75 درصد از داوطلبان پشت کنکور دکتری ماندند

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

مخالفت با توسعه تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد باعث خروج دانشجویان از کشور و تقویت دانشگاه‌های درجه دو و سه کشورهای منطقه می‌شود.

به گزارش ایسنا، رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه طبق اعلام وزارت علوم سال گذشته 150 هزار دانشجو قصد خروج از کشور را داشتند اظهار داشت: سیاست‌های این افراد باعث شده تا جوانان مملکت آواره شوند. هر دانشجو 160 هزار دلار از اقتصاد کشور خارج می‌کند و با جمعیت 150 هزار نفری رقمی حدود 24 میلیارد دلار هزینه خروج این دانشجویان است که اگر این هزینه در داخل کشور انجام شود، دانشگاه‌های داخل پیشرفت خواهند کرد.

میرزاده با بیان اینکه امسال 75 درصد دانشجویان پشت در دکتری ماندند گفت: مطابق قانون اساسی مگر می‌شود جلوی تحصیل افراد را گرفت. این افراد از کشور خارج خواهند شد و این سرمایه‌های کشور است که از کشور خارج می‌شود و به عبارت دیگر با پول ایران دانشگاه‌های کشورهای دیگر تقویت می‌شوند.

وی افزود: امسال در دانشگاه آزاد 12 هزار دانشجوی دکتری پذیرش شده‌اند و تا پایان سال 93 این دانشگاه، 500 هزار دانشجوی تحصیلات تکمیلی با احتساب دانشجویان در حال تحصیل خواهد داشت.

 

ثبت‌نام
باخبرم کن!

98 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
.....
مهر ۱۰, ۱۳۹۳ ۰:۲۳ ق٫ظ

انسان همان چیزی می شود که به آن می اندیشد . با ناخواسته های خود نجنگ ، چرا که قویتر و بزرگتر می شوند. با این کار تمام تمرکز خود را بر روی چیزهایی که نمی خواهی ، میگذاری و ناخواسته ها را به سوی خود جذب می کنی. جک کانفیلد

*

حسابداری 11
مهر ۹, ۱۳۹۳ ۸:۳۳ ق٫ظ

با سلام
دوستانی که دکترا حسابداری قبول شدند
در صورت صلاح دیدشان منابعی که برای امتحان دکترا مطالعه کردنند برای ما مشخص کنند ممنمونم

سارا
مهر ۷, ۱۳۹۳ ۱۰:۰۸ ق٫ظ

کاش از دعوت نشده ها هم دعوت میکردن

محمد
مهر ۸, ۱۳۹۳ ۱:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

سارا خانم اصلا نگران نباشید شما می تونید در پژوهش محور شرکت کنید انشاله قبول می شیدهنوز این شانس رو از دست ندادید

عمران قزوین
مهر ۵, ۱۳۹۳ ۱۱:۱۱ ب٫ظ

سلام
از دوستانی که در مقطع دکتری دانشگاه ازاد قزوین قبول شدن مخصوصا دانشکده عمران ، از قسمت اموزش تماس گرفتن کی بیایین واسه معارفه ؟؟؟
من که میرم تو پروفایلم گزینه ثبت نام رو که میزنم فقط دروس ارائه شده رو میاره ولی نمیشه انتخاب کرد کسی خبر داره چطوری میشه انتخاب واحد کرد؟؟

Sepideh
مهر ۵, ۱۳۹۳ ۴:۲۳ ب٫ظ

اما خودمونیم حالا که امسال ماهایی که بارتبه های برتر دانشگاه آزاد قبول شدیم نفرات قبولی رو زیاد کردن.من پارسال با رابه ١۵٩ حتی دعوت به مصاحبه نشدم اما امسال که نزدیک به ۵٠٠ نفر دعوت به مصاحبه کردن رتبه ی من شد زیر ٣٠ و جالب تر اینکه شهر نزدیک به محل سکونتم رو انتخاب کردم که تا رتبه ١۶٠ هم قبول شدن.حالا به کی باور می کنه که اگه افزایش ظرفیت هم نبود ما با این رتبه مون باز بهترین جا قبول می شدیم.اما به هر حال امیدوارم روزی برسه که همه بتونن دنبال علایق و تحصیلشون برن با کمترین هزینه

ارسلان
مهر ۵, ۱۳۹۳ ۳:۰۲ ب٫ظ

تکمیل ظرفیت دکترا ازاد۹۳ اخر همین برج اطلاع رسانی می شود.

محمد
مهر ۵, ۱۳۹۳ ۴:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  ارسلان

سلام ارسلان جان از کجا می دونیدسپیده خانم

jh
مهر ۶, ۱۳۹۳ ۸:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  ارسلان

سلام منبع خبرتون کجاست لطفا

مجید یکی از گرایشهای مدیریت
مهر ۵, ۱۳۹۳ ۲:۵۹ ب٫ظ

آیا شهریه واحد علوم تحقیقات باید یکجا واریز شود یا اینکه می توان ثابت را پرداخت کرد و متغیر را با مهلت ؟؟ اگر کسی می داند ، راهنمائی لطفا “

ارتباطات
مهر ۵, ۱۳۹۳ ۹:۱۰ ب٫ظ

نه ، فقط شهریه ثابت را باید پرداخت کنید مابقی تا زمان امتحانات فرصت دارید . موفق باشید.

مجید یکی از گرایشهای مدیریت
مهر ۶, ۱۳۹۳ ۷:۴۲ ق٫ظ
پاسخ به  ارتباطات

متشکرم دوست عزیز.

حسابداری 3
مهر ۵, ۱۳۹۳ ۱:۲۲ ب٫ظ

با دست پس میزنه با پا پیش…تو رشته ی ما دانشگاه شهرکرد طرف همینجوری امتحان داده فکرم نمیکرده قبول بشه برای کلاسشم رفته مصاحبه حالا قبول شده نمیخواد بره. داستانی شده. صندلی خالی در مقطع دکتریییییییی

المیرا
مهر ۵, ۱۳۹۳ ۱۲:۰۰ ب٫ظ

سلام
دوستانی که دکترای برق ثبت نام کردن امکان داره بگن چند واحد دروس نظری باید بگذرونیم و چند واحد رساله دکترا داریم ؟؟؟
آیا درسی به عنوان پیش نیاز هم بهشون داده شده یا نه ؟؟؟

مسعود_برق قدرت
مهر ۵, ۱۳۹۳ ۱۰:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  المیرا

سلام شما کدوم گرایش هستین
من قدرت هستم قزوین ثبت نام کردم ۱۸ تئوری و ۱۸ واحد پایان نامه درس پیش و جبرانی هم بهمون ندادن

المیرا
مهر ۵, ۱۳۹۳ ۱۱:۵۸ ق٫ظ

سلام
دوستانی که دکترای برق ثبت نام کردن امکان داره بگن چند واحد دروس نظری باید بگذرونیم و چند واحد رساله دکترا داریم ؟؟؟
آیا درسی به عنوان پیش نیاز هم بهشون داده شده یا نه ؟؟؟؟

محمد دکترای برق
مهر ۵, ۱۳۹۳ ۱۱:۲۳ ق٫ظ

سلام خدمت تمامی دوستان
البته بچه ها اینم بدونیدکه دانشگاه آزاد یهو این همه ظرفیت ایجاد کرده واسه دکترا امسال
باید بهش وقت بدیم
چون فقط پذیرش دانشجو ملاک نیست
باید دانشگاه ها استاد داشته باشن
استاد مقطع لیسانس و فوق لیسانس که نمیتونه به عنوان راهنما و یا مدرس دروس دکترا اعلام بشه
باید حتما دانشیار یا استاد تمام باشن که متاسفانه هم تعداد این اساتید محدوده و هم ظرفیت اساتید با این رتبه علمی
هر استاد در طول سال فقط اجازه داره حداکثر ۴-۵ نفرو پذیرش کنه

محمد دکترای برق
مهر ۵, ۱۳۹۳ ۱۱:۲۲ ق٫ظ

سلام خدمت تمامی دوستان
البته بچه ها اینم بدونیدکه دانشگاه آزاد یهو این همه ظرفیت ایجاد کرده واسه دکترا امسال
باید بهش وقت بدیم
چون فقط پذیرش دانشجو ملاک نیست
باید دانشگاه ها استاد داشته باشن
استاد مقطع لیسانس و فوق لیسانس که نمیتونه به عنوان راهنما و یا مدرس دروس دکترا اعلام بشه
باید حتما دانشیار یا استاد تمام باشن که متاسفانه هم تعداد این اساتید محدوده و هم ظرفیت اساتید با این رتبه علمی
هر استاد در طول سال فقط اجازه داره حداکثر ۴-۵ نفرو پذیرش کنه

علی رستگار
مهر ۵, ۱۳۹۳ ۱۱:۱۸ ق٫ظ

رشته های دکتری تخصصی
رشته تحصیلی تعداد واحدهای نظری شهریه ثابت(ریال) شهریه ثابت و متغیر(ریال) + ۲۰۰۰۰ریال بیمه
دکتری علوم انسانی ۸ واحد نظری ۳۰،۴۸۶،۰۰۰ ۵۴،۸۷۷،۰۰۰
دکتری غیر علوم انسانی ۸ واحد نظری ۴۵،۵۹۲،۰۰۰ ۶۹،۹۸۳،۰۰۰

مدیریت منابع انسانی
مهر ۵, ۱۳۹۳ ۱۰:۳۲ ق٫ظ

سلام تو رشته من فقط شهر بناب اضافه شده که تا شهر من حداقل ۱۲ ساعت فاصله هست خواهش میکنم با این همه ظرفیت علمی برای این رشته ، رشته محلهای بیشتری اضافه کنید. لطفا تکمیل ظرفیت هم اعلام کنید.باتشکر

لیلا
مهر ۵, ۱۳۹۳ ۱۰:۲۰ ق٫ظ

امیدوارم برای تکمیل ظرفیت این دفعه رشته محل ها به مرکز ایران هم مثل یزد داده شود به جای اینکه این همه رشته محل توی شهرهای شمال و غرب أضافه شه

لیلا
مهر ۵, ۱۳۹۳ ۱۰:۱۴ ق٫ظ

تو را خدا تکمیل ظرفیت امسال بزارید معدل من ١٨/٢۵ بود اما قبول نشدم آقای دکتر برای شهر یزد هم دکتر ای روانشناسی بیارید

معماری
مهر ۵, ۱۳۹۳ ۱۰:۰۳ ق٫ظ

آقای میرزاده واسه معماری تکمیل ظرفیت بذارین هم مهر وهم بهمن.دکتری معماری تو جامعه و دانشگاه کم داریم.

سارا
مهر ۵, ۱۳۹۳ ۹:۵۳ ق٫ظ

سلام دوستان.بچه های که از دکتری قبول شدن لیاقتشو داشتن.من مطمن هستم که کلی هم مطالعه کرده بودن و با سواد سر جلسه حاضر شدن.چرا باید به خاطر کمی پذیرش پشت در کنکور دکتری بشینن در حالی که سواد و علاقشو دارن.واقعا باید از آقای دکتر تشکر کرد که به فکر بچه های این مملکته.آقای دکتر کمکمون کنید.یک بار دیگم تکمیل ظرفیت بذارین.از تحصیل تو آدربایجان و ترکیه که بهتره.جوانمان در به در غربت نمیشوند. تکمیل ظرفیت می خواهیم واسه مهرم میخواهیم.با تشکر

دانشجو
مهر ۶, ۱۳۹۳ ۱۲:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

فکر نمیکنید مصلحت خداست که شما دکتری قبول نمیشید.شاید صلاحتون تو یه چیز دیگه است. تکمیل ظرفیت دیگه بیشتر از این که نمیشه.

مهسا
مهر ۵, ۱۳۹۳ ۸:۱۸ ق٫ظ

پس چرا من قبول نشدم من که دعوت به مصاحبه شده بودم با اینکه تعداد کا دعوت به مصاحبه شده ها ۸۰۰۰ نفر بود تازه اگر غیر ازمون ها را بگیرم بازم اعداد و ارقام بهم نمی خوره

سامان
مهر ۵, ۱۳۹۳ ۸:۰۴ ق٫ظ

اگر امکان دارد تکمیل ظرفیت دکترادیگری بذارید.چرا باید جوانان ما برای تحصیل کشورهای خارجی بروند.

سارا
مهر ۵, ۱۳۹۳ ۱:۲۸ ق٫ظ

سلام خدمت آقای دکتر و دوستان.به نظر من این طرح بسیار طرح درست و به جای است.گناه ما بچه های ایران چیه که واسه گرفتن یک دکترا باید بریم خارج از کشور.من اگه امسال قبول نشم خانوادم من رو میفرستن خارج از کشور.خواهش می کنم تکمیل ظرفیت برای مهر بذارین.

سارا
مهر ۵, ۱۳۹۳ ۱:۱۴ ق٫ظ

تو رو خدا تکمیل ظرفیت بذارین.واسه مهرم بذارین

مینا
مهر ۵, ۱۳۹۳ ۱:۰۴ ق٫ظ

سلام دوستان من تکوین سلولی قبول شدم. ولی چون هزینه خیلی زهاد بود ثبت نام نکردم . نگران نباشید تو تکمیل ظرفیت قبول میشید ان

مهتاب فلسفه تعلیم تربیت اراک
مهر ۵, ۱۳۹۳ ۱:۰۱ ق٫ظ

سلام همکلاسیها شما پنجشنبه دهم میرید کلاس یانه؟من راهم دوره اگه میرید منم میام .

تربیت بدنی ( رفتار حرکتی )
مهر ۴, ۱۳۹۳ ۱۱:۲۳ ب٫ظ

سلام دوستان
کسی خبر داره که شهریه ثابت و متغیر رشته های علوم انسانی چه قدره ؟ ؟؟؟؟؟؟؟؟
تا ۸ مهر باید تصمیم بگیرم برم یا نه
امیدوارم فقط آینده ایی داشته باشه، امیدم اینه که تو رشته ی من کمه همین :(

Critical Thinker
مهر ۴, ۱۳۹۳ ۱۱:۱۲ ب٫ظ

به امید روزی که هر ایرانی حداقل یک مدرک دکتری داشته باشه… بیشتر هم داشته باشه که چه بهتر، اما یدونه اش دیگه حق مسلم همممممون هست که داشته باشیم.
از مسئولین محترمی که به فکر این نیازهای اساسی زندگیمون هستند تشکر می کنم.
از مدیر این سایت قشنگ هم شدیدا تشکر می کنم…

دانشجوی تهران
مهر ۵, ۱۳۹۳ ۰:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  Critical Thinker

واقعا که دستشون درد نکنه.
واقعاً که داشتن مدرک دکتری برای هر فرد ایرانی لازم و ضروریه
البته داشتن کار و شغل اهمیت چندانی نداره، فقط ظرفیت رو افزایش بدن و فارغ التحصیل زیاد باشه برای ما کافیه.
این مهمه که جوانان این مرز و بوم پشت در دکتری نمونن و این مهمترین مساله حال حاضر جامعه آکادمیک کشورمون است.

صدیقه
مهر ۵, ۱۳۹۳ ۱۱:۲۲ ق٫ظ

وا! یعنی کار مهم نیست؟!!!!

مدیریت صنعتی
مهر ۷, ۱۳۹۳ ۱۲:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  صدیقه

کنایه بود صدیقه جان

Critical Thinker
مهر ۴, ۱۳۹۳ ۱۰:۴۷ ب٫ظ

دستشون درد نکنه من تشکر می کنم از ایشون.
مدیریت محترم سایت از شما هم تشکر می کنم.
چقدر خوبه که عده ای هستند که به فکر جوانان این مملکت هستند…
متشکرم متشکرم

محسن
مهر ۴, ۱۳۹۳ ۱۰:۳۵ ب٫ظ

باسلام
من امسال دکترای دانشگاه آزاد علوم تحقیقات با رتبه ی عالی قبول شدم. کارشناشی و کارشناسی ارشدم رو از دانشگاه دولتی گرفتم. چهار تا کتاب تالیف شده، یک مقاله ی آی اس آی، پنج مقاله ی آی اس سی و یک مقاله ی بین المللی دارم. چهار تا کنفرانس بین المللی و سه همایش ملی. چهار ساله تدریس میکنم (حق التدریس). آزمون دولتی هم چند باره واسه پردیس دعوت به مصاحبه میشم اما نمیرم. بحث اصلی نداشتن پوله!!! امسال هم واسه دانشگاه آزاد برای ثبت نام نرفتم چون واقعا پول شهریه رو نداشتم. این آقایی که داره میگه بچه های مملکت دارن واسه تحصیلات به خارج از کشور میرن از طرف کی داره حرف میزنه!!؟؟ مگه خارج از کشور هم هزینه نداره!!!؟؟؟؟ بچه های زیادی هستن که الان فقط و فقط بخاطر بیکاری و هیات علمی شدن اونم اگه باشه دارن میرن دکترا بخونن. این بچه ها یه نسل سوخته ن!!!این آقا از جیب خالی ها که خبر نداره. ۱۲ هزار دکترای پولی چه دردی رو میخواد دوا کنه. واقعا همه چیز به خاطر منافع یه گروه داره زیر سوال میره. به امید تحصیلات رایگان در تمام مقاطع تحصیلی برای همه ی فرزندان ایران!!!

سهیل
مهر ۴, ۱۳۹۳ ۱۰:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  محسن

عالی بود عااااااالی . منم مثل تو ام دوستم
به امید تحصیلات رایگان
به امید اینکه حداقل شرایط بهینه بورسیه را فراهم کنند برای همه اونایی که عاشق تحصیل هستند

محسن
مهر ۵, ۱۳۹۳ ۴:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  سهیل

به امید اون روز ی که عدالت آموزشی به معنای واقعی برقرار بشه

سیاسی-سیاستگذاری
مهر ۵, ۱۳۹۳ ۱:۳۱ ق٫ظ
پاسخ به  محسن

این که بی پولی درد خیلی هاست درسته. اما دو نکته رو در نظر بگیریم. هیچ جای دنیا خوندن در مقطع PHD رایگان نیست. البته بعضی کشورها بورسیه های خوب و جامع دارن مثل انگلیس یا آلمان . ولی اکثر جاها دکترای تخصصی هزینه داره. نکته دوم این که هدف دانشگاه ازاد در حال حاضر کسانیه که مقداری مبلغ رو برای ادامه تحصیل دکترا دارن . حالا به جای اینکه خرج خارج از کشور کنن در داخل خرج کنن بهتره. اون دسته ای که توان مالی ندارن که کلا نمیتونن تحصیل کنند. اما اینکه بخشی از داوطلبان توانایی هزینه کردن ندارن به نظر من ربطی به دانشگاه ازاد نداره. الان سراسری هم تمامی شاخه هاش مثل شبانه/ پردیس/ پیام نور/ غیر انتفاعی هزینه داره جز روزانه . شرط میبندم روزانه هم تا چند سال دیگه پولی بشه. پس مشکل دانشگاه ازاد نیست…

محسن
مهر ۵, ۱۳۹۳ ۹:۲۵ ب٫ظ

باسلام
اگه میشه لطف کنید و درباره بورسیه ۳۷۰۰ نفر بصورت کاملا رایگان و با تتضمین استخدام به عنوان هیات علمی هم نظرتون رو بگید و با کشورهای دیگه مقایسه کنید.

پردیس
مهر ۵, ۱۳۹۳ ۸:۴۷ ق٫ظ
پاسخ به  محسن

خوب خیلی زیبا و احساسی بود ولی شما که میدونستی معجزه ای اتفاق نمیافته برای چی با این رزومه خوب نشستی برای دولتی بخونی و هم وقت خودتو هم جای کسایی رو که شرایطش رو دارن گرفتی، خوب شما که شرایطشو داری بخون و آزاد و بزار برای امثال ما که چند ساله کار کردیم و پول جمع کردیم به امید گرفتن یه مدرک و ارتقا
به امید موفقیت همه ایرانی ها

محسن
مهر ۵, ۱۳۹۳ ۱۰:۱۴ ق٫ظ
پاسخ به  پردیس

آزمون دکترای آزاد رو که بدون آمادگی شرکت کردم.
جای کسی رو هم اشغال نکردم والا با توجه به این همه ظرفیت. امسال آزمون دکترا فقط داوطلبینی قبول نشدن که همه ی دروس رو منفی زده بودن.
امسال هرسه پردیس دانشگاه تهران و علامه رو دعوت شدم اما چون از پس شهریه ش نیومدم نرفتم مصاحبه.
شما اگه پولی دارین، باهاش جای دیگه سرمایه گذاری کنید از دکترای پولی بهتره.

علی رستگار
مهر ۵, ۱۳۹۳ ۱۱:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  محسن

محسن جان خیلی از کشورها دکتری رایگان هستش کمک هزینه زندگی هم میتونی از استاد بگیری که مبلغش هم خوبه برای خارج اقدام کن شما که رزومه خوبی داری موفق میشی به امید خدا

حسن-مدیریت مالی - بریز
مهر ۵, ۱۳۹۳ ۹:۰۵ ق٫ظ
پاسخ به  محسن

اگه این چیزایی که گفتی واقعیت باشه. خود دانشگاه آزاد بورسیه میده بهت.
منم مخترعم کلی اختراع مدال جهانی دارم هم کارشناسی هم ارشد در دانشگاه آزاد خوندم ریالی پرداخت نکردم و برای طرح هام هم پول گرفتم و سفرهای خارج از کشور رو هم دانشگاه ازاد پرداخت کرده.
سعادت نشد دکترا رو آزاد قبول شم. ولی دارم میخونم ایشالله سال بعد
الانم ترم اخر ارشدم

محسن
مهر ۵, ۱۳۹۳ ۱۰:۱۶ ق٫ظ

بورسیه دکترا بعداز آزمون جامع صورت میگیره اونم نه براساس ضوابط!با این استعداد واسه دولتی آماده بشین.

علی
مهر ۴, ۱۳۹۳ ۱۰:۲۵ ب٫ظ

شعار دانشگاه آزاد هر ایرانی یک مدرک دکتری

رضا
مهر ۴, ۱۳۹۳ ۱۱:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  علی

دوازده هزار پذیرش دکتر
آدم دیگه روش نمیاد بگه دانشجوی دکتری هستم
حیف آن همه زحمت

علی رستگار
مهر ۵, ۱۳۹۳ ۱۱:۱۰ ق٫ظ
پاسخ به  رضا

این یعنی حدود ۶۰ نفر دکتری در هر رشته با این همه شرایط برای کار وتلاش وکارآفرینی این تعداد چیزی نیست

hossein
مهر ۴, ۱۳۹۳ ۸:۵۷ ب٫ظ

من متوجه نشدم تکمیل ظرفیت میگیرن باز یا نه؟؟؟

الکترونیک
مهر ۴, ۱۳۹۳ ۸:۵۶ ب٫ظ

یکی جواب بده، واقعا تمام افراد مصاحبه شده تو رشته برق، الکترونیک که با آزمون و بی آزمون در کل حدود۲۷۰یا ۲۸۰نفر بودند، همه قبول شدند؟
کسی می دونه تهران مرکز چندتا الکترونیک برداشته؟

فرهاد
مهر ۴, ۱۳۹۳ ۷:۵۹ ب٫ظ

سه سال میرم مصاحبه سراسری قبول نمیشم .از لحاظ مالی هم تامین نیستم که حتی شبانه با دانشگاه ازاد رو بزنم.

سپیده روان شناسی عمومی
مهر ۴, ۱۳۹۳ ۹:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  فرهاد

به امید خدا که در بهترین دانشگاه دولتی قبول می شین و اونقدر از لحاط مالی قوی می شین که چند دانشجو رو زیر پر و بالتون بگیرین…تنها به امید خدا و با تلاش بیشتر شما.

صدیقه
مهر ۴, ۱۳۹۳ ۱۱:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  فرهاد

سلام. اصلا مهم نیست. انشاا.. امسال روزانه قبول میشید. توکلتون به خدا باشه. خدا خیر همه رو بهتر میدونه. میدونم همه دوست دارن دکترا بگیرن اما واقعا اگه دکتر نشید چی میشه؟ به خدا هیچی. زندگی ادامه داره با همه قشنگی هاش. موفق باشید.

الناز
مهر ۵, ۱۳۹۳ ۱۱:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  فرهاد

برادر خوبم اصلا غصه نخورید پشت کنکور دولتی بمونید بهتر از اینکه با مدرک دکتری بیکار بمونید منئ خودم ترم سه دکتری دانشگاه ازاد هستم نمی تونم چند واحد حق التدرسی بگیرم چون می گن دانشجو کم شده دولتی هم مدرک ازاد را قبوا نداره اصلا از وضعم راضی نیستم پس بدانید که خدا باهاتون یار بوده که پول ندارید برید یه دکتر بیکار بشید

سوال از محمد
مهر ۴, ۱۳۹۳ ۷:۵۸ ب٫ظ

سلام آقای دکتر محمد
میشه بفرمایید با این جو فامیلی که دارید چرا شما نمیرید خارج برای ادامه تحصیل؟
من خودم اصلا نمیتونم با خودم کنار بیام که برم خارج چون به همه چیزیکه دارم که خانواده ام هستش خیلی وابسته ام و تمام زندگیم هستن.اما همه دارن میرن خارج اگر بد بود که نمیرفتن پس خوبه که میرن.اما برای چی میرن و میمونن؟

محمد
مهر ۴, ۱۳۹۳ ۸:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  سوال از محمد

سلام منکه هنوز دکتر نشدم دوست خوبم منم اگه امسال قبول نشم شاید برم ولی منم کشور خودم راحترم دوست ندارم از خانواده ام دور بشم الان چند ساله از مصاحبه رد می شم اخرش مجبورم برم چون داره سنم بالا می ره بیشتر ازاین نمی شه پشت این کنکورا موند

انگیزه
مهر ۴, ۱۳۹۳ ۶:۳۵ ب٫ظ

رفتم دانشگاه علوم تحقیقات دیدم واسه دکتری مهندسی ….. از حدود ٢٠ تا پذیرفته شده فقط ۴ نفر ثبت نام کردن. طبیعی هم هست. آقا هفت تا هشت میلیون تومن برای ترم اول کم مبلغی نیست. همه که نمی تونن. کم کنین شهریه های سرسام اور رو وگرنه باور کنین باز هم میرن خارج با هزینه های بسیار کمتر. اصلا شما چیکار داری به این مسایل. شما کیفیت کار خودتو بالا ببر دانشجو کمتر بگیر شهریه رو کم کن.

مهسا-بیوالکتریک
مهر ۵, ۱۳۹۳ ۸:۰۹ ق٫ظ
پاسخ به  انگیزه

سلام- واقعا راست میگی؟ به ترم مهر و بهمن مگه تقسیم نکردند؟

انگیزه
مهر ۵, ۱۳۹۳ ۱:۴۸ ب٫ظ

مهر یا بهمنش هنوز معلوم نیست!، گفتن با این وضع ثبت نام کم احتمالا همه مهر بشن، واسه همین خودم هنوز ثبت نام نکردم، نمی دونم چطوری میشه برنامه شون

محمد
مهر ۴, ۱۳۹۳ ۵:۱۴ ب٫ظ

توفامیل ما یک خانم تو هند درس می خونه ارشد الانم دکترا یکی تو سوئده داره کامپیوتر می خونه یکی بلاروس داروسازی می خونه چن نفری مالزی هستن یکی هم پزشکی هند می خونه چن تا اقا هم که اوکراین و چن تا کشور دور بر یک خانم متاهل هم داره فرانسه درس می خونه این افراد همشون از طبقه متوسط کارمند وفرهنگی هستن جز خانمی که بلاروس درس می خونه پدرشون داروساز هستن پس نتیجه میگیریم مردم اگه شده از نون شبشون می زنن تا بچهاشون درس بخونن پس چهئ بهتر در مملکت خودمون باشن منم اگه تکمیل ظرفیتی در کار باشه وقبول بشم خداروشکر وگرنه مجبورم راهی غربت بشم واصلا دوست ندارم

دانشجو دکترا
مهر ۴, ۱۳۹۳ ۴:۵۲ ب٫ظ

الان اقای دکتر دارند میگن که کم دانشجو گرفتند یعنی؟؟؟

زهرا
مهر ۴, ۱۳۹۳ ۴:۲۲ ب٫ظ

من از تمام دست اندرکاران این طرح بسیار سپاس گذارم چرا که باعث شد ند مانع از خروج فرزندم جهت تحصیل از کشور شدند امسال در شهر خودمون بچم قبول شد داشت کاراشو میکرد بره سوئد الحمد الله که افزایش ظرفیت باعث شد بچم موندگار بشه خدا خیر شون بده الهی که هرچی از خدا می خوان بهشون بده من خودم دبیر بازنشسته هستم وفقط همین یک بچه رو دارم انشالا تمام بچهای این سرزمین عزیز به نتیجه دلخواهشون برسن وبرای سربلندی وطنمون کوشا باشن

sahar.
مهر ۴, ۱۳۹۳ ۷:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

البته بهترین تصمیم گرفتن رشته های لوکس مانند پزشکی و….. هستش امسال که ظرفیت دوباره کم شده در این رشته ها همه دارن بچه هاشون که بسیار کم سن هستن و میقرستن تا این رشته هارو بخونن

بی طرف
مهر ۴, ۱۳۹۳ ۴:۱۷ ب٫ظ

من با حرف اقای میرزاده بسیار موافقم به عنوان فرد بی طرفی هستم که سالها از درس خوندنم گذشته وقصد شرکت در دکترا هم ندارم نزدیک بازنشستگیمه اما تو فامیل می بینم بچهاشون دارن یکی یکی میرن خارج اونم دختر بچه های بیست و چند ساله با این کار لااقل بچهای این مملکت زیر چتر خانواده هاشون درس می خونن اونایی که نگران افزایش دکترا هستن بدونن کسی که داره واسه ازاد هزینه صد میلیونی بکنه قطعا بچشو می تونه بفرسته همین کشورای اطراف درس بخونه پس به حال شما چندان فرقی نمیکنه دکتر زیاد میشه چه از طریق دانشگاه خارجی چه داخلی پس حداقل پول وسرمایه مملکتمون هدر نمیره دست اقایون درد نکنه خدا خیرشون بده

جامعه شناسی فرهنگی
مهر ۴, ۱۳۹۳ ۳:۴۷ ب٫ظ

به شرط اینکه امکانات سخت افزاری و نرم افزاری دانشگاه های آزاد هم رشد پیدا کنه

علوم سیاسی -سیاستگذاری
مهر ۴, ۱۳۹۳ ۲:۳۱ ب٫ظ

تشکر میکنیم از جناب دکتر میرزلده
واقعن همینطور هست که میگن اکثر بچه ها دارنمیرن خارج
لطفن تکمیل ظرفیت یادت نره

سیاسی-سیاستگذاری
مهر ۵, ۱۳۹۳ ۱:۳۴ ق٫ظ

شماکجا قبول شدی

mehdi
مهر ۴, ۱۳۹۳ ۱:۲۳ ب٫ظ

اینکه که همه بیان دانشگاه خوبه ولی مثل خارج دانشگاه باید کیفیت داشته باشه و کسی الکی فارغ التحصیل نشه یعنی همه باید بگن دانشگاه رفتن اسونه ولی فارغ التحصیل شدن سخته. که البته چنین چیزی در ایران امکان نداره چون کیفیت سرمایه گذاری و هیآت علمی زیاد میخواهد مثلا برای هر۷ دانشجوی کارشناسی یک دکتر تمام وقت داشته باشیم. که با این نحوه کیفی سازی دانشگاه ازاد و با شهریه حال حاضر، دانشگاه باید تمام درامد خود را صرف حقوق اساتید و کیفیت کند. که البته چنین کاری شدنی نیست.

زهرا
مهر ۴, ۱۳۹۳ ۴:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  mehdi

شما ها عزیزانما باید درس بخونید انشالا استادان اینده همین دانشگاه ها بشید و سطح سواد دانشگاه رو ببرید بالا نگران نباش پسرم با وجود فرزندان لایق چون شما کیفیت دانشگاه های ماهم بالا میره به شرطی که شماها تلاشتونو مضاعف کنید

sahar.
مهر ۴, ۱۳۹۳ ۷:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  mehdi

واقعا همین طور هستش چرا باید واسه درس خوندن از کشور رفت؟؟؟ فقط امیدوارم در حد حرف نباشه و تکمیل ظرفیت اعلام شه چون خیلی از ظرفیتها با تفاوت بسیار کم با نفر اخر خالی مونده وحق خیلی ها ضایع شده …

محمد
مهر ۴, ۱۳۹۳ ۱:۰۶ ب٫ظ

البته ۷۵ درصد پشت کنکوری خداییش زیاده! به نظر تا ۵۰ درصد هم جا داره اما بیشتر از اون به نظام آموزشی کشور صدمه میزنه. کسایی هم که درس خون هستند نباید نگران باشن و ملاک هایی مثل نوع دانشگاه و معدل و سواد و فنی که دارن رو باید پشتوانه خودشون کنند

لیلامدیریت
مهر ۴, ۱۳۹۳ ۱۲:۵۰ ب٫ظ

این به این معناست که ایشالا حتما بهمن ماه تکمیل ظرفیت داریم و اوناییکه. قبول نشدن تو این مرحله پذیرش میشن. جناب میرزاده متشکریم

علی
مهر ۴, ۱۳۹۳ ۱:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  لیلامدیریت

هورا آخ جونمی جون
خدایا عاشقتم
ولی جناب میرزاده جان ، جون من یه خورده هزینه ها رو کم کنید . والا بخدا ثواب داره

حسن
مهر ۴, ۱۳۹۳ ۵:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  علی

الان که هنوز چیزی مشخص نشده چرا شما خوشحالید یعنی فک میکنید تکمیل ظرفیت اونقدر باشه که ما هم قبول بشیم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/

شادی
مهر ۴, ۱۳۹۳ ۱۲:۰۲ ب٫ظ

برای چی همه باید دکتر بشن؟!کار هست براشون که تعدادشونم بره بالا؟والاه من دانشجوی ترم ۳ دکترام.نصف موهام سفید شده از استرس و درگیری ذهنی آخرشم معلوم نیست نتیجه اینهمه زحمت و تلاش و هرسه مقطع دولتی روزانه خوندن چی خواهد بود!!!

الی
مهر ۴, ۱۳۹۳ ۱۱:۵۲ ق٫ظ

والا از هرکسی مپیرسیم میگه قبول شدم تا بهمن هم چندبارتکمیل ظرفیت اعلام میکنن .

از حسن به مریم
مهر ۴, ۱۳۹۳ ۱۱:۴۰ ق٫ظ

راس میگه بخدا. دانشگاه آزاد خیلی سیاست های خوبی داره.
اگه بذارن ظرفیتش بره بالا ما که اینقدر الاف نمیشدیم.همش دنبال این موسسات برای پذیرش تحصیلی و ویزا هستیم.
اگه این امکان باشه ما ایران بخونیم که خیلی بهتره.
دکتر میزارده لایک

امیر
مهر ۴, ۱۳۹۳ ۱۱:۳۴ ق٫ظ

من ورودی ۹۱ یک از رشته های مهندسی دکتری تخصصی هستم که همان سال تنها ۴نفر پذیرش شدند/که بعد از ۳سال پشت کنکور دکتری تونستم رتبه یک در سال ۹۱ کسب کنم/صحبت بنده این که درطی دو سال ظرفیت پذیرش تا مرز ۲۵۰نفر رفته/رفیقم با رتبه ۲۳۸ یکی از شهرستانها قبول شد/واقعا که/برای خودم متاسفم

شهرسازی ۲
مهر ۴, ۱۳۹۳ ۱:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

بله این همه وقت بزارین همه کتابارو بخونین الان کسایی که ۲تا کتاب نخوندن بیان بشن فولیسانس و دکتری.دوست من تو فوق لیسانس دوسال پشت کنکور موندم سال سوم طراحی شهری قبول شدم با درصدهای ۹۰ و ۸۰.برای دکتری هم دوسال مصاحبه نمره کم دادن امستل قبول شدم.بخدا برین درصدهای الان رو ببینید.آخه آدم اعصابش خورد میشه مگه میشه با زبان صفر و یه منفی دیگه قبول شد.؟؟؟؟؟؟؟!!!!

فارغ التحصیل ده سال پیش
مهر ۴, ۱۳۹۳ ۳:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

امیر اقا ما یه وقتی با جون کندن لیسانس دولتی قبول شدیم بعد ارشدچقدر افتخار داشت حالا همه دارن میشن لیسانس بدون زحمت این اتفاق در دوره ارشد هم افتاد قطعا در دکترا هم می افته این که دیگه ناراحتی نداره برادر من بذار هر کی دوس داره بخونه واسه شاغل شدن اونی جذب می شه که قوی تره اتفاقا این رقابت باعث می شه افراد توان علمی شونو بالا ببرن

فارغ التحصیل بیست سال پیش
مهر ۴, ۱۳۹۳ ۴:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

جای تاسف نداره امیر اقای عزیز اگه اینجور باشه ماها که لیسانس وارشد مونو سالها پیش با مشقت در دانشگاه دولتی گرفتیم باید واسه خودمون متاسف باشیم که همه دارن به راحتی لیسانس وارشد میگیرن زمان ما اگه کسی کاردانی قبول میشد کلی باعث افتخار بود اما شکر خدا همه دارن درس می خونن اتفاقا کار بسیار درستی کردن که ظرفیتهارو بردن بالا حداقل بچهامون اواره غربت نمیشن ضمنا کسی از میون فارغ التحصیلا می ره سر کار که توانمندی بیشتری داره واین رقابت باعث میشه دانشجویان ما تلاش بیشتری بکنن

دهه 60
مهر ۵, ۱۳۹۳ ۱۰:۲۸ ق٫ظ

دوست عزیز من و شما فقط عمرمان را با استرس کنکورهای دولتی وکسب بهترین رتبه ها هدر دادیم
اگر شما به خیال این هستید که همه دکتر شن و با لیاقت ها بروند سرکار ، سخت در اشتباه هستید
شایسته سالاری رویایی بیش نیست

ناامید
مهر ۸, ۱۳۹۳ ۲:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  دهه 60

واقعا حرفتون قبول دارم.الان من دانشجوی دکتری روزانه دانشگاه بهشتیم بخدا به کسی نگفتم دو ترمه دکتری میخونم.چون احساس میکنم مثل پسر عموم توی فامیلمون بهش میگن دکتر…همه با طعنه میگن بهش. بیچاره الان سوپر مارکت داره. درضمن کشاورزی روزانه دانشگاه تهران خونده…
من میگم تهران کار میکنم فقط دوستام میدونن دکتری خوندم کسی نمیدونه.

رتبه 26 قبول نشدم
مهر ۵, ۱۳۹۳ ۹:۴۴ ق٫ظ
پاسخ به  امیر

من با رتبه ۲۶ علوم تحقیقات قبول نشدم ..
این همه ظرفیت و افزایش پذیرش متعلق به همه رشته ها نیست ..
رشته خاص من فقط محل علوم تحقیقات و تهران مرکز را داشت و من با رتبه ۲۶ قبول نشدم …
خیلی ناراحتم ..

کمی تامل تامل
مهر ۴, ۱۳۹۳ ۱۱:۱۲ ق٫ظ

گسترش اموزش عالی نباید به معنی باز کردن در دانشگاهها به روی …افراد با استعداد پائین باشه
،
متاسفانه امروز با گسترش بی رویه اموزش عالی
در کنار ادمهای با استعداد شمار بسیار زیادی از افراد کم استعداد هم وارد دانشگاه می شن

علی مدیریت
مهر ۴, ۱۳۹۳ ۱۲:۰۷ ب٫ظ

دوست عزیز در همه جای دنیا در دانشگاهها بروی همه باز است چرا عده ای فکر میکنند چون آنها بدانشگاه رفتند دیگه دیگران نباید بروند چون فرصتهای شغلی کم میشود. ملاک شما برای ورود به دانشگاهها همون کنکور است که معیار مناسبی برای ارزشیابی نیست . بسیاری از نفرات معرفی شده در بدون آزمون نتوانستند نمره لازم را در آزمون بدست بیاورند و این نشانه خوبی است

رحیمی
مهر ۴, ۱۳۹۳ ۱۱:۰۱ ق٫ظ

پشت کنکور ماندن بهتر از فارغ التحصیل بی سواداست.

مهدی شیرازیان
مهر ۴, ۱۳۹۳ ۱۰:۵۲ ق٫ظ

سلام واقعیت اینه که صحبتهای جناب دکتر کاملا صحیحه ای کاش یه کمی هزینه های اینجا کم بشه واز اون طرف دانشجویان شایسته متوسط به بالا به دکتری راه پیدا کنن اونوقت هم ارز بیرون نرفته هم خانواده متلاشی نشده هم آسیب های اجتماعی کمتری رو متحمل میشیم وهم اینکه میتونیم بهتر روی سرمایه انسانیمون مدیریت کنیم.

سهیل
مهر ۴, ۱۳۹۳ ۱۲:۱۱ ب٫ظ

احسنت بر تو
حرف دل منو زدی

ابوذر _آموزش زبان انگلیسی
مهر ۴, ۱۳۹۳ ۱۰:۵۱ ق٫ظ

با سلام و خسته نباشید به مدیریت سایت و دکتران آینده اگه می شد یک کار گروهی و دسته جمعی انجام میشد برای تکمیل ظرفیت بهمن راستش بعضی از رشته ها با آوردن شهر و رشته محل جدید به نفع پذیرفته شدگان دکتری شد اما یک رشته ای مثل آموزش زبان انگلیسی کلا ۶ دانشگاه از ابتدا بود و ۴ رشته محل جدید اونم تو تهران و کرج اومد کسی که جنوبی هست نباید شهر و محل جدید رشتشو تو استان خودش بخونه اگه لطف کنید رشته محل جدید برای بهمن بیارین ممنون میشیم .

علی
مهر ۴, ۱۳۹۳ ۵:۲۰ ب٫ظ

منم با شما موافقم کاش رشته محل ها بیشتر بشه رشته منو فقط تهران داشت الانم شش شهر در غرب ایران اضافه شد وماکه در شرق ایران هستیم رشتمون نداره

sahar.
مهر ۴, ۱۳۹۳ ۷:۱۲ ب٫ظ

سلام
در رشته وگرایش technology صنایع غذایی هم همینه کلا یک شهر وجود داره اونم سبزوار که تا شهر من ۳۰ ساعت فاصله داره امیدوارم واسه تکمیل ظرفیت این موضوع بررسی شه… تازه من با اختلاف یک نفر قبول نشدم

محمد
مهر ۴, ۱۳۹۳ ۸:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  sahar.

سحر خانم مطمئن باشید تکمیل خواهد بود وشما قبول می شید انشالا ماها که دلواپسیم واسه اینکه تفاوت ما با اخرین نفر زیاده من خودم ۱۲ نفر یعنی تکمیل هم باشه قبول نیستم ولی شما حتما قبولی یقین دارم انشالا به خواستتون می رسیدماروهم دعا کنید شاید فرجی شد

sahar.
مهر ۴, ۱۳۹۳ ۹:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

مرسی امیدوارم همه قبول شن شما که تفاوتتون زیاد نیست اگه اعلام شه قولمیدم قبولیییید

مهسا-بیوالکتریک
مهر ۵, ۱۳۹۳ ۸:۱۷ ق٫ظ

منم کاملا موافقم- رشته من قبلا فقط علوم و تحقیقات داشت- امسال تهران جنوب و تهران مرکزی و قزوین اضافه شد. آخه این یعنی بومی گزینی؟ پس شرق و غرب و جنوب کشور چی میشه- من الان علوم و تحقیقات قبول شدم ولی نمیرم چون برام خیلی سخته منتظرم انشاالله بهمن حداقل مشهد که برای خودش تو شرق کشور قطب این رشته است بیاره تا منم بتونم ادامه تحصیل بدم.