مستعد و مشتاق علم مخالفت می کنیم . شاید این حرفی که می زنم در حال حاضر خیلی آرمانی باشد ولی امیدوارم این امکان برای همه مشتاقان علم فراهم شود تا در این عرصه رقابت کنند آنوقت کسی که مستعد نیست مطمئنا خودش رها می کند و ما هم صندلی خالی برا ی جذب دانشجویان خارجی خواهیم داشت .

پاسخ
مهر ۱۸, ۱۳۹۳ ۵:۰۵ ب٫ظ

دوست عزیز افراد مستعد کسانی هستند که همان مرحله اول اعلام نتایج قبول شدند یعنی همان نفرات اول ، نه کسانی که با درصدهای منفی و رزومه ضعیف انتظار قبولی دارند…

شیمی آلی آلی آلی
مهر ۱۸, ۱۳۹۳ ۱۱:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  پاسخ

لطفا مطالبی که گفتم با دقت بیشتری بخوانید بعد نتیجه گیری کنید.

pasha
مهر ۱۸, ۱۳۹۳ ۷:۰۵ ب٫ظ

دوست عزیز باور بفرمایید که مدرک دکتری به درد بازار کار نمی خورد. این مقطع یا باید کار صرفا پپوهشی کند ویا هیات علمی شود.کسی شغلی را- مثلا مشاغل اجرایی و یا حرفه ای-که لیسانس برای آنها کافی است به دکتر نمیدهد چون ادعای حقوق دکترا را دارد.همه جای دنیا همینطور است.

دانشجو دکترا علوم و تحقیقات
مهر ۱۶, ۱۳۹۳ ۱۱:۳۳ ب٫ظ

من با افزایش پذیرش دکترای تخصصی به شدت مخالفم . دکترا کار پِزوهشی تمام وقت میطلبه .
نه اینکه یکی در کنار همه کارش بیاد یه دکترا هم بگیره . ۵۰ درصد افرادیکه قبول شدند اینطوری اند.
علاوه بر مشکل بیکاری دانشجویان دکترا مشکل دیگه افراد تحصیلکرده که خیلی به ضرره جامعه است بالا رفتن سطح توقع افراد در ازدواج است که واقعا این مشکل رو دارم .

بهمن از عسلویه
مهر ۱۶, ۱۳۹۳ ۱۰:۱۸ ب٫ظ

همه دوستانی که از این افزایش ظرفیت دفاع میکنند هم خودشون قبول دارند که این کار غیر منطقی بوده.خیلی دیدم بچه ها نوشتن همه چیز به خود آدم بستگی داره.۷۰ درصد اگر بگیم به خود دانشجو بستگی داره آیا استاد ۳۰ درصد وطیفه آموزشی نداره؟غیر از اینه که باید توی رساله به دانشجو مشاوره بده؟حالا تدریس درس های چند ترم اول به کنار.اگر قراره استاد نقشی نداشته باشه اصلا همون غیر حضوری باشه فقط بریم امتحان بدیم و والسلام

مهندس
مهر ۱۶, ۱۳۹۳ ۹:۵۷ ب٫ظ

ما که همه کلاسامون با ارشدا یکیه… یه ۳۰ -۴۰تا تو هر کلاس…

کارمند
مهر ۱۶, ۱۳۹۳ ۱۱:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  مهندس

الان خیلی از کارخانجات و شرکتها با خیل عظیم فارغ التحصیلانی مواجه هستند که زیر بار کار نمیرند. و همین باعث شده بسیاری از مدیران اعتراض داشته باشند که نیاز به کارمند یا کارگر با تحصیلات عالیه ندارند بلکه یه دیپلمه یا در نهایت لیسانه میتونه کارشونو راه بندازه

دانشجو دکترا علوم و تحقیقات
مهر ۱۶, ۱۳۹۳ ۱۱:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  کارمند

بله همینطوره

در انتظار تکمیل ظرفیت جدید
مهر ۱۶, ۱۳۹۳ ۹:۲۰ ب٫ظ

جناب اقای علوی فاضل دستتون درد نکنه کارتون عالیه ما هدفمون افزایش علمه نه شغل . تو رو خدا برا بهمن هم تکمیل ظرفیت ها رو زودتر اعلام کنید . احسنت بر تدبیر شما

متقاضی دکترا
مهر ۱۶, ۱۳۹۳ ۸:۴۲ ب٫ظ

بنده هم با افزایش ظرفیت بی رویه مخالفم، ولی دوست عزیزی که تا الان بیکار مانده ای تا مدرک دکتری بگیری و شاغل شوی به نظر بنده تا زمانی با لیسانس و فوق لیسانس نتوانسته ای کار پیدا کنی صندلی دکتری را بیخودی اشغال نکنید ، دکتری برای کسانی است که وارد بازار کار شده اند و برای تکمیل دانش خود و استفاده آن در شغل مربوطه، تلاش می کنند.

پریا
مهر ۱۶, ۱۳۹۳ ۹:۲۶ ب٫ظ

کاملا موافقم

دانشجو
مهر ۱۶, ۱۳۹۳ ۹:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  پریا

کاملا مخالفم با نظر پریا. چون دکترا فعالیت پژوهشی تمام وقته و هدف علمی بسیار بزرگی داره. نه اینکه هر کی شاغله یا پول داره یا بیکاره بگه برم یه مدرک دکترا بگیرم که کلاس داره یا باعث افزایش حقوق میشه یا باعث خودنمایی. باید کسانی دکترا بگیرن که واقعا انگیزه علمی دارن. بازار کار ایران نیازی به مدرک دکترا نداره…..

دانشجو دکترا علوم و تحقیقات
مهر ۱۶, ۱۳۹۳ ۱۱:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  دانشجو

واقعا با انگیزه علمی موافقم من داشتم و با اینکه هزینه ها برام سنگینه اما با کمتر خرج کردن و پس انداز های قبلا دارم پرداخت میکنم هزینه ها رو . شاغل هم نیستم.

نازلی
مهر ۱۶, ۱۳۹۳ ۸:۲۱ ب٫ظ

من ناراحت بودم علوم تحقیقات قبول نشدم.اما حالا خوشحالم.کلاس ما ۴ نفره.

leyla
مهر ۱۶, ۱۳۹۳ ۱۱:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  نازلی

زیاد خوشحال نباشید حتما تو تکمیل ظرفیت به ۲۰ نفر می رسونند

مدیریت اموزشی - امیر
مهر ۱۶, ۱۳۹۳ ۸:۱۹ ب٫ظ

کسانی که با افزایش ظرفیت در دکترا مخالفند چرا فکری به حال فوق لیسانس و لیسانس های مملکت نمیکنند الان در همه نقاط دنیا دیگر چیزی به اسم کنکور وجود ندارد .هرکس باید بر اساس شعور خود تصمیم بگیرد آیا خوندن دکترا به نفع او می باشد یا نه ! ایجاد مانع باعث رفتن افراد به خارج از کشور می شود و سالانه میلیونها ارز از کشور خارج می شود

محمد
مهر ۱۶, ۱۳۹۳ ۸:۳۶ ب٫ظ

افرین امیر جان بسیار درست گفتی دمت گرم

دانشجو
مهر ۱۶, ۱۳۹۳ ۹:۴۲ ب٫ظ

آخه همه جای دنیا همه دانشگاه نمیرن . هر کسی بر اساس توانایی که داره میره به سمت فعالیت مورد علاقش نه اینکه مثل اینجا باید باید بره دانشگاه.

مدیریت اموزشی - امیر
مهر ۱۶, ۱۳۹۳ ۱۰:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  دانشجو

خوب بیاد دانشگاه ضررش را می بینه

pasha
مهر ۱۸, ۱۳۹۳ ۶:۵۹ ب٫ظ

آنهایی که شما و دیگر دوستان می گویید می روند و در مالزی و هند و.. دکتری می گیرند جزو ۱۰% قشر مرفه هستند وگرنه برای قشر متوسط جامعه همین شهریه های ایران هم کمرشان را شکسته.پس شما نگران آنها نباش اگر برای دکتری هم نروند باز برای تفریح می روند و ارز را خرج می کنند.

منتقد
مهر ۱۶, ۱۳۹۳ ۸:۱۸ ب٫ظ

تو رو خدا جلوی این زیاده روی در افزایش تحصیلات تکمیلی را بگیرید. یکی جلوی دانشگاه ازاد رو بگیره

فوق لیسانس
مهر ۱۶, ۱۳۹۳ ۸:۱۶ ب٫ظ

با سلام
با اینکه سال گذشته من در ازمون دکتری برق قبول نشدم و با وجود ناراحتی اما میگمن باید ظرفیت تحصیلات تکمیلی زیاد شود. هم خیانت به علم است هم به دانشجویان تحصیلکرده بیکار.

رضا
مهر ۱۶, ۱۳۹۳ ۸:۱۰ ب٫ظ

یک از دوستان(دانشجوی دکتری) میگفت پسر دبستانی دارم
صبح بیدارش کردم بره مدرسه میگه برم مدرسه فردا دکتری بگیرم که چه بیکار باشم یا بشم راننده تاکسی من اگه درسم نخونم می تونم اینکار رو بکنم

کامیار
مهر ۱۶, ۱۳۹۳ ۹:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

واقعا منم همیشه همینو میگم…من اگه الان دیپلم بودم باور کن دست به هر کاری میزدم ولی الان واقعا خجالت میکشم مثلا برم با فوق لیسانس مغازه بزنم یا بنا بشم یا غیره البته همه این مشاغل عزیز هستن حتی پدر خود من مکانیکه اما با فوق لیسانس نمیشه واقعا حتی پدرمم مخالفه. تو گل گیر کردم…!

نرم افزار
مهر ۱۶, ۱۳۹۳ ۱۰:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  کامیار

هیچ کاری واسه مرد!!! عار نیست.

pasha
مهر ۱۷, ۱۳۹۳ ۳:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  نرم افزار

مساله عار و این حرفها نیست.اگر قرار باشد مغازه بزنی یا…. دیگر چه نیازی به مدرک بوده؟ این همان نکته کلیدی است که بسیاری از دوستان توجهی به آن ندارند.

هادی
مهر ۱۶, ۱۳۹۳ ۱۱:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

با جلوگیری از تحصیل افراد که مشگل بیکاری حل نمی شود برای بیکاری مسولین باید فکر دیگری بکنند .

معماری
مهر ۱۶, ۱۳۹۳ ۷:۵۷ ب٫ظ

دانشگاه ازادوظیفه دارخوب انجامیده توافزایش تحصیلات تکمیلی

دانشچوی دکترا
مهر ۱۷, ۱۳۹۳ ۰:۰۵ ق٫ظ
پاسخ به  معماری

من مخالفم. افزایش ظرفیت هم حدی دارد.

شیمی الی
مهر ۱۶, ۱۳۹۳ ۷:۵۶ ب٫ظ

عالی بود

معماری
مهر ۱۶, ۱۳۹۳ ۶:۳۹ ب٫ظ

بیکاریی وایجاداشتغال وظیفه دیگروزارت خانهاست. دولتها موظف هستن بستراشتغال مسکن وتحصیل فراهم کن

دانشجوی دکتری بیکار
مهر ۱۶, ۱۳۹۳ ۷:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  معماری

خب دوست من وزارت خانه ها باید با تعامل و هماهنگ با هم کشور رو اداره کنند.. سیاست ها باید در راستای پیشرفت همه جانبه کشور باشه نه اینکه هر وزارت خونه ای به نفع خودش کار کنه اینجوری که کشور هرج و مرج میشه! صنعت هماهنگ با دانشگاه و همه سازمان ها و ارگان ها در تعامل با هم..

شیمی آلی آلی آلی
مهر ۱۶, ۱۳۹۳ ۱۰:۲۰ ب٫ظ

تحصیل علم آرزوی افراد و حق آنهاست خصوصا با هزینه شخصی واگر از این حق در کشور خودشان محروم شوند به یک کشور بیگانه می روند و دکتر می شوند و بر می گردند و برخی هم که نمی توانند بروند فوق لیسانس باقی می مانند حال اینطوری مشکل بیکاری حل شد؟؟؟؟؟

دانشجوی دکتری بیکار
مهر ۱۶, ۱۳۹۳ ۱۱:۰۴ ب٫ظ

دوست گل من حرف شما قبول اما آیا واقعا افزایش ظرفیت باعث پیشرفت علمی کشورمون میشه!!!! من نه تنها با افزایش ظرفیت دانشگاه آزاد بلکه با افزایش ظرفیت دانشگاههای دولتی هم مخالفم چون این افزایش مطابق با نیاز واقعی جامعه درخصوص وجود این همه مدرک دکتری نیسسسسسسسست ..

شیمی آلی آلی آلی
مهر ۱۶, ۱۳۹۳ ۱۱:۵۱ ب٫ظ

دوست عزیز من قبلا هم گفتم علم گرایی یا علم دوستی نیاز فطری انسان است تا جایی که افراد حاضرند با هزینه شخصی و حتی در قربت سختی ها را تحمل کنند تا پاسخگوی این نیاز باشند این بی احترامی به افراد تحصیل کرده است که به بهانه نبود کار به آنها بگوییم شما حق ادامه تحصیل را ندارید. برای مشگل بیکاری فکر دیگری باید کرد وجلو گیری از تحصیل راه حل منطقی نیست .

pasha
مهر ۱۷, ۱۳۹۳ ۳:۳۹ ب٫ظ

کاملا درست است. علم گرایی را چرا با مدرک گرایی مخلوط می کنید؟ هرگز نمی شود جلوی کسب علم کسی را گرفت.شما می توانید جدای مدرک تحصیلی در رشته ای دیگر معلومات داشته باشید,این موضوع چه ربطی به مدرک گرایی دارد؟

یک
مهر ۱۶, ۱۳۹۳ ۵:۵۲ ب٫ظ

یک نفر را می شناسم که با مدرک دکتری آزاد همین امسال در دانشگاه دولتی هیات علمی شد در حالیکه چند فارغ التحصیل دکتری همان دانشگاه الان بیکارن ویکی از اونها دنبال مغازه زدنه اونم با مدرک دکتری یک رشته دشوار دانشگاهی !

کامیار
مهر ۱۶, ۱۳۹۳ ۹:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  یک

این موردی که شما اشاره کردید از معجزات بند “پ” هستش و در مورد مغازه زدن متاسفانه من خیلی هارو میشناسم اینکارو کردن کسی رو میشناسم که با مدرک دکتری علوم دام اونم تمام مقاطع ملی و روزانه مغازه باز کرده…

دانشجوی دکتری بیکار
مهر ۱۶, ۱۳۹۳ ۱۱:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  کامیار

دقیقا من هم همیچین کسی رو سراغ دارم.. فارغ التحصیل دانشگاه آزاد و عضو هئیت علمی دانشگاه سراسری ! فارغ التحصیل های خود دانشگاه هم که هیچی !

leyla
مهر ۱۶, ۱۳۹۳ ۱۱:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  یک

من شخصی رو میشناسم که با مدرک فوق لیسانس هیئت علمی شده در حالی که دانشجوی دکتری و یا حتی فارق التحصیل دکتری رو هم اونجا هیئت علمی نکردند!

دانشجو دکترا علوم و تحقیقات
مهر ۱۶, ۱۳۹۳ ۱۱:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  leyla

صد تا لایک

پژمان
مهر ۱۶, ۱۳۹۳ ۵:۴۶ ب٫ظ

وای وحیددد داریم به کجا میرسیمممم

جواد
مهر ۱۶, ۱۳۹۳ ۴:۳۹ ب٫ظ

پارسال یک نفر عادی هم می توانست به راحت در دکتری دانشگاه های پولی (شبانه، پرئیس و آزاد) قبول شود
ولی واقعأ این افزایش ظرفیتهای امسال دانشگاه آزاد خیلی خیلی زیاد برای همه خطرناک و مضر و بیجا بود
فکر نکنم در حال حاضر کسی باشد که قبولی یا عدم قبولی برایش فرقی کند
به احتمال قوی قبول نشده ها خوشحالتر هستند
حداقل پولی ضرر نمی کنند
حتی دانشجویان سالهای گذشته نیز دلسرد شده اند.

کامیار
مهر ۱۶, ۱۳۹۳ ۹:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  جواد

دقیقا من خوشحالم!قبول شدم ولی نمیرم قراره اول ابان برم خدمت!خیلی هم از اینکارم خوشحالم!چون میدون ۴سال بعد وضعم از این هم خرابتر میشد …انشالا با کرات پایان خدمت هر وقت کار خوبی گیرم اومد اون موقع ادامه میدم.

پاسخ
مهر ۱۶, ۱۳۹۳ ۴:۱۷ ب٫ظ

اگر با همین شیب افزایش ظرفیت به پیش رویم ،در آینده نزدیک با تحصیلکردگان بیکاری مواجه خواهیم بود که باید با مدرک دکترا راننده تاکسی و … شوند، همانگونه که به تازگی در آگهی استخدامی یک از دانشگاههای اردبیل آمده بود با مجوز سهمیه استخدامی هیات امنای دانشگاه به ۶ نفر سرایدار و خدمتکار با مدرک کارشناسی یا کاردانی نیازمندیم.

کامیار
مهر ۱۶, ۱۳۹۳ ۹:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  پاسخ

اگه کارشناسی ارشد میخواست من میرفتم!!!باور کن وضع خیلی خراب تر از این حرفاست!

leyla
مهر ۱۶, ۱۳۹۳ ۱۱:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  پاسخ

به نظر من که به همت طرف هم بستگی داره . من خودم جایی استخدام نیستم اما تونستم خود اشتغالی کنم و درامد بالایی از کارم داشته باشم. با مدرک لیسانس هم میتونستم اما ادامه دادم چون اعتبار و تجربم بیشتر شد. حالا هم قصد دارم دکتری بخونم چون مطمئنم باعث میشه که اعتبارم بیشتر بشه و همین باعث افزایش درامدم بشه . حالا هیئت علمی نشم یا جایی استخدام نشم دلیل بر این نیست که بیکار خونه بشینم

معماری
مهر ۱۶, ۱۳۹۳ ۴:۰۸ ب٫ظ

باسلام واقعاجای تعجب داره مخالفت باتحصیل ازطرف بعضیا

دانشجوی دکتری بیکار
مهر ۱۶, ۱۳۹۳ ۵:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  معماری

:) احتمالا بعضی ها منظورتون من هستم .. دوست عزیز یه سر به دانشگاهها بزنید و یه صحبتی هم با فارغ التحصیل ها داشته باشید بد نیست.. من مخالف تحصیل و پیشرفت علمی نیستم بلکه طرفدارشم هستم اما دکتری حق کسایی هست که زحمت می کشند و علمشو دارند.. کم و گزیده.. اینجوری رقابت هم بالا میره و هر کی شایسته تره بالا میره نه اینکه .. در آینده ای نزدیک با ایران از دم دکتر مواجه خواهیم بود !

leyla
مهر ۱۶, ۱۳۹۳ ۱۱:۲۳ ب٫ظ

کاملا حق با شماست اما مردم ما اهل انتظار و چند سال کنکور دادن نیستند و به این کار میگن هدر دادن عمر. اگه یکبار قبول نشن سال بعد سر از دانشگاههای هند و مالزی و … در میارن. دختر یکی از بستگان امسال کنکور رتبه خوبی نیاورد حتی آزاد هم نتونست پزشکی قبول بشه . الان درگیر کارهاشن که بفرستنش ارمنستان پزشکی بخونه . واقعا جای تاسف داره. در هر صورت چه دانشگاه آزاد تحصیل کرده بده یا نده مردم ما از هر جای دنیا که بتونن ادامه تحصیل میدن و با مدرک برمیگردن.

شیمی آلی آلی آلی
مهر ۱۶, ۱۳۹۳ ۷:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  معماری

تعجبی نداره دوست عزیز. خود همان نماینده محترم مجلس هم می داند که سالانه مبلغ هنگفتی ارز از کشور خارج می شود و صرف ادامه تحصیل افراد در دانشگاه های بی کیفیتی امثال هندو مالزی و کشور های آسیای میانه می گردد. دوستان مخالف افزایش ظرفیت قدری منصفانه فکر کنید کشور ما که زمانی مشعل دار تمدن بشری بوده آیا سزاوار است بچه های آن برای کسب علم به امثال کشورهای فوق بروند ؟ حال که دانشگاه آزاد این امکان را فراهم کرده که افراد بیشتری در کنار خانواده ادامه تحصیل دهند و دیار قربت را طی نکنند عده ای به بهانه های مختلف اشکال تراشی می کنند . به دوستانی که موضوع عدم اشتغال را بهانه می کنند عرض می کنم که برای ایجاد اشتغال مسولین باید فکر دیگری بکنند نه اینکه جلوی ادامه تحصیل افراد گرفته شود. به امید روزی که شرایط طوری فراهم شود تا همه بتوانند وارد این عرصه شوند و به رقابت علمی بپردازند آنوقت هرکسی که مستعد هست ادامه می دهد وهر کس که نیست رها میکند الآن بدلیل کثرت داوطلب دکتری عده ای پشت کنکور می مانند و برخی فکر می کنند اینها مستعد نیستند و دکتری حقشان نیست ولی بسیاری از اینها که توانایی مالی دارند می روند در کشور های اروپایی نه تنها دکتر می شوند که گاهی جزء نفرات ممتاز هم می شوند. سخن آخر به دوستان مخالف افزایش ظرفیت اینکه رقابت علمی کار پسندیده ای است ولی حسادت وخساست علمی نکوهش شده . خداوندا با کرم و بخششت با… ادامه نظر»

دانشجوی دکتری بیکار
مهر ۱۶, ۱۳۹۳ ۳:۴۹ ب٫ظ

یه زمانی اینقدر دانشجوی کارشناسی گرفتند و ظرفیت هارو افزایش دادند که الان در خیلی از رشته ها صندلی دانشگاهها در مقطع کارشناسی خالی مونده و فارغ التحصیل های این رشته ها بلاتکلیف و بیکار موندند.. حالا ظرفیت ارشد و دکتری رو اینقدر بالا بردند که شده مثل کلاس های کارشناسی.. امسال من دانشجوی دکترام و در یک کلاس ۱۷ نفر هستیم.. خب آینده شغلی من و امسال من چی میشه؟؟!! با مدرک دکتری چیکار کنیم ؟! خوداشتغالی کنیم؟ با سود چند درصد! وام های بانکی..!
تورو خدا اگه ظرفیت هارو بالا می برید به فکر بازار کار و اشتغال هم باشید.. تو بعضی رشته ها اصلا دانشجو ثبت نام نمیکنه که دانشگاه نیاز به هئیت علمی داشته باشه! کشور پره از تحصیلکرده هایی که نمیدونن چیکار کنند!این بیکاری پیامدهایی داره که بعضی وقتا جبران ناپذیره.. تورو خدا به فکر عواقب این افزایش ظرفیت هم در دکتری و هم در کارشناسی و ارشد باشید، صرف گرفتن مدرک بدون داشتن آینده شغلی دردی از دردای هیچکی کم نمیکنه :(

ali2
مهر ۱۶, ۱۳۹۳ ۳:۳۴ ب٫ظ

امید است با این سرعت که ظرفیتها اضافه می شود،فکری هم برای افزایش شغل این بندگان خدا شود.

علی
مهر ۱۶, ۱۳۹۳ ۳:۲۲ ب٫ظ

این افزایش ظرفیتها شاید عده معدودی را مثلأ ۴ تا۵ هزار نفر را البته موقتأ خشنود کرده باشد ولی عموم ملت را ناراحت آینده خود خواهد کرد

دانشجوی تهران
مهر ۱۶, ۱۳۹۳ ۳:۱۸ ب٫ظ

این افزایش سرسام آور ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد واقعاً اشتباه است.
و اشتباه خیلی بزرگ و غیرقابل جبرانی است.